johncons

Måned: juli 2016

  • Dette har jeg skrevet om, på bloggen, tidligere. Jeg er ikke overbevist, om at det er, en smart løsning, å ha månedskortene, på mobilen. Hva hvis man glemmer, å lade mobilen? Nei, da må man tigge, i en butikk, (og spørre, om de kan lade mobilen, for en). Da er det bedre, med de gamle månedskortene, i papp/papir, (mener jeg). I Liverpool så har man for eksempel fortsatt ukeskort, som er trykket, på en vanlig buss-billett, (sånn som jeg husker det). Hvorfor gjøre dette så komplisert? Hm

    fortsatt dårlig system

    http://www.aftenposten.no/brandStudio/-Kommer-til-a-tvinge-mannen-min-til-a-bruke-denne-i-sommer-774570_1.snd?utm_source=aftenposten&utm_medium=native&utm_campaign=ruter_billett&utm_content=native_desktop_1

    PS.

    Det er også sånn, at disse nye smart-telefonene, er som, en PC, (må man vel si).

    Man kan bruke de, til ‘alt mulig’.

    For eksempel, så hender det, at min smart-telefon, går tom, for batteri, selv om jeg har husket, å lade den.

    Dette er, hvis jeg hører mye på musikk, (når jeg bruker mobilen som walkman), en dag.

    Eller hvis jeg surfer mye på nettet, (hvis jeg er i kantina, på Nasjonalbiblioteket, for eksempel, hvor det er gratis wifi).

    Eller hvis jeg tar mange bilder, (en dag), for eksempel.

    Så dette, å være avhengig, av en sånn smart-telefon, (som kan brukes, til ‘alt mulig’).

    Det blir da, som et sårbart system, (mener jeg).

    Av to grunner, da.

    Hvis man glemmer å lade mobilen, (noe som vel kan skje).

    Og hvis batteriet går tomt, fordi at man bruker mobilen, til mye rart, (noe den er laget for, må man vel si).

    Da forstår man seg kanskje ikke, så mye, på sånne smart-telefoner, hvis man mener, at det er så bra, å bruke de, som månedskort, (vil jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg bruker heller ikke, smart-telefonen, til å ringe noe særlig med, (må jeg innrømme).

    Og det er, av samme grunn, som at jeg ikke bruker smart-telefonen, som månedskort.

    Og det er fordi, at smart-telefonen, kan brukes, til så mye rart.

    Så derfor, så går den ofte tom, for strøm, (er min erfaring).

    Og derfor, så har jeg også, en gammeldags mobil, (en sånn billig mobil, som koster 100-200 kroner), i lomma.

    Og så bruker jeg den, til å ringe med.

    For en sånn mobil, brukes omtrent bare, til å sende tekstmeldinger og ringe med.

    Så den går veldig sjelden, tom for strøm, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    mer om dette satire

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/11/dagbladetno-skriver-om-satire.html

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    enda mer om dette lader mobil gratis

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/02/storebror-ser-deg.html

  • Her, (i Rasta grendehus, (heter det vel), som ligger, noen hundre meter, fra Triaden-senteret), så hadde vi, fra OBS Triaden, julebord, i 1991, (må det vel ha vært). Noe sånt

    rasta grendehus

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Så da merket vi slutten, av jappe-tida, (må man vel si).

    For i 1990, så var julebordet skikkelig bra.

    Det var, i noen lokaler, hos hotellet, på Triaden-senteret.

    (Det samme stedet, som Rimi Bjørndal, (hvor jeg, på den tida jobba, som låseansvarlig), hadde julebord, i 2003.

    Av en eller annen grunn).

    Og i 1990, så var det gratis sigaretter, (som stod, i mange glass, rundt om, på bordene).

    Og det var innleid strippedame, (husker jeg).

    Og gratis bar, (med bartender, (som lagde coctail-drinker), fra ferskvare-avdelingen, (som nok hadde, sitt eget julebord, hvis jeg skulle tippe)).

    Mens i 1991, så var det bare koldtbord, med mat, fra butikken, (OBS Triaden), sånn som jeg husker det.

    Og butikksjef John Ellingsen hadde da glemt smør, (til å ha på brødskivene vel), mener jeg å huske.

    (Noe sånt).

    Så da kunne man merke, at det var et slags skille, mellom jappetid/80-tallet og 90-tallet da, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Og på det julebordet, så var det en slags konkurranse, hvor man kunne vinne, forskjellige premier, (som de ansatte, hadde hatt med hjemmefra).

    (Noe sånt).

    Og da vant jeg, en halv halvflaske whiskey, (husker jeg).

    Og det var muligens sånn, at det var broren, til Cathrine Løvdahl, (som jobba i frukt-avdelingen og studerte jus), som hadde hatt med, den premien.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Men jeg syntes, at det ble litt rart, med en halv halvflaske whiskey.

    (Siden at flaska, var åpna, liksom).

    Så jeg drakk bare øl, (den kvelden), mener jeg å huske.

    Og så kasta jeg vel den flaska, (uten å drikke av den), da jeg kom hjem.

    (Noe sånt).

    Jeg gikk ihvertfall bort, til en bensinstasjon, (Hydro-Texaco vel), som lå like ved, dette grendehuset.

    Og der, så var det ganske ofte sånn, at det kjørte innom drosjer.

    Og så tok jeg en taxi hjem, (til Ungbo, på Ellingsrudåsen da), husker jeg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Og dagen før, dette julebordet.

    Så hadde jeg, vært ute, på byen, (i Oslo).

    (Siden at jeg hadde fri, den lørdagen, som julebordet var på, (av en eller annen grunn), da.

    Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

    Og da, så var jeg, på Radio 1 Club, (i Storgata), som muligens hadde bytta navn, til Hit House, på denne tida.

    Og der, så møtte jeg, ei ung brunette, husker jeg.

    Som jeg hang litt sammen med.

    For vi gikk sammen, bort til Jernbanetorget, (hvor nattbussene gikk fra), mener jeg å huske.

    Men hu brunetta, begynte å spy, like ved noen ‘pakkiser’, (som hu muligens kjente), da.

    Så jeg tok bare nattbussen hjem etterhvert, (må jeg innrømme).

    (For hu brunetta, skulle vel, i retning av Stovner/Vestli, (mener jeg å huske).

    Mens jeg selv skulle, med nattbussen, til Furuset/Ellingsrudåsen, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    mer om rasta wiki

    https://no.wikipedia.org/wiki/Rasta_(L%C3%B8renskog)

  • Min yngre halvbror Axel, er kanskje litt preget, av å være vokst opp, på Røa

    axel vokst opp røa

    http://www.aftenposten.no/meninger/Hvorfor-jeg-flykter-fra-yngre-leger–Vetle-Lid-Larssen-588270b.html

    PS.

    Dessuten, så har Axel sin stemor, (Mette Holter), bodd mange år, hos Ancona-mafia-familien, i USA.

    Så Axel begynte å klage, hvis jeg hørte på en hip hop-sang, (2pac vel),  i bilen, (fra en CD, som jeg hadde brent selv, med forskjellige sanger, som jeg hadde funnet/blitt tilsendt, på nettet).

    Axel klagde også, (av en eller annen grunn), hvis jeg leide Olsenbanden-filmer.

    Eller hvis jeg ba om, å få tilbake penger, som han hadde lånt av meg.

    Og han demoniserte også folk, som handla klær, på Dressmann, (for Axel pleide å bruke uttrykket: ‘Dressmann-pakkis’, (husker jeg)).

    (Og dette er bare noen eksempler, som jeg kom på, ‘i farta’, liksom).

    Og Axel baksnakka meg også, (ovenfor damer, som vi traff, når vi var ute og drakk sammen, (en tradisjon som startet, etter ønske, fra Axel, må jeg si)), sånn som det virka som, for meg.

    Så Axel er lillebroren fra Helvete, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Og hvordan jeg fikk høre, om 2pac.

    Det var etter, at jeg hadde kjøpt, en ‘restreise-pakketur’, (etter råd fra min russe-kamerat Magne Winnem vel), til Hellas, sommeren 1997.

    Og da, så hadde jeg med, en liten radio, (av noe slag), vel.

    Og den radioen, hadde jeg med, på stranda, (på Thassos), da.

    Og på den radioen, så fikk jeg da inn, en radiostasjon, på det greske fastlandet.

    Og den radiostasjonen, spilte Puff Daddy-sangen: ‘I’ll be Missing you’, hele tida, (må jeg si).

    Og siden at jeg, på denne tida, hadde internett.

    Så fant jeg vel etterhvert ut, at den sangen, var til ære liksom, for 2pac, da.

    (Noe sånt).

    Og fordi at jeg da seinere, også liksom ‘test-hørte’, på 2pac sine mest kjente sanger, i bilen.

    (For å liksom prøve å forstå litt, om hva den ‘I’ll be Missing you’-sangen var om, da.

    Noe sånt).

    Så er det liksom noe galt da, (ifølge Axel).

    Men prøv å forklar Axel, at det begynte med, at jeg var på sydentur, til Hellas, i 1997.

    Nei, da ville nok Axel ha avbrutt meg, før jeg hadde kommet, så langt, (vil jeg nok tippe på).

    Med en eller annen ‘degenert’/klovnete, (og ofte høylydt), kommentar, (av et eller annet slag), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    PS 5.

    ‘I’ll be missing you’, var forresten, om Notorious B.I.G., så jeg nå, på Wikipedia:

    https://en.wikipedia.org/wiki/I%27ll_Be_Missing_You

    Så det er mulig, at jeg blanda, de ‘hip hop-folka’ litt, på 90-tallet.

    For Wikipedia osv., var ikke så bra/respektert, på den tida da, (for å si det sånn).

    (Wikipedia fantes visst ikke, før i 2001, så jeg nå, (på nettopp Wikipedia):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia).

    Og internett-linjene, var ikke så raske, på 90-tallet, (ihvertfall ikke rundt midten av 90-tallet).

    Så man var liksom fornøyd, bare man fikk lasta ned, en sang, (nå og da), for å si det sånn.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • En gang, mens jeg bodde, hos mora mi, (Karen Ribsskog), i Jegersborggate, i Larvik, (og gikk i andre klasse, på Torstrand skole), så lå denne avisa, (med min morfar, på forsida), på trappa vår, da jeg skulle gå, til skolen, en morgen, (våren 1979), husker jeg. Da fikk jeg nesten sjokk, (husker jeg), og min mor, (som kom rett bak meg, ut døra, fordi at hu skulle ha avisa vel), sa at det var bestefar Johannes, (som var, på bildet, med svanen), husker jeg. Før jeg måtte gå, for å rekke skolen, før jeg fikk sett noe særlig, på den avisa, (som min mor, vel skulle lese), da

    bestefar johannes

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Dette var vel, rett etter, at bestemor Ingeborg, (som var danskfødt), hadde lest, et eventyr, (om en andunge, som blir til, en svane, når den vokser opp), som het: ‘Den grimme ælling’, (eller: ‘Den stygge andungen’, på norsk), av H. C. Andersen, for min lillesøster Pia og meg, under et av våre besøk, (med mora vår), hos min mors foreldre, (i Blombakken), i Nevlunghavn.

    Og min far, (Arne Mogan Olsen), var også begeistret, for svaner, (husker jeg).

    Han pleide å stoppe, der hvor den tidligere kongsgården lå vel, i Sem.

    (Når han henta Pia og meg, hos mora vår, (i Larvik), på begynnelsen/midten, av 70-tallet).

    Og det var fordi, at det var, noen flotte svaner, som svømte rundt, i en dam, ved Jarlsberg herregård, (eller hva det stedet, (i Sem), heter igjen).

    Og disse svanene, ville min far, at vi skulle se på, (av en eller annen grunn), da.

    Og derfor, så var det litt rart, å se denne avisa, på trappa vår, (i 1979), husker jeg.

    For både svaner og Nevlunghavn, (og bestefar Johannes), var litt spesielle, (for meg da), for å si det sånn.

    (Av grunner, som jeg har forklart om, ovenfor).

    Og avisa, (som var, en del større, en VG og Dagbladet, for eksempel), lå også bretta sånn, at det nesten så ut som, at det bildet, (av bestefar Johannes), var over hele forsida liksom, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Vi hadde også hovedutgang, ut mot selve Jegersborggate.

    Og der, så var det, en del trafikk, (både når det gjaldt biler og fotgjengere), da.

    Og derfor, så måtte man liksom, være litt oppmerksom, når man gikk ut, (i den gata), da.

    (For å si det sånn).

    Så det var kanskje derfor, at jeg la merke til, hva det stod, på forsida, av avisa, (denne dagen), da.

    (En avis, som min mor, (og stefar Arne Thomassen), hadde begynt, å abonnere på, noen uker/måneder tidligere, vel.

    Siden at det vel var, et slags spesielt tilbud, (eller noe i den duren), på Nybrott, (vinteren/våren 1979), da.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    mer om nybrott

    (Samme link som ovenfor).

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    landets nordligste

    (Samme link som ovenfor).

    PS 5.

    Og enda mer om dette:

    nevlunghavn og jomfruland

    (Samme link som ovenfor).

    PS 6.

    Og enda enda mer om dette:

    pil

    (Samme link som ovenfor).

    PS 7.

    Og enda enda enda mer om dette:

    bildetekst

    (Samme link som ovenfor).

    PS 8.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    grønn ramme

    (Samme link som ovenfor).

    PS 9.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    rekefiske

    (Samme link som ovenfor).

    PS 10.

    Og enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    fuglenes bane

    (Samme link som ovenfor).

    PS 11.

    Og enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    ombord på hvert skip

    (Samme link som ovenfor).

    PS 12.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    ikke observert oljeflak

    (Samme link som ovenfor).

    PS 13.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    svaner omtalt emne

    (Samme link som ovenfor).

    PS 14.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    nevlunghavns egen svane

    (Samme link som ovenfor).

    PS 15.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    finnmarkskysten

  • Jeg synes, at Windows 10, nokså ofte, er litt, som et virus. For det operativsystemet, får ganske ofte, laptop-en min, (som jeg kjøpte, ifjor sommer), til å gå, veldig treigt. Windows 10 er kanskje stabilt, med det var Windows XP og, (for å si det sånn). Man kan kanskje lure på, hva grunnen er, til at Microsoft kommer, med nye Windows-versjoner, hele tida. ‘Same shit, new wrapping’, er det noe som heter. Hm

    som et virus

    http://www.aftenposten.no/digital/Uonsket-Windows-oppgradering-odela-sonnens-matteeksamen-777786_1.snd

    PS.

    Og Windows 10 er visst basert, på NT-teknologi.

    Og jeg tok et ukes-kurs, i Windows NT, (hos Global Knowledge Network, på Skullerud), i 1998.

    (Det kurset kostet cirka 10.000 kroner, (husker jeg).

    Penger som min mor ønsket å låne/gi meg, (for at jeg skulle ta dette kurset da), husker jeg.

    Selv om jeg vel ikke hadde diskutert dette, så mye, med min mor.

    Det var Magne Winnem, (min russe-kamerat), som jeg vel prata mest med, om data, på denne tida, (på slutten av 90-tallet).

    Men det er mulig, at han har prata, med min søster Pia, om dette.

    For min mor satt sammen med min søster Pia, (i min mors leilighet, i Drøbak), da hu begynte å prate om, at hu ønsket å låne meg penger, for det nevnte kurset.

    Noe sånt).

    Så NT-teknologien, (til Microsoft), er cirka 20 år gammel, da.

    Og så har liksom Microsoft gitt ut, en ny versjon, av NT, ‘hvert år’.

    (Noe sånt).

    Og kalt dette for XP, Vista, Windows 8, Windows 10, osv., osv.

    (Noe sånt).

    Så dette er litt som keiserens nye klær.

    Eller at Microsoft bytter ‘skin’, på NT.

    Eller at de liksom ‘sminker ei gammal hore’, (som vel noen sier).

    (Noe sånt).

    Og hva er alternativet, til Windows, (som Microsoft bruker, som verdens største ‘melkeku’, må man vel si).

    Jo, det er jo Linux.

    Og Linux er vel en finsk oppfinnelse.

    Men jeg har vært skeptisk, til å bruke Linux.

    Jeg husker norske irc-ere, som ikke kunne skrive ‘æ’, ‘ø’ og ‘å’, (på midten/slutten av 90-tallet), for eksempel.

    Så jeg er nok litt skeptisk, når det gjelder, hvilke programmer, som finnes, for Linux.

    Og også når det gjelder printer-drivere, osv.

    Hvis man kjøper en printer/scanner.

    Finnes det da drivere, for denne printeren, som er laget, for Linux, liksom.

    Det kjenner jeg ikke så bra til.

    For jeg har ikke hoppet ut, i Linux-verdenen, liksom.

    For jeg har vært så vant med, å bruke Windows, (siden 90-tallet).

    Og jeg har jo gått på Windows NT-kurs, osv.

    Så å da bytte, til Linux, (uten å kjenne Linux noe særlig, eller kjenne folk som bruker det), det blir litt vel drastisk, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Men det er kanskje litt rart, at det ikke finnes, noen konkurrenter, til Windows, i Amerika/Vest-Europa.

    (Annet enn Linux, da).

    Her har Microsoft mer eller mindre monopol, (må man vel si).

    Det er vel litt rart, at ingen andre IT-firma, ønsker å satse på, å dele litt, av denne enorme ‘kaka’, som omsetningen av PC-operativsystemer, vel må kunne kalles.

    Hm.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Da jeg studerte Computing, ved University of Sunderland, (Faculty of Applied Sciences), studieåret 2004/05.

    Så hadde jeg et tredjeårs-fag, som het E-Commerce, (husker jeg).

    Og foreleseren, var en amerikaner, ved navn Harry Erwin, som hadde flyttet over, til Europa.

    Og han sa det, at Windows hadde en så stor kjerne/’kernel’, (var det vel), i forhold til Linux.

    At Windows var, som å forsvare, hele kysten av England, mot vikingangrep.

    (Når det gjaldt, hvor utsatt Windows var, for datavirus-angrep).

    Mens Linux sin ‘kernel’, (var det vel, at Erwin kalte det), var mye mindre.

    Så Linux var mye enklere, å forsvare, mot datavirus osv., da.

    Så Iwin sammenlignet Linux, med å skulle forsvare, en borg/by, (og ikke en helt kyst-strekning), mot vikinger.

    For å vise forskjellen, mellom Windows og Linux, da.

    Så Windows har visst, en veldig stor kjerne/’kernel’, da.

    Som er veldig vanskelig, å forsvare, mot datavirus-angrep, osv.

    Men Linux er vel ikke helt på høyden, når det gjelder brukervennlighet og program/driver-utvalg, osv.

    Så Microsoft har en slags monopol-situasjon, (må man vel si).

    Så de kan vel gjøre, mer eller mindre, som de vil, (må man vel si).

    Når det gjelder, å gi ut, nye/’nye’ Windows-versjoner.

    Og alle Windows-versjoner, siden 90-tallet, har hatt, en automatisk oppdaterings-funksjon, (via internett), sånn som jeg husker det.

    Men likevel, så gir Microsoft, ‘hele tida’, ut nye versjoner.

    Hva er vitsen da, med disse automatiske oppdateringene, (kan man kanskje lure på).

    Det blir vel da, litt ‘smør på flesk’ liksom, med disse online oppdateringene, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Og etter at jeg ble arbeidsledig, (i England), på slutten, av 2008.

    Så ville den britiske arbeidsformidlingen, at jeg skulle ta, en del kurs, hos Learn Direct.

    Og et av disse kursene, het ECDL.

    Og det betydde: ‘European Computer Driving Licence’.

    (Noe sånt).

    Og i det kurset, så lærte man, masse ‘snedige’ triks, for å bli mer effektiv, når man brukte, Microsoft sine programmer.

    Men når jeg begynte, å bruke, Windows 8/10.

    Så var mye forrandret, fra Windows XP, (sånn som jeg husker det).

    (Selv om jeg ikke husker nøyaktig hva dette var, akkurat nå).

    Men det er rart, at Microsoft ikke kan ha standarder, som de viderefører, fra en Windows-versjon, til den neste, (må man vel si).

    Her må vel da, millioner av folk, (verden over), ta et nytt kurs, siden at Microsoft har bestemt seg for, å endre menyer og alt mulig rart, i den nye versjonen, av Windows/NT.

    Og dette er vel muligens, fordi at Microsoft, får penger, av de som organiserer kursene.

    (Og at de ønsker, å tjene mer penger.

    Og derfor ‘tuller’ litt, når de gir ut, et nytt operativ-system.

    Sånn at ‘alle’, må på kurs igjen, liksom.

    Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Enda mer fra Facebook

    • Samtale startet 23. juli 2014
    • Erik Ribsskog
      23.07.2014 02:18
      Erik Ribsskog

      Hei Ribsen,
      (du kontaktet meg på Twitter, for et eller to år siden),
      har du hørt om Ripsen?
      Ripsen er min gamle tante Ellen, (som er bestemor nå), som har bodd i Sveits, i 30-40 år, men nå er tilbake i Norge.
      Kanskje du kunne kontakte henne, så blir det ripsbusk?
      Bare fleiper.
      Men tante Ellen, (som er din farfars tremenning vel), skriver så mange kødde-eposter, så jeg blir lei.
      Hvis dere skal ha et sånt Ripsbusk-treff, så kan du kanskje høre med henne, om hu kan roe det ned litt, med e-post-skrivinga.
      Hu kan kanskje bruke tida si på å tenke ut et litt mer voksent nick, istedet.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Og arven etter bestemor Ingeborg har hu ikke sendt, (selv om det er fem år sida hu døde, om min mor døde i 1999, så jeg skulle hatt en del av arven, etter Ingeborg).
      Er du buddist forresten, (jeg så at du hadde lasta opp en budist-video, på YouTube.
      Min tremenning Samasati Margrethe Ribsskog, (som jeg bare har prata med faren til, Ola, som er død nå), er også muligens budist, tror jeg).
      Mvh.
      Erik Ribsskog
      PS.
      Her er mer om dette:
      Erik Ribsskog
      Reduksjon av gjelden din
      Ellen Ribsskog Tue, Jul 22, 2014 at 6:58 PM
      Reply-To: ripsen@gmx.ch
      To: eribsskog@gmail.com
      Hei.

      Du får 50000 i avslag på gjelden din hvis du bruker pengene på en god psykolog.
      Det trenger du virkelig!
      Hilsen Tante
    • 25. november 2014
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      25.11.2014 13:31
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Hei! Har ikke sett denne meldingen før nå dessverre. Stemmer at jeg pratet med deg på twitter ja, husker det. Jeg er ikke buddhist nei! Kjenner ikke til noen av personene du nevner ovenfor, beklager :/
    • 25. november 2014
    • Erik Ribsskog
      25.11.2014 16:51
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg fikk så rare e-poster, fra min tante Ellen, skjønner du.
      Hu er ei heks.
      Min mor døde i 1999.
      Så da min mormor døde, i 2009, så skulle jeg ha fått en del, av min mors arv.
      Men jeg har fortsatt ikke fått noe arv.
      (Takket være tante Ellen og onkel Martin).
      Jeg har nettopp flytta tilbake til Norge, etter ti år i England.
      Bor på en brakke i Bærum, sammen med for det meste russere og noen negere som noen betaler, for å tulle med meg, virker det som.
      Så det er mye rart.
      Det er flere andre Ribsskog-damer som har kontaktet meg, i årenes løp.
      (Det er vel også Sophie Ribsskog Johansson og Jenny Ribsskog).
      Kanskje vi skulle hatt en sånn Ribsskog-side, på Facebook, har jeg tenkt.
      (Hvor alle Ribsskog-folk kunne ha vært medlem og oppdatert om slekta, osv.).
      Har du noe synspunkt om det, (i samme slengen), lurte jeg.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • 25. november 2014
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      25.11.2014 19:55
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Nei, har ikke så mange synspunkter på det du! Jeg har ikke noe å gjøre med denne delen av Ribsskog-slekten å gjøre. Men lykke til videre! 🙂
    • 25. november 2014
    • Erik Ribsskog
      25.11.2014 23:46
      Erik Ribsskog

      Hei,
      ja, jeg tenkte på en side, for alle de, som var etter Marta Marie Klemetsdatter Høstland og Johannes Olsen Ribsskog.
      (Altså de som er med, i din bestefar Bjørn sin slektsforskning.
      Blir det vel).
      Min far heter ikke Ribsskog, (han heter Arne Mogan Olsen).
      Men foreldrene mine skilte seg, på midten av 70-tallet.
      Og mora mi bytta navn på meg, fra Erik Olsen, til Erik Ribsskog.
      Så jeg er ikke etter Ribsskog, på farssida.
      Men Marta Maria Klemetsdatter Høstland og Johannes Olsen Ribsskog, er nå mine tippoldeforeldre, ‘okke som’, liksom.
      (Noe lignende av denne siden her, som heter ‘Holmsenslekta’:
      https://www.facebook.com/groups/2335142177/).
      For jeg lurer på hvordan det går, med hu Jenny Ribsskog, for eksempel, som kontaka meg, for noen år siden.
      Og også hu Sophie Ribsskog Johannesson, (heter hu vel).
      For de slutta plutselig å skrive, (mener jeg å huske).
      Men det er kanskje dumt, hvis jeg starter en sånn gruppe.
      For hva skal jeg gjøre, hvis tante Ellen og onkel Martin, (som tuller med arven min), har lyst til å bli med, liksom.
      Jeg er jo ikke på talefot med dem, (på grunn av de har rappa arven min, må jeg si).
      Så jeg får tenke litt mer på det her, tror jeg.
      Takk for svar, ihvertfall!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      26.11.2014 00:31
      Emilie Brandvik Ribsskog

      du kan lage gruppen hemmelig/lukket så du selv kan godkjenne medlemmer. Men om noen har stukket av med arv du har krav på kan du sikkert høre med en advokat. Jeg vet ikke hvem noen av de du nevner er, utenom min farfar Bjørn selvfølgelig. Høres ut som du sliter med litt ting, har du vurdert å snakke med noen? Kanskje en profesjonell du kan lufte tankene dine med? Er ikke meningen å virke frekk, men det er litt mye hull i historiene dine. Tror ikke jeg kan hjelpe deg med noe dessverre. Ønsker deg lykke til videre!
    • Erik Ribsskog
      26.11.2014 01:05
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg skjønner at ingen har laget en sånn Ribsskog-side før.
      Hvis alle Ribsskog-folk er så frekke, som deg.
      Jeg har skrevet memoarer, om alt som har skjedd i livet mitt omtrent, (fra jeg ble født, i 1970 til jeg flytta til England, i 2004).
      Og så får jeg høre, at det er hull i historiene mine.
      Jeg tenker vi sier det, at det er andre steder, hvor det er hull.
      For eksempel at det er vakum, mellom øra dine.
      Noe sånt.
      Lykke til videre ja, jeg tror jeg heller jobber litt mer med Bergeråsen-siden min, på Facebook.
      Eller lager en Olsen-side, etterhvert.
      Dette var lavmål.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      26.11.2014 01:11
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Vakum mellom ørene mine? Du må nesten forstå at for en person som absolutt ikke kjenner deg, eller noen av personene du nevner så virker de få tingene du nevner litt ute av sammenheng. Jeg kaller deg ikke en løgner, og jeg kaller deg heller ikke dum (som du nettopp kalte meg). Jeg sier bare at jeg ikke forstår hva du prøver å fortelle meg. Jeg skjønner ikke hva jeg kan hjelpe med når jeg ikke kan historien din. Eneste jeg har fått med meg et noen ukjente navn, at du har bodd i England og at du mener noen har stukket av med arv du har krav på. Jeg forstår ikke hva det har med meg å gjøre eller noen facebookgruppe. Jeg prøvde bare å si det på en vennlig måte. Jeg er absolutt ikke frekk eller dum, men at du kan kalle med det etter en kort samtale på Facebook sier jo nok om deg. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg. Men jeg tror du når ut til feil person her med problemene dine, vi er tross alt ikke i slekt engang, vi har bare samme etternavn.
    • Erik Ribsskog
      26.11.2014 01:37
      Erik Ribsskog

      Hei,
      mine memoarer, (Min Bok), ligger på min side, på Yudu:
      http://free.yudu.com/library/595388/johncons-s-Library
      Jeg skal også prøve å få skrevet nye bøker, om det som har hendt, etter 2004.
      (På fritiden, når jeg får tid).
      Jeg tok meg en tyrker-shot nå, for det er også en russer, som maser på meg, (om noe PC-greier), på kjøkkenet her.
      (Og jeg har sagt til negerne, at de må spørre husverten, hvis de lurer på noe, for de maste så mye.
      Så jeg må nesten si det samme til russerne og, synes jeg).
      Så det ble litt lite mellomrom, i det du skriver der.
      Men du skriver at vi ikke er i slekt.
      Det er ikke riktig.
      Marta Maria Klemtsdatter Høstland og Johannes Olsen Ribsskog er mine tippoldeforeldre.
      Og dine tipptippoldeforeldre, vel.
      (Så din farfar og min mor, var samme generasjon.
      Og enten tremenninger eller firemenninger, (vil jeg tippe på).
      Jeg kan sjekke det opp nøyaktig, hvis det er viktig).
      Så vi er ikke samme generasjon.
      Du blir som en halv-niese, (eller noe sånt), ovenfor meg.
      Jeg har ingen datter, (som er din generasjon), som du kan krangle med, dessverre.
      Men jeg har en nevø, (min søster Pia fikk en sønn, med Keyton fra Somalia, på 90-tallet), som du kanskje kan kontakte.
      Han heter Daniel Gullit Ribsskog.
      Og blir vel din fire-menning eller fem-menning, eller noe sånt.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
      PS.
      Det virker som at Daniel har sperra meg, på Facebook, dessverre.
      Så jeg finner ikke linken, til hans Facebook.
      Men du kan jo prøve, å søke selv.
      Hvis ikke, så er kanskje hu Jenny Ribsskog, fra Sverige, i din generasjon:
      https://twitter.com/j_ribsskog
      PS 2.
      Du har visst en fetter, som heter Øyvind og, ser jeg, på din farfars slektsforskning, (som han sendte brev om, til min mormor Ingeborg, rundt årtusenskiftet, og mailet meg, da jeg bodde i England, for noen år siden).
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      17:50
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg får si kondolerer, når det gjelder, din farfar Bjørn Ribsskog.
      Du skriver i en tidligere Facebook-melding, at vi ikke er i slekt.
      Men han var min mors tremenning.
      (Og kontaktet min mormor rundt årtusenskiftet, angående noe ‘Ribsskog-slektsforsking’).
      Min oldefar Johan Ribsskog var tvilling med din kjente tippoldefar Adolf Ribsskog, (som er på Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Ribsskog).
      Så det er litt spesielt.
      Jeg har også sendt til din ‘ste-mormor’ Berit Jansen, (heter hu vel).
      Hu var datter av ei Tone Bøe, (leste jeg).
      Og min mor pleide å tulle/kjegle, med Albert Bøe, (en kjent varehus-eier, og far til Anette Bøe), da vi bodde, i Larvik.
      Min mor dro meg også med, til Rauland, en gang, (hvor hu Tone Bøe var fra), på slutten av 70-tallet.
      Og min onkel Martin Ribsskog ville at jeg skulle studere, i Bø i Telemark, i 2005.
      Og da min yngre søster Pia og meg, var på ferie, hos vår tante Ellen, i Sveits, sommeren 1987, så satt Anette Bøe på flyplassen, (i tights), husker jeg, (i Sveits/Frankrike).
      Er det samme Bøe-slekt, (tror du), som hu Berit Jansen, (din bonus-bestemor), er i?
      Bare lurte.
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      18:19
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Takk, Bjørn var en fantastisk mann 🙂
      Du, det aner jeg ikke. Vet svært lite om slekten til Berit
    • Erik Ribsskog
      18:34
      Erik Ribsskog

      Hei,
      ok, jeg skrev til din bonus-bestemor, at din farfar Bjørn Ribsskog gjorde en bra jobb, med sin Ribsskog-slektsforsking, (like etter årtusenskiftet).
      Og at han også var grei, som sendte meg en kopi, av den slektsforskinga, (per e-post), mens jeg bodde, i England.
      Jeg får vente å se, om det dukker opp noe svar, fra din bonus-bestemor.
      Og så kan jeg spørre henne, om det ‘Bøe-greiene’.
      Jeg visste ikke at fin farfar Bjørn Ribsskog og din bonus-bestemor Berit Jansen bodde, i Sandefjord.
      Jeg bodde hos min mor i nabobyen Larvik, på 70-tallet, så det ville jeg nok ha huska, hvis jeg hadde hørt det før.
      Men det er fler Ribsskog, som bor i Vestfold, (blant annet Sophie Ribsskog Johansson, som bor i Melsomvik, ikke langt fra Tønsberg/Sandefjord vel).
      Jeg kjenner også ei Janniche Fjellhaug, fra Nattlandsfjellet, i Bergen, (fra irc, rundt årtusenskiftet), selv om hu bor, på Østlandet nå.
      (Siden at du bor på/ved Bergen vel, mener jeg).
      Jeg har også litt slekt, på farssiden, på Vestland, (min fars samboer Haldis Humblen f. Brekke var fra Tysnes utafor Bergen).
      Jeg mener også å huske, at jeg har prøvd, å sende, (Facebook-meldinger), til din far og onkel, (som jobber med lunsj.no vel, blant annet).
      For jeg har jobbet, som Rimi-butikksjef, for en del år tilbake.
      Men har ikke fått svar.
      Men jeg får si takk for svar, ihvertfall.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      18:52
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Bare hyggelig! Lykke til
    • Erik Ribsskog
      20:26
      Erik Ribsskog

      Jeg kjenner også ei Vivian Steinsland, (fra Bergen), forresten.
      Hu var ei slags ‘sjefs-hurpe’, på Arvato sin skandinaviske Microsoft-produktaktivering, i 2006, (i England).
      Så jeg har arbeidssak.
      Men det er mulig, at hu bare var ‘mobbete/hurpete’, fordi at hu hadde blitt opplært, til å oppføre seg sånn, (av Arvato).
      Mvh.
      Erik Ribsskog
  • Mer fra Facebook

    • Samtale startet 23. juli 2014
    • Erik Ribsskog
      23.07.2014 02:18
      Erik Ribsskog

      Hei Ribsen,
      (du kontaktet meg på Twitter, for et eller to år siden),
      har du hørt om Ripsen?
      Ripsen er min gamle tante Ellen, (som er bestemor nå), som har bodd i Sveits, i 30-40 år, men nå er tilbake i Norge.
      Kanskje du kunne kontakte henne, så blir det ripsbusk?
      Bare fleiper.
      Men tante Ellen, (som er din farfars tremenning vel), skriver så mange kødde-eposter, så jeg blir lei.
      Hvis dere skal ha et sånt Ripsbusk-treff, så kan du kanskje høre med henne, om hu kan roe det ned litt, med e-post-skrivinga.
      Hu kan kanskje bruke tida si på å tenke ut et litt mer voksent nick, istedet.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Og arven etter bestemor Ingeborg har hu ikke sendt, (selv om det er fem år sida hu døde, om min mor døde i 1999, så jeg skulle hatt en del av arven, etter Ingeborg).
      Er du buddist forresten, (jeg så at du hadde lasta opp en budist-video, på YouTube.
      Min tremenning Samasati Margrethe Ribsskog, (som jeg bare har prata med faren til, Ola, som er død nå), er også muligens budist, tror jeg).
      Mvh.
      Erik Ribsskog
      PS.
      Her er mer om dette:
      Erik Ribsskog
      Reduksjon av gjelden din
      Ellen Ribsskog Tue, Jul 22, 2014 at 6:58 PM
      Reply-To: ripsen@gmx.ch
      To: eribsskog@gmail.com
      Hei.

      Du får 50000 i avslag på gjelden din hvis du bruker pengene på en god psykolog.
      Det trenger du virkelig!
      Hilsen Tante
    • 25. november 2014
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      25.11.2014 13:31
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Hei! Har ikke sett denne meldingen før nå dessverre. Stemmer at jeg pratet med deg på twitter ja, husker det. Jeg er ikke buddhist nei! Kjenner ikke til noen av personene du nevner ovenfor, beklager :/
    • 25. november 2014
    • Erik Ribsskog
      25.11.2014 16:51
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg fikk så rare e-poster, fra min tante Ellen, skjønner du.
      Hu er ei heks.
      Min mor døde i 1999.
      Så da min mormor døde, i 2009, så skulle jeg ha fått en del, av min mors arv.
      Men jeg har fortsatt ikke fått noe arv.
      (Takket være tante Ellen og onkel Martin).
      Jeg har nettopp flytta tilbake til Norge, etter ti år i England.
      Bor på en brakke i Bærum, sammen med for det meste russere og noen negere som noen betaler, for å tulle med meg, virker det som.
      Så det er mye rart.
      Det er flere andre Ribsskog-damer som har kontaktet meg, i årenes løp.
      (Det er vel også Sophie Ribsskog Johansson og Jenny Ribsskog).
      Kanskje vi skulle hatt en sånn Ribsskog-side, på Facebook, har jeg tenkt.
      (Hvor alle Ribsskog-folk kunne ha vært medlem og oppdatert om slekta, osv.).
      Har du noe synspunkt om det, (i samme slengen), lurte jeg.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • 25. november 2014
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      25.11.2014 19:55
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Nei, har ikke så mange synspunkter på det du! Jeg har ikke noe å gjøre med denne delen av Ribsskog-slekten å gjøre. Men lykke til videre! 🙂
    • 25. november 2014
    • Erik Ribsskog
      25.11.2014 23:46
      Erik Ribsskog

      Hei,
      ja, jeg tenkte på en side, for alle de, som var etter Marta Marie Klemetsdatter Høstland og Johannes Olsen Ribsskog.
      (Altså de som er med, i din bestefar Bjørn sin slektsforskning.
      Blir det vel).
      Min far heter ikke Ribsskog, (han heter Arne Mogan Olsen).
      Men foreldrene mine skilte seg, på midten av 70-tallet.
      Og mora mi bytta navn på meg, fra Erik Olsen, til Erik Ribsskog.
      Så jeg er ikke etter Ribsskog, på farssida.
      Men Marta Maria Klemetsdatter Høstland og Johannes Olsen Ribsskog, er nå mine tippoldeforeldre, ‘okke som’, liksom.
      (Noe lignende av denne siden her, som heter ‘Holmsenslekta’:
      https://www.facebook.com/groups/2335142177/).
      For jeg lurer på hvordan det går, med hu Jenny Ribsskog, for eksempel, som kontaka meg, for noen år siden.
      Og også hu Sophie Ribsskog Johannesson, (heter hu vel).
      For de slutta plutselig å skrive, (mener jeg å huske).
      Men det er kanskje dumt, hvis jeg starter en sånn gruppe.
      For hva skal jeg gjøre, hvis tante Ellen og onkel Martin, (som tuller med arven min), har lyst til å bli med, liksom.
      Jeg er jo ikke på talefot med dem, (på grunn av de har rappa arven min, må jeg si).
      Så jeg får tenke litt mer på det her, tror jeg.
      Takk for svar, ihvertfall!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      26.11.2014 00:31
      Emilie Brandvik Ribsskog

      du kan lage gruppen hemmelig/lukket så du selv kan godkjenne medlemmer. Men om noen har stukket av med arv du har krav på kan du sikkert høre med en advokat. Jeg vet ikke hvem noen av de du nevner er, utenom min farfar Bjørn selvfølgelig. Høres ut som du sliter med litt ting, har du vurdert å snakke med noen? Kanskje en profesjonell du kan lufte tankene dine med? Er ikke meningen å virke frekk, men det er litt mye hull i historiene dine. Tror ikke jeg kan hjelpe deg med noe dessverre. Ønsker deg lykke til videre!
    • Erik Ribsskog
      26.11.2014 01:05
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg skjønner at ingen har laget en sånn Ribsskog-side før.
      Hvis alle Ribsskog-folk er så frekke, som deg.
      Jeg har skrevet memoarer, om alt som har skjedd i livet mitt omtrent, (fra jeg ble født, i 1970 til jeg flytta til England, i 2004).
      Og så får jeg høre, at det er hull i historiene mine.
      Jeg tenker vi sier det, at det er andre steder, hvor det er hull.
      For eksempel at det er vakum, mellom øra dine.
      Noe sånt.
      Lykke til videre ja, jeg tror jeg heller jobber litt mer med Bergeråsen-siden min, på Facebook.
      Eller lager en Olsen-side, etterhvert.
      Dette var lavmål.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      26.11.2014 01:11
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Vakum mellom ørene mine? Du må nesten forstå at for en person som absolutt ikke kjenner deg, eller noen av personene du nevner så virker de få tingene du nevner litt ute av sammenheng. Jeg kaller deg ikke en løgner, og jeg kaller deg heller ikke dum (som du nettopp kalte meg). Jeg sier bare at jeg ikke forstår hva du prøver å fortelle meg. Jeg skjønner ikke hva jeg kan hjelpe med når jeg ikke kan historien din. Eneste jeg har fått med meg et noen ukjente navn, at du har bodd i England og at du mener noen har stukket av med arv du har krav på. Jeg forstår ikke hva det har med meg å gjøre eller noen facebookgruppe. Jeg prøvde bare å si det på en vennlig måte. Jeg er absolutt ikke frekk eller dum, men at du kan kalle med det etter en kort samtale på Facebook sier jo nok om deg. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg. Men jeg tror du når ut til feil person her med problemene dine, vi er tross alt ikke i slekt engang, vi har bare samme etternavn.
    • Erik Ribsskog
      26.11.2014 01:37
      Erik Ribsskog

      Hei,
      mine memoarer, (Min Bok), ligger på min side, på Yudu:
      http://free.yudu.com/library/595388/johncons-s-Library
      Jeg skal også prøve å få skrevet nye bøker, om det som har hendt, etter 2004.
      (På fritiden, når jeg får tid).
      Jeg tok meg en tyrker-shot nå, for det er også en russer, som maser på meg, (om noe PC-greier), på kjøkkenet her.
      (Og jeg har sagt til negerne, at de må spørre husverten, hvis de lurer på noe, for de maste så mye.
      Så jeg må nesten si det samme til russerne og, synes jeg).
      Så det ble litt lite mellomrom, i det du skriver der.
      Men du skriver at vi ikke er i slekt.
      Det er ikke riktig.
      Marta Maria Klemtsdatter Høstland og Johannes Olsen Ribsskog er mine tippoldeforeldre.
      Og dine tipptippoldeforeldre, vel.
      (Så din farfar og min mor, var samme generasjon.
      Og enten tremenninger eller firemenninger, (vil jeg tippe på).
      Jeg kan sjekke det opp nøyaktig, hvis det er viktig).
      Så vi er ikke samme generasjon.
      Du blir som en halv-niese, (eller noe sånt), ovenfor meg.
      Jeg har ingen datter, (som er din generasjon), som du kan krangle med, dessverre.
      Men jeg har en nevø, (min søster Pia fikk en sønn, med Keyton fra Somalia, på 90-tallet), som du kanskje kan kontakte.
      Han heter Daniel Gullit Ribsskog.
      Og blir vel din fire-menning eller fem-menning, eller noe sånt.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
      PS.
      Det virker som at Daniel har sperra meg, på Facebook, dessverre.
      Så jeg finner ikke linken, til hans Facebook.
      Men du kan jo prøve, å søke selv.
      Hvis ikke, så er kanskje hu Jenny Ribsskog, fra Sverige, i din generasjon:
      https://twitter.com/j_ribsskog
      PS 2.
      Du har visst en fetter, som heter Øyvind og, ser jeg, på din farfars slektsforskning, (som han sendte brev om, til min mormor Ingeborg, rundt årtusenskiftet, og mailet meg, da jeg bodde i England, for noen år siden).
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      17:50
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg får si kondolerer, når det gjelder, din farfar Bjørn Ribsskog.
      Du skriver i en tidligere Facebook-melding, at vi ikke er i slekt.
      Men han var min mors tremenning.
      (Og kontaktet min mormor rundt årtusenskiftet, angående noe ‘Ribsskog-slektsforsking’).
      Min oldefar Johan Ribsskog var tvilling med din kjente tippoldefar Adolf Ribsskog, (som er på Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Ribsskog).
      Så det er litt spesielt.
      Jeg har også sendt til din ‘ste-mormor’ Berit Jansen, (heter hu vel).
      Hu var datter av ei Tone Bøe, (leste jeg).
      Og min mor pleide å tulle/kjegle, med Albert Bøe, (en kjent varehus-eier, og far til Anette Bøe), da vi bodde, i Larvik.
      Min mor dro meg også med, til Rauland, en gang, (hvor hu Tone Bøe var fra), på slutten av 70-tallet.
      Og min onkel Martin Ribsskog ville at jeg skulle studere, i Bø i Telemark, i 2005.
      Og da min yngre søster Pia og meg, var på ferie, hos vår tante Ellen, i Sveits, sommeren 1987, så satt Anette Bøe på flyplassen, (i tights), husker jeg, (i Sveits/Frankrike).
      Er det samme Bøe-slekt, (tror du), som hu Berit Jansen, (din bonus-bestemor), er i?
      Bare lurte.
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Emilie Brandvik Ribsskog
      18:19
      Emilie Brandvik Ribsskog

      Takk, Bjørn var en fantastisk mann 🙂
      Du, det aner jeg ikke. Vet svært lite om slekten til Berit
    • Erik Ribsskog
      18:34
      Erik Ribsskog

      Hei,
      ok, jeg skrev til din bonus-bestemor, at din farfar Bjørn Ribsskog gjorde en bra jobb, med sin Ribsskog-slektsforsking, (like etter årtusenskiftet).
      Og at han også var grei, som sendte meg en kopi, av den slektsforskinga, (per e-post), mens jeg bodde, i England.
      Jeg får vente å se, om det dukker opp noe svar, fra din bonus-bestemor.
      Og så kan jeg spørre henne, om det ‘Bøe-greiene’.
      Jeg visste ikke at fin farfar Bjørn Ribsskog og din bonus-bestemor Berit Jansen bodde, i Sandefjord.
      Jeg bodde hos min mor i nabobyen Larvik, på 70-tallet, så det ville jeg nok ha huska, hvis jeg hadde hørt det før.
      Men det er fler Ribsskog, som bor i Vestfold, (blant annet Sophie Ribsskog Johansson, som bor i Melsomvik, ikke langt fra Tønsberg/Sandefjord vel).
      Jeg kjenner også ei Janniche Fjellhaug, fra Nattlandsfjellet, i Bergen, (fra irc, rundt årtusenskiftet), selv om hu bor, på Østlandet nå.
      (Siden at du bor på/ved Bergen vel, mener jeg).
      Jeg har også litt slekt, på farssiden, på Vestland, (min fars samboer Haldis Humblen f. Brekke var fra Tysnes utafor Bergen).
      Jeg mener også å huske, at jeg har prøvd, å sende, (Facebook-meldinger), til din far og onkel, (som jobber med lunsj.no vel, blant annet).
      For jeg har jobbet, som Rimi-butikksjef, for en del år tilbake.
      Men har ikke fått svar.
      Men jeg får si takk for svar, ihvertfall.
      Mvh.
      Erik Ribsskog