Forfatter: Erik Ribsskog
-
Er søstera mi oppkalt etter Karl den Store, tenkte jeg nå
For hu blei så ‘forkvakla’, en gang på Rødtangen, på slutten av 80-tallet, da hu poffa en fyrstikkeske, da hu skulle tenne seg en røyk.
Og jeg ropte ‘Pia Charlotte’, til a, for å mobbe henne litt da.
(Christell var også der.
Vi hadde vel sitti på med noen da, for båten til Haldis gikk jo føyken, i en kraftig høststorm, i 1986 var det vel, da Oslo Havn bl.a. ble oversvømmet.
Men men).
Og da spurte søstera mi, (Pia Charlotte Ribsskog da), om hvorfor jeg kalte henne for ‘Charlotte’ også.
Men hu heter jo Pia Charlotte.
Så det var vel kanskje ikke så rart at jeg brukte det navnet og.
Selv om jeg vanligvis sa Pia.
Men men.
Men, Karl den Store, som jeg og søstera og broren min, er direkte etter.
Han blir jo også kalt for ‘Charlemagne’, i Frankrike og i England og USA vel.
Og da er vel ‘Charlotte’, etter ‘Charlemagne’, tenker jeg nå.
Men men.
Og jeg er vel oppkalt etter den danske kongen Erik V Glipping, tror jeg.
(Selv om Glipping ikke var så fint.
Fordi den danske kronen ble devaluert, og myntene fikk fjernet en bit fra seg.
Derav ‘glipping’, siden han devaluerte de danske myntene, sånn at de fikk en ‘glipp’ i seg.
Men men).
Axel, (halvbroren vår), han heter jo Axel Nicolay.
Så han er kanskje oppkalt etter noen av de fyrstene av Novgorod, eller lignende, som vi også er direkte etter.
Hvem vet.
Det var bare noe jeg tenkte på nå.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Så da sprutet dragen ild, kan man kanskje si da, om søstera mi, da jeg kalte henne for ‘Pia Charlotte’.
Så søstera mi er ikke noen vanlig dame, vil jeg si.
Hun er nok mer som en mann, eller en drage, vil jeg si.
Så sånn er nok det, dessverre.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
-
Godtebutikken.net skal skifte navn til Kongen av Danmark.net. Men det blir nok et par uker til, for det er noe mer jeg må finne ut, om osCommerce, osv
http://www.godtebutikken.net/index.php
PS.
Jeg har jo jobba mange år i Rimi, (for å fleipe litt).
Så da regner jeg med det er greit, å bytte litt navn på butikka.
(Bare for å tulle litt og).
Vi får se hvordan det går.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det har nemlig vært litt lite kunder, på Godtebutikken.net, i det siste.
Så derfor må jeg prøve å finne på noe, tenkte jeg.
Så sånn er det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Det jeg også kan gjøre, er at jeg har det ‘artige’ godteriet, som Halloween-godt osv., på godtebutikken.net.
Også har jeg det ‘voksne’ godteriet.
Som isbre-mint osv., på Kongen av Danmark.net.
Jeg får tenke litt mer på det her.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Så da blir det isåfall fire nettbutikker:
– Godtebutikken.net
– Kongen av Danmark.net
– Odins Off Licence
og
– Spesialbestillinger.net, (som jeg kanskje må finne et annet navn på).
Pluss at jeg tenkte på å selge de fotballmagasinene også.
The Evertonian, og et for Liverpool F.C, som trykkes hver uke, her i Liverpool.
Så jeg lurer på i hvilken butikk jeg skal ha de i.
Eller om jeg skal starte min egen Newsagents også.
Jeg får se.
Men nå har jeg brukt en del penger på domene-navn her, så nå må jeg nok bremse litt her.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
-
Nå kjøpte jeg et nettsted for Spesialbestillinger også. Da får det være nok for en stund
Gmail – spesialbestillinger.net @ One.com

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
spesialbestillinger.net @ One.com
sales@uk.one.com
<sales@uk.one.com>
Tue, Oct 12, 2010 at 4:53 PM
To:
eribsskog@gmail.com
Kjære Erik Ribsskog
Velkommen til One.com og takk for at du valgte One.com som din internettleverandør for domenet spesialbestillinger.net.
Vi vil opprette ditt webområde innen 24 timer og vil da sende deg dine koder og informasjon om ditt nye webområde.
Link til faktura:
http://www.one.com/invoice.do?
ocode=agZXXjiagnrpNVpe Ordredetaljer:
Dato: 12.10.10
Ditt ordrenummer er: 1914684
Du har bestilt følgende: Pris Webhotell Small a 12 måneder 10,80 – Rabatt – Webhotell Small -10,80 Årlig domeneavgift (.net) 9,00 – Avslag – Årlig domeneavgift (.net) -9,00 Opprettelse 9,00 +17,5% mva. 1,58 Totalt i GBP: 10,58 Fakturaadresse:
Navn: ERIK RIBSSKOG Evt. firma: Land: UNITED KINGDOM Adresse 1: FLAT 3 Adresse 2: 5 LEATHER LANE Postnr. + by: L2 2AE LIVERPOOL Telefon: 1512363298 Mobilnummer: (Sensurert av johncons-blogg) Support hele døgnet, alle ukens dager
Hvis du har spørsmål kan du chatte med One.coms it-support hele døgnet, alle ukens dager.
Klikk på "Live Help"-ikonet på www.one.com og få svar på dine spørsmål med én gang.
Vi takker for din bestilling.
Med vennlig hilsen
One.com1 Ropemaker Street
London, EC2Y 9HT UK
Faks nr. +44 (0) 208 895 4001
-
Jeg tror jeg må ha en egen virksomhet for Spesialbestillinger, når jeg først har begynt
Gmail – Pizza

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Pizza
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Oct 12, 2010 at 4:50 PM
To:
kjellsenaas@123mail.org
Hei,ja, jeg tror ikke pizza er noe særlig å sende i posten heller.Jeg er inne på tanken å starte med Spesialbestillinger.net.Så du kan prøve der kanskje seinere hvis du finner noe annet du trenger.Men vi sender ikke ferskvarer dessverre.Med Spesialbestillinger.net-hilsenErik Ribsskog2010/10/12 <kjellsenaas@123mail.org>OK. Får nøye meg med peppes-pizzaene, jeg. 🙂Ha en fin kveld.Mvh,Kjell SenåsOn Tue, 12 Oct 2010 16:30 +0100, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,
nei, jeg har sluttet med spesialbestillingene.(Ihvertfall midlertidig).
Det ble for mange 'rare' henvendelser.
Med Godtebutikk.net-hilsen
Erik Ribsskog
2010/10/12 <kjellsenaas@123mail.org>Hei på deg,
Venter spent på svar. Dersom du ikke kan eller har lyst utføre dette, er
det bare å si fra.
Spent hilsen fra Kjell Senås.
On Tue, 12 Oct 2010 01:51 +0200, kjellsenaas@123mail.org wrote:
> Hei igjen.
> Det er også vrient å få tak i gode mellofoner her i norge, så hvis du
> kunne snust litt rundt og gi meg en prisantydning kan vi sikkert få til
> en god deal.
> Mellofon heter mellophone på engelsk, men det visste du sikkert.
>
> Mellofonisk hilsen fra Kjell Senås
>
> On Mon, 11 Oct 2010 21:14 +0200, kjellsenaas@123mail.org wrote:
> > Hei Erik.
> >
> > Hører at du tar spesialbestillinger i tillegg til produktene du har i
> > webshoppen din.
> > Jeg skulle gjerne hatt en Chicken Alfredo og en Penne Bolognese fra
> > Pizza Hut.
> > Hvor mye tar du for dette? Du kan få smake et stykke av begge pizzaene
> > før du sender dem.
> >
> > Mvh,
> > Kjell Senås
> >
>
-
Jeg så meg nødt til å slutte med dette med spesialleveringene
Gmail – Pizza

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Pizza
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Oct 12, 2010 at 4:30 PM
To:
kjellsenaas@123mail.org
Hei,nei, jeg har sluttet med spesialbestillingene.(Ihvertfall midlertidig).Det ble for mange 'rare' henvendelser.Med Godtebutikk.net-hilsenErik Ribsskog
2010/10/12 <kjellsenaas@123mail.org>
Hei på deg,Venter spent på svar. Dersom du ikke kan eller har lyst utføre dette, er
det bare å si fra.
Spent hilsen fra Kjell Senås.
On Tue, 12 Oct 2010 01:51 +0200, kjellsenaas@123mail.org wrote:
> Hei igjen.
> Det er også vrient å få tak i gode mellofoner her i norge, så hvis du
> kunne snust litt rundt og gi meg en prisantydning kan vi sikkert få til
> en god deal.
> Mellofon heter mellophone på engelsk, men det visste du sikkert.
>
> Mellofonisk hilsen fra Kjell Senås
>
> On Mon, 11 Oct 2010 21:14 +0200, kjellsenaas@123mail.org wrote:
> > Hei Erik.
> >
> > Hører at du tar spesialbestillinger i tillegg til produktene du har i
> > webshoppen din.
> > Jeg skulle gjerne hatt en Chicken Alfredo og en Penne Bolognese fra
> > Pizza Hut.
> > Hvor mye tar du for dette? Du kan få smake et stykke av begge pizzaene
> > før du sender dem.
> >
> > Mvh,
> > Kjell Senås
> >
>
-
Jeg fikk en e-post, fra en i Bergen, som er pågrepet for å protestere mot en bank
Gmail – – Bank-kritiker pågrepet

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
– Bank-kritiker pågrepet
tom@rundlurt.net
<tom@rundlurt.net>
Tue, Oct 12, 2010 at 11:44 AM
To:
eribsskog@gmail.com
http://www.bt.no/nyheter/
lokalt/–Bank-kritiker- paagrepet-1173060.html —
This message was sent by tom@rundlurt.net via http://addthis.com. Please note that AddThis does not verify email addresses.
Make sharing easier with the AddThis Toolbar: http://www.addthis.com/go/
toolbar-em
PS.
Her er mer om dette:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/–Bank-kritiker-paagrepet-1173060.html






