Forfatter: Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en ny e-post til Baron Henrik Wedell-Wedellsborg, i Dansk Adelsforening
Gmail – Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jun 25, 2010 at 4:30 PM
To:
Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>
Hei,nå har jeg vært i kontakt med Finn Gaunaa, som har nettstedet Roskildehistorie.dk.Og han sier at man ikke kan utelukke, at min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, er i den adelige Gjedde-slekten.Skal jeg få lov å være medlem hos dere hos Dansk Adelsforening da, siden dette ikke kan utelukkes?Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/4/21
Subject: Feilopplysning om slekten AdelerTo: finn@gaunaa.com
Hei,
da jeg fikk min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sitt testamente, (hun døde ifjor sommer, og var født i Danmark, som oldebarn av Anker Heegaard og Maren Gjedde, bl.a.).
Det stod i testamentet, at hun arvet sin onkel, (min oldemors svoger), Holger baron Adeler, og satt pengene inn i et hus for min mor, (som døde i 1999, Karen Ribsskog).Og jeg er min mors eldste barn, så jeg prøver å rydde opp litt og følge med litt.Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i 2003, (uten at jeg vet hvorfor, jeg jobbet som butikksjef, og har aldri vært kriminell), uten at jeg får noe hjelp av politiet.Men, jeg ser at står feil årstall, på en i Adeler-slekten.Holger baron Adeler, var jo i slekt med meg gjennom inngifte, (han var gift med min oldemors søster Magna Adeler f. Nyholm).Så jeg har lagt inn fra deres nettsted, og inn på mitt slektstre, på MyHeritage.Og jeg fant ut at dere har feil fødsels og dødsdato, på en baron Adeler da.Jeg skal finne ut hvilken igjen.Det er Christian Herman, baron Adeler og godseier.Det står at han var født i 1777 og død i 1842, men det skal visst være datoene for hans far.Det riktige, (som jeg har funnet andre steder på nettet), skal visst være at han er født 14 juli 1828.(Dødsdato hadde jeg visst dessverre ikke).Jeg lurte på om dere kunne være så snille og rydde opp i litt i dette, sånn at folk ikke tror at jeg er en form for 'lurendreiere', når jeg sier dette som står i min mormors testamente, at hun arvet Holger baron Adeler, og at vår familie da er i slekt med den kjente norske sjøhelten Cort Adeler, som jeg tror regnes som veldig fint i Norge, (selv om det bare er gjennom inngifte da).Så ser det kanskje at datoene ikke stemmer, på deres websted, og da tror de kanskje at det er noe jeg finner på, (tenker jeg).Så jeg håper at dere har mulighet til å rydde opp i dette.Jeg er vel kanskje Cort Adelers nærmeste slektning i Norge da.
Og kanskje også han Christian Herman, sin nærmeste slektning.(Ihvertfall som følger på slike ting som dette).Så da tenkte jeg at jeg måtte nesten si fra.For Holger baron Adeler, døde dessverre uten å få barn, (så min slekt burde kanskje være flaue over dette, selv om jeg ikke har hørt noenting om hva som skjedde, som forårsaket at Magna og Holger Adeler ikke fikk barn).Jeg er jo norsk statsborger, og i familie med Magna Adeler, så jeg holder litt med begge to, siden Adeler jo opprinnelig er en norsk familie, fra Brevik i Telemark, så må jeg nesten holde litt med Adeler og.Så jeg vil ikke legge skylden på noen her.Kanskje det var noen i Danmark som ikke likte norske adelsslekter, (for disse bodde jo i Danmark).Min mormor var altså oldebarn av Maren Gjedde.Men hun klarer jeg ikke å spore tilbake til Ove Gjedde.Hennes far, Anders Christensen Gjedde, skal visst ha vært 'bondesøn', ifølge årbog for Thy og Mors, som var sitert på Thisted museum sine nettsider.Han skulle visst hatt en tønne gull i kjelleren, ifølge min mormors tremenning, fra Klampenborg, i Danmark, (ifølge et sagn).Så jeg tror kanskje at min mormors Gjedde-linje, ikke var så fin.Det kan ha vært den Gedde-linjen, fra Sjælland og Charlotte von Geideren/Gelderen, fra 'kurlands adel', så jeg på nettet.Så kanskje noen i den 'falske' Gjedde-linjen, saboterte for Adeler-linjen, sånn at denne skulle dø ut, som ledd i en kamp mot de nordiske, som jeg synes jeg har sett litt konjenkutrene av, etter å ha lest mye på nettet, og pratet med en del folk her i England, hvor jeg lever som flyktning, men ikke får lov å være det offisielt.Noe sånt?Ihvertfall hadde det vært veldig fint hvis dere kunne rette opp denne feilen!Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en ny e-post til ICE
Gmail – FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner's Office

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner’s Office
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jun 25, 2010 at 3:20 PM
To:
DWP ICE gateway team <ICE@dwp.gsi.gov.uk>
Hi,yes, I would like the correspondance, to be in writing.Since that's from Norway, then I think it's less chance for me being 'overrun', by faster speakers.Also, I still think Mr. Lee provoked me, by calling me ten minutes before the end of the business hours, and then ridiculed me, by saying that I couldn't speak with then, right after.That wasn't what this was about.You say you didn't know when I wanted to be called.But, you knew I was unemployed, so then I think you should call within the business-hours, since I think ICE-cases, are part of being unemployed, (which then is like my job).So this I still think, if you know someone are unemployed, then you should call them within the business-hours.I still don't understand why Mr. Temple didn't do this.Also, you call people on their mobiles, when they are at Tesco etc.
To discuss an ICE-case.Do you think it's smart, to discuss an ICE-case over the mobile?I don't think this is smart, because people don't have their notes with them, in the shop.So I want you to please escalate this complaint, since I don't think you have explained this good enough.Best Regards,
Erik Ribsskog
On Fri, Jun 25, 2010 at 11:41 AM, DWP ICE gateway team <ICE@dwp.gsi.gov.uk> wrote:Thank
youKaren Grace
Customer
Services Team******************************
****************************** **********
This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.
If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other
action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.
Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department
for Work and Pensions.
If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us
and then permanently delete what you have received.
This email was scanned for viruses by the Department for Work and Pensions' anti-virus services and on leaving the Department was found to be virus free.
Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance
with our policy on the use of electronic communications.
************************************************************ **********
-
Jeg fikk en ny e-post fra ICE
Gmail – FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner's Office

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner’s Office
PS.
Her er e-brevet:
-
Det her er han Espen Tokerud, som sa at ‘det er mye rødt kjøtt på begge baner’, når vi skulle spille bedriftsfotballkamp, for IT akademiet
http://www.espentokerud.com/CV.aspx
PS.
Det var når vi skulle spille kamp mot McDonalds, og det var kamp, for jenter, i tenårene, på den andre banen.
Et eller annet sted i Oslo.
At Tokerud sa det her, til en på laget vårt, sånn at jeg overhørte det.
For han sa det ganske høyt.
Tokerud er en bekjent av Magne Winnem, for Winnem jobba også på IT-akademiet.
Jeg ble med å spille, for Winnem spurte meg om jeg kunne, siden IT-akademiet mangla folk.
Og jeg fikk også Glenn Hesler til å bli med, og Kjetil Furuset, fra Rimi Langhus, (hvor jeg jobba som butikksjef).
Siden IT-akademiet mangla folk da.
Så det var nesten halvveis mitt fotball-lag, på det værste.
Enda Rimi Langhus også hadde et fotball-lag, som spilte ute i Follo.
(Men det var ikke jeg ansvarlig for da).
Men men.
Jeg lurer på om han Tokerud fikk ordna det sånn, at jeg fikk skada kneet, i en treningskamp.
For de var så drilla, i minste detalj, så de kunne ha klart det.
På en kamp vi spilte i Valhall, så ble vi så detaljstyrt, at vi fikk bare lov å sentre til han foran oss på banen, (og ikke på skrått fremover, sidelengs eller tilbake).
(Og da var det bare fire utespillere).
Det var en egen coach, som var tatt med dit, vel av Tokerud da, for å coache oss i dette.
Mange var som hypnotisert, av han coachen, men jeg var kanskje litt laid-back.
Så jeg sentra faktisk på skrått fremover, en gang, siden han var dekka, han som spilte foran meg.
Men jeg tok fotballen som avkobling jeg da, og tok det ikke så kjempenøye liksom.
Det var avkobling fra jobb, for meg.
Det var jo ikke VM, eller noe, mener jeg.
Det skulle liksom være morsomt, å spille bedriftsfotball, mente jeg.
Men men.
Og han er jo hyper-intelligent, virker det som, han Espen Tokerud.
Samtidig som han har gått på Oslo Katedralskole, og studert noe med religion.
Så han er nok også kanskje litt sånn fanatiker.
Og litt underverdenen kanskje, siden ‘rødt kjøtt’ vel betyr norsk kjøtt da, på underverden-språket?
Eller mente han det enda mer vulgært?
(Uten at jeg skal si det sikkert).
Han har jobba mye på ungdomsskoler osv., så jeg, så det var kanskje derfor han hadde kontrollen, da han kalte de unge jentene, som spilte ved siden av oss, for ‘rødt kjøtt’.
Hvem vet.
Er han i Johanitterordenen tror, som min fars stedatter sin halvbror Bjørn Humblen.
Hvem vet.
Han har også interesse for japansk litteratur, så det er vel kanskje noe taoisme eller noe slikt inne i bildet og.
Noe jing og jang-greier kanskje.
Er det noe link mellom Johanitterordenen og taoismen/jing og jang?
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en ny e-post til Domain Express
Gmail – Customer Invoice

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Customer Invoice
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jun 25, 2010 at 1:06 PM
To:
Domain Express Admin <admin@domainexpress.co.uk>
Hi,ok, but it's saying that payment will be taken directly from my credit card.And I got a new e-mail about this today.It really makes no sense, because it says, in the e-mail I received today:'Payment will be taken automatically on 18/10/2009 from your credit card on record with us.'.Are you pulling my leg a bit here, since 2009 was last year.What's this supposed to mean really.
How can you have an invoice-system like this?It doesn't say it's for the domain-name johncons.com, it says it's for a quarter of web hosting: '
Business Quarterly – johncons.com (18/10/2009 – 17/01/2010) £13.47 GBP'.What's the point in sending people non-sense like this?
How can you ask me to ignore this, when it says payment will be taken automatically from my credit card?What kind of business-manners are these?I've gone to business upper secondary school, in Norway, for three years, so I think I have to react on things like this, since it's not up to the standards in customer service, I think, that we learned about at business school.Best Regards,
Erik Ribsskog2010/6/24 Domain Express Admin <admin@domainexpress.co.uk>
Dear Erik,Thank you for email to Domain Express Technical Support.
Well the domain johncons.com has expired, and you were sent a reminder email to renew it. If you do not want to renew it then please ignore the reminder emails.
Should you require any further assistance, please get back to me or join our live chat support.
Regards,
Kevin S Owen
Domain Express Technical Support Team
———————————————- Ticket ID: #703223
Subject: Re: Customer Invoice
Status: Answered
Ticket URL: http://www.domainexpress.co.
uk/viewticket.php?tid=703223& c=6Ju3BQpg ——————————
—————-







