johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til Hurum kirke


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe




    Gmail
    Erik Ribsskog


    Oppdatering/Fwd: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe



    Erik Ribsskog


    Thu, Feb 6, 2014 at 3:16 PM

    To:
    Frank Tangen
    Cc:
    Sigdal og Eggedal Turistservice as , svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” , hakabli@online.no
    Hei, det blir jo som noe sodomitt-greier. At tre grandonkler/brødre, skal bo sånn. (Også med to forskjellige etternavn og). Og mer grammofon. Da er det vel bedre i Rødtangen. Hvor sola vel dukker opp tidligere om morgenen. Mener jeg å huske, fra en klassetur, til en bukt ved Tofte, (cirka en kilometer i retning Rødtangen), da jeg gikk i åttende klasse vel, på Svelvik ungdomsskole. Da kom sola sørfra, (fra Rødtangen liksom), mener jeg å huske. Mvh. Erik Ribsskog PS. Sender også med siste versjon av slektsforskningen. PS 2. Hvorfor heter det Trollebogen, der disse granonklene mine bor/bodde. Het det noe annet i før-kristelig tid, liksom. Hm. ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-06 11:44 GMT+00:00 Subject: Re: Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe To: Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no> Cc: Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no> Hei, mange takk for svar! Foreldra til ‘n Anders Olsen, (min tipptippoldefar), var fra Kios. Så jeg har sendt til Gøril Kjos Mørk, som var min kollega på CC Storkjøp, i Drammen, på 80-tallet, og naboen til slektsfabrikken vår, på Sand, (som nå er nedlagt), på 70/80-tallet. For jeg fant noe mer, om ‘n Anders Olsen. Det er hu Ingeborg Karine Olsdatter, som jeg lurer litt på. Men jeg får lete mer, i kirkeboka, osv. Dessuten, så er det også ei budeie, fra rødgårdene og Eggedal. (Gunild Olsdatter). Hu har jeg sendt om, til Eggedal. Men de fant henne ikke der. Så om det er noe tullball? Hm. Jeg får sende det litt rundt, tror jeg. Det at min farfar Øivind hadde tre brødre, på Hurumlandet, som alle bodde sammen, og var ungkarer. (Idar Sandersen, Gunnar Bergstø og Otto Bergstø). Det er vel litt rart. Og hu niesa dems Marit, er vel ‘ungkar’ og, tror jeg. (Selv om jeg ikke kan huske å ha møtt henne, så jeg tørr ikke å si det helt sikkert). Mange takk for svar, ihvertfall! Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg så i kirkeboka, at det var ei Ingebor Karine Rasmusdatter, fra Strømmen, som var født, på rundt den tida, som hu Ingeborg Karine Olsdatter, som jeg leita etter, i kirkeboka. Men det kan vel ikke være samme person? Jeg får lete mer i kirkeboka, tror jeg. Og kanskje skrive på slektforsknings-nettsteder, hvis jeg ikke finner noe der. Igjen takk for svar! 2014-02-06 11:29 GMT+00:00 Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>: > Hei! > Dette er en interessant historie. > Slektsforskning er populært for tiden, og vi får mange henvendelser om slike > spørsmål. Kirkekontoret kan dessverre ikke prioritere disse spørsmålene, men > vi tar vare på dem og besvarer etter hvert som vi har kapasitet. Vi vurderer > et samarbeid med det lokale historielaget for å kunne yte bedre service. > > Mvh > Frank Tangen > Kirkeverge > > > On Wed, 5 Feb 2014 07:11 PM, Erik Ribsskog &lt;eribsskog@gmail.com> > wrote: > > Hei, > > jeg driver med noe slektsforskning, og har nå funnet to ‘dumme’ > tipptippoldeforeldre, fra Hurum. > > Det er min tipptippoldemor Ingeborg Karine Olsdatter. > > Og hennes ektemann Anders Olsen. > > (Se vedlagt ark). > > De hadde jo begge fedre, som het Ole. > > Er disse ‘innavla’ da, tror dere? > > Jeg klarte ikke å finne fødselen for hu Ingeborg Karine Olsdatter, i > kirkeboka deres nå. > > Hu skal være født i 1804: > > http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/vi/person/pv00000000709203 > > Var hu fra en annen del av landet? > > Min far, Arne Mogan Olsen, sa en gang, (i en e-post), at en av min > farfars bestemødre, var etter Iver Huitfeldt. > > Vet dere noe om dette? > > Jeg har en grandonkel, i Bergstø, i Støa, som heter Idar Sandersen. > > Og han har masse slektsforskning liggende hjemme. > > Men ingen vil hjelpe han, med å kopiere, har han sagt til meg, på > telefonen, for noen år siden. > > Kanskje han kunne trengt noen sånne degn-er, eller noe sånt, til å > hjelpe han, med ting som å kopiere, osv? > > Dette var dårlig av statskirken, må jeg si. > > (Selv om jeg meldte meg ut, for noen år siden, etter å ha overhørt, i > Oslo, at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i 2003, og har flykta, til > utlandet. > > Men jeg fikk ‘S’ i kristendom, i 8. klasse, (var det vel), på Svelvik > ungdomsskole. > > Så jeg synes jeg kan sende litt rundt, til de forskjellige menighetene. > > Selv om jeg ikke er medlem i statskirken, da). > > Håper dette er i orden. > > Jeg lærte om ‘research’, da jeg studerte, ved University of > Sunderland, i 2004/05. > > Og da kom deres sognebarn Siv Hansen, (heter hu vel), fra Sætre, på > besøk, med sin unge og fargede bastardsønn, (må man vel kalle han), > Dennis. > > De var med min søster Pia, som også har en farget bastardsønn, ved navn > Daniel. > > Pia sa i 2005, at Siv led fælt, siden hu hadde blitt manisk depresiv. > > Men jeg regner med at kyrkja, i Hurum, har kontroll på både > ‘gærne-Siv’ og Idar Sandersen. > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > PS. > > Jeg var i kyrkja deres, i 2001, (var det vel). > > Pia spurte om jeg kunne dra i begravelsen til min grandonkel Gunnar Bergstø. > > For dem trengte folk, til å bære, (sa søstera mi). > > Jeg kom fram litt i seneste laget. > > Jeg syntes det var dårlig skilta, fra Oslo. > > (For dette var første og eneste gang, som jeg har kjørt, til Hurum). > > Og da jeg kom fram, så var kyrkja stappfull. > > Og jeg skulle ikke bære, likevel. > > Og jeg var en travel butikksjef, på Rimi Kalbakken. > > Så dette var jo bare tull. > > Selv om jeg såvidt huska ‘n Gunnar. > > Fra besøk i Holmsbu. > > Han gikk og liksom ‘surra’, utafor atelieret sitt. > > De hadde også besøk av den kjente maler Henrik Sørensen der, sa Idar > Sandersen, på telefonen. > > Og min grandonkel Otto Bergstø, var upopulær, og kokte over kaffen, i > Gunnar Bergstø sin begravelses-sammenkomst, i Bergstø. > > Mens Idar Sandersen var mer populær, og prata om fotballsparking og > viste fram slektsbilder, osv. > > Søstera mi Pia, var glad for å se ei kone, med krølla hår, på et av bildene. > > (For hu har krøllete hår selv. > > Muligens etter ei budeie, fra Eggdal, som jobba, på Rødgårdene, og > traff en yngre Sander Madsen vel). > > Dem hadde også en gammel gramofon. > > Og min onkel Håkon Mogan Olsen, var så glad, i å skru på gamle > radioer, sa min farmor, en gang, på 70/80-tallet, vel. > > Men da jeg viste han den gamle gramofonen, som jeg så der. > > Så klikka nesten onkel Håkon, da. > > Så det er forskjell på radioer og gramofoner, der er sikkert. > > Det kan ha vært radioer, som tyskerne konfiskerte under krigen, har > jeg lurt på, som Håkon hadde så mange av, på Sand. > > Men dere har vel andre ting å tenke på, på Hurumlandet. > > De driver vel å legger ned den fabrikken i Tofte, som lager så vondt > ‘Mosselukt’. > > Stemmer det ikke, at svenskene driver med noe sånt? > > Så jeg skjønner det, hvis dere ikke har tid, til å svare. > > Har visst også en slektning, (niese av min farfar Øivind Olsen), som > heter Marit Olsen, (eller noe sånt), på Hurumlandet. > > Hu eier i Bergstø-sameiet, sammen med blant annet meg. > > Kan dere høre om hu vil kjøpe min del, for jeg trenger penger, her i > England, (hvor jeg blir tulla fælt med, av britiske myndigheter, må > jeg si). > > På forhånd takk for eventuell hjelp! > > >   ­­


    slektsforskning 6. februar.jpg
    198K
    PS. Her er vedlegget: slektsforskning 6. februar

  • Jeg sendte en ny e-post til Hurum kirke


    Gmail – Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Thu, Feb 6, 2014 at 11:44 AM



    To:
    Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>


    Cc:
    Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>


    Bcc:
    hakabli@online.no, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no


    Hei, mange takk for svar! Foreldra til ‘n Anders Olsen, (min tipptippoldefar), var fra Kios. Så jeg har sendt til Gøril Kjos Mørk, som var min kollega på CC Storkjøp, i Drammen, på 80-tallet, og naboen til slektsfabrikken vår, på Sand, (som nå er nedlagt), på 70/80-tallet. For jeg fant noe mer, om ‘n Anders Olsen. Det er hu Ingeborg Karine Olsdatter, som jeg lurer litt på. Men jeg får lete mer, i kirkeboka, osv. Dessuten, så er det også ei budeie, fra rødgårdene og Eggedal. (Gunild Olsdatter). Hu har jeg sendt om, til Eggedal. Men de fant henne ikke der. Så om det er noe tullball? Hm. Jeg får sende det litt rundt, tror jeg. Det at min farfar Øivind hadde tre brødre, på Hurumlandet, som alle bodde sammen, og var ungkarer. (Idar Sandersen, Gunnar Bergstø og Otto Bergstø). Det er vel litt rart. Og hu niesa dems Marit, er vel ‘ungkar’ og, tror jeg. (Selv om jeg ikke kan huske å ha møtt henne, så jeg tørr ikke å si det helt sikkert). Mange takk for svar, ihvertfall! Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg så i kirkeboka, at det var ei Ingebor Karine Rasmusdatter, fra Strømmen, som var født, på rundt den tida, som hu Ingeborg Karine Olsdatter, som jeg leita etter, i kirkeboka. Men det kan vel ikke være samme person? Jeg får lete mer i kirkeboka, tror jeg. Og kanskje skrive på slektforsknings-nettsteder, hvis jeg ikke finner noe der. Igjen takk for svar! 2014-02-06 11:29 GMT+00:00 Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>: > Hei! > Dette er en interessant historie. > Slektsforskning er populært for tiden, og vi får mange henvendelser om slike > spørsmål. Kirkekontoret kan dessverre ikke prioritere disse spørsmålene, men > vi tar vare på dem og besvarer etter hvert som vi har kapasitet. Vi vurderer > et samarbeid med det lokale historielaget for å kunne yte bedre service. > > Mvh > Frank Tangen > Kirkeverge > > > On Wed, 5 Feb 2014 07:11 PM, Erik Ribsskog &lt;eribsskog@gmail.com&gt; > wrote: > > Hei, > > jeg driver med noe slektsforskning, og har nå funnet to ‘dumme’ > tipptippoldeforeldre, fra Hurum. > > Det er min tipptippoldemor Ingeborg Karine Olsdatter. > > Og hennes ektemann Anders Olsen. > > (Se vedlagt ark). > > De hadde jo begge fedre, som het Ole. > > Er disse ‘innavla’ da, tror dere? > > Jeg klarte ikke å finne fødselen for hu Ingeborg Karine Olsdatter, i > kirkeboka deres nå. > > Hu skal være født i 1804: > > http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/vi/person/pv00000000709203 > > Var hu fra en annen del av landet? > > Min far, Arne Mogan Olsen, sa en gang, (i en e-post), at en av min > farfars bestemødre, var etter Iver Huitfeldt. > > Vet dere noe om dette? > > Jeg har en grandonkel, i Bergstø, i Støa, som heter Idar Sandersen. > > Og han har masse slektsforskning liggende hjemme. > > Men ingen vil hjelpe han, med å kopiere, har han sagt til meg, på > telefonen, for noen år siden. > > Kanskje han kunne trengt noen sånne degn-er, eller noe sånt, til å > hjelpe han, med ting som å kopiere, osv? > > Dette var dårlig av statskirken, må jeg si. > > (Selv om jeg meldte meg ut, for noen år siden, etter å ha overhørt, i > Oslo, at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i 2003, og har flykta, til > utlandet. > > Men jeg fikk ‘S’ i kristendom, i 8. klasse, (var det vel), på Svelvik > ungdomsskole. > > Så jeg synes jeg kan sende litt rundt, til de forskjellige menighetene. > > Selv om jeg ikke er medlem i statskirken, da). > > Håper dette er i orden. > > Jeg lærte om ‘research’, da jeg studerte, ved University of > Sunderland, i 2004/05. > > Og da kom deres sognebarn Siv Hansen, (heter hu vel), fra Sætre, på > besøk, med sin unge og fargede bastardsønn, (må man vel kalle han), > Dennis. > > De var med min søster Pia, som også har en farget bastardsønn, ved navn > Daniel. > > Pia sa i 2005, at Siv led fælt, siden hu hadde blitt manisk depresiv. > > Men jeg regner med at kyrkja, i Hurum, har kontroll på både > ‘gærne-Siv’ og Idar Sandersen. > > På forhånd takk for eventuelt svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > PS. > > Jeg var i kyrkja deres, i 2001, (var det vel). > > Pia spurte om jeg kunne dra i begravelsen til min grandonkel Gunnar Bergstø. > > For dem trengte folk, til å bære, (sa søstera mi). > > Jeg kom fram litt i seneste laget. > > Jeg syntes det var dårlig skilta, fra Oslo. > > (For dette var første og eneste gang, som jeg har kjørt, til Hurum). > > Og da jeg kom fram, så var kyrkja stappfull. > > Og jeg skulle ikke bære, likevel. > > Og jeg var en travel butikksjef, på Rimi Kalbakken. > > Så dette var jo bare tull. > > Selv om jeg såvidt huska ‘n Gunnar. > > Fra besøk i Holmsbu. > > Han gikk og liksom ‘surra’, utafor atelieret sitt. > > De hadde også besøk av den kjente maler Henrik Sørensen der, sa Idar > Sandersen, på telefonen. > > Og min grandonkel Otto Bergstø, var upopulær, og kokte over kaffen, i > Gunnar Bergstø sin begravelses-sammenkomst, i Bergstø. > > Mens Idar Sandersen var mer populær, og prata om fotballsparking og > viste fram slektsbilder, osv. > > Søstera mi Pia, var glad for å se ei kone, med krølla hår, på et av bildene. > > (For hu har krøllete hår selv. > > Muligens etter ei budeie, fra Eggdal, som jobba, på Rødgårdene, og > traff en yngre Sander Madsen vel). > > Dem hadde også en gammel gramofon. > > Og min onkel Håkon Mogan Olsen, var så glad, i å skru på gamle > radioer, sa min farmor, en gang, på 70/80-tallet, vel. > > Men da jeg viste han den gamle gramofonen, som jeg så der. > > Så klikka nesten onkel Håkon, da. > > Så det er forskjell på radioer og gramofoner, der er sikkert. > > Det kan ha vært radioer, som tyskerne konfiskerte under krigen, har > jeg lurt på, som Håkon hadde så mange av, på Sand. > > Men dere har vel andre ting å tenke på, på Hurumlandet. > > De driver vel å legger ned den fabrikken i Tofte, som lager så vondt > ‘Mosselukt’. > > Stemmer det ikke, at svenskene driver med noe sånt? > > Så jeg skjønner det, hvis dere ikke har tid, til å svare. > > Har visst også en slektning, (niese av min farfar Øivind Olsen), som > heter Marit Olsen, (eller noe sånt), på Hurumlandet. > > Hu eier i Bergstø-sameiet, sammen med blant annet meg. > > Kan dere høre om hu vil kjøpe min del, for jeg trenger penger, her i > England, (hvor jeg blir tulla fælt med, av britiske myndigheter, må > jeg si). > > På forhånd takk for eventuell hjelp! > > >   ­­

  • Jeg sendte en e-post til Hurum kirke


    Gmail – Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe




    Gmail
    Erik Ribsskog


    Tippoldemor Hanne Wilhelmine Andersdatter fra Holmsboe



    Erik Ribsskog


    Wed, Feb 5, 2014 at 7:11 PM

    To:
    kirkevergen@kirken-hurum.no
    Cc:
    svelvik.menighet@svelvik.kirken.no
    Hei, jeg driver med noe slektsforskning, og har nå funnet to ‘dumme’ tipptippoldeforeldre, fra Hurum. Det er min tipptippoldemor Ingeborg Karine Olsdatter. Og hennes ektemann Anders Olsen. (Se vedlagt ark). De hadde jo begge fedre, som het Ole. Er disse ‘innavla’ da, tror dere? Jeg klarte ikke å finne fødselen for hu Ingeborg Karine Olsdatter, i kirkeboka deres nå. Hu skal være født i 1804: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/vi/person/pv00000000709203 Var hu fra en annen del av landet? Min far, Arne Mogan Olsen, sa en gang, (i en e-post), at en av min farfars bestemødre, var etter Iver Huitfeldt. Vet dere noe om dette? Jeg har en grandonkel, i Bergstø, i Støa, som heter Idar Sandersen. Og han har masse slektsforskning liggende hjemme. Men ingen vil hjelpe han, med å kopiere, har han sagt til meg, på telefonen, for noen år siden. Kanskje han kunne trengt noen sånne degn-er, eller noe sånt, til å hjelpe han, med ting som å kopiere, osv? Dette var dårlig av statskirken, må jeg si. (Selv om jeg meldte meg ut, for noen år siden, etter å ha overhørt, i Oslo, at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i 2003, og har flykta, til utlandet. Men jeg fikk ‘S’ i kristendom, i 8. klasse, (var det vel), på Svelvik ungdomsskole. Så jeg synes jeg kan sende litt rundt, til de forskjellige menighetene. Selv om jeg ikke er medlem i statskirken, da). Håper dette er i orden. Jeg lærte om ‘research’, da jeg studerte, ved University of Sunderland, i 2004/05. Og da kom deres sognebarn Siv Hansen, (heter hu vel), fra Sætre, på besøk, med sin unge og fargede bastardsønn, (må man vel kalle han), Dennis. De var med min søster Pia, som også har en farget bastardsønn, ved navn Daniel. Pia sa i 2005, at Siv led fælt, siden hu hadde blitt manisk depresiv. Men jeg regner med at kyrkja, i Hurum, har kontroll på både ‘gærne-Siv’ og Idar Sandersen. På forhånd takk for eventuelt svar! Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg var i kyrkja deres, i 2001, (var det vel). Pia spurte om jeg kunne dra i begravelsen til min grandonkel Gunnar Bergstø. For dem trengte folk, til å bære, (sa søstera mi). Jeg kom fram litt i seneste laget. Jeg syntes det var dårlig skilta, fra Oslo. (For dette var første og eneste gang, som jeg har kjørt, til Hurum). Og da jeg kom fram, så var kyrkja stappfull. Og jeg skulle ikke bære, likevel. Og jeg var en travel butikksjef, på Rimi Kalbakken. Så dette var jo bare tull. Selv om jeg såvidt huska ‘n Gunnar. Fra besøk i Holmsbu. Han gikk og liksom ‘surra’, utafor atelieret sitt. De hadde også besøk av den kjente maler Henrik Sørensen der, sa Idar Sandersen, på telefonen. Og min grandonkel Otto Bergstø, var upopulær, og kokte over kaffen, i Gunnar Bergstø sin begravelses-sammenkomst, i Bergstø. Mens Idar Sandersen var mer populær, og prata om fotballsparking og viste fram slektsbilder, osv. Søstera mi Pia, var glad for å se ei kone, med krølla hår, på et av bildene. (For hu har krøllete hår selv. Muligens etter ei budeie, fra Eggdal, som jobba, på Rødgårdene, og traff en yngre Sander Madsen vel). Dem hadde også en gammel gramofon. Og min onkel Håkon Mogan Olsen, var så glad, i å skru på gamle radioer, sa min farmor, en gang, på 70/80-tallet, vel. Men da jeg viste han den gamle gramofonen, som jeg så der. Så klikka nesten onkel Håkon, da. Så det er forskjell på radioer og gramofoner, der er sikkert. Det kan ha vært radioer, som tyskerne konfiskerte under krigen, har jeg lurt på, som Håkon hadde så mange av, på Sand. Men dere har vel andre ting å tenke på, på Hurumlandet. De driver vel å legger ned den fabrikken i Tofte, som lager så vondt ‘Mosselukt’. Stemmer det ikke, at svenskene driver med noe sånt? Så jeg skjønner det, hvis dere ikke har tid, til å svare. Har visst også en slektning, (niese av min farfar Øivind Olsen), som heter Marit Olsen, (eller noe sånt), på Hurumlandet. Hu eier i Bergstø-sameiet, sammen med blant annet meg. Kan dere høre om hu vil kjøpe min del, for jeg trenger penger, her i England, (hvor jeg blir tulla fælt med, av britiske myndigheter, må jeg si). På forhånd takk for eventuell hjelp!


    dumme tipptippoldeforeldre.JPG
    194K
    PS. dumme tipptippoldeforeldre

  • Jeg sendte en ny e-post til Karlstad bibliotek


    Gmail – Ang. Brunmark-frugan/Fwd: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet





    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Ang. Brunmark-frugan/Fwd: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Wed, Feb 5, 2014 at 3:47 PM



    To:
    biblioteket@karlstad.se


    Cc:
    svelvik.menighet@svelvik.kirken.no


    Hei, ja, jeg fant det faktisk i går kveld: http://aforum.genealogi.se/discus/messages/44/11337.html?1335085230 De var fra Eda, og mine tipptippoldeforeldre het Olof Brunmark, (sønn av Johan Brunmark), og han var gift med en Stockholm-dame, ved navn Maria Lovisa Westerberg. (Så det var kanskje derfor at han tippoldefaren min, flytta til Norge, siden mora var fra Stockholm. Hva vet jeg). Det stod feil navn i kirkeboka, for Strømm, for faren, (når de skreiv om giftemålet til min svenske tippoldefar, med min tippoldemor Randi Kittilsdatter, fra Nesbygda). (Det stod at han var født i 1835. Men det riktige var 1834. Og det stod at faren het Olof Nilson. Men det riktige skal visst være Olof Brunmark (Johanson): http://www.geni.com/people/Olof-Brunmark/6000000009171077476 Så dette var kanskje såkalte ‘kinesere’/’kippere’, som de sier, i Oslo. Hva vet jeg). De arvet også Brunmark, (av en W. Carlberg, før de flyttet, fra Värmland): http://magasin.kb.se:8080/searchinterface/page.jsp?issue_id=kb:254894&sequence_number=4&recordNumber=&totalRecordNumber= Kanskje dere kan være så vennlige, å forklare meg, om denne gården, (Brunmark i Eda), finnes enda? På forhånd takk for eventuell hjelp! Mvh. Erik Ribsskog
    2014-02-05  <biblioteket@karlstad.se>: > Hej! > > Tack för förfrågan! Vi har tyvärr inte möjlighet att söka fram uppgifterna, > men jag föreslår att ni vänder er till Anbytarforum som drivs av Sveriges > släktforskarförbund. Det är ett internetforum där man kan ställa frågor och > få hjälp av andra släktforskare som forskar på just de områden och socknar > ens släkt härstammar från. > > Ni kan där ställa frågor för särskilda socknar i Värmland, eller för okänd > socken i Värmland om ni inte vet varifrån de kommer. Det är många > släktforskare i Sverige som använder sig av forumet och man brukar vara > mycket hjälpsam med att dela med sig av uppgifter eller hjälpa till att > söka. > > Adressen till anbytarforum: http://aforum.genealogi.se/discus/ > > Rullar man ner en bit på sidan finns en länk “Så här fungerar Anbytarforum”, > där man kan läsa om hur man skapar ett användarkonto, vem man kan kontakta > om det inte fungerar och regler för forumet. > > Hoppas ni hittar era anfäder! > > Med vänliga hälsningar > Charlotta Simonsson, bibliotekarie > > Vänliga hälsningar > Karlstads stadsbibliotek > Västra Torggatan 26 > 651 84 Karlstad > Tel. 054-540 24 00 > E-post:biblioteket@karlstad.se > www.karlstad.se/bibliotek > > > > Från:        Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Till:        biblioteket@karlstad.se > Kopia:        svelvik.menighet@svelvik.kirken.no > Datum:        2014-02-04 15:34 > Ärende:        Brunmark-frugan/Fwd: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: > Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet > ________________________________ > > > > Hej, > > Kristine Brunmark tyckte inte om at få e-postar. > > Men solan skinner alltid i Karlstad, (sa min far). > > Og jag har varit på semester, en weekend, på Statshotellet, i > Karlstad, på børjan av 80-tallet, (og så en elefant der, (som jeg tok > bilde av), for det var sirkus i byen, og jeg vant 50 kroner, i > kiosk-lotteri, på søndagen, og alle ungdommene satt i en stor > spillehall, som hadde spill langs alle vegger, men ikke noen møbler > midt på gulvet). > > Jag søker min svenska tipptippoldemorsa. > > Hun var i ekteskap med en Olof Nilson. > > Deres sånn het Skomaker Olof Olsson (Brunmark), från Værmeland/Värmland. > > Han flyttade til Svelvik i Norje, og giftade sig med min tippoldemorsa > Randi Kittilsdotter. > > Randi var født i 1838. > > Og Olof Olsson (Brunmark), från Værmeland, var født i 1835, (står det > skrivit, i kyrk-bocken, før Strømm, (som Svelvik het på den tiden). > > På forhånd takk for eventuell hjelp! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > ———- Forwarded message ———- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: 2014-02-03 > Subject: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet > To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com> > > > Hei, > > jeg fant ut noe mer her, så tenkte jeg kunne prøve å sende en ny e-post. > > Du nevner at din oldefars far, (Olof Olsson), var fra Sverige. > > Jeg fant ut at han var fra Värmland. > > (Sender med skjermbilde). > > Jeg fant også ut at hans far het Olof Nilson, (i en kirkebok, for Strømm). > > (Sender med skjermbilde). > > Vet du forresten hva kona til Olof Nilson, (vår tipptippoldefar), het? > > (Sånn at jeg slipper å sende om dette, til noen svensker, eller noe. > > For jeg prøver å få med alle mine tipptippoldeforeldre, på slektsforskinga > mi. > > Men hu mora til skomaker Olof Olsson er jo ikke å finne, i norske > digitalarkiv eller kirkebøker, (virker det som). > > Sender også med siste versjon av slektsforskning. > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > ———- Forwarded message ———- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: 2013-11-23 > Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet > To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com> > > > Hei igjen, > > du nevner ganske mange fakta i e-posten din. > > Så det tar litt tid her. > > Jeg har også gått to på Sande videregående, (gikk tredje-året i > Drammen), handel og kontor, på 80-tallet. > > (Siden du nevner at du har slekt fra Sande). > > Min fars yngre bror Runar Mogan Olsen, (som bor i Son), har ei kone > fra Sande som heter Inger, (som er i Jehovas Vitner). > > Sande er jo nabokommunen til Svelvik, så det var derfor jeg gikk på > videregående der. > > Du nevner at du har kaptein-slekt. > > Jeg møtte ei cruise-skip-kaptein-datter på Radio 1 Club, i Oslo, på > begynnelsen av 90-tallet. > > Hu het Ragnhild, og bodde på Stovner, (i sin nylig avdøde bestefars > leilighet vel). > > Hu var delvis tysk, vel. > > Hu var fra ei bygd, i innlandet, vel. > > Jeg husker ikke etternavnet. > > Du vet kanskje hvem hu er siden du er av kaptein-slekt, mener jeg. > > Min far flyttet til Haldis Humblen, da jeg var ni år. > > Hennes datter Christell, hadde en far, ved navn Oddbjørn Humblen. > > (I Ålesund). > > Og han var også kaptein, og senere havnesjef, i Ålesund. > > Faren min var noen ganger og ‘cruiset’ rundt, på Oslo havn. > > (Og prata vel muligens med noen der). > > Så det er mulig at det var noe med Sørfonden-stedet i Oslo, (hvor > Ulvøya ligger, blant annet). > > Men han har aldri snakka om noe sånt. > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > ———- Forwarded message ———- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: 2013/11/23 > Subject: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet > To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com> > > > Hei, > > har også noen ting hos City Self-storage, i Oslo. > > Som de ikke vil sende til meg, i England. > > Blant annet et sølv-ølkrus fra 1700-tallet med et bilde av slottet Højris, > inni. > > Det slottet/herregården har vært i min danskfødte mormors eie. > > Hun ga det til meg på 34-års dagen min i 2004, og sa jeg burde dra til > Jylland og se på det. > > Har også et brev fra danskekongen til min tippoldefar, (som er nevnt > på slektsforskinga), Anders Gjedde Nyholm, (som var forsvarssjef), > der. > > Har også jobbet for Chinatown Expressen Eiksmarka og levert kinamat i > Oslo Vest og Bærum. > > Og jeg har studert litt, (over internett), hos den Polytekniske > Høyskole, i Bærum, på 90-tallet. > > Så jeg har vært litt i Bærum/Oslo Vest hvor du har villa. > > Har også slekt på Frogner. > > Min mor har en kusine der, som heter noe med Ribsskog, ihvertfall. > > Har også tatt kjøretimer hos en trafikkskole i Frognerveien. > > Og har jobba som butikksjef, på tre Rimi-butikker, i Oslo-området. > > Nemlig Rimi Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus. > > Linda Moen har drevet en pub på Berger som het Smia Pub. > > Men det har vært mens jeg har bodd i England. > > Jeg har også to søsken i Oslo, som heter Pia Ribsskog og Axel Thomassen. > > Men jeg har ikke noe kontakt med de nå. > > Har også mange søskenbarn på min fars side, og som derfor er dine > firemenninger, (blir det vel). > > Øivind Olsen, (min farfar), var jo da fetter av dine besteforeldre. > > (På morssiden). > > På farssiden så var min farfar etter en fisker fra Holmsbu. > > Han var etter en kar fra Filtvedt. > > Og på samme måte som at du bruker Brunmark som etternavn. > > Så brukte de Sørfonden, (så jeg på Digitalarkivet). > > (Det er mulig det menes Sørfonden i Oslo. > > Det vet jeg ikke helt sikkert). > > Min far sa en gang at en av Øivinds forfedre var etter Iver Huitfeldt. > > Men jeg vet ikke sikkert om det var på mor eller farssida. > > Det vet kanskje du mer om? > > Hadde vært artig om du sender slektsforskinga di, hvis du finner den. > > For det som er fra og med han Oluf Olsson, (eller Ole Olsen, altså > skomakeren som flytta fra Sverige til Svelvik), det gjelder jo for meg > og, (vil jeg si). > > Så kan jeg si fra hvis jeg finner ut mer om det Iver Huitfeldt-greiene. > > (Han var en sjøhelt som var gift med en Gyldenløve-frøken. > > Og Gyldenløve var jo ‘lausungene’ til danskekongene. > > Så Øivind var visst også kongelig da, hvis man kan stole på min far, > (som jeg ikke har noe kontakt med lenger, han lot meg bo alene fra jeg > var ni år mm)). > > Der Idar Sandersen bor, i Holmsbu, så heter det forresten Bergstø, > Støa og også Trollebogen, (hvis jeg har forstått det riktig). > > Han er en gammel ungkar, så han hadde sikkert syntes at det var kjekt, > hvis ei i slekta til mora hans ringte. > > (Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall). > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > ———- Forwarded message ———- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: 2013/11/23 > Subject: Fwd: Brunmark-navnet > To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com> > > > Hei, > > nå fant jeg det om Leif Brunmark Moen. > > Han var fotballtreneren min på Berger IL, (knøtte-lag vel), helt på > begynnelsen av 80-tallet, (før Skjelsbek og Røkås overtok). > > Datteren hans Linda Moen og Lene Andersen, (som gikk i samme klasse > som Linda Moen og meg), de spilte også litt på det laget, (selv om det > var et guttelag egentlig). > > Leif Moen var barnebarn av Ragnhild Olsen. > > Og hu var jo lillesøster av Johan Fredrik og Ingeborg Olsen. > > Det var artig å få svar. > > Jeg har skrevet til Linda Moen og de canadierne, men de svarer ikke, > dessverre. > > Igjen takk for svar! > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > ———- Forwarded message ———- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: 2013/11/23 > Subject: Re: Brunmark-navnet > To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com> > > > Hei, > > tusen takk for svar! > > Da er vi i slekt. > > For han oldefaren din Johan Fredrik Brunmark Olsen. > > Det er sønnen av skomaker Olof Olsson, (som fornorsket navnet sitt til > Ole Olsen): > > http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053266001167 > > Hans yngre søster Ingeborg Olsen var min oldemor. > > (Se slektforskinga som jeg sendte med den forrige e-posten). > > Så da er vi fire-menninger, (eller noe sånt), tror jeg. > > (Det er litt seint her). > > Linda Moen, (som bor i Svelvik, (Høyen), er også i slekt med deg da. > > Hu gikk i klassen min på 80-tallet. > > På faren hennes sin grav, (på kirkegården ved Berger kirke), så står > det ‘Brunmark’, som mellomnavn). > > Johan Fredrik og Ingeborg sin mor, var ikke fra Sverige, (tror jeg). > > Ifølge min slektsforskning så var mora Randi Kittilsdatter, fra > Nesbygda, (som ligger mellom Svelvik og Drammen). > > Johan Fredrik og Ingeborg hadde også ei yngre søster som het Ragnhild. > > Hu ble gift med en kar fra Hole, som hadde hotell, på Berger. > > Og dit flytta farfaren min, (Øivind Olsen), fra Hurum, før krigen. > > Og så fikk han jobb for Jebsen og seinere eget snekkerverksted. > > Noen canadiere som skriver på en Facebook-gruppe, (Du veit du kommer > fra Berger), er oldebarn av hu Ragnhild. > > Ingeborgs sønn Idar Sandersen lever fortsatt i Holmsbu, godt over 90 år vel. > > Jeg bor i England og ringte han et par ganger for noen år siden. > > Men jeg synes jeg ringte nok da, for han ville ikke sende > slektsforskinga, (som faren eller noe hadde laget). > > Han synes kanskje det er artig hvis ei dame ringer. > > Hvem vet. > > Man kan vel kanskje si at Norge fikk det stedet tilbake da, hvis han > Brunmark flytta til Svelvik. > > Hvem vet. > > Jeg var på en tur med masse kvinnfolk i slekta, til Gøteborg, med > buss, på midten av 80-tallet, mens jeg gikk i niende klasse. > > Og da sa guiden, (på bussen), at området vi kjørte gjennom hadde vært > norsk tre ganger og svenskt fire ganger. > > (Noe sånt). > > Det er mulig at det var Brunmark. > > Vi spiste på en kro med en trollpark utenfor. > > Men men. > > Jeg har en cirka femten år gammel PC her som går rimelig treigt. > > (Jeg får ikke arv eller solgt eiendom i Norge, her fra England. > > Og det er vanskelig å få jobb her. > > Jeg prøver å selge min del av den eiendommen som Idar Sandersen bor i, > siden jeg ikke får arv etter min mormor, forresten). > > Så jeg får skru av PC-en og prøve å finne det om fotballtrener Leif > Moen, (av han het Brumark). > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > 2013/11/23 Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>: >> Hei, >> >> beklager sent svar, husket eposten din da jeg ryddet i dag. >> >> Min oldefar Johan Fredrik Brunmark Olsen vokste opp i Svelvik, Norge. Var >> født  31.03.1871 (død 1948). Han hadde svenske foreldre, Brunmark-navnet >> kommer derfra. Han dro til Brooklyn, USA – men kom tilbake til Norge, og >> giftet seg med min oldemor, Anna, født Larsen (f. sept 1883, død 9/10-72), >> som ble født i Sande i Vestfold. Hennes familie var redere/kapteiner, han >> var skomaker. Annas familie var velstående. >> Han ble skomester, og Johan og Anna – samt hennes søstre – etablerte >> skobutikk- og verksted i Frognerveien 2 i Oslo. De hadde butikk i 1. etasje, >> og verksted i etasjene over. De hadde 12 såkalte svenner som >> sydde/lagde/reparerte sko, og ble bl a spurt om å levere til Slottet. >> De bodde i Briskebyveien i Oslo til de i 1910 flyttet til Lysaker – i en >> villa der jeg har bodd. >> >> Brunmark-navnet kommer fra Sverige. Det stammer visstnok fra den tiden >> Sverige og Norge var i krig. Offiserene i den svenske hæren fikk i belønning >> av Kongen gårder, som alle fikk -mark navn. Den første Brunmark het Petter, >> og var amtmann – hans hustru het Kristine (hehe, meget tilfeldig) og var >> lærerinne. Jeg har slektstreet et eller annet sted. Var på 1600-tallet, >> mener jeg. >> Det er et sted i Sverige som heter Brunmark – jeg må få lov til å komme >> tilbake til deg med detaljer om det er av interesse. >> >> Hilsen Kristine Brunmark >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Den 16. okt. 2013 kl. 08:20 skrev Erik Ribsskog: >> >>> Hei, >>> >>> jeg har funnet ut at min svenske skomaker-tippoldefar het Brumark. >>> >>> Jeg Googlet det navnet og fant nettstedet ditt. >>> >>> Du vet ikke tilfeldigvis noe om historien til det navnet? >>> >>> Jeg sender med kopi av slektsforskinga mi. >>> >>> Linda Moen, (som er min firemenning vel), fra Berger, sin far, Leif >>> Moen, het også Brumark, (som fornavn vel), så jeg på Dis gravminner. >>> >>> På forhånd takk for eventuell hjelp! >>> >>> Mvh. >>> >>> Erik Ribsskog >>> <slektsforskning oktober 2013.jpg> >> > [bilagan “varmland.JPG” är borttagen av KFF Biblioteket/Org/Karlstad] > [bilagan “faren het olof nilson.JPG” är borttagen av KFF > Biblioteket/Org/Karlstad] [bilagan “slektsforskning 3. februar 2014.jpg” är > borttagen av KFF Biblioteket/Org/Karlstad]

  • Jeg sendte en ny e-post til biblioteket i Karlstad


    Gmail – A meeting with the mafia






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    A meeting with the mafia






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Tue, Feb 4, 2014 at 6:05 PM



    To:
    biblioteket@karlstad.se

    Cc:
    justitieombudsmannen@jo.se

    Bcc:
    Polismyndigheten Stockholm <polismyndigheten.stockholm@polisen.se>






    Hei, er det her noe fra Karlstad? Min tippoldefar Olof Olsson var jo fra Värmland. Han her later som at han er min tvillingbror. Men det ville jeg ha visst om, hvis jeg hadde. Politiet i England og  Norge ignorerer alle mine anmeldelser. Og denne filur sender virkelig mange uønskede e-poster som jeg ikke
    vet hvor jeg skal sende. Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Olof Ribsskog <oribsskog@hushmail.com>
    Date: Tue, Feb 4, 2014 at 4:45 PM
    Subject: A meeting with the mafia
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Cc: merseyside@maffia.net
    My brother! I’ve managed to set up a meeting with the mafia. Their Merseyside local chapter. They’ve got a couple of negroes and arabs working there. You’ve probably met them already. I think they delivered pizzas to you. But it seems the mafia has exhausted too much of their resources chasing you. They want to give up and move on. They’ve understood they can’t kill you no matter what they do. So they contacted me and suggested I’d set up a meeting. They still want to save their face though. Everyone knows the mafia is after Erik Ribsskog. So they don’t want to make people think that they’re not serious about
    their business. That’s why you need to meet with the mafia personally so they can set
    up a fake assassination. Then they’ll tell everyone they finally managed to do away with their
    #1 target, baron Erik. PS This is not a set-up. They’re not out to kill you. They only want to make peace. Take this chance so you can finally live in peace.

  • Jeg sendte en e-post til Karlstad bibliotek


    Gmail – Brunmark-frugan/Fwd: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Brunmark-frugan/Fwd: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Tue, Feb 4, 2014 at 2:34 PM


    To:
    biblioteket@karlstad.se

    Cc:
    svelvik.menighet@svelvik.kirken.no

    Hej, Kristine Brunmark tyckte inte om at få e-postar. Men solan skinner alltid i Karlstad, (sa min far). Og jag har varit på semester, en weekend, på Statshotellet, i
    Karlstad, på børjan av 80-tallet, (og så en elefant der, (som jeg tok
    bilde av), for det var sirkus i byen, og jeg vant 50 kroner, i
    kiosk-lotteri, på søndagen, og alle ungdommene satt i en stor
    spillehall, som hadde spill langs alle vegger, men ikke noen møbler
    midt på gulvet). Jag søker min svenska tipptippoldemorsa. Hun var i ekteskap med en Olof Nilson. Deres sånn het Skomaker Olof Olsson (Brunmark), från Værmeland/Värmland. Han flyttade til Svelvik i Norje, og giftade sig med min tippoldemorsa
    Randi Kittilsdotter. Randi var født i 1838. Og Olof Olsson (Brunmark), från Værmeland, var født i 1835, (står det
    skrivit, i kyrk-bocken, før Strømm, (som Svelvik het på den tiden). På forhånd takk for eventuell hjelp! Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-02-03
    Subject: Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, jeg fant ut noe mer her, så tenkte jeg kunne prøve å sende en ny e-post. Du nevner at din oldefars far, (Olof Olsson), var fra Sverige. Jeg fant ut at han var fra Värmland. (Sender med skjermbilde). Jeg fant også ut at hans far het Olof Nilson, (i en kirkebok, for Strømm). (Sender med skjermbilde). Vet du forresten hva kona til Olof Nilson, (vår tipptippoldefar), het? (Sånn at jeg slipper å sende om dette, til noen svensker, eller noe. For jeg prøver å få med alle mine tipptippoldeforeldre, på slektsforskinga mi. Men hu mora til skomaker Olof Olsson er jo ikke å finne, i norske
    digitalarkiv eller kirkebøker, (virker det som). Sender også med siste versjon av slektsforskning. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013-11-23
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei igjen, du nevner ganske mange fakta i e-posten din. Så det tar litt tid her. Jeg har også gått to på Sande videregående, (gikk tredje-året i
    Drammen), handel og kontor, på 80-tallet. (Siden du nevner at du har slekt fra Sande). Min fars yngre bror Runar Mogan Olsen, (som bor i Son), har ei kone
    fra Sande som heter Inger, (som er i Jehovas Vitner). Sande er jo nabokommunen til Svelvik, så det var derfor jeg gikk på
    videregående der. Du nevner at du har kaptein-slekt. Jeg møtte ei cruise-skip-kaptein-datter på Radio 1 Club, i Oslo, på
    begynnelsen av 90-tallet. Hu het Ragnhild, og bodde på Stovner, (i sin nylig avdøde bestefars
    leilighet vel). Hu var delvis tysk, vel. Hu var fra ei bygd, i innlandet, vel. Jeg husker ikke etternavnet. Du vet kanskje hvem hu er siden du er av kaptein-slekt, mener jeg. Min far flyttet til Haldis Humblen, da jeg var ni år. Hennes datter Christell, hadde en far, ved navn Oddbjørn Humblen. (I Ålesund). Og han var også kaptein, og senere havnesjef, i Ålesund. Faren min var noen ganger og ‘cruiset’ rundt, på Oslo havn. (Og prata vel muligens med noen der). Så det er mulig at det var noe med Sørfonden-stedet i Oslo, (hvor
    Ulvøya ligger, blant annet). Men han har aldri snakka om noe sånt. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/11/23
    Subject: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, har også noen ting hos City Self-storage, i Oslo. Som de ikke vil sende til meg, i England. Blant annet et sølv-ølkrus fra 1700-tallet med et bilde av slottet Højris, inni. Det slottet/herregården har vært i min danskfødte mormors eie. Hun ga det til meg på 34-års dagen min i 2004, og sa jeg burde dra til
    Jylland og se på det. Har også et brev fra danskekongen til min tippoldefar, (som er nevnt
    på slektsforskinga), Anders Gjedde Nyholm, (som var forsvarssjef),
    der. Har også jobbet for Chinatown Expressen Eiksmarka og levert kinamat i
    Oslo Vest og Bærum. Og jeg har studert litt, (over internett), hos den Polytekniske
    Høyskole, i Bærum, på 90-tallet. Så jeg har vært litt i Bærum/Oslo Vest hvor du har villa. Har også slekt på Frogner. Min mor har en kusine der, som heter noe med Ribsskog, ihvertfall. Har også tatt kjøretimer hos en trafikkskole i Frognerveien. Og har jobba som butikksjef, på tre Rimi-butikker, i Oslo-området. Nemlig Rimi Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus. Linda Moen har drevet en pub på Berger som het Smia Pub. Men det har vært mens jeg har bodd i England. Jeg har også to søsken i Oslo, som heter Pia Ribsskog og Axel Thomassen. Men jeg har ikke noe kontakt med de nå. Har også mange søskenbarn på min fars side, og som derfor er dine
    firemenninger, (blir det vel). Øivind Olsen, (min farfar), var jo da fetter av dine besteforeldre. (På morssiden). På farssiden så var min farfar etter en fisker fra Holmsbu. Han var etter en kar fra Filtvedt. Og på samme måte som at du bruker Brunmark som etternavn. Så brukte de Sørfonden, (så jeg på Digitalarkivet). (Det er mulig det menes Sørfonden i Oslo. Det vet jeg ikke helt sikkert). Min far sa en gang at en av Øivinds forfedre var etter Iver Huitfeldt. Men jeg vet ikke sikkert om det var på mor eller farssida. Det vet kanskje du mer om? Hadde vært artig om du sender slektsforskinga di, hvis du finner den. For det som er fra og med han Oluf Olsson, (eller Ole Olsen, altså
    skomakeren som flytta fra Sverige til Svelvik), det gjelder jo for meg
    og, (vil jeg si). Så kan jeg si fra hvis jeg finner ut mer om det Iver Huitfeldt-greiene. (Han var en sjøhelt som var gift med en Gyldenløve-frøken. Og Gyldenløve var jo ‘lausungene’ til danskekongene. Så Øivind var visst også kongelig da, hvis man kan stole på min far,
    (som jeg ikke har noe kontakt med lenger, han lot meg bo alene fra jeg
    var ni år mm)). Der Idar Sandersen bor, i Holmsbu, så heter det forresten Bergstø,
    Støa og også Trollebogen, (hvis jeg har forstått det riktig). Han er en gammel ungkar, så han hadde sikkert syntes at det var kjekt,
    hvis ei i slekta til mora hans ringte. (Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall). Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/11/23
    Subject: Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, nå fant jeg det om Leif Brunmark Moen. Han var fotballtreneren min på Berger IL, (knøtte-lag vel), helt på
    begynnelsen av 80-tallet, (før Skjelsbek og Røkås overtok). Datteren hans Linda Moen og Lene Andersen, (som gikk i samme klasse
    som Linda Moen og meg), de spilte også litt på det laget, (selv om det
    var et guttelag egentlig). Leif Moen var barnebarn av Ragnhild Olsen. Og hu var jo lillesøster av Johan Fredrik og Ingeborg Olsen. Det var artig å få svar. Jeg har skrevet til Linda Moen og de canadierne, men de svarer ikke, dessverre. Igjen takk for svar! Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/11/23
    Subject: Re: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, tusen takk for svar! Da er vi i slekt. For han oldefaren din Johan Fredrik Brunmark Olsen. Det er sønnen av skomaker Olof Olsson, (som fornorsket navnet sitt til
    Ole Olsen): http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053266001167 Hans yngre søster Ingeborg Olsen var min oldemor. (Se slektforskinga som jeg sendte med den forrige e-posten). Så da er vi fire-menninger, (eller noe sånt), tror jeg. (Det er litt seint her). Linda Moen, (som bor i Svelvik, (Høyen), er også i slekt med deg da. Hu gikk i klassen min på 80-tallet. På faren hennes sin grav, (på kirkegården ved Berger kirke), så står
    det ‘Brunmark’, som mellomnavn). Johan Fredrik og Ingeborg sin mor, var ikke fra Sverige, (tror jeg). Ifølge min slektsforskning så var mora Randi Kittilsdatter, fra
    Nesbygda, (som ligger mellom Svelvik og Drammen). Johan Fredrik og Ingeborg hadde også ei yngre søster som het Ragnhild. Hu ble gift med en kar fra Hole, som hadde hotell, på Berger. Og dit flytta farfaren min, (Øivind Olsen), fra Hurum, før krigen. Og så fikk han jobb for Jebsen og seinere eget snekkerverksted. Noen canadiere som skriver på en Facebook-gruppe, (Du veit du kommer
    fra Berger), er oldebarn av hu Ragnhild. Ingeborgs sønn Idar Sandersen lever fortsatt i Holmsbu, godt over 90 år vel. Jeg bor i England og ringte han et par ganger for noen år siden. Men jeg synes jeg ringte nok da, for han ville ikke sende
    slektsforskinga, (som faren eller noe hadde laget). Han synes kanskje det er artig hvis ei dame ringer. Hvem vet. Man kan vel kanskje si at Norge fikk det stedet tilbake da, hvis han
    Brunmark flytta til Svelvik. Hvem vet. Jeg var på en tur med masse kvinnfolk i slekta, til Gøteborg, med
    buss, på midten av 80-tallet, mens jeg gikk i niende klasse. Og da sa guiden, (på bussen), at området vi kjørte gjennom hadde vært
    norsk tre ganger og svenskt fire ganger. (Noe sånt). Det er mulig at det var Brunmark. Vi spiste på en kro med en trollpark utenfor. Men men. Jeg har en cirka femten år gammel PC her som går rimelig treigt. (Jeg får ikke arv eller solgt eiendom i Norge, her fra England. Og det er vanskelig å få jobb her. Jeg prøver å selge min del av den eiendommen som Idar Sandersen bor i,
    siden jeg ikke får arv etter min mormor, forresten). Så jeg får skru av PC-en og prøve å finne det om fotballtrener Leif
    Moen, (av han het Brumark). Mvh. Erik Ribsskog
    2013/11/23 Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>:
    > Hei,
    >
    > beklager sent svar, husket eposten din da jeg ryddet i dag.
    >
    > Min oldefar Johan Fredrik Brunmark Olsen vokste opp i Svelvik, Norge. Var født  31.03.1871 (død 1948). Han hadde svenske foreldre, Brunmark-navnet kommer derfra. Han dro til Brooklyn, USA – men kom tilbake til Norge, og giftet seg med min oldemor, Anna, født Larsen (f. sept 1883, død 9/10-72), som ble født i Sande i Vestfold. Hennes familie var redere/kapteiner, han var skomaker. Annas familie var velstående.
    > Han ble skomester, og Johan og Anna – samt hennes søstre – etablerte skobutikk- og verksted i Frognerveien 2 i Oslo. De hadde butikk i 1. etasje, og verksted i etasjene over. De hadde 12 såkalte svenner som sydde/lagde/reparerte sko, og ble bl a spurt om å levere til Slottet.
    > De bodde i Briskebyveien i Oslo til de i 1910 flyttet til Lysaker – i en villa der jeg har bodd.
    >
    > Brunmark-navnet kommer fra Sverige. Det stammer visstnok fra den tiden Sverige og Norge var i krig. Offiserene i den svenske hæren fikk i belønning av Kongen gårder, som alle fikk -mark navn. Den første Brunmark het Petter, og var amtmann – hans hustru het Kristine (hehe, meget tilfeldig) og var lærerinne. Jeg har slektstreet et eller annet sted. Var på 1600-tallet, mener jeg.
    > Det er et sted i Sverige som heter Brunmark – jeg må få lov til å komme tilbake til deg med detaljer om det er av interesse.
    >
    > Hilsen Kristine Brunmark
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Den 16. okt. 2013 kl. 08:20 skrev Erik Ribsskog:
    >
    >> Hei,
    >>
    >> jeg har funnet ut at min svenske skomaker-tippoldefar het Brumark.
    >>
    >> Jeg Googlet det navnet og fant nettstedet ditt.
    >>
    >> Du vet ikke tilfeldigvis noe om historien til det navnet?
    >>
    >> Jeg sender med kopi av slektsforskinga mi.
    >>
    >> Linda Moen, (som er min firemenning vel), fra Berger, sin far, Leif
    >> Moen, het også Brumark, (som fornavn vel), så jeg på Dis gravminner.
    >>
    >> På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >>
    >> Mvh.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >> <slektsforskning oktober 2013.jpg>
    >

    3 attachments
    varmland.JPG
    113K
    faren het olof nilson.JPG
    221K
    slektsforskning 3. februar 2014.jpg
    189K
    PS. Her er vedleggene: varmland faren het olof nilson slektsforskning 3. februar 2014

  • Kristine Brunmark mener visst at jeg har spurt henne om hu vil pule. Men det er så mange billige, unge horer, her i Liverpool, så jeg trenger ikke å be ei gammal bestemor, om å pule, liksom. Men men


    Gmail – Re: Pule?



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Re: Pule?



    Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Tue, Feb 4, 2014 at 1:11 PM


    Reply-To:
    kristine@brunmark.no

    To:
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei,

    nei takk.
    Lykke til med videre slektsgransking. Vennligst ikke send meg flere eposter.
    Hilsen Kristine Brunmark

    3. februar 2014 kl. 21.08 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei igjen.
    Har du lyst til å pule med meg? Mvh Erik Ribsskog

  • Jeg kommer til å bruke litt tid, på bøkene mine. Det tar litt lenger tid, enn jeg planla. Så jeg får sette som mål å bli ferdig, (med å få bøkene greie), før sommerferien. Så får vi se om jeg klarer å få til det. Vi får se


    Gmail – RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03265085



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    RE: Your CreateSpace Support Request / Case #03265085



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Tue, Feb 4, 2014 at 8:19 AM


    To:
    CreateSpace Member Services <info@createspace.com>

    Hi, ok, thank you very much for your reply! I’ll update you later when I want the sub-titles changed then. Thanks again for the help! Best regards, Erik Ribsskog
    On Mon, Feb 3, 2014 at 9:30 PM, CreateSpace Member Services
    <info@createspace.com> wrote:
    > Hello Erik,
    >
    > Thank you for contacting us. I am happy to assist you.
    >
    > We will be more than happy to update the subtitle’s for you. However, we will not make changes to the cover or interior file. Once the cover has been updated please contact us and we will be able to update the subtitle as well. Please note you will not need to create a new title ID to make these changes.
    >
    > As a reminder, to edit or revise your title, log in to your Member Account and click on your title’s name. Then, under the “Setup” section, click “Interior” or “Cover” and “Change.”
    >
    > You will then be able to upload your new file(s), which will take the place of the current file(s) associated with your book. We will review the new file(s) within 24 hours to make sure they meet our requirements and notify you of our findings via e-mail. When your book file(s) meet all requirements, you may view a digital proof, order a printed proof, or approve the proof and enable your distribution channels.
    >
    > If you are making changes to your content, please remember that you cannot edit the ISBN barcode. Also, if your book’s status is “In Process,” you will be unable to upload revised file(s), as our teams are reviewing your most recent upload. If your book’s status is “Available” and you upload new files, your book will become unavailable for purchase. Your title will remain unavailable for purchase until you have made your title available again by reviewing and approving a new proof during the “Review” phase of the title setup. Any orders placed for your book, prior to it becoming unavailable for purchase, will be fulfilled using the previously approved files.
    >
    > As always if you have any additional questions or concerns please feel free to contact us.
    >
    > Best regards,
    >
    > Ashelynn
    > CreateSpace Member Services
    >
    > Did we solve your problem?
    >
    > If yes, please click here:
    > http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000ZDxuO
    >
    > If no, please click here:
    > http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000ZDxuO
    >
    >
    > Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage.
    >
    > Find help on Community and Resources.
    > * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa
    > * Resources:  www.createspace.com/resources
    >
    > Follow us on Twitter and like us on Facebook.
    > * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace
    > * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace
    >
    > Your original message:
    >
    > Hi,
    >
    > thank you for your for fixing this problem.
    >
    > I also have four other books, with the same problem.
    >
    > https://tsw.createspace.com/title/4563581
    >
    > If you could change from ‘Bind 2’ to ‘Del 2’ on the cover-page, please.
    >
    > And on page 1.
    >
    > And on the back of the cover.
    >
    > And for the subtitle-name.
    >
    > And the same with these three books, (the same four changes, for these
    > three books as well):
    >
    > https://tsw.createspace.com/title/4493470
    >
    > https://tsw.createspace.com/title/4509770
    >
    > https://tsw.createspace.com/title/4518607
    >
    > That would have been very fine, if you have the time, to do this.
    >
    > Or else, I could just make the books from scratch.
    >
    > But then I would need to use new ISBN-numbers.
    >
    > And those cost you money, don’t they?
    >
    > (I found out, I shouldn’t call the books ‘bind’, because they are
    > really paperback.
    >
    > And these were first e-books, so I wasn’t used with splitting them up,
    > before I got them on CreateSpace).
    >
    > Thanks in advance for any help with this!
    >
    > Best regards,
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > On Mon, Jan 6, 2014 at 6:08 PM, CreateSpace Member Services
    > <info@createspace.com> wrote:
    >> Hello Erik,
    >>
    >> Thank you for contacting us in regard to updating the subtitle name of title “Min Bok 2.” It is our pleasure to be of help to you.
    >>
    >> We are happy to inform you that the requested update has been successfully made and the subtitle name now reads as “Del 1.” This correction will immediately reflect on the CreateSpace eStore, however, may take up to 5 business days to reflect on any Amazon websites. Please keep in mind any Expanded Distribution channels, if selected, may take six to eight weeks to reflect the change.
    >>
    >> We’re happy to have made the change for you and, as always, please feel free to contact us if you have any additional questions or concerns; our Member Services team would be happy to assist you. We are available 24 hours a day, 7 days a week through the “Contact Us” button within your Member Account.
    >>
    >> Best regards,
    >>
    >> Shaun
    >> CreateSpace Member Services
    >>
    >> Did we solve your problem?
    >>
    >> If yes, please click here:
    >> http://createspace.force.com/HMD?caseid=5007000000YbmaA
    >>
    >> If no, please click here:
    >> http://createspace.force.com/HMDNo?caseid=5007000000YbmaA
    >>
    >>
    >> Need more information? Try our site search, located at the top of each CreateSpace webpage.
    >>
    >> Find help on Community and Resources.
    >> * Community: www.createspace.com/en/community/index.jspa
    >> * Resources:  www.createspace.com/resources
    >>
    >> Follow us on Twitter and like us on Facebook.
    >> * Twitter: www.twitter.com/CreateSpace
    >> * Facebook: www.facebook.com/CreateSpace
    >>
    >> Your original message:
    >>
    >> Hi,
    >>
    >> I was wondering if it for title id: 4551582, would be possible to change subtitle, from ‘Bind 1’, to ‘Del 1’?
    >>
    >> Thanks in advance for any help!
    >>
    >> Yours sincerely,
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >>
    >
    > Best regards,

  • Jeg sendte en ny e-post til Kristine Brunmark


    Gmail – Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Værmeland/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Mon, Feb 3, 2014 at 7:48 PM



    To:
    Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>






    Hei, jeg fant ut noe mer her, så tenkte jeg kunne prøve å sende en ny e-post. Du nevner at din oldefars far, (Olof Olsson), var fra Sverige. Jeg fant ut at han var fra Värmland. (Sender med skjermbilde). Jeg fant også ut at hans far het Olof Nilson, (i en kirkebok, for Strømm). (Sender med skjermbilde). Vet du forresten hva kona til Olof Nilson, (vår tipptippoldefar), het? (Sånn at jeg slipper å sende om dette, til noen svensker, eller noe. For jeg prøver å få med alle mine tipptippoldeforeldre, på slektsforskinga mi. Men hu mora til skomaker Olof Olsson er jo ikke å finne, i norske
    digitalarkiv eller kirkebøker, (virker det som). Sender også med siste versjon av slektsforskning. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013-11-23
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei igjen, du nevner ganske mange fakta i e-posten din. Så det tar litt tid her. Jeg har også gått to på Sande videregående, (gikk tredje-året i
    Drammen), handel og kontor, på 80-tallet. (Siden du nevner at du har slekt fra Sande). Min fars yngre bror Runar Mogan Olsen, (som bor i Son), har ei kone
    fra Sande som heter Inger, (som er i Jehovas Vitner). Sande er jo nabokommunen til Svelvik, så det var derfor jeg gikk på
    videregående der. Du nevner at du har kaptein-slekt. Jeg møtte ei cruise-skip-kaptein-datter på Radio 1 Club, i Oslo, på
    begynnelsen av 90-tallet. Hu het Ragnhild, og bodde på Stovner, (i sin nylig avdøde bestefars
    leilighet vel). Hu var delvis tysk, vel. Hu var fra ei bygd, i innlandet, vel. Jeg husker ikke etternavnet. Du vet kanskje hvem hu er siden du er av kaptein-slekt, mener jeg. Min far flyttet til Haldis Humblen, da jeg var ni år. Hennes datter Christell, hadde en far, ved navn Oddbjørn Humblen. (I Ålesund). Og han var også kaptein, og senere havnesjef, i Ålesund. Faren min var noen ganger og ‘cruiset’ rundt, på Oslo havn. (Og prata vel muligens med noen der). Så det er mulig at det var noe med Sørfonden-stedet i Oslo, (hvor
    Ulvøya ligger, blant annet). Men han har aldri snakka om noe sånt. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/11/23
    Subject: Oppdatering/Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, har også noen ting hos City Self-storage, i Oslo. Som de ikke vil sende til meg, i England. Blant annet et sølv-ølkrus fra 1700-tallet med et bilde av slottet Højris, inni. Det slottet/herregården har vært i min danskfødte mormors eie. Hun ga det til meg på 34-års dagen min i 2004, og sa jeg burde dra til
    Jylland og se på det. Har også et brev fra danskekongen til min tippoldefar, (som er nevnt
    på slektsforskinga), Anders Gjedde Nyholm, (som var forsvarssjef),
    der. Har også jobbet for Chinatown Expressen Eiksmarka og levert kinamat i
    Oslo Vest og Bærum. Og jeg har studert litt, (over internett), hos den Polytekniske
    Høyskole, i Bærum, på 90-tallet. Så jeg har vært litt i Bærum/Oslo Vest hvor du har villa. Har også slekt på Frogner. Min mor har en kusine der, som heter noe med Ribsskog, ihvertfall. Har også tatt kjøretimer hos en trafikkskole i Frognerveien. Og har jobba som butikksjef, på tre Rimi-butikker, i Oslo-området. Nemlig Rimi Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus. Linda Moen har drevet en pub på Berger som het Smia Pub. Men det har vært mens jeg har bodd i England. Jeg har også to søsken i Oslo, som heter Pia Ribsskog og Axel Thomassen. Men jeg har ikke noe kontakt med de nå. Har også mange søskenbarn på min fars side, og som derfor er dine
    firemenninger, (blir det vel). Øivind Olsen, (min farfar), var jo da fetter av dine besteforeldre. (På morssiden). På farssiden så var min farfar etter en fisker fra Holmsbu. Han var etter en kar fra Filtvedt. Og på samme måte som at du bruker Brunmark som etternavn. Så brukte de Sørfonden, (så jeg på Digitalarkivet). (Det er mulig det menes Sørfonden i Oslo. Det vet jeg ikke helt sikkert). Min far sa en gang at en av Øivinds forfedre var etter Iver Huitfeldt. Men jeg vet ikke sikkert om det var på mor eller farssida. Det vet kanskje du mer om? Hadde vært artig om du sender slektsforskinga di, hvis du finner den. For det som er fra og med han Oluf Olsson, (eller Ole Olsen, altså
    skomakeren som flytta fra Sverige til Svelvik), det gjelder jo for meg
    og, (vil jeg si). Så kan jeg si fra hvis jeg finner ut mer om det Iver Huitfeldt-greiene. (Han var en sjøhelt som var gift med en Gyldenløve-frøken. Og Gyldenløve var jo ‘lausungene’ til danskekongene. Så Øivind var visst også kongelig da, hvis man kan stole på min far,
    (som jeg ikke har noe kontakt med lenger, han lot meg bo alene fra jeg
    var ni år mm)). Der Idar Sandersen bor, i Holmsbu, så heter det forresten Bergstø,
    Støa og også Trollebogen, (hvis jeg har forstått det riktig). Han er en gammel ungkar, så han hadde sikkert syntes at det var kjekt,
    hvis ei i slekta til mora hans ringte. (Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall). Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/11/23
    Subject: Fwd: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, nå fant jeg det om Leif Brunmark Moen. Han var fotballtreneren min på Berger IL, (knøtte-lag vel), helt på
    begynnelsen av 80-tallet, (før Skjelsbek og Røkås overtok). Datteren hans Linda Moen og Lene Andersen, (som gikk i samme klasse
    som Linda Moen og meg), de spilte også litt på det laget, (selv om det
    var et guttelag egentlig). Leif Moen var barnebarn av Ragnhild Olsen. Og hu var jo lillesøster av Johan Fredrik og Ingeborg Olsen. Det var artig å få svar. Jeg har skrevet til Linda Moen og de canadierne, men de svarer ikke, dessverre. Igjen takk for svar! Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/11/23
    Subject: Re: Brunmark-navnet
    To: Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>
    Hei, tusen takk for svar! Da er vi i slekt. For han oldefaren din Johan Fredrik Brunmark Olsen. Det er sønnen av skomaker Olof Olsson, (som fornorsket navnet sitt til
    Ole Olsen): http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053266001167 Hans yngre søster Ingeborg Olsen var min oldemor. (Se slektforskinga som jeg sendte med den forrige e-posten). Så da er vi fire-menninger, (eller noe sånt), tror jeg. (Det er litt seint her). Linda Moen, (som bor i Svelvik, (Høyen), er også i slekt med deg da. Hu gikk i klassen min på 80-tallet. På faren hennes sin grav, (på kirkegården ved Berger kirke), så står
    det ‘Brunmark’, som mellomnavn). Johan Fredrik og Ingeborg sin mor, var ikke fra Sverige, (tror jeg). Ifølge min slektsforskning så var mora Randi Kittilsdatter, fra
    Nesbygda, (som ligger mellom Svelvik og Drammen). Johan Fredrik og Ingeborg hadde også ei yngre søster som het Ragnhild. Hu ble gift med en kar fra Hole, som hadde hotell, på Berger. Og dit flytta farfaren min, (Øivind Olsen), fra Hurum, før krigen. Og så fikk han jobb for Jebsen og seinere eget snekkerverksted. Noen canadiere som skriver på en Facebook-gruppe, (Du veit du kommer
    fra Berger), er oldebarn av hu Ragnhild. Ingeborgs sønn Idar Sandersen lever fortsatt i Holmsbu, godt over 90 år vel. Jeg bor i England og ringte han et par ganger for noen år siden. Men jeg synes jeg ringte nok da, for han ville ikke sende
    slektsforskinga, (som faren eller noe hadde laget). Han synes kanskje det er artig hvis ei dame ringer. Hvem vet. Man kan vel kanskje si at Norge fikk det stedet tilbake da, hvis han
    Brunmark flytta til Svelvik. Hvem vet. Jeg var på en tur med masse kvinnfolk i slekta, til Gøteborg, med
    buss, på midten av 80-tallet, mens jeg gikk i niende klasse. Og da sa guiden, (på bussen), at området vi kjørte gjennom hadde vært
    norsk tre ganger og svenskt fire ganger. (Noe sånt). Det er mulig at det var Brunmark. Vi spiste på en kro med en trollpark utenfor. Men men. Jeg har en cirka femten år gammel PC her som går rimelig treigt. (Jeg får ikke arv eller solgt eiendom i Norge, her fra England. Og det er vanskelig å få jobb her. Jeg prøver å selge min del av den eiendommen som Idar Sandersen bor i,
    siden jeg ikke får arv etter min mormor, forresten). Så jeg får skru av PC-en og prøve å finne det om fotballtrener Leif
    Moen, (av han het Brumark). Mvh. Erik Ribsskog
    2013/11/23 Kristine Brunmark <kristine.brunmark@gmail.com>:
    > Hei,
    >
    > beklager sent svar, husket eposten din da jeg ryddet i dag.
    >
    > Min oldefar Johan Fredrik Brunmark Olsen vokste opp i Svelvik, Norge. Var født  31.03.1871 (død 1948). Han hadde svenske foreldre, Brunmark-navnet kommer derfra. Han dro til Brooklyn, USA – men kom tilbake til Norge, og giftet seg med min oldemor, Anna, født Larsen (f. sept 1883, død 9/10-72), som ble født i Sande i Vestfold. Hennes familie var redere/kapteiner, han var skomaker. Annas familie var velstående.
    > Han ble skomester, og Johan og Anna – samt hennes søstre – etablerte skobutikk- og verksted i Frognerveien 2 i Oslo. De hadde butikk i 1. etasje, og verksted i etasjene over. De hadde 12 såkalte svenner som sydde/lagde/reparerte sko, og ble bl a spurt om å levere til Slottet.
    > De bodde i Briskebyveien i Oslo til de i 1910 flyttet til Lysaker – i en villa der jeg har bodd.
    >
    > Brunmark-navnet kommer fra Sverige. Det stammer visstnok fra den tiden Sverige og Norge var i krig. Offiserene i den svenske hæren fikk i belønning av Kongen gårder, som alle fikk -mark navn. Den første Brunmark het Petter, og var amtmann – hans hustru het Kristine (hehe, meget tilfeldig) og var lærerinne. Jeg har slektstreet et eller annet sted. Var på 1600-tallet, mener jeg.
    > Det er et sted i Sverige som heter Brunmark – jeg må få lov til å komme tilbake til deg med detaljer om det er av interesse.
    >
    > Hilsen Kristine Brunmark
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Den 16. okt. 2013 kl. 08:20 skrev Erik Ribsskog:
    >
    >> Hei,
    >>
    >> jeg har funnet ut at min svenske skomaker-tippoldefar het Brumark.
    >>
    >> Jeg Googlet det navnet og fant nettstedet ditt.
    >>
    >> Du vet ikke tilfeldigvis noe om historien til det navnet?
    >>
    >> Jeg sender med kopi av slektsforskinga mi.
    >>
    >> Linda Moen, (som er min firemenning vel), fra Berger, sin far, Leif
    >> Moen, het også Brumark, (som fornavn vel), så jeg på Dis gravminner.
    >>
    >> På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >>
    >> Mvh.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >> <slektsforskning oktober 2013.jpg>
    >


    3 attachments
    varmland.JPG
    113K
    faren het olof nilson.JPG
    221K
    slektsforskning 3. februar 2014.jpg
    189K
    PS. Her er mer om dette: varmland faren het olof nilson slektsforskning 3. februar 2014

  • Jeg sendte en e-post til Statens Sivilrettsforvaltning


    Gmail – Deres tulle-brev av 28/1






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Deres tulle-brev av 28/1






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Mon, Feb 3, 2014 at 1:07 PM



    To:
    Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>

    Cc:
    “post@utdanningsdirektoratet.no” <post@utdanningsdirektoratet.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Solveig Hauge <solveig.hauge@jd.dep.no>, postmottak@jd.dep.no

    Bcc:
    fmoapostmottak@fylkesmannen.no






    Hei, jeg sier tulle-brev. For hva er egentlig dette rettferdsvederlag? Og det jeg fikk i posten, (som noen har brukt to år på), det var som
    det verste makkverk, som jeg noen gang har sett. Og mine memoarer blir visst ikke tatt hensyn til. (Og jeg har også sendt dere kopier av vitnemål, fra Svelvik
    ungdomsskole, og to videregående skoler. For de ‘åndssvake’ folka, som har utført saksarbeid, for myndighetene,
    de har jo ikke fått tek i noke dokumentar, frå kvideregåande skulane. For å si det sånn). Og hva skal avgjøres her egentlig. Nei, Svelvik ungdomsskole har bare lagt ved dokumenter, for å få det
    til å se ut som, at jeg ikke fullførte ungdomsskolen. Enda jeg har artium og en høgskolekandidatgrad, fra HiO IU. Så dette er veldig kritikkverdig, vil jeg si. Det er som at saksbehandlerne har drevet med noe slags
    barkebille-boogie, istedet for å gjøre jobben sin. (Hva nå den egentlig går ut på). Her burde jeg ha fått fri rettshjelp, til en advokat, sånn at
    prosessen ville vært mer konvensjonell og forståelig for meg. Men i tullelandet Norge, så kan vel ikke noe gjøres vanlig. Jeg så Nettavisen idag, at Sverige, Finland og Danmark, fikk færrest
    klager, angående korrupsjon. Jeg har vært i Unge Høyre, og Jan Tore Sanner, (som da var leder der),
    ba meg om å fikse lovene, i Norge, siden de var så tøysete. Så denne prosessen er jeg ikke helt med på. Så dette blir som noe fremmedgjøring, vil jeg si. Med barkebille-boogie hilsen, Erik Ribsskog PS. Her er mer om EU-korrupsjon, (hvor Norge ikke nevnes som et land uten
    problemer, enda Norge vel også er med i EØS): http://www.na24.no/article3751130.ece


    rettferdsvederlag.jpg
    70K
    PS. Her er vedlegget: rettferdsvederlag