johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Emo-cops? (In Norwegian).

    POPULÆRT: Rondane er et yndet turmål for turister fra inn- og utland, som inntil videre kan beskue – og plyndre – døde tyske soldater som omkom ved Midtronden under krigen.
    Foto: ØYSTEIN FLEDSBERG/CREATIVE COMMONS

    Døde tyske soldater ligger synlig ved tursti

    Styrtet med fly i 1944.

    RALF LOFSTAD
    rlo@dagbladet.no

    (Dagbladet.no): De to siste åra har turgåere på vei mellom Storronden og Midtronden kunnet beskue levningene etter to tyske soldater som omkom i en flystyrt i 1944. Nå er lokale i distriktet opprørt over at de døde soldatene ikke blir hentet ned, skriver Gudbrandsdølen Dagningens nettutgave gd.no.

    Midtronden, Norge

    Emneord

    annen verdenskrig likfunn turisme

    Midtronden, Norge

    annonse

    annonse



    – Det er sløvt av politiet ikke å hente ned levningene. Vi kan ikke sitte stille og se på at soldatene blir liggende ved turisttråkket enda en sommer, sier Paul Rindal, turistvert i Dørålen, til gd.no.

    Politiets forklaring skal ifølge Rindal være at det er for risikabelt å lande på stedet med helikopter.


    13 omkom
    Det var i november 1944 at et militærfly med 13 tyske soldater, blant dem høytstående stabsoffiserer, styrtet i Rondane. Det tok lang tid før flyet ble funnet, og først i 1964 ble sju døde fraktet ned. Flere omkomne ble ikke funnet – før nå, etter at et ras blottla de to «nye» likene.

    Også Arnfinn Brenden (76) er opprørt over at ikke noe blir gjort for å gi de døde soldatene et mer verdig siste hvilested.

    – Forsvaret har plikt til og ansvar for å ta hånd om dem som fortsatt ligger ved flyet, sier Brenden til lokalavisa.


    Likplyndring
    – I sommer må politiet ta affære. Jeg kjenner folk som har plukket våpnene av soldatene. Det er ikke noe problem å finne dem, og med dagens metoder vil det heller ikke være noe problem å identifisere dem, sier turistvert Rindal.

    Lensmann Anders Torvik på Dombås sier han ikke kjenner opplysningene om soldatene, men opplyser at de i første instans er politiets ansvar.

    – Mandag morgen vil vi drøfte saken på kontoret og finne ut hva vi eventuelt må foreta oss videre sier Torvik til gd.no.

    TIPS OSSSMS/MMS: 2400 Tlf: 2400 00 00 2400@dagbladet.no

    Top of Form


    Navn:

    Overskrift:

    Epost:


    Mobil:


    Bottom of Form

    Twingly bloggsøk

    Legg link til bloggen din her

    Slik gjør du det

    Publisert søndag 27.07.2008 kl. 02:32, oppdatert 03:36

    Oppdater, vis skjulte eller sorter:

    Top of Form


    Bottom of Form

    Kommentarer (2)

    1

    anbefalinger

    Bra!

    Emo-cops?

    Skrevet av cons 27.07.2008 kl. 03:46

    Jeg lurer på om politiet vi har nå for tiden, er Generasjon X-, eller Emo-, politiet?

    Det virker i hvertfall for meg som at politiet er så redd for de kriminelle, så de har brukt meg, som en såkalt ‘target guy’, og tullet rundt med meg da, ettersom de er redde for å gjøre møkkejobbene selv, virker det som.

    Så om da, dette Emo-politiet, ikke klarer f.eks. å gå opp på vidda, om vinteren, med ski og pulk osv., og fjernet disse likene.

    Slik som militæret vel ville ha gjort.

    Og de kunne vel brukt snøscooter da.

    Det er sikkert muilg å lande helikopter der og, det er sikkert bare en dårlig unnskyldning.

    Når turgåere klarer å komme seg dit, da må vel politiet klare å komme seg dit også.

    Istedet lar altså politiet møkka-arbeidet ligge, i årevis.

    De får prøve å fucke opp en vanlig person nok, til at den personen gjør det da.

    Sånn de gjør med target guys, så kan Generasjon X-politiet, bruke ‘mind control’ til å få noen vanlige sivile, til å gjøre drittjobben, sånn som det virker som at de har gjort med meg.

    Så får jeg ønske lykke til, og at jeg får håpe at jeg ikke sårer følelsene til politiet så mye, at de begynner å gråte, når jeg skriver dette.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541870.html

  • Melding til Viggo (Snoghøy, skiftet navn til Snowhill i USA, virker det som), sønnen til Haldis, som har vært sammen med fattern, siden 1980. (N).

    Melding til Viggo (Snoghøy, skiftet navn til Snowhill i USA, virker det som), sønnen til Haldis, som har vært sammen med fattern, siden 1980. (N).

    Heisann Viggo,

    det er Erik Ribsskog her, sønnen til Arne, som er sammen med moren din.

    Pia fortalte meg, for noen år siden, at du var i USA, hos en dame, som en slags gigolo.

    Så jeg lurte tilfeldigvis på, om noe var galt da, i forbindelse med dette.

    Så så jeg også at noen med brukernavn ‘Haldis Brekke’ skrev kommentarer, til videoene dine, på YouTube.

    Og moren din heter jo Haldis Humblen.

    Og denne ‘Haldis Brekke’ skrev på perfekt amerikansk-engelsk.

    Så jeg lurte på om alt var som det skulle være der borte i USA.

    Vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det stod at det var krav å laste opp bilde her på denne siden, og jeg har vel ikke akkurat noe bodybuilder-bilde av meg selv.

    Så hvis nicket mitt blir sperret, så er det også eventuellt mulig e-post til eribsskog@gmail.com


    http://muscleinside.dk/

  • Problemer med kebab og pizza osv. i Oslo. (In Norwegian).

    RE: I denne ustabile verdenen,

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 23:54

    Jeg husker forresten, at jeg og broren min, Axel, var ute på byen, i Oslo, for noen år siden.

    Vi pleide å gå på byen noen ganger, selv om de ble sjeldnere de siste åra jeg bodde i Oslo.

    Og da kjøpte vi kebab, fra en kebab-tilhenger, vil jeg kalle det, som har blitt kjørt dit, av en lastebil.

    Som stod mellom Stortingsgata, og Spikersuppa.

    Og da kom den en jente, kanskje i slutten av tenårene, eller helt i begynnelsen av 20-årene, bort til oss, og spurte om vi visste at de ikke hadde innlagt vann der.

    Så hvordan de kan ha lov å selge kebab der da, det vet ikke jeg.

    Men vi ble litt stumme av hu jenta, som var så frampå, så vi sa vel ikke noe.

    Men det var kanskje ikke så artig, å spise kebab da, som hvis hu ikke hadde sagt det.

    Så sånn var det.

    Men jeg husker også, det første året, som jeg bodde i Oslo, skoleåret 1989/90.

    Da pleide jeg og en kamerat fra videregående i Drammen, Magne Winnem.

    Vi pleide å gå på byen en eller to dager i uka, høsten 89, hvis jeg husker riktig.

    Og da, pleide vi å kjøpe pizza, på Pizza-bussen, som stod på parkeringsplassen, ovenfor Oslo Spektrum der.

    Jeg tror det er noe annet enn parkingsplass der nå.

    Jeg lurer på om Gunerius ble bygget ut, eller noe.

    Eller at det ble bygget parkeringshus.

    Noe sånt.

    Men der, hos pizzzabussen, var det også sånn, at dem vel ikke hadde vann.

    Eller var det Magne som klagde på, at han ikke vaska seg på henda, etter at han hadde tatt imot pengene osv.

    Det er mulig de hadde vann der da, men det var bare en person, en svenske, var det vel, som lagde pizza.

    Og tok i mot penger.

    Så da klagde Magne, husker jeg, på at han ikke vaska seg på henda, var det vel.

    Men det er mulig de hadde vann der da, bare at dem ikke brukte det til å vaske henda hele tida.

    Men uansett, så kan det jo være noe hygenie-problemer med de her pizza og kebab bussene og tilhengerne.

    Jeg vet ikke om de har lov å selge kebab osv. hvis man ikke har innlagt vann, der man selger maten fra.

    Men det er det kanskje noen andre som vet.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html?commentId=2121442#comment_2121442

  • Harrytur med eller uten Grandiosa. (In Norwegian).

    RE: Harryhandel? Det burde alle gjøre

    Skrevet av Harry Bolla Fettsleik… 26.07.2008 kl. 18:13

    Alle burde bli harry. Jeg drar en gang i måneden for å handle. 18 liter melk gir en besparelse på 99 kroner,. da er bensinen dekket. Billigere bensin. Og for hver 1000 tusen lapp brukt er 300 spart . Det blir mer , bedre og sunnere mat.

    Men vi kjøper ikke 4 pølser i lompe og 4 kopper kaffe på norsk bensinstasjon;;;;250 norske kroner takk, jeg tillater meg å være Harry, også i Norge…for jeg er ikke arbeidsfør og har råd til det dere har råd til.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Harryhandel? Det burde alle gjøre

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 23:18

    Enig,

    jeg synes folk må få lov å være harry, eller hva man skal kalle det, å dra til Sverige og andre land.

    Det er jo litt som å komme til den frie verden noen ganger, fra myndighetene hjemme i Norge.

    Selv om kanskje Sverige ikke er noe bedre, så er det i hvertfall billigere mat der.

    Og det er jo litt artig, at de har andre merker mat osv., så kan man kjøpe noen andre merker osv., enn kun dem som finnes i Norge, som vel kan bli litt kjedelig noen ganger, selv om det ofte er bedre kvalitet på den norske maten, enn den som er i england f.eks.

    I Norge, så virker det som at omtrent all maten er omtrent sånn midt på treet.

    Mens i England, så virker det som at kvaltieten varierer, fra veldig dårlig til veldig bra.

    Så jeg synes ikke det er sånn i England, som i Norge, at man kan legge omtrent alt som er i butikken oppi handlevogna, og det er bra kvalitet.

    I England selger dem mye ‘dritt’, som dem utgir for mat, har jeg inntrykk av.

    Men jeg har jo også sett at det nok er en del tull med Grandiosaene i Norge:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Grandiosa

    Hvis man f.eks. drar på ‘harrytur’ til Sverige, som jeg har gjort selv også et par ganger.

    Jeg kjørte en gang til Gøteborg, og da var jeg innom et senter i Strømstad der.

    Og, jeg har også kjørt en gang til Arvika.

    Og jeg har vært med kamerater osv., på harrytur til Strømstad og Svinesund, et par tre ganger, og også med familie et par ganger.

    Og det jeg har lagt merke til selv, er at de har Grandiosa-pizza, på matforretningene i Svinesund.

    Bl.a. på den store matbutikken, som er like ved E6, eller hva den Europaveien mellom Oslo og Gøteborg, heter igjen.

    Ved avkjøringa til Svinesund der, er det vel.

    Der har jeg sett at de har Grandiosa.

    Men de har ikke de samme slagene som i Norge.

    Selv om de har Big One importert fra Norge.

    Og selv om Grandiosa Original, importert fra Norge, ble solgt i Sverige tidligere.

    Hva kan det komme av, at Norges mest solgte pizza, ja kanskje Norges mest solgte matprodukt, ikke blir solgt i Sverige, enda Orkla eide Procordia har plass i alle kjedebutikkene i Sverige.

    Her virker det som at det er noen ugler i mosen, for meg, som har jobbet i Rimi, i 12 år.

    Så her vil jeg gjerne varsle om, at det virker som at de putter noe tull i Grandiosaen, siden jeg ikke kan skjønne at det kan være noen annen grunn til at norsk-produsert Grandiosa, ikke blir solgt i Sverige, annet enn at de er redd for, at den ikke skal bli godkjent, av svenske næringsmiddel-myndigheter.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html?commentId=2121546#comments_container

  • Til politiet. (In Norwegian).

    Og til politiet, eller hvem det er som driver å ‘fucker’ med meg.

    Jeg ønsker bare rettighetene mine.

    Ingen har lov å kødde med folks rettigheter.

    Så slutt ‘fucking around’ med mine rettigheter.

    Jeg vil bare ha rettighetene mine, og hevn, for at politiet, og andre, kødder med meg.

    Ellers så vil bare denne køddingen fortsette.

    Så slutt å kødd nå, ellers så skal jeg gjelle dere, hvis jeg får tak i dere, hvis jeg får kontroll.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Hva jeg skal gjøre, det bestemmer jeg meg for, når jeg vet hva som har foregått.

    Men sånn kødding fra myndighetene, med folks rettigheter, det er en uting, så det ønsker jeg å stå opp mot, for folk skal være beskyttet av sine rettigheter, og det er klart at ikke har skjedd her.

    Folk har plikt til å stå opp for sine rettigheter, og det kommer jeg til å gjøre, for hvis ingen gjør det, så kommer tilslutt ikke de rettighetene til å være verdt fem øre lengre.

    Sånn er det, hvis noen av de formynderne og facistene, i politiet og myndighetene, leser dette.

    Samme om dem sitter på et kontor på ræva si, eller hva de gjør, så er det ikke sånn, at jeg bare lar hersje med meg, på den måten, hvis jeg får sjangsen til å ta igjen.

    Så sånn er det.

  • ‘Formyndermennesker’ ser ut til å trives på nettet. (In Norwegian).

    Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London. Valgt innlegg

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 21:03

    Hvis det er lov å ta det her, siden tema er Gahr Støre, så kan jeg ta med at Gahr Støre, og UD, ikke svarte på mine henvendelser, angående problemer med at ambassaden i London, heller ikke svarte på mine henvendelser.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her kan man se mer om det:

    https://johncons-blogg.net/2008/07/purring-til-smk-p-manglende-svar-p.html

    Og da fikk jeg bare dette svaret fra SMK, etter purringer osv:

    https://johncons-blogg.net/2008/04/letter-from-smkthe-norwegian-prime.html

    (Jeg tulla litt med det brevet, og satt på det flagg osv., på bloggen, men jeg var litt irritert da, selv om jeg kanskje synes det ser litt dumt ut nå, det er mulig).

    Så SMK, eller statsministeren da, prøver å late som, at de ikke er ansvarlige for hva UD gjør, som sjefen til utenriksminsteren.

    Og det synes jeg er helt latterlig.

    Og Sivilombudsmannen, de bare spiller på lag med direktoratene og SMK, og hjelper de, med å dekke over tøyset, vil jeg kalle det, fra forvaltningen og departementene.

    (Det står mer på den nevnte bloggen, om de nevnte problemene).

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London.

    Skrevet av 26.07.2008 kl. 21:11

    Nei, dette rotet ditt kan du ta andre steder, makan til surr skal du lete lenge etter.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London.

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 21:27

    Er du et sånt formyndermenneske du, som Jens Bjørneboe fortalte om?

    En som liker å bestemme over andre?

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her mer om dette:

    ‘Formyndermennesker, skriver han, er slike som «ser sin høyeste glede i å bestemme over andre menneskers tankeliv, lesning, ytringer og livsanskuelse».’.

    http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/25/541768.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

  • Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London mm. (In Norwegian).

    Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London mm.

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 21:06

    Hvis det er lov å ta det her, siden tema er Gahr Støre, så kan jeg ta med at Gahr Støre, og UD, ikke svarte på mine henvendelser, angående problemer med at ambassaden i London, heller ikke svarte på mine henvendelser.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her kan man se mer om det:

    https://johncons-blogg.net/2008/07/purring-til-smk-p-manglende-svar-p.html

    Og da fikk jeg bare dette svaret fra SMK, etter purringer osv:

    https://johncons-blogg.net/2008/04/letter-from-smkthe-norwegian-prime.html

    (Jeg tulla litt med det brevet, og satt på det flagg osv., på bloggen, men jeg var litt irritert da, selv om jeg kanskje synes det ser litt dumt ut nå, det er mulig).

    Så SMK, eller statsministeren da, prøver å late som, at de ikke er ansvarlige for hva UD gjør, som sjefen til utenriksminsteren.

    Og det synes jeg er helt latterlig.

    Og Sivilombudsmannen, de bare spiller på lag med direktoratene og SMK, og hjelper de, med å dekke over tøyset, vil jeg kalle det, fra forvaltningen og departementene.

    (Det står mer på den nevnte bloggen, om de nevnte problemene).

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html#comments

  • Purring til SMK, på manglende svar, på klage på UD. (In Norwegian).







    Google Mail – Klage på Utenriksdepartementet.







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Utenriksdepartementet.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jan 24, 2008 at 9:03 PM





    To:

    postmottak@smk.dep.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten enda, derfor prøver jeg å sende den på nytt.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Dec 21, 2007 10:12 AM
    Subject: Klage på Utenriksdepartementet.
    To: postmottak@smk.dep.no


    Hei,

    jeg sendte en klage på Justisdepartementet tidligere i dag.

    Men jeg har hatt noe problemer med Utenriksdepartementet også, og jeg har vært opptatt med jobb og har hatt veldig

    mye annet og gjøre de siste dagene, så jeg sender alt nå i dag, siden jeg tar disse arbeidsoppgaver litt i bulker, for

    å prøve å få arbeidet litt mer effektivt, siden jeg har ganske mye annet arbeids osv. også.

    Og jeg skal også se litt mer på noe problemer med Fornyings- og Administrasjonsdepartementet, bare så jeg forklarer

    det med en gang, sånn at det ikke blir rot i alle e-postene hos dere, siden jeg videresender e-poster til flere klager osv.

    Så bare for å si fra med en gang, at det nok kommer en klage på Fornyings- og Administrasjonsdepartementet senere

    i dag også, bare så jeg husker å si fra om det.

    Tilbake til Utenriksdepartementet.

    I mars måned i år, var det vel, så var jeg i kontakt med Øvermo ved ambassaden i London, angående en del problemer

    med organiserte kriminelle nettverk osv., hos firmaet jeg jobbet hos da, Arvato Services Ltd. I Liverpool, og jeg forklarte

    at jeg var bekymret for de kollegaene mine, først og fremst jentene der da, som jeg var bekymret for at ble utnyttet av

    det nevnte krimnelle nettverket osv. da.

    Øvermo sa at de hjalp ikke folk som samarbeidet med kriminelle.

    Jeg sa at dette var snakk om ungdommer som skulle studere et år eller to på Universitet i Liverpool, og som ville

    jobbe for Microsoft en eller to dager i uken, for å spe på studielånet.

    Jeg skjønte ikke hva hun mente, med 'folk som samarbeider med kriminelle'.

    Men jeg regnet med at hun viste noe jeg ikke viste.

    Hun henviste meg til politiet i England og den veldedige organisasjonen Citizens Advice Bureau da.

    Og disse har jeg vært i kontakt med.

    Problemet er at både fra politiet på Merseyside, og Liverpool Central CAB, så har det vært problemer med løgn, trakassering,

    og uprofessionell opptreden.

    Så etter de siste problemene med Merseyside-politiet i forrige måned, så tok jeg kontakt på e-post, til ambassaden igjen,

    og forklarte at jeg hadde fulgt deres råd, og prøvd å få hjelp av politiet i England og Citizens Advice Bureau da, men at dette

    ikke førte frem til noe resultater, grunnet de nevnte problemene med løgn, trakassering og uprofessjonell opptreden fra både

    politiet og CAB.

    Så da ba jeg om råd, om hva jeg skulle gjøre da, siden ikke de første rådene jeg fikk av de i mars måned, mener jeg det var,

    førte fram.

    Jeg fant forøvrig frem notatene fra samtalen nå, og det var fra 28/3, står det her, at jeg hadde den samtalen med Øvermo.

    Det står også her at jeg sa til henne at jeg synes det var rart at ambassaden og norske myndigheter ikke skulle engasjere

    seg i dette, når det var så mange norske statsborgere innvolvert. (Og også andre skandinaviske statsborgere, som jeg også

    har sagt fra om til ambassaden, ved minst en anledning).

    Men tilbake igjen.

    Jeg fikk ikke svar på denne eposten jeg sendte ambassaden 9. november, og jeg fikk heller ikke svar på en påminnelse

    jeg sendte 21. november.

    Så da kontaktet jeg Utenriksdepartementet 26. november, angående hvordan jeg skulle gå frem for å klage på dette med at

    ambassaden ikke svarte på henvendelsene.

    Da fikk jeg svar fra UD dagen etter, angående den riktige e-postadressen som en klage skulle sendes til da.

    Da sendte jeg en e-post til UD den 27. november (og også en del vedlegg, altså videresendte eposter, for å forklare sammenhengen

    osv. da).

    Men denne e-posten fra 27. november fikk jeg ikke svar på.

    Jeg sendte også en påminnelse, 11. desember, men denne påminnelsen, har jeg heller ikke fått svar på.

    Så for å oppsumere, så vil jeg klage på at jeg:

    1. Ikke fikk svar på e-post og påminnelse sendt 9. november og 21. november til ambassaden i London.

    2. Ikke fikk svar på e-post og påminnelse sendt 27. november og 11. desember til Utenriksdepartementet.

    Fordi jeg mener at folk har krav på å få ordentlig svar når man kontakter myndighetene.

    Så dette vil jeg gjerne klage formelt på.

    Jeg skal videresende de nevnte e-postene fra 9. september, 21. september, 26. september, 27. september (2 stk), og 11. desember.

    Håper dette er i orden, og på forhånd takk for hjelp!

    Mvh.


    Erik Ribsskog