johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Dette er et av mine første nettsteder, som jeg lagde, (i 2003 eller 2004), etter en krangel, med noen briter, på Nil Satis, (www.nil-satis.com)

    mitt første nettsted

    https://web.archive.org/web/20190731075855/http://www.angelfire.com/al4/evertonfc/index.html

    PS.

    Mitt aller første nettsted, det var en samling linker.

    Som jeg lagde, (på slutten av 90-tallet), på mitt shell, hos Schibsted Nett, (eller om det var hos de som kjøpte Schibsted Nett).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da jeg leide, en Rimi-leder-leilighet, på St. Hanshaugen.

    (Noe jeg gjorde, fra 1996 til 2004).

    Så hadde jeg etterhvert, en ganske bra PC, (som jeg hadde bygget selv).

    Og den PC-en var stabil, (med et stabilt operativsystem, jeg brukte vel etterhvert NT og så XP).

    Og jeg hadde et TV-kort, (blant annet), til den PC-en.

    Og jeg hadde parabol-antenne.

    (Jeg kjøpte disse tingene, for noen penger, som jeg fikk, da min mor døde.

    Høsten 1999).

    Så jeg kunne ta opp fra TV, og så redigere, (i et eller annet redigerings-program), og så publiserte jeg disse fotball-videoene, på et gratis-shell, (hos Angelfire), da.

    Men som jeg har skrevet om, på min CV, osv.

    Så var det arbeidsdeling, på HiO IU, (hvor jeg studerte fra 2002 til 2004).

    Så jeg dreiv mest med programmering der.

    Men jeg klarte å smelle opp et slags nettsted, (som man kan se overfor), i 2004, (var det vel).

    Selv om jeg ikke har brukt CSS, for eksempel.

    Og det er heller ikke noe ‘Om’-side, (og denslags).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Det som var, med de nevnte britene, (på Nil Satis).

    Det var, at de hadde fotball-mål, på det nettstedet.

    Men man måtte takke, på kjempe-høflig vis, for hver gang, som man kikket, på en fotball-video.

    Hvis ikke så fikk man kjeft, (av administratorene), på et forum der.

    Og det mente jeg, at ble for mye av det gode.

    (At de var så klamme og også det at de overvåket brukerne.

    For å si det sånn).

    Og det endte med at jeg satt opp et nettsted selv, med fotball-mål, (hvor man ikke måtte takke), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Og enda mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

    nettmobbing 30. oktober 3

    https://kokkejaevel.blogg.no/maria-sin-siste-reise.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 30. oktober 3

  • Enda mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

    mer nettmobbing 30. oktober

    https://kokkejaevel.blogg.no/en-annerledes-barseltid.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 30. oktober 2

  • Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

    nettmobbing 30. oktober

    https://kokkejaevel.blogg.no/virka-den.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 30. oktober

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. oktober 2020 kl. 01:19

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: kundeservice@klassekampen.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Klassekampen <abonnement@klassekampen.no>, Christian Wendelboe Samuelsen <christians@klassekampen.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: <kundeservice@klassekampen.no>

    Date: tir. 27. okt. 2020 kl. 06:38

    Subject: Velkommen som abonnent på Klassekampen

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Takk for bestillingen av gaveabonnement på Klassekampen!

    Vi håper gaven faller i smak. Alle abonnement på Klassekampen inkluderer digital tilgang. Så snart abonnementet er startet, kan mottakeren registrere bruker og lese avisa på https://klassekampen.no.

    Kontakt oss gjerne om du har tilbakemeldinger eller støter på problemer!

    Med vennlig hilsen

    Klassekampen

    21093001

    kundeservice@klassekampen.no

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Faktura – Faktura – 292625 – K Aspelund lotteriadministrasjon

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. oktober 2020 kl. 01:14

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: wl@aspelund.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Wenche Leonhardsen <wl@aspelund.no>

    Date: ons. 28. okt. 2020 kl. 17:46

    Subject: Faktura – Faktura – 292625 – K Aspelund lotteriadministrasjon

    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>

     

     

    Hei.

     

    Årets kalendere er på vei til deg.

    Vedlagt følger faktura for årets NMF kalendere.

    Vi gjør oppmerksom på at faktura også følger med i pakken.

     

    Skulle det være noe er det bare å ta kontakt.

    Lykke til med salget!

     

    Med vennlig hilsen

    Administrator Julekalender NMF

     

    Aspelund logo test NY uten bakgrunn.jpg

    Vi skaper spennende øyeblikk!

     

    PB: 233

    1309 RUD

     

    Tlf: 22 70 90 60

    www.aspelund.no

     

     

     

     

    Faktura_-_Faktura_-_292625_-_K_Aspelund_lotteriadministrasjon.PDF

    146K

  • Siden at Yudu sin gamle løsning ikke funker lenger, og siden at Yudu nå visst forlanger penger, hvis man skal bruke deres publiserings-tjeneste, så har jeg nå lastet opp min CV, på en ny måte, på johncons-web

    yudu virker ikke

    http://johncons.angelfire.com/cv.html

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om ny cv johncons web

    (Samme link som overfor).

    PS 2.

    Det står forresten ikke kurs, på den CV-en.

    Så det er mulig, at jeg istedet/også publiserer en annen CV der, fra 2017, (fra før Nav Trondheim, (ei bergenser-dame ved navn Torhild Gundersen), begynte å mase om at CV-en min var for lang, (og de maste vel også om, at min CV manglet personlig profil)).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Når det gjelder Yudu, så var det tidligere sånn, at basic-versjonen, var gratis, (mener jeg å huske).

    Men nå har de bare en 30 dagers gratis ‘trial’, på en betalings-versjon.

    (Virka det som for meg, da jeg kikka litt på dette nettstedet nå).

    Det er sikkert mulig, å finne, en lignende løsning, av Yudu, som er gratis, på nettet.

    Men å teste ut noe sånt, tar jo tid.

    Og det er mulig at disse også begynner å ‘tulle’, (som Yudu og Scribd, (som begge var anbefalt av en norsk nettavis, i sin tid, mener jeg å huske)).

    Sånn som det er nå, (når jeg bare bruker bilder, (som man kan forstørre, ved å peke på dem)), så funker jo ikke linkene, på CV-en.

    Så jeg burde kanskje finne en annen løsning, etterhvert.

    Eller om jeg tar bort linkene, på CV-en.

    (Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Dette er kanskje den raskeste løsningen:

    kanskje den raskeste løsningen

    https://www.zamzar.com/convert/doc-to-html/

    PS 5.

    Det er også mulig, å bruke HTML5-kode, for å publisere DOC-filer, på et nettsted.

    (Mener jeg at jeg leste et sted, på nettet.

    I går).

    Så det er mulig at jeg tester ut det og.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Jeg er jo egentlig midt i ‘datoboks’-arbeidet, på johncons-web, (og mirror-nettstedet).

    Så jeg tror at jeg bare bruker de ‘skygge-bildene’, (som i det øverste PS-et).

    Og så kan jeg heller eventuelt se på andre metoder, (hvor linkene på CV-en virker osv.), etterhvert.

    (Jeg har jo også link til min LinkedIn-konto, på nettstedet.

    Så det burde gå an å finne de nevnte linkene der.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her kan man se min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard sine brødre

    min oldemor sine brødre

    https://digitaltmuseum.no/011012559761/familiebilde-brodrene-dorumsgaard

    PS.
    Her kan man se min oldemors bror Asbjørn Dørumsgaard/Dørumsgard sammen med daværende kronprins Olav:

    sammen med kronprins olav

    https://digitaltmuseum.no/011012562800/kronprins-olav-og-asbjorn-dorumsgaard-pa-hellerud

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om kong olav og mors grandonkel

    https://digitaltmuseum.no/011012562801/festligheter-pa-hellerud-i-forbindelse-med-avduking-av-olavsbautaen-folk

    PS 3.

    Mer om min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard sin yngre bror Asbjørn:

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    PS 5.

    Her er et dikt, som min oldemors bror Asbjørn skrev, i forbindelse med avdukingen av Olavsbautaen ved Nitsund:

    dikt av min oldemors bror

    https://www.nb.no/items/4f3342cc7cc210bfc77671880258cec8?page=33&searchText=attglømte%20vers