johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en e-post til Liverpool City Council


    Gmail – Flat 3,5 Leather Lane,Liverpool,L2 2AE council tax ref 3034573 – 7





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Flat 3,5 Leather Lane,Liverpool,L2 2AE council tax ref 3034573 – 7





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Wed, Mar 12, 2014 at 11:46 AM



    To:
    “Thompson, John – Revs & Bens” <John.Thompson2@liverpooldirectlimited.co.uk>


    Cc:
    Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>, “mail.gva” <mail.gva@efta.int>, “emb.london” <emb.london@mfa.no>


    Hi, I’ve sent the Council a lot of e-mails lately. (To do with some problems with the Jobcentre). I’ve checked my e-mail-program now, and I can’t see that I’ve sent the Council any e-mails on 28/2. Could you please explain more about which e-mail you are replying to? Regards, Erik Ribsskog PS. I was underpaid, when I lived in Leather Lane and worked on behalf of Packaging Europe, so I have tried to get Council Tax-benefit, for this debt, but the Council have told me that I applied to late. But I’m from Norway, so I didn’t know how to get Council Tax-benefit, at the time, that I worked, on behalf, of Packaging Europe. Just to try to explain. On Wed, Mar 12, 2014 at 11:36 AM, Thompson, John – Revs & Bens <John.Thompson2@liverpooldirectlimited.co.uk> wrote: > Dear Mr   Ribsskog > > > > Thank you for your email 28/02/2014 > > > > I can confirm there is no change in your council tax deductions for the > arrears for the above address we still taking deductions > > > > If you have any further queries pleased don’t hesitate contact our office > > > > Replying to this response > > > > Email revenues.service@liverpool.gov.uk > > > > Regards John Thompson > > > > Revenues officer > > > ______________________________________________________________________ > DISCLAIMER: > > The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or > used only by the intended recipient(s). If you have received it in error > please contact the sender immediately by returning the e-mail or by > telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please > delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No > responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or > changes made to this message after it was sent. The views contained in this > email are those of the author and not necessarily those of the authors > employer or service provider. > > This email has been automatically scanned for viruses and malicious content > by MessageLabs for your protection > ______________________________________________________________________

  • Jeg sendte en ny e-post til Rælingen kommune


    Gmail – Dverge-Lene/Fwd: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap





    Gmail
    Erik Ribsskog





    Dverge-Lene/Fwd: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap





    Erik Ribsskog


    Wed, Mar 12, 2014 at 9:35 AM



    To:
    Kirsten Hauso


    Hei,
    ja min mormor Ingeborg Ribsskog, sa en gang det, etter at min morfar Johannes Ribsskog, (Asbjørn Dørumsgaard sin nevø), døde.
    At Johannes sin mor, (Helga Dørumsgaard), hadde en gang skrevet et dikt, (om sin ektemann Johan Ribsskog, som lenget så mye tilbake til Flatanger), og så ble dette diktet, (eller om det var noe annet, som min oldemor hadde skrevet), utgitt under Asbjørn Dørumsgaard sitt navn, da.
    (Ifølge bestemor Ingeborg, ihvertfall). For de tok det ikke så nøye, hvem som hadde skrevet ditt og datt.
    (Innen familien/slekta).
    De ville bare utgi det, da.
    Noe sånt.
    Er dette en kjent historie, fra Romerike?
    Jeg sender med slektsforskning, så kan man se det, at jeg er etter Helga Dørumsgaard, ihvertfall. Mvh.
    Erik Ribsskog PS. Hun Triaden-Lene, er det en kjent person, som dere vet hvem er?
    Jeg pleide å sitte på, med Knut og Lene, hjem fra jobben, noen ganger. Og det hendte de kjørte omveier, innom Rælingen, osv. Mora til Lene hadde en liten hund, (mener jeg å huske). Og Lene hadde også en yngre bror, som brukte hårspray, virka det kanskje som, og som kanskje så litt femi ut, da.
    PS 2.
    Kultursjef, så jeg at tittelen din var nå. Hva het det diktet, som min oldemor skrev, om at hennes ektemann, lenget så mye, tilbake til Flatanger.
    (Noe hun skrev etter han døde, vel).
    Et dikt min mormor pratet om, (som har vært trykket i forskjellige ukeblader osv., ifølge min mormor).

    2014-03-12 9:18 GMT+00:00 Kirsten Hauso <kirsten.hauso@ralingen.kommune.no>:







    Hei

    Det står en statue av Asbjørn Dørumsgaard  i krysset Øvre Rælingsveg /Asbjørn Dørumsgaards veg.



    Kirsten Hauso

    kultursjef

    kultur – og fritidsenheten

    Rælingen kommune



    tlf.:63 83 52 76




    Fra: Postmottak Rælingen kommune
    Sendt: 12. mars 2014 07:48 Til: Kirsten Hauso Emne: VS: Dverge-Lene/Fwd: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap


    Hei

    Spørsmål om statue nederst i denne mailen.



    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 11. mars 2014 17:11 Til: Postmottak Rælingen kommune Kopi: Knut A.G. Hauge; LO Postkasse LO Emne: Dverge-Lene/Fwd: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap









    Hei,

    jeg jobba på Matland/OBS Triaden, fra høsten 1990 til høsten 1992.

    Der jobba jeg sammen med ei ‘dverge-Lene’, fra Rælingen. Dverge-Lene var sammen med Knut Hauge, (Mille-tegneren), og bodde sammen med han, på Ammerud.

    De hadde tatt opp studielån uten å studere.

    (Noe sånt). De hadde gått på folkehøgskole i Drammen, og studert media.

    Knut Hauge vil ikke fortelle meg etternavnet til Dverge-Lene. Men han har sagt at hu jobber i Se og Hør. (Noe sånt). Knut Hauge og Dverge-Lene dro meg med på LO, (jeg og en svær OBS Triaden-gjeng), i Oslo, i 1991 eller 1992. Hva heter Dverge-Lene til etternavn, lurer jeg. Har i ettertid fått arbeidssaker, og lurer på hva hu LO-dama vi prata med heter.

    Stemmer det at dere i Rælingen har en statue av min oldemor Helga Dørumsgaard sin bror Asbjørn, forresten? På forhånd takk for eventuelt svar! Mvh. Erik Ribsskog













    ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-08 0:35 GMT+00:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap To: post@utdanningsforbundet.no Cc: LO Postkasse LO <lo@lo.no>,
    ingwer@svelvik.kommune.no
    , “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>,
    post@skedsmo.vgs.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    ica@ica.se,
    anne-kathrine.skodvin@ica.no




    Hei, jeg har tenkt så det knaker her.

    (På vei til butikken). Kan dette ha vært noe samiske greier?

    Tom-Ivar Myrberg var jo fra Finnmark. Og hans lillebror Ole Petter pleide å bable om: ‘Finn-saman’, (husker jeg).






    (Altså ‘finne-samene’, da. Noe sånt). Og mora mi var vokst opp i Vesterålen, og hu sa det, at hu forstod, nyhetene på samisk, (på 70-tallet). Og hennes farmor var Helga Dørumsgaard, og Dørumsgaard er noe i slektsbånd med samisk slekt, (i Telemark), nemlig Ellen Dørumsgaard Varsi. Og min søster Pia, sa på begynnelsen av 80-tallet, at vår mor hadde advart oss, mot et hus i Øvre Jegersborggate, og hadde sagt, at: ‘Der bor tante Ellen, og hun maner dere’.


    (Enda tante Ellen bodde i Sveits, på den tida. Men jeg husker at hu skulle spå søstera mi Pia og meg, i hånda, da hu var på Norgesbesøk, på 70-tallet. Da søstera mi og meg var i 5-6-7 års-alderen, vel.


    Noe sånt).


    Og min far ‘babla’ en gang om, (i min farmors hus), at den og den, (i min farmors slekt), var fra ‘Finnskogen’.


    Så kanskje ‘samegutten’ Tom-Ivar Myrberg, har blitt ‘vonbråten’, siden jeg ikke ville ‘dulle’ med han, i femte klasse. For han fikk meg seinere til å bli kjent med Kjetil Holshagen. Og han fikk meg til å bli kjent med Øystein Andersen. Og mens jeg gikk på handel og kontor, (økonomilinja). Så sneipa Øystein Andersen en sigarett, i hånda mi?


    (Kanskje som noe slags ‘same-vendetta’, siden jeg ikke ville være jølpe-lærar, før same-gutten?).


    Og dette var mens søstera mi Pia og Kjetil Holshagen, også var i leiligheten min, (min far lot meg overta hans ungkars-bolig, fra jeg var ni år).


    Og det samme året.


    På handel og kontor. Så var det ei Elin, fra Nesbygda.


    (Venninne av Lene Andersen, fra Berger, datter av min fars kamerat, som døde det året).


    Og hu ba meg om noe hjelp, i en sos-øk-time. Og da jeg gikk bort til henne. Så så hu på arret, på hånda mi, (etter at Øystein Andersen hadde stumpa en røyk der). Og så frøys hu liksom. Og jeg tenkte nå. At herma hu sånn som jeg hadde oppført meg, i femte klasse, (altså seks år tidligere). Da Allum ba meg om å se etter, (og passe på, og være som store-søstera liksom), til Tom-Ivar, i klassen.





    Dette var som noe vendetta, virker det som for meg, nå. Skal det være sånn, at klasseforstandere, (i femte klasse), ber elever om å være hjelpelærere, for sidemannen?


    Det syntes jeg at var urimelig. Man har plikt til å gå ni-ti år på skole, (og avtjene førstegangstjeneste).


    Men har man plikt til å være hjelpelærer for sine klassekamerater også, lurer jeg. Sender også til Høyre, siden jeg var såvidt innom Unge Høyre, på 90-tallet. Og til Rimi, for Øystein Andersen sin kamerat Glenn Hesler, tulla med meg, på Rimi Lambertseter, i 1994 cirka. Han klagde på oste-disken min, etter at jeg ble leder, (og hadde fått mye mer ansvar da, så jeg hadde ikke tid, til å flikke så mye, på ostedisken alltid, det ble jo andre rutiner, og andre arbeidstider osv., siden jeg fikk en ny stilling der, som assistent,
    og så kommer en bekjent inn der, og skal drive butikken liksom. Det skjønte jeg lite av. Hesler hadde jeg da skaffet plass, hos Ungbo, hvor jeg bodde, som en kamerattjeneste. Og jeg så han aldri, på Rimi Lambertseter, hverken før eller etter dette. Så dette
    kan ha vært hjelpelærer-mobbing, tenker jeg). Men Hesler jobba jo ikke der, og han sa dette, mens Falkenberg stod der. Så dette kan ha vært noe Allum-vendetta. Hm.


    Mvh. Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-06 1:25 GMT+00:00 Subject: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap To: post@skedsmo.vgs.no Cc: LO Postkasse LO <lo@lo.no>,
    ingwer@svelvik.kommune.no
    , “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>,
    post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>,
    post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>






    Hei, jeg var, (se videresendte e-poster), hjelpelærer, for Tore Allum, på Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet. Jeg har derfor søkt om å bli medlem, i Lærerforbundet. Og jeg er også oldebarn, av Helga Dørumsgaard, (min morfar Johannes Ribsskog sin mor).

    Og hun var søster av Asbjørn Dørumsgaard, (som jeg mener å ha lest om, at det henger et bilde av, (eller om det var en statue), på dykkar skule).

    Jeg søker min lærer-kollega ‘Blenda’. Jeg ble nemlig bedt av klasseforstander Tore Allum, om å være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg, i femte klasse, (må det vel ha vært). Myrberg fik meg seinere til å bli kjent med Kjetil Holshagen. Og han fikk meg til å bli kjent med Øystein Andersen.

    (En kar, som viste seg å være adoptivsønn, av min far, (Arne Mogan Olsen), sin kusine, Reidun Andersen f. Zachariasen muligens, siden mora hennes var søster av min farmor Ågot. Dette, (at Øystein og jeg var i slekt), det fortalte ikke Kjetil Holshagen meg, da han introduserte meg, for Øystein Andersen. Så det er mulig at Kjetil Holshagen ikke visste det, at Øystein Andersen og jeg, var i slekt).


    Myrberg hadde jo problemer, med at han var dum og treig, (når det gjaldt skoleproblemer), må man vel si.


    Så jeg regner med at hans kamerat Kjetil Holshagen også var dum og treig, på skolen. Og at hans kamerat Øystein Andersen, også var dum og treig, på skolen.


    Og Øystein Andersen fikk meg også til å bli kjent med en annen dum treiging, nemlig Glenn Hesler, fra Skjetten. Disse kjente hverandre fra Skedsmo videregående.


    (ØA gikk på almen-linja. Og Glenn Hesler gikk datalinja, på handel og kontor. Den samme linja, som jeg selv gikk, et par år tidligere, i Drammen. For jeg hadde bra karakterer, så jeg kom inn som en av kun ti elever, i nabo-fylket, på en ordning, for de beste elevene. Noe sånt).


    Glenn og Øystein prata alltid om ei ‘Blenda’, som var deres lærerinne.


    (Kanskje i noen slags støtte-timer?).


    Er det lov å spørre, om hvem denne Blenda, sitt egentlig navn er? Glenn og Øystein, ville seinere at jeg skulle stå som formel ansvarlig, for noen ulovlige poker-maskiner, på Romerike. Dette ville jeg ikke. Jeg var liksom hjelpelæreren, (eller Allums assistent), må man vel si.


    Så jeg ville ikke innblandes i noe kriminelle greier. Og det er vel kjent, at dumme og treige elever, seinere skylder på lærereren, og sier at han var dum.


    Så det er mulig at disse ‘heavy-frikene’, tuller med meg, har jeg tenkt. For jeg får ingen av mine rettigheter i Norge, og må bo i England, hvor det også skorter på rettigheter, (etter å ha overhørt det, at jeg er forfulgt av ‘mafian’, på jobb på Rimi Bjørndal, i 2003). Min lillebror Axel, gikk på Bogstadveien spesialskole, i ‘alle år’, før han begynte på kokke-skule. Så jeg er litt lei, av at sånn misstilpasset, ‘forvokst’ ungdom, tuller med meg. Så jeg ville gjerne hatt råd fra Blenda da, om hvordan jeg burde hanskes, med disse lure ‘småttingene’, Glenn og Øystein. På forhånd takk for eventuell hjelp!


    Mvh. Erik Ribsskog









    ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-05 19:40 GMT+00:00 Subject: OppdateringFwd: Medlemskap To: LO Postkasse LO <lo@lo.no> Cc: ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>,
    post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>,
    post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>





    Hei,

    jeg var også med på onsdagsløpet, (i langrenn), nemlig. (Selv om det bare var en gang). Så det blir jo som at Norges lagleder, skulle bedt Petter Northug, om å dulle med sine svenske konkurrenter, under OL. Og spørre om de har bra smøring under skiene. Og om de vil ha noe å drikke. Og klappe dem på skulderen, og sånn. Det ville jo ha ødelagt løpet, til Petter Northug. Så dette var noe tull, syntes jeg, fra Allum.

    Myrberg var også en bredskuldret gutt, som tidlig fikk hår på pikken, fra Nord-Norge. Så vi konkurrerte vel kanskje litt om å få først hår på pikken, og sånn, da. Og jeg var en mindre kraftig gutt, fra Larvik, som kom seinere i puberteten. Så dette ble som noe klamt, (eller kvalmt), for meg, at jeg liksom måtte dulle, med ‘neanderthal-gutten’ Tom-Ivar Myrberg. Istedet for å bruke tiden, på å utvikle mine egne ferdigheter, i forskjellige skole-fag, da.

    For å si det sånn. Mvh. Erik Ribsskog







    ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-05 17:51 GMT+00:00 Subject: Re: Medlemskap To: LO Postkasse LO <lo@lo.no> Cc: ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>,
    post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>,
    post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>






    Hei, jeg søkte om å bli medlem i utdanningsforbundet jeg, (det tidligere lærerforbundet), og ikke LO. Men jeg sendte kopi til LO, siden jeg har noen arbeidssaker osv., som dere ikke hjelper meg med. Dette ‘hjelpelærer-greiene’ tok av, for Myrberg fikk meg til å bli kamerat med Kjetil Holshagen, som så fikk meg til å bli kamerat med Øystein Andersen i Lørenskog, som fikk meg til å bli kamerat med Glenn Hesler i Skjetten, osv.
    Så jeg er jo da som hjelpelæreren, (må jeg si), til alle disse sosiale utskuddene, (må man vel kalle dem).

    For Tom Ivar Myrberg var rimelig treig og dum, (hvis jeg kan si det, som hjelpelærer, liksom). Så om alle disse taperne nå tuller med meg? Det er vel vanlig det, at tapere, vil tulle, med læreren sin, for å liksom få bort fokuset, fra at de selv, var treige og dumme. Jeg måtte også være hjelpelærer, for min yngre halvbror Axel, (inne i Oslo), i 1990. Så dette med Allums assistent, det tok av skikkelig da, (for å si det sånn). Men jeg var jo bare elleve år gammel, (eller noe sånt), da Allum ba meg være læreren til Myrberg.

    (I tillegg til at jeg måtte være elev. Så dette ville ha gått ut over mine resultater).

    Vi var også på Barnas Gård, og der ville jeg ikke henge sammen med Myrberg,  husker jeg. Jeg hang heller sammen med Carl Fredrik Fallan. Dette kan ha vært på grunn av det Allum sa, om at jeg måtte være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg. Og så har kanskje Tom Ivar Myrberg ‘sippet’, etter dette, siden at jeg ikke ville ‘dulle’ med han, på Barnas Gård, (og andre steder). Hva vet jeg. Dette ‘Allum-tullet’ har nok antagelig ødelagt fælt. En elev kan ikke være både elev og lærer, mener jeg. Dere kan ikke ha sånne klamme og inkompetente lærere i skoleverket, mener jeg.

    Det er en skam for landet.


    Mvh. Erik Ribsskog aka. Bernhof Ribsskog sin nevø sitt barnebarn




    2014-03-05 8:43 GMT+00:00 LO Postkasse LO <lo@lo.no>:











    Fra: LO Postkasse Organisasjon
    Sendt: 5. mars 2014 08:43 Til: LO Postkasse LO Emne: SV: Medlemskap


    Hei og takk for henvendelse! LO organiserer arbeidstakere innenfor alle bransjer og sektorer. LO består av 22 forbund som ivaretar medlemmene innenfor sine respektive fagområder. Den eneste forutsetningen for å søke medlemskap hos LO er, at man er yrkesaktiv på det tidspunktet man søker.
    Er det slik, at du fortsatt jobber lærerassistent på skolen, kan du søke medlemskap hos LO’s forbund Fagforbundet. Elektronisk innmeldingsskjema finner du her:
    http://www.lo.no/Skjemaer/innmelding/

    Med vennlig hilsen

    Symbol liten WEB.jpgIna
    Holmstad                                                Landsorganisasjonen i Norge

    Administrasjonskonsulent                               Youngsgt. 11, 0181 Oslo

    ina.holmstad@lo.no                                      
    Tlf: 03299/Faks: 03201

    932 67 862                                                    www.lo.no



    Det lønner seg å være LO-organisert. Les om dine
    medlemsfordeler her!

    —–Opprinnelig melding—– Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 5. mars 2014 01:36 Til: post@utdanningsforbundet.no Kopi: LO Postkasse LO; Postmottak Sivilombudsmannen; Postmottak Vestfold;
    ingwer@svelvik.kommune.no
    ;
    postmottak@svelvik.kommune.no Emne: Medlemskap


    Hei, da jeg gikk på Berger barneskole, fra 1979 til 1983. (Jeg gikk første klasse på Østre Halsen barneskole. Og andre klasse på Torstrand skole). Så hadde vi en klasseforstander, som het Tore Allum, de siste tre årene, (fra fjerde til sjette klasse). I fjerde klasse, (må det vel ha vært), så ble jeg valgt til tillitsvalgt, (til elevrådet vel), men Allum var så sinna på meg, så det ble til at jeg lot andreplassen, ta over jobben, som elevråd. Og det er mulig at Allum ble sinna, siden at han kjente igjen skrifta mi, og hadde stemt, på meg selv. (Som en av fire stemmer, som jeg fikk, vel. Noe sånt). Men min morfar var rådmann i Hadsel, og nevø av Bernhof Ribsskog, Ole Konrad Ribsskog og Asbjørn Dørumsgård, med flere. Og både min mor og far ville at jeg skulle gjøre det bra på skolen. Så jeg var nok et konkurranse-menneske, (på barneskolen, ihvertfall). Så derfor ville jeg vinne valget, og stemte på meg selv, da. (Noe sånt). Seinere, så ba klasseforstander Tore Allum meg, om å være hans assistent, ved et par anledninger. Den ene gangen, var som gymlærer. Jeg måtte være dommer, mens de andre i klassen, spilte fotball. (Jeg fikk Ole Skjelsbek på meg, siden at jeg ikke syntes det var frispark, men han ‘sippet’ da. Jeg var jo heller ikke vant til å være dommer, for å si det sånn. Og dommer-fløyta var ekkel, med ‘sikkelet’ til Allum, inni). Den andre episoden, var da Allum ba meg om å være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg, (som satt ved siden av meg, i klasserommet). Vi var nesten naboer, på Nedre, på Bergeråsen. Og jeg var nok en ‘racer’ og et geni, i timene, sammenlignet med Myrberg. Men jeg var altså et konkurranse-menneske, (ihvertfall på skolen). Og likte ikke tanken på å være som mora, (eller hjelpelæreren), til Tom Ivar Myrberg, liksom. For Allum mente at jeg måtte hjelpe Myrberg, i tillegg til å at jeg gjorde oppgavene selv, da. Men det mente jeg at ble rart, da. Jeg hadde jo gått på to skoler, nede i Vestfold. Og jeg hadde til sammen tre klasseforstandere, på Østre Halsen og Torstrand skole. (For jeg begynte på Berger skole, i oktober, i tredje klasse). Og i tredje klasse, på Berger skole, så hadde jeg en fjerde klasseforstander, nemlig Sissel Borgen. Så Allum var min femte klasseforstander da, (da han dukka opp, i fjerde klasse, på Berger skole). (Siden jeg hadde bytta skole, to ganger. Og siden dem bytta klasseforstander, på både Torstrand skole og Berger skole, mens jeg gikk der). Så jeg ville ikke være som hjelpelæreren, til Myrberg. Jeg syntes at det ble som noe ‘u-karslig’, og som at jeg fikk en dobbeltrolle, (vil jeg si nå). Men jeg ble nå spurt ihvertfall, (eller bedt), om å være hjelpelærer. Så jeg kan regne meg som Allums assistent, mener jeg. (Selv om han konfiskerte tegneboka mi, fra Kristendoms-faget. Siden jeg hadde skrevet: ‘Eventyr fra bestemors tid’, uttapå den. Og siden jeg hadde tegnet litt vitse-aktige tegninger, inni bokji. Men jeg var da altså ikke kristen. (Faren min trodde for eksempel ikke på Gud. Han begynte å ‘bable’ om Fenrisulven og Midtgardsormen, da jeg spurte han, en gang, om han trodde, på Gud. Men jeg tok ikke det alvorlig. Så det var ikke sånn at jeg trodde på Midtgardsormen og sånt, heller. Jeg trodde vel at alt sånt var mest som eventyr, og at religiøse folk, var dumme, for å si det sånn. Noe sånt. Men jeg kan vel da regne meg, som lærer, (etter at Allum ba meg om å være Tom Ivar Myrberg sin hjelpelærer, på begynnelsen av 80-tallet). Så jeg kan kanskje søke medlemskap hos dere, tenkte jeg. Mvh. Erik Ribsskog









    slektsforskning 18. februar.jpg
    209K
    PS. Her er vedlegget: slektsforskning 18. februar PS 2. Her er et skriv, (om statuen av Asbjørn Dørumsgaard), som Rælingen kommune sendte, med sin e-post:

    Enlarge this document in a new window
    Publisher Software from YUDU

  • Jeg sendte en ny e-post til min tidligere klassekamerat Hege Lislerud


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Barnas Gård





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Oppdatering/Fwd: Barnas Gård





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Wed, Mar 12, 2014 at 9:20 AM



    To:
    hege.lislerud@barnetekniske.no


    Cc:
    “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>


    Hei igjen, husker du forresten det Hege Lislerud. At jeg ble valgt til klassens tillitsvalgte, fjerde klasse, (eller noe), med fire stemmer. (Etter en kampanje av Espen Melheim, vel). Og så var klasseforstander Tore Allum, så brysk og nedlatende, da han spurte meg, om jeg ville stille. At jeg ble paff. Og Allum spurte på en sånn måte, at jeg egentlig ikke kunne svare annet enn nei. Jeg satt foran i klassen, og Allum stod og så ned på meg, fra ved tavla, og snakket til meg på en brysk og nedlatende måte, (må man vel si). Jeg har nå problemer med LO, og lurer på om det kan være noe sammenheng. For å si det sånn. På forhånd takk for eventuelt svar! Mvh. Erik Ribsskog PS. Allum ba meg også en gang, (et år eller noe seinere, da jeg satt ganske langt bak i klasserommet), om å være en slags hjelpe/spesial-lærer, for min sidemann, Tom-Ivar Myrberg. Husker du dette, forresten? ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-02 2:24 GMT+00:00 Subject: Barnas Gård To: hege.lislerud@barnetekniske.no Hei Hege Lislerud, var du med Berger-klassen din, til Barnas Gård? (Du flytta vel til Holmestrand, før vi begynte, på ungdomsskolen?). Jeg har funnet den Grunerløkka-klassen, som vi var på Barnas Gård sammen med nå: https://www.facebook.com/groups/2351477501/10151923573497502/?notif_t=group_comment Heter ikke den nåværenede Svelvik-ordføreren også noe med Lislerud? Er det noe i ‘slektersen’ din? Han er vel i Arbeiderpartiet? Jeg har såvidt vært innom Høyre/Unge Høyre, i Oslo, på 90-tallet, forresten. (Ble dratt med dit, av Magne Winnem, fra Røyken). Bare tenkte at jeg kunne prøve å sende en e-post, sånn ’tilfelle rottefelle’. Jeg husker deg som en høy og stille jente, i 6. klasse, på Berger skole. Jeg fikk ikke noe kontakt med deg. Men du bodde jo ikke på Nedre, på Bergeråsen, (hvor jeg bodde). Og det virka som for meg, at du var så stille, at heller ikke noen andre fikk noe kontakt med deg. (Eller bommer jeg?). Noe sånt. Mvh. Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Rælingen kommune


    Gmail – Dverge-Lene/Fwd: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Dverge-Lene/Fwd: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Mar 11, 2014 at 4:10 PM



    To:
    postmottak@ralingen.kommune.no


    Cc:
    “Knut A.G. Hauge” <kagh@kagh.no>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>


    Hei,
    jeg jobba på Matland/OBS Triaden, fra høsten 1990 til høsten 1992.
    Der jobba jeg sammen med ei ‘dverge-Lene’, fra Rælingen. Dverge-Lene var sammen med Knut Hauge, (Mille-tegneren), og bodde sammen med han, på Ammerud.
    De hadde tatt opp studielån uten å studere.
    (Noe sånt). De hadde gått på folkehøgskole i Drammen, og studert media.
    Knut Hauge vil ikke fortelle meg etternavnet til Dverge-Lene.
    Men han har sagt at hu jobber i Se og Hør. (Noe sånt). Knut Hauge og Dverge-Lene dro meg med på LO, (jeg og en svær OBS Triaden-gjeng), i Oslo, i 1991 eller 1992. Hva heter Dverge-Lene til etternavn, lurer jeg.
    Har i ettertid fått arbeidssaker, og lurer på hva hu LO-dama vi prata med heter.
    Stemmer det at dere i Rælingen har en statue av min oldemor Helga Dørumsgaard sin bror Asbjørn, forresten? På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-08 0:35 GMT+00:00
    Subject: Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap
    To: post@utdanningsforbundet.no
    Cc: LO Postkasse LO <lo@lo.no>, ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>, post@skedsmo.vgs.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, ica@ica.se, anne-kathrine.skodvin@ica.no
    Hei, jeg har tenkt så det knaker her.
    (På vei til butikken). Kan dette ha vært noe samiske greier?
    Tom-Ivar Myrberg var jo fra Finnmark. Og hans lillebror Ole Petter pleide å bable om: ‘Finn-saman’, (husker jeg).
    (Altså ‘finne-samene’, da. Noe sånt). Og mora mi var vokst opp i Vesterålen, og hu sa det, at hu forstod, nyhetene på samisk, (på 70-tallet). Og hennes farmor var Helga Dørumsgaard, og Dørumsgaard er noe i slektsbånd med samisk slekt, (i Telemark), nemlig Ellen Dørumsgaard Varsi.
    Og min søster Pia, sa på begynnelsen av 80-tallet, at vår mor hadde advart oss, mot et hus i Øvre Jegersborggate, og hadde sagt, at: ‘Der bor tante Ellen, og hun maner dere’.
    (Enda tante Ellen bodde i Sveits, på den tida.
    Men jeg husker at hu skulle spå søstera mi Pia og meg, i hånda, da hu var på Norgesbesøk, på 70-tallet. Da søstera mi og meg var i 5-6-7 års-alderen, vel.
    Noe sånt).
    Og min far ‘babla’ en gang om, (i min farmors hus), at den og den, (i min farmors slekt), var fra ‘Finnskogen’.
    Så kanskje ‘samegutten’ Tom-Ivar Myrberg, har blitt ‘vonbråten’, siden jeg ikke ville ‘dulle’ med han, i femte klasse. For han fikk meg seinere til å bli kjent med Kjetil Holshagen.
    Og han fikk meg til å bli kjent med Øystein Andersen. Og mens jeg gikk på handel og kontor, (økonomilinja). Så sneipa Øystein Andersen en sigarett, i hånda mi?
    (Kanskje som noe slags ‘same-vendetta’, siden jeg ikke ville være jølpe-lærar, før same-gutten?).
    Og dette var mens søstera mi Pia og Kjetil Holshagen, også var i leiligheten min, (min far lot meg overta hans ungkars-bolig, fra jeg var ni år).
    Og det samme året.
    På handel og kontor.
    Så var det ei Elin, fra Nesbygda.
    (Venninne av Lene Andersen, fra Berger, datter av min fars kamerat, som døde det året).
    Og hu ba meg om noe hjelp, i en sos-øk-time. Og da jeg gikk bort til henne.
    Så så hu på arret, på hånda mi, (etter at Øystein Andersen hadde stumpa en røyk der). Og så frøys hu liksom. Og jeg tenkte nå. At herma hu sånn som jeg hadde oppført meg, i femte klasse, (altså seks år tidligere).
    Da Allum ba meg om å se etter, (og passe på, og være som store-søstera liksom), til Tom-Ivar, i klassen.
    Dette var som noe vendetta, virker det som for meg, nå.
    Skal det være sånn, at klasseforstandere, (i femte klasse), ber elever om å være hjelpelærere, for sidemannen?
    Det syntes jeg at var urimelig. Man har plikt til å gå ni-ti år på skole, (og avtjene førstegangstjeneste).
    Men har man plikt til å være hjelpelærer for sine klassekamerater også, lurer jeg. Sender også til Høyre, siden jeg var såvidt innom Unge Høyre, på 90-tallet. Og til Rimi, for Øystein Andersen sin kamerat Glenn Hesler, tulla med meg, på Rimi Lambertseter, i 1994 cirka.
    Han klagde på oste-disken min, etter at jeg ble leder, (og hadde fått mye mer ansvar da, så jeg hadde ikke tid, til å flikke så mye, på ostedisken alltid, det ble jo andre rutiner, og andre arbeidstider osv., siden jeg fikk en ny stilling der, som assistent, og så kommer en bekjent inn der, og skal drive butikken liksom. Det skjønte jeg lite av. Hesler hadde jeg da skaffet plass, hos Ungbo, hvor jeg bodde, som en kamerattjeneste. Og jeg så han aldri, på Rimi Lambertseter, hverken før eller etter dette. Så dette kan ha vært hjelpelærer-mobbing, tenker jeg).
    Men Hesler jobba jo ikke der, og han sa dette, mens Falkenberg stod der. Så dette kan ha vært noe Allum-vendetta. Hm.
    Mvh. Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-03-06 1:25 GMT+00:00 Subject: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap
    To: post@skedsmo.vgs.no
    Cc: LO Postkasse LO <lo@lo.no>, ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>
    Hei, jeg var, (se videresendte e-poster), hjelpelærer, for Tore Allum, på Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet. Jeg har derfor søkt om å bli medlem, i Lærerforbundet.
    Og jeg er også oldebarn, av Helga Dørumsgaard, (min morfar Johannes Ribsskog sin mor).
    Og hun var søster av Asbjørn Dørumsgaard, (som jeg mener å ha lest om, at det henger et bilde av, (eller om det var en statue), på dykkar skule).
    Jeg søker min lærer-kollega ‘Blenda’. Jeg ble nemlig bedt av klasseforstander Tore Allum, om å være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg, i femte klasse, (må det vel ha vært). Myrberg fik meg seinere til å bli kjent med Kjetil Holshagen.
    Og han fikk meg til å bli kjent med Øystein Andersen.
    (En kar, som viste seg å være adoptivsønn, av min far, (Arne Mogan Olsen), sin kusine, Reidun Andersen f. Zachariasen muligens, siden mora hennes var søster av min farmor Ågot.
    Dette, (at Øystein og jeg var i slekt), det fortalte ikke Kjetil Holshagen meg, da han introduserte meg, for Øystein Andersen. Så det er mulig at Kjetil Holshagen ikke visste det, at Øystein Andersen og jeg, var i slekt).
    Myrberg hadde jo problemer, med at han var dum og treig, (når det gjaldt skoleproblemer), må man vel si.
    Så jeg regner med at hans kamerat Kjetil Holshagen også var dum og treig, på skolen.
    Og at hans kamerat Øystein Andersen, også var dum og treig, på skolen.
    Og Øystein Andersen fikk meg også til å bli kjent med en annen dum treiging, nemlig Glenn Hesler, fra Skjetten. Disse kjente hverandre fra Skedsmo videregående.
    (ØA gikk på almen-linja. Og Glenn Hesler gikk datalinja, på handel og kontor. Den samme linja, som jeg selv gikk, et par år tidligere, i Drammen. For jeg hadde bra karakterer, så jeg kom inn som en av kun ti elever, i nabo-fylket, på en ordning, for de beste elevene.
    Noe sånt).
    Glenn og Øystein prata alltid om ei ‘Blenda’, som var deres lærerinne.
    (Kanskje i noen slags støtte-timer?).
    Er det lov å spørre, om hvem denne Blenda, sitt egentlig navn er?
    Glenn og Øystein, ville seinere at jeg skulle stå som formel ansvarlig, for noen ulovlige poker-maskiner, på Romerike. Dette ville jeg ikke. Jeg var liksom hjelpelæreren, (eller Allums assistent), må man vel si.
    Så jeg ville ikke innblandes i noe kriminelle greier. Og det er vel kjent, at dumme og treige elever, seinere skylder på lærereren, og sier at han var dum.
    Så det er mulig at disse ‘heavy-frikene’, tuller med meg, har jeg tenkt.
    For jeg får ingen av mine rettigheter i Norge, og må bo i England, hvor det også skorter på rettigheter, (etter å ha overhørt det, at jeg er forfulgt av ‘mafian’, på jobb på Rimi Bjørndal, i 2003). Min lillebror Axel, gikk på Bogstadveien spesialskole, i ‘alle år’, før han begynte på kokke-skule.
    Så jeg er litt lei, av at sånn misstilpasset, ‘forvokst’ ungdom, tuller med meg. Så jeg ville gjerne hatt råd fra Blenda da, om hvordan jeg burde hanskes, med disse lure ‘småttingene’, Glenn og Øystein.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-05 19:40 GMT+00:00
    Subject: OppdateringFwd: Medlemskap
    To: LO Postkasse LO <lo@lo.no>
    Cc: ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>
    Hei,
    jeg var også med på onsdagsløpet, (i langrenn), nemlig. (Selv om det bare var en gang). Så det blir jo som at Norges lagleder, skulle bedt Petter Northug, om å dulle med sine svenske konkurrenter, under OL.
    Og spørre om de har bra smøring under skiene. Og om de vil ha noe å drikke. Og klappe dem på skulderen, og sånn. Det ville jo ha ødelagt løpet, til Petter Northug. Så dette var noe tull, syntes jeg, fra Allum.
    Myrberg var også en bredskuldret gutt, som tidlig fikk hår på pikken, fra Nord-Norge. Så vi konkurrerte vel kanskje litt om å få først hår på pikken, og sånn, da. Og jeg var en mindre kraftig gutt, fra Larvik, som kom seinere i puberteten.
    Så dette ble som noe klamt, (eller kvalmt), for meg, at jeg liksom måtte dulle, med ‘neanderthal-gutten’ Tom-Ivar Myrberg. Istedet for å bruke tiden, på å utvikle mine egne ferdigheter, i forskjellige skole-fag, da.
    For å si det sånn. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-05 17:51 GMT+00:00
    Subject: Re: Medlemskap
    To: LO Postkasse LO <lo@lo.no>
    Cc: ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>
    Hei, jeg søkte om å bli medlem i utdanningsforbundet jeg, (det tidligere lærerforbundet), og ikke LO. Men jeg sendte kopi til LO, siden jeg har noen arbeidssaker osv., som dere ikke hjelper meg med.
    Dette ‘hjelpelærer-greiene’ tok av, for Myrberg fikk meg til å bli kamerat med Kjetil Holshagen, som så fikk meg til å bli kamerat med Øystein Andersen i Lørenskog, som fikk meg til å bli kamerat med Glenn Hesler i Skjetten, osv. 
    Så jeg er jo da som hjelpelæreren, (må jeg si), til alle disse sosiale utskuddene, (må man vel kalle dem).
    For Tom Ivar Myrberg var rimelig treig og dum, (hvis jeg kan si det, som hjelpelærer, liksom).
    Så om alle disse taperne nå tuller med meg? Det er vel vanlig det, at tapere, vil tulle, med læreren sin, for å liksom få bort fokuset, fra at de selv, var treige og dumme. Jeg måtte også være hjelpelærer, for min yngre halvbror Axel, (inne i Oslo), i 1990.
    Så dette med Allums assistent, det tok av skikkelig da, (for å si det sånn). Men jeg var jo bare elleve år gammel, (eller noe sånt), da Allum ba meg være læreren til Myrberg.
    (I tillegg til at jeg måtte være elev.
    Så dette ville ha gått ut over mine resultater).
    Vi var også på Barnas Gård, og der ville jeg ikke henge sammen med Myrberg,  husker jeg. Jeg hang heller sammen med Carl Fredrik Fallan. Dette kan ha vært på grunn av det Allum sa, om at jeg måtte være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg.
    Og så har kanskje Tom Ivar Myrberg ‘sippet’, etter dette, siden at jeg ikke ville ‘dulle’ med han, på Barnas Gård, (og andre steder). Hva vet jeg. Dette ‘Allum-tullet’ har nok antagelig ødelagt fælt.
    En elev kan ikke være både elev og lærer, mener jeg. Dere kan ikke ha sånne klamme og inkompetente lærere i skoleverket, mener jeg.
    Det er en skam for landet.

    Mvh. Erik Ribsskog aka. Bernhof Ribsskog sin nevø sitt barnebarn
    2014-03-05 8:43 GMT+00:00 LO Postkasse LO <lo@lo.no>:








    Fra: LO Postkasse Organisasjon
    Sendt: 5. mars 2014 08:43 Til: LO Postkasse LO Emne: SV: Medlemskap


    Hei og takk for henvendelse! LO organiserer arbeidstakere innenfor alle bransjer og sektorer. LO består av 22 forbund som ivaretar medlemmene innenfor sine respektive fagområder. Den eneste forutsetningen for å søke medlemskap hos LO er, at man er yrkesaktiv på
    det tidspunktet man søker. Er det slik, at du fortsatt jobber lærerassistent på skolen, kan du søke medlemskap hos LO’s forbund Fagforbundet. Elektronisk innmeldingsskjema finner du her:
    http://www.lo.no/Skjemaer/innmelding/

    Med vennlig hilsen

    Symbol liten WEB.jpg

    Ina Holmstad                                                Landsorganisasjonen i Norge

    Administrasjonskonsulent                               Youngsgt. 11, 0181 Oslo

    ina.holmstad@lo.no                                      
    Tlf: 03299/Faks: 03201

    932 67 862                                                    www.lo.no



    Det lønner seg å være LO-organisert. Les om dine
    medlemsfordeler her!

    —–Opprinnelig melding—– Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 5. mars 2014 01:36 Til: post@utdanningsforbundet.no Kopi: LO Postkasse LO; Postmottak Sivilombudsmannen; Postmottak Vestfold;
    ingwer@svelvik.kommune.no;
    postmottak@svelvik.kommune.no Emne: Medlemskap

    Hei, da jeg gikk på Berger barneskole, fra 1979 til 1983. (Jeg gikk første klasse på Østre Halsen barneskole. Og andre klasse på Torstrand skole). Så hadde vi en klasseforstander, som het Tore Allum, de siste tre årene, (fra fjerde til sjette klasse). I fjerde klasse, (må det vel ha vært), så ble jeg valgt til tillitsvalgt, (til elevrådet vel), men Allum var så sinna på meg, så det ble til at jeg lot andreplassen, ta over jobben, som elevråd. Og det er mulig at Allum ble sinna, siden at han kjente igjen skrifta mi, og hadde stemt, på meg selv. (Som en av fire stemmer, som jeg fikk, vel. Noe sånt). Men min morfar var rådmann i Hadsel, og nevø av Bernhof Ribsskog, Ole Konrad Ribsskog og Asbjørn Dørumsgård, med flere. Og både min mor og far ville at jeg skulle gjøre det bra på skolen. Så jeg var nok et konkurranse-menneske, (på barneskolen, ihvertfall). Så derfor ville jeg vinne valget, og stemte på meg selv, da. (Noe sånt). Seinere, så ba klasseforstander Tore Allum meg, om å være hans assistent, ved et par anledninger. Den ene gangen, var som gymlærer. Jeg måtte være dommer, mens de andre i klassen, spilte fotball. (Jeg fikk Ole Skjelsbek på meg, siden at jeg ikke syntes det var frispark, men han ‘sippet’ da. Jeg var jo heller ikke vant til å være dommer, for å si det sånn. Og dommer-fløyta var ekkel, med ‘sikkelet’ til Allum, inni). Den andre episoden, var da Allum ba meg om å være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg, (som satt ved siden av meg, i klasserommet). Vi var nesten naboer, på Nedre, på Bergeråsen. Og jeg var nok en ‘racer’ og et geni, i timene, sammenlignet med Myrberg. Men jeg var altså et konkurranse-menneske, (ihvertfall på skolen). Og likte ikke tanken på å være som mora, (eller hjelpelæreren), til Tom Ivar Myrberg, liksom. For Allum mente at jeg måtte hjelpe Myrberg, i tillegg til å at jeg gjorde oppgavene selv, da. Men det mente jeg at ble rart, da. Jeg hadde jo gått på to skoler, nede i Vestfold. Og jeg hadde til sammen tre klasseforstandere, på Østre Halsen og Torstrand skole. (For jeg begynte på Berger skole, i oktober, i tredje klasse). Og i tredje klasse, på Berger skole, så hadde jeg en fjerde klasseforstander, nemlig Sissel Borgen. Så Allum var min femte klasseforstander da, (da han dukka opp, i fjerde klasse, på Berger skole). (Siden jeg hadde bytta skole, to ganger. Og siden dem bytta klasseforstander, på både Torstrand skole og Berger skole, mens jeg gikk der). Så jeg ville ikke være som hjelpelæreren, til Myrberg. Jeg syntes at det ble som noe ‘u-karslig’, og som at jeg fikk en dobbeltrolle, (vil jeg si nå). Men jeg ble nå spurt ihvertfall, (eller bedt), om å være hjelpelærer. Så jeg kan regne meg som Allums assistent, mener jeg. (Selv om han konfiskerte tegneboka mi, fra Kristendoms-faget. Siden jeg hadde skrevet: ‘Eventyr fra bestemors tid’, uttapå den. Og siden jeg hadde tegnet litt vitse-aktige tegninger, inni bokji. Men jeg var da altså ikke kristen. (Faren min trodde for eksempel ikke på Gud. Han begynte å ‘bable’ om Fenrisulven og Midtgardsormen, da jeg spurte han, en gang, om han trodde, på Gud. Men jeg tok ikke det alvorlig. Så det var ikke sånn at jeg trodde på Midtgardsormen og sånt, heller. Jeg trodde vel at alt sånt var mest som eventyr, og at religiøse folk, var dumme, for å si det sånn. Noe sånt. Men jeg kan vel da regne meg, som lærer, (etter at Allum ba meg om å være Tom Ivar Myrberg sin hjelpelærer, på begynnelsen av 80-tallet). Så jeg kan kanskje søke medlemskap hos dere, tenkte jeg. Mvh. Erik Ribsskog

  • Mer fra England. (Kan de som skylder meg penger, som jeg har skrevet om paa bloggen sende meg penger)

     Erik Ribsskog  Mon, Mar 10, 2014 at 10:38 AM  
    To: RBS  
    Cc: Contact-Us , CONTACT-US , “emb.london” , post , “mail.gva” , Liverpool Direct , “steve.rotheram.mp” , Akademikerforbundet  
    Reply | Reply to all | Forward | Print | Delete | Show original
    Hi,

    I was on a sign on meeting a Huyton Jobcentre on 4/3.

    And this was about money I really should have gotten on 18/2.

    I now sit on the library, because I don’t have the electricity, (or
    much food), at home.

    It’s like the Jobcentre are trying to kill me really.

    I own property in Norway, and have ordered the Drammen Tingrett to
    sell this for me and send me the money, (in 2011), but they still
    haven’t done it.

    Sorry about the problems with the Jobcentre and Drammen Tingrett!

    Regards,

    Erik Ribsskog

    – Hide quoted text –

    On 3/10/14, RBS wrote:
    > [image: RBS – The Royal Bank of Scotland, Make it happen Logo]
    >
    > [image: Emergency Funding Services Alert]
    >
    >
    > Transactions on your RBS account ending 827 mean that you currently do not
    > have enough money in this account to cover all payments you have requested.
    >
    > We recommend that you pay in cleared funds to correct the position on your
    > account by 12.00pm today, 10 Mar. This will allow items to be paid and
    > prevent Overdraft fees being applied.
    >
    > There are some easy ways for you to pay “cleared funds” into your account:
    >
    > Pay in cash at any RBS branch.
    > Transfer money from another RBS account, for example via Online banking or
    > Telephone banking
    >
    > RBS offer a free customer review service with one of our highly trained
    > Customer Advisers. To book an appointment at your local branch call 0800 408
    > 6020. Customers with hearing and speech impairments can contact us by
    > Minicom on 0800 404 6160.
    >
    > Don’t hesitate to call us if you have any queries, but please do not respond
    > to this email. You’ll find contact details for all of our services in the
    > ‘contact us’ section of rbs.co.uk.
    >
    >
    > Internet support team
    >
    >
    >
    > [image]
    >
    >
    > Disclaimer
    >
    > This email was sent from a notification-only address that does not accept
    > email replies. Please do not reply directly to this email. Many internet
    > users have recently been targeted through bogus emails by fraudsters
    > claiming to be from the bank. These emails ask customers to provide their
    > internet banking security details in order to reactivate their account or
    > verify an email address. Please be on your guard against emails that request
    > any of your security details. If you receive an email like this you should
    > not respond. Please remember that, for security reasons, apart from when you
    > create them at registration or when you change your Internet PIN or
    > Password, we will only ever ask you to enter random characters from your
    > Internet PIN and Password when you logon to this service. We would never ask
    > you, by email, to enter (or record) these details and we would therefore
    > request that you do not respond to emails asking for this information.
    >
    >
    > Legal Information
    >
    > This email message is confidential and for use by the addressee only. If the
    > message is received by anyone other than the addressee, please delete the
    > message from your computer. Internet emails are not necessarily secure. The
    > Royal Bank of Scotland plc does not accept responsibility for changes made
    > to this message after it was sent.
    >
    > Whilst all reasonable care has been taken to avoid the transmission of
    > viruses, it is the responsibility of the recipient to ensure that the onward
    > transmission, opening or use of this message and any attachments will not
    > adversely affect its systems or data. No responsibility is accepted by the
    > Royal Bank of Scotland plc in this regard and the recipient should carry out
    > such virus and other checks as it considers appropriate.
    >
    > The Royal Bank of Scotland plc, Registered in Scotland No 90312.
    > Registered Office: 36 St Andrew Square, Edinburgh EH2 2YB.
    >
    > We are authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by
    > the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority,
    > except for consumer credit, where we are licensed by the Office of Fair
    > Trading.

  • Jeg sendte en e-post til Liverpool City Council


    Gmail – MessageLabs Content Control Service – Diverted Email Notification





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    MessageLabs Content Control Service – Diverted Email Notification





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sat, Mar 8, 2014 at 9:09 AM



    To:
    Liverpool Direct <Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk>


    Cc:
    “emb.london” <emb.london@mfa.no>, “mail.gva” <mail.gva@efta.int>, ITCGM- Norwegian Consulate <norconsulate@itcgm.co.uk>, admin@lpl-norwegian-consulate.org.uk


    Hi, is this some kind of April fools day-joke. That you have some kind of filter that reacts on Norwegian words, (or random words), and stop my e-mails. This must be something from the mafia, or something, I think. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———- From:  <alert@notification.messagelabs.com> Date: Fri, Mar 7, 2014 at 10:31 AM Subject: MessageLabs Content Control Service – Diverted Email Notification To: eribsskog@gmail.com A message sent by you has been automatically blocked because it breaches one or more of the policies of your organisation The recipient address of the email was:     Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk The email was sent on Fri, 7 Mar 2014 11:30:57 +0100 Rule Breached: 8437 Quarantine due to Blocked Words IB If you believe the message to be a legitimate business related communication and has been blocked in error, or you can reveal the password required to virus scan the attachment where appropriate, please forward this email to Connect2ICT@liverpooldirectlimited.co.uk and state the email is for business purposes. Please note that attachments over 10MB are automatically deleted and can not be retrieved. Please resend as a smaller attachment.

  • Jeg sendte en e-post til Liverpool City Council


    Gmail – Your ref: 10055749





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Your ref: 10055749





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sat, Mar 8, 2014 at 7:58 AM



    To:
    Benefits Service <benefits.service@liverpooldirectlimited.co.uk>


    Cc:
    LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>, Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>, CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>


    Bcc:
    Info <info@tpas.org.uk>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, ITCGM- Norwegian Consulate <norconsulate@itcgm.co.uk>, admin@lpl-norwegian-consulate.org.uk, info@linskills.co.uk, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “mail.gva” <mail.gva@efta.int>


    Hi, I’m refering to your letter from 4/3, which I recieved yesterday, (and which I attach). I was banned, from six Jobcentres, in January, due to false claims. The Jobcentre claimed I had written love-emails to a staff with them, and got the Police to arrest me and steal my computer. I explained in a meeting, at Wavertree police-station, that I had written no such e-mails. This meating was recorded on a tape, and it was a police-officer and a solicitor from Linskills, in the meeting. They said I would get a copy of the tape, in the post, (the solicitor helped me fill out the form), but I haven’t gotten any tape. I was released from custody, the same day I was arrested, but was told I couldn’t go to Aintree Jobcentre, any longer. I said I’d go to Everton jobcentre, (since that’s about the same walking-distance, (around half an hour, or less), from Walton). I went to Everton Jobcentre, one of the next days, (after I didn’t get any letters in the post, about how to sign-on). Everton Jobcentre told me to go back there, the next day. I went back there, and was thrown out, (they said I was banned from that Jobcenter as well, and four others, including Bootle, I think). I then got a letter in the post, from Aintree Jobcentre. They said I was supposed to sign on by post. I could send the letter within five days, from my sign-on-day, (Thursday). I sent the first letter on Friday, and got my allowance the next Tuesday. The next time, I sent the letter on Friday, and got my allowance on Thursday. They said this was because I had sent the letter late. (But I only sent it one day after my sign on-day. And I could send it up to five days after). I then sent the letter, (the sign on by post-forms), on Thursday 13/2. I didn’t get my allowance, the next Tuesday, (18/2). I wrote about this on my blog. But I waited untill Thursday 20/2, before I called Birkenhead Benefit Centre, about this. (Since I had noticed, that the time it took, between that I sent the ‘sign on by post-forms’, and recieved the allowance, varied). Birkenhead Benefit Centre, (a Stuart from Manchester, I think), said that the Jobcentre hadn’t registered, (on their computer), that I had signed on. Stuart told me to call Aintree Jobcentre, and ask for them to contact Birkenhead Benefit Centre, for a ‘same day payment’, (I think he called it). The phone-numbers for Aintree Jobcentre and Birkenhead Benefit Centre, aren’t free to call. (I’ve been put under presure, by the Jobcentre, to buy Learn Direct-courses, for my savings. And I’ve also bought a new computer, (a refurbished one), after the Police stole my old computer). So I didn’t have much credit on my mobile. So I didn’t get to call Aintree Jobcentre, on 20/2. Instead I walked to Edge Hill Jobcente, (a jobcentre I wasn’t banned from), the next day, (Friday 21/2). John there, checked the computer-system, and told me Aintree Jobcentre had deleted my claim. He gave me a note, and advised me to register again as unemployed, the same evening, (since I had the internet, and still some electricity). I registered a new claim, late on Friday 21/2, (or if it was early on Saturday 22/2), since Aintree Jobcentre had deleted my claim. On 25/2 I got a call, from Frank, at the Jobcentre. He said I had a meeting, at 27/2, at Huyton Jobcentre. I hadn’t been to Huyton before, (and thought it was a bit far to walk, since I had no savings). Then Frank said I could try to go to Edge Hill Jobcentre on 26/2, for a transfer there. I walked to Edge Hill again on 26/2, and spoke with John again. He said they didn’t have capasity, for more jobseekers there. I had blogged about the problems, and someone in Norway, donated some money for me, (a total of £40 or £50, for food, electricity and travel-costs). So I went by rail, to Huyton, on 27/2. Gary there said he couldn’t meet me anyway, (at 12.50 PM). He wanted me to wait there untill 3 PM. But I had a dentist-apointment in Walton at 3PM. So I said I could be back there the next day. I then got an apointment on 4/3. On 4/3, (Tuesday, this week), Gary gave me a document. It looks like what my online claim would look like. But the date is wrong, and the phone-number is two phone-numbers ago, (since I sometimes get a lot of tele-pest, for some reason, and have had to change my phone-number, a couple of times, lately, like I’ve informed the Police about, but haven’t found out who have been pestering me). But I explain in this document, (which I attach), that: ‘I sent my jobseekers-diary in the post to Aintree Jobcentre on Thursday last week, they had banned me for ‘funny stuff’, and they claim I haven’t sent it. Was told today to make a new claim’. So I’ve been following the advice I got, from John, at Edge Hill Jobcentre, on 21/2. So it’s not really a change, but the Jobcentre in Aintree, who have lost my ‘sign on by post’-letter. In this link, the Jobcentre say I have to sign on by post: http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/01/jeg-fikk-et-brev-fra-aintree-jobcentre.html In this link, they say I ‘did not attend’: http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/02/jeg-fikk-et-tredje-brev-i-posten-fra.html But like on can see, in the fist link, I was banned for three months, and not supposed to attend, (at the Jobcentre), for another couple of months. So the Jobcentre are confused, (it seems), and not sure if I’m supposed to do ‘sign on by post’ or to attend  the Jobcentre for sign on-meetings. So this case is a mess due to that the Jobcentre are confused, I’d say. In this link, (from my blog), on can see, that I post the ‘sign on by post’-letter: http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/02/fler-bilder-fra-merseyside.html So I’ve done my part here. But the Jobcenter are making up false charges against me. They get me arrested. And they don’t know how I’m supposed to sign on now. So the Jobcentre are very un-professional, (or have some type of campaign against me). So it isn’t easy, for me, as a profesional Store Manager, (some years back, but anyway), and IT-graduate, and Home Defence-man and responsible citizen, to deal with, the Jobcentre. Just to try to explain. I hope you now, (at Liverpool City Council), understand more about what has been going on here. Please just contact me if it’s anything more about this that I should explain more about. Yours sincerely, Erik Ribsskog




    7 attachments
    liverpool city council.jpg
    100K
    jcp 1.jpg
    96K
    jcp 2.jpg
    103K
    jcp 3.jpg
    116K
    jcp 4.jpg
    125K
    jcp 5.jpg
    138K
    jcp 6.jpg
    80K
    PS. Her er vedleggene: liverpool city council jcp 1 jcp 2 jcp 3 jcp 4 jcp 5 jcp 6

  • Jeg sendte en ny e-post til Utdanningsforbundet


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Oppdatering/Fwd: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sat, Mar 8, 2014 at 12:35 AM



    To:
    post@utdanningsforbundet.no


    Cc:
    LO Postkasse LO <lo@lo.no>, ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>, post@skedsmo.vgs.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, ica@ica.se, anne-kathrine.skodvin@ica.no


    Hei, jeg har tenkt så det knaker her.
    (På vei til butikken). Kan dette ha vært noe samiske greier?
    Tom-Ivar Myrberg var jo fra Finnmark. Og hans lillebror Ole Petter pleide å bable om: ‘Finn-saman’, (husker jeg).
    (Altså ‘finne-samene’, da. Noe sånt). Og mora mi var vokst opp i Vesterålen, og hu sa det, at hu forstod, nyhetene på samisk, (på 70-tallet). Og hennes farmor var Helga Dørumsgaard, og Dørumsgaard er noe i slektsbånd med samisk slekt, (i Telemark), nemlig Ellen Dørumsgaard Varsi.
    Og min søster Pia, sa på begynnelsen av 80-tallet, at vår mor hadde advart oss, mot et hus i Øvre Jegersborggate, og hadde sagt, at: ‘Der bor tante Ellen, og hun maner dere’.
    (Enda tante Ellen bodde i Sveits, på den tida.
    Men jeg husker at hu skulle spå søstera mi Pia og meg, i hånda, da hu var på Norgesbesøk, på 70-tallet. Da søstera mi og meg var i 5-6-7 års-alderen, vel.
    Noe sånt).
    Og min far ‘babla’ en gang om, (i min farmors hus), at den og den, (i min farmors slekt), var fra ‘Finnskogen’.
    Så kanskje ‘samegutten’ Tom-Ivar Myrberg, har blitt ‘vonbråten’, siden jeg ikke ville ‘dulle’ med han, i femte klasse. For han fikk meg seinere til å bli kjent med Kjetil Holshagen.
    Og han fikk meg til å bli kjent med Øystein Andersen. Og mens jeg gikk på handel og kontor, (økonomilinja). Så sneipa Øystein Andersen en sigarett, i hånda mi?
    (Kanskje som noe slags ‘same-vendetta’, siden jeg ikke ville være jølpe-lærar, før same-gutten?).
    Og dette var mens søstera mi Pia og Kjetil Holshagen, også var i leiligheten min, (min far lot meg overta hans ungkars-bolig, fra jeg var ni år).
    Og det samme året.
    På handel og kontor.
    Så var det ei Elin, fra Nesbygda.
    (Venninne av Lene Andersen, fra Berger, datter av min fars kamerat, som døde det året).
    Og hu ba meg om noe hjelp, i en sos-øk-time. Og da jeg gikk bort til henne.
    Så så hu på arret, på hånda mi, (etter at Øystein Andersen hadde stumpa en røyk der). Og så frøys hu liksom. Og jeg tenkte nå. At herma hu sånn som jeg hadde oppført meg, i femte klasse, (altså seks år tidligere).
    Da Allum ba meg om å se etter, (og passe på, og være som store-søstera liksom), til Tom-Ivar, i klassen.
    Dette var som noe vendetta, virker det som for meg, nå.
    Skal det være sånn, at klasseforstandere, (i femte klasse), ber elever om å være hjelpelærere, for sidemannen?
    Det syntes jeg at var urimelig. Man har plikt til å gå ni-ti år på skole, (og avtjene førstegangstjeneste).
    Men har man plikt til å være hjelpelærer for sine klassekamerater også, lurer jeg. Sender også til Høyre, siden jeg var såvidt innom Unge Høyre, på 90-tallet. Og til Rimi, for Øystein Andersen sin kamerat Glenn Hesler, tulla med meg, på Rimi Lambertseter, i 1994 cirka.
    Han klagde på oste-disken min, etter at jeg ble leder, (og hadde fått mye mer ansvar da, så jeg hadde ikke tid, til å flikke så mye, på ostedisken alltid, det ble jo andre rutiner, og andre arbeidstider osv., siden jeg fikk en ny stilling der, som assistent, og så kommer en bekjent inn der, og skal drive butikken liksom. Det skjønte jeg lite av. Hesler hadde jeg da skaffet plass, hos Ungbo, hvor jeg bodde, som en kamerattjeneste. Og jeg så han aldri, på Rimi Lambertseter, hverken før eller etter dette. Så dette kan ha vært hjelpelærer-mobbing, tenker jeg).
    Men Hesler jobba jo ikke der, og han sa dette, mens Falkenberg stod der. Så dette kan ha vært noe Allum-vendetta. Hm.
    Mvh. Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-03-06 1:25 GMT+00:00 Subject: Lærer-kollega ‘Blenda’/Fwd: OppdateringFwd: Medlemskap
    To: post@skedsmo.vgs.no
    Cc: LO Postkasse LO <lo@lo.no>, ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>
    Hei, jeg var, (se videresendte e-poster), hjelpelærer, for Tore Allum, på Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet. Jeg har derfor søkt om å bli medlem, i Lærerforbundet.
    Og jeg er også oldebarn, av Helga Dørumsgaard, (min morfar Johannes Ribsskog sin mor).
    Og hun var søster av Asbjørn Dørumsgaard, (som jeg mener å ha lest om, at det henger et bilde av, (eller om det var en statue), på dykkar skule).
    Jeg søker min lærer-kollega ‘Blenda’. Jeg ble nemlig bedt av klasseforstander Tore Allum, om å være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg, i femte klasse, (må det vel ha vært). Myrberg fik meg seinere til å bli kjent med Kjetil Holshagen.
    Og han fikk meg til å bli kjent med Øystein Andersen.
    (En kar, som viste seg å være adoptivsønn, av min far, (Arne Mogan Olsen), sin kusine, Reidun Andersen f. Zachariasen muligens, siden mora hennes var søster av min farmor Ågot.
    Dette, (at Øystein og jeg var i slekt), det fortalte ikke Kjetil Holshagen meg, da han introduserte meg, for Øystein Andersen. Så det er mulig at Kjetil Holshagen ikke visste det, at Øystein Andersen og jeg, var i slekt).
    Myrberg hadde jo problemer, med at han var dum og treig, (når det gjaldt skoleproblemer), må man vel si.
    Så jeg regner med at hans kamerat Kjetil Holshagen også var dum og treig, på skolen.
    Og at hans kamerat Øystein Andersen, også var dum og treig, på skolen.
    Og Øystein Andersen fikk meg også til å bli kjent med en annen dum treiging, nemlig Glenn Hesler, fra Skjetten. Disse kjente hverandre fra Skedsmo videregående.
    (ØA gikk på almen-linja. Og Glenn Hesler gikk datalinja, på handel og kontor. Den samme linja, som jeg selv gikk, et par år tidligere, i Drammen. For jeg hadde bra karakterer, så jeg kom inn som en av kun ti elever, i nabo-fylket, på en ordning, for de beste elevene.
    Noe sånt).
    Glenn og Øystein prata alltid om ei ‘Blenda’, som var deres lærerinne.
    (Kanskje i noen slags støtte-timer?).
    Er det lov å spørre, om hvem denne Blenda, sitt egentlig navn er?
    Glenn og Øystein, ville seinere at jeg skulle stå som formel ansvarlig, for noen ulovlige poker-maskiner, på Romerike. Dette ville jeg ikke. Jeg var liksom hjelpelæreren, (eller Allums assistent), må man vel si.
    Så jeg ville ikke innblandes i noe kriminelle greier. Og det er vel kjent, at dumme og treige elever, seinere skylder på lærereren, og sier at han var dum.
    Så det er mulig at disse ‘heavy-frikene’, tuller med meg, har jeg tenkt.
    For jeg får ingen av mine rettigheter i Norge, og må bo i England, hvor det også skorter på rettigheter, (etter å ha overhørt det, at jeg er forfulgt av ‘mafian’, på jobb på Rimi Bjørndal, i 2003). Min lillebror Axel, gikk på Bogstadveien spesialskole, i ‘alle år’, før han begynte på kokke-skule.
    Så jeg er litt lei, av at sånn misstilpasset, ‘forvokst’ ungdom, tuller med meg. Så jeg ville gjerne hatt råd fra Blenda da, om hvordan jeg burde hanskes, med disse lure ‘småttingene’, Glenn og Øystein.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-05 19:40 GMT+00:00
    Subject: OppdateringFwd: Medlemskap
    To: LO Postkasse LO <lo@lo.no>
    Cc: ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>
    Hei,
    jeg var også med på onsdagsløpet, (i langrenn), nemlig. (Selv om det bare var en gang). Så det blir jo som at Norges lagleder, skulle bedt Petter Northug, om å dulle med sine svenske konkurrenter, under OL.
    Og spørre om de har bra smøring under skiene. Og om de vil ha noe å drikke. Og klappe dem på skulderen, og sånn. Det ville jo ha ødelagt løpet, til Petter Northug. Så dette var noe tull, syntes jeg, fra Allum.
    Myrberg var også en bredskuldret gutt, som tidlig fikk hår på pikken, fra Nord-Norge. Så vi konkurrerte vel kanskje litt om å få først hår på pikken, og sånn, da. Og jeg var en mindre kraftig gutt, fra Larvik, som kom seinere i puberteten.
    Så dette ble som noe klamt, (eller kvalmt), for meg, at jeg liksom måtte dulle, med ‘neanderthal-gutten’ Tom-Ivar Myrberg. Istedet for å bruke tiden, på å utvikle mine egne ferdigheter, i forskjellige skole-fag, da.
    For å si det sånn. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-03-05 17:51 GMT+00:00
    Subject: Re: Medlemskap
    To: LO Postkasse LO <lo@lo.no>
    Cc: ingwer@svelvik.kommune.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, post@utdanningsforbundet.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>
    Hei, jeg søkte om å bli medlem i utdanningsforbundet jeg, (det tidligere lærerforbundet), og ikke LO. Men jeg sendte kopi til LO, siden jeg har noen arbeidssaker osv., som dere ikke hjelper meg med.
    Dette ‘hjelpelærer-greiene’ tok av, for Myrberg fikk meg til å bli kamerat med Kjetil Holshagen, som så fikk meg til å bli kamerat med Øystein Andersen i Lørenskog, som fikk meg til å bli kamerat med Glenn Hesler i Skjetten, osv. 
    Så jeg er jo da som hjelpelæreren, (må jeg si), til alle disse sosiale utskuddene, (må man vel kalle dem).
    For Tom Ivar Myrberg var rimelig treig og dum, (hvis jeg kan si det, som hjelpelærer, liksom).
    Så om alle disse taperne nå tuller med meg? Det er vel vanlig det, at tapere, vil tulle, med læreren sin, for å liksom få bort fokuset, fra at de selv, var treige og dumme. Jeg måtte også være hjelpelærer, for min yngre halvbror Axel, (inne i Oslo), i 1990.
    Så dette med Allums assistent, det tok av skikkelig da, (for å si det sånn). Men jeg var jo bare elleve år gammel, (eller noe sånt), da Allum ba meg være læreren til Myrberg.
    (I tillegg til at jeg måtte være elev.
    Så dette ville ha gått ut over mine resultater).
    Vi var også på Barnas Gård, og der ville jeg ikke henge sammen med Myrberg,  husker jeg. Jeg hang heller sammen med Carl Fredrik Fallan. Dette kan ha vært på grunn av det Allum sa, om at jeg måtte være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg.
    Og så har kanskje Tom Ivar Myrberg ‘sippet’, etter dette, siden at jeg ikke ville ‘dulle’ med han, på Barnas Gård, (og andre steder). Hva vet jeg. Dette ‘Allum-tullet’ har nok antagelig ødelagt fælt.
    En elev kan ikke være både elev og lærer, mener jeg. Dere kan ikke ha sånne klamme og inkompetente lærere i skoleverket, mener jeg.
    Det er en skam for landet.

    Mvh. Erik Ribsskog aka. Bernhof Ribsskog sin nevø sitt barnebarn
    2014-03-05 8:43 GMT+00:00 LO Postkasse LO <lo@lo.no>:








    Fra: LO Postkasse Organisasjon
    Sendt: 5. mars 2014 08:43 Til: LO Postkasse LO Emne: SV: Medlemskap


    Hei og takk for henvendelse! LO organiserer arbeidstakere innenfor alle bransjer og sektorer. LO består av 22 forbund som ivaretar medlemmene innenfor sine respektive fagområder. Den eneste forutsetningen for å søke medlemskap hos LO er, at man er yrkesaktiv på
    det tidspunktet man søker. Er det slik, at du fortsatt jobber lærerassistent på skolen, kan du søke medlemskap hos LO’s forbund Fagforbundet. Elektronisk innmeldingsskjema finner du her:
    http://www.lo.no/Skjemaer/innmelding/

    Med vennlig hilsen

    Symbol liten WEB.jpg

    Ina Holmstad                                                Landsorganisasjonen i Norge

    Administrasjonskonsulent                               Youngsgt. 11, 0181 Oslo

    ina.holmstad@lo.no                                      
    Tlf: 03299/Faks: 03201

    932 67 862                                                    www.lo.no



    Det lønner seg å være LO-organisert. Les om dine
    medlemsfordeler her!

    —–Opprinnelig melding—– Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 5. mars 2014 01:36 Til: post@utdanningsforbundet.no Kopi: LO Postkasse LO; Postmottak Sivilombudsmannen; Postmottak Vestfold;
    ingwer@svelvik.kommune.no;
    postmottak@svelvik.kommune.no Emne: Medlemskap

    Hei, da jeg gikk på Berger barneskole, fra 1979 til 1983. (Jeg gikk første klasse på Østre Halsen barneskole. Og andre klasse på Torstrand skole). Så hadde vi en klasseforstander, som het Tore Allum, de siste tre årene, (fra fjerde til sjette klasse). I fjerde klasse, (må det vel ha vært), så ble jeg valgt til tillitsvalgt, (til elevrådet vel), men Allum var så sinna på meg, så det ble til at jeg lot andreplassen, ta over jobben, som elevråd. Og det er mulig at Allum ble sinna, siden at han kjente igjen skrifta mi, og hadde stemt, på meg selv. (Som en av fire stemmer, som jeg fikk, vel. Noe sånt). Men min morfar var rådmann i Hadsel, og nevø av Bernhof Ribsskog, Ole Konrad Ribsskog og Asbjørn Dørumsgård, med flere. Og både min mor og far ville at jeg skulle gjøre det bra på skolen. Så jeg var nok et konkurranse-menneske, (på barneskolen, ihvertfall). Så derfor ville jeg vinne valget, og stemte på meg selv, da. (Noe sånt). Seinere, så ba klasseforstander Tore Allum meg, om å være hans assistent, ved et par anledninger. Den ene gangen, var som gymlærer. Jeg måtte være dommer, mens de andre i klassen, spilte fotball. (Jeg fikk Ole Skjelsbek på meg, siden at jeg ikke syntes det var frispark, men han ‘sippet’ da. Jeg var jo heller ikke vant til å være dommer, for å si det sånn. Og dommer-fløyta var ekkel, med ‘sikkelet’ til Allum, inni). Den andre episoden, var da Allum ba meg om å være hjelpelærer, for Tom Ivar Myrberg, (som satt ved siden av meg, i klasserommet). Vi var nesten naboer, på Nedre, på Bergeråsen. Og jeg var nok en ‘racer’ og et geni, i timene, sammenlignet med Myrberg. Men jeg var altså et konkurranse-menneske, (ihvertfall på skolen). Og likte ikke tanken på å være som mora, (eller hjelpelæreren), til Tom Ivar Myrberg, liksom. For Allum mente at jeg måtte hjelpe Myrberg, i tillegg til å at jeg gjorde oppgavene selv, da. Men det mente jeg at ble rart, da. Jeg hadde jo gått på to skoler, nede i Vestfold. Og jeg hadde til sammen tre klasseforstandere, på Østre Halsen og Torstrand skole. (For jeg begynte på Berger skole, i oktober, i tredje klasse). Og i tredje klasse, på Berger skole, så hadde jeg en fjerde klasseforstander, nemlig Sissel Borgen. Så Allum var min femte klasseforstander da, (da han dukka opp, i fjerde klasse, på Berger skole). (Siden jeg hadde bytta skole, to ganger. Og siden dem bytta klasseforstander, på både Torstrand skole og Berger skole, mens jeg gikk der). Så jeg ville ikke være som hjelpelæreren, til Myrberg. Jeg syntes at det ble som noe ‘u-karslig’, og som at jeg fikk en dobbeltrolle, (vil jeg si nå). Men jeg ble nå spurt ihvertfall, (eller bedt), om å være hjelpelærer. Så jeg kan regne meg som Allums assistent, mener jeg. (Selv om han konfiskerte tegneboka mi, fra Kristendoms-faget. Siden jeg hadde skrevet: ‘Eventyr fra bestemors tid’, uttapå den. Og siden jeg hadde tegnet litt vitse-aktige tegninger, inni bokji. Men jeg var da altså ikke kristen. (Faren min trodde for eksempel ikke på Gud. Han begynte å ‘bable’ om Fenrisulven og Midtgardsormen, da jeg spurte han, en gang, om han trodde, på Gud. Men jeg tok ikke det alvorlig. Så det var ikke sånn at jeg trodde på Midtgardsormen og sånt, heller. Jeg trodde vel at alt sånt var mest som eventyr, og at religiøse folk, var dumme, for å si det sånn. Noe sånt. Men jeg kan vel da regne meg, som lærer, (etter at Allum ba meg om å være Tom Ivar Myrberg sin hjelpelærer, på begynnelsen av 80-tallet). Så jeg kan kanskje søke medlemskap hos dere, tenkte jeg. Mvh. Erik Ribsskog