johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte enda en e-post til Burger King

    Erik Ribsskog


    Klage

    Erik Ribsskog Tue, Oct 6, 2015 at 12:56 PM

    To: Heidi Moss

    Nei,

    nå har jeg hatt nok.

    Jeg skriver jo i e-posten at jeg kjøpte burgeren der for 29 på lørdag,
    (i Karl Johan).

    Ærlig talt.

    Og dagen etter, så skulle de har 44, (før det ble endret til 29, men
    den burgeren turte jeg ikke å spise, i tilfelle dere hadde tulla med
    den).

    Hvis dere ikke klarer å lese, hos Burger King heller.

    Har dere lært å behandle klager, i Dubai?

    Eller i Moskva?

    Send dette til en av lederne.

    Makan til firma, (Burger King), skal man lete lenge etter.

    Du har ikke forstått min klage riktig, er jeg redd.

    Det virker som at alle i Burger King trenger kurs i norsk.

    Det virker som at dere ikke har tid til å behandle klagene på en ordentlig måte.

    Jeg vil gjerne ha ‘a second opinion’, (altså en ny tilbakemelding), på
    klagen min, fra dere.

    Så om dere kan være vennlige å sende denne klagen oppover i systemet,
    hos dere, til en ansvarlig.

    Erik Ribsskog

    2015-10-06 12:04 GMT+02:00 Heidi Moss <heidi.moss@burgerking.no>:
    > Hei Erik
    >
    > Viser til din mail. Hvis jeg har forstått det riktig, så klager du
    på at du ikke fikk en dobbel Cheeseburger på Karl Johan for 29,- slik du
    fikk på Oslo S.
    > Oslo S kjører et eget tilbud på akkurat dette produktet og det
    skiltes derfor ikke med dette tilbudet på andre Burger King
    restauranter.
    > Karl Johan kunne selvfølgelig ha vist litt skjønn da det er i
    nærheten og gitt den til deg for samme pris. Dette beklager jeg og jeg
    gir beskjed til restauranten.
    > Utover det har jeg ingen tilbakemelding på dine kommentarer.
    >
    > Mvh Heidi
    >
    >
    >
    > ________________________________________
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Sendt: 6. oktober 2015 11:15
    > Til: info@burgerking.no
    > Emne: Klage
    >
    > Hei,
    >
    > nå har jeg vært, på et 36 timers-cruise, med Stena Line, til Danmark.
    >
    > Men jeg husker fortsatt noe tull, som var, før jeg dro med danskebåten.
    >
    > Jeg dro innom Burger King nederst i Karl Johan, for å kjøpe meg en hamburger, på søndag ettermiddag/kveld.
    >
    > Og jeg var der også, på lørdag, (for jeg er også litt lei av McDonalds, som jeg egenltig synes, at har billigere burgere).
    >
    > På lørdag så bestilte jeg en double cheeseburger.
    >
    > (Jeg pleier å kjøpe McDouble, til 20 kroner, på McDonalds.
    >
    > Og husket at double cheeseburger, koster 9 kroner mer, på Burger King.
    >
    > Men dere har kanskje bedre kvalitet, har jeg tenkt).
    >
    > Og ei ung, mørkhudet dame, (med store og faste pupper, må man vel si), sa at det kostet 29 kroner.
    >
    > Og så prøvde jeg igjen, på søndag, (med den samme bestillingen).
    >
    > Og da sa en pakistansk ung mann, at den burgeren, (double cheeseburger), kostet 44 kroner.
    >
    > Altså 15 kroner overpris, (jeg vet ikke hva muslimene sier igjen,
    men ikke-muslimer må noen ganger betale ‘kalifat-skatt’, hvis det er i
    muslimske områder, har jeg lest et sted. Jeg vet ikke om det er noe
    sånt, som BK i Karl Johan har begynt med?).
    >
    > Jeg klagde, og sa det, at jeg hadde betalt 29 kroner, dagen før.
    >
    > (For den samme burgeren).
    >
    > Og jeg sa også det, at jeg hadde nettopp gått forbi Burger King på Oslo S.
    >
    > Og der var det lang kø.
    >
    > Så jeg gikk heller til Karl Johan-avdelingen deres.
    >
    > Men ved siden av den nevnte køen på Oslo S, så stod det en plakat, om at Double Cheeseburger, kosta 29 kroner).
    >
    > En pakistaner nummer 2, (det stod to pakistanere og ei lav, norsk dame, bak disken).
    >
    > Han sa da, at de ikke har samme kampanjer, på alle avdelinger.
    >
    > Men jeg sa da at han kverulerte, for jeg hadde jo betalt 29 kroner, dagen før, og det hadde jeg sagt.
    >
    > Og så sa jeg, at han ikke snakka reint.
    >
    > Det gjorde han ikke.
    >
    > Så det ble som å prate med en unge.
    >
    > Og det syntes jeg, at var ekkelt.
    >
    > (En på Spaceworld, i Storgata, hvor jeg var, på lørdag, prata også sånn, forresten.
    >
    > De var utsolgt for printer-ledninger, som jeg kjøpte der for noen måneder siden.
    >
    > Men den printeren og mye annet har blitt stjålet.
    >
    > Så jeg trengte en ny ledning.
    >
    > Men de hadde ikke fler, i andre etasje.
    >
    > Men jeg ble rådet, til å prøve, i ‘sjellern’, (altså i kjelleren).
    >
    > Burger King kan vel ikke ansette folk som ikke klarer å prate reint, mener jeg.
    >
    > Da har dem vel ikke fulgt med, på skolen, (eller språk-kurset), må man vel si.
    >
    > Jeg synes også det er rart, hvis ikke alle deres avdelinger har samme kampanjer, (i Oslo, for eksempel).
    >
    > Jeg hadde forstått det, hvis det var åpningstilbud, for eksempel.
    >
    > Men det var ikke noe sånt.
    >
    > Jeg husker fra da jeg jobbet, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.
    >
    > Da hadde vi liksom ‘Jon Bekkevoll-tilbud’, for å liksom ‘ta’ Meny, i nabo-bygget.
    >
    > Det var kampanjer, som kun vår RImi hadde.
    >
    > For eksempel på grilla kylling, (for vi hadde ferskvaredisk, som
    var arvet, fra Ica Kalbakken, som lå i samme lokale, før det ble Rimi
    Kalbakken).
    >
    > Men det var bare en regionsjef, (Jon Bekkevoll), som tulla.
    >
    > Dette var ikke egentlig ifølge konseptet, til Rimi, at vi hadde sånne ‘harry-tilbud’, på Rimi Kalbakken.
    >
    > Og på lørdagen, så kosta jeg den burgeren 29 kroner, så det var noe tull, uansett, må jeg si.
    >
    > Det stod også en norsk mann, i 40/50-åra, som prata grøtete, i lokalet.
    >
    > Han hang, over disken nærmest, virka det som.
    >
    > Han sa noe til meg, da jeg klagde.
    >
    > Og jeg hørte ikke hva han sa, for han prata veldig grøtete.
    >
    > Så jeg sa at han hadde drekki.
    >
    > Jeg lurer på nå, om det kan ha vært Warming, fra førstegangstjenesten.
    >
    > For han har jeg møtt der tidligere, (på 90/00-tallet), og han lurte
    jeg da på, (han jobba da på Oslo Kai, med sikkerhet, vel), om hadde
    drekki, husker jeg.
    >
    > Han har kanskje ei lommelerke, å varme seg på, i sine ensomme og
    kalde vakter, som det virka som at han hadde da, må jeg vel si.
    >
    > Til slutt, så turte jeg ikke, å spise burgeren.
    >
    > (Jeg har sett TV-program, om at restauranter har tulla med maten til kunder de ikke liker, osv).
    >
    > Så jeg sa det, at de hadde sikkert spytta på burgeren uansett, så
    de kunne bare beholde den, (sa jeg, selv om jeg hadde betalt for
    burgeren).
    >
    > Og før det, så sa han som ikke prata reint, at han som prøvde å
    snyte meg, for 15 kroner, ved å forlange 44 kroner, for en dobbel
    cheeseburger, som egentlig koster 29 kroner.
    >
    > Han som ikke prata reint, sa om han ‘snyteren’, at han var ‘ny’.
    >
    > Men da måtte jeg klage igjen, for hvorfor stiller dere han nye i kassa, uten opplæring?
    >
    > Det går jo ikke an, må jeg si.
    >
    > Og da jeg sa det, at de bare kunne beholde burgeren.
    >
    > Så gikk en pakistansk sikkerhetsvakt, (i hvit skjorte), litt mot meg, på en truende måte, må jeg si.
    >
    > Så dette var som i Dubai, eller noe, mistenker jeg.
    >
    > Det var ikke som noe vestlig, synes jeg.
    >
    > Ekstra dyr pris for hvite, og folk uten opplæring i kassa og sjefer
    som ikke prater reint, og sikkerhetsvakter og en full nordmann, og ei
    taus norsk dame, bak skranken, med de to pakistanerne, (eller han som
    ikke prata reint, kan ha vært kineser, eller noe).
    >
    > Så dette må jeg klage på, synes jeg.
    >
    > Jeg har kjøpt burgere, av Burger King, i Norge og England, (og også
    i andre land i Europa), siden slutten av 80-tallet, (må det vel være).
    >
    > Så dette var dårlig.
    >
    > Jeg pleide også, å kjøpe burgere, fra den burger-sjappa, nederst i Karl Johan, på midten/slutten av 80-tallet.
    >
    > Og da het det Clock der, (og ikke Burger King), husker jeg.
    >
    > Så jeg har kanskje spist der hundre ganger før, eller noe sånt.
    >
    > Men aldri opplevd noe lignende av dårlig kundeservice.
    >
    > Jeg hadde også en ubehagelig opplevelse, på Burger King, i
    Church/Lord St. (en gate som bytter navn, må man vel si, en såkalt ‘high
    street’), i Liverpool, da jeg bodde i Leather Lane, (i L2), hvor jeg
    bodde, fra
    > 2006 til 2011.
    >
    > Kan ikke huske at Burger King tok den klagen seriøst, selv om jeg sendte klage-epost.
    >
    > Har også ei tremenning, fra Romerike, som heter Anita, og som jobba på Robsrudjordet Grill, i Lørenskog.
    >
    > Og der fikk jeg noen ganger gratis burgere, (av henne), på 80-tallet.
    >
    > Og de hadde også gode burgere, (må jeg si).
    >
    > Så at jeg ikke kan gå på min favoritt Burger King lenger, (må jeg
    si), på grunn av denne episoden, hvor det skar seg, mellom meg og Burger
    King, på grunn av deres problemer, når det gjelder kundeservice,
    opplæring, ansettelser og konsept, med mere.
    >
    > Det synes jeg, at er litt trist nesten, må jeg si.
    >
    > Så dette vil jeg klage på.
    >
    > Jeg må si at denne hamburger-restauranten, har tapt seg veldig,
    siden at det var Clock og Burger King der, på 80-tallet, (vi var en god
    del der, i russetida, blant annet, og jeg har også vært der, på
    90/00-tallet, sammen med min kokke-halvbror Axel, og kjøpt nattmatt,
    etter pub-til-pub-runder, noen natt til søndager, osv.).
    >
    > Og jeg kjente også ei, som jobba, på Burger King, ved Egertorget, (hvor det nå er Max), i sin tid.
    >
    > Jeg møtte henne noen venninner av henne, (som bodde i samme
    kollektiv, i Gamlebyen), en helg, når jeg var på vei hjem, etter
    pub-til-pub-runde, og ble da invitert med, på nachspiel, med hu Burger
    King-dama, (som de andre vel sa om, at var kjedelig), og hennes fire
    samboer-damer, (som var mer eller mindre perverse, de fleste av dem vel,
    uten at jeg skal gå i detalj, om dette, i denne e-posten).
    >
    > Så dette var dårlige greier.
    >
    > En gang, på slutten av 80-tallet, så ble min russe-kamerat Magne
    Winnem og jeg, trakassert, av en pakistaner/iraker, eller noe, på Burger
    King, i Grensen.
    >
    > Han ga seg ikke før jeg hadde tatt håndbak mot han, (noe jeg ellers aldri pleide å gjøre, ihvertfall ikke mot ukjente).
    >
    > Og da var det ikke noe sikkerhetsvakt, i nærheten, som jeg kan huske.
    >
    > Så det er noen ganger en del rart, som skjer, i disse såkalte restaurantene deres, må jeg si.
    >
    > Burger King er et stort, internasjonalt firma.
    >
    > Så man kan lure, mener jeg, på hva alt dette tullet skyldes.
    >
    > Sånne ting skjer vel ikke på Starbucks, for eksempel.
    >
    > Hvorfor er Burger King så dårlige, når det gjelder sikkerhet, opplæring, kundeservice, konsept, osv., osv., lurer jeg.
    >
    > Nei, dette må jeg klage på, mener jeg.
    >
    > Det får være grenser, for å si det sånn.
    >
    > Og da mener jeg ikke Burger King, i _Grensen_, (når jeg skriver, at:
    > ‘Det får være _grenser_’).
    >
    > For å prøve å forklare om det.
    >
    > Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Burger King

    Erik Ribsskog


    Klage

    Erik Ribsskog Tue, Oct 6, 2015 at 11:15 AM

    To: info@burgerking.no

    Hei,

    nå har jeg vært, på et 36 timers-cruise, med Stena Line, til Danmark.

    Men jeg husker fortsatt noe tull, som var, før jeg dro med danskebåten.

    Jeg dro innom Burger King nederst i Karl Johan, for å kjøpe meg en
    hamburger, på søndag ettermiddag/kveld.

    Og jeg var der også, på lørdag, (for jeg er også litt lei av
    McDonalds, som jeg egenltig synes, at har billigere burgere).

    På lørdag så bestilte jeg en double cheeseburger.

    (Jeg pleier å kjøpe McDouble, til 20 kroner, på McDonalds.

    Og husket at double cheeseburger, koster 9 kroner mer, på Burger King.

    Men dere har kanskje bedre kvalitet, har jeg tenkt).

    Og ei ung, mørkhudet dame, (med store og faste pupper, må man vel si),
    sa at det kostet 29 kroner.

    Og så prøvde jeg igjen, på søndag, (med den samme bestillingen).

    Og da sa en pakistansk ung mann, at den burgeren, (double
    cheeseburger), kostet 44 kroner.

    Altså 15 kroner overpris, (jeg vet ikke hva muslimene sier igjen, men
    ikke-muslimer må noen ganger betale ‘kalifat-skatt’, hvis det er i
    muslimske områder, har jeg lest et sted. Jeg vet ikke om det er noe
    sånt, som BK i Karl Johan har begynt med?).

    Jeg klagde, og sa det, at jeg hadde betalt 29 kroner, dagen før.

    (For den samme burgeren).

    Og jeg sa også det, at jeg hadde nettopp gått forbi Burger King på Oslo S.

    Og der var det lang kø.

    Så jeg gikk heller til Karl Johan-avdelingen deres.

    Men ved siden av den nevnte køen på Oslo S, så stod det en plakat, om
    at Double Cheeseburger, kosta 29 kroner).

    En pakistaner nummer 2, (det stod to pakistanere og ei lav, norsk
    dame, bak disken).

    Han sa da, at de ikke har samme kampanjer, på alle avdelinger.

    Men jeg sa da at han kverulerte, for jeg hadde jo betalt 29 kroner,
    dagen før, og det hadde jeg sagt.

    Og så sa jeg, at han ikke snakka reint.

    Det gjorde han ikke.

    Så det ble som å prate med en unge.

    Og det syntes jeg, at var ekkelt.

    (En på Spaceworld, i Storgata, hvor jeg var, på lørdag, prata også
    sånn, forresten.

    De var utsolgt for printer-ledninger, som jeg kjøpte der for noen måneder siden.

    Men den printeren og mye annet har blitt stjålet.

    Så jeg trengte en ny ledning.

    Men de hadde ikke fler, i andre etasje.

    Men jeg ble rådet, til å prøve, i ‘sjellern’, (altså i kjelleren).

    Burger King kan vel ikke ansette folk som ikke klarer å prate reint, mener jeg.

    Da har dem vel ikke fulgt med, på skolen, (eller språk-kurset), må man vel si.

    Jeg synes også det er rart, hvis ikke alle deres avdelinger har samme
    kampanjer, (i Oslo, for eksempel).

    Jeg hadde forstått det, hvis det var åpningstilbud, for eksempel.

    Men det var ikke noe sånt.

    Jeg husker fra da jeg jobbet, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

    Da hadde vi liksom ‘Jon Bekkevoll-tilbud’, for å liksom ‘ta’ Meny, i
    nabo-bygget.

    Det var kampanjer, som kun vår RImi hadde.

    For eksempel på grilla kylling, (for vi hadde ferskvaredisk, som var
    arvet, fra Ica Kalbakken, som lå i samme lokale, før det ble Rimi
    Kalbakken).

    Men det var bare en regionsjef, (Jon Bekkevoll), som tulla.

    Dette var ikke egentlig ifølge konseptet, til Rimi, at vi hadde sånne
    ‘harry-tilbud’, på Rimi Kalbakken.

    Og på lørdagen, så kosta jeg den burgeren 29 kroner, så det var noe
    tull, uansett, må jeg si.

    Det stod også en norsk mann, i 40/50-åra, som prata grøtete, i lokalet.

    Han hang, over disken nærmest, virka det som.

    Han sa noe til meg, da jeg klagde.

    Og jeg hørte ikke hva han sa, for han prata veldig grøtete.

    Så jeg sa at han hadde drekki.

    Jeg lurer på nå, om det kan ha vært Warming, fra førstegangstjenesten.

    For han har jeg møtt der tidligere, (på 90/00-tallet), og han lurte
    jeg da på, (han jobba da på Oslo Kai, med sikkerhet, vel), om hadde
    drekki, husker jeg.

    Han har kanskje ei lommelerke, å varme seg på, i sine ensomme og kalde
    vakter, som det virka som at han hadde da, må jeg vel si.

    Til slutt, så turte jeg ikke, å spise burgeren.

    (Jeg har sett TV-program, om at restauranter har tulla med maten til
    kunder de ikke liker, osv).

    Så jeg sa det, at de hadde sikkert spytta på burgeren uansett, så de
    kunne bare beholde den, (sa jeg, selv om jeg hadde betalt for
    burgeren).

    Og før det, så sa han som ikke prata reint, at han som prøvde å snyte
    meg, for 15 kroner, ved å forlange 44 kroner, for en dobbel
    cheeseburger, som egentlig koster 29 kroner.

    Han som ikke prata reint, sa om han ‘snyteren’, at han var ‘ny’.

    Men da måtte jeg klage igjen, for hvorfor stiller dere han nye i
    kassa, uten opplæring?

    Det går jo ikke an, må jeg si.

    Og da jeg sa det, at de bare kunne beholde burgeren.

    Så gikk en pakistansk sikkerhetsvakt, (i hvit skjorte), litt mot meg,
    på en truende måte, må jeg si.

    Så dette var som i Dubai, eller noe, mistenker jeg.

    Det var ikke som noe vestlig, synes jeg.

    Ekstra dyr pris for hvite, og folk uten opplæring i kassa og sjefer
    som ikke prater reint, og sikkerhetsvakter og en full nordmann, og ei
    taus norsk dame, bak skranken, med de to pakistanerne, (eller han som
    ikke prata reint, kan ha vært kineser, eller noe).

    Så dette må jeg klage på, synes jeg.

    Jeg har kjøpt burgere, av Burger King, i Norge og England, (og også i
    andre land i Europa), siden slutten av 80-tallet, (må det vel være).

    Så dette var dårlig.

    Jeg pleide også, å kjøpe burgere, fra den burger-sjappa, nederst i
    Karl Johan, på midten/slutten av 80-tallet.

    Og da het det Clock der, (og ikke Burger King), husker jeg.

    Så jeg har kanskje spist der hundre ganger før, eller noe sånt.

    Men aldri opplevd noe lignende av dårlig kundeservice.

    Jeg hadde også en ubehagelig opplevelse, på Burger King, i Church/Lord
    St. (en gate som bytter navn, må man vel si, en såkalt ‘high street’),
    i Liverpool, da jeg bodde i Leather Lane, (i L2), hvor jeg bodde, fra
    2006 til 2011.

    Kan ikke huske at Burger King tok den klagen seriøst, selv om jeg
    sendte klage-epost.

    Har også ei tremenning, fra Romerike, som heter Anita, og som jobba på
    Robsrudjordet Grill, i Lørenskog.

    Og der fikk jeg noen ganger gratis burgere, (av henne), på 80-tallet.

    Og de hadde også gode burgere, (må jeg si).

    Så at jeg ikke kan gå på min favoritt Burger King lenger, (må jeg si),
    på grunn av denne episoden, hvor det skar seg, mellom meg og Burger
    King, på grunn av deres problemer, når det gjelder kundeservice,
    opplæring, ansettelser og konsept, med mere.

    Det synes jeg, at er litt trist nesten, må jeg si.

    Så dette vil jeg klage på.

    Jeg må si at denne hamburger-restauranten, har tapt seg veldig, siden
    at det var Clock og Burger King der, på 80-tallet, (vi var en god del
    der, i russetida, blant annet, og jeg har også vært der, på
    90/00-tallet, sammen med min kokke-halvbror Axel, og kjøpt nattmatt,
    etter pub-til-pub-runder, noen natt til søndager, osv.).

    Og jeg kjente også ei, som jobba, på Burger King, ved Egertorget,
    (hvor det nå er Max), i sin tid.

    Jeg møtte henne noen venninner av henne, (som bodde i samme kollektiv,
    i Gamlebyen), en helg, når jeg var på vei hjem, etter
    pub-til-pub-runde, og ble da invitert med, på nachspiel, med hu Burger
    King-dama, (som de andre vel sa om, at var kjedelig), og hennes fire
    samboer-damer, (som var mer eller mindre perverse, de fleste av dem
    vel, uten at jeg skal gå i detalj, om dette, i denne e-posten).

    Så dette var dårlige greier.

    En gang, på slutten av 80-tallet, så ble min russe-kamerat Magne
    Winnem og jeg, trakassert, av en pakistaner/iraker, eller noe, på
    Burger King, i Grensen.

    Han ga seg ikke før jeg hadde tatt håndbak mot han, (noe jeg ellers
    aldri pleide å gjøre, ihvertfall ikke mot ukjente).

    Og da var det ikke noe sikkerhetsvakt, i nærheten, som jeg kan huske.

    Så det er noen ganger en del rart, som skjer, i disse såkalte
    restaurantene deres, må jeg si.

    Burger King er et stort, internasjonalt firma.

    Så man kan lure, mener jeg, på hva alt dette tullet skyldes.

    Sånne ting skjer vel ikke på Starbucks, for eksempel.

    Hvorfor er Burger King så dårlige, når det gjelder sikkerhet,
    opplæring, kundeservice, konsept, osv., osv., lurer jeg.

    Nei, dette må jeg klage på, mener jeg.

    Det får være grenser, for å si det sånn.

    Og da mener jeg ikke Burger King, i _Grensen_, (når jeg skriver, at:
    ‘Det får være _grenser_’).

    For å prøve å forklare om det.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Stena Line

    Erik Ribsskog


    Klage

    Erik Ribsskog Tue, Oct 6, 2015 at 10:05 AM

    To: info.no@stenaline.com

    Hei,

    nå har jeg nettopp kommet hjem, fra et av deres 36 timers-cruise.

    Det er andre gang nå, at deres papp-nøkkel, ikke har virket, etter at
    jeg har gått ombord, i båten igjen, i Danmark.

    (Første gang var vel tidligere i år).

    Denne billetten deres, (som også er boarding-card vel), lurer jeg litt
    på, for å være ærlig.

    En pakistaner i resepsjonen, om bord, (i Fredrikshavn), sa at nøkkelen
    ikke virket, for den var krøllet, etter å ha ligget, i lommeboken.

    Men det er jo en strek-kode, på tuppen, av nøkkelen.

    (Og denne strek-koden brukes vel, for å åpne lugaren).

    Og tuppen av papir-nøkkelen, var ikke krøllet.

    Så dette virker rart, synes jeg.

    Det er også en magnetstripe, (virker det som), på deres papir-nøkkel.

    Her kan man mistenke at det kræsjer med personvernet.

    Hva er galt med gammeldagse nøkler, eller i det minste et i hardplast,
    i kreditt-kort-størrelse, for eksempel.

    Dessuten, da jeg gikk av ferja, så var tunnellen stengt.

    Så jeg måtte prate med ei dansk Stena Line-dame, for å gå i land, virka det som.

    Sånn har det ikke vært tidligere.

    Hun dama deres, sa at de stengte etter renovasjon.

    Men det hørtes som om hu muligens bare sa noe, synes jeg.

    Dessuten, så lukta det kloakk, fra noen av nabo-rommene, (som man
    måtte gå forbi), jeg hadde lugar 6524.

    Jeg vet at jeg fikk et tilbud om gratis cruise denne måneden, men likevel.

    Jeg har vært mange titalls ganger, med danskebåten, opp gjennom årene,
    (kanskje mest med Petter Wessel, fra Larvik, på 70/80-tallet, jeg
    vokste opp i Larvik, hos min mor, og vi kunne se lysene, på Petter
    Wessel, fra et vindu, i andre etasje, der vi bodde, når den lå til
    kais. Og jeg har også reist en del, med Stena Line), men jeg kan ikke
    huske det, at det har luktet kloakk, i gangene, (på danskebåten), før.

    Så dette måtte jeg nesten sende en klage om, syntes jeg.

    Det var også sånn, at underholdningen, (danseband), var litt kjedelig,
    syntes jeg.

    Så jeg spilte litt i spillehallen deres, på dekk 4.

    Og så vant jeg hundre kroner, i ti-ere.

    Og da gikk jeg opp til show-salen, (C-view).

    Og så spurte jeg coupieren deres, (ei ung svenks dame), hvor mye black
    jack-sjetongene kostet.

    Og de kostet 50 kroner, sa hu.

    Og da tenkte jeg det, at jeg kunne jo prøve et spill, (selv om jeg
    trodde at prisene var kanskje 10 kroner, for de sjetongene, for det
    var det vel, at det kosta, å spille roulette, på Petter Wessel, på
    slutten av 80-tallet, såvidt jeg husker).

    Men da nekta hu svenska, å ta imot mynter, (altså fem ti-kroner), husker jeg.

    Men det er vel gangbar mynt det?

    Jeg må si at det var noe trakassering.

    Hva med å sette opp et skilt med disse prisene.

    Nei, dette var dårlig.

    Jeg ble i dårlig humør, både når jeg skulle gå av båten, i Danmark og
    i Norge, på grunn av kloakk-lukta deres.

    Da jeg skulle gå på båten, i Fredrikshavn, så virka ikke
    boarding-cardet/nøkkelen, og ei dansk Stena Line-dame, (som stod ved
    siden av en mann), sa, (cirka samtidig med at jeg scannet nøkkelen),
    at hu skulle hjelpe meg, og så scanna hu nøkkelen/boarding card-et, på
    en PC.

    Dette var også litt rart, syntes jeg, at jeg ikke skulle scanne
    boarding cardet, på en sånn port, som i Oslo.

    Var dette noe slags Haloween-cruise, med innbakt ‘skrømt’, hadde jeg nær sagt.

    Dette tullet dro ned mye, når det gjaldt totalinntrykket, når det
    gjaldt denne ferjeturen, synes jeg.

    Så dette ville jeg klage på.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus

    Erik Ribsskog
    Deres brev av 28. september med deres ref: 2015/19013-2 S-SOS/Fwd: A/S Pikant
    Erik Ribsskog     Sat, Oct 3, 2015 at 9:04 PM
    To: postmottak@fmoa.no, fmoapostmottak@fylkesmannen.no
    Cc: Postmottak HTIL , postmottak@helsedir.no, Postmottak Sivilombudsmannen Hei,

    jeg viser til Deres brev av 28. september, (som jeg legger ved en
    skannet kopi av).

    I mellomtiden, så har jeg også funnet ut, at en overlege, ved
    Blakstad, antagelig har vært inhabil.

    For det var hu Østgaard, som tulla, og dro inn familien min, istedet
    for å låne meg såkalt lånetøy.

    Og ei Østgaard, har visst også drevet undertøy-systue, (A/S Pikant),
    sammen med min grandtante Anne/Anna Mogan, fra Rollag.

    Så her kan det være noe slags flauhet, rundt pikante ting, som gjør,
    at jeg har blitt tulla med, av diverse overleger, (og blitt
    tvangsinnlagt osv.), mistenker jeg.

    (Jeg skrev vel også om den overlegen, i en e-post, som jeg sendte, fra
    Blakstad, med mange indekserte klager i).

    Så det kan kanskje være vært å sjekke ut, om hu ‘tulle-overlegen’, er
    ei som er inhabil, synes jeg.

    Lykke til når det gjelder problemet med lang saksbehandlingstid.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog
    Date: 2015-09-28 11:01 GMT+02:00
    Subject: Re: A/S Pikant
    To: “Trond I. Østgaard” Cc: Postmottak HTIL

    Hei,

    takk for svar!

    Nei, det var jo sånn, at min grandtante, (Anne/Anna Mogan), hadde 98
    prosent av aksjene.

    Så hun Østgaard og Vatne, (var det vel), hadde bare en aksje hver.

    Det kan ha vært, fordi at, de måtte måtte ha folk, i styret, i
    virksomheten, (ifølge noen lover, som omhandlet sånt).

    Mener også, at jeg har blitt tulla med, av en overlege Østgaard, (hvis
    jeg ikke husker helt feil), på Blakstad sinnsykehus, (hvor jeg ble
    urettmessig tvangsinnlagt, tidligere i år).

    Og dette med A/S Pikant, og utfordrende dameundertøy.

    Det er det vel ingen, som ønsker, å ha noe med etterhvert, (går jeg ut fra).

    Så her kan folk kanskje prøve å snike seg unna og, tenker jeg.

    Men jeg har drevet en nettbutikk, for isbre-mint osv., når jeg bodde i
    England, (etter at dette godteriet gikk ut av salg, i Norge).

    Så jeg har tenkt på det, at jeg kan jo godt selge dameundertøy, fra
    min egenutviklede nettbutikk-løsning jeg.

    Men da blir kanskje slekta flau.

    Så det kan være noe sånn flauhet, som gjør at det er vanskelig, å
    finne ut om denne virksomheten, i ‘våre dager’, tenker jeg.

    Men mange takk for svar uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2015-09-28 10:11 GMT+02:00 Trond I. Østgaard :
    > Hei igjen,
    > Jeg har forhørt meg med de eldre i familien, og ingen kjenner til noe av
    > dette med den Solveig som var i vår familie. Vår Solveig har ikke bodd i
    > Drammen og heller ikke vært involvert i dette.
    > Den Solveig du leter etter må derfor være en Solveig i andre
    > Østgaard-familier enn vår. I Nedre Eiker hvor vi bor var det tidligere to
    > Østgaard-familier som ikke var i slekt med hverandre. Jeg vet at det finnes
    > andre Østgaard-familier i Drammensregionen. Jeg har gjennom årene hørt om to
    > av disse med samme fornavn som i vår familie, men med Solveig blir den
    > tredje.
    > Lykke til videre i ditt søk.
    >
    >
    > Mvh
    > Trond
    > Trond I. Østgaard
    > Tlf 411 744 71
    > Trondio@hbv.no
    >
    > Den 23. sep. 2015 kl. 14.00 skrev Erik Ribsskog :
    >
    > Hei,
    >
    > ja, det hadde vært kjempeartig!
    >
    > Jeg er fra Berger, og der er det om å gjøre, å drive med industrihistorie.
    >
    > Og min farfar Øivind Olsen, drev med trevareindustri, på Sand.
    >
    > Og disse søstrene, (Margit og Anne), var hans svigerinner, (blir det vel).
    >
    > Det er en MC-klubb, (Smia MC), for damer vel, som holder til, i
    > lokalene, til Systua, (på Sand, ved Jensen Møbler), i dag.
    >
    > Man må vel regne med, at A/S Pikant, må ha vært, noe med dameundertøy,
    > eller noe sånt.
    >
    > Så disse MC-rypene, har vel dilla, på sexy undertøy da, (må man vel regne
    > med).
    >
    > Men jeg mener, at jeg har hevd liksom, på hele det området, der hvor
    > Jensen Møbler og Smia MC holder til, ‘i våre dager’.
    >
    > Så hadde vært artig, å fått bekreftet det, med Systua på Sand.
    >
    > Sender med skriv om A/S Pikant, som jeg fikk tilsendt, fra
    > Statsarkivet i Kongsberg.
    >
    > Igjen takk for svar!
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > 2015-09-23 13:41 GMT+02:00 Trond I. Østgaard :
    >
    > Hei, takk for Mail.
    >
    > Min fars fetter, Finn Østgaard, var gift med Solveig og de bodde i
    >
    > Mjøndalen. Jeg vet imidlertid ikke noe om den virksomheten du nevner, men
    >
    > skal forhøre meg litt i familien hjemme om noen vet noe.
    >
    >
    > Mvh
    >
    > Trond
    >
    > Trond I. Østgaard
    >
    > Tlf 411 744 71
    >
    > Trondio@hbv.no
    >
    >
    > Den 23. sep. 2015 kl. 13.01 skrev Erik Ribsskog :
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    > min grandtante Anna/Anne Mogan, fra Rollag, drev et firma, som het A/S
    >
    > Pikant, sammen med blant annet ei Solveig Østgaard, fra Hofsgårds gate
    >
    > 18, i Drammen.
    >
    >
    > Er hu Solveig Østgaard noe slektning, lurte jeg, (hvis det er lov å
    >
    > spørre om det).
    >
    >
    > For jeg prøver å finne ut mer om denne virksomheten, og om dette er
    >
    > den samme virksomheten, som min farmor Ågot, kalte for ‘Systua’, på
    >
    > Sand i Svelvik, (som Anne og hennes tvillingsøster Margit, dreiv på
    >
    > med, på begynnelsen av 70-tallet, sånn som jeg husker der).
    >
    >
    > På forhånd takk for eventuelt svar!
    >
    >
    > Mvh.
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    >
    > <955337 .pdf="">

            img006.jpg
    639K 

    PS.

    Her er vedlegget:


    img006

  • Jeg sendte en e-post til NRK

    Erik Ribsskog


    Sv:(SaksID:
    1313261) Fler radio-program med min morfar Johannes Ribsskog/Fwd:
    Pikant A/S/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

    Erik Ribsskog Sat, Oct 3, 2015 at 8:08 PM

    To: info@nrk.no

    Hei,

    ja, det stemmer.

    Det hadde vært artig, å hørt, hva min morfar sa, på radio, i gamle dager.

    (Jeg har tidligere fått vite, at dere kun har et radioprogram, med min
    morfar, nemlig: ‘Hav og fjell farvell’, som jeg kjøpte, da jeg bodde,
    i England, hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).

    Men hvis dere har disse andre programmene med min morfar, så kjøper
    jeg gjerne de, og betaler de så snart jeg får råd.

    (Selv om man kanskje skulle forvente, at dette var gratis, når min
    morfar, har stilt opp gratis, for kringkastingen, i sin tid).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2015-10-03 16:15 GMT+02:00  <info@nrk.no>:
    > (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)
    >
    > Takk for henvendelsen.
    >
    > Jeg er litt usikker på hva du mener med henvendelsen, er det slik å forstå
    > at du ønsker å kjøpe opptakene? Det er mulig å få kjøpt kopi fra
    > radioarkivet til privat bruk, så fremt det ikke foreligger
    > rettighetsbegrensninger.
    >
    > Priser:
    >
    > CD:
    > Hele opptak/program (ingen redigering):
    > Inntil 15 min: kr 300,-
    > Inntil 30 min: kr 400,-
    > Inntil 60 min: kr 600,-
    > Redigert opptak: kr 500,-
    >
    > Mp3 (maks 15 min):
    > Hele opptak: 300,-
    > Redigert opptak: kr 500,-
    >
    > Pristillegg ved ev. redigering og flere kutt. Prisene er inkl. mva.,
    > administrasjonsutgifter og porto.
    >
    > Vi gjør oppmerksom på at kopier leveres i redusert kvalitet.
    >
    > Svar på denne e-posten hvis du ønsker å kjøpe kopi til disse betingelsene.
    > Oppgi adresse for levering og faktura.
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Gunn Helen Berg
    > Informasjonskonsulent, Publikumsservice
    >
    > NRK
    > Strategidivisjonen
    > Sentralbord: +47 23 04 70 00
    > Post: NRK Publikumsservice, 8608 Mo i Rana
    > nrk.no / info@nrk.no
    >
    >
    >
    > ————————————————————
    > Erik Ribsskog 2015-10-03 02:10:43:
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har tidligere vært i kontakt med dere, hos NRK, angående 10-20
    > radio-kåserier, som min morfar, Johannes Ribsskog, fremførte, på NRK
    > radio, (eller ‘Norge’, som det vel het, i gamle dager), fra cirka 1945
    > til cirka 1980.
    >
    > Jeg har nå funnet, (hos Nasjonalbiblioteket), noen fler kåserier, som
    > jeg ikke tror, at jeg har bedt dere, om å søke etter, før.
    >
    > Dette er følgende:
    >
    > 2. august 1950. 15.55 til 16.10. ‘Katta til Olsen er dau. Kåseri av
    > overrettsaksfører Johs. Ribsskog’.
    >
    > 24. juli 1950. 21.40 til 22.00. ‘Grenda. Kåseri av Johs. Ribsskog’.
    >
    > 7. desember 1945. 20.50 til 21.30. ‘Masseidrett eller stjerneidrett.
    > Ordskifte. Leder Politifullmektig Johs.Ribsskog’.
    >
    > 20. oktober 1945. 21.00 til 21.30. ‘Idretten som samfunnsfaktor i dag
    > [..] politifullmektig Johannes Ribsskog og aktiv idrettsungdom’.
    >
    > 17. august 1949. 18.05 til 18.25. ‘Hembygda. Overrettsakfører Johs.
    > Ribsskog forteller om Nittedal – Oslos nabo i nord’.
    >
    > (Jeg tar forebehold, om at jeg kan ha blingsa, når det gjelder datoen,
    > på en eller to av disse, siden at avisene noen ganger skrev
    > radio-programmet, også for morgendagen, så det kan være, at man må
    > legge til en dag, til datoen, (som jeg har skrevet ovenfor), for å få
    > riktig kringkastingsdato).
    >
    > Min morfar skrev også ihvertfall tre artikkler, (i Arbeiderbladet), om
    > ungdommen og styresmaktene.
    >
    > Og dette var også mest om idrett.
    >
    > Så man kan kanskje si det, at min morfar, mer eller mindre, har støpt
    > den norske folkesjelen.
    >
    > For nå for tiden, så driver jo nesten ikke nordmenn, med noe annet, enn
    > idrett.
    >
    > Og dette var min morfar på radio om, og i avisene om, rett etter krigen.
    >
    > I en tid, hvor folk kanskje var mer motagelige, enn normalt, for slik
    > ‘propaganda’, da.
    >
    > Så dette hadde det vært artig, å fått høre mer om.
    >
    > Og propaganda, jeg vet ikke om det er riktig.
    >
    > Det er vel mye sant, i det med en sunn sjel i et sunt legeme og.
    >
    > Men at det skal styres ovenfra, (i kommuner osv.), det er kanskje et
    > annet tema igjen.
    >
    > Hvem vet.
    >
    > Men det er også sånn, at dere hos NRK, har prata dritt om meg, i et
    > TV-program, (som var mest sendt på NRK 3), som het Tweet for Tweet, i
    > 2012.
    >
    > Og så ble jeg tlkjent erstatning.
    >
    > Men den var pytte-liten, må jeg si, (for meg, som har en oldemor, ved
    > navn Bergit Mogan, (fra Rollag), som er vokst opp, i Amerika).
    >
    > Og ikke nok med det.
    >
    > En medarbeider hos NRK, hadde visst hatt ‘mansen’, (som dem kaller
    > det, i våre dager), og nekta å sende pengene.
    >
    > (Dem gikk vel med til julebordet, eller noe sånt, tenker jeg).
    >
    > Så det er altså takken, som oss Ribsskog-folka får, fra NRK, etter at
    > min morfar nærmest bygde landet aleine, etter krigen, og var med i
    > mangfold, av deres radioprogrammer.
    >
    > (Og det var helt sikkert gratis, det at han stilte opp).
    >
    > Nei, dette er skam og som noe utilgivelig, vil jeg nesten si.
    >
    > Det er kanskje fordi at jeg ikke er i Arbeiderpartiet, som min morfar var?
    >
    > Min morfar hadde nærmest klippekort, til NRK sine sendinger, kunne det
    > virke som.
    >
    > Mens jeg selv, som er i høyresida, i politikken, og som har vært på et
    > eller to møter, (ikke flere faktisk), hos Unge Høyre, i Høyres Hus, i
    > Stortingsgata, i Oslo.
    >
    > Jeg selv, blir bare tøyset og tullet med, av rikskringkastingen.
    >
    > Carl I. Hagen har jo kalt dere, for ARK (Arbeiderpartiets
    > Rikskringkasting), i alle år.
    >
    > Mon tro om ikke gamle Carl I. Hagen har rett, at dere er et
    > sosialistisk ‘rotte-reir’, i NRK.
    >
    > Jeg må få protestere igjen ihvertfall, synes jeg, mot dette
    > fjøsnisseriet og denne Sovjetstat-aktigheten dykkar.
    >
    > Årsak om dykk vorte fælt vonbråtne.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Sender med vedlegg om dei aktuelle kringkastings-sendingane.
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: 2015-09-26 14:50 GMT+02:00
    > Subject: Pikant A/S/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    > To: “erik.berg.hansen” <erik.berg.hansen@nrk.no>
    > Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg ser at dere skriver, en e-post, at jeg egentlig skulle få 25.000
    > kroner i erstatning, for tort og svie, etter et NRK-program, i 2012.
    >
    > Men på grunn av noen ‘goddag mann økseskaft-grunner’, (må man vel si),
    > så har en sånn ‘småkonge’ hos dere, heller brukt de pengene selv, på
    > julebordet, eller noe sånt.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Men da kan dere kanskje be hu Jenny Skavlan, (som prata ‘dritt’, om
    > meg, på det TV-programmet, nemlig Tweet 4 Tweet), om hu kan være
    > sydame for meg.
    >
    > For min grandtanter, (Margit og Anne Mogan), var nemlig sydamer.
    >
    > Det var Anne sitt firma, (Pikant A/S, som jeg ganske nylig har funnet
    > ut, at firmanavnet var), og pikant betyr visst ‘prikkende’,
    > ‘stimulerende’ og ‘irriterende’.
    >
    > Så jeg regner med at det må ha vært noe dameundertøy.
    >
    > Så om dere kan få Jenny Skavlan til å sy noe dame-undertøy, (både med
    > og uten fransk åpning), for de 25 tusen kronene?
    >
    > Og så kan jeg selge de, på en egen-utviklet nettbutikk-løsning, som
    > lagde, da jeg bodde, i England, (som Thomas Seltzer prata om, på det
    > TV-programmet, men dette var litt ad-hoc, for min første nettbutikk,
    > (osCommerce), ble kapret, og jeg måtte da bare slenge opp en
    > HTML-nettbutikk, som jeg har forbedret en del, siden det
    > TV-programmet, i 2012, da).
    >
    > Fint hvis dere kunne ordnet det på den måten, siden dere tydeligvis er
    > litt ‘skotske’ og ikke vil sende meg noe erstatning, i ‘kronasjer’,
    > liksom.
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > E-post-adressen til Kringkastingsrådet, burde ha vært
    > kringkastingsrådet@nrk.no.
    >
    > Noe annet blitt litt svett, synes jeg.
    >
    > Ihvertfall at det er en persons e-post-adresse.
    >
    > Jeg har vært med min handel og kontor-skole Gjerde vgs., på et møte,
    > hos en personalsjef, i en Drammens-bank, skoleåret 1988/89, og han sa
    > at hans jobb, var å sørge for, at ingen i organisasjonen var
    > uerstattelige, men her er e-post-adressen til Kringkastingsårdet
    > personlig, så her har ikke personalsjefen, (til NRK), fulgt med i
    > timen, synes jeg, at det virker som.
    >
    > Så det, (at Kringkastingsrådet har ‘klam’/personlig e-post-adresse,
    > det virker uprofesjonelt, (og også ‘svett’), må man vel si.
    >
    > Bare som en ‘klar melding ut’, som vel NRK pleide å si, i gamle dager,
    > (hvis jeg ikke tar helt feil).
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: 2014-05-15 15:15 GMT+02:00
    > Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    > To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    > Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
    > Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.
    >
    > Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
    > e-poster i NRK’s navn.
    >
    > For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.
    >
    > Det burde være 25 millioner, mener jeg.
    >
    > Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
    > får pengene.
    >
    > Det er jo bare tullball.
    >
    > Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?
    >
    > Nei, dette kjøper jeg ikke.
    >
    > Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
    > eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).
    >
    > De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
    > e-post-adresse.
    >
    > Så det er tydelig at de er i hans lomme.
    >
    > Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.
    >
    > Det synes jeg at er for dumt.
    >
    > Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.
    >
    > Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.
    >
    > Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.
    >
    > Er Norge møkkalandet, eller?
    >
    > Nå får dere skjerpe dere.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Her er mer om dette:
    >
    > Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
    > slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.
    >
    > Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
    > før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).
    >
    > Jeg liker ikke sånn ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle det, på
    > 80-tallet.
    >
    > PS 2.
    >
    > Mer om tull fra dere:
    >
    > Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > ________________________________
    > Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681
    > ________________________________
    > Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
    > To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Hei
    >
    > Beklager en masse.
    >
    > Kan du være vennlig å slette den er det fint.
    >
    > M.A.Borge
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 12. mai 2014 18:41
    > Til: Mary Anita Borge
    > Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
    > Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681
    >
    > Hei,
    >
    > er dette noe med meg å gjøre, mener du?
    >
    > Arbeidsmiljø-utvalget?
    >
    > Hva skal dette bety?
    >
    > Linken din virker heller ikke.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
    > <mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
    >> http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
    >> HORTE
    >
    >
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
    > Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
    > Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
    > To: eribsskog@gmail.com
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
    > den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
    > 25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
    > programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
    > belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
    > kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
    > på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
    > fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
    > ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
    > løgnaktig.
    >
    > Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
    > at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
    > programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
    > tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
    > linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
    > finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
    > siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
    > programleder oppmerksomhet.
    >
    > Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.
    >
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Berg-Hansen
    > Rådssekretær i kringkastingsrådet.
    >

  • Jeg sendte en e-post til Dressmann

    Erik Ribsskog


    Industrihistorie

    Erik Ribsskog Sat, Oct 3, 2015 at 1:14 PM

    To: kundeservicebutikk@dressmann.com

    Hei,

    jeg får vel sende om dette til dere, siden jeg har lest på nettet, at
    deres eier Varner-gruppen, kjøpte Øgland, for noen tiår siden.

    (Og jeg fant ikke noe e-post-adresse, for Varner-gruppen.

    Kun deres ‘snail-mail-adresse’, i Bergerveien i Billingstad, vel.).

    Jeg leste også på nettet, at Øglænd eide Cubus, (hvor Haldis jobbet,
    se den videresendte e-posten).

    Så Haldis kan ha dratt innom Øglænd sin store kles-fabrikk, (hvor jeg
    og mine to yngre søstre Christell og Pia lekte, under dette besøket,
    husker jeg), siden at hu jobba, i Cubus, og kanskje hadde tenkt til, å
    starte klesbutikk selv.

    Er det Sigbjørn Øglænd, som han sjefen der het, (på begynnelsen/midten
    av 80-tallet), og som Christell, Pia og jeg fikk en rød lommekniv hver
    av, lurte jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-07-07 21:25 GMT+02:00
    Subject: Industrihistorie
    To: oglaend@oglsys.no

    Hei,

    jeg ble overført fra et sinnsykehus i Danmark, til et sinnsykehus i
    Norge, i forrige uke.

    Og i den forbindelse, så ble jeg transportert, blant annet av en
    politidame, fra Stavanger.

    Jeg nevnte da, at jeg hadde vært i Stavanger, et par ganger, (hos en
    slektning), på 80-tallet.

    Jeg er fra Berger i Vestfold, og der står industrihistorie høyt i kurs.

    Berger er mest kjent for Jebsen-slekten sitt industrieventyr.

    Men min farfar jobbet for Jebsen og startet egen møbelfabrikk.

    Min far, (Arne Mogan Olsen), tok over møbelfabrikken men endte opp med
    å drive en møbelbutikk, i Drammen, sammen med sin da relativt nye
    samboer Haldis Humblen.

    Og det er Haldis sin søster, (Anne Margrethe Ueland f. Brekke), som
    bor, i Stavanger, (hu er gift med en Per Ueland).

    Og sist vi var der, så ville Haldis innom en tekstilfabrikk, i Sandnes.

    Hu politidama mente at den eneste tekstilfabrikken der, var Øgland.

    Så jeg håper jeg sender riktig.

    Det var på begynnelsen/midten av 80-tallet.

    Og jeg og min et år yngre søster Pia og to år yngre stesøster
    Christell, hadde vel ennå ikke kommet opp i tenårene.

    Så vi løp rundt i fabrikken, (i andre etasje der vel), og fikk klage
    på oss, fra noen sydamer, (hvis jeg skjønte det riktig).

    Vi fikk en lommekniv hver, (en burgerrød-sak, men en liten saks vel),
    av direktør Øgland, (eller noe sånt, må det vel ha vært).

    Hva var det Haldis ville starte, lurte jeg.

    Oss ‘Olsen-folka’ må liksom prøve å holde tritt, med Jebsen-slekten,
    (synes jeg), når det gjelder industrihistorie.

    Og dette hører med til Strømm Trevare sin historie, (mener jeg), siden
    at faren min jo endte opp med å slå seg sammen med Humblen.

    (På samme måte som Jebsen sin fabrikk ikke lenger er i drift, men har
    blitt nedlagt).

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til NRK

    Erik Ribsskog


    Fler radio-program med min morfar Johannes Ribsskog/Fwd: Pikant A/S/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

    Erik Ribsskog Sat, Oct 3, 2015 at 2:10 AM

    To: info@nrk.no


    Cc: “erik.berg.hansen” , PFU Pressens faglige utvalg


    Hei,

    jeg har tidligere vært i kontakt med dere, hos NRK, angående 10-20
    radio-kåserier, som min morfar, Johannes Ribsskog, fremførte, på NRK
    radio, (eller ‘Norge’, som det vel het, i gamle dager), fra cirka 1945
    til cirka 1980.

    Jeg har nå funnet, (hos Nasjonalbiblioteket), noen fler kåserier, som
    jeg ikke tror, at jeg har bedt dere, om å søke etter, før.

    Dette er følgende:

    2. august 1950. 15.55 til 16.10. ‘Katta til Olsen er dau. Kåseri av
    overrettsaksfører Johs. Ribsskog’.

    24. juli 1950. 21.40 til 22.00. ‘Grenda. Kåseri av Johs. Ribsskog’.

    7. desember 1945. 20.50 til 21.30. ‘Masseidrett eller stjerneidrett.
    Ordskifte. Leder Politifullmektig Johs.Ribsskog’.

    20. oktober 1945. 21.00 til 21.30. ‘Idretten som samfunnsfaktor i dag
    [..] politifullmektig Johannes Ribsskog og aktiv idrettsungdom’.

    17. august 1949. 18.05 til 18.25. ‘Hembygda. Overrettsakfører Johs.
    Ribsskog forteller om Nittedal – Oslos nabo i nord’.

    (Jeg tar forebehold, om at jeg kan ha blingsa, når det gjelder datoen,
    på en eller to av disse, siden at avisene noen ganger skrev
    radio-programmet, også for morgendagen, så det kan være, at man må
    legge til en dag, til datoen, (som jeg har skrevet ovenfor), for å få
    riktig kringkastingsdato).

    Min morfar skrev også ihvertfall tre artikkler, (i Arbeiderbladet), om
    ungdommen og styresmaktene.

    Og dette var også mest om idrett.

    Så man kan kanskje si det, at min morfar, mer eller mindre, har støpt
    den norske folkesjelen.

    For nå for tiden, så driver jo nesten ikke nordmenn, med noe annet, enn idrett.

    Og dette var min morfar på radio om, og i avisene om, rett etter krigen.

    I en tid, hvor folk kanskje var mer motagelige, enn normalt, for slik
    ‘propaganda’, da.

    Så dette hadde det vært artig, å fått høre mer om.

    Og propaganda, jeg vet ikke om det er riktig.

    Det er vel mye sant, i det med en sunn sjel i et sunt legeme og.

    Men at det skal styres ovenfra, (i kommuner osv.), det er kanskje et
    annet tema igjen.

    Hvem vet.

    Men det er også sånn, at dere hos NRK, har prata dritt om meg, i et
    TV-program, (som var mest sendt på NRK 3), som het Tweet for Tweet, i
    2012.

    Og så ble jeg tlkjent erstatning.

    Men den var pytte-liten, må jeg si, (for meg, som har en oldemor, ved
    navn Bergit Mogan, (fra Rollag), som er vokst opp, i Amerika).

    Og ikke nok med det.

    En medarbeider hos NRK, hadde visst hatt ‘mansen’, (som dem kaller
    det, i våre dager), og nekta å sende pengene.

    (Dem gikk vel med til julebordet, eller noe sånt, tenker jeg).

    Så det er altså takken, som oss Ribsskog-folka får, fra NRK, etter at
    min morfar nærmest bygde landet aleine, etter krigen, og var med i
    mangfold, av deres radioprogrammer.

    (Og det var helt sikkert gratis, det at han stilte opp).

    Nei, dette er skam og som noe utilgivelig, vil jeg nesten si.

    Det er kanskje fordi at jeg ikke er i Arbeiderpartiet, som min morfar var?

    Min morfar hadde nærmest klippekort, til NRK sine sendinger, kunne det
    virke som.

    Mens jeg selv, som er i høyresida, i politikken, og som har vært på et
    eller to møter, (ikke flere faktisk), hos Unge Høyre, i Høyres Hus, i
    Stortingsgata, i Oslo.

    Jeg selv, blir bare tøyset og tullet med, av rikskringkastingen.

    Carl I. Hagen har jo kalt dere, for ARK (Arbeiderpartiets
    Rikskringkasting), i alle år.

    Mon tro om ikke gamle Carl I. Hagen har rett, at dere er et
    sosialistisk ‘rotte-reir’, i NRK.

    Jeg må få protestere igjen ihvertfall, synes jeg, mot dette
    fjøsnisseriet og denne Sovjetstat-aktigheten dykkar.

    Årsak om dykk vorte fælt vonbråtne.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Sender med vedlegg om dei aktuelle kringkastings-sendingane.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-09-26 14:50 GMT+02:00
    Subject: Pikant A/S/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “erik.berg.hansen” <erik.berg.hansen@nrk.no>
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    jeg ser at dere skriver, en e-post, at jeg egentlig skulle få 25.000
    kroner i erstatning, for tort og svie, etter et NRK-program, i 2012.

    Men på grunn av noen ‘goddag mann økseskaft-grunner’, (må man vel si),
    så har en sånn ‘småkonge’ hos dere, heller brukt de pengene selv, på
    julebordet, eller noe sånt.

    (Noe sånt).

    Men da kan dere kanskje be hu Jenny Skavlan, (som prata ‘dritt’, om
    meg, på det TV-programmet, nemlig Tweet 4 Tweet), om hu kan være
    sydame for meg.

    For min grandtanter, (Margit og Anne Mogan), var nemlig sydamer.

    Det var Anne sitt firma, (Pikant A/S, som jeg ganske nylig har funnet
    ut, at firmanavnet var), og pikant betyr visst ‘prikkende’,
    ‘stimulerende’ og ‘irriterende’.

    Så jeg regner med at det må ha vært noe dameundertøy.

    Så om dere kan få Jenny Skavlan til å sy noe dame-undertøy, (både med
    og uten fransk åpning), for de 25 tusen kronene?

    Og så kan jeg selge de, på en egen-utviklet nettbutikk-løsning, som
    lagde, da jeg bodde, i England, (som Thomas Seltzer prata om, på det
    TV-programmet, men dette var litt ad-hoc, for min første nettbutikk,
    (osCommerce), ble kapret, og jeg måtte da bare slenge opp en
    HTML-nettbutikk, som jeg har forbedret en del, siden det
    TV-programmet, i 2012, da).

    Fint hvis dere kunne ordnet det på den måten, siden dere tydeligvis er
    litt ‘skotske’ og ikke vil sende meg noe erstatning, i ‘kronasjer’,
    liksom.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    E-post-adressen til Kringkastingsrådet, burde ha vært kringkastingsrådet@nrk.no.

    Noe annet blitt litt svett, synes jeg.

    Ihvertfall at det er en persons e-post-adresse.

    Jeg har vært med min handel og kontor-skole Gjerde vgs., på et møte,
    hos en personalsjef, i en Drammens-bank, skoleåret 1988/89, og han sa
    at hans jobb, var å sørge for, at ingen i organisasjonen var
    uerstattelige, men her er e-post-adressen til Kringkastingsårdet
    personlig, så her har ikke personalsjefen, (til NRK), fulgt med i
    timen, synes jeg, at det virker som.

    Så det, (at Kringkastingsrådet har ‘klam’/personlig e-post-adresse,
    det virker uprofesjonelt, (og også ‘svett’), må man vel si.

    Bare som en ‘klar melding ut’, som vel NRK pleide å si, i gamle dager,
    (hvis jeg ikke tar helt feil).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-05-15 15:15 GMT+02:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
    Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

    Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
    e-poster i NRK’s navn.

    For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

    Det burde være 25 millioner, mener jeg.

    Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
    får pengene.

    Det er jo bare tullball.

    Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

    Nei, dette kjøper jeg ikke.

    Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
    eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

    De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
    e-post-adresse.

    Så det er tydelig at de er i hans lomme.

    Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

    Det synes jeg at er for dumt.

    Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

    Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

    Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

    Er Norge møkkalandet, eller?

    Nå får dere skjerpe dere.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
    slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

    Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
    før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

    Jeg liker ikke sånn ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

    PS 2.

    Mer om tull fra dere:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    ________________________________
    Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681
    ________________________________
    Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei

    Beklager en masse.

    Kan du være vennlig å slette den er det fint.

    M.A.Borge

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 12. mai 2014 18:41
    Til: Mary Anita Borge
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
    Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681

    Hei,

    er dette noe med meg å gjøre, mener du?

    Arbeidsmiljø-utvalget?

    Hva skal dette bety?

    Linken din virker heller ikke.

    Erik Ribsskog

    On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
    <mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
    > http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
    > HORTE

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
    Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
    Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: eribsskog@gmail.com

    Erik Ribsskog

    Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
    den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
    25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
    programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
    belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
    kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
    på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
    fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
    ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
    løgnaktig.

    Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
    at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
    programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
    tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
    linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
    finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
    siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
    programleder oppmerksomhet.

    Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.

    Med hilsen

    Erik Berg-Hansen
    Rådssekretær i kringkastingsrådet.


    5 attachments
    grenda kåseri johannes.jpg
    259K
    kåseri johannes katta til olsen er dau.jpg
    217K
    heimbygda kåseri johannes.jpg
    284K
    idretten som samfunnsfaktor i dag johannes.jpg
    283K
    masseidrett eller stjerneidrett radioprogram ledet av johannes.jpg
    234K

    PS.

    Her er mer om dette:

    grenda kåseri johannes

    kåseri johannes katta til olsen er dau

    heimbygda kåseri johannes

    idretten som samfunnsfaktor i dag johannes

    masseidrett eller stjerneidrett radioprogram ledet av johannes

  • Jeg sendte en e-post til Hurum kommune

    Erik Ribsskog
    Re: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
    Erik Ribsskog     Fri, Oct 2, 2015 at 9:25 PM
    To: “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” Cc: “drammen.tingrett” , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, Postmottak Sivilombudsmannen Hei,

    nå har jeg funnet mer, (hos Nasjonalbiblioteket), om at min morfar,
    var rådmann, hos dere

    (Bare for å få det ‘ordentlig’ bekreftet, liksom).

    Avis-artikkelen, (fra DT/BB), er fra 1968.

    Det må ha vært på den tida, at min mor og far, møtte hverandre, i Holmsbu.

    For deres rådmann (min morfar) Johannes Ribsskog bodde i Holmsbu, med
    kone og tre barn.

    Og min mor var eldste datter, og hans kone Ingeborg var fra Danmark.

    Og hans yngste datter Ellen gikk på forsøksgymnas,i Oslo.

    Og det gikk visst ikke så bra, for hu har siden tulla med arven min,
    da Johannes sin kone Ingeborg døde, i 2009.

    Og min mor Karen døde i 1999.

    Så jeg stod øverst på arvelista, etter Ingeborg og Johannes.

    Men det har tingretten i Larvik bare ‘driti i’, (for å si det på
    folkelig norsk).

    Og så har de gitt alle tingene, til Ellen og Martin, (som var Johannes
    sin sønn, men han ble kanskje kalt Johan-Martin, på den tida, han
    bodde, på Hurumlandet, for det er det han ble kalt, i Nord-Norge, har
    jeg lest, i et avis-innlegg av min morfar der, på 60-tallet).

    Så har jeg prøvd, å selge min del, i et sameie, på Holmsbu.

    Hurum-advokaten, (en som het noe lignende av Øvregård vel), ville ikke
    hjelpe meg, å få tak i min fars kusine Marit, (min far ville ikke arve
    på Hurumlandet, kanskje det minner han om min mor, som bodde der, og
    de ble jo separert, i 1973, og så flytta mora mi ned til Larvik, med
    meg og min søster Pia).

    Og jeg ville da oppløse sameiet, (som jeg mener at er min rett), hos
    Drammen tingrett.

    Men det har de trenert, i 5-6 år nå.

    Så det er jo en skam for menneskeheten, må jeg nesten si.

    Og det er fordi at jeg da trenger penger, for å kreve offentlig
    skifte, (heter det vel), i boet etter Johannes og Ingeborg.

    Men det er jo også min sak egentlig, hvorfor jeg vil ha offentlig skifte.

    Når jeg ber om det, så skal tingretten tjene meg, mener jeg, (som
    norsk statsborger), og så gjøre sin jobb.

    Men de i Drammen tingrett bare sitter på ‘ræva’ og nekter å tjene meg.

    Jeg var til og med innom der, (på Bragernes), i fjor høst.

    Og ei Austad der, begynte bare å si noe tøv om at min grandonkel Idar
    Sandersen har hjemmelen.

    Men det står det jo forklart om i skrivet fra Hurum-advokaten, som jeg
    har sendt til tingretten, og også viste Austad.

    Så det er jo helt håpløst, hvor grenseløs, som idiotien er, i den
    åndsforlatte tingretten deres, i Drammen.

    Og jeg har også sendt om det, til Domstoladminstrasjonen.

    Men de er like åndsforlatte.

    Så man må vel si at Drammen og Drammensregionen er et høl, da.

    Så jeg skjønner det, at min mormor og morfar, flytta ned til
    Nevlunghavn, på midten av 70-tallet, (istedet for å bli boende, i
    Sætre).

    (For der var jeg også på besøk, i det borettslaget, i Sætre.

    Og det var et kjedelig sted, må jeg si.

    Og i kiosken, (langs veien, inn til Drammen vel), like ved
    byggefeltet, så ble jeg ignorert, i 15-20 minutter vel, mens jeg stod
    der, med en krone og femti øre, som jeg hadde funnet, under onkel
    Martin sin seng, i Sætre der, (huskeg jeg).

    (Dette var kanskje i 1974, eller noe sånt).

    Så min mor måtte etterhvert gå inn i kiosken der, og kjefte, på
    kiosk-jentene, som bare lot alle de uhølige, lokale folka, gå rett
    forbi meg, i køen.

    Så hvis dere har noen artige historier på lager, om min morfar, så
    hadde det vært artig å høre, for å si det sånn.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010-07-23 10:08 GMT+02:00 Postmottak.Rådmann / Hurum kommune:
    > Hei
    > At Johannes Ribsskog var kontorsjef i Hurum kommune på 60 og 70 tallet, kan
    > jeg bekrefte.
    > Ellers er de øvrige opplysningene/spørsmålene ukjent for meg.
    >
    > God sommer!
    >
    > Mvh
    > Egil Ramstad
    > Kommunalsjef
    > Hurum kommune
    >
    > ________________________________
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 21. juli 2010 04:49
    > Til: Postmottak.Rådmann / Hurum kommune
    > Emne: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på
    > 70-tallet
    >
    > Hei,
    >
    > min morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef, i Hurum kommune, på 60- og
    > 70-tallet.
    >
    > De bodde i Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.
    >
    > Da de bodde i Holmsbu, så møtte mora mi, Karen Ribsskog, faren min, Arne
    > Mogan Olsen, der.
    >
    > Han er sønn av Øivind Olsen, også fra Holmsbu, (Arnestø), men som hadde
    > jobba for Jebsen på Berger, som snekker, for faren hans var fisker, i
    > Drammensfjorden, og da måtte dem snekre fiskekassene selv.
    >
    > Farfaren min var bror av Holmsbu-maler Gunnar Bergstø, blant annet, og Idar
    > Sandersen, som bor på Bergstø enda.
    >
    > Og faren min villle ikke ha arv, etter onklene sine, så jeg kommer til å
    > arve en liten del av den eiendommen, på Bergstø.
    >
    > Men men.
    >
    > Faren min møtte mora mi på slutten av 60-tallet, i Holmsbu, og de fikk meg
    > da, så de måtte gifte seg.
    >
    > Mora mi flytta til Larvik, i 1973, for å komme seg bort fra faren min, mener
    > jeg det var.
    >
    > Så flytta Johannes og Ingeborg Ribsskog etter, for mora fant en ny mann i
    > Larvik, Arne Thormod Thomassen, som skaffa Ingeborg og Johannes et hus i
    > Nevlunghavn, etter en fyrvokter, som han jobba på.
    >
    > Noe sånt.
    >
    > Mora mi hadde nerveproblemer, og jeg var en vanlig gutt, som gutter flest,
    > som sparka fotball og var aktiv da.
    >
    > Så mora mi orka ikke meg, men sendte meg til faren min, på Bergeråsen.
    >
    > Ingeborg og Johannes, arva Holger baron Adeler, rundt samme tida, som jeg
    > måtte flytte til faren min.
    >
    > For Ingeborg, (hu danske), hu var etter Gjedde-familien og tanta var gift
    > med baron Adeler, men de døde barnløse, så de etter Cort Adeler døde ut.
    >
    > Ingeborgs danske svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen er også direkte
    > etter Karl den Store og Odin(!), og mange fler.
    >
    > Ingeborg var også oldebarn av den kjente danske industrimannen, Anker
    > Heegaard.
    >
    > Men jeg får ikke et øre i arv, enda mora mi Karen døde i 1999, i Drøbak, for
    > onkel Martin og tante Ellen, (som nå begge bor i Larvik-området), de sender
    > ikke noe.
    >
    > Jeg overhørte også i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
    > ‘mafian’.
    >
    > Jeg lurte på om det kan ha hatt noe med familien min å gjøre?
    >
    > Jeg flykta litt rundt, men havna i 2005, hos min onkel Martin, i Kvelde,
    > hvor etterhvert et jaktlag prøvde å drepe meg.
    >
    > Så siden 2005, så har jeg bodd i Liverpool.
    >
    > Men hverken politiet i Norge, eller England, vil si noe om hva som foregår.
    >
    > Så jeg lever i en tilstand av tortur, mer eller mindre.
    >
    > Jeg lurte på om dere vet om det finnes noe av informasjon om min morfar i
    > Hurum.
    >
    > Ble han også forfulgt, av noe slags mafia?
    >
    > Faren min sa han var kommunist?
    >
    > Stemmer dette?
    >
    > Min farfar, Øivind Olsen, sa at min morfar, Johannes Ribsskog, noen gang
    > kunne legge fram et forslag, og så stemme mot det.
    >
    > Skjedde dette ofte i Hurum.
    >
    > Håper dere har sjangs til å svare på noen av mine spørsmål.
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > —————————————————————————————————————–
    > Denne eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og
    > spam.
    > Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell
    > utforming og
    > kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i verktøy som gir
    > alle
    > enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i standardformater som f.eks. ODF og
    > PDF.
    >
    >
    > This mail is sent from Hurum kommune, and has been checked for virus and
    > spam.
    > Hurum kommune focus on digital inclusion – access, universal design and
    > skills for all.
    > Attachments from Hurum kommune are generated using tools allowing easy
    > access to
    > anyone. Standard formats are e.g. ODF and PDF.
    > —————————————————————————————————————–
    > The information in the email and in any attachments may be confidential and
    > privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this
    > message,
    > delete any copies held on your systems and notify the sender immediately.
    > —————————————————————————————————————–
    > ­­

            johannes hurum.jpg
    219K

    PS.

    Her er vedlegget:

    johannes hurum

  • Jeg sendte en e-post til Buskerud fylkeskommune

    Erik Ribsskog
    Utvekslingsavtale
    Erik Ribsskog     Thu, Oct 1, 2015 at 8:52 PM
    To: BFK Postmottak Sentraladministrasjonen Cc: “postmottak@svelvik.kommune.no” , Postmottak Sivilombudsmannen Hei,

    ja, det kan vel kanskje ha vært en avtale, som var mellom Sande kommune og Drammen kommune også.

    Si det.

    Det var ei Kristin Sola, (fra Sande), i klassen min, som ga meg et skjema, for å søke, om å bli utvekslingselev.

    Og jeg hadde greie karakterer, så jeg fikk en av ti plasser i Drammen/Buskerud, husker jeg.

    Andre elever i klassen min som anbefalte Gjerde var Snorre Skaug (fra Svelvik) og Jan Ivar Lindseth (fra Sande), hvis jeg husker riktig.

    Nå er kanskje riktig tid å komme med kritikk, når det gjelder bussen.

    For jeg bodde på Berger.

    Og den bussen som var i Drammen, til passe tid, for første time.

    Den bussen startet i Svelvik.

    Og den gikk ikke om Sande.

    Den gikk fra Svelvik til Drammen, via Nesbygda.

    Så jeg måtte jo ta en buss, som gikk cirka klokka sju, (om morgenen), var det vel.

    Og jeg fikk også jobb, på CC Storkjøp, (for en Arnt Lund fra Berger, hadde hengt opp lapp, om at han solgte brukte bøker, og han sa at jeg skulle bare gå bort til CC for å kjøpe bøkene, da jeg ringte, vel).

    Og da, så ble det lite tid til lekser.

    For jeg var hjemme klokka 23 kanskje, og skulle da lage middag.

    (De kveldene jeg jobba, på CC.

    Og jeg hadde også kjøretimer).

    Så jeg får klage på det, at denne avtalen ikke var tilrettelagt for Berger-folk, siden at det ikke var skolebuss, må jeg si.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2015-10-01 12:08 GMT+02:00 Reidar Bjurstrøm :

        Hei,
        
        Vi har gjort forsøk på å finne avtalen uten å lykkes.
        
        Jeg har i dag sendt en henvendelse til våre kolleger i Vestfold fylkeskommune.
        
        Status er derfor at vi avventer tilbakemelding.
        
        
        Med vennlig hilsen
        Reidar Bjurstrøm
        seksjonsleder
        dokument- og utvalgsseksjonen
        …………………………………………………………
        direkte:           32 80 85 63
        mobil:              91 33 26 04
        web:                bfk.no
        …………………………………………………………
        
        
        
        —–Opprinnelig melding—–
        Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
        Sendt: 28. september 2015 19:45
        Til: BFK Postmottak Sentraladministrasjonen
        Emne: Fwd: Scan-to-Me from 10.64.31.52 2015-09-28 113631
        
        Hei,
        
        jeg vet ikke hvorfor hu dama deres ikke vil sende dette, til arkivet deres.
        
        Det er snakk om noe dokumentasjon om en utvekslingselev-avtale mellom Norde Vestfold og Drammen/Buskerud, som jeg mener at nok må ha vært inter-fylkeskommunal.
        
        Så om dere kunne vært vennlige og prøvd å finne ut mer om dette.
        
        Mvh.
        
        Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Statsarkivet i Kongsberg

    Erik Ribsskog
    Trenger ytterligere opplysninger om systue på Sand
    Erik Ribsskog     Thu, Oct 1, 2015 at 7:44 AM
    To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
    Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no
    Hei,

    i det skrivet dere sendte, så stod det, at forretningskontorene,skulle
    være, i Drammen.

    Men det er mulig at de, (mine grandtanter Anne/Anna og Margit Mogan),
    hadde produksjon, på Sand, mistenker jeg.

    (Jeg husker såvidt at min farmor Ågot tok meg med, på systua dems der,
    da jeg var 3-4 år gammel, eller noe sånt, på første halvdel av
    70-tallet.

    Og de kalte alltid en slags brakke eller verksted der, for ‘Systua til
    Margit og Anne’.

    Og det er der hvor Smia MC holder til nå.

    Og adressen er visst: Snippen, 3075 Berger.

    Når det gjelder Neptun Vannsenger, så het vel de formelt Neptun
    Trading A/S, og holdt til i Billingstadsletta 22.

    De ble også seinere kalt Annabella A/S, (eller noe i den duren, som
    jeg sendte dokumentasjon om, i den forrige e-posten).

    Og så tok min far sin samboer Haldis Humblen over vel, for det ble så
    hetende, (i annonsen), Norske Vannsenger, (som hennes og min fars
    firma i Drammen også het).

    Jeg sender en kopi til statsarkivet i Oslo, da.

    Så kanskje de kan finne ut noe om den sistnevnte virksomheten, (Neptun
    Trading A/S), i dette industrihistorie-prosjektet mitt.

    Men uansett takk for det forrige skrivet dere sendte, (hvis dere ikke
    finner mer om A/S Pikant).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2015-09-30 13:52 GMT+02:00  :
    > Til: Erik Ribsskog
    > Fra: Statsarkivet i Kongsberg
    > Vår sak: 15/2881
    > Dato: 30.9.2015
    >
    > Vi viser til din henvendelse vedrørende systue på Sand. For å lete etter
    > denne trenger vi som du sier mer informasjon, og det forutsetter også at den
    > har vært registrert som et firma.
    >
    > Du viser til at firmaet Neptun Vannsenger var i Asker/Bærum. Dette tilhører
    > under Statsarkivet i Oslos distrikt.
    >
    > Vennlig hilsen
    > Statsarkivet i Kongsberg
    >
    >
    > ______________________________________________________________________
    > Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
    > For mer informasjon se
    > http://www.messagelabs.com/email
    > ______________________________________________________________________