johncons

Måned: januar 2024

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Klage/Fwd: Chat transcript
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 29. januar 2024 kl. 00:03
    Til: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no
    Kopi: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, post post@forbrukertilsynet.no, Post post@forbrukerradet.no, post post@finkn.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, Post post@brukerklagenemnda.no, NKOM firmapost@nkom.no
    Hei,

    dette tror jeg må være Putins våte drøm, at vi har firmaer med så ‘russisk’ kundeservice i Norge.

    Ikke bare har jeg gått på handel og kontor og NHI.

    Jeg har også jobbet på Matland/OBS Triaden, hvor kunde-servicen var i høysetet.

    Og jeg har også jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år.

    Og hvis jeg hadde behandlet kundene, sånn som dere, så hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra en overordnet (daglig leder/administrerende direktør) om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 2. mars 2023 kl. 14:55 skrev Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no:
    Hei,

    Takk for din henvendelse.

    Da har jeg lest gjennom chatten og fått undersøkt terminering av ditt nummer.
    Jeg finner ikke noen som helst sted hvor min kollega har sagt noe feil eller gitt noe form av dårlig service.
    Men jeg ser at du selv har vært usaklig og sagt nedlatende kommentaren som vi ikke setter pris på.
    Eksempel :
    ” det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere “
    og

    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp”

    • var dette her rasistisk og nedlatende ment ?

    Slike samtaler setter ikke vi pris på hos oss og ser at det har vært en lignende historikk tidligere.

    Grunnet dette så vi terminert bestillingen din hos oss.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Mona
    Talkmore kundesenter

    FacebookTwitterInstagramNewsdesk
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    På Thu, 2 Mar ved 2:20 PM , Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com skrev:
    Hei,

    dette synes jeg var et fælt eksempel på dårlig kundeservice (muligens det værste jeg har vært borti, og jeg har gått tre år handelsgymnas og jeg har også gått på NHI og jeg har også blant annet jobbet ti år som leder i dagligvarebransjen) og det er også snakk om avtalebrudd, vil jeg si.

    Dere skryter av at dere har Norges mest fornøyde kunder.

    Men det må muligens være en skrivefeil, tror jeg.

    Og at det riktige skal være Norges mest misfornøyde kunder.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: LiveChat support@livechatinc.com
    Date: ons. 22. feb. 2023 kl. 15:10
    Subject: Chat transcript
    To: eribsskog@gmail.com

    Chat transcript

    Navn: Erik Ribsskog
    Mobilnummer: (sensurert av johncons-blogg)
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Hva kan vi hjelpe med? Passord
    Velg avdeling: Privat

    You were transferred to Frida Wed, 02/22/23 02:24:11 pm Europe/Oslo

     Frida   02:24:11 pm 

    Hei!

     Erik Ribsskog   02:24:15 pm 

    Hei
    jeg bestilte nytt passord til mine sider
    men jeg har ikke fått noe mail/sms
    selv om dette er 20 minutter siden cirka at jeg bestilte nytt passord
    hallo
    ?

     Frida   02:27:53 pm 

    Hvilket nr gjelder det?

     Erik Ribsskog   02:28:04 pm 

    det jeg tasta inn
    41767056

     Frida   02:28:47 pm 

    Kunne du bekrefte din fødselsdato og adresse?

     Erik Ribsskog   02:28:58 pm 
    1. juli 1970
      (sensurert av johncons-blogg) Bekkestua Frida 02:31:08 pm

    Supert takk 🙂 Jeg kan ikke se at dette nr står hos talkmore i dag

     Erik Ribsskog   02:31:51 pm 

    jeg fikk en mail av dere 10. februar
    og det er fordi at jeg bestilte nytt abonnement
    Mobilnummer (sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Ubegrenset data Rask
    Dato 10.02.2023
    men når jeg prøvde passordet nå (fra mailen) så funka ikke det
    jeg kom hjem fra kiel-ferja nå nettopp
    og det funka før jeg dro til kiel
    jeg har også fått to sim-kort fra dere
    blant annet

     Frida   02:34:22 pm 

    Et øyeblikk så skal jeg få sjekket opp 🙂

     Erik Ribsskog   02:34:32 pm 

    ok

     Frida   02:40:50 pm 

    Ja stemmer. Dette nummeret kan jeg se er terminert og det vil derfor ikke være mulig å logge inn på mine sider

     Erik Ribsskog   02:41:13 pm 

    terminert?
    hva skal det bety

     Frida   02:43:10 pm 

    Det betyr at dette nummeret er sagt opp

     Erik Ribsskog   02:43:59 pm 

    jeg har ikke sagt opp noe hos dere
    det må være en feil
    jeg testa å sende tekstmelding nå
    og det funka
    men det er hos Telenor
    men det skulle bli portert til talkmore
    mens jeg var i kiel

     Frida   02:44:45 pm 

    Ja så din overføring er kansellert
    Du vil fortsatt være hos operatøren du er nå

     Erik Ribsskog   02:45:08 pm 

    men hva skal det bety
    hva er det som har skjedd
    jeg har som sagt ikke sagt noe abonnement
    eller noe lignende
    jeg har bare vært med kiel-ferja, og jeg har ikke vært i kontakt med hverken dere eller telenor
    jeg har bare sett på tv osv. på lugaren (og handla i kiel)
    for å si det sånn
    jeg har ikke kontaktet hverken dere eller telenor
    det må være en feil

     Frida   02:48:20 pm 

    Dette er fordi har sendt mail tidligere, fordi du har blitt utsatt for ID tyver. Vi har derfor sperret deg for å bli kunde pga tidligere henvendelser

     Erik Ribsskog   02:48:40 pm 

    nei, det er feil
    jeg fikk mailen nevnt ovenfor 10. februar
    er det en overordnet jeg kan snakke med der

     Frida   02:50:22 pm 

    Du kan kontakte oss på mail
    Var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med?

     Erik Ribsskog   02:55:17 pm 

    hvilken mail-adresse skal jeg da sende til

     Frida   02:55:34 pm 
    https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema
     Erik Ribsskog   02:55:36 pm 

    og hvor lang tid tar det å rydde opp dette
    har dere ikke en vanlig mail-adresse (en med alfakrøll)

     Frida   02:56:25 pm 

    Om du ønsker å sende oss mail må du kontakte oss via kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:56:37 pm 

    jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å surre så mye

     Frida   02:56:54 pm 

    Som er via den linken jeg sende deg, dette er vår mail

     Erik Ribsskog   02:57:09 pm 

    abonnementet ble jo godkjent

    1. februar
      så jeg synes at dette virker veldig rart
      men jeg liker bedre å sende vanlig mail (sånn at jeg har kopi i mitt mail-program og kan kopiere til andre) Frida 02:58:32 pm

    Om det er noe mer du lurer på anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss via https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:58:35 pm 

    jeg mener å ha send vanlig mali til dere før
    er det om å gjøre å sette rekort i være hurpete
    jeg har jobba som butikksjef
    og jeg ville ikke ha ansatt deg
    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp
    makan

     Frida   03:00:41 pm 

    Om du skal bli usaklig blir jeg nødt til ende denne chatten

     Erik Ribsskog   03:00:44 pm 

    først tuller dere sånn
    og så er du vanskelig
    hva er det som er så vanskelig med å oppi en vanlig mail-adresse
    har du ikke @ på tastaturet
    makan til kåling og tull og tøys med dere

     Frida   03:01:58 pm 

    Nei, eneste mail vi har er linken jeg har sendt deg tidligere hvor du kan fylle inn din henvendelse og meldingsboks

     Erik Ribsskog   03:02:33 pm 

    jeg mener at jeg har sendt dere vanlig mail før
    jeg er ikke så glad i de kontaktskjemaene
    har du ikke en sjef dere du kan spørre

     Frida   03:03:16 pm 

    Det får jeg dessverre ikke gjort så mye med, da dette er den eneste måten du kan sende mail til oss på

     Erik Ribsskog   03:03:28 pm 

    det høres rart ut
    har du ikke en sjef du kan spørre

     Frida   03:03:59 pm 

    Min sjef sier det samme som meg

     Erik Ribsskog   03:04:31 pm 

    kan jeg få navnet på denne sjefen

     Frida   03:04:42 pm 

    Nei, det kan du ikke
    Det har jeg ikke mulighet til å gi til deg

     Erik Ribsskog   03:05:30 pm 

    det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere
    og ikke med noen som jobber med kundeservice
    det kan da ikke være mulig
    kan jeg få snakke med noen andre der

     Frida   03:08:37 pm 

    Da du ikke klarer å holde deg saklig, ender jeg chatten.

    Frida archived the chat 03:08:48 pm

    Duration: 45m 31s
    Chat started on: https://talkmore.no/kontakt/kontakt_chat

    E-mail from LiveChat

    Hvordan vil du vurdere din kontakt med vår kundeservice?

    Svært misfornøyd
    Stort sett misfornøyd
    Hverken fornøyd eller misfornøyd
    Stort sett fornøyd
    Svært fornøyd

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Complaint/Fwd: Manage your accounts
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 28. januar 2024 kl. 21:56
    Til: complaintsresolution@lowellgroup.co.uk
    Kopi: Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com, bank.no@lowell.com, bank.no@lowell.mypurecloud.ie, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS strom.no@lowell.com, NorgesEnergi kundeservice@norgesenergi.no, Lowell Norge – kundesenter kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter kundesenter@los.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” post@sivilombudsmannen.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, LbF Leieboerforeningen lbf@lbf.no, post post@finkn.no, Akademikerforbundet post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Tr tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries phso.enquiries@ombudsman.org.uk, Info info@tpas.org.uk, Postmottak ASD postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office runcornoffice@taroe.org, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no, corporationsecretary@ofcom.org.uk
    Hi,

    the way I remember it, EE owes me money (and not the other way around).

    I got a monthly wireless broadband-plan, from EE (in Liverpool City Center) in the summer of 2017.

    And after a few weeks, the sim-card stopped working.

    And that wasn’t the only problem.

    I really wanted a USB-dongle (like T-Mobile/EE sold, around 2011).

    But they’d stopped selling these.

    And instead I had to buy a router.

    But the problem was that the router didn’t charge that well.

    So sometimes it ran out of power.

    And then I couldn’t use the internet, for a number of X hours.

    And that’s not really an alternative to ADSL/regular broadband then, I think.

    So I got a pay-as-you-go sim-card/router, from Three.

    (Since I’m a Norwegian citizen, then I’m not in the electoral-register.

    So it’s not easy getting monthly-plans in the UK (for Norwegian citizens).

    Even before Brexit this was a problem).

    So I just started buying pay-as-you-go-data/gigabytes at Tesco, etc.

    For the Three-router.

    And I got myself a flat in Tuebrook, in the autumn of 2017.

    And the flat was unfurnished.

    And I hadn’t brought any furniture etc. with me from Norway.

    So I had a lot of other stuff to buy (for the flat).

    So I just continued using the Three-router/sim-card/wireless broadband.

    And when the EE sim-card stopped working, then I must have stopped the direct debit, by using eighter my RBS internet-bank og Barclays internet-bank.

    But this was EE’s own foult, since their stuff didn’t work.

    They made the sim-card stop working (the way I remember it).

    And their router wasn’t good enough to do with charging (of the built-in battery).

    So it was basically rubbish, I’d say.

    (And it was also in a funny yellow colour.

    So it looked like EE had used a lot of effort into this product.

    But it didn’t work properly.

    And also they shut down my sim-card, after a few weeks, even if I had gotten money from a property-sale in Norway, some weeks earlier, so it was plenty of money, on both my British bank-accounts)

    So this I have to complain about.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell noreply@lowellgroup.co.uk
    Date: man. 13. mars 2023 kl. 17:44
    Subject: Manage your accounts
    To: eribsskog@gmail.com

    Lowell

    Mr Erik Ribsskog

    YOUR OUTSTANDING ACCOUNTS
    ORIGINAL COMPANY NAME LOWELL REF BALANCE
    EE Limited 314802737 £38.71
    £
    £
    £
    £
    £
    CKWM3DEF
    13/03/2023

    Dear Mr Ribsskog

    It’s never been easier to manage your account(s)
    It only takes a couple of minutes to register to manage your account(s) online.

    Visit www.lowell.co.uk today and let us know how much you’ll pay and how often, with an interest-free payment plan. At www.lowell.co.uk you can check your budget, set up a payment plan and keep track of your progress.

    It’s never been easier to manage your account(s) online, so take your first step towards a debt-free future today.

    www.lowell.co.uk
    0333 556 5700
    PO Box 13079,
    HARLOW, CM20 9TE
    Yours sincerely

    Robert Taylor
    UK Director of Customer Engagement

    You may have other accounts that are not included on this email. To review all of your accounts, please call us, or visit www.lowell.co.uk.

    Ceri, Port Talbot

    …Helpful, understanding, encouraging and approachable…Went out of their way to help in the best way that suited me and my situation.

    Samantha, Paignton

    ..Always reassuring, helpful, not pushy or judgemental, I really feel like it’s me that’s important and not my debt.

    Calls may be recorded for training and monitoring purposes. Lowell Financial Ltd. is a company registered in England and Wales under Company Reg No: 4558936. Authorised and regulated by the Financial Conduct Authority in respect of consumer credit regulated accounts. Registered Office: Ellington House, 9 Savannah Way, Leeds, LS10 1AB
    INTRODUCING LOWELL
    Lowell is a group of leading companies in the debt purchasing business. We are Lowell Financial Ltd (LFL) and we will be supporting you by providing you with enough time and the right options to deal with your debt(s) based on your circumstances. You can manage your account(s) without even picking up the phone by visiting our website at www.lowell.co.uk. You’ll just need your Lowell Reference number(s). If you want to have a chat about your account(s), you can call us on 0333 556 5700.Calls from a landline will be charged at a local rate; mobile charges may vary.
    TO MAKE A PAYMENT OR TO SET UP A PAYMENT PLAN

    If you already know how much you can afford to pay, you can use our automated 24 hour 7 day a week service to pay by debit card.

    Call us on 0333 556 5700.

    Please have your Lowell reference
    number(s) and your debit card to hand.

    If you bank online, you can pay directly to us.
    Our bank account number: 39543749
    Our sort code: 60-00-01
    You’ll also need your Lowell reference number(s).

    If you set up payments this way, please let us know when to expect them so we can set up your repayment plan for you.

    Set up an affordable Direct Debit by calling us on 0333 556 5700 or by visiting our secure website www.lowell.co.uk. (you’ll just need your reference number(s) and bank details).
    To see the full Direct Debit Guarantee, visit www.lowell.co.uk/direct-debit-guarantee

    CONTINUOUS PAYMENT AUTHORITY
    If you have chosen to make regular card payments to us these will be made under a Continuous Payment Authority (CPA). A CPA authorises us to withdraw the agreed amount from your specified account on an agreed frequency. CPAs can be set up weekly, fortnightly, four weekly or monthly.

    Payments taken from your card will appear on your bank account or card statement as ‘Lowell Portfolio I’. If we are unable to collect your payment, we will contact you to understand the reason why.

    If you are paying on a four weekly or monthly arrangement, we will make one further attempt to take the full missed payment amount 14 days later.

    We will not apply any fees and charges to your account as a result of a failed payment attempt.

    You are able to cancel the CPA by contacting us or your payment service provider at any time up to close of business on the day before payment is due to be taken.

    HOW WE USE YOUR DATA
    Our privacy notice can be found at www.lowell.co.uk/our-privacy-promise. This explains what personal data we collect about you and how we use it; it also sets out your rights and how to exercise them. To listen to our notice, please call 0800 021 2075 or if you would like a copy, please contact us.

    FREE IMPARTIAL DEBT ADVICE UPDATING YOUR CREDIT FILE
    If you are worried about your debts, you can get free and confidential advice from a number of independent organisations including:
    StepChange Debt Charity

    0800 138 1111 or www.stepchange.org
    National Debtline
    0808 808 4000 or www.nationaldebtline.org

    If your account(s) are being reported to the credit reference agencies, we will update them with details of your payments. If you pay an account in full, any default will show as ‘satisfied’. If we agree to accept a discounted settlement, any default will show as ‘partially satisfied’, when paid. Updating your credit file to show you are making payments or have settled your account could help to improve your credit rating and get your finances back on track.

    MAKING A COMPLAINT
    At Lowell, we are committed to dealing with all customers in a fair, reasonable and respectful manner. We do welcome any feedback on our communications with customers.
    We have a documented Complaints Policy – a copy of which is available upon request. If you do wish to make a complaint, please contact our Customer Relations Team by phone, letter or email.

    Freephone: 0800 542 0058 (we're open: Mon-Fri: 8am-6pm)
    Write to us, setting out full details, at Customer Relations, PO Box 13079, HARLOW, CM20 9TE
    Alternatively email: complaintsresolution@lowellgroup.co.uk
  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Klage/Fwd: Takk for din henvendelse
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 28. januar 2024 kl. 20:04
    Til: privat.support@globalconnect.no
    Kopi: Postkasse postkasse@datatilsynet.no, privat.support@globalconnect.no, NKOM firmapost@nkom.no, Homenet Support support@homenet.no, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, “inger.lise.blyverket” inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post post@finkn.no, Abuse abuse@telia.com, Telio kundeservice kundeservice@telio.no, NextGenTel kunde@nextgentel.com, NextGenTel Abuse Response Team abuse@nextgentel.com, Helpdesk Bitpro helpdesk@bitpro.no, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo kundeservice@proximo.no, innfordring innfordring@nextgentel.com, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, Tr tr@forbrukertilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,

    jeg har aldri hatt noe abonnement hos dere.

    Det er noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Og det er nok det som har skjedd her også.

    Jeg ønsker å få svar fra daglig leder (administrerende direktør) om dette.

    (Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Som jeg har forklart dere tidligere, så er det sånn, at jeg avtjente førstegangstjenesten, i lag med (blant annet) deres Billing Manager Anders Bøhler Thomassen.

    Så du/dere får hilse han.

    Det er kanskje han som står bak dette tullet?

    Thomassen klagde, fordi at jeg hørte på den og den sangen, på walkman, den første uka, i militæret (husker jeg).

    Og da vi var mer enn halvferdige med året, så lurte Thomassen på, hva jeg mente, om ei strøken blondine, som var i et porno-blad.

    (Noe sånt).

    Og da lurte jeg på om det var søstera til Thomassen (husker jeg).

    Men nå lurer jeg litt på, om det var ste-søstera mi.

    (Christell Humblen).

    For hu har vel et hull på CV-en (fra rundt den tida) hvis jeg ikke tar helt feil.

    Hm.

    ons. 1. mars 2023 kl. 11:28 skrev Privat Support privat.support@globalconnect.no:
    Hei Erik.

    Takk for din henvendelse.

    Her skjønner jeg dessverre ikke helt hva du mener.
    Vi kan ikke se at det er noe abonement registrert på deg , verken på globalconnect privat eller bedrift.

    Du hadde tidligere et abonnement hos oss på privat men dette ble sagt opp 17.12.21

    Ønsker deg en fin dag

    Vennlig hilsen

    Vilde S
    Kunderådgiver

    Markens gate 30
    4611 Kristiansand

    GlobalConnect.no
    Follow us on LinkedIn

    GlobalConnect Logo

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Klage/Re: FW: Re: RiksTV – 30292363
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 28. januar 2024 kl. 19:47
    Til: kundeoppfolging@rikstv.no
    Kopi: Postkasse postkasse@datatilsynet.no, post post@finkn.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, Abuse abuse@telia.com, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, post@rikstv.no, webmaster@rikstv.no, “Post (Medietilsynet)” post@medietilsynet.no, rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu, boligselskap@rikstv.no, forhandler@rikstv.no, NRK info@nrk.no, “Söderblom, Marit Annie” Marit.Annie.Soderblom@domstol.no, “rana.tingrett” rana.tingrett@domstol.no, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, Post post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no
    Hei,

    dette er ikke riktig bruk av personopplysningsloven, (hvis jeg skulle tippe).

    Den er nok ikke ment, å beskytte de kriminelle, i identitetstyveri-saker.

    Det var nok ikke det, som våre flinke lovmakere/politikere tenkte på, da de lagde denne loven.

    Så her har det stokket seg fælt for dere, må jeg si.

    Så her må dere skjerpe dere, og slutte å beskytte de kriminelle.

    Vennligst send om dette til en leder.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ons. 1. mars 2023 kl. 08:22 skrev kundeoppfolging@rikstv.no:
    Hei,

    Vi har dessverre ikken noe annet svar til deg nå, enn det du har fått av oss tidligere.

    Det kreves ikke noen form for ID-sjekk ved bestilling av abonnement på våre nettsider, og hvis noen har
    bestilt et abonnement med din kontaktinformasjon anbefaler vi deg å annmelde forholdene.

    Vi har ofte manuelle sjekker på bestillinger som kommer inn til oss, og dette er et av de nyeste tiltakene
    som er gjort for å forhindre bestillinger som er feil.
    Det er ikke mulig for oss å søke opp hvem som har bestilt abonnement i ditt navn i form av IP-adresser, da vi har
    regler å forholde oss til knyttet til personvern.

    Abonnementet som er bestilt i ditt navn er kansellert i sin helhet, og du har ikke blitt belastet noen kostnader
    av oss knyttet til dette.

    Med vennlig hilsen
    Therese
    Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS
    Telefon: 210 10 210
    www.rikstv.no/kontakt

    Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv

    Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
    This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: Wed Mar 01 2023 06:03:42 GMT+0100 (Central European Standard Time)
    To: kundeoppfolging@rikstv.no
    CC: postkasse@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;post@rikstv.no;webmaster@rikstv.no;post@medietilsynet.no;rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu;boligselskap@rikstv.no;forhandler@rikstv.no;info@nrk.no;Marit.Annie.Soderblom@domstol.no;rana.tingrett@domstol.no;eian@eianadvokat.no
    Subject: Re: Klage/Re: FW: Re: RiksTV – 30292363
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    tir. 3. mai 2022 kl. 13:21 skrev kundeoppfolging@rikstv.no:
    Hei,

    Vi har forsøkt å rydde opp der vi har mulighet til å

    gjøre endringer.

    Dette betyr at ditt abonnement er kansellert i sin helhet, og det vil ikke

    lenger være mulig å gjøre bestillinger via Min side for kundenummer 30292363.

    Med det sagt så anbefaler vi deg på det sterkeste å annmelde forholdet, slik at de rette instansene kan undersøke dette.

    Med vennlig hilsen

    Therese

    Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS

    Telefon: 210 10 210

    www.rikstv.no/kontakt

    Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv

    Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.

    This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.

    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: Sun May 01 2022 00:22:55 GMT+0200 (Central European Summer Time)
    To: kundeservice@rikstv.no
    CC: kundeoppfolging@rikstv.no;postkasse@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;post@rikstv.no;webmaster@rikstv.no;post@medietilsynet.no;rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu;boligselskap@rikstv.no;forhandler@rikstv.no;info@nrk.no;Marit.Annie.Soderblom@domstol.no;rana.tingrett@domstol.no
    Subject: Klage/Re: FW: Re: RiksTV – 30292363

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    lør. 4. des. 2021 kl. 17:07 skrev kundeservice@rikstv.no:

    Hei,

    Takk for at du tok kontakt med oss.

    Vi har mottatt henvendelsen din og har sendt den videre for behandling hos administrasjonsavdelingen vår. Straks vi har gjennomgått saken kontakter vi deg.

    Det vil kunne være noe behandlingstid.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Mohammed

    Kundebehandler RiksTV AS

    Telefon: 210 10 210

    www.rikstv.no/kontakt

    Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv

    Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.

    This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.

    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: Fri Dec 03 2021 15:20:33 GMT+0100 (Central European Standard Time)
    To: kundeoppfolging@rikstv.no
    Subject: Re: RiksTV – 30292363

    Hei,

    her har du kuttet ut historien, fra mailen.

    Så her lukter det fantestreker, må jeg si.

    Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder/administrerende direktør, om dette.

    Istedet for denne svadaen, (må jeg kalle det).

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert, om hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 5. aug. 2021 kl. 08:54 skrev kundeoppfolging@rikstv.no:

    Hei, Erik

    Viser til dialog med oss hvor du forteller at du er utsatt for ID-tyveri. Du ønsker informasjon om hvem som har bestilt abonnement og utstyr i ditt navn, og hvorfor det ikke blir stoppet av oss.

    Abonnementet og utstyret er bestilt via våre nettsider. Vi har dessverre derfor ingen mulighet til å vite hvem som har gjort dette når de har benyttet din kontaktinformasjon. Det er åpenbart at dette er noen som har tilgang til dine opplysninger.

    Du forteller at det er blitt bestilt ting hos flere aktører i ditt navn, uten at du har kjennskap til dette. Dette er derfor en så alvorlig sak at vi på det sterkeste anbefaler deg å anmelde saken. Så er det opp til polititet å eventuelt etterforske saken, og finne ut av hvem som benytter din identitet. Vi har dessverre ikke anledning til dette.

    Som du tidligere har blitt fortalt fanger systemet vårt kun opp bestillinger med kontaktinformasjon som er benyttet fra tidligere. Disse bestillingene må behandles manuelt. Bestillinger som blir gjort med kontaktinformasjon som ikke er registrert hos oss, behandles automatisk. Derfor vil en eventuelt ny bestilling som blir gjort med din kontaktinformasjon behandlet manuelt og ikke registrert med tanke på dialogen du har hatt med oss.

    Bestillingen av abonnementet som ble gjort 21.03.2021 er som nevnt tidligere kansellert og alle krav rettet til deg er slettet.

    Jeg vil legge til at vi har full forståelse for at det er en stor påkjenning at du har blitt utsatt for ID-tyveri og håper derfor at du får stoppet dette. Og at politiet eventuelt etterforsker saken og finner ut av hvem dette er.

    Ta gjerne kontakt med oss igjen ved å besvare denne e-posten dersom du har spørsmål.

    Ønsker deg en fin dag.

    Med vennlig hilsen

    Silje Olsen

    Ansvarlig for kundeoppfølging RiksTV AS

    Telefon: 210 10 210

    www.rikstv.no/kontakt

    Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv

    Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.

    This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.


    You received this message because you are subscribed to the Google Groups “Kundeoppfølging” group.
    To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to kundeoppfolging+unsubscribe@rikstv.no.

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

  • Jeg har ikke glemt det nye Bluehost-shellet (johnsons-blogg.net). Men det er en plugin-konflikt, på A2-shellet, så det er ikke så lett å eksportere bloggen derfra. Så jeg driver å tester forskjellige måter å eksportere/importere bloggen på

    PS.

    Med den eksport/import-metoden som jeg har brukt overfor.

    Så får alle bloggpostene dagens dato.

    Og det er jo ikke riktig.

    Så da jeg må jeg teste noen andre måter å gjøre dette på.

    Og nå har jeg litt lite data, på slutten av måneden.

    Så da får det bli, til neste uke, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Saksnummer: 1872194 – Ubetalt krav til Lowell Finans AS
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 27. januar 2024 kl. 09:10
    Til: Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com
    Kopi: bank.no@lowell.com, Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com, bank.no@lowell.mypurecloud.ie, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS strom.no@lowell.com, NorgesEnergi kundeservice@norgesenergi.no, Lowell Norge – kundesenter kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter kundesenter@los.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” post@sivilombudsmannen.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, LbF Leieboerforeningen lbf@lbf.no, post post@finkn.no, Akademikerforbundet post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Tr tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries phso.enquiries@ombudsman.org.uk, Info info@tpas.org.uk, Postmottak ASD postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office runcornoffice@taroe.org, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no
    Hei,

    dette svarte jeg på seinest i forrige måned.

    Så jeg må si at dette er noe slags mobbing, når dere maser så mye.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    ‘Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Deres brev/varsel av 4. desember/Fwd: Re: Re: Sv.: Re: Saksnummer: 1872194 – Ubetalt krav til Lowell Finans AS
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 14. desember 2023 kl. 14:47
    Til: bank.no@lowell.com
    Kopi: Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com, bank.no@lowell.mypurecloud.ie, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS strom.no@lowell.com, NorgesEnergi kundeservice@norgesenergi.no, Lowell Norge – kundesenter kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter kundesenter@los.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” post@sivilombudsmannen.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, LbF Leieboerforeningen lbf@lbf.no, post post@finkn.no, Akademikerforbundet post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Tr tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries phso.enquiries@ombudsman.org.uk, Info info@tpas.org.uk, Postmottak ASD postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office runcornoffice@taroe.org, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no
    Hei,

    jeg viser til Deres brev (varsel om tvangsfullbyrdelse) fra 4. desember.

    (Se vedlegg).

    Som jeg nylig har forklart dere, så går jeg på sosialen.

    Og jeg får bare til livsopphold.

    Og det er det.

    Dette kravet går tilbake til 2006.

    Jeg ble lurt opp i stry av min arbeidsgiver Bertelsmann Arvato Liverpool’s Microsoft Scandinavian Product Activation.

    Ei sjefs-dame der (Line Sletvold) lovet meg en forfremmelse, som jeg ikke fikk.

    Og derfor måtte jeg bruke alle pengene mine på husleie, osv.

    Og for å få råd til mat (mens jeg dreiv med min arbeidssak mot Arvato) så måtte jeg overtrekke min Nordea-konto.

    (Det var noe lignende i 2004, da jeg studerte ved University of Sunderland.

    Da måtte jeg overtrekke min DNB-konto (i en minibank) for å få penger til mat.

    For Lånekassa (og HiO IU) tulla fælt).

    Og så kontaktet jeg Nordea, etter at jeg hadde fått meg ny jobb (hos Packaging Europe i Norwich, med arbeidsplass hjemme, i den nevnte leiligheten, i Liverpool).

    Og så avtalte jeg en tilbakebetalings-avtale med Aktiv Kapital.

    Jeg skulle sende penger hver gang jeg fikk sjekk fra Packaging Europe.

    Men Nordea sletta kontoen, og pengene kom i retur.

    Og så lurer dere på hvorfor dette ikke løste seg.

    Det er en skandale at ‘supperådet’ Finansklagenemnda ikke rydder dette (vil jeg si).

    Jeg har fra før dårlig erfaring med Nordea/Kredittkassen.

    • Jeg gikk på NHI (det andre året) 1991/92, på Helsfyr, og så skulle jeg sette studielånet inn på konto, hos Kredittkassen Fyrstikktorget, og bank-mannen ropte da på Siri Ribsskog, som jeg aldri hadde møtt før, og som var gift med min mors tremenning Ståle Ribsskog (var det vel).

    Så at det arrangerer sånne overraskelses-slektstreff, i banken, er kanskje litt rart.

    • Og en annen gang, så skulle jeg ta ut penger hos Kredittkassen Torshov, og kortet kom ikke ut igjen (noen hadde tukla med minibanken) og ingen beklagelse fra Kredittkassen, man måtte passe på å ha minst to slag plastikk (eller cash og plastikk) i lommeboka, mente de.

    Så dette var min feil, mente de (på sin uvennlige måte, må jeg si).

    • Etter at jeg ble forfremmet til butikksjef, så fikk jeg med DNB Ensjø-konto (de samarbeida med Rimi om bil-lån) og da hørte jeg først med Kredittkassen, og de ville ikke gi lån uten sikkerhet.

    Og så en dag, så ringte en desperat bank-ansatt meg, fra Kredittkassen, og sa: ‘Jeg ville ha gitt deg lån’ (eller noe) på en surrealistisk/obskur/manisk måte.

    • Min lillesøster ringte meg da jeg bodde i Liverpool, og sa noe om at jeg skulle få forskudd på arv, etter to kunstner-grandonkler i Holmsbu (som min far ikke ville arve, av en eller annen grunn).

    Og da arvet jeg en del av eiendommen Bergstø.

    Og jeg hadde da rømt til England, men politiet nektet å etterforske minst et mordforsøk mot meg.

    Så jeg tenkte at jeg drar tilbake til Norge i ferien min, i 2006, og prater med Kripos om dette.

    Så jeg ringte Nordea, og sentralbordet sendte meg til deres Tveita-avdeling (for de hadde lagt ned Lindeberg-avdelingen, som lå nærme der noen ‘Tore på Sporet’-slektninger bodde, som jeg sporet opp i 1989, og så leide et rom av, studieåret etter, på Furuset).

    Og de nekta å gi meg lån på min eiendoms-del (som seinere ble taksert til cirka 200.000, som jeg fikk utbetalt av en onkel-snik (Runar Mogan Olsen) som ble gjort til bobestyrer, av Drammen tingrett, selv om jeg er eldste sønn av eldste sønn, og vel egentlig hadde hjemmel/hevd, på den nevnte Holmsbu-eiendommen).

    • Og så dette med slettingen av kontoen (enda det var avtalt at jeg skulle få beholde kontoen) på toppen av dette.

    Så hadde det vært mer utvalg av banker i Norge, så ville jeg ha kutta ut Nordea, for å si det sånn.

    Jeg har nå også fått meg konto i S’Banken, og det er mulig at jeg bytter brukskonto til de, hvis ikke dette Nordea-tullet tar slutt.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Date: tir. 28. nov. 2023 kl. 22:16
    Subject: Re: Re: Re: Sv.: Re: Saksnummer: 1872194 – Ubetalt krav til Lowell Finans AS
    To: Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com
    Cc: bank.no@lowell.mypurecloud.ie, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS strom.no@lowell.com, NorgesEnergi kundeservice@norgesenergi.no, Lowell Norge – kundesenter kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter kundesenter@los.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no post@sivilombudsmannen.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, LbF Leieboerforeningen lbf@lbf.no, post post@finkn.no, Akademikerforbundet post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse abuse@telia.com, inger.lise.blyverket inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Tr tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries phso.enquiries@ombudsman.org.uk, Info info@tpas.org.uk, Postmottak ASD postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office runcornoffice@taroe.org, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no

    Hei,

    dette var at min onkel lurte meg til å ha folkeregister-adresse i Kvelde (for han trodde da at kommunen ville gi han masse støtte, til å kjøpe Moelven-brakker, osv.).

    Og så har da Larvik Forliksråd hatt en sak, bak min rygg, mens jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014 (minus noen måneder våren/sommeren 2005, da jeg bodde hos min onkels eks Grethe Ingebrigtsen, på Løvås gård, i Kvelde).

    Så dette har de tatt fullstendig bak min rygg.

    Så dette er justismord, må jeg si.

    Jeg hadde en avtale med Aktiv Kaptial/Nordea, om tilbake-betaling.

    Men de brøt avtalen.

    (For de sletta kontoen min.

    Sånn at betalingen ble sendt tilbake til min engelske konto, hos Barclays.

    Og da tok Barclays mange hundre norske, i gebyr, husker jeg).

    Så dette er en skandale, må jeg si.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    fre. 17. feb. 2023 kl. 14:40 skrev Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com:
    Hei

    Vi ber deg oppdatere oss om du kommer i arbeid på et senere tidspunkt.

    Det er opprettet dom i denne saken (se vedlegg). Om du er uenig i kravet må du derfor selv kontakte tingretten.

    Ta gjerne kontakt ved spørsmål.

    Kreditor : Lowell Finans AS
    Rest sum : 31 895,56
    KID Nummer : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351


    Med vennlig hilsen
    Mari L.
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171117


    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304663205339
    NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.

    Hei,

    dette har jeg forklart om den forrige mailen.

    Det var jeg som overtrakk kontoen, fordi at jeg var i en knipe, fordi at jeg hadde blitt lurt av min engelske (tyske) arbeidsgiver, til å tro at jeg kom til å få en forfremmelse, som de så drøyde og drøyde angående.

    For det var sånn, at før jeg flytta, til en adresse, med høyere husleie.

    Så spurte jeg mine sjefer, hos Arvato Liverpool.

    Og de sa at det var bare å leie den nye leiligheten.

    For lønna mi kom til å øke ganske raskt (ettersom at jeg hadde søkt, på en av de mange forfremmelse-mailene, siden at det var mye gjennomtrekk der, også blant lederne).

    Dette forklarte jeg om, til Aktiv Kapital (ei Anne Britt Lund) rundt 2008.

    Og så når jeg sendte penger til Nordea (for jeg skulle så sende fra min Nordea-nettbank til Aktiv Kapital og City Self-Storage) så ville ikke Nordea ha pengene, men de sendte de i retur til min engelske Barclays-konto (som jeg fikk meg høsten 2004, da jeg studerte ved universitetet i Sunderland).

    Og dette har visst også vært i forliksrådet i Larvik, etter dette (i 2010).

    Men da har de ikke informert meg.

    De har sendt brev til min folkeregister-adresse (hos min Kvelde-onkel, som jeg bodde hos på slutten av Sunderland-studieåret, på grunn av tull fra Lånekassa).

    Og så har de ignorert, at jeg har forklart om (både til Aktiv Kapital og Nordea) at jeg bodde i England.

    Så dette er bånn i bøtta, må jeg si.

    Jeg lurer på om det er sånn, at dere hos Lowell, har blitt angrepet av hackere, som har slettet alle deres mailer.

    Man kan ihvertfall lure.

    For dette må jeg forklare dere om, hvert bidige halvår, siden 2008.

    Så blir jo som noe tullball, og noe sløsing med tid.

    Noen som sa de var min søster Pia, sa på irc, at jeg skulle får arv etter min onde stemor Haldis, som døde i fjor.

    Men jeg har ikke fått noen penger.

    Min far ville ikke arve sin kunstner-onkel Gunnar Bergstø, i 2006.

    Så da fikk jeg litt arv, i 2005.

    Og jeg arvet også en brøkdel av en eiendom i Holmsbu.

    Og den prøvde jeg da å få penger for, fra 2006.

    Men ikke før i 2017 ga Tingretten i Drammen seg.

    Og det var fordi at han som bodde der (Idar Sandersen) var død.

    Men jeg fikk ikke være bobestyrer (selv om jeg er eldste sønn av eldste sønn, etter min farfar).

    Min fars yngre bror Runar, var bobestyrer.

    Og da (når jeg fikk snaue 200.000, sendt fra Runar) så dro jeg til England, for å starte min Glacier Mint-nettbutikk på nytt.

    Og da fikk jeg en regning, fra et engelsk firma, som sa at jeg skylde de £300 cirka, fra de årene jeg bodde i England først (fra 2004 til 2014).

    Og da betalte jeg den regningen (husker jeg).

    Så det er ikke sånn at jeg absolutt ikke vil betale gjeld.

    Hvis jeg får arv (eller erstatninger for mine rettighetssaker) så betaler jeg nok gjelden min, for å få den ut av verden.

    Men jeg får kun sosial-støtte, og det er såkalt livsopphold-støtte.

    Og den er tusen kroner lavere, per måned, i Bærum, enn i Oslo.

    Så jeg har ikke mye å rutte med.

    Så det blir litt for mye forlangt.

    Dere får vente til jeg få meg jobb.

    Og dere har surra (Aktiv Kapital som dere kjøpte gjelden av) så mye, ved å sende brev til min norske adresse, når dere/de visste at jeg bodde i England, og ved å bryte den avtalen om at jeg skulle få beholde Nordea-kontoen.

    Så det at deres krav er rettmessige, det høres litt drøyt ut, for meg, ihvertfall.

    Så her er det mye som skurrer, vil jeg si.

    Og denne masinga deres, om dette hele tida (når jeg har forklart om dette kjempemange ganger).

    Det som noe plaging nærmest, vil jeg si.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg har også bedt om å få svar fra en overordnet hos dere.

    Men det står jo ikke noe navn under skriveriene deres.

    Så hva dette skal bety, det kan man lure på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ons. 8. feb. 2023 kl. 17:54 skrev Lowell Norge ASsvc.no.nova@lowell.com>:

    Hei

    Viser til henvendelse,
    Dersom du ikke var ansvarlig for overtrekket, hvem mener du da var det i utgangspunktet?

    Kravet er ikke foreldet da det foreligger fraværsdom fra 2010 og utleggsforretning med intet til utlegg fra 2016.
    Foreldesfristen er forskjøvet 10 år ved begge tilfeller.


    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171117

    Hei,

    dette var mens jeg bodde i Liverpool sentrum.

    (Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Jeg jobbet for Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation, i Cunard-bygningen, et steinkast unna.

    Og der hadde jeg en norsk Team Leader (Line Slettvold) og hu lovte at jeg skulle få en forfremmelse.

    Og da flyttet jeg fra et lugubert bofellesskap i Walton, og til en egen leilighet i Liverpool sentrum.

    Men det varte og det rakk, og jeg fikk ikke forfremmelsen.

    Og min far ville ikke arve sin kunstner-onkel Gunnar Bergstø i Holmsbu (av en eller annen grunn).

    Så jeg eide en brøkdel av en eiendom i Holmsbu.

    Og så ringte jeg Nordea, og de sendte meg til sin avdeling på Tveita, siden at kontoen min var fra Lindeberg (for jeg hadde leid et rom av noen slektninger i Høybråtenveien, på den tida de la ned banken på Furuset-senteret).

    Og de ville ikke gi meg lån på den eiendommen.

    (Enda jeg fakset alle papirerene jeg hadde fått fra advokat Øvregaard.

    De hadde et firma, i Liverpool sentrum, hvor man kunne betale noen pund, og så sendte de faksen).

    Og da var jeg i en knipe.

    Og så endte det med at jeg måtte overtrekke kontoen (hos Nordea) for å kunne betale husleie, osv.

    Og så hadde jeg en avtale med Aktiv Kapital om, at jeg likevel skulle beholde kontoen.

    Og så skulle jeg sende et beløp, hver måned, fra min Barclays-konto til min Nordea-konto.

    Og så skulle jeg bruke nettbanken (til Nordea).

    Og så skulle jeg sende halvparten av pengene cirka til Aktiv Kapital.

    Og den andre halvparten til City Self Storage (hvor jeg leide en lagerbod, og hvor jeg hadde ting som HV-utstyr og arveklenodier etter min adelige danskfødte mormor, verdifullt tippe-program (som jeg lagde da jeg studerte på NHI) og mye mer).

    Men pengene kom i retur, til Barclays.

    Og Barclays tok kanskje 300 kroner for sende pengene.

    Og 500 kroner for å ta de i retur.

    For Aktiv Kapital hadde brutt avtalen, de hadde ‘slettet’ min Nordea-konto.

    Og etter det, så ble jeg litt oppgitt.

    Jeg tenkte at får konsentrere meg om mitt engelske liv (og mine regninger der borte).

    For makan til tull.

    (Og jeg hadde også en arbeidssak mot Arvato.

    Som kun betalte britisk minstelønn (50/60 kroner timen).

    Den tida jeg jobba der).

    Så dette må jeg klage på.

    Denne gjelden er fra 2006, og er snart 20 år gammel.

    Og andre inkasso-firma mener da (noen ganger ihvertfall) at gjelden er foreldet.

    Og når dere da har kjøpt opp denne gjelden, etter Aktiv Kapital sitt avtale-brudd.

    Så burde dere ikke komme her og komme her.

    Da har dere og Aktiv Kapital begått avtalebrudd (må man vel si).

    Så da burde dere slette denne gjelden, og slutte og tulle.

    Dette har jeg sendt om til Inkassoklagenemnda og det som er, i mange år.

    Så hva de/dere driver med, det kan man lure på.

    Dette må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra en overordnet hos dere, om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 7. feb. 2023 kl. 09:09 skrev Lowell Norgebank.no@lowell.mypurecloud.iebank.no@lowell.mypurecloud.ie>>:

    Hei,

    Takk for din henvendelse.

    Dette kravet kommer opprinnelig fra Nordea Bank Norge ASA og er et lån på opprinnelig 10 155,92 kr.

    Med vennlig hilsen –

    Lowell Norge AS

    Fra: eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com>

    Sendt: mandag 30. januar 2023 kl. 01:39

    Til: svc.no.nova@lowell.comsvc.no.nova@lowell.comsvc.no.nova@lowell.com>

    Cc: kundeservice@mail.efi.nokundeservice@mail.efi.nokundeservice@mail.efi.no>, boligbistand@baerum.kommune.noboligbistand@baerum.kommune.noboligbistand@baerum.kommune.no>, strom.no@lowell.comstrom.no@lowell.comstrom.no@lowell.com>, kundeservice@norgesenergi.nokundeservice@norgesenergi.nokundeservice@norgesenergi.no>, kundesenter.no@lowell.comkundesenter.no@lowell.comkundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.nokundeservice@hafslundstrom.nokundeservice@hafslundstrom.no>, post@baerum.kommune.nopost@baerum.kommune.nopost@baerum.kommune.no>, kundesenter@los.nokundesenter@los.nokundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.nosfovpost@statsforvalteren.nosfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.nopost@sivilombudsmannen.nopost@sivilombudsmannen.no>, amnestyis@amnesty.orgamnestyis@amnesty.orgamnestyis@amnesty.org>, hrwuk@hrw.orghrwuk@hrw.orghrwuk@hrw.org>, lbf@lbf.nolbf@lbf.nolbf@lbf.no>, post@finkn.nopost@finkn.nopost@finkn.no>, post@akademikerforbundet.nopost@akademikerforbundet.nopost@akademikerforbundet.no>, kom@nve.nokom@nve.nokom@nve.no>, rme@nve.norme@nve.norme@nve.no>, trl@nve.notrl@nve.notrl@nve.no>, morten.schau@elvia.nomorten.schau@elvia.nomorten.schau@elvia.no>, abuse@telia.comabuse@telia.comabuse@telia.com>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.noinger.lise.blyverket@forbrukerradet.noinger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.notr@forbrukertilsynet.notr@forbrukertilsynet.no>, phso.enquiries@ombudsman.org.ukphso.enquiries@ombudsman.org.ukphso.enquiries@ombudsman.org.uk>, info@tpas.org.ukinfo@tpas.org.ukinfo@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.nopostmottak@asd.dep.nopostmottak@asd.dep.no>, runcornoffice@taroe.orgruncornoffice@taroe.orgruncornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.nopostkasse@datatilsynet.nopostkasse@datatilsynet.no>, eian@eianadvokat.noeian@eianadvokat.noeian@eianadvokat.no>, strom.no@lowell.mypurecloud.iestrom.no@lowell.mypurecloud.iestrom.no@lowell.mypurecloud.ie>

    Emne: Re: Saksnummer: 1872194 – Ubetalt krav til Lowell Finans AS


    Hei,

    dette har jeg forklart dere om mange ganger.

    Jeg sendte dere sist en mail om dette 26. november.

    Jeg ber dere der om å gi tilbakemelding angående om dette er snakk om den Eurocard-gjelden (fra 90-tallet) som Justitia tidligere har forklart om, at de har slettet, siden at den er foreldet.

    Jeg forklarte også at jeg er sosial-klient, og at jeg ikke har noe formue.

    Så hva dette maset skal bety, det lurer jeg på.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 26. jan. 2023 kl. 14:31 skrev Lowell Norge ASsvc.no.nova@lowell.comsvc.no.nova@lowell.com>>:
    Hei,

    Vi viser til utestående sak 1872194 fra Lowell Finans AS. Utestående saldo er i dag kr 32 237,06.

    For å gjøre det så enkelt som mulig å betale kravet ønsker vi å informere om at du kan gjøre dette med Vipps eller kort på Min Lowell.

    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no

    Her vil du også kunne se en oversikt over utestående gjeld eller chatte med våre erfarne rådgivere for en løsning.

    Alternativt kan du benytte betalingsinformasjonen under ved bankbetaling innen 10 dager.

    Kreditor: Lowell Finans AS
    Utestående saldo: 32 237,06
    KID: 0101872194052410067
    Kontonummer: 63180520351

    Med vennlig hilsen

    Lowell Norge AS


    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304663205339
    NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.

    IMG_20231214_0001 paint.jpg

    556K’.

    tor. 25. jan. 2024 kl. 14:05 skrev Lowell Norge AS svc.no.nova@lowell.com:
    Hei,

    Vi viser til utestående sak 1872194 fra Lowell Finans AS. Utestående saldo er i dag kr 36 011,39.

    For å gjøre det så enkelt som mulig å betale kravet ønsker vi å informere om at du kan gjøre dette med Vipps eller kort på Min Lowell.

    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no

    Her vil du også kunne se en oversikt over utestående gjeld eller chatte med våre erfarne rådgivere for en løsning.

    Alternativt kan du benytte betalingsinformasjonen under ved bankbetaling innen 10 dager.

    Kreditor: Lowell Finans AS
    Utestående saldo: 36 011,39
    KID: 0101872194052410067
    Kontonummer: 63180520351

    Med vennlig hilsen

    Lowell Norge AS


    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.

  • Her kan man se foreldrene til min Larvik-bestekamerat Frode ‘Kommode’ Kølner. (Fra Østlands-Posten 23. august 1969)

    https://www.nb.no/items/41c372b0ad481e8ec8cb1f3a03ee9393?page=11&searchText=%22hans%20k%C3%B8lner%22~1

    PS.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så ga min mor, min lillesøster Pia og meg, en slags viking-oppdragelse.

    (Må man vel si).

    Så i perioder (etter at vi flytta til Larvik sentrum, våren 1978) så var jeg mer hos Frode og dem, enn jeg var hjemme.

    (Og min lillesøster Pia, var også med dit (et par ganger) i førsten.

    Men så begynte Hans (på bildet overfor) å kalle Pia for: ‘Pipa’.

    Og Pia fikk seg også noen venninner (Sølvi, Lillan og Laila) etterhvert.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Min fille-tante Inger (som er i Jehovas Vitner) fyller visst 70 på tirsdag. Ikke dårlig

    PS.

    Hu Grete Syvertsen (min fars kusine) som fyller 80.

    Det er forresten mormora til Stjernen-ishockeyspiller Kristian Røykås Marthinsen.

    (Som er min tremenning Anita sin sønn.

    Og Kristian Røykås Marthinsen sin eldre bror Andreas Røykås Marthinsen, spiller visst også for Stjernen (som back).

    For å si det sånn)

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog