johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til kirken i Hurum


    Gmail – Mer om slektsforskning/Fwd: Skipper Mats Olsen fra Filtvet strand/Fwd: Ekstra-oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Mer om slektsforskning/Fwd: Skipper Mats Olsen fra Filtvet strand/Fwd: Ekstra-oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Wed, Feb 12, 2014 at 1:07 AM



    To:
    Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>


    Bcc:
    “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, kirkevergen@kirken-hurum.no, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, hakabli@online.no, post@filtvetfyr.no, she@topdanmark.dk


    Hei, det er også noe om Huitfeldt. Min far, (Arne Mogan Olsen), fortalte meg, i en e-post, fra 2010, at hans fars mor, hadde fortalt han, at hennes bestemor, var etter Iver Huitfeldt. Dette sendte min far meg en e-post om, i 2010, (etter at jeg hadde begynt med slektsforskning, i 2009, da jeg leste i min mormors testamente, at hun, (og min mor), arvet Magna og Holger Adeler, som var de siste etterkommerne, etter Cort Adeler). Jeg har siden funnet alle mine tipptippoldeforeldre, og min farfars mor, hadde to bestemødre. Hu ene var fra Nesbygda og hu andre var fra Sverige. Iver Huitfeldt var jo fra Hurum. Så jeg regnet med at dette måtte være hu tipptippoldemora mi, fra Nesbygda, (Oline Hansdatter), som var etter Iver Huitfeldt, (og ikke hu fra Sverige, nemlig Maria Lovisa Westerberg, fra Södermannland). Og jeg fant ut det, (via kirkebøker, Strømms Historie, Google og debattforum), at min tipptipptipptipptippoldefar, het Peder Hansøn. Og han, (ser det ut til), fikk en datter, med Anne Margrethe Huitfeldt. Nemlig Sophia Amalia. I kirkeboka, så står det ikke noe mor, for Sophia Amalia. Men Anne Margrethe Huitfeldt står oppført, som ‘frøkken-første-fadder’. Jeg tolker dette som at hu var mora. Som mor til min tippx4 oldefar Hans Pedersen, så står det oppført Sara Lars Datter, (og faren var Peder Hansøn, som for Sophia Amalia). Men det skulle vel ha stått ‘Sara Larsdatter’. Jeg tolker det, som at Anne Margrethe Huitfeldt, var mor, til min tippx4-oldefar Hans Pedersen også. Jeg sender med noen dokumenter om dette. Og undrer om kyrkjo kan uttale seg, noe om hvem som var mødrene, (i en eller annen retning). Mvh. Erik Ribsskog PS. Det står også i Strømms Historie, at på hu Oline sitt hjemsted, (nemlig Blekingstøen, under Nøsterud, i Nesbygda), så hadde det blitt bygget ‘fartøyer’, i ‘eldre tid’. Er dette noe med neanderthaler eller Noah? Kan syndefloden/ragnarokk har oppstått, i indre Drammensfjord, fordi at Svelvikstrømmen har blitt blokkert? Jeg tenker på at Svelvik betyr en vik som blir større og større, vel. Og det heter Tørkop, ved Nøsterud. Og Midgard kan jo ha vært Hurum, som ligger mellom Strømm og Follo, som et midtgard. Og Midtgardsormen kan ha vært Drammensfjorden, som kanskje lå rundt ‘Hurum-øya’, for Svelvikstrømmen oppstod? Og når midtgardsormen/Drammensfjorden slutta å bite seg, i halen, (nemlig Svelvikstrømmen, som ble tettet), så ble det ragnarok/syndeflod. Og kirken i Svelvik, den er jo bygget øst/vest, istedet for nord/sør, som ‘alle’ andre kirker, i Norge. Man satt tidligere og så, mot Hurum, (men nå ser man mot Vestlandet). Bare lurte om dere vet hva den fartøy-byggingen, i Nøsterud/Blekingstøen, (hvor dere/indremisjonen har bedehus), bestod av. ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-08 12:09 GMT+00:00 Subject: Skipper Mats Olsen fra Filtvet strand/Fwd: Ekstra-oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe To: post@filtvetfyr.no Cc: “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, kirkevergen@kirken-hurum.no, Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, hakabli@online.no Hei, jeg bare lurte på om dere kjente noe til en skipper, fra Filtvet strand, som het Mats Olsen. Han var min tipptipptippoldefar, og far til Sander Magnus Madsen, som ble ble født, i 1821: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000006104474 Jeg klarte ikke å finne, i Digitalarkivet, noe om forfedrene, til Mats Olsen. På forhånd takk for eventuell hjelp! Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-08 11:00 GMT+00:00 Subject: Ekstra-oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe To: Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no> Cc: “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, hakabli@online.no Hei, det virker som at min tipptipptippoldemor Ingeborg Olsdatter, har blitt døpt Ingeborg John., når hennes sønn, (min tipptippoldefar), har blitt konfirmert: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/kf/person/pk00000000570802 Da min tipptippoldefar, (Sander Madsen), ble døpt, så het hu Olsdatter: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000006104474 Hu budeia fra Eggedal, som ‘n Sander fikk en lausunge med, hu gifta seg visst med en Johan Carl Gabrielsen, noen år seinere: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/vi/person/pv00000000069184 Men jeg klarer ikke å finne henne, i kirkebøkene, for Eggedal, (hvis hu ikke har jugi fælt, på alderen, da). Og hu Ingeborg Karine Olsdatter, (som jeg har etterlyst tidligere), hu har jeg ikke klart å finne fødested og foreldrene til. Men litt rart, at mora ble døpt, i konfirmasjonen, til sønnen, (Sander Magnus Madsen). Faren hans var visst skipper, fra Filtvet strand. Kan presten ha blitt misunnelig, (og begynt å tulle)? Hm Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-07 3:51 GMT+00:00 Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe To: Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no> Cc: Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, hakabli@online.no Hei, beklager at jeg sender så mange e-poster. Men hu Ingeborg Karine Olsdatter, (min tipptippoldemor), som jeg ikke finner dåpen til, (jeg leter etter foreldrene hennes egentlig), i kirkeboka. Hu var visst fadder, for dere, ‘hele tida’, i kyrkja, i Hurum. Så dere burde vel kanskje kjenne til henne, mener jeg. Siden hu stilte opp så ofte, for gud og menigheten sin, mener jeg. Så det er kanskje dårlig, at dere ikke liksom gidder, å forklare om, hvor hu var fra. Men det er kanskje sånn, at det ikke er noen som husker a, nå for tida. Hvem vet. Mvh. Erik Ribsskog PS. Her kan man se mer om dette, (sender også med kopi av skjermbilde): http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/sok/person?s=ingeborg+holmsboe&page=2 ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-06 15:16 GMT+00:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe To: Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no> Cc: Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, hakabli@online.no Hei, det blir jo som noe sodomitt-greier. At tre grandonkler/brødre, skal bo sånn. (Også med to forskjellige etternavn og). Og mer grammofon. Da er det vel bedre i Rødtangen. Hvor sola vel dukker opp tidligere om morgenen. Mener jeg å huske, fra en klassetur, til en bukt ved Tofte, (cirka en kilometer i retning Rødtangen), da jeg gikk i åttende klasse vel, på Svelvik ungdomsskole. Da kom sola sørfra, (fra Rødtangen liksom), mener jeg å huske. Mvh. Erik Ribsskog PS. Sender også med siste versjon av slektsforskningen. PS 2. Hvorfor heter det Trollebogen, der disse granonklene mine bor/bodde. Het det noe annet i før-kristelig tid, liksom. Hm. ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-06 11:44 GMT+00:00 Subject: Re: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe To: Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no> Cc: Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no> Hei, mange takk for svar! Foreldra til ‘n Anders Olsen, (min tipptippoldefar), var fra Kios. Så jeg har sendt til Gøril Kjos Mørk, som var min kollega på CC Storkjøp, i Drammen, på 80-tallet, og naboen til slektsfabrikken vår, på Sand, (som nå er nedlagt), på 70/80-tallet. For jeg fant noe mer, om ‘n Anders Olsen. Det er hu Ingeborg Karine Olsdatter, som jeg lurer litt på. Men jeg får lete mer, i kirkeboka, osv. Dessuten, så er det også ei budeie, fra rødgårdene og Eggedal. (Gunild Olsdatter). Hu har jeg sendt om, til Eggedal. Men de fant henne ikke der. Så om det er noe tullball? Hm. Jeg får sende det litt rundt, tror jeg. Det at min farfar Øivind hadde tre brødre, på Hurumlandet, som alle bodde sammen, og var ungkarer. (Idar Sandersen, Gunnar Bergstø og Otto Bergstø). Det er vel litt rart. Og hu niesa dems Marit, er vel ‘ungkar’ og, tror jeg. (Selv om jeg ikke kan huske å ha møtt henne, så jeg tørr ikke å si det helt sikkert). Mange takk for svar, ihvertfall! Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg så i kirkeboka, at det var ei Ingebor Karine Rasmusdatter, fra Strømmen, som var født, på rundt den tida, som hu Ingeborg Karine Olsdatter, som jeg leita etter, i kirkeboka. Men det kan vel ikke være samme person? Jeg får lete mer i kirkeboka, tror jeg. Og kanskje skrive på slektforsknings-nettsteder, hvis jeg ikke finner noe der. Igjen takk for svar! 2014-02-06 11:29 GMT+00:00 Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>: > Hei! > Dette er en interessant historie. > Slektsforskning er populært for tiden, og vi får mange henvendelser om slike > spørsmål. Kirkekontoret kan dessverre ikke prioritere disse spørsmålene, men > vi tar vare på dem og besvarer etter hvert som vi har kapasitet. Vi vurderer > et samarbeid med det lokale historielaget for å kunne yte bedre service. > > Mvh > Frank Tangen > Kirkeverge > > > On Wed, 5 Feb 2014 07:11 PM, Erik Ribsskog &lt;eribsskog@gmail.com&gt; > wrote: > > Hei, > > jeg driver med noe slektsforskning, og har nå funnet to ‘dumme’ > tipptippoldeforeldre, fra Hurum. > > Det er min tipptippoldemor Ingeborg Karine Olsdatter. > > Og hennes ektemann Anders Olsen. > > (Se vedlagt ark). > > De hadde jo begge fedre, som het Ole. > > Er disse ‘innavla’ da, tror dere? > > Jeg klarte ikke å finne fødselen for hu Ingeborg Karine Olsdatter, i > kirkeboka deres nå. > > Hu skal være født i 1804: > > http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/vi/person/pv00000000709203 > > Var hu fra en annen del av landet? > > Min far, Arne Mogan Olsen, sa en gang, (i en e-post), at en av min > farfars bestemødre, var etter Iver Huitfeldt. > > Vet dere noe om dette? > > Jeg har en grandonkel, i Bergstø, i Støa, som heter Idar Sandersen. > > Og han har masse slektsforskning liggende hjemme. > > Men ingen vil hjelpe han, med å kopiere, har han sagt til meg, på > telefonen, for noen år siden. > > Kanskje han kunne trengt noen sånne degn-er, eller noe sånt, til å > hjelpe han, med ting som å kopiere, osv? > > Dette var dårlig av statskirken, må jeg si. > > (Selv om jeg meldte meg ut, for noen år siden, etter å ha overhørt, i > Oslo, at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i 2003, og har flykta, til > utlandet. > > Men jeg fikk ‘S’ i kristendom, i 8. klasse, (var det vel), på Svelvik > ungdomsskole. > > Så jeg synes jeg kan sende litt rundt, til de forskjellige menighetene. > > Selv om jeg ikke er medlem i statskirken, da). > > Håper dette er i orden. > > Jeg lærte om ‘research’, da jeg studerte, ved University of > Sunderland, i 2004/05. > > Og da kom deres sognebarn Siv Hansen, (heter hu vel), fra Sætre, på > besøk, med sin unge og fargede bastardsønn, (må man vel kalle han), > Dennis. > > De var med min søster Pia, som også har en farget bastardsønn, ved navn > Daniel. > > Pia sa i 2005, at Siv led fælt, siden hu hadde blitt manisk depresiv. > > Men jeg regner med at kyrkja, i Hurum, har kontroll på både > ‘gærne-Siv’ og Idar Sandersen. > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > PS. > > Jeg var i kyrkja deres, i 2001, (var det vel). > > Pia spurte om jeg kunne dra i begravelsen til min grandonkel Gunnar Bergstø. > > For dem trengte folk, til å bære, (sa søstera mi). > > Jeg kom fram litt i seneste laget. > > Jeg syntes det var dårlig skilta, fra Oslo. > > (For dette var første og eneste gang, som jeg har kjørt, til Hurum). > > Og da jeg kom fram, så var kyrkja stappfull. > > Og jeg skulle ikke bære, likevel. > > Og jeg var en travel butikksjef, på Rimi Kalbakken. > > Så dette var jo bare tull. > > Selv om jeg såvidt huska ‘n Gunnar. > > Fra besøk i Holmsbu. > > Han gikk og liksom ‘surra’, utafor atelieret sitt. > > De hadde også besøk av den kjente maler Henrik Sørensen der, sa Idar > Sandersen, på telefonen. > > Og min grandonkel Otto Bergstø, var upopulær, og kokte over kaffen, i > Gunnar Bergstø sin begravelses-sammenkomst, i Bergstø. > > Mens Idar Sandersen var mer populær, og prata om fotballsparking og > viste fram slektsbilder, osv. > > Søstera mi Pia, var glad for å se ei kone, med krølla hår, på et av bildene. > > (For hu har krøllete hår selv. > > Muligens etter ei budeie, fra Eggdal, som jobba, på Rødgårdene, og > traff en yngre Sander Madsen vel). > > Dem hadde også en gammel gramofon. > > Og min onkel Håkon Mogan Olsen, var så glad, i å skru på gamle > radioer, sa min farmor, en gang, på 70/80-tallet, vel. > > Men da jeg viste han den gamle gramofonen, som jeg så der. > > Så klikka nesten onkel Håkon, da. > > Så det er forskjell på radioer og gramofoner, der er sikkert. > > Det kan ha vært radioer, som tyskerne konfiskerte under krigen, har > jeg lurt på, som Håkon hadde så mange av, på Sand. > > Men dere har vel andre ting å tenke på, på Hurumlandet. > > De driver vel å legger ned den fabrikken i Tofte, som lager så vondt > ‘Mosselukt’. > > Stemmer det ikke, at svenskene driver med noe sånt? > > Så jeg skjønner det, hvis dere ikke har tid, til å svare. > > Har visst også en slektning, (niese av min farfar Øivind Olsen), som > heter Marit Olsen, (eller noe sånt), på Hurumlandet. > > Hu eier i Bergstø-sameiet, sammen med blant annet meg. > > Kan dere høre om hu vil kjøpe min del, for jeg trenger penger, her i > England, (hvor jeg blir tulla fælt med, av britiske myndigheter, må > jeg si). > > På forhånd takk for eventuell hjelp! > > >   ­­




    5 attachments
    frøkken første fadder.JPG
    92K
    lars datter mor.JPG
    93K
    oline etter huitfeldt hm paint.JPG
    83K
    slektsforskning 10. februar paint.JPG
    211K
    fartøyer i støa.JPG
    172K
    PS. Her er vedleggene: frøkken første fadder lars datter mor oline etter huitfeldt hm paint slektsforskning 10. februar paint fartøyer i støa

  • Jeg sendte en e-post til Trondstad gård


    Gmail – Anne Margrethe Huitfeldt/Fwd: slekt





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Anne Margrethe Huitfeldt/Fwd: slekt





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Feb 11, 2014 at 7:31 PM



    To:
    en-bl@online.no


    Hei, jeg driver med noe slektsforskning, og tenkte at jeg måtte sende om dette, til ‘Huitfeldt-stedet’, (som vel Tronstad gård må kalles). Jeg begynte med slektsforskning, i 2009, da jeg leste i min mormors testamente, at hu arvet Holger baron Adeler, (fra Danmark, den siste etterkommer av Cort Adeler). I 2010, (se vedlagt e-post), så skrev min far til meg, at han var etter Iver Huitfeldt. Jeg har gjort noe slektsforskning, og funnet ut, at det må ha vært min tipptippoldemor Oline Hansdatter, som eventuelt var etter Iver Huitfeldt. Og Jeg har funnet ut det, at min tipptipptipptippoldefar, Hans Pedersen, muligens var sønn av Anne Margrethe Huitfeldt. For han hadde en storesøster, ved navn Sophia Amalie, som det virker som for meg, at Anne Margrethe Huitfeldt, må ha vært mora til, (siden det ikke står oppgitt noen mor, i kirkeboka, og siden at hu Anne Margrethe Huitfeldt, var ‘frøkken-første-fadder). Og mora til Hans Pedersen, blir oppgitt å være Sara Lars Datter, (men det riktige burde vel ha vært ‘Sara Larsdatter’. Så jeg undres litt over dette. Vet dere Trondstad-eierene noe om dette? Her er de aktuelle kirkebok-linkene, hos Digitalarkivet: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005650247 http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005832863 Sender også med skjermbilde-kopier og kopi av aktuell slektsforskning. Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com> Date: 2010-10-10 17:28 GMT+01:00 Subject: slekt To: erikribsskog@gmail.com det var noe jeg kom på. min bestemor, moren til øyvind fortalte meg en gang at hennes bestemor kunne føre slekten tilbake til Iver Hvitfeldt som var fra hurum. slaget i køge bukt i 1710. sjekk dette.




    4 attachments
    frøkken første fadder.JPG
    92K
    lars datter mor.JPG
    93K
    oline etter huitfeldt hm paint.JPG
    83K
    slektsforskning 10. februar paint.JPG
    211K
    PS. Her er vedleggene: frøkken første fadder lars datter mor oline etter huitfeldt hm paint slektsforskning 10. februar paint

  • Jeg sendte en ny e-post til Tollvesenet


    Gmail – Tollbetjent Leschly m.fl.





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Tollbetjent Leschly m.fl.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Feb 11, 2014 at 12:43 PM



    To:
    “Simensen, Knut Engum” <Knut.Engum.Simensen@toll.no>


    Bcc:
    she@topdanmark.dk, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>, hakabli@online.no, post@filtvetfyr.no, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, info@carecapital.com, Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>


    Hei, takk for svar! Jeg tror ikke at Mats Olsen jobbet som toller. Men han Abraham Bøckmann Leschly, er nok riktig toller, som var fadder, i min tipptippoldefar sin dåp. Så det var bra informasjon, det er helt sikkert! Mange takk for hjelp med dette. Jeg får se om jeg kontakter Riksarkivet også. Jeg får søke litt på nettet, om hva slags informasjon, som de eventuelt kan finne. Igjen takk for hjelp! Mvh. Erik Ribsskog 2014-02-11 10:59 GMT+00:00 Simensen, Knut Engum <Knut.Engum.Simensen@toll.no>: > Har nå mottatt mail`en din om Leschly m.fl. Etter en del undersøkelser har > jeg funnet noe som kanskje kan være relevant. > > Har funnet to stk. Mads Olsen (begge med d i fornavnet). > > Den ene var toller i Larvik i 1846 og var født i 1791. > > > > Den andre var toller i Holmsbu (Buskerud fylke) i 1823. Var født i 1772. > > > > Sander Magnus Madsen finner jeg ingen ting om. > > > > Når det gjelder navnet Leschly finner jeg 5 stk. med dette etternavnet. > Ingen skriver navnet med e til slutt. > > Tre av dem høres ikke ut til å ha holdt til i det distriktet vi snakker om. > Dermed står jeg igjen med 2 stk., som kan være aktuelle. > > > > Den ene heter Abraham Bøckmann Leschly, f. 2. des. 1787 i Larvik. Tidl. > løytnant i hæren. Tollbetjent i Filtvedt ca. 1800. Ble senere > overtollbetjent > > samme sted. Forflyttet til Porsgrunn 11. mai 1826 og døde 26. nov. 1844 i > embetet. > > > > Den andre er Hans Knagenhjelm Leschly, f. 17. des.1750 i Fredrikstad. Var i > tjeneste hos sin far i 20 år som skriver og fullmektig. Ble senere > > Vraker, veier og tollskriver også overkontrollør i Fredrikstad. Ble så > tollkasserer i HOLMESTRAND 1. mai 1793.  Var også postmester der. > > Avskjed fra Tollvesenet 17.juni 1811 og døde 16.feb. 1833, samme sted. > > > > Når det gjelder øvrige personalia og annen historikk er nok Riksarkivet det > rette stedet. > > Håper noe av dette kan være til hjelp. > > > > MVH > > > > Knut Engum Simensen > > tollmuseet

  • Jeg sendte en ny e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman


    Gmail – Our reference: EN- 183538





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Our reference: EN- 183538





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Mon, Feb 10, 2014 at 11:55 PM



    To:
    Micallef Pamela <Pamela.Micallef@ombudsman.org.uk>


    Cc:
    steve.rotheram.mp@parliament.uk


    Hi,
    the Adjudicator don’t accept complaints per e-mail. And neighter does the HRMC. I want you to tell these organisations to put their e-mail-addresses on their web-sites.
    Regards, Erik Ribsskog
    On Mon, Feb 10, 2014 at 9:22 AM, Micallef Pamela <Pamela.Micallef@ombudsman.org.uk> wrote:
    PROTECT
    We are committed to keeping your information secure.  As part of that commitment we have decided that when we send you information by email we may have to remove some details.  This includes information that may identify you, any other person and sometimes the body complained about. 

    Dear Sir

    Our reference: EN- 183538 (Please quote this reference in any future communication regarding this matter).


    Your complaint to the Parliamentary Ombudsman

    Thank you for your complaint of 30 January 2014 about HM Revenue & Customs (HMRC). You complain that HMRC are harassing you and are not using your correct title when addressing correspondence to you. I was sorry to learn of your concerns.


    At this time we have decided that we should wait until you have completed HMRC’s complaints process before we look at your concerns further. This is because we often find that organisations themselves are in the best position to resolve complaints about their service quickly and effectively. It is also important for organisations to have full opportunity to resolve complaints themselves before we become involved.


    In addition to their internal complaints process HMRC also have a second tier to their complaints procedure called the Adjudicator. Their role is to look at how HMRC deal with their cases. We expect you to have been to the Adjudicator and received their final decision before you bring your complaint to us.


    In order to progress your complaint you should follow the complaints process as laid down in HMRC’s complaints fact sheet which I have provided a link to below:



    If the Adjudicator is unable to resolve your complaint to your satisfaction, you can then return to the Ombudsman. If you do need to return to us, it is important that the Adjudicator have provided you with their final response to your complaint, and confirmed that there is nothing further that they can do to try to resolve your concerns. 


    At that stage you will need to ask an MP to refer your complaint to us, as we cannot consider a complaint about HMRC unless it has been referred to us by an MP. You can find out who your MP is using the following website: www.parliament.uk/mps-lords-and-offices/mps/ or by telephoning the House of Commons Information Office on: 020 7219 4272.


    The easiest way to bring your complaint to us is by completing our complaint form and then passing it to your MP to sign. I have attached a copy of our form, which can also be downloaded from our website at: www.ombudsman.org.uk.


    When you complete the form, please make sure you give us as much information as you can, as this will help us to deal with your complaint as quickly as possible.  In particular, you will need to:

    • explain what was wrong with the response(s) you have already received to your complaint;

    • say what you want us to achieve for you;

    • send us copies of any relevant correspondence and papers that you have;

    • give written permission for us to obtain any papers and records connected to the complaint; and

    • confirm whether you are taking legal action about it (because, by law, that may prevent us from looking at the complaint).

    You also ask if we can provide an email address for contacting HMRC on. I am sorry but we are not able to do this. However, HMRC’s advice line may be in a better to position to provide this information for you. You can find the telephone numbers for their centres listed on the complaints fact sheet.


    I hope this information is clear and assists you in taking your complaint forward.

    If you think our decision is wrong, you can request a review. To enable us to review our decision you must provide us with evidence that our decision was based on inaccurate information; or you have new information that was not previously available to us; or we overlooked or misunderstood your complaint. To request a review, you can complete a ‘What to do if you think our decision is wrong’ form, which is available on our website: www.ombudsman.org.uk. Alternatively, you can contact me for the form. You would need to submit your review request form to us within three months of the date of this email.


    Yours faithfully

    Pamela Micallef

    Customer Service Officer
    Parliamentary and Health Service Ombudsman

    T: 0345 015 4033
    E: Pamela.Micallef@ombudsman.org.uk


    Follow us on

    fb  twitter  linkedin



    The original of this email was scanned for viruses by Government Secure Intranet virus scanning service supplied exclusively by Cable & Wireless in partnership with MessageLabs. On leaving the GSI this email was certified virus free. All email communications with PHSO pass through the Government Secure Intranet, and may be automatically logged, monitored and/or recorded for legal purposes. The MessageLabs Anti Virus Service is the first managed service to achieve the CSIA Claims Tested Mark (CCTM Certificate Number 2006/04/0007), the UK Government quality mark initiative for information security products and services. For more information about this please visit www.cctmark.gov.uk
    PS. Her er mer om dette: ikke e-post http://www.adjudicatorsoffice.gov.uk/contact.htm

  • Jeg sendte en e-post til CreateSpace


    Gmail – RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03285172





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03285172





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Mon, Feb 10, 2014 at 10:03 PM



    To:
    CreateSpace Member Services <info@createspace.com>


    Hi, thanks for the e-mail. I’ve planned to fix one book a week, (or something like that). So I’m probably going to write to you in a week or so, about the next book. Thank you very much for the help with this! Best regards, Erik Ribsskog On Mon, Feb 10, 2014 at 9:05 PM, CreateSpace Member Services <info@createspace.com> wrote: > Hello Erik, > > Thank you for contacting us regarding the updates to your books. > > What you have planned to do is fine. Please let us know when you are ready for us to make the adjustments and what adjustments need to be made for which title. > > As always, please do not hesitate to contact us with any questions or concerns. > > Best regards, > > Brittany > CreateSpace Member Services > > Did we solve your problem? > > If yes, please click here: > http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000Zv6Cq > > If no, please click here: > http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000Zv6Cq > > > Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. > > Find help on Community and Resources. > * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa > * Resources:  www.createspace.com/resources > > Follow us on Twitter and like us on Facebook. > * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace > * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace > > Your original message: > > Hi, > > that’s very fine! > > Like I’ve updated you about earlier, I have three more books, with the > same problem. > > But I have to fix the interior first, and then I’ll update you, about > each book, when I’ve fixed the interior, (in the next weeks). > > Hope this is alright! > > Thanks again for the help with this! > > Best regards, > > Erik Ribsskog > > > On Mon, Feb 10, 2014 at 6:41 AM, CreateSpace Member Services > <info@createspace.com> wrote: >> Hello Erik, >> >> Thank you very much for contacting us in regard to your title “Min Bok 2.” >> >> I have updated your subtitle to “Del 2.” >> >> This information should display properly on the CreateSpace eStore immediately, Amazon.com and Amazon Europe sites within three to five business days and through the Expanded Distribution channels within six to eight weeks. >> >> We appreciate your support request, and I hope you find this information helpful. >> >> Best regards, >> >> Jessica >> CreateSpace Member Services >> >> Did we solve your problem? >> >> If yes, please click here: >> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZuyIT >> >> If no, please click here: >> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZuyIT >> >> >> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >> >> Find help on Community and Resources. >> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >> * Resources:  www.createspace.com/resources >> >> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >> >> Your original message: >> >> Hi, >> >> I’ve worked more with one of these books now. >> >> I was wondering if it for title id: 4563581, would be possible to >> change subtitle, from ‘Bind 2’, to ‘Del 2’? >> >> Thanks in advance for any help! >> >> Best regards, >> >> Erik Ribsskog >> >> >> ———- Forwarded message ———- >> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> >> Date: Tue, Feb 4, 2014 at 8:19 AM >> Subject: Re: Your CreateSpace Support Request / Case #03265085 >> To: CreateSpace Member Services <info@createspace.com> >> >> >> Hi, >> >> ok, thank you very much for your reply! >> >> I’ll update you later when I want the sub-titles changed then. >> >> Thanks again for the help! >> >> Best regards, >> >> Erik Ribsskog >> >> >> On Mon, Feb 3, 2014 at 9:30 PM, CreateSpace Member Services >> <info@createspace.com> wrote: >>> Hello Erik, >>> >>> Thank you for contacting us. I am happy to assist you. >>> >>> We will be more than happy to update the subtitle’s for you. However, we will not make changes to the cover or interior file. Once the cover has been updated please contact us and we will be able to update the subtitle as well. Please note you will not need to create a new title ID to make these changes. >>> >>> As a reminder, to edit or revise your title, log in to your Member Account and click on your title’s name. Then, under the “Setup” section, click “Interior” or “Cover” and “Change.” >>> >>> You will then be able to upload your new file(s), which will take the place of the current file(s) associated with your book. We will review the new file(s) within 24 hours to make sure they meet our requirements and notify you of our findings via e-mail. When your book file(s) meet all requirements, you may view a digital proof, order a printed proof, or approve the proof and enable your distribution channels. >>> >>> If you are making changes to your content, please remember that you cannot edit the ISBN barcode. Also, if your book’s status is “In Process,” you will be unable to upload revised file(s), as our teams are reviewing your most recent upload. If your book’s status is “Available” and you upload new files, your book will become unavailable for purchase. Your title will remain unavailable for purchase until you have made your title available again by reviewing and approving a new proof during the “Review” phase of the title setup. Any orders placed for your book, prior to it becoming unavailable for purchase, will be fulfilled using the previously approved files. >>> >>> As always if you have any additional questions or concerns please feel free to contact us. >>> >>> Best regards, >>> >>> Ashelynn >>> CreateSpace Member Services >>> >>> Did we solve your problem? >>> >>> If yes, please click here: >>> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZDxuO >>> >>> If no, please click here: >>> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZDxuO >>> >>> >>> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >>> >>> Find help on Community and Resources. >>> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >>> * Resources:  www.createspace.com/resources >>> >>> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >>> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >>> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >>> >>> Your original message: >>> >>> Hi, >>> >>> thank you for your for fixing this problem. >>> >>> I also have four other books, with the same problem. >>> >>> https://tsw.createspace.com/title/4563581 >>> >>> If you could change from ‘Bind 2’ to ‘Del 2’ on the cover-page, please. >>> >>> And on page 1. >>> >>> And on the back of the cover. >>> >>> And for the subtitle-name. >>> >>> And the same with these three books, (the same four changes, for these >>> three books as well): >>> >>> https://tsw.createspace.com/title/4493470 >>> >>> https://tsw.createspace.com/title/4509770 >>> >>> https://tsw.createspace.com/title/4518607 >>> >>> That would have been very fine, if you have the time, to do this. >>> >>> Or else, I could just make the books from scratch. >>> >>> But then I would need to use new ISBN-numbers. >>> >>> And those cost you money, don’t they? >>> >>> (I found out, I shouldn’t call the books ‘bind’, because they are >>> really paperback. >>> >>> And these were first e-books, so I wasn’t used with splitting them up, >>> before I got them on CreateSpace). >>> >>> Thanks in advance for any help with this! >>> >>> Best regards, >>> >>> Erik Ribsskog >>> >>> >>> On Mon, Jan 6, 2014 at 6:08 PM, CreateSpace Member Services >>> <info@createspace.com> wrote: >>>> Hello Erik, >>>> >>>> Thank you for contacting us in regard to updating the subtitle name of title “Min Bok 2.” It is our pleasure to be of help to you. >>>> >>>> We are happy to inform you that the requested update has been successfully made and the subtitle name now reads as “Del 1.” This correction will immediately reflect on the CreateSpace eStore, however, may take up to 5 business days to reflect on any Amazon websites. Please keep in mind any Expanded Distribution channels, if selected, may take six to eight weeks to reflect the change. >>>> >>>> We’re happy to have made the change for you and, as always, please feel free to contact us if you have any additional questions or concerns; our Member Services team would be happy to assist you. We are available 24 hours a day, 7 days a week through the “Contact Us” button within your Member Account. >>>> >>>> Best regards, >>>> >>>> Shaun >>>> CreateSpace Member Services >>>> >>>> Did we solve your problem? >>>> >>>> If yes, please click here: >>>> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000YbmaA >>>> >>>> If no, please click here: >>>> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000YbmaA >>>> >>>> >>>> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >>>> >>>> Find help on Community and Resources. >>>> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >>>> * Resources:  www.createspace.com/resources >>>> >>>> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >>>> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >>>> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >>>> >>>> Your original message: >>>> >>>> Hi, >>>> >>>> I was wondering if it for title id: 4551582, would be possible to change subtitle, from ‘Bind 1’, to ‘Del 1’? >>>> >>>> Thanks in advance for any help! >>>> >>>> Yours sincerely, >>>> >>>> Erik Ribsskog >>>> >>>> >>> >>> Best regards, >> >> > >

  • Jeg sendte en ny e-post til CreateSpace


    Gmail – RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03283232





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03283232





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Mon, Feb 10, 2014 at 5:46 PM



    To:
    CreateSpace Member Services <info@createspace.com>


    Hi, that’s very fine! Like I’ve updated you about earlier, I have three more books, with the same problem. But I have to fix the interior first, and then I’ll update you, about each book, when I’ve fixed the interior, (in the next weeks). Hope this is alright! Thanks again for the help with this! Best regards, Erik Ribsskog On Mon, Feb 10, 2014 at 6:41 AM, CreateSpace Member Services <info@createspace.com> wrote: > Hello Erik, > > Thank you very much for contacting us in regard to your title “Min Bok 2.” > > I have updated your subtitle to “Del 2.” > > This information should display properly on the CreateSpace eStore immediately, Amazon.com and Amazon Europe sites within three to five business days and through the Expanded Distribution channels within six to eight weeks. > > We appreciate your support request, and I hope you find this information helpful. > > Best regards, > > Jessica > CreateSpace Member Services > > Did we solve your problem? > > If yes, please click here: > http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZuyIT > > If no, please click here: > http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZuyIT > > > Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. > > Find help on Community and Resources. > * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa > * Resources:  www.createspace.com/resources > > Follow us on Twitter and like us on Facebook. > * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace > * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace > > Your original message: > > Hi, > > I’ve worked more with one of these books now. > > I was wondering if it for title id: 4563581, would be possible to > change subtitle, from ‘Bind 2’, to ‘Del 2’? > > Thanks in advance for any help! > > Best regards, > > Erik Ribsskog > > > ———- Forwarded message ———- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: Tue, Feb 4, 2014 at 8:19 AM > Subject: Re: Your CreateSpace Support Request / Case #03265085 > To: CreateSpace Member Services <info@createspace.com> > > > Hi, > > ok, thank you very much for your reply! > > I’ll update you later when I want the sub-titles changed then. > > Thanks again for the help! > > Best regards, > > Erik Ribsskog > > > On Mon, Feb 3, 2014 at 9:30 PM, CreateSpace Member Services > <info@createspace.com> wrote: >> Hello Erik, >> >> Thank you for contacting us. I am happy to assist you. >> >> We will be more than happy to update the subtitle’s for you. However, we will not make changes to the cover or interior file. Once the cover has been updated please contact us and we will be able to update the subtitle as well. Please note you will not need to create a new title ID to make these changes. >> >> As a reminder, to edit or revise your title, log in to your Member Account and click on your title’s name. Then, under the “Setup” section, click “Interior” or “Cover” and “Change.” >> >> You will then be able to upload your new file(s), which will take the place of the current file(s) associated with your book. We will review the new file(s) within 24 hours to make sure they meet our requirements and notify you of our findings via e-mail. When your book file(s) meet all requirements, you may view a digital proof, order a printed proof, or approve the proof and enable your distribution channels. >> >> If you are making changes to your content, please remember that you cannot edit the ISBN barcode. Also, if your book’s status is “In Process,” you will be unable to upload revised file(s), as our teams are reviewing your most recent upload. If your book’s status is “Available” and you upload new files, your book will become unavailable for purchase. Your title will remain unavailable for purchase until you have made your title available again by reviewing and approving a new proof during the “Review” phase of the title setup. Any orders placed for your book, prior to it becoming unavailable for purchase, will be fulfilled using the previously approved files. >> >> As always if you have any additional questions or concerns please feel free to contact us. >> >> Best regards, >> >> Ashelynn >> CreateSpace Member Services >> >> Did we solve your problem? >> >> If yes, please click here: >> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZDxuO >> >> If no, please click here: >> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZDxuO >> >> >> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >> >> Find help on Community and Resources. >> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >> * Resources:  www.createspace.com/resources >> >> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >> >> Your original message: >> >> Hi, >> >> thank you for your for fixing this problem. >> >> I also have four other books, with the same problem. >> >> https://tsw.createspace.com/title/4563581 >> >> If you could change from ‘Bind 2’ to ‘Del 2’ on the cover-page, please. >> >> And on page 1. >> >> And on the back of the cover. >> >> And for the subtitle-name. >> >> And the same with these three books, (the same four changes, for these >> three books as well): >> >> https://tsw.createspace.com/title/4493470 >> >> https://tsw.createspace.com/title/4509770 >> >> https://tsw.createspace.com/title/4518607 >> >> That would have been very fine, if you have the time, to do this. >> >> Or else, I could just make the books from scratch. >> >> But then I would need to use new ISBN-numbers. >> >> And those cost you money, don’t they? >> >> (I found out, I shouldn’t call the books ‘bind’, because they are >> really paperback. >> >> And these were first e-books, so I wasn’t used with splitting them up, >> before I got them on CreateSpace). >> >> Thanks in advance for any help with this! >> >> Best regards, >> >> Erik Ribsskog >> >> >> On Mon, Jan 6, 2014 at 6:08 PM, CreateSpace Member Services >> <info@createspace.com> wrote: >>> Hello Erik, >>> >>> Thank you for contacting us in regard to updating the subtitle name of title “Min Bok 2.” It is our pleasure to be of help to you. >>> >>> We are happy to inform you that the requested update has been successfully made and the subtitle name now reads as “Del 1.” This correction will immediately reflect on the CreateSpace eStore, however, may take up to 5 business days to reflect on any Amazon websites. Please keep in mind any Expanded Distribution channels, if selected, may take six to eight weeks to reflect the change. >>> >>> We’re happy to have made the change for you and, as always, please feel free to contact us if you have any additional questions or concerns; our Member Services team would be happy to assist you. We are available 24 hours a day, 7 days a week through the “Contact Us” button within your Member Account. >>> >>> Best regards, >>> >>> Shaun >>> CreateSpace Member Services >>> >>> Did we solve your problem? >>> >>> If yes, please click here: >>> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000YbmaA >>> >>> If no, please click here: >>> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000YbmaA >>> >>> >>> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage. >>> >>> Find help on Community and Resources. >>> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa >>> * Resources:  www.createspace.com/resources >>> >>> Follow us on Twitter and like us on Facebook. >>> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace >>> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace >>> >>> Your original message: >>> >>> Hi, >>> >>> I was wondering if it for title id: 4551582, would be possible to change subtitle, from ‘Bind 1’, to ‘Del 1’? >>> >>> Thanks in advance for any help! >>> >>> Yours sincerely, >>> >>> Erik Ribsskog >>> >>> >> >> Best regards, > >

  • Jeg sendte en e-post til Tollvesenet


    Gmail – Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Mon, Feb 10, 2014 at 5:41 PM



    To:
    Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>


    Cc:
    Oslo@toll.no


    Bcc:
    she@topdanmark.dk, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>, hakabli@online.no, post@filtvetfyr.no, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, info@carecapital.com


    Hei, det var en god ide! Jeg sender en kopi, av denne e-posten, til dem. Så kanskje de kan finne ut av det. Igjen takk for svar! Mvh. Erik Ribsskog 2014-02-10 12:36 GMT+00:00 Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>: > Hallo > > Du kan ta kontakt med Norsk tollmuseum i Oslo .Vi her på infosenter for Tollregion Sør -Norge kan ikke hjelpe.  Norsk Tollmuseum kan kanskje bidra med hjelp Telefonnummer er 22 86 03 00   E-postadresse    Oslo@toll.no > > Vennlig Hilsen > Tollregion Sør Norge > Infosenter > Tlf.03012 > > > > —–Opprinnelig melding—– > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com] > Sendt: 9. februar 2014 16:27 > Til: Tollregion Sør-Norge > Kopi: Frank Tangen; svelvik.menighet@svelvik.kirken.no; Postmottak.Rådmann / Hurum kommune; hakabli@online.no; Sigdal og Eggedal Turistservice as; post@filtvetfyr.no; Tollregion Oslo og Akershus > Emne: Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand > > Hei, > > jeg driver med noe slektsforskning, og finner ikke i kirkebøkene, hvor min tipptipptippoldefar, (min farfars farfars farfar, blir det vel), Mats Olsen, var fra. > > Jeg prøver å finne giftemålet hans, med Ingeborg Olsdatter, (også kalt Ingeborg John.), i kirkebøkene, for Hurum, men klarer ikke å finne det. > > En toldbetjent Leschlye, var fadder, i min tipptippoldefar, (Sander Magnus Madsen), sin dåp. > > Vet dere mer om disse? > > Var de fra Hurumlandet? > > (Siden tolleren deres var med i dåpen, mener jeg). > > På forhånd takk for eventuell hjelp! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > Jeg vedlegger skjermbilde-kopi. > > Linken hos Digitalarkivet er forresten: > > http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000006104474

  • Faren min mente at en av hans fars bestemødre, (var det vel), var etter sjøhelten Iver Huitfelt, (som bodde, på Hurumlandet). Men hvem kan det være? Hm

    huitfelt hurum

    http://www.tronstadgaard.no/pictures/pressemeldinger/klar_for_publikum.jpg

    PS.

    Her er mer om dette:

    iver huitfelt

    PS 2.

    Øivinds mor, det var Ingeborg Olsen, (fra Svelvik).

    Hu var datter, av den svenske skomakeren Olof Olsson (Brunmark).

    Og hu hadde to bestemødre.

    Nemlig Maria Lovisa Westerberg, (fra Sverige).

    Og hu var vel neppe etter Iver Huitfeldt, fra Hurum.

    Det må nok ha vært Ingeborg Olsen sin mormor, som eventuelt var etter Iver Huitfeldt da.

    Og det blir Oline Hansdatter, fra Nesbygda vel.

    Hu har jeg ikke søkt så mye om foreldrene til osv., (sånn som jeg husker det).

    Men jeg får kanskje prøve, å heller finne ut mer om henne, da.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    øivinds mor mormor

    PS 4.

    Hu Oline var visst etter Hans Olsen og Maren Kristine Hansdatter:

    oline etter

    http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=117&uid=205465&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R%25B2016%25001%2581B%25C5J%25D6%2599V%2586%2586%25E6%25D6%25B5%2500%25C9%253A%2509%25EA

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    nøsterud eje

    http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005980848

    PS 6.

    Maren Hansdatter var visst fra Holmsbu, (som vel også er adressen, til Tronstad gård, hvor Iver Huitfeldt bodde):

    maren fra holmsbu

    http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=33&uid=205968&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R%25B2016%25001%2581B%25C5J%25D6%2599V%25C6%25C6%25D6%25B5%2500%25BF%25A8%2509%25B7