johncons

Måned: juli 2010

  • Jeg sendte en e-post til Agder Lagmannsrett







    Gmail – SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 4:15 PM





    To:

    "Wallevik, Reidun" <Reidun.Wallevik@domstol.no>



    Hei,

    ja, men nå har ikke jeg så mye penger, siden jeg ikke får arven min.
    Jeg skjønner ikke hvordan Tingretten kunne la min onkel og tante, få arven, når jeg ikke er på talefot med de.

    Det heter seg, at man vanligvis, skal kreve betaling på forskudd, for offentlig skifte.
    Men nå er jeg i en spesiell situasjon, hvor jeg er arbeidsledig og flyktning, i utlandet, (for jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Kvelde, i 2005).

    Så da burde man sett bort fra dette med forskuddsbetaling, i dette tilfellet, mener jeg.
    Siden det her foreligger ekstra-ordinære omstendigheter.
    Jeg håper dere ser dette på samme måte som meg!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Hei.

    Undetegnede har i dag

    tatt kontakt med Larvik tingrett for å få informasjon om hvilken avgjørelse som

    ble fattet av tingretten. Det ble der opplyst at Deres begjæring om offentlig

    skifte ikke kunne tas til følge da De ikke hadde betalt inn kr. 30 000,- i

    forskudd til dekning av skifteomkostninger innen den fastsatte

    frist.

    Larvik tingrett har også

    oversendt meg kopi av brev til Dem datert 6. april 2010 der De ble

    underrettet om regelverket. De ble i brevet også opplyst om at det er

    anledning til, selv om privat skifte er gjennomført, å begjære offentlig skifte

    innen tre år etter arvelaterens død, jf. skifteloven § 85. De ble gjort

    oppmerksom på at det fortsatt vil gjelde krav om forskuddsinnbetaling til

    dekning av skifteomkostningene.

    Med vennlig

    hilsen

    Reidun

    Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Grande, Agathe Duun

    Sendt: 14. juli 2010 10:57
    Til: Wallevik,

    Reidun
    Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i

    Larvik

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. juli 2010

    09:49
    Til: Agder lagmannsrett (postmottak)
    Emne:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/4/12
    Subject: Klage på skifteretten i Larvik
    To: agder.lagmannsrett@domstol.no

    Hei,

    jeg og mine medarveringer etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, er ikke på

    talefot.

    Og min mormor er fra fine adelsfamilier, i Danmark, som Gjedde og

    hofjægermester L.C. Nyholm, og dommer i Haag og Egypt, og nominert til Nobels

    Fredspris, i 1931, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og industriherre Anker

    Heegard, osv., osv.

    Så min mormor var nesten som en dronning.

    Ikke langt fra ihvertfall.

    Så hun hadde veldig mye fine malerier og antikviteter og alt

    sånt.

    Selv om min onkel Martin, fikk mye penger til Fiskedammen i

    Spydeberg, som gikk konkurs, så bestemor måtte selge huset.

    Men hun hadde fortsatt masse fint og verdifult innbo, blant annet

    malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark.

    Men likevel, så gir Tingretten alt dette til min tante Ellen, som jeg

    ikke er på talefot med.

    Jeg er arbeidsledig i England, og har ikke 30.000 til offentlig

    skifte.

    Men jeg sier jeg skal betalte det så fort jeg får råd.

    Men likevel så nekter Tingretten i Larvik, å gjøre dette.

    Her har det skjedd en urett mot meg, og jeg vet ikke hva annet jeg kan

    gjøre, enn å sende en klage på tingretten i Larvik til dere, for jeg har ikke

    fått et øre i arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.

    Og hun hadde allerede gitt meg fine dokumenter, (notater fra Egypt

    osv.), fra Didrik Nyholm, som jeg regner med må ha vært del av boet.

    Det er referanse 10-040915DBO-LARV

    Jeg synes ikke det er riktig at norske folk skal bli voldtatt på denne

    måten av rettsystemet og miste arven sin.

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:59 PM





    To:

    "Dagbladet.no Support" <support@db.no>



    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.
    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no






  • Jeg sendte en e-post til Comhem







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:52 PM





    To:

    abuse@comhem.com


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei igjen,

    er det forresten mulig å få vite navn på vedkommende plageånd?
    For jeg plaget veldig på nettet, etter at jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.

    Så det hadde vært greit å fått vite hvem dette var.
    (Men dere har sikkert noen regler mot dette).
    Jeg sender det til Politiet ihvertfall, siden jeg har begynt å oppdatere de.

    (Selv om de vel knapt gjør noe, enda jeg har sendt kanskje 100 e-poster).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/14
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc
    To: "Abuse@comhem.com" <abuse@comhem.com>

    Hei,

    ja, jeg har vært plaget med useriøse IRCOPS, (Badabing på Dal-net, og også en på EU-net), så jeg liker best å ta det med ISP-en.
    Så jeg bare sender det til abuse, hos de forskjellige ISP-ene, som jeg vel ble rådet, for en stund siden.

    Men det er også mulig at jeg burde sende det til politiet, for folk burde jo oppføre seg like bra på nettet, som i den vanlige verden.
    Så det synes jeg er en uting, med en slik oppførsel på nettet.

    Men det er bra at dere slår ned på det!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Abuse@comhem.com <abuse@comhem.com>

    Hej Erik.

    Vi brukar inte svara på abuse anmälningar, vi lämnar inte heller några

    användareuppgifter till 3e part.

    Jag har skickat ett varningsbrev till användaren i fråga då hot,

    trakasserier samt rasistiska uttryck strider mot vår användarpolicy.

    Du bör ta kontakt med dalnet’s IRCOPS för att få

    användaren bannad från servern.

    Med vänlig hälsning




    Davis Stefanow

    Fraud & Abusegruppen

    Com Hem AB

    Från: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 13 juli 2010 09:24

    Till: abuse@comhem.se

    Ämne: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så

    jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/26

    Subject: Trakassering på irc

    To: abuse@comhem.se

    Hei,

    jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe

    kalt 'mafian'.

    Jeg visste ikke hvem denne 'mafian' var, så jeg flyktet, må

    man vel si, til England.

    Politiet vil ikke fortelle meg hvem denne 'mafian' er, så

    jeg skriver en blogg om min problemer med myndighetene i Norge og England, mm.,

    på denne adressen:

    Og en av deres abonnenter, har lest på bloggen min, og

    kaller seg 'mafian', som jeg skriver om da, siden jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt, og ble forsøkt drept, på min onkels gård i Larvik i 2005, og har

    blitt tulla med av Bertelsmann/Arvato, her i England, og britene lar meg ikke

    få lov å bli flyktning offisielt.

    Så jeg ville gjerne klage på denne trakasseringen fra deres

    bruker, og legger ved log.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er loggen, (dette er fra #Norge på Dal-net, på irc, fra igår og idag. Deres

    brukers ip-adresse, står nederst i loggen):

    [19:45] <Goldfish> Drakk for mye i går kveld

    [19:47] <Booey> huff da

    [19:48] <Goldfish> Ja

    [19:48] <Goldfish> Du også?

    [19:53] <Booey> nei

    [19:53] <Goldfish> Good. Det er nemlig ikke sjovt.

    [20:05] <Goldfish> Jeg kjeder meg

    [20:05] <Goldfish> Fortel noe morsomt

    [20:06] <Booey> jeg har spist is

    [20:08] <Goldfish> Og det er morsomt?

    [20:10] <Booey> ja

    [20:13] <Goldfish> Du er … anderledes 🙂

    [20:22] <@Ulvinne> cons: øl!:)

    [20:22] <Morild> Her er moro http://www.youtube.com/watch?v=WCHc1G7vdNg

    [20:22] <@Ulvinne> Booey!

    [20:23] <Goldfish> "Labbetuss"?

    [20:23] <Goldfish> Hva faen?

    [20:24] <Goldfish> Ikke engang femåringer synes det er

    underholdende, Mor!

    [20:24] <Booey> Ulvinne! 😀

    [20:24] <Morild> Goldfish: De gjør faktisk det =)

    [20:27] <Goldfish> Nei nei nei

    [20:27] <Goldfish> Det må ikke skje

    [20:28] <Goldfish> Hvor ble den tiden av, da

    børneprogrammer var laget av intelligente mennesker?

    [20:31] <Morild> Atte? Dette -er- jo gammelt

    barnetv…

    06[20:39] * NaTeLiE yawns…gtg now. Laterzzz.

    [20:42] <mafian> tispe

    02[20:45] * NaTeLiE (NaTeLiE@113.212.212.159) Quit (Quit: zzzzzzz…… kinky

    horny swedish men LOL )

    [21:06] <snadrik> tisper

    [21:10] <Booey> tispene

    [21:11] <Goldfish> Jeg trenger til massasje

    [21:11] <mafian> TISPER

    [21:12] <Goldfish> mafian, vær stille

    [21:15] <snadrik> gjesp

    [21:15] <cApSL0ck_cl0bber> om nom nom nom nom

    [21:16] <snadrik> stfu nigger

    [21:16] <cApSL0ck_cl0bber> duja!??!???

    [21:16] <snadrik> NO U

    [21:16] <cApSL0ck_cl0bber> ffffffffffuuuuuuuuuuu ); );

    ); );

    03[21:17] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has joined #norge

    [21:17] <RagneK> Can you please help me with my school

    project and answer a survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTnc6MA

    Thanx!

    03[21:17] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has left #norge

    [21:17] <cApSL0ck_cl0bber> nigger.

    [21:19] <snadrik> lololol

    [21:19] <snadrik> sure thing matematemate

    03[21:20] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has joined #norge

    [21:20] <RagneK> Can you please help me with my school

    project and answer a survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTnc6MA

    Thanx!

    03[21:20] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has left #norge

    [21:22] <Goldfish> Var det en bot?

    [21:22] <Goldfish> Hvorfor kalder Snadrik

    Capslock_clobber for nigger? Er Caps av afrikansk familje?

    [21:23] <snadrik> ja.

    [21:23] <snadrik> han er min egen lille negerunge, og

    jeg kan male han i hvilke farge jeg vil

    [21:25] <mafian> Goldfish, vær stille

    [21:25] <mafian> caps er amerikansk neger

    [21:26] <Booey> natta

    02[21:26] * Booey (~Booey@ti0033a380-1871.bb.online.no)

    Quit (Quit: Yayayayyayayayayayayya! )

    06[21:26] * cApSL0ck_cl0bber er sjef for europa-avdelingen i

    GNAA

    [21:27] <cApSL0ck_cl0bber> Hafið þið heyrt nýju

    plötuna? Það besta sem hefur alltaf verið gert.

    [21:28] <mafian> ja

    [21:28] <cApSL0ck_cl0bber> bra

    [21:28] <Goldfish> GNAA?

    [21:28] <Goldfish> Gay Niggers Adolescent Association?

    [21:28] <mafian> nästan rätt

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> nära skjuter ingen hare som

    Hans Scheike sade

    [21:29] <mafian> D:

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> (sen dog han)

    [21:29] <mafian> bra folke tbh

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> nej, vänta, han lever

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:30] <mafian> arjt utseende

    [21:30] <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste hielten

    [21:30] <mafian> nog

    [21:31] <mafian> Nyfiken på smisk???

    [21:31] <cApSL0ck_cl0bber> eru?

    [21:31] <mafian> lite

    [21:31] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:32] <snadrik> nå er det bare en måned igjen til

    ac/dc!!11

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> natursmisk

    [21:32] <Goldfish> Jeg tror jeg går i seng nå

    [21:32] <mafian> gubbrocken velter imot snadrik

    [21:32] <snadrik> well duh.

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Smisk som ett självklart

    inslag i vardagen,

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk som nyttig

    uppfostran,

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk i det häftiga

    mötet,

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk i dess många rituella

    varianter.

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> muhah

    [21:32] <mafian> nyttigheter

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Spännande och

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> vackra smiskhändelser

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> av det slaget

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> finns också i flera av

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Livslusts video.

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> bra håteemel

    [21:32] <mafian> D:

    01[21:33] <cons> cApSL0ck_cl0bber: åssen går det

    pervo-aktivitetene da

    01[21:33] <cons> fortsatt op på #assrape?

    [21:33] <mafian> lvl

    [21:33] <mafian> hej cons

    [21:34] <cApSL0ck_cl0bber> hej, cons

    [21:35] <Goldfish> Dere er ikke venner?

    [21:35] <mafian> hvis mafian tar cons

    06[21:35] * mafian tar cons

    [21:35] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:36] <Goldfish> Der er en dansk film fra 1992 som

    hedder 'Gay Niggers From Outer Space".

    [21:36] <Goldfish> Dere burde se den.

    [21:36] <cApSL0ck_cl0bber> jeg har den

    [21:37] <mafian> det har vi redan

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> vcd-rip

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:37] <mafian> pervofilmen

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste

    [21:37] <mafian> NIGGERVCD

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> var det inte nigger-SVCD?

    [21:37] <mafian> cons: Erik Ribsskog

    [21:38] <cApSL0ck_cl0bber> pros: mafian

    [21:38] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:38] <mafian> cons: tycker du ska lägga ner din

    blog…

    06[21:38] * cApSL0ck_cl0bber synes cons må skrive mer

    [21:39] <snadrik> fy farao

    [21:39] <snadrik> dere er så jalla

    [21:39] <cApSL0ck_cl0bber> duja?

    [21:39] <cApSL0ck_cl0bber> *fise*

    [21:39] <mafian> jalla?

    [21:40] <cApSL0ck_cl0bber> oroa dig inte, min herre

    [21:40] <cApSL0ck_cl0bber> jag är från internet?

    [21:40] <mafian> oroa dig inte, min herre. jag är från

    mafian

    [21:40] <cApSL0ck_cl0bber> :<

    [21:40] <mafian> sykehuset østfold

    [21:54] <snadrik> sykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfold

    [21:54] <mafian> D:

    01[21:57] <cons> cApSL0ck_cl0bber er nok noe

    undergrunn, han sier at mine eneste rettigheter er å få en gaffel i øyet

    01[21:58] <cons> han er også op på #assrape

    [21:58] <mafian> hei cons

    01[21:58] <cons> bare for å advare

    [21:58] <mafian> erik ribsskog

    [22:00] <mafian> hur går det med bloggen cons?

    [22:10] <mafian> hei?

    03[22:16] * T_ac_S (tacs@gathering.no) has joined #norge

    02[22:22] * Goldfish (~mail@212.55.42.48) Quit (Quit: )

    03[22:24] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no)

    has joined #norge

    03[22:31] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) has

    joined #norge

    02[23:51] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no)

    Quit (Quit: )

    Session Time: Mon Apr 26 00:00:00 2010

    02[00:23] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) Quit

    (Quit: )

    02[02:51] * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net)

    Quit (Ping timeout )

    03[02:53] * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net)

    has joined #norge

    01[06:46] mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    * duja

    01[06:46] mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape

    01[06:46] mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services

    01[06:46] mafian End of /WHOIS list.

    01[06:48] <cons> mafian: utrykket 'mafian' er mitt,

    vil jeg si

    01[06:48] <cons> dette har du kopiert fra min blogg

    01[06:48] <cons> 'mafian' er i sverige:

    01[06:48] <cons> mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    * duja

    01[06:48] <cons> mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape

    01[06:48] <cons> mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online

    Services

    01[06:48] <cons> mafian End of /WHOIS list.

    01[06:48] <cons> ip:

    01[06:49] <cons> * mafian (lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se)

    invites you to join #mafian

    01[06:49] <cons> –

    01[06:49] <cons> * Dns resolving c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    01[06:49] <cons> –

    01[06:49] <cons> * Dns resolved c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    to 83.253.208.96

    01[06:49] <cons> –

    01[06:49] <cons> jeg får klage til hans svenske

    bredbåndsleverandør da


    ********* DISCLAIMER *********

    This message and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. If you are not the intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the contents to any other person







  • Jeg sendte en klage til rektor ved Svelvik Ungdomsskole







    Gmail – Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:06 PM





    To:

    postmottak@svelvik.kommune.no


    Cc:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    jeg var innblandet i en episode, på begynnelsen av 9. klasse, hvor jeg ble mobbet i et friminutt, av Odd Einar Pettersen, (og Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, som ga startsignal til Pettersen, sånn som jeg skjønte det).

    Så satt Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann, på over 100 kg), seg på fanget mitt, (jeg veide kanskje 50 kilo), i et friminutt, (som en stor dame?), og ville ikke flytte seg.
    Enda jeg prøvde å kaste ranselen på han, osv.

    Dette ble en sak, ettersom jeg ikke orka å være på skolen mer den dagen, men dro hjem til Berger.
    Så Aakvåg ville prate med meg, og han sendte meg til Marit Enger.

    Og jeg hadde noen møter med henne, og hun prøvde å klare opp dette.

    Men det var så anspent, på den tida, og Enger gikk inn i klasserommet, og spurte meg høyt, hvordan det gikk, (som om hu var mora mi).

    Så jeg syntes det var rimelig flaut, foran hele klassen, i et friminutt.
    Så jeg prata ikke mer med henne, etter det.
    Men nå blir jeg tullet med, i 'vår moderne verden', av anonyme internett-krigere, etc.

    Og de minner litt om disse krigerne i 9. klasse.
    Så nå lurer jeg på om hva som ble gjort, i forbindelse med den mobbingen fra Odd Einar Pettersen.
    Jeg mener jeg som part i den saken, burde få vite dette.

    Ifølge diverse forvaltningslover.

    Dere kan vel ikke bare, som Lønseth, si at dere ikke har noen opplysninger?

    Uten å begrunne dette i lovverket?

    Så jeg vil gjerne klage på dette, med at Lønseth ikke forklare om hva som ble gjort, i denne mobbesaken, som jeg var mobbeofferet i.
    Dette skjedde skoleåret 1985/86, mener jeg det må ha vært.

    Men det er fremdeles aktuelt, siden jeg blir kontaktet av disse tre personene på Facebook enda.
    På forhånd takk for mer samarbeidsvilje.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/14
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse
    To: Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.

    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.
    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth, etter niende klasse.
    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug, av en eller annen grunn).
    Men men.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth


    rådgiver


    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der, (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen andre fra Svelvik, som

    vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg trengte litt avkobling, etter

    å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var, som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen, i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i 1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme og så på undervisnings-TV,

    før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til berit.wetterstad@svelvik.kommune.no når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene, om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8 klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per

    Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver






  • Jeg sendte en ny e-post til Svelvik Ungdomsskole







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 2:52 PM





    To:

    Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>


    Cc:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.
    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.
    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth, etter niende klasse.
    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug, av en eller annen grunn).
    Men men.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth


    rådgiver


    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der, (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen andre fra Svelvik, som

    vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg trengte litt avkobling, etter

    å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var, som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen, i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i 1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme og så på undervisnings-TV,

    før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til berit.wetterstad@svelvik.kommune.no når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene, om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8 klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per

    Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver






  • Jeg sendte en ny e-post til SCR







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 2:45 PM





    To:

    Info SCR <info@scr.se>



    Hei,

    ja, det var mest tull det.
    Men poenget mitt da, det var at dere burde ha folk på campingplassene deres, som klarer å forklare nordmenn, hvorfor de må skrive personnummer.

    For det er ikke nordmenn vant til.
    Jeg kollade for Homansberget Camping i Svelvik, (som er min hjemkommune), og der måtte man bare oppgi navn og adresse vel.

    Så det er litt kulturforskjeller her.
    Og et norsk personnummer, har 11 siffer, og et svensk personnummer har 12 siffer.
    Så det virker jo dumt, synes jeg, at man må skrive norsk personnummer, i det feltet.

    Det var jo min tremenning som kjørte, så jeg hadde vel ikke med pass eller førerkort, (for det fikk jeg først i 1995, og dette var i 1991).
    Så jeg hadde vel bare bankkort.

    Men ingen av mine fire kamerater ville bli med meg inn, for å leie campingplass.
    Så det var litt spesielt.
    Og så måtte jeg oppgi personnummer, som om jeg var i Sovjet eller Nazi-Tyskland, uten at noen kunne forklare hvorfor.

    Annet enn at sånn var det bare.
    Så jeg vet ikke om det er riktig, sånn som dere gjør det.
    Men men.
    Takk for svar ihvertfall.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Info SCR <info@scr.se>

    Hej,

    Det kommer inte automatiskt ett nytt campingkort när man flyttar utan det får man beställa själv isåfall.


    Med vänliga hälsningar

    Johanna

    info@scr.se

    SCR – Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation
    Mässans Gata 10, Box 5079, SE-402 22 Göteborg
    Tel +46(0)31-355 60 00, Fax +46(0)31-355 60 03

    www.scr.se, www.camping.se


    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: ti 2010-07-13 17:35
    Till: Info SCR

    Ämne: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    ja, det er sikkert vanlig at ungdommer jobber på campingplasser.

    Men ikke _bare_ ungdommer vel?

    Vi var der i nesten en uke vel, og jeg kan ikke huske at vi så noen voksen person i resepsjonen eller hamburger-baren, ihvertfall.

    Det er mulig at ei voksen dama jobba i butikken men.

    Men det burde være folk som kunne forklare om ting, og ikke bare si at 'men nu er vi i Sverige, så nu måsta vi skriva personnummer'.

    Noe sånt.

    Men takk for svar ihvertfall.

    Jeg fikk også svensk campingkort, i posten, på Ellingsrudåsen, i Oslo, for 1992.

    Men på min neste adresse, i Waldemar Thranes gate, i Oslo, så fikk jeg aldri campingkort, hva kan denne feilen skyldes?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Info SCR <info@scr.se>

    Hej igen,

    Norskar (och alla nationaliteter) måste kunna styrka sin identitet med antingen pass, körkort eller ID-kort. Det är vanligt att ungdomar arbetar på campingplatser under sommaren. Vad som hände 1991 kan vi tyvärr inte reda ut nu.


    Med vänliga hälsningar

    Johanna

    info@scr.se

    SCR – Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation
    Mässans Gata 10, Box 5079, SE-402 22 Göteborg
    Tel +46(0)31-355 60 00, Fax +46(0)31-355 60 03

    www.scr.se, www.camping.se



    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: ti 2010-07-13 11:23
    Till: Info SCR
    Ämne: Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    beklager at det blir mange e-poster.

    Men dere burde ha noen voksne folk, på campingplassene deres.

    Og ikke bare gutter, dvs.

    Inte endast pojkar, i resepsjonen, som ni hadde, på Askim Camping, et gjeng med pojkar, (4-5 stykker, i resepsjonen).

    Men også noen voksne.

    Som ikke forstod ting som at nordmenn ikke behøver å skrive personnummer i Sverige.

    Nå tror jeg at jeg husket alt som jeg ønsket å klage på.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13
    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!
    To: info@scr.se

    Hei igjen,

    det er vel også sånn, at man ikke trenger pass, for å reise fra Norge til Sverige?

    Er du sikker på at det er riktig, at man skal skrive passnummer?

    Bare spørr for nysgjerrighetens skyld.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!
    To: Info SCR <info@scr.se>

    Hei,

    takk for svar!

    På Askim Camping, så insisterte de på å få personnummer, da jeg og fire kamerater, (blant annet min tremenning, Øystein Andersen), var der, i 1991.

    Hva kan det ha kommet av da?

    Jeg sa også fra, at 'i Norge, så trenger vi ikke oppgi personnummer, for å leie campingplass'.

    Var de svenske guttene i noe albansk mafia som skulle ha personnummerne til alle norske folk, for å få kontroll i Norge som i Gøteborg?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Info SCR <info@scr.se>

    Hej,

    Gällande din fråga angående norska personnummer på våra campingkort är svaret att man behöver uppge sitt födelsenummer (år-månad-dag) samt passnumret när man kommer till campingplatsen.


    Med vänliga hälsningar

    Johanna

    info@scr.se

    SCR – Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation
    Mässans Gata 10, Box 5079, SE-402 22 Göteborg
    Tel +46(0)31-355 60 00, Fax +46(0)31-355 60 03

    www.scr.se, www.camping.se



    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: ti 2010-07-13 09:45
    Till: Info SCR
    Ämne: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28
    Subject: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!
    To: info@scr.se

    Hei,

    jeg ringte deres resepsjon i Gøteborg nå, og fikk oppgitt deres e-post adresse.

    Jeg videresender e-post korrespondanse med Askim Strand Camping.

    Er det riktig at norske statsborgere må oppgi norsk personnummer, for å få campingkort, hos dere?

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28
    Subject: Re: Lisebergs Camping Askim Strand!
    To: Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hei,

    ja, ja 'kollade' den web-siden til SCR, men det fantes kun et 'kontaktformular'.

    Jeg ønsket å videresende denne e-post.

    Men jeg kan ringe de.

    Takk for deres svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jobber dere 24 timer i døgnet hos dere eller, du sendte e-post før klokken ble 7.30.

    I Norge så begynner man ikke i kontorjobber før klokken 9.

    Og dere har bare tyske ansatte, det her var litt rart, synes jeg.

    Jeg tror jeg holder meg unna Sverige neste gang.

    Dere er for rare.

    2010/4/28 Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hej Erik,

    Jag besvarade de frågor som berörde din campingvistelse.

    SCR hemsida är www.scr.se och där finns deras e-post adress.

    Med vänlig hälsning

    Mari Schönenberg

    Mari Schönenberg
    Receptionschef
    Lisebergs Gäst AB
    Box 5053
    Besöksadress Olbersgatan 9, SE-402 22 Göteborg
    Tel direkt: +46(0)31-348 65 13 Mobil: +46(0)708-30 13 14

    Tel vxl: +46(0)31-840 200 Fax: +46(0)31-840 500
    mari.schonenberg@liseberg.se
    www.liseberg.se

    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Skickat: den 28 april 2010 07:46

    Till: Mari Schönenberg
    Ämne: Re: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    ja, det trenger man heller ikke i Norge, å ha campingkort.

    Det var nok for campingkortet, at jeg måtte skrive personnummeret.

    Har du tilfeldigvis en e-post adresse, til SCR, (som jeg så betyr sveriges campingvärdars riksförbund)?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Du svarte ikke på alt jeg spurte om.

    Leste du hele e-posten, eller er det vanskelig med norsk?

    2010/4/28 Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hej Erik,

    Tyvärr så har vi inget material kvar från 1991, så jag kan inte hjälpa dig med några frågor angående din vistelse på vår camping.

    När det gäller att tälta på våra anläggningar idag så krävs det att man är 18 år har ett giltigt campingkort från SCR samt kan

    visa legitimation.

    Jag hoppas att detta kan ge dig svar på vad som gäller om du vill campa hos oss idag!

    Med vänlig hälsning

    Mari Schönenberg

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Mari Schönenberg
    Receptionschef
    Lisebergs Gäst AB
    Box 5053
    Besöksadress Olbersgatan 9, SE-402 22 Göteborg
    Tel direkt: +46(0)31-348 65 13 Mobil: +46(0)708-30 13 14

    Tel vxl: +46(0)31-840 200 Fax: +46(0)31-840 500
    mari.schonenberg@liseberg.se
    www.liseberg.se

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Från: Askim Strand
    Skickat: den 27 april 2010 13:47
    Till: Mari Schönenberg
    Ämne: VB: Problem med svenske personnummer

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Askim Strand

    ,
    Tel direkt: Mobil:
    Tel vxl: Fax:
    Askim.Strand@liseberg.se

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Skickat: den 27 april 2010 12:22

    Till: Askim Strand
    Ämne: Problem med svenske personnummer

    Hei,

    jeg har overhørt i Norge, i 2003, at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Jeg lurer på om det kan komme av noe som skjedde, på Askim Strand Camping, sommeren 1991.

    Jeg og fire kamerater, var på campingtur til Gøteborg, så så vi på kartet, at et sted het Askim, (som Askim i Norge), så dro vi dit.

    Jeg ble sendt av kameratene mine, for å leie telt-plassen.

    Selv om det var min tremenning, Øystein Andersen, som kjørte.

    Så måtte jeg oppgi personnummer, sa de unge tenåringsguttene vel, som jobbet der.

    Det var en hel gjeng av de, virka det som.

    Noen jobbet og noen så på vel.

    Så svarte jeg, at i Norge, så var det ikke sånn, at man behøvde å oppgi personnummer, for å leie en telt-plass.

    Så svarte de, at sånn var det i Sverige.

    Men, svenske personnummer, har jo et siffer mer enn norske.

    Så det ser jo dumt ut, på skjemaet, med norsk personnummer.

    Kan det være riktig, det de sa på Askim Camping, at også norske statsborgere, skulle skrive personnummer?

    Jeg lurer på om disse ungdommene som jobbet hos dere, (eller den tidligere eieren), kunne ha vært i en albansk mafia, f.eks., som man hører om i nyhetene, at er sterke i Gøteborg?

    Evt. en russisk, svensk eller italiensk mafia?

    Hva vet jeg.

    Jeg ville klage litt på dette ihvertfall.

    I tillegg, så var jeg og søsteren min med faren min til Gøteborg en gang.

    Og da sendte bare faren vår oss i en taxi, til Liseberg.

    Alene, og vi var 12-13 år kanskje.

    Men vi fikk kjøpt sånne tjukke billetthefter.

    Og vi var der i flere timer, for å bruke opp alle billettene.

    Hadde dere noe aldersgrense, eller får 12-13 åringer gå rundt alene på Liseberg?

    (Det var såvidt jeg husket navnet på hotellet, da vi skulle hjem, for vi hadde såvidt kommet til Gøteborg, da faren vår sendte oss på Liseberg.

    Og det var ikke så lett å huske navnet på hotellet, etter alle kjøreturene i karusellene osv.

    Og da vi kom fram til hotellet, så hadde faren vår, og vår stemor, Haldis Humblen, heftig sex, virka det som, så det var fuktig i rommet.

    Så de hørte ikke at vi banket på døra.

    Så vi måtte gå rundt i casinoet på hotellet.

    Og der var det også mange albanere, sånn som jeg husker det.

    Så jeg lot ikke søstra mi være der, men tok henne med opp i gangene på hotellet, hvor vi kasta isbiter overalt, fra noen maskiner som stod i gangene.

    Og så gikk vi tilbake til rommet til faren min og Haldis, og jeg tror de åpna til slutt, noe hotellbetjening, la merke til hva som foregikk.

    Han var vel også albaner, tror jeg.

    Så vi kunne nesten like gjerne dratt til Albania, som å dra til Gøteborg, synes jeg litt.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Men vet dere navnet på dette hotellet, tilfeldigvis).

    Bare noe jeg tenkte på.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ‘idiot-anmeldelse’ til Politiet i Drammen







    Gmail – Anmeldelse/Fwd: Vedr. Erik Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse/Fwd: Vedr. Erik Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 5:47 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    her har dere noen idioter dere kan etterforske hvis dere får tid.
    Som driver med noe idiot-forfølgelse av meg.
    Jeg ønsker idiotene tiltalt og straffet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Mads Henry Adeler <mads.henry.adeler@gmail.com>

    Date: 2010/7/14
    Subject: Vedr. Erik Ribsskog
    To: Register.Hoyre@hoyre.no, eribsskog@gmail.com

    Hei sveis.

    Dere har fått mange e-poster fra Erik Ribsskog som maser om at dere må gi ham attest for at han var flink som jordbærplukker på 80-tallet eller noe.

    Denne lenken forklarer alt om Erik Ribsskog, som har paranoid psykose og i tillegg er Norges mest kjente galblogger:

    Ribsskog har forøvrig anmeldt Jens Stoltenberg og Rune Gerhardsen for vendetta-virksomhet mot ham (http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/03/oslo-politiet.html ) og drapstruet politidirektøren fordi hun ikke forteller ham hvem "mafian" er (som han "overhørte på bussen at han var forfulgt av", og derfor flyktet til Liverpool) (http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/12/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-politiet-i.html ).

    Her ligger det lenker til flere interessante anmeldelser og klager fra Ribsskog: http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/2010/06/ribsskogs-beste.html

    Ribsskog prøver å samle inn penger til smør på maten: http://www.youtube.com/watch?v=1rVDlgJxjls&feature=player_embedded

    Her demonstrerer han mot Bertelsmann, roten til alt ondt: http://www.youtube.com/watch?v=woUr_skRaK0
    Så sånn er nok det.

    Med vennlig hilsen

    Mads Henry Adeler






  • Jeg og min søster Pia, vi fikk julegaver, fra vår grandtante i Danmark, Unse, som er etter Odin, da vi bodde på Bergeråsen

    Det husker jeg godt enda.

    Det var det første året, som Pia også bodde på Bergeråsen.

    (Dvs. nede hos Haldis).

    Og da fikk vi begge to, mange små julegaver, som var bundet sammen, (sånn at de hang sammen, med julegave-bånd mellom seg da).

    Og det var fra Unse da.

    Og Anker sikkert.

    Men da visste ikke vi det, at Unse var etter Odin.

    Det var det ikke noen som hadde fortalt meg, ihvertfall.

    Men det var artig.

    Det var nok julen 1983, vil jeg tippe på.

    Noe sånt.

    Og da skulle Pia skrive takkebrev, (oppe i leiligheten hvor jeg bodde, i Leirfaret, av en eller annen grunn).

    Og da sa jeg, ‘hils fra meg også’.

    Jeg mente hun skulle skrive ‘Hilsen Erik og Pia’.

    Men det gadd ikke Pia.

    (Eller om hun misforstod).

    Hun skrev istedet en linje i brevet, hvor det stod, ‘Skal hilse fra Erik’.

    (Sa hun ihvertfall).

    Så da ble jeg litt irritert, når jeg fant ut det.

    Men men, jeg hadde aldri skrevet brev til dem i Danmark før.

    Men søstra mi, hu og Axel, de var nede hos Unse og Anker og dem vel.

    Den sommeren som jeg og Christell og familien til faren min, var i Jugoslavia.

    Axel ble døpt nede hos dem, (hos Unse og Anker), nede i Danmark, den sommeren, (sommeren 1980).

    Og jeg ble jo forsøkt drept, i Jugoslavia, av min fetter Ove, (sånn som jeg forstod det).

    Så det kan være sånn, at de ikke var fornøyd med meg, som baron, eller noe sånt.

    Og heller ville ha Axel som baron da.

    Hvem vet.

    Også planla noen at jeg skulle dø den sommeren som Axel ble døpt.

    Var det sånn det hang sammen?

    Hvem vet.

    Det er mye rart ihvertfall.

    Det blir jo nesten som i kongesagaene til Snorre det her, synes jeg.

    Med planlagte mord, og folk som rømmer til England osv.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Dansk Adelsforening







    Gmail – Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 2:18 AM





    To:

    ww@bruunhjejle.dk



    Hei,

    min grandtante Unse var visst direkte etter Odin, fant jeg ut nå.
    Via Kunigunde, Graffinn von Weimar, Gerberge von Niederlothringen, Bruno I, Herzug zu Sachsen, Sigurd Ring, Frodi Hræreksson Fridleifsson, Frodi Havarsson, med flere.


    Så siden både baron Adeler og noen direkte etter Odin, valgte å gifte seg med noen som var etter Maren Gjedde, (dvs. henholdsvis Magna Nyholm, barnebarn av Maren Gjedde og Erik Anker Heegaard, oldebarn av Maren Gjedde), så er kanskje den Gjedde-slekten ekte?


    Men jeg skjønner at man ikke blir adelig etter kvinnesiden.


    Men vi arvet jo baron Adeler, så da ble vel alle baroner og baronesser, siden vi er nordiske, (og ikke engelske, hvor bare den eldste sønn blir baron).


    Men men, jeg forstår at det komplisert, når det er forskjellige regler, i de forskjellige landene.


    Men jeg synes det er litt rart at det skal være så vanskelig.


    Men jeg får gi meg da, i tilfelle dette ikke er mulig å finne ut av.

    Igjen takk for tidligere svar, ihvertfall.

    Mvh.


    Erik Ribsskog



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/12
    Subject: Fwd: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler

    To: ww@bruunhjejle.dk

    Hei,

    jeg har også funnet ut, at min mormors bror, Erik Anker Heegaard.
    Han er død nå, men var gift, med Unse Marie Trock-Jansen.

    Og hun er direkte etter Gorm, Karl den Store, Pippin den Lille, Waldemar Seier, Waldemar den Store, en gresk-bysantinsk keiser, en tremenning av den norske konge Olav Håkonsson, Gange-Rolf, en konge av Portugal, en fyrste av Russland, osv., osv.

    Så jeg lurer på om dette styrker den teorien, som sier at den Gjedde-slekt, som min mormor var etter, (hennes oldemor het Maren Gjedde).
    At dette var den ekte Gjedde-slekten, etter Ove Gjedde, slik som min mormor også sa, at Gjedde var en fin, gammel dansk uradel-slekt.

    Så kanskje vi som er etter min mormor da kan få være så snille å få være med i Dansk Adelsforening, tenkte jeg, eventuelt.
    (Siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, i 2003, så tenkte jeg at dette kanskje kunne hjelpe, å være medlem i Dansk Adelsforening, siden politiet ikke gir noen hjelp, eller engang noe informasjon).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/6/25
    Subject: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler
    To: Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>

    Hei,

    nå har jeg vært i kontakt med Finn Gaunaa, som har nettstedet Roskildehistorie.dk.

    Og han sier at man ikke kan utelukke, at min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, er i den adelige Gjedde-slekten.

    Skal jeg få lov å være medlem hos dere hos Dansk Adelsforening da, siden dette ikke kan utelukkes?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/21

    Subject: Feilopplysning om slekten Adeler

    To: finn@gaunaa.com

    Hei,

    da jeg fikk min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sitt testamente, (hun døde ifjor sommer, og var født i Danmark, som oldebarn av Anker Heegaard og Maren Gjedde, bl.a.).


    Det stod i testamentet, at hun arvet sin onkel, (min oldemors svoger), Holger baron Adeler, og satt pengene inn i et hus for min mor, (som døde i 1999, Karen Ribsskog).
    Og jeg er min mors eldste barn, så jeg prøver å rydde opp litt og følge med litt.

    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i 2003, (uten at jeg vet hvorfor, jeg jobbet som butikksjef, og har aldri vært kriminell), uten at jeg får noe hjelp av politiet.

    Men, jeg ser at står feil årstall, på en i Adeler-slekten.
    Holger baron Adeler, var jo i slekt med meg gjennom inngifte, (han var gift med min oldemors søster Magna Adeler f. Nyholm).

    Så jeg har lagt inn fra deres nettsted, og inn på mitt slektstre, på MyHeritage.
    Og jeg fant ut at dere har feil fødsels og dødsdato, på en baron Adeler da.
    Jeg skal finne ut hvilken igjen.

    Det er Christian Herman, baron Adeler og godseier.
    Det står at han var født i 1777 og død i 1842, men det skal visst være datoene for hans far.
    Det riktige, (som jeg har funnet andre steder på nettet), skal visst være at han er født 14 juli 1828.

    (Dødsdato hadde jeg visst dessverre ikke).
    Jeg lurte på om dere kunne være så snille og rydde opp i litt i dette, sånn at folk ikke tror at jeg er en form for 'lurendreiere', når jeg sier dette som står i min mormors testamente, at hun arvet Holger baron Adeler, og at vår familie da er i slekt med den kjente norske sjøhelten Cort Adeler, som jeg tror regnes som veldig fint i Norge, (selv om det bare er gjennom inngifte da).

    Så ser det kanskje at datoene ikke stemmer, på deres websted, og da tror de kanskje at det er noe jeg finner på, (tenker jeg).
    Så jeg håper at dere har mulighet til å rydde opp i dette.

    Jeg er vel kanskje Cort Adelers nærmeste slektning i Norge da.

    Og kanskje også han Christian Herman, sin nærmeste slektning.
    (Ihvertfall som følger på slike ting som dette).
    Så da tenkte jeg at jeg måtte nesten si fra.

    For Holger baron Adeler, døde dessverre uten å få barn, (så min slekt burde kanskje være flaue over dette, selv om jeg ikke har hørt noenting om hva som skjedde, som forårsaket at Magna og Holger Adeler ikke fikk barn).

    Jeg er jo norsk statsborger, og i familie med Magna Adeler, så jeg holder litt med begge to, siden Adeler jo opprinnelig er en norsk familie, fra Brevik i Telemark, så må jeg nesten holde litt med Adeler og.

    Så jeg vil ikke legge skylden på noen her.
    Kanskje det var noen i Danmark som ikke likte norske adelsslekter, (for disse bodde jo i Danmark).
    Min mormor var altså oldebarn av Maren Gjedde.

    Men hun klarer jeg ikke å spore tilbake til Ove Gjedde.
    Hennes far, Anders Christensen Gjedde, skal visst ha vært 'bondesøn', ifølge årbog for Thy og Mors, som var sitert på Thisted museum sine nettsider.

    Han skulle visst hatt en tønne gull i kjelleren, ifølge min mormors tremenning, fra Klampenborg, i Danmark, (ifølge et sagn).
    Så jeg tror kanskje at min mormors Gjedde-linje, ikke var så fin.

    Det kan ha vært den Gedde-linjen, fra Sjælland og Charlotte von Geideren/Gelderen, fra 'kurlands adel', så jeg på nettet.
    Så kanskje noen i den 'falske' Gjedde-linjen, saboterte for Adeler-linjen, sånn at denne skulle dø ut, som ledd i en kamp mot de nordiske, som jeg synes jeg har sett litt konjenkutrene av, etter å ha lest mye på nettet, og pratet med en del folk her i England, hvor jeg lever som flyktning, men ikke får lov å være det offisielt.

    Noe sånt?

    Ihvertfall hadde det vært veldig fint hvis dere kunne rette opp denne feilen!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Blogger







    Gmail – Re: [#666653764] Blogger DMCA Complaint







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [#666653764] Blogger DMCA Complaint





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 1:49 AM





    To:

    DMCA – Copyright legal support <blogger-legal@google.com>



    Hi,

    thank you very much for your e-mail!
    I've checked it again now, and they seem to have changed the design again, since 10/7.
    Another case, that I've contacted you about, is the DMCA-comlaint, that Bertelsmann Arvato LTD., filed against me/my blog, with you.

    Some posts were deleted on my blog, in 2007, I think it was.
    I never got to read the actual DMCA-complaint, from Arvato Services LTD., since the link you provided to it, didn't work.

    I've tried to contact you about this, several times, but you stopped answering my e-mails, about this.
    (I even sent a letter about this, to Google, in the USA).
    Do you think I could please get to see the DMCA-complaint from Arvato Services now, (since I've managed to get you to reply to my e-mails again now, I mean).

    Thank you very much for any help in advance.
    And thank you very much for the fine blog-service you provide.
    Best regards,
    Erik Ribsskog


    On Wed, Jul 14, 2010 at 12:59 AM, DMCA – Copyright legal support <blogger-legal@google.com> wrote:


    Hello Erik,

    We have received your DMCA complaint on

    http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/ dated 7-10-10. Upon recent review of

    the website(s) mentioned in your complaint, we were unable to locate the

    allegedly infringing content on the page(s) in question. If this matter is

    still a concern, please reply to this email with detailed information to

    enable us to locate the allegedly infringing content.

    Sincerely,

    The Blogger Team