johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til John H. Stamnes


    Gmail – Mer om Bernhof Ribsskog-biografi/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Mer om Bernhof Ribsskog-biografi/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Feb 18, 2014 at 3:29 PM



    To:
    nos@namsos.kommune.no


    Cc:
    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no


    Hei, jeg skumleser i Bernhof Ribsskog-biografien din her. Du skriver at Bernhofs far, (Johannes Ribsskog), fikk koppe-vaksine, på midten av 1900-tallet en gang, (noen dager før han giftet seg). Men det riktige skal vel være 1800-tallet? (Side 35: I kirkeboken står det oppført at Johannes var 26 år da han giftet seg. Han ble forøvrig koppevaksinert 17. august 1964, altså få dager før han giftet seg. Martha ble vaksinert 20. april 1849.). Dessuten nevnes min mors fetter Ola Øyvin Ribsskog. Han kontaktet jeg for noen få år siden, her fra England. Siden jeg har overhørt det, at jeg er forfulgt, av noe ‘mafian’. (Han døde jo ifjor eller noe. Men dette var et par år før han døde). Og da sa han, at jeg skulle ‘melde tilbake’. Og det er jo ikke sivilt språk, mener jeg. Så han var mer eller mindre som en nazist, kunne det kanskje virke som, syntes jeg. Så han kontakta jeg ikke noe mer. Han var rektor i Bærum, og jeg prøver å kontake hans avkom, (nemlig mine tremenninger). Men hu ene heter Samasati Margrethe Ribsskog. (Min mor het Karen Margrethe Ribsskog). Og ingen av de svarer. Du nevner barn av Dagny Ribsskog. Johannes, Øyvin og Dagny hadde et fjerde søsken, som var forst-mann, (Helge het han vel). Og datteren hans, hu ringte jeg, for noen år siden. Hu bor i Bergen, og hu begynte å prate om at de ikke gjorde noe, at jeg ringte fra England, for hu hadde hatt en engelsk kjæreste en gang. (Noe sånt. For jeg prøvde å spore opp min fadder, Anna/Annikken Holmsen. Det var derfor jeg ringte litt rundt. Og Ola Øyvin Ribsskog visste adressen til Anna Holmsen, i Sverige. De var søskenbarn, var det vel). Dessuten, du nevner at Bernhof Ribsskog og Henrik Sørensen var venner. Min fars onkel Idar Sandersen, (som jeg eier et sameie sammen med, på Hurumlandet, for min far ville ikke arve sine andre onkler der, det var tre onkler som bodde sammen, og var ungkarer, og kun Idar er igjen nå). Idar Sandesen, han nevnte at Henrik Sørensen var på besøk hos dem, på Bergstø. (For en del år siden da, regner jeg med). Så det var litt rart, at Henrik Sørensen, var venn, med både folk på mor og farssida mi. Men jeg har slekt, fra Lørenskog, fra mors og farssida, (min mors kusine Anna Holmsen og min fars kusine Reidun Andersen). Så det er jo ikke umulig, at det er likt, på begge sider, i slekta, viser det seg. Bergstø ligger i Trollebogen, så det er mulig at ‘n Idar var litt ‘troilat’, som dere kanskje sier i Trøndelag, og fortalte ‘røver-historie’. Hva vet jeg. Jeg må også si, (etter skumlesinga), at det er ikke så mange prosent, av boka, som er, om Bernhof Ribsskog. Du skriver like mye en historie-bok, om stedene, hvor han bodde, synes jeg. Du finner i et avisarkiv, hvor ferja gikk, som Bernhof muligens tok. Og skriver om det. Og du nevner at han levde etter et visdomsord, (eller noe), fra Delhpi. Og skriver om Moses og farao. Min tante Ellen, hadde en hund, i Sveits, (Ellen var niese av Benhof, blir det vel), og den het Moses. (Jeg var der på feriebesøk, sommeren 1987). Og hennes mor Ingeborg, var etter Løvebalk. Så hu var etter kongelige, og de kongene var vel etter blant annet farao, som du nevner. Så det er mye ‘GPP’, (generelt piss preik), som de kalte det, på NHI, (hvor jeg studerte for en del år siden), i ‘bokji’, må man vel si. Selv om mye er artig, (som når jeg ser at du har prata med kjente ‘Ribsskog-navn’). Bare noen tanker som jeg får, etter at jeg har skumleste litt, i rapporten deres. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-18 6:09 GMT+00:00 Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: nos@namsos.kommune.no Cc: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no, “svelvikmenighet@svelvik.kirken.no“ <svelvikmenighet@svelvik.kirken.no> Hei igjen, jeg ser også at du refererer en del til min fadder, Annikken Holmsen, i ditt verk. Men hu pleide å hete Anna Holmsen, (som for eksempel da hu var min fadder). Og hu bodde på Færøyene gift med en Fitjar. Og hu bor nå i Sverige, (i Åkerljunga, eller hva det heter der). Og hu har jeg ikke pratet med, før jeg ble over 40 år. (På telefonen, her fra England). Og da mente hu at Nevlunghavn, (hvor min mors foreldre Ingeborg og Johannes bodde i store deler av sine siste år), var på ‘sørlandet’: Men sørlandet begynner da lenger sør. Jeg husker at mora mi Karen dro med meg, min lillesøster Pia sin samboer Arne Thomassen og deres sønn Axel, (som var en attpåklatt), til Sørlandet, sommeren 1979. Og da kjørte vi gjennom Sørlandsporten, som var et sted mellom Porsgrunn og Kragerø, vel. Så jeg ble litt irritert, på Anna/Annikken, som mente at Sørlandet var lenger nord. Men hu har kanskje ikke hørt om ting som sørlandsporten, da. Og hu sa også at hennes søster, (i Strømmen vel), var veldig tykk, etter at hun falt på sykkel, i Lørenskog, som jente, og fikk styret inn i hodet, eller noe. Bare noe mer jeg tenkte på. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-18 2:00 GMT+00:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: nos@namsos.kommune.no Cc: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no Hei, det står også i rapporten din, at man ikke vet mye om de første årene, til Bernhof Ribsskogs foreldre. Men i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, (må det vel ha vært): http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html Så står det, at mora til Martha Maria Klemetsdatter Høstland, er fra Fosen, (Bjørnør). Og jeg fant henne, i kirkeboka, (hos Digitalarkivet), og hu het Ingeborg Martha Baardsdatter, (se vedlagt slektsforskning). Hu var jo fra gården Høstlandet. Og jeg har skrevet til Cecilie Høstland, (som jeg fant, på Facebook). Og hu skreiv det, at Høstlandet og Ribsskogen, var nabosteder, i Flatanger. Og før hu slutta å skrive, (muligens fordi at hu syntes at jeg blogga for mye). Så fortalte hu det, at mora hennes hadde mer ‘peil’, på det her da. Så Cecilie Høstland og foreldrene hennes, de kan muligens gi mer svar om hvordan foreldrene til Bernhof Ribsskog møttes, osv. Bare noe jeg tenkte på her. Jeg har ikke begynt å lese, i denne rapporten, før nå i kveld. Så dette er bare noe jeg sender om i ‘farta’, liksom. Jeg kom over rapporten, i forbindelse med at jeg søkte på nettet, etter å ha lest på VG.no, om Norges hundre mest viktige personer. Jeg syntes at Bernhof Ribsskog kanskje kunne ha fått vært med der, og begynte å søke litt mer på nettet, i forbindelse med at jeg skrev en blogg-post, om dette. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-18 0:18 GMT+00:00 Subject: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: nos@namsos.kommune.no Cc: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no Hei, jeg så på nettet nå, at du jobber med en biografi, om min morfars onkel Bernhof Ribsskog. Det er kanskje litt seint, men Bjørn Ribsskog, har å gjøre med Bernhof Ribsskog, da han levde, (se videresendt e-post), kom jeg på, da jeg begynte å lese, i rapporten, (fra 2012), for Bernhof Ribsskog-biografien. Kanskje Bjørn Ribsskog kan bidra, (hvis du ikke har vært i kontakt med han fra før), tenkte jeg. Bjørn Ribsskog har også gjennomført en ‘Ribsskog-slektsforskning’, for noen år siden, så han kjenner slekten bra, og kan kanskje eventuelt gi noen tips. Bare noe jeg kom på her. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> Date: 2010-06-02 9:53 GMT+01:00 Subject: Re: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Hei du! Noen konflikter er det vel alltid innen slekter, og vår var jo ganske tallrik. Imidlertid hørte jeg aldri om noen slik i vår slekt. Den vi hadde mest med å gjøre, var Bernhof i Oslo som vi overnattet hos de gangene vi passerte Oslo på veg til ferier – nordpå eller på østlandet hos min mormor. “Mektige” kan man nok karakterisere Ribsskog-familien, men da primært innen skole og utdanning. Din bestemor møtte jeg en gang da vi oppsøkte henne i Nevlunghavn for noe får år siden. Hun var en meget festlig og positiv dame som tok vel i mot oss og “surret” ikke da vi var der. Hun har også et godt rykte der nede – slik jeg har opplevet det. Ola har jeg ingen kontakt med. Mvh Bjørn R 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > > Hei, > > ja, det er kjempebra! > > Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han. > > Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig. > > (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på. > > Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel). > > Men du får se det an eventuelt. > > Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida. > > Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så. > > Men men. > > Du får se det an. > > Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga. > > Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året. > > Så da har nok bestemor Ingeborg rota. > > Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han). > > Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970. > > Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga. > > Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere. > > Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en? > > Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da. > > Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar. > > Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere. > > Selv om det høres litt slemt ut av meg. > > Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det? > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > 2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> > >> Takk skal du ha! >> Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med. >> Mvh >> Bjørn R >> >> >> >> 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> >> >>> Hei, >>> >>> den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen. >>> >>> Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog. >>> >>> Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet. >>> >>> Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning. >>> >>> Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning. >>> >>> Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda. >>> >>> Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe. >>> >>> (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg: >>> >>> http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458 ) >>> >>> Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l. >>> >>> Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra! >>> >>> Mvh. >>> >>> Erik Ribsskog >> >> >




    slektsforskning 18. februar.jpg
    209K

  • Jeg skrev enda en e-post til John H. Stamnes


    Gmail – Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Feb 18, 2014 at 6:09 AM



    To:
    nos@namsos.kommune.no


    Cc:
    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no, “svelvikmenighet@svelvik.kirken.no” <svelvikmenighet@svelvik.kirken.no>


    Hei igjen, jeg ser også at du refererer en del til min fadder, Annikken Holmsen, i ditt verk. Men hu pleide å hete Anna Holmsen, (som for eksempel da hu var min fadder). Og hu bodde på Færøyene gift med en Fitjar. Og hu bor nå i Sverige, (i Åkerljunga, eller hva det heter der). Og hu har jeg ikke pratet med, før jeg ble over 40 år. (På telefonen, her fra England). Og da mente hu at Nevlunghavn, (hvor min mors foreldre Ingeborg og Johannes bodde i store deler av sine siste år), var på ‘sørlandet’: Men sørlandet begynner da lenger sør. Jeg husker at mora mi Karen dro med meg, min lillesøster Pia sin samboer Arne Thomassen og deres sønn Axel, (som var en attpåklatt), til Sørlandet, sommeren 1979. Og da kjørte vi gjennom Sørlandsporten, som var et sted mellom Porsgrunn og Kragerø, vel. Så jeg ble litt irritert, på Anna/Annikken, som mente at Sørlandet var lenger nord. Men hu har kanskje ikke hørt om ting som sørlandsporten, da. Og hu sa også at hennes søster, (i Strømmen vel), var veldig tykk, etter at hun falt på sykkel, i Lørenskog, som jente, og fikk styret inn i hodet, eller noe. Bare noe mer jeg tenkte på. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-18 2:00 GMT+00:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: nos@namsos.kommune.no Cc: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no Hei, det står også i rapporten din, at man ikke vet mye om de første årene, til Bernhof Ribsskogs foreldre. Men i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, (må det vel ha vært): http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html Så står det, at mora til Martha Maria Klemetsdatter Høstland, er fra Fosen, (Bjørnør). Og jeg fant henne, i kirkeboka, (hos Digitalarkivet), og hu het Ingeborg Martha Baardsdatter, (se vedlagt slektsforskning). Hu var jo fra gården Høstlandet. Og jeg har skrevet til Cecilie Høstland, (som jeg fant, på Facebook). Og hu skreiv det, at Høstlandet og Ribsskogen, var nabosteder, i Flatanger. Og før hu slutta å skrive, (muligens fordi at hu syntes at jeg blogga for mye). Så fortalte hu det, at mora hennes hadde mer ‘peil’, på det her da. Så Cecilie Høstland og foreldrene hennes, de kan muligens gi mer svar om hvordan foreldrene til Bernhof Ribsskog møttes, osv. Bare noe jeg tenkte på her. Jeg har ikke begynt å lese, i denne rapporten, før nå i kveld. Så dette er bare noe jeg sender om i ‘farta’, liksom. Jeg kom over rapporten, i forbindelse med at jeg søkte på nettet, etter å ha lest på VG.no, om Norges hundre mest viktige personer. Jeg syntes at Bernhof Ribsskog kanskje kunne ha fått vært med der, og begynte å søke litt mer på nettet, i forbindelse med at jeg skrev en blogg-post, om dette. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-18 0:18 GMT+00:00 Subject: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: nos@namsos.kommune.no Cc: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no Hei, jeg så på nettet nå, at du jobber med en biografi, om min morfars onkel Bernhof Ribsskog. Det er kanskje litt seint, men Bjørn Ribsskog, har å gjøre med Bernhof Ribsskog, da han levde, (se videresendt e-post), kom jeg på, da jeg begynte å lese, i rapporten, (fra 2012), for Bernhof Ribsskog-biografien. Kanskje Bjørn Ribsskog kan bidra, (hvis du ikke har vært i kontakt med han fra før), tenkte jeg. Bjørn Ribsskog har også gjennomført en ‘Ribsskog-slektsforskning’, for noen år siden, så han kjenner slekten bra, og kan kanskje eventuelt gi noen tips. Bare noe jeg kom på her. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> Date: 2010-06-02 9:53 GMT+01:00 Subject: Re: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Hei du! Noen konflikter er det vel alltid innen slekter, og vår var jo ganske tallrik. Imidlertid hørte jeg aldri om noen slik i vår slekt. Den vi hadde mest med å gjøre, var Bernhof i Oslo som vi overnattet hos de gangene vi passerte Oslo på veg til ferier – nordpå eller på østlandet hos min mormor. “Mektige” kan man nok karakterisere Ribsskog-familien, men da primært innen skole og utdanning. Din bestemor møtte jeg en gang da vi oppsøkte henne i Nevlunghavn for noe får år siden. Hun var en meget festlig og positiv dame som tok vel i mot oss og “surret” ikke da vi var der. Hun har også et godt rykte der nede – slik jeg har opplevet det. Ola har jeg ingen kontakt med. Mvh Bjørn R 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > > Hei, > > ja, det er kjempebra! > > Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han. > > Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig. > > (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på. > > Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel). > > Men du får se det an eventuelt. > > Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida. > > Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så. > > Men men. > > Du får se det an. > > Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga. > > Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året. > > Så da har nok bestemor Ingeborg rota. > > Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han). > > Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970. > > Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga. > > Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere. > > Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en? > > Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da. > > Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar. > > Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere. > > Selv om det høres litt slemt ut av meg. > > Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det? > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > 2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> > >> Takk skal du ha! >> Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med. >> Mvh >> Bjørn R >> >> >> >> 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> >> >>> Hei, >>> >>> den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen. >>> >>> Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog. >>> >>> Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet. >>> >>> Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning. >>> >>> Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning. >>> >>> Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda. >>> >>> Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe. >>> >>> (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg: >>> >>> http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458 ) >>> >>> Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l. >>> >>> Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra! >>> >>> Mvh. >>> >>> Erik Ribsskog >> >> >




    slektsforskning 18. februar.jpg
    209K

  • Jeg sendte enda en e-post til John H. Stamnes


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Oppdatering/Fwd: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Feb 18, 2014 at 2:00 AM



    To:
    nos@namsos.kommune.no


    Cc:
    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no


    Hei, det står også i rapporten din, at man ikke vet mye om de første årene, til Bernhof Ribsskogs foreldre. Men i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, (må det vel ha vært): http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html Så står det, at mora til Martha Maria Klemetsdatter Høstland, er fra Fosen, (Bjørnør). Og jeg fant henne, i kirkeboka, (hos Digitalarkivet), og hu het Ingeborg Martha Baardsdatter, (se vedlagt slektsforskning). Hu var jo fra gården Høstlandet. Og jeg har skrevet til Cecilie Høstland, (som jeg fant, på Facebook). Og hu skreiv det, at Høstlandet og Ribsskogen, var nabosteder, i Flatanger. Og før hu slutta å skrive, (muligens fordi at hu syntes at jeg blogga for mye). Så fortalte hu det, at mora hennes hadde mer ‘peil’, på det her da. Så Cecilie Høstland og foreldrene hennes, de kan muligens gi mer svar om hvordan foreldrene til Bernhof Ribsskog møttes, osv. Bare noe jeg tenkte på her. Jeg har ikke begynt å lese, i denne rapporten, før nå i kveld. Så dette er bare noe jeg sender om i ‘farta’, liksom. Jeg kom over rapporten, i forbindelse med at jeg søkte på nettet, etter å ha lest på VG.no, om Norges hundre mest viktige personer. Jeg syntes at Bernhof Ribsskog kanskje kunne ha fått vært med der, og begynte å søke litt mer på nettet, i forbindelse med at jeg skrev en blogg-post, om dette. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-18 0:18 GMT+00:00 Subject: Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: nos@namsos.kommune.no Cc: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>, postmottak@hint.no Hei, jeg så på nettet nå, at du jobber med en biografi, om min morfars onkel Bernhof Ribsskog. Det er kanskje litt seint, men Bjørn Ribsskog, har å gjøre med Bernhof Ribsskog, da han levde, (se videresendt e-post), kom jeg på, da jeg begynte å lese, i rapporten, (fra 2012), for Bernhof Ribsskog-biografien. Kanskje Bjørn Ribsskog kan bidra, (hvis du ikke har vært i kontakt med han fra før), tenkte jeg. Bjørn Ribsskog har også gjennomført en ‘Ribsskog-slektsforskning’, for noen år siden, så han kjenner slekten bra, og kan kanskje eventuelt gi noen tips. Bare noe jeg kom på her. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> Date: 2010-06-02 9:53 GMT+01:00 Subject: Re: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Hei du! Noen konflikter er det vel alltid innen slekter, og vår var jo ganske tallrik. Imidlertid hørte jeg aldri om noen slik i vår slekt. Den vi hadde mest med å gjøre, var Bernhof i Oslo som vi overnattet hos de gangene vi passerte Oslo på veg til ferier – nordpå eller på østlandet hos min mormor. “Mektige” kan man nok karakterisere Ribsskog-familien, men da primært innen skole og utdanning. Din bestemor møtte jeg en gang da vi oppsøkte henne i Nevlunghavn for noe får år siden. Hun var en meget festlig og positiv dame som tok vel i mot oss og “surret” ikke da vi var der. Hun har også et godt rykte der nede – slik jeg har opplevet det. Ola har jeg ingen kontakt med. Mvh Bjørn R 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > > Hei, > > ja, det er kjempebra! > > Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han. > > Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig. > > (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på. > > Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel). > > Men du får se det an eventuelt. > > Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida. > > Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så. > > Men men. > > Du får se det an. > > Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga. > > Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året. > > Så da har nok bestemor Ingeborg rota. > > Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han). > > Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970. > > Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga. > > Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere. > > Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en? > > Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da. > > Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar. > > Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere. > > Selv om det høres litt slemt ut av meg. > > Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det? > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > 2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> > >> Takk skal du ha! >> Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med. >> Mvh >> Bjørn R >> >> >> >> 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> >> >>> Hei, >>> >>> den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen. >>> >>> Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog. >>> >>> Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet. >>> >>> Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning. >>> >>> Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning. >>> >>> Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda. >>> >>> Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe. >>> >>> (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg: >>> >>> http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458 ) >>> >>> Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l. >>> >>> Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra! >>> >>> Mvh. >>> >>> Erik Ribsskog >> >> >




    slektsforskning 18. februar.jpg
    209K
    PS. Her er vedlegget: slektsforskning 18. februar

  • Jeg sendte en e-post til John H. Stamnes


    Gmail – Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Gmail
    Erik Ribsskog





    Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog


    Tue, Feb 18, 2014 at 12:18 AM



    To:
    nos@namsos.kommune.no


    Cc:
    Bjørn Ribsskog , postmottak@hint.no


    Hei, jeg så på nettet nå, at du jobber med en biografi, om min morfars onkel Bernhof Ribsskog. Det er kanskje litt seint, men Bjørn Ribsskog, har å gjøre med Bernhof Ribsskog, da han levde, (se videresendt e-post), kom jeg på, da jeg begynte å lese, i rapporten, (fra 2012), for Bernhof Ribsskog-biografien. Kanskje Bjørn Ribsskog kan bidra, (hvis du ikke har vært i kontakt med han fra før), tenkte jeg. Bjørn Ribsskog har også gjennomført en ‘Ribsskog-slektsforskning’, for noen år siden, så han kjenner slekten bra, og kan kanskje eventuelt gi noen tips. Bare noe jeg kom på her. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> Date: 2010-06-02 9:53 GMT+01:00 Subject: Re: Slektsforskning fra Annikken Holmsen To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Hei du! Noen konflikter er det vel alltid innen slekter, og vår var jo ganske tallrik. Imidlertid hørte jeg aldri om noen slik i vår slekt. Den vi hadde mest med å gjøre, var Bernhof i Oslo som vi overnattet hos de gangene vi passerte Oslo på veg til ferier – nordpå eller på østlandet hos min mormor. “Mektige” kan man nok karakterisere Ribsskog-familien, men da primært innen skole og utdanning. Din bestemor møtte jeg en gang da vi oppsøkte henne i Nevlunghavn for noe får år siden. Hun var en meget festlig og positiv dame som tok vel i mot oss og “surret” ikke da vi var der. Hun har også et godt rykte der nede – slik jeg har opplevet det. Ola har jeg ingen kontakt med. Mvh Bjørn R 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > > Hei, > > ja, det er kjempebra! > > Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han. > > Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig. > > (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på. > > Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel). > > Men du får se det an eventuelt. > > Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida. > > Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så. > > Men men. > > Du får se det an. > > Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga. > > Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året. > > Så da har nok bestemor Ingeborg rota. > > Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han). > > Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970. > > Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga. > > Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere. > > Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en? > > Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da. > > Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar. > > Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere. > > Selv om det høres litt slemt ut av meg. > > Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det? > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > 2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> > >> Takk skal du ha! >> Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med. >> Mvh >> Bjørn R >> >> >> >> 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> >> >>> Hei, >>> >>> den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen. >>> >>> Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog. >>> >>> Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet. >>> >>> Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning. >>> >>> Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning. >>> >>> Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda. >>> >>> Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe. >>> >>> (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg: >>> >>> http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458 ) >>> >>> Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l. >>> >>> Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra! >>> >>> Mvh. >>> >>> Erik Ribsskog >> >> >

  • Jeg sendte en e-post til Høgskolen i Nord-Trøndelag


    Gmail – Grad i IT





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Grad i IT





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Mon, Feb 17, 2014 at 11:42 PM



    To:
    postmottak@hint.no


    Bcc:
    NITH Oslo <oslo@nith.no>, postmottak@hioa.no


    Hei, jeg ser at deres høyskole jobber med en biografi, for min morfars onkel, Bernhof Ribsskog. Jeg tenkte da på min egen studietid. Jeg har gått to år ved NHI og to år ved HiO IU. NHI vil ikke gi meg grad, selv om jeg har nok eksamener, til å få en bachelor-grad, etter å ha gått på HiO IU. Og det samme med HiO IU, de vil ikke godkjenne alle mine fag, fra NHI. Så jeg er i en vanskelig situasjon, her i England, siden jeg bare har fått en høgskolekandidat-grad, fra HiO IU. Og britene forstår vel ikke så mye, av min utdannelse, siden jeg ikke får mine bachelor-grader. Kan dere skrive disse? Sender med karakterutskriter. Har jobbet som butikksjef i Oslo, (i Rimi), og jobbet som butikkleder, (låseansvarlig, ved siden av HiO IU-studier, i 2003), da jeg overhørte det, at jeg var forfulgt, av ‘mafian’, og har måtte flykte til England. Får ikke mine rettigheter, av norske myndigheter. Min morfar Johannes Ribsskog, jobbet som aktor, under landsvikeroppgjøret, etter krigen. Jeg undres om vi har en ‘nazifisering’, av samfunnet i Norge, og at jeg derfor blir nektet mine rettigheter, av politiet og andre, i forbindelse med dette. Har blogget om dette, i sju år, uten å få mine rettigheter, i ‘Norwegen’. Mvh. Erik Ribsskog




    2 attachments
    vitnemaal2.jpg
    331K
    karakterutskrift_nhi.jpg
    243K
    PS. Her er vedleggene: vitnemaal2 karakterutskrift_nhi

  • Jeg sendte en ny e-post til Riksarkivet


    Gmail – Morfar Johannes Ribsskog/Fwd: Oppdatering/Fwd: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum





    Gmail
    Erik Ribsskog





    Morfar Johannes Ribsskog/Fwd: Oppdatering/Fwd: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum





    Erik Ribsskog


    Mon, Feb 17, 2014 at 3:07 PM



    To:
    riksarkivet arkivverket


    Cc:
    Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad , she@topdanmark.dk, Politikk Høyre , “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” , kirkevergen@kirken-hurum.no, post@filtvetfyr.no, “hv-02.kontakt” , “postmottak@kd.dep.no”


    Hei, har dere forresten noe om min morfar Johannes Ribsskog. Som min mormor, (må det vel ha vært), fortalte om, at var aktor, under landssvikeroppgjøret. (Som jeg leste om, i VG.no idag, at Jens Evensen også var). På forhånd takk for eventuelt svar! Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-14 15:23 GMT+00:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum To: riksarkivet arkivverket <riksarkivet@arkivverket.no> Cc: Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad <vpv.kontakt@mil.no>, she@topdanmark.dk, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, kirkevergen@kirken-hurum.no, post@filtvetfyr.no, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, “postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no> Hei, jeg så på min fars e-post igjen. Og han skriver ‘føre slekten tilbake til’. (Og ikke ‘etterkommere av’). Så det er mulig at det menes, at Iver Huitfeldt var onkelen, til fadderen, til storesøstera til tippoldefaren, liksom. Hva vet jeg. Hu Ingeborg Olsen, (som var mora til min farfar Øivind), hu hadde jo svensk far. Så det er mulig at hu var litt ‘svensk’, eller noe, og litt vag/med vilje uklar, kanskje. Jeg har ikke så mye greie på hva forskjellen er mellom for eksempel norsk og svensk kultur. Men det er mulig at det var sånn. Ellers så hadde jo hu Oline Hansdatter, (som var bestemora til Ingeborg Olsen), åtte oldeforeldre. Så det er vel vanskelig å si noe helt sikkert, når det er så langt tilbake i tid. Det er vanskelig å si helt sikkert, hva som var ment. Det kan jo ha vært at en av de andre oldeforeldrene, var en ‘lausunge’ av Iver Huitfeldt, for eksempel, (for alt hva jeg vet). Så det er bra at noen, (Riksarkivet), svarer om dette. For det er ikke sånn, at alle andre, som jeg skriver til, svarer om dette. Igjen takk for svar! Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-14 13:48 GMT+00:00 Subject: Re: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum To: Seksjon for eldre arkiver og spesialsamlinger <riksarkivet@arkivverket.no> Cc: Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad <vpv.kontakt@mil.no>, she@topdanmark.dk, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, kirkevergen@kirken-hurum.no, post@filtvetfyr.no, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, “postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no> Hei, takk for svar. Du skriver at det absolutt ikke finnes noen grunn til å tro, at Anne Margrethe Huitfeldt, var mor, til min tippx4-oldefar Hans Pedersen. Men min far, (Arne Mogan Olsen), har jo skrevet til meg, (i 2010), at hans bestemor en gang sa det, at hun var etter Iver Huitfeldt. Sier dere at min far eller hans bestemor har løyet da? Det ville vel vært rart? Dessuten, dette blir vel som synsing, at dere skal uttale dere om noe slikt, uten dokumentasjon. Nei, dette får meg til å lure, om dere er kjøpt og betalt, av Huitfeldt. Jeg vil selvfølgelig ha dokumentasjon fra Riksarkivet og ikke noe synsing. Dette er en skandale. Vennlige er dere heller ikke. (Dere skriver bare ‘med hilsen’ og ikke ‘med vennlig hilsen’). For noe skit som nordmenns skattepenger går til. Jeg vil gjerne eskalere dette til en sjefer hos dere. Erik Ribsskog PS. Her er mer om dette: slekt ________________________________ Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com> Sun, Oct 10, 2010 at 5:28 PM To: erikribsskog@gmail.com det var noe jeg kom på. min bestemor, moren til øyvind fortalte meg en gang at hennes bestemor kunne føre slekten tilbake til Iver Hvitfeldt som var fra hurum. slaget i køge bukt i 1710. sjekk dette. PS 2. Dessuten, så har jeg drevet en del slektsforskning nå. Og at moren ikke er oppført, det er det første gangen, som jeg har sett. Jeg sender igjen med min ‘hoved-slektsforskning’, så kan man se, at jeg har funnet, alle mine tipptippoldeforeldre, (uten å støte på dette ‘fenomenet’ tidligere): 2014-02-14 12:14 GMT+00:00 Seksjon for eldre arkiver og spesialsamlinger <riksarkivet@arkivverket.no>: > Til Erik Ribsskog > Fra Riksarkivet > 14.02.2014 > Vår ref.: 2014/3835 > > > Vedlagt følger svar på henvendelsen din. > > > Med hilsen > Ellen Elster Martol > ______________________________________________________________________ > Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System. > For mer informasjon se > http://www.messagelabs.com/email > ______________________________________________________________________




    slektsforskning 10. februar paint.JPG
    211K
    PS. Her er mer om dette: aktor http://www.vg.no/spesial/2014/topp100_1814/ PS 2. Jeg lurte også litt på, om kanskje min mors grandonkel Bernhof Ribsskog, kom til å være, på den lista, over de hundre viktigste nordmenn. For han var jo en pioner, innen skoleverket, og lagde normalplanen for grunnskolen, (som vel er ganske kjent). Og han reddet også landet litt, (på en måte vel), siden han ventet til etter at krigen var slutt, før han sendte brev om normalplanen, (eller noe lignende), til alle lærerene, i Norge, (mener jeg å huske å ha lest, ihvertfall. (Noe sånt). Hvis ikke så hadde kanskje tyskerne fått mer kontroll. Hva vet jeg. Mvh. Erik Ribsskog PS 3. Her står det at min morfar, (Johannes Ribsskog), var overretssakfører. Min mormor, (Ingeborg Ribsskog), nevnte vel etter at Johannes døde, (på midten av 80-tallet), at han hadde jobbet med landssvikeroppgjøret. (Noe sånt). Min mormor nevnte også dette, da jeg ringte henne fra Liverpool, noen år etter at jeg flyttet/flyktet hit, i 2005. Da sa hu at de flyttet til steder som Lillehammer, fordi at Johannes jobbet som aktor, under landssvikeroppgjøret. (Noe sånt). Og da landssvikeroppgjøret var ferdig, så ble min morfar rådmann, i Hadsel, (i Vesterålen). (Hvor han blant annet fikk bygget en bro, over til fastlandet, var det vel muligens. Ihvertfall så var det en bro som gikk over til en øy, (fra Stokmarknes). Og så ble det vel senere bygget en bro, over til fastlandet. (Noe sånt). Og Stokmarknes er jo ikke fraflyttet liksom, (i våre dager). Så man må vel si det, at min morfar gjorde det rett. Selv om min mormor vel ikke var sikker på det, (over telefonen), at denne broen ble en suksess, (siden det vel ikke var så mange, som bygde, på den øyra). (Noe sånt). Så sånn var det. Bare noe jeg tenkte på. Men men. PS 4. Her er mer om dette: overretsaksfører http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2010/10/her-kan-man-se-det-at-min-mors-foreldre.html PS 5. Her er mer om brua til bestefar Johannes: bru johannes http://no.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8r%C3%B8ybrua PS 6. Og så flyttet bestefar Johannes, (og bestemor Ingeborg, min mor Karen, hennes yngre søster Ellen og deres yngre bror Martin), ned til Østlandet igjen, (hvor Johannes begynte å jobbe, som kontorsjef, i Hurum kommune):

  • Jeg sendte en ny e-post til CreateSpace


    Gmail – RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03286129





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03286129





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sun, Feb 16, 2014 at 2:01 PM



    To:
    CreateSpace Member Services <info@createspace.com>


    Hi, I was wondering if you for title id: 4493470, could please change the sub-title from ‘Bind 1’ to ‘Del 1’. Thanks in advance for any help with this! Best regards, Erik Ribsskog
    On Tue, Feb 11, 2014 at 2:57 AM, CreateSpace Member Services <info@createspace.com> wrote: > Hello Erik, > > Thank you for contacting us. > > It is because of comments like yours that we strive to be the very best. Thank you for your very kind feedback! Without customers like you, we could not continue to provide the service you have come to expect from us. > > Your comments are greatly appreciated, and I sincerely thank you for choosing us for your self-publishing needs. > > Best regards, > > Eric > CreateSpace Member Services > > Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. > > Find help on Community and Resources. > * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa > * Resources:  www.createspace.com/resources > > Follow us on Twitter and like us on Facebook. > * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace > * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace > > Your original message: > > Hi, > > thanks for the e-mail. > > I’ve planned to fix one book a week, (or something like that). > > So I’m probably going to write to you in a week or so, about the next book. > > Thank you very much for the help with this! > > Best regards, > > Erik Ribsskog > > > On Mon, Feb 10, 2014 at 9:05 PM, CreateSpace Member Services > <info@createspace.com> wrote: >> Hello Erik, >> >> Thank you for contacting us regarding the updates to your books. >> >> What you have planned to do is fine. Please let us know when you are ready for us to make the adjustments and what adjustments need to be made for which title. >> >> As always, please do not hesitate to contact us with any questions or concerns. >> >> Best regards, >> >> Brittany >> CreateSpace Member Services >> >> Did we solve your problem? >> >> If yes, please click here: >> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000Zv6Cq >> >> If no, please click here: >> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000Zv6Cq >> >> >> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >> >> Find help on Community and Resources. >> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >> * Resources:  www.createspace.com/resources >> >> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >> >> Your original message: >> >> Hi, >> >> that’s very fine! >> >> Like I’ve updated you about earlier, I have three more books, with the >> same problem. >> >> But I have to fix the interior first, and then I’ll update you, about >> each book, when I’ve fixed the interior, (in the next weeks). >> >> Hope this is alright! >> >> Thanks again for the help with this! >> >> Best regards, >> >> Erik Ribsskog >> >> >> On Mon, Feb 10, 2014 at 6:41 AM, CreateSpace Member Services >> <info@createspace.com> wrote: >>> Hello Erik, >>> >>> Thank you very much for contacting us in regard to your title “Min Bok 2.” >>> >>> I have updated your subtitle to “Del 2.” >>> >>> This information should display properly on the CreateSpace eStore immediately, Amazon.com and Amazon Europe sites within three to five business days and through the Expanded Distribution channels within six to eight weeks. >>> >>> We appreciate your support request, and I hope you find this information helpful. >>> >>> Best regards, >>> >>> Jessica >>> CreateSpace Member Services >>> >>> Did we solve your problem? >>> >>> If yes, please click here: >>> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZuyIT >>> >>> If no, please click here: >>> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZuyIT >>> >>> >>> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >>> >>> Find help on Community and Resources. >>> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >>> * Resources:  www.createspace.com/resources >>> >>> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >>> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >>> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >>> >>> Your original message: >>> >>> Hi, >>> >>> I’ve worked more with one of these books now. >>> >>> I was wondering if it for title id: 4563581, would be possible to >>> change subtitle, from ‘Bind 2’, to ‘Del 2’? >>> >>> Thanks in advance for any help! >>> >>> Best regards, >>> >>> Erik Ribsskog >>> >>> >>> ———- Forwarded message ———- >>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> >>> Date: Tue, Feb 4, 2014 at 8:19 AM >>> Subject: Re: Your CreateSpace Support Request / Case #03265085 >>> To: CreateSpace Member Services <info@createspace.com> >>> >>> >>> Hi, >>> >>> ok, thank you very much for your reply! >>> >>> I’ll update you later when I want the sub-titles changed then. >>> >>> Thanks again for the help! >>> >>> Best regards, >>> >>> Erik Ribsskog >>> >>> >>> On Mon, Feb 3, 2014 at 9:30 PM, CreateSpace Member Services >>> <info@createspace.com> wrote: >>>> Hello Erik, >>>> >>>> Thank you for contacting us. I am happy to assist you. >>>> >>>> We will be more than happy to update the subtitle’s for you. However, we will not make changes to the cover or interior file. Once the cover has been updated please contact us and we will be able to update the subtitle as well. Please note you will not need to create a new title ID to make these changes. >>>> >>>> As a reminder, to edit or revise your title, log in to your Member Account and click on your title’s name. Then, under the “Setup” section, click “Interior” or “Cover” and “Change.” >>>> >>>> You will then be able to upload your new file(s), which will take the place of the current file(s) associated with your book. We will review the new file(s) within 24 hours to make sure they meet our requirements and notify you of our findings via e-mail. When your book file(s) meet all requirements, you may view a digital proof, order a printed proof, or approve the proof and enable your distribution channels. >>>> >>>> If you are making changes to your content, please remember that you cannot edit the ISBN barcode. Also, if your book’s status is “In Process,” you will be unable to upload revised file(s), as our teams are reviewing your most recent upload. If your book’s status is “Available” and you upload new files, your book will become unavailable for purchase. Your title will remain unavailable for purchase until you have made your title available again by reviewing and approving a new proof during the “Review” phase of the title setup. Any orders placed for your book, prior to it becoming unavailable for purchase, will be fulfilled using the previously approved files. >>>> >>>> As always if you have any additional questions or concerns please feel free to contact us. >>>> >>>> Best regards, >>>> >>>> Ashelynn >>>> CreateSpace Member Services >>>> >>>> Did we solve your problem? >>>> >>>> If yes, please click here: >>>> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZDxuO >>>> >>>> If no, please click here: >>>> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZDxuO >>>> >>>> >>>> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >>>> >>>> Find help on Community and Resources. >>>> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >>>> * Resources:  www.createspace.com/resources >>>> >>>> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >>>> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >>>> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >>>> >>>> Your original message: >>>> >>>> Hi, >>>> >>>> thank you for your for fixing this problem. >>>> >>>> I also have four other books, with the same problem. >>>> >>>> https://tsw.createspace.com/title/4563581 >>>> >>>> If you could change from ‘Bind 2’ to ‘Del 2’ on the cover-page, please. >>>> >>>> And on page 1. >>>> >>>> And on the back of the cover. >>>> >>>> And for the subtitle-name. >>>> >>>> And the same with these three books, (the same four changes, for these >>>> three books as well): >>>> >>>> https://tsw.createspace.com/title/4493470 >>>> >>>> https://tsw.createspace.com/title/4509770 >>>> >>>> https://tsw.createspace.com/title/4518607 >>>> >>>> That would have been very fine, if you have the time, to do this. >>>> >>>> Or else, I could just make the books from scratch. >>>> >>>> But then I would need to use new ISBN-numbers. >>>> >>>> And those cost you money, don’t they? >>>> >>>> (I found out, I shouldn’t call the books ‘bind’, because they are >>>> really paperback. >>>> >>>> And these were first e-books, so I wasn’t used with splitting them up, >>>> before I got them on CreateSpace). >>>> >>>> Thanks in advance for any help with this! >>>> >>>> Best regards, >>>> >>>> Erik Ribsskog >>>> >>>> >>>> On Mon, Jan 6, 2014 at 6:08 PM, CreateSpace Member Services >>>> <info@createspace.com> wrote: >>>>> Hello Erik, >>>>> >>>>> Thank you for contacting us in regard to updating the subtitle name of title “Min Bok 2.” It is our pleasure to be of help to you. >>>>> >>>>> We are happy to inform you that the requested update has been successfully made and the subtitle name now reads as “Del 1.” This correction will immediately reflect on the CreateSpace eStore, however, may take up to 5 business days to reflect on any Amazon websites. Please keep in mind any Expanded Distribution channels, if selected, may take six to eight weeks to reflect the change. >>>>> >>>>> We’re happy to have made the change for you and, as always, please feel free to contact us if you have any additional questions or concerns; our Member Services team would be happy to assist you. We are available 24 hours a day, 7 days a week through the “Contact Us” button within your Member Account. >>>>> >>>>> Best regards, >>>>> >>>>> Shaun >>>>> CreateSpace Member Services >>>>> >>>>> Did we solve your problem? >>>>> >>>>> If yes, please click here: >>>>> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000YbmaA >>>>> >>>>> If no, please click here: >>>>> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000YbmaA >>>>> >>>>> >>>>> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >>>>> >>>>> Find help on Community and Resources. >>>>> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >>>>> * Resources:  www.createspace.com/resources >>>>> >>>>> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >>>>> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >>>>> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >>>>> >>>>> Your original message: >>>>> >>>>> Hi, >>>>> >>>>> I was wondering if it for title id: 4551582, would be possible to change subtitle, from ‘Bind 1’, to ‘Del 1’? >>>>> >>>>> Thanks in advance for any help! >>>>> >>>>> Yours sincerely, >>>>> >>>>> Erik Ribsskog >>>>> >>>>> >>>> >>>> Best regards, >>> >>> >> >> > >

  • Jeg fortsetter å søke på jobber. Denne gang som Store Manager


    Gmail – Store Manager, Ellesmere Port





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Store Manager, Ellesmere Port





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Fri, Feb 14, 2014 at 6:38 PM



    To:
    melanie.hall@poundworldretail.co.uk


    Hi, I read about this vacancy on the Direct Gov-website, and I wanted to please apply for this job. I’ve worked as a Store Manager for four years, (I was a Cashier/Stocker from 1992 to 1994, then a Key Holder in the summer of 1994, then an Aspiring Manager the rest of 1994, then an Assistant Manager, (in two different stores), from 1995 til 1998, then a Store Manager, (in three different stores), from 1998 to 2002, then Key Holder, (in two different stores while I studied full-time), from 2002 to 2004), in the Norwegian grocery-chain Rimi, (now owned by ICA). I was responsible for motivating, training and developing up to 25 employees, at a time, when I worked as a Store Manager, in Rimi, and one of the shops I worked as a Store Manager in, (Rimi Kalbakken, in Oslo), from 2000 to 2001, had a weekly turn-over, at around 850.000 NOK, (which is around £90.000). I’ve also worked as a full-time Cashier, (later part-time Cashier and Delicatessen-employee, while studying), in the big hypermarked Matland, (which was bought by Coop while I worked there, and changed its name to OBS! Triaden), in Lørenskog in Norway. I attach my CV and hope to hear back from you! Yours sincerely, Erik Ribsskog




    CV_(Retail)_-_Erik_Ribsskog.doc
    52K

  • Mer om jobbsøking i England


    Gmail – (no subject)





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    (no subject)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Fri, Feb 14, 2014 at 5:25 PM



    To:
    Liz Hancock <Liz@alexanderhancock.co.uk>


    Hi, thank you for your e-mail. Is this to do with a job-interview for a job I’ve applied for, I was wondering. Best regards, Erik Ribsskog On Fri, Feb 14, 2014 at 11:51 AM, Liz Hancock <Liz@alexanderhancock.co.uk> wrote: > > > I have received your CV and feel I will be able to assist you. Please could > you contact Leona on the number below to arrange an appointment to meet me > > > > Kind Regards, > > > Liz Hancock > > > > Alexander Hancock Recruitment > 17 Market Street > Altrincham > WA14 1QS > > > > Tel 0161-929-6665 > Email liz@alexanderhancock.co.uk > > > > Registered Office: The Copper Room,Deva Centre,Trinity Way Manchester M3 > 7BG.Registered in England number 5202594 > >

  • Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet

    Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet


    Gmail – Problemer med Scribd og deres e-post-adresse/Fwd: Kan ikke leveres: Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Problemer med Scribd og deres e-post-adresse/Fwd: Kan ikke leveres: Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Fri, Feb 14, 2014 at 4:56 PM



    To:
    2400 nyhetstips <2400@db.no>


    Cc:
    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>


    Bcc:
    2200@vg.no


    ———- Forwarded message ———-
    From: <postmaster@dagbladet.no> Date: Fri, Feb 14, 2014 at 4:47 PM
    Subject: Kan ikke leveres: Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed
    To: eribsskog@gmail.com

    Levering til disse mottakerne eller gruppene mislyktes: db@db.no Fant ikke den angitte e-postadressen. Kontroller mottakerens e-postadresse, og prøv å sende meldingen på nytt. Kontakt brukerstøtteavdelingen hvis problemet vedvarer. Diagnoseinformasjon for systemansvarlige: Genererende server: Dagbladet.no db@db.no #550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found ## Opprinnelige meldingshoder:
    Received: from mgw2.dagbladet.no (78.41.136.89) by DBCAS20002.Dagbladet.no
     (10.200.5.90) with Microsoft SMTP Server id 14.1.421.2; Fri, 14 Feb 2014
     17:47:38 +0100
    X-AuditID: 4e29885c-b7f656d000005ec3-29-52fe48a985f8
    Received: from mail-pa0-f47.google.com (mail-pa0-f47.google.com
     [209.85.220.47])    by mgw2.dagbladet.no (Dagbladet Messaging Gateway) with SMTP
     id 0A.B7.24259.9A84EF25; Fri, 14 Feb 2014 17:47:38 +0100 (CET)
    Received: by mail-pa0-f47.google.com with SMTP id kp14so12490509pab.34
            for <db@db.no>; Fri, 14 Feb 2014 08:47:36 -0800 (PST)
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
            d=gmail.com; s=20120113;
            h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject:from:to
             :cc:content-type;
            bh=k4aduZN4SfCOzwLwkSD+1iCs50K0Q8oXT3iB0mMgx3g=;
            b=IHZlBL4OuNrABYb2F9qibqjBmuaVSoYRMcEX/d2xidxuJRXmNjk4N4jdYfTEoX/iyR
             z/soVkn7jRy+6wJwOo/hiF0z/4a9r8KhoSwxoCjQF5YA0KhgYODJJKyTL/82wnRZfOIY
             iOpsH0TIROsD8hYoFYqD16y4V8WjbZMw5Vh8ynG91PtH0n1FezpVRolPfn/leC/MfjWs
             yiHw/X8C8fbyBHu+bpXcfBPYwjHJ0PFCdt3ggcK1jyGQpDFo6bapLaCWOztlaOUU4l3y
             rJtuv96lpkg+zi0kS5z4mRRc0LJryCQjXJO2MiXFiLkb6AlOQa0NcotqJ2TvqJnmdQOG
             0PfA==
    MIME-Version: 1.0
    X-Received: by 10.66.243.131 with SMTP id wy3mr10355881pac.32.1392396456173;
     Fri, 14 Feb 2014 08:47:36 -0800 (PST)
    Received: by 10.70.32.227 with HTTP; Fri, 14 Feb 2014 08:47:36 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <CAGtfns4c_i07hKCuesWdArNNAWFnV51qcAapuHTtGtd8mXxAXA@mail.gmail.com>
    References: <CAGtfns4c_i07hKCuesWdArNNAWFnV51qcAapuHTtGtd8mXxAXA@mail.gmail.com>
    Date: Fri, 14 Feb 2014 16:47:36 +0000
    Message-ID: <CAGtfns4zHnwW2bQpQ4rq_KNLUooO9bGdPFgSnta67__M8uOseA@mail.gmail.com>
    Subject: Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: <db@db.no>
    CC: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Content-Type: multipart/alternative; boundary="047d7b15a1332825e204f26090ce"
    X-Brightmail-Tracker: H4sIAAAAAAAAA+NgFtrGKsWRWlGSWpSXmKPExsVyMfSOvu4qj39BBnPfi1v8Or2G1YHRo/Xi
        VNYAxigum5TUnMyy1CJ9uwSujMmTZ7MVnPGqmPDtM0sD4w+7LkZODgkBE4mLqzuYIWwxiQv3
        1rOB2EIC5xgl9mww62LkArJbGSUmfN3GBOKwCExnlVj65SZYFa+AoMTJmU9YILpLJHa+X84M
        0e0lce/xAbAaToFAif2/uhgh4gES+76tYAexWQRUJea2NTNCzAmQ+LeonwnEFhawkOi+Oh+s
        hk1AU2Lj86VgM0UEeCQ+TL0FVsMsoC+x4e8BoDgHkO0l8eJ/4ARGwVlILpqFkJkF1qAj8a7v
        ATOErS2xbOFrOHtV71kmZPEFjGyrGAVz08uN9FIS05NyElNSS/Ty8jcxAgPbT7MjZgfjuWtW
        hxgFOBiVeHgldP8FCbEmlhVX5h5ilORgUhLl1XIDCvEl5adUZiQWZ8QXleakFh9ilOBgVhLh
        PSUBlONNSaysSi3Kh0lJc7AoifPamHQFCgmkJ5akZqemFqQWwWRlODiUJHj1gREsJFiUmp5a
        kZaZU4KQZuLgBBnOAzS8xx1keHFBYm5xZjpE/hSjMcfkDT8/MXIcP/rnE6MQS15+XqqUOK8U
        yDgBkNKM0jy4abDkdIlRVkqYl5GBgUGIB+iS3MwSVPlXjOJAzwvzHgNZyJOZVwK37xXQKUxA
        p6w6/RfklJJEhJRUA2PSpkKevSdXi3qvuHJLOaDKjlXylOW5bzU5i2e97VWoPqQzrXlauo3Z
        50N3dUTsPddqhNz54praetGrMppvGn9VD3OZ2ay+v2fCOOX9y+78Kjidy9RyTObfIouPMw58
        69xZfXr7ImnO2/56TKkPA1980Y873FQuub7gs2lqgvmRZ+YT5r2I+q/EUpyRaKjFXFScCADq
        aD9ASQMAAA==
    Return-Path: eribsskog@gmail.com
    Final-Recipient: rfc822;db@db.no Action: failed Status: 5.1.1 Diagnostic-Code: smtp;550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: <db@db.no>
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no> Date: Fri, 14 Feb 2014 16:47:36 +0000
    Subject: Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed
    Hei, dere anbefalte Scribd, i nettavisen deres, for noen år siden. Det er jo bare tull.
    De har slettet min konto, med hundre/tusenvis av dokumenter, virker det som.
    Har dere opptrådt som stråmenn for CIA/mafian? Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: Fri, Feb 14, 2014 at 2:12 PM
    Subject: Update/Fwd: Your document has been removed
    To: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>
    Hi, I now tried to log into my Scribd-account, to upload a new document. It seems my account has been tempered with.
    First my password didn’t work.


    And when I wanted to try to reset it, then it says ‘alluah akbar’, instead of my nick/username, when I tried to log
    What’s going on, I was wondering.
    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: Sun, Feb 2, 2014 at 3:35 PM
    Subject: Re: Your document has been removed
    To: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>

    Hi,
    is this some kind of sabotage? Don’t you understand that I’m Erik Ribsskog? This is a book that I have written and own the copyrights for.

    I uploaded it to Scribd so to have a back-up there.


    Because this is my memoirs that I want to stay on the web, because I try to warn about different employment-cases, etc.

    This seems very odd to me. Is this some kind of false flag-operation?
    Erik Ribsskog
    On Sun, Feb 2, 2014 at 2:33 PM, Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com> wrote:





    Scribd: Publish To Millions. Share With Friends. Search Billions of Words.
    Hello, johncons —
    We have removed your document “Erik Ribsskog – Min Bok 3” (id: 96236971) because our text matching system determined that it was very similar to a work that has been marked as copyrighted and not permitted on Scribd.
    Like all automated matching systems, our system is not perfect and occasionally makes mistakes. If you believe that your document is not infringing, please contact us at copyright@scribd.com and we will investigate the matter.
    As stated in our terms of use, repeated incidents of copyright infringement will result in the deletion of your Scribd.com account and prohibit you from uploading material to Scribd.com in the future. To prevent us from having to take these steps, please delete from scribd.com any material you have uploaded to which you do not own the necessary rights and refrain from uploading any material you are not entitled to upload. For more information about Scribd.com’s copyright policy, please read the Terms of Use located at http://www.scribd.com/terms. Best regards, Scribd Support Team Questions? http://scribd.com/faq P.S. You can unsubscribe
    from this notification or manage your email preferences.


    Scribd Inc., 539 Bryant Suite 200, San Francisco, CA 94107, USA