johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en e-post til Scribd







    Gmail – Censorship







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Censorship





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 3:23 PM





    To:

    support@scribd.com



    Hi,

    why have you deleted my employment-case against Bertelsmann Arvato Ltd's Microsoft Scandinavian Product activation, (without even informing me):

    And you are in the USA, a country which is supposed to be found of freedom of speech.
    If I get the chance I'm going to 'fry your ass in court'.
    Is this something you understand, you self-rightous and patetic b*stards over there in America.

    Fuck you!
    Erik RIbsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Borgarting Lagmannsrett







    Gmail – Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Offentlig skifte i boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Offentlig skifte i boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 2:49 PM





    To:

    "Paulsen, Siri Berg" <SiriBerg.Paulsen@domstol.no>


    Cc:

    drammen.tingrett@domstol.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Hei,

    ja jeg skjønner egentlig at det er sånn.
    Men hva f*en skal jeg gjøre når dem ikke svarer da?
    Sivilombudsmannen er like idiot, og bare kødder med meg.
    Mvh.

    Erik Ribsskog
    2011/2/24 Paulsen, Siri Berg <SiriBerg.Paulsen@domstol.no>

    Det er

    ikke noe lagmannsretten kan gjøre i forhold til Deres henvendelse om Drammen

    tingrett. Lagmannsretten har bare adgang til å behandle de saker som kommer inn

    ved anke over avgjørelser fra tingrettene.

    Drammen tingrett orienteres ved kopi av dette

    svaret.

    Borgarting lagmannsrett

    Siri

    Berg Paulsen

    lagmann

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Nybråten, Kristin

    Sendt: 23. februar 2011 15:32
    Til: Paulsen, Siri

    Berg
    Emne: VS: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Offentlig skifte i boene

    etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 23. februar 2011

    09:43
    Til: Borgarting lagmannsrett (postmottak)
    Kopi: HRET

    (postmottak)
    Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Offentlig skifte i

    boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø

    Hei,

    jeg lurte på hvor jeg skal henvende meg for å klage på at Drammen Tingrett

    ikke svarer på min korrespondanse.

    Sender også kopi til Høyesterett,

    siden jeg har sendt om problemer med Larvik Tingrett og Agder Lagmannsrett, i

    forbindelse med at jeg ikke får arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog,

    som

    døde i 2009, (enda min mor, Karen Ribsskog, døde av kreft vel, i

    1999).

    Håper det er mulig å få svar i det minste, siden jeg synes det virker som

    at hele byråkratiet i Norge, har rotta seg sammen mot meg her.

    Men det er

    kanskje det de nevner som 'mafian', i Norge?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/6/13
    Subject: Offentlig skifte i boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar

    Bergstø
    To: drammen.tingrett@domstol.no

    Hei,

    jeg har kuttet ut min far, for han drev med telefonterror mot meg, for et

    drøyt år siden, (som jeg har anmeldt til Politiet i Drammen).

    (Og også omsorgssvikt, i barndommen).

    Men før jeg kuttet han ut, så sa han at mine grandonkler i Holmsbu, Otto og

    Gunnar Bergstø, og Idar Sandersen, hadde masse malerier etter Kittelsen.

    Så det huset deres, (som min far frasa i arv, av en eller annen grunn,

    han likte kanskje ikke at disse brødrene ble 'adopert' av kunstner-kolonien fra

    Oslo, som unge. Og jeg lurer på om min far egentlig er sønn av fabrikkeier

    Jebsen, på Berger, for min farmor jobbet for han under krigen, som tjenestepike,

    og Jebsen bestilte dram fra Drammen på rasjoneringskortet, til farmora mi,

    fortalte hu meg, på 80-tallet, og min far ble født i 1944, var det vel).

    Men disse maleriene til Kittelsen, har vel ikke blitt ordentlig

    oppgitt.

    Og, faren min sa at det huset var verdt mange millioner, for det har så

    bra utsikt til Drammensfjorden, og jeg tror det har brygge og kanskje

    strandlinje og.

    Her kan man se at jeg er arving:

    ikke arv holmsbu

    Så da ønker jeg offentlig skifte, for jeg tror det har vært noe lureri

    her.

    (Siden maleriene av Kittelsen ikke nevnes av advokaten, i brevet, fra

    2006, som man kan se litt av ovenfor.

    På forhånd takk for hjelp med dette!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog






  • Jeg fortsetter å søke jobber, denne gang som Shop Manager







    Gmail – Shop Manager (WSQ/133481)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Shop Manager (WSQ/133481)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 12:04 PM





    To:

    jobs@sayersthebakers.co.uk



    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website, and wanted to please apply for this job.

    I've been working as a Shop Manager, in Norway, in the Rimi-food shop chain, (owned by ICA), from 1998 to 2002, in the Oslo-area, with good results.

    I've also been working in other roles, in retail/customer-service, for around fifteen years, in Norway and in the UK, and I've also gone to Upper Secondary business-school, and am used to working with a customer-service focused perspective.
    For the second half of 2001, I won a prestigous shop-running competition, in Rimi, called 'Rimi Gullårer', which only a few of Rimi's many hundred shop-managers win each year, and received a Rimi-pen and a personal congratulation-letter, from Forbes-billionaire and Rimi-founder Stein Erik Hagen.
    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog







    CV – Erik Ribsskog.doc
    42K




  • Jeg sendte en ny e-post, til Bo Holte, i Danmark







    Gmail – Re: Til Bo Holte/Fwd: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stifta







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: Til Bo Holte/Fwd: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stifta





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 11:47 AM





    To:

    Holtech Medical <holtech@email.dk>


    Cc:

    redaktion@villabyerne.dk



    Hei,

    ok, jeg burde kanskje ha talt med hun Bente Holte f. Ravn.
    Men hun hadde visst noen problemer, som gjorde at hun ikke oppholdt seg på sin Folkeregister-adresse, (hvor du har kontor).

    Måske jeg skal forsøke å sende et brev, vil det så havne hos riktig adressat, (dvs. Bente Holte)?
    Takk for svar uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg kan også prøve å ringe min grandtante Unse Heegaard f. Trock-Jansen.
    Men sist jeg prøvde det, så var det bare en rar 'gubbe', (som vi sier i Norge), som svarte.

    Jeg har også forsøkt å sende e-poster, til min (avdøde) mor, Karen Ribsskog, sine danske fettere, Steffen og Thomas Heegaard, (direktører i Top Danmark forsikring og Disney).
    Men de svarer ikke.

    Så det er bra at noen svarer, ihvertfall, det er helt sikkert.

    Igjen takk for svar!

    2011/2/24 Holtech Medical <holtech@email.dk>

    Desværre, jeg har ingen ide. Det er ikke min familie eller

    slægt.

    Mvh

    Bo Holte

    —– Original Message —–

    Sent: Thursday, February 24, 2011 12:17

    PM

    Subject: Til Bo Holte/Fwd: Vedr.:

    Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtma

    Hei,

    da jeg ringte deg i går, så sa du det, at Palle Ravn døde for mange år

    siden.

    Vet du hvor han døde, og hvem som arvet våpensamlingen etter Cort/Holger

    Adeler, osv?

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2011/2/24
    Subject: Re: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om

    deres tidligere stiftamtmann, (min grand
    To: BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    ja nå har jeg fått opplyst, av Bo Holte, (en slektning av Palle Ravns

    søster vel, Bente Holte), at Palle Ravn døde for mange år siden.

    Og jeg bor i England, så det blir litt kronglete.

    Men jeg får se, hvis jeg får bedre råd for eksempel, så kommer jeg

    kanskje til å dobbeltsjekke dette, siden jeg driver med slektforskning,

    osv.

    Synes det var rart at du har svart om Palle Ravn tidligere, uten å

    forlange penger, men nå skal ha penger.

    Det blir litt vinglete, synes jeg.

    Har man sagt A må man også si B, sier et ordtak vi har i Norge.

    Men i Odense, så har dere vel mer at ting forrandrer seg.

    Sånn som at en Grim Ælling blir til en svane osv., som min mormor,

    Ingeborg Ribsskog, fortalte om, på dansk, til meg og min søster, på

    70-tallet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/24 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Til Erik Ribsskog

    For at vi kan besvare din

    folkeregisterforespørgsel, skal jeg bede dig om at overføre 52 Dkr. til

    vores konto 3574 10137950. Indbetalingen bedes mærket med oplysning om, hvem

    forespørgslen vedrører.

    Du vil

    snarest efter at vi kan se at beløbet er indbetalt, få oplyst nuværende

    adresse på den pågældende, såfremt denne ikke har navne- og

    adressebeskyttelse i cpr-registret. Er dette tilfældet, vil adressen IKKE

    blive oplyst.

    Venlig

    hilsen

    Bente Skytthe
    folkeregistret

    Påminnelse –

    opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere

    stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Lou

    Erik Ribsskog

    til: folkeregister

    21-02-2011

    12:34


    Hei,

    jeg kan ikke se at

    jeg har mottatt noe svar på denne e-post, så jeg forsøker å sende den

    igjen.

    (Jeg kan godt betale 58 kroner hvis det

    er de pengene det står på.


    Selv om jeg ikke har

    så utrolig god råd).


    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2011/2/19
    Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt

    (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Od
    To:
    folkeregister@odense.dk


    ———- Forwarded message

    ———-
    From: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2011/2/19
    Subject: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt

    (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense
    To:
    folkeregister@odense.dk

    Hei,

    husket jeg forresten å

    si at Palle Ravn, ble født 12. maj 1932, i Frederiksberg?

    (Se vedlagte dokument fra Holger baron Adelers

    testamente).


    Beklager at det blir så mange

    e-poster!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog



    ———-

    Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2011/2/18
    Subject: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs:

    Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense slott
    To: BSC – Folkeregister <
    folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    men da skal jeg ikke

    plage deg mer.


    Mange takk for hjelp!


    Ha en fin helg etterhvert.


    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2011/2/18 BSC – Folkeregister

    <
    folkeregister@odense.dk>
    Hej


    Som jeg skrev tidligere, så kan jeg

    ikke finde nogle oplysninger om Palle Ravn, uanset om du betaler eller

    ikke.


    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere

    stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    18-02-2011

    12:05



    Ok,

    jeg forstår det nå, når du forklarer

    det på den måten.

    Jeg betaler gjerne 58 kroner for å få adressen til

    Palle Ravn.

    (Som jeg har oppgitt deg to tidligere adresser for).

    Det er i forbindelse med en arvesak, som gjelder våpen etter den

    norske nasjonalhelt Cort Adeler, mm.

    Så dette er ikke bare noe tøys

    og tull.

    Jeg kan sende de pengene med PayPal, eller i værste fall

    fra min bank her i England.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej

    Jeg nævnte ikke noget om gebyret, fordi det i

    starten kun var 1 person du spurgte om. Og fordi jeg vidste, at det ville

    være besværligt for dig at betale gebyret, når du bor i England. Jeg ville

    bare være hjælpsom…..men nu er det ved at blive for meget.

    Venlig hilsen
    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott


    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    18-02-2011

    08:42



    Hei,

    ja, det var merkelig at man ikke kunne

    finne Palle Ravn, på de adressene som står i testamentet, til Holger baron

    Adeler.

    Jeg synes også det var merkelig at du ikke sier fra om dette

    gebyr, på forhånd.

    Men sånn var det også da jeg bestilte testamentet

    til Holger baron Adeler.

    Det er sånn det er i Danmark.

    Men du

    fant jo adressen til hans søster, Bente Holte, og jeg har sendt e-post til

    hennes sønn, tror jeg det er, Bo Holte.

    Så får jeg slutte å mase på

    dere i Odense.

    Så jeg får jeg tenke litt her i England, før jeg

    bestemmer meg om hva jeg skal gjøre videre, i forbindelse med de tingene

    etter baron-paret Adeler, osv.

    Mange takk for deres svar ihvertfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte også til

    dere om en Poulsen, men han bor visst på samme adresse enda, i

    Charlottenlund, var det vel.

    Så den forespørselen kan dere bare se

    bort fra.

    Hvis han ikke er død nå da.

    Igjen mange takk for

    deres hjelp!

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej

    Jeg kan ikke finde Palle Ravn på den adresse i

    Gilleleje heller.

    Det hjælper ikke at give mig en adresse i udlandet, dem

    kan jeg ikke søge på.

    Jeg håber at dette var tilstrækkeligt. Normalt

    koster en adresseoplysning 52 kr. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, må

    jeg bede dig om at overføre 52 kr. pr. forespørgsel til vores konto 3574

    10137950. Kvittering for betalingen bedes vedhæftet eventuelle fremtidige

    henvendelser.

    Venlig hilsen
    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt

    (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    17:42



    Hei,

    ok, det lykkes meg å finne en annen

    adresse her, på Palle Ravn, i Holger baron Adelers testamente.



    scan 23, fra Landsarkivet på Sjælland, så står det følgende adresse, for

    Palle Ravn:

    Øster Alle 135, 3250 Gilleleje.

    (Det samme

    postnummer som Larvik i Norge hadde på den tiden, husker jeg, for der bodde

    jeg noen år under oppveksten 🙂

    Det skal også være en adresse i

    Elfenbenkysten her, husker jeg, på han.

    Jeg kan eventuelt også se om

    jeg finner den, hvis den forrige ikke matcher med folkeregister-databasen.

    Beklager hvis det blir mange e-poster!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej


    Det lykkedes mig at finde

    den nuværende adresse på Bente Holte, men Palle Ravn kan jeg ikke finde

    oplysninger om på den adresse. Muligvis fordi det var en c/o adresse, så han

    bare har haft postadresse der.

    17.02.2011

    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Bente Holte


    Stilling: Jordemoder


    har været tilmeldt

    følgende adresse siden den 01.12.2002

    Søbakken

    22

    2920

    Charlottenlund

    Kommune: Gentofte (Gentofte

    (157))

    Retskreds: Lyngby Ret (Lyngby Ret

    (1104))

    Venlig hilsen


    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    17:00



    Hei igjen,

    det er mulig det du skrev der

    ble litt vel dansk for meg 🙂 , men jeg forsøker likevel.

    Adressen

    til Bente Holte, var i 1979, Klampenborgvej 7A, 2930 Klampenborg.

    Adressen til Palle Ravn, var også i 1979, c/o Henning Ravn,

    Engbakken 40, 2830 Virum.

    (Palle Ravn flyttet visst senere til Cote

    de Ivory, eller Elfenbenskysten, stod det også i Holger baron Adeler, sitt

    testamente).

    Håper jeg klarte å gjøre meg forståelig på norsk/dansk

    nå.

    Igjen mange takk for Deres svar!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej

    Vi må ikke give oplysninger om eventuelle

    slægtninge, idet du skal kunne oplyse os navn og fødselsdato, eller navn og

    en tidligere adresse, på disse.

    Af samme årsag kan vi ikke oplyse om de andre personer,

    da du kun kender deres navne.

    Venlig hilsen
    Bente Skytthe

    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs:

    Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    14:58



    Hei,

    mange takk for Deres svar!

    Stod det ikke noe om eventuelle etterkommere forresten?

    Vel,

    det er kanskje ikke så farlig.

    Er det lov å spørre om disse jordmor

    Bente Holte, Palle Ravn, (og Henning Ravn lever enda)?

    Det gjelder

    slektsforskning, og jeg lurer også på den arven etter Adeler, om det var

    noen ugler i mosen der, så og si.

    Min andre grandonkel Anker var

    visst ikke så glad i Norge, og heller ikke min mormor ville nok at jeg

    skulle bli baron, etter en diskusjon vi hadde, da jeg var syv år gammel.

    Så her har de nok forfalsket, for jeg tror nok at Meme ønsket at jeg

    skulle bli baron, siden hun testamenterte en ring til min mor.

    Men

    men.

    Jeg møtte hun Bente Holte, i et middagsselskap, hos min mor,

    1993, (jeg tror ihvertfall at det var henne), og hun var litt uhøflig, og

    snakket om Grønland, da jeg sa jeg hadde vært på tøff vinterøvelse, og sovet

    i snøhule, på Lillehammer.

    Men men.

    Så jeg skulle gjerne ha

    snakket med Fru Hulte, eller eventuelt Hr. Holte, hvis han lever.

    Bestemor Ingeborg, sa at han var i live, i 2005, var det vel, da

    hennes 'halv-fetter, fra Klampenborg', besøkte henne i Nevlunghavn, i Norge.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Steffen Peter

    Louis Anker Heegaard

    Stilling: Stiftamtmand


    er død den

    27.12.1990
    Sidst registrerede adresse var


    Stejlbjergvej

    22

    Tåsinge

    5700 Svendborg

    Kommune: Svendborg

    (Svendborg (479))

    Retskreds: Svendborg Ret (Svendborg Ret

    (1137))

    Med venlig hilsen

    Bente Skytthe
    folkeregistret

    Re: Vedr.:

    Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål

    om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis

    Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    14:13



    Hei,

    ja, det står det som adresse, for min

    grandonkel, i hans tante baronesse Adeler f. Nyholm aka. Meme, og hans

    fille-onkel, Holger baron Adeler, at hans adresse er, Odense slott, 5000

    Odense.

    Jeg skal se om jeg finner en scan av dokument, som de sendte

    meg fra Landsarkivet på Skjælland.

    Hvis ikke det er nok så kan jeg

    sikkert finne hans fødselsdato.

    Det skal være 15. juni 1919, i

    Fredriksværk.

    Håper dette ble i orden nå.

    Er det forresten

    ingen som kjenner denne grandonkelen min, Louis Heegaard, på Fyn.

    Hvis han var stiftamtmann, så var han vel nesten som en greve, eller

    noe slikt, hadde det kanskje hett i gamle dager?

    Men men.

    Mange takk for deres e-post uansett ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister

    <
    folkeregister@odense.dk>


    Hej

    For at vi i folkeregistret kan finde oplysninger

    om en person skal du oplyse os om enten

    navn og fødselsdato


    eller

    navn og en tidligere adresse


    på den person du leder

    efter.

    Til

    orientering kan oplyses, at Odense slot ikke er en beboelsesejendom, men

    ejes af Odense kommune og bliver brugt til administration.

    Venlig

    hilsen

    Bente

    Skytthe

    folkeregistret

    BorgerServiceCenter

    Skulkenborg 1
    5000 Odense C

    Tidligere

    stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: folkeregister

    16-02-2011

    19:13

    Cc: "kontakt@regionsyddanmark.dk"



    Hei,

    vet dere noe om min grandonkel, Louis

    Heegaard, fikk han noen etterkommere?

    Lurer også fælt på om han var

    i Johanitterordenen, (eller var forfulgt av disse, siden jeg har de i

    slekta), men det står kanskje ikke i Folkeregisteret, så sender dette også

    til Region Syddanmark, siden de visst har tatt over for stiftamtmannen for

    Fyn.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Historienshus <
    historienshus@odense.dk>
    Date:

    2011/2/16
    Subject: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott
    To:

    eribsskog@gmail.com

    Kære Erik Ribsskog,

    Vi kan ikke svare på spørgsmålene

    om Louis, da det er for nyt til arkivet. Jeg må foreslå, at du henvender dig

    til Folkeregisteret:
    folkeregister@odense.dk.

    Med venlig hilsen

    Claus Thøgersen
    Arkivar

    Odense

    Kommune
    Stadsarkivet
    Historiens Hus
    Klosterbakken 2
    5000 Odense

    C

    Tlf. 6551

    1030
    E-mail:
    historienshus@odense.dk
    www.historienshus.dk

    Åbningstider: man-tir 12-16, ons

    10-16, tor 14-19, fre-søn lukket.

    Mikkel Skou Pedersen

    <
    mspe@odense.dk>

    16-02-2011 11:24

    Til
    stadsarkivet.bmf@sepo.odense.dk

    cc

    Emne
    Vs: Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott

    Venlig hilsen

    Mikkel

    Skou Pedersen
    Juridisk Kontor, Borgmesterforvaltningen
    Flakhaven

    2

    5000 Odense

    C

    Direkte tlf.

    65 51 10 18
    Mail:
    mspe@odense.dk
    http://www.odense.dk


    —– Videresendt af

    Mikkel Skou Pedersen/MSPE/BMF/Odense den 16-02-2011 11:23 —–

    Spørsmål om

    deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: odense

    16-02-2011

    04:09

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Til: odense@odense.dk



    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog

    f. Heegaard, søster til deres tidligere stiftamtmann, Louis Heegaard.

    Min mormor og hennes brødre, Louis og Anker, arvet Holger baron

    Adeler, og deres tante baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm aka. Meme,

    i 1979 vel.

    Og jeg fikk Adelers testamente tilsendt fra Landsarkivet

    for Sjælland, for min mormor nevnte at min mor, Karen Ribsskog, hadde fått

    hennes penger etter Adeler.

    (Min mor var også nevnt i testamentet

    til Meme, men ikke min onkel Martin og tante Ellen).

    Jeg overhørte

    at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, enda jeg er

    kriminell, jeg har kun jobbet som butikksjef i Rimi, og studert data på HiO

    IU, mm.

    Jeg ble også forsøkt drept på en gård, eiet av min onkel

    Martins samboer, Grete Ingebrigtsen, i 2005.

    Etter det har jeg levet

    som flyktning, i Liverpool.

    Jeg får ingen av mine rettigheter fra

    norske myndigheter.

    De vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, og

    de vil ikke fortelle meg hvem den her 'mafian' er.

    Jeg var i min

    mormors 70-års dag, i 1987, og da synes jeg at Louis oppførte seg litt

    besynderlig, og satt seg ned, (vekk fra de andre), like ved der jeg satt

    ganske full, siden det var fri bar, noe en 16-17 åring syntes var morsomt.

    Så tok jeg med min søster, Pia, på diskoteket i kjelleren der, for å

    markere at vi var fra Larvik-området kanskje, (dette var hotell Wasiloff i

    Stavern).

    Men jeg har ingen kontakt med noen i familien.

    Jeg

    driver også med slektsforskning, og har Johanitterordenen, i min fars nye

    familie.

    Min far, Arne Mogan Olsen, lot meg bo alene fra jeg var ni

    år.

    Jeg har jobbet med å aktivere Windows på vegne av Micrsoft, her

    i Liverpool, og da var det en gang en hyggelig dame, fra Odense, som ringte,

    husker jeg, som hadde stått på ski, på Geilo vel.

    Kanskje hun jobbet

    i Odense kommune forresten, isåfall får dere hilse.

    Men men.

    Jeg lurte på om Louis fikk noen etterkommere?

    Var han med i

    Johanitterordenen, eller ble han eventuelt jaget av disse, eller noen andre?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    PS.

    Her er en link til min arbeidssak mot

    Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandianvian Product Activation:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    [bilaget "dokument fra testamentet til

    holger baron adeler louis.JPG" blev fjernet af Bente Hegaard

    Skytthe/BHSK/SAF/Odense]

    [bilaget "054.jpg" blev fjernet

    af Bente Hegaard Skytthe/BHSK/SAF/Odense]






  • Jeg sendte en ny e-post til Bo Holte, (slektning av Bente Holte f. Ravn og Palle Ravn)







    Gmail – Til Bo Holte/Fwd: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtma







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Bo Holte/Fwd: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtma





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 11:17 AM





    To:

    holtech@email.dk


    Cc:

    redaktion@villabyerne.dk



    Hei,

    da jeg ringte deg i går, så sa du det, at Palle Ravn døde for mange år siden.
    Vet du hvor han døde, og hvem som arvet våpensamlingen etter Cort/Holger Adeler, osv?

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/24
    Subject: Re: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grand

    To: BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    ja nå har jeg fått opplyst, av Bo Holte, (en slektning av Palle Ravns søster vel, Bente Holte), at Palle Ravn døde for mange år siden.

    Og jeg bor i England, så det blir litt kronglete.

    Men jeg får se, hvis jeg får bedre råd for eksempel, så kommer jeg kanskje til å dobbeltsjekke dette, siden jeg driver med slektforskning, osv.
    Synes det var rart at du har svart om Palle Ravn tidligere, uten å forlange penger, men nå skal ha penger.

    Det blir litt vinglete, synes jeg.
    Har man sagt A må man også si B, sier et ordtak vi har i Norge.
    Men i Odense, så har dere vel mer at ting forrandrer seg.

    Sånn som at en Grim Ælling blir til en svane osv., som min mormor, Ingeborg Ribsskog, fortalte om, på dansk, til meg og min søster, på 70-tallet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/24 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Til Erik Ribsskog

    For at vi kan besvare din folkeregisterforespørgsel,

    skal jeg bede dig om at overføre 52 Dkr. til vores konto 3574 10137950.

    Indbetalingen bedes mærket med oplysning om, hvem forespørgslen vedrører.

    Du vil snarest efter at vi kan se at beløbet

    er indbetalt, få oplyst nuværende adresse på den pågældende, såfremt denne

    ikke har navne- og adressebeskyttelse i cpr-registret. Er dette tilfældet,

    vil adressen IKKE blive oplyst.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Påminnelse – opplysninger

    Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Lou

    Erik Ribsskog
    til:
    folkeregister

    21-02-2011 12:34


    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-post,

    så jeg forsøker å sende den igjen.

    (Jeg kan godt betale 58 kroner hvis det er de pengene

    det står på.

    Selv om jeg ikke har så utrolig god råd).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/19

    Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Od

    To: folkeregister@odense.dk

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/19

    Subject: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.:

    Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense

    To: folkeregister@odense.dk

    Hei,

    husket jeg forresten å si at Palle Ravn, ble født 12.

    maj 1932, i Frederiksberg?

    (Se vedlagte dokument fra Holger baron Adelers testamente).

    Beklager at det blir så mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/18

    Subject: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål

    om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense slott

    To: BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    men da skal jeg ikke plage deg mer.

    Mange takk for hjelp!

    Ha en fin helg etterhvert.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Som jeg skrev tidligere, så kan jeg ikke finde nogle oplysninger om Palle

    Ravn, uanset om du betaler eller ikke.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn

    amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    18-02-2011 12:05



    Ok,

    jeg forstår det nå, når du forklarer det på den måten.

    Jeg betaler gjerne 58 kroner for å få adressen til Palle Ravn.

    (Som jeg har oppgitt deg to tidligere adresser for).

    Det er i forbindelse med en arvesak, som gjelder våpen etter den norske

    nasjonalhelt Cort Adeler, mm.

    Så dette er ikke bare noe tøys og tull.

    Jeg kan sende de pengene med PayPal, eller i værste fall fra min bank her

    i England.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Jeg nævnte ikke noget om gebyret, fordi det i starten kun var 1 person

    du spurgte om. Og fordi jeg vidste, at det ville være besværligt for dig

    at betale gebyret, når du bor i England. Jeg ville bare være hjælpsom…..men

    nu er det ved at blive for meget.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    18-02-2011 08:42



    Hei,

    ja, det var merkelig at man ikke kunne finne Palle Ravn, på de adressene

    som står i testamentet, til Holger baron Adeler.

    Jeg synes også det var merkelig at du ikke sier fra om dette gebyr, på

    forhånd.

    Men sånn var det også da jeg bestilte testamentet til Holger baron Adeler.

    Det er sånn det er i Danmark.

    Men du fant jo adressen til hans søster, Bente Holte, og jeg har sendt

    e-post til hennes sønn, tror jeg det er, Bo Holte.

    Så får jeg slutte å mase på dere i Odense.

    Så jeg får jeg tenke litt her i England, før jeg bestemmer meg om hva jeg

    skal gjøre videre, i forbindelse med de tingene etter baron-paret Adeler,

    osv.

    Mange takk for deres svar ihvertfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte også til dere om en Poulsen, men han bor visst på samme adresse

    enda, i Charlottenlund, var det vel.

    Så den forespørselen kan dere bare se bort fra.

    Hvis han ikke er død nå da.

    Igjen mange takk for deres hjelp!

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Jeg kan ikke finde Palle Ravn på den adresse i Gilleleje heller.

    Det hjælper ikke at give mig en adresse i udlandet, dem kan jeg ikke søge

    på.

    Jeg håber at dette var tilstrækkeligt. Normalt koster en adresseoplysning

    52 kr. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, må jeg bede dig om at overføre

    52 kr. pr. forespørgsel til vores konto 3574 10137950. Kvittering for betalingen

    bedes vedhæftet eventuelle fremtidige henvendelser.


    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.:

    Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 17:42



    Hei,

    ok, det lykkes meg å finne en annen adresse her, på Palle Ravn, i Holger

    baron Adelers testamente.

    På scan 23, fra Landsarkivet på Sjælland, så står det følgende adresse,

    for Palle Ravn:

    Øster Alle 135, 3250 Gilleleje.

    (Det samme postnummer som Larvik i Norge hadde på den tiden, husker jeg,

    for der bodde jeg noen år under oppveksten 🙂

    Det skal også være en adresse i Elfenbenkysten her, husker jeg, på han.

    Jeg kan eventuelt også se om jeg finner den, hvis den forrige ikke matcher

    med folkeregister-databasen.

    Beklager hvis det blir mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Det lykkedes mig at finde den nuværende adresse på Bente Holte, men Palle

    Ravn kan jeg ikke finde oplysninger om på den adresse. Muligvis fordi det

    var en c/o adresse, så han bare har haft postadresse der.


    17.02.2011

    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Bente Holte

    Stilling: Jordemoder

    har været tilmeldt følgende adresse siden den 01.12.2002

    Søbakken 22

    2920 Charlottenlund

    Kommune: Gentofte (Gentofte (157))

    Retskreds: Lyngby Ret (Lyngby Ret (1104))

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål

    om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 17:00



    Hei igjen,

    det er mulig det du skrev der ble litt vel dansk for meg 🙂 , men jeg forsøker

    likevel.

    Adressen til Bente Holte, var i 1979, Klampenborgvej 7A, 2930 Klampenborg.

    Adressen til Palle Ravn, var også i 1979, c/o Henning Ravn, Engbakken 40,

    2830 Virum.

    (Palle Ravn flyttet visst senere til Cote de Ivory, eller Elfenbenskysten,

    stod det også i Holger baron Adeler, sitt testamente).

    Håper jeg klarte å gjøre meg forståelig på norsk/dansk nå.

    Igjen mange takk for Deres svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Vi må ikke give oplysninger om eventuelle slægtninge, idet du skal kunne

    oplyse os navn og fødselsdato, eller navn og en tidligere adresse, på disse.


    Af samme årsag kan vi ikke oplyse om de andre personer, da du kun kender

    deres navne.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 14:58



    Hei,

    mange takk for Deres svar!

    Stod det ikke noe om eventuelle etterkommere forresten?

    Vel, det er kanskje ikke så farlig.

    Er det lov å spørre om disse jordmor Bente Holte, Palle Ravn, (og Henning

    Ravn lever enda)?

    Det gjelder slektsforskning, og jeg lurer også på den arven etter Adeler,

    om det var noen ugler i mosen der, så og si.

    Min andre grandonkel Anker var visst ikke så glad i Norge, og heller ikke

    min mormor ville nok at jeg skulle bli baron, etter en diskusjon vi hadde,

    da jeg var syv år gammel.

    Så her har de nok forfalsket, for jeg tror nok at Meme ønsket at jeg skulle

    bli baron, siden hun testamenterte en ring til min mor.

    Men men.

    Jeg møtte hun Bente Holte, i et middagsselskap, hos min mor, 1993, (jeg

    tror ihvertfall at det var henne), og hun var litt uhøflig, og snakket

    om Grønland, da jeg sa jeg hadde vært på tøff vinterøvelse, og sovet i

    snøhule, på Lillehammer.

    Men men.

    Så jeg skulle gjerne ha snakket med Fru Hulte, eller eventuelt Hr. Holte,

    hvis han lever.

    Bestemor Ingeborg, sa at han var i live, i 2005, var det vel, da hennes

    'halv-fetter, fra Klampenborg', besøkte henne i Nevlunghavn, i Norge.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Steffen Peter Louis Anker Heegaard

    Stilling: Stiftamtmand

    er død den 27.12.1990

    Sidst registrerede adresse var

    Stejlbjergvej 22

    Tåsinge

    5700 Svendborg

    Kommune: Svendborg (Svendborg (479))

    Retskreds: Svendborg Ret (Svendborg Ret (1137))

    Med venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 14:13



    Hei,

    ja, det står det som adresse, for min grandonkel, i hans tante baronesse

    Adeler f. Nyholm aka. Meme, og hans fille-onkel, Holger baron Adeler, at

    hans adresse er, Odense slott, 5000 Odense.

    Jeg skal se om jeg finner en scan av dokument, som de sendte meg fra Landsarkivet

    på Skjælland.

    Hvis ikke det er nok så kan jeg sikkert finne hans fødselsdato.

    Det skal være 15. juni 1919, i Fredriksværk.

    Håper dette ble i orden nå.

    Er det forresten ingen som kjenner denne grandonkelen min, Louis Heegaard,

    på Fyn.

    Hvis han var stiftamtmann, så var han vel nesten som en greve, eller noe

    slikt, hadde det kanskje hett i gamle dager?

    Men men.

    Mange takk for deres e-post uansett ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    For at vi i folkeregistret kan finde oplysninger om en person skal du oplyse

    os om enten

    navn og fødselsdato

    eller

    navn og en tidligere adresse

    på den person du leder efter.

    Til orientering kan oplyses, at Odense slot ikke er en beboelsesejendom,

    men ejes af Odense kommune og bliver brugt til administration.


    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    BorgerServiceCenter

    Skulkenborg 1

    5000 Odense C

    Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    folkeregister


    16-02-2011 19:13

    Cc:


    "kontakt@regionsyddanmark.dk"



    Hei,

    vet dere noe om min grandonkel, Louis Heegaard, fikk han noen etterkommere?

    Lurer også fælt på om han var i Johanitterordenen, (eller var forfulgt

    av disse, siden jeg har de i slekta), men det står kanskje ikke i Folkeregisteret,

    så sender dette også til Region Syddanmark, siden de visst har tatt over

    for stiftamtmannen for Fyn.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Historienshus <historienshus@odense.dk>

    Date: 2011/2/16

    Subject: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    To: eribsskog@gmail.com

    Kære Erik Ribsskog,

    Vi kan ikke svare på spørgsmålene om Louis, da det er for nyt til arkivet.

    Jeg må foreslå, at du henvender dig til Folkeregisteret:
    folkeregister@odense.dk.

    Med venlig hilsen

    Claus Thøgersen

    Arkivar

    Odense Kommune

    Stadsarkivet

    Historiens Hus

    Klosterbakken 2

    5000 Odense C

    Tlf. 6551 1030

    E-mail: historienshus@odense.dk

    www.historienshus.dk

    Åbningstider: man-tir 12-16, ons 10-16, tor 14-19, fre-søn lukket.


    Mikkel Skou Pedersen <mspe@odense.dk>


    16-02-2011 11:24


    Til

    stadsarkivet.bmf@sepo.odense.dk


    cc

    Emne

    Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Venlig hilsen

    Mikkel Skou Pedersen

    Juridisk Kontor, Borgmesterforvaltningen

    Flakhaven 2

    5000 Odense C

    Direkte tlf. 65 51 10 18

    Mail: mspe@odense.dk

    http://www.odense.dk

    —– Videresendt af Mikkel Skou Pedersen/MSPE/BMF/Odense den 16-02-2011

    11:23 —–

    Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog


    til:


    odense


    16-02-2011 04:09

    Fra:


    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Til:


    odense@odense.dk




    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, søster til deres tidligere

    stiftamtmann, Louis Heegaard.

    Min mormor og hennes brødre, Louis og Anker, arvet Holger baron Adeler,

    og deres tante baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm aka. Meme, i 1979

    vel.

    Og jeg fikk Adelers testamente tilsendt fra Landsarkivet for Sjælland,

    for min mormor nevnte at min mor, Karen Ribsskog, hadde fått hennes penger

    etter Adeler.

    (Min mor var også nevnt i testamentet til Meme, men ikke min onkel Martin

    og tante Ellen).

    Jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004,

    enda jeg er kriminell, jeg har kun jobbet som butikksjef i Rimi, og studert

    data på HiO IU, mm.

    Jeg ble også forsøkt drept på en gård, eiet av min onkel Martins samboer,

    Grete Ingebrigtsen, i 2005.

    Etter det har jeg levet som flyktning, i Liverpool.

    Jeg får ingen av mine rettigheter fra norske myndigheter.

    De vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, og de vil ikke fortelle meg

    hvem den her 'mafian' er.

    Jeg var i min mormors 70-års dag, i 1987, og da synes jeg at Louis oppførte

    seg litt besynderlig, og satt seg ned, (vekk fra de andre), like ved der

    jeg satt ganske full, siden det var fri bar, noe en 16-17 åring syntes

    var morsomt.

    Så tok jeg med min søster, Pia, på diskoteket i kjelleren der, for å markere

    at vi var fra Larvik-området kanskje, (dette var hotell Wasiloff i Stavern).

    Men jeg har ingen kontakt med noen i familien.

    Jeg driver også med slektsforskning, og har Johanitterordenen, i min fars

    nye familie.

    Min far, Arne Mogan Olsen, lot meg bo alene fra jeg var ni år.

    Jeg har jobbet med å aktivere Windows på vegne av Micrsoft, her i Liverpool,

    og da var det en gang en hyggelig dame, fra Odense, som ringte, husker

    jeg, som hadde stått på ski, på Geilo vel.

    Kanskje hun jobbet i Odense kommune forresten, isåfall får dere hilse.

    Men men.

    Jeg lurte på om Louis fikk noen etterkommere?

    Var han med i Johanitterordenen, eller ble han eventuelt jaget av disse,

    eller noen andre?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er en link til min arbeidssak mot Bertelsmann Arvato sin Microsoft

    Scandianvian Product Activation:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation


    [bilaget "dokument fra testamentet

    til holger baron adeler louis.JPG" blev fjernet af Bente Hegaard Skytthe/BHSK/SAF/Odense]



    [bilaget "054.jpg" blev fjernet

    af Bente Hegaard Skytthe/BHSK/SAF/Odense]






  • Jeg sendte en ny e-post til Folkeregisteret i Odense







    Gmail – Re: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grand







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grand





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 11:08 AM





    To:

    BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>



    Hei,

    ja nå har jeg fått opplyst, av Bo Holte, (en slektning av Palle Ravns søster vel, Bente Holte), at Palle Ravn døde for mange år siden.
    Og jeg bor i England, så det blir litt kronglete.

    Men jeg får se, hvis jeg får bedre råd for eksempel, så kommer jeg kanskje til å dobbeltsjekke dette, siden jeg driver med slektforskning, osv.
    Synes det var rart at du har svart om Palle Ravn tidligere, uten å forlange penger, men nå skal ha penger.

    Det blir litt vinglete, synes jeg.
    Har man sagt A må man også si B, sier et ordtak vi har i Norge.
    Men i Odense, så har dere vel mer at ting forrandrer seg.

    Sånn som at en Grim Ælling blir til en svane osv., som min mormor, Ingeborg Ribsskog, fortalte om, på dansk, til meg og min søster, på 70-tallet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/24 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Til Erik Ribsskog

    For at vi kan besvare din folkeregisterforespørgsel,

    skal jeg bede dig om at overføre 52 Dkr. til vores konto 3574 10137950.

    Indbetalingen bedes mærket med oplysning om, hvem forespørgslen vedrører.

    Du vil snarest efter at vi kan se at beløbet

    er indbetalt, få oplyst nuværende adresse på den pågældende, såfremt denne

    ikke har navne- og adressebeskyttelse i cpr-registret. Er dette tilfældet,

    vil adressen IKKE blive oplyst.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Påminnelse – opplysninger

    Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Lou

    Erik Ribsskog
    til:
    folkeregister

    21-02-2011 12:34


    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-post,

    så jeg forsøker å sende den igjen.

    (Jeg kan godt betale 58 kroner hvis det er de pengene

    det står på.

    Selv om jeg ikke har så utrolig god råd).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/19

    Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Od

    To: folkeregister@odense.dk

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/19

    Subject: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.:

    Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense

    To: folkeregister@odense.dk

    Hei,

    husket jeg forresten å si at Palle Ravn, ble født 12.

    maj 1932, i Frederiksberg?

    (Se vedlagte dokument fra Holger baron Adelers testamente).

    Beklager at det blir så mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/18

    Subject: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål

    om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense slott

    To: BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    men da skal jeg ikke plage deg mer.

    Mange takk for hjelp!

    Ha en fin helg etterhvert.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Som jeg skrev tidligere, så kan jeg ikke finde nogle oplysninger om Palle

    Ravn, uanset om du betaler eller ikke.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn

    amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    18-02-2011 12:05



    Ok,

    jeg forstår det nå, når du forklarer det på den måten.

    Jeg betaler gjerne 58 kroner for å få adressen til Palle Ravn.

    (Som jeg har oppgitt deg to tidligere adresser for).

    Det er i forbindelse med en arvesak, som gjelder våpen etter den norske

    nasjonalhelt Cort Adeler, mm.

    Så dette er ikke bare noe tøys og tull.

    Jeg kan sende de pengene med PayPal, eller i værste fall fra min bank her

    i England.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Jeg nævnte ikke noget om gebyret, fordi det i starten kun var 1 person

    du spurgte om. Og fordi jeg vidste, at det ville være besværligt for dig

    at betale gebyret, når du bor i England. Jeg ville bare være hjælpsom…..men

    nu er det ved at blive for meget.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    18-02-2011 08:42



    Hei,

    ja, det var merkelig at man ikke kunne finne Palle Ravn, på de adressene

    som står i testamentet, til Holger baron Adeler.

    Jeg synes også det var merkelig at du ikke sier fra om dette gebyr, på

    forhånd.

    Men sånn var det også da jeg bestilte testamentet til Holger baron Adeler.

    Det er sånn det er i Danmark.

    Men du fant jo adressen til hans søster, Bente Holte, og jeg har sendt

    e-post til hennes sønn, tror jeg det er, Bo Holte.

    Så får jeg slutte å mase på dere i Odense.

    Så jeg får jeg tenke litt her i England, før jeg bestemmer meg om hva jeg

    skal gjøre videre, i forbindelse med de tingene etter baron-paret Adeler,

    osv.

    Mange takk for deres svar ihvertfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte også til dere om en Poulsen, men han bor visst på samme adresse

    enda, i Charlottenlund, var det vel.

    Så den forespørselen kan dere bare se bort fra.

    Hvis han ikke er død nå da.

    Igjen mange takk for deres hjelp!

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Jeg kan ikke finde Palle Ravn på den adresse i Gilleleje heller.

    Det hjælper ikke at give mig en adresse i udlandet, dem kan jeg ikke søge

    på.

    Jeg håber at dette var tilstrækkeligt. Normalt koster en adresseoplysning

    52 kr. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, må jeg bede dig om at overføre

    52 kr. pr. forespørgsel til vores konto 3574 10137950. Kvittering for betalingen

    bedes vedhæftet eventuelle fremtidige henvendelser.


    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.:

    Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 17:42



    Hei,

    ok, det lykkes meg å finne en annen adresse her, på Palle Ravn, i Holger

    baron Adelers testamente.

    På scan 23, fra Landsarkivet på Sjælland, så står det følgende adresse,

    for Palle Ravn:

    Øster Alle 135, 3250 Gilleleje.

    (Det samme postnummer som Larvik i Norge hadde på den tiden, husker jeg,

    for der bodde jeg noen år under oppveksten 🙂

    Det skal også være en adresse i Elfenbenkysten her, husker jeg, på han.

    Jeg kan eventuelt også se om jeg finner den, hvis den forrige ikke matcher

    med folkeregister-databasen.

    Beklager hvis det blir mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Det lykkedes mig at finde den nuværende adresse på Bente Holte, men Palle

    Ravn kan jeg ikke finde oplysninger om på den adresse. Muligvis fordi det

    var en c/o adresse, så han bare har haft postadresse der.


    17.02.2011

    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Bente Holte

    Stilling: Jordemoder

    har været tilmeldt følgende adresse siden den 01.12.2002

    Søbakken 22

    2920 Charlottenlund

    Kommune: Gentofte (Gentofte (157))

    Retskreds: Lyngby Ret (Lyngby Ret (1104))

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål

    om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 17:00



    Hei igjen,

    det er mulig det du skrev der ble litt vel dansk for meg 🙂 , men jeg forsøker

    likevel.

    Adressen til Bente Holte, var i 1979, Klampenborgvej 7A, 2930 Klampenborg.

    Adressen til Palle Ravn, var også i 1979, c/o Henning Ravn, Engbakken 40,

    2830 Virum.

    (Palle Ravn flyttet visst senere til Cote de Ivory, eller Elfenbenskysten,

    stod det også i Holger baron Adeler, sitt testamente).

    Håper jeg klarte å gjøre meg forståelig på norsk/dansk nå.

    Igjen mange takk for Deres svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    Vi må ikke give oplysninger om eventuelle slægtninge, idet du skal kunne

    oplyse os navn og fødselsdato, eller navn og en tidligere adresse, på disse.


    Af samme årsag kan vi ikke oplyse om de andre personer, da du kun kender

    deres navne.

    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 14:58



    Hei,

    mange takk for Deres svar!

    Stod det ikke noe om eventuelle etterkommere forresten?

    Vel, det er kanskje ikke så farlig.

    Er det lov å spørre om disse jordmor Bente Holte, Palle Ravn, (og Henning

    Ravn lever enda)?

    Det gjelder slektsforskning, og jeg lurer også på den arven etter Adeler,

    om det var noen ugler i mosen der, så og si.

    Min andre grandonkel Anker var visst ikke så glad i Norge, og heller ikke

    min mormor ville nok at jeg skulle bli baron, etter en diskusjon vi hadde,

    da jeg var syv år gammel.

    Så her har de nok forfalsket, for jeg tror nok at Meme ønsket at jeg skulle

    bli baron, siden hun testamenterte en ring til min mor.

    Men men.

    Jeg møtte hun Bente Holte, i et middagsselskap, hos min mor, 1993, (jeg

    tror ihvertfall at det var henne), og hun var litt uhøflig, og snakket

    om Grønland, da jeg sa jeg hadde vært på tøff vinterøvelse, og sovet i

    snøhule, på Lillehammer.

    Men men.

    Så jeg skulle gjerne ha snakket med Fru Hulte, eller eventuelt Hr. Holte,

    hvis han lever.

    Bestemor Ingeborg, sa at han var i live, i 2005, var det vel, da hennes

    'halv-fetter, fra Klampenborg', besøkte henne i Nevlunghavn, i Norge.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Steffen Peter Louis Anker Heegaard

    Stilling: Stiftamtmand

    er død den 27.12.1990

    Sidst registrerede adresse var

    Stejlbjergvej 22

    Tåsinge

    5700 Svendborg

    Kommune: Svendborg (Svendborg (479))

    Retskreds: Svendborg Ret (Svendborg Ret (1137))

    Med venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    BSC – Folkeregister


    17-02-2011 14:13



    Hei,

    ja, det står det som adresse, for min grandonkel, i hans tante baronesse

    Adeler f. Nyholm aka. Meme, og hans fille-onkel, Holger baron Adeler, at

    hans adresse er, Odense slott, 5000 Odense.

    Jeg skal se om jeg finner en scan av dokument, som de sendte meg fra Landsarkivet

    på Skjælland.

    Hvis ikke det er nok så kan jeg sikkert finne hans fødselsdato.

    Det skal være 15. juni 1919, i Fredriksværk.

    Håper dette ble i orden nå.

    Er det forresten ingen som kjenner denne grandonkelen min, Louis Heegaard,

    på Fyn.

    Hvis han var stiftamtmann, så var han vel nesten som en greve, eller noe

    slikt, hadde det kanskje hett i gamle dager?

    Men men.

    Mange takk for deres e-post uansett ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hej

    For at vi i folkeregistret kan finde oplysninger om en person skal du oplyse

    os om enten

    navn og fødselsdato

    eller

    navn og en tidligere adresse

    på den person du leder efter.

    Til orientering kan oplyses, at Odense slot ikke er en beboelsesejendom,

    men ejes af Odense kommune og bliver brugt til administration.


    Venlig hilsen

    Bente Skytthe

    folkeregistret

    BorgerServiceCenter

    Skulkenborg 1

    5000 Odense C

    Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog


    til:


    folkeregister


    16-02-2011 19:13

    Cc:


    "kontakt@regionsyddanmark.dk"



    Hei,

    vet dere noe om min grandonkel, Louis Heegaard, fikk han noen etterkommere?

    Lurer også fælt på om han var i Johanitterordenen, (eller var forfulgt

    av disse, siden jeg har de i slekta), men det står kanskje ikke i Folkeregisteret,

    så sender dette også til Region Syddanmark, siden de visst har tatt over

    for stiftamtmannen for Fyn.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Historienshus <historienshus@odense.dk>

    Date: 2011/2/16

    Subject: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    To: eribsskog@gmail.com

    Kære Erik Ribsskog,

    Vi kan ikke svare på spørgsmålene om Louis, da det er for nyt til arkivet.

    Jeg må foreslå, at du henvender dig til Folkeregisteret:
    folkeregister@odense.dk.

    Med venlig hilsen

    Claus Thøgersen

    Arkivar

    Odense Kommune

    Stadsarkivet

    Historiens Hus

    Klosterbakken 2

    5000 Odense C

    Tlf. 6551 1030

    E-mail: historienshus@odense.dk

    www.historienshus.dk

    Åbningstider: man-tir 12-16, ons 10-16, tor 14-19, fre-søn lukket.


    Mikkel Skou Pedersen <mspe@odense.dk>


    16-02-2011 11:24


    Til

    stadsarkivet.bmf@sepo.odense.dk


    cc

    Emne

    Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

    Venlig hilsen

    Mikkel Skou Pedersen

    Juridisk Kontor, Borgmesterforvaltningen

    Flakhaven 2

    5000 Odense C

    Direkte tlf. 65 51 10 18

    Mail: mspe@odense.dk

    http://www.odense.dk

    —– Videresendt af Mikkel Skou Pedersen/MSPE/BMF/Odense den 16-02-2011

    11:23 —–

    Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog


    til:


    odense


    16-02-2011 04:09

    Fra:


    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Til:


    odense@odense.dk




    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, søster til deres tidligere

    stiftamtmann, Louis Heegaard.

    Min mormor og hennes brødre, Louis og Anker, arvet Holger baron Adeler,

    og deres tante baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm aka. Meme, i 1979

    vel.

    Og jeg fikk Adelers testamente tilsendt fra Landsarkivet for Sjælland,

    for min mormor nevnte at min mor, Karen Ribsskog, hadde fått hennes penger

    etter Adeler.

    (Min mor var også nevnt i testamentet til Meme, men ikke min onkel Martin

    og tante Ellen).

    Jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004,

    enda jeg er kriminell, jeg har kun jobbet som butikksjef i Rimi, og studert

    data på HiO IU, mm.

    Jeg ble også forsøkt drept på en gård, eiet av min onkel Martins samboer,

    Grete Ingebrigtsen, i 2005.

    Etter det har jeg levet som flyktning, i Liverpool.

    Jeg får ingen av mine rettigheter fra norske myndigheter.

    De vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, og de vil ikke fortelle meg

    hvem den her 'mafian' er.

    Jeg var i min mormors 70-års dag, i 1987, og da synes jeg at Louis oppførte

    seg litt besynderlig, og satt seg ned, (vekk fra de andre), like ved der

    jeg satt ganske full, siden det var fri bar, noe en 16-17 åring syntes

    var morsomt.

    Så tok jeg med min søster, Pia, på diskoteket i kjelleren der, for å markere

    at vi var fra Larvik-området kanskje, (dette var hotell Wasiloff i Stavern).

    Men jeg har ingen kontakt med noen i familien.

    Jeg driver også med slektsforskning, og har Johanitterordenen, i min fars

    nye familie.

    Min far, Arne Mogan Olsen, lot meg bo alene fra jeg var ni år.

    Jeg har jobbet med å aktivere Windows på vegne av Micrsoft, her i Liverpool,

    og da var det en gang en hyggelig dame, fra Odense, som ringte, husker

    jeg, som hadde stått på ski, på Geilo vel.

    Kanskje hun jobbet i Odense kommune forresten, isåfall får dere hilse.

    Men men.

    Jeg lurte på om Louis fikk noen etterkommere?

    Var han med i Johanitterordenen, eller ble han eventuelt jaget av disse,

    eller noen andre?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er en link til min arbeidssak mot Bertelsmann Arvato sin Microsoft

    Scandianvian Product Activation:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation


    [bilaget "dokument fra testamentet

    til holger baron adeler louis.JPG" blev fjernet af Bente Hegaard Skytthe/BHSK/SAF/Odense]



    [bilaget "054.jpg" blev fjernet

    af Bente Hegaard Skytthe/BHSK/SAF/Odense]






  • Jeg sendte en ny e-post til lederen for Dansk Adelsforening, (som jeg visst er i slekt med)







    Gmail – Vi er visst i slekt/Fwd: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Vi er visst i slekt/Fwd: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 10:31 AM





    To:

    ww@bruunhjejle.dk



    Hei,

    vi er visst også i slekt.
    Fordi min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, han hadde visst en søster, ved navn Anne Nyholm.
    Og hennes barnebarn, Erling Fin Poulsen, har en datter, som heter Rose Ged, som er gift Foss, og har en svigerinne, ved navn Rosemarie Wedell Wedellsborg.

    Dette så jeg etter å ha ringt Poulsen, om en ekekiste, som han arvet, eller 'arvet', etter Holger og Magna Adeler.
    Så kanskje du er inhabil, når det gjelder min forespørsel om medlemskap i Dansk Adelsforening?

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/23
    Subject: Fwd: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog
    To: hofmarskallatet@kongehuset.dk, Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>, holtech@email.dk

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2011/2/23
    Subject: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog
    To: holtech@email.dk

    Hei,


    jeg viser til telefonsamtale i dag, hvor jeg forklarte at jeg var barnebarn av Ingeborg Ribsskog, fra Norge.

    Jeg fortalte at jeg hadde fått opplyst av Folkeregisteret i Odense, at Bente Holte f. Ravn, bodde på den adresse, der heter Søbakken 22, i Charlottenlund.

    Men du sa at Bente Holte, ikke var din mor, og hun normalt bodde på den adresse, men at nå var det noen problemer, som gjorde at hun ikke bodde der, for øyeblikket.
    Jeg spurte også om Palle Ravn, (dette er i forbindelse med arven etter Holger baron Adeler, direkte etter Cort Adeler, sjøhelten, og Holgers kone Magna Adeler f. Nyholm aka. Meme).

    Og du sa at han hadde vært død i mange år.
    Jeg fortalte at i Adelers testamente, så stod det om en ekekiste, som en ved navn Poulsen, (som jeg også har ringt), arvet.

    Jeg fortalte at Poulsen også bodde samme sted som du/dere, nemlig i Charlottenlund.
    Du forklarte at de fleste var døde for lengst, av de som står i det testamente, og at du ikke kjente til en Poulsen.

    Så jeg sa jeg skulle sende deg en kopi av det brev, hvor det står om denne Poulsen, i en e-post.

    (Det var vel måske litt rart, at en Poulsen var arving, enda han jo ikke stod i testamentene til Holger Adeler og Meme?

    Jeg ringte denne Poulsen, (som fortsatt bor på samme adresse), her om dagen, og han sa at den kiste var skadet, og at de hadde solgt den.
    Jeg lurer på om det kan være noe etter Odin, eller noe, siden Meme aka. Magna Nyholm sin mor, Carla Fog, var etter Løvenbalk, de gamle danske konger, Plantagenet og til og med Odin, ifølge internett.

    Men men).
    Jeg sender nå ihvertfall en kopi av det brev.
    Min avdøde mor, Karen Ribsskog, arvet en ring av Meme, og var nevnt i Adelers testamente.
    Så jeg fikk dette sendt fra Landsarkivet i Sjælland, derav mine henvendelser.

    Det er på rundt 300 sider, og forklarer at Palle Ravn arvet Holger Adelers våpensamling, mm., antagelig etter den norske sjøhelt Cort Adeler, tipper jeg.
    Det var snakk om noen sabler, som kanskje var etter tyrkerkrigene osv., har jeg lurt på.

    Og Bene Holte f. Ravn, arvet den andre halvdelen av Holger Adelers eiendeler.
    De var hans gudebarn, hun og Palle Ravn, ifølge dette testamente.
    Poulsen sa at Ravn hadde slue og griske/beregnende, eller noe slikt, ifølge min mormor og hennes brødre, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, og E. Anker og Louis Heegaard.

    Men dette var jo testament som var satt opp av baron-paret, så man kan vel ikke bare si det, synes jeg.
    Det rare var denne kiste, synes jeg, som ikke var nevnt i baron-parets testamente(r).

    Men likevel ble gitt av E. Anker Heegaard, til denne Erling Fin Poulsen da.
    Men jeg er som sagt fra Norge, og kjenner ikke mye til hva som foregikk for 30 år siden, om dette.
    Baron Adeler-tittelen, var jo arvelig, og Poulsen sa at ingen fikk den tittelen, etter Holger Adelers død.

    Men det er vel litt merkelig, i såfall, da denne tittel vel var arvelig?
    Sender kopi til Dansk Adelsforening og Kongehuset i Danmark, siden jeg har oppdatert de tidligere, (og søkt om å få bli baron Adeler, hvis jeg skal være ærlig, siden jeg synes det navnet er veldig fint, siden jeg er fra Norge.

    Og jeg tror din slektning, Bente Holte f. Ravn, var i et middagsselskap, hos min mor Karen, i Tønsberg, (Borgheim), sommeren 1993, og begynte å krangle om Grønland, (hvis hun er den av min mormors venninner, som jeg mistenker), så jeg har søkt om å få være baron for Grønland, litt for tull, men likevel 🙂

    Sender med det nevnte brev, fra Erling Fin Poulsen til Holger baron Adelers bo.
    Igjen takk for svar om Bente Ravn og Palle Ravn, osv.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/2/17

    Subject: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog

    To: holtech@email.dk

    Hei,

    jeg søker en Bente Holte f. Ravn, (din mor?), venninne av min mormor, tror jeg, Ingeborg Ribsskog.
    Din mor var i middagsselskap, hos min mor, Karen Ribsskog, i 1993, etter at jeg var ferdig med militæret, hos min mor, i Borgheim, ved Tønsberg.

    Og jeg begynte å fortelle om at jeg hadde vært på vinterøvelse og sovet i snøhule osv.
    (For jeg var nettopp ferdig med tøff førstegangstjeneste i infanteriet).
    Men så var det visst noen som hadde vært på Grønland.

    Avbrøt din mor meg, henvendt til min mormor.

    Hvem var det som hadde vært på Grønland?

    Det var vel ikke noen i Johanitterordenen, håper jeg, (som jeg har i min fars nye slekt).

    Var det jeg som skulle arvet Holger baron Adeler, og tingene etter Cort Adeler, ifølge Meme.

    Også tok dere en sammensvergelse mot jeg, Heegaard, Ravn og Ribsskog-familiene?

    Hva skjedde med Meme, og hvorfor kalte hun seg dette.
    Hvorfor flyktet Palle Ravn til Elfenbenskysten, med våpensamlingen til Cort Adeler, osv?

    Her var det mye rart.

    Håper at dere har mulighet til å svare på noen av mine spørsmål.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    084.jpg
    1991K




  • Jeg sendte en oppdatering, til avisen Villabyerne, i Danmark







    Gmail – Oppdatering til min e-post fra 18. februar/Fwd: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering til min e-post fra 18. februar/Fwd: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 9:48 AM





    To:

    redaktion@villabyerne.dk



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/2/23
    Subject: Fwd: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog
    To: hofmarskallatet@kongehuset.dk, Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>, holtech@email.dk

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2011/2/23
    Subject: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog
    To: holtech@email.dk

    Hei,


    jeg viser til telefonsamtale i dag, hvor jeg forklarte at jeg var barnebarn av Ingeborg Ribsskog, fra Norge.

    Jeg fortalte at jeg hadde fått opplyst av Folkeregisteret i Odense, at Bente Holte f. Ravn, bodde på den adresse, der heter Søbakken 22, i Charlottenlund.

    Men du sa at Bente Holte, ikke var din mor, og hun normalt bodde på den adresse, men at nå var det noen problemer, som gjorde at hun ikke bodde der, for øyeblikket.
    Jeg spurte også om Palle Ravn, (dette er i forbindelse med arven etter Holger baron Adeler, direkte etter Cort Adeler, sjøhelten, og Holgers kone Magna Adeler f. Nyholm aka. Meme).

    Og du sa at han hadde vært død i mange år.
    Jeg fortalte at i Adelers testamente, så stod det om en ekekiste, som en ved navn Poulsen, (som jeg også har ringt), arvet.

    Jeg fortalte at Poulsen også bodde samme sted som du/dere, nemlig i Charlottenlund.
    Du forklarte at de fleste var døde for lengst, av de som står i det testamente, og at du ikke kjente til en Poulsen.

    Så jeg sa jeg skulle sende deg en kopi av det brev, hvor det står om denne Poulsen, i en e-post.

    (Det var vel måske litt rart, at en Poulsen var arving, enda han jo ikke stod i testamentene til Holger Adeler og Meme?

    Jeg ringte denne Poulsen, (som fortsatt bor på samme adresse), her om dagen, og han sa at den kiste var skadet, og at de hadde solgt den.
    Jeg lurer på om det kan være noe etter Odin, eller noe, siden Meme aka. Magna Nyholm sin mor, Carla Fog, var etter Løvenbalk, de gamle danske konger, Plantagenet og til og med Odin, ifølge internett.

    Men men).
    Jeg sender nå ihvertfall en kopi av det brev.
    Min avdøde mor, Karen Ribsskog, arvet en ring av Meme, og var nevnt i Adelers testamente.
    Så jeg fikk dette sendt fra Landsarkivet i Sjælland, derav mine henvendelser.

    Det er på rundt 300 sider, og forklarer at Palle Ravn arvet Holger Adelers våpensamling, mm., antagelig etter den norske sjøhelt Cort Adeler, tipper jeg.
    Det var snakk om noen sabler, som kanskje var etter tyrkerkrigene osv., har jeg lurt på.

    Og Bene Holte f. Ravn, arvet den andre halvdelen av Holger Adelers eiendeler.
    De var hans gudebarn, hun og Palle Ravn, ifølge dette testamente.
    Poulsen sa at Ravn hadde slue og griske/beregnende, eller noe slikt, ifølge min mormor og hennes brødre, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, og E. Anker og Louis Heegaard.

    Men dette var jo testament som var satt opp av baron-paret, så man kan vel ikke bare si det, synes jeg.
    Det rare var denne kiste, synes jeg, som ikke var nevnt i baron-parets testamente(r).

    Men likevel ble gitt av E. Anker Heegaard, til denne Erling Fin Poulsen da.
    Men jeg er som sagt fra Norge, og kjenner ikke mye til hva som foregikk for 30 år siden, om dette.
    Baron Adeler-tittelen, var jo arvelig, og Poulsen sa at ingen fikk den tittelen, etter Holger Adelers død.

    Men det er vel litt merkelig, i såfall, da denne tittel vel var arvelig?
    Sender kopi til Dansk Adelsforening og Kongehuset i Danmark, siden jeg har oppdatert de tidligere, (og søkt om å få bli baron Adeler, hvis jeg skal være ærlig, siden jeg synes det navnet er veldig fint, siden jeg er fra Norge.

    Og jeg tror din slektning, Bente Holte f. Ravn, var i et middagsselskap, hos min mor Karen, i Tønsberg, (Borgheim), sommeren 1993, og begynte å krangle om Grønland, (hvis hun er den av min mormors venninner, som jeg mistenker), så jeg har søkt om å få være baron for Grønland, litt for tull, men likevel 🙂

    Sender med det nevnte brev, fra Erling Fin Poulsen til Holger baron Adelers bo.
    Igjen takk for svar om Bente Ravn og Palle Ravn, osv.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/2/17

    Subject: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog

    To: holtech@email.dk

    Hei,

    jeg søker en Bente Holte f. Ravn, (din mor?), venninne av min mormor, tror jeg, Ingeborg Ribsskog.
    Din mor var i middagsselskap, hos min mor, Karen Ribsskog, i 1993, etter at jeg var ferdig med militæret, hos min mor, i Borgheim, ved Tønsberg.

    Og jeg begynte å fortelle om at jeg hadde vært på vinterøvelse og sovet i snøhule osv.
    (For jeg var nettopp ferdig med tøff førstegangstjeneste i infanteriet).
    Men så var det visst noen som hadde vært på Grønland.

    Avbrøt din mor meg, henvendt til min mormor.

    Hvem var det som hadde vært på Grønland?

    Det var vel ikke noen i Johanitterordenen, håper jeg, (som jeg har i min fars nye slekt).

    Var det jeg som skulle arvet Holger baron Adeler, og tingene etter Cort Adeler, ifølge Meme.

    Også tok dere en sammensvergelse mot jeg, Heegaard, Ravn og Ribsskog-familiene?

    Hva skjedde med Meme, og hvorfor kalte hun seg dette.
    Hvorfor flyktet Palle Ravn til Elfenbenskysten, med våpensamlingen til Cort Adeler, osv?

    Her var det mye rart.

    Håper at dere har mulighet til å svare på noen av mine spørsmål.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    084.jpg
    1991K




    PS.

    Her er vedlegget:

    084

  • Hvis det er noen som vil kjøpe motorsykler i Spania, så kan de kjøpe dem av Maria, (tror jeg det her betyr). Men men







    Gmail – intercambio de enlace con johncons-mirror.blogspot.com







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    intercambio de enlace con johncons-mirror.blogspot.com





    contacto@bloginonline.com

    <contacto@bloginonline.com>





    Wed, Feb 23, 2011 at 12:08 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Hola,

    Te escribo porque he visto tu blog johncons-mirror.blogspot.com y me ha gustado.
    Te gustaria intercambiar un enlace con (http://mototop.net/)? y yo pongo un enlace a johncons-mirror.blogspot.com en mi web.

    Mi enlace:
    Link: http://mototop.net/
    Con el texto del enlace 'Mototop'

    Gracias, Maria.






  • Det er visst noe som foregår rundt den Arvato-saken enda, for de søker på min Arvato-kollega, Katri Mannola, fra Statsministerens kontor, i Finland

    katri mannola fra arvato

    PS.

    Jeg sendte en e-post om Arvato-saken min, og det jeg visste om hun Katri Mannola, til den finske ambassaden i London:







    Gmail – Katri Mannola, collegue from Arvato







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Katri Mannola, collegue from Arvato





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Feb 23, 2011 at 10:39 AM





    To:

    sanomat.lon@formin.fi



    Hi,

    I'm a refugee from Norway, (I've overheard I'm followed by the 'mafian', in Oslo, in 2003 and 2004, and was attempted to be murdered, by a bunch of people, in Larvik, in 2005).

    I live as a refugee in Liverpool, but get none of my rights from the Police, who don't want to investigate even the murder-case, or tell me who this 'mafian' is.
    I'm not allowed to be a refugee, so I live here under the EEA-agreement, even if I've complained to the UN, since I'm an asylum-seeker.

    I worked at Arvato, in 2005 and 2006, and have an employment-case against them:

    I overhear Katri Mannola, say to the Team-Leader, Line Sletvold, I think it must have been, in 2006, before Christmas.
    That she didn't dear to take her British boyfriend home to Helsinki/Finland, but just took him to Stockholm.

    In case her parents wouldn't like her boyfriend.
    The reason I send about this, is because I have tracking-cookie programme on my blog, (StatCounter), and could see that the Prime Ministers Office, in Finland, Google about 'Katri Mannola'.

    I'll see if I can find that search.
    She also wasn't that comfertable, on the phone, activating Windows for Bertelsmann Arvato, on behalf of Microsoft, I remeber, but would argue with Finish customers, and scream high, in a compaining way.

    Once I even met her after work, in Matthew St., when she had a day off.
    (I think she studied).
    She was wearing expensive clothes, (I think), and went almost next to me, and just took a taxi home.

    We noticed eachother, but didn't talk.
    (I was a bit in shock, since the Police, neighter in the UK or Norway, would give me my rights).
    This was a bit strange episode.

    Other than that, I don't know much about her, but I got some Facebook-messages, when I tried to get further with the employment-case, where she complained about Arvato.
    I'll see if I can find more about this.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    PS.
    Here is the Facebook-conversation:


    Hi,

    Mellom Katri Mannola og Deg

    Erik Ribsskog 31. oktober 2008 kl. 00:23

    I was just browsing through some Facebook-pages, to do with Arvato etc.

    (I've started a case against them).

    You alright then?

    Erik

    31. oktober 2008 kl. 17:12 Rapporter

    Hej Erik!

    Nice to hear from you. How are you? Still in Liverpool? I moved back to Finland and now doing my masters in Helsinki.

    What is this case you have against Arvato? They are evil, so well done. I really hope you win!

    -Katri

    Erik Ribsskog 31. oktober 2008 kl. 17:24

    Hi Katri,

    thank you very much for your answer!

    I'm still in Liverpool, I've been working as a company researches, taking calls to Scandinavian companies from home, since I was constructivly dismissed, from Arvato.

    I'm complaining about the bullying, from team-leader Vivian Steinsland, and the shouting 'name, you're on wrap-up', that I was given to few rest-days, that team-leader Baines, Bon Prix, followed me home.

    That STL Tippins, lied in a meeting, and that Rushby, HR and Tippins, tried to cover up for Baines, in a meeting.

    And much more.

    I'll find a link to this if you're interested.

    I thought that maybe some of the Nordic women working at Arvato were in problems.

    I remember hearing you say, to team-leader Line, that you didn't dear to bring your boyfriend to Helsinki, but only to Stockholm, in the Christmas holyday, or what it was.

    But it could be that I heard wrong.

    That's possible.

    I've also been a bit worried for the other girls there, like Emelie, who was missing from work, for months, even if she worked there full-time, and Anna Riski, who started crying there, and also Marianne Hoeksas, started crying there.

    But anyway.

    I remember that you got a bit shouted at, when you were taking the Finnish calls, and rejecting the customers to activate Windows, that you were just sitting there, and taking the abuse, in stead of hanging up.

    But then they would have maybe complained, but maybe the team-leaders should have helped you.

    I'll add the links, so please tell me if there is something you know about the problems there, or with the girls working there.

    Thanks again for your answer, and good luck with your masters!

    Erik

    PS.

    Here are the links:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    http://www.scribd.com/doc/4661735/7

    31. oktober 2008 kl. 18:17 Rapporter

    Thanks for the links.

    I really hope you come out as winner in this thing. My ex-boyfriend(we broke up) worked for arvato and ian was his boss. It was horrible seeing how they treated him.
    Is it costing you a lot to do this? Do you have an attorney? What are the chances of winning? After coming to Finland I realized that in England the worker is without rights and pay is really bad. I now work for a financing company and the law is always on the workers side, and pay is double to that in england. But then again the nordic countries are ahead so much.

    31. oktober 2008 kl. 18:19 Rapporter

    By the way, send messages to Judith and Karoliina. They are on my friends list. I'm sure Judith would like to hear from you.

    Erik Ribsskog 31. oktober 2008 kl. 18:39

    Hi,

    I try to get founding from legal aid, which is free, if you get help from the law-firm.

    But I haven't got any agreements with law-frims on this yet, but I haven't given up.

    I've also been in contact with the Norwegian embassy, in London, who are supporsed to call me again now.

    The police weren't interested to help, so they sent me to the Citizens Advice Bureau.

    But both the police and the CAB, have been bulying me, since I think it really is a criminal-case as well, and not only an employment-case, because I was bullied almost to death there, or how I shoud explain it.

    So it has taken me a lot of time, but not money, but time I could have used at work, but at least I've got it published on the publising-site.

    I've been discusing the problems there, on the BBC message-board etc., and got told, that Arvato used illigal managment methods etc, that were bullying. (The shouting, you're on wrap-up etc).

    I contacted Christine Hansen, the other day, she said it was like being in prison working there, and I think it got worse, after people like Vivian Steinsland became team-leader, and also after Ian Carrel became Managing Director.

    (From around the summer of 2006, it got a lot worse working for MSPA, I'd say).

    I had a meeting with Carrel, but he put Rushby, from HR, in charge of the investigation of the problems I'd reported, even if I had complained about her, in the e-mail to Carrel, that she was involved in the covering up, of the harassment from Baines.

    I told the Police this, and they said that the CAB was 'government', which they aren't, they are a charity.

    But it seemed to me, that the Police etc., could be involved in this.

    And that this could be why there are problems like these in Britain.

    I think people are protected, by laws etc., but that the system with the police, and the CAB and the Law Society and the LSC and the law-firms etc, is corrupt.

    That's how it could seem to me.

    I'll see if I contact Judith and Katariina.

    I had some problems with Judith there, but maybe I can bring them up.

    We'll see.

    Now I'm trying to find new employment, since the project I've been working on since I had to quit at Arvato, has ended, but I'm going to try to deal with the case anyway.

    I'm waiting for Arvato to send me my file there now, that I was adviced by a law firm in Wrexham, to ask them if they could do.

    So I'll upload those files when I recieve them.

    If you have the time to look at the files, and have any comments etc, then please just tell me.

    I remember once I was working an early shift, at Arvato.

    Then I went to Tesco, to buy food, and then you were in Matthew St., I think it was, and then you took a taxi home, I seem to remember.

    But maybe the study-finance is good in Finland.

    Not that it's my business.

    But if you want, I can update you, when I know more about the case.

    Erik

    PS 2:
    Here's from StatCounter:


    VISITOR ANALYSIS

    Referrer

    http://www.google.com/search?q=katri mannola&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

    Search Engine Phrase

    katri mannola

    Search Engine Name

    Google

    Search Engine Host

    www.google.com

    Host Name


    IP Address

    192.49.28.125 [Label IP Address]

    Country

    Finland

    Region

    Southern Finland

    City

    Espoo

    ISP

    Prime Minister's Office

    Returning Visits

    0

    Visit Length

    1 second

    VISITOR SYSTEM SPECS

    Browser

    IE 7.0

    Operating System

    WinXP

    Resolution

    Unknown

    Javascript

    Enabled

    Navigation Path


    Date

    Time

    Type

    WebPage

    23rd February 2011

    09:31:56

    Page View

    www.google.com/search?q=katri mannola&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/06/svenska-handelsbanken-driver-leser-om.html


    23rd February 2011

    09:31:57

    Page View

    www.google.com/search?q=katri mannola&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/06/svenska-handelsbanken-driver-leser-om.html