johncons

Måned: juli 2010

  • Jeg sendte en oppdatering på klagen på Kunnskapsdepartementet, til Sivilombudsmannen







    Gmail – Oppdatering klage Kunnskapsdepartementet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering klage Kunnskapsdepartementet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 19, 2010 at 2:09 AM





    To:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    min klage på Kunnskapsdepartementet, ligger hos dere, siden de har søkt på Google om meg, og ei som heter Monja, hos dem.
    Så dem har noe hemmelig agenda da, sånn som jeg skjønner det.

    Men jeg kom på noe mer, som oppdatering til den klagen.
    Som er på alle skolene jeg har gått på, som har tulla med meg.
    Jeg har jo gått på veldig mange skoler, og høyskoler, osv.

    Faren min var en av de største Carl I. Hagen-fansene, i Norge, på tidlig 80-tallet.
    Og jeg syntes at faren min var grom, heter det vel, og ville gjerne herme etter han da.
    Han stemte FRP, det visste jeg om.

    Så på skolevalget, på barneskolen, Berger skole, så ville jeg også stemme FRP.
    Men så lå det ingen stemmesedler for FRP der.
    Dette var det valget, mener jeg, som FRP fikk 4 prosent av stemmene i, og 4 stortingsrepresentanter i.

    Det var kommunevalg i 91.
    Så stortingsvalg i 87 og 83 og 79.
    Hm.
    Jeg må prøve å sjekke opp det her.
    Nei, det var Stortingsvalgen, i 1981, fant jeg ut nå.

    Da Fremskrittspartiet, fikk 4 mandater.
    Jeg mener det var Leif Tangen, som var ansvarlig for skolevalget, Berger skole, i 1981.
    (Ved det ordentlige valget, så ble plomberinga på døra til bomberommet, der stemme ble oppbevart, brutt opp, husker jeg

    Men men).
    Leiv Tangen er sosialist, i SV.
    Da jeg spurte om FRP-stemmene, så ble det kjent over hele skolen, at jeg sympatiserte med FRP.
    (Seinere ble jeg Høyre-mann da).

    Så jeg fikk vel Roger Edvartsen, fra 'fabrikk-byen' på Berger, etter meg, tror jeg, og noen derfra som jeg tror kanskje var kommunister.
    Så de har nok tulla med meg, i alle år etterpå.

    Og sikkert Leif Tangen og, kjenner jeg han rett.
    Så dette vil jeg gjerne oppdatere om.
    At her har jeg blitt mobbeoffer grunnet Berger skole da.
    På Svelvik ungdomsskole, så finner de visst ikke møtereferat fra en alvorlig mobbe-episode i 9. klasse.

    Som jeg klasseforstander Aakvåg sendte meg til sosionom, eller noe, Marit Enger om.
    Aagvåg sendte meg også en gang til skole-psykolog.
    (For jeg virka deppa.
    Faren min var så FRP at han lot meg bo alene fra jeg var ni år, og bodde nede hos Haldis Humblen).

    Men Svelvik Ungdomsskole, finner ikke noe fra hverken alvorlig mobbe-episode, i 9. klasse, eller besøk hos skole-psykolog.

    De finner kun karakterene mine, fra 7, 8 og 9. klasse.

    Så der er det også 'urent trav'.

    Så dette som en oppdatering.
    Leif Tangen, han begynte seinere på Svelvik Ungdomsskole.
    Så han var lærer på Berger skole, da jeg gikk der, og på Svelvik Ungdomsskole, da jeg gikk der.

    Så kanskje det er han som er værstingen når det gjelder tull?
    Han tulla med meg i 'de britiske øyer', i valgfag, på Berger skole, fordi jeg holdt med Everton, siden de hadde blå trøyer, så var de Høyre-folk, sa Tangen.

    Så han har nok lagt meg for hat.
    Men men.
    Bare som en oppdatering.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Fremskrittspartiet

    109 564

    4,5

    + 2,6

    4

    + 4






  • Jeg skrev om villkattene i Nevlunghavn, på Dagbladets kommentarsystem




    I Nevlunghavn, (og også i Mellomhagen på Østre Halsen i Larvik, hvor vi bodde midt på 70-tallet), så er det villkatter.


    Mine bestemor, Ingeborg Ribsskog, skrev om disse villkattene i leserbrev i Aftenposten.


    Og min mors foreldre, gikk alltid søndagstur.


    Og jeg husker fra en av de, at min morfar, Johannes Ribsskog, prata om at det bodde en mann, eller dame, i et gammelt hus, med kjempemange katter.


    Og dette var vel i 1976 eller 77, kan jeg tenke meg.


    Så dette med villkatter er ikke noe nytt i Nevlunghavn.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog


    PS.


    Her er mer om dette, i et leserbrev, fra Aftenpostens tekstarkiv, som min mormor Ingeborg Ankerita Ribsskog skrev, under signaturen Ankerita i Nevlunghavn, i 1984:


    http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/08/her-er-det-bestemor-ingeborg-ankerita.html








    http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4853090#comment_4853090

    PS.

    Her er mer om dette:




    når det er bare fare for gravide?


    Hvis dette er så farlig kan de vel også forby kjøtt (rå eller dårlig kokt/stekt), rå egg, uvaskede grønnsaker og frukt samt melkeprodukter. (de andre tingene som kan spre smitte).


    Får man i seg smitte blir man immun og da er jo problemet løst. Problemet med avføring på stranda er et annet problem, men gi mannen ett par sandkasser til katt og bærsjeposer så kan han jo plukke opp etter kattene sine. Hvis kommunen allerede har tatt livet av minst 80 katter, kan det da ikke være så mange igjen. På bildet ser man kun 5 stk!



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Hvorfor stenge stranda for alle… Valgt innlegg


    Kanskje det er noe kristen-mob ala Ku Klux Klan der, som vil ha drept han huleboeren?


    Min slekt er innflyttere til Larvik, og jeg har fastlege i nabostedet Helgeroa, (Dr. Ness), og han sier at jeg er sinnsyk, mer eller mindre, og har bedt min mormor be meg komme tilbake til Norge, for å fullføre behandlingen visstnok.


    (Jeg har bodd fem år i Liverpool, for min slekt i Norge, prøvde å drepe meg, i 2005).


    Et jaktlag, kom til gården til onkelen min i Kvelde, og prøvde å drepe meg, når onkelen min og samboer-dama dro på MC-ferie til Danmark, sommeren 2005.


    Så det kan ha vært noe Ku Klux Klan-lignende mob, mistenker jeg, som stod bak drapsforsøket på meg.


    Kanskje de vil ha han teltboeren drept, og derfor vil stenge stranda, for å bli kvitt brysomme øyenvitner?


    Hva vet jeg.


    Noe er det nok kanskje ihverfall.


    En sinnsyk hadde visst tent fyr på seg selv, og tatt selvmord på den måten, i Bøkeskogen, i Larvik, for et eller to år siden.


    Så jeg tror det er mye rart som skjer i Larvik-distriktet, for tiden.


    Men men.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4853083#comment_4853083

  • Mer fra Therese Dørum




    Heisann,

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

    hvem er du da?

    Er du i slekt med Dørumsgaard?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

    Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.

    Ha en fin kveld!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

    Jeg vet ikke helt jeg.

    Det står at du er gift og greier.

    Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

    Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

    Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

    Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?

    Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

    Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

    Hei,

    ja, han var komponist.

    Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

    Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

    Er du fra Oppdal selv da?

    Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

    Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?

    Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

    Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

    Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..

    T

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

    Å jasså,

    du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?

    Jeg har jo forklart om det på bloggen.

    Jeg liker ikke sånn der pirking?

    Driver du med sånn pirking?

    Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

    Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:29 Rapporter

    Jeg leste ikke hele bloggen, bare litt. Så jeg vet ikke. Men beklager på det sterkeste om jeg spurte om noe upassende. Jeg vet jo at jeg ikke har noe med det å gjøre.

    Jeg prøver ikke å pirke, men må inrømme at jeg ble ganske interessert når jeg leste om deg. Og som sagt at det hadde vært hyggelig å snakke med deg.

    Beklager igjen, det var ikke meningen å være verken uhøflig eller ekkel.

    Hvilken tyrker snakker du om?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 23:52

    Er ikke du gift med en tyrker, sånn som hu andre slektningen min, oppe i Trøndelag, (Høstland).

    Du er jo som en tyrker, ser jeg, for du hører på tyrkisk musikk, og har masse tyrkiske venner.

    Men men, jeg syntes det virka spesielt.

    Altså, hva sier mannen din hvis du snakker med fremmede menn på Facebook-en.

    Jeg får vel halve Tyrkia etter meg, tenker jeg, hvis jeg prater med deg på Facebook.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:59 Rapporter

    Hehe, neida jeg er ikke gift med en tyrker.. Men jeg liker tyrkisk musikk, i godt selvskap med arabisk, japansk, pakistansk, pashtoo, iransk (mye dårlig men noen er bra). Jeg liker også norsk, engelsk, scottish og det meste egentlig.

    Men jeg er jo ikke gift med folk fra alle de nasjonalitetene:)

    Tyrkiske venner kommer mye fra at jeg spiller poker på facebook og at jeg var på ferie i tyrkia når jeg var yngre.

    Mannen min snakker med hvem han vil på facebook og det gjør jeg også. Vi har grenser som vi ikke overskrider, og vi stoler på hverandre:)

    Hva med deg? Noengang funnet en jente du har hatt lyst til å gifte deg med?

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 00:05

    Hei,

    nei, det har jeg aldri gjort.

    Alle er helt skrullete.

    Det er ingen som klarer å oppføre seg ordentlig, har jeg merka.

    Men men.

    Du er ikke så norsk, ihvertfall.

    For norske jenter de sier alltid hvor de er fra.

    Mens du er litt veldig vag, når det gjelder det.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 18. juli kl. 02:36 Rapporter

    Jeg er litt vag fordi jeg ikke kjenner deg. Men jeg er fra Østfold. Et lite sted, men flyttet til Halden senere.. (som forsovidt også er et lite sted, hehe..)

    Du trenger ikke å mistenke meg for noe, jeg bare snakker med deg fordi jeg er interessert i hvordan det går med deg, etter å ha lest litt av bloggen din. Mye problemer osv.

    Hvis du ikke ønsker kontakt respekterer jeg det. Jeg bare synes at det måtte være vanskelig for deg, og at du kanskje trengte en venn. Men som sagt, det er opp til deg.

    Ha en fortsatt fin natt!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:09

    Hei,

    ok, jeg bare syntes det var så spesielt, at du het Dørum.

    Det er liksom noe som heter at det er for spesielt til at det kan være tilfeldig.

    Hvis du skjønner hva jeg mener.

    Halden ja, jeg pleide å kjenne ei jente som het Linda Wold, som bodde der, som jeg chatta med på nettet, da jeg bodde i Oslo og jobba som butikksjef.

    Hu kalte seg vel Zera på nettet, mener jeg.

    Hva heter mannen din da, det er vel vanlig å vite.

    Hvor man er fra, og hvem man er gift med, er vel vanlig å vite, hvis man skal kjenne noen mener jeg.

    Nå har jeg blogg da, men det vet du vel, hvor jeg skriver om alt som skjer.

    Hvis du skal være på vennlig fot, så kan du jo kanskje prøve å finne ut det der med om vi er i slekt da.

    Om du er etter Dørumsgaard, mener jeg.

    Er det mannen din som heter Dørum, eller er det deg selv?

    Hva driver du med til vanlig da forresten.

    Er du poker-spiller?

    Arne Dørumsgaard, var vel også fra Østfold, (fra Fredrikstad).

    Men men.

    Igjen takk for svar.

    Fortsatt god helg ja.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også en fetter som bor i Fredrikstad, som heter Tommy Olsen, forresten.

    Som er gift med ei som heter Ellen der, på Rolvsøy.

    Og de kjenner ei som heter Dørumsgaard, som bor i Svelvik, husker jeg.

    Men jeg skjønner at Fredrikstad og Halden ikke er det samme.

    En i militæret het Pettersen, og var fra Fredrikstad.

    Han sa at grunnen til at Ørjan Løvdahl ble sendt hjem fra Albertville-OL, var fordi han hadde Annette Bøe og tre andre damer på rommet, og hadde sex med dem.

    Annette Bøe var da sammen med skipresidenten eller hva det var.

    Og er vel kanskje fortsatt det.

    Men men.

    Therese Dørum 18. juli kl. 03:18 Rapporter

    Hei igjen! Takk for hyggelig svar! Jeg sovnet litt her nå, så jeg tror jeg bør gå å legge meg.. Men svarer i morgen! Sov godt du også (hvis du skal legge deg da)

    Varme klemmer fra Norge:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:29

    Hei,

    ja jeg våkna nettopp fra å ha sovi noen timer på sofaen.

    Jeg kjente også ei som het Chatiz, på nettet, som var fra nedi der.

    Hu var jeg på date med, på kino i Oslo, og så detektor, tror jeg det var.

    Men hu var bare ei jeg såvidt chatta med på nettet, jeg kjente egentlig hu Zera/Linda Wold bedre fra nettet, men hu bodde nede i Halden da.

    Så var det et plott mot meg, på Rimi, hvor jeg jobba, og jeg fikk litt personlige problemer osv., da jeg bodde i Oslo.

    Jeg hadde nesten et slags sammenbrudd, må man vel kalle det, pga. problemer på jobben for det meste, så det ble aldri til at jeg traff hu igjen.

    Men men.

    Jeg kjenner også en som heter Lassen til etternavn, fra språkreise, til Brighton, sommeren 1985, tror jeg det var.

    Jeg bodde først hos en familie, hvor en svensk gutt bodde.

    Men de svenskene var litt ville, så da måtte flytte, så fikk jeg bo hos den familien der han Lassen bodde da.

    Men dem var litt sånn upersonlige, synes jeg, den familien.

    Men men.

    Bare skreiv om dem jeg kjente nedi der.

    En som het Bø, fra militæret, var også fra Østfold, fra et lite sted, hvor en norsk film, om et ungt par, på en bondegård, ble tatt opp.

    Der hvor de hadde en kondom i en fyrstikkeske, husker jeg.

    Jeg husker at farfaren min ble så sur på den filmen, at dem sendte den på NRK, med knulling osv.

    Men men.

    Det var vel på begynnelsen av 80-tallet, (ganske tidlig på kvelden), så det husker vel ikke du.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Det er muig jeg kjenner fler nedi der og, jeg får se om jeg husker fler.

    Jeg kjenner noen i Askim og, ei dame som var sammen med onkelen min, hu heter Grethe Ingebrigtsen hu dama.

    En som gikk i klassen min, som heter Ditlev Castelan, bor også i Askim.

    Så bor kusina mi, Heidi Sundby i Moss.

    Det er sikkert fler jeg kjenner nedover i Østfold og.

    Men men.

    Mange takk for svar!

    Therese Dørum 18. juli kl. 23:08 Rapporter

    Hei! Takk for hyggelige og informative svar! Du kjenner jo tydeligvis ganske mange i Østfold! Kanskje vi tilogmed har felles kjente:)

    Du lurte på om jeg kunne finne ut om vi var i slekt, det er vi nok dessverre ikke, da jeg er en "inngiftet Dørum", men de eldre Dørumene jeg kjenner sier at besteforeldrene deres i sin tid het Dørumsgaard. Men dette var i Trøndelag. Og så vidt jeg forstår kom Arne Dørumsgaard fra Hedemark? Slekten hans skulle vistnok ha vært fra Oppdal opprinnelig. Om han senere flyttet til Fredrikstad, sånn som du sier eller om han var derfra opprinnelig vet jeg ikke, jeg bare videreformidler det han jeg snakket med sa.

    Jeg skulle gjerne gitt deg navnet til mannen min, men han er ikke så glad i internett og liker ikke at jeg "utleverer" han til andre.. Hehe.. Han er litt sprø men men..

    Nei, jeg husker dessverre ikke den filmen

    Therese Dørum 18. juli kl. 23:12 Rapporter

    du snakket om, hva het den?

    (Beklager, det ble litt problemer på dataen her se)

    Hva slags plott var det mot deg på Rimi? Håper det gikk bra til slutt?

    Liker du dyr forresten?

    Ha en fortsatt fin kveld,
    hilsen Therese:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 23:58

    Hei,

    ja jeg har hatt mange katter og noen hunder.

    Hvorfor spørr du om det, har du lest om det Noah-greiene?

    Jeg får ta en ting av gangen.

    Du er inngiftet i Dørum ja, ok.

    Hva var pikenavnet ditt da?

    Arne Dørumsgaard, var min morfars fetter.

    Han var sønn av broren til Asbjørn Dørumsgaard, (en kjent dikter), og Helga Dørumsgaard, (min oldemor).

    De var fra Rælingen, mener jeg.

    Her kan du høre Asbjørn Dørumsgaard fortelle selv, (onkelen til Arne Dørumsgaard):

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/07/her-kan-man-hre-min-oldemor-helga.html

    Faren var fra Oppdal.

    Og mora, som het Karen Pedersdatter Fladeby vel, var fra Enebakk.

    Så Hedemark, det er ukjent for meg.

    Kanskje de har blanda Enebakk og Hedemark?

    Hva vet jeg.

    Du er kanskje fan av Arne Dørumsgaard, siden dere begge har så variert musikksmak?

    Jeg synes det er litt rart at du ikke vil si hva mannen din heter.

    Men jeg kan jo søke på Gule Sider.

    Jeg regner med at du er Hanne Therese Dørum, som bor i Pyntestredet 2, i Halden.

    Men der fant jeg ingen Hr. Dørum.

    Så det syntes jeg var spesielt.

    Men men.

    Her er mer om dette:

    http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=Pyntestredet+2

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Problemene i Rimi, står det mer om her:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/'Rimi-fella'

    PS 2.

    Du kan si til mannen din, at min tippoldefar het Arnt Olsen Dørumsgaard, og var fra Oppdal.

    Så vi er nok i slekt.

    Er mannen din fra Trøndelag og Oppdal da?

    Bare nysgjerrig på hvem som skriver.

    Igjen takk for svar!

    Erik Ribsskog 19. juli kl. 00:09

    Den filmen het 'Sommeren jeg fylte 15', så jeg på internett, i går kveld.

    Den ble sendt på TV, ganske tidlig, en kveld, i sommerferien kanskje, på begynnelsen av 80-tallet.

    Og det var med puling og det hele, noen tenåringer da, på en gård i Skotbu, i Ski.

    Og dette var på en tid, da pornoblader med sex i, var sjeldne i Norge.

    Og det ikke fantes internett.

    Så det var ikke dagligkost, for å si det sånn.

    Etter at farfaren min så den filmen, mens jeg lå foran TV-en eller satt i en sofa og så på.

    Så måtte dem ommøblere stua.

    Sånn at TV stod mot vinduene.

    Og ikke mot sentralfyringa.

    Så dem måtte ommøblere hele stua.

    Jeg erikke sikker på om det var pga. den flimen.

    Men jeg lurer litt på det.

    Noe rart var det nok ihvertfall.

    At det ble litt rar stemning, av å se sånn moderne norsk film med knulling osv, på TV, med bestefaren sin.

    Det var som å se South Park, med Uncle-fucker sangen osv., med onkelen sin, som jeg gjorde i 2005, husker jeg, da NRK sendte den.

    Da jeg jobba på en gård hos min onkel Martin, i Kvelde, hvor han var med på å prøve å få meg drept.

    Så jeg flykta til Liverpool, og her er jeg enda, fem år seinere.

    Så sånn var det.

    Så filmer bør kanskje ses sammen med folk på ens egen alder.

    Ellers blir det kanskje kultur-kræsj, eller generasjons-kræsj.

    Hva vet jeg.

    Hvem vet

    Vi får se.

    Bare noe jeg tenkte på.






  • Jeg sendte en oppdatering til Fylkesmannen i Oslo og Akershus, om Fri Rettshjelp







    Gmail – Til Røsjordet, oppdatering







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Røsjordet, oppdatering





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jul 18, 2010 at 7:41 PM





    To:

    postmottak@fmoa.no



    Hei,

    her kan man se det, at noen i Sveits, søker på mitt navn og CIA og Bertelsmann og en amerikansk privatdetektiv, med navn Nick Ewans.
    (Jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann Arvato Ltd's Microsoft Scandinavian Product Activation), her i Liverpool, i England.

    Og noen falske rykter, om at jeg skal være pervo og pedo.
    Sikkert spredd av CIA, eller noen andre, som nok må ha gjort noe galt mot meg, eller har en agenda mot meg.

    Og dere hos FMOA, sitter på bakenden deres, i år etter år, og nekter å la meg få en advokat.
    Er dette noe bra for Norge, tror dere, at dette fortsetter i år etter år?
    (Jeg er i Heimevernet og NITO, og det som er).

    Når skal dere se gjennom den tåka som er inni huene deres og se fornuften?
    Det virker helt håpløst og meningsløst for meg, det som dere driver med.
    Det er så mange andre ting i Norge, som venter på at dere skal få ut fingeren, så dere stopper opp rettsamfunnet i Norge, vil jeg si.

    Er dere 'besatt' av CIA?
    Nå får dere våkne opp!
    Erik Ribsskog





    sveits skjermbilde.JPG
    199K




    PS.

    Her er vedlegget:

    sveits skjermbilde

  • Her kan man se hva folk søker om i Sveits. Dem søker om at jeg er pedo og pervers og sånn. Det er ikke sant




    VISITOR ANALYSIS

    Referrer

    http://www.google.ch/search?q=Bertelsmann CIA Ewans Ribsskog&btnG=Suche&hl=de&sa=2

    Search Engine Phrase

    Bertelsmann CIA Ewans Ribsskog

    Search Engine Name

    Google

    Search Engine Host

    www.google.ch

    Host Name


    IP Address

    77.57.206.21 [Label IP Address]

    Country

    Switzerland

    Region

    Sankt Gallen

    City

    Saint Gallen

    ISP

    Cablecom Gmbh

    Returning Visits

    4

    Visit Length

    3 mins 40 secs

    VISITOR SYSTEM SPECS

    Browser

    Safari 3.2

    Operating System

    MacOSX

    Resolution

    1280×1024

    Javascript

    Enabled

    Navigation Path


    Date

    Time

    Type

    WebPage

    18th July 2010

    14:28:33

    Page View

    www.google.ch/search?q=Bertelsmann CIA Ewans Ribsskog&btnG=Suche&hl=de&sa=2

    johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html


    18th July 2010

    14:28:35

    Page View

    www.google.ch/search?q=Bertelsmann CIA Ewans Ribsskog&btnG=Suche&hl=de&sa=2

    johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html


    18th July 2010

    14:29:38

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Treholt-saken


    18th July 2010

    14:29:42

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Treholt-saken


    18th July 2010

    14:31:08

    Page View

    www.google.ch/search?q=erik ribsskog pedophile%3F&hl=de&client=safari&rls=nb-no&ei=AwJDTICOM4GPOLu98cYM&start=20&sa=N

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/jeg-anmeldte-sstra-mi-pia-ribsskog-til.html


    18th July 2010

    14:31:10

    Page View

    www.google.ch/search?q=erik ribsskog pedophile%3F&hl=de&client=safari&rls=nb-no&ei=AwJDTICOM4GPOLu98cYM&start=20&sa=N

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/jeg-anmeldte-sstra-mi-pia-ribsskog-til.html


    18th July 2010

    14:32:09

    Page View

    www.google.ch/search?hl=de&client=safari&rls=nb-no&q=erik ribsskog pervert porn liverpool&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    johncons-mirror.blogspot.com/2009_04_07_archive.html


    18th July 2010

    14:32:13

    Page View

    www.google.ch/search?hl=de&client=safari&rls=nb-no&q=erik ribsskog pervert porn liverpool&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    johncons-mirror.blogspot.com/2009_04_07_archive.html








    PS.

    Her er de søkene i form av en skjermbildeutskift, (og ikke som HTML-kode, som ovenfor):

    sveits skjermbilde

    PS 2.

    Så noen sprer falske rykter om meg.

    Som er kjent over hele Europa, virker det som.

    Også hører sikkert politiet på disse falske ryktene, som sikkert er spredd av CIA, eller noe.

    Siden det var problemer da jeg skulle til USA, på ferie, til Detroit, i 2005.

    Når jeg bare ble sendt tilbake til Europa, på egen regning, uten noen god grunn.

    Så det er sikkert på grunn av noe sånt her, at politiet ikke gjør jobben sin, og lar meg få rettighetene mine.

    Så jeg skal ta alle som tuller med meg til retten, hvis jeg får muligheten til dette.

    For dette er ‘mobster’-aktivitet, som myndighetene og politiet og alle spiller med på.

    Sånn virker det ihvertfall for meg.

    Så da lar de nok ikke meg få rettighetene mine, pga. sånne her falske rykter da.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Nibs Star, travhesten til stefaren min, Arne Thomassen, den var helt umulig. Til og med Ulf Thoresen klarte ikke å kjøre den

    nibs star helt umulig

    http://www.nettavisen.no/sportspill/trav/article2947108.ece

    PS.

    Utover 70-tallet, fra jeg var sånn 5-6 år, så begynte mora mi å si, at Arne Thomassen skulle ta meg med på travbanen, i helgene.

    Mens søstra mi ofte ble igjen hjemme hos mora mi.

    Så jeg har kanskje vært på travbanen 50 eller 100 ganger, eller noe.

    På forskjellige travbaner på Østlandet.

    Etter at jeg flytta til faren min, så ble det slutt på å dra til travbanen.

    For faren min gikk ikke på travbanen.

    Og farfaren min, Øivind Olsen, sa at folk som gikk på travbanen, det var ofte ikke ordentlige folk.

    Dem var ofte ikke så fine da.

    Noe sånt sa han.

    Men helt slutt ble det ikke.

    Stefaren min, Arne Thomassen, fikk seg etterhvert en varmblodshest, (var det vel), som het Nibs Star.

    Før det, så hadde han også en kaldblodshest, mener jeg å huske.

    Disse stod på en stall i Verningen, ved Larvik.

    Et sted jeg var kanskje 20 eller 30 ganger, eller noe.

    Noe sånt.

    Jeg husker en gang, etter at jeg hadde flytta til faren min.

    Så var jeg på helgebesøk hos mora mi i Larvik.

    (Noe jeg egentlig skulle være på, hver tredje helg.

    Men, det var sånn at jeg ikke var så glad i å dra til mora mi.

    Så jeg forrandra på det, sånn at det heller ble til hver fjerde helg.

    Noe som varte i kanskje et år, eller to.

    Også sklei det enda mer ut, enn det, etterhvert.

    Det sklei mer og mer ut, dess eldre jeg ble, for å si det sånn.

    Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall.

    Men men).

    Og da, så hendte det fortsatt det, at mora mi sa at jeg skulle bli med stefaren min på travbanen.

    Og da, så hadde jo Arne Thormod travhest.

    Så da, så fikk jeg jo lov å være på det området, hvor hestene var og hvor hesteeierne var.

    (Et sted hvor de hadde en liten kafeteria, forresten.

    Hvor travkusker og hesteeiere da, (tror jeg at de var, ihvertfall).

    Kunne sitte og spise da.

    Og da hadde de bare en varmrett.

    Og det var en stor gryte med brun lappskaus.

    Som noen koner lagde der.

    Og den lappskausen var ganske rimelig og drøy og også veldig god, husker jeg.

    Det lukta så godt, så jeg ble frista, og kjøpte en porsjon lappskaus da.

    En av de få gangene jeg var der hesteeierne fikk være, på Jarlsberg da.

    Og det tror jeg er den beste lappskausen jeg har spist, for å være ærlig.

    Det var ikke noe tull med maten oppi den svære gryta der, tror jeg, for å si det sånn.

    (Hvis det ikke var hestekjøtt oppi der da, tenkte jeg nå.

    Men men).

    Vanligvis ville jeg brukt lommepengene jeg fikk av faren min, før jeg dro til Larvik, på godteri og potetgull da.

    Men den lørdagen, eller søndagen, så brukte jeg også litt penger på ordentlig mat da.

    Siden det var billig og god mat.

    Det var ikke som på f.eks. veikroene, eller jernbane-restaurantene, hvor det var dyr mat, iforhold, f.eks.

    (Hvor en gutt nok ikke vanligvis hadde råd til å kjøpe middag, begynnelsen av 80-tallet).

    I forhold da.

    Bare for å ta et eksempel.

    Men men).

    Som var stengt for det vanlige publikum da.

    Så da var det ikke bare flaskesamling, på tribunene, som tidligere på 70-tallet.

    Neida, da kunne jeg gå, mer eller mindre, akkurat hvor jeg ville, på hele Jarlsberg travbane.

    (Som var den nærmeste travbanen fra Larvik da.

    Selv om det hadde vært travbane på Hovland, i Larvik, i gamle dager.

    Men den var stengt, fra ihvertfall 1975 eller 76, da jeg begynte å bli med stefaren min på travbanene).

    Og da, så stod jeg der hvor hestene kom inn da, etter løpet.

    Ikke så langt fra Arne Thomassen.

    Og da klagde Ulf Thoresen høyt da, på Nibs Star, hesten til Arne Thomassen.

    Mens jeg og Arne Thomassen hørte på.

    Så den hesten var ganske umulig.

    Selv om den faktisk fikk en andreplass en gang.

    Og det var Arne Thormod så stolt av, at han fikk ramma inn målfotoet, og hadde det i stua til mora mi.

    Som vel også var hans stue da, mer eller mindre.

    Men Ulf Thoresen var jo en kjempekjent travkusk, på 70-tallet.

    Som vel vant VM for travkusker, og det som var.

    Og som vel også var fra Larvik, tror jeg.

    Så jeg trodde at Ulf Thoresen, måtte være veldig respektert.

    Men en gang, da jeg nevnte Ulf Thoresen, mens jeg satt i stua i Jegersborggate da.

    For Arne Thomassen.

    Så mener jeg å huske, at Arne Thomassen sa noe sånt som at.

    ‘Ulf’ern ja’.

    Eller et annet klengenavn.

    Han var rett og slett litt nedlatende, ovenfor Ulf Thoresen, mener jeg.

    Ihvertfall sånn som jeg husker det.

    Så dette stred litt med mitt verdensbilde, må jeg innrømme.

    Jeg trodde han Ulf Thoresen var veldig sett opp til.

    Men tydeligvis ikke av han stefaren min, Arne Thomassen.

    Ihvertfall ikke sånn det virka for meg.

    Men jeg spurte ikke noe mer, for han Arne Thomassen, han er veldig sånn at han liksom nesten bjeffer, (eller ihvertfall snerrer), og er litt som en sinna ulv kanskje, eller noe, noen ganger.

    (Mens faren min vel var litt mer mild, når det kom til oppførsel og fremtreden, vil jeg si.

    Hvis Arne Thormod Thomassen, (stefaren min), oppførte seg litt som en ulv.

    Så oppførte faren min seg kanskje litt som en hund, vil jeg kanskje si.

    Ikke som en puddel vel, men som en scafer kanskje.

    Kanskje en øl-hund?

    Noe sånt.

    Arne Thomassen var litt mer gammeldags og konform og streng, enn faren min.

    Mens faren min nok var litt mer moderne og liberal, og rund.

    Ihvertfall i måten de fremstod på.

    Men hva de egentlig tenkte, inni huene sine, det kan jeg jo ikke vite.

    For begge de kunne være litt lukka.

    (Ihvertfall ovenfor meg).

    Faren min var kanskje mer utspekulert, enn Arne Thomassen?

    Hva vet jeg.

    Det skal jeg ikke sikkert.

    Men men).

    Noe sånt.

    Så man måtte være litt forsiktig, hvis man skulle si noe til han Arne Thomassen, mener jeg å huske.

    Ihvertfall var det ikke langt unna, at det var sånn.

    Så man måtte vel ha litt respekt for han.

    Der han satt og f.eks. leste travprogrammet og røyka på rullingsen da.

    (Og på travbanen gikk han ofte ganske stilig kledd, med dressjakke eller om det var frakk, i tweed vel.

    Sånn som jeg husker det.

    Han hadde også kontor i Nanset-gata, en gang, på 70-tallet, ovenfor en baker som solgte boller og Solo, mellom Vinmonopolet og Nanset Marked.

    (Så Arne Thomassen, han kjøpte Solo til meg og søstra mi.

    Mens faren min kjøpte masse Coca-Cola til meg, da jeg var hos han på ferie, og etter at jeg flytta dit.

    Mens morfaren min, Johannes Ribsskog, hos han og Ingeborg, der gikk det mest i Grans Champagnebrus.

    Mens mora mi hu kjøpte nesten aldri brus til oss, tror jeg.

    Mora vår, hu ville vel ha spurt oss kanskje, hvordan brus vi ville ha.

    (Hvis vi ble med henne på kafeteria, som små, eller skulle ut å kjøre lang tur med bil, eller skulle på picnik, som skjedde et par ganger, på en eng, eller noe i Larvik, (når mora mi klarte å finne en ung kavaler, kanskje i slutten av tenårene eller begynnelsen av 20-årene, i Larvik, som hu flørta med, selv om hu var sammen med Arne Thormod, som var i 40-åra), eller hvis vi skulle noe annet spesielt da.

    Mora mi var vel da i slutten av 20-åra vel.

    På lørdagene fikk vi barnetime-pose, (ihvertfall hvis vi maste mange ganger, eller halve/hele dagen), (som jeg tror vi kalte det, selv om vi ikke hørte på barne-timen, men vi spiste den godteposten oftest foran barne-TV vel), men ikke brus, såvidt jeg kan huske.

    Og da ville mora mi, et par ganger, nekte meg å spise salt lakris-figurene.

    Hvis det var sånne figurer opp i barnetime-posen.

    Av en eller annen grunn.

    (Men så sa også faren min at mora mi var gæern da.

    Og når hu gjorde sånne ting, så hjalp jo ikke akkurat det, angående hva jeg syntes.

    Men søstra mi fikk visst lov til å spise lakris.

    Så mora mi var kanskje strengere ovenfor meg.

    Mora mi var nok kanskje litt feministisk, mistenker jeg.

    Noe sånt.

    Hu støtta nok søstra mi mer enn meg.

    Hu ville nok at jeg skulle bli en sånn myk mann, tror jeg.

    Kanskje hu var redd for at jeg skulle bli som en gammeldags mann?

    Kanskje fordi hu var sånn at hu var litt sånn at hu hadde unge kavalerer og litt for mange menn osv?

    Hva vet jeg).

    Veldig sjelden ihvertfall.

    Hvis det var jul eller bursdag, eller påske, så fikk vi nok brus.

    Kanskje også hvis det var fastelavn.

    Da måtte vi ihvertfall lage ris, noe nok mora mi syntes var artig.

    Så mora mi, hu fulgte alle de norske tradisjonene rundt helligdagene, vil jeg si.

    (Så mora mi var nok veldig norsk(/nordisk/protestantisk muligens), tror jeg).

    Mens faren min mer ga faen.

    Han var nesten sånn at det var like før at han spiste Grandiosa på julaften liksom.

    Han var den eneste på Bergeråsen, som ikke betalte avgifta til Bergeråsen Vel, for eksempel.

    Og han betalte heller ikke NRK-avgift, såvidt jeg husker.

    Han var en typisk FRP-er.

    Allerede på begynnelsen av 80-tallet.

    Da FRP, var et veldig lite parti, som fikk 4 prosent ved valget husker jeg.

    Og da vi hadde skolevalg, på Berger skole.

    Så ville jeg stemme FRP, siden faren min gjorde det.

    Men da, så hadde de ikke stemmesedlene til FRP.

    Så jeg måtte kjefte og mase, og fikk rykte på meg etter det vel.

    Jeg tror det var Leif Tangen som hadde glemt, eller ‘glemt’, de FRP-stemmesedlene.

    Noe sånt).

    Ihvertfall noen ganger, av de ganske sjeldne gangene, som hu kjøpte brus eller godteri.

    Men farmora mi også ville ha spurt.

    Nei, forresten ikke.

    Farmora mi, hu gjorde det som en rutine, at hu kjøpte en flaske Coca-Cola og Donald og så seinere Fantomet til meg, i butikken på Sand, hver tirsdag.

    Så jeg gleda meg alltid til at skolen ble ferdig, på tirsdager.

    Det var nesten som lørdag.

    Men da ville hu også steike kokte torskefileter, fra Findus, kjøpt frosne i butikken på Sand.

    Så til slutt så syntes jeg at cola smakte som fisk.

    Så jeg måtte be Ågot slutte å servere cola sammen med fish and chips som hu lagde hver tirsdag.

    (Ågot gikk i butikken hver tirsdag og fredag, i alle år, som hu bodde på Sand tror jeg, fra 60-tallet til hu havna på sykehjem i Svelvik på 90-tallet.

    Eller det var fra 60-tallet til begynnelsen av 90-tallet.

    For da ble butikken på Sand innvandrerbutikk.

    Og Ågot sa at innvandrerkona, i kassa, hu snøyt på handlelappen.

    Så etter det, så kjørte onkel Håkon, Ågot inn til Rimi, på Skjønnhaug, heter det vel, i Svelvik, sikkert hver tirsdag og fredag da.

    Noe sånt.

    I noen år på 90-tallet da.

    Fram til Ågot havna på sykehjem, i Svelvik, i 1993 eller 94 kanskje.

    Noe sånt.

    Så fra ca. 1990 til 1993 eller 94 så handla Ågot på Rimi i Svelvik da, og ikke på Sand.

    Så sånn var det).

    Det var kokt torsk og kokte poteter, som hu steka i fileter og i halve poteter da.

    Så sånn var det.

    Seinere ville hu vel sjelden ha brus i huset, annen enn etter jul og bursdager osv.

    Men hu ville ofte ha kokesjokolade, vanlig sjokolade og smørbukk-karameller.

    Hvis man var godtesjuk, så fant man alltid noe i kjøkkenet til bestemor Ågot, for hu var vant til å ha en ganske stor husholdning.

    Så man kunne i nødsfall finne, hvis man var godtesjuk, sukkerbiter, hasselnøtter, eller kokesjokolade, eller noe sånt.

    Men i kjøkkenet til mora mi Karen, eller mormora mi Ingeborg.

    Der kunne man nok ikke alltid regne med å finne noe som kunne kurere godtesjuke.

    Jeg turte ikke å snoke på Ingeborg sitt kjøkken, uten å si fra, for hun var veldig myndig, og kunne også såre, med stikkende kommentarer.

    Så man måtte oppføre seg ordentlig, i huset til bestemor Ingeborg.

    Mens i huset til Ågot, var det greit å bare forsyne seg, i skuffer og skaper.

    Hu kjefta ikke hvis man gjorde det.

    Altså, Ingeborg måtte man sagt fra til, før man så i kjøleskapet.

    Men ikke til Ågot.

    Men til Ågot, så måtte man hatt en unnskyldning, hvis hun ferska en, at man så etter godteri, eller lignende.

    Mens jeg aldri turte å gjøre noe lignende hos Ingeborg.

    Til mora mi måtte man ha jugd, og sagt at man så etter noe knekkebrød, eller noe, hvis man ble ferska i å rote i skuffer og skaper på kjøkkenet, en tidlig søndag morgen.

    For ikke å få kjeft.

    Mens hos bestemor Ågot, der var det nesten som å være i USA.

    Hvis man var i huset til Ågot, så behøvde man aldri å være sulten, for å si det sånn.

    Og det var man heller aldri i huset til Ingeborg.

    (Og nok heller aldri i huset til Haldis, som hadde masse frysere fulle av mat).

    Mens det kunne skje, i huset til mora mi og Arne Thormod, i Larvik, at det ikke var noe mat som fristet.

    Og hos meg, på Bergeråsen, så hendte det ofte at jeg gikk tom for mat som fristet, på lørdagen.

    Sånn at jeg måtte gå ned i fryseren til Haldis, på søndagen, for å se om det var noe iskrem der jeg kunne rappe.

    Og det var det vanligvis.

    Hvis jeg ble for godtesjuk og jeg ble for nedfor og traust, av å sitte aleine å se på TV, hele helga.

    Men men).

    Farfaren min Øivind, han ville gitt meg en tikrone-seddel kanskje.

    For han satt bare å løste kryssord.

    Han hadde f.eks. ikke bil, og han gikk aldri så langt som til butikken.

    Så sånn var det).

    For et malerfirma, som han og en kollega hadde.

    Så Arne Thormod Thomassen, var forretningsmann da.

    Som gikk konkurs ihvertfall en eller to ganger.

    Vel både i Larvik og seinere i Oslo/Lørenskog, mener jeg.

    Hvor han mista en kakefabrikk han hadde kjøpt, eller noe.

    Pga. at noen lurte han til å signere en kontrakt.

    Så de fikk kakefabrikken, (på Rasta), ved Triaden-senteret, gratis.

    Og Arne Thomassen, hadde også, det året jeg leide et rom av dem på Furuset, det andre året jeg bodde i Oslo.

    Han hadde et stillig skrivebord.

    Og han og Mette Holter, hadde alle veggene i stua, dekket av kunst.

    Det gikk veldig mye i en bestemt ganske moderne kunstner vel.

    Som han hadde så mange malerier av.

    At det så ut som om hele veggen var tapetsert, med de maleriene.

    Som visstnok kom til å bli mye verdt da.

    Uten at jeg spurte om hva kunstneren het osv.

    For jeg var ikke så inne i kunst, for å være ærlig.

    Farfaren og farmora mi, og faren min og Haldis, på Bergeråsen.

    De hadde ikke kunst på veggene.

    Farmora mi hadde kitsch.

    Og Haldis hadde vel ikke så mye på veggen.

    Kanskje hu hadde noe kitsch hu og.

    Det husker jeg ikke.

    Men men.

    Mora mi hadde vel kanskje noen malerier, men jeg tror ikke hun hadde noen, da hun døde.

    Jeg tror hun muligens solgte de, på antikvariater osv., opp gjennom 70 og 80-tallet.

    Men mormora mi hadde noen malerier.

    Men det ble aldri til at jeg diskuterte maleriene til mormor mi, med henne.

    Så nærme var vi ikke.

    For jeg bodde jo hos faren min.

    Malerier på veggene, det var ikke det jeg og mormora mi prata om akkurat.

    Hu var vel veldig masete, så det var ikke så lett å prate med henne om noe som helst nesten, for å være ærlig.

    Men hu kunne kanskje noen ganger gi meg en bok, eller et stykke i en bok, som hun ville at jeg skulle lese da.

    Uten å forklare hvorfor.

    Og som hun så gåtefullt ville spørre hva jeg mente om da.

    Men hun ville ofte rykke opp, og få en slags liten utblåsning nesten, hvis man spurte henne om noe annet enn det hun tok opp.

    Bestemor Ingeborg var sånn, at hun ville bestemme hva som det ble pratet om, osv.

    Vil jeg nesten si.

    Det var ihvertfall ikke langt unna.

    Men men).

    Så jeg spurte ikke noe mer om det her.

    Men jeg syntes det her var litt snodig da, husker jeg.

    At det ikke virka som for meg, som at Arne Thomassen, samboeren til mora mi, hadde noe respekt for han Ulf Thoresen.

    Men men.

    Det kan jo ha vært meg som misforstod også.

    Det er ikke umulig.

    Hvem vet.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Flashback til 1973 eller 74

    Nå tenkte jeg igjen på en av de gangene, som jeg og søstra mi, var hos faren min, og foreldra hans, på ferie, mens vi egentlig bodde hos mora vår, på forskjellige steder i Larvik-området.

    På begynnelsen av 70-tallet.

    Jeg bodde i Larvik, fra 1973 til 1979.

    Ofte, så ville jeg protestere, når mora mi og Arne Thomassen, kom for å hente meg, (og søstra mi, hvis hu også var med dit), i huset til Ågot og Øivind, på Sand.

    Og det hendte jeg låste meg inn på do.

    Og ble der en halvtime, kanskje.

    (Fordi dem var så strenge, mora mi og Arne Thormod).

    Og da måtte mora mi begynne å prate om at vi hadde fått hund, (Cora, en sjäfer-hvalp).

    Eller at jeg skulle få sykkel av mora mi sin far, bestefar Johannes (Ribsskog).

    Den første gangen, det var kanskje i påsken 1974, eller noe sånt.

    Hvem vet.

    Eller vinteren 1974.

    Det som skjedde, da vi kom tilbake til det huset mora mi leide, i Vestmarka, i Larvik.

    Det kommer jeg nok ikke til å glemme.

    (Det var etter at vi hadde vært hos faren min, i en uke kanskje).

    Men det var sånn, at rundt omkring i stua, så lå det inntørka bæsjehauger, på gulvet.

    7-8 hauger?

    Hvem vet.

    Fordelt rundt om i hele stua.

    Det jeg tenker nå, er hvordan skjedde dette?

    Hadde dem latt en sjäfer-hvalp være aleine, i hele den uka eller ti dagene, som vi var hos faren vår?

    Eller hadde noe annet skjedd.

    Dette lå jeg å tenkte på nå, tilfeldigvis, når jeg prøvde å sove.

    Men, de haugene med dritt var ganske store og høye, sånn som jeg husker det.

    Så jeg tenkte og tenkte.

    Kan det ha vært at mange folk ble hengt der?

    For da mister man visst avføringen.

    Men jeg vet ikke om den da legger seg i hauger?

    Kanskje ikke.

    For jeg husker en episode, hvor Svein Martinsen, fra Romerike, sa.

    Da jeg leide et rom av Arne Thomassen og dem, i Oslo.

    At et sted, inne på et fryselager, et litt øde sted.

    Så hadde det hengt en del skrotter, som det var gått mark i.

    Så hadde han ene direktøren i Forbrukersamvirket, sagt at det fikser jeg.

    Så hadde det vært tilbud på sterkt krydra grillkjøtt, uka etter på alle Forbrukersamvirke-forretningene, i Norge.

    Men kan det ha vært mennesker, som det egentlig var?

    For et fryselager som ingen følger med på liksom.

    Det gir jo ingen mening.

    Kan det ha vært noen mennesker, som de lagde sterkt krydra grillkjøtt av.

    Og som de hadde hengt i huset som mora mi leide i Vestmarka?

    Av noe russisk mafia, eller noe, kanskje, som min stefar Arne Thormod Thomassen var med i?

    Han var litt som en russer, ihvertfall.

    Og mora og søstra mi hinta om at han var østfra, da vi bodde i Jegersborggate, for han hadde familie fra Sverige da, sa de, og så var de liksom litt lure da, alle tre.

    I stua i Jegersborggate.

    Søstra mi og mora mi og Arne Thomassen.

    De var liksom lure ovenfor meg da.

    (Hvis jeg skjønte tonen til mora mi osv., riktig).

    At om det var noe mer bak dette, at de prata om de svenske slektningene hans.

    Men men.

    Hvem vet.

    Hvem kunne dette vært, tenkte jeg.

    Jeg har skjønt at det nok var noe med Scandinavian Star og sikkert også Estonia-ulykkene.

    Var det ikke noen oljeskip, som forsvant, på 70-tallet, og hvor mannskapet og skipet aldri ble sett igjen?

    Kanskje det var noe mafia som solgte skipene og likviderte mannskapet?

    Hvem vet.

    Det var bare mine artige tanker nå, som jeg tenkte på nå, siden jeg ikke fikk sove.

    Siden jeg sov på sofaen noen timer, for noen timer siden.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Nei, det skipet forsvant visst seinere:

    http://no.wikipedia.org/wiki/MS_%C2%ABBerge_Istra%C2%BB

    Det må vel ha vært noe annet som har skjedd da.

    Hm.

    PS 2.

    Men det var rart at det skipet, Berge Istra, var bygget i Pula, hvor vi var på ferie, faren min og hans to brødre, med familie, og Roger Stenberg med familie, sommeren 1980.

    Men men.

    Det kan jo kanskje ha vært tilfeldig.

    Vi får se hva som skjer

    Vi får se.

  • Mer fra Therese Dørum




    Heisann,

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

    hvem er du da?

    Er du i slekt med Dørumsgaard?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

    Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.

    Ha en fin kveld!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

    Jeg vet ikke helt jeg.

    Det står at du er gift og greier.

    Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

    Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

    Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

    Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?

    Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

    Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

    Hei,

    ja, han var komponist.

    Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

    Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

    Er du fra Oppdal selv da?

    Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

    Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?

    Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

    Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

    Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..

    T

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

    Å jasså,

    du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?

    Jeg har jo forklart om det på bloggen.

    Jeg liker ikke sånn der pirking?

    Driver du med sånn pirking?

    Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

    Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:29 Rapporter

    Jeg leste ikke hele bloggen, bare litt. Så jeg vet ikke. Men beklager på det sterkeste om jeg spurte om noe upassende. Jeg vet jo at jeg ikke har noe med det å gjøre.

    Jeg prøver ikke å pirke, men må inrømme at jeg ble ganske interessert når jeg leste om deg. Og som sagt at det hadde vært hyggelig å snakke med deg.

    Beklager igjen, det var ikke meningen å være verken uhøflig eller ekkel.

    Hvilken tyrker snakker du om?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 23:52

    Er ikke du gift med en tyrker, sånn som hu andre slektningen min, oppe i Trøndelag, (Høstland).

    Du er jo som en tyrker, ser jeg, for du hører på tyrkisk musikk, og har masse tyrkiske venner.

    Men men, jeg syntes det virka spesielt.

    Altså, hva sier mannen din hvis du snakker med fremmede menn på Facebook-en.

    Jeg får vel halve Tyrkia etter meg, tenker jeg, hvis jeg prater med deg på Facebook.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:59 Rapporter

    Hehe, neida jeg er ikke gift med en tyrker.. Men jeg liker tyrkisk musikk, i godt selvskap med arabisk, japansk, pakistansk, pashtoo, iransk (mye dårlig men noen er bra). Jeg liker også norsk, engelsk, scottish og det meste egentlig.

    Men jeg er jo ikke gift med folk fra alle de nasjonalitetene:)

    Tyrkiske venner kommer mye fra at jeg spiller poker på facebook og at jeg var på ferie i tyrkia når jeg var yngre.

    Mannen min snakker med hvem han vil på facebook og det gjør jeg også. Vi har grenser som vi ikke overskrider, og vi stoler på hverandre:)

    Hva med deg? Noengang funnet en jente du har hatt lyst til å gifte deg med?

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 00:05

    Hei,

    nei, det har jeg aldri gjort.

    Alle er helt skrullete.

    Det er ingen som klarer å oppføre seg ordentlig, har jeg merka.

    Men men.

    Du er ikke så norsk, ihvertfall.

    For norske jenter de sier alltid hvor de er fra.

    Mens du er litt veldig vag, når det gjelder det.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 18. juli kl. 02:36 Rapporter

    Jeg er litt vag fordi jeg ikke kjenner deg. Men jeg er fra Østfold. Et lite sted, men flyttet til Halden senere.. (som forsovidt også er et lite sted, hehe..)

    Du trenger ikke å mistenke meg for noe, jeg bare snakker med deg fordi jeg er interessert i hvordan det går med deg, etter å ha lest litt av bloggen din. Mye problemer osv.

    Hvis du ikke ønsker kontakt respekterer jeg det. Jeg bare synes at det måtte være vanskelig for deg, og at du kanskje trengte en venn. Men som sagt, det er opp til deg.

    Ha en fortsatt fin natt!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:09

    Hei,

    ok, jeg bare syntes det var så spesielt, at du het Dørum.

    Det er liksom noe som heter at det er for spesielt til at det kan være tilfeldig.

    Hvis du skjønner hva jeg mener.

    Halden ja, jeg pleide å kjenne ei jente som het Linda Wold, som bodde der, som jeg chatta med på nettet, da jeg bodde i Oslo og jobba som butikksjef.

    Hu kalte seg vel Zera på nettet, mener jeg.

    Hva heter mannen din da, det er vel vanlig å vite.

    Hvor man er fra, og hvem man er gift med, er vel vanlig å vite, hvis man skal kjenne noen mener jeg.

    Nå har jeg blogg da, men det vet du vel, hvor jeg skriver om alt som skjer.

    Hvis du skal være på vennlig fot, så kan du jo kanskje prøve å finne ut det der med om vi er i slekt da.

    Om du er etter Dørumsgaard, mener jeg.

    Er det mannen din som heter Dørum, eller er det deg selv?

    Hva driver du med til vanlig da forresten.

    Er du poker-spiller?

    Arne Dørumsgaard, var vel også fra Østfold, (fra Fredrikstad).

    Men men.

    Igjen takk for svar.

    Fortsatt god helg ja.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også en fetter som bor i Fredrikstad, som heter Tommy Olsen, forresten.

    Som er gift med ei som heter Ellen der, på Rolvsøy.

    Og de kjenner ei som heter Dørumsgaard, som bor i Svelvik, husker jeg.

    Men jeg skjønner at Fredrikstad og Halden ikke er det samme.

    En i militæret het Pettersen, og var fra Fredrikstad.

    Han sa at grunnen til at Ørjan Løvdahl ble sendt hjem fra Albertville-OL, var fordi han hadde Annette Bøe og tre andre damer på rommet, og hadde sex med dem.

    Annette Bøe var da sammen med skipresidenten eller hva det var.

    Og er vel kanskje fortsatt det.

    Men men.

    Therese Dørum 18. juli kl. 03:18 Rapporter

    Hei igjen! Takk for hyggelig svar! Jeg sovnet litt her nå, så jeg tror jeg bør gå å legge meg.. Men svarer i morgen! Sov godt du også (hvis du skal legge deg da)

    Varme klemmer fra Norge:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:29

    Hei,

    ja jeg våkna nettopp fra å ha sovi noen timer på sofaen.

    Jeg kjente også ei som het Chatiz, på nettet, som var fra nedi der.

    Hu var jeg på date med, på kino i Oslo, og så detektor, tror jeg det var.

    Men hu var bare ei jeg såvidt chatta med på nettet, jeg kjente egentlig hu Zera/Linda Wold bedre fra nettet, men hu bodde nede i Halden da.

    Så var det et plott mot meg, på Rimi, hvor jeg jobba, og jeg fikk litt personlige problemer osv., da jeg bodde i Oslo.

    Jeg hadde nesten et slags sammenbrudd, må man vel kalle det, pga. problemer på jobben for det meste, så det ble aldri til at jeg traff hu igjen.

    Men men.

    Jeg kjenner også en som heter Lassen til etternavn, fra språkreise, til Brighton, sommeren 1985, tror jeg det var.

    Jeg bodde først hos en familie, hvor en svensk gutt bodde.

    Men de svenskene var litt ville, så da måtte flytte, så fikk jeg bo hos den familien der han Lassen bodde da.

    Men dem var litt sånn upersonlige, synes jeg, den familien.

    Men men.

    Bare skreiv om dem jeg kjente nedi der.

    En som het Bø, fra militæret, var også fra Østfold, fra et lite sted, hvor en norsk film, om et ungt par, på en bondegård, ble tatt opp.

    Der hvor de hadde en kondom i en fyrstikkeske, husker jeg.

    Jeg husker at farfaren min ble så sur på den filmen, at dem sendte den på NRK, med knulling osv.

    Men men.

    Det var vel på begynnelsen av 80-tallet, (ganske tidlig på kvelden), så det husker vel ikke du.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Det er muig jeg kjenner fler nedi der og, jeg får se om jeg husker fler.

    Jeg kjenner noen i Askim og, ei dame som var sammen med onkelen min, hu heter Grethe Ingebrigtsen hu dama.

    En som gikk i klassen min, som heter Ditlev Castelan, bor også i Askim.

    Så bor kusina mi, Heidi Sundby i Moss.

    Det er sikkert fler jeg kjenner nedover i Østfold og.

    Men men.

    Mange takk for svar!








    PS.

    Den filmen, som han farfaren min ikke likte, da den var på TV, i 1979 eller 1980 kanskje.

    Det var nok den som het ‘Den sommeren jeg fylte 15’:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Den_sommeren_jeg_fylte_15

    PS 2.

    Og den ble visst spilt inn bl.a. i Skotbu, stod det.

    Og det var nok der han Bø var fra, mener jeg.

    Men det er kanskje i Akershus/Follo, og ikke i Østfold.

    Det er mulig.

    Vi får se om det er mulig å finne ut noe mer om dette.

    Vi får se.

    Den filmen var visst basert på en bok av Knut Faldbakken.

    Og hans sønn Mathias Faldbakken, har jo vært på bloggen forresten.

    Så det er en liten verden som de sier.

    Jeg tror at farens bøker må ha vært mer forståelige enn sønnens, for å si det sånn.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Han som hadde hovedrollen i den filmen, het Rothschild.

    Det var også veldig spesielt, synes jeg.

    Det sies jo at Rothschild, Illuminati og Bilderberger, styrer verden.

    Men men.