johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg ble så lei av den modereringa til Dagbladet, så jeg meldte meg ut av det kommentarsystemet deres







    Gmail – Sletting av konto på kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Sletting av konto på kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Nov 1, 2010 at 4:10 PM





    To:

    "Dagbladet.no Support" <support@db.no>



    Hei,

    jeg vil gjerne protesterer på at dere tillater for mye personangrep, fra 'Bjartleif Gundersen', med mere, så jeg vil gjerne bli slettet fra deres kommentarsystem.
    Jeg leste mye avisa deres, da jeg bodde i Norge, men det var vel mest som tidtrøyte og for å vite hva som stod på agendaen, i dagsdebatten, i Norge.

    Og vel ikke så mye fordi jeg hadde så mye tillit til dere kanskje.
    Og det har jeg funnet ut nå, at det har jeg ihvertfall ikke nå, etter å ha sett hvordan dere modererer kommentarer.

    Og lar folk få mobbe og trakasserer og terrorisere andre, i kommentarer hos dere.
    Det står i reklamen hos dere, for Windows eller om det var vinduer nå, at 'om du skal gjøre noe, så gjør det skikkelig'.

    Det synes jeg ikke dere gjør i Dagbladet, og dere prøver ikke engang å moderere kommentarer skikkelig, synes jeg.
    Så det vil jeg gjerne protestere mot, ved å melde meg ut, av kommentarsystemet deres, og heller bruke ytringsfriheten min andre steder.

    Med takk for tidtrøyta!
    Erik Ribsskog






  • Anne-Kathrine, (min tidligere distriktsjef i Rimi), har nettopp sett på et e-kort, fra ‘meg’. Det er det ikke jeg som har sendt, (hvis hun leser her)







    Gmail – ecard has been viewed by anne-kathrine.skodvin@ica.no







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    ecard has been viewed by anne-kathrine.skodvin@ica.no





    123Greetings.com

    <ecards@123greetings.com>





    Mon, Nov 1, 2010 at 11:49 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Anne-Kathrine [anne-kathrine.skodvin@ica.no] has just viewed the ecard (10620210211504354627) you sent on 20-Oct-2010

    Check out the latest additions to our already existing gallery of over 20,000 ecards for 3,000 seasonal and everyday categories by subscribing to our RSS feed. (Click here to subscribe: http://feeds.feedburner.com/123greetings-daily-rss)

    You can schedule your ecards so you won’t miss anyone’s birthday or forget to greet them for the holidays.

    Plus we really value your feedback, so leave us a comment or give us a thumbs-up any time!

    Thank you for choosing 123Greetings.com

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.






  • Jeg skrev en kommentar på den rare videoen, som jeg tok fra kjøkkenvinduet mitt, her om dagen

    rar video her om dagen

    http://www.youtube.com/watch?v=K9H_40BzPKg&feature=email&email=comment_received

    PS.

    Dette var etter å ha fått følgende forespørsel:







    Gmail – Comment posted on "Video 0535"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Comment posted on "Video 0535"





    YouTube Service

    <service@youtube.com>





    Sat, Oct 30, 2010 at 6:06 PM





    To:

    johncons123 <eribsskog@gmail.com>







    YouTube



    Help Centre

    | email options

    | report spam

    Gjelten has made a comment on Video 0535:


    Kan du forklare hva som skjer i videoen? Litt vanskelig å se.

    You can reply to this comment by visiting the comments page.


    © 2010 YouTube, LLC

    901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066






  • Mer fra One.com




    Til One.com Danmark : Support – krk

    Added 29. oktober 2010 14:11


    Hej Igen

    Det er fuldt ud forståeligt. Har du ellers nogen spørgsmål eller noget

    du er i tvivl om er du velkommen til at vende tilbage.

    God helg.
     
    
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    SUPPORTEN
    ----------------------------------
    One.com
    Web-site: http://www.one.com
    ---------------------------------

    Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

    Added 29. oktober 2010 06:05


    Hei,

    ja, jeg blir bare så irritert, når det nettbutikken blir hacket, enda

    jeg har et veldig langt passord.

    Og det har vært så mye hacking nå, så jeg mistet litt besinnelsen, tror

    jeg.

    Men nå har jeg kjøpt et nytt domene hos dere, som heter Isbre.net, så

    kanskje jeg kan bruke et langt passord fra starten av, så kanskje det

    hjelper.

    Vi får se.

    Det er ergerlig med all denne hackingen synes jeg.

    Den har satt tilbake webbutikken min med mange måneder.

    Og det er så ergerlig.

    Men mange takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Til One.com Danmark : Support – krk

    Added 28. oktober 2010 12:20


    Hej Erik

    Tak for din henvendelse. Vi køre ikke Windows servere hos os. Alle vores

    servere køre på Linux – Debian, og endnu er det ikke lykkedes nogen at

    komme ind via vores backend. Dog er der mange webhoteller der desværre

    bliver hacket dagligt. Dette sker pga. en af følgende grunde:

    1: Den lokale computer er blevet inficeret med en virus (trojansk hest,

    keylogger eller lign.) som opfanger den FTP kode der benyttes, når der

    forbindes til webhotellet med FTP. Hvis det er af denne vej, så er det

    underordnet hvor god din kode er, da den bliver opfanget.

    2: En anden metode at blive hacket på, og som nok er den mest

    sandsynlige i dit tilfælde, er at der er installeret et CMS eller anden

    installation på serveren som er behæftet med sikkerhedsfejl, som hackere

    kan udnytte, og af den vej komme til at "overtage" systemet og hacke

    indholdet. Derfor er det også vigtigt at hvis der er en sådan

    installeret på webhotellet at det hele tiden holdes opdateret, og fri

    for sikkerhedsfejl.

    3: I enkelte tilfælde er det også sket at kunden har lagt en textfil op

    på webhotellet med FTP koden, som så er blevet udnyttet, når Google har

    været forbi og indeksere siden.

    Men som sagt er det endnu ikke sket, at nogen er kommet igennem vores

    backend. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at vende

    tilbage.
     
    
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    SUPPORTEN
    ----------------------------------
    One.com
    Web-site: http://www.one.com
    ---------------------------------

    Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

    Added 27. oktober 2010 20:07


    Hei,

    nå har jeg blitt hacket igjen.

    Og nå vil jeg ikke høre, at det er pga. mitt passord.

    Nå har jeg skiftet til verdens lengste passord, med hundrevis av

    symboler,

    bokstaver og siffer.

    Hvem er det dere slipper inn?

    Er det politiet som tuller med meg?

    Hva 'holdkeftman' er det her?

    Nå får dere undersøke loggen deres og svare meg på en ordentlig måte hva

    som

    har foregått.

    Hvor har dere forresten ikke Unix-servere?

    Dere har Windows-servere, som er et enkelt mål for hackere, fordi

    Windows

    har så stor kjerne.

    Jeg har hatt faget E-Commerce, ved University of Sunderland, Faculty of

    Applied Sciences, 3rd year, Bachelor of Science Hons.

    Og da lærte jeg dette, at Windows er mye mer sårbart, mot trusler som

    hacking, enn Unix/Linux er, av en amerikansk foreleser, ved

    universitetet

    der, som het Dr. Erwin.

    Bare et velment råd.

    Det er så plagsomt å bli hacket vær dag.

    Er dette noe tull fra One.com og/eller Politiet, lurer jeg.

    Hva er det som foregår?

    Kan dere være så vennlig å undersøke/etterforske dette, på en ordentlig

    måte, ved å gå gjennom loggen deres og på en slik måte, som dere

    vanligvis

    undersøke slike episoder.

    På forhånd takk for deres hjelp der i kongens København.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Nå sendte jeg en klage på bryllupet til fetteren min Tommy og, men jeg var i farta her. Men men







    Gmail – Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 11:51 AM





    To:

    kirkevergen@fredrikstad.kommune.no



    Nå glemte jeg hu utafor selskapslokalet eller kirka der.

    Hu med baguett-kiosken, eller gatekjøkkenet, eller hva det var.
    Hu hadde butikken åpen.
    Men hu var og fikk seg et nummer, eller noe, i 2. etasjen der, tror jeg.

    For jeg husker at Susanne var der vel, og jeg og en hel gjeng andre da.
    Og så måtte vi vente lenge, lenge, på hu mat-dama.
    Så det var dårlig, vil jeg si.
    Så dem får ikke blande sex-livet sitt med jobben, mener jeg, nede i Fredrikstad da.

    Men men.
    Bare en oppdatering.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Fwd: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: "kirkevergen@fredrikstad.kommune.no" <kirkevergen@fredrikstad.kommune.no>

    Hei,

    nå har jeg klaget på alle andre bryllup, som jeg har vært i, i det siste.
    Så da må jeg nesten klage til dere og, synes jeg.
    Jeg var i bryllup, sommeren 2002, i Rolvsøy, mener jeg det var, i Fredrikstad, da min fetter, Tommy Andre Løff Olsen, gifta seg med ei Ellen, derfra.

    For det første, faren til Tommy, Håkon Mogan Olsen, (min onkel, fra Berger), han kom ikke dit.
    Det er mulig det er fordi, at i begravelsen, til farmora mi Ågot, så søstera mi, Pia Ribsskog, at Håkon hadde misbrukt ungene til hu døve kusina mi, Lene Olsen.

    Og blitt påtalt/tiltalt for det.
    Så brudens far, sa i en tale, at Håkon hadde hjerteproblemer.
    Men brudgommens mor, Tone Løff, fra Drammen, sa til meg, at han var som Ågot (Mogan Olsen), farmora mi, og mora til Håkon.

    Hu var nesten som ei mor for meg, da jeg bodde hos faren min.
    Og da skjønte jeg hva Tone mente, for Ågot var litt var, så man måtte være veldig stille hos henne.
    Og jeg turte ikke å be inn gjester, de månedene jeg bodde der.

    Hu var kanskje litt redd for menn?
    Hva vet jeg.
    Men men.
    Jeg har jo vært forlover oppe i Skarnes, for en som het Magne Winnem, fra Røyken, så jeg vet det, at det skal gjerne være underholdning, i bryllup.

    Men det var det ikke, i Fredrikstad, så jeg måtte jo få hu kusina mi, Susanne Olsen, fra Son, Isdamveien der, (mora, Inger Olsen, fra Sande, er i Jehovas Vitner), til å prate som Donald.

    For da var a fæl til husker jeg, på slutten av 80-tallet vel, da jeg besøkte dem i Son, i en sommerferie, eller to, da prata hu som Donald ved matbordet nemlig, og sa vel 'kødd' og, mener jeg, selv om da retta faren hennes, Runar Olsen, på henne, men det gjorde han ikke når hu prata som Donald.

    Men men.
    En annen ting, på det bryllupet jeg var i, i Geilo, så fikk ikke gjestene nok drikkevarer, så jeg fikk Berger-folk på døra, som ville ha vodkaen min.
    Og brudgommen var jo en slags stebror av meg, Jan Snoghøj, og jeg er ikke noe alkis akkurat, og hadde kjøpt to flasker Vikingfjord-vodka vel, da jeg var i Syden, i 1998, og hadde fortsatt en god skvett igjen, sommeren 2000, i den siste flaska da, (den første flaska ga jeg til ste-søstera mi Christell siden hu lånte meg noen penger, siden jeg var litt døsig da jeg bestilte, så jeg bestilte før jeg fikk feriepengene, men da sa søstera mi at jeg kunne låne av Christell, men jeg kunne jo også bedt Rimi om forskudd da, men de søstrene mine prakka pengene på meg, mer eller minde, så ble det til det, at jeg tok toget til Drammen, møtte en litt taus Christell vel, og lånte 2500 av henne, og dro tilbake, det var den dagen Neil Gailman, Sandman-forfatteren, var i Oslo vel, for jeg så at jeg akkurat gikk glipp av det, på Tronsmo, eller noe vel, på vei hjem. Men men).

    Men i bryllupet hos dere i Fredrikstad, så røyka jeg da, og da fikk ny røykpakke, av brudeparet faktisk, da jeg gikk tom for røyk, for det var noe galt med ei list til frontruta på bilen, så jeg var litt opptatt av den vindusruta, når jeg var innom bensinstasjoner, osv).

    Så der hadde Tommy og Ellen kontrollen, så jeg.
    Men men.
    Det stod Ytrefilet, i menyen, men det var indrefilet faktisk, sa brudens far, i talen sin.

    Og søstera mi, Pia, hu ville ikke sitte på med meg, tilbake til Oslo.
    Men hu satt med noen Berger-folk.
    En som het Kjetil, fra Havnehagen, han var nesten litt truende, i det bryllupet, synes jeg.

    Men men.
    Men jeg hadde jo sommerferie, og syntes ikke det var så artig i det bryllupet.
    I ingen av de her bryllupa i slekta, så hadde invitert noen single damer, vil jeg si.

    Så de mest spennende var liksom stesøstera mi i det ene og kusina i det andre.
    Og da blir det litt feil, mener jeg.
    Men men.
    Samma det.

    Mer da.

    Jo, så jeg kjørte jo da til Gøteborg en tur, fant jeg ut.
    Siden søstera mi var så a-sosial.
    Så hadde dem tilbud på indrefilet ved Svinesund, eller grensa, eller hva det var.

    Der ved 'Hønan Agda' der, tror jeg.
    Hehe.
    Så det var derfor dem hadde skrevet ytrefilet, i menyen, også var det indrefilet.
    For dem hadde sikkert planlagt å kjøpe ytrefilet, i Sverige, på 'Harry-tur' også var det tilbud, fant dem plutselig ut sikkert, på indrefilet da, i Sverige.

    Men men.
    Så det var Harry-bryllup, det var helt sikkert.
    Med Donald-prating og svenske-kjøtt og feil på menyen.
    Og hjerteproblemer hos brudgommens far.

    Og jeg la merke til det, at unga til hu Lene da, (kusina mi), som er døv.
    Dem løp under borda der hele tida, like ved der jeg satt og.
    Så jeg har ikke noen unger selv, men hu Lene har kanskje ikke helt kontroll på unga sine da?

    Eller betyr det at hu ikke er en så streng mor, at hu lar dem løpe under borda?
    Hvem vet.
    Søstera mi hadde ikke med sønnen sin Daniel.
    Så det var spesielt, at Lene hadde med unga, men ikke søstera mi.

    Men onkel Håkon var jo ikke der heller, og han vel litt som en unge han og, med at han er så umoden og sånn, vel og blir sinna støtt og klager og syter på alt da.
    Men men.

    Så da fikk jeg klagd litt hos dere og.
    Jeg var litt rundt i Fredrikstad og, før jeg dro til Sverige.
    For jeg var så fyllesyk.
    Så jeg måtte nesten gå på McDonalds og sånn der, og på brygga deres og få litt frisk luft.

    Jeg mener jeg såvidt hørte at han fra Diplom Is, som leverte til Rimi Langhus, der jeg var butikksjef, fram til sommeren 2002, satt på en av pubene på brygga der.
    Han hadde båt, husker jeg han sa.

    Og da spurte jeg alltid han åssen det gikk med båten, for selv om jeg bodde i Oslo, i mange år, så er jeg jo fra Berger, og syntes det var artig å ha båt på fjorden der osv.
    Før den ble tatt av høststormen i 1987, eller når det var, da Oslo Havn ble oversvømmet osv.

    Men men.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg kom på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Tommy hadde visst en gang, hivd katta, til Christell, Susi, ned fra terrassen til Haldis.

    Eller verandaen, heter det kanskje.
    Var det derfor Christell ikke var i bryllupet hans kanskje.
    Hvem vet.
    Bare noe jeg kom på.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31


    Subject: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: konnerud@drammen.kirken.no

    Hei,

    nå annulerte jeg bryllupet til stebroren min, Jan Snoghøj, i Geilo.

    Og jeg vil også annullere bryllupet til nabojente/stesøstera mi, Christell Humblen, i Drammen.
    Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år på Bergeråsen.

    Og for å lokke meg ned til Haldis Humblen, hvor han flytta, så sa han 'det er to jenter der, på din alder, som du kan leke med'.
    Eller noe sånt.
    Så da fikk jeg de to jentene mener jeg.

    Det var Nina Monsen, (som har tatt selvmord nå visstnok), og Christell Humblen.
    Og jeg har fått lov å ligge i senga til Christell av Haldis, jeg har sett både hu og Nina Monsen naken, og jeg har tatt a på fitta, siden hu ei annen venninne, som het Gry Stenberg, som tok meg på pikken, under oppveksten.

    Og jeg lå oppå hu Christell og klinte med hu i senga hennes, for og Gry inviterte meg ned til dem.
    Og da sikla jeg en stråle sikkel i kjeften hennes, til og med, på slutten, for hu så varm, så jeg tror hu er Neanderthal.

    (Hu har en sånn slags rar, innavla tommel til og med, som hu kan bøye 180 grader, det ytterste leddet av, så jeg tror ikke at hu er Homo Sapiens).
    Men men.
    Og da jeg var i militæret, i Oppland Regiment, så var jeg på besøk hos Haldis Humblen og faren min, (for jeg regning på studielånet, mens jeg var i militæret.

    Og da sa Haldis det, at jeg kunne godt få Christell, hvis jeg ville, for hu hadde blitt så umulig, i det siste.
    Det var mens jeg satt der i perm-uniformen, til Oppland Regiment, med Birkebeiner-merke på, osv., og noen skarpskyttermerker og infanteri-merket og skiskyttermerke vel osv.

    Sånne ting.
    Så jeg mener at jeg har litt hevd på hu Humblen-frøkna, (Christell Humblen).
    Også gifter a seg med en svenske!
    Og i Drammen!

    Og jeg ble ikke invitert!
    Nå vet jeg ikke om det er sånn i Norge, men i amerikanske filmer, så kan noen si fra, under bryllupet, hvis de har noen insigelser, mot at bryllupet skal finne sted.

    Og mora til Christell er fra Tysnes, ved Bergen, hvor det var mye norsk-amerikanere, sa tanta til Christell, (for jeg kjenner tanta hennes, Anne Margrethe Ueland, fra Stavanger, ganske bra, etter to helgebesøk der, med Arne og Haldis og Christell, (og søstera mi Pia var med en gang), der, på 80-tallet.

    Så jeg tror de kjører amerikanske regler.
    Christell ser ut som en sånn amerikansk jente og, med masse moteklær osv.
    Da hu var tenåring, så så hu ut som en sånn amerikansk skole-prinsesse liksom, som alle de andre jentene misunner osv.

    Så jeg tror jeg kan klage på det her.
    Jeg tror jeg kan klage på e-post, siden jeg ikke ble invitert i bryllupet.
    På at hu Christell egentlig er min, siden mora hennes, Haldis, har lovt meg henne, og siden hu lot meg se fitta hennes, og lot meg ta henne på fitta, og ligge oppå henne i senga hennes, og mora lot meg sove i senga hennes, når hu ikke var der, og siden hu lot meg sprute sikkel nedi halsen hennes osv., når vi klina.

    Så da vil jeg gjerne klage på det bryllupet, mellom Christell Humblen, og han svenske Mathias, AIK-supporter fra Stockholm.
    For han er visst heller ikke helt god, etter en ulykke, hvor han fikk gravemaskinen, eller gressklipperen, (sa søstera mi), i hagefirmet sitt, over seg, og han lå visst lenge fanget under den, før noen fant han, og fikk hodeskader osv., visstnok.

    Og det er noe gærnt i heimen der på Konnerud og.
    For når jeg ringer og skal høre noe med Christell, fra gamle dager.
    (Hu var jo både som en slags stesøster og som ei slags nabojente for meg.

    Så jeg mener jeg har rett å ringe henne.
    Hu har ikke sagt at jeg ikke kan ringe, ihvertfall).
    Så svarer dattera hennes, (Ronja Erika, (jeg lurer på om hu er oppkalt etter meg, som heter Erik?).

    Så svarer hu dattera, som vel enda må gå på barneskolen, at 'er det pappaen våres'.
    Akkurat som om jeg var svensk?
    Er dem muslimer eller?
    Hvorfor gifter dem seg ikke i moskeen da?

    Hvorfor svarer dattera, som går på barneskolen telefonen, og hakker på de som ringer, og ikke mora?
    Nei, det der bryllupet vil jeg klage på som bror og siden jeg har fått Christell av Haldis, og det med fitta hennes osv.

    Så nå får dere skjerpe dere i Drammen her.

    Jeg kjenner Giske fra Vestlandet og Konnerud, som gikk i klassen min, på Gjerde VGS., og lå over der en natt, i russetida.

    Så hvis dere ikke skjerper dere i Drammen nå, så sender jeg henne på dere.

    Politiet dere har i Drammen er også gjennområttent og er som tause Birgitte, og svarer ikke når jeg prøver å anmelde faren min, for han lot meg bo aleine, fra jeg var ni år.
    Og jeg har fått 'S' i karakterboka, da jeg gikk på Svelvik Ungdomsskole.

    Så jeg synes jeg må følge med litt ekstra på dere prester og hva kirka gjør osv.
    Siden jeg liksom nesten ser på meg selv som en slags 'reserve-prest', på grunn av det.
    Jeg har også bodd i Larvik, og gått på søndagsskole der, (på en rar menighet vel, hvis ikke to rare), og en mer vanlig en, tror jeg, på Østre Halsen.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Hu venninna til Christell, Hege Lund, fra Gulskogen, hu er ikke fin heller.
    Broren hennes prata dritt om Christell i bryllupet til Jan Snoghøj, (Christells halvbror), og Hege Lund, på Geilo, i år 2000.

    Så det Drammen og Gulskogen-greiene, det er bare dritt, synes jeg.
    (Det var tull da jeg jobba på CC Storkjøp og, husker jeg).
    Så det bryllupet må være ugyldig, mener jeg, siden jeg ikke ble invitert.

    Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen, sier jeg.
    Som vi sier på Sand, hvor jeg er fra, (Sand og Bergeråsen), og jeg har hevd på noen jorder og hus der osv., selv om Jensen Møbler har breia seg, og har bygget på noe jeg mener er mine eiendommer der da.

    Men men.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Nullstilling av bryllup
    To: post@hol.kirker.net

    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.

    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • ‘Bjarleif Gudrulfsen’ rider igjen/En klage på bryllupet til stesøstera mi Christell og, i Drammen, så kanskje de skjerper seg litt med det. Vi får se

    bjartleif gudrulfsen rider igjen

    http://www.dagbladet.no/2010/11/01/magasinet/sondag/interiorblogg_2010/blogg/interior/13929133/

    PS.

    Nevnte ‘internett-kriger’ ‘Bjartleif Gudrulfsen’, har jeg klaget på til PFU og Politiet og det som er vel.

    (Han har til og med en egen tag på bloggen:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Trakassering%20fra%20’Bjartleif%20Gudrulfsen’).

    Han har spydd ut hatet sitt på Dagbladets kommentarsystem tidligere.

    Mon tro om det er en politimann?

    (Siden han virker så tørr).

    Jeg har jo overhørt at politiet har brukt meg som en ‘target guy’.

    (Hva nå det er).

    Hverken politiet eller Pressens Faglige Utvalg gjør jobben sin i Norge, vil jeg si.

    Og vanlige folk må ta piss som det her.

    Det norske samfunnet er på nedadstigende kurs, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg vet ikke hva som hjelper mot sånt her.

    Nå sendte jeg bare en klage til Dagbladet, om personangrep.

    Men sånn har jeg også klaget tidligere, uten at det har hjulpet noe.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    personangrep

    PS 4.

    Jeg har prøvd å klage til ‘Slettmeg.no’ også, på sånne her ting.

    Men de konene som jobber der, de begynner bare å angripe meg for bloggen min, osv.

    Så de klarer ikke å være saklige, og da blir det bare en eneste smørje, vil jeg si.

    Når jeg ser sånne her angrep, mot meg, på nettet, hvor folk skal ha det til at jeg er gal osv.

    Og de bruker fullt navn på meg.

    Da tenker jeg på å kontakte ‘Slettmeg.no’, som det har vært om i pressen osv., i underbevisstheten min.

    Men ‘Slettmeg.no’, det er bare som en sånn ‘hønsesuppe’, eller noe, er mitt inntrykk av det.

    Så det er bare som noe usaklig tull, vil jeg si.

    Så hva poenget med det ‘Slettmeg.no’-greiene er, det vet ikke jeg.

    Og jeg har gått Handel og Kontor, økonomilinja, og lært mye personvern osv.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her er den egentlige bloggposten, (før ‘Bjartleif Gudrulfsen’/Dagbladet.no begynte å sende hundrevis/tusenvis av lesere til bloggen min, fra toppen av Dagbladets kommentarsystem):







    Gmail – Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 8:29 AM





    To:

    konnerud@drammen.kirken.no



    Hei igjen,

    altså jeg hørte jo det, at hu Christell, hu hadde hatt seg med 30-40-50 menn, sa man broren til bruden, i en tale, i bryllupet til Jan og Hege Snoghøj.
    Og jeg har sendt han Facebook-melding, men han svarer ikke.

    Så jeg tenkte jo det, at jeg kan jo prøve å redde Christell fra det hore-helvete.
    For jeg bor jo i England, og hvis hu flyttet hit til England, til meg, så begynner a jo liksom på en ny frist.

    Og da er det jo liksom blanke ark og tegnestifter til, for å si det sånn.
    Men de muslimske unga hennes, dem vil jeg ikke ha.
    Dem kan sikkert søstera mi Pia, som bor litt utafor sentrum nå, i Oslo, ta seg av.

    Hu har også en sønn fra før, som er passe samme alder, eller litt eldre, (selv om han er mulatt), Daniel.
    Men men.
    Og jeg veit om ei svensk jente i Liverpool, som heter Emelie Wallin, som er så glad i mannfolk, husker jeg fra da hu jobba på Microsoft sin produktaktiveing, hun har så flørtende tone, på telefonen, her i Liverpool.

    Så hun kan kanskje ta seg av han svenske mannen til Christell, som er hjerneskada fra den gressklipper-ulykka.
    Så ordner det seg.
    For jeg og Christell vi har vært i utlandet sammen før vi, både i Jugoslavia og Danmark, og gått greit sammen der vel.

    Og Christell har også vært på språkreise, i England, i Bournmouth, hvor hu og søstera mi Pia, bodde hos en rik familie, der.
    Og jeg har ganske stor leilighet, her i Liverpool, og egen godtebutikk på nettet, så jeg tror nok at Christell hadde likt seg her.

    Siden Nina Monsen er død osv., mener jeg, så må jeg nesten mase på Christell, selv om hu hadde faren min, som en slags stefar, der nede hos Haldis.
    Men da kunne vi nok ikke vært sammen i Norge, men siden jeg bor i England, så burde det være greit, mener jeg.

    Christell pleide også å svare, når jeg banka på hos dem, i nettoen, mens hu gjemte puppa og hadde rumpa i været, når hu var tenåring.
    Og hu pleide å rive av seg genseren sin og sånn, foran trynet på meg, og stappe puppa sine i trynet på meg da, som tenåringsjente, etter at hu hadde fått fine og svære pupper.

    Og også da vi var på ferie i Gøteborg, med mora hennes, og farmora mi, og søstera mi, og Solveig fra Holmen i Oslo, telegrafist på Skandinavian Star, så flørte Christell og viste fram puppa, i svømmebassenget, på hotellet vi bodde der.

    Og en julaften, som vi var hos hu Solveig da, (som er ei slags tante for Christell), i Holmen, i Oslo, så la jeg meg tidlig, for jeg følte meg ikke hjemme.

    Og da kom Christell inn der med en sånn sexy body, (hvit, gjennomsiktig), som hu hadde fått til jul av noen da.

    Så hu Christell, hu egga meg, og gjorde meg kåt vil jeg si, (siden han presten Gelius har skrevet om sex osv.), under hele oppveksten, da vi var tenåringer.
    Så skylder meg nesten litt sex og, mener jeg.

    Men men.
    Hu dro meg også med på pub, på Bragernes i Drammen, hvor hu kjøpte masse øl til oss, enda hu bare var 16 år, den ved Mekka mat der, rundt hjørnet.
    Hu dro meg med på Park ungdomsdiskotek, og skulle danse med meg der, og på Fremad i Selvik, på ungdomsdiskotek, en haug av ganger, det siste året jeg bodde på Berger.

    Så jeg mener jeg har ganske mye hevd på hu Christell, så det bryllupet der er ganske ugyldig, vil jeg si.
    Bare som en oppdatering.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: konnerud@drammen.kirken.no

    Hei,

    nå annulerte jeg bryllupet til stebroren min, Jan Snoghøj, i Geilo.

    Og jeg vil også annullere bryllupet til nabojente/stesøstera mi, Christell Humblen, i Drammen.
    Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år på Bergeråsen.

    Og for å lokke meg ned til Haldis Humblen, hvor han flytta, så sa han 'det er to jenter der, på din alder, som du kan leke med'.
    Eller noe sånt.
    Så da fikk jeg de to jentene mener jeg.

    Det var Nina Monsen, (som har tatt selvmord nå visstnok), og Christell Humblen.
    Og jeg har fått lov å ligge i senga til Christell av Haldis, jeg har sett både hu og Nina Monsen naken, og jeg har tatt a på fitta, siden hu ei annen venninne, som het Gry Stenberg, som tok meg på pikken, under oppveksten.

    Og jeg lå oppå hu Christell og klinte med hu i senga hennes, for og Gry inviterte meg ned til dem.
    Og da sikla jeg en stråle sikkel i kjeften hennes, til og med, på slutten, for hu så varm, så jeg tror hu er Neanderthal.

    (Hu har en sånn slags rar, innavla tommel til og med, som hu kan bøye 180 grader, det ytterste leddet av, så jeg tror ikke at hu er Homo Sapiens).
    Men men.
    Og da jeg var i militæret, i Oppland Regiment, så var jeg på besøk hos Haldis Humblen og faren min, (for jeg regning på studielånet, mens jeg var i militæret.

    Og da sa Haldis det, at jeg kunne godt få Christell, hvis jeg ville, for hu hadde blitt så umulig, i det siste.
    Det var mens jeg satt der i perm-uniformen, til Oppland Regiment, med Birkebeiner-merke på, osv., og noen skarpskyttermerker og infanteri-merket og skiskyttermerke vel osv.

    Sånne ting.
    Så jeg mener at jeg har litt hevd på hu Humblen-frøkna, (Christell Humblen).
    Også gifter a seg med en svenske!
    Og i Drammen!

    Og jeg ble ikke invitert!
    Nå vet jeg ikke om det er sånn i Norge, men i amerikanske filmer, så kan noen si fra, under bryllupet, hvis de har noen insigelser, mot at bryllupet skal finne sted.

    Og mora til Christell er fra Tysnes, ved Bergen, hvor det var mye norsk-amerikanere, sa tanta til Christell, (for jeg kjenner tanta hennes, Anne Margrethe Ueland, fra Stavanger, ganske bra, etter to helgebesøk der, med Arne og Haldis og Christell, (og søstera mi Pia var med en gang), der, på 80-tallet.

    Så jeg tror de kjører amerikanske regler.
    Christell ser ut som en sånn amerikansk jente og, med masse moteklær osv.
    Da hu var tenåring, så så hu ut som en sånn amerikansk skole-prinsesse liksom, som alle de andre jentene misunner osv.

    Så jeg tror jeg kan klage på det her.
    Jeg tror jeg kan klage på e-post, siden jeg ikke ble invitert i bryllupet.
    På at hu Christell egentlig er min, siden mora hennes, Haldis, har lovt meg henne, og siden hu lot meg se fitta hennes, og lot meg ta henne på fitta, og ligge oppå henne i senga hennes, og mora lot meg sove i senga hennes, når hu ikke var der, og siden hu lot meg sprute sikkel nedi halsen hennes osv., når vi klina.

    Så da vil jeg gjerne klage på det bryllupet, mellom Christell Humblen, og han svenske Mathias, AIK-supporter fra Stockholm.
    For han er visst heller ikke helt god, etter en ulykke, hvor han fikk gravemaskinen, eller gressklipperen, (sa søstera mi), i hagefirmet sitt, over seg, og han lå visst lenge fanget under den, før noen fant han, og fikk hodeskader osv., visstnok.

    Og det er noe gærnt i heimen der på Konnerud og.
    For når jeg ringer og skal høre noe med Christell, fra gamle dager.
    (Hu var jo både som en slags stesøster og som ei slags nabojente for meg.

    Så jeg mener jeg har rett å ringe henne.
    Hu har ikke sagt at jeg ikke kan ringe, ihvertfall).
    Så svarer dattera hennes, (Ronja Erika, (jeg lurer på om hu er oppkalt etter meg, som heter Erik?).

    Så svarer hu dattera, som vel enda må gå på barneskolen, at 'er det pappaen våres'.
    Akkurat som om jeg var svensk?
    Er dem muslimer eller?
    Hvorfor gifter dem seg ikke i moskeen da?

    Hvorfor svarer dattera, som går på barneskolen telefonen, og hakker på de som ringer, og ikke mora?
    Nei, det der bryllupet vil jeg klage på som bror og siden jeg har fått Christell av Haldis, og det med fitta hennes osv.

    Så nå får dere skjerpe dere i Drammen her.

    Jeg kjenner Giske fra Vestlandet og Konnerud, som gikk i klassen min, på Gjerde VGS., og lå over der en natt, i russetida.

    Så hvis dere ikke skjerper dere i Drammen nå, så sender jeg henne på dere.

    Politiet dere har i Drammen er også gjennområttent og er som tause Birgitte, og svarer ikke når jeg prøver å anmelde faren min, for han lot meg bo aleine, fra jeg var ni år.
    Og jeg har fått 'S' i karakterboka, da jeg gikk på Svelvik Ungdomsskole.

    Så jeg synes jeg må følge med litt ekstra på dere prester og hva kirka gjør osv.
    Siden jeg liksom nesten ser på meg selv som en slags 'reserve-prest', på grunn av det.
    Jeg har også bodd i Larvik, og gått på søndagsskole der, (på en rar menighet vel, hvis ikke to rare), og en mer vanlig en, tror jeg, på Østre Halsen.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Hu venninna til Christell, Hege Lund, fra Gulskogen, hu er ikke fin heller.
    Broren hennes prata dritt om Christell i bryllupet til Jan Snoghøj, (Christells halvbror), og Hege Lund, på Geilo, i år 2000.

    Så det Drammen og Gulskogen-greiene, det er bare dritt, synes jeg.
    (Det var tull da jeg jobba på CC Storkjøp og, husker jeg).
    Så det bryllupet må være ugyldig, mener jeg, siden jeg ikke ble invitert.

    Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen, sier jeg.
    Som vi sier på Sand, hvor jeg er fra, (Sand og Bergeråsen), og jeg har hevd på noen jorder og hus der osv., selv om Jensen Møbler har breia seg, og har bygget på noe jeg mener er mine eiendommer der da.

    Men men.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Nullstilling av bryllup
    To: post@hol.kirker.net

    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.

    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en e-post til kirken i Geilo, om de kunne nullstille det bryllupet jeg var på der, i år 2000, siden det bare var ‘dritt’







    Gmail – Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 3:48 AM





    To:

    post@hol.kirker.net



    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.
    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny anmeldelse til Politiet i Drammen







    Gmail – Til the håpløse Birgitte-polizei. Anmeldelse av hacking mot Kongen av Danmark







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til the håpløse Birgitte-polizei. Anmeldelse av hacking mot Kongen av Danmark





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Oct 30, 2010 at 1:16 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    en nettbutikk jeg hadde, under formen osCommerce, har blitt hacket for ørtende gang, der omkring.
    Så jeg måtte slette hele 'dritten' nå.
    To hackere hadde Kongen av Danmark hos seg, på samme tid.

    Dere sitter jo på anmeldelsene mine, for å rekke opp til skrivebordet, virker det som.
    Noe sånt.
    Men jeg sender anmeldelsen likevel, så kanskje dere en dag vil klare å nå opp til tangentbordet til PC-en.

    Lykke til!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet, (som dere har sagt at anmeldelser som dette, skal inneholde).

    Sender med kopi av skjermbilde.





    kongen av danmark sliter.JPG
    73K




    PS.

    Her er vedlegget:

    kongen av danmark sliter

  • Jeg sendte en e-post til Atle Farmen, direktør i Mars/Masterfood, fra Larvik







    Gmail – Til Atle Farmen, direktør Mars







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Atle Farmen, direktør Mars





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 29, 2010 at 3:40 PM





    To:

    contact@no.mars.com



    Heisann Atle,

    jeg prøver igjen jeg.
    Husker du meg fra 2. og 3. klasse på Torstrand skole, i Larvik, på 70-tallet?
    Vi gikk jo i samme klasse, (som han advokat-sønnen Jacob og Kai osv. vel, og venninna til søstera mi, Sølvi, som bodde ikke så langt fra meg, i Jegersborggate, og som hadde en bror som het Jarle).

    Jeg var jo med i frimerkeklubben, som du og Jacob og en til hadde.
    Mora mi ville at jeg skulle ta med søstera mi, Pia Ribsskog, men da ble dere stille som mus nesten vel.
    Og vi spilte fotball på grusbanen til familien deres, husker jeg, på Torstrand.

    Mora mi spurte meg, i 1978, hva jeg ville at broren min Axel skulle hete.
    Og da sa jeg 'Atle, for da blir han sikkert god i fotball'.
    Men det ble visst Axel Nicolay Thomassen istedet.

    Men men.
    Det var det mora mi som bestemte tror jeg.
    Men hu spurte ihvertfall meg.
    Men men.
    Mer da.
    Og i frimerkeklubben, på det neste møtet, så sa dere at det var hos Jacob.

    Også gikk jeg til Jacob, så sa mora hans at det var hos deg den gangen og.
    Og jeg fikk en bolle, eller noe, som hu hadde bakt.
    Men men.
    Jo, nå til det jeg egentlig skulle skrive om.

    Jeg ser at du er direktør i Mars.
    Jeg har måttet flykte til England, for jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003.
    Og ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin samboer, Grete Ingebrigtsen sin gård, i 2005.

    Men jeg får ingen hjelp av politiet, så jeg lever som en flyktning i England, selv om jeg ikke får lov å flyktning formelt heller.
    Jeg er arbeidsledig nå, men jeg hørte at de hadde slutta å selge isbre-mint, i Norge.

    Så jeg driver å setter opp en web-butikk, for å selge de til Norge, over internett.
    Så sender jeg en konvolutt, som luftpost, med 2-3-4 poser godteri, til Norge.
    Jeg har vært i kontakt med Fox, og skal kjøpe inn direkte fra de nå, i neste måned.

    Men de nevnte også, at man også kan kjøpe fra cash & carry-butikker, som de kalte det.
    Og jeg kjøper også fra sånn budsjett-butikker, her i England, for det er nesten like billig, (hvis ikke billigere), der.

    Jeg kjøper den Mars Planets, til 1 pund.
    Og den selger jeg for 29.90 inklusiv frakt.
    Da regner jeg en tier i avanse, (som skal dekke emballasje osv.), og en tier i gjennomsnittlige fraktutgifter, (for kundene bestiller ofte opp mot 200 kroner, som er grensa).

    For dere selger vel ikke Mars Planets, i Norge?
    Er det forresten dere som har m&m's-en?
    Jeg lurte på om jeg kunne kjøpe direkte fra Mars/Masterfood, i England, skjønner du, sånn som jeg har avtalt med Fox, at jeg skal gjøre nå.

    Men da tenkte jeg det, at siden jeg var tidligere klassekamerat, (fra Larvik), med direktøren i Norge.
    Så var det kanskje mest høflig å kontakte han først, tenkte jeg.
    (Selv om det vel ble litt 'mobbings' av meg, i den frimerkeklubben deres).

    Men men, jeg prøver ihvertfall, igjen, (for jeg har visst sendt en e-post tidligere og).
    Beklager hvis det blir mange e-poster!
    Med Torstrand skole og Frimerkeklubben-hilsen

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til One.com




    Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

    Added 29. oktober 2010 06:05


    Hei,

    ja, jeg blir bare så irritert, når det nettbutikken blir hacket, enda

    jeg har et veldig langt passord.

    Og det har vært så mye hacking nå, så jeg mistet litt besinnelsen, tror

    jeg.

    Men nå har jeg kjøpt et nytt domene hos dere, som heter Isbre.net, så

    kanskje jeg kan bruke et langt passord fra starten av, så kanskje det

    hjelper.

    Vi får se.

    Det er ergerlig med all denne hackingen synes jeg.

    Den har satt tilbake webbutikken min med mange måneder.

    Og det er så ergerlig.

    Men mange takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Til One.com Danmark : Support – krk

    Added 28. oktober 2010 12:20


    Hej Erik

    Tak for din henvendelse. Vi køre ikke Windows servere hos os. Alle vores

    servere køre på Linux – Debian, og endnu er det ikke lykkedes nogen at

    komme ind via vores backend. Dog er der mange webhoteller der desværre

    bliver hacket dagligt. Dette sker pga. en af følgende grunde:

    1: Den lokale computer er blevet inficeret med en virus (trojansk hest,

    keylogger eller lign.) som opfanger den FTP kode der benyttes, når der

    forbindes til webhotellet med FTP. Hvis det er af denne vej, så er det

    underordnet hvor god din kode er, da den bliver opfanget.

    2: En anden metode at blive hacket på, og som nok er den mest

    sandsynlige i dit tilfælde, er at der er installeret et CMS eller anden

    installation på serveren som er behæftet med sikkerhedsfejl, som hackere

    kan udnytte, og af den vej komme til at "overtage" systemet og hacke

    indholdet. Derfor er det også vigtigt at hvis der er en sådan

    installeret på webhotellet at det hele tiden holdes opdateret, og fri

    for sikkerhedsfejl.

    3: I enkelte tilfælde er det også sket at kunden har lagt en textfil op

    på webhotellet med FTP koden, som så er blevet udnyttet, når Google har

    været forbi og indeksere siden.

    Men som sagt er det endnu ikke sket, at nogen er kommet igennem vores

    backend. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at vende

    tilbage.
     
    
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    SUPPORTEN
    ----------------------------------
    One.com
    Web-site: http://www.one.com
    ---------------------------------

    Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

    Added 27. oktober 2010 20:07


    Hei,

    nå har jeg blitt hacket igjen.

    Og nå vil jeg ikke høre, at det er pga. mitt passord.

    Nå har jeg skiftet til verdens lengste passord, med hundrevis av

    symboler,

    bokstaver og siffer.

    Hvem er det dere slipper inn?

    Er det politiet som tuller med meg?

    Hva 'holdkeftman' er det her?

    Nå får dere undersøke loggen deres og svare meg på en ordentlig måte hva

    som

    har foregått.

    Hvor har dere forresten ikke Unix-servere?

    Dere har Windows-servere, som er et enkelt mål for hackere, fordi

    Windows

    har så stor kjerne.

    Jeg har hatt faget E-Commerce, ved University of Sunderland, Faculty of

    Applied Sciences, 3rd year, Bachelor of Science Hons.

    Og da lærte jeg dette, at Windows er mye mer sårbart, mot trusler som

    hacking, enn Unix/Linux er, av en amerikansk foreleser, ved

    universitetet

    der, som het Dr. Erwin.

    Bare et velment råd.

    Det er så plagsomt å bli hacket vær dag.

    Er dette noe tull fra One.com og/eller Politiet, lurer jeg.

    Hva er det som foregår?

    Kan dere være så vennlig å undersøke/etterforske dette, på en ordentlig

    måte, ved å gå gjennom loggen deres og på en slik måte, som dere

    vanligvis

    undersøke slike episoder.

    På forhånd takk for deres hjelp der i kongens København.

    Mvh.

    Erik Ribsskog