johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Malteserordenen aka. Johanitterordenen, er mye det samme som Danmark, vil jeg si

    malteserordenen flagg mm

    http://no.wikipedia.org/wiki/Malteserordenen

    PS.

    Hvorfor sier jeg at Malteserordenen og Danmark er mye det samme?

    Jo, fordi, (som min danske bestemor Ingeborg, en gang fortalte meg), at sagnet sier det, at det danske flagget, ‘Danebrog’, falt ned fra himmelen.

    Og da spurte min mormor, om jeg viste hvor og når dette hadde skjedd.

    Men det visste jeg ikke.

    Og da smilte min mormor litt lurt, (så hun var nok med i Malteserordenen/Johanitterordenen, vil jeg tippe), og sa at dette skjedde i Estland, deromkring, at den danske kongen Waldemar Seier, var det vel, så at en fane, falt ned fra et fjell.

    Og da hadde danskekongen visstnok sagt, at det flagget, det ville han ha som flagg for riket sitt, (som da altså var Danmark).

    (Og det var vel der Malteserordenen krigde, for de var nemlig alierte med danskene, i en krig der ved Baltikum, eller hva det nå heter der, (sør for Finnland).

    Og da skjønner man jo det, at hvis Malteserflagget, (se bildet ovenfor), spjærer, like ved flaggstanga, så blir det til Danebrog, altså det danske flagget.

    Så dermed fikk Danmark sitt flagg, (for mange hundre år siden), som de andre nordiske flaggene er inspirert av.

    Og etter dette, så har, (hvis det jeg tror er riktig), så har Danmark og Malteserordenen aka. Johanitterordenen, hatt veldig tette bånd.

    (Malteserordenen, var nok iferd med å tape krigen, mot estlenderne, (var det vel).

    Da danskene kom til unnsetning, under kong Waldemar den store, eller om det var kong Waldemar Seier.

    Og reddet æren til Malteserordenen.

    Som da, etter dette, kanskje ble mer som Danmarks private orden.

    Eller om det var omvendt, at Malteserordenen, reddet danskene.

    Og at de har, mer eller mindre, styrt Danmark siden.

    Noe sånt er vel ikke helt umulig, vil jeg ihvertfall tippe.

    Men men).

    Og Danmark prøver nok å styre mye av Norge, gjennom denne ordenen, (kan man vel ihvertfall kanskje mistenke, vil jeg nok si).

    Som jeg skrev om på bloggen igår kveld.

    Så har jeg en (eks-)Johanitterordenen i slekta, (min stesøsters halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen).

    Og min mormor, mor, søster, osv., var nok også med i denne ordenen, (mistenker jeg ihvertfall).

    Kanskje min far og, og min stemor Haldis, osv.

    Hvem vet.

    Og jeg ble jo tullet med i militæret.

    Og det var nok da av denne ordenen, vil jeg tippe.

    For noen søkte på Google, (som jeg snappet opp med StatCounter), om at Malteserorden-folk, var i Forsvaret.

    Men men.

    Og danskene søkte på meg og Mette Marit, i den danske EU-kommisjonen, istedet for å undersøke saken min mot britene, (dvs. sakene mine mot IPCC og the Home Office etc).

    Og danskene vil ikke sende meg testamentet etter Holger baron Adeler, enda min mor og mormor arvet han.

    Og min mormor ble sur på meg, (og la meg for hat vel), allerede som syv-åring, fordi jeg lærte på Østre Halsen skole, at Danmark ikke var så alrighte mot Norge, under dansketida.

    Også turte jeg å ta opp dette temaet da, med min mormor, i min mormor og morfars hus, i Blombakken, i Nevlunghavn.

    Og da klikka det nesten for min mormor.

    Og etter det, så har vel hun lagt meg for hat tror jeg.

    Og hun fikk sikkert ordna det sånn, at jeg måtte bo alene, da jeg flytta til faren min.

    At Jan Snoghøj, som har dansk far, fikk min far til å flytte ned til Jan’s mor, Haldis Humblen.

    Noe sånt.

    Eller at dette ble planlagt på et tidligere stadium.

    Og søstra mi er også sånn, at hu ikke prater noe norsk dialekt, men pent bokmål/riksmål, nesten aka. dansk.

    Så her lukter det Danmark lang vei nesten, vil jeg si.

    At Danmark tuller med meg, ihverfall den ordenen da.

    Så da må jeg få Grønland, som baroni, mener jeg.

    For de tulla nok også, på den tiden som Grønland ble dansk.

    For min tippoldefars bror, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, skulle dømme.

    Men han døde like før.

    Så en annen danske dømte istedet.

    Og vi vet hvordan det gikk.

    Grønland ble dansk.

    (Og nå snakker jeg ikke om Grønland i Oslo).

    Nå snakker jeg om det Grønland, som ligger nord for Island.

    Så sånn er det.

    Så da kan jeg få Grønland som baroni.

    Og Norge har også tulla med meg.

    Så Norge må betale penger til Grønland, når jeg overtar der.

    Så slipper danskene det.

    Men da får Norge liksom Grønland tilbake da.

    Men Norge har jo mye mer penger enn Danmark, så da må Norge også betale til eskimoene der oppe, osv.

    Så sånn er det.

    Så da blir det ‘årnings’.

    Så da blir det Erik Ribsskog, baron Adeler, av baroniet Grønland, tenker jeg.

    Det blir vel kanskje bra.

    Vi får se.

    Så da kommer ikke Danmark/Johanitterordenen unna, med det jukset sitt, i Haag-domstolen.

    Men da får Norge Grønland likevel.

    Hvis den her planen min går i orden.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en klage på the Legal Services Ombudsman, til EU-kommisjonen i Sverige







    Gmail – Klage på the Legal Services Ombudsman, i Storbritannia/Fwd: Complaint/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på the Legal Services Ombudsman, i Storbritannia/Fwd: Complaint/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 11:58 PM





    To:

    pierre.schellekens@ec.europa.eu



    Hei,

    enda en ombudsman, (siden dere i Sverige er spesialister på ombudsmenn).
    Denne gangen the Legal Services Ombudsman, som lar the Law Society slippe unna, med å la to britiske advokatfirma, Moorecrofts og EAD, lyve og trakassere og ødelegge for en arbeidssak jeg har mot Bertelsmann Arvato Ltd's Microsoft Scandinavian Product Activation, (hvor det ble brukt 'reinforcement' som ledelsesmetode, og hvor jeg ble mobbet og trakassert og behandlet dårlig, og hvor mange nordiske damer ville gråte på jobb og etter, av ukjent grunn for meg):

    Håper dere kan se på denne klagen!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.
    Sivilombudsmannen i Norge, tuller også mye med meg, men det kan jeg kanskje ikke sende om til dere, siden Norge ikke er i EU?
    (Bare fleiper.

    Det er litt sent her).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Feb 19, 2009 at 3:07 PM
    Subject: Complaint/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
    To: lso@olso.gsi.gov.uk

    Hi,

    I called your offices today, and got confirmed, that the e-mail

    address on your website, should

    be your right e-mail address, so I'm trying to send the complaint again.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: <postmaster@dca.local>

    Date: Mon, Feb 16, 2009 at 3:00 AM

    Subject: Delivery Status Notification (Failure)

    To: eribsskog@gmail.com

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    LSO@OLSO.GSI.GOV.UK

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (whether you are the sender or the recipient) may be

    monitored, recorded and retained by the Ministry of Justice. E-mail

    monitoring / blocking software may be used, and e-mail content may be

    read at any time. You have a responsibility to ensure laws are not

    broken when composing or forwarding e-mails and their contents.

    ______________________________________________________________________

    This email has been scanned by the MessageLabs Email Security System.

    For more information please visit http://www.messagelabs.com/email

    ______________________________________________________________________

    Final-Recipient: rfc822;LSO@OLSO.GSI.GOV.UK

    Action: failed

    Status: 5.2.2

    X-Display-Name: Legal Services Ombudsman

    ———- Forwarded message ———-

    From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

    To: <lso@olso.gsi.gov.uk>

    Date: Mon, 16 Feb 2009 03:00:46 +0000

    Subject: Questions about the LSO complaint-procedure etc.

    Hi,

    I've also been contacting you earlier, about your complaint-procedure.

    I had a complaint against the Law Society, and how they dealt with

    complaints on two law-firms,

    Morecrofts and EAD with you.

    The two complaints were dealt with collected with the LSO.

    I've now read, on the internet, that there seem to be a fatwa against

    my, by the muslims.

    So now I'm sending you a new e-mail, due to this new information to me.

    I have two questions now, reagarding this:

    1.

    Like I wrote to you, when you freed the Law Society, I thought you

    must have been corrupted,

    at the LSO since you freed the Law Society, even if they hade several

    faults that were very

    obvious, I think.

    Now I wonder, because I think your case-worker could have been a

    muslim woman, from how

    I remeber the name.

    Should a muslim woman threat a compaint if there is a fatwa against me

    from the muslims?`

    2.

    Shouldn't the LSO have a complaints-procedure, in case problems like

    this appear?

    I hope you have the chance to answer about this, and thanks in advance

    for the answer!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    This email was received from the INTERNET and scanned by the

    Government Secure Intranet anti-virus service supplied by

    Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate

    Number 2007/11/0032.) In case of problems, please call your

    organisation's IT Helpdesk.

    Communications via the GSi may be automatically logged, monitored

    and/or recorded for legal purposes.

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (whether you are the sender or the recipient) may be

    monitored, recorded and retained by the Ministry of Justice. E-mail

    monitoring / blocking software may be used, and e-mail content may be

    read at any time. You have a responsibility to ensure laws are not

    broken when composing or forwarding e-mails and their contents.






  • Jeg sendte en klage på the Financial Ombudsman, til EU-kommisjonen i Sverige







    Gmail – Klage på the Financial Ombudsman, Storbritannia/Fwd: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på the Financial Ombudsman, Storbritannia/Fwd: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 11:46 PM





    To:

    pierre.schellekens@ec.europa.eu



    Hei,

    kan dere se på the Financial Ombudsman, i England også?
    (Ombudsman er jo et svensk ord, mener jeg).
    De tuller, og trakasserer, på den måten at de sender meg e-poster, klokken halv åtte, på en søndag morgen, (like etter at jeg har kommet hjem fra 'krogen', som de sier i Sverige).

    Det må da være sånn at de har spionert på meg, og vet at jeg har vært på byen, og så sender på et tidspunkt de vet jeg ikke er så våken?
    Det har jo ikke noe med 'business hours' å gjøre.

    Er det politiet/mob/mafia som tuller?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Sun, Jun 28, 2009 at 11:17 AM
    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail
    To: "Cox, Rosemary" <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    Hi,

    I don't think it's any use with me repeating myself.
    I don't think you should handle my complaint.
    The reason is, that if you are to overworked, you get to tired.

    And in dealing with complaints like these, one obviously needs ones judgement, to be like
    it should be.
    If one are out of balance, like I think you could be, then I don't think this is good for how the

    complaint is being dealt with.
    So please do as I ask Mrs .Cox, and tell your manager what I said, that I want someone else
    to deal with my complaint, due to that I think that you must be overworked.

    Haven't you seen how fine the weather is today, you should have a day off in the fine weather,
    I think.
    Sincerely,
    Erik Ribsskog


    On Sun, Jun 28, 2009 at 11:10 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk> wrote:


    Dear Mr Ribsskog


    Thank you for your e-mails


    As previously advised I am not going to debate with

    you the working hours of this office.


    I have written to you today to advise the steps we

    are taking with your complaint. If the firm fail to resolve the situation for

    you, your complaint will be passed onto our adjudication area for further

    consideration of the concerns you have raised.


    I should add that we do not

    tolerate rude or insulting language at this

    office
    , and would expect any further communication to be sent in a more

    acceptable manner.



    Kind Regards


    Rose Cox




    team manager


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009 10:43

    To: Cox,

    Rosemary
    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi,

    of course you can work on Sundays if you want.

    But business e-mails should just be sent within the

    business-hours.

    Or else, what's going to happen, is obvious.

    Someone are going to come drunk home from town, and answer the

    business-e-mails when they are drunk, which is what has happened today, with our

    correspondence.

    If this is something, you didn't know from before, then I think this

    Financial Ombudsman-stuff is just a load of crap really.

    Try to use the head that God gave you when you were born!

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 10:33 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear Mr

    Ribsskog

    Thank you

    for your e-mail

    I must admit to being surprised and confused with the content of

    the e-mail
    .

    We are an extremely busy department and we often work at the weekends,

    this is obviously of help to consumers as we are able to deal with

    their complaints in a more timely manner. I would suggest that

    It is entirely up to each individual business to determine which hours

    their staff will work and I do not intend debating this with

    you.

    By working this weekend I have been able to deal with your complaint,

    which as you can appreciate is of a benefit to

    you.

    Perhaps you can clarify the spelling mistakes you are referring

    to?

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009 10:20

    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi again,

    don't you think it's strange for an institutions like yours to send

    e-mails on Sunday mornings then?

    Shouldn't e-mails be sent within normal business hours then you

    think?

    This is what it says on Wikipedia:

    In

    the United

    States
    and United

    Kingdom
    , the hours between 9 am and 5 pm are typically considered to be standard business

    hours



    I think

    this is rather akward, as I also think your spelling-mistakes

    are.


    Sincerely,


    Erik

    Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 8:06 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear Mr

    Ribsskog

    Thank

    you for your e-mail

    That's no problem, however I should point out that we are

    not a government department, we are a independent complaints

    body.

    I

    will be in touch with your again in the next few

    days

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009

    08:02

    To: Cox, Rosemary
    Subject: Re: Complaint against

    RBS/Fwd: Earlier e-mail

    Hi,

    ok that's very fine, I'm just home from town you see.

    I thought it was a bit strange, since noone in Government in

    Norway, work on Sundays.

    Sorry about this, I forget sometimes that I'm not in Norway any

    longer.

    Sorry about this!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 7:54 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear

    Mr Ribsskog

    Thank

    you for your e-mail

    I can assure you this is not a joke, I am

    currently in the office working

    today.

    I presume that you would like us to deal

    with your complaint, so am responding to your e-mails

    today

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009 07:36
    To: Cox,

    Rosemary
    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi,

    why do send the e-mails early on a Sunday morning, by the way.

    Is this some kind of joke?

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 7:33 AM, Cox, Rosemary

    <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear

    Mr Ribsskog

    Thank you for your e-mails

    I will contact you again once I

    have considered the

    information.

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 27 June 2009 14:59
    To: Cox,

    Rosemary
    Subject: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi,

    thank you for you e-mail, that I recieved today.

    I'll contact your collegue back, regarding the

    Barclays-complaint.

    I sent the complaint on RBS Dale St., to Yvonne Williams at RBS,

    but she

    also harassed me, like this, she writes 'Dear Ms Ribsskog', even if

    my name

    is Erik, and in Britain, you have a movie called 'Erik the Viking',

    and Eric is

    also a quite usual name, in English-speaking countries.

    So I think Yvonne Williams, the complaint-investigator, also

    bullied me.

    I think this must have been a deliberate mistake.

    This ended with the complaint being partly resolved, in the way

    that RBS,

    gave me the bonus of £100, for moving my account to them, from

    Barclays,

    (who I also had problems with, that I'll exlain about to your

    collegue, like I

    mentioned earlier).

    I'll also find the actual complaint against RBS Dale St. now,

    and forward it

    to you.

    What I meant with the complaint-form, was that it didn't look

    anything at all

    like the ones you've sent me now.

    Maybe the complaint-form I was sent, was to do with other

    financial institutions,

    than banks?

    Like share-fonds etc?

    Have you also got other complaint-forms, other than to banks,

    perhaps someone

    sent me the wrong form intentionally?

    Just a thought I had.

    But anyway, thank you very much for your e-mail, and I'll also

    find the actual

    RBS Dale St. complaint, and e-mail it to you now.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Williams, Yvonne (CRU) <Yvonne.Williams@rbs.co.uk>
    Date: Tue, Jun

    26, 2007 at 4:30 PM
    Subject: RE: Earlier e-mail
    To: Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Dear

    Ms Ribsskog

    Could you please arrange another copy of your email to be sent to

    me for my investigation

    Regards

    Yvonne Williams


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 19 June 2007 14:04
    To: Williams, Yvonne

    (CRU)
    Subject: Earlier e-mail

    *** WARNING : This message originates from

    the Internet ***


    Hi,

    I'm refering to the e-mail I sent you on 5/6.

    I was just wondering if you have recieved this e-mail, because

    I cant see

    that I have recieved any answer to it yet.

    Please just contact me if you want me to send you the e-mail

    again.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    The Royal Bank of

    Scotland plc, Registered in Scotland No. 90312. Registered Office: 36 St

    Andrew Square, Edinburgh EH2 2YB

    Authorised and regulated by the

    Financial Services Authority.

    This e-mail message is confidential

    and for use by the addressee only. If the message is received by anyone

    other than the addressee, please return the message to the sender by

    replying to it and then delete the message from your computer. Internet

    e-mails are not necessarily secure. The Royal Bank of Scotland plc does

    not accept responsibility for changes made to this message after it was

    sent.

    Whilst all reasonable care has been taken to avoid the

    transmission of viruses, it is the responsibility of the recipient to

    ensure that the onward transmission, opening or use of this message and

    any attachments will not adversely affect its systems or data. No

    responsibility is accepted by The Royal Bank of Scotland plc in this

    regard and the recipient should carry out such virus and other checks as

    it considers

    appropriate.



    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been

    checked by virus detection software before transmission. You should

    carry out your own virus checks on the contents of this communication.

    We accept no liability for any loss or damage which may be caused by

    software viruses or by interception or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has

    no contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated

    in it. The statements and opinions expressed in this e-mail are those of

    the author and do not necessarily reflect those of the Financial

    Ombudsman Service Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.




    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been

    checked by virus detection software before transmission. You should carry

    out your own virus checks on the contents of this communication. We accept

    no liability for any loss or damage which may be caused by software

    viruses or by interception or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in

    it. The statements and opinions expressed in this e-mail are those of the

    author and do not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman

    Service Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.




    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been checked

    by virus detection software before transmission. You should carry out your

    own virus checks on the contents of this communication. We accept no

    liability for any loss or damage which may be caused by software viruses or

    by interception or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in it.

    The statements and opinions expressed in this e-mail are those of the author

    and do not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman Service

    Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.




    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been checked

    by virus detection software before transmission. You should carry out your own

    virus checks on the contents of this communication. We accept no liability for

    any loss or damage which may be caused by software viruses or by interception

    or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in it.

    The statements and opinions expressed in this e-mail are those of the author

    and do not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman Service

    Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.





    This e-mail and any attachments are confidential

    and may be subject to legal privilege. If you are not the intended recipient,

    please notify the sender immediately and delete this e-mail and any attachment

    from your system. If you are not the intended recipient you must not copy,

    disclose or take any action in reliance to it.

    This e-mail and any attachments have been checked by

    virus detection software before transmission. You should carry out your own

    virus checks on the contents of this communication. We accept no liability for

    any loss or damage which may be caused by software viruses or by interception or

    interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in it. The

    statements and opinions expressed in this e-mail are those of the author and do

    not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman Service Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR, United

    Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No. 3725015.

    Registered office as above.







  • Jeg sendte en anmeldelse av drapstrussel, (på internett), til Politiet i Drammen







    Gmail – Anmeldelse av drapstrussel på internett/Fwd: Fwd: Drapstrussel på irc







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av drapstrussel på internett/Fwd: Fwd: Drapstrussel på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:41 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    dette er noe jeg har sendt gjenparter til Politiet i Oslo om.
    Men de er litt mer kronglete å ha med å gjøre, på den måten at da må jeg skrive brev, eller e-brev, hvis jeg vil anmelde dette formelt til dem.

    Så da synes jeg det er enklere å sende om dette til Politiet i Drammen.
    Og jeg er også fra Berger, og begge bestefedrene mine må vel sies å være fra Hurum, så da kan jeg vel sende det til Politiet i Drammen, tenkte jeg.

    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>

    Date: 2010/4/7
    Subject: Re: Fwd: Drapstrussel på irc
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Cc: abuse@telenor.net

    * Erik Ribsskog (2010-04-07 03:28):

    >

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog <[1]eribsskog@gmail.com>

    > Date: Wed, Apr 7, 2010 at 1:43 AM

    > Subject: Drapstrussel på irc

    > To: [2]abuse@telenor.no

    > Cc: [3]post.oslo@politiet.no

    > Hei,

    > her har dere en som sier at cons, (mitt nick), må dø.

    > Mvh.

    > Erik Ribsskog

    Hei,

    Ser at du har sendt henvendelsen til Politiet. Det er nok rett instans for

    behandling av denne typen henvendelser.

    Politiet vil eventuelt henvende seg til oss for utlevering av de nødvendige

    opplysninger ved videre behandling av saken.

    > PS.

    > Her er loggen, (fra #Norge på Dal-net)

    > Session Start: Tue Apr 06 22:57:58 2010

    > Session Ident: #norge

    > 03[22:57] * Now talking in #norge

    > 03[22:57] * Topic is 'MOBEN ROOOOOOOR '

    > 03[22:57] * Set by snadrik on Mon Mar 29 23:10:58

    > [22:57] #norge url is [4]http://norge.dalnet.no/

    > Session Time: Wed Apr 07 00:00:00 2010

    > 02[00:05] * smyril (~…@[5]cBF3A4BC1.dhcp.bluecom.no) Quit (Ping

    > timeout )

    > 03[00:44] * Mulder-27 ([6]Mulder-26@158.195.195.160) has joined #norge

    > 02[00:44] * Pingvin (~[7]Knugen@238.45.202.84.customer.cdi.no) Quit

    > (Quit: )

    > 03[01:08] * visios (~[8]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no) has

    > joined #norge

    > 02[01:08] * visios (~[9]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no) Quit

    > (Quit: )

    > 03[01:09] * visios (~[10]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no) has

    > joined #norge

    > [01:09] <gorg> xerath: hahaaha

    > [01:09] <gorg> xerath: Jo, jeg er en cons-stalker.

    > [01:10] <visios> jeg også

    > [01:10] <visios> cons må dø

    > [01:10] <visios> jeg jobber for NASA

    > [01:10] <visios> vi ser deg cons

    > [01:10] <visios> !!

    > [01:10] <visios> vi kan sende sjokkbølger gjennom irc

    > [01:10] <gorg> Jeg er også forfulgt av mafian.

    > [01:10] <visios> kuly

    > [01:10] <visios> t

    > [01:14] <gorg> Neida, xerath.

    > [01:18] <gorg> xerath: Jeg må ha førstehåndsinformasjon til

    > doktorgraden min omhandlende johncons.

    > –

    > 01[01:37] visios is ~[11]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no *

    > visios

    > 01[01:37] visios on #Norge

    > 01[01:37] visios using [12]krypt.ca.us.dal.net

    > [13]http://www.krypt.com – 100gbit of AWESOME.

    > 01[01:37] visios has been idle 26mins 45secs, signed on Wed Apr 07

    > 01:09:42

    > 01[01:37] visios End of /WHOIS list.

    >

    Abuse Response Team

    Telenor






  • Jeg sendte en påminnelse til Liv Undheim, i Industri Energi







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Samboer Elisabeth Falkenberg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Samboer Elisabeth Falkenberg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:11 PM





    To:

    liv.undheim@industrienergi.no


    Cc:

    bjorn.kolby@lo.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/8
    Subject: Re: Samboer Elisabeth Falkenberg
    To: liv.undheim@industrienergi.no

    Cc: bjorn.kolby@lo.no

    Hei,

    nei, men så prøvde ikke du og Elisabeth og verve meg heller, husker jeg, til LO.
    Det er Kolby jeg mener ja.

    Er ikke Industri Energi del av LO?

    Stille og fredelig liv? Sitter du ikke bakpå motorsykkelen til Elisabeth i ferier da?
    Kanskje han mente italiensk mafia?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/3/8 <liv.undheim@industrienergi.no>

    Hei.

    Hei.

    Ja jeg tror jeg husker hvem du er. Det

    høres ut som du er kommet opp i trøbbel med mye. Jeg jobber ikke i LO lenger

    og kjenner ikke til saker du har der. Siden du har tatt sak opp med LO

    vil jeg tro at du er medlem i Handel og Kontor og da er det dit du må henvende

    deg. Hvis du ikke er medlem i et LO – forbund kan heller ikke LO ta opp

    sak for deg. Slik er reglene. Jeg kjenner ingen i LO som heter Kolberg

    men det er kanskje Kolby du mener.

    Måtte le litt av antydningene om kommunist

    – mafia. Er det noe vi ikke er, så er det det. Vi lever et stille og fredelig

    liv og vi er fremdeles samboere. Og slik jeg kjenner både Bettina og Elisabeth,

    så tror jeg din kamerat tar veldig feil av dem.

    Det er tydelig at du har kommet opp

    i noe som ikke er bra for deg. Jeg kan bare ønske deg lykke til med sakene

    dine.

    Med hilsen

    Industri Energi

    Liv Undheim

    Nestleder

    Telefon kontor : 23061343

    Tlf.mobil: 90157001

    E-mail : liv.undheim@industrienergi.no

    From:
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To:
    liv.undheim@industrienergi.no
    Date:
    07.03.2010 16:52
    Subject:
    Samboer Elisabeth Falkenberg


    Hei,

    er det ikke du som er samboer med Elisabeth Falkenberg,

    tidligere butikksjef, Rimi Nylænde, hvor jeg var assistent, fra 1994 til

    1996.

    Jeg var på personalmøte og personalfest hjemme hos dere, og dere viste

    oss kolonihagen deres, osv.

    Jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt

    av noe 'mafian', så jeg har flykta til England.

    Politiet vil ikke forklare meg hva som foregår engang.

    Jeg har arbeidssaker mot Rimi, Forsvaret, Coop og Bertelsmann/Microsoft,

    som jeg har sendt om til Kolberg, tror jeg han heter, i LO, men ikke noe

    skjer.

    Jeg får heller ikke fri rettshjelp, enda jeg kunne trengt advokat.

    En kamerat av meg fra skole i Drammen, og som var butikksjef på Rimi Karlsrud,

    Magne Winnem, omtalte Elisabeth og Betina, (som var butikksjef på Rimi

    Ringen og Rimi Askergata), som 'mafian'.

    Er du og Elisabeth medlem i noe kommunist-mafia, e.l.?

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Liv Undheim er visst sykemeldt, for tiden.

    Det er vel ikke helt gunstig, når hun er så høyt på strå.

    Hun var vel leder eller nestleder for Industri Energi(?)

    Det får jeg prøve å sjekke opp.

    Men det kan jo være en naturlig forklaring på dette og da.

    Hvis man brekker beinet f.eks., da er jo ikke dette noe dramatisk akkurat, for å si det sånn.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på, da jeg fikk den svar e-posten.

    Her er mer om dette:







    Gmail – AUTO: Liv Undheim is out of the office







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    AUTO: Liv Undheim is out of the office





    liv.undheim@industrienergi.no

    <liv.undheim@industrienergi.no>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:10 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    I am out of the office until 01.09.2010.

    Liv Undheim er for tiden sykemeldt. Henvendelser som krever rask behandling kan sendes til Tone Hovland: tone.hovland@industrienergi.no, evt telefon +47 48 10 23 51.

    Mrs. Liv Undheim is for the time being on sick leave. Important issues should be redirected to our International Adviser Nina A. Brattvoll: nina.brattvoll@industrienergi.no

    Note: This is an automated response to your message "Påminnelse/Fwd: Samboer Elisabeth Falkenberg" sent on 12.08.2010 23:11:19.

    This is the only notification you will receive while this person is away.






    PS 2.

    Liv Undheim kaller seg også ‘Mrs. Liv Undheim’.

    Men det er litt villedende, vil jeg si.

    For hun er lesbisk samboer, med min tidligere overordnede, som butikksjef på Rimi Nylænde på Lambertseter, Elisabeth Falkenberg.

    Så ‘Fru Liv Undheim’, liksom.

    Det synes jeg blir litt rart da.

    Fru Liv Falkenberg, hadde jeg kanskje godtatt.

    Men Fru Liv Undheim, hm.

    Eller kanskje de har gifta seg.

    Men så har hun Liv beholdt pikenavnet?

    Hva vet jeg.

    Dem blir kanskje sure, disse, (litt eldre), lesbiske damene, hvis man spør dem for mye om sånt og.

    Så det kommer jeg nok ikke til å spørre om.

    Men jeg kan vel skrive om det her, ihvertfall.

    Det kan jeg nok.

    Så sånn er nok det.

    PS 3.

    Her er mer om at Liv Undheim, er nestleder, eller nest_e_leder, (som de selv kaller det), i Industri Energi, (som er en av de største fagforenings-delene, innen LO, såvidt jeg har forstått):

    nesteleder industri energi

    http://www.industrienergi.no/modules/m02/article.aspx?CatId=2&ArtId=20829

  • Jeg sendte en påminnelse om Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:02 PM





    To:

    eirik.gramstad@fys.uio.no



    Hei,

    jeg sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som leder i OSI Friidrett, i denne linken:

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6
    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg løp for Rimi Munkelia.

    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke så tidlig som i 1993).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6
    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975 til 2005Ekebergsletta

    i Oslo kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med

    Rimi Munkelia, (etter litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat

    fra videregående i Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var

    forlover til, samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved

    Kongsvinger).

    Jeg lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut

    hvor fort jeg løp, (jeg var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var

    ok, selv om jeg må innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen,

    på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en påminnelse til firmaet som Espen Melheim, fra Bergeråsen, jobber i







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Espen Melheim/Fwd: Hei







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Espen Melheim/Fwd: Hei





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 9:44 PM





    To:

    office@miros.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/31

    Subject: Espen Melheim/Fwd: Hei
    To: office@miros.no

    Hei,

    jeg prøver å få kontakt med en gammel klassekamerat av meg, og kamerat, eller 'kamerat', fra Bergeråsen, men han svarer ikke på em@miros.no, Espen Melheim.

    Kan dere være så snille og sende videre til han?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2008/1/11
    Subject: Hei
    To: em@miros.no

    Heisann Espen,

    jeg bare tenkte jeg skulle prøve å ta kontakt osv.

    Jeg jobber som company researcher nå, og det så ut som om dette var e-post addressen din osv., så jeg

    regna med at jeg bare kunne prøve å sende en e-post til denne adressen.

    Jeg så du var på linkedin, men jeg er ikke så vant til å bruke det programmet, så jeg bare prøver å sende

    en vanlig epost.

    Det er bare angående noen ting som skjedde på Bergeråsen, som jeg lurte på osv.

    Jeg har ikke vært der så mye de siste årene.

    Jeg var der en gang på 90-tallet, sammen med fettern min Ove.

    Og da dro vi innom puben på Fossekleiva der, og da prata jeg såvidt med hu ene søstra di tror jeg det var.

    Og da sa hu at du var og studerte i Belgia eller noe.

    Og det er vel omtrent siste gangen jeg var utpå der.

    Du selv, har du noe kontakt med folk på Bergeråsen osv. enda?

    Jeg så du hadde vært i Edinburg og studert og, på det linkedin programmet.

    Stemmer det eller, fikk du professor-grad etterhvert eller?

    Håper du har tid å eventuelt svare tilbake osv.

    Mvh.


    Erik Ribsskog






  • Jeg prøver å finne ut hvem i USA jeg må kontakte, for å få kompansasjon, for det at jeg ble kasta ut av USA, uten noen god grunn, i 2005







    Gmail – Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 9:34 PM





    To:

    cbp.labhq@dhs.gov


    Cc:

    post@mfa.no



    Hi,

    I'm trying to find the right US Government organisation, to claim refunds for ticket-expenses, when being thrown out of the USA, for no proper/good reason.
    Hope I send the e-mail to the right address this time!

    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: RedressFinal, Trip <Trip@dhs.gov>

    Date: Mon, Jan 4, 2010 at 3:13 PM
    Subject: RE: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    If you

    have additional questions, we recommend that you contact Customs and Border Protection

    (CBP) directly. For general CBP inquiries, please call the

    Customer Service Center Monday-Friday, between 8:30 a.m. and 5:00 p.m. Eastern

    Time.

    General

    Inquiries
    – 877-CBP-5511

    International Callers – (703) 526-4200

    TDD

    866-880-6582

    Sincerely,

    DHS TRIP

    From: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Monday, January 04, 2010 8:53 AM

    To: RedressFinal, Trip

    Cc: post@mfa.no

    Subject: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske

    myndigheter?

    Hi,

    last year, I got a letter from US Customs and Border

    Protection, Maureen Dugan, Acting Executive Director, Admissibility and

    Passengers Program, Office of Field Operations, from May 14 2009.

    I've thought more about this, later last year, and I've been

    in contact, with the American Embassy in Oslo.

    They told me to contact you again.

    Since, I can't see that I did anything wrong, going on a flight to Detroit,

    even if I hadn't booked a hotel in advance, since I had about £10.000 or 20.000

    $ on my Visa-card, from my study-loan, for some studies that I had to interupt.

    But then I was free to use this loan in which way I wanted to, this is normal

    in Norway, that one can use ones study-loan, to other purposes than studying,

    if conditions change, regarding ones study-situation etc., after one have

    received or applied for a study loan, from the Norwegian Government, like it

    did in my case.

    So I think it is unfair, that I had to go back to Europe,

    since I can't see that I have done anything wrong.

    I also had to buy a new ticket, that cost more than or around 2.000 $.

    I told the American Embassy in Oslo, that I've been using

    around 20.000 NOK or around 4.000 $ on airplane-tickets, to and from America.

    And I wasn't allowed in to the USA even if I'm a law abiding Norwegian

    citizien, who has never been denied entry more or less anywhere before.

    And also, my suitcase, was delayed for one day, when I went back to Europe, and

    Oslo.

    (Since US Homeland Security had found a lighter, in my suit-case).

    So I had to stay on a hotel in Oslo, (Gardermoen), for one night, waiting for

    my suitcase.

    And that hotel cost 1.000 NOK a night, or around 200 $.

    So my expenes where around 4.200 $ for plane tickets and

    hotel.

    And what did I get in return?

    Nothing, I didn't get to spend a single second in the USA.

    So I think I should be given compensation from the US

    Government, for this poor treatment and travel expenses.

    In addition, I've a lot of time, on sending you e-mails to complain about rude

    treatment, from US Immigration Control, on Detoit International Airport.

    So I think I should be given more compansation, than just flight and hotel

    ticket costs.

    I mentioned the figure 100.000 NOK, as a minimum, of what I think I should be

    compensated, for bad treatment, from the American Government.

    I also know that compensations are high, in the USA, and if

    an American citizen had been treated like this, in eg. Norway, then 'hell would

    have been loose'.

    And compensations in the USA are generally high, so I don't

    think 100.000 NOK or 20.000 $ is much to ask for, in compensation, considering

    the poor and unfair treatment I've received from the American Government, in

    connection with my flight to Detroit, in 2005, with Lufthansa, from Frankfurt.

    The check for at least the mentioned amount, can be sent to:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    UK

    I'm also sending a copy of this e-mail to the Norwegian

    Foreign Ministry, to whom I've also complained about the way I was treated by

    the American Imigration Control in Detriot, earlier.

    I hope this is alright and thank you very much in advance

    for you help!

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: Oslo, IRC <osloirc@state.gov>

    Date: 2010/1/4

    Subject: RE: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei Erik,

    Amerikanske ambassader er

    underlagt State Department, men dette virker mer som Department of Homeland

    Security’s område. http://www.dhs.gov/index.shtm

    Med vennlig hilsen,

    Information Resource Center

    U.S. Embassy, Oslo

    osloIRC@state.gov

    21 30 85 40 (phone hours: 2-4pm)

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Saturday, December 26, 2009 8:14 PM

    To: Oslo, IRC

    Subject: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    Hei,

    tidligere

    iår, så fikk jeg et beklagelse-brev sendt til meg i England, hvor jeg bor nå,

    etter å ha blitt tullet med av amerikanske myndigheter, på flyplassen i

    Detroit, i 2005, og sendt tilbake til Europa, med engang jeg kom til USA, uten

    noen bra begrunnelse ble jeg tullet med.

    Kofferten min ble også holdt tilbake, en ekstra dag, så jeg måtte bo en dag på

    hotell på Gardermoen.

    Når jeg tenker på det nå, så var det fint å få beklagelse-brev.

    Men billettene til og fra USA, kosta meg jo rundt 20.000 norske kroner.

    Og 1000 kroner for hotellet på Gardermoen.

    Pluss at jeg synes at jeg burde fått noe for tort og svie også.

    Så 100.000 norske kroner, ville jeg ha sett på som et slags minstebeløp, å få i

    kompansasjon, siden kompansasjoner er så høye i USA, så hvis dette hadde skjedd

    med en amerikaner, så hadde jeg vel fått mange millioner.

    Sjekk kan sendes til:

    Erik Ribsskog

    Flat

    3

    5

    Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2

    2AE

    Storbritannia

    Med

    flyplass-krøll hilsen

    Erik Ribsskog