johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Fikk problemer når jeg ikke sov i vannsenga, to ganger, i 1988

    Dagbladet.no hadde en vitse-video, om noen menn, som gikk inn i damegarderoben, så jeg idag.

    Og da kom jeg på noe som skjedde, i 1988.

    To ganger, så kunne jeg ikke sove i vannsenga ‘mi’, (en King Size udempet vannseng), som jeg hadde sovet i, i mange år, fordi faren min lagde/solgte vannsenger.

    Jeg hadde tatt over min fars soverom, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, for han sov nede hos sin samboer, Haldis Humblen, i Havnehagen.

    Men to netter, høsten 1988, så sov jeg ikke i vannsenga.

    Det var da Magne Winnem inviterte meg med på Danmarkstur med Petter Wessel, ganske tidlig i skoleåret 1988/89.

    Og de gadd ikke å hente meg, på Berger, så jeg måtte ligge over hos Kjetil Holshagen, i Sande.

    Og da måtte jeg sove på en tynn madrass, på gulvet, i et rom som vel ikke var soverom der.

    Men men.

    Og da mener jeg å huske det, at jeg klarte å gå inn på damedoen, på Petter Wessel, siden jeg var så trøtt og ganske i ørska.

    Fordi jeg så ikke forskjell på de skiltene, på dørene til herre og dametoalettet der.

    (De skiltene var liksom designet på en moderne måte, så jeg syntes det var vanskelig å se forskjell på de.

    Ihvertfall den dagen som jeg var rimelig trøtt og i ørska da).

    Og jeg klarte også å begynne å rote med ei som var 2-3 år yngre enn meg, som het Hege, fra Stavern.

    (Som farmora mi, Ågot Mogan Olsen, ‘gura’ over, da hu Hege ringte til huset hennes, på Sand, (for jeg hadde ikke telefon, i Leirfaret, på den tida, for faren min hadde sperra telefonen der), for å spørre etter meg).

    Så jeg ble helt sånn rar, og det ble som noe ‘gruff’, fra å ikke ligge i vannsenga, husker jeg.

    Sånn var det også, da jeg måtte låne bort vannsenga mi, til et par, som lagde hull i den.

    Noen venner av faren min vel.

    Eller venner av Haldis.

    I forbindelse med at Christells onkel og tante fra Bergen, skulle på middagsselskap, der Christells bror Jan Snoghøj bodde, på Gulskogen i Drammen, i et nedlagt bedehus der, (som faren min og Haldis hadde kjøpt).

    Da ble jeg så sliten, av å ikke sove i den varme vannsenga mi, (som jeg var vant til), så da orka jeg ikke å dra på jobb, på CC Storkjøp, en lørdag.

    (For da måtte jeg sove på det gamle soverommet mitt der, som var veldig kaldt.

    Haldis Humblen hadde en stor fryser stående der.

    Der hvor skrivebord-plata stod, før jeg flytta den inn på ‘rommet til faren min’, som egentlig var mitt.

    Så jeg lurer på om den fryseren stod foran en panelovn der, eventuelt, for det gamle soverommet mitt, det var veldig kaldt, etter at fryseren til Haldis havna der.

    Men men).

    Så jeg var kanskje egentlig rimelig sliten, på den tida.

    For hvis jeg ikke sov i vannsenga, så ble jeg helt sånn gruggen og rar og trøtt/sliten da.

    Så det var ihvertfall et eller annet med den vannsenga.

    At jeg fikk noen slags abstinenser, hvis jeg ikke sov i den, i 1988, husker jeg.

    (Siden jeg blir tulla med av noe ‘mafian’ osv., mener jeg, så tar jeg med om alt).

    Ihvertfall hvis det var kaldt i rommet jeg sov i.

    Så ble jeg litt ‘satt ut’, av å ikke sove i vannsenga, tror jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg tilfeldigvis tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til the Department for Work and Pensions







    Gmail – Update/Fwd: Complaint about Sencia/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: Complaint about Sencia/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Nov 12, 2010 at 5:55 AM





    To:

    CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>



    Hi,

    I also wanted to please update about the problems with my CV.
    I told Mr. Ellis, in the first meeting, that I'd contacted the University of Sunderland, (where I've studied), about help for assessing my IT-skills, for my CV.

    But Mr. Ellis insisted he wanted to do that.

    I said ok, but now be don't agree on the CV.
    I have a degree in IT, from University-level, from Norway.
    But Mr. Ellis wants to hide my IT-skills on page 2, on the CV.

    He want's to present me as a retail-guy, with 'excelent IT skills'.
    But I think I am an IT-guy now, (since I got my degree last year), with manager experience, (from retail).

    And I also have experience from IT.
    But I have no degree in Retail, so I think IT really is my field, but try saying that to Sencia.
    I don't think I get the help I really need with my CV.

    I'm not an expert on CV's unfortunetly.
    But I'm really on a quite high level, since I have experience from running three food-shops in Norway, that were like Tesco-shops, (not like Super-shops but like the medium sized Tesco's).

    And I won a prestigeous in-house prize, on year, running a shop like this.

    And on top of this, I have a degree in IT, and a lot of other experience, and education.

    So I think I should be at, or close to, director-level.

    But how can I get help with making a director-CV, or at least an IT-CV?
    Seems inposible to me.
    Connextions have tried it, Working Links, Jet and now Sencia.
    None of the are able to help me with my CV.

    I could have gotten Ladders to write it, but I haven't got that good economy, at the moment unfortunately.
    Just an update.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    PS.
    So Mr. Ellis and myself, we don't really agree on much.
    So maybe I should get another PA at Sencia?
    Just a thought.
    Because I think retail-work is unqualified work, like my area-manager in Norway, Anne-Katrine Skodvin, used to say.

    So when I have a university-level qualification, in IT.
    Then why does Sencia want me to steal jobs from unqualified people, in Retail?
    I don't think this really adds up, unfortunately.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Nov 10, 2010 at 2:46 AM
    Subject: Complaint about Sencia/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
    To: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>

    Hi,

    I send this to you, since the e-mail address on the Sencia website doesn't seem to work.
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: <postmaster@esggroup.co.uk>
    Date: Wed, Nov 10, 2010 at 2:36 AM
    Subject: Delivery Status Notification (Failure)

    To: eribsskog@gmail.com

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    enquiries@sencia.co.uk

    Final-Recipient: rfc822;enquiries@sencia.co.uk

    Action: failed

    Status: 5.1.1

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: enquiries@sencia.co.uk

    Date: Wed, 10 Nov 2010 02:36:46 +0000

    Subject: Complaint/Fwd: File from meeting today
    Hi,

    I wanted to please complain about Mr. Ellis asking me strange questions and interrupting the meeting yesterday, for showing me a strange fairground atraction outside the window.

    He also asked me if it was cold outside.

    What was that about, did he think I should be wearing a sweater?
    Is this play-school or something for adult people?
    Mr. Ellis is also all the time saying that he's going to finish my CV, for the next meeting, and then in the next meeting, he says he's going to finish it, for the next meeting again.

    So I think I should complain about Mr. Ellis, for interrupting the meetings and using much longer time than scheduled on my CV.
    He also looks a bit overworked sometimes I think, especially in our first meeting, with dark rings under his eyes yet.

    But I think his questions in the meeting yesterday were so peculiar, so I got a bit worried.
    This doesn't seem like normal stuff to me.
    So I got a bit worried, that Mr. Ellis is a bit overworked, or something.

    Hope this is alrigh!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Nov 10, 2010 at 2:22 AM
    Subject: Fwd: File from meeting today
    To: david.ellis@sencia.co.uk

    Hi again Mr. Ellis,


    you also asked me in the meeting today if it was cold outside.

    Why these strange questions?
    Which relevance has this to our meeting?
    Are these trick questions, this with the weather and the fairground atraction, or what it's called?
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, Nov 9, 2010 at 5:19 PM
    Subject: File from meeting today

    To: david.ellis@sencia.co.uk

    Hi,

    thank you for showing me the fairground attraction outside your Sencia-window, in the meeting today, (even if it puzzels me a bit why you interrruped the meeting to show me this).

    But anyway.
    I'm sending a copy of the file you wanted, (but which I myself needed since it had employer contact-information on, that I wanted to keep myself).
    You asked me about my conscription-service.

    It's not that easy to explain, but this was a though conscription-service, in which we did the same skiing-competitions etc., as British special(?) troops, which were on winter-training in Norway.

    So my army service was though even if I wasn't a volountere, it was only conscription service.

    I was a slim youth, so I had enough with completing this though service, and didn't try to be a coroporal/sergant, or anything.

    After this, I was in the mobilisation-army, in Norway, for a few years.
    Then I was transfered, (after a 3 week rehersal), to a new Home Defence-unit, in Oslo.
    This was some 'new age'-stuff, I think, in which the Home Defence became like the army.

    It was called 'Støtte-området HV02 2018', 'Support-area'.
    And is now called 'Derby', after an allied operation in Norway, behind nazi lines, in world war II.

    But this home defence company, had a platoon called 12.7-platoon.
    And that's Browning 12.7 machine guns with a special ammunition called multi-purpose, which are exploding bullets with high-explosives etc.

    So I sometimes wonder if this Home-Defence unit was a kind of muslim or mafia or something 'coupe de etat' in Norway.
    Because when the Home Defence changes and is like the Army, then something is wrong, I thing.

    But this was beside the agenda, some of it, unfortunately.
    Just something I had on my mind.
    I'll do the job-seach and the reminders, untill the next meeting.

    Like I said in the meeting, I also think some of my IT-skills, like Web Design, should be on top of the CV.
    After all, I've made a website, from scratch, www.johncons.org , where the meny-bar, at least, should be up to date, what is it one call it, the meny-bar should be almost state of the art i web-design, at the moment, I think.

    Just something I had on my mind.
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog





    img115.jpg
    363K




  • Tullet med av russisk mafia?

    Altså, sånn som jeg tenker nå.

    Så kan kanskje det at jeg blir tullet med, skyldes det, at min mormor, Ingeborg Ribsskog, arvet Holger baron Adeler, rundt 1980.

    (En arv som hun og min morfar, Johannes Ribsskog, ga videre til moren min, Karen Ribsskog, og satt inn i et hus for henne).

    Og min mor, hun hadde jo barn med to forskjellige menn.

    Først meg og søstera mi Pia Charlotte, med min far, Arne Mogan Olsen.

    Og så min halvbror, Axel Nicolai Johannes Thomassen, som var litt som en attpåklatt, født nesten syv år etter søstera mi vel.

    Og Axel er også født utenfor ekteskap, for mora mi var aldri gift med Arne Thomassen.

    (Det tror jeg at jeg ville ha fått med meg, for jeg bodde hos mora mi, da Axel ble født).

    Men men.

    Men kanskje Arne Thomassen er i noe slags mafia, eller noe?

    Og muligens også faren min?

    Også vil de det, at Axel skal bli baron?

    Også vil de ha meg ut av veien.

    Også tuller kommunistene og russisk og italiensk mafia, og det som er, med meg.

    Og litt trege og sidrumpa nordmenn, de skjønner ikke noe.

    De bare leser på bloggen min, og gjør ikke noe.

    Er det det som foregår, lurer jeg nå.

    Hvem vet.

    Det får være lov å lure ihvertfall, får man håpe.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til rektor ved Østre Halsen skole







    Gmail – Problemer med mobbing, Østre Halsen skole, på 70-tallet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med mobbing, Østre Halsen skole, på 70-tallet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Nov 11, 2010 at 8:41 PM





    To:

    grethe.ofstad.kulseng@larvik.kommune.no



    Hei,

    jeg vokste opp på blant annet Østre Halsen, på 70-tallet, og gikk første klasse, på Østre Halsen skole.
    Jeg overhørte i 2003, at jeg var forfulgt, i Oslo, av noe de kalte 'mafian', og har måttet flykte til England.

    Jeg ble også forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer, Grethe Ingebrigtsen, sin gård, i Kvelde, i 2005.
    Men politiet nekter å etterforske mordforsøk, og når jeg spør dem hvem den her 'mafian' er, så ber de meg lese i leksikon.

    For da jeg gikk på Østre Halsen skole, så var det ingen som prata noe om 'mafian', for å si det sånn.
    Men jeg hadde noen 'fæle' nabogutter, i Mellomhagen, (vi bodde i Mellomhagen 15B), som gjorde de årene jeg bodde i Mellomhagen, til et helvete, må man vel si.

    Det var tre gutter, hvorav to var eldre enn meg.
    Han 'værste' het Pål Andre, mener jeg å huske.
    Det gikk i kryning og sånn da, hvis man kom for nærme disse gutta, mener jeg å huske.

    Men men.
    Så en dag på skolen, så ble jeg holdt igjen, av noen slags lærere, som hadde fått rapportert det, at jeg ble mobba, tydeligvis.
    Jeg forklarte at jeg gikk den snarveien til Shell, eller Gulf som det kanskje het da, gjennom skogen, istedet for å gå i Mellomhagen.

    Men jeg syntes det var så flaut, å bli snakket til om mobbing sånn, så jeg prøvde å glatte litt over det.
    Så det skjedde ikke noe mer, som jeg kan huske.
    Men vi flytta til Larvik, i mai, rundt da rektor Ness/Næss døde, på 17. mai.

    Men jeg tok bussen fra Larvik, de siste ukene, av første klasse.
    Andre klasse gikk jeg på Torstrand skole, (vi bodde i Jegersborggate, i Larvik).
    Et par måneder ut i tredje klasse, så flytta jeg til faren min, på Berger, nord i Vestfold, siden mora mi ville det, (av en eller annen grunn).

    Og på Svelvik ungdomsskole, så skjedde det også noe mobbing, som jeg har kontaktet de om nå, etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', osv.
    Men Svelvik Ungdomsskole, har kastet eventuelle møtereferater, med sosiallærer Marit Enger, som jeg var i samtale med da.

    Har dere på Østre Halsen skole noen dokumentasjon, lurte jeg, på at det ble snakket med meg om mobbing på skoleveien osv., (fra han Pål Andre og brødrene hans da)?
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Det var forresten artig å gå i 17. mai tog, fra Halsen til Bøkeskogen.
    Jeg hadde med et sånt flagg, som jeg kunne blåse i.
    Men det var egentlig ikke lov, så mora mi gikk ut i 17. mai-toget, i Jegersborggate da, og bytta flagget mitt, til et vanlig 17. mai-flagg.

    Det var samme dag, som rektoren døde, og vi hadde nettopp bodd hos Morten og dem, oppe ved Bøkeskogen, husker jeg, (Kongegata?), i forbindelse med flyttingen.
    Untatt stefaren vår, Arne Thormod Thomassen, han vet jeg ikke hvor bodde den uka, som vi andre bodde hos Morten og dem, og blant annet så Baccara på Grand Prix vel.

    Men du får hilse frøken som vi hadde.
    Hvis du har navnet hennes, så hadde det kanskje vært artig, for det var en veldig snill og hyggelig dame og flink lærerinne, sånn som jeg husker det.

    På forhånd takk for eventuell hjelp igjen!
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Onkel i Sande, eller noe

    Jeg skrev om på bloggen, igår vel, at da jeg gikk i første klasse, på Østre Halsen skole, (skoleåret 1977/78), så var det ei jente i klassen, som sa til frøken, at hu hadde noen besteforeldre, i Lillestrøm, som kunne se ned til fotballkampene på Åråsen, fra huset sitt.

    Dette året, (eller om det var det neste, hvor jeg gikk på Torstrand skole, i Larvik, siden mora mi hadde fått et hus i Jegersborggate der, av sine foreldre).

    Så var det ei som hadde en onkel, eller noe, i Sande.

    Som hu fortalte høyt til frøken om.

    Og seinere, samme skoleår, så forklarte hu at han hadde fått traktoren over seg og dødd, (var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på nå, som var litt makabert vel, å fortelle høyt om til frøken og klassen kanskje.

    Men men.

    (Vi satt hver ved vår pult der, i Østre Halsen og i Larvik, og frøken var for det meste framme ved kateteret.

    Mens på Berger skole, så satt elevene i grupper mye, husker jeg, og læreren gikk mye omkring i klasserommet.

    Men men).

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg husker også at mora mi dro meg med på musikkskole, i Larvik, en eller to ganger.

    Og en gang mora mi seinere dro meg med, for å gå tur, på Østre Halsen.

    Så kjente mora mi igjen ei jente fra musikkskolen.

    Ei som var nesten innesperret i en hage.

    (For vi var bare fire år gamle eller noe, på den tida, jeg og hu jenta).

    Så begynte mora mi å prate til den ungen da, som var alene i den hagen.

    Jeg husker jeg syntes synd på den ungen, som ikke kom seg ut av den hagen.

    For jeg og søstera mi, vi fikk lov til å gå fritt omkring, på Østre Halsen.

    Fra vi var 2-3-4 år, eller noe.

    (Og ble nesten overkjørt av bussen en gang).

    Så det var forskjellige regler der, blant foreldrene, virka det som.

    Men men.

    Dette var et hus som var ovenfor bensinstasjonen der.

    Som het først Gulf og så Shell.

    Og litt lenger mot en ganske stor brun kiosk vel.

    Som var lenger fra Lågen da.

    Hvis jeg husker det riktig, fra 70-tallet.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Når vi blei litt eldre, så gikk søstera mi, Pia Ribsskog, på jazzballett, på Torstrand skole vel.

    Da hu var sånn 5-6-7 år kanskje.

    Og da ville mora mi noen ganger ta med meg, sånn at jeg bare skulle stå der og se på de jentene som dreiv med jazzballet.

    (Av en eller annen grunn).

    Så mora mi hadde skikkelig kustus på oss.

    Hu var veldig streng, ihvertfall en god del av tiden.

    Men vi fikk lov å gå rundt ute da.

    Så noe av tiden, så var vi utenfor hennes kontroll.

    Mens hvis vi var i nærheten av mora vår, så ville hu være veldig myndig og bestemt da, og kommanderende osv.

    Mora vår, Karen Ribsskog, var veldig gammeldags, når det gjaldt oppdragelse, vil jeg si.

    Så det var stor forskjell, å være på besøk hos faren vår, Arne Mogan Olsen.

    Da var vi oftest hos hans foreldre, Ågot og Øivind, på Sand.

    Og de var rolige og sindige, ihvertfall Øivind, og ihvertfall iforhold til mora vår.

    Som også var noen ganger nesten hysterisk og kunne få nesten anfall.

    Så oppveksten hos mora mi i Larvik og Østre Halsen, det var som å være under kommando av en nesten hysterisk, streng dame.

    Så jeg var i opposisjon, til mora mi, omtrent i alle de årene jeg bodde hos henne.

    For jeg støttet ikke det, at vi flytta fra faren vår, på Bergeråsen, da jeg var tre år.

    Det skjønte jeg nemlig ikke noe av, hva det kom av.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Vi bodde jo to steder på Østre Halsen, på 70-tallet.

    Fra det første stedet, så husker jeg nabojenta, som het Inger Lise, eller noe.

    En plagsom gutt som het Hermann, som bodde i det samme huset som oss, ettersom huset var en vertikalt delt tomannsbolig, (det var et stort hus da, og en gang gikk jeg opp på loftet, og kunne så gå ned i leiligheten til Hermann og dem, så det huset var nok ikke alltid delt i flere leiligheter).

    Jeg husker ei som het Jorunn, som ofte tok med meg og søstera mi, for å leike eller spise Love Hearts-godteri eller kjeder med pulver-godteri på, som også var populært.

    (Det var mange butikker der.

    Dette var i sentrum av Østre Halsen).

    Dette var noen jenter som var litt eldre enn meg og søstera mi, og som dro oss med ut for å leke, ganske ofte.

    Da stod de utafor huset vårt og ropte ‘Erik og Pia’.

    Så sånn var det.

    En gutt som het Morten, som var på min alder eller et år eldre, husker jeg også derfra.

    (Dette var fra Storgata, på Østre Halsen, rett over veien for hovedinngangen til Østre Halsen skole).

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, det var ei jente som Jorunn og de dro meg med til, som var på min alder, med lyst hår.

    Som jeg senere besøkte da, og hu fant en tyggegummi-klyse på fortauet, som hu skylte i fontena på Østre Halsen skole.

    Også delte vi den.

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, etter å ha bodd et drøyt år der, så flytta vi til Brunlanes, til en øde hytte.

    Hvor vi bodde i en evighet, virka det som.

    Men egentlig var det vel bare et snaut år, så jeg på skjemaet fra Folkeregisteret.

    Og fra Mellomhagen, på Østre Halsen.

    Da vi bodde der, så hadde jeg blitt litt sånn sjenert kanskje, fra å ha bodd ute i skogen, i Brunlanes.

    Så i Mellomhagen, så hang jeg mest for meg selv.

    Jeg var vant til å henge for meg selv, fra å ha bodd ute i skogen, i Brunlanes.

    Noe jeg ikke likte egentlig, å flytte dit.

    Det gikk som et stikk inni meg, da jeg plutselig så flyttebilen, rygge inn til huset vårt, det første stedet vi bodde, på Østre Halsen.

    Så der var det ikke så værst å bo, vel.

    Men i Mellomhagen, der var det værre.

    Der var det noen nabogutter, tre stykker, som var noen jævla ugangs-unger da.

    Som krynte meg og sånn, mener jeg å huske.

    Det var en som het Pål Andre, som var et år eldre enn meg vel.

    Og så var det en bror som var et par år eldre enn han, og en som var et par år yngre.

    Så det var vanskelig for meg, å slippe unna de her naboguttene.

    Siden de var tre stykker.

    Det var også en fæl gjeng, som søstera mi var i, hvor ei som het Unni, eller noe, ble mobba, mener jeg.

    Så jeg hang mest for meg selv der.

    I to årene vi bodde i Mellomhagen, så brukte jeg mye av tida, på å sykle fram og tilbake i Mellomhagen.

    Sammen med en annen gutt, noen få ganger.

    Som jeg ikke husker navnet på.

    Dessuten gikk jeg jo på barnehage og skole, da jeg bodde i Mellomhagen.

    Så derfor skjedde det ikke så mye der, som i Storgata, på Østre Halsen, for jeg hadde ikke så mye fritid der.

    Så sånn var det.

    Jeg kjente også to tvillinger, fra barnehagen.

    Som var et år yngre enn meg vel.

    Men de fikk lov å gå aleine, fra barnehagen.

    Og jeg ble henta.

    Men da var jeg misunnelig, husker jeg, på de to tvillingene.

    For de fikk lov å gå hjem fra barnehagen da.

    Men det fikk ikke jeg lov til, enda jeg og søstera mi hadde fått lov å gå alene rundt i Østre Halsen sentrum, et par år tidligere.

    Så jeg var litt sinna for det, at jeg ikke fikk lov å gå alene hjem fra barnehagen.

    Når tvillingene fikk lov til det.

    Og de var et år yngre.

    Men men.

    Men da jeg begynte i første klasse.

    Så hendte det at jeg traff tvillingene på vei hjem fra skolen.

    For jeg gikk litt omveier og litt rare veier og sånn.

    Hjem fra skolen.

    For jeg ville ikke møte på naboguttene, Pål Andre og de, på vei hjem fra skolen.

    For da hadde jeg nok fått juling, eller blitt kryna.

    Noe sånt.

    Noen lærere tok også opp dette med meg en gang, i første klasse, husker jeg.

    At noen hadde fortalt dem, de ansvarlige på skolen, at jeg ble mobba, av de naboguttene da.

    Så jeg gikk ikke Mellomhagen til skolen, ofte.

    Jeg gikk en snarvei, som var til bensinstasjonen, gjennom en skog.

    Og så gikk jeg derfra, forbi der hu jenta som var innesperret i den hagen, bodde, til skolen.

    Men på nedsida der igjen.

    Så var det noen slags blokker og sånn.

    Og noen ganger gikk jeg den veien og.

    Og der bodde tvillingene, som vel gikk siste året på barnehagen, tror jeg.

    Så noen ganger, så møtte jeg de tvillingene, etter skolen da.

    Når de vel leika, etter barnehagen.

    Og da var det vanskelig å se forskjell på de tvillingene, husker jeg.

    Men men.

    Men de sa hvem de var, hvis man spurte.

    En eldre kar spurte meg om jeg hadde ‘sitti igjen’, en gang jeg gikk der, husker jeg.

    Men det hadde jeg ikke.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, jeg kjente en nederlender, som gikk i parallellklassen.

    Jeg syntes det var rart med en nederlender, på Østre Halsen skole.

    Men men.

    En dag, så så jeg han i hagen vår, en søndag morgen.

    Eller like utafor hagen, i Mellomhagen.

    Og da tror jeg at han hadde planer om å stjele sykkelen min.

    Så gikk jeg ut og sa hei.

    Og da stakk han og to andre gutter vel.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, jeg kjente en gutt i klassen, som bodde på en gård, forbi Skreppestad-blokkene.

    Jeg kom for seint i bursdagen hans, jeg og en annen gutt, som sykla rundt ved ungdomsskolen ved Mellomhagen der.

    Og det var vel nesten skandale, tror jeg.

    Så det er mulig at den bondefamilien hans tuller med meg, på grunn av det.

    Det skulle ikke forrundre meg.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, vi flytta jo til Larvik sentrum, i mai.

    Og da tok jeg bussen fra Larvik, til Østre Halsen, de siste ukene.

    Og da havna jeg noen ganger på Tjølling-bussen og noen ganger på Østre Halsen-bussen.

    Noen ganger kom jeg litt for seint, siden jeg bodde i Larvik.

    Og frøken klagde da, ihvertfall en gang vel, selv om jeg syntes det ikke var min skyld egentlig.

    For jeg skjønte meg ikke alltid på de bussene, fra Larvik busstasjon.

    Jeg var jo bare syv år.

    Og jeg hadde jo flytta til et fint hus i Larvik sentrum, med stor hage, og masse nye kamerater osv.

    Så jeg var kanskje litt ufokusert, i den tida der.

    Og vi bodde oppe hos en annen Morten, oppe ved Bøkeskogen der også, i en uke kanskje, under flyttinga.

    Og bussen kosta jo penger og.

    Og det verste var, på vei hjem fra skolen.

    Jeg kunne bli stående og vente, på Halsen, i kanskje opptil en drøy time, eller halvannen time.

    For jeg tok ikke bussen tilbake til Larvik, da ble jeg henta, av mora mi og Arne Thormod Thomassen.

    Og de var ofte treige, så jeg kjeda meg nesten ihjel der.

    Men jeg hadde noen penger, som jeg hadde fått av faren min, på Bergeråsen, påsken før det her vel.

    Og da gikk jeg i kioskene der, på Østre Halsen, og kjøpte kanskje noe godteri da, mens jeg venta på de her folka, (mora mi og Arne Thomassen), som skulle hente meg.

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, og en gang jeg tok Tjølling-bussen.

    Så hadde jeg god tid, for en gangs skyld.

    Og da ble jeg stående og kikke på noen unger, som spilte fotball, i en hage der, kanskje ti minutter før det ringte inn.

    (Altså, det var sånn at jeg nesten spurte om å få bli med da.

    Men jeg kjente dem ikke.

    Og i Mellomhagen, ved fotballbanen ved ungdomsskolen der.

    Så hadde det nok skjedd det, at jeg hadde spurt om å få bli med å spille fotball, men ikke fått blitt med.

    Og det samme, en gang jeg spurte på banen til Halsen, (ved Bergslihallen), om jeg kunne bli med de som spilte for Halsen I.L., (på min alder da), å trene.

    Men de sa nei.

    Så det var ikke sånn, at jeg var så glad i å spørre, på Halsen, om jeg kunne få være med å spille fotball.

    Vi hadde jo flytta rundt mye, så noen av de andre ungene, regna det kanskje som at jeg var fra et annet sted, eller noe, da.

    Det er mulig.

    Hvem vet).

    Og ei av dem kjente visst meg.

    Det var ei jente med lyst hår, husker jeg, som kanskje gikk i klassen min.

    Som sa ‘hei Erik’, (eller noe), til meg da, mens dem spilte fotball.

    Men vi flytta så mye rundt, fra Bergeråsen til Vestmarka til Storgata på Østre Halsen, til Brunlanes, til Mellomhagen på Østre Halsen, til Skreppestad-blokkene, mens Mellomhagen ble pussa opp, tilbake til Mellomhagen, til Morten og dem, en ukes tid, ved Bøkeskogen, i Larvik, og så til Jegersborggate, i Larvik.

    Og jeg og søstera mi ble også kidnappa, mens vi bodde i Mellomhagen, av faren vår og onkel Runar.

    Så å kjenne igjen de ungene, i Østre Halsen sentrum der.

    Det var ofte noen ganger enklere sagt enn gjort, tror jeg.

    Å huske navna osv.

    Men men.

    Jeg kjente også en Lasse, (hvis ikke det var faren som het Lasse), som bodde ved en kjent gård, ut mot Tjølling der vel.

    Faren hadde Volvo.

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Og noen eldre jenter, var barnepiker for meg og søstera mi, i Storgata, på Østre Halsen.

    Og der kunne man se sjøen fra.

    For jeg husker at de sa det, at en båt kjørte sikk-sakk, på sjøen.

    Og da hadde ikke jeg hørt det utrykket før, ‘sikk-sakk’.

    Så sånn var det.

    Vi hadde ikke alltid dårlig råd.

    Noen ganger kunne vi dra på Hvalen restaurant, på Halsen.

    Der hadde de ihvertfall en inne-restaurant, og også ute-restaurant.

    Man kunne se fiskene svømme rundt i ganske store akvarium der.

    Før man eventuelt spiste de.

    De hadde også pizza der, ihvertfall seinere på 70-tallet.

    Mora vår kjente noen ute på en slags odde der.

    Eller en utstikker.

    Ei dame som en fugl en gang bæsja på, da vi var der.

    Hun hadde en sønn, som tok oss med på isflak-tur, i sjøen utafor der.

    En gang vi var der, så gikk vi til en strand der.

    Og der hadde en gutt/ung mann, blødd langs en sti, sånn at det hadde dryppet lange spor.

    ‘Der har han blødd og der har han blødd’, sa en lokal jente der.

    Så sånn var det.

    Faren vår, tok oss også med ut der, en gang vi skulle på ferie til han, fra Mellomhagen vel.

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, en gang kjørte vi rundt der, med Arne Thormod og mora vår, og en is-kiosk var åpen, enda det vel var utenfor hyttesesongen(?)

    Men men.

    Der var vi ganske ofte, hos hu dama.

    Og de barnevakt-jentene var fra uti der, tror jeg.

    Mora mi skulle ta meg med for å huske en gang.

    Og da ville jeg egentlig ikke.

    Det var på en lekeplass, sentralt på Østre Halsen der.

    Jeg var vel 3-4 år da.

    Og da slapp jeg taket i huska.

    Som protest.

    Jeg var ikke sikker på om det var farlig.

    For jeg trodde ikke at mora mi ville la meg gjøre noe farlig.

    Altså jeg var jo ikke med på det her så.

    Det var mora mi som ville huske.

    Men jeg skjønte det seinere, at jeg kunne jo ha falt av huska, og slått meg ihjel kanskje.

    Men jeg holdt balansen på huska, uten å holde meg fast da.

    Og mora mi fikk vel litt sjokk.

    Men jeg måtte nesten protestere, syntes jeg, siden det ikke var meg som ville huske.

    Det var mora mi som ville huske meg.

    Og det var ikke jeg helt med på faktisk.

    Så da lurte jeg på det, om jeg kunne slutte å holde.

    Siden dem ikke brydde seg om hva jeg mente.

    Jeg ble litt forrvirra, siden jeg ble helt overstyrt, av mora mi.

    Som tok det for gitt, at jeg hadde lyst til å huske.

    Og det likte ikke jeg helt.

    Da gikk det litt for fort i svingene, syntes jeg.

    Jeg mente at mora mi skulle spørre meg, og høre på hva jeg svarte.

    Og vente til jeg faktisk hadde lyst til å huske, før hu begynte å sette meg på huska, og dytte meg.

    Men det gjorde ikke mora mi.

    Men men.

    Det gikk bra ihvertfall.

    Jeg falt ikke av huska, og slo meg ikke ihjel.

    Utrolig nok.

    Vi hadde også en annen barnepike der, som prata om snerk på isen.

    En vår eller sommer da.

    At hvis isen var fra året før, så kunne det være snerk på den.

    Men men.

    Jeg kjøpte vel snømann-is, tror jeg, for den kosta bare en krone.

    Men men.

    Jeg kunne sikkert skrevet i hele dag om ting som skjedde på Østre Halsen.

    Det var ganske rolig der vel.

    Så det var som et sånt sted nesten, som det kunne stått om i læreboka i norsk, i første klasse.

    Noe sånt.

    Et ganske rolig sted.

    Men det kunne vel noen ganger skje ting kanskje.

    Men stort sett rolig, kan man vel kanskje si.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en ny ‘web-mail’ til MittOppdrag.no



    Kundeservice
    ProCRM® – Professional Customer Service



    Melding mottatt!

    Våre kundebehandlere kontakter deg snart via epost (eribsskog@gmail.com)

    Hilsen MittOppdrag

    Oppføring: Sletting

    Erik Ribsskog
    08/11 18:52
    Hei,

    kan dere slette min oppføring, hos dere, innen web-design og andre IT-oppdrag, ettersom jeg kun får falske omtaler, under siden min, hos dere.

    På forhånd takk for hjelp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog


    MittOppdrag (Christian E.)
    10/11 10:35

    Hei,

    Oppføringen slettes automatisk når den slettes i Brreg.

    Hilsen MittOppdrag.no


    Erik Ribsskog
    10/11 16:01
    Hei,

    dette er ikke en falsk forespørsel om sletting, som jeg fikk en annen e-post om.

    Jeg bor i England, og er ikke oppsatt i Brønøysunds-registeret.

    Alle kommentarene som jeg får på den siden er falske, så jeg vil ikke stå på den siden deres.

    Jeg har ikke fått et eneste oppdrag gjennom dere.

    Erik Ribsskog

    MittOppdrag (Christian E.)

    12:38

    Vennligst send orgnr + firmanavn

    Mvh MittOppdrag.no

    Erik Ribsskog

    15:05

    Hei,

    ja, siden jeg bor i England, så tenkte jeg det var greit å bare skrive '123456789', på organisasjonsnummer.

    (Det er det kanskje muligens ikke, når jeg tenker meg om nå men.

    Men likevel, så tenkte jeg det var greit, siden jeg tilbydde tjenester til Norge).

    Firmanavn er mitt navn, Erik Ribsskog, siden jeg er/var selvstendig næringsdrivende, som driver i mitt eget navn, og ikke som aksjeselskap.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Mer fra MyHeritage







    Gmail – Erik Ribsskog, du har fått Smart Match treff! (11. nov 2010)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Erik Ribsskog, du har fått Smart Match treff! (11. nov 2010)





    MyHeritage Smart Matches

    <smartmatch2@myheritage.com>





    Thu, Nov 11, 2010 at 11:35 AM





    Reply-To:

    noreply@myheritage.com


    To:

    eribsskog@gmail.com





    Har du problem med å lese denne meldingen? Les den i din nettleser.

    Hei Erik,

    Gode nyheter, MyHeritage.com har funnet 44 nye Smart Match treff for deg!

    Et Smart Match treff kobler sammen noen på slektstreet ditt med noen vi tror er samme person på et slektstre tilhørende et annet MyHeritage.com medlem. Gode Smart Match treff kan hjelpe deg med å oppdage nye slektninger og forfedre!

    Nye Smart Match treff på ditt 'Ribsskog Family Tree' slektstre

    Ny
    8 nye Smart Match treff ble funnet på

    Familien Eggers i Danmark / Jeanette Eggers familie trae
    , et slektstre med 3 096 personer opprettet av Jeanette Eggers fra Danmark og sist oppdatert 10. November 2010.


    Kontakt Jeanette

    På treet ditt På matchende tre

    Vilhelm Christian Daniel Foss

    Inngiftet: 7 steg

    Vilhelm Daniel Christian Wilhelm David Foss
    Treffkvalitet: 87%


    Mer info

    Anny Cathinka Foss (født Kornerup)

    Inngiftet: 7 steg

    Anny Kathinka Cathinka Foss (born Kornerup)
    Treffkvalitet: 87%


    Mer info


    Se alle treffene fra dette slektstreet på nett

    Ny
    2 nye Smart Match treff ble funnet på

    Ibsen Sørensen og Andersen Web Site / Familien Just-Andersen
    , et slektstre med 104 personer opprettet av Jeppe Just fra Danmark og sist oppdatert 10. November 2010.


    Kontakt Jeppe

    På treet ditt På matchende tre

    Johanne Henriette Fog (født Müller)

    Direkte ane (7 generasjoner)

    Johanne Henriette Fog (Müller)
    Treffkvalitet: 78%


    Mer info

    Rasmus Jørgensen Fog

    Direkte ane (7 generasjoner)

    Rasmus Fog
    Treffkvalitet: 77%


    Mer info


    Se alle treffene fra dette slektstreet på nett

    Neste steg?

    Vi oppfordrer deg å besøke lenkene ovenfor og sette deg i forbindelse med webmasterne til de matchende trærne og undersøke hva dere ellers kan finne ut om hverandre.
    Hygg deg,

    MyHeritage.com-teamet

    Denne meldingen er sendt for forenkle bruken av familie-siden din på MyHeritage.com. Hvis du ikke ønsker å motta flere slike meldinger,

    klikk her.

    MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England;

    http://www.myheritage.com






  • Jeg sendte en ny e-post til Ultras 1912







    Gmail – Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Nov 11, 2010 at 1:59 AM





    To:

    Ultras 1912 <post@ultras1912.no>



    Hei,

    ok, den er grei.
    Hvis det var noen der ute, som så en kar, i en rød Toyota Hi-Ace, (som jeg kjøpte brukt av Glenn Hesler og min tremenning Øystein Andersen, for de hadde brukt den bilen i et spilleautomat-firma, som de hadde. Før det, så var den bilen fimabil i firmaet til faren til ØA, nemlig Kai Andersen, som jobba i Tetra-Pak, så det var vel DE-skilter på den Hi-Ace-en), som kjørte rundt, med kinamat, fra januar til mai 1996, så var det antagelig meg.

    Men men.
    Jeg har også jobba på TG, i spilleautomat-firmaet til Hesler og ØA, i Rykinnhallen faktisk, sommeren 1994, det ene året som The Gathering var der.
    Jeg veksla penger og passa spilleautomatene, for Øystein og Glenn, trengte litt avveksling, sa de.

    Og jeg hadde vel ennå fått heltids-stilling, på Rimi, så jeg slo til på tilbudet, om å jobbe ekstra, på TG, den påskeferien da, som jeg likevel hadde fri fra Rimi.
    Men men, nå skal jeg slutte å sende e-poster her.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/11/11 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>


    Det er mange flotte jenter her ja, jeg og flere av de andre i

    vennegjengen har selv gått tre år på Stabekk vgs, Nadderud og

    Eiksmarka 🙂

    Vi snakkes om en ukes tid, Erik!

    Den 11.11.10 01.59, skrev Erik Ribsskog:

    Hei,

    ja, jeg får tenke litt på det.

    Dere har ihvertfall fine jenter uti der, husker jeg.

    Da jeg var 19 år, så hadde jeg en kamerat, som het Magne Winnem,

    og han var assisterende butikksjef, på Rimi Nadderud.

    Og da skulle jeg besøke han og se på butikken han jobba i.

    Jeg studerte i Oslo, men var litt treig med å få lappen, så jeg

    tok buss, til Nadderud da.

    Og da kjørte bussen forbi Stabekk VGS., var det vel, og

    plutselig var bussen full av fine jenter, husker jeg.

    Så det var nesten som da jeg gikk på VGS., et par år

    tidligere, på Sande VGS., husker jeg, for der jeg gikk året før,

    på Gjerdes VGS., i Drammen, så var det ikke så mange fine damer,

    sånn som jeg husker det, kanskje med unntak av Monica Nebell fra

    Svelvik.

    Men men.

    Bare noe tull jeg tenkte på.

    Jeg har også jobba på Chinatown Expressen Eiksmarka, og

    husker det var ei Bærum-dame, som jobba der, uten at jeg husker

    navnet.

    Men noen fra ved Blommenholm, hadde festa med henne på byen,

    eller noe, husker jeg.

    Så jeg kjørte med kinamat rundt på Blommenholm og Bekkestua, (og

    Holmenkollen osv., i Oslo Vest da), het det vel, osv., i noen

    måneder, etter at jeg fikk lappen, i 1996.

    Før jeg opererte kneet, på Aker Sykehus, noen måneder

    seinere, og så begynte på Rimi Bjørndal da, der jeg var

    tippeansvarlig.

    Så jeg har faktisk også jobbet litt i Bærum, på

    Chinatown-Ekspressen Eiksmarka.

    Som jeg mener å huske var like over grensa til Bærum, fra

    Oslo Vest.

    Så jeg skal tenke på det ukes tid.

    Det er helt i orden.

    Jeg har mest bare fått hat e-post, og er ikke vant til at

    johncons-blogg begynner å bli kjent.

    Så jeg trenger litt tid på å omstille meg litt her, tror jeg.

    Men takk forespørselen uansett, og beklager at det blir mange

    e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/11/11 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>

    "Tvilsomme elementer"

    står der fordi noen som ikke kjenner oss en gang uttalte

    at vi var nettopp det. I fotballen er det gjerne slik at

    de supporterne som er stående og syngende er "tvilsomme".

    Dette kan man jo lure på hva betyr, men jeg personlig tror

    det er fordi man ikke helt vet hvem noen er og derfor

    dømmer dem med en gang, for sikkerhetsskyld. På samme måte

    som at man lett kan bli stemplet som bråkmaker bare fordi

    man synger høyt på kamp, og forfulgt i ettertid.

    For å ironisere det hele har vi brukt det i logoen, som en

    morsomhet.

    Jeg lar deg tenke litt på dette, så kan jeg sende deg en

    mail igjen om en ukes tid. Ultras1912.no er altså en

    vennegjeng med helt vanlige jenter og gutter, som er

    interessert i fotball. Om du ønsker kan vi selvsagt

    presisere at det ikke er noen forbindelse mellom våre

    sider og bloggen din.

    Jeg håper du ombestemmer deg, for jeg tror ditt innslag i

    artikkelen er god lesing for besøkende.

    Den 11.11.10 01.41, skrev Erik Ribsskog:

    Hei,

    forresten, nå så jeg at det stod 'tvilsomme

    elementer fra Bærum kommune'.

    Da ble jeg litt skremt her.

    Jeg tror jeg står over jeg, hvis det er iorden.

    Beklager vinglingen!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-

    From: Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/11/11

    Subject: Re: Tabelltips for 2011, ditt tips er

    ønsket for 200 kr

    To: Ultras 1912 <post@ultras1912.no>

    Hei,

    ja, nå driver jeg og tviler meg litt fram

    her.

    Jeg er enig i at norsk presse er litt ute å

    kjøre, for tiden.

    De savner nok å ha en egen identitet, tror

    jeg.

    Noe sånt.

    At de savner sjela si kanskje.

    Jeg kan kanskje være med, hvis dere gjør

    det klart, at det ikke er noen linker, mellom

    dere og johncons-blogg.

    (Selv om de fleste sikkert skjønner det.

    Jeg er bare litt på 'tuppa' for tida.

    Jeg får veldig mye useriøse e-poster

    nemlig).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/11/11 Ultras

    1912 <post@ultras1912.no>


    Hei igjen Erik, jeg svarer på det

    siste først jeg.

    Det Bohinen og Alsaker snakket om

    var i utgangspunktet en samtale

    mellom dem uten at de var klar over

    at mikrofonen var på. Da de snakket

    om ultrasene som hadde tent et bluss

    på tribunen, gjorde Alsaker en

    trønderdialekt og vitset om at de

    "ødelegger fotballen". Han mente det

    nok ikke direkte, men spilte på at

    blussing ikke er lovlig i henhold

    til Fotballforbundets reglement og

    ofte resulterer i store bøter. Så

    kan man jo diskutere om hva som

    ødelegger fotballen mest, de som

    tenner bluss for stemningens skyld

    eller de som bøtelegger og

    utestenger supportere.

    Ultrasen i italia har noen ganger

    politiske undertoner. Det er

    imidlertid ingen forbindelser mellom

    dem og norske supportere, annet enn

    at man lærer hvordan man lager flagg

    og så videre. På samme måte som at

    vi ikke automatisk er venner med

    folk vi ikke kjenner i USA, Albania,

    Kina eller noe annet sted.

    Ultras 1912 er en fullstendig

    uavhengig side som ikke har

    forgreninger til hverken politikk

    eller media. Som du ser har vi

    skrevet en artikkel tidligere om

    hvordan norske medier noen ganger

    arbeider destruktivt for å skaffe

    syndebukker. http://www.ultras1912.no/nyheter/hvem-skal-redde-oss-fra-medienorge

    Vi kommer ikke til å la oss påvirke

    av hverken politisk press,

    "juridiske" trusler eller lignende.

    Når det er sagt er det neppe

    nøvendig i dette tilfellet uansett,

    for dette er kun ukvalifisert

    gjetning og mye humor. Flere andre

    har takket ja til å være med

    allerede.

    Jeg tror bakgrunnen din er spennende

    for de besøkende, og at du vil få

    flere lesere til bloggen din om det

    lenkes fra artikkelen vår.

    Den 11.11.10 01.01, skrev Erik

    Ribsskog:

    Hei,

    ja, det er vel greit det,

    tenker jeg.

    Det har vel ikke noe med

    mafia å gjøre dette, selv om

    det er fra Italia?

    Jeg har overhørt, i Oslo i

    2003 nemlig, at jeg var

    forfulgt av 'mafian'.

    Jeg bor jo i England, og

    her har jeg ikke sett noe av

    Ultras.

    Så jeg kan ikke si noe

    klart for eller imot, om jeg

    støtter Ultras.

    Jeg har egentlig bare

    vært på en håndfull kamper i

    den øverste divisjonen, i

    Norge og England.

    Jeg var tippeansvarlig,

    på Rimi Bjørndal, på slutten

    av 90-tallet, og da fikk jeg

    et sånt

    tippekommisjonær-bevis, fra

    Norsk Tipping.

    Og jeg bodde i

    Rimi-leilighetene på St.

    Hanshaugen, så det hendte

    jeg dro på Bislett, for å se

    Vålerenga, på den tida som

    Drillo var trener der, og

    Carew spilte der.

    (De fikk som oftest bank

    likevel.

    Men men).

    Så jeg er mer sånn at jeg

    likte å se på tippekampen,

    som var på norske

    tv-skjermer på 70 og

    80-tallet, og vokste opp i

    Larvik, på 70-tallet, hvor

    de vanlige tinga gutter

    gjorde, var å samle

    fotballkort, (og/eller

    frimerker), og å drive med

    klinkekuler.

    Så jeg var bare en av

    gutta, som var interessert i

    fotball, og mora mi hadde

    vært i England, og sa jeg

    burde holde med Everton, og

    det var samme dag som de

    vant 6-0 over Coventry, i en

    tippekamp, på Norge, som det

    het da.

    Så jeg er ikke noe sånn

    Ultras akkurat jeg.

    Men jeg kan kanskje passe på

    å distansere meg litt til

    Vålerenga.

    For selv om jeg så noen

    Vålerenga-kamper, i Oslo, så

    var ikke sånn kjempe-fan.

    Jeg vokste opp på 70-tallet,

    og da var det nesten bare

    Vålerenga eller Lillestrøm,

    på Østlandet, av bra

    fotballklubber.

    Så det var litt hipp som

    happ, om jeg holdt med

    Vålerenga eller Lillestrøm.

    Det var noen i klassen min,

    på Østre Halsen, som holdt

    med Lillestrøm, som hadde

    besteforeldre der vel, og

    kunne se ned til Åråsen, fra

    der de bodde.

    Så Lillestrøm var liksom

    opptatt, så da ble det

    Vålerenga for meg.

    Men det var liksom Berger og

    Larvik-lagene først da, og

    så Everton.

    Så det var ikke sånn at jeg

    var i klanen, eller noe, da

    jeg bodde i Oslo.

    Selv om min kollega, fra

    Rimi Munkelia, Terje Sjølie,

    (nazisten og drapsmannen),

    var på 'blåbussen', en

    nazi-buss vel, sa vår

    butikksjef, Leif Jørgensen.

    Men men.

    Jeg har jo også en

    fotball-blogg, selv om den

    ikke er på langt nær så

    populær, som johncons-blogg:

    Så jeg kan sikkert prøve

    å tippe på tabellen.

    Jeg trenger penger til noen

    domenenavn og, som jeg har

    tenkt å kjøpe, så det er

    sikkert greit.

    Men en ting først, er

    dere noe politiske, hos

    Ultras 1912?

    Jeg leste at det kunne være

    ekstremister, i

    Ultras-klubbene.

    Og enda en ting.

    Hørte du Lars Bohinen, og

    en annen, diskutere norsk

    fotball, så sa de at en

    trønder-ultras gruppe,

    'ødela for fotballen'.

    Hva mente de med det?

    (Det var da de snakka om

    'negere' osv., noe som ble

    stort slått opp, i

    nettavisene ihvertfall, for

    et par uker siden).

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2010/11/10 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>

    Hei

    Erik, det er

    reflekterte spørsmål

    du stiller, og om det

    er greit for deg vil

    jeg gjerne ta dem med

    i artikkelen også. Det

    kan jo være det er

    flere der ute som

    lurer på det samme.

    At du ikke følger med

    på norsk fotball er

    ikke så farlig,

    tabelltipset er mer

    eller mindre gjetting

    og synsing uansett om

    man er "ekspert" eller

    en folkelig

    enkeltperson.

    Ultras er en

    definisjon på de som

    gir absolutt alt på

    kamp, som synger,

    hopper og flagger selv

    om de kanskje har en

    dårlig dag eller er

    slitne. Og, de synger,

    hopper og flagger selv

    om laget taper og alle

    andre er demotiverte.

    Ultraskulturen er –

    som du sier –

    inspirert av italiensk

    tribunekultur. Når man

    inspireres av noen kan

    man også velge ut

    hvilke elementer man

    ønsker å ta med seg

    videre.

    Hooligans og casuals

    er begreper for

    menneskene som får

    sine kick ut av å

    sloss med likesinnede,

    eller bare lage bråk.

    Mange av disse er nok

    også

    fotballinteresserte,

    men ultraskulturen

    distanserer seg fra

    dette med slossingen.

    Selvsagt finnes det

    enkelte som blander

    kortene, men dette er

    ikke noe stort problem

    i Norge.

    Kan jeg, i løpet av

    neste uke, sende deg

    hvilke lag som deltar

    i eliteserien 2011,

    også bare setter du

    dem i en ca-ca

    rekkefølge?

    Takk for hjelpen, når

    vi har tabellen fra

    deg skal jeg sende

    over pengene.

    Jeg har også lest en

    del på bloggen din,

    vil du ha en lenke til

    den fra tabelltipset

    når det er ferdig?

    Peder

    en 10.11.10 20.49,

    skrev Erik Ribsskog:

    Hei,

    jeg følger

    ikke så mye

    med på norsk

    fotball,

    dessverre.

    Jeg tror at

    Rosenborg nok

    vil havne

    høyt.

    Og Molde vil

    nok nok være

    en spennende

    'joker' nå som

    de har

    Solskjær som

    trener og

    flere

    Røkke-millioner.

    Jeg forstår

    egentlig ikke

    hva dette med

    Ultras er.

    Jeg vet at

    de har Ultras

    i Lillestrøm

    også.

    (Ultras

    felt C vel).

    Men hva

    egentlig

    Ultras er, det

    vet jeg ikke.

    Men det er

    noe nytt som

    har kommet de

    siste årene, i

    norsk fotball,

    skjønner jeg.

    Fra Italia,

    stemmer det?

    Jeg har en

    blogg, som

    heter

    johncons-blogg,

    (og også en

    fotball-blogg).

    Kanskje

    leserne av

    johncons-blogg

    er nysgjerrige

    på hva dette

    med Ultras

    egentlig er.

    Hvorfor kan

    dere ikke bare

    synge, slik

    som f.eks.

    Klanen til

    Vålerenga?

    Er dere

    slik som de

    såkalte

    'casuals', fra

    avisene, at

    dere møter

    gjenger fra

    Bergen osv.,

    og slåss med

    de?

    Hva er

    forskjellen

    mellom Ultras

    og Hooligans?

    Hvem/hva

    brakte Ultras

    til Norge?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/11/10

    Ultras 1912 <post@ultras1912.no>

    Hei Erik

    I forkant av

    tippeligaen

    2010 er det

    mange som

    setter seg ned

    og tipper

    hvordan

    tabellen ser

    ut når

    sesongen er

    over. Som

    supportere

    ønsker vi også

    å gjøre det,

    men vi ønsker

    ikke tips fra

    disse såkalte

    ekspertene.

    Vi lurer

    derfor på om

    du kunne tenke

    deg å sette

    opp

    tippeligaen

    slik du tror

    den ender i

    2011. Det

    handler bare

    om å sette

    lagene i en

    viss

    rekkefølge, og

    kort begrunne

    hvorfor et lag

    blir

    seriemester,

    og hvorfor de

    som rykker ned

    gjør det

    dårlig.

    Vi er

    supportere av

    yrke og har

    derfor ikke

    mye penger,

    men om du har

    en bank- eller

    paypalkonto

    skal du få

    200,- kr for

    jobben.

    Tabelltipsene

    vi samler inn

    vil komme i en

    artikkel på

    Ultras1912.no,

    vår

    hjemmeside.

    Ta kontakt

    hvis dette er

    interessant

    for deg.

    Morten, Peder

    og Janne






  • Nå kjøpte jeg nettstedet johncons-fanclub.net. Mest fordi at jeg ønsker å markere, at jeg ikke har noe med den uoffisielle ‘fanclub’-bloggen å gjøre







    Gmail – johncons-fanclub.net @ One.com







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    johncons-fanclub.net @ One.com





    sales@uk.one.com

    <sales@uk.one.com>





    Thu, Nov 11, 2010 at 1:46 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com





    www.one.com

    Kjære Erik Ribsskog

    Velkommen til One.com og takk for at du valgte One.com som din internettleverandør for domenet johncons-fanclub.net.

    Vi vil opprette ditt webområde innen 24 timer og vil da sende deg dine koder og informasjon om ditt nye webområde.

    Link til faktura:

    http://www.one.com/invoice.do?ocode=ZCDfNCrArwsFMdkp

    Ordredetaljer:

    Dato: 11.11.10

    Ditt ordrenummer er: 1938780

    Du har bestilt følgende: Pris
    Webhotell Small a 12 måneder 10,80
    – Rabatt – Webhotell Small -10,80
    Årlig domeneavgift (.net) 9,00
    – Avslag – Årlig domeneavgift (.net) -9,00
    Opprettelse 9,00
    +17,5% mva. 1,58
    Totalt i GBP: 10,58

    Fakturaadresse:

    Navn: ERIK RIBSSKOG
    Evt. firma:
    Land: UNITED KINGDOM
    Adresse 1: FLAT 3
    Adresse 2: 5 LEATHER LANE
    Postnr. + by: L2 2AE LIVERPOOL
    Telefon: 1512363298
    Mobilnummer: (Sensurert av johncons-blogg)

    Support hele døgnet, alle ukens dager

    Hvis du har spørsmål kan du chatte med One.coms it-support hele døgnet, alle ukens dager.

    Klikk på "Live Help"-ikonet på www.one.com og få svar på dine spørsmål med én gang.

    Vi takker for din bestilling.

    Med vennlig hilsen


    One.com

    1 Ropemaker Street

    London, EC2Y 9HT UK

    Faks nr. +44 (0) 208 895 4001