![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: Update/Fwd: Complaint about Coop/Fwd: Branch Manager (WSQ/130398) restricted
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Aug 6, 2010 at 12:47 PM | |
|
To: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: Update/Fwd: Complaint about Coop/Fwd: Branch Manager (WSQ/130398) restricted
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Aug 6, 2010 at 12:47 PM | |
|
To: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk> | ||
| ||
Nå ringte jeg Jobseeker Direct, på 0845 6060 234, og snakket med en som het Darren.
Og han sa, at for jobben som ‘Branch Manager’ hos ‘the Co-operative’, og som hadde kode ‘WSQ/130398’, så var søknadsfristen 25. august, og jeg burde høre noe tilbake innen 2. september.
(Men da jeg søkte på den jobben igår, så fikk jeg høre at søknadsfristen var utløpt.
Så jeg ble klart trakassert).
Så sånn er det.
Så jeg får ta det videre nå.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: Update/Fwd: Complaint about Coop/Fwd: Branch Manager (WSQ/130398) restricted
|
CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk> |
Fri, Aug 6, 2010 at 11:46 AM | |
|
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> | ||
| ||
Da jeg jobba for Bertelsmann, på vegne av Microsoft, og aktiverte Windows og Office mm., for kunder i Norden, i 2005 og 2006.
Så var det ingen som var treigere enn eskimoer, tørr jeg nesten å påstå.
(Eller som grønlendere eller inuitter, som det så fint heter nå).
Det var ikke så ofte man fikk prate med eskimoer.
Kanskje en gang i måneden, eller noe sånt.
(Og noen ganger kunne det også hende at noen dansker ringte fra Grønland.
Og de kunne noen ganger være litt kjappere.
En sa at det begynte å komme is på fjorden, på Grønland, der han var da.
Det må vel ha vært høsten 2006 da.
Så sånn var det).
Men men.
Men eskimoer, de var så godt som alltid, veldig trege.
Og de virka litt inneslutta, synes jeg.
Men jeg prata ikke med så mange.
Så det er mulig jeg tar feil.
Men jeg syntes de virka så trege, så jeg syntes nesten synd på dem.
Og sånn er nordmenn og, vil jeg si.
Jeg tror det må være kulda, under vintermånedene, som gjør at folk blir litt treige.
For nå har jeg skrevet på den bloggen her, i snart tre år, blir det vel.
Om at jeg blir tulla med i Øst og Vest, og i hytt og pine.
Og _ingen_ gjør noe.
Nei, det er her for dårlig altså.
Den eneste forklaringen jeg kan komme til.
Det er at nordmenn er super-treige, i nøtta, og nesten ikke klarer å skjønne noen ting.
Pga. de lange, kalde vinterne.
Som også gjør at eskimoene blir trege, virker det som for meg.
Så jeg lærte ihvertfall en ting, da jeg jobba for Microsoft.
Og det er at dess lenger nord man kommer, og dess kaldere det er, dess treigere blir folk.
Både i måten de prater på og hvor treigt de tenker.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg har klart å finne ut her i Liverpool.
Så om 284 år, så begynner nok noen i Flekkefjord-traktene, eller et annet sted på Sørlandet, å lure om hva som foregår med Erik Ribsskog i England, og hvorfor han ikke får rettighetene sine.
Så det blir nok en gledens dag for verden.
Det blir da i år 2294.
Så det blir artig.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg har vært i den posisjonen, at jeg har jobbet med mye forskjellig, og har utdannelse fra mye forskjellig.
Så jeg har hatt mange felt, som jeg har kunnet søke jobber innen:
– Dataleder.
– Butikkleder.
– Kontormedarbeider.
– HR-medarbeider.
– Webdesigner.
– Leder for call-center.
– Systemutvikler.
– Markedsføring.
– Flerspråklige jobber (norsk/engelsk/svensk og til nød dansk).
– mm.
Men, på ‘the Jobseeker’s Agreement’, så kan man bare ha med tre jobb-typer.
Så min Jobseeker’s Agreement, er jeg ikke helt fornøyd med nå.
Men jeg vet ikke noe om hvordan the Jobcentre bruker den informasjonen som er på the Jobseeker’s Agreement.
Så jeg vet ikke noe om hvor viktig det er, at jeg er fornøyd med den informasjonen.
Men det får jeg kanskje prøve å finne ut litt mer om da.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg har tre sånne versjoner av min ‘Jobseeker’s Agreement’.
Her er den første, fra 21. mai, ifjor:
PS 2.
Så ble den erstattet av en ny avtale, fra 18. juni, ifjor, (etter et review-møte).
Denne var jeg egentlig ganske fornøyd med.
For på den så står det både IT Manager og Retail Manager.
Her er mer om dette:
PS 3.
Så var det et nytt review-møte, 26. september ifjor.
Og her ble jobbene jeg skulle søke på, ‘nedjustert’.
Fordi jeg måtte senke meg i kravene, siden jeg hadde vært arbeidsledig en stund.
Men den er jeg ikke så fornøyd med.
Her er mer om dette:
PS 4.
Og jeg mener det må ha vært etter 16. september ifjor, at jeg mottok den Høykolekandidat-graden min, i IT, fra HiO IU.
Bare noe jeg tenkte på.
Jeg skal se om jeg finner ut mer om det.
Vi får se.
PS 5.
For sånn som det er nå, så blir jeg noen ganger nesten latterliggjort, av de jeg møter på ‘sign on’-meeting.
Hvis jeg søker på en lederjobb, av noe slag.
Men jeg la nå merke til, at det står på the Jobseekers Agreement:
‘My adviser or I can ask to change it any time’.
Så da skal jeg nå prøve å få forrandret den, sånn at det står både IT manager og Retail Manager.
(Så kan det heller stå f.eks. Retail Manager/Assistant.
Eller IT Manager/Assistant.
Også kanskje Webdesigner/System Developer.
(Fordi IT Support, det er kanskje kronglete for meg, som er fra Norge.
Det er kanskje bedre, at jeg jobber med noe som er mer selvstendig, siden engelsk bare er mitt andrespråk, mener jeg).
Vi får se).
Noe sånt kanskje.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 6.
Den Høgskolekandidat-graden min, i IT, fra HiO, den mottok jeg 9. oktober, ifjor.
(Altså bare ca. to uker, etter at den siste, ‘tøysete’ Jobseeker’s Agreement-en, ble laget).
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.net/2009/10/na-fikk-jeg-tilsendt-graden-min-fra-hio.html
PS 7.
Så dette lurer jeg på om har vært noe plott.
‘De’, altså kanskje Illuminati, eller Scull and Bones.
De skjønte vel det, at jeg ville søke lederjobber, innen data, hvis jeg fikk den graden min, fra HiO.
Samtidig, så har det bare stått ‘call centre’, og sånt, på min Jobseeker’s Agreement.
(For jeg trodde før idag, at de bare kunne endres, på Review-møter, osv.
Og at det kanskje ikke var så nøye hva som stod der.
Jeg har jo da, i møtet, ramset opp alle mine 8-9-10 felter, som jeg kunne ha jobbet innen.
Også har rådgiver da, fra the Jobcentre, kanskje bare plukket ut de tre ‘dummeste’ feltene.
Noe sånt).
Og så har de kanskje på the Jobcentre, ville hatt det til, at jeg ikke var kvalifisert da, til lederjobber.
Siden de har kikket på min siste Jobseeker’s Agreement kanskje.
Som har vært litt ‘tøysete’, vil jeg vel si.
(Etter et planlagt Review-møte, som alle har, etter å ha vært arbeidsledig i ca. et halvt år.
Noe sånt.
En sånn rådgiver der, fikk meg til å nedjustere/forrandre jobbene, på the Jobseeker’s Agreement, siden jeg hadde vært arbeidsledig en del måneder da).
Så det tok litt tid for meg å skjønne mer om dette.
Men jeg tror at jeg må prøve å få forrandret litt igjen, på den Jobseeker’s Agreement-en ja.
Vi får se om jeg klarer dette.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
New update/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Coop/Fwd: Branch Manager (WSQ/130398)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 5, 2010 at 9:53 PM | |
|
To: Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk | ||
| ||
PS.
Jeg kan begynne med å fortelle litt om, hvordan det fungerer, på the Jobcentre.
Jeg har noe som heter ‘Jobseekers-agreement’.
Og der står det, at jeg må søke på jobber, på the Jobcentre, før mitt møte der, hver 14. dag.
Det har jeg lurt litt på.
For hos the Jobcentre, så er det ofte støy.
Så det hadde kanskje vært enklere, å søke hjemme.
For jeg har jo internett, så da får jeg opp de samme jobbene hjemme.
Men men.
Jeg la kan la det punktet hvile nå.
Men, mens jeg venter på å få snakke med en Jobcentre-medarbeider, på et av mine ‘sign-on’-møter.
(Som er annenhver torsdag).
Så står jeg og trykker på en maskin, hos the Jobcentre, og da kan jeg printe ut en sånn lapp, som den som jeg har tatt med, øverst i denne bloggposten.
Hvis jeg finner en jobb som jeg synes ser relevant ut, i det stresset og maset og kaoset som er på the Jobcentre.
Siden jeg er fra Norge, mener jeg, så er det ikke like enkelt for meg, å finne jobber som passer kjempebra, i full fart, på en sånn maskin, når det er 20-30 mennesker, (ihvertfall 10-20), inne i det lokalet, og jeg vet at jeg kommer til å bli ropt opp, når som helst, så jeg må kjappe meg å få printet ut en sånn lapp, ellers så kan jeg få kjeft, under selve sign-on møtet.
Men men.
Og da, så får jeg ofte en ny lapp i sign-on møtet.
Som hun Claire, (eller om det var Clare), som jeg hadde møte med, torsdag for en uke siden, på the Jobcentre, på Williamson Sq.
Hun Claire/Clare, hun sa det, at på de andre lappene, (som hun kan printe ut), så står det noen ganger mer informasjon, enn på de første lappene.
Så hun Clare, hun gikk og hentet to utskrifter til meg.
(Hun måtte gå to ganger, for den ene ble ikke skrevet ut, sa hun).
Men men.
(For hun fant også en annen jobb, for en gullsmed, på systemet sitt, for hun også ville søke litt etter jobber for meg, (av en eller annen grunn).
Men men).
Sånn her ser det arket som hun Clare printet ut, ut, (jeg har streket under ordet ‘retail’, dvs. varehandel på norsk):
PS 2.
Man kan se det, at det står noe med ‘retail’, på det arket, for den jobben ovenfor.
Og retail, det betyr varehandel.
Og jeg har jobbet ti år, som leder i varehandelen, (i mange Rimi-butikker i Oslo og omegn), i Norge.
Så jeg kan søke lederjobber innen retail, mener jeg.
Men når jeg sender søknad i dag, så blir jeg nærmest latterliggjort, siden jeg ikke har jobbet i reisebyrå.
Men det står det ikke noe om ovenfor, at jeg må ha jobbet i reisebyrå.
Så det var mobbing, mener jeg.
PS 3.
Dessuten, så gjorde jeg en jobbsøk-økt hjemme, på onsdag i forrige uke.
Så derfor tror jeg det, at jeg bare lette etter de dagsferske jobbene, forrige torsdag.
Så at denne stillingen, nå er for sen å søke på, det synes jeg høres merkelig ut.
Dette med denne stillingen var nok noe plott, fra noe mob, spesielt innrettet mot meg, mistenker jeg.
Siden jeg er en som illuminati, (er det f.eks. Stein Erik Hagen, som tuller? Likte han f.eks. ikke at jeg ville slutte i Rimi, og heller studere data, ved ingeniørhøyskolen? Jeg mener, Stein Erik Hagen, har jo vært gjest hos George W. Bush osv., har man kunnet se på nyhetene for et par år siden vel, og han er vel en av verdens rikeste personer osv., ihvertfall på topp 200 lista til Forbes vel? Johannes Hagen, (var det vel), som var direktør i Rimi, før han fikk sparken, for noen år siden, han sa jo det, (enda han er ganske kjent), at han var redd for Stein Erik Hagen, for han kunne tulle med livet hans, hvis han ville, siden Stein Erik Hagen hadde så mye makt og kontakter, osv. Er det denne makten og disse kontaktene som tuller med meg nå? Jeg bare lurer.), eller noe, gjerne vil ha ned da.
Og de kjenner vanene mine til punkt og prikke, og spionerer på meg, i møtene på the Jobcentre osv., og skriver ned når jeg gjør ditt og datt da.
I et forsøk på å få meg ned.
Noe sånt virker det ihvertfall som for meg, at foregår.
(Jeg viser til mine arbeidssaker i Norge og England, klagene til ICE, på the Jobcentre, nettopp i Williamson Sq., og generelt hele johncons-blogg, må jeg vel si).
PS 4.
Man kan også legge merke til det.
At i England, så har man ikke et felt, på ark for ledige jobber.
Hvor det står ‘søknadsfrist’.
Det hadde kanskje vært en ide.
Det vet jeg fra å ha sett stillingsannonser i aviser, og på Arvato og andre steder.
At det er vanlig å ha en kjent søknadsfrist, for jobber som utlyses.
Så det synes jeg er litt spesielt, at the Jobcentre i England, ikke opererer med en kjent søknadsfrist, for ledige jobber.
Så det var spesielt.
Men men.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 5.
Her er forresten den jobben, som hun Clare, fant om til meg, på sin datamaskin, forrige torsdag.
(Hun måtte gå to ganger, til printeren, pga. noe problem.
Så hun hentet bare et ark av gangen.
Og måtte gå to ganger.
Så det var kanskje litt merkelig.
Men men).
Her er mer om dette:
PS 6.
Jeg syntes det var litt rart, at hun ville at jeg skulle søke på den.
Jeg viste henne noe info, om graden min i IT, og at den var ‘level 5’.
Og at jeg ville søke IT leder jobber.
Så begynte hun å søke på dataen.
Også fant hun en gullsmed-jobb.
Så det passet jo ikke.
Så spurte hun om jeg hadde noe greie på det.
(Juveler osv).
Så svarte jeg, at det hadde jeg ikke.
Men jeg kunne sikkert lære.
Hun tok kopier av det om at graden min var ‘level 5’, men hun sa ikke hva hun skulle gjøre med det.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
PS 7.
Her kan man se at jeg søkte den jobben da.
Siden jeg vel ellers kanskje hadde fått problemer med the Jobcentre igjen.
Jeg trenger jo de 65 pundene i uka.
Jeg har jo ikke noe formue, og jeg får jo ikke f.eks. arven min fra Norge, etter min mormor, som døde ifjor sommer.
Men men.
Her er mer om dette:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Assistant Branch Manager
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Update/Fwd: Complaint about Coop/Fwd: Branch Manager (WSQ/130398)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 5, 2010 at 8:10 PM | |
|
To: Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk | ||
| ||
Hvordan kan dere være så homo?
Hvordan kan dere la disse ‘mobsterne’ tulle med meg, dag ut og dag inn, i åresvis, uten å engang gi meg advokat?
Norge er verdens største homsepatrulje.
Å gid.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Noen vil at jeg skal svare på hvorfor ‘mafian’ ikke har skadet meg.
Det må dere nesten spørre den her ‘mafian’ om selv.
Det kan ikke jeg svare på dessverre.
Det jeg vil, er at politiet først skal fortelle meg hvem denne ‘mafian’ er.
En legitimering av mafia, som denne leseren, (jeg skal ikke nevne navn), legger opp til.
Det synes jeg er en uting.
Man kan ikke prøve å legitimere eller rasjonalisere mafia.
Når de ikke er lovlige og heller ikke har en offentlig agenda.
Det blir å snu alt på hodet mener jeg.
Så bakvendt-landet, det passer vel bra på homse-landet.
Norge er bakvendt landet, bestående av folk som enten er homo eller tenker med baken.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 2.
Altså, jeg er ikke tatt til retten her.
Så ingen har rett til å tvile på min side her.
Her er det mine rettigheter som gjelder.
Hvis noen vil sette meg til svars, så må de ta meg til retten, for et eventuelt lovbrudd, som jeg har gjort.
Men jeg har alltid prøvd å holde min sti ren, så det tror jeg ikke er aktuelt engang.
*ferdig med å holde tale og ha opplæring i samfunnskunnskap for homsene og idiotene*