johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Mind-games i Nevlunghavn

    Det jeg tenker på nå.

    Det er på 70-tallet, da jeg var sånn 6-7 år kanskje.

    Og søstra mi og mora mi og mormora mi og morfaren min.

    Dvs. Pia Ribsskog, Karen Ribsskog, Ingeborg Ribsskog og Johannes Ribsskog.

    De spilte noe sånn ‘mind-games’ med meg, i Nevlunghavn.

    Søstra mi fikk meg til å gni et sånt strå mot leppene, som gjorde vondt.

    Når jeg var litt nedfor, pga. press fra noen av de voksne da.

    Så var det noe sånn, at mormora mi, skulle se om jeg sladra, tror jeg.

    Alle de tre voksne, skulle se om jeg sladra.

    Jeg visste det, at hvis jeg sladra, så var det feil og.

    Og det var noe utdeling av godteri osv.

    De var veldig strenge mot meg da.

    Og min morfar rista på huet og de liksom granska meg da.

    (Mens de tre voksne satt ved spisebordet utendørs, og mens søstra mi stod på den andre sida av huset, mot vegen ned til havna da).

    Så når jeg tenker på det nå.

    Så det var det som at alle de fire, gikk sammen, bak ryggen på meg, om noe plott.

    Så det er ganske ekkelt å tenke på.

    Og det her har jeg også skrevet om på bloggen tidligere.

    Hva var det her?

    Var det noe Johannes-kult eller Ishtar-kult?

    Er de tingene noe av det samme?

    Hvem vet.

    Vi får se om det kanskje er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og etter at jeg ikke sladra.

    Så sendte de meg langt vekk.

    Opp i den øverste delen av hagen.

    (Vekk fra alle de andre fire).

    Mens de da sikkert prata om hva de skulle gjøre med meg da.

    Siden de kanskje ikke turte å innvie meg i deres kult sine hemmeligheter?

    Så måtte jeg bare stå der oppe øverst i hagen da, for meg selv.

    Mens jeg så ned på de voksne, som satt i sofagruppen.

    Mens jeg ikke kunne høre hva de sa.

    Men det var egentlig helt greit.

    Å slippe å være i nærheten av de folka.

    For de var ganske slemme og slitsomme, må man vel si.

    Så jeg måtte liksom stålsette meg, hver gang jeg var på besøk hos min mors foreldre, i Nevlunghavn.

    Og det var også sånn med min mor.

    Selv om kanskje min mormor var verst og slemmest.

    Det er nok ikke umulig.

    Så her var det nok noe Ishtar-kult, eller noe, ute å gikk, det er nok ikke umulig.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en ny e-post til han Bjørn Ribsskog, fra Vestlandet, som starta med slektsforskinga om Ribsskog-familien, i 2002 var det vel







    Gmail – Oppdateing om Ola Øyvin(d) Ribsskog/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdateing om Ola Øyvin(d) Ribsskog/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 10, 2010 at 3:04 AM





    To:

    bribsskog@gmail.com



    Hei,

    jeg skriver noe mer om slektsforskning.
    Han nevøen til min morfar Johannes Ribsskog, dvs. Ola Øyvin(d) Ribsskog, pensjonert rektor i Bærum.
    Han er jo med i en Johannes-losje, og en landslosje, og er ganske høyt oppe i gradene der, virker det som:

    Så dette burde det kanskje være med om, i slektsforskinga di?

    Hun fadderen min i Sverige, sa jo at faren hans, Øyvin Ribsskog, lensmann i Aurskog, også drev med noe slektsforsking.
    Og det har jeg forhørt med han Ola Ribsskog om.
    Men han svarer ikke om hva som skjedde med den slektsforskinga.

    Jeg har jo også Johanitterordenen, i slekta, (min far, Arne Mogan Olsen, sin stedatter, Christell Humblen, sin halvbror, på Vestlandet, Bjørn Humblen, var med der, så sent som for et par år siden vel).

    Og han som var nestlagføreren min, i militæret, Oppland Regiment/Geværkompaniet/Terningmoen/infanteriet, Ketil Juhani Frydenlund:

    Han er også med i en Johannes-losje, som man kan se ovenfor.
    Så jeg vet ikke om Johanitterordenen, og Johannes-losjene, er noe av det sammen, siden begge har navnet til Døperen Johannes?

    Hm.
    Jeg synes personlig at han pensjonerte rektor Ola Øyvin(d) Ribsskog, var litt som en fascist, eller noe.
    For han sa, at jeg skulle 'melde tilbake'.

    Når jeg hadde ringt hu fadderen min i Sverige, Annikken Holmsen.
    Og 'melde tilbake', istedet for å 'kontakte tilbake', det er det vel bare militæret og fascister som sier.

    Trodde jeg men.

    Men men, det er mulig jeg tar feil og.
    Det kanskje stygt å dømme folk ut fra en sånn setning.
    Men jeg syntes det ble litt mye nå.
    For det er jo litt sånn tilbakeholding av slektsforsking her og, synes jeg.

    Og han har ikke sagt til meg, ihvertfall, at han er høyt oppe i en frimurerlosje, og er med i en landslosje, til og med, (hvis det er det som det kalles igjen).
    Så da ble jeg litt skeptisk, som dem sier i reklamen.

    Jeg tenkte jeg fikk sende om det her til deg, siden du dreiv med den slektsforskinga, i 2002, så kanskje du skal skrive om at han Ola Ribsskog er frimurer, i slektsforskinga di, tenkte jeg.
    Bare for å ta med om det her og, som jeg fant ut nå.

    Asbjørn Dørumsgaard, og Arne Dørumsgaard, er jo også i slekta til min morfar.
    Jeg har bestilt radioprogram, som de er med i, fra NRK.
    Og også et kåseri, som min morfar, Johannes Ribsskog, holdt på NRK radio, på 60-tallet.

    Så du får si fra hvis du eventuelt er interessert i å høre på de.
    Jeg har de på mp3, som jeg kan sende eventuelt, hvis det er interessant.

    Du får se det an eventuelt.


    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/1
    Subject: Re: Slektsforskning fra Annikken Holmsen
    To: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ja, det er kjempebra!

    Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han.
    Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig.

    (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på.
    Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel).
    Men du får se det an eventuelt.

    Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida.
    Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så.

    Men men.
    Du får se det an.
    Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga.
    Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året.

    Så da har nok bestemor Ingeborg rota.
    Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han).

    Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970.

    Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga.
    Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere.

    Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en?
    Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da.

    Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar.
    Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere.

    Selv om det høres litt slemt ut av meg.
    Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det?
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Takk skal du ha!

    Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med.

    Mvh

    Bjørn R

    2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen.

    Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog.

    Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet.

    Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning.

    Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning.

    Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda.

    Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe.

    (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg:

    Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l.

    Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Det værste Glenn Hesler hadde gjort, var visst å kjøpe Grisini med hvitløksmak. Og det værste min onkel Håkon hadde gjort, var å bli sur i Holmsbu. Hm

    værste gjort

    PS.

    Ofte er jeg ganske enig, i det leserne av bloggen stemmer på, i de forskjellige avstemningene.

    Men denne gangen, så lurer jeg på om kanskje noen har tullestemt.

    Hvem vet.

    Det er vel kanskje mulig.

    Vi får se om dette eventuelt er mulig å finne ut mer om seinere.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Ungbo, om det var mulig å få møtereferat, fra da jeg bodde der







    Gmail – Møtereferater fra Ungbo-møter, Skansen Terrasse 23







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Møtereferater fra Ungbo-møter, Skansen Terrasse 23





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 9, 2010 at 2:46 PM





    To:

    ann.bakke@sby.oslo.kommune.no



    Hei,

    var det ikke du som var 'Ungbo-dama', da jeg og Glenn (Hesler) og søstra mi Pia (Ribsskog), bodde på Ungbo, i Skansen Terrasse?
    Jeg tenkte på det, at det var jo en sånn kriminell person som bodde der, (må man vel si), Rune.

    Og søstra mi har også vært veldig spesiell til tider, med mye konflikter og kalabalik og tull.
    Og det samme til tider med Glenn Hesler.
    Så jeg lurte på om det hadde vært mulig å være så snill å fått kopi av møtereferater, fra Ungbo-møtene, for Skansen Terrasse 23, fra jeg flytta inn der, høsten 1991, til jeg flytta til Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, på begynnelsen av 1996.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Ex-prinsesse Märtha driver Astarte Education. Men hvem er egentlig Astarte? Astarte er gudinnen Ishtar, fra Babylon

    astarte er ishtar

    http://www.inanna.virtualave.net/ishtar.html

    PS.

    De som har fulgt med på bloggen, husker kanskje det, at bestemor Ingeborg, hadde en Ishtar-stjerne, hengende, i vinduet i Nevlunghavn.

    Er bestemor Ingeborg og prinsesse Märtha med i en Ishtar-kult?

    Anna er visst også et annet navn på Ishtar.

    Er det noe i det gamle, norske rimet, som heter:

    ‘Anne på landet, tissa i spannet’.

    Kanskje de gamle norske folka visste råd, og ville advare oss, i vår moderne tid, om denne Anne/Anna/Ishtar/Astarte.

    Det kan nok tenkes.

    Så ikke stol på noen som heter noe med Anne/Anna, er nok dagens råd.

    Er dette rådet riktig?

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog