johncons

Måned: juni 2008

  • Fler bilder fra Liverpool. (In Norwegian).

    Fler bilder fra Liverpool. (In Norwegian).

    Scandinavian Church, som ikke er så lenge åpen på søndager, men flaggene henger i hvertfall på rekke her, og ikke over hverandre, som på reklamen. Men men.


    Chinatown.



    Angelikanske katedralen, som er bygget i en gammeldags stil, men som er en av de nyeste og jeg tror muligens den største katedralen i England.


    Bombed out church, en kirke som ble bombet av tyskerne under krigen.

    Superlambanana bilen. (Mangler det et bremselys på tilhengeren? Dette tror jeg er en sak for Merseyside-politiet).

    Rigby’s building i Dale St., hvor jeg bor, eller i hvertfall i en av bygningene bak da.

  • Søknad om til Fylkesmannen i Oslo og Akershus, om Fri Rettshjelp. (In Norwegian).







    Google Mail – Søknad fri rettsråd.







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Søknad fri rettsråd.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jun 15, 2008 at 4:32 PM





    To:

    RagnøyToril <Toril.Ragnoy@fmoa.no>



    Hei,

     

    jeg viser til telefonsamtale på torsdag, og sender herved en søknad om fri rettsråd.

     

    Håper dette er i orden!

     

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     

    Vedlegg: Søknad om fri rettsråd.





    Søknad fri rettsråd.rtf
    4K




    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool 15. juni 2008

    L2 2AE

    Storbritannia

    Fylkesmannen i Oslo og Akershus

    v/Toril Ragnøy

    Søknad om Fri Rettsråd

    Jeg viser til telefonsamtale tidligere denne uken, angående søknad om

    fri rettsråd.

    Jeg ble jaget fra gården til onkelen min, i Larvik, i 2005, av noen folk

    som jeg hørte skulle skyte meg.

    Og i 2003, så overhørte jeg, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Jeg har forsøkt å kontakte Kripos, Politidirektoratet, Justisdepartementet,

    Spesialenheten, SMK, Sivilombudsmannen, Amnesty, med flere, men jeg har

    ikke klart å få noen informasjon om hva som foregår.

    Ingen har fortalt meg noe som helst.

    Jeg mener dette er tortur fra myndighetene.

    Grunnen til at jeg kontaktet dere nå igjen denne uken, var fordi Røde Kors

    anbefalte meg det.

    Jeg fortalte at jeg ble jaget fra Norge i 2005, og at jeg, etter å ha tenkt

    på dette en stund, fant ut, at jeg egentlig vel går under kategorien flyktning,

    siden jeg måtte flykte fra landet, og ikke får noe hjelp fra myndighetene.

    Så Røde Kors, fortalte meg, at de trodde måtte være en sak man burde søke

    om fri rettshjelp for.

    Så da ble vi enige, om at det kanskje ville være smart, å kontakte Fylkesmannen

    igjen.

    Så det var derfor jeg ringte det, her på torsdag.

    Og da, anbefalte du meg, å sette opp en ny søknad, i et brev, eller som et

    dokument, sånn som nå.

    Så da håper jeg at det er mulig for dere å godkjenne søknaden, for sånn

    situasjonen er nå, så vil jeg kategorisere den, som tortur, siden ingen

    forteller meg noe om hva som skjer.

    Jeg har også sendt dere vedlegg og oppdateringer tidligere, angående andre ting

    som har foregått i NOrge og England.

    Men dette såpass mye, så det er ikke så enkelt å klare å oppsumere det, i et

    enkelt brev, som nå, og samtidig presantere det, på en oversiktlig måte.

    Så jeg får heller eventuellt sende fler søknader senere, om de andre sakene,

    som har foregått.

    Hvis ikke kan dere jo også bare kikke på de vedleggene og oppdateringene dere

    har fra før, så burde det være mulig å få litt oversikt i hvertfall.

    Men da har jeg tatt med litt om de andre sakene også, sånn at det også har

    kommet med i denne søknaden.

    Så håper jeg at det er i orden, og at det forhåpentligvis er mulig å få litt

    hjelp til å ordne opp i dette.

    Det hadde jeg satt veldig stor pris på!

    Håper dette er i orden!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Staten passer på nordmenn, (oppdatering). (In Norwegian).

    KOMMENTER DENNE SAKEN:

    Det er 12 innlegg til denne saken:
    Kjærlighetsbonden vil ha 35 mill. for gården

    Top of Form

    Til asd

    cons

    15/06 16:42

    Jeg hadde ikke så mye penger da dette skjedde, så jeg kom meg ikke lengre enn til England, eller Liverpool rettere sagt. Men til det du sa om multikultur, engelskmennene har vel en sterkere kultur, enn nordmenn, er mitt inntrykk. Så jeg har inntrykk av at folk fra andre kulturer tilpasser seg mer, her, enn i Norge. Selv om nok London er mer som Oslo kanskje, bare i større skala da, uten at jeg kjenner til det helt nøyaktig.


    Anmeld
    innlegg

    re: cons

    asd

    15/06 15:41

    Til cons. Du bor i England, men er du klar over at de engelskmenn som kan faktisk rømmer den rønna? (multikulti)


    Anmeld
    innlegg

    Til cons

    Utenlandsboer

    15/06 15:36

    Da har jeg nok misforstått deg. Har flyktet av samme grunn.


    Anmeld
    innlegg

    Til cons

    Flex

    15/06 15:26

    For min del høres det ut som at du har havnet på institusjon. Paranoia er ikke til å spøke med. Forøvrig ser det ut til at Anders Berg har skjønt det med markedsføring. Først får han gratis vise frem gården på TV (reklameplass tilsvarende mange millioner) og deretter selger han den (og media gir ham enda mer gratisreklame)


    Anmeld
    innlegg

    Til utenlandsboer

    cons

    15/06 14:38

    Nei, det er feil, jeg er i England jeg, så det er alt for varmt med lue. Jeg måtte flykte fra kommunistene, eller hvem det var som jagde meg. Men sånn er det.


    Anmeld
    innlegg

    veeeel

    bob

    15/06 14:15

    Nå er jo gården hannes i drift med 4 store produksjonbygninger for kylling. Er vel litt annerledes enn sommerhuset som frk Hagen skulle ha seg….


    Anmeld
    innlegg

    Til Cons

    Utenlandsboer

    15/06 14:08

    Det ble vel feil. Det er du som trenger en diger lue!


    Anmeld
    innlegg

    Til nissen

    Utenlandsboer

    15/06 14:07

    Du var jamen noe til nisse du. Trekk luen godt ned over både ører og øyne.


    Anmeld
    innlegg

    Svar til Nissen

    cons

    15/06 13:45

    Du sier at det som betyr noe, er hvor mye noen er villige til å betale. Men det som betyr noe, er jo hva Staten sier. Hvis Staten synes at den prisen noen er villig til å betale, er for høy, så får man jo ikke lov å selge. Så vi er heldige som har Staten til å passe på oss. Nordmenn klarer ikke å passe på seg selv tydligvis, så det er bra vi har Staten.


    Anmeld
    innlegg

    Verdt?

    Nissen på låven

    15/06 13:33

    Det er vel ganske irrelevant hva den er verdt, det er hvor mye noen er villig til å betale…


    Anmeld
    innlegg

    svar til Tom

    bjarne

    15/06 13:20

    hva med å utdype det litt…. rekkehuset mitt er straks verdt 4 mill. kommenter noe du har peiling på du…


    Anmeld
    innlegg

    Dyrt

    Tom

    15/06 12:46

    Den er verdt 10 !


    Anmeld
    innlegg

    Bottom of Form

    http://e24.no/eiendom/article2484060.ece

  • Christell vil ikke tenke tilbake. (In Norwegian).

    Jeg ringte Christell nå, og lurte på om jeg kunne spørre om noen ting som hadde skjedd tilbake i åra.

    Hun hørtes litt nervøs ut, så jeg kjente ikke igjen stemmen hennes med en gang.

    Og hun ville ikke prate om ting som hadde skjedd tilbake i tiden, det var visst ikke noe lurt sa hun.

    Så hva det er som foregår, det vet ikke jeg.

    Men da har jeg prøvd i hvertfall.

    Så er det kanskje noen andre som vet det.

    Vi får se.

  • Staten passer på nordmenn. (In Norwegian).

    Top of Form

    Til utenlandsboer

    cons

    15/06 14:38

    Nei, det er feil, jeg er i England jeg, så det er alt for varmt med lue. Jeg måtte flykte fra kommunistene, eller hvem det var som jagde meg. Men sånn er det.


    Anmeld
    innlegg

    veeeel

    bob

    15/06 14:15

    Nå er jo gården hannes i drift med 4 store produksjonbygninger for kylling. Er vel litt annerledes enn sommerhuset som frk Hagen skulle ha seg….


    Anmeld
    innlegg

    Til Cons

    Utenlandsboer

    15/06 14:08

    Det ble vel feil. Det er du som trenger en diger lue!


    Anmeld
    innlegg

    Til nissen

    Utenlandsboer

    15/06 14:07

    Du var jamen noe til nisse du. Trekk luen godt ned over både ører og øyne.


    Anmeld
    innlegg

    Svar til Nissen

    cons

    15/06 13:45

    Du sier at det som betyr noe, er hvor mye noen er villige til å betale. Men det som betyr noe, er jo hva Staten sier. Hvis Staten synes at den prisen noen er villig til å betale, er for høy, så får man jo ikke lov å selge. Så vi er heldige som har Staten til å passe på oss. Nordmenn klarer ikke å passe på seg selv tydligvis, så det er bra vi har Staten.


    Anmeld
    innlegg

    Verdt?

    Nissen på låven

    15/06 13:33

    Det er vel ganske irrelevant hva den er verdt, det er hvor mye noen er villig til å betale…


    Anmeld
    innlegg

    svar til Tom

    bjarne

    15/06 13:20

    hva med å utdype det litt…. rekkehuset mitt er straks verdt 4 mill. kommenter noe du har peiling på du…


    Anmeld
    innlegg

    Dyrt

    Tom

    15/06 12:46

    Den er verdt 10 !


    Anmeld
    innlegg

    Bottom of Form

    http://e24.no/eiendom/article2484060.ece

  • E-mail from Tesco, 15/6/08.







    Google Mail – TES5199873X Re: Re: TES5196421X Re: Problems which seems to be to do with monitoring in shop, tempering with food-products, etc.







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    TES5199873X Re: Re: TES5196421X Re: Problems which seems to be to do with monitoring in shop, tempering with food-products, etc.





    Tesco Customer Service

    <customer.service@tesco.co.uk>





    Sun, Jun 15, 2008 at 12:54 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Thank you for your email.

    I have noted your further comments and would like to thank you for supplying them.

    Thank you again for letting us know.

    If you have any further queries please do not hesitate to contact us at customer.service@tesco.co.uk quoting TES5199873X.

    Kind Regards

    Sue Shearer

    Tesco Customer Service

    —– Original Message —–

    From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

    Date: 10 June 2008

    Subject: Re: TES5196421X Re: Problems which seems to be to do with monitoring in shop, tempering with food-products, etc.

    Hi,

    I was just wondering if you don’t think you should maybe investigate a

    matter like this?

    Thanks in advance for the reply!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On 6/10/08, Tesco Customer Service <customer.service@tesco.co.uk> wrote:

    >

    > Thank you for your email.

    >

    > I’m sorry that you are unhappy with any aspects of Tesco.

    >

    > Your comments have been fully logged.

    >

    > If you have any further queries please do not hesitate to contact us at

    > customer.service@tesco.co.uk quoting TES5196421X.

    >

    > Kind Regards

    >

    > Tesco Customer Service

    >

    >

    >

    > —– Original Message —–

    > From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

    > Date: 09 June 2008

    > Subject: Problems which seems to be to do with monitoring in shop,

    > tempering with food-products, etc.

    >

    > Hi,

    >

    > I called earlier today, regarding a letter I sent you in February,

    > regarding

    > what seemed

    > to be some type of set-up at the Tesco Metro, in Liverpool City Center.

    >

    > I was told that you had sent a letter, and that you would resend it, since

    > I

    > couldn’t see

    > to have recieved it.

    >

    > Also, since then, the other week, it seemed to me, that I must have been

    > monitoret,

    > in some way, at the same Tesco, and that some food-products, seems to

    > possibly

    > have been tempered with, in some way.

    >

    > I took some pictures of shelfs, where the mentioned products are displayed

    > in the shop,

    > and from working around ten years as a shop-manager in Norway, I thought

    > some of

    > the placements of the food-products etc., was a bit odd.

    >

    > Eg. the white chocolate, which I think used to be placed with the

    > Cocoa/baking products

    > etc, and not with the candy-bars.

    >

    > And with the Tesco Salsa dip, being sold-out, from one day to the next,

    > even

    > if I don’t think

    > they sell that much, being placed on the bottom shelf etc., and there

    > weren’t that many

    > hours between my visits.

    >

    > And these products also tasted akward.

    >

    > Also I thought it was a bit strange with the sold-out situation, on all the

    > warmed chicken-

    > products.

    >

    > Maybe I was monitored leaving my flat, and then they put up some tempered

    > with chicken.

    >

    > And then when I didn’t go to Tesco, but went to another shop, they removed

    > the chicken again.

    >

    > And then, when I went out a second time, then they were sold out.

    >

    > It seems certain to me, that someone are monitoring me, in a way like this,

    > since I have been

    > having problems in other shops, like Lidl etc, and also at McDonalds,

    > Burger

    > King etc.

    >

    > So I was wondering if you don’t think the problems with the set-up,

    > mentioned in the letter

    > from February, and the problems with the mentioned food-products on the

    > enclosed

    > pictures, couldn’t be part of some bullying of some type against me, from

    > some type

    > of mob-network, or something like this?

    >

    > So I hope you have the chance to have a look at this!

    >

    > I’m enclosing the menitoned pictures.

    >

    > Yours sincerely,

    >

    > Erik Ribsskog

    > Flat 3

    > 5 Leather Lane

    > Liverpool

    > L2 2AE

    >

    >

    > ——————-Warning—-——————–

    >

    > This e-mail is from outside Tesco – check that it is genuine. Tesco may

    > monitor and record all e-mails.

    >

    >

    >

    >

    > —- Disclaimer —-

    > This is a confidential email.  Tesco may monitor and record all

    > emails.  The views expressed in this email are those of the sender and not

    > Tesco.

    >

    > Tesco Stores Limited

    > Company Number: 519500

    > Registered in England

    > Registered Office: Tesco House, Delamare Road, Cheshunt, Hertfordshire EN8

    > 9SL

    > VAT Registration Number: GB 220 4302 31

    >

    >







  • Tull med Pizza Grandiosa, på Rema, på Furuset-senteret. (In Norwegian).

    Skoleåret 1990/91, så hadde jeg et friår, fra NHI (Norges Høyskole for Informasjonsteknologi).

    Så da fikk jeg etterhvert en jobb, på OBS Triaden, i Lørenskog, mens det fremdeles het Matland der.

    Det var kanskje 16-20 kasser der, det var stor supermarked, og jeg jobba i kassa da, siden jeg hadde jobba i kassa, på CC Storkjøp, i Drammen, ved siden av 3. klasse handel og kontor, i 1988/89.

    Det var to ledere i kassaavdelingen, og hun ene var fra Finland vel, og pratet svensk, og het Helene.

    Noen av oss som jobbet der, Knut, Lene, Liss, Fanny og meg vel, og sikkert noe fler ble bedt i 30-års dagen hennes, det må ha vårt i 1991 det da, hvis jeg husker riktig.

    Hun andre kassalederen var der også, hun husker jeg ikke hva heter, men hun var litt prega av at sønnen hennes nettopp hadde dødd, hvis jeg husker riktig.

    Det var vel på Grorud eller noe, tror jeg.

    Og moren hennes var der husker jeg, og hun mener jeg å huske gjorde en del obskøne ting, hvis jeg husker riktig, jeg mener i hvertfall å huske at hun Lene nevnte det her da, hvis jeg ikke husker helt feil.

    Så det var vel ikke så kult å ha bursdag da.

    Men men.

    Jeg begynte jo i Rimi, da jeg hadde juleperm fra militæret, julen 1992.

    Da jeg var ferdig i militære, sommeren 1993, så hadde jeg noen uker sommerferie, da jeg drev litt med programmering osv., og søkte jobber da.

    Da pleide jeg å handle på Rema på Furuset, siden det var den nærmeste billig-butikken da.

    Og da hadde Helene begynt å jobbe der, nå som kassamedarbeider.

    Og også han som var sjef på Matland, Paulsen, han var nå butikksjef på Rema på Furuset-senteret.

    Den Rema-en var ganske nyåpnet, da jeg selv bodde på Furuset, i 1990/91, så var det bare en Mega forretning og en storkiosk på Furuset-senteret.

    Nå bodde jeg på Ellingsrud, men det var lengst vest på Ellingsrudåsen, så det tok bare 10 minutter å gå til Furuset, på en sånn snarvei.

    Men da ble jeg mobba av Helene i kassa.

    Fordi jeg kjøpte en Pizza Grandiosa, og en 1.5 liter Coca-Cola, og en pose Tortilla-chips, og noe brød og skinke-pålegg osv.

    Men altså det var en grandiosa, og en cola, og en pose tortilla-chips for hver dag da.

    Og det klagde hu Helene på da.

    Men samme det.

    En senere gang jeg gikk der, og kjøpte omtrent det samme vel.

    Så lagde jeg Grandiosa, når jeg kom hjem, til Ungbo i Skansen Terrasse da.

    Og da var den ene pizzaen så vond, at jeg måtte kaste den.

    Kjøttet smakte og lukta helt for jævlig, og pizzaen så heller ikke ut som en vanlig Grandiosa.

    Og Grandiosa visste jeg hvordan så ut, for de hadde jeg pleid å spise flere i uka av, siden fattern begynte å kjøpe den, på begynnelsen av 80-tallet.

    Og senere kjøpte jeg de selv, jeg fikk penger til å kjøpe mat for.

    Så den måtte jeg kaste.

    Og så lagde jeg den andre Grandiosaen, og den smakte vanlig.

    Jeg husker at en butikkmedarbeider, med mørkt hår i 20-åra, tror jeg, stod og spanet på meg, den gangen, da jeg kjøpte den vonde pizzaen.

    Jeg skjønte ikke hvorfor han så på meg, men han hadde vel god tid, tenkte jeg.

    Da, synes jeg det nesten virka som at det var en slag familiebutikk, med Helene og en annen kassaleder fra OBS Triaden, en asiatisk dame, og jeg tror også han med mørkt hår kan ha vært en som før jobbet på Matland/OBS Triaden, uten at jeg skal si det sikkert.

    Kanskje det var broren til hun som studerte jus, og som var niesa eller noe, til en som var butikksjef på Rimi Klemetsrud, før det senteret på Mortensrud ble bygget om.

    Jeg var på jobbintervju der, den dagen han utenriksminister Holst døde.

    Men han likte ikke meg, jeg sa noe om at OBS var vel greit, og det likte ikke han butikksjefen på Rimi Klemetsrud, så jeg fikk ikke den jobben, men jeg fikk en assistent-jobb på Rimi Nylænde etterhvert istedet.

    Men samme det.

    Så det virka for meg, som at den Rema-en på Furuset, var en butikk, hvor folka var nesten i familie, sånn at de kunne stå og spane på kundene, (selv om jeg så rimelig straight ut, vil jeg tro), hvis de ville, siden de var der hele dagen uansett.

    Sånn virka det i hvertfall for meg.

    Så om de var noe slags mafia, og tulla med Grandiosaen min da?

    Det lurer jeg litt på nå.

    Da, i 1993, så trodde jeg at det var at noen (en kunde), hadde lagt pizzaen ut av frysern, og at den hadde tint, og så blitt lagt tilbake.

    Og at det var dette, som den vonde/fæle smaken kom fra.

    Men nå tror jeg, at selv ikke en slik tining av Grandiosaen, ville ha ført til en så vond smak.

    Så de, Paulsen og Helene og han med mørkt hår, som jobba på gulvet, må nok ha vært en slags mafia, vil jeg tro, som tulla med Grandiosaen.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.

    Men jeg gikk ikke tilbake dit etter dette.

    Da begynte jeg vel å handle på bl.a. Rimi i Jerikoveien, istedet, selv om det var omtrent dobbelt så langt.

    Men sånn er det.

  • Rettigheter. (In Norwegian).

    Ok, politiet nekter meg rettighetene mine.

    Men hvis jeg dreper en purk, da får jeg en forsvarer, så da får jeg rettighetene mine.

    Er det sånn det fungerer?

    Må jeg gå så langt for å få rettighetene mine?

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Nok. (In Norwegian).

    Nå har jeg fått nok, nå tror jeg ikke at jeg gidder mye mer av det her.

  • Skinke jeg fikk av butikksjef Elisabeth Falkenberg, på Rimi Nylænde, nyttår 1995, tror jeg det var. (Var det fra et menneske?) (In Norwegian).

    Jeg begynte å jobbe på Rimi Nylænde, på Lambertseter, etter militæret, fordi jeg kom ikke på noe jobbintervju, enda jeg hadde bra karakterer osv.

    Men jeg jobbet annenhver lørdag, på Rimi Munkelia, også på Lambertseter, ved siden av militæret, så da ble det sånn, at jeg jobbet mer og mer vakter i Rimi etter militæret da.

    Og jula 1994, var det vel, så jobbet jeg som aspirant, altså nesten det samme som butikksjef assistent da, på Rimi Nylænde.

    Da var det Elisabeth Falkenberg, som var butikksjef.

    Hun begynte senere som butikksjef på Rimi Nordstrand, tror jeg det var, og etter det, så begynte hun i en vanlig jobb på Hakons grossistlager, i Lørenskog, av en eller annen grunn.

    Hun hadde vel fått nok av å være butikksjef da, det kan være ganske mye stress, for det er mange kunder, mange medarbeidere, mange leverandører, distriktsjefer, regionsjefer, osv, osv.

    Så det kan ofte bli sånn, at det er mye arbeid, for 280.000, eller hva man får i året nå, som butikksjef i Rimi.

    Men men.

    Hun lærte meg å bestille julevarer osv. da, siden hun Hilde vel hadde begynt i Rema da.

    Hun var assistent der før meg.

    Så foreslo Elisabeth, at vi skulle bestille en skinke da, i tilfelle det var noen som spurte om det.

    Jeg kunne jo nesten ikke nekte på det, det var jo hu som var butikksjef.

    Da ble den skinka hengende inne på melkekjøla, i hele november og desember, hvis jeg husker riktig.

    Men ingen kunder spurte etter hel spekeskinke.

    Så i januar, så fortalte Elisabeth meg, at hu synes det var for gæli, eller hvilket utrykk hu brukte, å kaste hele den fine skinka.

    Så hu sa at jeg kunne ta den med hjem da.

    Jeg visste jo at det ikke var lov, men å kaste en hel sånn skinke, det var jo litt sløsing det og.

    Og jeg hadde jo stått på, og jobba bra, i jula, som jeg prøvde å gjøre.

    Jeg hadde jo nettopp vært i infanteriet, og der fikk jeg stått på en del, så jeg var ganske vant med fysisk arbeid osv., så det var ikke så ille synes jeg, å jobbe i Rimi, f.eks. sammenlignet med militæret, som kunne være tøft, med mye gåing og løping osv., og mye soving i telt om vinteren osv.

    Når man jobba på Rimi, så fikk man ihvertfall gå hjem om kvelden, så jeg klagde ikke.

    Så da Elisabeth sa det, at jeg kunne bare ta den skinka, så var jeg jo enig i det, at det var dumt å bare kaste en sånn dyr skinke.

    Og jeg var jo ny som leder i Rimi, så jeg tenkte at det var vel i orden det da, når Elisabeth sa det, det var jo hu som var butikksjefen.

    På den tida, siden begynnelsen av 90-tallet, så bodde jeg i et sånn Ungbo bofelleskap, jeg leide et rom der, fra Oslo kommune da.

    Det var ganske tilfeldig, at jeg flyttet inn dit, jeg leide en hybel, første året i Oslo, privat, på Abildsø.

    Og det neste året, leide jeg et rom i huset til familien til halvbroren min Axel, i Høybråtenveien, på Furuset.

    Men så maste hu stemora til halvbroren min, på meg, om at jeg måtte flytte ut, etter å ha bodd hos dem et års tid da.

    Og da så jeg plakat på t-banen, om at man bare trengte å ta oppvasken hver 5. uke osv., på Ungbo.

    Så da dro jeg på møte der, og jeg ville gjerne bo i leilighetene deres på Vålerenga, fordi jeg skulle gå på skole på NHI, på Helsfyr, like ved, samme høsten.

    Men de insisterte på at jeg skulle bo på Ellingsrudåsen da, i Skansen Terrasse 23.

    Og hu Mette, stemora til Axel, ga meg noen sånne halvveis gjennomsiktige gardiner, som hu sa var populære blandt ungdom.

    Og rommet jeg fikk, var vent mot en barnehage, så jeg tror det her kan ha vært noe mafia set-up av noe slag.

    Siden hu Mette, hadde bodd hos en amerikansk mafia-familie, Ancona, på 70 eller 80-tallet.

    Sammen med en amerikansk dame, som bodde i Trondheim da, som het Victoria.

    Og da hadde dem gått med hot-pants, sa Mette, så dem gjorde vel det da.

    Og da, la jeg skinka i kjøleskapet da, i Ungbo-leiligheten, i Skansen Terrasse 23.

    Etter militæret, så hadde jeg hjulpet søstra mi, og en kamerat, Glenn Hesler, å få leie rom, i samme leiligheten da.

    Og da dukka Glenn opp på døra til rommet mitt, helt sjokka i tryne, og lurte på hva den skinka var.

    Så om det kan ha vært noe fra noe menneske, eller noe?

    Siden Glenn ble så sjokka.

    Jeg forklarte bare at det var fra jobben, og tenkte ikke noe mer på det, men den smakte jo ikke så utrolig bra den skinka da, så det kan nok stemme at det kan ha vært noe sånt ja.

    Siden skinka ikke smakte så bra, at Elisabeth plutselig skulle gi meg den gratis, og siden Glenn ble så sjokka.

    Så her var det nok noe lurifaks ute og gikk.

    Så jeg kan ikke skjønne noe annet, enn at det må ha vært noe mafia-greier, og at det må ha vært skinka fra et menneske da(?)

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg nå.

    Så får man se om det er mulig å finne ut noe mer om det i fremtiden.

    Vi får se.

    Men da har jeg i hvertfall advart om at noe nok ikke er som det burde være.

    Så får man se hva som skjer.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog