johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Beskyt dig selv og andre med et mundbind

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 17:18

    Til: Seniorshop Butik <butik@seniorshop.dk>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Hei,

    som jeg skrev i min forrige mail, så har jeg ikke kontaktet dere.

    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt ‘dritt’/nyhetsbrev, i mitt navn.

    Og jeg ønsker også å få vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen, med andre kunder/borgere/folk.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg synes også, at det er litt klamt, at dere bruker fornavnet mitt sånn, i hilsenen.

    Hva er galt med bare ‘hei’?

    Skjerpings!

    ons. 16. sep. 2020 kl. 09:06 skrev Seniorshop Butik <butik@seniorshop.dk>:

    Hej Erik

     

    Du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev d. 28. november 2019, da du har besøgt vores hjemmeside.

     

    Jeg har nu afmeldt dig, så du ikke længere modtager nogen emails fra os.

     

    Fortsat god dag.

     

    Med venlig hilsen

    Seniorshop ApS

     

    Steffen

     

    Tlf: 39 43 05 50

     

    SeniorShop_email_signatur_2018

     

    Hørkær 32

    DK-2730 Herlev

    Denmark

     

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 15. september 2020 16:22

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Cc: Seniorshop Butik <butik@seniorshop.dk>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Emne: Klage/Fwd: Beskyt dig selv og andre med et mundbind

     

    Hei,

     

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

     

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

     

    Vennligst rydd opp!

     

    Med hilsen

     

    Erik Ribsskog

     

    PS.

     

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

     

     

    ———- Forwarded message ———

    Fra: SeniorShop.dk <noreply@seniorshop.dk>

    Date: søn. 16. aug. 2020 kl. 10:59

    Subject: Beskyt dig selv og andre med et mundbind

    To: <eribsskog@gmail.com>

     

    Sundhedsstyrelsen anbefaler brug af mundbind

    SE NYHEDSBREVET MED BILLEDER – KLIK HER

      Få leveret dine varer direkte hjem til døren  

     

    Sundhedsstyrelsen opfordrer til brug af mundbind

    Vi skal huske at passe på os selv og på hinanden. Derfor bliver vi nu opfordret til bl.a.at bære mundbind i den kollektive trafik i myldretiden.

    Du bør også bruge mundbind, hvis du er smittet eller har symptomer på Covid-19, hvis du er i nær kontakt med en smittet, hvis du er i større forsamlinger eller hvis du er pårørende til en person i øget risiko.

    I vores webshop og i vores store butik på Søborg Hovedgade sælger vi godkendte type II mundbind – dem der er anbefalet af Sundhedsstyrelsen.

    Er du i tvivl om hvordan du skal bruge et mundbind? 

    Nedenfor kan du se en brugervejledning, til hvordan du bruger et mundbind korrekt.

    Lad os sammen stoppe smittespredningen.

     

    Mundbind med elastik, 50 stk.

    Mundbind med elastik, 50 stk.

    499,95

    Godkendte type II engangs-mundbind

    Se mere

     

     

    Mangler du håndsprit? KLIK HER

     

    Besøg vores webshop www.seniorshop.dk – klik her

    Eller kig forbi butikken på Søborg Hovedgade 44, 2860 Søborg

    Åbningstider: Mandag kl. 10-18 • Tirsdag – fredag kl. 10-16 • 1. lørdag i måneden kl. 10-14

    Følg os på Facebook

    Følg os på Facebook

     

     

    Copyright © 2018 SeniorShop ApS, All rights reserved.

    Du får dette nyhedsbrev fordi du har tilmeldt dig eller har bestilt og modtaget vores katalog.

    Kundeservice og administration:

    SeniorShop ApS

    Hørkær 32

    2730 Herlev

    Denmark

    Afmeld Nyhedsbrev – Klik her

    This email was sent to eribsskog@gmail.com

    why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences

    SeniorShop ApS · Hørkær 32 · Herlev 2730 · Denmark

  • Og enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Aktivering e-post

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 17:07

    Til: “Info [Norway]” <NoInfo@oriflame.com>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Hei,

    der har vel en IT-avdeling der?

    Jeg er klar over at de som jobber på IT-avdelingene rundt omkring, kanskje er litt nerdete og rare, (og har kontorer, inne på diverse bøttekott, (som en gang, da jeg jobbet, i et stort firma, (Arvato), i England)).

    Men din overordnede vil kanskje ha erfaring med, å ha med IT-avdelingen å gjøre.

    Så hvis du sender dette, til din overordnede.

    Så kan han/hun ta det, med deres IT-avdeling.

    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (opprettet konto), i mitt navn.

    Og jeg ønsker å få vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre kunder/borgere/folk.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ons. 16. sep. 2020 kl. 09:05 skrev Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>:

    Hei Erik,

     

    Takk for din henvendelse!

    Vi kan ikke si hvem som har registrert denne kontoen i ditt navn, annet enn navnet som sto der, som var ditt. Det er ingen som har bestilt varer, som forklart i mailen nedenfor så må man aktivere kontoen for å kunne gjennomføre en bestilling. Da aktiveringsmailen ble sendt til deg og du ikke trykket på linken, så er ikke kontoen åpen, og dermed ubrukelig. Og for å kunne bestille mot faktura så trenger man også å oppgi fullstendig personnummer ved neste steg. Det er disse 2 stegene som blir filteret for å ikke kunne bruke andres indentitet til å bestille.

     

    Vi har som min kollega skrev nedenfor tatt bort dine kontaktoppgifter fra vårt system och annullert din «registrering». Denne ble ikke gjennomført da aktiveringslinken ikke ble brukt.

     

    Vi beklager dette på det sterkeste og ønsker deg en fin dag videre!

    Mvh,

    Adriana

     

     

    Med vänlig hälsning/Best regards

     

    Adriana Garcia Svendsen

    Customer Service Manager and Campaign Planner, Scandinavia.

     

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sent: Tuesday, 15 September 2020 21:18

    To: Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>

    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Subject: Re: Aktivering e-post

     

    Hei,

    jeg ønsker at dere informerer meg om, hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

    Og at dere informerer meg om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at dette skjer igjen, med andre folk/kunder.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

     

    man. 17. aug. 2020 kl. 12:56 skrev Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>:

    Hei Erik,

     

    Tusen takk for din henvendelse!

     

    Vi beklager på det sterkeste at du har blitt satt i denne situasjonen. For å kunne registrere seg som konsulent via vår nettside så trenger man å fylle inn alle kontaktoppgifter i en registreringsformulær, deretter får man en aktiverings e-post eller sms til mailadressen eller tlf nummer man har oppgitt for å kunne aktivere konton. Om du ikke har registrert deg selv så er det noen som kjenner til dine kontaktoppgifter, kan det være noen i din familie, en datter eller så?

     

    En konto kan ikke bli aktivisert uten en aktiverings e-post, og for å kunne bestille mot faktura så trenger man å oppgi fullstendig personnummer ved neste steg. Det er disse 2 stegene som blir filteret for å ikke kunne bruke andres indentitet til å bestille.

     

    Vi har som min kollega skrev nedenfor tatt bort dine kontaktoppgifter fra vårt system och annullert din «registrering». Denne ble ikke gjennomført da aktiveringslinken ikke ble brukt.

     

    Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre!

     

    Mvh,

    Adriana

     

     

     

    Med vänlig hälsning/Best regards

     

    Adriana Garcia Svendsen

    Customer Service Manager and Campaign Planner, Scandinavia.

     

    Oriflame Cosmetics AB

    P.O. Box 1095, SE-101 39 Stockholm, Sweden

    Visiting address: Mäster Samuelsgatan 56

    www.oriflame.com

     

    NOTE: The information contained in this communication is intended solely for the individual or entity to whom it is addressed; it may also be privileged and confidential even if unmarked as such. If you are not the intended recipient of this message but have received it in error, please notify us immediately by replying to the message and deleting it from your system. We may choose to prosecute the unauthorized use of the content of this communication.

    Think before you print!

     

     

     

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sent: Sunday, 16 August 2020 09:50

    To: Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>

    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Subject: Re: Aktivering e-post

     

    Hei,

     

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

     

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

     

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

     

    Med hilsen

     

    Erik Ribsskog

     

     

    tor. 30. jul. 2020 kl. 13:49 skrev Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>:

     

     

    Hei Erik.

     

    Takk for din henvendelse.

     

    Er det slik at du ikke har registrert deg som medlem hos Oriflame? Vi fikk info på mail den 6 juli at du har registrert deg hos oss. Om du ikke har gjort det så tar vi selvsagt bort hele denne kontoen og sletter all informasjon om deg her.

     

     

    Jeg ønsker deg en superfin dag☺

     

     

     

    Med vennlig hilsen

     

    Eva

    Customer Service & Operations Assistant, Scandinavia

     

     

    www.oriflame.com

     

    NOTE: The information contained in this communication is intended solely for the individual or entity to whom it is addressed; it may also be privileged and confidential even if unmarked as such. If you are not the intended recipient of this message but have received it in error, please notify us immediately by replying to the message and deleting it from your system. We may choose to prosecute the unauthorized use of the content of this communication.

    Think before you print!

     

     

     

     

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sent: Thursday, 30 July 2020 13:14

    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Cc: Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Subject: Fwd: Aktivering e-post

     

    Hei,

     

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

     

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

     

    Vennligst rydd opp!

     

    Med hilsen

     

    Erik Ribsskog

     

    PS.

     

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

     

     

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Oriflame <no_reply@oriflame.com>

    Date: man. 6. jul. 2020 kl. 14:01

    Subject: Aktivering e-post

    To: <eribsskog@gmail.com>

     

    Hvis du har problemer med å se denne mailen, vennligst klikk her.

    GODKJENN DIN E-MAILADRESSE

    Takk for at du valgte Oriflame!

    Vennligst klikk her for å godkjenne din e-mailadresse og for å aktivere ditt konto.

    Hvis du har problemer med bekreftelsen, vennligst kontakt kundeservice.

    Send mail til info@oriflame.no eller ring oss på

     22 97 54 00

    Med vennlig hilsen,

    Oriflame

    Vanlige spørsmål

    Hvorfor velge Oriflame?

    Hvor mye tid krever det av meg?

    Hvordan kommer jeg igang?

    Hvordan finner jeg en konsulent?

    Hvordan kan jeg tjene penger?

    Flere spørsmål

    Kundeservice

     22 97 54 00

    Åpent hverdager mellom 8:00-16:00 og til kl. 21:00 på stengningsdagen.

    Denne mailen kan ikke besvares

    Du er velkommen til å kontakte oss på info@oriflame.no

    Image removed by sender.

  • Og enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Dette er produktet huden din trenger året rundt

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 16:56

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: newsletter@newsletter.tara.no, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, bonnierpublications@bonnier.dk, cecilie@mediafy.com, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, josefin@mediafy.com, kundeservice@bonnier.no, Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, moreshopkundeservice@bonnier.no, newsletter@newsletter.moreshop.no, post <post@finkn.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: tara <newsletter@newsletter.tara.no>

    Date: ons. 16. sep. 2020 kl. 07:13

    Subject: Dette er produktet huden din trenger året rundt

    To: <e.ribs.skog@gmail.com>

    Se nyhetsbrevet i din nettleser

    HELSE

    SELVUTVIKLING

    SKJØNNHET

    OPPSKRIFTER

    SPALTISTER

    ANNONSE

    Visste du dette om kollagen og hud?

    Det er ikke tilfeldig at mange velger å blande kollagenpulver i kaffekoppen eller smoothien på morgenen. Her får du svar på det du kanskje ikke visste om kollagen og hud.

    HVA ER EGENTLIG KOLLAGEN?

    Kollagen er et protein som finnes naturlig i kroppen og er en av hudens viktigste byggeklosser som sørger for at den holder seg glatt og spenstig. En ung hud kan inneholde opptil 80% kollagen.  Men som en naturlig del av aldringsprosessen, avtar kollagenproduksjonen med ca. 1-2 % i året fra slutten av 20-årsalderen. Sol, stress, sukker og usunn livsstil er faktorer som i tillegg virker negativt på huden og som kan fremskynde aldringsprosessen og kollagentapet ytterligere.

    HVORFOR BØR MAN TA KOLLAGENTILSKUDD?

    Et kollagentilskudd kan bidra til å bygge opp kollagennivået og redusere synligheten og fremkomsten av linjer, rynker og appelsinhud. The Solution™ Anti-wrinkle collagen fra Oslo Skin Lab er et 100% rent kollagenpulver med nøytral smak, som kan blandes i valgfri mat og drikke. Det spesielle med nettopp dette kollagenet er at kollagenproteinet er hydrolysert, dvs. brutt ned, ved hjelp av enzymer til peptider som kroppen kan nyttiggjøre seg av. Peptidene (utviklet av Verisol®) har i studier vist å ha god effekt på hudens elastisitet, linjer og rynker.

    Spesialtilbud: Mottakere av Tara sitt nyhetsbrev får i september 65% rabatt på første pakke med The Solution

    Slik lager du ingefær-te

    Gjør underverker for kropp og sjel!

    Les mer

    Slik sminker du deg naturlig – steg for steg

    Fremhev dine beste sider – uten at det synes!

    Les mer

    Har du lite tid til matlaging? Ta en titt på disse sunne og enkle rettene

    Vi har samlet Berit Nordstrands enkleste og raskeste oppskrifter.

    Les mer

    5 filmer du bare må se!

    Kjærlighet, intriger, utroskap, sjalusi, fellesskap og maktkamp – og latter. Her er 5 herlige filmer med sterke kvinner i hovedrollen og høy underholdningsfaktor!

    Les mer

    ANNONSE

    Visste du dette om kollagen og hud?

    Det er ikke tilfeldig at mange velger å blande kollagenpulver i kaffekoppen eller smoothien på morgenen. Her får du svar på det du kanskje ikke visste om kollagen og hud.

    HVA ER EGENTLIG KOLLAGEN?

    Kollagen er et protein som finnes naturlig i kroppen og er en av hudens viktigste byggeklosser som sørger for at den holder seg glatt og spenstig. En ung hud kan inneholde opptil 80% kollagen. Men som en naturlig del av aldringsprosessen, avtar kollagenproduksjonen med ca. 1-2 % i året fra slutten av 20-årsalderen. Sol, stress, sukker og usunn livsstil er faktorer som i tillegg virker negativt på huden og som kan fremskynde aldringsprosessen og kollagentapet ytterligere.

    HVORFOR BØR MAN TA KOLLAGENTILSKUDD?

    Et kollagentilskudd kan bidra til å bygge opp kollagennivået og redusere synligheten og fremkomsten av linjer, rynker og appelsinhud. The Solution™ Anti-wrinkle collagen fra Oslo Skin Lab er et 100% rent kollagenpulver med nøytral smak, som gjør at du kan blande det ut i valgfri mat og drikke. Det spesielle med nettopp dette kollagenet er at kollagenproteinet er hydrolysert, dvs. brutt ned, ved hjelp av enzymer til peptider som kroppen kan nyttiggjøre seg av. Peptidene (utviklet av Verisol®) har i studier vist å ha god effekt på hudens elastisitet, linjer og rynker.

    Spesialtilbud: Mottakere av IForm sitt nyhetsbrev får i september 65% rabatt på første pakke med The Solution

    16. sep 2020

    Du er registrert med denne e-postadressen: e.ribs.skog@gmail.com

    Personopplysninger behandles i henhold til retningslinjene for personvern – Les mer

    Ønsker du ikke lenger å motta nyhetsbrevet? Meld deg av her

  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    [PACS-10439501] Playasia Order 44420013

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 16:43

    Til: Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hi,

    this is not an account that I have set up.

    The trolls have set it up.

    I don’t want to have a Play Asia-account.

    You should sort with your customer-register.

    And I want to know the name of the troll, who has ordered stuff, in my name.

    And I want to know, which better routines, that you’re going to start with, so that this doesn’t happen again, to other people/citizens.

    Erik Ribsskog

    ons. 16. sep. 2020 kl. 04:12 skrev Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>:

    Dear Erik,

    This is Kate, I am the manager here at customer service. I am sorry to hear

    that you have been a victim of identity theft.

    Upon checking your transactions, nothing has been processed on our side.

    Rest assured that the account used has also been tagged on our side. If

    there are any transactions that will go through on this account, it will

    surely be declined. If you want to find more information, your bank should

    be able to provide all the necessary information about the transaction. On

    our side, we are unable to give out more than what you can already see on

    your account.

    If you have any question, please let us know. Thank you for your support.

    Best regards,

    Maria Kathleen Mateo

    Playasia Customer Service Manager

    Email: cs@play-asia.com

    Telephone: +85231450013

    __________________________________________________________

    Leave us a review: www.trustpilot.com/review/www.play-asia.com

    For latest deals, offers and pre-releases visit us at www.play-asia.com

    Follow us on social:

    FB: www.facebook.com/playasia

    TW: www.twitter.com/playasia

    IG: www.instagram.com/playasia

    Was this e-mail helpful?

    https://www.play-asia.com/41/7467r65-773c52n

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Har du husket å lastet ned vår app?

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 16:35

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: VI OVER 60 <abonnement@viover60.no>, abo@viover60.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post@aller.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, info@aller.dk, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: VIOVER60 <abo@viover60.no>

    Date: tir. 15. sep. 2020 kl. 23:21

    Subject: Har du husket å lastet ned vår app?

    To: ERIK PROMPEFJERT RIBSSKOG <eribsskog+prompefjert@gmail.com>

    Norges største magasin for godt voksne og fokuserer på grundig journalistikk med glimt i øyet.

    Vår visjon er å være et magasin til glede, nytte og inspirasjon

    Kjære ERIK 🌺

    Har du husket å laste ned vår app?

    Her finner du vårt eMagasin og arkiv.Du kan lese utgaver fra 2012 og frem til i dag, eller søk på tema du er interessert i.

    Gratis for alle abonnenter!

    Mer informasjon finner du her, eller:

    Gå direkte til innlogging og registrering av ny bruker

    Første gang du bruker tjenesten må du opprette digital bruker.

    Dersom du bruker nettbrett eller smarttelefon anbefaler vi at du laster ned vår app for en bedre leseopplevelse. Merk at du må registrere deg som digital bruker på nettsiden før du kan logge inn i appene.

    Pling – dine favorittmagasiner samlet

    Gjennom tjenesten Pling får du gratis digital tilgang til magasinet eller magasinene du abonnener på. I tillegg kan du få tilgang til en rekke andre magasiner for en tilleggskostnad.

    Pling er en tjeneste fra Aller Media og inkluderer bladene KK, Allers, Se og Hør, Autofil, Båtmagasinet, Vakre Hjem & Interiør, Jeger og På TV, i tillegg til Dagbladet og Dagbladet Magasinet.

    Les mer og prøv Pling gratis i 30 dager her

    Du mottar e-post fordi du har kjøpt et abonnement på VIOVER60.

    Du er registrert med denne adressen: eribsskog+prompefjert@gmail.com

    VIOVER60 kundeservice

    Telefon: 55 21 31 00

    E-post: abo@viover60.no

    Postadresse: PB 1184 Sentrum, 0107 Oslo

    Besøk: Karvesvingen 1, 0579 Oslo

    Org. nr.: 910 119 877

    www.aller.no

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Erika Ribsskog har gitt deg et gavekort!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 16:27

    Til: “MittOppdrag.no” <post@mittoppdrag.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, nettredaktor@nettavisen.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>

    Hei,

    nå har jeg sendt kopi om dette, til deres sjef Stavrum.

    Og da får dere andre der la han drive med dette.

    Dette er om at Mitt Oppdrag for cirka ti år siden lot folk skrive falske kommentarer, om mine IT-ferdigheter, (jeg fikk ikke et eneste oppdrag, gjennom deres tjeneste, likevel så var det mange folk, som skrev negativ feedback der, og det stod der, i mange år, selv om jeg klagde).

    Og dere har også herjet med meg, på deres tjeneste Veggavisen.

    Og så dette tullet på toppen av dette igjen.

    Jeg ønsker som nevnt å få vite navnet, på det trollet, som har  bestilt ‘dritt’, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å få vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre kunder/folk/borgere.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 15. sep. 2020 kl. 22:27 skrev MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>:

    Hei,

    Så vidt vi kan se har det ikke vært noen flere tilfeller av at noen har oppgitt ditt navn etter at vi programmerte om systemet.

    Mvh, Ole Reiersen

    Rådgiver

    MittOppdrag.no

    On 15.09.2020 22:24, Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    det er vel Nettavisen som har Mitt Oppdrag.

    Jeg har tidligere klaget på Nettavisen sitt debattforum Veggavisen osv., (til PFU), husker jeg.

    Så jeg får sende en kopi-mail, til han sørlending-sjefen deres.

    (Jeg ønsker å vite navnet på det trollet, som har bestilt dritt, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal få dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 17. aug. 2020 kl. 18:55 skrev MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>:

    Hei,

    Vi har allerede programmert systemet slik at dersom spesielle ord skrives inn i skjemaet blir det automatisk slettet. Håper dette fungerer.

    Mvh, Ole Reiersen

    Rådgiver

    MittOppdrag.no

    On 17.08.2020 18:06, Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    det går ikke an å være så tafatte.

    Det er vel bare å la IT-avdelingen deres finne ut dette.

    Du får heller sende det opp, til en leder/overordnet, som så kan finne ut av dette, (ved hjelp av IT-avdelingen deres, for eksempel).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 28. jul. 2020 kl. 08:56 skrev MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>:

    Hei Erik!

    Som nevnt tidligere aner vi dessverre ikke noe om personen som legger inn oppdrag og fyller ut skjemaet med ditt navn og epost-adresse. Hva personens egentlige navn og epost-adresse er, er det ikke mulig for oss å vite noe om.

    Mvh, Ole Reiersen

    Rådgiver

    MittOppdrag.no

    On 28.07.2020 07:03, Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    som jeg har skrevet til dere tidligere, så ønsker jeg at dere informerer meg, om hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

    Jeg kan ikke se, at dere har svart om det.

    Så jeg ønsker at dere sender dette, til en leder/overordnet.

    Dere har heller ikke svart angående det som skjedde, for ti år siden, (at folk svertet ryktet mitt, ved å skrive falske kommentarer, om nettstedet som de visst hadde drømt om, at jeg designet for dem).

    Dette er vel egentlig advokat-mat.

    Jeg får sende kopi til fylkesmannen.

    Det er snakk om hundrevis av identitetstyveri-saker, (ikke bare fra deres firma, men også fra hundrevis av andre firma, over hele verden).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    søn. 12. jul. 2020 kl. 17:45 skrev MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>:

    Hei Erik!

    Det er veldig beklagelig at noen ukjente legger inn oppdrag hos oss, og legger inn din epost-adresse som avsender.

    Vi har nå lagt inn spesielle filtre, slik at dersom lignende eposter dukker opp senere blir hele skjemaet ignorert.

    Forøvrig var ikke oppdraget som ble lagt inn, godkjent ennå, og dermed ikke sendt ut til noen leverandører.  Dette oppdraget har derfor ikke ført til noen konsekvenser.

    Ha en fortsatt fin helg!

    Mvh, Ole Reiersen

    Rådgiver

    MittOppdrag.no

    On 12.07.2020 13:37, Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    det er noen jævler/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så jeg ønsker at dere skal informere meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.

    Og jeg ønsker også å få vite, hvilke bedre rutiner/systemer, som dere skal få dere, for å hindre at noe lignende skjer, med andre borgere.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Mener også å huske, at da jeg var registrert, (som web-designer osv.), på Mitt Oppdrag, for cirka ti år siden.

    Så var det vanskelig å få bort troll-kommentarer, under virksomheten min sin nettside.

    Jeg fikk ikke et eneste oppdrag, gjennom dere.

    Likevel så var det mange, som skrev fantasifulle kommentarer, om at jeg hadde jobbet for dem.

    Så dette var bånn i bøtta, vil jeg si.

    Det burde kanskje være enklere, å klage, på troll-kommentarer, hos dere.

    Dere burde kanskje bli flinkere, til å verifisere brukerne deres, (for da tørr kanskje ikke trollene å skrive tull).

    Skjerpings!

    man. 15. jun. 2020 kl. 15:19 skrev MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>:

    Hei Erik!

    Det ser ut som noen har fylt ut skjemaet med din epost-adresse? Uansett, dette slettet vi forrige gang du kontaktet oss, og vi kan ikke se at noen flere slike er lagt inn i etterkant.

    Mvh, Ole Reiersen

    Rådgiver

    MittOppdrag.no

    On 15.06.2020 15:12, Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dere skriver at man har lagt inn korrekt navn.

    Det er sludder, (virker det som).

    Det står ‘Erika’.

    Og også noe om ‘baronesse’ i e-post-adressen.

    Jeg har også tidligere blitt svertet, av deres tjeneste, hvor folk la inn masse falske referanser, for min web-design-virksomhet, før jeg hadde fått, et eneste ekte oppdrag.

    Og dette nektet dere å slette, i mange år.

    (Det er mulig at det står der enda.

    For alt hva jeg vet).

    Så jeg vet ikke hva jeg skal si om Mitt Oppdrag.

    Dere skylder meg en formue i erstatning for ødelagt rykte, (må jeg si).

    Vennligst send om dette til en leder.

    Skjerpings!

    søn. 31. mai 2020 kl. 23:10 skrev MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>:

    Hei Erik!

    Vi har nå slettet oppdraget. Rart at noen har lagt inn dette i ditt navn, med korrekt telefonnummer, epostadresse etc. Forøvrig har ingenting blitt bestilt eller kjøpt i ditt navn. Det eneste er at to leverandører har meldt sin interesse for å få jobben.

    Mvh, Ole Reiersen

    Rådgiver

    MittOppdrag.no

    On 31.05.2020 20:51, Erik Ribsskog wrote:

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no>

    Date: tir. 19. mai 2020 kl. 18:57

    Subject: Erika Ribsskog har gitt deg et gavekort!

    To: <eribsskog+baronessa@gmail.com>

    mittOppdrag .no

    Gratulerer!

    Erika Ribsskog har lagt inn et oppdrag på anbudstjenesten MittOppdrag.no og fått 3 gavekort på 500 kr hver, som han kan gi til hvem han ønsker. Du er en av de disse!

    Slik bruker du gavekortet:

    1. Legg inn et oppdrag på MittOppdrag i valgfri bransje/kategori (håndverker, eiendomsmegler, hotell, osv).

    2. Velg ett av anbudene du får (ingen plikt).

    3. Send en epost til oss med kontonummeret ditt, referansenr 174739-12680, og navnet på leverandøren du valgte. Vi betaler deg deretter straks 500 kr.

    Det er helt valgfritt om du ønsker å bruke noen av anbudene du får, men gavekortet er bare gyldig dersom du har kjøpt produkter/tjenester formidlet via MittOppdrag.

    Gavekortet må brukes innen 3 mnd. Lykke til!

    Hilsen MittOppdrag

    http://mittoppdrag.no

    © 2020 MittOppdrag.no

  • Jeg lurer på om det var hu her, (min grandtante Ingeborg/Ingebjørg), som sa at jeg var eldste sønn av eldste sønn. (Fra DT/BB 26. februar 1986)

    sa at jeg var eldste sønn av eldste sønn

    https://www.nb.no/items/714ac7c9466acd1117f7ee35a1a063bd?page=11&searchText=”mogan”

    PS.

    Jeg lurer også på, om det ikke var sånn, at min grandtante Ingeborg/Ingebjørg, hadde en sønn, (ved navn John Zachariassen, (som bor i Horten eller Holmestrand)), som ikke er nevnt, i dødsannonsen.

    Hm.

    Og når det gjelder min tremenning Øystein Andersen.

    Så er det ikke så lett å se, (i dødsannonsen overfor), at han er adoptert, fra Korea.

    (For å si det sånn).

    Han burde kanskje ha hett Kim, (eller noe lignende), istedet.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min yngre søster Pia.

    Hu sa forresten en gang, (på 80/90-tallet).

    At Øystein var så bleik, til å være fra Korea.

    Så det er mulig, at Øystein, er avkommet, til en amerikansk soldat og en koreansk ‘geisha’, (i forbindelse med Korea-krigen).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Korea-krigen var visst på begynnelsen av 50-tallet, (så jeg nå, på Wikipedia).

    Men det kanskje ha vært sånn, at Øystein sin koreanske mor, var halvt amerikansk.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Hun dattera, (Mona), til John Zachariassen.

    Hu har jeg forresten chatta med, per mail, (i 2019).

    Og hu sa da, at hennes farmor, het Elsa Marie, (og ikke Ingeborg/Ingebjørg), så John er kanskje en nevø, av Ingeborg/Ingebjørg Zachariassen.

    (Noe sånt).

    For jeg har sett navnet John Zachariassen nevnt, minst en gang, på en Berger-gruppe, på Facebook.

    (Så han er nok i slekt med Ingeborg/Ingebjørg.

    Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

    nettmobbing 7 oktober

    https://kokkejaevel.blogg.no/sok-hjelp-sa-dem.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 7. oktober

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: EMF Consult | Kansellert ordre

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. oktober 2020 kl. 21:43

    Til: Odd Magne <odd.magne@emf-consult.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Hei,

    det er vel deres jobb å finne ut av dette.

    Makan til ansvarsfraskrivelse.

    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker også å bli informert om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, med andre folk/borgere.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 15. sep. 2020 kl. 21:40 skrev Odd Magne <odd.magne@emf-consult.no>:

    Hei,

    Betyr dette at du ikke har forsøkt å bestille varer fra oss?

    Om dette er forsøk på misbruk av din identitet beklager jeg dette.

    Håper du finner ut av det. 

    Mvh Odd Magne 

    EMF Consult 

    Sendt fra min Samsung Galaxy-smarttelefon.

    ——– Opprinnelig melding ——–

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Dato: 15.09.2020 20:54 (GMT+01:00)

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Ko: odd.magne@emf-consult.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Emne: Klage/Fwd: EMF Consult | Kansellert ordre

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: EMF Consult – Odd Magne <odd.magne@emf-consult.no>

    Date: man. 17. aug. 2020 kl. 08:09

    Subject: EMF Consult | Kansellert ordre

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Hei Erika,

     

    Jeg ser at du har en kansellert ordre i nettbutikken. Med status Ubetalt ordre kansellert – tidsfrist nådd. Ordrestatus endret fra Avventer betaling til Kansellert.

     

    Om det gikk feil med betalingen, kan du eventuelt prøve på nytt med en av de andre betalingsalternativene 😊

    Vi kan også ordne det slik at du kan få tilsendt faktura dersom det er problemer med å benytte de betalingsalternativene som er i nettbutikken.

     

    Var det andre problemer med utsjekk, ta kontakt så kan vi hjelpe deg med å få fullført ordren.

     

     

    Med vennlig hilsen

    Odd Magne Hjortland

     

         

    Kjærranveien 14  |  3180 Nykirke |  Norway

    E:  odd.magne@emf-consult.no | T: +47  32 87 94 05

    www.emf-consult.no  |  www.facebook.com/emfconsult/

     

    Før du velger å skrive ut denne e-posten, vennligst tenk på miljøet!  – Sendt fra kablet nettverk – helt uten mikrobølger og helserisiko  

     

     

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: [KPOPMART] Welcome!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. oktober 2020 kl. 21:36

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: customer@kpopmart.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: KPOPMART <customer@kpopmart.com>

    Date: tir. 15. sep. 2020 kl. 20:57

    Subject: [KPOPMART] Welcome!

    To: Erika Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

     

    KPOPMART

    HI ERIKA RIBSSKOG,

    THANK YOU FOR CREATING A CUSTOMER ACCOUNT AT KPOPMART.

     

     

    YOUR KPOPMART LOGIN DETAILS

    Here are your login details:

    E-mail address: eribsskog@gmail.com  

     

     

    IMPORTANT SECURITY TIPS:

    Always keep your account details safe.

    Never disclose your login details to anyone.

    Change your password regularly.

    Should you suspect someone is using your account illegally, please notify us immediately.

     

     

    You can now place orders at KPOPMART: KPOPMART