johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en e-post til Nordmanns-Forbundet


    Gmail – Problemer i Liverpool

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Problemer i Liverpool



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Tue, May 7, 2013 at 10:56 AM

    To:
    info@nww.no

    Hei,

    jeg er en nordmann som bor i Liverpool, og som leste om Nordmannsforbundet, for første gang, nå nettopp, når jeg søkte på nettet, om det var en ‘ex-pat’-organisasjon, for nordmenn.

    Jeg er en slags flyktning, siden jeg overhørte, i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt, av ‘mafian’.

    Får ikke mine rettigheter av hverken norske eller britiske myndigheter.

    Jeg har ikke lest alt på medlemssidene deres nå.

    Jeg sender bare en e-post.

    Jeg har ikke råd til å betale kontigent nå.

    For jeg blir også tullet med av the Jobcentre i England.

    Og har ikke fått noe arbeidsledighetstrygd inneværende periode, selv om jeg ikke har gjort noe galt.

    Det er noe hemmelig nettverk som tuller med meg der, tror jeg.

    Har dere noen råd/tips.

    Jeg er blakk, har strøm for et par dager.

    Trenger mat og ny tannbørste og har ikke penger til å betale regninger, så kontoen min kommer til å bli overtrukket nå.
    Jeg har sendt e-post til noe som heter ‘food bank’ her i Liverpool, men de svarer ikke.

    Ingen folk av mine bekjente i Norge svarer meg, av en eller annen grunn.


    Erik Ribsskog

  • Jeg fortsetter å søke på jobber. Denne gang som Web Designer


    Gmail – eribsskog@gmail.com – CWJobs.co.uk – Applicant details for Web Designer – HTML, CSS, Photoshop, Dreamweaver – URGENT – MEH 21379

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    eribsskog@gmail.com – CWJobs.co.uk – Applicant details for Web Designer – HTML, CSS, Photoshop, Dreamweaver – URGENT – MEH 21379



    cwjobs@cwjobsmail.co.uk

    <cwjobs@cwjobsmail.co.uk>


    Tue, May 7, 2013 at 12:03 AM

    Reply-To:
    eribsskog@gmail.com

    To:
    melissah.25384.cwj@oscarassociates.aplitrak.com

    Cc:
    eribsskog@gmail.com


    Sign In

    Advertise Now

    Buy Job Packs

    CWJobs

    NEW APPLICATION CONFIRMATION
    SIGN IN ADVERTISE NOW BUY JOB PACKS IT MARKET INDEX

    The following candidate has applied online for the position: Web Designer – HTML, CSS, Photoshop, Dreamweaver – URGENT.

    Candidate email address: eribsskog@gmail.com.

    Candidate’s comments:

    Hi,

    I have desined several web-sites, (like [url removed] and [url removed] using HTML, CSS, Javascript, PHP and SVG, (see CV for more details).

    I also have knowledgde about Photoshop, after registering and using an online account with them, earlier this year.

    I also have a Norwegian degree, in IT, (named ‘Høgskolekandidat’, which is comparable with a Foundation degree/Higher National Diploma, here in the UK, Jet Employability-team, has told me), from Oslo University College, after studying there, from 2002 to 2004.

    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    I confirm that I am eligible to live and work in the UK

    If the candidate has supplied a CV it will be attached to this email.

    Please provide your feedback to eribsskog@gmail.com.

    Thank you for advertising on CWJobs.

    Totaljobs Group
    Holden House, 57 Rathbone Place, London W1T 1JU
    Registered in England & Wales under company number 04269861


    eribsskog_070520131203.doc
    39K

  • Jeg sendte en e-post til Domstoladministrasjonen


    Gmail – Henvendelse vedrørende sak i Drammen tingrett – krav om erstatning

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Henvendelse vedrørende sak i Drammen tingrett – krav om erstatning



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Mon, May 6, 2013 at 3:25 PM

    To:
    “Eiken, Espen” <Espen.Eiken@domstoladministrasjonen.no>

    Cc:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    men jeg mener altså at jeg har blitt lurt, av Drammen tingrett, (for de har bevisst ikke informert meg, om hvordan saksgangen er, når det gjelder oppløsing av sameie), mener jeg.

    Og dette har kostet meg en arv etter mormoren min, i Nevlunghavn.

    For jeg skulle bruke de pengene på offentlige skifte, hos Tingretten i Larvik.

    Som vil ha kontanter, før de gjør dette.


    Noe jeg også mener er feil.

    Når de har sagt de skal gjøre det, så blir det med oppgjøret en annen sak, (når jeg ikke har penger til dette), mener jeg.

    Jeg har altså klager både på Tingretten i Drammen og Tingretten i Larvik.

    Hvordan er saksgangen her, (for å få erstatning), lurer jeg.

    Er det ikke dere som skal gi erstatning da, når disse tingrettene tuller?

    (Jeg har vel sendt dere en god del dokumentasjon allerede, om dette, mener jeg).

    Med heilsing

    Erik Ribsskog

    Vi viser til dine henvendelser i saken, og vi beklager sen tilbakemelding. Sivilombudsmannens referanse: 2012/133.

    I din siste e-post av 23. februar 2013 anfører du at Domstoladministrasjonen må dekke dine tap i forbindelse med behandlingen ved Drammen tingrett og Larvik

    tingrett.

    Domstoladministrasjonen kan ikke se at det er godtgjort noe som gir grunnlag for erstatning.

    Etter tvisteloven § 20-12 kan en part som er påført sakskostnader på grunn av feil ved rettens behandling av saken, under visse forutsetninger kreve tapet erstattet

    av staten. Etter bestemmelsens tredje ledd settes kravet frem for den domstol som har saken til behandling, eller som traff avgjørelsen i siste instans.    

    Med hilsen

    Espen Eiken

    seniorrådgiver

    juridisk enhet

    Domstoladministrasjonen

  • Jeg sendte en ny e-post til ‘Grønnsaksforbundet’


    Gmail – Spørsmål om Norgesfrukt

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Spørsmål om Norgesfrukt



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Mon, May 6, 2013 at 2:39 PM

    To:
    Oddmund Østebø <oddmund.ostebo@fgsfrukt.no>

    Cc:
    ica@ica.se, lo@lo.no, post@arbeidstilsynet.no

    Hei,

    ok, ja Ica har jeg prøvd å kontakte om dette, for mange år siden.

    De bare tuller og sier at de ikke finner noen papirer om meg, i personalarkivet, (enda jeg jobba i Rimi, fra 1992 til 2004, deriblant som butikksjef, i tre butikker).

    (Enda dette om at jeg vant Rimi Gullårer, var i Rimi sin ukes-publikasjon og/eller på intranett, mener jeg å huske).


    Så der i gården er det bare tull, mener jeg.

    Men takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2013/5/6 Oddmund Østebø <oddmund.ostebo@fgsfrukt.no>

    Hei,

    Norgesfrukt er tatt over av Ica,

    Mvh

    Oddmund Østebø

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 2. mai 2013 23:39
    Til: oddmund.ostebo@fgsfrukt.no
    Emne: Spørsmål om Norgesfrukt

    Hei,
    jeg så på nettet at du var leder for ‘grønnsaksforbundet’, hadde jeg nær sagt.

    Jeg har jobbet som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av ‘mafian’, og har flyktet til England.


    Jeg jobber med CV-en min her.
    Jeg vant en andreplass i en appelsinsalg-konkurranse, med butikken Rimi Lambertseter, hvor jeg var butikksjef, i 1999.


    Og jeg vant Rimi Gullårer, (som la mye vekt på økt fruktsalg), med Rimi Langhus, som butikksjef der, for andre halvdel, av 2001.

    Jeg lurte på om Norgesfrukt hadde noe dokumentasjon på dette, som jeg kunne vise fram, i jobbintervjuer, osv.

    Men jeg fant ikke noe om Norgesfrukt på nettet nå.

    (Og Rimi/ICA vil ikke sende dokumentasjon på dette og kursbevis osv., av en eller annen grunn).

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Unge Høyre


    Gmail – SV: Påminnelse/Fwd: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    SV: Påminnelse/Fwd: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Mon, May 6, 2013 at 1:55 PM

    To:
    Emil Alexander Engeset <EmilAlexander.Engeset@hoyre.no>

    Cc:
    jan-tore.sanner@stortinget.no

    Bcc:
    lo@lo.no, Arild.Johannessen@coop.no

    Hei,

    kanskje dere kan høre med Jan Tore Sanner og/eller Bård Brende, som var leder og nestleder for dette kurset, og høre om de kan skrive en attest, eller lignende.
    Magne Winnem dro også med Høyre’s websider, hjem til meg, på St. Hanshaugen, i 1996 eller 1997, og jeg prøvde å hjelpe med å få disse bedre, (så godt jeg kunne, ihvertfall).

    Så kanskje jeg kunne fått en attest på det og.

    Jeg vet ikke hvem Winnem gjorde dette i samarbeid med, i Høyre, men jeg husker en Høyre-kar, fra Winnems bursdag, (i 1992), med lys sleik vel.

    Som sa, (i Winnems burdsdag), at han hadde ansatt en sekretær, som sa at hu var flink i Word Perfect, (og ikke World Perfect), men det så han først etter at han hadde ansatt henne.


    Hvis dette er fordi jeg sa til min arbeidsgiver Forbrukersamvirke Lillestrøm, at jeg var medlem i Unge Høyre, da de kjøpte opp OBS Triaden.

    (Og han Høyre-karen var veldig veldig vag med vilje).

    Så var det fordi at dette var programmet, for hele landet, så jeg syntes at det var viktig arbeid.

    Og jeg fikk ikke betalt for det.

    Så jeg regnet med at jeg var medlem.

    Men jeg fikk aldri noe i posten, av en eller annen grunn.

    Og på den kontrakten, så stod det mange linjer, som man skulle fylle ut, om organisasjoner, som man var medlem i.


    Så jeg syntes at det så dumt ut, å ikke skrive noe.

    Jeg mener jeg kunne si at jeg hadde vært medlem, siden jeg gjorde viktig arbeid, for Unge Høyre.

    Det er ikke min feil at dere ikke sendte meg noe giro, eller lignende.


    Jeg lurte på hvorfor jeg ikke fikk det.

    Men da jeg fikk den kontrakten, så hadde det vel ikke gått så mange måneder, etter arbeidet mitt, for Unge Høyre.


    Så det kunne fortsatt ha dukket opp, i posten, for alt hva jeg visste.


    Dette arbeidet, (med parti-programmet), var våren 1991.

    Og bursdagen til Winnen, (hvor han Unge Høyre-lederen fra Oslo Vest kom med noen slags subtile hentydninger til den kontrakten min, hvor jeg skrev at jeg var Unge Høyre-medlem), det var i januar 1992.


    Altså bare cirka et halvt år senere.

    Så jeg visste jo ikke, da jeg skrev på den kontrakten, hos Coop, at jeg ikke ville motta noe medlemsgreier, fra Unge Høyre.

    For hva Winnem og Sanner snakka om, i forbindelse med at jeg var med på kurs-kveld og valgkamp-program-komite-møte der.

    Det veit jeg ikke.

    (Og jeg har også gått handel og kontor, i tre år, dataøkonom, og mener at jeg har litt fingerspissfølelse, for sånt her).

    Sender også kopi til Coop.

    For jeg har liksom ikke noe å skjule her, mener jeg.

    Og det er mulig du har lest en e-post fra meg, for cirka et år siden.

    Men jeg kan ikke huske at jeg fikk noe svar.


    Jeg skulle ihvertfall gjerne hatt noe dokumentasjon, for dette organisasjons-arbeidet.

    Kjekt å ha, i jobbintervjuer osv., for da kan jeg vise fram det, som dokumentasjon, for det jeg skriver på CV-en da.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2013/5/6 Emil Alexander Engeset <EmilAlexander.Engeset@hoyre.no>

    Hei Erik!

    Takk for e-post. Jeg husker du stilte det samme spørsmålet for ett år siden.

    Dessverre så har vi ingen dokumentasjon som strekker seg såpass langt tilbake i tid. Det kan jeg ikke annet enn å beklage.

    Ha en fin dag!

    Beste hilsen

    Emil Engeset

    Informasjonsrådgiver

    Unge Høyres Landsforbund

    Mob: 479 06 092

    Tlf: 22 82 91 05

    www.ungehoyre.no

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 3. mai 2013 19:44
    Til: info@ungehoyre.no
    Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å sende en påminnelse om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/3/4
    Subject: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: info@ungehoyre.no

    Hei,

    jeg har kanskje sendt for mye om det her til Høyre.

    Og dette må vel kanskje tas med Unge Høyre.

    Jeg ble dratt med på et kurs i konservativ politikk, av Magne Winnem, i 1991, (var det vel).

    Og Jan Tore Sanner, (tror jeg det må ha vært, den daværende lederen), han holdt igjen Winnem og meg, for å gi råd, om Unge Høyre sitt program, for skolevalgkampen, i forbindelse med kommune og fylkestingsvalget, i 1991.

    Og jeg skulle gjerne hatt noe dokumentasjon, på at jeg var på dette kurset.

    Og at jeg var i denne fire-manns-komiteen, (må man vel kalle det), som finpuset på valgkamprogrammet.

    (Disse fire var Winnem, meg, og to til som jeg tror at må ha vært Sanner, (som var leder), og den fjerde var muligens den daværende nestleder Bård Brende, (eller hva han heter igjen).

    Men jeg var der bare en eller to ganger.

    (Pluss at Sanner takket meg i hånda, under valgkampåpningen, i 1991, i Spikersuppa.

    Hvor Teddybears underholdt, husker jeg.

    Som en kuriositet).

    Dit ble jeg også dratt med, av Winnem, som ville at jeg skulle ligge over, hos han, i han Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen.

    Før han dro meg med, (vi gikk), til Spikersuppa.

    For valgkampåpningen til Unge Høyre, da.

    Og Winnem var ikke klar på hvorfor han ville jeg skulle overnatte.

    Og hvordan kurs jeg var på.

    (Jeg så aldri noe skriv om disse tingene, ihvertfall).

    Og jeg fikk aldri noe i posten, fra Høyre/Unge Høyre.

    Så jeg var vel aldri formelt medlem hos dere.

    Men jeg fortalte Coop, (hvor jeg jobba, ved siden av studier osv., siden Matland ble til Obs Triaden, og jeg hadde jobbet et år, på CC Storkjøp, i Drammen, russeåret, og hadde erfaring, fra å sitte i kassa, og jeg gikk på NHI, som var en privat høyskole, så
    jeg måtte ha et friår, for å jobbe, for å ha råd til å gå andre-året, uten å gå på sosialen, og fikk jobb på Matland da, via en bekjent, Svein Martinsen, av min stefar, Arne Thomassen, og det var bedre enn praksisplass, hos Norsk Hagetidend, lønnsmessig, så
    jeg slo til på det).

    Jeg fortalte Coop, at jeg var medlem i Unge Høyre.

    Da OBS Triaden skiftet eier til Forbrukersamvirket i Lillestrøm, var det vel.

    Og jeg fikk ny kontrakt, hvor jeg skulle skrive på, hvilke organisasjoner, som jeg var medlem i.

    Da skrev jeg Unge Høyre, må jeg innrømme.

    Siden jeg syntes at jeg liksom måtte nevne det, siden jeg hadde vært med på ganske viktige saker, i Unge Høyre da, (i Høires Hus der), syntes jeg selv.

    Selv om jeg husker at jeg undret meg over, hvorfor jeg ikke fikk medlemskaps-giro, i posten, om dette.

    Men dette var på rundt den samme tiden, så jeg visste jo ikke noe sikkert, om dette.

    (Om jeg var registrert som medlem).

    Og Winnem var sur på meg, siden jeg ikke ville gå på fler møter hos dere, (siden jeg syntes det ble litt flaut, siden jeg var en fattig student, som ikke hadde råd å kjøpe dyre sosse-klær og sånn).

    Så jeg spurte ikke Winnem om Unge Høyre-ting.

    For da ville han bare begynt å mase, om at jeg skulle bli med, på nye møter, (tenkte jeg).

    Men jeg husker at Cathrine Huitfeldt, var med, på disse møtene.

    For Winnem sa at hu var datter av byråd/byrådsleder Huitfeldt.

    Og søster av hu Huitfeldt, i Arbeiderpartiet.

    Men de var kusiner, har jeg funnet ut seinere vel.

    Men hu var den peneste dama der, så det var hu jeg spurte Winnem om hvem var da.

    Jeg var kanskje mer interessert i damer, enn politikk, på den her tida.

    Så det var kanskje derfor at jeg ikke dro på så mange møter hos dere.

    For jeg hadde liksom ikke fått frest fra meg ordentlig, med damer osv., da.

    Siden jeg var seint i puberteten, osv.

    Og jeg var fattig student som hadde hatt praksisplass hos Norsk Hagetidend, så jeg hadde en hullete bukse, osv.

    Noe jeg var flau over, for det syntes, i trappa deres der.

    For vi gikk gruppevis inn der, husker jeg, en gang.

    Så etter det så slutta jeg da.

    For jeg hørte at Huitfelt og venninna kommenterte om at jeg hadde hull i buksebaken min da, på en tynn bukse.

    Så jeg tenkte vel at jeg måtte ha mere helt tøy osv., før jeg begynte for fullt, i Unge Høyre.

    Noe sånt.

    Men jeg skulle gjerne likevel hatt dokumentasjon, på det jeg lærte, hos dere.

    For jeg husker jo noe av dette enda.

    Og jeg må vel ha imponert Sanner, tror jeg, siden jeg fikk være med på å jobbe med valgkamp-programmet, enda jeg bare hadde vært på kurs hos dere en kveld, (var det vel).

    Så det hadde vært litt gildt å hatt dette, for jeg nevner det såvidt, i profilen min, på CV-en.

    For jeg ser på det som en prestasjon, at jeg gjorde så mye inntrykk, hos Unge Høyre, at jeg fikk være med på det arbeidet.

    Og tror at det kan telle positivt, når jeg søker jobber, at jeg har hatt litt ansvar, (eller ihvertfall tillit, må man vel si), i politikken.

    Så jeg skulle gjerne hatt noe dokumentasjon, om dette.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/6/1
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: info@ungehoyre.no
    Cc: politikk@hoyre.no,
    erna.solberg@hoyre.no
    , jan-tore.sanner@stortinget.no

    Hei,

    jeg har tenkt mer på det her.

    Det som skjedde, det var at Magne Winnem dro meg med på et kurs, hos Unge Høyre, i Høires Hus, våren/sommeren 1991.

    På dette kurset, så ble Winnem og jeg valgt ut, av Jan-Tore Sanner og hans assistent/nestleder vel, til å være med, i en slags komite, som skulle finpusse valgkampprogrammet.

    Det var bare at Winnem og jeg skulle høre, og si hva vi syntes, om det og det standpunktet da, som Sanner og dem hadde utarbeidet, fra før.

    Og hvis det var noe som skurret, i ørene våre, så skulle vi si fra.

    Og da sa jeg fra rimelig mye, for jeg var jo ikke fra Oslo Vest, så jeg skreik ut, hvis det var noe, som jeg syntes, at hørtes for mye ‘Holmenkollen’ ut da.

    Som jeg tenkte at de som stemte på skolevalg osv., ville ha syntes, at var upopulært, og som ville fått sosialister, (som søstera mi, som jeg kjente ganske bra, på den her tida), til å begynne å ‘skrike’ om at det var pappagutt-politikk,

    eller noe sånt da.

    Så jeg ble vel da altså med, i en slags valgkamp-komite, allerede den første, (og vel eneste), dagen, som jeg var, i Høires Hus.

    Så jeg fikk litt bakoversveis, for jeg syntes at ‘karriæren’ min i Unge Høyre gikk litt raskt.

    Jeg hadde jo ikke fått medlemsbevis engang, også blir jeg medlem, av en valgkampkomite.

    Og på det kurset så var det folk som Cathrine Huitfeldt, og andre, som hadde vært i Unge Høyre i mange år sikkert.

    Også kommer jeg inn der, plutselig en dag, (etter at Magne Winnem har mast på meg), og får plass i en vikig komite, sammen med Winnen, lederen og vel nestlederen.

    Det må jo ha virka rart, for mange av Unge Høyre sine medlemmer, vil jeg tippe på.

    Og jeg var heller ikke sikker på om det var riktig av meg, å ta bort toppene, på Unge Høyre sitt program før Kommune og fylkestingsvalget, i 1991.

    Var det noe mål i seg selv, å ha et rundt program?

    Nei, jeg syntes at dette gikk for fort fram, så jeg ble ikke med til Høires Hus igjen, selv om WInnem maste.

    Han nesten ‘lurte’ meg med på valgkampåpninga, i 1991, hvor Sanner tok meg i hånda, og takket for hjelpen og sa at programmet ble bra.

    Mens Teddybears var underholdning, husker jeg, betalt av Høyre, for å markere valgkampåpningen.

    Seinere hadde Winnem noen politiske møter hjemme hos seg, noen år seinere, på Bergkrystallen hvor hun Eriksen, (tror jeg det var), prata om fortetning, mm.

    Og Winnem dro også med Høyre sine nettsider hjem til meg, i 1996 eller 97, for at jeg skulle fikse disse.

    Men jeg studerte data fram til 1992, og da var ikke internett så kjent, så jeg hadde ikke lært web-design, men jeg prøvde å se på det litt, sammen med Winnem, i Rimi-leiligheten min, i Waldemar Thranes gt. da.

    Jeg ville gjerne hatt en attest for at jeg har vært med i en slags valgkampkomite, hos Unge Høyre.

    For da kunne jeg skrevet mer om dette, på CV-en min, tenkte jeg.

    Siden næringslivet vel liker, at man har fått ansvar, innen organisasjoner, osv.

    Og gjerne kursbevis og avklaring om jeg har vært medlem i Unge Høyre.

    Og gjerne attest på web-design-arbeid.

    Håper dere kan ordne dette!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/5/24
    Subject: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: info@ungehoyre.no
    Cc: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    jeg får visst ikke noe svar fra Sanner.

    Så jeg vil gjerne klage, for det synes jeg var dårlig.

    Jeg har vel egentlig ikke vært medlem hos dere, så det er mulig at dette er en arbeidssak, så sender kopi til min advokat.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/5/21
    Subject: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: jan-tore.sanner@stortinget.no
    Cc: erna.solberg@hoyre.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/5/12
    Subject: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: jan-tore.sanner@stortinget.no
    Cc: erna.solberg@hoyre.no

    Hei,

    var det du som arrangerte et kurs, i konservativ politikk, for Unge Høyre, i Høires Hus, i Stortingsgata, i 1991, som Magne Winnem dro meg med på?

    (Cathrine Huitfeldt var også der, mener jeg å huske).

    Etter kurset, så holdt du og en assistent igjen Winnem og meg, og ville ha vår hjelp til å pusse på Unge Høyre sitt valgkampprogram.

    Dere hadde også leir i Oslofjorden, som Winnem og jeg ikke ble med på, for vi skulle på guttetur, (sammen med tremenningen min, med flere), til Gøteborg.

    Winnem dro meg også med til Høyre sin valgkampåpning, i Spikkersuppa, høsten 1991.

    Du hilste meg i hånda, (som jeg hadde litt hårgele på vel, for jeg var litt sånn ‘usikker tenåring’ enda nesten), og sa at valgkampprogrammet ble bra.

    Og dere hadde hyrt inn bandet Teddybears, som underholdning.

    Jeg lurer på om jeg egentlig var medlem i Unge Høyre da?

    Jeg etterlyser også kursbevis og attest for å ha vært med å lage valgkampprogrammet.

    Jeg hadde det økonomisk vanskelig og syntes at jeg hadde litt lite livserfaring til å drive med politikk, og jeg syntes også at jeg fikk for mye ansvar, for raskt.

    Og jeg syntes også at det var feil, å bare bli dratt med, til sånne jobber, innen politikk.

    For det her var jo Winnem sin ide, at jeg skulle på møter i Unge Høyre.

    Men når det gjelder politikk, så er ikke det som å gå på kino, mener jeg, da burde det kanskje være på eget initiativ, at man blir med da.

    Så jeg syntes det ble litt feil ihvertfall, at jeg hang med Winnem, til Unge Høyre, så jeg kutta ut det, etter et eller to møter.

    For jeg fikk jo ikke noe medlemsbevis, eller noe formelt heller.

    Så det var litt uklart, hva min rolle der var.

    Var jeg medlem av Unge Høyre, eller var jeg der som Winnems kamerat?

    Var også på noen Høyre-møter, hjemme hos Winnem på Bergkrystallen, seinere på 90-tallet, men det var noe som Winnem presenterte som noe sosialt nærmest.

    Men lurer på om hu andre nestlederen deres, (Eriksen?), var hjemme hos Winnem da, og snakket om fortetning.

    Noe sånt.

    Er Winnem Høyres svar på møbelhandler Engen i Jessheim?

    Hvem vet.

    Håper at du kan forklare litt mer om dette, jeg tror det må ha vært deg som arrangerte dette kurset og som ba meg, (og Winnem), om råd, med programmet.

    Men du var jo uansett leder i Unge Høyre, fra 1990 til 1994, så jeg på Wikipedia, så ansvaret var jo ditt, uansett, formelt, må man vel si.

    Winnem spurte meg også om å fikse noe web-design, for Høyre sine nettsider, i 1996 deromkring vel.

    Men, jeg hadde gått på NHI, i 1989/90 og 1991/92.

    Men jeg hadde ikke prøvd internett, før på TG 93, i Skedsmohallen, hvor min tremenning, Øystein Andersen, dro meg med.

    For de hadde ikke internett, på NHI.

    Og de underviste ikke i web-design.

    Jeg vet ikke hvordan Winnem har presentert det her, i Høyre?

    Hvorfor tok han med websidene til Høyre opp til meg, (som da bodde på St. Hanshaugen, i Rimi-leilighetene der, hvor jeg jobba som assisterende butikksjef), når jeg ikke hadde ferdigheter i web-design?

    Hva dreiv Høyre med, egentlig?

    Har også lest i Aftenpostens tekstarkiv, at min far sin samboer, Haldis Humblen, sin avdøde eksmann Oddbjørn Humblen, hadde en sønn, fra et tidligere forhold, (Bjørn Humblen), som var i Johanitterordenen.

    Jeg ser at du heter Jan, (som er en versjon av Johannes), har du, (og Winnem), også tilknytning til denne ordenen?

    Bare lurte.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Sender også kopi til Erna Solberg, siden jeg har sendt til henne før, om at jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og har flyktet til England, og ikke får rettighetene mine, fra politiet, mm.


    Denne epost har blitt kontrolleret for virus av

    Comendo Security
    This e-mail has been scanned for viruses by Comendo Security


  • Jeg sendte en ny e-post til Coop


    Gmail – OBS Triaden

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    OBS Triaden



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sat, May 4, 2013 at 4:11 PM

    To:
    Arild.Johannessen@coop.no

    Cc:
    info@ungehoyre.no

    Hei,

    jeg ser at noen søker noen rare søk om deg, på bloggen min.
    Er det du som søker?

    Jeg jobba på Matland/OBS Triaden, på begynnelsen av 90-tallet.


    (Svein Martinsen som var en bekjent av  min stefar, tipset meg, om at det var ledig jobb.


    Og Klara ansatte meg, siden jeg hadde jobba, på CC Storkjøp i Drammen, ved siden av skolen, det året jeg var russ).
    Så ble Matland tatt over av Forbrukersamvirket i Lørenskog, (var det vel).


    Og et års tid seinere, (var det vel), så gikk de konkurs.

    Og Forbrukersamvirket i Lillestrøm tok over hypermarkedet.

    Da fikk jeg en ny kontrakt, av butikksjef John Ellingsen.

    Der skulle man skrive på hvilke organisasjoner, som man var medlem av.

    Jeg skrev på Unge Høyre, som jeg har forklart om til dem.

    For jeg hadde like før gjort noe viktig arbeid, for Unge Høyre.

    (Jeg var med i en valgkamp-program-komite, sammen med Jan Tore Sanner, Bård Brende og min tidligere klassekamerat Magne Winnem.


    Det var Winnem som dro meg med på en kurskveld, i Høires Hus, i Stortingsgata.

    Og dette var ikke på mitt initsjativ, så det ble litt svett.

    Var jeg der som Winnems kamerat eller som borger, liksom.

    Så det ble med en kurs-kveld, og det var med innlagt pause, (var det vel), så dette var et kurs på flere timer, da.

    Som jeg ikke fikk noe skriv om, siden Winnem dro meg med, uten å vise meg noe formet, om kurset.

    Men Cathrine Huitfelt var der, husker jeg.


    For jeg var ikke så motivert, siden dette ikke var på mitt initsjativ.

    Jeg ble bare dratt med.

    Så jeg spurte Winnem om hvem den peneste dama der var.
    Ifølge min smak, ihvertfall).
    Dette var valgkamp-programmet, for hele landet.


    (For Unge Høyre).

    Og Winnem klarte også å lure meg til å besøke han, for å feste, en dag.

    Og så lå jeg over hos han, i Rimi-leiligheten hans, på St. Hanshaugen.

    Og så dro han meg med på valgkamp-åpning, i Spikersuppa, dagen etter.

    Noe som vel ikke var avtalt.


    Besøk-grunnen til Winnem, var fest/uteliv, sånn som jeg husker det.

    Men så var jeg kanskje litt fyllesyk da, og Winnem dro meg med ned til Karl Johan.


    Vi gikk dit, fra St. Hanshaugen, husker jeg.

    Og Sanner sa da, at programmet ble ‘bra’, mener jeg å huske.

    Da jeg spurte han.

    For han tok meg i hånda og takket meg for hjelpen, husker jeg.

    Og bandet Teddybears underholdt publikum, for å markere at det var åpningsdagen, for valgkamp-kampanjen, til Høyre/Unge Høyre, husker jeg).


    Så jeg syntes at jeg burde skrive ‘Unge Høyre’ på den nye kontrakten, som jeg fikk, av John Ellingsen.

    (Dette var en deltid-kontrakt, for jeg studerte heltid, (det andre året), på NHI.


    Så det var bare for noen få timer i uka.

    For jeg hadde også studielån, og bodde på Ungbo, (på grunn av krøll med min halvbrors stemor Mette Holter, som også var en bekjent, av nevnte Svein Martinsen. For jeg leide av Mette Holter og min tidligere stefar, (fra da jeg bodde hos mora mi i Larvik, på 70-tallet), Arne Thomassen) da jeg begynte å jobbe, på Matland), så jeg hadde ikke så høye utgifter.


    Men jeg var litt avhengig av jobben, for å delfinansiere studier, da).
    Jeg mente at dette var viktig arbeid, for Unge Høyre.

    (Siden det var programmet, for hele landet).


    Men jeg fikk ikke betalt, for arbeidet.
    Så jeg regnet med at jeg da måtte regnes som medlem.

    Og siden det var viktig arbeid, (for hele landet), så tenkte jeg at jeg måtte skrive det på kontrakten.

    (Og det ville også sett dumt ut, å ikke skrive noe, på alle de linjene, for organisasjoner jeg var medlem i, syntes jeg).


    Nå svarer ikke Høyre/Unge Høyre, når jeg kontakter dem.

    Kan du får tak i en kopi av denne kontrakten og sende meg den, sånn at jeg får bevist, at jeg prøvde å formalisere dette, at jeg jobbet, for Unge Høyre.

    Jeg gjorde senere også noe web-design arbeid, for Høyre.

    Da Winnem dukket opp, hos meg, etter at jeg begynte i Rimi.
    I min Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen.

    Med web-sidene til Høyre, på en diskett.

    I 1996 eller 1997, vel.

    Men da jeg gikk på NHI, (fram til våren 1992), så var ikke internett så kjent.

    Så NHI underviste ikke i web-design, da.

    Så jeg var litt blank, på web-design, må jeg innrømme.

    Jeg jobba jo heltid som leder i Rimi.

    Så det var ikke for å lære web-design at jeg fikk meg internett, egentlig.

    Winnem og mine andre bekjente, (som søstera mi), er nesten som japanere eller kynikere, eller noe.


    Så jeg ville chatte på nettet med mer normale folk, da.

    For min far lot meg bo alene, på 80-tallet, og da pleide jeg å chatte, på kontakttelefonen.

    Og Winnem dro meg med på BI, på Schous Plass, da han studerte der, våren 1996, (var det vel).


    Og viste meg datasalen til BI, hvor de hadde internett, og systemansvarlig hadde linket til masse web-chat-sider, fra starsiden, til BI-elevene, da.
    Så jeg skulle gjerne hatt en kopi av den nevnte kontrakten min, hos Forbrukersamvirket Lillestrøm.


    Sender med kopi fra tracking-cookie-programmet, på bloggen min, hvor jeg så at noen søkte om deg, på bloggen min.
    Sender også kopi til Unge Høyre, siden de er involvert.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    statcounter hm.JPG
    134K

    PS.

    Her er vedlegget:
    statcounter hm
  • Mer om online trakassering


    Gmail – RE: Mål, mening og lidenskap!

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    RE: Mål, mening og lidenskap!



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sat, May 4, 2013 at 3:23 PM

    To:
    Maria Rygge <maria@elevate.as>

    Hei,

    skal du ikke prøve å finne ut hvem tateren er da?

    Maken til dovenskap.


    Du som driver å lærer ut hvordan man kan bli flink til å få til ting og.

    Maken til tøys.

    Erik Ribsskog

    2013/5/4 Maria Rygge <maria@elevate.as>

    Hei Erik.-

    Da har jeg fjernet deg fra lista vår. J

    Ha en fin helg!

    J
    Maria

    _________________________

    Maria Rygge

    Office Queen,

    Elevate AS

    elevate_w200

    Follow Elevate on Facebook for the newest updates!


    Coming up in May/June: Scandinavian tour with
    Brian Mayne, Goal Mapping and Janet Attwood, the Passion Test

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 4. maj 2013 03:17


    To: Maria Rygge
    Subject: Re: Mål, mening og lidenskap!

    Hei,
    ja, dette er ikke noe jeg har meldt meg på.

    Så dette er ikke noe som er initsiert, av meg.
    Du kan jo finne ut hvem denne røveren er, (som har tulle-meldt meg på), hvis du klarer det.

    For jeg blir ofte utsatt for slike ondsinnede pek.
    Erik Ribsskog

    2013/5/3 Maria Rygge <maria@elevate.as>
    Jeg så det, og endret det til Erik.

    Vil du at jeg skal fjerne deg fra lista?

    Maria

    _________________________
    Maria Rygge

    Office Queen,
    Elevate AS

    (+47) 41 10 38 91

    elevate_w200

    Follow Elevate on Facebook for the newest updates!


    Coming up in May/June: Scandinavian tour with
    Brian Mayne, Goal Mapping and Janet Attwood, the Passion Test

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 4. maj 2013 00:47
    To: Maria Rygge
    Subject: Re: Mål, mening og lidenskap!

    Hei,

    dette har ikke jeg bestilt.

    Det er noen som tuller.

    Jeg liker ikke at det systemet ditt kaller meg for Erika.

    Erik Ribsskog

    2013/5/3 Maria Rygge <maria@elevate.as>
    Hei Erik.

    Jeg er ikke 100% sikker på hva spoofing betyr, men etter det jeg kan lese meg til er dette ikke det. Det er jeg som har skrevet OG sendt ut eposten via vårt epostmarkedsføringssystem. J

    Maria

    _________________________
    Maria Rygge

    Office Queen,
    Elevate AS

    (+47) 41 10 38 91

    elevate_w200

    Follow Elevate on Facebook for the newest updates!


    Coming up in May/June: Scandinavian tour with
    Brian Mayne, Goal Mapping and Janet Attwood, the Passion Test

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 3. maj 2013 22:19
    To: maria@elevate.as
    Subject: Re: Mål, mening og lidenskap!

    spoofing
    2013/5/3 Maria Rygge, Elevate AS <maria@elevate.as>

    Kjære Erika!

    Jeg har hatt en tøff dag i dag. ToDo-lista ble lengre og lengre heller en kortere og kortere (fordi jeg stadig kom på nye ting jeg måtte føye til den) og tiden gikk alt for fort. Utpå ettermiddagen kom jeg til å tenke på at jeg er glad jeg har LIDENSKAP og MENING i det jeg gjør! Ellers ville det være meningsløst å stå på så hardt. Elevate og jeg har store MÅL, og det gjør det gøy å gå på jobb.

    Føler du MENING med jobben din og det du gjør hver dag?
    Har du verktøy som hjelper deg å ha fokus på MÅLENE dine?

    I slutten av mai og begynnelsen av juni skal Elevate gjøre vår første turné av heldagsarrangementer  – i fire byer i Norge + Stockholm.

    De to internasjonale foredragsholderne som blir med hele runden har mye å si om mål, mening og lidenskap!

    Brian Mayne har laget et måloppnåelsessystem som han har lært videre til over 2 millioner mennesker(!) over hele verden, fra skolebarn til toppledere i internasjonale selskaper. Resultatene øker med 20-30%! Brian har allerede en stor fanskare av norske tilhørere, og det er ikke så rart. I tillegg til å lære bort et utrolig enkelt, men kraftfullt verktøy er han en av de mest autentiske, rause og jordnære personene jeg vet om.

    Janet Attwood har skrevet boken ”The Passion Test – The Effortless Path to Discovering Your Life Purpose”. The Passion Test handler ikke bare om å finne ”meningen med livet” på lang sikt, den handler også om å koble deg på gleden og hensikten med de SMÅ tingene som du gjør hver dag – f.eks skape og beholde motivasjonen for jobben din! Jeg har prøvd metoden selv, og den virker VELDIG bra!

    Dette er første gang Janet og Brian står på samme scene – på den måten er det faktisk en verdenspremiere.

    Hvis du er gründer, leder eller en ambisiøs person som liker å lære og ønsker å få best mulig utbytte av tiden din og mest mulig glede i hverdagen (både på jobb og hjemme) – så håper jeg at du vil bli med på denne energiinnsprøytningen av en dag. Det koster fra 990,- for en person (og hvis du er rask og bestiller innen 6. mai kan du ta med deg en venn gratis)!

    Vi skal til Oslo torsdag 30. mai, Bergen lørdag 1. juni, Stockholm mandag 3. juni, Trondheim tirsdag 4. juni og Stavanger torsdag 6. juni.

    I tillegg til Brian og Janet kommer det norske foredragsholdere på scenen hvert sted (og sannsynligvis noen svenske i Stockholm!), fantastiske folk som alle skal gi sine betraktninger rundt temaet  ”Fokus og Arbeidsglede”.

    Det blir også gode muligheter for nettverking (vi anbefaler VIP-billett med lunsj og nettverkingssesjon og i noen byer Diamond-billett med etterfølgende middag  – de koster henholdsvis 1690 og 2490 og hvis du kjøper 2 slike innen 6. mai får du den 3. gratis).

    Jeg gleder meg så mye til dette at jeg holder på å sprekke!

    Se oversikt over datoer og steder og meld deg på her! Det er begrenset antall plasser, så gjør det NÅ!

    Da sees vi!
    Ha en god helg!

    Office Queen
    Elevate AS

    PS: NÅ, sa jeg! Du vil ikke gå glipp av dette. Verdenskjente verktøy, flotte folk og lystig læring!


    Hvis du ikke vil ha flere eposter fra oss, klikk på linken for å melde deg av nyhetsbrevet:

    click here to opt-out




  • Jeg sendte en ny e-post til LHT


    Gmail – To: Laura Murphy, Income Management Officer

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    To: Laura Murphy, Income Management Officer



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sat, May 4, 2013 at 2:06 PM

    To:
    LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>

    Cc:
    Benefits Service <benefits.service@liverpooldirectlimited.co.uk>

    Bcc:
    Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>

    Hi,


    I’m refering to your letter from 3/5, which I recieved today, regarding Housing Benefit.

    I sent an e-mail to the Council’s Benefit Service, on 26/4, regarding this, and I also sent a copy, to LHT.


    So you should have been informed about this.

    This is just a misunderstanding, from the Jobcentre.

    The Jobcentre have sent my letters to 15 Keith Court, and they think I haven answered their letters, and told the Council that it had been a change, in my income.


    When the problem really was that the Jobcentre has sent letters to me, to the wrong address, so I haven’t gotten them.

    So I haven’t been able to show the Jobcentre the book-keeping, for my two small businesses.


    And the Jobcentre have later ‘mis-lead’ the Council, (I think I have to say), and told the Council there  has been a change in my income.

    Which isn’t right, because these two, small businesses, I’ve been trying to build up, the last years, and they owe me a bit of money still, because they have ran like ten pounds in minus, a month, so I still haven’t earned any money on these businesses, but I try to turn them around, on my spare-time.


    (I do my job-search as well, so the small businesses are just hobbies, really).

    I apply for web-design-jobs, and want to have an online portifolio, when I apply for jobs, and that’s why I don’t want to close this mentioned web-shop, even if it owes me a bit money.

    So this is just that the Jobcentre haven’t understood.

    And that they have sent important letters to the wrong address.

    So this is just something silly, really.

    But I’ve sent to the Council about this.


    And I send a copy of this e-mail to them.

    So I think this is going to sort out, and that the Council are going to send you the Housing Benefit again, as soon as possible.


    Sorry about the problems with this.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog
    PS.

    Are you related to Lorna Murphy, from one of my previous landlords Imperial Property/TJ. Thomas, by the way?


    lht brev.jpg
    98K

    PS.

    Her er vedlegget:

    lht brev

  • Mer om spoofing


    Gmail – RE: Mål, mening og lidenskap!

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    RE: Mål, mening og lidenskap!



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sat, May 4, 2013 at 2:16 AM

    To:
    Maria Rygge <maria@elevate.as>

    Hei,

    ja, dette er ikke noe jeg har meldt meg på.

    Så dette er ikke noe som er initsiert, av meg.
    Du kan jo finne ut hvem denne røveren er, (som har tulle-meldt meg på), hvis du klarer det.

    For jeg blir ofte utsatt for slike ondsinnede pek.

    Erik Ribsskog

    2013/5/3 Maria Rygge <maria@elevate.as>

    Jeg så det, og endret det til Erik.

    Vil du at jeg skal fjerne deg fra lista?

    Maria

    _________________________
    Maria Rygge

    Office Queen,
    Elevate AS

    elevate_w200

    Follow Elevate on Facebook for the newest updates!


    Coming up in May/June: Scandinavian tour with
    Brian Mayne, Goal Mapping and Janet Attwood, the Passion Test

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 4. maj 2013 00:47
    To: Maria Rygge
    Subject: Re: Mål, mening og lidenskap!

    Hei,

    dette har ikke jeg bestilt.

    Det er noen som tuller.

    Jeg liker ikke at det systemet ditt kaller meg for Erika.

    Erik Ribsskog

    2013/5/3 Maria Rygge <maria@elevate.as>
    Hei Erik.

    Jeg er ikke 100% sikker på hva spoofing betyr, men etter det jeg kan lese meg til er dette ikke det. Det er jeg som har skrevet OG sendt ut eposten via vårt epostmarkedsføringssystem. J

    Maria

    _________________________
    Maria Rygge

    Office Queen,
    Elevate AS

    (+47) 41 10 38 91

    elevate_w200

    Follow Elevate on Facebook for the newest updates!


    Coming up in May/June: Scandinavian tour with
    Brian Mayne, Goal Mapping and Janet Attwood, the Passion Test

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 3. maj 2013 22:19
    To: maria@elevate.as
    Subject: Re: Mål, mening og lidenskap!

    spoofing
    2013/5/3 Maria Rygge, Elevate AS <maria@elevate.as>

    Kjære Erika!

    Jeg har hatt en tøff dag i dag. ToDo-lista ble lengre og lengre heller en kortere og kortere (fordi jeg stadig kom på nye ting jeg måtte føye til den) og tiden gikk alt for fort. Utpå ettermiddagen kom jeg til å tenke på at jeg er glad jeg har LIDENSKAP og MENING i det jeg gjør! Ellers ville det være meningsløst å stå på så hardt. Elevate og jeg har store MÅL, og det gjør det gøy å gå på jobb.

    Føler du MENING med jobben din og det du gjør hver dag?
    Har du verktøy som hjelper deg å ha fokus på MÅLENE dine?

    I slutten av mai og begynnelsen av juni skal Elevate gjøre vår første turné av heldagsarrangementer  – i fire byer i Norge + Stockholm.

    De to internasjonale foredragsholderne som blir med hele runden har mye å si om mål, mening og lidenskap!

    Brian Mayne har laget et måloppnåelsessystem som han har lært videre til over 2 millioner mennesker(!) over hele verden, fra skolebarn til toppledere i internasjonale selskaper. Resultatene øker med 20-30%! Brian har allerede en stor fanskare av norske tilhørere, og det er ikke så rart. I tillegg til å lære bort et utrolig enkelt, men kraftfullt verktøy er han en av de mest autentiske, rause og jordnære personene jeg vet om.

    Janet Attwood har skrevet boken ”The Passion Test – The Effortless Path to Discovering Your Life Purpose”. The Passion Test handler ikke bare om å finne ”meningen med livet” på lang sikt, den handler også om å koble deg på gleden og hensikten med de SMÅ tingene som du gjør hver dag – f.eks skape og beholde motivasjonen for jobben din! Jeg har prøvd metoden selv, og den virker VELDIG bra!

    Dette er første gang Janet og Brian står på samme scene – på den måten er det faktisk en verdenspremiere.

    Hvis du er gründer, leder eller en ambisiøs person som liker å lære og ønsker å få best mulig utbytte av tiden din og mest mulig glede i hverdagen (både på jobb og hjemme) – så håper jeg at du vil bli med på denne energiinnsprøytningen av en dag. Det koster fra 990,- for en person (og hvis du er rask og bestiller innen 6. mai kan du ta med deg en venn gratis)!

    Vi skal til Oslo torsdag 30. mai, Bergen lørdag 1. juni, Stockholm mandag 3. juni, Trondheim tirsdag 4. juni og Stavanger torsdag 6. juni.

    I tillegg til Brian og Janet kommer det norske foredragsholdere på scenen hvert sted (og sannsynligvis noen svenske i Stockholm!), fantastiske folk som alle skal gi sine betraktninger rundt temaet  ”Fokus og Arbeidsglede”.

    Det blir også gode muligheter for nettverking (vi anbefaler VIP-billett med lunsj og nettverkingssesjon og i noen byer Diamond-billett med etterfølgende middag  – de koster henholdsvis 1690 og 2490 og hvis du kjøper 2 slike innen 6. mai får du den 3. gratis).

    Jeg gleder meg så mye til dette at jeg holder på å sprekke!

    Se oversikt over datoer og steder og meld deg på her! Det er begrenset antall plasser, så gjør det NÅ!

    Da sees vi!
    Ha en god helg!

    Office Queen
    Elevate AS

    PS: NÅ, sa jeg! Du vil ikke gå glipp av dette. Verdenskjente verktøy, flotte folk og lystig læring!


    Hvis du ikke vil ha flere eposter fra oss, klikk på linken for å melde deg av nyhetsbrevet:

    click here to opt-out




  • Jeg sendte en ny e-post til Unge Høyre


    Gmail – Påminnelse/Fwd: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Påminnelse/Fwd: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, May 3, 2013 at 6:44 PM

    To:
    info@ungehoyre.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å sende en påminnelse om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/3/4

    Subject: Kursbevis med mere/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: info@ungehoyre.no

    Hei,

    jeg har kanskje sendt for mye om det her til Høyre.

    Og dette må vel kanskje tas med Unge Høyre.

    Jeg ble dratt med på et kurs i konservativ politikk, av Magne Winnem, i 1991, (var det vel).

    Og Jan Tore Sanner, (tror jeg det må ha vært, den daværende lederen), han holdt igjen Winnem og meg, for å gi råd, om Unge Høyre sitt program, for skolevalgkampen, i forbindelse med kommune og fylkestingsvalget, i 1991.


    Og jeg skulle gjerne hatt noe dokumentasjon, på at jeg var på dette kurset.

    Og at jeg var i denne fire-manns-komiteen, (må man vel kalle det), som finpuset på valgkamprogrammet.

    (Disse fire var Winnem, meg, og to til som jeg tror at må ha vært Sanner, (som var leder), og den fjerde var muligens den daværende nestleder Bård Brende, (eller hva han heter igjen).


    Men jeg var der bare en eller to ganger.

    (Pluss at Sanner takket meg i hånda, under valgkampåpningen, i 1991, i Spikersuppa.


    Hvor Teddybears underholdt, husker jeg.

    Som en kuriositet).

    Dit ble jeg også dratt med, av Winnem, som ville at jeg skulle ligge over, hos han, i han Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen.

    Før han dro meg med, (vi gikk), til Spikersuppa.

    For valgkampåpningen til Unge Høyre, da.

    Og Winnem var ikke klar på hvorfor han ville jeg skulle overnatte.

    Og hvordan kurs jeg var på.

    (Jeg så aldri noe skriv om disse tingene, ihvertfall).
    Og jeg fikk aldri noe i posten, fra Høyre/Unge Høyre.
    Så jeg var vel aldri formelt medlem hos dere.

    Men jeg fortalte Coop, (hvor jeg jobba, ved siden av studier osv., siden Matland ble til Obs Triaden, og jeg hadde jobbet et år, på CC Storkjøp, i Drammen, russeåret, og hadde erfaring, fra å sitte i kassa, og jeg gikk på NHI, som var en privat høyskole, så jeg måtte ha et friår, for å jobbe, for å ha råd til å gå andre-året, uten å gå på sosialen, og fikk jobb på Matland da, via en bekjent, Svein Martinsen, av min stefar, Arne Thomassen, og det var bedre enn praksisplass, hos Norsk Hagetidend, lønnsmessig, så jeg slo til på det).

    Jeg fortalte Coop, at jeg var medlem i Unge Høyre.

    Da OBS Triaden skiftet eier til Forbrukersamvirket i Lillestrøm, var det vel.

    Og jeg fikk ny kontrakt, hvor jeg skulle skrive på, hvilke organisasjoner, som jeg var medlem i.

    Da skrev jeg Unge Høyre, må jeg innrømme.

    Siden jeg syntes at jeg liksom måtte nevne det, siden jeg hadde vært med på ganske viktige saker, i Unge Høyre da, (i Høires Hus der), syntes jeg selv.


    Selv om jeg husker at jeg undret meg over, hvorfor jeg ikke fikk medlemskaps-giro, i posten, om dette.
    Men dette var på rundt den samme tiden, så jeg visste jo ikke noe sikkert, om dette.

    (Om jeg var registrert som medlem).

    Og Winnem var sur på meg, siden jeg ikke ville gå på fler møter hos dere, (siden jeg syntes det ble litt flaut, siden jeg var en fattig student, som ikke hadde råd å kjøpe dyre sosse-klær og sånn).

    Så jeg spurte ikke Winnem om Unge Høyre-ting.

    For da ville han bare begynt å mase, om at jeg skulle bli med, på nye møter, (tenkte jeg).
    Men jeg husker at Cathrine Huitfeldt, var med, på disse møtene.


    For Winnem sa at hu var datter av byråd/byrådsleder Huitfeldt.

    Og søster av hu Huitfeldt, i Arbeiderpartiet.
    Men de var kusiner, har jeg funnet ut seinere vel.
    Men hu var den peneste dama der, så det var hu jeg spurte Winnem om hvem var da.

    Jeg var kanskje mer interessert i damer, enn politikk, på den her tida.

    Så det var kanskje derfor at jeg ikke dro på så mange møter hos dere.

    For jeg hadde liksom ikke fått frest fra meg ordentlig, med damer osv., da.

    Siden jeg var seint i puberteten, osv.
    Og jeg var fattig student som hadde hatt praksisplass hos Norsk Hagetidend, så jeg hadde en hullete bukse, osv.

    Noe jeg var flau over, for det syntes, i trappa deres der.
    For vi gikk gruppevis inn der, husker jeg, en gang.
    Så etter det så slutta jeg da.

    For jeg hørte at Huitfelt og venninna kommenterte om at jeg hadde hull i buksebaken min da, på en tynn bukse.


    Så jeg tenkte vel at jeg måtte ha mere helt tøy osv., før jeg begynte for fullt, i Unge Høyre.

    Noe sånt.

    Men jeg skulle gjerne likevel hatt dokumentasjon, på det jeg lærte, hos dere.


    For jeg husker jo noe av dette enda.

    Og jeg må vel ha imponert Sanner, tror jeg, siden jeg fikk være med på å jobbe med valgkamp-programmet, enda jeg bare hadde vært på kurs hos dere en kveld, (var det vel).


    Så det hadde vært litt gildt å hatt dette, for jeg nevner det såvidt, i profilen min, på CV-en.

    For jeg ser på det som en prestasjon, at jeg gjorde så mye inntrykk, hos Unge Høyre, at jeg fikk være med på det arbeidet.

    Og tror at det kan telle positivt, når jeg søker jobber, at jeg har hatt litt ansvar, (eller ihvertfall tillit, må man vel si), i politikken.

    Så jeg skulle gjerne hatt noe dokumentasjon, om dette.


    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/6/1
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: info@ungehoyre.no
    Cc: politikk@hoyre.no, erna.solberg@hoyre.no, jan-tore.sanner@stortinget.no

    Hei,

    jeg har tenkt mer på det her.

    Det som skjedde, det var at Magne Winnem dro meg med på et kurs, hos Unge Høyre, i Høires Hus, våren/sommeren 1991.

    På dette kurset, så ble Winnem og jeg valgt ut, av Jan-Tore Sanner og hans assistent/nestleder vel, til å være med, i en slags komite, som skulle finpusse valgkampprogrammet.

    Det var bare at Winnem og jeg skulle høre, og si hva vi syntes, om det og det standpunktet da, som Sanner og dem hadde utarbeidet, fra før.
    Og hvis det var noe som skurret, i ørene våre, så skulle vi si fra.


    Og da sa jeg fra rimelig mye, for jeg var jo ikke fra Oslo Vest, så jeg skreik ut, hvis det var noe, som jeg syntes, at hørtes for mye ‘Holmenkollen’ ut da.
    Som jeg tenkte at de som stemte på skolevalg osv., ville ha syntes, at var upopulært, og som ville fått sosialister, (som søstera mi, som jeg kjente ganske bra, på den her tida), til å begynne å ‘skrike’ om at det var pappagutt-politikk, eller noe sånt da.

    Så jeg ble vel da altså med, i en slags valgkamp-komite, allerede den første, (og vel eneste), dagen, som jeg var, i Høires Hus.
    Så jeg fikk litt bakoversveis, for jeg syntes at ‘karriæren’ min i Unge Høyre gikk litt raskt.


    Jeg hadde jo ikke fått medlemsbevis engang, også blir jeg medlem, av en valgkampkomite.
    Og på det kurset så var det folk som Cathrine Huitfeldt, og andre, som hadde vært i Unge Høyre i mange år sikkert.


    Også kommer jeg inn der, plutselig en dag, (etter at Magne Winnem har mast på meg), og får plass i en vikig komite, sammen med Winnen, lederen og vel nestlederen.

    Det må jo ha virka rart, for mange av Unge Høyre sine medlemmer, vil jeg tippe på.


    Og jeg var heller ikke sikker på om det var riktig av meg, å ta bort toppene, på Unge Høyre sitt program før Kommune og fylkestingsvalget, i 1991.

    Var det noe mål i seg selv, å ha et rundt program?

    Nei, jeg syntes at dette gikk for fort fram, så jeg ble ikke med til Høires Hus igjen, selv om WInnem maste.


    Han nesten ‘lurte’ meg med på valgkampåpninga, i 1991, hvor Sanner tok meg i hånda, og takket for hjelpen og sa at programmet ble bra.

    Mens Teddybears var underholdning, husker jeg, betalt av Høyre, for å markere valgkampåpningen.
    Seinere hadde Winnem noen politiske møter hjemme hos seg, noen år seinere, på Bergkrystallen hvor hun Eriksen, (tror jeg det var), prata om fortetning, mm.

    Og Winnem dro også med Høyre sine nettsider hjem til meg, i 1996 eller 97, for at jeg skulle fikse disse.

    Men jeg studerte data fram til 1992, og da var ikke internett så kjent, så jeg hadde ikke lært web-design, men jeg prøvde å se på det litt, sammen med Winnem, i Rimi-leiligheten min, i Waldemar Thranes gt. da.


    Jeg ville gjerne hatt en attest for at jeg har vært med i en slags valgkampkomite, hos Unge Høyre.

    For da kunne jeg skrevet mer om dette, på CV-en min, tenkte jeg.

    Siden næringslivet vel liker, at man har fått ansvar, innen organisasjoner, osv.

    Og gjerne kursbevis og avklaring om jeg har vært medlem i Unge Høyre.

    Og gjerne attest på web-design-arbeid.
    Håper dere kan ordne dette!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/5/24
    Subject: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: info@ungehoyre.no
    Cc: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    jeg får visst ikke noe svar fra Sanner.

    Så jeg vil gjerne klage, for det synes jeg var dårlig.

    Jeg har vel egentlig ikke vært medlem hos dere, så det er mulig at dette er en arbeidssak, så sender kopi til min advokat.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/5/21
    Subject: Påminnelse/Fwd: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: jan-tore.sanner@stortinget.no
    Cc: erna.solberg@hoyre.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/5/12
    Subject: Kurs i konservativ politikk, i 1991 pluss rådgivingsarbeid
    To: jan-tore.sanner@stortinget.no
    Cc: erna.solberg@hoyre.no

    Hei,

    var det du som arrangerte et kurs, i konservativ politikk, for Unge Høyre, i Høires Hus, i Stortingsgata, i 1991, som Magne Winnem dro meg med på?

    (Cathrine Huitfeldt var også der, mener jeg å huske).


    Etter kurset, så holdt du og en assistent igjen Winnem og meg, og ville ha vår hjelp til å pusse på Unge Høyre sitt valgkampprogram.

    Dere hadde også leir i Oslofjorden, som Winnem og jeg ikke ble med på, for vi skulle på guttetur, (sammen med tremenningen min, med flere), til Gøteborg.

    Winnem dro meg også med til Høyre sin valgkampåpning, i Spikkersuppa, høsten 1991.
    Du hilste meg i hånda, (som jeg hadde litt hårgele på vel, for jeg var litt sånn ‘usikker tenåring’ enda nesten), og sa at valgkampprogrammet ble bra.


    Og dere hadde hyrt inn bandet Teddybears, som underholdning.
    Jeg lurer på om jeg egentlig var medlem i Unge Høyre da?
    Jeg etterlyser også kursbevis og attest for å ha vært med å lage valgkampprogrammet.


    Jeg hadde det økonomisk vanskelig og syntes at jeg hadde litt lite livserfaring til å drive med politikk, og jeg syntes også at jeg fikk for mye ansvar, for raskt.

    Og jeg syntes også at det var feil, å bare bli dratt med, til sånne jobber, innen politikk.


    For det her var jo Winnem sin ide, at jeg skulle på møter i Unge Høyre.
    Men når det gjelder politikk, så er ikke det som å gå på kino, mener jeg, da burde det kanskje være på eget initiativ, at man blir med da.


    Så jeg syntes det ble litt feil ihvertfall, at jeg hang med Winnem, til Unge Høyre, så jeg kutta ut det, etter et eller to møter.

    For jeg fikk jo ikke noe medlemsbevis, eller noe formelt heller.


    Så det var litt uklart, hva min rolle der var.

    Var jeg medlem av Unge Høyre, eller var jeg der som Winnems kamerat?
    Var også på noen Høyre-møter, hjemme hos Winnem på Bergkrystallen, seinere på 90-tallet, men det var noe som Winnem presenterte som noe sosialt nærmest.


    Men lurer på om hu andre nestlederen deres, (Eriksen?), var hjemme hos Winnem da, og snakket om fortetning.

    Noe sånt.

    Er Winnem Høyres svar på møbelhandler Engen i Jessheim?

    Hvem vet.

    Håper at du kan forklare litt mer om dette, jeg tror det må ha vært deg som arrangerte dette kurset og som ba meg, (og Winnem), om råd, med programmet.

    Men du var jo uansett leder i Unge Høyre, fra 1990 til 1994, så jeg på Wikipedia, så ansvaret var jo ditt, uansett, formelt, må man vel si.

    Winnem spurte meg også om å fikse noe web-design, for Høyre sine nettsider, i 1996 deromkring vel.

    Men, jeg hadde gått på NHI, i 1989/90 og 1991/92.

    Men jeg hadde ikke prøvd internett, før på TG 93, i Skedsmohallen, hvor min tremenning, Øystein Andersen, dro meg med.


    For de hadde ikke internett, på NHI.
    Og de underviste ikke i web-design.

    Jeg vet ikke hvordan Winnem har presentert det her, i Høyre?

    Hvorfor tok han med websidene til Høyre opp til meg, (som da bodde på St. Hanshaugen, i Rimi-leilighetene der, hvor jeg jobba som assisterende butikksjef), når jeg ikke hadde ferdigheter i web-design?


    Hva dreiv Høyre med, egentlig?
    Har også lest i Aftenpostens tekstarkiv, at min far sin samboer, Haldis Humblen, sin avdøde eksmann Oddbjørn Humblen, hadde en sønn, fra et tidligere forhold, (Bjørn Humblen), som var i Johanitterordenen.


    Jeg ser at du heter Jan, (som er en versjon av Johannes), har du, (og Winnem), også tilknytning til denne ordenen?

    Bare lurte.


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Sender også kopi til Erna Solberg, siden jeg har sendt til henne før, om at jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og har flyktet til England, og ikke får rettighetene mine, fra politiet, mm.