johncons

Stikkord: Bergen

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding, angående Godtebutikken.net




    hei

    Mellom Deg og Anders Hauge

    Anders Hauge 8. oktober kl. 17:33 Rapporter

    veldig bra godtebutikk du har starta! Eg skal bestilla 4 påsar med snop av deg på tirsdag når eg får lønning. Me får sjå kå som skjer. Men eg lurte på når du skal ta inn potetgull, og om det er mange gode sortar potetgull der som ikkje finnes i norge ? Uansett lykke til med både butikken og bloggen!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 19:52

    Hei,

    ja, jeg tenkte jeg skulle selge Walkers crisps, og Hoola Hoops og Doritos tortilla chips, f.eks.

    Disse kommer i 6-7 pakninger a ca. 30 gram.

    Så det blir da ca. 20 kroner i porto, som sjokoladen.

    Problemet er å finne en emballasje, som gjør at potetgullet overlever ferden i posten, fram til Norge.

    Så det sliter jeg litt med.

    Men jeg har jobbet i emballasjeindustrien, som Company Researcher, for Packaging Europe.

    Så jeg vet at det finnes der ute.

    Men jeg har sett emballasje, som koster ca. 20 kroner.

    Og det er litt mye, for da blir prisen kanskje 50-60 kroner, for en samlepose med ca. 200 gram potetgull/snack.

    Så jeg skal prøve å finne en billigere emballasje først.

    Så jeg kan ikke love når jeg skal begynne å selge potetgullet.

    Hvis det blir mye etterspørsel, så kan jeg selge det for 49 kroner, for ca. 200 gram.

    Men det er litt drøy pris, synes jeg.

    Men hvis noen har spesialbestillinger, så kan de sende det på e-post.

    Så kan jeg legge ut det, som en egen vare.

    Og kjøpe det her i England.

    Men da tar det litt lenger tid å få sendt.

    For da må jeg gå rundt i butikker her, og finne den varen, en dag jeg har tid.

    Så da kan det ta kanskje opp til en uke, å få sendt det.

    Men det er bare å bestille spesialbestillinger.

    Eller komme med forespørsler, så kan jeg regne ut en pris.

    Og da finner jeg også ut hva som er populært av godteri/snacks.

    For kanskje også andre i Norge er på utkikk etter disse varene.

    Vi får se.

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    Anders Hauge 8. oktober kl. 22:26 Rapporter

    Takk for svar! Eg får berre smørja meg med tolmodigheit da, ang potetgullet. Kan eg spørja kva som er ditt personlige favorittsnop ? Eg og kameraten min Stig Andresen likar best toblerone og M sjokoladen (men stig likar ikkje m&m's) Er det nokon sjokolade ala toblerone i England som du kan ta inn i butikken ? Toblerone er jo veldig dyr i norge også. men men. Me kjøpe helst når Stig har fått trygd. På tirsdag får du ein bestilling fra meg, sia du har veldig gode prisar og virkar som ein oppegåande kar (på bloggen da). men men

    me får sjå kå som skjer…
    God helg!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 23:18

    Hei,

    ja, de har Toblerone her og.

    Jeg kan se, om jeg finner noen smaker, som de ikke har Norge.

    Vi får se.

    Det hender at jeg også handler på Lidl, og der hadde noe veldig god julemarsipan, sist jeg var der.

    Så kanskje slenger på noen sånne varer og.

    Men lakris og marspian er ikke så vanlig, her i England, som i Norge, synes jeg det virker som.

    Så da er det nesten julekvelden, hvis man finner marsipan og lakris-godteri.

    (Selv om jeg begynner å lære hvor jeg kan finne de forskjellige tingene nå).

    Jeg ble faktisk kalt Erik Marsipan, av mora mi, som liten, for da vi bodde i Skreppestad-blokkene, utafor Larvik, så lagde mora mi marsipan, i juleferien, jula 1976 vel.

    Og da brukte hu gul og grønn konditorfarge, osv., husker jeg.

    Så jeg har alltid vært glad i godteri.

    Farmora mi, pleide å lage kransekake, til jul, til alle i slekta noen år.

    Og da pleide jeg å få formene, som det var marsipan-rester igjen i da.

    Og da fikk jeg spise marsipan fra formene da.

    Selv om det kanskje ikke var helt renslig?

    For kakene blir jo bakt, eller stekt, mener jeg.

    Men jeg har alltid vært en godte-gris, (som det vel kanskje heter).

    Så for meg å drive å godtebutikk, det passer bra tror jeg.

    Takk for interessen!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en Facebook-melding, til en i Bergen, angående Godtebutikken.net




    hei

    Mellom Deg og Anders Hauge

    Anders Hauge 8. oktober kl. 17:33 Rapporter

    veldig bra godtebutikk du har starta! Eg skal bestilla 4 påsar med snop av deg på tirsdag når eg får lønning. Me får sjå kå som skjer. Men eg lurte på når du skal ta inn potetgull, og om det er mange gode sortar potetgull der som ikkje finnes i norge ? Uansett lykke til med både butikken og bloggen!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 19:52

    Hei,

    ja, jeg tenkte jeg skulle selge Walkers crisps, og Hoola Hoops og Doritos tortilla chips, f.eks.

    Disse kommer i 6-7 pakninger a ca. 30 gram.

    Så det blir da ca. 20 kroner i porto, som sjokoladen.

    Problemet er å finne en emballasje, som gjør at potetgullet overlever ferden i posten, fram til Norge.

    Så det sliter jeg litt med.

    Men jeg har jobbet i emballasjeindustrien, som Company Researcher, for Packaging Europe.

    Så jeg vet at det finnes der ute.

    Men jeg har sett emballasje, som koster ca. 20 kroner.

    Og det er litt mye, for da blir prisen kanskje 50-60 kroner, for en samlepose med ca. 200 gram potetgull/snack.

    Så jeg skal prøve å finne en billigere emballasje først.

    Så jeg kan ikke love når jeg skal begynne å selge potetgullet.

    Hvis det blir mye etterspørsel, så kan jeg selge det for 49 kroner, for ca. 200 gram.

    Men det er litt drøy pris, synes jeg.

    Men hvis noen har spesialbestillinger, så kan de sende det på e-post.

    Så kan jeg legge ut det, som en egen vare.

    Og kjøpe det her i England.

    Men da tar det litt lenger tid å få sendt.

    For da må jeg gå rundt i butikker her, og finne den varen, en dag jeg har tid.

    Så da kan det ta kanskje opp til en uke, å få sendt det.

    Men det er bare å bestille spesialbestillinger.

    Eller komme med forespørsler, så kan jeg regne ut en pris.

    Og da finner jeg også ut hva som er populært av godteri/snacks.

    For kanskje også andre i Norge er på utkikk etter disse varene.

    Vi får se.

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en e-post til presten oppe i Ågotnes der







    Gmail – Problemer med kirkeklokker, Ågotnes kirke







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med kirkeklokker, Ågotnes kirke





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Sep 27, 2010 at 1:43 PM





    To:

    "terje.aannerod@fjell.kommune.no" <terje.aannerod@fjell.kommune.no>



    Hei,

    jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian'.
    Og jeg ble forsøkt drept, i Larvik, i 2005.
    Men politiet i Norge, vil ikke etterforske, så jeg må leve i landflyktighet, i England.

    Jeg driver og prøver å finne ut, hva som har skjedd, siden jeg, som er en fredelig og sivilisert tidligere Rimi-butikksjef og HiO IU-student, (og heimevernsmann), i Oslo, blir forfulgt.
    Jeg har hørt at noen i Bergen tuller med meg, og går med t-skjorter og masker, som skal forestille meg, (siden jeg skriver om disse problemene, på blogg).

    Jeg husker i den forbindelse, at jeg prata med en som het Ove, som bodde i Ågotnes, på internett, på 90-tallet, en som kalte seg 'Wazted' vel.
    Tilfeldigvis da.
    Kameraten hans sa at han hadde klippet over ledningen til de elektroniske kirkeklokkene, i Ågotnes.

    En søndag morgen, som han var fyllesyk.
    Stemmer dette, at noen har gjort dette, lurte jeg.
    For han dro også inn til Bergen, og prata med ei som var på chatte-kanalen min, som het Janniche Fjellhaug, fra Nattlandsfjellet, i Bergen.

    Så jeg lurer på om det kan være noen av de som tuller med meg.
    Så jeg bare lurte på om dette med kirkeklokkene i Ågotnes, var kjent.
    (Jeg syntes jeg måtte være høflig mot denne karen, for min farmor het Ågot, nemlig).

    Men men.
    Er dette en kjent historie, at en ungdom/ung voksen, ved navn Ove, klipte over ledningene til kirkeklokkene, i Ågotnes, tidlig en søndag morgen, på 90-tallet.
    Hadde vært veldig bra, hvis dere kunne bekrefte dette, for jeg prøver å finne ut hvem denne personen var igjen, (og om det han skrev om, på internett, stemte), for jeg lurer på om han driver med noe tull, eventuelt.

    Men men.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Nå driver jeg å lager Berger-tegneserie

    Forhistorien:

    Pia, (søstera mi), og Christell, (stesøstera mi), var oppe hos meg, i Leirfaret 4B, hvor jeg bodde alene, en gang, da vi var ca. midt i tenårene vel.

    Jeg ble sur på faren min, pga. noe de fortalte meg.

    (Som jeg har glemt hva var om nå).

    Så jeg sa til Christell og Pia, at jeg skulle gå ned, og kjefte på faren min, nede hos Haldis.

    Og da sa Christell mange ganger, at ‘hvorfor drikker Jeppe, Erik’, (som Christell sikkert hadde lært om, på Svelvik Ungdomsskole).

    For å få meg til å ikke gå ned og kjefte på faren min da.

    Og da skjønte jeg ikke helt, hva Christell mente.

    Men jeg skjønte at hun advarte meg mot å gå ned og kjefte på faren min da.

    Så tenkte jeg på den her episoden igjen, for et par år siden.

    Og da prøvde jeg å se, om jeg klarte å skjønne hva Christell mente, nå.

    Så derfor prøvde jeg å tolke dette diktet til Holberg da, som jeg fant på nettet.

    Og grunnen til at Jeppe drakk, det var, som Holberg skrev, fordi at ‘Degnen gjør meg hanrej’, (som Jeppe sa da, i ‘Jeppe på Bjerget’).

    (Og det var også nevnt noen problemer med skatefuten da).

    Og det betydde, at Degnen, (som var en slags klokker eller kirketjener vel), han gjorde Jeppe sjalu, pga. at han flørta og tulla med Jeppes kone, dvs. Mor Nille da.

    Så i faren min sitt tilfelle, så var det greit det med skattefuten, eller kemneren, som vi vel også sier, i våre dager.

    (For faren min, som var selvstendig næringsdrivende, han klagde ofte over myndighetene og ligningsvesenet da).

    Men Haldis hadde altså også tulla med en såkalt ‘Degn’, eller klokker, et eller annet sted, (hvis man skulle tolke det Christell sa, med ‘Hvorfor drikker Jeppe’, osv).

    Jeg lurte lenge på om dette kunne ha vært en som bodde på Klokkarstua, på Hurum-landet, og at Haldis pleide å ta ferja over dit, fra Svelvik.

    Men nå, i de siste dagene, etter at jeg har lest mer om Berger og Jebsen-familien osv., på Wikipedia osv., så har det begynt å gå opp et lys for meg her, tror jeg.

    Så sånn her tror jeg det nok må ha vært nå:

    haldis møter Arve aka Bergen

    PS.

    Her er del 2:

    berger 2

    PS 2.

    Her er del 3:

    berger 3

    PS 3.

    Her er del 4:

    berger 4

    PS 4.

    Her er del 5:

    berger 5

    PS 5.

    Her er, (foreløbig ihvertfall), siste del:

    berger 6

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    mer om berger kirke

    http://no.wikipedia.org/wiki/Berger_kirke

    PS 7.

    Det her, (om at Christell sa/skreik flere ganger, til meg, ordene ‘hvorfor drikker Jeppe, Erik’, i gangen, i leiligheten jeg bodde alene i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, ca. midt på 80-tallet vel, i 1986, eller 87, eller noe, kanskje), det skrev jeg forresten også om, på bloggen, en av de første månedene, som jeg hadde denne bloggen, nemlig i mars 2008.

    Her er mer om dette:

    https://johncons-blogg.net/2008/03/det-var-en-gang-christell-og-pia-var.html

  • Noen i Bergen søker på ‘Erik Ribsskog hater Morten Woll’. Men jeg vet ikke hvem Morten Woll er engang. Jeg hater vel ikke så mange heller. Men men

    erik ribsskog hater morten woll

    PS.

    Altså, jeg er ikke fra Bergen, men jeg er fra Berger, i Vestfold.

    Men det var en gutt som bodde der, som het Arve, som var fra Bergen, og som ble kalt ‘Bergen’ da.

    Men men.

    Og det finnes en kopi av Berger kirke, i Ytre Arna, utenfor Bergen, siden Jebsen-familien, hadde ‘fabrikk-byer’, både på Berger og i Arna da.

    Så sånn er det.

    Bare i tilfelle noen lurte, siden det visst også er noen i Bergen som flyr rundt med noen hjemmelagde johncons t-skjorter osv.

    (Ifølge en som skrev kommentar på bloggen, som har gått på forfatterlinja, ved Høgskolen i Bø, visstnok).

    Hvis ikke det bare var noe tull da.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Noen i Bergen søker på ‘Christell Humblen lå med Jan Snoghøj’. Det vet ikke jeg noe om, men begge er veldig liberale seksuelt, vil jeg si, så hvem vet

    bergen christell humblen jan snoghøj

    PS.

    Og for de som ikke kjenner ‘Haldis-familien’, så har disse to samme mor, nemlig Haldis Humblen.

    Men Jan er ca. 10 år eldre enn Christell, blir det vel.

    Og de er vokst opp sammen, i ‘Haldis-huset’, på Bergeråsen.

    Så kanskje det er derfor Christell ikke ville prate om gamle dager, (da jeg ringte henne, for et par år siden), fordi hun har hatt en romanse med sin ti år eldre halvbror?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Noen har sendt en e-post, om at de så noen med trynet mitt, på en t-skjorte, i Bergen, her om dagen. Huff og huff







    Gmail – Kjendis på ordentlig!







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Kjendis på ordentlig!





    Kenneth Moe

    <kenn.moe@gmail.com>





    Sat, Sep 4, 2010 at 1:33 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Da jeg var på vei til bokhandelen på studentsenteret i Bergen i går,

    la jeg merke til t-skjorta på en fyr som kom mot meg. Herregud, tenkte

    jeg, det er ikke bare jeg som leser denne fantastiske bloggen, det

    finnes andre fans som går rundt omkring her til lands: Trykket på

    t-skjorta var DITT ansikt, Erik!

    "Erik Ribsskog!" utbrøt jeg, og vi hadde en hyggelig liten samtale om

    hvor storveis vi syns dette bloggprosjektet ditt er.

    Alt godt!

    K på romanfabrikken.blogspot.com






    PS.

    Det der, det har jeg tenkt at jeg skal klage på.

    (Jeg har det faktisk i ‘Å gjøre’-haugen her).

    Men jeg har ganske mye annet å gjøre også.

    Så det er ikke alltid jeg får dykket så mye ned i den haugen.

    Men men.

    Fordi, jeg tror litt, at det nok er for å gjøre narr av meg, det da.

    Så det er jeg ikke så helt begeistret for, må jeg innrømme.

    For det andre, så er det trykket, på den t-skjorta, (som jeg har sett på en video, som noen sendte).

    Det trykket er jo tatt fra et bilde, som jeg har copyright til.

    Og jeg har vel copyright til mitt eget ansikt også, får jeg håpe.

    Så dette er jeg ikke så begeistret for.

    Her sitter jeg nesten 24 timer i døgnet, og skriver blogg.

    Om problemer med mangel på rettigheter i Norge osv.

    Og er arbeidsledig, og må spise sånne bokser med bønner og nudler osv., (og noen ganger bare ris, selv om det er en stund siden), innimellom, ihverfall.

    Også skal noen rappe mine copy-rettigheter, å lage t-skjorter, og andre ting, med trynet mitt og sånn på.

    Nei, da blir jeg litt ‘irriterings’.

    Selv om denne bloggen først og fremst er om, å kjempe for at folk skal få rettighetene, som de har krav på, i Norge, (og også litt i utlandet, som nordmann i EØS-området og i USA, osv).

    Så jeg er ikke helt sikker på egentlig, hvordan jeg skal gjøre det med sånne ting.

    Men jeg er også blåruss, så instinktene mine, de sier at jeg må klage.

    Og hvis det bare er for å gjøre narr, så er ikke det noe morsomt, synes jeg.

    Men jeg får se om klarer å få klagd noe mer på det her.

    Jeg har en ganske tjukk bunke, med ark, over ting jeg skulle ha gjort.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er den haugen jeg har, med papirer, om ting jeg burde fått gjort.

    Som jeg får se om jeg klarer å få redusert litt på, etterhvert.

    Jeg skal prøve ihvertfall.

    Vi får se jeg om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    Photo 1480

    PS 3.

    Og når jeg tenker mer på det nå.

    Så hadde det kanskje vært bra, å hatt kontroll på sånt.

    For jeg vil jo ikke det, at noen kanskje litt halvveis ‘lugubre’ personer, skal tjene penger, på å trykke trynet mitt, på noen t-skjorter osv.

    Nei, jeg får tenke litt mer, på hvordan jeg skal gjøre dette.

    De som jeg savner, at skriver osv.

    Det er avisene i Norge.

    Hvor er de?

    Hva driver de med?

    Vi får se hva som skjer.

    Jeg kommer nok kanskje til å trenge en assistent, eller to, til å drive med det her, hvis det her tar av.

    Og da må jeg jo ha noen inntekter og, til å betale lønninger og sånt av.

    Så derfor er det dårlig, at dette foregår, utenfor avisenes verden, av en eller annen rar grunn, synes jeg.

    Det virker som at det bare er ‘elitister’, som avisene ønsker å skrive om.

    Og ikke om vanlige folk.

    Altså at vi lever i en elitistisk verden da, hvor andre folk blir tullet med.

    Det kan kanskje virke litt sånn, at det er dette som foregår, synes jeg.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Og jeg er forresten fra Berger i Vestfold, og ikke fra Bergen.

    Så hvorfor noen går rundt med t-skjorter, med mitt ansikt på, i Bergen, (hvis det stemmer), det skjønner jeg ikke helt.

    Men, da jeg jobba som butikkleder, i Rimi, på 90-tallet, så hadde jeg jo internett, fra 1996.

    Og, det var sånn, at jeg ga ganske mye på jobben, (mye fordi jeg måtte det, men også fordi jeg syntes det var artig, å være leder, og også fordi jeg prøvde å få meg en karriære da).

    Så jeg jobba ofte hardt, og ble sliten da.

    Så på fritida, så var det ikke sånn, at utelivet på byen, frista så mye, alltid.

    (Ihverfall ikke midt i uka.

    Men jeg gikk noen ganger ut på byen, på lørdagskvelder, f.eks.

    Men men).

    Så da ble det sånn, at jeg satt foran PC-en om kveldene, og spiste masse mat, som pizza og kebab og burger osv.

    Siden jeg trengte mye mat, siden jeg jobba hardt, og siden jeg ikke fikk til å spise så mye på jobben, i hvertfall ikke de siste årene jeg var leder i Rimi.

    For da, så er det alltid noe som hefter og avbryter.

    Så en butikksjef i Rimi, han kan sjelden sitte ned en halvtime, og ha lunch, sånn som kontorfolk kan, f.eks.

    (Magne Winnem, husker jeg, han prøvde å løse det problemet der, ved å sende noen unge kassadamer, inn på spiserommet, for å smøre brødmat til seg.

    Men det, det fikk han kjeft for da, av noen assistent-damer, som var litt feminister kanskje.

    Så det kan man ikke gjøre, som mannlig butikksjef, i Norge.

    Men det er mulig at man kan gjøre det i andre land.

    Hvem vet.

    Jeg skjønte automatisk det, at jeg ikke kunne sette ei kassadame, til å smøre mat for meg, sånn at jeg kunne få spise i fred.

    Da ville det bare blitt bråk.

    For det var ikke jobben deres da.

    Det skjønte jeg helt av meg selv, uten problemer, at der gikk det en grense.

    Men det skjønte ikke Magne Winnem da.

    Kanskje fordi han er fra en kristen familie, hvor man er ganske patriarkiske osv. da.

    Hva vet jeg.

    Men, jeg ville ikke heller ha gjort det sånn.

    Hvis det var ei kassadame der da, som av en eller annen grunn.

    (Som kanskje virka som en bagatell for meg, som var i ‘Rimi-leder verdenen’, en god del av den tida, et sted som kunne være litt spesielt, avhengig av kolleger osv., for vi var jo et leder-team, i butikkene, ihvertfall i de butikkene jeg var assistent).

    Så kanskje kassadama ville ha tulla med brødskivene, og spytta under pålegget, for eksempel.

    Hvis man hadde satt ei kassadame, som ikke likte en, til å smøre mat for en.

    Så det tenkte jeg aldri på, som en realistisk mulighet engang, å be ei kassadame smøre brødskiver for meg, som butikkleder, siden butikkledere ofte ble avbrutt, av retur i kassa og kunder og selgere osv.

    Men Magne Winnem, han regna med at det ville være uproblematisk.

    Så her kan man se, at det var en kulturforskjell, (eller hva man skal kalle det), mellom meg og Magne Winnem.

    Kanskje fordi at jeg vokste opp med masse, mer eller mindre, feministiske søstre/stesøstre og kusiner og at mora mi nok kanskje var, mer eller mindre, feministisk.

    Mens Magne Winnem kanskje vokste opp i en mer kristen og bibeltro familie-verden, i Røyken, (et sted ganske langt fra Berger, hvor jeg bodde, så jeg hadde opprinnelig ikke noe oversikt, (da jeg begynte på skole i Drammen, det året jeg var russ), over hvordan forholdene var ute i Røyken osv., og i de forskjellige familiene osv., der da), hvor ting mer fulgte kristendommens og bibelens regler om dette?

    Det er mulig.

    Noe sånt var det nok ihvertfall.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men).

    Så jeg spiste mye etter jobben da.

    Og var på irc.

    For jeg var også op, (det betyr operatør, dvs. en slags administrator/sjef da), på den norske irc-kanalen #quiz-show, på EF-net.

    Jeg var fast der, i noen år, for det var en av de få norske irc-kanalene, hvor det skjedde noe.

    Og jeg hadde ikke så mange gode venner, i Oslo.

    Mine søsken og Magne Winnem osv., de var litt sånn strenge og alvorlige, alltid nesten.

    Mens på irc, så hendte det at jeg kunne chatte med folk som var litt mer ‘laid back’ da.

    Og det var en befrielse for meg.

    For det var nesten klaustrofobisk, for meg, syntes jeg, rundt 1995, i Oslo.

    For jeg kjente ingen, som hadde et behagelig vesen, som jeg kunne prate med om forskjellig da, syntes jeg.

    Men irc løste delvis dette problemet for meg, vil jeg si.

    For på #quiz-show og #Oslo og #Norge og #Sol.20ognoe, osv. på undernet, så kunne man noen ganger treffe på hyggelige norske folk.

    Og jeg startet også en irc-kanal selv, #blablabla.

    For David Hjort fra jobben, og Glenn Hesler, som jeg kjente gjennom tremenningen min Øystein Andersen, i Lørenskog, de fikk også seg internett.

    Så da chatta vi på irc-kanalen min da, (eller ihvertfall som jeg startet), #blablabla da.

    Og der dukka det også opp, mer eller mindre tilfeldig nesten.

    Folk som jeg tilfeldigvis hadde chatta med andre steder da, og som jeg syntes var joviale og sosiale og kanskje hyggelige eller trivelige da.

    Eller ihvertfall interessante kanskje.

    Eller hva man skal si.

    Folk med irc-nick som Tosh, (Torstein Bjørnstad, fra Trondheim), Cilla, (Janniche Fjellhaug, fra Nattlandsfjellet, i Bergen), Zera, (Linda Wold, fra Halden).

    Og også en kar, fra ‘Strile-landet’, (det vil vel si ‘bonde-landet’, på vanlig norsk, og ikke Bergensdialekt), rundt Bergen, som kalte seg ‘Wasted’ vel, eller ‘Wazted’, eller noe sånt.

    (Pluss at folk som var bekjente av enten David Hjort eller Øystein Andersen/Glenn Hesler, de kunne også stikke innom den kanalen, noen ganger, og bare si ‘hei’ kanskje.

    Noe sånt).

    Han var fra et sted som het Ågotnes.

    Og han syntes jeg da, at jeg nesten burde oppføre meg litt høflig mot da.

    Siden farmora mi het Ågot, nemlig.

    Han, og noen kompiser, de kjørte også inn til hun Cilla, i Bergen.

    Husker jeg at de prata om, på #blablabla, at de skulle gjøre en dag.

    Uten at jeg fikk med meg, hva som skjedde i detalj da.

    Men men.

    Så kanskje det er de folka i Ågotnes, som driver å tuller meg meg nå, tenker jeg.

    Hvem vet.

    Jeg vet ikke helt hvor jeg har de folka, så jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det.

    Men men.

    Han Wazted, han hadde forresten kutta av ledningene til de elektriske kirkeklokkene, til kirka i Ågotnes.

    Og var litt som en legende der, (skjønte jeg), på grunn av det.

    For det var en søndag morgen da, som han var fyllesyk osv.

    Og da hadde han blitt irritert på kirka, (som var like ved huset dems da, var det vel), og kutta av ledningene til kirkeklokkene der da.

    Så det var en litt artig historie, fra 90-tallet vel, husker jeg at jeg syntes da.

    (Det var litt artig for meg, å høre om hva som skjedde på et sted som het Ågotnes, (husker jeg at jeg syntes), siden farmora mi het Ågot, og var nesten som en mor for meg, ihvertfall noen år, under oppveksten min, på 70 og 80-tallet da.

    Siden min egen mor, kanskje var litt kald, som person, så var det litt artig syntes jeg, å ha en ganske snill, (vel), farmor, som het Ågot da.

    Så derfor syntes jeg det var artig, med det navnet, Ågotnes, da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her kan man se det, at Ågotnes, det ligger ganske fint til, (må man vel si), på en øy, like utenfor Bergen:

    ågotnes utenfor bergen

    PS 6.

    Jeg lurer på om han ‘Wazted’ egentlig het Ove.

    (Det samme som fetteren min, Ove Olsen, fra Son).

    Lurte jeg på såvidt nå.

    (Jeg mener å huske det, at hu Cilla, en gang nevnte det, ihvertfall.

    Men men).

    Bare noe som plutselig dukket opp i underbevisstheten her nå.

    Mer eller mindre tilfeldig vel.

    Så da er det kanskje mulig å spore opp han, hvis det er riktig.

    Vi får se om det er mulig.

    Vi får se.

    PS 7.

    Man kan også se det, at øverst til høyre, på kartet over Bergen.

    Der ligger Ytre Arna, hvor de har en kopi av Berger kirke.

    Siden Jebsen-slekten, hadde to ‘fabrikk-byer’.

    Både på Berger på Østlandet, og i Ytre Arna, på Vestlandet.

    Faren min, han likte ikke Jebsen-kirka, på Berger.

    Antagelig siden han het Arne.

    Og siden Jebsen-kirka hadde en kopi, i Ytre Arna?

    Kanskje det finnes en dame der, som heter Arna, som er litt som min fars tvilling?

    Det skulle vel kanskje ikke forrundre meg, nå i vår moderne og kanskje noen ganger litt overnaturlige verden(?)

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 8.

    Nå er jeg ute på Ågotnes der, og leiter etter han Tor-Ove Angeltveit, som jeg lurer på om er han ‘Wazted’, fra #blablabla, på irc.

    Vi får se om jeg klarer å finne han, der ute.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    ågotnes tor-ove angeltveit

    PS 9.

    Jeg lurer på om det her er ‘kyrkja’ til ‘n Wazted.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    kyrkja til n wazted

    PS 10.

    Er det her ute i Ågotnes/Fjell der, på Sotra, (ved Bergen), lurer jeg:

  • Når det gjelder kraftlinjer i Hardanger, så har jeg tidligere foreslått, at man kunne lagt en rørledning, fra Nordsjøen inn til Bergen, med olje/gass

    kraftverk

    http://www.dagbladet.no/2010/08/06/kultur/herborg_krakevik/gert_nygardshaug/miljo/miljoforkjemper/12857970/

    PS.

    For jeg har selv sett det, at avstanden fra Bergen til oljefeltene i Nordsjøen.

    Den avstanden er veldig kort.

    Så kanskje det var et område på Vestlandet, like ved Bergen, som de kunne brukt til å ha olje- eller gass-raffineri da.

    Så hadde man sluppet de kraftmastene, over noen av Norges, (og vel også verdens), fineste fjorder vel.

    Bare et forslag.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se det, at Troll-feltet ligger rett utenfor Bergen:

    troll feltet er like utafor bergen

    http://www.museumsnett.no/ntm/no/utstillingene/Jakten_oljen/kart.htm

    PS 3.

    Og her kan man se det, at Troll-feltet, (som altså er rett utafor Bergen), er et av verdens største gassfelt:

    trollfeltet et av verdens største gassfelt

    http://no.wikipedia.org/wiki/Trollfeltet

    PS 4.

    Så jeg mener det er mange ting, som regjeringen kunne ha utredet her.

    For eksempel, hvor går strømmastene til Bergen nå?

    Kan det bygges i de samme strømgatene?

    (Dette leste jeg at noen foreslo i en annen nettavis i dag vel.

    Hvis jeg skjønte hva som ble foreslått riktig).

    Og hvorfor kan man ikke bygge en kort rørledning, inn til Bergen, (fra f.eks. Troll-feltet)?

    Man har jo rørledninger som går helt til Storbritannia og også til Tyskland/Nederland.

    Og her i England, vet jeg at gass og kull blir gjort om til strøm.

    (Mener jeg å ha lest ihvertfall).

    Hvorfor kan man ikke gjøre det også på Vestlandet?

    Så slipper man å ødelegge de fine fjordene, i Hardanger, osv., (lenger sør på Vestlandet).

    Man kan vel legge et gassraffineri, et sted som ikke er naturreservat eller registrert som et sted i verdens naturarv, osv.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Hvorfor har man ikke tenkt på dette i Arbeiderpartiet og i Norge.

    En slik løsning burde vel nesten være innlysende.

    Hvem vet de driver og tuller med i regjeringen osv.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Her kan man se det, at Berger, hvor jeg vokste opp, det er nesten som at det er på Vestlandet. Jebsen-familien masseproduserte til og med kirkene

    berger på vestlandet

    http://no.wikipedia.org/wiki/Berger_kirke

    berger på vestlandet 2

    http://no.wikipedia.org/wiki/Ytre_Arna_kirke

    PS.

    Da jeg vokste opp på Bergeråsen, så bodde det også en gutt som het Arve der, som ble kalt ‘Bergen’, fra Bergen da.

    Og han hadde nok da forvillet seg inn i Ytre Arna kirke, som barn.

    Og så har han plutselig gått ut, og så var han på Berger da.

    Sikkert noe sånn som har skjedd.

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Han gutten, Arve aka. Bergen, ble også jaget, av en på Berger.

    Av en som het Olafsen, tror jeg.

    Noe sånt.

    Dette var i 1989, hvis jeg husker riktig.

    Han Arve aka. Bergen, hadde ikke noe sted å bo.

    Så han fikk lov å bo hos meg, i noen dager, i påsken 1989 vel.

    Men det var egentlig rommet til søstra mi, (som var mitt gamle rom, men søstra mi hadde det fra ca. jula 1988, da hu flytta opp fra Haldis).

    Og jeg kjente ikke han Arve så bra.

    Så jeg lot han bare bo der et par dager.

    Det var vel kanskje søstra mi som lot han bo der.

    Jeg vet ikke hvordan han kom inn hos oss.

    Plutselig var han bare der liksom.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Så han var der nok ikke som min kamerat, han Bergen.

    Men han var der nok som bekjent av søstra mi.

    Men, så flytta plutselig søstra mi ned til Haldis igjen, i en dag eller to.

    Og da sa jeg fra til Arve aka. Bergen, at nå hadde han bodd der lenge nok.

    Så sa han, at han kunne flytte ut dagen etter.

    Og så tagg han, og ville låne et pornoblad.

    Så jeg ga han vel et faren min sine pornoblad, eller hvem sitt det kan ha vært.

    Bare et vanlig Aktuell Rapport, eller noe, kanskje.

    Noe sånt.

    Som faren min pleide å kjøpe ihvertfall.

    Men det var da jeg bodde i Hellinga.

    Så det pornobladet var det kanskje jeg som hadde kjøpt da.

    Men jeg var bare glad for å bli kvitt han, så da lot jeg han låne pornobladet da.

    For han var egentlig ikke min kamerat.

    Men han var veldig vanskelig å bli kvitt, når man først hadde sluppet han inn i huset.

    Og han gjorde ingen tegn, til at han kom til å dra igjen.

    Så jeg måtte ta en sånn skikkelig alvorsprat med han, en kveld, like før vi skulle legge vårs, var det vel.

    Og det var kanskje den andre eller tredje kvelden han sov der, eller noe.

    For ellers så hadde han vel flytta inn fast der, tenker jeg, helt til faren min solgte huset, noen måneder seinere.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Men jeg bodde jo i det huset, i Leirfaret, fra 1981 til 1989.

    Men faren min bodde ikke der.

    Men han eide det.

    Men da var det kanskje sånn, at den leiligheten, at den hadde jeg hevd på.

    Siden faren min aldri sov der?

    Så kanskje jeg skulle hatt pengene for den leiligheten da.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.