Måned: oktober 2009
-
Jeg oppdaterte CV-en min igjen, og forklarte mer om studiene mine, i Norge og England
Personal Profile:
I’m a hardworking and committed person who has very good management and communication skills.
I’ve studied computing and business, for four and a half years, at university-level. I have a degree called ‘Høgskolekandidat’ in Information Technology, from Oslo University College, which is a two-year degree. I’m also waiting for a two-year degree, in computing and business, from NHI, (now NITH), which also is a University College, in Oslo, where I studied in the early 90’s. But this is a private university-college, so I had to work a lot, besides the studies to finance the studies, so I have lacked 7 of 40 study-points, to get that degree, but now I also have modules from Oslo University College, so I’m in the process of trying to get this degree, as well, from NITH. The last half-year, of these four and a half years, I studied Computing, on the Study Abroad and Bachelor Computing-programmes, at University of Sunderland, but I had to stop studying here, after only one term, due to problems with the Norwegian Government Study-finance bank, who delayed my study-loan, for four months, due to some problems with Oslo University College, aproving of my modules in Sunderland, (strangly enough, since these institutions co-operated, on Study Abroad programmes, etc), so I went back to Norway, and helped my uncle, with working with forest-work, on his farn, in 2005, due to that the problems with the Study-loan, and my home-university, took away my focus from my studies in Sunderland, so these didn’t go so well, even if I got the best grade, on the inital English-test for study abroad students there, etc.
-
Nå fikk jeg tjenestebeviset mitt fra Forsvaret
PS.
Jeg var ganske vant til å skyte med luftgevær, fra tiden da jeg bodde på Bergeråsen, på 80-tallet, så det var ikke så vanskelig for meg, å være geværmann, i militæret.
Ihvertfall ikke selve skytingen.
Men det var mye mas og tull, som slutta orden og sånn, som jeg ikke var så god på da.
Men jeg prøvde stort sett bare å gjøre jobben min, og bli ferdig med det her militæret, sånn at jeg kunne komme meg videre i livet mitt, for jeg hadde ikke noe ordentlig hjem engang, på den tiden her, for jeg bodde bare på Ungbo, i Oslo, hvor jeg hadde bodd det siste året jeg studerte.
Så for meg så var bare Forsvaret en plikt, som jeg måtte bli ferdig med.
Men jeg syntes at konkurransene var artige da, for jeg ville prøve å få flere merker enn faren min, som jeg husker hadde en del merker, for de merkene hans lå i leiligheten, som jeg bodde i, da jeg bodde på Bergeråsen.
Men det var ikke sånn, at jeg var en sånn army eller våpen-frik, jeg bare var der liksom.
Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg prøvde å sende en ny e-post til Rune Gerhardsen, politiker fra Oslo
Google Mail – Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og 'mafian' i Oslo/Fwd: Problems back in 1983

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Oct 5, 2009 at 9:34 PM
To:
Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no
Hei Rune Gerhardsen,sorry at jeg skriver så mange e-poster!Men du vet kanskje hvem jeg er såvidt, hvis du har handla på Rimi Nylænde, på Lamberseter, hvor jeg var butikksjef fra 1998 til år 2000, og også jobba som assistent, før det.For faren din er så jo kjent, så det er kjent at dere er fra Lambertseter 🙂Men men.Jeg har funnet ut, at min morfar Johannes Ribsskog, ble tulla med, av NRK, i 1946 allerede, antagelig av noe 'mafian' da, som jeg har overhørt, at tuller med meg, i Oslo, i 2003.Dette er antagelig noe Gladio, eller Stay Behind, som ble bygget opp av Jens Chr. Hauge, har jeg hørt, etter krigen.Du kjente sikkert han Jens Chr. Hauge, for nå må jeg bo i England, og kan ikke bo i Norge, for jeg blir tulla med av de samme folka som tulla med morfaren min.Men jeg vet ikke hvorfor de tulla med morfaren min, men kan det ha vært noe med han Bernhof Ribsskog da, som dine foreldre kjente?For han var jo en sentral person som bygde opp skolen etter krigen.Faren din bygde jo opp landet, så hjalp han Bernhof Ribsskog, med å bygge opp skolen da.
Det var sikkert derfor de gikk bra sammen.Men den delen av Ribsskog-familien, som jeg kommer fra, den gikk dårlig sammen med Bernhof Ribsskog-familien.Men jeg vet ikke hvorfor.Men det er tydelig at det var et eller annet, som fikk min morfar forfulgt, av en slags Stay Behind/mafia, som lederene i AP, nok kontrollerte.Faren min sa at min morfar var kommunist, men han var i Arbeiderpartiet, og var med som aktor i landsvik-prosessene, etter krigen, og var med i debattprogram om idrett, i 1946, 'Idretten som samfunnsfaktor i dag'.
Så han morfaren min, han tror jeg dreiv mest å gikk på langrenn og sånn.Jeg har hørt at han gikk på ski, fra Rælingen, og til universtietet i Oslo, for å gå på jus-forelesninger.Så jeg tror personlig at morfaren min var en god nordmann, men at han kan ha havnet i klørne på noe nettverk kanskje, for jeg og søstra mi fikk et gammelt russisk fotoapparat hver, som vi lo av da, for faren min var nesten som en amerikaner, på begynnelsen av 80-tallet.
Så det er helt sikkert at noe har foregått, jeg mistenker at faren min er i den her 'mafian', for jeg måtte bo alene, fra jeg var ni år, da jeg flytta fra mora mi til faren min.Og siden jeg flytta til faren min, som ni-åring, så ble jeg jo aldri så bra kjent, med morfaren min.Jeg traff han bare en eller to ganger, etter dette, og da var vi ikke helt på bølgelengde, og han døde noen få år etter dette, i Spania, hvor han og mormoren min, bodde om vinterne, så jeg har ikke fått sett graven hans engang.Så sånn var det.Så at jeg som er en helt vanlig kar, som er i Heimevernet, (jeg ble håndplukket dit, da mob-hæren ble redusert, i 1996, etter å ha tjenestegjort i infanteriet, i Geværkompaniet på Terningmoen, dvs. Oppland Regiment, som har vært i strid med både svensker og tyskere opp gjennom historien, de var vel med å beskytte regjeringen osv., når de dro til England, under 2. verdenskrig, jeg husker ikke om faren din var en av de som dro fra landet sammen med kongen, i april 1940, men da var ihvertfall disse i Oppland Regiment i strid, vi hadde til og med en sånn birkebeinder-soldat, som skuldermerke).Og jeg har også jobbet som butikksjef, på Rimi Nylænde, på Lambertseter, på Rimi Kalbakken og Rimi Langhus.Jeg har vært på møter i unge høyre, da jeg flytta til Oslo, men jeg ville ikke bli noen sånn politiker-broiler, så jeg var bare på et eller to av de, men jeg har jo masse Arbeiderparti-folk i familien, blant annet morfaren min, farfaren min, Øivind Olsen, og en fra Trøndelag, som var på stortinget, og som var ordfører i Trondheim, og en annen i familien var ordfører i Stavanger vel, de to siste vet jeg ikke om gikk bra med vår del av familien men.Men men.Jeg har vært aktiv i idrett, og spilt på fire bedriftsfotballag, i Oslo og Akershus, på 90-tallet, pluss i Vestfold, under oppveksten, på Berger IL, og jeg har også spilt en kamp, (for tredjelaget, var det vel men), for Fram, i Larvik, (hvor mora mi bodde), da jeg var åtte år, var det vel.Og jeg har vært aktiv på debattforum og quiz-kanaler på internett, og jeg har studert på Norges Høyskole for Informasjonteknologi, HiO ingeniørutdanningen og University of Sunderland, og har en Høyskolekandidatgrad i Informasjonsteknologi, fra HiO, så lang, jeg venter litt på en grad fra NHI/NITH og.Og jeg var alltid en av de beste i klassen, på skolen, og fikk komme inn på den beste handelskolen i Drammen, Gjerdes Videregående, enda jeg bodde på Berger, nord i nabofylket Vestfold, som bare hadde ti plasser i Buskerud, på den tida.Så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal bli forfulgt av noe 'mafian', pga. noe med morfaren min, som jeg ikke vet noe om.Vet du noe om dette, det sies at Jens Chr. Hauge bygget opp denne 'mafian'.Kan du forstå det, at nordmenn skal bli forfulgt av noe 'mafian' i sitt eget hjemland, uten å ha noe rettigheter, slik at man må rømme til England?På forhånd takk for svar, og beklager hvis det blir mye e-poster.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/3/13
Subject: Re: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og 'mafian' i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
To: Rune Gerhardsen <Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no >Hei Rune Gerhardsen,
mange takk for svar!
Jeg skjønner at man ikke bør sende e-poster til kjente politikere i
hytt og pine.
Jeg bare kom på noe mer her.
Nå er jeg i utlandet da, for tida, (jeg ble litt jaget fra Norge), så
da har jeg det her med kjente politikere og sånn litt på avstand.
Men men.
Men jeg tenkte på, kan den Ribsskog, som dine foreldre kjente, ha vært
Bernhof Ribsskog?
Det var visst en, ifølge min mormor, Ingeborg Ribsskog, som min morfar
eller min morfars gren ikke gikk så bra overens med, hvis jeg forstod
det riktig.
Kan han Bernhof Ribsskog, (hvis det var han), ha vært så inne i
varmen, i Arbeiderpartiet og Gerhardsen-familien og eventuelt
Stoltenberg-familien, at han kan ha påvirket noe til å skje 'bak
teppe', med noe eventuelt 'mafian', e.l., mot min morfar Johannes
Ribsskog, tror du?
Fordi, han amerikanske private etterforskeren, Nick Ewans, som
kontaktet meg på e-post, (uten at jeg vet hvordan han fant e-post
adressen min), han sier at min morfar søkte sysselmann-stillingen på
Svalbard, og da ble ikke engang søknaden hans vurdert av myndighetene.
Jeg skjønner at du ikke kjenner til dette i detalj, men var det
Bernhof Ribsskog, som foreldrene dine pratet om, tror du?
Sorry hvis dette ble for personlig, jeg skjønner at det ikke er så
artig alltid å være sønn av en så kjent politiker som Einar
Gerhardsen, så beklager at jeg skriver e-poster hele tiden!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
On Fri, Mar 13, 2009 at 12:50 PM, Rune Gerhardsen<Rune.Gerhardsen@oslobystyre.
no > wrote:> Hei.
> Det er svært mye du tar opp i denne mailen, og det er ikke så mye av dette jeg kan forholde meg til. Jeg huskrer imidlertid godt at mor og far, (særlig mor) rett som det var snakket om en "Ribsskog", jeg husker ikke noe fornavn. Det var imidlertid bare hyggelige og posistive ting de sa, så det er aldeles ikke riktig at verken far eller mor har sagt noe negativt om den Ribsskog de hadde kontakt med.
>
> God helg og gode hilsener Rune G
>
>
-
Nå skal NRK sende et radioprogram med min morfar. Det hadde vært artig å hatt debatten fra 1946 og, men NRK syntes vel ikke at idrett var viktig, da
Google Mail – Sv:(SaksID: 670821) Opptak av kåseri på radio, av min morfar Johannes Ribsskog

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sv:(SaksID: 670821) Opptak av kåseri på radio, av min morfar Johannes Ribsskog
info@nrk.no
<info@nrk.no>
Mon, Oct 5, 2009 at 7:46 PM
To:
eribsskog@gmail.com
(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten) Ok. CD'en er allerede brent og vil bli postlagt i morgen.Ha en fortsatt fin kveld.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
Erik Ribsskog 2009-10-05 20:33:16:——————————
Hei,
ok, men da skjønner jeg.Jeg trodde dere bare var vrange, og bare ville søke på etternavn, og ikke dato.Hvis programmet har blitt slettet, da skjønner jeg det, at det ikke går ann å få tak i et opptak av dette.Men da får jeg si tusen takk, hvis dere kan sende en CV, med et opptak av det kåseriet til morfaren min, fra 1965, 'hav og fjell farvel'.Mvh.Erik Ribsskob2009/10/5 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)Hei på nytt,
Med "sorte hull" mener jeg at det finnes programmer som ER sendt på radio, men som IKKE er registrert og arkivert (altså ikke tatt vare på). I gamle dager var man dessverre ikke så nøye på å gjemme på alt som ble sendt, det er vi derimot i nyere tid. Jeg kan altså ikke finne programmet 'Idretten som samfunnsfaktor i dag', og tro meg, det er ikke gjerrigheten det står på. Det er registrert fem programmer/innslag i radioarkivet med sendedato 23. oktober 1946, og det du viser til er ikke ett av dem.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
—————————— Erik Ribsskog 2009-10-05 20:09:16:
Hei,
ok, den er greiJeg får kontakte Nasjonalmuseet da, om det programmet fra 23. oktober 1946, klokken 21, da.Jeg synes det er merkelig at dere ikke svarer om dette programmet.Dette programmet kan da ikke være som et 'sort hull', jeg oppgir jo både dato og klokkeslett, og programmet heter 'Idretten som samfunnsfaktor i dag'.Hvorfor er dere så gjerrige når det gjelder programm fra 1946, altså summen av dato og klokkeslett og navn på programmet, burde jo være en god nok referanse da, vil jeg si, og jeg har en høyskolekandidatgrad i IT, fra HiO, så jeg tror jeg forstår meg på såpass.Mvh.Erik Ribsskog2009/10/5 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)Hei igjen,
Det er ikke registrert noen andre opptak, verken på Ribsskog eller Ribskog, i arkivet. Det er dessverre ikke alt som er blitt tatt vare på "fra gamle dager", så det er mange sorte hull i arkivene.
Da lager jeg en cd-kopi av kåseriet "Hav og fjell farvel" sendt 24.02.1965. Siden du bor i utlandet, blir momsen (mva) trukket fra prisen på kr 200,-, så den kommer derfor på kr 160,-.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
—————————— Erik Ribsskog 2009-10-03 22:10:14:
Hei,
ja, jeg kan bekrefte at det er til privat bruk, han døde på 80-tallet skjønner du, så jeg syntes det hadde vært artig, å høre hva han prata om i det kåseriet, siden jeg ikke hadde så mye med morfaren min å gjøre, etter at jeg flyttet til faren min, da jeg var ni år.Jeg mener bestemt at jeg hørte et morgenkåseri av han, i 1978 eller 79, før jeg gikk på skolen. (Det kan ikke ha vært det fra 1965, for jeg er født i 1970).Er du sikker på at dere ikke har stavet navnet hans 'Ribskog', for eksempel?Dette var mens jeg bodde i Jegersborggate, i Larvik, og gikk på Torstrand skole, og det var fra august 1978 til oktober 1979.Det debattprogrammet, som man kunne se i VG's arkiv at morfaren var med i, det het 'Idretten som samfunnsfaktor i dag', og ble sent på radio da, (for de hadde vel ikke TV da), 23. oktober 1946, klokken 21. Dette programmet hadde det også vært artig å høre, hvor min morfar var med som ung politifullmektig da, etter krigen, hvor han jobbet som advokat, på vegne av staten, under landsvikprosessen da, så han hadde studert jus, og var nok da ferdig utstudert før krigen begynte, ville jeg tippe. Så det var vel nesten en ære det, å få være med i radioprogram, høsten 1946, knapt et år etter frigjøringen, så det hadde det vært artig å høre på.Jeg håper dere kan finne disse to andre programmene som min morfar var med i og, debattprogrammet i 1946 og morgenkåseriet, i 1978 eller 1979.Hvis ikke, så er jeg også fornøyd med å bare få tak i det morgenkåseriet fra 1965 da selvfølgelig, det er artig det også.Jeg bor i England nå, for da jeg jobbet på min onkel Martins (sønn av nevnte Johannes), gård, i Larvik, i 2005, så ble jeg jaget derfra av noen skulle drepe meg.Så jeg prøver å komme meg opp i England, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003.Så jeg prøver å komme meg opp i England, fordi alle tingene mine ligger i en oppbevaringsboks i Oslo, hos City Self-Storage, bortsett fra de tingene jeg tok med meg for å studere, i Sunderland, i 2004, de ligger hos onkelen min, Martin, i Larvik.Og Ribsskog-familien, de nekter å sende meg tingene mine, (og det er snakk om klær, PC, viktige papirer fra University of Sunderland, vitnemål, brev fra Stein Erik Hagen, da jeg vant en stor konkurranse, som Rimi-butikksjef, 'Rimi Gullårer', i 2001, og jeg får ikke engang arv etter min mormor, som døde tidligere i år.Og det tror jeg ikke min morfar Johannes ville ha gjort.Men jeg prøver å gjøre litt 'research' på Ribsskog-familien, angående hvorfor de tuller sånn med meg og tingene mine.Så sånn er det.Mvh.Erik RibsskogPS.Adressen min i England, (hvor jeg prøver å komme meg opp nå, og også har fått tak i noen ting, utrolig nok, enda jeg bare har jobbet på omtrent britisk minstelønn, og nå er arbeidsledig, men jeg skylder litt på husleia da), den er:Erik RibsskogFlat 35 Leather LaneLiverpoolGB-L2 2AEStorbritannia2009/10/3 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)
Hei.
Takk for henvendelsen.I følge NRKs radioarkiv finnes det kun ett opptak med Johannes (Johs) Ribsskog, og det er nettopp kåseriet "Hav og fjell farvel", sendt 24.02.1965.
Opptaket er på ca 16-17 minutter, og vi kan tilby en cd-kopi for kr 200,- (selv om det er litt over 15 min) til PRIVAT bruk. Regning/faktura kommer i posten, noen dager senere enn forsendelsen med cd-kopien.
Gi meg tilbakemelding om du ønsker å bestille, samt en bekreftelse på at det er til privat bruk. Send også med din postadresse.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
PublikumsserviceAnn Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
——————————
Erik Ribsskog 2009-10-02 14:52:14:
Hei,
jeg ringte Nasjonalbiblioteket, tidligere idag, og søkte på min morfar Johannes Ribsskog, som hadde kåseri på radio, husker jeg at jeg hørte, morgenkåseri, før jeg skulle til skolen, i 1978 eller 79.De søkte på Johannes Ribsskog, og fant en annet kåseri av min morfar, fra 1965.(De fant det under Johs. Ribsskog, altså med forkortet fornavn).Det heter 'Hav og Fjell farvel', og ble skrevet da han var rådmann i Hadsel, og handlet om Hadsel og Vesterålen.Min morfar døde jo på 80-tallet, så det hadde vært veldig artig å hørt på det opptaket.Og hvis dere i tillegg kan finne noe mer, så hadde det også vært veldig artig.Jeg husker jo det, at han også hadde et morgenkåseri, på slutten av 70-tallet, og jeg har lest i Aftenpostens arkiv, at han var med i et debattprogram, på 40-tallet.Her er mer om dette:Så det hadde vært artig, å få hørt hva morfaren min sa på radio, for jeg var ikke gamle karen, da han døde.
Og jeg flytta til faren min, i 1979, da jeg var ni år, og etter det så traff jeg vel bare morfaren min, i Nevlunghavn, en eller to ganger, uten å vel komme helt på bølgelengde.
På forhånd takk for svar.Jeg hørte at det kostet 200 kroner, hvis det var mindre enn et kvarter, og 500 kroner, hvis det var en time.
Hvordan foregår betalingen?Jeg ble også bedt om å oppgi telefonnummer.
Jeg er i England nå, og det er +44 151 235 3298.På forhånd takk for svar!
Mvh.Erik Ribsskog
PS.
Hvis man ser på dette radioprogrammet, fra 1946, Så kan vi se at de har med folk med navn som Adolf osv., som kanskje ikke var så populære navn, i 1946:
PS 2.
Altså, NRK har med folk med navn som Adolf Amundsen, (det er vel ikke nødvendig å si hvem som andre som het Adolf, nemlig Hitler, som sikkert var veldig lite populær, i 1946).
Men de har også med Frode Rinnan, og Rinnan, det var det en nazist-bande, som het, som likviderte gode nordmenn da.
Så her var det Adolf og Rinnan og Johannes Ribsskog.
Det virka som om NRK prøvde å få morfaren min, (som var i Arbeiderpartiet), til å virke som en nazist.
Så det er mulig at morfaren min ble forfulgt, på samme måte som meg, (av noe ‘mafian’, som jeg har hørt om), allerede i 1946.
Så kanskje vår del av Ribsskog-familien har en slags forbannelse?
Jeg vet at vår del av Ribsskog-familien, og Ribsskog-familien som han der kjente skolereformatoren var i, Bernhof Ribsskog, de var nesten som bitre uvenner.
Så kan det ha vært, at morfaren min, visste noe greier, om han Bernhof Ribsskog, som vi vet var inne i varmen, hos Gerhardsen.
(For jeg fikk en e-post fra politiker Rune Gerhardsen, som jeg publiserte på bloggen, hvor jeg skrev om dette, at mora hans, ofte pratet pent om en Ribsskog, og det må ha vært Bernhof Ribsskog, vil jeg mene, siden han var veldig sentral i oppbyggingen av skolen, og han ‘oppfant’ ‘normalplanen’ da, som norsk skole er bygget opp rundt.
Så dette kan kanskje være noe ‘triks’ for å få alle folk i Norge til å bli like dumme?
Hva vet jeg).
Ihverfall så lurer jeg på om min morfar ble tulla med av noe sånn ‘mafian’ da, som han ‘Nick Ewans’ sa at Jens Chr. Hauge hadde bygget opp etter krigen, selv om han ‘Nick Ewans’ viste seg å være en upålitelig figur.
At en sånn ‘mafian’, bruker skitne triks, (det er antagelig en sionist-mafia ala CIA, eller Stay Behind/Gladio), og at disse jobber for lederne i Arbeiderpartiet da, Stoltenberg osv., og at de da nok har prøvd å få morfaren min til å se ut som en nazi-type, og at de har tulla med døtrene hans, Ellen og mora mi, (og også onkel Martin har blitt litt spesiell), sånn at f.eks. faren min også er med i den her ‘mafian’ da, og tulla med mora mi, og meg.
Noe sånt.
Hvem vet.
For antagelig å skjule noe som min morfar visste om disse Bernhof Ribsskog og de da.
Noe sånt?
Hvem vet.
Vi får se hva som er mulig å finne ut.
Vi får se.
Jeg skal se om jeg finner e-posten fra Rune Gerhardsen, og lage et PS om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her kan man se den e-posten, som jeg har publisert på bloggen tidligere, fra Rune Gerhardsen, hvor han sier at foreldrene hans kjente en ‘Ribsskog’:
-
Jeg sente en ny e-post til NRK. Det virker som at de har sletta to program med morfaren min, i NRK, fra arkivene. Hm
Google Mail – Sv:(SaksID: 670821) Opptak av kåseri på radio, av min morfar Johannes Ribsskog

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sv:(SaksID: 670821) Opptak av kåseri på radio, av min morfar Johannes Ribsskog
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Oct 5, 2009 at 7:32 PM
To:
info@nrk.no
Hei,ok, men da skjønner jeg.Jeg trodde dere bare var vrange, og bare ville søke på etternavn, og ikke dato.Hvis programmet har blitt slettet, da skjønner jeg det, at det ikke går ann å få tak i et opptak av dette.Men da får jeg si tusen takk, hvis dere kan sende en CV, med et opptak av det kåseriet til morfaren min, fra 1965, 'hav og fjell farvel'.Mvh.Erik Ribsskob2009/10/5 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)Hei på nytt,
Med "sorte hull" mener jeg at det finnes programmer som ER sendt på radio, men som IKKE er registrert og arkivert (altså ikke tatt vare på). I gamle dager var man dessverre ikke så nøye på å gjemme på alt som ble sendt, det er vi derimot i nyere tid. Jeg kan altså ikke finne programmet 'Idretten som samfunnsfaktor i dag', og tro meg, det er ikke gjerrigheten det står på. Det er registrert fem programmer/innslag i radioarkivet med sendedato 23. oktober 1946, og det du viser til er ikke ett av dem.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77mailto:info@nrk.no
——————————
—————————— Erik Ribsskog 2009-10-05 20:09:16:
Hei,
ok, den er greiJeg får kontakte Nasjonalmuseet da, om det programmet fra 23. oktober 1946, klokken 21, da.Jeg synes det er merkelig at dere ikke svarer om dette programmet.Dette programmet kan da ikke være som et 'sort hull', jeg oppgir jo både dato og klokkeslett, og programmet heter 'Idretten som samfunnsfaktor i dag'.Hvorfor er dere så gjerrige når det gjelder programm fra 1946, altså summen av dato og klokkeslett og navn på programmet, burde jo være en god nok referanse da, vil jeg si, og jeg har en høyskolekandidatgrad i IT, fra HiO, så jeg tror jeg forstår meg på såpass.Mvh.Erik Ribsskog2009/10/5 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)Hei igjen,
Det er ikke registrert noen andre opptak, verken på Ribsskog eller Ribskog, i arkivet. Det er dessverre ikke alt som er blitt tatt vare på "fra gamle dager", så det er mange sorte hull i arkivene.
Da lager jeg en cd-kopi av kåseriet "Hav og fjell farvel" sendt 24.02.1965. Siden du bor i utlandet, blir momsen (mva) trukket fra prisen på kr 200,-, så den kommer derfor på kr 160,-.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i RanaTlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
—————————— Erik Ribsskog 2009-10-03 22:10:14:
Hei,
ja, jeg kan bekrefte at det er til privat bruk, han døde på 80-tallet skjønner du, så jeg syntes det hadde vært artig, å høre hva han prata om i det kåseriet, siden jeg ikke hadde så mye med morfaren min å gjøre, etter at jeg flyttet til faren min, da jeg var ni år.Jeg mener bestemt at jeg hørte et morgenkåseri av han, i 1978 eller 79, før jeg gikk på skolen. (Det kan ikke ha vært det fra 1965, for jeg er født i 1970).Er du sikker på at dere ikke har stavet navnet hans 'Ribskog', for eksempel?Dette var mens jeg bodde i Jegersborggate, i Larvik, og gikk på Torstrand skole, og det var fra august 1978 til oktober 1979.Det debattprogrammet, som man kunne se i VG's arkiv at morfaren var med i, det het 'Idretten som samfunnsfaktor i dag', og ble sent på radio da, (for de hadde vel ikke TV da), 23. oktober 1946, klokken 21. Dette programmet hadde det også vært artig å høre, hvor min morfar var med som ung politifullmektig da, etter krigen, hvor han jobbet som advokat, på vegne av staten, under landsvikprosessen da, så han hadde studert jus, og var nok da ferdig utstudert før krigen begynte, ville jeg tippe. Så det var vel nesten en ære det, å få være med i radioprogram, høsten 1946, knapt et år etter frigjøringen, så det hadde det vært artig å høre på.Jeg håper dere kan finne disse to andre programmene som min morfar var med i og, debattprogrammet i 1946 og morgenkåseriet, i 1978 eller 1979.Hvis ikke, så er jeg også fornøyd med å bare få tak i det morgenkåseriet fra 1965 da selvfølgelig, det er artig det også.Jeg bor i England nå, for da jeg jobbet på min onkel Martins (sønn av nevnte Johannes), gård, i Larvik, i 2005, så ble jeg jaget derfra av noen skulle drepe meg.Så jeg prøver å komme meg opp i England, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003.Så jeg prøver å komme meg opp i England, fordi alle tingene mine ligger i en oppbevaringsboks i Oslo, hos City Self-Storage, bortsett fra de tingene jeg tok med meg for å studere, i Sunderland, i 2004, de ligger hos onkelen min, Martin, i Larvik.Og Ribsskog-familien, de nekter å sende meg tingene mine, (og det er snakk om klær, PC, viktige papirer fra University of Sunderland, vitnemål, brev fra Stein Erik Hagen, da jeg vant en stor konkurranse, som Rimi-butikksjef, 'Rimi Gullårer', i 2001, og jeg får ikke engang arv etter min mormor, som døde tidligere i år.Og det tror jeg ikke min morfar Johannes ville ha gjort.Men jeg prøver å gjøre litt 'research' på Ribsskog-familien, angående hvorfor de tuller sånn med meg og tingene mine.Så sånn er det.Mvh.Erik RibsskogPS.Adressen min i England, (hvor jeg prøver å komme meg opp nå, og også har fått tak i noen ting, utrolig nok, enda jeg bare har jobbet på omtrent britisk minstelønn, og nå er arbeidsledig, men jeg skylder litt på husleia da), den er:Erik RibsskogFlat 35 Leather LaneLiverpoolGB-L2 2AEStorbritannia2009/10/3 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)
Hei.
Takk for henvendelsen.I følge NRKs radioarkiv finnes det kun ett opptak med Johannes (Johs) Ribsskog, og det er nettopp kåseriet "Hav og fjell farvel", sendt 24.02.1965.
Opptaket er på ca 16-17 minutter, og vi kan tilby en cd-kopi for kr 200,- (selv om det er litt over 15 min) til PRIVAT bruk. Regning/faktura kommer i posten, noen dager senere enn forsendelsen med cd-kopien.
Gi meg tilbakemelding om du ønsker å bestille, samt en bekreftelse på at det er til privat bruk. Send også med din postadresse.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
PublikumsserviceAnn Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i RanaTlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
——————————
Erik Ribsskog 2009-10-02 14:52:14:
Hei,
jeg ringte Nasjonalbiblioteket, tidligere idag, og søkte på min morfar Johannes Ribsskog, som hadde kåseri på radio, husker jeg at jeg hørte, morgenkåseri, før jeg skulle til skolen, i 1978 eller 79.De søkte på Johannes Ribsskog, og fant en annet kåseri av min morfar, fra 1965.(De fant det under Johs. Ribsskog, altså med forkortet fornavn).Det heter 'Hav og Fjell farvel', og ble skrevet da han var rådmann i Hadsel, og handlet om Hadsel og Vesterålen.Min morfar døde jo på 80-tallet, så det hadde vært veldig artig å hørt på det opptaket.Og hvis dere i tillegg kan finne noe mer, så hadde det også vært veldig artig.Jeg husker jo det, at han også hadde et morgenkåseri, på slutten av 70-tallet, og jeg har lest i Aftenpostens arkiv, at han var med i et debattprogram, på 40-tallet.Her er mer om dette:Så det hadde vært artig, å få hørt hva morfaren min sa på radio, for jeg var ikke gamle karen, da han døde.
Og jeg flytta til faren min, i 1979, da jeg var ni år, og etter det så traff jeg vel bare morfaren min, i Nevlunghavn, en eller to ganger, uten å vel komme helt på bølgelengde.
På forhånd takk for svar.Jeg hørte at det kostet 200 kroner, hvis det var mindre enn et kvarter, og 500 kroner, hvis det var en time.
Hvordan foregår betalingen?Jeg ble også bedt om å oppgi telefonnummer.
Jeg er i England nå, og det er +44 151 235 3298.På forhånd takk for svar!
Mvh.Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en ny e-post til NRK
Google Mail – Sv:(SaksID: 670821) Opptak av kåseri på radio, av min morfar Johannes Ribsskog

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sv:(SaksID: 670821) Opptak av kåseri på radio, av min morfar Johannes Ribsskog
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Oct 5, 2009 at 7:08 PM
To:
info@nrk.no
Hei,ok, den er greiJeg får kontakte Nasjonalmuseet da, om det programmet fra 23. oktober 1946, klokken 21, da.Jeg synes det er merkelig at dere ikke svarer om dette programmet.Dette programmet kan da ikke være som et 'sort hull', jeg oppgir jo både dato og klokkeslett, og programmet heter 'Idretten som samfunnsfaktor i dag'.Hvorfor er dere så gjerrige når det gjelder programm fra 1946, altså summen av dato og klokkeslett og navn på programmet, burde jo være en god nok referanse da, vil jeg si, og jeg har en høyskolekandidatgrad i IT, fra HiO, så jeg tror jeg forstår meg på såpass.Mvh.Erik Ribsskog2009/10/5 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)Hei igjen,
Det er ikke registrert noen andre opptak, verken på Ribsskog eller Ribskog, i arkivet. Det er dessverre ikke alt som er blitt tatt vare på "fra gamle dager", så det er mange sorte hull i arkivene.
Da lager jeg en cd-kopi av kåseriet "Hav og fjell farvel" sendt 24.02.1965. Siden du bor i utlandet, blir momsen (mva) trukket fra prisen på kr 200,-, så den kommer derfor på kr 160,-.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i Rana
Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77mailto:info@nrk.no
——————————
—————————— Erik Ribsskog 2009-10-03 22:10:14:
Hei,
ja, jeg kan bekrefte at det er til privat bruk, han døde på 80-tallet skjønner du, så jeg syntes det hadde vært artig, å høre hva han prata om i det kåseriet, siden jeg ikke hadde så mye med morfaren min å gjøre, etter at jeg flyttet til faren min, da jeg var ni år.Jeg mener bestemt at jeg hørte et morgenkåseri av han, i 1978 eller 79, før jeg gikk på skolen. (Det kan ikke ha vært det fra 1965, for jeg er født i 1970).Er du sikker på at dere ikke har stavet navnet hans 'Ribskog', for eksempel?Dette var mens jeg bodde i Jegersborggate, i Larvik, og gikk på Torstrand skole, og det var fra august 1978 til oktober 1979.Det debattprogrammet, som man kunne se i VG's arkiv at morfaren var med i, det het 'Idretten som samfunnsfaktor i dag', og ble sent på radio da, (for de hadde vel ikke TV da), 23. oktober 1946, klokken 21. Dette programmet hadde det også vært artig å høre, hvor min morfar var med som ung politifullmektig da, etter krigen, hvor han jobbet som advokat, på vegne av staten, under landsvikprosessen da, så han hadde studert jus, og var nok da ferdig utstudert før krigen begynte, ville jeg tippe. Så det var vel nesten en ære det, å få være med i radioprogram, høsten 1946, knapt et år etter frigjøringen, så det hadde det vært artig å høre på.Jeg håper dere kan finne disse to andre programmene som min morfar var med i og, debattprogrammet i 1946 og morgenkåseriet, i 1978 eller 1979.Hvis ikke, så er jeg også fornøyd med å bare få tak i det morgenkåseriet fra 1965 da selvfølgelig, det er artig det også.Jeg bor i England nå, for da jeg jobbet på min onkel Martins (sønn av nevnte Johannes), gård, i Larvik, i 2005, så ble jeg jaget derfra av noen skulle drepe meg.Så jeg prøver å komme meg opp i England, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003.Så jeg prøver å komme meg opp i England, fordi alle tingene mine ligger i en oppbevaringsboks i Oslo, hos City Self-Storage, bortsett fra de tingene jeg tok med meg for å studere, i Sunderland, i 2004, de ligger hos onkelen min, Martin, i Larvik.Og Ribsskog-familien, de nekter å sende meg tingene mine, (og det er snakk om klær, PC, viktige papirer fra University of Sunderland, vitnemål, brev fra Stein Erik Hagen, da jeg vant en stor konkurranse, som Rimi-butikksjef, 'Rimi Gullårer', i 2001, og jeg får ikke engang arv etter min mormor, som døde tidligere i år.Og det tror jeg ikke min morfar Johannes ville ha gjort.Men jeg prøver å gjøre litt 'research' på Ribsskog-familien, angående hvorfor de tuller sånn med meg og tingene mine.Så sånn er det.Mvh.Erik RibsskogPS.Adressen min i England, (hvor jeg prøver å komme meg opp nå, og også har fått tak i noen ting, utrolig nok, enda jeg bare har jobbet på omtrent britisk minstelønn, og nå er arbeidsledig, men jeg skylder litt på husleia da), den er:Erik RibsskogFlat 35 Leather LaneLiverpoolGB-L2 2AEStorbritannia2009/10/3 <info@nrk.no>(Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)
Hei.
Takk for henvendelsen.I følge NRKs radioarkiv finnes det kun ett opptak med Johannes (Johs) Ribsskog, og det er nettopp kåseriet "Hav og fjell farvel", sendt 24.02.1965.
Opptaket er på ca 16-17 minutter, og vi kan tilby en cd-kopi for kr 200,- (selv om det er litt over 15 min) til PRIVAT bruk. Regning/faktura kommer i posten, noen dager senere enn forsendelsen med cd-kopien.
Gi meg tilbakemelding om du ønsker å bestille, samt en bekreftelse på at det er til privat bruk. Send også med din postadresse.
Med vennlig hilsen
NRK www.nrk.no
Informasjonsavdelingen
PublikumsserviceAnn Marita Dambråten, Informasjonskonsulent
Post: 8608 Mo i RanaTlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
mailto:info@nrk.no——————————
——————————
Erik Ribsskog 2009-10-02 14:52:14:
Hei,
jeg ringte Nasjonalbiblioteket, tidligere idag, og søkte på min morfar Johannes Ribsskog, som hadde kåseri på radio, husker jeg at jeg hørte, morgenkåseri, før jeg skulle til skolen, i 1978 eller 79.De søkte på Johannes Ribsskog, og fant en annet kåseri av min morfar, fra 1965.(De fant det under Johs. Ribsskog, altså med forkortet fornavn).Det heter 'Hav og Fjell farvel', og ble skrevet da han var rådmann i Hadsel, og handlet om Hadsel og Vesterålen.Min morfar døde jo på 80-tallet, så det hadde vært veldig artig å hørt på det opptaket.Og hvis dere i tillegg kan finne noe mer, så hadde det også vært veldig artig.Jeg husker jo det, at han også hadde et morgenkåseri, på slutten av 70-tallet, og jeg har lest i Aftenpostens arkiv, at han var med i et debattprogram, på 40-tallet.Her er mer om dette:Så det hadde vært artig, å få hørt hva morfaren min sa på radio, for jeg var ikke gamle karen, da han døde.
Og jeg flytta til faren min, i 1979, da jeg var ni år, og etter det så traff jeg vel bare morfaren min, i Nevlunghavn, en eller to ganger, uten å vel komme helt på bølgelengde.
På forhånd takk for svar.Jeg hørte at det kostet 200 kroner, hvis det var mindre enn et kvarter, og 500 kroner, hvis det var en time.
Hvordan foregår betalingen?Jeg ble også bedt om å oppgi telefonnummer.
Jeg er i England nå, og det er +44 151 235 3298.På forhånd takk for svar!
Mvh.Erik Ribsskog
-
Jeg angriper Louvre, museet i Paris, litt, på Dagbladets kommentarsystem
Erik Ribsskog sa, 4 minutter siden:
Man burde se dette komme, når de fikk pyramider utafor Louvre
Jeg var på språkreise i England, sommeren 1984, og da hadde faren min bestilt med helgetur til Paris, og da tror jeg ikke de hadde pyramider på ‘gårdsplassen’ ved Louvre, men da jeg havnet i Paris, etter problem med studielån, da jeg skulle studere i Sunderland, i 2004/05, og studilånet var fire måneder forsinket, da hadde de pyramider.Og pyramider, det er jo New World Order, eller illuminati, altså de 12 familiene som sies å styre verden, sine tegn.
Så når de først har pyramider der, så er det vel ikke noen bombe, at det dukker opp Starbucks og McDonalds, som nå vel antagelig er i lomma på disse familiene.
Ihvertfall Starbucks, det kan man se på den runde logoen, som da vel skal gjenspeile globalisering/New _World_ Order da.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
1
anbefalinger
Bra!Christian sa, få sekunder siden:
RE: Man burde se dette komme, når de fikk pyramider utafor Louvre
Jeg trodde Thomas Mann var død, jeg…Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Bra!Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:
RE: Man burde se dette komme, når de fikk pyramider utafor Louvre
Er det han med Døden i Venedig?De andre novellene hans var ikke noe bra, sa mormora mi.
PS.
Det var to merkelige ting, som jeg reagerte på her.
Faren min skulle ha meg på helgetur til Paris, i 1985, var det vel, og ikke 84.
Jeg tror det var fordi at jeg ikke ringte selv, men ba faren min om å ringe, så mente faren min at jeg var ‘homo’ da, som 14-åring.
Så han er kul.
Og mormora mi, hu skulle absolutt ha meg til å lese ‘Døden i Venedig’ da, en sommer jeg var på besøk i Stavern, da hu bodde der.
Men det er vel litt rart, å be barnebarnet sitt lese en novelle, om noe med død osv.?
Som om hun ønsket meg død(?)
De andre novellene i boka, var visst ikke noe da, sa hu, det var bare ‘Døden i Venedig’, som jeg måtte lese.
Og jeg leste ikke den så nøye, jeg likte bedre Snorres Kongesagaer, og Hamsun og sånn, denne ‘Døden i Venedig’, det var noe som bestemor Ingeborg, prakket på meg, utenfor noen sammenheng eller diskusjon.
Jeg hadde ihvertfall ikke bedt om å få låne den boka, eller novellesamligen da.
Så sånn var det.
Man skulle bare lese det beste, sa bestemor Ingeborg, og ikke de andre novellene, kun ‘Døden i Venedig’.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer fra denne diskusjonen, (samme link som ovenfor):
Nei, du tenker på hvorfor jeg nevner Gro Harlem Brundland, som starten på New World Order-epoken i Arbeiderparitet, etter Oddvar Nordli.
Brundtland studerte på Rockefeller-universitetet i New York.
Hun fikk etter tiden i Arbeiderpartiet, en stilling i verdens helseorganisasjon, hvor hun hele tiden visstnok snakket om en ny verdensordning osv.
For ikke å glemme jobben hennes i Pepsi.
Men du var ikke i Venezia som Brundtland flytta til, det var til Frankrike, som Norges landsmoder flyttet til.
Mvh.
Erik Ribsskog








