johncons

Måned: september 2016

  • Mer fra Facebook

    Du og Anita Berglund har ingen forbindelser på Facebook
    Selvstendig næringsdrivende
    Bosted: Larvik, Norway
    • Samtale startet mandag
    • Erik Ribsskog
      12.09.2016 02:34
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg søkte på min fars stesønn Jan Snoghøj, og fant deg, hos Nasjonalbiblioteket.
      Var det du som var Jan sin nabo, i Havnehagen?
      Dere var kjærester, på den tida, som min far, (Arne Mogan Olsen), ble sammen med Jan sin mor Haldis.
      Du hadde en yngre bror, (som var et par år eldre enn meg, som er født, i 1970).
      Og jeg satt på med din mor og lillebror en gang, hjem til bestemor Ågot på Sand, fra Svelvik sentrum, en julaften, på begynnelsen, av 70-tallet.
      Mora di klagde, for å hu kunne ikke stoppe der hvor Ågot bodde, mente hu, på riksveien.
      I tilfelle det kom biler bak.
      Men hu klarte det likevel.
      Jan sin lillesøster Christell viste meg, at Jan hadde flere titalls kondomer, i en skuff, under senga si, i Havnehagen, (på begynnelsen av 80-tallet).
      Så jeg skjønner at dere hadde det artig der, (på rommet som seinere ble min søster Pia sitt rom vel).
      Pia bodde lenger enn meg, hos vår mor, i Larvik.
      Og jeg ser at du bor i/ved Bøkeskogen nå.
      Og der var jeg med, på en idrettsdag, med Torstrand skole, i 1978 eller 1979, husker jeg.
      Og min mor bodde også flere andre steder i Larviksdistriktet, på 70-tallet.
      Jeg har skrevet memoarer, fra Larvik og Berger blant annet.
      Så du får si fra hvis du kjenner noen forlagsfolk som er interessert i å utgi disse.
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • mandag
    • ma.Anita Berglund har godtatt forespørselen din.
    • Anita Berglund
      12.09.2016 21:41
      Anita Berglund

      Hei. Jeg var nok ikke Jans nabo, nei. Vi kjente hverandre litt både på ungdomsskolen, videregående og litt etterpå, men vi har aldri hatt sex. Han er en i rug krimleser, så han har lest et par av mine manus som testleser.
      Ha en fin dag.
      Mvh Anita Berglund.
    • tirsdag
    • Erik Ribsskog
      13.09.2016 01:17
      Erik Ribsskog

      Hei,
      nei, det er mulig, at jeg blander deg, med Line Gjelseth.
      Jan er jo 7-8 år eldre, enn meg.
      Og jeg bodde i Larvik, på 70-tallet.
      Og min far lot meg bo alene, i Hellinga 7B og Leirfaret 4B, etter at han selv, flytta ned til Haldis, i 1980.
      (Min far møtte Jan, i en lokal sykkelklubb, og Jan var liksom Kirsten giftekniv da, og ‘dro’ min far ned til Haldis.
      Noe sånt).
      Jeg husker at Jan leste Morgan Kane, (hvis jeg ikke tar helt feil), på 70/80-tallet.
      Og også Robert Ludlum, vel.
      Noe sånt.
      Jan har jo vært kjent som ‘kjærlighetsdoktoren’ i media, og hans yngre søster Christell, er noen ganger, som Bergeråsens svar på Dr. Ruth, (husker jeg, fra 90-tallet).
      Husker at vi i Olsen-slekta, hadde grillfest, nede hos onkel Håkon, i Hellinga, i 1977 deromkring, kanskje.
      Og et ungt kjærestepar, kom gående forbi.
      Og onkel Håkon klikka, og ropte: ‘Kjærestepar’, til de.
      (Noe sånt).
      Og det lurer jeg på, om kan ha vært Jan og deg, for eksempel.
      Men du bodde kanskje i Svelvik og ikke på Bergeråsen?
      Bare lurte.
      Mange takk for svar, forresten!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • tirsdag
    • Anita Berglund
      13.09.2016 08:46
      Anita Berglund

      Ja, jeg bodde i Svelvik 😃. Jeg kan ikke huske den episoden med å bli ropt som kjærestepar og Jan og jeg var aldri kjærester, så jeg tror ikke at det heller kan ja vært meg, uten at jeg kan være skråsikker på det.
      Hvorfor er du så interessert i dette?
      Jeg visste ikke at Jan er kjent som kjærlighetsdoktoren 😍😍. Hvorfor det?
      Anita
    • Erik Ribsskog
      13.09.2016 09:44
      Erik Ribsskog

      Hei,
      det kan jo ha vært sånn, at du var på besøk, hos Jan og dem, i Havnehagen.
      En gang sommeren 1978, (var det vel antagelig).
      Og så gikk du og Jan, gjennom Hellinga.
      Når du skulle ta bussen, tilbake til Svelvik, på lørdagskvelden.
      Og så rakk du/dere, ikke bussen.
      Og så gikk dere tilbake, til Haldis.
      Sånn at dere måtte gå forbi grillfesten vår, to ganger.
      Og det ble kanskje for mye, for onkel Håkon, som ikke skjønte, hvorfor dere spionerte så mye, liksom.
      Noe sånt.
      Jeg har jo bodd, i både Larvik og Svelvik selv.
      Og jeg fikk jo ikke lov til, å bo, nede hos Haldis.
      Så jeg har ikke fått fulgt med så mye, på hva som har foregått, liksom.
      Det er jo en komplisert situasjon, siden at min far er samboer med Haldis.
      Haldis ble da hans nye samboer og Jan, Viggo og Christell hans stebarn.
      Men Jan sa en gang på Gulskogen, (til ei i klassen min), at han ikke hadde noen bror/stebror som heter Erik.
      Så det er veldig komplisert da, må man vel si.
      Og min søster Pia flytta seinere til Haldis, fra vår mor i Larvik.
      Så da ble det enda mer komplisert.
      Og jeg blir også tulla med, i diverse arvesaker, i Norge, blant annet.
      Og mye mer.
      Så jeg driver med sleksforskning og industrihistorieforskning osv., i håp om å løse floken, hvor nå den er.
      Prøver også å finne ut om jeg blander hu Line Gjelseth med noen, for hu var vel kanskje litt vag, i sine skriverier.
      Men hvis du ikke bodde i Havnehagen, så var det nok ikke deg jeg husker, som dama til Jan, fra 80-tallet.
      Men det kan ha vært deg jeg husker, fra Hellinga-grillfesten, på 70-tallet.
      Det med kjærlighetsdoktoren var visst, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.
      Jeg skal se om jeg får sendt det blidet, hver øyeblikk.
    • Erik Ribsskog
      13.09.2016 09:48
      Erik Ribsskog

      Her er det fra Dagbladet, i 2004.
      Igjen takk for svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Anita Berglund
      13.09.2016 10:11
      Anita Berglund

      Huff, så trist med tull med arv og ikke bli godtatt som stebror. Må være vondt.
      Jeg kan ikke huske akkurat denne episoden du beskriver. Men det kan kanskje ha vært meg? Jeg vet at jeg pleide å dra på dans på Berger en dag i uken det ene året, og jeg vet at jeg kjente Jan da. Beklager for at jeg ikke kan være mer sikker.
      Jeg kjenner dessverre ikke Jan så godt at jeg vet noe særlig om familien hans.
      Lykke til med slektsforskningen!
      Klem.
    • tirsdag
    • Erik Ribsskog
      13.09.2016 17:55
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg hadde en farmor, på Sand, så det var ikke så nøye for meg heller.
      Men det var så komplisert, siden at min far flyttet fra meg, da jeg var ni år gammel.
      Da min farmor døde, så stod det ‘Arne Haldis’, i dødsannonsen.
      Men Haldis sin datter Christell sin halvbror Bjørn, (som er/var i Johanitterordneen), sier at vi ikke er i slekt.
      Så min far og Haldis, (Jan sin mor), er visst noen ganger i slekt, og andre ganger ikke.
      Så da blir det som noe tull, må jeg si.
      Så jeg prøver å finne ut av ting, da.
      For det som skjer, i mitt liv, er at jeg plutselig ble bortført og tvangsinnlagt, i fjor.
      Og sånne ting skjer hele tida.
      Så det er tydelig at det er noe tull noe sted.
      Jeg får heller ikke arv etter min mormor, (som bodde i Nevlunghavn, så det er Larvik tingrett som tuller), som døde, i 2009.
      Jeg bodde også på en gård, i Kvelde, (Løvås gård), i 2005, og min onkel Martin og dem, nekter å sende meg viktige papirer, (som attest fra Rimi-Hagen), som lå igjen etter meg, da jeg måtte rømme derfra, på 35 års-dagen min, i 2005.
      Så det er mye rart.
      Det var kanskje dans, på Samhold, på den tida.
      Så det er ikke mitt mål, å bli godtatt som bror, av Jan.
      Men mitt mål, er å ha mitt eget liv, og få mine rettigheter, som alle andre nordmenn, liksom.
      Men det er liksom bare Sovjetstat overalt da, for å si det sånn.
      Og samtidig så var min far eldste sønn, og jeg er min fars eldste sønn.
      Og min farfar hadde en slektsbedrift, som het Strømm Trevare, på Sand.
      Og dit har nå Jensen Møbler flyttet.
      Og jeg mener at jeg har bruksretten, på det etter min farfar.
      Så det er mye rart.
    • Erik Ribsskog
      13.09.2016 17:56
      Erik Ribsskog

      Men du får ha takk for svar, ihvertfall!
      Lykke til videre i Larvik.
      (Min mor bodde blant annet i Jegersborggate, i Larvik sentrum, fra 1978.
      Og jeg har fortsatt en kamerat, (Jarle Kristiansen), på vennelista mi, på Facebook, fra den tida).
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      04:03
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg har tenkt mer, på det her nå.
      Og jeg må nok ha sagt, til hu Giske, (i russe-klassen min, i Drammen), at jeg hadde, en stebror, som het Jan.
      Og så har hu spurt Jan, om han hadde, en bror, som het Erik.
      (For hu jobba, i Rødgata, hvor Jan bodde, på den tida.
      Nemlig skoleåret 1988/89).
      Og så har Jan glemt meg, (siden at jeg bodde, for meg selv, i Leirfaret), og sagt, at han ikke hadde, noen bror, som het Erik.
      Men hvis Giske hadde sagt ‘stebror’, så ville kanskje Jan ha vært med.
      Hva vet jeg.
      Og det er ikke sånn, at dette var noe, som jeg fant på.
      For våren 1980, så sluttet min far plutselig, å komme hjem, om kveldene.
      Og jeg var ikke vant med, å bo alene, (som niåring).
      Så da ble jeg litt sånn stiv og nesten sjokkert, liksom.
      Noe sånt.
      Og så dro faren min meg ned til Haldis.
      (Han sa at det var to jenter der, på min alder, som jeg kunne leke med.
      Og det var Haldis sin datter Christell og hennes venninne Nina Monsen).
      Og så var Haldis og Christell med, på sommerferie, med Olsen-slekten, (og Roger Stenberg sin familie), til Jugoslavia, sommeren 1980.
      Og etter den ferien, så var jeg, en gang, nede hos Haldis, faren min og Christell, i Haldis sitt hus, i Havnehagen.
      Og da sa min far og Haldis, at Christell og jeg, skulle være, som søsken.
      Og jeg hadde jo en søster i Larvik, (nemlig Pia).
      Så å få enda en lillesøster.
      Det ble kanskje litt mye/kjedelig.
      (Jeg var jo bare 9-10 år, på den her tida).
      Og da sa jeg, at da skulle vi dele liksom.
      Sånn at da skulle jeg ha halvparten, av en platesamling, som Christell satt på gulvet og spilte.
      (Som hu hadde fått av mora si.
      Som hu hadde funnet, på loftet.
      Så det ble som noe nytt, da).
      Men en av de neste gangene, som jeg var nede hos Haldis.
      Så sa Christell, (var det vel), at hennes far, i Ålesund, hadde sagt, at jeg ikke skulle ha noen, av de platene, for de hadde han kjøpt, i sin tid.
      Så dette med om Christell og jeg, skulle være søsken, det ble som noe som rant ut i sanden, muligens.
      Men vi feiret jo jul sammen og dro på ferieturer sammen.
      Men det var ikke jeg som fant på det, å kalle meg og Haldis sine unger, for søsken.
      Det var faren min og Haldis da, (for å si det sånn).
      Men egentlig, så må man jo si, at Haldis, er min fars nye kone.
      Og at disse, er min fars nye kone sine slektninger.
      Og da blir jo ikke dette, som min slekt.
      Det blir jo som en tulle-slekt liksom, for meg.
      Så det er ikke sånn, at det noe mål for meg, å bli godtatt, som en bror av Jan.
      Det med Jan, blir bare, som noe tull, for meg.
      (Må jeg si).
      Siden at dette, er min fars nye kone sin slekt da.
      (For å si det sånn).
      Men min far dro meg med ned dit, og prata om, at jeg skulle være broren, til Jan sin yngre halvsøster Christell, i sin tid.
      Og min yngre søster Pia, flytta også inn, hos Haldis og dem, noen år etter denne pratinga, om at Christell og jeg, skulle være søsken.
      Så det er rimelig komplisert da, for å si det sånn.
      Men det er ikke sånn, at jeg har noe interesse, å være lillebroren til Jan, liksom.
      Da er det nok heller omvendt, (vil jeg si).
      Og at dette er noe, som jeg _ikke_ ønsker.
      Bare for å ta med om det.
      Beklager at det blir mye skriverier, for å prøve, å forklare om dette.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • I dag
    • Anita Berglund
      14:41
      Anita Berglund

      Lykke til med alt sammen 😃!
    • Erik Ribsskog
      14:56
      Erik Ribsskog

      Hei,
      takk i lige måde!
      Jarle Kristiansen har forresten, en storesøster, som heter Sølvi.
      Og hu gikk i klassen min, på Torstrand skole, fra høsten 1978 til høsten 1979.
      Og hu var også, ei venninne, av min søster Pia, (hvis du husker henne).
      Du får hilse, hvis du treffer på disse av mine Larvik-bekjente.
      Kjenner også Frode Kølner, Ole Morten Halvorsen, Morten x 2, Willy, ei prestedatter ved Bøkeskogen, og broren hennes, Tin-Tin, ‘Bølle-Laila’, Oskar, Johnny, storebroren til Johnny, osv., osv.
      En Romerike-bekjent ved navn Kalle, (kamerat av min tremenning Øystein Andersen), driver visst også fiskebutikk i Larvik nå, (har Øysteins kamerat Glenn Hesler fortalt meg).
      Dette er en Kalle, fra biljard-eliten.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Igjen takk for svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
  • Mer fra Facebook

    Du og Anita Berglund har ingen forbindelser på Facebook
    Selvstendig næringsdrivende
    Bosted: Larvik, Norway
    • Samtale startet mandag
    • Erik Ribsskog
      12.09.2016 02:34
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg søkte på min fars stesønn Jan Snoghøj, og fant deg, hos Nasjonalbiblioteket.
      Var det du som var Jan sin nabo, i Havnehagen?
      Dere var kjærester, på den tida, som min far, (Arne Mogan Olsen), ble sammen med Jan sin mor Haldis.
      Du hadde en yngre bror, (som var et par år eldre enn meg, som er født, i 1970).
      Og jeg satt på med din mor og lillebror en gang, hjem til bestemor Ågot på Sand, fra Svelvik sentrum, en julaften, på begynnelsen, av 70-tallet.
      Mora di klagde, for å hu kunne ikke stoppe der hvor Ågot bodde, mente hu, på riksveien.
      I tilfelle det kom biler bak.
      Men hu klarte det likevel.
      Jan sin lillesøster Christell viste meg, at Jan hadde flere titalls kondomer, i en skuff, under senga si, i Havnehagen, (på begynnelsen av 80-tallet).
      Så jeg skjønner at dere hadde det artig der, (på rommet som seinere ble min søster Pia sitt rom vel).
      Pia bodde lenger enn meg, hos vår mor, i Larvik.
      Og jeg ser at du bor i/ved Bøkeskogen nå.
      Og der var jeg med, på en idrettsdag, med Torstrand skole, i 1978 eller 1979, husker jeg.
      Og min mor bodde også flere andre steder i Larviksdistriktet, på 70-tallet.
      Jeg har skrevet memoarer, fra Larvik og Berger blant annet.
      Så du får si fra hvis du kjenner noen forlagsfolk som er interessert i å utgi disse.
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • mandag
    • 21:38Anita Berglund har godtatt forespørselen din.
    • Anita Berglund
      12.09.2016 21:41
      Anita Berglund

      Hei. Jeg var nok ikke Jans nabo, nei. Vi kjente hverandre litt både på ungdomsskolen, videregående og litt etterpå, men vi har aldri hatt sex. Han er en i rug krimleser, så han har lest et par av mine manus som testleser.
      Ha en fin dag.
      Mvh Anita Berglund.
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      01:17
      Erik Ribsskog

      Hei,
      nei, det er mulig, at jeg blander deg, med Line Gjelseth.
      Jan er jo 7-8 år eldre, enn meg.
      Og jeg bodde i Larvik, på 70-tallet.
      Og min far lot meg bo alene, i Hellinga 7B og Leirfaret 4B, etter at han selv, flytta ned til Haldis, i 1980.
      (Min far møtte Jan, i en lokal sykkelklubb, og Jan var liksom Kirsten giftekniv da, og ‘dro’ min far ned til Haldis.
      Noe sånt).
      Jeg husker at Jan leste Morgan Kane, (hvis jeg ikke tar helt feil), på 70/80-tallet.
      Og også Robert Ludlum, vel.
      Noe sånt.
      Jan har jo vært kjent som ‘kjærlighetsdoktoren’ i media, og hans yngre søster Christell, er noen ganger, som Bergeråsens svar på Dr. Ruth, (husker jeg, fra 90-tallet).
      Husker at vi i Olsen-slekta, hadde grillfest, nede hos onkel Håkon, i Hellinga, i 1977 deromkring, kanskje.
      Og et ungt kjærestepar, kom gående forbi.
      Og onkel Håkon klikka, og ropte: ‘Kjærestepar’, til de.
      (Noe sånt).
      Og det lurer jeg på, om kan ha vært Jan og deg, for eksempel.
      Men du bodde kanskje i Svelvik og ikke på Bergeråsen?
      Bare lurte.
      Mange takk for svar, forresten!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • I dag
    • Anita Berglund
      08:46
      Anita Berglund

      Ja, jeg bodde i Svelvik 😃. Jeg kan ikke huske den episoden med å bli ropt som kjærestepar og Jan og jeg var aldri kjærester, så jeg tror ikke at det heller kan ja vært meg, uten at jeg kan være skråsikker på det.
      Hvorfor er du så interessert i dette?
      Jeg visste ikke at Jan er kjent som kjærlighetsdoktoren 😍😍. Hvorfor det?
      Anita
    • Erik Ribsskog
      09:44
      Erik Ribsskog

      Hei,
      det kan jo ha vært sånn, at du var på besøk, hos Jan og dem, i Havnehagen.
      En gang sommeren 1978, (var det vel antagelig).
      Og så gikk du og Jan, gjennom Hellinga.
      Når du skulle ta bussen, tilbake til Svelvik, på lørdagskvelden.
      Og så rakk du/dere, ikke bussen.
      Og så gikk dere tilbake, til Haldis.
      Sånn at dere måtte gå forbi grillfesten vår, to ganger.
      Og det ble kanskje for mye, for onkel Håkon, som ikke skjønte, hvorfor dere spionerte så mye, liksom.
      Noe sånt.
      Jeg har jo bodd, i både Larvik og Svelvik selv.
      Og jeg fikk jo ikke lov til, å bo, nede hos Haldis.
      Så jeg har ikke fått fulgt med så mye, på hva som har foregått, liksom.
      Det er jo en komplisert situasjon, siden at min far er samboer med Haldis.
      Haldis ble da hans nye samboer og Jan, Viggo og Christell hans stebarn.
      Men Jan sa en gang på Gulskogen, (til ei i klassen min), at han ikke hadde noen bror/stebror som heter Erik.
      Så det er veldig komplisert da, må man vel si.
      Og min søster Pia flytta seinere til Haldis, fra vår mor i Larvik.
      Så da ble det enda mer komplisert.
      Og jeg blir også tulla med, i diverse arvesaker, i Norge, blant annet.
      Og mye mer.
      Så jeg driver med sleksforskning og industrihistorieforskning osv., i håp om å løse floken, hvor nå den er.
      Prøver også å finne ut om jeg blander hu Line Gjelseth med noen, for hu var vel kanskje litt vag, i sine skriverier.
      Men hvis du ikke bodde i Havnehagen, så var det nok ikke deg jeg husker, som dama til Jan, fra 80-tallet.
      Men det kan ha vært deg jeg husker, fra Hellinga-grillfesten, på 70-tallet.
      Det med kjærlighetsdoktoren var visst, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.
      Jeg skal se om jeg får sendt det blidet, hver øyeblikk.
    • Erik Ribsskog
      09:48
      Erik Ribsskog

      Her er det fra Dagbladet, i 2004.
      Igjen takk for svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • Anita Berglund
      10:11
      Anita Berglund

      Huff, så trist med tull med arv og ikke bli godtatt som stebror. Må være vondt.
      Jeg kan ikke huske akkurat denne episoden du beskriver. Men det kan kanskje ha vært meg? Jeg vet at jeg pleide å dra på dans på Berger en dag i uken det ene året, og jeg vet at jeg kjente Jan da. Beklager for at jeg ikke kan være mer sikker.
      Jeg kjenner dessverre ikke Jan så godt at jeg vet noe særlig om familien hans.
      Lykke til med slektsforskningen!
      Klem.
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      17:55
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg hadde en farmor, på Sand, så det var ikke så nøye for meg heller.
      Men det var så komplisert, siden at min far flyttet fra meg, da jeg var ni år gammel.
      Da min farmor døde, så stod det ‘Arne Haldis’, i dødsannonsen.
      Men Haldis sin datter Christell sin halvbror Bjørn, (som er/var i Johanitterordneen), sier at vi ikke er i slekt.
      Så min far og Haldis, (Jan sin mor), er visst noen ganger i slekt, og andre ganger ikke.
      Så da blir det som noe tull, må jeg si.
      Så jeg prøver å finne ut av ting, da.
      For det som skjer, i mitt liv, er at jeg plutselig ble bortført og tvangsinnlagt, i fjor.
      Og sånne ting skjer hele tida.
      Så det er tydelig at det er noe tull noe sted.
      Jeg får heller ikke arv etter min mormor, (som bodde i Nevlunghavn, så det er Larvik tingrett som tuller), som døde, i 2009.
      Jeg bodde også på en gård, i Kvelde, (Løvås gård), i 2005, og min onkel Martin og dem, nekter å sende meg viktige papirer, (som attest fra Rimi-Hagen), som lå igjen etter meg, da jeg måtte rømme derfra, på 35 års-dagen min, i 2005.
      Så det er mye rart.
      Det var kanskje dans, på Samhold, på den tida.
      Så det er ikke mitt mål, å bli godtatt som bror, av Jan.
      Men mitt mål, er å ha mitt eget liv, og få mine rettigheter, som alle andre nordmenn, liksom.
      Men det er liksom bare Sovjetstat overalt da, for å si det sånn.
      Og samtidig så var min far eldste sønn, og jeg er min fars eldste sønn.
      Og min farfar hadde en slektsbedrift, som het Strømm Trevare, på Sand.
      Og dit har nå Jensen Møbler flyttet.
      Og jeg mener at jeg har bruksretten, på det etter min farfar.
      Så det er mye rart.
    • Erik Ribsskog
      17:56
      Erik Ribsskog

      Men du får ha takk for svar, ihvertfall!
      Lykke til videre i Larvik.
      (Min mor bodde blant annet i Jegersborggate, i Larvik sentrum, fra 1978.
      Og jeg har fortsatt en kamerat, (Jarle Kristiansen), på vennelista mi, på Facebook, fra den tida).
      Mvh.
      Erik Ribsskog
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      04:03
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg har tenkt mer, på det her nå.
      Og jeg må nok ha sagt, til hu Giske, (i russe-klassen min, i Drammen), at jeg hadde, en stebror, som het Jan.
      Og så har hu spurt Jan, om han hadde, en bror, som het Erik.
      (For hu jobba, i Rødgata, hvor Jan bodde, på den tida.
      Nemlig skoleåret 1988/89).
      Og så har Jan glemt meg, (siden at jeg bodde, for meg selv, i Leirfaret), og sagt, at han ikke hadde, noen bror, som het Erik.
      Men hvis Giske hadde sagt ‘stebror’, så ville kanskje Jan ha vært med.
      Hva vet jeg.
      Og det er ikke sånn, at dette var noe, som jeg fant på.
      For våren 1980, så sluttet min far plutselig, å komme hjem, om kveldene.
      Og jeg var ikke vant med, å bo alene, (som niåring).
      Så da ble jeg litt sånn stiv og nesten sjokkert, liksom.
      Noe sånt.
      Og så dro faren min meg ned til Haldis.
      (Han sa at det var to jenter der, på min alder, som jeg kunne leke med.
      Og det var Haldis sin datter Christell og hennes venninne Nina Monsen).
      Og så var Haldis og Christell med, på sommerferie, med Olsen-slekten, (og Roger Stenberg sin familie), til Jugoslavia, sommeren 1980.
      Og etter den ferien, så var jeg, en gang, nede hos Haldis, faren min og Christell, i Haldis sitt hus, i Havnehagen.
      Og da sa min far og Haldis, at Christell og jeg, skulle være, som søsken.
      Og jeg hadde jo en søster i Larvik, (nemlig Pia).
      Så å få enda en lillesøster.
      Det ble kanskje litt mye/kjedelig.
      (Jeg var jo bare 9-10 år, på den her tida).
      Og da sa jeg, at da skulle vi dele liksom.
      Sånn at da skulle jeg ha halvparten, av en platesamling, som Christell satt på gulvet og spilte.
      (Som hu hadde fått av mora si.
      Som hu hadde funnet, på loftet.
      Så det ble som noe nytt, da).
      Men en av de neste gangene, som jeg var nede hos Haldis.
      Så sa Christell, (var det vel), at hennes far, i Ålesund, hadde sagt, at jeg ikke skulle ha noen, av de platene, for de hadde han kjøpt, i sin tid.
      Så dette med om Christell og jeg, skulle være søsken, det ble som noe som rant ut i sanden, muligens.
      Men vi feiret jo jul sammen og dro på ferieturer sammen.
      Men det var ikke jeg som fant på det, å kalle meg og Haldis sine unger, for søsken.
      Det var faren min og Haldis da, (for å si det sånn).
      Men egentlig, så må man jo si, at Haldis, er min fars nye kone.
      Og at disse, er min fars nye kone sine slektninger.
      Og da blir jo ikke dette, som min slekt.
      Det blir jo som en tulle-slekt liksom, for meg.
      Så det er ikke sånn, at det noe mål for meg, å bli godtatt, som en bror av Jan.
      Det med Jan, blir bare, som noe tull, for meg.
      (Må jeg si).
      Siden at dette, er min fars nye kone sin slekt da.
      (For å si det sånn).
      Men min far dro meg med ned dit, og prata om, at jeg skulle være broren, til Jan sin yngre halvsøster Christell, i sin tid.
      Og min yngre søster Pia, flytta også inn, hos Haldis og dem, noen år etter denne pratinga, om at Christell og jeg, skulle være søsken.
      Så det er rimelig komplisert da, for å si det sånn.
      Men det er ikke sånn, at jeg har noe interesse, å være lillebroren til Jan, liksom.
      Da er det nok heller omvendt, (vil jeg si).
      Og at dette er noe, som jeg _ikke_ ønsker.
      Bare for å ta med om det.
      Beklager at det blir mye skriverier, for å prøve, å forklare om dette.
      Mvh.
      Erik Ribsskog
  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog


    Ny
    klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
    Erstatningssak ref: 26/3754

    Erik Ribsskog Wed, Sep 14, 2016 at 2:26 AM

    To: Norsk Presseforbund



    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)”


    Hei,

    jeg må nesten sende, en ny klage, på en lignende sak.

    Denne
    gangen, har jeg funnet ut, at Arbeiderbladet, i januar 1993, (se
    vedlegg), skrev at min fars nye kone Haldis sin sønn Jan, (fra et
    tidligere ekteskap), studerte medisin, på tredje året.

    Men Jan fylte jo 31 år, i 1993, (han er født, i 1962).

    Så hvis Jan hadde hatt artium, så ville han nok ha studert, (på Blindern for eksempel), tidligere, mistenker jeg.

    Så jeg synes at dette kan virke som, at media her igjen, tuller med mine slektninger.

    Og at de liksom prøver, å blåse opp, min fars stesønn Jan, da.

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Drammens
    tidende skriver også, (se vedlegg), i fødselsannonsen, for Jan sin
    datter Tiril, (et år eller to tidligere), at hun er: ‘En fantastisk søt
    jente’.

    Og da legger Drammens Tidende lista høyt, mener jeg.

    Er
    det riktig, å legge lista så høyt, for den oppvoksende slekt, (når det
    gjelder krav/press, når det gjelder utseende osv., lurer jeg).

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det
    er også sånn, at Arbeiderbladet, (som jo nå heter Dagsavisen, det er
    ikke sånn, at jeg ikke vet det), de kaller, i sin artikkel Jan, for:
    ‘Mirakelmannen’.

    Men det blir, som noe flåsete, (må man vel si).

    Og at de prøver, å blåse opp Jan.

    Og det veit jeg ikke, om er, noe særlig bra.

    Her bryter nok Arbeiderbladet/Dagsavisen, med god presseskikk, vil jeg si.

    De prøver muligens å ‘drite ut’ Jan.

    Jans mor Haldis Humblen har/hadde slekt i LO.

    Nemlig Odd Humblen, (fra Telemark), som var i LO, under krigen, blant annet.

    Så det er mulig, at det finnes konflikter, internt i min fars nye kone sin slekt.

    Og at det er derfor, at Jan, blir blåst opp, på denne måten, i den nevnte artikkelen.

    Så dette må jeg klage på, (synes jeg).

    Og Jan blir også kalt ‘kjærlighetsdoktoren’, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.

    (Se vedlegg).

    Og det er også, som noe flåsete, vil jeg si.

    Så det må jeg også klage på.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-08-27 10:17 GMT+02:00
    Subject:
    Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
    Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref:
    26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er klage, nummer ‘ørten og en’, på Aftenposten.

    De har igjen tullet, med mine slektninger.

    Dette gjelder dødsannonsen til Oddbjørn Humblen.

    Og han var faren til min fars stedatter, (i hans tredje familie), Christell Humblen.

    Og
    i Aftenposten sin versjon, av denne dødsannonsen, så ser det ut som,
    (vil jeg si), at Christell sin datter Ronja, er Oddbjørn Humblen sitt
    oldebarn.

    (For Aftenposten har ikke brukt linjeskift, (der det skal være), i denne annonsen.

    Vil jeg si).

    Jeg
    legger også ved en kopi, av denne dødsannonsen, fra Sunnmørsposten,
    (Oddbjørn Humblen var fra Ålesund, men dattera hans Christell bodde, på
    Østlandet, hos sin mor, som var fra Tysnes, ved Bergen).

    Og det er også sånn, at begge avisene, staver Humblen feil, for de staver ‘e’-en i Humblen, som ‘é’.

    Men den appostroffen, (heter det vel), over e-en, skal ikke være der, (såvidt meg bekjent, ihvertfall).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2016-08-14 6:42 GMT+02:00
    Subject:
    Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
    Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref:
    26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er klage nummer ‘ørten’ på Aftenposten.

    Også denne gangen, så tuller de, med en slektning, av meg.

    Denne gang, så er det min lillesøster Pia, som de tuller med.

    De skriver, (se vedlegg), at hennes etternavn, er ‘Ripskog’.

    Men det er selvfølgelig feil, det riktige skal være: ‘Ribsskog’, såklart.

    Så dette må jeg klage på.

    Dette
    er ‘ørtende’ gang, at Aftenposten tuller, (etter å ha kalt min morfars
    hus, i Nevlunghavn, (muligens det største, i bygda), for et lite hus, på
    80-tallet).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg kan også ta med om, at min søster Pia, tydeligvis ikke, fikk lov til, å være med, på bildet, (til Aftenposten).

    Kun hennes venninne Monica Lyngstad, (fra Røyken), var med på dette bildet, fra rett utafor politihuset på Grønland.

    (Tror de at de er med i en Olsenbanden-film, eller.

    Spurte de om det?).

    Og hu tredje venninna deres, pleier å være, ei Siv fra Røyken.

    Men i denne Aftenposten-artikkelen, (fra 20. mai 2009), så er visst hu Siv bytta ut, med ei Carina Dahl.

    Men kan det være riktig.

    Eller er det Siv som skøyer, (og bruker ‘tulle-navn’), lurer jeg.

    Hm.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-08-11 19:24 GMT+02:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>

    Hei,

    jeg så nå tilfeldigvis på Dagbladet.no, at det finnes noe, som heter Medietilsynet.

    Og jeg tenkte at jeg kunne klage, på NRK, til dere.

    NRK løy om meg og mobbet meg, på et TV-program, som het Tweet 4 Tweet, i 2012.

    Og seinere har de lovet meg erstatning, men ikke villet sende den.

    (Det er sånn at man kan mistenke at de brukte disse pengene på julebordet, eller noe).

    Og
    egentlig, så skylder de meg millioner, (i tapt lønn), for å ha ødelagt
    ryktet mitt, (som høyskolekandidat i IT og tidligere butikksjef, osv.),
    mener jeg.

    Dette, (Tweet 4 Tweet), skulle visst være, et slags humor-program.

    Og det er en ting, at NRK ler av folk, på lørdagskveldene, når disse folkene, har vært i TV-nyhetene, hele uka.

    Det blir en ting, liksom.

    Men her var det sånn, at NRK bare lo av meg, liksom.

    Uten å først, ha snakket om meg, på ‘vanlig’ vis, i et nøkternt dokumentar-program, liksom.

    Så dette var bare som noe kvalmt, fra NRK, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og hverken Kringkastingsrådet eller PFU, er interesserte i, å gi meg oppreising/rettferdighet, (kan det virke som).

    Så jeg prøver derfor å sende, om denne saken, til dere også.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-01-31 16:06 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    har jeg sendt om dette til dere?

    Jeg leste en artikkel, på Dagbladet.no nå, om Kringkastingsrådet.

    (http://www.dagbladet.no/2015/01/31/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/kringkastingsradet/37466326/).

    Og det er ikke fordi at jeg ikke har andre ting å gjøre.

    Men jeg har vært så misfornøyd, med hvordan Kringkastingsrådet har
    behandlet min klage, på NRK’s TV-program Tweet 4 Tweet.

    (Hvor jeg ble tulla med, av Thomas Seltzer og Jenny Skavlan).

    Jeg tror ikke, at jeg har sendt om dette, til dere.

    For pressens faglige utvalg, det navnet, heter jo noe om ‘pressen’.

    Og pressen kommer vel av de maskinene, som trykte aviser.

    Så at man kunne klage på NRK, til PFU, det har jeg vel ikke tenkt på
    som en selvfølge.

    Men det stod noe lignende, i den artikkelen, som at man kunne klage,
    til PFU, på etiske problemer, hos media.

    Og dette at NRK angrep meg, som var en grunder/entrepenør, i
    oppstartfasen, på den måten.

    (Ved å latterliggjøre og le av meg.

    Og lyve om meg.

    Før de har gjort det norske folk kjent med meg, på en bra måte).

    Det syntes jeg, at er uetisk.

    Så det vil jeg klage på.

    Og løgnene i seg selv, (som det står mer om, i den videresendt
    e-posten, som følger med, denne e-posten), de er jo uetiske nok, i seg
    selv, de og.

    Så jeg prøver å sende om det her, til dere.

    Selv om jeg har hatt dårlig respons fra dere tidligere.

    Jeg fikk høre det, fra en sånn ‘Dasslokket-sliter’ hos dere, (da jeg
    ringte dere, fra England, for en del år siden.

    Noe om å: ‘Pisse i motvind’.

    Så det er kanskje ikke så mye håp, i forbindelse med det, at jeg
    sender denne e-posten.

    Det er vel som å si, at det er stor forskjell, på de forskjellige
    endene, i en andedam.

    Men men.

    Jeg får prøve å ta en ‘sendings’, åkke som.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-09-17 21:32 GMT+02:00
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
    Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>
    Cc: erik.berg.hansen@nrk.no, info@nrk.no, Postmottak Sivilombudsmannen
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg kom på noe mer, om denne klagen.

    Tweet 4 Tweet-programmet, de snudde også ting på hodet.

    De sa at jeg hadde nettbutikk først, og så blogg.

    Men jeg startet nød-blogg, i 2007, og nettbutikk, i 2010, (etter at
    nødbloggingen hadde blitt en livsstil, liksom).

    Og det var også mye mer tull og tøys, som jeg har tatt med om før.

    Som at jeg skrev flere hundre sider hver dag, (eller noe i den duren).

    Og at jeg liksom blandet børs og katedral.

    (Noe jeg har forklart om, i den forrige e-posten, at helt klart er
    trakassering av meg.

    Alle kan ha nettbutikker.

    Men ikke meg, som har nødblogg, (som har vært oppe så lenge, at det
    har blitt en livsstil).

    Jeg er for tiden i Oslo.

    Og i butikker osv., så ser jeg trynet til denne ‘Selters’, (som jeg
    ikke hadde hørt om, da jeg flytta til England, i 2004. På den tida var
    det Harald Eia og Bård Tufte Johansen og dem, som var kjente), i et
    blad, som heter Campus, (nr. 3, 2014).

    Og i det bladet, så står det, (i et intervju, med Thomas Seltzer), at:
    ‘Han gikk i lære hos ‘Skavlis”.

    Og da menes det vel Frederik Skavlan.

    Så her kan det være, (deres populære program-vert), Fredrik Skavlan,
    som trekker i tråder, (tenkte jeg, etter å ha lest denne
    student-publikasjonen).

    Har Skavlan ‘driti seg ut’, ved å ikke ville ha med meg, i sitt kjente
    program, (siden at jeg er så kjekk, eller noe, og ville fått Skavlan
    til å se mindre kul ut, eller noe sånt?).

    Og så har han får sin niese Jenny Skavlan og sin ‘læregutt’ Seltzer,
    til å drite meg ut, i et ‘nisje-program’.

    For å ødelegge livet mitt.

    For hvis jeg blir kjent, så får Skavlan kjeft, siden at han ikke ville
    ha meg med, i programmet sitt, (på den tida, som jeg begynte å
    nød-blogge).

    Er det noe sånt, som ‘førehev’?

    Med anti-samrøre/kameraderi-hilsen,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-09-06 23:39 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>

    Hei,

    jeg ble minnet på denne klagen.

    Siden at det var i en nettavis, om at Jenny Skavlans bikini-designer,
    hadde blitt snytt, eller noe i den duren.

    Sivilombudsmannen har ikke svart.

    Kringkastingsrådet sier at siden jeg har nevnt TV-programmet, (Tweet 4
    Tweet), i e-poster osv., så kan jeg ikke få erstaning.

    Men jeg mener det, at det blir som noe russisk, at de skal inn i huet
    mitt, liksom.

    Og også at det blir som noe overvåking, hvis de sitter der, og
    gransker bloggen min, for å finne noe de kan bruke mot meg, av alt jeg
    har blogget om, i de siste sju årene, (og dette er faktisk en
    nød-blogg).

    Så de bruker min nød-blogg mot meg, noe jeg synes er patetisk og forkastelig.

    Dessuten synes jeg det, at 25.000, er alt for lite i erstatning.

    De sa mye tull og tøys om meg.

    Som at jeg skrev hundre sider hver dag.

    Og gjorde narr av web-design-ferdighetene mine.

    (Men dette var en nødløsning, på grunn av flere hacking/kapring-angrep).

    Og de sa at jeg blandet børs og katedral.

    Siden jeg har en nettbutikk, (og en nød-blogg).

    Det er greit for hvem som helst, å ha en nettbutikk.

    Unntatt for meg, virker det som, (ifølge Jenny Skavlan, på Tweet 4 Tweet).

    Så jeg blir gjentatte ganger her, (både av Jenny Skavlan og
    Kringkastingsrådet), trakassert, fordi at jeg har en nød-blogg, virker
    det som.

    Det er jo helt tulle-ruskt, molbo-land.

    Og det er på Disimilis-stadiet, må jeg si.

    Og Seltzer latterliggjør meg også, på sin ‘Doktor Brille-aktige’ måte,
    må jeg si.

    (På sitt utspekulerte akademiker-vis, (eller om man skal si
    pseudo-akademiker-vis, etter å ha lest hans siste kronikk, hos
    Dagbladet.no, som jeg syntes at var litt sånn Erasmus Montanus, eller
    noe i den duren, for å si det sånn).

    Så dette ville jeg klage på.

    (Siden Sivilombudsmannen ikke svarer.

    Noe dere hos høyesterett jo heller ikke gjør.

    Så jeg jeg må vel sende til høyeste-høyesterett, da.

    Det må vel bli Gro Harlem Brundtland?

    Eller en menneskeretts-domstol).

    Lykke til med å skrive svar denne gangen.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-05-15 14:15 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
    Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

    Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
    e-poster i NRK’s navn.

    For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

    Det burde være 25 millioner, mener jeg.

    Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
    får pengene.

    Det er jo bare tullball.

    Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

    Nei, dette kjøper jeg ikke.

    Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
    eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

    De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
    e-post-adresse.

    Så det er tydelig at de er i hans lomme.

    Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

    Det synes jeg at er for dumt.

    Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

    Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

    Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

    Er Norge møkkalandet, eller?

    Nå får dere skjerpe dere.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
    slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

    Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
    før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

    Jeg liker ikke sånn ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

    PS 2.

    Mer om tull fra dere:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    ________________________________
    Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681
    ________________________________
    Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei

    Beklager en masse.

    Kan du være vennlig å slette den er det fint.

    M.A.Borge

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 12. mai 2014 18:41
    Til: Mary Anita Borge
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
    Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681

    Hei,

    er dette noe med meg å gjøre, mener du?

    Arbeidsmiljø-utvalget?

    Hva skal dette bety?

    Linken din virker heller ikke.

    Erik Ribsskog

    On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
    <mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
    > http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
    > HORTE

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
    Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
    Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: eribsskog@gmail.com

    Erik Ribsskog

    Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
    den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
    25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
    programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
    belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
    kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
    på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
    fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
    ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
    løgnaktig.

    Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
    at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
    programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
    tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
    linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
    finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
    siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
    programleder oppmerksomhet.

    Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.

    Med hilsen

    Erik Berg-Hansen
    Rådssekretær i kringkastingsrådet.


    3 attachments
    nytt for meg.jpg
    127K
    ikke der i jula.jpg
    135K
    kjærlighetsdoktoren 2004.jpg
    164K

    PS.

    Her er vedleggene:

    nytt for meg

    ikke der i jula

    kjærlighetsdoktoren 2004

  • Enda mer fra Facebook

    rita omvik facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    Du og Rita Omvik har ingen forbindelser på Facebook
    Product Manager for Skintech As
    Bosted: Maura, Norway
    • Samtale startet i dag
    • Erik Ribsskog
      19:55
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg søkte på nettet, og fant ut, at du vant Frøken Norge, i 1993.
      Jeg var ferdig med førstegangstjenesten, (i Elverum), det året.
      Og min yngre søster Pia flytta inn hos meg, på den tida.
      (For hu var hjemløs, etter at bofelleskapet hennes, ble oppløst).
      Og når det nærmet seg jul.
      Så sa Pia, at jeg var invitert, til min far og hans nye kone/samboer Haldis.
      Og der skulle det også være, ei dame, som kom på fjerdeplass, (eller noe sånt), i frøken Norge.
      Men da julaften kom, og jeg dro, til Bergeråsen.
      Så var ikke hu frøken Norge-dama der.
      Min fars stedatter Christell, (som bare gikk i joggedress, på julaften), sa at hennes eldre halvbror Jan, hadde tulla, med hu frøken Norge-dama.
      Og at det var grunnen, til at hu ikke dukka opp der.
      Og Jans mor Haldis klagde da på, at Jans damer, alltid var så unge.
      Men hvilken frøken Norge-finalist, (fra 1993), kan dette ha vært, egentlig?
      For jeg har nå drevet, med slektsforskning, i mange år.
      Og jeg kan forstå, hvem dette, kan ha vært.
      Kan det ha vært sånn, at disse folka, (må jeg kalle dem), bare har tulla med meg?
      Beklager hvis det ikke var greit, å sende melding.
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog