johncons

Måned: april 2024

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage/Fwd: Bekreftelse på din timebestilling – Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 22:22
    Til: kundeservice@specsavers.no
    Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    man. 8. mai 2023 kl. 15:06 skrev <kundeservice@specsavers.no>:
    Hei Erik,

    Takk for din henvendelse.

    Ser ut som det er et nyhetsbrev du har fått.
    Dersom du ikke ønsker dette kan vi videreformidle det til Specsavers Bekkestua.

    Da har vi behov for å vite hvilket navn det er registrert på og adressen, så vi kan be butikken slutte å sende deg informasjon.

    Du vil også finne muligheten for at lagret persondata slettes her: https://www.specsavers.no/persondata

    Har du behov for ytterligere assistanse kan du besvare denne e-posten eller kontakte oss på kundeservice per telefon: 80 03 19 50.

    Ønsker deg en fin dag videre.

    Med vennlig hilsen,
    Viktoria

    Specsavers Kundeservice

    Telefon: +47 80 03 19 50 E-post: kundeservice@specsavers.no

    Åpningstider: Man-Fre. 08.00-20.00, Lør. 09.00-17.00, Søn. stengt

    www.specsavers.no

    Logo

    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: Sat May 06 2023 21:52:53 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    To: kundeservice@specsavers.com
    CC: postkasse@datatilsynet.no;brilleland@reply.socialboards.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;eian@eianadvokat.no
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Bekreftelse på din timebestilling – Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    Take Care: This email came from outside Specsavers. Don’t click any links or open attachments unless you recognise the sender and know the content is safe. The original sender of this email is eribsskog@gmail.com.
    Hei,

    jeg viser til Deres brev (uten dato).

    (Se vedlegg).

    Som jeg tidligere har forklart deres nabo Brilleland, så er det noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her og.

    Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 15. jan. 2023 kl. 12:47
    Subject: Klage/Fwd: Bekreftelse på din timebestilling – Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    To: <postkasse@datatilsynet.no>
    Cc: <brilleland@timegrip.no>, <brilleland@reply.socialboards.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <eian@eianadvokat.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Brilleland <brilleland@timegrip.no>
    Date: fre. 13. jan. 2023 kl. 22:27
    Subject: Bekreftelse på din timebestilling – Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    To: e.ribsskog@gmail.com <e.ribsskog@gmail.com>

    Takk for din timebestilling hos Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34.

    Du har time 14.01.2023 kl. 13:00 hos optiker Thiroshona.

    Velkommen til oss!

    Vennlig hilsen Brilleland

    Om du skal endre timen din kan du enkelt gjøre det ved å logge inn med mobilnummeret ditt og fødselsdato på brilleland.no.
    Merk: Denne eposten kan ikke besvares.

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse CRM:0464002697
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 21:48
    Til: Fellespostboks – Astrom-kundeservice <kundeservice@astrom.no>
    Kopi: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, post@elhub.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Morten Schau <morten.schau@elvia.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Pål Jørgen Skjæggestad <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>, Glitre <kundeservice@glitreenergi.no>, Bodø Energi AS <kunde@bodoenergi.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Ustekveikja Energi <post@ustekveikja.no>, adwords-support@google.com, Kundeservice <kundeservice@fortum.com>, trond.skjellerud@elvia.no, calmquist@eurojuris.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Abuse <abuse@telia.com>, trl@nve.no, rme@nve.no, kom@nve.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finkn.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, kundeservice@hafslundstrom.no, kundeservice@mail.efi.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, elklage@elklage.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, nve@nve.no, hei@motkraft.no, merja.paavola@fortum.com, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    i min forrige mail, så ba jeg om at dette skulle bli sendt til en overordnet.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 8. mai 2023 kl. 14:18 skrev Fellespostboks – Astrom-kundeservice <kundeservice@astrom.no>:
    Hei Erik,

    Takk for at du tar kontakt med oss.

    I dette tilfellet anbefaler vi deg å kontakte din netteier for å få mer informasjon. Dette er ettersom vi i Å strøm ikke har noen oversikt over bestillinger gjennomført av andre strømleverandører.

    Har du flere spørsmål knyttet til ditt kundeforhold hos oss? Du kan finne svar på de vanligste spørsmålene her.

    Ønsker deg en riktig fin dag videre.

    Vennlig hilsen,

    Ole | Kunderådgiver

    Å Strøm

    Kjøita 18, 4630 Kristiansand

    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand

    Tlf: 38 60 85 00 | Chat: astrom.no

    Åpningstider | 08:30 – 15:30

    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
    Mottatt: Fri May 05 2023 12:31:15 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: kundeservice@norgesenergi.no;
    Kopi: <post@elhub.no>; <firmapost@nkom.no>; Morten Schau <morten.schau@elvia.no>; LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>; Pål Jørgen Skjæggestad <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>; Morten Schau <morten.schau@elvia.no>; Glitre <kundeservice@glitreenergi.no>; Arva AS (tidligere Nordlandsnett) <kunde@bodoenergi.no>; eian@eianadvokat.no; post@ustekveikja.no; adwords-support@google.com; kundeservice@fortum.com; trond.skjellerud@elvia.no; calmquist@eurojuris.no; politikk@hoyre.no; marked@ge.no; runcornoffice@taroe.org; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundeservice@mail.efi.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@renroros.no; strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com; kundesenter.no@lowell.com; ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no; elklage@elklage.no; tryggstromhandel@dnvgl.com; postkasse@datatilsynet.no; nve@nve.no; hei@motkraft.no; merja.paavola@fortum.com;
    Emne: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse

    You don’t often get email from eribsskog@gmail.com. Learn why this is important

    This email has been forwarded from you old emailadress. Remember to inform your contacts with your new emailadress.

    Denne eposten er videresendt fra din gamle epostadresse – husk å informere dine kontakter om den nye

    CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    Hei,

    det synes jeg at høres rart ut.

    Her er det noen nett-troll som har overfor mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi (ved å utgi seg for å være meg, på nettet).

    (Dette var vel før corona-en.

    Noe sånt.

    Og dette er ikke et enkelt-tilfelle.

    Det var noen nett-troll som ‘porterte’ strømmen videre til Glitre og, var det vel).

    Når jeg da klager på dette, så må dere i strøm-bransjen rydde opp etter nett-trollene mener jeg.

    Og en sånn opprydding må/bør inkludere en del ting.

    Som at jeg får tilbake min gamle strøm-leverandør (som jeg hadde før nett-troll-angrepet).

    Og at dere tar bort den tagen fra min mail-adresse, som nett-trollene brukte, og som dere seinere har sendt videre til de som eier de fysiske strømlinjene her (Elvia vel).

    Og at dere da også i samme slengen gir meg navnet på nett-trollet (sånn at det er lettere for meg å forklare om hva som foregår, til tosker/idioter osv., som det visst finnes mange av, ifølge amerikanske ordtak osv.).

    Og at dere også skjerper dere, når det gjelder deres bestillings-systemer, sånn at dette ikke skjer igjen, når det gjelder meg eller andre kunder.

    Og når det er så mye forskjellig som skal ryddes opp i, så passer det vel antagelig, å sende dette oppover, til daglig leder, som nok lettere kan styre et sånt oppryddings-prosjekt (eller hva man skal kalle det) ved å delegere de forskjellige arbeidsoppgavene, for eksempel.

    Så dette må jeg klage på.

    Vennligst send dette til daglig leder nå.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 7. jul. 2022 kl. 08:18 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei.

    Takk for din henvendelse.

    Om du ønsker Hafslund som din leverandør så må du kontakte dem for å opprette avtale.

    Vi får da automatisk beskjed om leverandørendringen, og din avtale opphører da hos oss ved oppstart hos Hafslund.

    Om det er noe annet vi kan hjelpe deg med å gir du beskjed.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Ida Marie
    Kunderådgiver

    NorgesEnergi AS

    Tlf 38 10 00 80

    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no

    <eribsskog@gmail.com>

    July 6th, 2022 05:31

    Hei,

    det virker som at dere svarer på en kopi, som dere har fått (som en oppdatering) av en mail til Lowell.

    Det stod på den siste husleie-kontrakten min, at dere Bærum kommune hadde tenkt til å bytte strøm-leverandør, til deres firma, på mine vegne.

    Og derfor var det at jeg kontaktet dere, i sin tid.

    Det var noen nett-troll, som overførte mitt strøm-abonnement, fra Hafslund/Fortum til Norgesenergi (som vel også er Fortum).

    Og da tullet de med min mail-adresse osv., (på en utspekulert måte).

    Og det finnes jo et halvt dusin organisasjoner, som har som oppgave, å rydde opp i sånt.

    (Blant annet Elklagenemnda/Elklage.no, NME, RVE, Elhub og Trygg Strømhandel).

    Men ingen av de gjør jobben sin virker det som.

    (Mitt strøm-abonnement er hos Norgesenergi.

    Men det skal være hos Hafslund/Fortum).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 20. jan. 2022 kl. 08:23 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
    Hei,
    Takk for at du tar kontakt med oss.

    Du har kommet til LOS AS, vi må nok henvise deg videre. Slik som det står på brevet så er det Fortum du skal i kontakt med.

    Ønsker deg en fin dag videre!

    Vennlig hilsen
    Ali| Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Sun Dec 05 2021 06:36:23 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
    Til: kundesenter.no@lowell.com;
    Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no;postkasse@datatilsynet.no;runcornoffice@taroe.org;info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no;trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no;lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org;post@sivilombudsmannen.no;sfovpost@statsforvalteren.no;kundeservice@hafslundstrom.no;kundeservice@mail.efi.no;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@renroros.no;strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com;
    Emne: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).

    Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.

    Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).

    Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.

    Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.

    Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.

    Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.

    Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.

    Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).

    Så disse gjør heller ikke jobben sin.

    Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.

    Så de gjør heller ikke jobben sin.

    Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.

    Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).

    Så derfra er det også bare tull.

    Så på grunn av disse ‘gamlehjem-kjærringene’, (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.

    Så det får dere se å gjøre nå.

    (For dere må kontakte Nav om dette.

    For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.

    Noe som er rimelig frustrerende for meg.

    Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.

    For å si det sånn).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
    Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,

    du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.

    Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.

    Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).

    Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).

    Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).

    Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.

    Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.

    Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.

    (Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).

    Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.

    Så det var Nordea som brøt denne avtalen.

    Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.

    Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november tilstrom.no@lowell.com).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.

    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.

    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.

    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.

    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.

    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.

    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    En overtrukket konto blir alltid sperret
    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. mars 2010 19:35

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
    Nordea, uten varsel ble sperret.

    Derfor stoppet innbetalingene.

    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
    skulle få beholde kontoen.

    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.

    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
    betalingsanmerkningen.

    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. mars 2010 12:04

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    ja, fordi avtalen
    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.

    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.

    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg
    hadde overhørt i Oslo.

    Så dere skal ha
    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
    situasjon.

    Jeg får ikke
    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.

    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
    nekter de å gjøre.

    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
    de sender det ikke videre.

    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
    sitter på bakendene sine, dessverre.

    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
    avtalen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
    to sakene.

    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.

    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
    adresse der.

    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
    føler at det er hensiktsmessig.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. mars 2010 16:46

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    jeg har sett på
    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
    Nordea.

    Så jeg hadde en klage på dette.

    Og dere visste
    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
    Breivik hos Nordea om dette).

    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.

    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
    fremtidige brev vil bli sendt til England.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. mars 2010 15:45

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    ja, men har jeg
    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?

    Dere kan ikke
    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
    posten videre til meg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.

    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
    avsagt i Forliksrådet.

    Med vennlig hilsen,

    Kundeservice

    Kundekonsulent

    kundeservice@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital

    Postboks 6426 Etterstad

    0605 Oslo

    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

    www.aktivkapital.no

    Fra: Ida Halvorseth

    Sendt: 18. mars 2010 08:32

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: VS: Anmerkning i
    kredittregister

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. mars 2010 18:03

    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

    Emne: Anmerkning i kredittregister

    Hei,

    jeg fikk et brev
    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.

    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.

    Men jeg har vel
    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
    få gjeldsrådgiver hos dem.

    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
    i England).

    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
    på dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.

    Kreditor : Lowell Finans AS
    Saldo : 35 586,75
    KID : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351

    Mvh Lena

    >Hei,
    >
    >på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
    >
    >Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
    >
    >(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
    >
    >Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
    >
    >Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
    >
    >Virker det som.
    >
    >Så det blir som noe ‘Kafka-greier’, hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
    >
    >Vil jeg si).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er ‘sylferske’.
    >
    >Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
    >
    >Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
    >
    >I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
    >
    >Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
    >
    >Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
    >
    >Så det er tull-ball, mener jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    >
    >Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
    >
    >De bare spiller dumme, hos Nav.
    >
    >(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
    >
    >Hu sendte meg en ‘goddagmann-økseskaft-mail’, om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
    >Se vedlagte saksdokumenter
    >

  • Jeg sendte en e-post til Dun & Bradstreet

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage [78332]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 21:35
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, post <post@finanstilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    jeg kan også ta med om, at jeg har som hobby, å drive med slektsforskning.

    Og da har jeg funnet ut, at min morfar (Johannes Ribsskog) var påtalefullmektig, mot Gestapo-leder Jørgen Viermyr, etter krigen.

    (Viermyr ble dømt for landssvik.

    For å si det sånn).

    Og en av Jørgen Viermyr sine sønner, har visst jobbet som direktør, i inkasso-bransjen.

    Så det er kanskje derfor at inkasso-firmaene har vært vanskelige.

    (Har jeg tenkt).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 8. mai 2023 kl. 13:06 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
    Hei. Vi vil slette sak 1872194 når Lowell Norge bekrefter denne som avsluttet.

    1872194

    AKTI

    20230228

    NR

    10155

    LOWELL FINANS AS

    LOWELL NORGE AS

    23171060

    For mer informasjon om saken, vennligst ta kontakt med Lowell.

    Vennlig hilsen / Kind regards

    Iris

    Customer Service

    Dun & Bradstreet

    www.dnb.com/no/

    ksp.no@dnb.com

    Phone: +47 22 45 93 40 (09.00-11.00)

    Public

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: lørdag 6. mai 2023 22:37
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; post <post@finanstilsynet.no>; post <post@finkn.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; eian@eianadvokat.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Emne: Klage

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 11. april.

    (Se vedlegg).

    Dette gir ikke noen mening.

    Dette er en sak fra 2006, da jeg bodde i Liverpool sentrum.

    Så at jeg skal få betalingsanmerkning nå, søtten år seinere.

    Det synes jeg at blir som noe tull.

    Dette har jeg forklart om til Finansklagenemnda mange ganger, i årenes løp (senest her om dagen).

    Det var vanlig på 80/90-tallet (da jeg fikk min første lønnskonto) at man kunne overtrekke i minibanken (eller skrive en litt høy sjekk).

    (Dette diskuterte jeg med mine klassekamerater på handel og kontor.

    Mener jeg å huske).

    Og det var sånn, at jeg ble lovet en forfremmelse på jobb (hos Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation, i the Cunard Building) av Team Leader Line Sletvold.

    Og da flytta jeg ut av et lugubert bofelleskap i Walton (som Team Leader Marianne Høksaas tipset meg om) og inn i min egen leilighet, et steinkast unna Cunard-bygningen.

    Og det hadde jeg egentlig ikke råd til.

    Men jeg hadde fått en liten arv fra Norge (Nordea nekta å gi meg lån på sjølve eiendoms-brøken, av en eller annen grunn, men det fulgte også med noe cash).

    (Min far frasa seg arv etter noen muligens homofile onkler, som hadde vært del av kunstner-kolonien i Holmsbu.

    Først var de hjelpere og så ble den ene kunstmaler).

    Men etterhvert, så sleit jeg med å betale husleie osv., fordi at Arvato drøyet med forfremmelsen (jeg har arbeidssak).

    Og da måtte jeg (også for å orke å drive med arbeidssaken om kvelden, etter jobb) overtrekke kontoen, for å få til mat.

    Og da (i 2007) så kontaktet jeg Nordea og Aktiv Kapital om dette.

    Og jeg hadde da fått en ny jobb.

    Og jeg skulle sende X antall kroner hver måned, til min Nordea-konto, og så bruke nettbank, og så sende halvparten cirka til City Self-Storage (hvor mine ting fra 90-tallet osv. var) og halvparten cirka til Aktiv Kapital.

    Men det som skjedde var at pengene kom i retur, til min Barclays-konto.

    Og Barclays skulle da ha flere hundre NOK i gebyr, for ekstra-arbeidet.

    Så Nordea og Aktiv Kapital begikk avtale-brudd.

    De slettet kontoen, selv om avtalen var at jeg skulle fortsette å bruke den.

    Og etter det så fokuserte jeg på å holde hue over vannet liksom, i England.

    Så at jeg fikk betalingsanmerkning i 2007 deromkring, det er en ting.

    Men nå i 2023.

    Da blir dette som noe tull, må jeg si.

    Lowell (som har kjøpt gjelden) sendte også om dette til Namsfogden.

    Og det var bare tull det og.

    For Namsfogden veit at jeg ikke har noe formue.

    (Og jeg får bare livsopphold-støtte fra Nav.

    Som jeg bare klarer meg såvidt på.

    Må jeg si.

    For de er kjipe når jeg trenger til tannlege og vaskemaskin, osv.

    Det er ikke som i Oslo.

    Der er livsopphold-støtten et par tusen mer per måned, og de får visst beholde strøm-støtten, pluss at de visst også får penger hvis de trenger ny vaskemaskin osv.).

    Noe jeg har prøvd å forklare til Lowell.

    Men de finner på masse faenskap, for å være jævlige, kan det virke som.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

  • Og enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 20:37
    Til: “sikkerhetssporsmal@klarna.no” <sikkerhetssporsmal@klarna.no>
    Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    i min forrige mail, så ba jeg om at dette skulle bli sendt til en overordnet.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 8. mai 2023 kl. 12:18 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:
    Hej!

    Tack för ditt mejl.

    Om detta gäller för en eller fler faktura hos oss på Klarna behöver vi av säkerhetsskäl ha kontakt via telefon. Du når oss på säkerhetsavdelningen genom att kontakta vår kundtjänst.

    Vår kundtjänst kan nås på 21 01 89 91, Mån – Fre 8.00 – 18.00, och de kan koppla dig till oss mellan 9.00 – 17.00.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Isabelle
    Sikkerhetsavdelingen
    Klarna Bank AB (publ)
    Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
    Reg no: 556737-0431

    Kontaktinformasjon:
    www.klarna.com/no/kundeservice

    On Fri, 5 May at 12:14 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,

    her surrer dere litt, virker det som.

    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ons. 6. jul. 2022 kl. 08:41 skrev Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>:
    Benin (Qliro)
    6. jul. 2022, 08:41 CEST
    Hei Erik,

    Takk for at du kontakter oss på Qliro!

    Jeg kan ikke finne deg i systemet ved søk på din mailadresse.

    På grunn av taushetsplikt, får vi kun gi ut informasjon til den mailadressen som ble registrert ved kjøp. Send oss derfor en ny mail fra korrekt mailadresse så hjelper vi deg!
    Dersom du ikke har tilgang til den mailadressen, kan du alltid ringe oss på 800 69 300.
    Våre åpningstider finner du her https://www.qliro.com/nb-no/kundeservice

    Jeg ser frem til å høre fra deg og ønsker deg en fin dag!
    Med vennlig hilsen,
    Benin
    Qliro
    QLIRO
    Erik Ribsskog
    6. jul. 2022, 05:13 CEST
    Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #1643847 “Re: Klage/Fwd: Informasjon …”
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 31. jan. 2022 kl. 15:25 skrev Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>:
    Elin (Qliro)
    31. jan. 2022, 15:25 CET
    Hei,
    Tusen takk for ditt mejl.
    Som tidigare meddelat behøver du ringa in til oss for vidare hjelp.
    Telefonnummer: 800 69 300
    Åpnings tider: 08:00-18:00
    Jeg ønsker deg en fin dag videre!😊
    Med vennlig hilsen,
    Elin
    Qliro
    Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
    Bra, jeg er fornøyd (https://qliro.zendesk.com/requests/1643847/satisfaction/new/weuwDZcsPxX5QqljYgZZNw8tL?locale=34&intention=16)
    Dårlig, jeg er ikke fornøyd (https://qliro.zendesk.com/requests/1643847/satisfaction/new/weuwDZcsPxX5QqljYgZZNw8tL?locale=34&intention=4)
    [YDXYWD-5G5V]
    Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
    Bra, jeg er fornøyd
    Dårlig, jeg er ikke fornøyd

  • Og enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreftelse på avbestilt time – Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 20:31
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: brilleland@timegrip.no, brilleland@reply.socialboards.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Brilleland <brilleland@timegrip.no>
    Date: man. 8. mai 2023 kl. 09:19
    Subject: Bekreftelse på avbestilt time – Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>

    Avbestilling av time hos Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34
    Din time hos Thiroshona 08.05.2023 kl. 10:15:00 er kansellert

    Mvh Brilleland
    Merk: Denne eposten kan ikke besvares.

  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 20:21
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: psa@synsam.com, customerservice@synsam.com, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Peter Steen Aamodt <psa@synsam.com>
    Date: man. 8. mai 2023 kl. 08:59
    Subject: Klage
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Cc: Butikksjef Synsam Kirkenes <bs.kirkenes@synsam.com>

    Hei Erik

    Har du mulighet for å ringe meg?

    Best regards / Med vennlig hilsen

    Peter Steen Aamodt
    Optometrist,Projekt Manager POS, GDPR,Personvernombud

    Mobile: +47 416 20 146

    E-mail: psa@synsam.com

    Visit: Karl Johans gate 6b, 0154 Oslo

    Postal: Postboks 961 Sentrum, 0104 Oslo
    https://www.synsamgroup.com/ | www.synsam.no

    Abonner på dine briller, linser, solbriller eller sportsbriller:

    https://www.synsam.no/brilleabonnement/begynn-her

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreft ditt abonnement på LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 20:15
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: “WordPress.com Support” <Help@wordpress.com>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen <donotreply@wordpress.com>
    Date: lør. 6. mai 2023 kl. 10:41
    Subject: Bekreft ditt abonnement på LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    To: <eribss.k.og@gmail.com>

    Site logo image
    Please confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    Howdy,

    You recently subscribed to lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com and we need to verify the email you provided. Once you confirm below, you’ll be able to receive and read new posts.

    If you believe this is an error, ignore this message and nothing more will happen.

    Bekreft nå

    Modify how you receive updates here. Sign up for advanced settings.

    WordPress.com- og Jetpack-logoer
    Get the Jetpack app to use Reader anywhere, anytime

    Subscribe to your favorite sites, save posts to read later, and get real-time notifications for likes and comments.

    Download Jetpack on Google Play Download Jetpack from the App Store
    WordPress.com på Twitter WordPress.com på Facebook WordPress.com på Instagram WordPress.com på YouTube
    WordPress.com Logo and Wordmark title=
    Automattic, Inc. – 60 29th St. #343, San Francisco, CA 94110

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. april 2024 kl. 19:58
    Til: Kundeservice <kundeservice@fortum.com>
    Kopi: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Abuse <abuse@telia.com>, morten.schau@elvia.no, trl@nve.no, rme@nve.no, kom@nve.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finkn.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, kundeservice@hafslundstrom.no, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    i min forrige mail, så ba jeg om at dette skulle bli sendt til en overordnet.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    fre. 5. mai 2023 kl. 12:58 skrev Kundeservice <kundeservice@fortum.com>:
    Hei Erik, takk for din henvendelse.

    Er det slik at du ønsker å opprette en strømavtale hos oss? Gi meg gjerne beskjed, så skal vi få ordnet dette.

    Ønsker deg en fin dag videre!

    Med vennlig hilsen,

    Said
    Kunderådgiver

    —–Original Message—–

    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 05.05.2023 12:31
    To: NorgesEnergi
    Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse

    Hei,

    det synes jeg at høres rart ut.

    Her er det noen nett-troll som har overfor mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi (ved å utgi seg for å være meg, på nettet).

    (Dette var vel før corona-en.

    Noe sånt.

    Og dette er ikke et enkelt-tilfelle.

    Det var noen nett-troll som ‘porterte’ strømmen videre til Glitre og, var det vel).

    Når jeg da klager på dette, så må dere i strøm-bransjen rydde opp etter nett-trollene mener jeg.

    Og en sånn opprydding må/bør inkludere en del ting.

    Som at jeg får tilbake min gamle strøm-leverandør (som jeg hadde før nett-troll-angrepet).

    Og at dere tar bort den tagen fra min mail-adresse, som nett-trollene brukte, og som dere seinere har sendt videre til de som eier de fysiske strømlinjene her (Elvia vel).

    Og at dere da også i samme slengen gir meg navnet på nett-trollet (sånn at det er lettere for meg å forklare om hva som foregår, til tosker/idioter osv., som det visst finnes mange av, ifølge amerikanske ordtak osv.).

    Og at dere også skjerper dere, når det gjelder deres bestillings-systemer, sånn at dette ikke skjer igjen, når det gjelder meg eller andre kunder.

    Og når det er så mye forskjellig som skal ryddes opp i, så passer det vel antagelig, å sende dette oppover, til daglig leder, som nok lettere kan styre et sånt oppryddings-prosjekt (eller hva man skal kalle det) ved å delegere de forskjellige arbeidsoppgavene, for eksempel.

    Så dette må jeg klage på.

    Vennligst send dette til daglig leder nå.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 7. jul. 2022 kl. 08:18 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei.

    Takk for din henvendelse.

    Om du ønsker Hafslund som din leverandør så må du kontakte dem for å opprette avtale.

    Vi får da automatisk beskjed om leverandørendringen, og din avtale opphører da hos oss ved oppstart hos Hafslund.

    Om det er noe annet vi kan hjelpe deg med å gir du beskjed.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Ida Marie
    Kunderådgiver

    NorgesEnergi AS

    Tlf 38 10 00 80

    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no

    <eribsskog@gmail.com>

    July 6th, 2022 05:31

    Hei,

    det virker som at dere svarer på en kopi, som dere har fått (som en oppdatering) av en mail til Lowell.

    Det stod på den siste husleie-kontrakten min, at dere Bærum kommune hadde tenkt til å bytte strøm-leverandør, til deres firma, på mine vegne.

    Og derfor var det at jeg kontaktet dere, i sin tid.

    Det var noen nett-troll, som overførte mitt strøm-abonnement, fra Hafslund/Fortum til Norgesenergi (som vel også er Fortum).

    Og da tullet de med min mail-adresse osv., (på en utspekulert måte).

    Og det finnes jo et halvt dusin organisasjoner, som har som oppgave, å rydde opp i sånt.

    (Blant annet Elklagenemnda/Elklage.no, NME, RVE, Elhub og Trygg Strømhandel).

    Men ingen av de gjør jobben sin virker det som.

    (Mitt strøm-abonnement er hos Norgesenergi.

    Men det skal være hos Hafslund/Fortum).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 20. jan. 2022 kl. 08:23 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
    Hei,
    Takk for at du tar kontakt med oss.

    Du har kommet til LOS AS, vi må nok henvise deg videre. Slik som det står på brevet så er det Fortum du skal i kontakt med.

    Ønsker deg en fin dag videre!

    Vennlig hilsen¿
    Ali| Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Sun Dec 05 2021 06:36:23 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
    Til: kundesenter.no@lowell.com;
    Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; kundeservice@norgesenergi.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@renroros.no; strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com;
    Emne: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).

    Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.

    Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).

    Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.

    Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.

    Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.

    Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.

    Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.

    Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).

    Så disse gjør heller ikke jobben sin.

    Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.

    Så de gjør heller ikke jobben sin.

    Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.

    Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).

    Så derfra er det også bare tull.

    Så på grunn av disse ‘gamlehjem-kjærringene’, (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.

    Så det får dere se å gjøre nå.

    (For dere må kontakte Nav om dette.

    For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.

    Noe som er rimelig frustrerende for meg.

    Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.

    For å si det sånn).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
    Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.

    Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.

    Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).

    Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).

    Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).

    Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.

    Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.

    Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.

    (Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).

    Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.

    Så det var Nordea som brøt denne avtalen.

    Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.

    Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.

    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.

    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.

    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.

    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.

    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.

    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    En overtrukket konto blir alltid sperret
    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. mars 2010 19:35

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
    Nordea, uten varsel ble sperret.

    Derfor stoppet innbetalingene.

    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
    skulle få beholde kontoen.

    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.

    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
    betalingsanmerkningen.

    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. mars 2010 12:04

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    ja, fordi avtalen
    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.

    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.

    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg
    hadde overhørt i Oslo.

    Så dere skal ha
    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
    situasjon.

    Jeg får ikke
    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.

    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
    nekter de å gjøre.

    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
    de sender det ikke videre.

    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
    sitter på bakendene sine, dessverre.

    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
    avtalen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
    to sakene.

    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.

    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
    adresse der.

    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
    føler at det er hensiktsmessig.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. mars 2010 16:46

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    jeg har sett på
    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
    Nordea.

    Så jeg hadde en klage på dette.

    Og dere visste
    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
    Breivik hos Nordea om dette).

    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.

    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
    fremtidige brev vil bli sendt til England.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. mars 2010 15:45

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister

    Hei,

    ja, men har jeg
    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?

    Dere kan ikke
    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
    posten videre til meg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.

    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
    avsagt i Forliksrådet.

    Med vennlig hilsen,

    Kundeservice

    Kundekonsulent

    kundeservice@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital

    Postboks 6426 Etterstad

    0605 Oslo

    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

    www.aktivkapital.no

    Fra: Ida Halvorseth

    Sendt: 18. mars 2010 08:32

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: VS: Anmerkning i
    kredittregister

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. mars 2010 18:03

    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

    Emne: Anmerkning i kredittregister

    Hei,

    jeg fikk et brev
    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.

    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.

    Men jeg har vel
    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
    få gjeldsrådgiver hos dem.

    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
    i England).

    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
    på dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.

    Kreditor : Lowell Finans AS
    Saldo : 35 586,75
    KID : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351

    Mvh Lena

    >Hei,
    >
    >på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
    >
    >Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
    >
    >(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
    >
    >Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
    >
    >Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
    >
    >Virker det som.
    >
    >Så det blir som noe ‘Kafka-greier’, hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
    >
    >Vil jeg si).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er ‘sylferske’.
    >
    >Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
    >
    >Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
    >
    >I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
    >
    >Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
    >
    >Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
    >
    >Så det er tull-ball, mener jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    >
    >Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
    >
    >De bare spiller dumme, hos Nav.
    >
    >(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
    >
    >Hu sendte meg en ‘goddagmann-økseskaft-mail’, om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
    >Se vedlagte saksdokumenter
    >

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudet

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. april 2024 kl. 19:37
    Til: postmottak@sivilombudet.no
    Kopi: amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 12. april.
    (Se vedlegg).
    Det er en ting å spille dumme.
    (Selv om det også er styggedom).
    Men dere spiller jo grenseløst dumme.
    (Må jeg si).
    Jeg klager på _fire_ ran.
    Og dere henger dere opp, i en av klagene.
    Og ignorerer de andre.
    (Virker det som).
    Det at jeg klagde på, at Nav skylder meg, en hundrelapp (cirka) i renter.
    Det er fordi, at det var sånn, at det stod her og der på nettet, i fjor sommer, at sosialklienter skulle få 700 mer per måned.
    Og jeg venta da hele sommeren på det.
    (Det var snakk om 700 for juni, 700 for juli og 700 for august).
    For som sosialklient i Bærum, så får man et par tusen mindre, enn sosialklienter i Oslo (noe som er nevnt i en av de andre klagene).
    Og jeg er vant til å jobbe som butikksjef, osv.
    Så derfor er det ikke så kult alltid, å klare seg, på livsopphold-støtte.
    Så det ble sånn, at jeg etterhvert ringte til Nav (og jeg prøvde også deres ubrukelige chat, må jeg kalle den).
    Og ringte de meg tilbake.
    (Så dette tok mye tid.
    For man måtte da nærmest sitte stand by, ved telefonen).
    Og så løy de til meg.
    Jeg skulle få et brev, angående disse 700 per måned (sa en Tom, hos Nav Bærum).
    Men det kom aldri noe brev.
    Men på det neste vedtaket (man må søke, hver sjette måned).
    Så var det forkart om, at de skyldte meg disse pengene (et par tusen).
    Men da kom de pengene, til jul.
    Istedet for i sommerferien.
    (Når de var lovet).
    Og det er det samme nå.
    I år, så bestemte politikerne, at livsopphold-støtten skulle øke med 300 (i takt med inflasjonen).
    (Det med de 700 var på grunn av at det var dyrtid.
    Så det må vel sies, at det var slemt av Nav, å drøye, med å betale ut disse ‘dyrtid-feriepengene’).
    Men hvis jeg ikke tar helt feil, så har jeg kun fått de 300, for mars og april.
    Men ikke for januar og februar.
    Så de skylder meg ikke bare 100 i rente.
    Men de skylder meg 300 for januar og 300 for februar og.
    Så hvis dere skal kontakte Nav Bærum igjen.
    Så kan dere kanskje høre om de 600, for januar og februar og.
    Det virker kanskje litt smålig, å purre på noen hundrelapper.
    Men jeg har vært arbeidsledig (først i England) siden 2008 (under finanskrisen).
    Så jeg har kanskje blitt litt nøyere, enn jeg var før (når jeg jobba som butikksjef osv.).
    Men når de juger folk opp i trynet (på telefonen) så er jo ikke det noe artig heller.
    Så derfor tok jeg med det om rentene, som en fjerde klage.
    For makan til dårlig kundeservice, som Nav Bærum har det, det skal man leite lenge etter (vil jeg si).
    Jeg er fra Berger, og Bærums-klysene har det morsomt, og tuller fælt med meg, må jeg si.
    Og tidligere om årene, så var det vel sånn, at Nav sendte sånne ‘inflasjons-hundrelapper’ med en gang, når politikerne vedtok, at sosial-klienter skulle få mer støtte.
    Så her har det skjedd en utglidning (hos Nav Bærum) i feil retning, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Og det at dere hos Sivilombudet (som har vært vanskelige mot meg, i alle år, i forbindelse med andre klager).
    At dere leser klagen min, som fanden leser bibelen.
    Det ligner ikke grisen.
    (Må jeg si).
    Så det må jeg klage på.
    Ettersom jeg har forstått det, så er det vel hu lillesøstera til Gro Harlem Brundtland (Hanne Harlem) som er sjefen deres.
    (Jeg mener å huske at jeg liksom krangla litt med henne, før pandemien (angående en annen ‘Sovjetstat-klage’) ettersom at min yngre halvbror Axel sin stemor (som også har vært min husvertinne) Mette Holter, vokste opp sammen med Gro (i/ved Parkveien) og ikke tålte å høre et stygt ord om henne, fra Høyre-folk, som meg, på 90-tallet).
    Men dere får sende det hu søstera til Gro da.
    Og la hu se på det.
    Kanskje hu har blitt litt mer vettug, etter pandemien (hadde jeg nær sagt).
    (Det er også det med pensjonsbeholdningen min, som jeg klage på (at Nav spiller dumme, og later som at de ikke skjønte hva jeg mente, når jeg bestilte de pengene, når jeg bodde i Liverpool sentrum, hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    Og et par klager til (som er nevnt i vedleggene, som dere fikk sammen med den forrige mailen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere skriver også at den ene klagen ikke skulle til Nav sin klageinstans.
    Denne skulle til Statsforvalteren (skriver dere).
    Det blir jo som noe i en Kafka-bok.
    At dere (i staten) har gjort det så komplisert.
    Det burde være sånn at det er mulig for folk å skjønne.
    Jeg har lest på Wikipedia (var det vel) at en del politikere mente, at det var en feil, at man slo sammen Arbeidsformidlingen, trygdekontoret og sosialen, til en etat (Nav).
    Men der stopper det.
    Det er ingen som jobber for å omgjøre dette igjen (sånn at ‘Kafka-tullet’ tar slutt) virker det som.
    For det er vel også sånn, at dette, at alt samles i en ‘black box’.
    Det er noe som ville fått Orwell til å snu seg i graven.
    Og også han Knut Sejersted Selmer, som fant opp reglene for personvernet (som han visst først kalte: ‘Personlighetsvern’).
    Han ville vel også ha snudd seg i graven, over Nav (som vel må sies å være nesten som noe lignende av Stasi, med all den informasjonen de etterhvert har tilgang til om folk).
    De het seg så fint (når vi fikk Nav) at da kan de se på helheten (hvis de vet alt om folk).
    Men det gjør de ikke (tørr jeg å påstå).
    Det er nemlig sånn, at jeg (som søker butikksjef-jobber og IT-leder-jobber).
    Meg ønsker ikke Nav, å gi ordentlig tann-behandling.
    De har noen ‘ekspert-tannleger’ som visst er lært opp i Nord-Korea (eller et annet u-land/kommunist-land).
    Og disse vil alltid trekke tennene mine (framfor å spandere på en krone).
    (Min raggar-far lot meg kanskje få litt mye cola, under oppveksten.
    Så jeg har litt dårlige tenner).
    Men en IT-leder/butikksjef bør vel ikke ha for mange hull i tann-garden.
    Men dette tenker ikke Nav på.
    Men de årene jeg var arbeidsledig i England (etter finanskrisen) fra 2008 til 2014.
    Så fant jeg ut, at arbeidsledige/sosialklienter, fikk gratis tannlege-behandling i England.
    Og disse spanderte også kroner, på tennene/jekslene (framfor å trekke de).
    Så Norge er et uland, på dette området, må jeg si.
    Og det at vi har slått sammen arbeidsformidlingen og sosialkontoret (og trygdekontoret) til Nav.
    Det har ikke hjulpet noe, i Norge, vil jeg si.
    De som jobber hos Nav, spiller bare dumme, og kødder/tuller med folk (som om de var i kommunist-mafiaen eller noe) vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 17. mars 2024 kl. 15:39
    Subject: Klage
    To: <postmottak@sivilombudet.no>
    Cc: amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    det er sånn (se vedlegg) at jeg kontaktet Nav sitt klageorgan, i september, per brev.
    (Jeg fant forresten ikke noe mail-adresse til denne etaten på nettet.
    Så det kan jeg også klage på, at man visst må sende brev til de).
    Og ikke noe svar.
    Så sendte jeg en påminnelse i desember.
    Men fremdeles ikke noe svar.
    Så dette er en skandale (må jeg si).
    Det er ikke bare at jeg ikke har fått noe svar.
    Men jeg har heller ikke fått noe standard-brev, hvor de skriver, at de har mottatt min klage.
    Så dette må jeg klage på.
    Erik Ribsskog
    2 vedlegg
    IMG_20240427_0001 paint.jpg
    628K
    IMG_20240427_0002.jpg
    354K

    PS.

    Her er vedleggene: