johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Min tipptippoldefar Kristoffer Jonson, (også kalt Christopher Johnsen), var visst kjent for å være doven og ulærevillig

    doven og ulærevillig

    https://www.nb.no/items/67dd8bc2a482e0ac637d7434b895a272?page=69&searchText=”spellemanns-ingebør”

    PS.

    Det var forresten sånn, en gang, på 80-tallet, (på Sand/Roksvollshøgda).

    At min farmor Ågot, (som var oldebarn av Kristoffer Jonson), en gang ‘babla’, om svarteboka.

    (Noe jeg også har blogget om tidligere).

    Så det er mulig, at disse ‘Langetangen-folka’, kan ha vært djeveldyrkere, (siden at min Numedal-farmor babla om svarteboka).

    Og at min tipptippoldefar derfor ikke brydde seg så mye, om det presten sa, under konfirmasjons-undervisninga.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min farmor Ågot sin ‘Flesberg-slekt’, har jeg skrevet om tidligere, (blant annet i Min Bok), etter å ha drevet med slektsforskning:

    ågot sin slekt i min bok 8

    https://johncons-blogg.net/2011/09/min-bok-kapittel-8-mer-om-mine.html

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Velkommen til Tripletex

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 20:37

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: salg@tripletex.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Tripletex Salg <salg@tripletex.no>

    Date: fre. 6. nov. 2020 kl. 01:58

    Subject: Velkommen til Tripletex

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Tripletex

    Hei og velkommen til Tripletex!

    Du må nå bare aktivere en bruker før du kan komme i gang med selskapet Homogleder AS. Klikk på knappen under for å aktivere brukeren din.

    Aktiver bruker

    Tripletex

    Vi forenkler hverdagen!

    Sendt av Tripletex | salg@tripletex.no

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Happy 50th Birthday

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 20:30

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: cs@autotypedesign.com, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Autotype Design Club <cs@autotypedesign.com>

    Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 21:05

    Subject: Happy 50th Birthday

    To: Erika <eribsskog@gmail.com>

    EPA Graphic Standards Manual

     

    EPA turns 50

    Next month marks 50 years since President Nixon signed the law establishing the Environmental Protection Agency. We’re proud to carry the EPA’s Graphic Standards System manual in our Autotype Design Library. It’s the perfect gift for defenders of the environment and lovers of great design. 

     

    CHECK OUT THE BOOK

     

    Free Shipping on all Orders of EPA Manual

     

     

     

    A look inside the EPA Graphic Standards System Manual

     

     

     

    10% of every purchase benefits the Autotype Emerging Designer Scholarship Fund which awards students financial aid, one-on-one, mentorship, and the networking resources of the Autotype Design Club.

    LEARN MORE

     

     

    Facebook Instagram

    Copyright © 2020 Autotype, All rights reserved.

    Autotype 924 Anacapa Street Ste. 3-K1 Santa Barbara, CA 93101

    You’re receiving this email because you love great design.

    Preferences  |  Unsubscribe

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Helgekupp og gavetips!🤩Her er siste nytt fra ARK!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 20:23

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, sentralbord@gyldendal.no, kundeservice@arkbokhandel.no, nyheter@min.ark.no

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Ark Bokhandel <nyheter@min.ark.no>

    Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 19:10

    Subject: Helgekupp og gavetips!🤩Her er siste nytt fra ARK!

    To: <e.ribsskog@gmail.com>

    Vis i nettleser

    Ark.no

    Pocket   Bøker   E-bøker   Barnebøker   Spill   Puslespill   Leker   Tegne og male   Kontor

     

    ImageTidligUte

    ImageJulegaverForAlle

    ALT TIL JUL FINNER DU PÅ ARK.NO OG I DIN ARK-BUTIKK!

    Kokebøker, strikkebøker, dokumentarer, biografier, krig & historie, romaner, krim, barnebøker, puslespill, brettspill, leker, tegne&malesaker, kalendere, notatbøker, adventskalendere, gavepapir og julevarer!

    Uansett om det er til din egen ønskeliste eller julegaver til andre — Butikkene og nettbutikken ark.no bugner av julegavetips!

    SE MER!

    KUPP! SPAR KR 400,-

    ImageHelgekupp

    GAVETIPS TIL ALLE SOM ELSKER Å LAGE MAT!

    I Duft av jul sørger Eyvind Hellstrøm og Kristin Jacobsen for at alt av mat og drikke blir perfekt til jul og nyttår. Alle de tradisjonelle rettene er med, som ribbe, pinnekjøtt, torsk, julesild, medisterkaker, lutefisk og skinke, og alt nødvendig tilbehør, som rødkål, svisker og saus. I julen forventer vi ikke bare småkaker og julekonfekt, men også desserter som karamellpudding og sviskegrøt. Nyttårsfeiringen er også inkludert, med gås, and og kalkun, og andre festlige retter. De tradisjonelle rettene har selvsagt fått en moderne touch.

    KJØP NÅ!

    TIL DE KREATIVE!

    ImageTegneOgMale

    SE DET STORE UTVALGET PÅ ARK.NO!

    -40% rabatt på flere tusen tegne- og malesaker for både små og store! Tusjer, fargeblyanter, aktivitetshefter, rableblokker og mye annet til alle kreative sjeler!

    OBS: Tilbudet varer til og med søndag 29. november!

    KJØP NÅ!

    MORO I HØSTMØRKET!

    ImageNyheterSpill

    KLAR FOR SPILLKVELD? TA EN TITT PÅ HØSTENS NYHETER!

    Cold Cases, Go master you tubers, Monopol Speed, Peppa Gris, Scrabble Junior, The Upside Down Challenge, Escape Room 3, Harry Potter eller Pictionary Air. Nå bugner ARK.NO og butikkene av nye spill av alle slag! 

    Og husk: Spill er ypperlige julegaver!

    SE MER!

    GAVETIPS TIL FARSDAG!

    ImageFarsdagTips

    HUSK FARSDAG PÅ SØNDAG!

    Uansett hva pappa er interessert i finner du garantert noe han blir glad for å få på ARK.NO og i våre butikker. Få mer enn 250 gavetips til farsdag på ARK.NO nå!

    SE MER!

    SISTE SJANSE!

    ImagePondus

    TIL ALLE SOM DIGGER PONDUS!

    Pondus er en av Norges mest populære tegneserier. Bli med på sprell med Pondus, Jokke, Günther, Turid-Laila og resten av galehuset til Frode Øverli.

    KJØP NÅ!

    Facebook

    Instagram

    Ark.no

    Finn butikk ARK leseapp Klikk&hent

    Trenger du hjelp? www.ark.no/kundeservice

    kundeservice@arkbokhandel.no (+47) 22 99 07 55

    Ønsker du ikke lenger motta e-post fra ARK Bokhandel? Klikk her

    Denne e-posten ble sendt fra: ARK Bokhandel AS

          Sehesteds gate 4, 0164 Oslo, NO

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 20:09

    Til: Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kyrre@knudsen-revisjon.no, elh@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    som jeg skrev i den forrige mailen, så er det noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her og.

    Jeg ønsker å bli informert om, hva navnet er, på det troller, som bestiller ‘dritt’, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 5. nov. 2020 kl. 11:41 skrev Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>:

    Denne faktura kan du bare se bort i fra.

    Men jeg har i dag fått en ny mail med innmelding mede Erik Propebak Ribskog.

    Da går jeg utfra at dette er tull den også.

    Jeg gjør ikke mer med innmeldingen før jeg får en bekreftelse fra deg om at denne er reell.

     

    Mvh.

    Geir Hanssen

    Sektretær

    Mail: post@lupeorg.no

    Tlf. 948 89 241

     

    Fra: Erik Ribsskog

    Sendt: onsdag 4. november 2020 kl. 23:07

    Til: Sekretær Sentralstyret

    Kopi: Leder Sentralstyret; juridisk; Politikk Høyre; Akademikerforbundet; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; elh@forbrukertilsynet.no; post; fmovpost

    Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

     

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/purring fra 22. oktober, (se vedlegg).

    Jeg skjønner ikke hva som feiler dere.

    Jeg forklarte jo i juni, at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.

    Det er noen jævler/troll som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), fra organisasjoner, med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her også.

    Jeg ønsker å få vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: fre. 5. jun. 2020 kl. 02:56

    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage

    To: <post@lupeorg.no>

    Cc: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

     

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/faktura, fra 25. mai, (se vedlegg).

    Som jeg har informert dere om tidligere, så er ikke dette noe jeg har bestilt.

    Det er noen nett-troll, som har en slags kampanje mot meg, (virker det som).

    (De bestiller masse ‘dritt’, fra firmaer/organisasjoner, med dårlige rutiner).

    Dette er også bestilt i en tulle-versjon, av mitt navn, (kan man se på fakturaen).

    Så dette er bare tull og tøys.

    Så jeg må igjen be dere, om å vennligst slutte å plage/hefte meg, med dritten deres.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>

    Date: søn. 3. mai 2020 kl. 14:08

    Subject: SV: Klage

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Cc: post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

     

    Takk for svaret.

    Det er dessverre svært lite vi kan gjere i denne saka, men eg vil anbefale deg å anmelde dette. Då vil ein ha juridisk rett til å gå inn på den aktuelle IP-adressen og finne kven som har sendt bestillinger/innmeldinger i ditt navn. Ettersom vedkommende har brukt både di adresse og fødselsdato, så er det umulig for oss å forhindre at slikt kan skje i framtida, då vi ikkje har lov til å kreve personnummeret i tillegg til fødselsdato.

    Eg beklager at vi ikkje kan hjelpe deg noko meir enn dette.

     

    MVH

    Harald M Kvame Hansen

    Forbundsleder

    leder@lupeorg.no

     

     

     

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sendt: søndag 3. mai 2020 08:30

    Til: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>

    Kopi: post@inkassoklagenemnda.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Emne: Re: Klage

     

    Hei,

    det er noen jævelunger som bestiller all mulig dritt, i mitt navn, på nettet.

    Så det er ikke bare et brev, (eller mail), som jeg har fått, (for å si det sånn).

    Og folk har også normalt en del uker, på seg, på å svare på brev, (har jeg lært om, på handel og kontor).

    Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

    Og også at dere forteller meg, hva dere akter å foreta dere, for å hindre, at lignende tull skjer, med meg og andre borgere, i fremtiden.

    Erik Ribsskog

    fre. 24. apr. 2020 kl. 19:29 skrev Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>:

    Hei.

    Vi sender ut krav om medlemskontigent til dei som melder seg inn hos oss. At noen misbruker ditt navn og adresse er svært beklagelig. Du skal allerede mottatt et velkomstbrev + litt informasjon om LUPE og profileringsartikkler. Så vi stiller oss svært undrende til at du ikkje tok kontakt med oss før du mottok kravet om kontingent. Har noen misbrukt ditt navn og adresse, så er dette beklagelig, men du har også et ansvar å gi oss tilbakemelding om at dette er feil, når du mottok velkomstbrevet fra oss.

     

    MVH

    Harald M Kvame Hansen

    Forbundsleder

    leder@lupeorg.no

     

     

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sendt: fredag 24. april 2020 17:47

    Til: Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>

    Kopi: post@inkassoklagenemnda.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>

    Emne: Klage

     

    Hei,

    jeg har fått et slags fornærmende tullebrev/faktura fra dere, (med tulle-navn), virker det som.

     

    (Se vedlegg).

    Hva skal dette bety, lurer jeg.

    Det er visst noen jævelunger som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.

    Her har rutinene deres sviktet, (virker det som).

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik RibsskogErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 20:09

    Til: Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kyrre@knudsen-revisjon.no, elh@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    som jeg skrev i den forrige mailen, så er det noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her og.

    Jeg ønsker å bli informert om, hva navnet er, på det troller, som bestiller ‘dritt’, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 5. nov. 2020 kl. 11:41 skrev Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>:

    Denne faktura kan du bare se bort i fra.

    Men jeg har i dag fått en ny mail med innmelding mede Erik Propebak Ribskog.

    Da går jeg utfra at dette er tull den også.

    Jeg gjør ikke mer med innmeldingen før jeg får en bekreftelse fra deg om at denne er reell.

     

    Mvh.

    Geir Hanssen

    Sektretær

    Mail: post@lupeorg.no

    Tlf. 948 89 241

     

    Fra: Erik Ribsskog

    Sendt: onsdag 4. november 2020 kl. 23:07

    Til: Sekretær Sentralstyret

    Kopi: Leder Sentralstyret; juridisk; Politikk Høyre; Akademikerforbundet; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; elh@forbrukertilsynet.no; post; fmovpost

    Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

     

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/purring fra 22. oktober, (se vedlegg).

    Jeg skjønner ikke hva som feiler dere.

    Jeg forklarte jo i juni, at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.

    Det er noen jævler/troll som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), fra organisasjoner, med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her også.

    Jeg ønsker å få vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: fre. 5. jun. 2020 kl. 02:56

    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage

    To: <post@lupeorg.no>

    Cc: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

     

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/faktura, fra 25. mai, (se vedlegg).

    Som jeg har informert dere om tidligere, så er ikke dette noe jeg har bestilt.

    Det er noen nett-troll, som har en slags kampanje mot meg, (virker det som).

    (De bestiller masse ‘dritt’, fra firmaer/organisasjoner, med dårlige rutiner).

    Dette er også bestilt i en tulle-versjon, av mitt navn, (kan man se på fakturaen).

    Så dette er bare tull og tøys.

    Så jeg må igjen be dere, om å vennligst slutte å plage/hefte meg, med dritten deres.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>

    Date: søn. 3. mai 2020 kl. 14:08

    Subject: SV: Klage

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Cc: post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

     

    Takk for svaret.

    Det er dessverre svært lite vi kan gjere i denne saka, men eg vil anbefale deg å anmelde dette. Då vil ein ha juridisk rett til å gå inn på den aktuelle IP-adressen og finne kven som har sendt bestillinger/innmeldinger i ditt navn. Ettersom vedkommende har brukt både di adresse og fødselsdato, så er det umulig for oss å forhindre at slikt kan skje i framtida, då vi ikkje har lov til å kreve personnummeret i tillegg til fødselsdato.

    Eg beklager at vi ikkje kan hjelpe deg noko meir enn dette.

     

    MVH

    Harald M Kvame Hansen

    Forbundsleder

    leder@lupeorg.no

     

     

     

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sendt: søndag 3. mai 2020 08:30

    Til: Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>

    Kopi: post@inkassoklagenemnda.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Emne: Re: Klage

     

    Hei,

    det er noen jævelunger som bestiller all mulig dritt, i mitt navn, på nettet.

    Så det er ikke bare et brev, (eller mail), som jeg har fått, (for å si det sånn).

    Og folk har også normalt en del uker, på seg, på å svare på brev, (har jeg lært om, på handel og kontor).

    Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

    Og også at dere forteller meg, hva dere akter å foreta dere, for å hindre, at lignende tull skjer, med meg og andre borgere, i fremtiden.

    Erik Ribsskog

    fre. 24. apr. 2020 kl. 19:29 skrev Leder Sentralstyret <leder@lupeorg.no>:

    Hei.

    Vi sender ut krav om medlemskontigent til dei som melder seg inn hos oss. At noen misbruker ditt navn og adresse er svært beklagelig. Du skal allerede mottatt et velkomstbrev + litt informasjon om LUPE og profileringsartikkler. Så vi stiller oss svært undrende til at du ikkje tok kontakt med oss før du mottok kravet om kontingent. Har noen misbrukt ditt navn og adresse, så er dette beklagelig, men du har også et ansvar å gi oss tilbakemelding om at dette er feil, når du mottok velkomstbrevet fra oss.

     

    MVH

    Harald M Kvame Hansen

    Forbundsleder

    leder@lupeorg.no

     

     

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sendt: fredag 24. april 2020 17:47

    Til: Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>

    Kopi: post@inkassoklagenemnda.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>

    Emne: Klage

     

    Hei,

    jeg har fått et slags fornærmende tullebrev/faktura fra dere, (med tulle-navn), virker det som.

     

    (Se vedlegg).

    Hva skal dette bety, lurer jeg.

    Det er visst noen jævelunger som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.

    Her har rutinene deres sviktet, (virker det som).

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    SV: Nytt medlem har meldt seg inn via nettsidene!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 20:02

    Til: Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kyrre@knudsen-revisjon.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer/organisasjoner med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her og.

    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 5. nov. 2020 kl. 11:38 skrev Sekretær Sentralstyret <post@lupeorg.no>:

    Er dette også en slik tulle mail?

    Det er de samme opplysninger som sist, og da hevdet du jo at det ikke kom fra deg, det var ikke noe du hadde bestilt,

    Da er vel dette det samme.

    Jeg gjør ikke mer med denne mailen før du bekrefter at den er reell.

     

    Mvh.

    Geir Hanssen

    Sektretær

    Mail: post@lupeorg.no

    Tlf. 948 89 241

     

    Fra: eribsskog+prompebrak@gmail.com

    Sendt: onsdag 4. november 2020 kl. 23:19

    Til: Sekretær Sentralstyret

    Emne: Nytt medlem har meldt seg inn via nettsidene!

     

    Hei,

     

    Navn:: Erika Prompebrak Ribsskog

    Fødselsdato:: 25 / 7 / 1970

    Firmanavn eller lag/forening::

    Organisasjonsnummer::

    E-post:: eribsskog+prompebrak@gmail.com

    Adresse:: (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

    Telefon:: Doro

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    RE: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling! << Reference ID: 34838832 >> <CIDFDD68CBDED00>

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 19:51

    Til: hello@elkjop.no

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, noss@deloitte.no, abuse@telia.com, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    som jeg skrev i min forrige mail.

    Så ønsker jeg å få svar fra en overordnet, om dette.

    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    (Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt/reservert, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Sånne saker som dette, ønsker jeg selvfølgelig ikke, å ringe om.

    Det er kunden/borgeren sitt privilegium, å velge korrespondanse-metode, (vil jeg si).

    Mener dere at Elkjøp-sjefer ikke har lært å skrive?

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    tor. 5. nov. 2020 kl. 08:57 skrev <hello@elkjop.no>:

    Hej Erik!

    Jag har skickat detta vidare så vi får det undersökt mer. Just för att kunna reda upp i detta för dig och för att kunna förbättra oss. Vilket telefonnummer önskar du att bli kontaktad på? Så kan vi lägga en sak på detta. 

    Ha en fin dag vidare!

    Med vennlig hilsen / Kind regards

    Filippa

    Elkjøp kundesenter

    Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

    www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

    Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

    www.elkjop.no/kundeservice

    For svar på flere praktiske spørsmål i forbindelse med COVID-19 situasjonen og Elkjøp så kan man besøke vår nettside.

    https://www.elkjop.no/cms/Informasjon/covid-19/

    Email ID: 1527180

     

    From: eribsskog@gmail.com

    Sent: 11/4/20, 12:36 AM

    To: hello@elkjop.no

    Cc: elh@forbrukertilsynet.no; epoq.service@elkjop.no; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; juridisk@datatilsynet.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no

    Subject: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling! << Reference ID: 34838832 >>

    Hei,

    jeg sendte en mail til hu der Anastasiya i går.

    Og hu mente visst, at det var noen bekjente av meg, som hadde kalt meg Erika Prompebrak, og som hadde reservert på min e-post.

    Men det høres ut som røverhistorier, må jeg si.

    Så som jeg skrev da, så ønsker jeg, å heller få svar, fra en overordnet/leder, om dette.

    (For å slippe mer av det tullet deres.

    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som bestiller dritt, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk).

    Om jeg sender til den eller den Elkjøp-mail-adressen, så sender jeg uansett til Elkjøp.

    Og da er dere dårlig organisert, hvis dere da sender til forskjellig saksbehandler hver gang, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Dere har kanskje vokst dere for store.

    (For å si det sånn).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 8. okt. 2020 kl. 10:12 skrev <hello@elkjop.no>:

    Hei Erik,

    Takk for din henvendelse!

    Tilfeldighetene vil at du møter på en norsk ansatt i nå:) Vi er ca like mange svensktalende som norske i vår avdeling, siden du nevner dette. Grunnen til at du nå har fått svar fra en del forskjellige, er fordi det blir opprettet ulike saksnummer når du sendte til flere ulike adresser.

    Jeg forstår at det må være fryktelig ubehagelig å oppleve at noen bestiller varer i ditt navn, men jeg viser til svareet Anastasiya gav deg i går.

    Skulle det mot all formodning skje noe slikt igjen, må du ta kontakt med oss. 

    Ønsker deg en god dag!

    Med vennlig hilsen / Kind regards

    Marte

    Elkjøp kundesenter

    Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

    www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

     

    Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

    www.elkjop.no/kundeservice 

    For svar på flere praktiske spørsmål i forbindelse med COVID-19 situasjonen og Elkjøp så kan man besøke vår nettside.

    https://www.elkjop.no/cms/Informasjon/covid-19/

    >> Original Message …

    >> From: eribsskog@gmail.com

    >> To: hello@elkjop.no

    >> Cc: juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, epoq.service@elkjop.no

    >> Subject: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling! << Reference ID: 34838832 >>

    >> Sent: 07/10/2020 21:10

    >>

    >>

    Hei,

    >>

    >> jeg synes at det er rart, at alle dere, hos Elkjøp sin kundeservice, skriver på svensk.

    >>

    >> Det er snakk om et engelsk firma, (Dixons), sitt norske datterselskap.

    >>

    >> Og så skriver dere på svensk.

    >>

    >> Men det er kanskje lavere lønn i Sverige.

    >>

    >> Jeg ønsker at dere informerer meg, om navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    >>

    >> (Dette forklarte jeg også, til din kollega Paul, i en e-post, angående en lignende sak, i går).

    >>

    >> Og jeg ønsker også at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre folk/borgere.

    >>

    >> Siden at det er kaos hos dere, (dere bruker mange forskjellige saksbehandlere), så ønsker jeg, å få svar, om dette, fra en overordnet.

    >>

    >> Skjerpings!

    >>

    >> Erik Ribsskog

    >>

    >>

    >>

    tir. 15. sep. 2020 kl. 20:05 skrev <hello@elkjop.no>:

    >>

    Hej, och tack för ditt mail!

    >> Menar du att du inte gjort den beställning som du bifogat nedan på en playstation?

    >> Har du anmält detta till polisen?

    >> Vad jag kan se är det en klick o hent reservation, alltså inte något som betalats för.

    >> Återkom gärna med mer information så vi kan ta tag i detta,

    >>

    >>

    Med vennlig hilsen / Kind regards

    >>

    >> Emile

    >> Elkjøp kundesenter

    >>

    >> Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

    www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

    >>

    >>

    Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

    www.elkjop.no/kundeservice 

    >> For svar på flere praktiske spørsmål i forbindelse med COVID-19 situasjonen og Elkjøp så kan man besøke vår nettside.

    >>

    >> https://www.elkjop.no/cms/Informasjon/covid-19/

    >>

    >>

    >>

    >>

    From: eribsskog@gmail.com

    >> Sent: 8/17/20, 8:45 PM

    >> To: juridisk@datatilsynet.no

    >> Cc: elh@forbrukertilsynet.no; elkjop@email.elkjop.no; epoq.service@elkjop.no; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no

    >> Subject: Klage/Fwd: Takk for din bestilling!

    >>

    >>

    Hei,

     

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

     

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

     

    Vennligst rydd opp!

     

    Med hilsen

     

    Erik Ribsskog

     

    PS.

     

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

     

    >>

    ———- Forwarded message ———

    >> Fra: <donotreply@elkjop.no>

    >> Date: søn. 26. jul. 2020 kl. 18:28

    >> Subject: Takk for din bestilling!

    >> To: <eribsskog@gmail.com>

    >>

    >>

     

    Takk for din bestilling!

    Hei

    >>

    >>

    Dette er en automatisk bekreftelse på at vi har mottatt din ordre. Du vil motta en SMS så fort vi har behandlet din ordre og den er klar til henting. Varen må hentes innen åpningstid neste arbeidsdag.

    >> Vi mottok din ordre den 26-jul-2020.

    >> Takk for at du handlet hos Elkjøp Norge.

     

    ORDREOVERSIKT (NOK)

    >>

    Ordrenummer: 84662828

    Antall Vare Tilgjengelighet Pris Totalsum

    1

    PlayStation 4 Pro 1 TB

    Varekode #: PS41TBPROBCH

    Reservert i butikk

    4 490

    4 490

    Leveringsmetode Leveringstid Pris

    Klikk&hent

    Bestill på nett, hent i butikk – en time etter bestilling.

    0

     

    Ordre som ikke hentes før utgangen av neste arbeidsdag vil kanselleres. Dette automatiske svaret er ikke en juridisk bindende ordrebekreftelse og vi forbeholder oss retten til å kansellere ordren som følge av trykkfeil, tekniske problemer, leveringssvikt eller lignende situasjoner.

     

    Butikkvalg for Klikk & Hent: Skøyen

    Din klikk&hent ordre kan hentes hos oss etter 1 time. Du vil motta en sms som sier hvor i butikken din ordre skal hentes.

     

     

    Pris 4 490

    Leveringsmetode 0

    Betale i butikk 4 490

    *Herav mva 898

    Totalt inkl. frakt og MVA 4 490

     

     

    Leveringsadresse

    Skøyen

    Drammensveien  159

    0277 Oslo

    Faktureringsadresse

    Erika Ribsskog

     

    96853024

    eribsskog@gmail.com

    Betalingsmetode

    Betale i butikk (kr 4 490,00)

    >>

    >>

    Hvis du har spørsmål vedrørende din ordre kan du kontakte vår kundeservice.

    Med vennlig hilsen

    >> Kundeservice Elkjøp Norge

     

    (C) 2020 Elkjøp Norge AS. Med forbehold om skrivefeil og feil i priser. 2020 Prisene er i kroner. Mva, miljøgebyr og frakt er inkludert. Produktspesifikasjoner kan endres. Alle rettigheter er reservert.

    >>

     

     

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 19:42

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: Lectinect kundeservice <kundeservice@lectinect.no>, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Lectinect Kundeservice <noreply@lectinect.no>

    Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 08:30

    Subject: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*

    To: Erik L <eribss.kog@gmail.com>

    Se denne eposten i nettleseren

    Løs, hard eller treg mage?

    Da kan det være lurt å gi magen et tilskudd av melkesyrebakterier. Lectinect Melkesyrebakterier inneholder hele 9 forskjellige stammer melkesyrebakterier som kan bidra til å holde magen i balanse. Prøv gratis* nå!

    De gode bakteriene har evne til å binde seg til cellene i tarmen. Der kan de gode bakteriene skyve bort uønskede organismer og derfor bidra til en gunstig tarmflora og en balansert mage. De kan også bidra til å styrke immunforsvaret, slik at bakteriefloraen i tarmen kan virke positivt også for det generelle velværet.

    Lectinect Melkesyrebakterier har vært en suksess siden 2009.

    Prøv GRATIS*

    Kvalitet i hver kapsel

    Lectinect Melkesyrebakterier blir produsert hos danske Bifodan, en GMP (Good Manufacturing Practice) sertifisert produsent. Dette garanterer en trygg produksjon etter famasøytisk standard.

    Erik Brandsborg er kvalitetssjef hos Bifodan. Han har bidratt i utviklingen av Lectinect Melkesyrebakterier.

    Han forteller:

    “Vi benytter oss av den nyeste teknologien for å forsikre oss om at vi lager produkter med høy kvalitet.

    Takket være den spesielle overflaten på kapselen, passerer melkesyrebakteriene magesekken uten å bli nedbrutt av magesyren. Dette gjør at de frysetørrede bakteriene i kapselen når helt frem til tarmen, hvor de våkner til live og kan virke akkurat der de skal.”

    Prøv GRATIS*

    Slå til på dette tilbudet, så får du 2 måneders forbruk av Lectinect Melkesyrebakterier gratis*, og betaler kun kr 29,- i porto.

    Tilbudet varer til 22. september.

    Prøv GRATIS*

    Lectinect AS Kundeservice – Postboks 400 – 4894 Grimstad

    epost: kundeservice@lectinect.no telefon: 37 40 16 90

    Klikk her for å oppdatere dine personopplysninger på Min Side eller klikk her for avmelding.