
Stikkord: E-post
-
Jeg sendte en e-post til the Jobcentre
Gmail – jobs body, td{font-family:arial,sans-serif;font-size:13px} a:link, a:active {color:#1155CC; text-decoration:none} a:hover {text-decoration:underline; cursor: pointer} a:visited{color:##6611CC} img{border:0px} pre { white-space: pre; white-space: -moz-pre-wrap; white-space: -o-pre-wrap; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 800px; overflow: auto;}
Erik Ribsskog<eribsskog@gmail.com>
jobs
Erik Ribsskog<eribsskog@gmail.com>Thu, Jan 2, 2014 at 5:22 PMTo:Bamber Sarah JCP AINTREE <SARAH.BAMBER@dwp.gsi.gov.uk>Hi Sarah,thank you for the e-mail!I’m also going to forward you the e-mail I mentioned in the meeting today.(The one from the IT-company, that were going to keep my CV, for threemonths time.And which I said I was going to bring to the next meeting).Best regards,Erik RibsskogOn Thu, Jan 2, 2014 at 4:03 PM, Bamber Sarah JCP AINTREE<SARAH.BAMBER@dwp.gsi.gov.uk> wrote:>>> Sarah Bamber PWPS Advisor | Jobcentre Plus | CSD | Aintree Jobcentreplus |> 70 Walton Vale | Liverpool | L9 2BU | 0151 801 6516 | | www.gov.uk | Please> consider the environment before printing>>>> ************************************************************ ********** >> This document is strictly confidential and is intended only for use by the> addressee.>> If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution> or other>> action taken in reliance of the information contained in this e-mail is> strictly prohibited.>> Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those> of the Department>> for Work and Pensions.>> If you have received this transmission in error, please use the reply> function to tell us>> and then permanently delete what you have received.>> This email was scanned for viruses by the Department for Work and Pensions’> anti-virus services and on leaving the Department was found to be virus> free.>> Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored> for compliance>> with our policy on the use of electronic communications.>> ************************************************************ ********** -
Jeg sendte en e-post til Stiftelsen Utstein Kloster
Gmail – Ragnvald Ribsskog og Stiftelsen Utstein Kloster >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Ragnvald Ribsskog og Stiftelsen Utstein Kloster
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Wed, Jan 1, 2014 at 7:31 PM
To:
info@utstein-kloster.no
Hei, jeg ser på nettstedet til Nasjonalbiblioteket, av min slektning
Ragnvald Ribsskog pleide å være formann, i stiftelsen deres, (som
restaurerte Utstein Kloster). Jeg har overhørt, i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt, av ‘mafian’. Jeg får ingen av mine rettigheter, fra myndighetene. Det var snakk om en katolsk kammerherre, i artikkelen, fra Nasjonalbiblioteket. Kan det ha vært noe sammenheng? Har dere noen Ribsskog-er i styre og stell ennå? Jeg vedlegger en skjermbilde-kopi fra Nasjonalbiblioteket og avisen Hardanger. Mvh.
Erik Ribsskog
PS. Her er vedlegget:ribsskogene vestlandet.JPG
277K
-
Jeg sendte enda en e-post til NRK
Gmail – Oppdatering/Re: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Re: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Wed, Jan 1, 2014 at 6:06 AM
To:
info@nrk.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei, nå fant jeg et fjerde kåseri, (med min morfar, på NRK). (Eller, det femte blir det, hvis man teller med det dere sendte meg,
som het: ‘Hav og fjell farvell’. Dette femte kåseriet, det heter: ‘Grenda’, og ble sendt på radio 24.
juli 1950, klokken 21.40. (Jeg sender med skjermbilde-kopi, fra Nordlands Avis, hos nb.no). Finnes dette femte kåseriet i deres litt mangelfulle arkiv, (virker
det som, tross alle lisenspengene, som NRK har fått, i årenes løp). Det er nesten sånn at jeg tror det, at dere juger, når dere sider det,
at disse kåseriene ikke finnes hos dere. Dere har også jugd om meg, i et TV-program, som het Tweet 4 Tweet, for
et par år siden. Min morfar skrev også leserinnlegg, i denne avisen, og der skrev han
om viktigheten av å være sannferdig. Dette tror jeg ikke at NRK har skjønt. Dere har lite respekt for sannheten. Så her aner jeg en kultur-forskjell, mellom min morfar, (som hadde
vært aktor under landsviker-prosessene osv.), og NRK. Er dere helt ruske, (lurer jeg på), som min mor pleide å si. Eller skal man si russiske? Erik Ribsskog
2010/6/29 <info@nrk.no>:
> (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)
>
> Hei!
>
> Jeg har søkt i radioarkivet, men kan ikke finne disse kåseriene.
> Det er dessverre ikke bevarte opptak av alt som er sendt på radio før 1990.
>
> http://www.nb.no/fag/nasjonalbibliotekets-samling/ kringkasting
>
>
>
> Med vennlig hilsen
> NRK www.nrk.no
> Informasjonsavdelingen
> Publikumsservice
> Per H. Breivik, Informasjonskonsulent
> Post: 8608 Mo i Rana
> Tlf: 815 65 900
> mailto:info@nrk.no
>
> ————————————————————
> Erik Ribsskog 2010-06-27 21:59:35:
> Hei,
>
>
> jeg har søkt litt i Aftenpostens tekstarkiv, og har funnet noen radiokåseri,
> av min morfar Johannes Ribsskog, som jeg ikke har hørt før.
>
> Min morfar var rådmann i Hadsel, i Vesterålen, og var ganske ofte på radio,
> antagelig siden hans mor var Helga Dørumsgaard, søster av Romeriks-dikteren
> Asbjørn Dørumsgaard.
>
> Og noe av det som ble publisert i navnet til Asbjørn Dørumsgaard, var visst
> skrevet av min morfars mor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, sa min mormor,
> Ingeborg Ribsskog, en gang, husker jeg.
>
> Men da var min morfar død, (for han døde i 1985), så han fikk ikke forklart
> seg om det.
>
> Men min morfar fortalte eventyr, som han hadde skrevet selv, som het ‘Mannen
> i Skogen’, til meg og min søster, da vi var sånn 3-4 år.
>
> Så jeg syntes det ville vært artig, å hørt noen av disse kåseriene, etter
> min morfar, som jeg fant om i Aftenpostens arkiv nå.
>
> Det var følgende kåseri, (som vi ikke klarte å finne, da jeg ringte dere, da
> fant vi bare kåseriet som het ‘Hav og fjell farvel, fra 60-tallet, da min
> morfar flyttet ned til Østlandet, etter å ha vært rådmann i Hadsel, i
> Vesterålen, i 10-12 år vel. Noe sånt).
>
> De aktuelle radiokåseriene, er følgende:
>
> – Onsdag 12. juli 1967, kl. 10.30:
>
> ‘Gaupen i knivsfjellet’.
>
> – Fredag 24. november 1967, kl. 16.25:
>
> ‘ Den svarte elgen’.
>
> – Nyttårsaften, (31. desember), 1978, kl. 14.15:
>
> ‘Stigen, bålet og Don Pedros hule’.
>
> Dette er vel ikke sånn som dere sender i reprise akkurat.
>
> Men jeg husker fra 1978, at min mor, som døde i 1999, Karen Ribsskog, hørte
> på et kåseri av min morfar, og jeg kom inn i stuen og også hørte litt på
> det.
>
> Før jeg måtte gå, for jeg skulle et eller annet.
>
> Så det var spesielt, å høre stemmen til sin morfar, på radioen, det er helt
> sikkert.
>
> Og han var også en gang på førstesida, i lokalavisa, Nybrott, på den tiden,
> (for jeg bodde hos min mor, som flyttet til Larvik, fra min far i Svelvik).
>
> Så det hadde vært veldig fint, hvis jeg hadde fått lov å få de kåseriene på
> en CD igjen, sånn som forrige gangen.
>
> Dere fant jo bare et kåseri da, så det hadde jo egentlig vært plass til også
> disse kåseriene.
>
> Men det søkesystemet er kanskje ikke sånn at det finner like mye som
> Aftenpostens tekstarkiv gjør?
>
> Det er mulig.
>
> Artig hadde det uansett vært, å fått høre mer fra min morfar, for han var
> vel ganske savnet, når han døde, tror jeg.
>
> Selv om det kanskje var delte meninger om dette.
>
> Min onkel Martin, sa at han var en djevel, eller noe.
>
> Han sa at min morfar hadde sagt, da de bodde i Sætre i Hurum, at hvis han
> fikk noen småjenter gravide, så skøyt han seg.
>
> For da hadde han problemer med dattera Ellen, som frika ut på forsøksgym,
> under hippietida, i Oslo, så min morfar måtte leite etter henne i Oslo, og
> fikk grått hår.
>
> Jeg husker min morfar nesten bare fra før jeg flytta til faren min, på
> Berger i Svelvik, som niåring.
>
> Så var nok ikke noen menneskekjenner av rang, da jeg kjente han.
>
> Men hvis jeg skal si min mening, så syntes jeg da at han var artig og snill.
>
> Men det er mulig at jeg ikke skjønte hele karakteren hans.
>
> Men derfor hadde det vært artig, å fått hørt disse radio-kåseriene.
>
> For da kanskje jeg hadde fått et bedre inntrykk, eller klart å komme på mer,
> hvordan dette var.
>
> Så på forhånd takk for eventuell hjelp med dette.
>
> Og forklar også gjerne hvordan deres søkesystem ikke kunne finne disse
> kåseriene, da jeg ringte dere, for et drøyt år siden vel.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
PS. Her er mer om dette:kåseri johannes.JPG
239K
-

Jeg sendte en ny e-post til Anthon B. Nilsen
Gmail – Løven-Purring/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på rektor ved NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Løven-Purring/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på rektor ved NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Tue, Dec 31, 2013 at 9:03 PM
To:
pcl@abn.noTil Adm. dir. Peder Chr. Løvenskiold, jeg kan ikke se å ha fått svar, på denne e-posten. Jeg leste nå i nasjonalarkivet på nett, om NHI, og kom på dette ‘NITH-problemet’. Jeg unders hvorfor jeg ikke får svar.Jeg var i samme tropp som en Løvenskiold, i Geværkompaniet, 1992/93. (Etter NHI). Og jeg har også søkt om å hete Løvenbalk, (og også fått godkjent søknaden, ser det ut som, fra skattelister.no), til mellomnavn, siden min mormor var etter adelige og kongelige. Mvh. Erik Løvenbalk Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/9/19
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på rektor ved NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: abn@abn.no
Cc: pcl@abn.no, nhl@abnu.no, obi@abn.no, leo@abnu.no, mk@abn.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Hei,Er det derfor dere/NITH tuller med meg, og ikke sender graden min og kryssordprogrammet mitt? Har også undret meg over at Kenneth Sevland og Christer Sandum, (begge fra Svelvik), har studert, ved NHI, forresten, (som jeg har sett at de har skrevet, på Facebook, mener jeg å huske, ihvertfall). Ser også at det sitter flere Løvenskjold i ledelsen hos dere. Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa et par år før hu døde, i 2009, at Gjedde, (som hennes oldemor Maren het til etternavn), var ‘mye finere enn Løvenskiold og de andre tyske som kom nordover senere’. Og jeg var også i samme tropp som en Løvenskiold, i Geværkompanet, juli 1992-kontingent. Han tulla med meg, da jeg var på reservelaget og delte rom med staben, hvor han var som 12/7-skytter, og sa at jeg, (og en som het Staff), hadde sovet, med rumpene våre, i været, og at han da fikk konsentrasjonsproblemer. Jeg ba han se en annen vei. Og lurer på om dette var på grunn av, (hvis det var sant), at Løvenskjold, (var det vel), ikke likte å ha vinduet oppe, om natten, så det ble veldig varmt og innestengt der da, og jeg sov i over-køye, på det rommet. Så det var vel antagelig derfor. På dimmefesten, på Peppes i Stortingsgata, så ville Løvenskjold spleise på en pizza med oliven, med meg. Så bestemor Ingeborg hadde vel rett i det, at Løvenskjold kom sydfra, siden de ikke liker å ha vinduet oppe, om natta.
jeg så nå tilfeldigvis at Anton B. Nilsen er fra min hjemkommune Svelvik: https://www.facebook.com/pages/Svelvik-Norway/ 106468222723156
Så jeg har lurt på om Onarheim er noe neanderthal-slekt, eller noe. Hvem vet.
Og siden de er så glad i sorte oliven. Hvem vet. Min stesøster Christell Humblen, (fra Drammen), er vel også etter Onarheim, (som jeg så at en av de i ledelsen het), på morssiden. Noen venninner av Christell fortalte meg, på 80-tallet, (og viste meg), at tomlene hennes, (det ytterste leddet), kan bøyes nærmere 90 grader.
(Eller kanskje Christell bare er innavla, eller noe sånt? Hvem vet). Er det på grunn av noe av dette, at dere tuller, med graden min og kryssordprogram?
Har sendt om dette til statråd Kristin Halvorsen, for ‘åretall’ siden.
Men hu har ikke svart.
Hu er vel korrupt da.
Og Sivilombudsmannen har hatt dette i flere år og, (såvidt jeg husker).
Så han er vel også korrupt da. Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2012/11/6
Subject: Klage på rektor ved NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: abn@abn.no
Cc: Bjørn Hanssen <bjh@nith.no>, postmottak@uhr.no, postmottak@kd.dep.no, post@sivilombudsmannen.no
Hei,
for tre år siden så svarte dere meg ikke da jeg klage på NITH.
Nå kontakter Deres rektor meg på en ‘nerdete’ måte på LinkedIn, uten noen ‘forklarings’.Hva driver dere med?
Er dette for å sende meg erstatning siden dere ikke har svart?Send også en grad og pengene dere skylder meg for fag jeg ikke har tatt, (men jeg har jo sendere gått på HiO IU).
Og kryssordprogrammet jeg lagde på NHI.Erik RibsskogPS.
Sender ved bilder som viser at deres rektor har kontaktet meg av en eller annen spesiell grunn, siden jeg jo har
sendt dette til firmaet som eier NITH.Og er jo veldig uhøflige når dere ikke svarer, vil jeg si.———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/22
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: postmottak@kd.dep.no
Hei,
jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/9
Subject: Klage på NITH/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: postmottak@kd.dep.no
Hei,
jeg studerte to år på NHI, på begynnelsen av 90-tallet, informasjonsbehandling.
Og fra 2002 til 2004, så studerte jeg to år på HiO, informasjonsteknologi.
Og det er det samme fagområdet, egentlig.
Jeg fikk en grad nå, av HiO:
Men jeg mener at jeg også burde få en grad fra NHI, for jeg hadde 33 vekttall der, altså 99 studiepoeng, (av 120).
(Jeg begynte med dette, før jeg fikk graden fra HiO, og jeg må vel fullføre det jeg begynte, synes jeg).
Så vil jeg at NITH, (som tok over for NHI), skal ta 21 studiepoeng, fra fagene mine hos HiO, og gi meg et vitnemål, på en høgskolekandidat-grad.
Hva annet man kan se, på vitnemålet fra HiO ovenfor, var at jeg hadde en prosjektoppgave, våren 1992, like før jeg dro i militæret.
Og da lagde jeg kryssordkompilator-program, i Pascal.
Og det fikk jeg dårlig karakter på, 3.7, enda det virka helt fint.
Jeg hadde daværende NHI-rektor, Ole Øren, som rådgiver, men han var så nedlatende og snodig, så jeg klarte meg mest selv.
Jeg klagde på karakteren, og fikk ikke lov å ringe fra militæret, (av troppsjef Frøshaug, Geværkompaniet, Terningmoen, som ikke ville stoppe bussen, tilbake fra øvelse i Kongsberg), så jeg fikk ikke sagt fra, at jeg var på øvelse i militæret, da klagemøtet var, så da ble karakteren satt ned til 4.0.
Senere, så leser jeg i VG, at en nordmann har funnet opp, og blitt rik på, kryssordprogram!
Og jeg hørte med NITH, ifjor, at Ole Øren sluttet like etter dette vel.
Så jeg lurer på om noen ved NHI, stjal mitt kryssordprogram, og ga meg dårlig karakter, og ble rike?
Jeg skal se om jeg finner mer om dette.
Mvh.Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om det kryssordprogrammet, fra VG:
Date: 2009/9/26
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: abn@abn.no
Hei,
jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/9/15
Subject: Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: abn@abn.no
Hei,
dette må være bare tull.
Fordi:– Jeg kom inn på 3. året, av en bachelor Computing, ved University of Sunderland, i 2004/05.
Og jeg har 33 vekttall fra HIO, som dere kjøpte opp.
Og jeg har også studert i to år, (minus et par fag, pga. mye jobbing), på HiO IU, bachelor informasjonsbehandling.
Så at dette ikke skal være bra nok til en to-årsgrad, ved NITH, det mener jeg må være jug/tull.
Dessuten, så har dere ansvaret for NHI-gradene og, og det må ihvertfall være bra nok for en NHI toårs-grad.
Jeg kan ikke skjønne annet, enn at rektor ved NITH juger, så jeg vil gjerne at firmaet Anthon B. Nilsen kikker på dette.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Bjørn Hanssen <bjh@nith.no>
Date: 2009/9/15
Subject: Re: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Erik Ribsskog Jeg viser til mitt forrige svar til deg. Vi har ingen studieplan som
dine fag kan innpasses i, slik at det kan utstedes et vitnemål som
høyskolekandidat.
Merd dette anser jeg denne saken som avsluttet. Med vennlig hilsen
Norges Informasjonsteknologiske Høgskole
Bjørn Hanssen
Rektor
2 attachments en leder for et fakultet ved nith.JPG
99Kingen forklaring hva skal dette bety.JPG
80K -
Jeg sendte en tredje e-post til Merseyside-politiet
Gmail – Your enquiry about liposuction >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Your enquiry about liposuction
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 30, 2013 at 10:16 PM
To:
COMMCEN <COMMCEN@merseyside.police.uk>
Cc:
anne-kathrine.skodvin@ica.no, “EUteam@amnesty.org” <EUteam@amnesty.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, “inquiries2@un.org” <inquiries2@un.org>, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, post <post@spesialenheten.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, steve.rotheram.mp@parliament.uk, efta-lux@ec.europa.eu, !enquiries <enquiries@ipcc.gsi.gov.uk>, fampo@hotmail.com, “mail.gva” <mail.gva@efta.int>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, mail.bxl@efta.int, Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>
Hi,earlier log-numbers include:1578 – 28. Oct.1275 – 13. Nov.1376 – 14. Nov.
0979 – 1. Dec.
0251 – 22. Dec.Someone have completed an online form in my name, it seems.I wanted to report this as crime.I don’t want any ‘funny’ police on my door, I only want to report this
as crime, and deal with this in writing.Regards,Erik Ribsskog
PS.In the e-mail they also insinuate I’m homosexual. (Since I think only gay men do this ‘liposuction’).That’s an insult and another crime I think.PS 2.This company is dodgy I guess.They’re routines aren’t fine, when they send ‘fake’ e-mails like this.They should get their online forms confirmed, I think, so that victims
didn’t have to get junk like this, with insults and all.
———- Forwarded message ———-
From: Sthetix <replies@sthetix.co.uk>
Date: Mon, Dec 30, 2013 at 5:00 PM
Subject: Your enquiry about liposuction
To: eribsskog@gmail.com
Dear Erik, We thank you for completing our online form to indicate your interest in ‘liposuction’. I have telephoned you but was unable to leave a voicemail. Your phone indicated that a text message would be sent to inform you of my call. This would show up as from mobile number +44 7912 289868. It would be lovely to chat with you so that I could tell you more about our clinic, our surgeons and the procedure you are considering. Could you please let me know when it would be convenient for me to call you again? Kind regards Kathy Elghrissat
Business Manager
Sthetix Cosmetic Surgery Clinic
20 Knight Street
Liverpool
L1 9DS
Tel: 0151 669 1114
Web: www.sthetix.co.uk
Facebook: www.facebook.com/sthetixcosmeticsurgery
Twitter: https://twitter.com/SthetixClinic The contents of this email and any attachments are confidential to the intended recipient. They may not be disclosed to or used by or copied in any way by anyone other than the intended recipient. If this email is received in error, please notify us immediately by clicking “Reply” and delete the email. Please note that neither Sthetix nor the sender accepts any responsibility for viruses and it is your responsibility to scan or otherwise check this email and any attachments. Sthetix Cosmetic Surgery Clinic is the trading name of Sthetix Ltd. Company Registration Number 6203907.
-
Jeg sendte enda en e-post til Merseyside-politiet
Gmail – MAID2CLEAN >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
MAID2CLEAN
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 30, 2013 at 10:08 PM
To:
COMMCEN <COMMCEN@merseyside.police.uk>
Cc:
anne-kathrine.skodvin@ica.no, “EUteam@amnesty.org” <EUteam@amnesty.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, “inquiries2@un.org” <inquiries2@un.org>, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, post <post@spesialenheten.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, steve.rotheram.mp@parliament.uk, efta-lux@ec.europa.eu, !enquiries <enquiries@ipcc.gsi.gov.uk>, fampo@hotmail.com, “mail.gva” <mail.gva@efta.int>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, mail.bxl@efta.int, Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>
Hi, earlier log-numbers include: 1578 – 28. Oct. 1275 – 13. Nov. 1376 – 14. Nov. 0979 – 1. Dec. 0251 – 22. Dec. Someone have ordered a cleaner in my name, it seems. I wanted to report this as crime. I don’t want any ‘funny’ police on my door, I only want to report this
as crime, and deal with this in writing. Regards, Erik Ribsskog PS. In the e-mail they also insinuate I don’t know how to clean. That’s an insult and another crime I think. PS 2. This company is dodgy I guess. They’re routines are fine, when they send ‘fake’ e-mails like this. They should get their orders confirmed, I think, so that victims
didn’t have to get junk like this, and threats about having washers on
their door wanting money.
———- Forwarded message ———-
From: Dean Thompson <dean@maid2clean.co.uk>
Date: Mon, Dec 30, 2013 at 6:28 PM
Subject: MAID2CLEAN
To: eribsskog@gmail.com
Hi Eric, I have still not received a contact number from you with regards to
using our services for a cleaner. Many thanks Dean Thompson Maid2clean -
Jeg sendte en ny e-post til Merseyside-politiet
Gmail – Report of crime/Fwd: Booking has been made on Cheap Taxi Liverpool >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Report of crime/Fwd: Booking has been made on Cheap Taxi Liverpool
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 30, 2013 at 9:51 PM
To:
COMMCEN <COMMCEN@merseyside.police.uk>
Cc:
anne-kathrine.skodvin@ica.no, “EUteam@amnesty.org” <EUteam@amnesty.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, “inquiries2@un.org” <inquiries2@un.org>, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, post <post@spesialenheten.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, steve.rotheram.mp@parliament.uk, efta-lux@ec.europa.eu, !enquiries <enquiries@ipcc.gsi.gov.uk>, fampo@hotmail.com, “mail.gva” <mail.gva@efta.int>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, mail.bxl@efta.int, Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>
Bcc:
luke@cabtransfers.co.uk
Hi,Someone have ordered a taxi in my name, it seems. I wanted to report this as crime. I don’t want any ‘funny’ police on my door, I only want to report this as crime, and deal with this in writing.
earlier log-numbers include:1578 – 28. Oct.1275 – 13. Nov. 1376 – 14. Nov.0979 – 1. Dec.0251 – 22. Dec.
Regards, Erik Ribsskog PS.They’re routines are fine, when they send ‘fake’ e-mails like this. They should get their orders confirmed, I think, so that victims didn’t have to get junk like this, and threats about taxi-guys on their door wanting money.
In the e-mail they also insinuate I’m homosexual. That’s an insult and another crime I think. PS 2. This company is dodgy I guess.
———- Forwarded message ———-
From: Cheap Taxi Liverpool <luke@cabtransfers.co.uk>
Date: Mon, Dec 30, 2013 at 7:37 PM
Subject: Booking has been made on Cheap Taxi Liverpool
To: eribsskog@gmail.com
Dear Erik Ribsskog,
A cash order has been made Cheap Taxi Liverpool. Payment is to be taken in CASH on pickup.
Order Information:
Pickup Point : 10 Keith Avenue, Liverpool L45XJ, United Kingdom
Destination : Superstar Boudoir, 24 Stanley Street, Liverpool L16AF, United Kingdom
Pickup Date : 31-12-2013 22:00:00
Return Date : 01-01-2014 03:00:00
Vehicle : 24SeaterMinibus
Price : £400.00
TxId : b392ad65d5fe91a434ce27832c73cda3
Your Information:
Name : Erik Ribsskog
Email : eribsskog@gmail.com
Tel : 07905206018
Address : 10 Keith Avenue, Liverpool L45XJ, United Kingdom
Details : We\’re gonna spend the night at the gay bar on Stanley Street. -
Jeg sendte en ny e-post til Svelvik kommune
Gmail – Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 30, 2013 at 4:53 PM
To:
“postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>
Cc:
jensen@jensen.no, bondelaget@bondelaget.no, post@hageselskapet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei, jeg ser i nyhetene om dagen, (http://www.kureren.no/artikler/41226),
at hvis det er snakk om dyrkbar mark, (noe jo ‘Jordet til Lersbryggen’
må sies å ha vært). Så skal eventuelle byggesaker taes på ministernivå, på grunn av jordvernet. Har denne byggingen til Jensen Møbler på ‘Jordet til Lersbryggen’
blitt tatt opp ministernivå, lurer jeg. Jeg tipper at jeg hadde hørt om det, (i nettaviser osv., isåfall). Så hva skyldes denne ignoreringen av jordvernet, i forbindelse med
utbyggingen av Jensen Møbler, lurer jeg. (Jeg lekte på det jordet, som barn, og ingen stoppa meg da. Jeg ble derimot oppmuntra av min farmor osv., til å leke, på det jordet. Så jeg synes at jeg har en slags hevd eller bruksrett, til det jordet,
som Jensen Møbler har bygget på, da. Forstå det den som kan. Og jeg ble veldig ‘vonbråten’, (må jeg si), da jeg så det, på Google
Maps, at det hadde blitt bygget, (av Jensen Møbler), på ‘gamle-jordet’
mitt. Min barndoms jorde, (eller om det er en humlehage), må man vel kalle det. Noe sånt). Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg kan også ta med om det. At min farmor, (Ågot Mogan Olsen), også oppmuntret meg til å stå på
ski, på jordet, til Gøril, (som jeg seinere jobba sammen med, på CC
Storkjøp), og dem, (blir det vel). Så jeg lurer på om jeg har hevd på det jordet også, (som lå på den
andre siden, av huset og hagen, til farmora mi). For det var ingen som jagde meg derfra heller. Enda jeg satt opp en blink, og dreiv med noe slags skiskyting. Men et gevær, som jeg lagde nede på snekker-verkstedet, til min
farfar, (etter råd fra min onkel Håkon), og som jeg skøyt syltestrikk
med, (som farmora mi fant til meg da). Dette var på den tida som jeg var 9-10 år gammel.
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2010/8/24Subject: Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter
folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen
To: postmottak@svelvik.kommune.no
Hei, jeg ser at dere har tulla og kost dere, hadde jeg nær sagt, de åra jeg
har bodd i Oslo og England. Min farfar, Øivind Olsen, han fikk lov å bygge snekkerverksted, Strømm
Trevare, på tomta til en som het Lersbryggen, på Sand, på grensa til
Høyen, på 60-tallet. Og han bygde også et bolighus, på den tomta. Og det var også et jorde, som hørte til den tomta. Så jeg tror det må ha vært en gård der, i gamle dager. Men jeg bodde først hos mora og faren min på Bergeråsen, så hos mora
mi i Larvik, og så hos faren min igjen, Arne Mogan Olsen, på
80-tallet. Og da lå Jensen Møbler i Svelvik, ved Svelvik Kroa. Men så bygde Sandbu Tepper, med Bjørn Havre, eller hva han het, de
bygde der Liv hadde hatt kiosk, på 70-tallet, for hyttegjestene på
Krok osv. Men der har Jensen tatt over nå. Og ikke nok med det, han har bygd på det som vi kalte ‘Jordet til Lersbryggen’. Og jeg har litt hevd på huset til farfaren min, for jeg disponerte
noen skuffer i reolen i stua der. Og siden familien min ikke eier tomta, så mener jeg at jeg har
eiendomsretten, eller ihvertfall bruksretten, til det huset. Og jeg satt også mye på kontoret, på snekkerverkstedet, og pakka
skruer, og leika og tegna osv. Så jeg mener jeg har litt hevd på snekkerverkstedet og, av samme grunn
som for huset. Og den tomta har jo vært i bruk, av min fars familie, siden 60-tallet,
så jeg mener at det jordet, også må tilhøre min hevd da, på
bygningene/eiendommene, etter min farfar, Øivind Olsen. En som heter Lersbryggen, kan jo ikke plutselig dukke opp, etter 50
år, og kreve tomta. Da er den tomta blitt tilhørende vår familie, (eller rettere sagt
meg), gjennom sedvane-retten(/kutyme), som vi lærte om, da jeg gikk på
handel og kontor, på Sande VGS., mot slutten av 80-tallet. Og jeg husker godt det, at det blei industriområde der. Men det må være fra tomta vår/Lersbryggens, til mot Snippen der. For jeg mener at Jensen også bygger for tett, i tillegg til å bygge på
det jordet som jeg har hevd på da. Og dette la jeg merke til på Google Maps, og da ser man også at han
har bygd tvers over Kjelleråsveien, som det heter der. Så Jensen har gjort bare galt, mener jeg, (som en assistent jeg hadde
da jeg var butikksjef i Oslo, på Rimi Kalbakken, Kjetil Prestegarden,
pleide å si). Men men. For jeg har vært litt i politikken, (for Høyre), mens jeg har bodd i
Oslo, på 90-tallet, (og fram til at jeg overhørte, at jeg var forfulgt
av noe som ble kalt “mafia’n”, i Oslo, i 2003, og ikke får noe hjelp
fra politiet etc., i forbindelse med det). Og jeg var bl.a. på et møte hos en som heter Magne Winnem, fra Røyken,
og da var det ei dame, fra Oslo Høyre der. Og hu lærte oss om hva fortetning var. Og det betyr det, at selv om du eier tomta, så kan du ikke bygge på hele tomta. Kun på en ganske lav prosentandel av tomta. (Dette er et kjent tema inne i Oslo, hvor de har dårlig plass osv., så
hele møtet var om dette. Og jeg hadde jo aldri tenkt på det her, for jeg fikk ingen penger av
min familie, før jeg flytta til Oslo, så jeg kun leide og levde på
studielån og lav Rimi-lønn, så Holmenkollåsen-problemstillinger, det
var helt ukjent for meg. Jeg kan ikke si at jeg hadde lest om det i avisa heller. Så det møtet var lærerikt for meg, må jeg si). For Jensen Møbler og antagelig Svelvik kommune da, dere har ignorert
mange ting her. – Det ligger et bolighus, like ved der Jensen har bygget ut så fælt.
Det er bygget på et alt for stort prosentområde av tomta, så det
skjemmer forfærdelig. – Jeg lekte på det jordet til Lersbryggen, som barn, og har en del
hevd på det, vil jeg si. Det var ikke noe jorde egentlig, for det ble
ikke dyrka noe, men det var som en eng, med gresshopper, sommerfugler,
(admiral osv.), og bier, osv. Så jeg ble oppmuntra av bl.a. min Håkon Mogan Olsen, til å fange
humler osv, på det jordet, og ha de i glass, med hull i lokket, som
5-6 åring kanskje, da jeg var på besøk, på ferie fra mora mi i Larvik. – Min farmor, Ågot Mogan Olsen, som bodde i det huset, fram til midten
av 90-tallet, hu klagde på at alarmen til Jensen alltid gikk, så det
var nesten umulig å få søvn der. Og jeg merka det, da jeg besøkte henne en gang, at hu var nesten brutt
ned, antagelig av det her osv. da, og ville at jeg skulle gi opp jobb
og utdannelse i Oslo, for å bo hos henne og trøste henne, i huset på
Sand da. Enda hu hadde sønnen sin Håkon, på Bergeråsen, men han var liksom ikke noe da. Og heller ikke faren min. Jeg syntes dette ble litt drastisk, for Ågot visste det i alle år, at
jeg skulle flytte vekk, sånn som sønnen hennes Runar, for å få meg
karriære osv., det lå i kortene hele tiden, for faren min lærte meg
ikke opp i hoved-arbeidsoppgavene på verkstedet der, men ville at jeg
skulle studere på BI osv., (selv om jeg ikke ville være ‘pappa-gutt’,
så jeg valgte NHI osv. Og Håkon ville at jeg skulle jobbe i butikk, men det ville egentlig ikke jeg. Men det var vanskelige tider, på begynnelsen av 90-tallet, så jeg
havna i Rimi gitt, istedet for å jobbe med data, etter to år på privat
datahøyskole, NHI, som nå heter NITH). Men men. Så her tror jeg dere har brutt en del med regelverk og det som finnes,
i Svelvik kommune. Jensen kunne ha bygd på Grunnane, mener jeg, for der så jeg i
Aftenspostens arkiv, at Standard Oil vurderte å mudre opp, og bygge
oljeraffineri, på 50-tallet vel. Og hvis det er plass til oljeraffineri, da er det plass til fabrikken
til Jensen og, mener jeg. Her har jeg blitt overkjørt, og ingen i Svelvik kommune har vist noen
respekt for meg eller mine rettigheter. Så det var bånn i bøtta. Så jeg vil gjerne at Svelvik kommune gjennomfører tvangs-riving, av
den delen av Jensen møbler, som er bygget utafor industriområde, på
‘jordet til Lersbryggen’, som jeg ser på som min eiendom, som jeg har
hevd på, gjennom sedvane-lovgivningen. (På samme måte som dere fikk noen til å rive et gjerde, her for et par
år siden, inne i sjølveste Svelvik by. Men men). Så jeg vil gjerne ha dagsbøter, av 10.000 fra Svelvik kommune, frem
til dette er revet. Pengene kan sendes på sjekk til: Erik Ribsskog
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia Med hilsen Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/3/7
Subject: Bygging på jordet til Lersbryggen
To: jensen@jensen.no
Hei, jeg heter Erik Ribsskog, etter mora mi, for hu het Ribsskog, og skifta
navn på meg etter at hu skilte seg fra faren min, Arne Mogan Olsen. Så jeg er altså barnebarn, til Øivind Olsen, som starta Strømm
Trevare, og som solgte elementer til Jensen Møbler på 70-tallet,
husker jeg at han prata om. Nå har jeg overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, i 2003
og 2004, så nå har jeg flykta til England. Jeg så på Google Maps, at det ser ut som at dere har bygget på jordet
til Lersbryggen. Så jeg lurte på om dere eier den tomta nå, og har kjøpt den av
etterkommerne til Lersbryggen? (For jeg lurer på om ikke farfaren min egentlig hadde hevd på den
tomta da, og at jeg kanskje jeg har hevd på den nå, for jeg er eldste
sønn, av eldste sønn til farfaren min, Øivind Olsen). For jeg vet ikke hvordan det hang sammen, men Leirsbryggen eide tomta,
som min farfar bygde fabrikk og hus på, og jeg husker at en gang jeg
var der, så var Lersbryggen og inspiserte jordet sitt, som lå mellom
Strømm Trevare og den gamle saga, som det ble kalt. Jeg har ikke noe kontakt med familien min, for faren min lot meg bo
alene på Bergeråsen, fra jeg var ni år, og flytta ned til Haldis
Humblen der. Men jeg har hevd på det huset etter besteforeldrene mine, for farmora
mi, Ågot Mogan Olsen, var nesten som ei mor for meg, og jeg hadde to
skuffer i en reol der. Så jeg mener at jeg har bruksrett til det huset. Og nå ser jeg på Google Maps, at dere har bygd helt bort til det huset. Jeg synes det ser ut som at det skjemmer litt, og har blitt mer trafikk. Så jeg lurte på om kanskje dere skulle flytte tilbake til Svelvik
igjen, ved Svelvik-kroa der, hvor jeg husker at dere holdt til, da jeg
flytta tilbake til Berger i 1979. Bare et forslag! Håper dette er i orden! Mvh. Erik Ribsskog -
Jeg sendte en e-post til ei Tybring-Gjedde, i Unge Høyre
Gmail – Gjedde-navnet >//
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
// ]]>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Gjedde-navnet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sun, Dec 29, 2013 at 9:30 PM
To:
M.Tybring.Gjedde@outlook.com
Hei, jeg så at du var i Dagbladet.no, angående skole-politikk, i dag: http://www.dagbladet.no/2013/12/29/nyheter/samfunn/skole/ politikk/unge_hoyre/31030663/ Jeg lurte på hvorfor dere heter Gjedde. Min danskfødte mormor, hadde en oldemor, som het Maren Gjedde. Og min mormor mente at det var fin, gammel dansk adel. De arvet også den siste baron Adeler. Så jeg har drevet med slektsforskning, og funnet ut at Lenthe-Adeler,
de var ikke i slekt med Adeler, men kalte seg likevel Adeler. Så jeg har søkt om å hete Ribsskog-Adeler, blant annet. (Selv om det virker som at min første søknad ble godtkjent, nemlig
Løvenbalk Ribsskog, siden min mormor var etter Løvenbalk også). Jeg har også vært i Unge Høyre. Jeg ble dratt med dit av en tidligere klassekamerat, ved navn Magne
Winnem, på begynnelsen av 90-tallet. Og Jan Tore Sanner, som da var Unge Høyre-leder, han ba meg og Winnem
om masse råd, for skolevalg-programmet, til Unge Høyre, i 1991. De skulle også på leir i Oslofjorden. (Ei Cathrine Huitfeldt ‘babla’ om det, blant annet). Men det gadd ikke jeg, for vi hadde allerede planlagt kamerat-ferie
til Gøteborg. Jeg syntes også det virka litt svett med sånne politiske telt-leire. Men men. Unge Høyre vil ikke skrive attest for dette, enda jeg har sendt om det
til både Unge Høyre og Høyre. Men men. Jan Tore Sanner nevnte noe, på et kurs, som Winnem dro meg med på. Og det var at man skulle ikke hjelpe alle med to bein, for da ble det
ikke noe igjen, til de med et bein. Så å gi PC til alle, det kan vel sammenlignes med å hjelpe alle som har to bein. Så det er konservativ politikk, sånn som jeg lærte den, på begynnelsen
av 90-tallet, vil jeg si. Bare noe jeg tenkte på, når jeg leste i Dagbladet.no her. Jeg har også sendt til din slektning Christian, i Fremskrittspartiet. Og han hadde en plakat på veggen, hvor det stod at han gikk tilbake,
til en svensk ridder, ved kungens bord, eller noe sånt. Men jeg tror ikke at det kan være i blodsbånd da. Men kanskje gjennom inngifte. Har du noe mer kunnskap om dette med Gjedde, lurte jeg, når jeg leste
denne artikkelen. Mvh.
Erik Ribsskog





