johncons

Stikkord: Christian Grønli

  • Mer fra bl.a. min tremenning Øystein Andersen, aka. ØA, på #blablabla



    [05:10] <jc_away> hehe ikke dårlig
    [05:11] <jc_away> det var bra skorpion
    [05:11] <jc_away> vi får se om stavrum også gjør det
    [05:11] <jc_away> at han kreditterer

    [05:12] <jc_away> det er vel sånn at jeg ikke tror det før jeg får se det men
    [05:12] <jc_away> at han stavrum kreditterer
    [05:12] <jc_away> men takk for støtte for stavrums blogg da

    [05:12] <jc_away> sorry at jeg maste mye om den bloggposten
    [05:13] <jc_away> jeg får oppdatere om det her og på bloggen og vel, mens jeg er i farta
    [05:13] <jc_away> vi får se

    [05:13] <jc_away> bbl
    [05:14] * Guro (~eat@20.85-200-22.bkkb.no) Quit ( Ping timeout: 483 seconds )
    [05:15] * iDyll (~eat@20.85-200-22.bkkb.no) has joined #blablabla

    [05:16] <skorpion> np
    [05:16] <skorpion> tviler på at Stavrum er mann nok til å beklage sine feil

    [05:19] <skorpion> ser ut som du har en stortingsrepresentant i slekta
    [05:20] <skorpion> og en ordfører
    [05:20] <skorpion> forøvrig skuffende at det ikke lå noen side om deg der, på wikipedia. dog har jeg sett at xiandos har en ganske fin en

    [05:23] <jc_away> ja da, ole konrad ribsskog var på tinget
    [05:23] ->> You are now known as john_cons
    [05:23] <john_cons> og han var også ordfører i trondheim
    [05:23] <john_cons> og en annen ribsskog var ordfører i stavanger

    [05:24] <john_cons> ja jeg vet ikke hvor fin den siden til xiandos er men
    [05:24] <skorpion> det stod i alle fall en del på den. ganske utfyllende
    [05:24] <skorpion> men jeg kan jo ikke si noe om hvor korrekt den er

    [05:24] <john_cons> nei, jeg skreiv noen kommentarer der selv og
    [05:24] <john_cons> jeg fikk jo sletta en blogg av xiandos
    [05:25] <john_cons> så jeg er litt var for han og

    [05:25] <john_cons> men men
    [05:25] <john_cons> jeg har begynt å drikke mer cola nå
    [05:25] <john_cons> så da blir jeg kanskje litt på tuppa
    [05:25] <john_cons> hvem vet

    [05:25] <skorpion> ja, jeg ser at du har redigert en del der
    [05:25] <john_cons> var coca-holiker i gamle dager
    [05:25] <john_cons> ja stemmer
    [05:25] <john_cons> det på xiandos har vært der ganske lenge

    [05:26] <john_cons> og det er også en stund siden jeg skreiv der
    [05:26] <john_cons> jeg har jo johncons-fanclub.net
    [05:26] <john_cons> hvor jeg prøver å forklare sjæl

    [05:26] <john_cons> om hva jeg har drivi med osv
    [05:26] <john_cons> men men
    [05:26] <skorpion> jepp
    [05:27] <skorpion> hehe, jeg liker beskrivelsen din av familien din der

    [05:27] <john_cons> jeg har ikke hørt noe mer om det mette marit greiene
    [05:27] <john_cons> ja hva var det jeg skreiv igjen da
    [05:27] <skorpion> "Mens det jeg tenker på med 'white thrash', det er at faren min alltid drikker, søstra mi røyker alltid hasj, broren min skal alltid være bask og tøff, og konge på byen i Oslo, tanta mi Ellen, er sånn hippie-dame, som pleide å dyrke marijuana, i hagen."

    [05:27] <skorpion> "Mormora mi Ingeborg, pleier å kjøpe klær på loppemarket, og stesøstra mi Christell, pleier å gå med joggebukse på julaften osv."
    [05:28] <skorpion> "Og onkelen min Martin Ribsskog, han pleier sjelden å vaske seg, og er en sånn hillbilly-type da, som kjører rundt i biler som skulle vært vraka for lenge sida, og har fullt av våpen på gården osv."

    [05:30] ->> You joined channel #blablabla
    [05:30] ->> Topic is: Ny Isbre-mint butikk: www.Isbre.net
    [05:30] ->> Topic set by john_cons!~v_beider@host86-148-252-176.range86-148.btcentralplus.com on 13.01.2011 21:28:15

    [05:30] ->> Attempting to join #quiz-show
    [05:30] ->> Channel Modes are: +tn
    [05:30] ->> Channel created on 31.12.2010 09:58:40
    [05:31] <john_cons> ja det er vel omtrent sånn det har vært

    [05:31] <john_cons> selv om det var fra før bestemor ingeborg døde
    [05:31] <john_cons> hadde kanskje valgt noen andre ord nå
    [05:31] <john_cons> og det var christian grønli som brukte uttrykket 'white thrash' om bergeråsen

    [05:31] <skorpion> jaja
    [05:31] <skorpion> men du tar jo familien din på kornet
    [05:31] <john_cons> jeg syntes det var fint der, ved fjorden osv
    [05:31] <iDyll> men cons, jeg må få adressen din så jeg kan sende deg manus-utkast

    [05:31] <iDyll> har allerede komet ganske langt
    [05:32] <iDyll> kommet.
    [05:32] <john_cons> manus-utkast?
    [05:32] <john_cons> det er bare tull synes jeg

    [05:32] <iDyll> jah, sa jo jeg skulle lage manus
    [05:32] <iDyll> jeg synes ikke
    [05:32] <john_cons> og jeg har sagt at jeg ikke vil ha noe manus
    [05:32] <iDyll> verd å prøve

    [05:32] <john_cons> først må det komme i avisene hva som har skjedd
    [05:32] <iDyll> gode penger i det
    [05:32] <john_cons> ja men en ting av gangen
    [05:33] <iDyll> hvor lang tid skal du bruke på det?

    [05:33] <john_cons> det får du spørre avisene om
    [05:33] <iDyll> du må tenke litt mer tredimensjonalt
    [05:33] <john_cons> hvor lang tid de bruker
    [05:33] <john_cons> nei jeg må ingenting

    [05:33] <iDyll> du kommer jo ikke frem der, da får du ta det andre veien rundt
    [05:33] <john_cons> slutt å mas
    [05:33] <iDyll> med et manus/bok – kanskje til og med film

    [05:33] <john_cons> jeg er litt var for sånne forslag
    [05:33] <iDyll> da er de NØDT til å skrive
    [05:33] <iDyll> da tvinger du avisene
    [05:33] <john_cons> for jeg har sett at folk spekulerer i å rappe bildene mine fra Flickr osv

    [05:33] <john_cons> de spekulerer i at jeg ikke har råd til å saksøke de
    [05:34] <iDyll> kan seriøst ikke bruke bilder av deg om du faktisk er forfulgt
    [05:34] <john_cons> han som har den bloggen på nynorsk

    [05:34] <iDyll> er nødt til å bruke andre.
    [05:34] <john_cons> derfor passer jeg bedre på rettighetene mine nå
    [05:34] <john_cons> og vil ikke ha noe med anonyme folk å gjøre om sånt

    [05:34] <iDyll> du har ingen rettigheter så lenge du ikke har penger eller ikke er i norge
    [05:34] <iDyll> dette lager penger
    [05:34] <john_cons> hvis jeg vil selge noen rettigheter, så vil jeg kontakte et film-selskap selv

    [05:34] <iDyll> det kommer du ingen veg med
    [05:35] <john_cons> jeg orker ikke mas
    [05:35] <iDyll> dette er sjansen, jeg gir deg mulgiheten
    [05:35] <john_cons> nå har jeg sagt min mening

    [05:35] <iDyll> ok, men jeg sender deg allikevel
    [05:35] <john_cons> jeg vet jo ikke hvem du er engang
    [05:35] <iDyll> det er fordi ingen trenger vite hvem jeg er
    [05:35] <skorpion> iDyll: ta et nei for et nei da

    [05:35] <iDyll> jeg liker ikke at folk vet alt om meg
    [05:35] <john_cons> nei det blir jo bare tull
    [05:35] <john_cons> slutt å plag meg iDyll
    [05:36] <john_cons> du er bare en sleiping som vil stjele noen rettigheter til noe manus

    [05:36] <john_cons> sånn som jeg ser det
    [05:36] <skorpion> exactimo
    [05:36] -> *blablabot* op (sensurert av johncons-blogg)
    [05:36] * blablabot sets mode +o john_cons for #blablabla

    [05:36] <iDyll> så, skal du la meg få alt da, eller vil du ikke heller ta imot det jeg gir deg?
    [05:36] * john_cons sets mode +b *!*@20.85-200-22.bkkb.no for #blablabla

    [05:36] * iDyll was kicked by john_cons (~v_beider@host86-148-252-176.range86-148.btcentralplus.com) Reason (iDyll)
    [15:46] ->> You joined channel #blablabla

    [15:46] ->> Topic is: Ny Isbre-mint butikk: www.Isbre.net
    [15:46] ->> Topic set by john_cons!~v_beider@host86-148-252-176.range86-148.btcentralplus.com on 13.01.2011 21:28:15

    [15:46] ->> Attempting to join #quiz-show
    [15:46] ->> Channel Modes are: +tn
    [15:46] ->> Channel created on 31.12.2010 09:58:40
    [16:46] * PiratRaff (~PirateRaf@68.81-166-236.customer.lyse.net) Quit ( Ping timeout: 488 seconds )

    [18:16] * Oystein_A (~oa@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no) has joined #blablabla
    [18:25] * neocon (DRJIMSHORT@bl110a.studby.ntnu.no) Quit ( Leaving )

    [18:53] -> *blablabot* op (sensurert av johncons-blogg)
    [18:53] * blablabot sets mode +o john_cons for #blablabla
    [18:56] <@john_cons> hallå ØA
    [18:56] <@john_cons> long see

    [18:56] <@john_cons> åssen går det da
    [18:56] <@john_cons> hvordan går det da?
    [18:57] <@john_cons> jeg har lagd avstemning om deg
    [18:57] <@john_cons> bare så du veit det

    [18:58] <Oystein_A> jaha, hvor da, på bloggen?
    [18:58] <@john_cons> stemmer
    [18:58] <@john_cons> et sec
    [19:00] <Oystein_A> jeg finner ingen avstemning jeg


    [19:01] <@john_cons> joda
    [19:01] <@john_cons> fant den nå
    [19:01] <@john_cons> du må bare sjekke den linken der
    [19:01] <@john_cons> det er for å huske hva som har skjedd, med forskjellige folk

    [19:01] <@john_cons> for det har vært ganske mye
    [19:01] <@john_cons> det er lett å glemme mye
    [19:01] <@john_cons> for jeg har hatt et hektisk liv
    [19:01] <@john_cons> ihvertfall til tider

    [19:01] <@john_cons> men men
    [19:01] <@john_cons> brb
    [19:02] <@john_cons> vi får ta punkt for punkt, forresten
    [19:02] <@john_cons> brb
    [19:02] <Oystein_A> jeg husker ikke halvparten av det, men du har kanskje bedre husk enn meg, jeg har hatt så mye annet å tenke på

    [19:06] <@john_cons> ok, ja jeg har ikke husket alt på en gang
    [19:06] <@john_cons> men jeg har gått og grubla da vet du
    [19:06] <@john_cons> i forkant av avstemningen

    [19:06] <@john_cons> det er derfor jeg må ha sånn liste
    [19:06] <@john_cons> for ellers glemmer jeg det jeg og
    [19:06] <@john_cons> men men
    [19:07] <@john_cons> hvorfor var det du skulle ha meg til å stå som ansvarlig for ulovlige pokermaskiner i skedsmo igjen?

    [19:08] <Oystein_A> hadde politiet kommet og konfiskert de maskinene sÃ¥ ville jeg bli tatt selvfølgelig….og fÃ¥tt bot og/eller fengsel
    [19:09] <@john_cons> og så ville du at jeg skulle ta risikoen?

    [19:09] <@john_cons> jeg var ikke så mye verdt som deg jeg da
    [19:09] <@john_cons> jeg var bare en sånn tufs, som skulle ta på seg skylda
    [19:09] <@john_cons> fy faen
    [19:09] <Oystein_A> bakmenn bruker jo buffere vet du, slik at businessen kunne fortsette hvis noe gikk overende

    [19:09] <@john_cons> bakmenn, hva mener du med bakmenn?
    [19:10] <@john_cons> kriminelle?
    [19:10] <@john_cons> jeg skulle liksom være din undersott jeg da
    [19:10] <@john_cons> det er det jeg sa på den tida og

    [19:10] <@john_cons> 'øystein fascisme'
    [19:10] <@john_cons> var det jeg pleide å si
    [19:10] <Oystein_A> de som styrer nettverket, og ikke alltid det er lovligheter i bildet, og da må bakmennene bli skjermet

    [19:10] <@john_cons> men jeg holdt ut og stod opp mot denne fascismen
    [19:11] <@john_cons> ok, så du styrer nettverk ja
    [19:11] <@john_cons> jeg ønsker ikke å være del av noe nettverk

    [19:11] <@john_cons> jeg trives best om uavhengig
    [19:11] <Oystein_A> det snakker jeg ikke høyt om her
    [19:11] <@john_cons> dessverre
    [19:11] <@john_cons> du sa jo nettopp at du var bakmann og at de hadde nettverk

    [19:11] <@john_cons> eller styrte nettverk
    [19:11] <@john_cons> så da sier du jo at du styrte nettverk
    [19:11] <@john_cons> men men
    [19:12] <@john_cons> jeg er litt skeptisk til sånne bakmenn/'øa-fascister'/nettverk-styrere

    [19:12] <Oystein_A> ja, men HVA og HVOR og HVORDAN er det ingen som skal vite noe om
    [19:12] <@john_cons> som du sikkert har skjønt
    [19:12] <@john_cons> ok, du vil ikke si hvilket (kriminelt) nettverk du er i?

    [19:13] <@john_cons> eller er leder for
    [19:13] <@john_cons> men men
    [19:13] <@john_cons> liker ikke sånn caps heller forresten
    [19:13] <@john_cons> men men

    [19:13] <@john_cons> ja vi får ta neste punkt da
    [19:14] <@john_cons> hvis det er greit
    [19:14] <@john_cons> som jeg husker i hue
    [19:14] <Oystein_A> jeg sier ikke mer….jeg logget meg inn her bare for Ã¥ se om du kunne kutte ut Ã¥ skrive om meg i bloggen din….det gjør businessen mer risky nÃ¥r jeg blir outet

    [19:14] <@john_cons> åja
    [19:14] <@john_cons> jeg skriver liksom en biografi da
    [19:14] <@john_cons> om mitt liv
    [19:14] <@john_cons> og jeg skriver om alt muilg

    [19:14] <@john_cons> siden jeg ikke får rettighetene mine
    [19:14] <@john_cons> har sagt til han advokat elden osv
    [19:14] <@john_cons> at jeg ikke sletter noe
    [19:14] <@john_cons> før jeg får rettighetene mine

    [19:15] <@john_cons> men men
    [19:15] <Oystein_A> ok…vi fÃ¥r ta neste punkt senere, jeg mÃ¥ gÃ¥, har en viktig leveranse jeg mÃ¥ ordne opp i
    [19:15] <@john_cons> leveranse ja

    [19:15] <@john_cons> jeg kan tenke meg at det sikkert noe narkotika eller noe
    [19:15] <@john_cons> men men
    [19:15] <@john_cons> visste ikke at du dreiv med det øystein

    [19:15] <@john_cons> men men
    [19:15] <@john_cons> hva har du rota deg opp i nå øystein
    [19:16] <Oystein_A> you do the math….vi snaiks 🙂
    [19:16] * Oystein_A (~oa@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no) Quit ( )

    [19:16] <@john_cons> åkey matte ja det får vi se
    [19:16] <@john_cons> hejdå
    [19:16] <@john_cons> hm
    [19:16] <@john_cons> jeg glemte å da ip location på ØA

    [19:16] <@john_cons> men men
    [19:16] <@john_cons> samma det
    [19:17] <@john_cons> derfor jeg har vært litt skeptisk til ØA på #blablabla tidliger
    [19:17] <@john_cons> tidligere

    [19:17] <@john_cons> for han så mange kjente osv
    [19:17] <@john_cons> og oppfører seg så rart
    [19:17] <@john_cons> med boikott osv
    [19:17] <@john_cons> han kutta meg ut, på en formell måte

    [19:17] <@john_cons> når søstera mi var der
    [19:17] <@john_cons> i 1993 vel
    [19:17] <@john_cons> også dukka han plutselig opp
    [19:18] <@john_cons> fem år seinere, på #blablabla

    [19:18] <@john_cons> og skulle være kamerat
    [19:18] <@john_cons> da ble jeg litt skeptisk gitt
    [19:18] <@john_cons> må jeg innrømme
    [19:18] <@john_cons> men men

    [19:18] <@john_cons> så sånn var det
    [19:18] <@john_cons> og da ble også mp3-ene mine sletta av en hacker
    [19:18] <@john_cons> kanskje en som er i det nettverket som ØA styrte?

    [19:18] <@john_cons> eller en bekjent av ØA?
    [19:18] <@john_cons> hvem vet
    [19:18] <@john_cons> antagelig noe sånt
    [19:18] <@john_cons> eller at ØA var synsk som Snåsamannen

    [19:18] <@john_cons> det er mulig
    [19:18] <@john_cons> men men
    [19:19] <@john_cons> stille det var her i dag da
    [19:19] <@john_cons> jeg får oppdatere bloggen igjen jeg da

    [19:19] <@john_cons> vi får se om jeg klarer det
    [19:19] <@john_cons> vi får se
    [19:19] ->> You are now known as jc_away






  • Jeg tror jeg får sende en regning til BMW for kopi av johncons-blogg design. Vi får se

    regning bmw

    PS.

    Det må være han Christian Grønli tror jeg, som har kopiert dette.

    For han husker jeg at gjorde noe design-arbeid, for BMW, mens han var student, i grafisk design, i Spania, for noen år siden vel.

    Hvis ikke det var Audi han designet for da.

    Hm.

    Da er det kanskje ikke han likevel da, (hvis det var Audi, mener jeg).

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg sendte en klage til BMW:







    Gmail – Klage på kopi av webdesign







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på kopi av webdesign





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Sep 11, 2010 at 10:13 PM





    To:

    bmwfinans@bmw.no



    Hei,

    jeg har hatt den samme designen, på johncons-blogg, i ihvertfall et par år nå.
    Stor var derfor min overraskelse, da jeg så en BMW nett-reklame, på Nettavisen, og dere bruker min design, i Javascript.

    Det syntes jeg var litt over kanten, når det gjelder kopiering, må jeg innrømme.
    Så jeg lurer på hvordan dere kan forklare dette.
    Og ikke prøv dere på at dette var en tilfeldighet, for min blogg har hatt over en halv million visninger, i Norge, de siste par årene.

    Send straks en BMW til min adresse i England takk, (en med rattet på feil side da, siden dem kjører på feil side av veien her.
    Bare spør min onkel Håkon Mogan Olsen, som kræsja da Olsen-familien, (/banden?), var på bilferie i England, på 70-tallet.

    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Christian Grønli klarer ikke å ta et hint







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Mon, Jun 14, 2010 at 9:30 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    9:22 PM christian: hei
    er du der erik?
    nå må du slutte å tulle

    7 minutes
    9:30 PM christian: erik
    er du der?
    9:31 PM hva er det du snakker om? drapsforsøk på deg?
    du spøker nå?
    9:32 PM drap på Thor? det var en av mine beste venner på berger…
    han ble alene i den snøhulen
    det var en forfærdelig ulykke
    9:33 PM delaktighet i min mors død? dette er det værste du kommer med, du bør passe på hva du sier, dette er saker som gjør vondt
    9:34 PM jeg var 8 år
    me: du har tydeligvis vanskeligheter for å skjønne, jeg har sagt at jeg ikke vil ha mer med deg å gjøre
    9:35 PM slutt å kontakt meg nå
    christian: det er jeg som skal slutte å kontakte deg
    ta det med ro
    denne sammtalen blir nok det siste vi sier til hverandre
    9:36 PM me: ja, det er dette jeg ønsker, at du slutter å kontakte meg
    christian: jeg ønsker at du kommer ut av den paranoian din og at du kommer deg på beina igjen
    og er det slik, kan du godt ta kontakt
    me: du er som en sånn igle, som ikke lar folk være i fred
    christian: men mens du er i denne paranoian din
    kan du bare drite i å ta kontakt
    me: piss off da
    9:37 PM fuck off
    christian: ha det
    me: chao






    PS.

    Men nå har jeg stilt på noen greier i G-mail chat.

    Så nå tror jeg at jeg skal slippe å få flere sånne henvendelser.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Christian Grønli, hvor jeg forklarte at jeg ikke ville ha noe mer med han å gjøre







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 11:05 PM





    To:

    christian gronli <christian.gronli@gmail.com>



    Hei Christian,

    Nå har jeg anmeldt deg og broren din, for drapsforsøk mot meg, på 80-tallet.
    Og mulig drap på Thor Furuheim og mulig delaktighet i drap på mora deres.
    Pluss mulig delaktighet i Munch-ranet.

    Så fra nå, så vil jeg ikke ha noe mer med deg å gjøre.
    Bare så det er klart da, for jeg synes det ble litt mye meldinger osv. nå.
    Erik Ribsskog
    On Sun, Jun 13, 2010 at 10:06 PM, christian gronli <christian.gronli@gmail.com> wrote:

    10:06 PM christian: hallo






  • Jeg sendte en anmeldelse av Petter og Christian Grønli, til Politiet i Drammen, for mulig drap og Munch-ran







    Gmail – Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 10:46 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    her er det jeg tenkte på.
    I februar 1980, så dør han Thor Furuheim, i Havnehagen 4, mens han er syv år, og leker med Christian som er åtte år og Petter som er ti år vel.
    Og i februar 1981, så dør mora deres, Tove Grønli, i Havnehagen 4, i et 'mistenkelig dødsfall', (som Kripos senere sier er hjerneblødning).
    Her er mer om dette:

    mora til christian døde

    PS 2.

    Og her er han gutten som døde i hagen deres, Thor Furuheim:

    døde i hagen

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/13
    Subject: Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    da jeg bodde på Bergeråsen, så kjente faren min, Arne Mogan Olsen, Tove Grønli, som var mora til Petter og Christian Grønli.

    Og faren min flytta ned til Haldis Humblen, (som jeg har anmeldt til dere, for han var eneforsørger for meg, og dette var året jeg fylte 10 år).

    Mora dems døde i februar 1981, og da flytta de til deres far i Mexico, Carl-Otto Grønli.
    Og tidligere vinteren 1981, så lekte vi og bygde snøhule, hos farmora mi, på Sand, Ågot Mogan Olsen.

    Og da ville Petter og Christian, at jeg skulle krype inn i snøhula, med hue først.
    Og det tror jeg var mordforsøk mot meg, for en kamerat av de, Thor Furuheim, døde på samme måte, (snøhula raste), i hagen til Tove og Petter og Christian Grønli, og en som het Willy, fra Drammen vel, vinteren før, dvs. i februar 1980.

    Og i februar 1981, så døde mora deres, Tove Grønli, i noe som Aftenposten kalte et 'mistenkelig dødsfall'.
    Christian har et rødt og et grønt øye, på Facebook osv., og jeg mistenker at han er djeveldyrker.

    Noe kanskje også faren min er, illuminist/djeveldyrker, for han mistenker jeg er sønnen til fabrikkeier Jebsen, som min farmor var tjenestepike for, under krigen.
    Og da hadde Jebsen bestilt dram fra politet i Drammen, og brukt av rasjoneringskortet til farmor mi, fortalte hu meg, på 80-tallet, så det var tydelig at noe var galt.

    Jeg skal se om jeg finner det fra Aftenposten.
    Jeg mistenker at Petter og Christian Grønli kan ha vært involvert i begge de dødsfallene, (på Tove Grønli og Thor Furuheim), selv om de var unge.

    Og jeg syntes også det virka som at de ønsket å drepe meg, vinteren etter, og at de ville kasta seg over snøhula, mens jeg lå inni, med hue først.
    At det virka som at det var planen deres.

    Noe sånt.
    Christian var nesten som sjefen, enda Petter var to år eldre.
    Men men.
    Christian sporte jeg opp på nettet, for noen år siden, på den tiden jeg begynte å studere igjen vel, etter at jeg slutta som butikksjef i Rimi i Oslo.

    For Rimi var ikke noe fjell å klatre for meg, liksom, det var liksom for mye råtten snø der, for å si det sånn.
    Så jeg så meg om etter et annet fjell å klatre, for å si det sånn.

    (Nei, jeg mener ikke Fjell i Drammen).
    Men men.
    Så sendte jeg en e-post til Christian i Spania.
    Og da ville han at jeg skulle sende han bilder av Munch-museet.

    Han sa han studerte grafisk design, i Barcelona vel, og at de hadde en skoleoppgave, som gikk på å lage en modell av et museum, eller noe slikt.

    Og han ville lage av Munch-museet, siden han var fra Norge, sa han til meg.

    Han sa også at en annen egentlig skulle gjøre det, men somla.
    Så jeg sa det var greit jeg kunne gjøre det, for gamle dagers skyld, siden mora hans nesten var som en mor for meg og, (som bodde alene på Bergeråsen), før hun døde.

    Senere, så har jeg mistenkt at dette kan ha hatt noe å gjøre med Munch-ranet, for noen år siden, hvor Madonna og Skrik ble stjålet vel.
    Så jeg vil gjerne anmelde Christian Grønli for delaktighet i Munch-ranet og, for sikkerhetsskyld, siden jeg ikke synes jeg kan se helt bort fra dette.

    Og nå maser han så mye på nettet, så det er tydelig at nå er det noe nytt i gjerde.
    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Nå driver han Christian Grønli og kontakter meg igjen. Hva søren heter han stefaren hans da







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 8:44 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    8:44 AM christian: hei erik
    god dag






    PS.

    Det her er om da mora til Christian, Tove Grønli, døde:

    mora til christian døde

    PS 2.

    Og her er han gutten som døde i hagen deres, Thor Furuheim:

    døde i hagen

    PS 3.

    Thor Furuheim, døde 4. februar 1980, i hagen til Petter og Christian og Tove Grønli og han Willy, i Havnehagen 4.

    Og da kjente ikke jeg Petter og Christian og dem.

    For da ville jeg huska det.

    (For jeg ble bare fortalt om det her i ettertid, at han Thor Furuheim døde i hagen deres.

    Men dem sa ikke det med en gang, når jeg begynte å henge hos dem.

    Det venta dem med å si.

    Og da virka det som for meg, at det her var ihvertfall et år eller to sida.

    Men men).

    Men faren min flytta ned til Haldis, like etter det her.

    Og da sa han at jeg kunne henge hos Petter og Christian og dem.

    Fra kanskje en måned eller to, etter at han Furuheim-gutten døde i hagen deres da.

    Så døde Tove Grønli, i februar 1981 vel.

    (Dvs. nesten nøyaktig et år seinere).

    På den samme adressen.

    Så jeg kjente Petter og Christian Grønli, i mindre enn et år.

    Og da ble også St. Hansfeiringa, på Ulviksletta avlyst, i juni 1980.

    For mora til Thor Furuheim, Ruth Furuheim, hu var leder av Bergeråsen Vel, eller om det var leder av St. Hansaften-komiteen, som hu var.

    Så sånn var det.

    Så derfor kjenner ikke egentlig Christian Grønli meg så bra.

    For han vet ikke at jeg er b-menneske.

    Så han prøver å chatte med meg, klokka 8 på en søndag morgen.

    Og tror at jeg er våken da.

    Mens jeg heller er sånn, at jeg sitter oppe hele natta, og skriver blogg eller driver med programmering osv.

    Så han Christian Grønli, han kjenner egentlig ikke meg, kan man se.

    Og min far, han fikk meg til å bli nye kameraten til Petter og Christian Grønli.

    En måned eller to, etter at han Thor Furuheim døde, i hagen deres.

    Så jeg tror ikke at faren min kan ha vært så veldig glad i meg, for å si det sånn.

    Det virker for meg, som at faren min og Runar, har drivi og prøvd å få meg drept, under oppveksten.

    For jeg husker ting som at Petter og Christian Grønli, prøvde å få meg til å gå med hue først inn i en trang snøhule.

    I hagen til farmora mi på Sand.

    Vinteren etter at han Furuheim-gutten døde på samme måte, på Bergeråsen.

    Og lensmannen i Svelvik.

    Han tørr vel knapt å bevege seg ute på Bergeråsen.

    Jeg tror ikke de i Svelvik er så gode til å etterforske mistenkelige dødsfall, akkurat.

    Så Bergeråsen må være et eldorado, for kriminelle, sånn som jeg kan se det.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Annika Horten







    Gmail – Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 11:27 PM





    To:

    annika.horten@d-ikt.no



    Hei igjen Annika,

    Christian sa at du ikke har kontakta han, angående hva stefaren hans heter.
    Jeg husker jo at du pleide å vanke aleine rundt postkassene til Haldis, (en gang jeg og søstra mi gikk fra Haldis og opp mot Leirfaret. Du sa at du skjønte at søstra mi hadde kutta ut Christell, og at Christell hadde fett hår. Hva var det om da? Pleide ikke Christell å vaske håret?).

    Og at du banka på alle vinduene og rutene mine, (sammen med Christell og søstra mi vel, en gang jeg hadde lånt videoen til Haldis.
    Hva hadde du med det å gjøre da?
    Og du var oppe hos meg i Leirfaret, (før søstra mi flytta til Berger, så i 1981 eller 82 vel), og du og Christell prata om at du hadde så firkanta tannstilling.

    Hva var det om da?
    Frode Kølner, en kamerat fra Larvik, besøkte meg sommeren 1988, jeg skulle ha 18-års fest.
    Han og søstra mi, dro meg med bort på Sandvika.

    (Enda jeg ville kjøpte øl og pizza, i butikken.
    Men det ble ikke noe av da.
    Så det var derfor den festen ble avlyst, for Kølner og søstra mi tulla med meg.
    For jeg husker du spurte seinere på kvelden, da søstra mi dro meg med over til Rødtangen, hvor Turid Sand var, og fortalte at hu lot noen fra Oslo fingre seg, mens jeg og søstra mi satt et sted der.

    Kølner ble redd for tremenningen min Øystein Andersen, fra Lørenskog, tror jeg.
    For Øystein sa at Jägermeister-flaska til Kølner var 'hostesaft'.
    Så Kølner og kamerat, dro hjem til Larvik, før festen begynte.

    Men da var det blitt så mye tull og press mot meg, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang.
    Da Christian Grønli bodde hos meg, (da Petter Grønli bodde hos han Paul), sommeren 1982, var det vel.

    (Jeg bodde jo aleine i Leirfaret, som du vel nok visste men).
    Så tok han til takke med den vanlige senga, på det første rommet mitt.
    Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg skulle låne bort vannsenga mi.

    (Jeg sier 'mi' for faren min lå aldri i den).
    Det hadde jeg ikke gjort siden den gangen søstra mi og Christell lå der, og søstra mi pissa i den.
    Det må ha vært i 1983 vel, så da søstra mi var sånn 12 år da.

    Noe sånt.
    Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg lot Kølner få vannsenga.
    Og det ville jeg ikke.
    For gjesterommet var liksom det gamle rommet mitt.

    Jeg ville ikke at kamerater skulle ha senga mi liksom, dvs. vannsenga.
    Jeg sov jo der hver natt.
    Jeg fikk nesten sjokk over at de ville ha senga mi.
    Så spurte søstra mi, frekk som hu var, hvem skulle liksom ligge der.

    Siden jeg bare var en person.
    Så sa jeg, at der skal Annika og Anne ligge.
    (Siden jeg var helt svimmel, pga. det tullet til de Larvik-folka).
    Jeg regna med det var greit å tulle litt med deg og Anne Uglum.

    Siden du pleide å la meg inspisere tenna dine, og siden hu Anne Uglum pleide å be meg om hjelp, hver gang Espen Melheim ble innpåsliten, en nyttårsaften, et par år før det her vel.
    Men det var bare tull altså.

    Men jeg måtte bare si noe, siden søstra mi og Kølner, var rimelige aggresive.
    Jeg lurte på om de planla å knulle noen Berger-jenter i senga mi.
    (Christell?).
    Siden de var så skikkelig hypp på den senga.

    Så derfor bare fant jeg på noe.
    Jeg var jo så seint i puberteten, så at jeg skulle ha to pene, unge damer, som deg og Anne Uglum i vannsenga, det var bare fleip.
    Jeg hadde ikke hatt sex engang jeg, sommeren 1988, så det var bare noe tull jeg fant på.

    Fordi søstra mi og Kølner maste så jævlig.
    Så har jeg forklart om det ihvertfall.

    For det var nesten som at søstra mi og Kølner, dreiv med noe angrep på Berger, eller noe.

    Hvem vet.

    Så jeg måtte nesten bare si noe, for jeg ville ha to Larvik-sosser i vannsenga mi liksom.
    Det var vel også litt homo, av de gutta, at de ville dele vannseng.
    Men men.

    Men hvorfor dro søstra mi og Frode Kølner meg bort på Sandvika, og kødda meg rundt, hele den dagen, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang?
    Nå har jeg ihvertfall kutta ut både søstra mi og Kølner, så noe lignende vil ikke skje igjen.

    Så jeg beklager det at jeg var sleivkjefta og uhøflig.
    Men jeg ble tulla med av søstra mi og Kølner, vil jeg si, angrepet kan kanskje kalle det, så jeg var ikke mitt vanlige selv, så jeg plumpa ut med noe tull om deg og Anne Uglum og vannsenga da, som jeg vanligvis ikke ville sagt.

    Så jeg beklager det!
    Men hvorfor sendte du ikke svar til Christian Grønli?

    Er ikke både du og Christian Grønli hard-core Bergeråsen-folk?

    Jeg har jo kjent begge dere, dere er jo så linka til min fars nye familie, f.eks., så jeg er litt nysgjerrig angående hva som foregår.

    Hvis jeg får lov til å være det.
    Hvorfor svarte du ikke han Christian Grønli, og hjalp han med å finne navnet på stefaren sin?
    Så ofte som du gikk ned til 'vårs', nedafor S-svingen, så hørte du kanskje at dem sa navnet til han Willy, når du gikk forbi huset dems, i Havnehagen 4, tenkte jeg.

    Hvem vet.
    Du får svare hvis du har mulighet.

    Da mener jeg at jeg har forklart om det meste.

    Du begynte jo også å blande deg, da du og jeg og Christell og Haldis, kjørte hjem fra jobben til Haldis, CC Elektro, en lørdag.

    Men hvorfor satt ikke du og Christell ved siden av hverandre da?
    Christell satt foran, på passasjersetet, og Haldis kjørte.
    Den dagen var vel den første dagen jeg så deg.

    Så sa du at jeg ikke skulle pelle nese.

    (Som om du var mora mi).
    Jeg trodde ikke du var så hjemme, det var jo Haldis sin bil.
    Jeg kjeda meg vel, jeg vet ikke hvorfor jeg ikke hadde pelt nese, før vi dro til Drammen, men jeg er b-menneske da, og Haldis begynte vel på jobben før klokka 9.

    Men men.
    Så spurte jeg hvor du pelte nese.
    Og du sa på badet.
    Og Christell og Haldis, sa ikke noe.
    Så du har kanskje vært så mye på badet og pelt nese, at du ikke har hatt tid til å svare Christian Grønli enda?

    Jeg peller nese i stua jeg, må jeg innrømme.
    Jeg har omtrent hele livet hatt problemer med å blø neseblod, skjønner du.
    Så jeg kan ikke bruke lommetørkle og snyte meg og sånn, for mye, for da begynner jeg å blø neseblog igjen da vet du.

    Så da får jeg en stygg uvane, å pelle meg i nesa da, for da begynner det sjeldnere å blø neseblod.
    Så har jeg svart ordentlig på det, siden du begynte å grave om det, i bilen til Haldis for vel ca. 30 år siden.

    Så da har jeg fått forklart om det og.
    Så bare en rask e-post her, jeg skriver ganske raskt, så jeg bare skreiv det jeg hadde i huet.
    Håper dette er i orden, og beklager at jeg skriver så mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/31
    Subject: Fwd: Chat with christian gronli
    To: annika.horten@d-ikt.no

    Hei Annika,

    jeg sendte han Christian videre til deg jeg.

    Siden du er sånn skikkelig Berger-jente.
    Og jeg liker de vennene til Petter og Christian, dvs. Paul og dem.

    Håper det er i orden.

    Jeg skylder deg en tjeneste isåfall.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Date: 2010/5/28
    Subject: Chat with christian gronli
    To: eribsskog@gmail.com

    11:52 PM christian: er du der erik?

    det er vel bedre å snakke her en å sende alle disse spørsmålene hele tiden?
    11:55 PM er du der?

    11:56 PM Erik?






  • Christian Grønli kontaktet meg igjen på G-mail sin chat







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 9:11 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    8:46 PM christian: hei erik
    hvordan går det?
    jeg er i norge nå
    8:47 PM kl er snart 22.00 og her er det fremdeles lyst
    me: jeg har ikke funnet ut hva han stefaren din het
    har du hørt fra hun annika?
    8:48 PM christian: nei
    men det er det samme erik
    takk for hjelpen
    me: det er det samme nå plutselig
    okey
    christian: jo
    me: den er grei
    christian: jeg blr kanskje litt ivrig der og da
    me: men da har vel ikke vi mer vi skulle ha prata om da, har vi vel det?
    8:49 PM christian: men nå vet jeg ikke om jeg har lyst å møte fyren
    me: okey np
    christian: hvorfor det?
    me: vi kjente jo hverandre bare et år da vi var guttunger
    jeg sa jo det, at jeg likte ikke de kameratene dine
    paul osv
    christian: hva har han med at vi prater sammen?
    vi er voksene nå da
    8:50 PM me: nei, men du skjønner vel at jeg er litt skeptisk til deg?
    ja vi er voksne nå
    christian: hva har de kameratene med meg å gjøre nå?
    me: jeg ble litt ivrig og kontakta deg
    for noen år siden
    christian: nei, skjønner ikke det
    me: men da visste jeg ikke at du var sånn, at du hadde et rødt og et grønt øye osv
    på facebook
    du er så spesiell vet du christian
    christian: det er photoshop
    me: ja, men likevel
    christian: jeg har da ikke øyene slik
    me: bare å ha et sånt bilde som profilbilde på facebook liksom
    8:51 PM nei, men du er litt spesiell vet du
    når du har sånt bilde
    christian: bør jeg ta det som noe godt eller dårlig?
    jeg mener at du er spesiell
    me: nei, det bør du ta som en forklaring
    på hvorfor jeg sitter her og er skeptisk
    christian: forklaring på hva da?
    8:52 PM me: du har jo bodd et helt liv nesten i utlandet
    christian: jeg er spessiell og du blir skeptisk av det?
    me: jeg kjente deg, da vi var 9-10 år
    det var 30 år siden
    christian: and?
    me: mora di døde i februar 1981
    christian: ja
    me: og du og broren din flytta til mexico
    christian: og?
    me: det er 29 og et halvt år siden
    8:53 PM christian: faren min bodde der
    nei
    me: nei da kjenner vi hverandre ikke så bra da vet du
    christian: vi møttes i oslo en gang
    jeg måp si at det var morsomt
    me: vi veit ikke hvordan den andre er
    jeg kan ikke vite om du er kriminell eller ikke
    christian: er ikke det men oppdager etterhvert?
    me: jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian' i oslo
    du har bodd i oslo, har jeg skjønt
    8:54 PM christian: jo
    me: men jeg må være ekstra skeptisk nå vet du christian
    christian: i 6 år
    jasså?
    me: siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'
    dette er ikke riktig tid for meg christian
    christian: hva har det med meg å gjøre?
    me: det må bli etter at jeg har fått rettighetene mine av politiet
    nei, dette har med politiet å gjøre
    jeg har problemer med politiet
    christian: skjønner
    me: som jeg må få ordna opp i
    8:55 PM christian: men da burde du være her med en advokat
    me: ellers så hadde jeg tatt en bytur, hvis jeg hadde vært i norge
    sånn som sist
    christian: eller?
    me: jeg har prøvd å fått tak i advokat
    christian: ok
    me: jeg driver fortsatt på med det
    christian: hva skjedde?
    me: så vi får ta en pause til etter at jeg har fått rettighetene mine fra politiet, synes jeg
    hvis det er i orden for deg
    okey?
    christian: tror ikke advokatene på deg?
    me: det er lang historie
    8:56 PM christian: som du vil
    me: for lang til å ta hele leksa om nå
    åkey, den er grei
    christian: du vet hvordan du finner meg hvis du trenger noen å snakke med
    me: ja, det veit jeg
    det har jeg jo klart å finne tidligere så
    christian: jeg vet
    8:57 PM me: åkey, takk for at du viser forståelse for hvordan min situasjon er
    christian: tror du er flink å spore folk
    me: du får ha lykke til i mellomtiden da christian
    jo, jeg sitter kanskje for mye foran pc-en
    christian: dessuten har du en sinnsyk bra hukommelse
    me: ja, det er derfor jeg skriver så mye på bloggen
    jeg vet ikke hvem jeg har arva den fra
    men men
    christian: kanskje moren din?
    me: ja, muligens, jeg flytta jo fra henne da jeg var ni år
    8:58 PM christian: kanskje faren din før hn begynte å drikke for mye?
    me: så jeg husker jo ikke henne bedre enn du husker mora di, f.eks.
    ja, det er mulig
    han flytta jo ned til haldis han, da jeg var ni og et halvt
    christian: litt av begge er vel det mest logiske
    me: så jeg husker jo sikkert ikke han bedre enn du husker han willy
    stefaren din
    eller hva du kalte han
    jepp
    den er grei, da får du ha lykke til i oslo da
    8:59 PM jeg er fortsatt i england jeg
    christian: morderen til moren min?
    det er jo det han er
    me: ja, det veit jeg ikke, hva som skjedde
    han kom på døra vår
    christian: han drepte morra mi
    me: og så rar ut i trynet
    christian: det er defor jeg vil ha noen ord med han
    me: hvordan veit du det da
    ja, det skjønner jeg jo egentlig
    9:00 PM ja, jeg kan prøve mer å få tak i navnet hans
    christian: det var mystiske omstendigheter rundt det hele
    me: jeg sendte en e-post til han per furuheim
    christian: det var et glassbord som var knust
    me: vi får se om han svarer
    christian: og han mente han ikke hadde hørt noe
    en voksen mann
    litt skeptisk
    me: ja, han sa bare at tove var død
    ja det er mulig
    det rimer kanskje dårlig med hjerneblødning
    jeg skal ha det i bakhue
    9:01 PM christian: at de hadde en fight
    han dytta morra mi
    hun lanna på borde som le knust
    og dette forrosaket en hjerneblødning
    me: han willy, han var yngre enn mora di, var han ikke det?
    christian: det er det jeg tror
    me: ja, det kan det jo ha vært
    christian: jeg husker ikke det, men han var en drittsekk
    me: det var faren min som sa det med hjerneblødning
    christian: det husker jeg
    de krangla masse
    9:02 PM me: men dem kan jo ha vært korrupte, kripos
    åkey
    hvor lenge var de sammen da
    christian: men nok om det
    politiet fant jo ikke noe ut av det
    me: bodde willy der da han furuheim-gutten døde
    nei, det er mulig
    christian: tror ikke det
    me: åkey
    9:03 PM christian: det med thor var en ulykke
    me: men han willy var fra drammen, var han ikke det?
    christian: kanskje det
    me: ja, han fikk snøhula over seg, da du og petter spiste middag
    christian: jeg vet ikke hvor han kom fra
    me: var det ikke sånn da
    christian: plutselig var han der
    me: åkey
    christian: men det kan være
    me: hvordan kjente mora di faren min da
    christian: muttern jobba jo på drammens is
    9:04 PM me: ja, stemmer det
    christian: i dont know
    me: det huska jeg ikke
    åkey
    christian: på en bar eller noe
    kanskje
    me: traff hu faren min på en bar?
    bodde han faren din også på Bergeråsen?
    christian: han willy
    ikke faren din
    me: ok willy ja
    nei, men dere kjente faren min også og haldis
    9:05 PM var det gjennom willy eller
    christian: på bergeråsen
    det var jo ikke store plassen
    me: eller dere kjente jo alle der mer eller mindre
    christian: haldis var jo beste vennina til morra mi
    me: ja, begge de jobba jo i drammen
    christian: aha?
    me: ja haldis jobba jo på cc
    christian: visste ikke at haldis jobba
    9:06 PM aha
    ok
    me: hu jobba på cc elektro, het det vel
    christian: du sier noe der
    me: og seinere på hennes og mauritz
    i drammen
    nei, cubus var det
    og seinere starta hu vannsengbutikk, sammen med faren min
    på strømsø
    christian: husker den senga
    hehehe
    me: på det store rommet mitt?
    christian: men erik
    jepp
    9:07 PM me: det var da jeg bodde i leirfaret det
    du måtte ta til takke med den vanlige senga mi, på det første rommet mitt
    christian: jeg skal legge meg… har noen møter i morra
    skal tilig opp
    har nesten ikke sovet i det hele tatt
    så jeg er ganske trøtt
    9:08 PM som sagt
    me: ja, jeg synes det er litt spesielt at du skal styre så mye i samtalene
    christian: er det noe du trenger så send meg en mail eller noe
    me: det er liksom bare på dine premisser
    christian: hææææ?
    me: nei, glem det da
    du har jo bodd i utlandet i mange år vet du
    christian: jeg tror jeg lytter på deg jeg
    me: så du skjønner ikke det du
    christian: hrhr
    9:09 PM hehehe
    greit erik
    me: åkey, du får ha lykke til på møtene da
    hva du nå skal drive med
    hei og hopp!
    christian: du med mafia og politi sakene dine
    me: ok, hejdå
    9:10 PM christian: håper at du kommer tilbake til jorda en gang
    for du er jo en kul type
    men god humor
    og inteligent
    me: ja vi får håpe det da vet du
    christian: synd det som skjer med deg
    me: ja det er jeg enig i
    9:11 PM vi får håpe at politiet får ut fingeren
    christian: håper at du får fiksa de en dag
    me: som det heter
    christian: ja
    det får vi håpe på
    take care
    god natt
    me: du får ha lykke til i jakten på din mors morder
    hadetbra
    christian: ha det






  • Jeg sendte en ny e-post til Per Furuheim. (Til forhåpentligvis den riktige Per Furuheim denne gangen da. Vi får se)







    Gmail – Per Furuheim fra Bergeråsen/Fwd: Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra Barcelona







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Per Furuheim fra Bergeråsen/Fwd: Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra Barcelona





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jun 5, 2010 at 2:32 AM





    To:

    "pkfuru@frisurf.no" <pkfuru@frisurf.no>



    Heisann Per,

    hvordan går det?
    Jeg driver å roter litt, når jeg prøver å finne riktig Per Furuheim.
    Men men.
    Håper jeg fant riktig e-post adresse på nettet nå da.

    Det er noe greier om Christian Grønli osv., som jeg skriver om i e-posten jeg videresender.
    Håper du overlever at jeg sender e-post!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Per Furuheim <p-furuhe@online.no>
    Date: 2010/6/3

    Subject: Re: Per Furuheim fra Bergeråsen/Fwd: Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra Barcelona
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Det var nok feil Per

    —– Original Message —–

    Sent: Tuesday, June 01, 2010 1:09

    PM

    Subject: Per Furuheim fra Bergeråsen/Fwd:

    Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra Barcelona

    Hei,

    er det du som bodde på Bergeråsen?

    Christian Grønli kontakta meg nå, for han lurte på etternavnet til

    stefaren sin Willy.

    Han huska ikke det at vi hadde vannkrig, i 1982, og det syntes jeg var

    litt rart.

    Lillebroren din døde jo i hagen dems, i snøhule.

    Bodde han Willy der da, lurte jeg.

    Kanskje det er han Willy som er synderen, mora døde jo like

    etterpå.

    Det er kanskje dumt å rippe opp i.

    Jeg møtte mora di, Ruth, på Lambertseter t-bane stasjon, i 1994, eller

    noe, da jeg jobba som aspirant på Rimi Nylænde, på Lambertseter.

    Hu hadde solgt leiligheten til broren din Dag, sa hu.

    Hu var litt pussa, virka det som, men det er vel kanskje vanlig å ta

    en snaps, når man selger leiligheter?

    Faren min var mye oppe hos dere, og jeg fikk en dress av mora di en

    gang.

    Hu var også i konfirmasjonen min og i begravelsen til farmora mi

    Ågot.

    Men jeg kjente jo ikke dere så bra.

    Jeg er han gutten som satt i bilen til faren min, mens han var oppe

    hos dere, og du sa til de andre, at jeg hadde gulere tenner enn deg.

    Jeg bodde jo aleine i Hellinga og Leirfaret, og prøver å få tatt

    faren min for retten for omsorgssvikt.

    Jeg har ikke noe kontakt med familien og bor i utlandet.

    Ja, det var altså den henvendelsen fra Christian Grønli som jeg kontakter

    deg om da.

    Han fjerde broren din, Erik Furuheim, han var jo i bilulykke, oppe ved

    Berger.

    Og da kunne man se inn i huet hans, sa Karl Fredrik Fallen, at broren

    hans, (han eldste av dem), hadde sagt.

    Han hadde visst blitt sinnsyk og, skjønte jeg på Karl vel.

    Men han ble ikke sur da jeg og Ulf Havmo glemte luftgeværet hans

    utendørs, en gang vi gikk på ungdomsskolen vel.

    Så det ble jo gjennomrusta.

    Men han og broren din Dag jobba jo en del for faren min.

    Dag var vel ganske grei, men deg husker jeg vel mer som en pøbel, vil jeg

    si.

    Men men.

    Bare fleiper.

    Du får se om du skjønner noe av det her.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/5/29
    Subject: Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra

    Barcelona
    To: annika.horten@d-ikt.no

    Hei

    Annika,

    sorry at jeg skrive mange e-poster!

    Håper det greit siden vi var naboer en gang, det første stedet jeg

    bodde på Bergeråsen vel, (selv om ingen av oss husker dette).

    Jeg fikk e-post fra Christian Grønli, som jeg er litt skeptisk til, for

    han ville at jeg skulle ta bilder for han, av Munch-museet, til et litt vagt

    prosjekt vel, på skolen hans i Spania, like før museet ble ranet.

    Christian spørr meg hva Willy, (som bodde hos dem i Havnehagen), het til

    etternavn?

    Husker du det her?

    Jeg vet at han Willy var sammen med ei som var landslagskeeper på

    håndball-landslaget, for kvinner, i 1980, eller 1981, sa han ihvertfall.

    Jeg synes nesten jeg må prøve å finne ut hva stefaren hans het til

    etternavn, for mora hans var alltid greit mot meg, (hu som døde av

    hjerneblødning, knapt 30 år, da Petter og Christian måtte flytte til faren i

    Mexico).

    Så jeg synes jeg må prøve å hjelpe, for hun var nesten som en mor for meg

    nesten, den første tida på Bergeråsen.

    For jeg bodde jo alene, men jeg fikk lov av dem, til å være hos dem

    og se på TV, på kveldene.

    Kanskje du husker at jeg bodde aleine, som barn?

    Jeg prøver å få til en rettsak mot faren min.

    Håper det er greit at jeg spørr, siden du var venninne med søstra og

    stesøstra mi osv.

    Tror du forresten, at Christell og Jan og Viggo og Haldis, kan ha

    vært neanderthal?

    Husker du f.eks. at Christell kan bøye tommelen på en rar måte, som ikke

    vanlige folk kan, ut fra hånda, det ytterste leddet?

    Bare noe jeg tenkte litt på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/5/29
    Subject: Re: en hilsen fra Barcelona
    To: christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>
    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg publiserer alt, til jeg får rettighetene mine.

    Paul, det var en som var adoptert fra Asia, eller noe vel.

    Pleide ofte å gå rundt i skog og mark, og en gang bølla han med meg,

    da jeg gikk bort til farmora mi, på Sand, og lot meg ikke gå forbi han, så jeg

    måtte holde meg bak han og en kamerat, som somla.

    Han Paul gikk i klassen over meg.

    Jeg tror det var under VM-82, for jeg husker at Italia, og eller

    Tyskland, var i finale vel.

    Men vi syntes at finalen var kjedelig, så vi spilte heller fotball i

    hagen der, i Leirfaret, (det gamle huset til Gry Stenberg og de).

    Sånn mener jeg det var, ihvertfall.

    Jeg møtte aldri han Thor Furuheim jeg.

    Han døde i hagen deres i Havnehagen 4, mens jeg fortsatt bodde i

    Larvik vel.

    Eller om det var første året jeg bodde på Bergeråsen.

    Mora hans,

    Ruth, hu var i St. Hans-aften komiteen, eller Bergeråsen Vel, og da ble St.

    Hans-feiringa på Ulviksletta avlyst det året, (1980 vel), for hu sørga sønnen

    sin.

    Jeg hadde vært der før, da jeg var på ferie på Berger, mens jeg bodde

    i Larvik, så jeg husker jeg ble skuffa.

    Men men.

    Jeg husker vi var hos Furuheim, det var din ide, vi var sikkert innom

    Petter og dem, på veien.

    Men men, det er kanskje ikke så nøye.

    Jeg får sende den her e-posten til Politiet i Drammen da, siden du kan

    bekrefte at faren min lot meg bo alene, (for jeg har en sak mot han, for

    omsorgssvikt, som jeg prøver å få bekreftet).

    Jeg kan se om jeg finner ut hvem hun landslagskeeperen i håndball

    var, som var sammen med stefaren deres, da mora deres døde.

    Kanskje hu vet etternavnet til han Willy.

    Men jeg kommer til å publisere alt av korrespondanse, til jeg får

    rettighetene mine av politiet, for jeg har overhørt i Oslo i 2003 at jeg er

    forfulgt av noe 'mafian', som jeg ikke vet hvem er.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/29 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    2010/5/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    du husker ikke at du var og besøkte meg, sommeren 1982, må det vel ha

    vært.

    Det er ikke korrekt, jeg bodde i

    Spania under VM 1982, og jeg var ikke i Norge på 14 år, så det stemmer

    ikke.

    Du fikk kjærestebrev av hu Aina, som sagt.

    Det kan stemme, men det må ha vært den

    lille stunden vi var i Norge etter Mexico. Så dro vi til Spania.

    Du bodde på det gamle rommet mitt, (og det gamle rommet til Gry

    Stenberg).

    Det kan nok stemme det hvis du sier

    det, det er bare året som ikke stemmer.

    Petter bodde hos en som het Paul, i Havnehagen vel.

    Ikke peiling, husker ikke noen Paul.

    Vi var oppe hos Per Furuheim, (av en eller annen grunn), og han

    ble sur på meg, (vi hadde noe vannkrig), og han tok å dusja meg med

    hageslangen, så alle klærna mine ble gjennomvåte.

    Er du sikker at det var med meg?

    Per var Petter sin kompis, ikke min. Jag var mer med Tor, broren til

    Per.

    (Meg jeg fikk spylt han litt først så, så jeg klarte nesten

    uavgjort, mot han svære karen i klassen over meg).

    Jeg har en sak mot faren min, for omsorgssvikt.

    Trist å høre.

    Du og Petter var jo ofte på besøk hos meg, i Hellinga 7B, i 1980,

    det året jeg fylte ti år.

    Det

    stemmer det, tror jeg gikk opp noen kilo der ja, haha
    alt for mye potet gull.

    Du husker kanskje at faren min bodde nede hos Haldis og at jeg

    bodde alene i Hellinga?

    Det stemmer kanskje det. Husker at

    vi var alene hjemme hos deg ganske ofte ja…

    Jeg synes det er rart at du ikke husker det, at dere var på

    Bergeråsen, en sommer, året etter at mora deres døde.

    Jo, husker noe av det ja… men det

    var ikke under VM 82 det er helt sikkert.

    Dere fikk hver deres LP av meg, og en del sånt.

    Aha?

    Det ble jo kjedelig for meg på Bergeråsen, etter at dere dro til

    Mexico.

    Du skaffet deg vel nye venner, barn

    er jo flinke å få seg venner.

    Katta mi døde jo også på samme tida, så jeg ble jo boende helt

    aleine, i Hellinga.

    Kjipt det for en liten unge på 9

    år.

    Dere var jo der, husker jeg, på den tida katta forsvant.

    Hmmm?
    Men men.

    Jeg tar det på e-post og ikke på chat, hvis det er greit.

    Ok, det er greit… men selv om du

    mener at bloggen din er privat så kan jo hvem som helst ta å titte på den.

    Jeg mener at våre private samtaker kan du la vær å få dem opp på nettet.

    eller?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Fortsetter med svar i rødt:

    2010/5/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ok, jeg gir nesten opp.

    Hva er du nesten gir

    opp?

    Hvis du finner bildene, så kan du jo sende de.

    Hvis jeg finner dem sender jeg

    dem.

    Det går fint å sende med gmail, har jeg testa før.

    Jeg også, finner jeg dem sender

    jeg dem til deg.

    Jeg husker at du og Petter pleide å dra til noe slekt i Oslo, er

    det i faren din sin slekt da?

    Ja, det var nok farmor og

    farfar som bodde på bygdøy.

    Carl-Otto, heter han ikke det?

    Det var navnet hans

    det.

    Dere fikk jo 10 kroner for et eksemplar av Vitseposten, husker

    jeg, det var jo ny rekord.

    Vitseposten, har et vagt minne

    om det bladet der… det med 10 kroner for et eksemplar husker jeg

    ikke, hehe.

    Men men.

    Husker du hu jenta på So What, som bare prata om

    politikk?

    Nei, var nok ganske full på det

    tidspunktet, men husker at det var drit varmt der

    nede.

    Så skulle du spandere pølse på meg, på 7-eleven.

    Hehehe… Fikk du pølsa?

    Okey, jeg pleide vel oftere å spise burger eller

    kebab.

    Kjip jeg var da, skulle heller

    ha sponsa en kebab på deg.

    Husker du da det var noe feil med telefonkiosken, på

    Bergeråsen.

    Nei, det husker jeg

    ikke.

    Og jeg og Christell og Gry Stenberg vel ringte, til dere nede

    i Spania.

    Hmmmm….? tja…. kanskje det?

    det er noe som ligger i bakhodet der ja…

    Petter hadde

    brekt beinet.

    Sant det, han kræsjet med moped

    og brakk beinet.

    Du sa du hadde sett noe på TV om en som hadde fått skjært av seg

    tissen.

    Hehehe, sant det, det var et tv

    program her som het i gode hender hvor de viste operasjoner og etter

    det så var det en dabatt om det. Og det var en gang det var en mann

    som byttet skjøn ja… heltige greier…

    Men da måtte Christell og de gå ut.

    Christell? nei, det jeg snakker

    om er et tv program i Spania for en god del år tilbake. Kanskje du

    snakker om den pornilmen vi fant på berger en gang, en dansk pornofilm

    på 8mm. Jeg ble kvalm å se jentene suge og greier… kanskje det er

    det du tenker på? husker ikke noe om noen tiss som ble kuttet av,

    hehehe

    Men men.

    Du var på besøk hos meg, under Fotball-VM, eller noe, mens

    dere bodde i Spania.

    Jasså? i 1982 var jeg i Spania,

    Mexico 1986 var jeg også i Spania, Italia 1990 var jeg vel også i

    Spania… husker ikke det.

    Og du fikk kjærestebrev av naboen min, Aina, (som vel gikk i

    klassen din, da du bodde på Berger).

    Jeg leste det på bloggen din,

    hehe husker det ikke (har dårlig hukomelse som du ser).

    Hu har flytta til Sande, husker jeg.

    Aha…

    Men jeg vet ikke hva hu driver med nå, jeg husker ikke

    etternavnet hennes engang.

    Jeg husker henne ikke i det

    hele tatt. hehe

    Jeg ga henne kjærestebrevet tilbake, en dag hu dukka opp utafor

    vinduet til det gamle soverommet mitt, som du bodde på.

    Snillt av deg

    det.

    Du kan kanskje bekrefte at jeg bodde aleine i Leirfaret, den uka

    du var på ferie hos meg, da vi vel ennå ikke var

    tenåringer.

    Husker at du var en del aleine

    på berger ja. Husker at Petter og jeg var hos deg og spiste potettgull

    (salt og pepper), drakk cola og spillte tv spill.

    Jeg så et bilde av deg på Facebook, og da hadde du et rødt og et

    grønt øye.

    Det er Photoshop,

    hehehe

    Og kjetting med hengelås rundt halsen.

    Var på en bursdag hvor vi måtte

    kle oss ut som heavys eller punks, jeg var en punk.

    Jeg husker du og broren din likte Kiss, da dere bodde på Berger,

    og prate om å male dere i trynet som de i Kiss.

    Sant det, Petter digga Kiss og

    jeg som lillebror likte det samme som storebror… Kiss kommer faktisk

    til Barcelona neste mnd, hehehe

    Men nå har du helt 'plain' stil igjen.

    Liker litt forandring, det er

    litt kjedelig å se den samme sveisen hele tiden. Så noen ganger har

    jeg bart, andre litt langt hår (ikke nå lenger, har ikke mye hår

    igjen, hehe), andre ganger er jeg skallet, sjegg etc…

    Blir det ikke slitsomt med disse stilskiftene?

    Nei, det blir kjedelig å se lik ut hele

    tiden, bare se som en blir eldre og eldre…

    Vet du hva det tegnet du viser betyr, med lillefinger og

    pekefinger?

    Det er eh slik heavy greie, har

    nok noe med satan å gjøre… hehe det sier meg ikke

    stort…

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Jeg svarer i rødt under dine spørsmål:

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ja, jeg spurte deg, hvorfor du og Petter ringte på hos folk i

    Larvik, (i den blokka ovenfor sykehuset), og spurte om Arne Olsen

    bodde her og der.

    Jeg husker ikke at det har

    skjedd engang, dette er over 30 år siden, men jeg tipper at det var

    på kødd, barnestreker

    (Så jeg ble irritert og spurte noen om Tove Grønli bodde

    der.

    For å ta igjen.

    Og det likte dere ikke.

    Men men).

    Hvem var det som skrev 'farvel' på graven til mora di da, var

    det mormora di, har dere noe kontakt med dem oppe i

    Nord-Norge?

    Det var nok familien fra

    NordNorge ja, tipper at det var mormor og mutterns søsken. Har

    litt kontakt ja, ikke så mye men litt. Snakket med tanta mi på FB

    for 2 dager siden, har litt kontakt med fettere og kusiner. Burde

    være flinkere en det jeg er.

    (Jeg måtte nesten ta meg en drink her, for det plutselig

    ganske varmt her i England, for ikke så lenge siden, så jeg prøver

    å kjøle meg ned litt).

    Det virker litt dumt at jeg skriver at jeg skal slutte å

    sende e-poster hele tida.

    Tja, hvis det er det du vil

    så er det ikke det, men jeg skjønner ikke at du vil ha

    kontakt.

    Men jeg har jo forklart om at jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av noe 'mafian' osv., så jeg er litt skeptisk til folk,

    for tida.

    Aha… sprøtt at mafian

    ikke har funnet deg da, du har vel blitt forfulgt lenge

    nå.

    Jeg synes fortsatt det med Munch-museet hørtes rart

    ut.

    En tillfeldighet, jeg er

    ingen tjuv.

    Du ba meg bare om å ta bilder på utsiden av

    museet.

    Tipper at du ikke ville få

    lov å ta bilder inne, uansett så brukte jeg bare noen få

    bilder,til parkering skilt, inngangen og noen andre hvis jeg ikke

    husker feil.

    Men du sier at du også skulle kopiere noen skilt, som var

    på veggene inni museet.

    De skiltene ble designet de

    også, men ikke montert på noe bilde.

    Hvorfor ba du meg ikke ta bilder inne på museet

    da?

    Fordi jeg trodde du ikke

    ville få lov. Og da måtte du vel betale inngang også tipper

    jeg.

    Du skulle ha sendt meg bilder av prosjektet når det var

    ferdig, vet du.

    Skulle kanskje det, jeg

    visste ikke at du er så skeptisk til folk.
    Men jeg kan love deg at jeg var i

    Barcelona når det ranet skjedde.

    Men men.

    Jeg synes det virker litt rart at du ikke gjorde

    det.

    Jeg synes det er helt

    normalt jeg, men men… det er da min oppfatning. Men hadde du

    spurt etter oppgaven hadde jeg sendt den.

    Og du utdannet deg innen grafisk design, og jobbet på et

    websted for Audi eller BMW, husker jeg du sa.

    Ja, jeg er grafisk designer

    og jeg jobbet for DDB Barcelona, hvor jeg laget saker for Audi, VW

    og Skoda. Men det var ikke web, det var reklame, jeg var AD

    der.

    Men nå jobber du innen events.

    Jepp, har gjort det i de

    siste 4-5 årene.

    Fikk du ikke graden din eller?

    Joda, den har jeg… Ble

    bare lei av alt for lange arbeidsdager/netter, for mye stress og

    for dårlig betalt.

    Strøyk du på Munch-museet?

    Nei, strøyk ikke der nei,

    hehehe

    Var ikke bildene jeg tok bra nok kanskje, så det ble

    stryk-karakter og jobb i en annen bransje?

    Bildene dine var helt topp

    de, tror jeg har dem enda på en eller annen cd.

    Beklager hvis det blir mange spørsmål.

    No problem.
    Med

    hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Hei!

    Hva er det du har spurt om som jeg

    ikke har svart deg? er det noe gammelt? bare spørr du, så skal

    jeg svare jeg…

    Vi snakkes Erik!

    Hilsen Christian

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    jeg skriver om alt som skjer på bloggen.

    Det er jo min private blogg, så da kan jeg ha mine

    private e-poster der, mener jeg.

    Jeg har jo egentlig sagt det, at jeg ikke vil ha mer

    med deg å gjøre.

    Du svarer ikke heller på ting jeg spørr om.

    Så jeg skjønner at dette ikke er noe fruktbart, å

    fortsette å denne korrespondansen.

    Hvis du vil finne ut hvem han Willy er, så burde du ta

    kontakt med Norsk Håndballforbund eller Glassverket

    Håndballklubb, og spørre om de har en landslagskeeper, som var

    på kvinnelandslaget, i 1980 eller 1981.

    Jeg har ikke akkurat så mye å spørre han Willy om, som

    jeg kan komme på nå, men han var vel stefaren til deg og

    Petter, sånn som skjønte det, han bodde jo hos dere.

    Jeg har ikke noe kontakt med faren min.

    Jeg foreslår at vi setter en strek her, jeg mistenker at

    du er i samme liga som faren min, eventuelt, det var jo også

    en båt i Svelvik linket til den Nokas-saken så.

    Så da håper jeg at jeg ikke får fler e-poster fra deg

    nå.

    Jeg ville bare hjelpe deg å finne stefaren din.

    Nå har jeg gjort det.

    Så nå får vi si hadetbra, mener jeg.

    Så hadetbra, og takk for e-poster.

    Så kommer ikke jeg til å sende mer, av grunner jeg

    har forklart.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Erik!

    Du trenger ikke å legge alt

    det vi skriver opp på bloggen din, dette er trossalt private

    mails til deg og det bør du ikke legge ut på nettet på denne

    måten.

    Håper at du skjønner

    hvorfor…

    Hilsen

    Christian

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Hei igjen!

    Har du noe kontakt med

    faren din? kanskje han husker etternevnet til Willy? Hva

    tror du?

    Ha det!

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Ja, synd det der… men kanskje du som

    er flink til å lete etter folk på nettet kanskje du

    klarer å finne ut etternavnet til han willy. Skal

    faktisk sjekke ut litt selv jeg…
    Men du… er du

    fremdeles i Liverpool? har du tenkt å ta en tur til

    Norge?
    Ser du fremdeles på fotball? det var Everton

    du likte ikke sant? Jeg er på Camp Nou nesten hver

    hjemmekamp, kommer du ned en gang kan vi ta å se kamp

    sammen, hva synes du?

    Vi snakkes

    Erik!

    Take care!

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    altså, jeg synes det med det Munch-museet var

    veldig rart, så jeg kommer nok ikke til å slutte å

    være skeptisk pga. det.

    Han Willy, han dukka opp på døra, i Hellinga 7B,

    hvor jeg bodde.

    Jeg åpna døra, og kjente nesten ikke igjen

    karen, for han så så rar ut i trynet.

    Det var som spesielt, var at faren min var

    hjemme.

    Han bodde jo hos Haldis, siden våren 1980.

    Du husker sikkert at jeg alltid var aleine

    hjemme, og pleide å dra opp til dere, i Havnehagen,

    for å slippe å være aleine.

    Så jeg husker mora di, Tove Grønli, som en

    veldig hyggelig dame.

    Jeg var hos dere, under et nyttårshopprenn og

    under en cupfinale, blant annet.

    Cupfinalen var mellom Lillestrøm og Vålerenga, og

    jeg holdt med Vålerenga, og du og Petter og Willy,

    holdt med Lillestrøm.

    Du ble sur på meg, siden jeg holdt med

    Vålerenga.

    Mener jeg å huske.

    Jeg var også hos dere, under en sportssending

    med håndball, og da sa han Willy, at han hadde vært

    sammen med ei som jeg mener var landslagskeeper i

    Håndball, og som han vel sa var fra Glassverket.

    Så jeg vet ikke etternavnet til han Willy,

    for jeg så ikke han mer, etter den dagen, som han

    banka på hos meg, i Hellinga og sa til faren min, at

    mora deres var død.

    Det var den dagen som Norge vant gull, sølv

    og bronsje, i Skøyte-VM eller EM.

    Og faren min satt og så på det, enda han

    aldri pleide å se på sport, i helgene, ihvertfall ikke

    oppe hos meg i Hellinga.

    Så kom Kripos, og de sperra av huset deres, med

    sånn tape som man ser i filmer vel.

    Så sa faren min, etter noen uker, at det var

    hjerneblødning.

    Så sånn var det.

    Så jeg veit nok ikke etternavnet hans

    dessverre.

    Men jeg prøvde å finne ut når mora deres

    døde, (for jeg skrev om noe annet), og hu døde visst i

    februar 1981.

    Jeg fant graven, for noen jeg var i kontakt

    med, angående slektsforskning, sendte meg en link, til

    et nettsted, hvor man kan søke om hvor noen er

    begravet:



    Når du og jeg og Petter var i

    Larvik, på besøk hos mora mi, så ringte dere på hos

    folk, og spurte om Arne Olsen bodde

    der.


    Hva var poenget med det

    da.


    Var det noe faren min

    hadde bedt dere gjøre?


    Med hilsen


    Erik

    Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>

    Hei igjen Erik!

    Det

    er kanskje ikke så rart at jeg ikke svarte når du

    sier ting som dette:

    Jeg stoler ikke helt på

    deg lengre, må jeg innrømme.


    Jeg tror jeg må be

    deg, om å ikke kontakte meg

    igjen.


    Jeg synes du skifter stil

    hele tiden, værre enn en tenåringsjente, og det

    synes jeg blir helt feil, for en mann som er snart

    40 år.


    Så du får ha takk for

    de artige par årene vi var kamerater på Bergeråsen,

    du og broren din

    Petter.


    Men jeg ønsker ikke

    noe mer kontakt med dere lenger nå,

    dessverre.


    Så tok jeg

    kontakt, når jeg hadde internett, i Oslo, og vi tok

    en tur på byen.


    Men det skjønner jeg

    nå, at nok var dumt gjort.


    Jeg skjønner nå, at vi

    aldri egentlig har kjent hverandre så

    bra.


    Så jeg må be deg om å

    være grei å slutte å kontakte meg, for jeg stoler

    ikke helt på deg og familien din, og har også kutta

    ut faren min, (som var linken mellom meg og familien

    deres, for han kjente mora deres, Tove, som Kripos

    sa at døde av hjerneblødning, i 1981, så du og

    broren din flytta til faren deres i

    Mexico).


    Håper det er greit

    Christian, og takk for det kameratskapet som

    eventuelt var.


    Nå kommer jeg ikke til å

    svare deg mer, hvis du kontakter meg, (sånn som jeg

    også gjør, hvis faren min kontakter meg. Men

    men).


    Jeg

    tror ikke at du mener dette, så jeg prøver å ta

    kontakt med deg igjen, og håper kanskje at denne

    gangen vi kan holde kontakten litt lengre,

    eller?

    Du har helt rett i at vi

    ikke kjenner hverandre så sinnsykt bra, men jeg

    huskar jo at vi hadde det veldig kult sammen på

    Berger og at du var en kul type, så hvorfor skulle

    jeg ikke ville bli bedre kjent med deg?

    Klart

    at hvis du ikke vil ha noe mer med meg å gjøre så

    skal ikke jeg tvinge deg å være venn, men jeg håper

    at vi kan fortsette eller å bli venner

    (?)

    Det er jo en sak som er opp til deg

    selv.

    Ha en riktig god helg

    Erik!

    Håper vi holder

    kontakten!

    Hilsen

    Christian

    PS:

    Jeg vil gjerne høre litt mer om denne dagen Willy

    kom innom huset ditt, vet du etternavnet til han

    Willy forresten? Skulle gjerne ha noen ord med

    typen, vil ha svar på hva som hendte den dagen. Hvis

    du vet etternavnet hadde det vært fint om du kan gi

    det til meg, takk på forhånd!

    Men

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    det var ikke det du sa da, du sa det var en

    oppgave om å lage en modell av hele museet, sånn

    som jeg skjønte det.

    Det som var med Facebook, var at du ikke

    svarte meg, på meldingen jeg sendte deg, i

    2008.

    Som var i den samtalen her:


    hallo

    Between You and Christian

    Grønli

    Christian

    Grønli

    Add as Friend

    September 3 at

    5:03pm

    Report Message

    Hei

    Erik!

    Long time no see… hvordan går det

    med deg? er du fremdeles i England eller er du

    tilbake til kalde Norge?

    Jeg er fremdeles i

    Barcelona og ble pappa for 3 mnd siden… helt

    utrolig!!! det er helt sinnsykt… Jeg pappa!!!

    hhahaha…

    Hva med deg? har du klart å

    fikse sakene dine? går det bedre nå? nå er det jo

    en stund siden….

    Fortell meg… vi

    snakkes Erik!

    Take

    care

    Hilsen

    Christian

    Erik

    Ribsskog

    September 3 at

    5:25pm

    Hei,

    hvorfor har

    du sånn ugle-tegn?

    Det er vel et

    Illuminati, eller Bohemian Groove-tegn.

    Vil

    jeg si.

    Hva er det du har rota deg borti nå

    da?

    Snart 40 år og driver å viser

    djeveldyrker-tegn, eller hva det er, på

    Facebook?

    Mvh.

    Hva var de bildene du

    skulle ha av Munch-museet igjen da, de som jeg tok

    for deg til studiene, et års tid før Munch-museet

    ble rana?

    Erik

    Christian

    Grønli

    Add as Friend

    Today at 8:02am

    Report Message

    Hei Erik!

    Hvilket tegn? det med

    fingrene…? det har jo ikke noe betydning i det

    hele tatt. Kanskje det hadde det når jeg var 16

    eller 17 år, da var jeg jo litt Heavy, men ikke

    nå… det var egentlig bare pga t sjorta til

    sønnen min, det var jo en Motorhead t sjorte

    Petter ga han, synes du ikke den var tøff

    da?
    Og du har kanskje rett, jeg er nok enda

    litt barnslig, men men…

    Og det med

    Munch-Museet, det var bare en skole oppgave jeg

    hadde. Vi skulle lage all skilting inne og ute av

    et museum, og jeg valgte Munch Museet og var så

    heldig at du kunne ta noen bilder for meg, noe jeg

    er veldig takknemelig for.
    Du tror vel ikke at

    jeg hadde noe med det ranet å gjøre? hehehe
    du

    spøker hele tiden ser jeg, det er godt at du er

    morsom og har god humor.

    Men… ellers da?

    hvis vi dropper ugletegn og munch ranet… hvordan

    går det med deg? Har du noe nytt å fortelle? Jeg

    håper at alt går fint med deg i allefall…. hvis

    du har tid og lyst så kan du jo fortelle litt hva

    du driver med fortiden…?

    Vi snakkes

    Erik!

    Take Care

    En varm klem fra

    Barcelona (selv om FC Barcelona tapte sin første

    kamp, hehehe)

    Erik

    Ribsskog

    Today at 10:44am

    Hei

    Christian,

    jeg synes det var litt rart

    likevel.

    Jeg tror det kan være noen

    uglemoser her noe sted, som de sier.

    Altså,

    hvorfor jobber du i eiendom, hvis du studerte

    grafisk design?

    Men men.

    Og jeg kom

    også på en ting du sa, sånn rundt 1980, da vi

    bodde på Bergeråsen.

    Du sa at du og Petter,

    eller en annen, hadde vært nede hos Haldis og dem,

    og da hadde Christell, dattra til Haldis, og Nina,

    var det kanskje, hoppa fra en kasse eller noe, i

    nattkjolen, også hadde kjolen flagra opp, også

    hadde de ikke hatt noe undertøy under.

    Det

    er mye rart som dukker opp i flashback.

    Men

    det var i hvertfall noe jeg huska nå.

    Jeg

    husker du kjente hun Tina, på

    Bergeråsen.

    Hun ble også heavy-fan, og fikk

    dårlig rykte.

    Søstra mi pleide å henge med

    henne, og de kallte henne for Tina

    Turbo.

    Men jeg husker at du og broren din,

    var Kiss-fan.

    Dere likte den, I was made

    for loving you baby, osv.

    Men

    men.

    Nå får det får det være nok

    mimring.

    Jeg synes det forresten var litt

    rart, da mora di døde, at Willy, skulle gå til

    vårt hus.

    For fattern bodde jo nede hos

    Haldis.

    Synes du ikke det her virka litt

    rart selv.

    Kanskje han hadde vært nede hos

    Haldis først.

    Kripos kom jo, og da sa dem

    at det var hjerneblødning.

    Hva het han

    sønnen til Ruth, som døde i snøhula, i hagen

    deres, da du og Petter var inne og spiste

    middag?

    Og husker du, at vi tre lagde

    snøhule, utafor huset til Ågot, på Sand, så skulle

    dere ha meg til å krabbe inn med hue først, i en

    sånn trang snøhule.

    Men det gadd jeg

    ikke.

    Så sånn var det.

    Hva jeg

    driver med for tiden.

    Jeg driver med en

    arbeidssak mot Arvato/Microsoft hvor jeg jobba

    før, og en sak mot politiet og andre i Norge, som

    ikke gir meg noe informasjon, iom. at jeg har

    blitt forsøkt drept i Norge, og hørt at jeg er

    forfulgt av noe 'mafian'.

    Og jeg skriver

    blogg, som du kanskje har sett, siden jeg prøver å

    få ut hva det er som foregår, at myndighetene ikke

    har noen respekt for folks rettigheter.



    jeg sliter med å få tid til jobb,

    egentlig.

    Men sånn er det, man kan ikke ha

    tid til alt.

    Med vennlig hilsen

    Erik






    Jeg fikk også et rart

    trusselbrev, fra Spania, ifjor vel, som jeg

    anmeldte til politiet.


    Jeg stoler ikke

    helt på deg lengre, må jeg

    innrømme.


    Jeg tror jeg må be

    deg, om å ikke kontakte meg

    igjen.


    Jeg synes du skifter

    stil hele tiden, værre enn en tenåringsjente, og

    det synes jeg blir helt feil, for en mann som er

    snart 40 år.


    Så du får ha takk

    for de artige par årene vi var kamerater på

    Bergeråsen, du og broren din

    Petter.


    Men jeg ønsker ikke

    noe mer kontakt med dere lenger nå,

    dessverre.


    Vi var jo

    kamerater, fra jeg flyttet til Bergeråsen, høsten

    1979 og til mora deres, Tove Grønli, døde ung, i

    februar 1981.


    Så vi var jo bare

    kamerater i et drøyt år.


    Så jeg kjente jo

    ikke egentlig dere bra, som barn

    heller.


    Men faren min

    kjente mora di, var det vel.


    Men jeg hadde jo

    bodd i Larvik.


    Så tok jeg kontakt,

    når jeg hadde internett, i Oslo, og vi tok en tur

    på byen.


    Men det skjønner

    jeg nå, at nok var dumt gjort.


    Jeg skjønner nå, at vi

    aldri egentlig har kjent hverandre så

    bra.


    Så jeg må be deg om

    å være grei å slutte å kontakte meg, for jeg

    stoler ikke helt på deg og familien din, og har

    også kutta ut faren min, (som var linken mellom

    meg og familien deres, for han kjente mora deres,

    Tove, som Kripos sa at døde av hjerneblødning, i

    1981, så du og broren din flytta til faren deres i

    Mexico).


    Håper det er greit

    Christian, og takk for det kameratskapet som

    eventuelt var.


    Nå kommer jeg ikke til

    å svare deg mer, hvis du kontakter meg, (sånn som

    jeg også gjør, hvis faren min kontakter meg. Men

    men).


    Med

    hilsen


    Erik

    Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>

    Hei Erik!

    Hehehe… Du

    tenker mye på dette med Munch ranet, jeg lover

    at jeg ikke har "Skriket" hengende på

    veggen…
    Jo, det var en oppgave vi hadde på

    skolen, her har du linken til stedet jeg

    studerte: www.esdi.es
    Oppgaven var å

    lage all skilting som wc skilt, nødutganger,

    Kafeteria-skilter etc i et museum og jeg valgte

    Munch museet. Jeg kunne ha valgt et helt annet

    museum, det var bare helt tilfeldig at det ble

    Munch Museet.

    Oppgaven har jeg ikke

    lengre, dette er jo så gammelt, så det blir nok

    vannskelig at jeg for sendt den til

    deg.

    Ble vi uvenner på FB? nei… tror du

    det? vi var vel litt uenige i en del ting, vi

    snakket mye om dette med mafia greiene dine, men

    det å bli uvenner kan jeg ikke huske…

    Hehehe… det er helt greit det at du

    sender det til politiet, jeg har ikke noe med

    det ranet å gjøre, skulle ønske det, for da

    hadde jeg kanskje hatt en del penger på kontoen

    da, hahaha…

    Erik, bare ta det helt me

    ro… Jeg ville bare hilse og snakke med deg….

    nå må jeg se å komme meg til barnehagen og hente

    sønnen min… vi får ta en prat senere eller en

    annen dag…

    Skriv noen orda da… er du

    fremdeles Everton fan? hehe… Jeg ser de fleste

    hejmmekampene til FC Barcelona… komer du ned

    en gang kan vi se en kamp… eller?

    Vi

    snakkes Erik!

    Take

    care

    Hilsen

    Christian

    2010/5/28 Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Hei Christian,

    jeg lurer fortsatt på det, hvorfor du ville

    at jeg skulle ta så mange bilder av

    Munch-museet.

    Du sa du studerte grafisk design, og at

    du skulle lage et prosjekt på universitetet ditt

    i Spania.

    Jeg lurer litt på om det hadde noe med

    Munch-ranet å gjøre?

    Er det mulig å få se den seroppgaven

    din?

    Ble ikke vi uvenner på Facebook, for et

    år eller to siden?

    Hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Sender det til politiet i tilfelle du

    hadde noe med det Munch-ranet å

    gjøre.

    2010/5/28 christian

    gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Hei Erik!

    Christian

    Grønli her, lenge siden sist, hvordan har du

    det? Håper at alt går fint med deg. Her i

    Barcelona går alt fint, koser meg masse med

    sønnen min Aleksander og Andrea som er kona mi.

    Er du fremdeles i England? Skal kanskje en tur

    til Norge i juni, om du er rundt Oslo så kunne

    vi treffes? Alltid morsomt å møte gamle venner,

    det var jo gøy den gangen vi møttes i Oslo og

    tok noen øl på studenten (?) husker ikke helt,

    men husker at det var gøy å møte deg igjen, så

    hvis du er i Oslo i juni kunne vi møtes,

    eller?

    Hva driver du med for tiden? jeg

    har sytartet egen bedrift sammen med en kompis,

    det er egentlig grunnen til at jeg tar turen til

    Norge, må nesten se å få solgt oss litt.

    Sender deg linken så kan du se hva vi holder

    på med:

    www.d-versionevents.com

    Har

    ikke vært i Norge på en god stund, så det skal

    bli gøy å ta en tur. Ikke så morsomt å gå rundt

    å selge men det må gjøres. Skal bo hos Petter,

    han holder til på Eidsvoll, det blir helt topp

    det.

    Jeg holder på med litt jobb, send

    meg noen ord da…

    Ha en riktig god

    helg!

    Hiklsen

    Christian






  • Sånn ser husene ut på Bergeråsen, hvor jeg vokste opp. Veldig enkelt. Christian Grønli kalte det ‘white thrash’. Men jeg vil vel si at vi var norske

    bergeråsen

    http://svelviksposten.no/nyheter/fattige-svelviks-skjulte-reserver-60-millioner-i-eiendommer-1.5324112

    PS.

    I den stilen der, var de leilighetene som jeg ble plassert til å bo aleine i.

    Hellinga 7B og Leirfaret 4B.

    (Jeg bodde jo midt blandt sosialboligene).

    Så de leilighetene, som jeg bodde i, er nok ganske billige enda.

    Mens Haldis, (min fars nye dame), og søstra mi og Viggo Snowhill, og Jan Snoghøj, og Christell Humblen.

    De bodde i Havnehagen, hvor husene var litt mer forseggjort.

    Med skråtak osv.

    Og mange har vel ‘pimpa’ opp de husene i Havnehagen, i ettertid, for å prøve å få de til å se litt mer snobbete ut.

    Som min onkel Haakon vel, for eksempel.

    Men de to leilighetene som jeg bodde i, på Bergeråsen, (etter at jeg flytta dit fra mora mi i Larvik), Hellinga 7B og Leirfaret 4B, de var like enkle, som det huset man ser på bildet der.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog