johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Deichmanske Bibliotek







    Gmail – Arbeiderbladet, fra mandag 24. mai 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Arbeiderbladet, fra mandag 24. mai 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:40 PM





    To:

    deichman@deichman.no



    Hei,

    i 1993, så var jeg med i Osloløpet, (med Rimi Munkelia).
    Jeg lurer på hvor fort jeg løp, (for jeg var i infanteriet, fram til juli det året), så jeg lurte på om dere hadde mulighet til å sjekke det for meg.

    Jeg er i England nemlig, (for jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian').
    Jeg driver også å skrive noe slags memoarer, ettersom jeg har overhørt at jeg er forfulgt da, (selv om jeg bare er 40 år).

    Det siste jeg lånte hos dere, var vel noe kunstbøker, av noe slag vel.
    Men det var for en ung dame jeg traff på byen, som jobba på en Rimi, i Oslo Vest eller Bærum vel.
    Jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, fra 1996 til 98.

    Distriktsjef Anne Katrine Skodvin, ville absolutt ansette David Hjort, enda han virka litt sånn aggresiv, fra søknaden sin, syntes jeg.
    Men jeg var jo bare assisterende butikksjef, så jeg vet ikke hvor hun spurte, når hun hørte på hva jeg sa, uansett.

    Men men.
    Jeg fikk nå en sånn aggressiv kar der, i butikken, og det var en butikk, som var vanskelig å drive, pga. lav snitthandel og høy flaskepant.
    Så jeg så på han Hjort, som en som kunne skape opprør der, for han var flink med de unge damene, som butikksjef Kristian Kvehaugen, hadde ansatt.

    Kvehaugen ga meg billetter til juleøl-smaking, i Stortingsgata, fra Mack, jula 1997, må vel det ha vært.
    Og jeg kunne jo umulig rekke det.
    Så jeg ga billettene til nyansatte Hjort, for han var heltidsansatt og kom etter meg i rang da, sånn som jeg tolka det.

    Og da inviterte han meg dit, så skulle han spare en øl til meg, sa han.
    Hvis jeg dro dit etter jobben.
    Og det kunne jeg nesten ikke nekte på, for jeg bodde i sentrum, på St. Hanshaugen, og måtte ned dit etter jobb uansett.

    Men men.
    Hjort var der med dama, som het Heidi, og han plukka lett opp ei annen jente, som jobba på en Rimi i Oslo Vest/Bærum, og de hadde gått ut fra juleølsmakinga, så Hjort dro oss med på Valentinos, istedet.

    Og det endte med at hu unge Rimi-dama, fra Oslo Vest/Bærum, ble med meg hjem, for vi ble litt pussa.
    Så hu var nesten dama mi.
    Men hu var litt ung, og ikke så fin, så jeg var litt flau over henne.

    Det var ikke så seriøst da, for å si det sånn.
    (Men jeg var bare glad for å få meg et nummer, for å si det sånn, for jeg hadde ikke dame).
    Og hu ringte meg og hørte om jeg kunne låne noen kunst-bøker for henne, for noe skoleoppgave, eller noe.

    Så hu gikk vel fortsatt på VGS., tror jeg.
    Noe sånt.
    Men men, det var som sagt ikke noe seriøst, mest bare noe fylle-greier.
    Men men.

    Men hu dama kom aldri for å hente de bøkene sine.
    Og jeg tror jeg leverte de tilbake.
    Hadde det vært mulig å fått en liste over bøker jeg har lånt av dere, opp gjennom åra jeg bodde i Oslo, fra 1989 til 2004?

    Det hadde vært veldig artig isåfall.
    For jeg er ganske litteraturinteressert, og et av de få konkrete målene jeg har hatt i livet, det er å samle bøker, å få meg et (lite) bibliotek, sånn som min onkel, Runar Mogan Olsen, som er tannlege i Ås, har i villaen sin i Son.

    Så jeg samlet bøker, da jeg bodde i Oslo.
    Og har, (eller hadde), mange kasser med bøker, hos City Self-Storage, i Oslo.
    Men de har visst gitt bort disse bøkene og mange fine antikviteter etter danskekongen og min mormor.

    Og treskjæring som var det eneste jeg hadde etter min morfar.
    Og en minnemynt, som var det eneste jeg hadde etter min farfar.
    Og ting fra HV.
    Det har City Self-Storage gitt bort, på en eller annen måte, virker det som.

    Enda jeg har holdt de løpende oppdatert om min situasjon hele tiden.
    Så det hadde vært artig, hvis jeg kunne fått en sånn oversikt, eventuelt, over hvilke bøker jeg har lånt av dere.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post angående Osloløpet







    Gmail – [Fwd: SV: [OSI Friidrett] Resultater fra Osloløpet 1993]







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [Fwd: SV: [OSI Friidrett] Resultater fra Osloløpet 1993]





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:21 PM





    To:

    Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>



    Hei,

    ok det høres bra ut!
    Hvis jeg ikke hører noe, så kan jeg prøve å kontakte Hoved-Deichmanske, og høre om de har den aktuelle avisa.
    Igjen takk for hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/17 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>



    Her er to mails fra gamlekara i klubben. Jeg skal ta en titt i skrotlageret vårt når jeg får tid….

    Eirik


    Det var da voldsomt til gamlispreik på denne maillista nå da. Benytter først anledningen til å gratulere Anders med den der bunken med NM-gull. Dernest litt Osloløpshistorie sånn

    noenlunde fritt fra hukommelsen. Må bare utfylle Lars litt med å si at KFUM var medarrangør i 1994. I 1993 og en del år før det var Vidar medarrangør. Hele perioden var Universitetsidretten medarrangør.


    Når det gjelder om disse tidene er gjenfinnbare er det jo mer usikkert, men jeg mener å huske at det fantes gode arkiver på dette i min tid, så å starte letingen i skrotlageret

    hos OSI eller hos Universitetsidretten er en god ide (jobber Margit fortsatt i Universitetsidretten?). Eventuelt kan man spørre Vidar, og kanskje finne ut hvem som hadde tidtakinga på den tida (Emit?). Har en mistanke om at man ikke kan forvente så alt for

    mye av Vidar på dette punktet. Er man riktig desperat mener jeg bestemt å huske at Arbeiderbladet (som avisen het i min ungdom) trykket komplett resultatliste etter løpet.

    Eventuelt kan man selvsagt svare fyren at vi ikke har dette tilgjengelig…

    Erik



    Fra: Lars Larsen [larsalarsen@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 20:14

    Til: Eirik Gramstad

    Kopi: FRIIDRETT ALLE

    Emne: Re: [OSI Friidrett] Resultater fra Osloløpet 1993

    Hei

    Resultater fra Osloløpet 1993 skal det vel litt til å finne. Den gangen var det vel OSI som drev løpet. Før det ble gitt til BUL og OSI overtok det igjen i 2000.

    Det er før webens tid så filer har vi vel ikke rundt om tror jeg. Har du flaks kan du finne noe i friidrettsgruppas eller OSIs sentrale akriver(skrotlager).

    Jeg vet ikke om Erik Falk er aktiv på mailinglista fortsatt, men han var om jeg husker riktig løpssjef på den tiden. Kanskje han vet noe.

    Ellers får andre supplere.

    Imponerende (?) at folk spørr om sånt nesten 20 år etterpå.

    Mvh

    Lars

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei

    Jeg har blitt kontaktet av en kar som lurer på hva han løp på i Osloløpet i 1993. Jeg har lett nettet rundt, men ikke funnet

    gamle resultater. Er det noen av de gamle traverne i klubben som kanskje har dette liggende evt. vet hvor det kan finnes?

    Takk.

    mvh.

    Eirik


    Lars

    Hei
    Resultater fra Osloløpet 1993 skal det vel litt til å finne. Den gangen var det vel OSI som drev løpet. Før det ble gitt til BUL og OSI overtok det igjen i 2000.


    Det er før webens tid så filer har vi vel ikke rundt om tror jeg. Har du flaks kan du finne noe i friidrettsgruppas eller OSIs sentrale akriver(skrotlager).
    Jeg vet ikke om Erik Falk er aktiv på mailinglista fortsatt, men han var om jeg husker riktig løpssjef på den tiden. Kanskje han vet noe.

    Ellers får andre supplere.
    Imponerende (?) at folk spørr om sånt nesten 20 år etterpå.
    Mvh
    Lars

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>


    Hei

    Jeg har blitt kontaktet av en kar som lurer på hva han løp på i

    Osloløpet i 1993. Jeg har lett nettet rundt, men ikke funnet

    gamle resultater. Er det noen av de gamle traverne i klubben som

    kanskje har dette liggende evt. vet hvor det kan finnes?

    Takk.

    mvh.

    Eirik




    Lars






  • Jeg sendte en ny e-post til Norsk Friidrettsforbund







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:10 PM





    To:

    Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no



    Hei igjen,

    og hu derre stavhopperen deres.
    Hu driver alltid å gjør seg til, i intervjuer, og spiller på at hu er dum og horete, og rister på rompa, og oppfører seg som ei hore da.

    Det er jo bare tull i det her forbundet deres.

    Jeg tror min morfar ville ha snudd seg i graven.
    Men men, når det er folk som ikke klarer å skrive 'vet', engang, som holder på.

    Og ingen vet hvor papirene etter store mosjonsløp er.
    Er det bare sånne tusseladder som styrer hos dere, eller hvordan er det?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/17
    Subject: Re: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: "Sandvig, Ole Petter" <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?
    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.
    Stå på!
    Erik Ribsskog
    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei, jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker

    rimelig dødt nå ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk

    Friidrettsforbund.

    Min morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i

    friidrett, i Romerike, så jeg regner med at det er greit, isåfall.

    Vi får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det

    finnes noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI

    som arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som

    leder i OSI Friidrett, i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg

    løp for Rimi Munkelia.

    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg

    om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Og da hadde jeg fått en ny e-post fra dem, mens jeg skrev e-posten ovenfor, (så de e-postene krysset hverandre):







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Sandvig, Ole Petter

    <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:10 PM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Flott at noen aldri kunne komme ut for å skrive noen feil.

    Ufeilbarlige folk skal man samle på.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 19:04

    Til: Sandvig, Ole Petter

    Emne: Re: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten

    i 1993


    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?

    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for

    juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å

    skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.

    Stå på!

    Erik Ribsskog

    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet

    dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei,

    jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker rimelig dødt nå

    ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men

    jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk Friidrettsforbund.

    Min

    morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i friidrett, i Romerike, så jeg

    regner med at det er greit, isåfall.

    Vi

    får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16

    Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det finnes

    noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI som

    arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg

    sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som leder i OSI Friidrett,

    i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg

    lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg løp for Rimi Munkelia.

    Hadde

    vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg om hva som skjedde, på

    90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Norsk Friidrettsforbund







    Gmail – Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 6:03 PM





    To:

    "Sandvig, Ole Petter" <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>



    Klarer du ikke å skrive 'vet' engang?

    Har dere brukt for mye doping?
    Min morfar, Johannes Ribsskog, han var Romeriks-mester, (for juniorer vel), i 5-kamp eller 10-kamp, eller noe sånt, og jeg tror han klarte å skrive ordet 'vet' riktig.

    Dere får slutte med all den her moderne dopinga tror jeg.
    Stå på!
    Erik Ribsskog
    2010/8/17 Sandvig, Ole Petter <Ole.Petter.Sandvig@friidrett.no>

    Nei, det vcet jeg ingenting om.

    Mvh

    ops

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. august 2010 23:32

    Til: Friidrettsforbundet

    Emne: Osloløpet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i

    1993

    Hei,

    vet dere hvem som har papirene etter Osloløpet?

    (Det visst vanskelig å finne noen i Oslo som veit det).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    nei, jeg vet ikke hvem som starta Osloløpet, (men det virker

    rimelig dødt nå ihvertfall).

    Det var noen fra Ekebergjoggen, som anbefalte meg å kontakte deg.

    Jeg prøvde å se i Aftenpostens arkiv, men de publiserte visst bare listene for

    Sentrumsløpet, virker det som.

    Men jeg får se om jeg kontakter BUL eller Norsk

    Friidrettsforbund.

    Min morfar, Johannes Ribsskog, var gammel mester i

    friidrett, i Romerike, så jeg regner med at det er greit, isåfall.

    Vi får se.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/16 Eirik Gramstad <eirik.gramstad@fys.uio.no>

    Hei,

    Jeg har sendt en mail til de gamle traverne i klubben og de tviler på at det

    finnes noen elektronisk versjon av resultatene. Er du sikker på at det var OSI

    som arrangerte Osloløpet i 2003? Det kan muligens ha vært BUL, uten at jeg er

    sikker på akkurat det.

    Mitt beste forslag er å lete i Aftenpostens arkiver (http://tinyurl.com/26xnrs4).

    Kanskje var resultatlisten på trykk i avisen dagen etter…

    Jeg sier ifra dersom det skulle dukke opp noe nytt.

    Lykke til.

    mvh.

    Eirik

    Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    jeg sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som

    leder i OSI Friidrett, i denne linken:

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg

    løp for Rimi Munkelia.

    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg

    om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i

    Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke

    så tidlig som i 1993).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6

    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975

    til 2005

    Ekebergsletta i Oslo

    kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg

    var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med Rimi Munkelia, (etter

    litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat fra videregående i

    Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var forlover til,

    samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved Kongsvinger).

    Jeg

    lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut hvor fort jeg løp, (jeg

    var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var ok, selv om jeg må

    innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen, på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Her kan man se det, at da jeg flytta til Berger, høsten 1979, så lå Jensen Møbler fortsatt i Svelvik

    jensen møbler svelvik

    PS.

    Men Jensen Møbler, de flytta til Sand, på midten av 80-tallet, var det vel.

    Og de har bygget ut mer og mer.

    Så nå, så har de bygget på et jorde, hvor jeg pleide å leike som barn.

    Et jorde, som eies av en som heter Lersbryggen.

    Men min farfar fikk lov å bygge på tomta til Lersbryggen.

    Så jeg mener at den tomta nå må tilfalle den som eier det gamle huset til Ågot og Øivind.

    (Som jeg mener at jeg har hevd på.

    For jeg disponerte noen skuffer, i reolen der.

    Og da har jeg bruksretten, mener jeg.

    Og siden en Lersbryggen eier tomta, så burde eiendomsretten følge bruksretten, mener jeg.

    Og tomta burde jeg også få, for den har vært bygget på, av min farfars familie, siden 60-tallet.

    Så den burde gå til meg, siden jeg har hevd på huset, og siden sedvane-retten, sier at hvis noen har brukt noe lenge, så har de rett til å fortsette å bruke det.

    Så da er det bare tull at Lersbryggen skal eie den tomta, mener jeg.

    Men men).

    Men der har altså Jensen Møbler bygget.

    Man kan se her, at tidligere veier, som pleide å markere grensa, mellom tomta til Jensen Møbler og de andre tomtene.

    De veiene, de har Jensen Møbler bygget oppå.

    Så det her er maktmisbrukt og det som er.

    Her burde Jensen Møbler rive, og flytte til et sted, (f.eks. på Grunnane), hvor det er mer egnet, til å ha så store fabrikker.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    jordet til lersbryggen

    PS 3.

    Sånn her så fabrikken til Jensen Møbler ut, i gamle dager, (det var en fabrikk, som var like ved der Svelvik Kroa er/var, nord i det som nå er Svelvik by, og som tidligere var Svelvik ladested):

    jensen møbler i gamle dager

    http://www.jensen.no/viewpage.asp?node=1&ID=7&edition=eu

    PS 4.

    Så det som har skjedd på Sand der, er litt rart, mener jeg.

    For farfaren min bygde der på 60-tallet.

    Og han bygde også bolighus, på eiendommen, (som Lersbryggen eide).

    (Jeg vet ikke helt hvorfor, at farfaren min bygde på tomta, til en som het Lersbryggen.

    Det var vel ganske så rart vel.

    Jeg har prøvd å kontakte en Lersbryggen, i Svelvik vel, på Facebook.

    Men han har ikke svart.

    Men men.

    Så vi får se hva som skjer).

    Og det er også et stort hyttefelt, like ved den fabrikken til Jensen Møbler, der hvor den er nå, på Sand.

    Et hyttefelt, som heter Krok.

    Så den fabrikken til Jensen Møbler, den skjemmer jo fælt da.

    Det var kanskje derfor at farmora mi maste om at jeg måtte flytte tilbake til Sand, da jeg bodde i Oslo.

    For alarmen til Jensen Møbler, den gikk ofte.

    Og farmora mi var nærmeste nabo da.

    Og Jensen Møbler, de bygde ut og bygde ut.

    Og den typen betong/mur-fabrikk, i dinosaur-klassen, den ser jo helt jævlig ut og.

    Så på 70-tallet, så så det nesten idyllisk ut, der hvor farfaren min hadde fabrikk.

    Det jordet var fint å se på.

    Det ble ikke brukt som jorde, men det var nesten som en eng, må man vel si, med planter, gresshopper og bier og sommerfugler osv.

    Og på andre sida av Kjelleråsveien, så var det en skog, som også var artig å leke i.

    Så det området har blitt mer og mer ødelagt, siden 70-tallet, vil jeg si.

    Dem burde heller ha bygget på Grunnane, mener jeg.

    Jeg så det i Aftenpostens arkiv, at Standard Oil, hadde tenkt å bygge oljerafeneri, på Grunnane, på 50-tallet, var det vel.

    Så der kunne dem vel bare ha mudra opp litt og sånn, så hadde det vært kjempestor plass.

    Jeg har sett noen svaner, noen få ganger, i fjorden, ved Grunnane, men det er nærmere Berger igjen, mener jeg.

    Grunnane er langt, og den veien brukes som ‘fartsetappe’, av ungdommene på Berger.

    På Grunnane, så tester dem hvor høy fart dem klarer å få bilen opp i.

    For det er ei lang slette, på ihvertfall et par kilometer da.

    Så sånn var det.

    Søstra mi, hu satt på med en Svelvik-gutt, som stjal en bil, da hu var 15-16.

    Søstra mi, og ei jente som var kjent for å være ‘Bergers største hore’, (mener jeg det var, at Sten Rune i klassen sa en gang, på lokalet Fremad, hvor Christell hadde dratt meg, men jeg fikk sitte på med noen Berger-folk, som jeg hadde gått i klasse med tidligere, hjem da. Men men), som ble kalt Tina ‘Turbo’.

    Og de kjørte inn i en lyktestolpe, på Grunnane.

    Og da gikk strømmen i hele kommunen, i en del timer.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så sånn var det.

    Jeg skal se om jeg klarer mer om det, med at Standard Oil, vurderte å ha oljeraffineri, på Grunnane.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her er mer om at det går ann å demme opp, på Grunnane:

    går ann å demme opp på grunnane

    PS 6.

    Man kan se, at Aftenposten, de kaller stedet Grunnane ligger på, for Strømm, på 50-tallet.

    Og hele den vestre sida, av Drammensfjorden, den heter Strømm.

    (Muligens med unntak av byen Svelvik, som tidligere var ladestedet Svelvik.

    Det er mulig at Svelvik bare er Svelvik.

    Men jeg tror egentlig det blir Svelvik i Strømm.

    Men men).

    Så Sand, hvor Strømm Trevare, fabrikken til min farfar lå.

    Der heter det Sand, i Strømm, i Svelvik kommune.

    For Strømm kommune og Svelvik kommune, de ble slått sammen, og der heter det nå Svelvik kommune.

    Selv om også en del stemte for at den sammenslåtte kommunen, skulle hete Strømm kommune.

    Men hva kommunen heter, det betyr jo ikke noe, for hva stedene heter.

    Kommunenavnet, det er bare et konstruert navn, vil jeg si.

    Men stedene har jo fortsatt sine virkelige navn.

    Kommunene de blir jo slått sammen i hytt og pine, så hva kommunene heter, det er ikke det som bestemmer hva stedene heter, mener jeg.

    Men men.

    Stedsnavn og kommunenavn, behøver nødvendigvis ikke å være det samme, mener jeg.

    Men men.

    F.eks. så heter det Holmsbu, på Hurumlandet, i Hurum kommune.

    Og på samme måte, så heter det Sand, i Strømm, i Svelvik kommune.

    Jeg vet ikke om det gikk ann å forstå.

    Jeg skal se om jeg finner mer om kommunesammenslåinga, ihvertfall, i Aftenpostens arkiv.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    PS 7.

    Her kan man se det, at det var delte meninger, om nåværende Svelvik kommune, skulle hete Svelvik kommune, eller Strømm kommune, ved sammenslåingen av de to kommunene, (Svelvik kommune og Strømm kommune), i 1963:

    svelvik eller strømm

  • Jeg sendte en e-post til Aktiv Kapital







    Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 17, 2010 at 12:16 AM





    To:

    nyke@aktivkapital.no


    Cc:

    firmapost@finkn.no



    Hei igjen,

    altså dere ga meg betalingsanmerkning i denne saken.
    Men det var Nordea sin feil.
    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de, og sletta kontoen min.

    Så det burde dere rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.
    Siden jeg har forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.
    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.
    Og det var nok fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.
    (For jeg er flyktning, i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo).

    Men sånne ting får jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla med kontoen min.
    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning, pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse parten i dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/16
    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno
    To: nyke@aktivkapital.no
    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.
    Denne inkassosaken, er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte til Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente til Finansklagenemda har svart.
    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får meg fast jobb.

    Så min situasjon er den samme, som den har vært tidligere.
    Jeg er i en prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.
    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.
    Så dere får bare være tålmodige.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/6
    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.
    Som dere ser i den videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver, fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.
    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger til mat, osv.


    Så dere får bare prøve å være tålmodige.
    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.
    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.
    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.
    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant jeg ut.

    Og jeg lever i England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.
    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling, på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.
    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London, med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å gjøre.
    Det var derfor jeg dro til Sunderland.
    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i Norge.

    Så det er det samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg ser det.
    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i forbindelse med dette.

    Da blir jeg litt irritert.
    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.
    Og er ikke ment å miste kontrollen.
    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda dere hvordan situasjonen min er.
    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.
    Så dere får bare være litt tålmodige her).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/25
    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.
    Jeg skal sende klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb her.


    Jeg er for tiden arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.
    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg fikk en e-post fra the University of Sunderland og University of Sunderland Alumni Association







    Gmail – Reunion







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Reunion





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 16, 2010 at 10:51 PM





    To:

    sheila havelock <sheila.havelock@sunderland.ac.uk>


    Cc:

    alumni@sunderland.ac.uk



    Hi,

    no, I've had a re-think now.
    And I'm not going to go to the re-union.
    Because the University is messing with me, and isn't sending me my files.

    And you at the Residential Office, you messed with me, in 2004, and wouldn't let me have my own appartment in Sunderland, but insisted I had to live at the Forge.
    I think you group people together, in a certain way there, after planning, to let the male illuminati-students have whores there.

    Like Iwo and Dorothy, both from Germany, in 'my' flat, at the Forge.
    And when they went back to Germany, mid-year, then I and the two young women from Italy and Spain, had to move to another flat at the Forge.

    Something that almost broke the Spanish girl down.
    And I thought it was a disruption.
    Because I was delayed with my studies, since my sister wanted to visit me all Christimas and New Year, from Norway, with her female friend, and their two kids.

    (They couldn't afford to live at Travellodge, wich you at the Residental-office adviced me to tell them.
    Since they couldn't have the rooms I initially wanted to rent one of now, since you didn't permit kids there).

    And now you waited a long time, to let me have a room.
    I think you must have tried to use me in some way, in some illuminati-plot, and therefore used a long time, to respond to my enquiery.

    So this has a smell to it I think.
    So I'm going to stay at home.
    Good luck with your plots!
    Erik Ribsskog


    On Mon, Aug 16, 2010 at 11:09 AM, sheila havelock <sheila.havelock@sunderland.ac.uk> wrote:


    Are you still wanting a room with us or have you decided to go elsewhere?

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:


    Hi,


    maybe I should rather check with Travellodge?

    How can this be so complicated?

    I see that you can't afford to replace your old computers, when the keys get distroyed.

    So I don't think those rooms you have are that fine anyway.

    I think it must be something wrong when you have to do room-reservations in two operations.

    Regards,

    Erik Ribsskog


    On Thu, Aug 5, 2010 at 11:18 AM, Accommodation <residentialservices@sunderland.ac.uk <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>> wrote:

    I will check the room availability at that time and get back to you

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:

    Hi,

    I was a student at the University of Sunderland, in 2004/05.

    I was just wondering if I could please book accomodation, for

    myself, for the reunion, on 11. September.

    If you still have free rooms for that, I mean.

    Thank you very much in advance for your help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog