johncons

Måned: august 2010

  • Jeg sendte en ny e-post til Norsk Friidrettsforbund







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 18, 2010 at 2:01 AM





    To:

    "Sandvig, Ole Petter" <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>



    Hei,

    ja, men 'vcet', det er vel ingen vanlig skrivefeil.
    Det er sånn at man lurer på om det er skrevet med vilje, mener jeg.
    Det var derfor jeg reagerte.

    Men du skrev kanskje fra en Iphone, eller noe?

    Hvem vet.
    Jeg har ihvertfall fått opplyst, at Osloløpet, det ble startet, etter ønske, blant annet, fra Norsk Friidrettsforbund.

    Så at dere ikke vet hvor tingene etter Osloløpet har blitt av, det mener jeg tyder på, at dere ikke har helt oversikten.
    Dere burde kanskje hatt noe arkiv og noe Friidrettsmuseum osv.

    Jeg synes dere har så svak kultur.
    Sånn virker det ihvertfall for meg.
    Beklager hvis jeg klager mye.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Flott at noen aldri kunne komme ut for å skrive noen feil.

    Ufeilbarlige folk skal man samle på.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 19:04

    Til: Sandvig, Ole Petter

    Emne: Re: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten

    i 1993

    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?

    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for

    juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å

    skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.

    Stå på!

    Erik Ribsskog

    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet

    dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei,

    jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker rimelig dødt nå

    ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men

    jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk Friidrettsforbund.

    Min

    morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i friidrett, i Romerike, så jeg

    regner med at det er greit, isåfall.

    Vi

    får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16

    Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det finnes

    noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI som

    arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg

    sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som leder i OSI Friidrett,

    i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg

    lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg løp for Rimi Munkelia.

    Hadde

    vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg om hva som skjedde, på

    90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny klage til JET







    Gmail – Emails received from Mr Erik Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Emails received from Mr Erik Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 7:55 PM





    To:

    "Birch, Gary" <Gary.Birch@liverpool.gov.uk>



    Hi,

    well, my impression from Gill, Jet Walton, was that she wanted me to get one of those statements from Naric.
    And if she wanted me to pay for it, she would have just given me the contact-information to Naric, I think.

    But I have to speak with her about this then.
    I've been to Jet job-bank, about a statement from Naric, twice, but I haven't been helped by Jet, to get one.

    Also, I was at Jet job-bank, on a food hygiene course, last year, and we were told, by the teacher, that Kentrucky Fried Chicken only used the lowest quality of chicken, and that kebabs bought on town, was really a bit like 'dog'.

    So I think your Jet Job-bank is a mafia-nest.
    Mr. Pinada, went to see someone, a couple of times, during our meeting.
    (To do some mafia-stuff).
    We fist sat down, in a big meeting-room, at the ground-floor.

    Mr. Pinada wanted me to leave all my degrees etc., in that room, if there wasn't anything of value.
    Even so.
    We didn't go back to that room.
    We went to the Employability Team-office.

    And then to another meeting-room, at the first floor.
    Why did we have to have the meeting, in three rooms?
    Why did Mr. Pinada interrupt the meeting twice, to speake to a collegue?

    You don't fool me, you mafia-mobsters.
    You are infected by mob big time, I'd say.
    Please send this to your superior.

    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 17, 2010 at 3:40 PM, Birch, Gary <Gary.Birch@liverpool.gov.uk> wrote:

    Dear Mr Ribsskog,

    My name is

    Gary Birch and I am the manager with overall responsibility for the BME

    Employability Team and as such have been forwarded your recent email exchanges

    with both members of my team and the Liverpool JET Services.

    I have requested

    and received all background information regarding your enquiry, looked at the

    accuracy of the information and advice you received and reviewed all relevant client

    case notes. It is my opinion that the service you received was appropriate and

    of a standard that we expect our Guidance Officers to meet during each and

    every client intervention. I do appreciate that on occasion the signposting

    process may lead to a destination were a cost implication is unavoidable and

    that no suggested sources of funding may be forthcoming. However, these

    circumstances in no way diminish the accuracy, relevance or quality of the

    service provided. You are perfectly entitled to be dissatisfied with the

    service you received and to disagree with my opinion. I therefore encourage you

    to provide your honest comments, whether positive or negative, on the service as

    part of our post contact evaluation process. I will ensure you are sent an

    evaluation form in the next couple of days.

    An issue of

    greater concern to me is the references you make in your emails to both your ‘colour’

    and that of the BME Employability Team members.
    You appear to be suggesting that the service

    provided to you was less than that offered to clients of other ethnic origins

    and that this was because of the team’s ethnic mix
    . If this is the case, I must point

    out that the work of the BME Employability Team is held in the highest regard

    and that they enjoy an enviable reputation in supporting the needs of all clients in the same professional

    manner, no matter the race, creed, country of origin or religious beliefs of

    the individual or group. Any evidence you have of discriminatory practices should

    be forwarded to me immediately. I will then arrange to meet with you at the

    earliest opportunity and I can guarantee you that all allegations will be fully

    investigated.

    I do hope I have

    made my position in this matter very clear but please do not hesitate to

    contact me if you have any queries arising from this email.

    Regards

    Gary Birch

    Contracts

    Manager

    Adult Learning Service

    1st Floor,

    Clubmoor Childrens Centre

    Utting Avenue East

    Liverpool

    L11 1DQ

    Phone: 0151 233

    8537

    Mail: gary.birch@liverpool.gov.uk

    Supporting

    Liverpool and England's

    2018 World Cup Bid




    From:

    Costello, Mary On Behalf Of JET

    Sent: 16 August 2010 10:04

    To: Birch,

    Gary

    Cc: Pineda, Carlos

    Subject: FW: Complaint/Fwd: Is it

    possible to convert Norwegian degrees/certificates to English

    degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability

    Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    Please see email below

    Mary

    Mary Costello-Smith

    Central JET Team

    Liverpool JET Service

    Neighbourhood Employment

    Services

    2nd Floor Millennium

    House

    Victoria Street

    Liverpool, L1 6JF

    T: 0151 233 5462

    F: 0151 233 8241

    M: 07540 643100

    E: mary.costello@liverpool.gov.uk

    W: www.liverpooljet.org

    2010 Year of

    Health and Wellbeing

    www.2010healthandwellbeing.org.uk






    From:

    Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 13 August 2010 17:12

    To: JET

    Subject: Fwd: Complaint/Fwd: Is it

    possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd:

    Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    Hi,

    I mean, is it because I'm not coloured, (not black).

    Because in the first meeting, then they said there that they could sometimes

    send to Naric, but not before companies asked for it.

    And I've had problems with the Jobcentre giving me grief, so then I thought I

    could ask to get about my qualifications clearified.

    (And they didn't look at my Upper

    Secondary school

    qualifications in the first meeting).

    So I think it's strange I have to pay the £40.

    I feel a bit tricked by Mr. Carlos Pineda.

    He didn't tell me that this involved a £40 bill.

    I think he should have told me that, in the meeting at Jet job-bank, on

    Wednesday.

    It's like he clouded it, about this, I think.

    Therefore I think I was tricked, I think the normal procedure, in this, is that

    this goes through JET.

    Right?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Fri, Aug 13, 2010 at 4:55 PM

    Subject: Complaint/Fwd: Is it possible to convert Norwegian

    degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd:

    Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Hi,

    is it because I am not black, that I have to pay £40, for this?

    Wouldn't Jet normally

    have paid this?

    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-

    From: info <info@naric.org.uk>

    Date: Fri, Aug 13, 2010 at 9:42 AM

    Subject: RE: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to

    English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet

    Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Dear Erik Ribsskog,

    Thank you for your email.

    UK NARIC is

    the National Agency responsible for providing information and advice about

    vocational, academic and professional skills and qualifications from all over the

    world. We provide information about the equivalency of qualifications and

    skills from overseas to the UK's

    national qualifications frameworks.

    Unfortunately

    we are unable to comment on qualifications or institutions via email or provide

    comparability statements by email.

    If you would like to use our services you can call us on

    (0044) (0)871 330 7033, Monday to Friday (between 9:00am and 5:00pm), to speak

    to an information adviser and they will be happy to discuss this with you

    further. Detailed information on our services and the various steps to

    take can also be found here: http://www.naric.org.uk/index.asp?page=16

    and http://www.naric.org.uk/index.asp?page=22

    If you

    require a written statement of comparability from us you can apply to our

    organisation in two ways:

    1) You can

    apply online through our website: www.naric.org.uk, where

    you can fill in our online application form with your personal details and pay

    by credit or debit card. You will receive a discount for applying online

    and the total price will be £40.00 if you live outside of the EU or £40.00 +VAT

    (£47.00) if you live within the EU. The fee is per Statement, which can include

    multiple qualifications.

    You then

    need to forward us photocopies of all your academic documentation including

    your final transcripts and final certificates. If these are not in

    English, please include certified translations. You may send these to us

    along with a print out of your online application form to our address which is:

    UK NARIC

    ORIEL HOUSE

    ORIEL ROAD

    CHELTENHAM

    GLOS

    GL50 1XP

    Alternatively,

    you can also fax your documentation to us on (0044) (0)871 330 7005

    2) If you do

    not want to apply online you can also apply through the post. You need to

    send us photocopies of all your academic documentation including your final

    transcripts and final certificates (if these are not in English, please include

    certified translations) along with a covering letter, with all your contact

    details on it, including your name and address and a contact email address (if

    you have one) and a contact telephone number. Your covering letter also needs

    to contain a brief description of why you wish to apply to us.

    If you apply

    through the post this service will cost you £46.00 if you live outside the EU,

    or £46.00 +VAT (£54.05) if you live within the EU.

    The turnaround time

    for the Statement of Comparability is 15 working days from the date of receipt

    of all required documentation and payment. Please note that this timeframe does

    not include delivery time and cannot be guaranteed. In some cases, such as

    those requiring additional research, the process may take longer and the

    applicant will be informed.

    I

    hope this information is of assistance to you. If you have any further

    queries please do not hesitate to contact us.

    Kind regards,

    UK NARIC

    t: +44 (0)871 330 7033

    f: +44 (0)871 330 7005

    //. www.naric.org.uk

    Oriel House, Oriel Road,

    Cheltenham, GL50 1XP

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 11 August 2010 18:52

    To: Customer Services

    Cc: carlos.pineda@liverpool.gov.uk

    Subject: Is it possible to convert

    Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd:

    Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    Hi,

    I was at a meeting

    at Jet Liverpool today, with Mr. Carlos Pineda, Guidance Officer, Adult Learning Service, Ethnic Minority Employability

    Project.

    We agreed, that

    I'd contact Naric, regarding my degrees from Norway.

    I have degrees at

    both level 3 and level 5/6.

    I send about this

    in different e-mails, first about the level 3 degrees, then I think it's easier

    to keep the overviev.

    I went three years

    on Upper Secondary

    Business School,

    in Norway,

    from 1986 to 1989.

    For all of these three years, I got a 'vitnemål', that's a (school leaving)

    certificate.

    These I think must

    be at National Diploma-level.

    The first year, I graduated in 'Grunnleggende handels og kontorfag', which

    means 'Basic commerce and office-knowledge'.

    The second year, I

    graduated, in 'Markedføring', that's Marketing.

    The third year, I graduated in 'Informasjonsbehandling', that's Information

    Management.

    The third year, I

    had an optional subject, 'Matematikk', that's Maths, (even if we had an a bit

    un-structurised teacher, in that subject, I'd say, so I only got a 2, as a

    grade, but that's still a pass).

    So, since I passed

    in maths, as an optional subject, then I got a qualification, called 'generell

    studiekompetanse', earlier called 'examen artium', in Norway.

    (I think this is

    what you call A-levels, in the UK).

    I didn't get this in writing, from my Upper Secondary School.

    But I got matriculated, at the University

    of Oslo, in 1991.

    (Since I had a rest-year, from the Information

    Management University

    College, which I studied

    on then, NHI.

    And then I got a job in a shop, to save up money for further full time studies.

    And then I wanted to try to use my mind a bit more as well, since I only sat in

    the check out in the shop, and I was a bit curios about what 'Examen

    Philosoficum' was, at the University of Oslo, so I studied there.

    So the Univeristy of Oslo, can confirm that I have this qualificiation, (I'm

    sending a copy of their letter), called 'generell studiekompetanse'/'examen

    artium'/A-levels.

    Which that I can study at (Norwegian) universities.

    So these three years at Upper Secondary School in Norway, they gave me three

    certificates/National Diplomas and one academic qualification, (examen

    artium/generell studiekompetanse).

    So I was wondering it I could then please get these transfered to English

    degrees/qualifications.

    Because I'm not sure that e.g. the Jobcentre, understand my Norwegian

    degrees/qualification.

    (It would then be three National Diplomas I'd guess:

    – One in Basic

    Commerce and Office-knowledge/work.

    – One in

    Marketing.

    – One in Information

    Management.

    – And also an

    academic qualification, that means I can study at unversities, (A-levels?).

    I hope you have

    the chance to look at this!

    Thank you very

    much in advance, for any help!

    I'm also going to send you another e-mail, about my level 5/6

    qualifications/degrees/grades.

    But I send two different e-mails, about this, since I think it helps with

    keeping the overview, regarding this.

    Hopes this is alright!

    I enclose scanned

    copies of the three certificates, and the letter from the University of Oslo,

    regarding the academic qualification, 'generell studiekompetanse'/A-levels(?).

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Aug 11, 2010 at 5:29 PM

    Subject: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT

    Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Cc: carlos.pineda@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I was at Jet

    job-bank today, and spoke with Mr. Carlos Pineda, Guidance Officer, Adult Learning Service, Ethnic Minority Employabilitiy

    Project.

    We discussed my

    complaint.

    And I explained that the Jobcentre gave me grief, because they say that my

    degree from Norway,

    is at level 4, while Jet and Direct Gov say it's at level 5.

    So we agreed I'd

    contact Naric, about this, (and to see if my grades from two University

    Colleges in Norway

    are enough to get a Bachelor Degree, etc).

    I appolised for that I think I perhaps over-reacted a bit in my compaint.

    It's just that I'm a bit stressed from being un-employed, and the Jobcentre are

    giving me a bit grief regarding this and other issues.

    So we agreed that

    this complaint was now solved, with the new information I got the meeting

    today.

    Thank you very much for your help with finding out which level my degrees from Norway

    are!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 6:22 PM

    Subject: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I was sent by

    Gill, from JET in Walton, to Jet employability team, last month.

    They didn't want to transfer my degree, to a UK degree, so I now strugle, when I

    apply for work, and the Jobcentre says I'm at level 4, when I'm really at level

    5 or 6.

    I think I really have a level 6, (bachelor), degree.

    But Jet Employability Team, didn't want to look at my files thorowly, but were

    almost hostile, I think, (maybe because I'm white, since all of the people in

    that office were coloured).

    And they didn't want to transfer my degrees from Upper Secondary School

    eighter.

    They only wanted

    to look at one file, and that was it.

    But I also have a file from another University

    College, where I almost

    got a degree.

    So I think this really-really is like a Bachelor-degree.

    But I don't think the person at Jet employability team, seemed qualified to

    judge this.

    It seemed like he had enough with finding Norway on the screen.

    Is it any way I could get this looked at properly?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28,

    2010 at 5:47 PM

    Subject: Update/Fwd: IT Manager

    To: Lesley.Sloan@alfa.com

    Hi,

    sorry that I'm

    sending this many e-mails.

    But you see, I'm from Norway,

    so I'm not used with 'fancy' sections on the CV, called things like 'Personal

    Profile', and 'Skills'.

    So it could be that I get my CV a bit wrong now.

    And the Jobcentre, Working Links etc., they tell me things like to have those

    sections, and that the CV shouldn't be more than two pages, and to only write

    work-experience from the last 10-15 years.

    So I've changed the CV a lot of times now.

    But I think it's

    maybe best for me, to just have a very basic style of CV, like I've learned in Norway.

    Since CV really means Curriculum Vitea, which means a description of how one

    have lived ones life.

    As far as I understand.

    So really, I'm not sure if the 'fancy' sections should be on the CV,

    originally.

    And to cut out pieses

    of one's work-experience, on one's CV, isn't really true to the original nature

    of a CV, which means a descripiton of what one have done, in one's life.

    So I think the Jobcentre, and Working-links are a bit silly, perhaps.

    But you have given me valueable feed-back.

    Thank you very much for the feed-back!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28,

    2010 at 5:05 PM

    Subject: Re: IT Manager

    To: Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    Hi,

    well, I've studied

    IT for four and a half years at university-level, so I think I have some

    skills.

    I've also worked with system development, in 1993, even if maybe that isn't on

    my CV, since it's many years ago.

    But thank you anyway for your reply.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jul 28,

    2010 at 4:54 PM, Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com> wrote:

    Dear Erik

    Thank you

    for your application for the position of IT Manger at Alfa Aesar, Heysham.

    Unfortunately

    your skills and experience do not meet our specifications and therefore we will

    not be pursuing your application further.

    In the

    meantime I would like to thank you for your interest in the position and indeed

    Alfa Aesar and I wish you every success in securing suitable employment in the

    future

    Many

    Regards

    Lesley

    Sloan

    HR Manager

    Alfa Aesar

    A Johnson

    Matthey Company

    Shore Road

    Port of Heysham Industrial Park

    Heysham

    Lancs.

    LA3 2XY

    Phone 01524 862241

    Email lesley.sloan@alfa.com

    At Johnson

    Matthey, sustainability is key to our success.

    Social –

    Environment – Health & Safety

    >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28/07/2010 15:59 >>>

    Hi,

    I read

    about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.

    I have a degree from Norway,

    in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in

    the UK, and I've also

    studied Information Management, at university-level in Norway, for two years, in addition

    to this.

    I also

    have degrees from Upper Secondary Business-school, in Norway, in Basic Commerce and

    Office-work, Marketing and Information Management, which are comparable with

    National Diplomas here.

    I've also worked as a manager, in Norway,

    for ten years, in one of Norways

    biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA),

    so I'm used with working with management and customer support.

    I attach

    my CV, and hope to hear back from you!

    Yours

    sincerely,

    Erik

    Ribsskog

    This message has

    been scanned for viruses by
    MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Click here

    to report this email as spam

    If the reader of this email is not the intended

    recipient(s), please be advised that any dissemination, distribution or copying

    of this information is strictly prohibited. Johnson Matthey PLC has its main

    place of business at 40-42 Hatton Garden, London

    (020 7269 8400).

    Johnson Matthey Public Limited Company Registered

    Office: 40-42 Hatton Garden, London EC1N

    8EE Registered in England

    No 33774

    Whilst Johnson Matthey aims to keep its network free

    from viruses you should note that we are unable to scan certain emails,

    particularly if any part is encrypted or password-protected, and accordingly

    you are strongly advised to check this email and any attachments for viruses.

    The company shall NOT ACCEPT any liability with regard to computer viruses

    transferred by way of email.

    Please note that your communication may be monitored

    in accordance with Johnson Matthey internal policy documentation.

    This message has

    been scanned for viruses by
    MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Please consider the environment before printing this email

    ________________________________________________________________________

    This e-mail, including any attachments, is intended solely for the use of the

    addressee, and may contain confidential information. If you are not the

    intended recipient of this message, you may not copy, disclose, distribute or

    otherwise use the information contained in it or any attachments. If you have

    received this message in error, please notify the sender immediately. Any

    opinions or views expressed in this email are those of the author and do not

    necessarily represent those of ECCTIS Ltd unless otherwise specifically stated.

    Whilst reasonable precautions have been taken to ensure that the contents of

    this email and any attached files are virus-free, ECCTIS Ltd cannot accept any

    liability resulting from a virus or any malicious program.

    ______________________________________________________________________

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by

    MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________






  • Jeg sendte en ny e-post til University of Sunderland







    Gmail – Reunion







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Reunion





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 7:44 PM





    To:

    Sheila Havelock <sheila.havelock@sunderland.ac.uk>



    Hi,

    this isn't really about this feelings, this is about facts.
    The univeristy don't send me my files.
    And your office, wouldn't insisted I had to live at the Forge, in 2004.

    Etc., etc.
    I had a lot on my mind, when I sent the first e-mail.
    But when I think it through, then I don't think it's smart of me, to have anything to do with the University of Sunderland, untill my complaint is resolved.

    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 17, 2010 at 11:15 AM, Sheila Havelock <sheila.havelock@sunderland.ac.uk> wrote:

    I'm sorry that you feel this way but I always need to check room availability before I am able to book students in.

    Regards

    Sheila

    Erik Ribsskog wrote:


    Hi,

    no, I've had a re-think now.

    And I'm not going to go to the re-union.

    Because the University is messing with me, and isn't sending me my files.

    And you at the Residential Office, you messed with me, in 2004, and wouldn't let me have my own appartment in Sunderland, but insisted I had to live at the Forge.

    I think you group people together, in a certain way there, after planning, to let the male illuminati-students have whores there.

    Like Iwo and Dorothy, both from Germany, in 'my' flat, at the Forge.

    And when they went back to Germany, mid-year, then I and the two young women from Italy and Spain, had to move to another flat at the Forge.

    Something that almost broke the Spanish girl down.

    And I thought it was a disruption.

    Because I was delayed with my studies, since my sister wanted to visit me all Christimas and New Year, from Norway, with her female friend, and their two kids.

    (They couldn't afford to live at Travellodge, wich you at the Residental-office adviced me to tell them.

    Since they couldn't have the rooms I initially wanted to rent one of now, since you didn't permit kids there).

    And now you waited a long time, to let me have a room.

    I think you must have tried to use me in some way, in some illuminati-plot, and therefore used a long time, to respond to my enquiery.

    So this has a smell to it I think.

    So I'm going to stay at home.

    Good luck with your plots!

    Erik Ribsskog


    On Mon, Aug 16, 2010 at 11:09 AM, sheila havelock <sheila.havelock@sunderland.ac.uk <mailto:sheila.havelock@sunderland.ac.uk>> wrote:

    Are you still wanting a room with us or have you decided to go

    elsewhere?

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:

    Hi,

    maybe I should rather check with Travellodge?

    How can this be so complicated?

    I see that you can't afford to replace your old computers,

    when the keys get distroyed.

    So I don't think those rooms you have are that fine anyway.

    I think it must be something wrong when you have to do

    room-reservations in two operations.

    Regards,

    Erik Ribsskog

    On Thu, Aug 5, 2010 at 11:18 AM, Accommodation

    <residentialservices@sunderland.ac.uk

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>>> wrote:

    I will check the room availability at that time and get

    back to you

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:

    Hi,

    I was a student at the University of Sunderland, in

    2004/05.

    I was just wondering if I could please book

    accomodation, for

    myself, for the reunion, on 11. September.

    If you still have free rooms for that, I mean.

    Thank you very much in advance for your help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog






  • Jeg skrev en ny e-post til Larvik Kirkekontor







    Gmail – Vedr.: Bekymringsmelding







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Vedr.: Bekymringsmelding





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 7:33 PM





    To:

    Ludvig Levinsen <Ludvig.Levinsen@larvik.kommune.no>



    Hei,

    ok, jeg syntes bare ikke det virka så artig at denne kirkegårdsarbeideren deres, skulle være i nærheten av min døde mormor, for å si det sånn, i marijuana-rus, og det som var.
    Han der er vel troende til det meste, vil jeg tro.

    Men men.
    Takk for svar ihvertfall!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Dere kan kanskje høre med min tante, Ellen Ribsskog Savoldelli, (samboer med Diderik Beichmann i Stavern).

    Vi er ikke på talemot.
    Og min mormor, Ingeborg Ribsskog, døde jo ifjor sommer.
    Ingeborg var fra danske adelsfamilier, og hun hadde verdifulle malerier fra Højriis slott, i Danmark, mm.

    Min mor døde i 1999, så jeg skulle hatt 1/3, av min mors arv, etter min mormor da.
    Men, det er nå mer enn et år siden min mormor døde, og jeg har fortsatt ikke fått noe arv fra Norge.

    Jeg sa til Larvik Tingrett, at jeg ikke er på talefot med min onkel og tante og søster og bror, etter et likvideringsforsøk, mot meg, fra onkel Martin Ribsskog og han kirkegraveren deres Borgesen, antagelig, på Løvås, i Kvelde, i 2005.

    Etter det, så rømte jeg til England, og politiet gir ingen hjelp.
    Men kanskje dere i kirken kan høre hva som feiler min tante.
    Etter dette, så ville jeg ikke ha mer med Martin å gjøre.

    Så jeg prøvde å ta det med hans søster, min tante Ellen, etter at hu flytta til Larvik-området, og også bodde hos Martin, i en del måneder.
    Men hun ville ikke gå imellom meg og Martin.

    For tingene mine, de ligger på gården til Martin, men Ellen ville ikke hjelpe meg, å få sendt de tingene, til meg i England.

    (Klær og vitnemål, osv).
    Hun bare henviser meg til sin bror Martin, som jeg ikke vil ha noe mer med å gjøre, etter det drapsforsøket.

    Så derfor kutta jeg også ut Ellen, siden hun ikke ville hjelpe meg.
    Og nå, så tuller de med arven min, etter min mormor, (og deres mor), Ingeborg Ribsskog.
    Og jeg får ikke Fri Rettshjelp, eller noen ting, fra myndighetene i Norge.

    Her kan man se det, at min tante ikke ville hjelpe, (derfor har jeg nå kuttet henne ut):
    RE: ‏

    From: Erik Ribsskog (eribsskog@hotmail.com)
    Sent: 30 October 2008 02:09:56
    To: ripsen@bluewin.ch

    Hei,

    tror du jeg spørr om det for morro skyld da?

    Hvis noen spørr om klærna sine og vitnemål osv., så skjønner man vel av seg selv, at det er noe man
    trenger.

    Jeg har fått ny e-post adresse nå:

    eribsskog@gmail.com

    Jeg sjekker ikke hotmail-adressen så ofte.

    Men, nå har jeg vel forklart alle i familien, at jeg ble jaget fra gården til Martin og Grethe, i 2005,
    uten annet enn klærna jeg hadde på meg.

    Og jeg har prøvd å ringe Martin, to ganger vel, men han svarer ikke på mobil.

    Og jeg klarte ikke å finne på telefonkatalogen online, at han har fasttelefon.

    Og han var også med på det greiene, at jeg ble jaget vekk, eller forsøkt drept der,
    på 35-årsdagen min, i juli 2005.

    Men det er greit, jeg driter i de tingene.

    Men bare la meg være snill å slippe å høre at familien i Norge savner meg, når de ikke bryr seg
    om å sende klærna ens engang.

    Så jeg tror det er best at jeg bare kutter båndene, til familien i Norge.

    For som jeg skrev på Rahels Facebook-side, så er det å gi støtte, og å bry seg osv., det er ment å
    gå begge veier, og ikke bare fra en person.

    Så jeg orker ikke mer av det tullet med familien i Norge, som ikke klarer å sende klærna til folk i

    familien engang.

    Så jeg sier takk for meg.

    Så får dere ha fortsatt lykke til.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    > Date: Tue, 28 Oct 2008 20:54:56 +0000
    > From: ripsen@bluewin.ch

    > To: eribsskog@hotmail.com
    > Subject:
    >
    > har du bedt meg sende noe til deg? det skjønner jeg ikke. du spurte om kofferten din var på låven hos martin,og det

    > visste jeg ikke. du får spørre ham. n


    PS 2.


    Man kan se det, at Ellen, hun undertegner med en 'n'.

    Enda hun heter Ellen Ribsskog Savoldelli.

    Da er noe galt, mener jeg.


    Mon tro om de ikke også drepte Ingeborg, sånn som de prøvde å drepe meg, i 2005, lurer jeg.


    Men men, dere får se på det hvis dere har tid.

    Politiet har sviktet, så de er det ingen hjelp for meg å få fra.


    Så sånn er det.

    Så dere får se på det hvis dere har tid, eventuelt.


    2010/8/17 Ludvig Levinsen <Ludvig.Levinsen@larvik.kommune.no>

    Jeg viser til

    mottatt brev og mail fra deg tidligere vedr. forhold rundt kirkegårdsarbeider

    Tor Borgesen. Jeg har undersøkt med vedkommende selv samt andre

    referansepersoner og saken er herved avsluttet fra vår side.


    Med vennlig hilsen

    Larvik

    kirkekontor

    Ludvig

    Levinsen

    kirkeverge

    tlf. dir. 33 17 30 05, mob. 982 53

    307






  • Jeg sendte en e-post til Deichmanske Bibliotek







    Gmail – Arbeiderbladet, fra mandag 24. mai 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Arbeiderbladet, fra mandag 24. mai 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:40 PM





    To:

    deichman@deichman.no



    Hei,

    i 1993, så var jeg med i Osloløpet, (med Rimi Munkelia).
    Jeg lurer på hvor fort jeg løp, (for jeg var i infanteriet, fram til juli det året), så jeg lurte på om dere hadde mulighet til å sjekke det for meg.

    Jeg er i England nemlig, (for jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian').
    Jeg driver også å skrive noe slags memoarer, ettersom jeg har overhørt at jeg er forfulgt da, (selv om jeg bare er 40 år).

    Det siste jeg lånte hos dere, var vel noe kunstbøker, av noe slag vel.
    Men det var for en ung dame jeg traff på byen, som jobba på en Rimi, i Oslo Vest eller Bærum vel.
    Jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, fra 1996 til 98.

    Distriktsjef Anne Katrine Skodvin, ville absolutt ansette David Hjort, enda han virka litt sånn aggresiv, fra søknaden sin, syntes jeg.
    Men jeg var jo bare assisterende butikksjef, så jeg vet ikke hvor hun spurte, når hun hørte på hva jeg sa, uansett.

    Men men.
    Jeg fikk nå en sånn aggressiv kar der, i butikken, og det var en butikk, som var vanskelig å drive, pga. lav snitthandel og høy flaskepant.
    Så jeg så på han Hjort, som en som kunne skape opprør der, for han var flink med de unge damene, som butikksjef Kristian Kvehaugen, hadde ansatt.

    Kvehaugen ga meg billetter til juleøl-smaking, i Stortingsgata, fra Mack, jula 1997, må vel det ha vært.
    Og jeg kunne jo umulig rekke det.
    Så jeg ga billettene til nyansatte Hjort, for han var heltidsansatt og kom etter meg i rang da, sånn som jeg tolka det.

    Og da inviterte han meg dit, så skulle han spare en øl til meg, sa han.
    Hvis jeg dro dit etter jobben.
    Og det kunne jeg nesten ikke nekte på, for jeg bodde i sentrum, på St. Hanshaugen, og måtte ned dit etter jobb uansett.

    Men men.
    Hjort var der med dama, som het Heidi, og han plukka lett opp ei annen jente, som jobba på en Rimi i Oslo Vest/Bærum, og de hadde gått ut fra juleølsmakinga, så Hjort dro oss med på Valentinos, istedet.

    Og det endte med at hu unge Rimi-dama, fra Oslo Vest/Bærum, ble med meg hjem, for vi ble litt pussa.
    Så hu var nesten dama mi.
    Men hu var litt ung, og ikke så fin, så jeg var litt flau over henne.

    Det var ikke så seriøst da, for å si det sånn.
    (Men jeg var bare glad for å få meg et nummer, for å si det sånn, for jeg hadde ikke dame).
    Og hu ringte meg og hørte om jeg kunne låne noen kunst-bøker for henne, for noe skoleoppgave, eller noe.

    Så hu gikk vel fortsatt på VGS., tror jeg.
    Noe sånt.
    Men men, det var som sagt ikke noe seriøst, mest bare noe fylle-greier.
    Men men.

    Men hu dama kom aldri for å hente de bøkene sine.
    Og jeg tror jeg leverte de tilbake.
    Hadde det vært mulig å fått en liste over bøker jeg har lånt av dere, opp gjennom åra jeg bodde i Oslo, fra 1989 til 2004?

    Det hadde vært veldig artig isåfall.
    For jeg er ganske litteraturinteressert, og et av de få konkrete målene jeg har hatt i livet, det er å samle bøker, å få meg et (lite) bibliotek, sånn som min onkel, Runar Mogan Olsen, som er tannlege i Ås, har i villaen sin i Son.

    Så jeg samlet bøker, da jeg bodde i Oslo.
    Og har, (eller hadde), mange kasser med bøker, hos City Self-Storage, i Oslo.
    Men de har visst gitt bort disse bøkene og mange fine antikviteter etter danskekongen og min mormor.

    Og treskjæring som var det eneste jeg hadde etter min morfar.
    Og en minnemynt, som var det eneste jeg hadde etter min farfar.
    Og ting fra HV.
    Det har City Self-Storage gitt bort, på en eller annen måte, virker det som.

    Enda jeg har holdt de løpende oppdatert om min situasjon hele tiden.
    Så det hadde vært artig, hvis jeg kunne fått en sånn oversikt, eventuelt, over hvilke bøker jeg har lånt av dere.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post angående Osloløpet







    Gmail – [Fwd: SV: [OSI Friidrett] Resultater fra Osloløpet 1993]







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [Fwd: SV: [OSI Friidrett] Resultater fra Osloløpet 1993]





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:21 PM





    To:

    Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>



    Hei,

    ok det høres bra ut!
    Hvis jeg ikke hører noe, så kan jeg prøve å kontakte Hoved-Deichmanske, og høre om de har den aktuelle avisa.
    Igjen takk for hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/17 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>



    Her er to mails fra gamlekara i klubben. Jeg skal ta en titt i skrotlageret vårt når jeg får tid….

    Eirik


    Det var da voldsomt til gamlispreik på denne maillista nå da. Benytter først anledningen til å gratulere Anders med den der bunken med NM-gull. Dernest litt Osloløpshistorie sånn

    noenlunde fritt fra hukommelsen. Må bare utfylle Lars litt med å si at KFUM var medarrangør i 1994. I 1993 og en del år før det var Vidar medarrangør. Hele perioden var Universitetsidretten medarrangør.


    Når det gjelder om disse tidene er gjenfinnbare er det jo mer usikkert, men jeg mener å huske at det fantes gode arkiver på dette i min tid, så å starte letingen i skrotlageret

    hos OSI eller hos Universitetsidretten er en god ide (jobber Margit fortsatt i Universitetsidretten?). Eventuelt kan man spørre Vidar, og kanskje finne ut hvem som hadde tidtakinga på den tida (Emit?). Har en mistanke om at man ikke kan forvente så alt for

    mye av Vidar på dette punktet. Er man riktig desperat mener jeg bestemt å huske at Arbeiderbladet (som avisen het i min ungdom) trykket komplett resultatliste etter løpet.

    Eventuelt kan man selvsagt svare fyren at vi ikke har dette tilgjengelig…

    Erik



    Fra: Lars Larsen [larsalarsen@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 20:14

    Til: Eirik Gramstad

    Kopi: FRIIDRETT ALLE

    Emne: Re: [OSI Friidrett] Resultater fra Osloløpet 1993

    Hei

    Resultater fra Osloløpet 1993 skal det vel litt til å finne. Den gangen var det vel OSI som drev løpet. Før det ble gitt til BUL og OSI overtok det igjen i 2000.

    Det er før webens tid så filer har vi vel ikke rundt om tror jeg. Har du flaks kan du finne noe i friidrettsgruppas eller OSIs sentrale akriver(skrotlager).

    Jeg vet ikke om Erik Falk er aktiv på mailinglista fortsatt, men han var om jeg husker riktig løpssjef på den tiden. Kanskje han vet noe.

    Ellers får andre supplere.

    Imponerende (?) at folk spørr om sånt nesten 20 år etterpå.

    Mvh

    Lars

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei

    Jeg har blitt kontaktet av en kar som lurer på hva han løp på i Osloløpet i 1993. Jeg har lett nettet rundt, men ikke funnet

    gamle resultater. Er det noen av de gamle traverne i klubben som kanskje har dette liggende evt. vet hvor det kan finnes?

    Takk.

    mvh.

    Eirik


    Lars

    Hei
    Resultater fra Osloløpet 1993 skal det vel litt til å finne. Den gangen var det vel OSI som drev løpet. Før det ble gitt til BUL og OSI overtok det igjen i 2000.


    Det er før webens tid så filer har vi vel ikke rundt om tror jeg. Har du flaks kan du finne noe i friidrettsgruppas eller OSIs sentrale akriver(skrotlager).
    Jeg vet ikke om Erik Falk er aktiv på mailinglista fortsatt, men han var om jeg husker riktig løpssjef på den tiden. Kanskje han vet noe.

    Ellers får andre supplere.
    Imponerende (?) at folk spørr om sånt nesten 20 år etterpå.
    Mvh
    Lars

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>


    Hei

    Jeg har blitt kontaktet av en kar som lurer på hva han løp på i

    Osloløpet i 1993. Jeg har lett nettet rundt, men ikke funnet

    gamle resultater. Er det noen av de gamle traverne i klubben som

    kanskje har dette liggende evt. vet hvor det kan finnes?

    Takk.

    mvh.

    Eirik




    Lars






  • Jeg sendte en ny e-post til Norsk Friidrettsforbund







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:10 PM





    To:

    Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no



    Hei igjen,

    og hu derre stavhopperen deres.
    Hu driver alltid å gjør seg til, i intervjuer, og spiller på at hu er dum og horete, og rister på rompa, og oppfører seg som ei hore da.

    Det er jo bare tull i det her forbundet deres.

    Jeg tror min morfar ville ha snudd seg i graven.
    Men men, når det er folk som ikke klarer å skrive 'vet', engang, som holder på.

    Og ingen vet hvor papirene etter store mosjonsløp er.
    Er det bare sånne tusseladder som styrer hos dere, eller hvordan er det?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/17
    Subject: Re: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: "Sandvig, Ole Petter" <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?
    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.
    Stå på!
    Erik Ribsskog
    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei, jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker

    rimelig dødt nå ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk

    Friidrettsforbund.

    Min morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i

    friidrett, i Romerike, så jeg regner med at det er greit, isåfall.

    Vi får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det

    finnes noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI

    som arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som

    leder i OSI Friidrett, i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg

    løp for Rimi Munkelia.

    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg

    om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Og da hadde jeg fått en ny e-post fra dem, mens jeg skrev e-posten ovenfor, (så de e-postene krysset hverandre):







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Sandvig, Ole Petter

    <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:10 PM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Flott at noen aldri kunne komme ut for å skrive noen feil.

    Ufeilbarlige folk skal man samle på.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 19:04

    Til: Sandvig, Ole Petter

    Emne: Re: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten

    i 1993


    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?

    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for

    juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å

    skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.

    Stå på!

    Erik Ribsskog

    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet

    dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei,

    jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker rimelig dødt nå

    ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men

    jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk Friidrettsforbund.

    Min

    morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i friidrett, i Romerike, så jeg

    regner med at det er greit, isåfall.

    Vi

    får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16

    Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det finnes

    noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI som

    arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg

    sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som leder i OSI Friidrett,

    i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg

    lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg løp for Rimi Munkelia.

    Hadde

    vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg om hva som skjedde, på

    90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Norsk Friidrettsforbund







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:03 PM





    To:

    "Sandvig, Ole Petter" <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>



    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?
    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.
    Stå på!
    Erik Ribsskog
    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei, jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker

    rimelig dødt nå ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk

    Friidrettsforbund.

    Min morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i

    friidrett, i Romerike, så jeg regner med at det er greit, isåfall.

    Vi får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det

    finnes noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI

    som arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som

    leder i OSI Friidrett, i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg

    løp for Rimi Munkelia.

    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg

    om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Her kan man se det, at da jeg flytta til Berger, høsten 1979, så lå Jensen Møbler fortsatt i Svelvik

    jensen møbler svelvik

    PS.

    Men Jensen Møbler, de flytta til Sand, på midten av 80-tallet, var det vel.

    Og de har bygget ut mer og mer.

    Så nå, så har de bygget på et jorde, hvor jeg pleide å leike som barn.

    Et jorde, som eies av en som heter Lersbryggen.

    Men min farfar fikk lov å bygge på tomta til Lersbryggen.

    Så jeg mener at den tomta nå må tilfalle den som eier det gamle huset til Ågot og Øivind.

    (Som jeg mener at jeg har hevd på.

    For jeg disponerte noen skuffer, i reolen der.

    Og da har jeg bruksretten, mener jeg.

    Og siden en Lersbryggen eier tomta, så burde eiendomsretten følge bruksretten, mener jeg.

    Og tomta burde jeg også få, for den har vært bygget på, av min farfars familie, siden 60-tallet.

    Så den burde gå til meg, siden jeg har hevd på huset, og siden sedvane-retten, sier at hvis noen har brukt noe lenge, så har de rett til å fortsette å bruke det.

    Så da er det bare tull at Lersbryggen skal eie den tomta, mener jeg.

    Men men).

    Men der har altså Jensen Møbler bygget.

    Man kan se her, at tidligere veier, som pleide å markere grensa, mellom tomta til Jensen Møbler og de andre tomtene.

    De veiene, de har Jensen Møbler bygget oppå.

    Så det her er maktmisbrukt og det som er.

    Her burde Jensen Møbler rive, og flytte til et sted, (f.eks. på Grunnane), hvor det er mer egnet, til å ha så store fabrikker.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    jordet til lersbryggen

    PS 3.

    Sånn her så fabrikken til Jensen Møbler ut, i gamle dager, (det var en fabrikk, som var like ved der Svelvik Kroa er/var, nord i det som nå er Svelvik by, og som tidligere var Svelvik ladested):

    jensen møbler i gamle dager

    http://www.jensen.no/viewpage.asp?node=1&ID=7&edition=eu

    PS 4.

    Så det som har skjedd på Sand der, er litt rart, mener jeg.

    For farfaren min bygde der på 60-tallet.

    Og han bygde også bolighus, på eiendommen, (som Lersbryggen eide).

    (Jeg vet ikke helt hvorfor, at farfaren min bygde på tomta, til en som het Lersbryggen.

    Det var vel ganske så rart vel.

    Jeg har prøvd å kontakte en Lersbryggen, i Svelvik vel, på Facebook.

    Men han har ikke svart.

    Men men.

    Så vi får se hva som skjer).

    Og det er også et stort hyttefelt, like ved den fabrikken til Jensen Møbler, der hvor den er nå, på Sand.

    Et hyttefelt, som heter Krok.

    Så den fabrikken til Jensen Møbler, den skjemmer jo fælt da.

    Det var kanskje derfor at farmora mi maste om at jeg måtte flytte tilbake til Sand, da jeg bodde i Oslo.

    For alarmen til Jensen Møbler, den gikk ofte.

    Og farmora mi var nærmeste nabo da.

    Og Jensen Møbler, de bygde ut og bygde ut.

    Og den typen betong/mur-fabrikk, i dinosaur-klassen, den ser jo helt jævlig ut og.

    Så på 70-tallet, så så det nesten idyllisk ut, der hvor farfaren min hadde fabrikk.

    Det jordet var fint å se på.

    Det ble ikke brukt som jorde, men det var nesten som en eng, må man vel si, med planter, gresshopper og bier og sommerfugler osv.

    Og på andre sida av Kjelleråsveien, så var det en skog, som også var artig å leke i.

    Så det området har blitt mer og mer ødelagt, siden 70-tallet, vil jeg si.

    Dem burde heller ha bygget på Grunnane, mener jeg.

    Jeg så det i Aftenpostens arkiv, at Standard Oil, hadde tenkt å bygge oljerafeneri, på Grunnane, på 50-tallet, var det vel.

    Så der kunne dem vel bare ha mudra opp litt og sånn, så hadde det vært kjempestor plass.

    Jeg har sett noen svaner, noen få ganger, i fjorden, ved Grunnane, men det er nærmere Berger igjen, mener jeg.

    Grunnane er langt, og den veien brukes som ‘fartsetappe’, av ungdommene på Berger.

    På Grunnane, så tester dem hvor høy fart dem klarer å få bilen opp i.

    For det er ei lang slette, på ihvertfall et par kilometer da.

    Så sånn var det.

    Søstra mi, hu satt på med en Svelvik-gutt, som stjal en bil, da hu var 15-16.

    Søstra mi, og ei jente som var kjent for å være ‘Bergers største hore’, (mener jeg det var, at Sten Rune i klassen sa en gang, på lokalet Fremad, hvor Christell hadde dratt meg, men jeg fikk sitte på med noen Berger-folk, som jeg hadde gått i klasse med tidligere, hjem da. Men men), som ble kalt Tina ‘Turbo’.

    Og de kjørte inn i en lyktestolpe, på Grunnane.

    Og da gikk strømmen i hele kommunen, i en del timer.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så sånn var det.

    Jeg skal se om jeg klarer mer om det, med at Standard Oil, vurderte å ha oljeraffineri, på Grunnane.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her er mer om at det går ann å demme opp, på Grunnane:

    går ann å demme opp på grunnane

    PS 6.

    Man kan se, at Aftenposten, de kaller stedet Grunnane ligger på, for Strømm, på 50-tallet.

    Og hele den vestre sida, av Drammensfjorden, den heter Strømm.

    (Muligens med unntak av byen Svelvik, som tidligere var ladestedet Svelvik.

    Det er mulig at Svelvik bare er Svelvik.

    Men jeg tror egentlig det blir Svelvik i Strømm.

    Men men).

    Så Sand, hvor Strømm Trevare, fabrikken til min farfar lå.

    Der heter det Sand, i Strømm, i Svelvik kommune.

    For Strømm kommune og Svelvik kommune, de ble slått sammen, og der heter det nå Svelvik kommune.

    Selv om også en del stemte for at den sammenslåtte kommunen, skulle hete Strømm kommune.

    Men hva kommunen heter, det betyr jo ikke noe, for hva stedene heter.

    Kommunenavnet, det er bare et konstruert navn, vil jeg si.

    Men stedene har jo fortsatt sine virkelige navn.

    Kommunene de blir jo slått sammen i hytt og pine, så hva kommunene heter, det er ikke det som bestemmer hva stedene heter, mener jeg.

    Men men.

    Stedsnavn og kommunenavn, behøver nødvendigvis ikke å være det samme, mener jeg.

    Men men.

    F.eks. så heter det Holmsbu, på Hurumlandet, i Hurum kommune.

    Og på samme måte, så heter det Sand, i Strømm, i Svelvik kommune.

    Jeg vet ikke om det gikk ann å forstå.

    Jeg skal se om jeg finner mer om kommunesammenslåinga, ihvertfall, i Aftenpostens arkiv.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    PS 7.

    Her kan man se det, at det var delte meninger, om nåværende Svelvik kommune, skulle hete Svelvik kommune, eller Strømm kommune, ved sammenslåingen av de to kommunene, (Svelvik kommune og Strømm kommune), i 1963:

    svelvik eller strømm