Date: 2012/10/16 Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Brev fra min mormor/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder? To: Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>
Hei,
ok, jeg får heller prøve å se mer på det her, når jeg får mer tid og penger.
Jeg mener ikke å skrive noe stygt om Gedde eller Gjedde-slekten.
Min mor arvet en ring etter Holger Adeler.
Mens min mormor arvet etter Magna Adeler.
Så vi etter min mor Karen Ribsskog, er vel Adeler.
Og hovedpersonen etter min mormor, er vel Martin Ribsskog, nemlig min mormors eldste sønn.
(Tenker jeg nå).
Jeg mener ikke å starte noen krig mot Gedde-slekten, for å si det sånn.
Men jeg er desperat og rasende her i England, siden jeg blir tullet med, av alt og alle, i mitt hjemland Norge.
Så jeg setter ting veldig på spissen på min blogg, i et slags håp om å få oppmerksomhet, om min rettighets-kamp.
Så jeg mener altså ikke å starte noen krig, mot Danmark, eller noe sånt her.
Det har jeg dessverre ikke tid til, for å si det sånn.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg er som sagt etter noen sildefiskere, på farssiden.
Du skriver at dette har med verdensfreden å gjøre.
Da går det litt over hodet på meg.
Hvilken sammenheng har dette med verdensfreden, hvis det er lov å spørre.
penge har vi ingen af, den gren af Gedderne jeg er fra, har ikke
haft fordums velstand, i generationer, desværre!
Mvh.,
Ove Gedde
Den 16-10-2012 10:29, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
ja, jeg har ikke så mye tid til å drive med det her, for
øyeblikket.
Jeg blir tullet med av the Jobcentre, her i England, og har
nesten ingen penger.
Og får ikke helt roen på meg, for øyeblikket.
Men Gedde er kanskje rike og har noen penger å låne meg siden
vi er i slekt, mener jeg.
Så kunne jeg brukt med tid på dette.
For Heegaard svarer ikke engang når jeg skriver til de.
Og Ribsskog i Norge sender ikke engang arv etter min mormor.
Og fra norske myndigheter, så får jeg ikke studielån, ikke
rettferdsvederlag etter at min far lot meg bo alene, som barn.
Ikke pensjonen min, ikke forfatterstipend, ikke noe fri
rettshjelp omtrent, ikke støtte fra bibliotekene til å kjøpe
bøkene mine, ikke ditt og ikke datt.
Det er vel noe russisk mafia, eller noe, tror jeg, som har
kontrollen i Norge.
Og muligens her i England og.
Hvis det ikke er Johanitterordenen.
Jeg får heller ikke solgt min eiendom i Norge.
Kunne du kjøpt noen prosenter av en eiendom, langs
Drammensfjorden i Norge, som heter Bergstø, etter min farfars
far, som var sildefisker, i Viken, før silda tok slutt?
Drammen Tingrett sitter bare på hendene sine og nekter å
selge dette for meg.
Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av mafian, i Norge, og er en
flyktning, og sliter forferdelig når jeg prøver å få ting gjort
i Norge, fra England.
Ps.: Nej, det er vist lidt for fantasifuldt, men alt
passer ellers, hvis du graver lidt i informationerne!
Den 15-10-2012 17:32, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
det var veldig interessant at Charlotte von
Geldern har et annet navn.
Det spørs om man kan stole på det de
slektsforskerne har funnet, da.
Min mormor sa ihvertfall at det var snakk om en
gammel, dansk adelslinje.
Og da kan jo jeg si det.
Og du kan jo si det din onkel sa.
Du heter jo til og med Ove Gedde så.
Jeg bor jo i Nord-England nå.
Og her i England, så har de hatt et TV-program,
hvor de har prøvd å se, om britene kan spores
tilbake til vikingene, ved å se om de har like
gener, med folk i Skandinavia.
Så kanskje noen moderne forskere, kunne ha funnet
DNA-et, til Ove Gjedde, hvis hans grav er kjent.
(Og hvis det er mulig).
Også kunne de sammenligne DNA-molekyliene, (heter
det vel), med noen i din slekt, for eksempel.
Så kunne man se det på den måten.
Ellers så er det kanskje mulig å finne i
kirkebøker og sånn, hvis man er heldig.
Hva vet jeg.
Jeg har klart å finne litt informasjon om min fars
slekt, i norske kirkebøker.
Men jeg har ikke klart å skjønne de danske
kirkebøkene enda.
Min far er faktisk etter Oldenburg forresten.
For min farfar var visst etter Iver Huitfeldt.
Og han var gift med en Gyldenløve-frøken.
Og Gyldenløve det er visst Oldenburg sine
lausunger, (som vi sier i Norge), altså etter en
danskekonge ved navn Kristian eller Fredrik.
For de er jo fra Oldenburg.
(Ikke for å fornærme noen fra Danmark).
Men hvorfor mener du at det er som at noe skal
ties ihjel?
Jeg har prøvd å finne Charlotte von
Geidern/Geldern, på nettet tidligere.
Men jeg har ikke klart å finne henne.
Men jeg har lest at hun skal være av kurlandsk
adel.
Så hvis denne Charlotte Amalie de la Tremauille
kan spores tilbake til Kurlandsk adel, så er jo
det et tegn som kan styrke den teorien.
Du mener at hun giftet seg igjen med Christian
Gedde, etter å ha vært gift med Aldenburg?
Kanskje denne Aldenburg var av kurlandsk adel?
Hvordan fant du denne Charlotte Amalie de la
Tremauille, hvis det er lov å spørre?
den eneste jeg kan finde som Charlotte von
Geidern, er en Charlotte Amelie de la
Tremauille (1652 – 1732)! Den Charlotte er
fra Geldern, og var ganske kort gift med
en Aldenburg (Oldenburg?), der døde i 1681
– Tidsvis kunne det godt passe (Hendes
levneds beskrivelse taget i betragtning?
Så både Oberst Christian G. og Charlotte
von Geidern, rendte altså rundt der nede i
Oldenburg/Rendsburg, i samme
tidsperiode?)?
Hvad mener du?
I min verden passer det meget godt med at
det skulle nok nærmest ties ihjel (af
nogle?) – så hvor mange efterkommere der
reelt er (hvis rigtigt), er ikke nemt at
gisne?
Mvh.,
Ove Gedde
Den 09-10-2012 21:52, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
beklager hvis det blir mye
e-poster!
Men han Erling Fin Poulsen han er
også etter de gamle Gjedder, hvis
det min mormor sa var riktig.
For som jeg skrev i forordet til
Adeler-boken.
Så het Erling Fin Poulsen sin mormor
Anne Nyholm.
Og hun var søster av general Anders
Gjedde Nyholm.
Og da var de jo datter og sønn av
Maren Gjedde.
Som min mormor sa var fra gammel
dansk adel.
Og jeg skrev om ‘falske Gjedder’,
osv., på min blogg.
Men jeg prøvde da å skrive det litt
morsomt, for å få oppmerksomhet om
dette.
For det er jo mysterium rundt de som
er etter Charlotte von Geideren.
For det er jo en Knut Gjedde, som
blir oppgitt å ha død barnløs hos en
slektsforsker, men som blir oppgitt
å være svigerfaren til Charlotte von
Gelderen, hos en annen slektforsker,
(ifølge Flood, da).
Så det er et mysterium her liksom.
Så derfor har jeg kanskje prøvd å
skrive om dette litt morsomt da, på
min blogg.
tippoldefar, (som jeg
feilaktig skrev som oldefar
i en tidligere e-post), chef
for generalkommandoen i
Danmark, på begynnelsen av
1930-tallet, Anders Gjedde
Nyholm, kommer inn i bildet.
Han har jeg prøvd å søke om
på nettet, for et par år
siden, etter at min mormor
døde.
Og jeg klarte ikke å finne
denne slekten lenger tilbake
Anders Gjedde Nyholm sin
morfar, Anders Gjedde.
Dette står på Thisted museum
sine nettsider.
Fra en Årbog for Thy og
Mors, (for 1970 vel).
Det står at Anders Gjedde
var en ‘bondesøn’, som ble
født i Handest ved Hobro:
Ribsskog,
det er den der
filosofiske
udredning
vedr., at S.
C. Gedde
skulle havde
haft et
signet, der
var i en
bekendtskabs
samling,
bekendtskab
til A. Thiest,
hvor det
omtalte
signet, var et
totalt andet
end hvad
Gedderne
brugte –
samtidig
skriver A.
Thiest, at
selv om de
forskellige
Gedde’r har
samme navn og
våben
tilfældes, er
det derfor
åbenlyst at S.
C. Gedde, ikke
tilskrev sig
selv at
tilhøre
Gedde’erne
(men han
brugte dog
samme
våbenskjold
(ifølge A.
Thiest), eller
læser jeg helt
forkert – og
endelig
hvorfor skulle
S. C. Gedde’s
efterkommere
bruge et andet
våbenskjold,
hvis de
allerede havde
deres
eget???)?
Kunne det
tænkes at
bekendtskabet
af A. Thiest,
havde lidt
forvirring om
hvem der
brugte hvilke,
i samlingen?
Og når A.
Thiest påstår
der er en
tidsforskel på
36 år (Knud
Gedde døde i
1612 og
Christian
Gedde blev
født 1648), så
Christian
Gedde kunne
derfor ikke
være søn af
Knud Gedde
(den
navnkundige
Ove Gedde’s
bror)? I min
verden giver
36 år rig
mulighed for
at Christian
Gedde sagtens
kan være et
afkom af Ove
Gedde, om ikke
andet?)!
I det hele
taget stiller
jeg stor
skepsis til en
arkivar, der
havde hele DK
historie i sit
hoved (han
havde DK’s
“fornemste
familier i
udenad viden”,
læse jeg et
eller andet
sted, mon
dog?)?
Den konklusion
som A. Thiest,
gør, der, i
1882, er
simpelthen en
fornærmelse!
Men lad det nu
ligge!
Og det er ikke
mig, der
påstår 13ende
tip efter Ove
Gedde, det var
min farbror!
Og endelig har
jeg ikke
studeret
Ingeborg
Flood’s
udgivelse mere
end blot,
bladet
omkring, i
“bogen”!
Og i øvrigt
ved jeg fra
pålidelig
kilde (min
far), at der
var megen røre
omkring hele
A. Thiest
udgivelse af
“Gedde
roderiet”!
Og at der
findes
uomtvistelige
genstande, der
stammer fra
tiden omkring,
og fra, Ove
Gedde (ham der
lejede
Trankebar af
Maharajaen),
bl.a. andet en
sølvkæde, der
for år siden
blev afleveret
til Kerteminde
museum (såvidt
jeg er
orienteret) –
det var så den
falske Gedde
gren, ifølge
hvad du
beskriver (den
der, med
generalerne,
der ikke
afværger
ulykkerne)
Hvordan kommer
så din oldefar
ind i rækken
af generaler,
eller er det
den anden gren
af falske
Gedde (det var
dog et
forunderligt
sammentræf,
når nu alle
Gedde grene
ingen
fællesskab har
(i følge A.
Thiest?)?)?
Men jeg er
enig, det er
meget rodet!
Så bedst ville
det være at
kunne følge
slægten
baglæns, det
har flere gode
hoveder gjort,
desværre blot
for at opdage
destrueret
materiale
(f.eks. brændt
kirke,
ulæselige
kirkebøger
m.m. (har
præster altid
været
afholdsfolk,
nej, nok
ikke?))!
Og ja, jeg har
fulgt en ret
sikker linie
(DK + N
kirkebøger)
retur til
Christian
Gedde (een af
omtalte S. C.
Geddes
sønner)!
Så er
arvefølgen
lagt på A.
Thiest’s
bevisførelse,
så er der nok
lange udsigter
til arv, eller
var det een
fra “officers
grenen” (de
falske
Gjeddene), der
lånte første
Løvenskiold
noget “guld”?
Mvh.,
Ove Gedde
Ps.: Tak for
linket til
Flood’s
publikation
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Den 09-10-2012
10:41, Erik
Ribsskog
skrev:
Hei,
her står
det forresten
at
generalmajor
Samuel
Christoffer
Gjedde (1692 –
1766), ikke
har noen
forbindelse
med den Ove
Gjedde som
koloniserte
Trankebar:
gamle Gedder
skal være
arvinger til
Løvenskioldfamilien
i Danmark og
Norge og
titlen Baron
af
Løvenskiold,
fordi den
første
Løvenskiold
lånte en sum
penge fra
Gedderne med
en sådan
forpligtelse,
så jeg prøver
at finde ud
af, hvor mange
arvinger, der
er.
penge har vi ingen af, den gren af Gedderne jeg er fra, har ikke
haft fordums velstand, i generationer, desværre!
Mvh.,
Ove Gedde
Den 16-10-2012 10:29, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
ja, jeg har ikke så mye tid til å drive med det her, for
øyeblikket.
Jeg blir tullet med av the Jobcentre, her i England, og har
nesten ingen penger.
Og får ikke helt roen på meg, for øyeblikket.
Men Gedde er kanskje rike og har noen penger å låne meg siden
vi er i slekt, mener jeg.
Så kunne jeg brukt med tid på dette.
For Heegaard svarer ikke engang når jeg skriver til de.
Og Ribsskog i Norge sender ikke engang arv etter min mormor.
Og fra norske myndigheter, så får jeg ikke studielån, ikke
rettferdsvederlag etter at min far lot meg bo alene, som barn.
Ikke pensjonen min, ikke forfatterstipend, ikke noe fri
rettshjelp omtrent, ikke støtte fra bibliotekene til å kjøpe
bøkene mine, ikke ditt og ikke datt.
Det er vel noe russisk mafia, eller noe, tror jeg, som har
kontrollen i Norge.
Og muligens her i England og.
Hvis det ikke er Johanitterordenen.
Jeg får heller ikke solgt min eiendom i Norge.
Kunne du kjøpt noen prosenter av en eiendom, langs
Drammensfjorden i Norge, som heter Bergstø, etter min farfars
far, som var sildefisker, i Viken, før silda tok slutt?
Drammen Tingrett sitter bare på hendene sine og nekter å
selge dette for meg.
Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av mafian, i Norge, og er en
flyktning, og sliter forferdelig når jeg prøver å få ting gjort
i Norge, fra England.
Ps.: Nej, det er vist lidt for fantasifuldt, men alt
passer ellers, hvis du graver lidt i informationerne!
Den 15-10-2012 17:32, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
det var veldig interessant at Charlotte von
Geldern har et annet navn.
Det spørs om man kan stole på det de
slektsforskerne har funnet, da.
Min mormor sa ihvertfall at det var snakk om en
gammel, dansk adelslinje.
Og da kan jo jeg si det.
Og du kan jo si det din onkel sa.
Du heter jo til og med Ove Gedde så.
Jeg bor jo i Nord-England nå.
Og her i England, så har de hatt et TV-program,
hvor de har prøvd å se, om britene kan spores
tilbake til vikingene, ved å se om de har like
gener, med folk i Skandinavia.
Så kanskje noen moderne forskere, kunne ha funnet
DNA-et, til Ove Gjedde, hvis hans grav er kjent.
(Og hvis det er mulig).
Også kunne de sammenligne DNA-molekyliene, (heter
det vel), med noen i din slekt, for eksempel.
Så kunne man se det på den måten.
Ellers så er det kanskje mulig å finne i
kirkebøker og sånn, hvis man er heldig.
Hva vet jeg.
Jeg har klart å finne litt informasjon om min fars
slekt, i norske kirkebøker.
Men jeg har ikke klart å skjønne de danske
kirkebøkene enda.
Min far er faktisk etter Oldenburg forresten.
For min farfar var visst etter Iver Huitfeldt.
Og han var gift med en Gyldenløve-frøken.
Og Gyldenløve det er visst Oldenburg sine
lausunger, (som vi sier i Norge), altså etter en
danskekonge ved navn Kristian eller Fredrik.
For de er jo fra Oldenburg.
(Ikke for å fornærme noen fra Danmark).
Men hvorfor mener du at det er som at noe skal
ties ihjel?
Jeg har prøvd å finne Charlotte von
Geidern/Geldern, på nettet tidligere.
Men jeg har ikke klart å finne henne.
Men jeg har lest at hun skal være av kurlandsk
adel.
Så hvis denne Charlotte Amalie de la Tremauille
kan spores tilbake til Kurlandsk adel, så er jo
det et tegn som kan styrke den teorien.
Du mener at hun giftet seg igjen med Christian
Gedde, etter å ha vært gift med Aldenburg?
Kanskje denne Aldenburg var av kurlandsk adel?
Hvordan fant du denne Charlotte Amalie de la
Tremauille, hvis det er lov å spørre?
den eneste jeg kan finde som Charlotte von
Geidern, er en Charlotte Amelie de la
Tremauille (1652 – 1732)! Den Charlotte er
fra Geldern, og var ganske kort gift med
en Aldenburg (Oldenburg?), der døde i 1681
– Tidsvis kunne det godt passe (Hendes
levneds beskrivelse taget i betragtning?
Så både Oberst Christian G. og Charlotte
von Geidern, rendte altså rundt der nede i
Oldenburg/Rendsburg, i samme
tidsperiode?)?
Hvad mener du?
I min verden passer det meget godt med at
det skulle nok nærmest ties ihjel (af
nogle?) – så hvor mange efterkommere der
reelt er (hvis rigtigt), er ikke nemt at
gisne?
Mvh.,
Ove Gedde
Den 09-10-2012 21:52, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
beklager hvis det blir mye
e-poster!
Men han Erling Fin Poulsen han er
også etter de gamle Gjedder, hvis
det min mormor sa var riktig.
For som jeg skrev i forordet til
Adeler-boken.
Så het Erling Fin Poulsen sin mormor
Anne Nyholm.
Og hun var søster av general Anders
Gjedde Nyholm.
Og da var de jo datter og sønn av
Maren Gjedde.
Som min mormor sa var fra gammel
dansk adel.
Og jeg skrev om ‘falske Gjedder’,
osv., på min blogg.
Men jeg prøvde da å skrive det litt
morsomt, for å få oppmerksomhet om
dette.
For det er jo mysterium rundt de som
er etter Charlotte von Geideren.
For det er jo en Knut Gjedde, som
blir oppgitt å ha død barnløs hos en
slektsforsker, men som blir oppgitt
å være svigerfaren til Charlotte von
Gelderen, hos en annen slektforsker,
(ifølge Flood, da).
Så det er et mysterium her liksom.
Så derfor har jeg kanskje prøvd å
skrive om dette litt morsomt da, på
min blogg.
tippoldefar, (som jeg
feilaktig skrev som oldefar
i en tidligere e-post), chef
for generalkommandoen i
Danmark, på begynnelsen av
1930-tallet, Anders Gjedde
Nyholm, kommer inn i bildet.
Han har jeg prøvd å søke om
på nettet, for et par år
siden, etter at min mormor
døde.
Og jeg klarte ikke å finne
denne slekten lenger tilbake
Anders Gjedde Nyholm sin
morfar, Anders Gjedde.
Dette står på Thisted museum
sine nettsider.
Fra en Årbog for Thy og
Mors, (for 1970 vel).
Det står at Anders Gjedde
var en ‘bondesøn’, som ble
født i Handest ved Hobro:
Ribsskog,
det er den der
filosofiske
udredning
vedr., at S.
C. Gedde
skulle havde
haft et
signet, der
var i en
bekendtskabs
samling,
bekendtskab
til A. Thiest,
hvor det
omtalte
signet, var et
totalt andet
end hvad
Gedderne
brugte –
samtidig
skriver A.
Thiest, at
selv om de
forskellige
Gedde’r har
samme navn og
våben
tilfældes, er
det derfor
åbenlyst at S.
C. Gedde, ikke
tilskrev sig
selv at
tilhøre
Gedde’erne
(men han
brugte dog
samme
våbenskjold
(ifølge A.
Thiest), eller
læser jeg helt
forkert – og
endelig
hvorfor skulle
S. C. Gedde’s
efterkommere
bruge et andet
våbenskjold,
hvis de
allerede havde
deres
eget???)?
Kunne det
tænkes at
bekendtskabet
af A. Thiest,
havde lidt
forvirring om
hvem der
brugte hvilke,
i samlingen?
Og når A.
Thiest påstår
der er en
tidsforskel på
36 år (Knud
Gedde døde i
1612 og
Christian
Gedde blev
født 1648), så
Christian
Gedde kunne
derfor ikke
være søn af
Knud Gedde
(den
navnkundige
Ove Gedde’s
bror)? I min
verden giver
36 år rig
mulighed for
at Christian
Gedde sagtens
kan være et
afkom af Ove
Gedde, om ikke
andet?)!
I det hele
taget stiller
jeg stor
skepsis til en
arkivar, der
havde hele DK
historie i sit
hoved (han
havde DK’s
“fornemste
familier i
udenad viden”,
læse jeg et
eller andet
sted, mon
dog?)?
Den konklusion
som A. Thiest,
gør, der, i
1882, er
simpelthen en
fornærmelse!
Men lad det nu
ligge!
Og det er ikke
mig, der
påstår 13ende
tip efter Ove
Gedde, det var
min farbror!
Og endelig har
jeg ikke
studeret
Ingeborg
Flood’s
udgivelse mere
end blot,
bladet
omkring, i
“bogen”!
Og i øvrigt
ved jeg fra
pålidelig
kilde (min
far), at der
var megen røre
omkring hele
A. Thiest
udgivelse af
“Gedde
roderiet”!
Og at der
findes
uomtvistelige
genstande, der
stammer fra
tiden omkring,
og fra, Ove
Gedde (ham der
lejede
Trankebar af
Maharajaen),
bl.a. andet en
sølvkæde, der
for år siden
blev afleveret
til Kerteminde
museum (såvidt
jeg er
orienteret) –
det var så den
falske Gedde
gren, ifølge
hvad du
beskriver (den
der, med
generalerne,
der ikke
afværger
ulykkerne)
Hvordan kommer
så din oldefar
ind i rækken
af generaler,
eller er det
den anden gren
af falske
Gedde (det var
dog et
forunderligt
sammentræf,
når nu alle
Gedde grene
ingen
fællesskab har
(i følge A.
Thiest?)?)?
Men jeg er
enig, det er
meget rodet!
Så bedst ville
det være at
kunne følge
slægten
baglæns, det
har flere gode
hoveder gjort,
desværre blot
for at opdage
destrueret
materiale
(f.eks. brændt
kirke,
ulæselige
kirkebøger
m.m. (har
præster altid
været
afholdsfolk,
nej, nok
ikke?))!
Og ja, jeg har
fulgt en ret
sikker linie
(DK + N
kirkebøger)
retur til
Christian
Gedde (een af
omtalte S. C.
Geddes
sønner)!
Så er
arvefølgen
lagt på A.
Thiest’s
bevisførelse,
så er der nok
lange udsigter
til arv, eller
var det een
fra “officers
grenen” (de
falske
Gjeddene), der
lånte første
Løvenskiold
noget “guld”?
Mvh.,
Ove Gedde
Ps.: Tak for
linket til
Flood’s
publikation
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Den 09-10-2012
10:41, Erik
Ribsskog
skrev:
Hei,
her står
det forresten
at
generalmajor
Samuel
Christoffer
Gjedde (1692 –
1766), ikke
har noen
forbindelse
med den Ove
Gjedde som
koloniserte
Trankebar:
gamle Gedder
skal være
arvinger til
Løvenskioldfamilien
i Danmark og
Norge og
titlen Baron
af
Løvenskiold,
fordi den
første
Løvenskiold
lånte en sum
penge fra
Gedderne med
en sådan
forpligtelse,
så jeg prøver
at finde ud
af, hvor mange
arvinger, der
er.
Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
9:29 AM (1 hour ago)
to Ove
Hei,
ja, jeg har ikke så mye tid til å drive med det her, for øyeblikket.
Jeg blir tullet med av the Jobcentre, her i England, og har nesten ingen penger.
Og får ikke helt roen på meg, for øyeblikket.
Men Gedde er kanskje rike og har noen penger å låne meg siden vi er i slekt, mener jeg.
Så kunne jeg brukt med tid på dette.
For Heegaard svarer ikke engang når jeg skriver til de.
Og Ribsskog i Norge sender ikke engang arv etter min mormor.
Og fra norske myndigheter, så får jeg ikke studielån, ikke rettferdsvederlag etter at min far lot meg bo alene, som barn.
Ikke pensjonen min, ikke forfatterstipend, ikke noe fri rettshjelp omtrent, ikke støtte fra bibliotekene til å kjøpe bøkene mine, ikke ditt og ikke datt.
Det er vel noe russisk mafia, eller noe, tror jeg, som har kontrollen i Norge.
Og muligens her i England og.
Hvis det ikke er Johanitterordenen.
Jeg får heller ikke solgt min eiendom i Norge.
Kunne du kjøpt noen prosenter av en eiendom, langs Drammensfjorden i Norge, som heter Bergstø, etter min farfars far, som var sildefisker, i Viken, før silda tok slutt?
Drammen Tingrett sitter bare på hendene sine og nekter å selge dette for meg.
Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av mafian, i Norge, og er en flyktning, og sliter forferdelig når jeg prøver å få ting gjort i Norge, fra England.
Ps.: Nej, det er vist lidt for fantasifuldt, men alt passer ellers, hvis du graver lidt i informationerne!
Den 15-10-2012 17:32, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
det var veldig interessant at Charlotte von Geldern har et annet navn.
Det spørs om man kan stole på det de slektsforskerne har funnet, da.
Min mormor sa ihvertfall at det var snakk om en gammel, dansk adelslinje.
Og da kan jo jeg si det.
Og du kan jo si det din onkel sa.
Du heter jo til og med Ove Gedde så.
Jeg bor jo i Nord-England nå.
Og her i England, så har de hatt et TV-program, hvor de har prøvd å se, om britene kan spores tilbake til vikingene, ved å se om de har like gener, med folk i Skandinavia.
Så kanskje noen moderne forskere, kunne ha funnet DNA-et, til Ove Gjedde, hvis hans grav er kjent.
(Og hvis det er mulig).
Også kunne de sammenligne DNA-molekyliene, (heter det vel), med noen i din slekt, for eksempel.
Så kunne man se det på den måten.
Ellers så er det kanskje mulig å finne i kirkebøker og sånn, hvis man er heldig.
Hva vet jeg.
Jeg har klart å finne litt informasjon om min fars slekt, i norske kirkebøker.
Men jeg har ikke klart å skjønne de danske kirkebøkene enda.
Min far er faktisk etter Oldenburg forresten.
For min farfar var visst etter Iver Huitfeldt.
Og han var gift med en Gyldenløve-frøken.
Og Gyldenløve det er visst Oldenburg sine lausunger, (som vi sier i Norge), altså etter en danskekonge ved navn Kristian eller Fredrik.
For de er jo fra Oldenburg.
(Ikke for å fornærme noen fra Danmark).
Men hvorfor mener du at det er som at noe skal ties ihjel?
Jeg har prøvd å finne Charlotte von Geidern/Geldern, på nettet tidligere.
Men jeg har ikke klart å finne henne.
Men jeg har lest at hun skal være av kurlandsk adel.
Så hvis denne Charlotte Amalie de la Tremauille kan spores tilbake til Kurlandsk adel, så er jo det et tegn som kan styrke den teorien.
Du mener at hun giftet seg igjen med Christian Gedde, etter å ha vært gift med Aldenburg?
Kanskje denne Aldenburg var av kurlandsk adel?
Hvordan fant du denne Charlotte Amalie de la Tremauille, hvis det er lov å spørre?
Sorry hvis det blir mange spørsmål.
Mvh.
Erik Ribsskog
2012/10/15 Ove Gedde
Hej Erik Ribsskog,
den eneste jeg kan finde som Charlotte von Geidern, er en Charlotte Amelie de la Tremauille (1652 – 1732)! Den Charlotte er fra Geldern, og var ganske kort gift med en Aldenburg (Oldenburg?), der døde i 1681 – Tidsvis kunne det godt passe (Hendes levneds beskrivelse taget i betragtning? Så både Oberst Christian G. og Charlotte von Geidern, rendte altså rundt der nede i Oldenburg/Rendsburg, i samme tidsperiode?)?
Hvad mener du?
I min verden passer det meget godt med at det skulle nok nærmest ties ihjel (af nogle?) – så hvor mange efterkommere der reelt er (hvis rigtigt), er ikke nemt at gisne?
Mvh.,
Ove Gedde
Den 09-10-2012 21:52, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
beklager hvis det blir mye e-poster!
Men han Erling Fin Poulsen han er også etter de gamle Gjedder, hvis det min mormor sa var riktig.
For som jeg skrev i forordet til Adeler-boken.
Så het Erling Fin Poulsen sin mormor Anne Nyholm.
Og hun var søster av general Anders Gjedde Nyholm.
Og da var de jo datter og sønn av Maren Gjedde.
Som min mormor sa var fra gammel dansk adel.
Og jeg skrev om ‘falske Gjedder’, osv., på min blogg.
Men jeg prøvde da å skrive det litt morsomt, for å få oppmerksomhet om dette.
For det er jo mysterium rundt de som er etter Charlotte von Geideren.
For det er jo en Knut Gjedde, som blir oppgitt å ha død barnløs hos en slektsforsker, men som blir oppgitt å være svigerfaren til Charlotte von Gelderen, hos en annen slektforsker, (ifølge Flood, da).
Så det er et mysterium her liksom.
Så derfor har jeg kanskje prøvd å skrive om dette litt morsomt da, på min blogg.
Men jeg har ikke ment å fornærme noen, da.
Så beklager hvis det har virket sånn!
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/10/9
Subject: Brev fra min mormor/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
To: gedde@tdcadsl.dk
Cc: “Nils G. Bartholdy” , finn@gaunaa.com, jorunn.frosch@googlemail.com, she@topdanmark.dk
Hei,
her er et av brevene som min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sendte meg, etter at jeg måtte flykte til England, for andre gang, i 2005.
Jeg ringte henne, (i 2008 cirka vel), etter at hun sendte alle disse brevene, og spurte henne om Gjedde-slekten, osv.
Og det var da hun sa at ‘Gjedde er mye finere enn Løvenskiold og de andre tyske som kom nordover senere’.
Noe sånt.
Og hun sa også at hennes oldemor Maren Gjedde sin Gjedde-slekt var ‘fin gammel dansk adel’.
Noe sånt.
Jeg lurer på om hennes halvfetter i Klampenborg kan ha vært han Erling Fin Poulsen.
Jeg sender med et brev fra Adeler’s skifte-papirer.
For min mormor arvet Adeler, etter sin tante, Meme, som var Magna Adeler f. Nyholm, og yngste datter av general Anders Gjedde Nyholm.
Unse Heegaard, (min mormors svigerinne), sa til meg at Meme var som en moster for min mor og min mormor.
Min danske oldefar det var Hans Louis Anker Heegaard.
Han møtte jeg aldri.
Så det var derfor jeg blandet han med min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm, i farta, for skrev kanskje litt vel fort, siden jeg blandet disse.
Hans Louis Anker Heegaard, han eide det store jernstøperiet i Fredriksværk.
Men han tapte det i en krangel med sin svoger fordi han ikke ville være jovial, sa min mormor.
Og så flyttet de til Tyrol, i et år, i mellomkrigstiden vel.
Og så ble min danske oldefar agent for to store tyske firma, rett før krigen vel.
Sa min mormor, på telefonen.
Så det var kanskje derfor min mormor ville bo i Norge, siden tyskerne jo så invaderte Danmark og Norge.
Hvem vet.
Jeg ringte Erling Fin Poulsen, for et par år siden, for jeg lurte på noe om Adeler.
Og han hadde det samme telefonnummeret enda.
Men jeg har ikke noen e-post adresse for han.
Så jeg kan ikke oppdatere han dessverre.
Heller ikke min avdøde granonkel Anker sin kone Unse Heegaard, har jeg noe e-post for.
Men jeg sender en kopi e-post til hennes sønn Steffen Heegaard.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/10/9
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
To: gedde@tdcadsl.dk
Cc: “Nils G. Bartholdy” , Finn Gaunaa , jorunn.frosch@googlemail.com
Hei igjen,
du spør også hvor min tippoldefar, (som jeg feilaktig skrev som oldefar i en tidligere e-post), chef for generalkommandoen i Danmark, på begynnelsen av 1930-tallet, Anders Gjedde Nyholm, kommer inn i bildet.
Han har jeg prøvd å søke om på nettet, for et par år siden, etter at min mormor døde.
Og jeg klarte ikke å finne denne slekten lenger tilbake Anders Gjedde Nyholm sin morfar, Anders Gjedde.
Dette står på Thisted museum sine nettsider.
Fra en Årbog for Thy og Mors, (for 1970 vel).
Det står at Anders Gjedde var en ‘bondesøn’, som ble født i Handest ved Hobro:
Jeg har kontaktet et bibliotek i Hobro-distriktet, men de visste ikke noe om denne Anders Gjedde.
Så jeg klarte ikke å komme lenger tilbake.
Jeg skal se senere i dag om jeg finner det brevet fra min mormor hvor hun nevner den tønnen med gull, som en Gjedde hadde, på Højriis.
Jeg tror at det kan muligens ha vært hennes halvfetter i Klampenborg, som sa dette.
Og dette er vel muligens en Fin Erling Poulsen, tror jeg.
Men jeg må nesten sjekke at jeg ikke husker det navnet feil.
Og det er med forbehold, for jeg er fra Norge, så det er ikke alltid så lett for meg å finne ut av ting, i Danmark.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/10/9
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
To: Ove Gedde
Cc: “Nils G. Bartholdy” , Finn Gaunaa , Jorunn Frosch
Hei,
nei, altså jeg har vært kritisk ovenfor den boken til Flood fordi den er jo utgitt i 1944, altså under den tyske invasjonen av Norge, under den andre verdenskrig.
Samtidig er visst Flood en kjent forfatter og slektsforsker, (som hadde en far med et britisk eller amerikansk navn vel):
Samtidig er det vel rart at hun Charlotte von Geideren ville ha en Gjedde som ikke var så mektig, på Skjælland, vel.
Charlotte von Geideren sies jo å være av kurlandsk adel.
Så da var det vel antagelig noe hun syntes var morsomt, med den Gjedde, da.
Siden hun som var av kurlandsk adel, kanskje dro til Danmark, for å gifte seg med han, osv.
Noe sånt.
Så jeg tørr ikke å si noe sikkert her.
Det står jo forklart i detalj i den boken fra 1944, da.
Men 1944 er jo 1944, og ikke 1954 liksom.
Men Bartholdy ved rigsarkivet sier jo det samme som Flood cirka.
Men han ble kanskje lei av alle e-postene mine.
Men det er interessant diskusjon, ihvertfall.
Det er helt sikkert.
Kanskje noen moderne vitenskapsmenn kunne sett på dette igjen.
Dette hadde kanskje vært artig.
Igjen takk for svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
2012/10/9 Ove Gedde
Hej Erik Ribsskog,
det er den der filosofiske udredning vedr., at S. C. Gedde skulle havde haft et signet, der var i en bekendtskabs samling, bekendtskab til A. Thiest, hvor det omtalte signet, var et totalt andet end hvad Gedderne brugte – samtidig skriver A. Thiest, at selv om de forskellige Gedde’r har samme navn og våben tilfældes, er det derfor åbenlyst at S. C. Gedde, ikke tilskrev sig selv at tilhøre Gedde’erne (men han brugte dog samme våbenskjold (ifølge A. Thiest), eller læser jeg helt forkert – og endelig hvorfor skulle S. C. Gedde’s efterkommere bruge et andet våbenskjold, hvis de allerede havde deres eget???)?
Kunne det tænkes at bekendtskabet af A. Thiest, havde lidt forvirring om hvem der brugte hvilke, i samlingen?
Og når A. Thiest påstår der er en tidsforskel på 36 år (Knud Gedde døde i 1612 og Christian Gedde blev født 1648), så Christian Gedde kunne derfor ikke være søn af Knud Gedde (den navnkundige Ove Gedde’s bror)? I min verden giver 36 år rig mulighed for at Christian Gedde sagtens kan være et afkom af Ove Gedde, om ikke andet?)!
I det hele taget stiller jeg stor skepsis til en arkivar, der havde hele DK historie i sit hoved (han havde DK’s “fornemste familier i udenad viden”, læse jeg et eller andet sted, mon dog?)?
Den konklusion som A. Thiest, gør, der, i 1882, er simpelthen en fornærmelse!
Men lad det nu ligge!
Og det er ikke mig, der påstår 13ende tip efter Ove Gedde, det var min farbror!
Og endelig har jeg ikke studeret Ingeborg Flood’s udgivelse mere end blot, bladet omkring, i “bogen”!
Og i øvrigt ved jeg fra pålidelig kilde (min far), at der var megen røre omkring hele A. Thiest udgivelse af “Gedde roderiet”!
Og at der findes uomtvistelige genstande, der stammer fra tiden omkring, og fra, Ove Gedde (ham der lejede Trankebar af Maharajaen), bl.a. andet en sølvkæde, der for år siden blev afleveret til Kerteminde museum (såvidt jeg er orienteret) – det var så den falske Gedde gren, ifølge hvad du beskriver (den der, med generalerne, der ikke afværger ulykkerne) Hvordan kommer så din oldefar ind i rækken af generaler, eller er det den anden gren af falske Gedde (det var dog et forunderligt sammentræf, når nu alle Gedde grene ingen fællesskab har (i følge A. Thiest?)?)?
Men jeg er enig, det er meget rodet!
Så bedst ville det være at kunne følge slægten baglæns, det har flere gode hoveder gjort, desværre blot for at opdage destrueret materiale (f.eks. brændt kirke, ulæselige kirkebøger m.m. (har præster altid været afholdsfolk, nej, nok ikke?))!
Og ja, jeg har fulgt en ret sikker linie (DK + N kirkebøger) retur til Christian Gedde (een af omtalte S. C. Geddes sønner)!
Så er arvefølgen lagt på A. Thiest’s bevisførelse, så er der nok lange udsigter til arv, eller var det een fra “officers grenen” (de falske Gjeddene), der lånte første Løvenskiold noget “guld”?
Mvh.,
Ove Gedde
Ps.: Tak for linket til Flood’s publikation
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Den 09-10-2012 10:41, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
her står det forresten at generalmajor Samuel Christoffer Gjedde (1692 – 1766), ikke har noen forbindelse med den Ove Gjedde som koloniserte Trankebar:
Med Gjedde/Gedde-hilsen
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/10/9
Subject: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
To: alandria1@hotmail.com
Cc: Jorunn Frosch , gedde@tdcadsl.dk
Hei,
var det ikke du som var syv x tippoldebarn etter Charlotte von Gelderen og Christian Gjedde:
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/10/7
Subject: Re: de gamle Gedder?
To: Jorunn Frosch
Cc: Ove Gedde
Hei,
ja min mormor nevnte før hun døde at Gjedde var mye finere enn de tyske Løvenskiold, osv.
Så det kan muligens være noe i det.
Er Frosch også en adelsslekt?
Jeg har lest et sted at alle danske adelsslekter fikk nytt navn, i gamle dager.
Etter dyr.
Slik som gris, gjedde, osv.
Det er også en Ove Gedde som har kontaktet meg.
Han vet muligens mer om det her.
Erik Ribsskog
2012/10/7 Jorunn Frosch
De gamle Gedder skal være arvinger til Løvenskioldfamilien i Danmark og Norge og titlen Baron af Løvenskiold, fordi den første Løvenskiold lånte en sum penge fra Gedderne med en sådan forpligtelse, så jeg prøver at finde ud af, hvor mange arvinger, der er.
Jorunn
Den 17:39 6. oktober 2012 skrev Erik Ribsskog følgende:
Hei,
ja, min danskfødte mormor mente ihvertfall det.
Hvordan det?
Erik Ribsskog
2012/10/6 Jorunn Frosch
Hej,
Jeg har læst, at du er i familie med de gamle Gedder. Er det korrekt?
Med venlig hilsen
Jorunn
—
Jorunn Frosch
OTO-København
Sankt Peders Stræde 2
1453 København K.
Ingen virus fundet i denne meddelelse.
Kontrolleret af AVG – www.avg.com
Version: 2012.0.2221 / Virusdatabase: 2441/5316 – Udgivelsesdato: 07-10-2012
Ingen virus fundet i denne meddelelse.
Kontrolleret af AVG – www.avg.com
Version: 2012.0.2221 / Virusdatabase: 2441/5320 – Udgivelsesdato: 09-10-2012
Ingen virus fundet i denne meddelelse.
Kontrolleret af AVG – www.avg.com
Version: 2012.0.2221 / Virusdatabase: 2441/5332 – Udgivelsesdato: 14-10-2012
Following our conversation I would like to confirm interview appointment for tomorrow 16th October, at 10 45am.
The interview will take place at:
BAP
127 George Street,
Altrincham
WA14 1RN.
If you are driving, use Regent Road car park, if travelling by public transport we are at the far end on the pedestrian shopping street (George Street).
If you can bring any information that you feel is relevant to the role. For more information on BAP, please follow the link below to our website.
Sent: 26 September 2012 17:05 To:dominic@bapuk.org.uk Subject: RETAIL STORE MANAGER
Hi,
I read about this vacancy on the Jobcentre website, and I wanted to please apply for this job.
I’ve worked ten years as a leader, (four years as a Shop Manager, four years as an Assistant Manager and two years as a Key Holder), in Rimi, (owned by ICA and Ahold), in Oslo and Ski, in Norway.
I’ve studied Information Management, (including many business-modules), for two years, at an academy named NHI, in Oslo, in the late eighties and early nineties.
I also have a degree in IT, from Oslo University College, where I studied from 2002 to 2004.
I attach my CV and hope to hear back from you!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
No virus found in this message. Checked by AVG – www.avg.com Version: 2012.0.2221 / Virus Database: 2441/5293 – Release Date: 09/26/12
Following our conversation I would like to confirm interview appointment for tomorrow 16th October, at 10 45am.
The interview will take place at:
BAP
127 George Street,
Altrincham
WA14 1RN.
If you are driving, use Regent Road car park, if travelling by public transport we are at the far end on the pedestrian shopping street (George Street).
If you can bring any information that you feel is relevant to the role. For more information on BAP, please follow the link below to our website.
Sent: 26 September 2012 17:05 To:dominic@bapuk.org.uk Subject: RETAIL STORE MANAGER
Hi,
I read about this vacancy on the Jobcentre website, and I wanted to please apply for this job.
I’ve worked ten years as a leader, (four years as a Shop Manager, four years as an Assistant Manager and two years as a Key Holder), in Rimi, (owned by ICA and Ahold), in Oslo and Ski, in Norway.
I’ve studied Information Management, (including many business-modules), for two years, at an academy named NHI, in Oslo, in the late eighties and early nineties.
I also have a degree in IT, from Oslo University College, where I studied from 2002 to 2004.
I attach my CV and hope to hear back from you!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
No virus found in this message. Checked by AVG – www.avg.com Version: 2012.0.2221 / Virus Database: 2441/5293 – Release Date: 09/26/12
Gmail – Oppdatering/Fwd: Brev fra min mormor/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
function Print(){document.body.offsetHeight;window.print()};
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Brev fra min mormor/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Oct 15, 2012 at 4:32 PM
To:
Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>
Hei,
det var veldig interessant at Charlotte von Geldern har et annet navn.
Det spørs om man kan stole på det de slektsforskerne har funnet, da.
Min mormor sa ihvertfall at det var snakk om en gammel, dansk adelslinje.
Og da kan jo jeg si det.
Og du kan jo si det din onkel sa.
Du heter jo til og med Ove Gedde så.
Jeg bor jo i Nord-England nå.
Og her i England, så har de hatt et TV-program, hvor de har prøvd å se, om britene kan spores tilbake til vikingene, ved å se om de har like gener, med folk i Skandinavia.
Så kanskje noen moderne forskere, kunne ha funnet DNA-et, til Ove Gjedde, hvis hans grav er kjent.
(Og hvis det er mulig).
Også kunne de sammenligne DNA-molekyliene, (heter det vel), med noen i din slekt, for eksempel.
Så kunne man se det på den måten.
Ellers så er det kanskje mulig å finne i kirkebøker og sånn, hvis man er heldig.
Hva vet jeg.
Jeg har klart å finne litt informasjon om min fars slekt, i norske kirkebøker.
Men jeg har ikke klart å skjønne de danske kirkebøkene enda.
Min far er faktisk etter Oldenburg forresten.
For min farfar var visst etter Iver Huitfeldt.
Og han var gift med en Gyldenløve-frøken.
Og Gyldenløve det er visst Oldenburg sine lausunger, (som vi sier i Norge), altså etter en danskekonge ved navn Kristian eller Fredrik.
For de er jo fra Oldenburg.
(Ikke for å fornærme noen fra Danmark).
Men hvorfor mener du at det er som at noe skal ties ihjel?
Jeg har prøvd å finne Charlotte von Geidern/Geldern, på nettet tidligere.
Men jeg har ikke klart å finne henne.
Men jeg har lest at hun skal være av kurlandsk adel.
Så hvis denne Charlotte Amalie de la Tremauille kan spores tilbake til Kurlandsk adel, så er jo det et tegn som kan styrke den teorien.
Du mener at hun giftet seg igjen med Christian Gedde, etter å ha vært gift med Aldenburg?
Kanskje denne Aldenburg var av kurlandsk adel?
Hvordan fant du denne Charlotte Amalie de la Tremauille, hvis det er lov å spørre?
den eneste jeg kan finde som Charlotte von Geidern, er en
Charlotte Amelie de la Tremauille (1652 – 1732)! Den Charlotte er
fra Geldern, og var ganske kort gift med en Aldenburg
(Oldenburg?), der døde i 1681 – Tidsvis kunne det godt passe
(Hendes levneds beskrivelse taget i betragtning? Så både Oberst
Christian G. og Charlotte von Geidern, rendte altså rundt der nede
i Oldenburg/Rendsburg, i samme tidsperiode?)?
Hvad mener du?
I min verden passer det meget godt med at det skulle nok nærmest
ties ihjel (af nogle?) – så hvor mange efterkommere der reelt er
(hvis rigtigt), er ikke nemt at gisne?
Mvh.,
Ove Gedde
Den 09-10-2012 21:52, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
beklager hvis det blir mye e-poster!
Men han Erling Fin Poulsen han er også etter de gamle Gjedder,
hvis det min mormor sa var riktig.
For som jeg skrev i forordet til Adeler-boken.
Så het Erling Fin Poulsen sin mormor Anne Nyholm.
Og hun var søster av general Anders Gjedde Nyholm.
Og da var de jo datter og sønn av Maren Gjedde.
Som min mormor sa var fra gammel dansk adel.
Og jeg skrev om ‘falske Gjedder’, osv., på min blogg.
Men jeg prøvde da å skrive det litt morsomt, for å få
oppmerksomhet om dette.
For det er jo mysterium rundt de som er etter Charlotte von
Geideren.
For det er jo en Knut Gjedde, som blir oppgitt å ha død barnløs
hos en slektsforsker, men som blir oppgitt å være svigerfaren
til Charlotte von Gelderen, hos en annen slektforsker, (ifølge
Flood, da).
Så det er et mysterium her liksom.
Så derfor har jeg kanskje prøvd å skrive om dette litt morsomt
da, på min blogg.
du spør også hvor min tippoldefar, (som jeg feilaktig
skrev som oldefar i en tidligere e-post), chef for
generalkommandoen i Danmark, på begynnelsen av
1930-tallet, Anders Gjedde Nyholm, kommer inn i bildet.
Han har jeg prøvd å søke om på nettet, for et par år
siden, etter at min mormor døde.
Og jeg klarte ikke å finne denne slekten lenger tilbake
Anders Gjedde Nyholm sin morfar, Anders Gjedde.
Dette står på Thisted museum sine nettsider.
Fra en Årbog for Thy og Mors, (for 1970 vel).
Det står at Anders Gjedde var en ‘bondesøn’, som ble
født i Handest ved Hobro:
det er den der filosofiske udredning
vedr., at S. C. Gedde skulle havde haft
et signet, der var i en bekendtskabs
samling, bekendtskab til A. Thiest, hvor
det omtalte signet, var et totalt andet
end hvad Gedderne brugte – samtidig
skriver A. Thiest, at selv om de
forskellige Gedde’r har samme navn og
våben tilfældes, er det derfor åbenlyst
at S. C. Gedde, ikke tilskrev sig selv
at tilhøre Gedde’erne (men han brugte
dog samme våbenskjold (ifølge A.
Thiest), eller læser jeg helt forkert –
og endelig hvorfor skulle S. C. Gedde’s
efterkommere bruge et andet våbenskjold,
hvis de allerede havde deres eget???)?
Kunne det tænkes at bekendtskabet af A.
Thiest, havde lidt forvirring om hvem
der brugte hvilke, i samlingen?
Og når A. Thiest påstår der er en
tidsforskel på 36 år (Knud Gedde døde i
1612 og Christian Gedde blev født 1648),
så Christian Gedde kunne derfor ikke
være søn af Knud Gedde (den navnkundige
Ove Gedde’s bror)? I min verden giver 36
år rig mulighed for at Christian Gedde
sagtens kan være et afkom af Ove Gedde,
om ikke andet?)!
I det hele taget stiller jeg stor
skepsis til en arkivar, der havde hele
DK historie i sit hoved (han havde DK’s
“fornemste familier i udenad viden”,
læse jeg et eller andet sted, mon dog?)?
Den konklusion som A. Thiest, gør, der,
i 1882, er simpelthen en fornærmelse!
Men lad det nu ligge!
Og det er ikke mig, der påstår 13ende
tip efter Ove Gedde, det var min
farbror!
Og endelig har jeg ikke studeret
Ingeborg Flood’s udgivelse mere end
blot, bladet omkring, i “bogen”!
Og i øvrigt ved jeg fra pålidelig kilde
(min far), at der var megen røre omkring
hele A. Thiest udgivelse af “Gedde
roderiet”!
Og at der findes uomtvistelige
genstande, der stammer fra tiden
omkring, og fra, Ove Gedde (ham der
lejede Trankebar af Maharajaen), bl.a.
andet en sølvkæde, der for år siden blev
afleveret til Kerteminde museum (såvidt
jeg er orienteret) – det var så den
falske Gedde gren, ifølge hvad du
beskriver (den der, med generalerne, der
ikke afværger ulykkerne) Hvordan kommer
så din oldefar ind i rækken af
generaler, eller er det den anden gren
af falske Gedde (det var dog et
forunderligt sammentræf, når nu alle
Gedde grene ingen fællesskab har (i
følge A. Thiest?)?)?
Men jeg er enig, det er meget rodet!
Så bedst ville det være at kunne følge
slægten baglæns, det har flere gode
hoveder gjort, desværre blot for at
opdage destrueret materiale (f.eks.
brændt kirke, ulæselige kirkebøger m.m.
(har præster altid været afholdsfolk,
nej, nok ikke?))!
Og ja, jeg har fulgt en ret sikker linie
(DK + N kirkebøger) retur til Christian
Gedde (een af omtalte S. C. Geddes
sønner)!
Så er arvefølgen lagt på A. Thiest’s
bevisførelse, så er der nok lange
udsigter til arv, eller var det een fra
“officers grenen” (de falske Gjeddene),
der lånte første Løvenskiold noget
“guld”?
Mvh.,
Ove Gedde
Ps.: Tak for linket til Flood’s
publikation
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Den 09-10-2012 10:41, Erik Ribsskog
skrev:
Hei,
her står det forresten at
generalmajor Samuel Christoffer
Gjedde (1692 – 1766), ikke har
noen forbindelse med den Ove
Gjedde som koloniserte Trankebar:
gamle Gedder skal
være arvinger til
Løvenskioldfamilien
i Danmark og Norge
og titlen Baron af
Løvenskiold, fordi
den første
Løvenskiold lånte
en sum penge fra
Gedderne med en
sådan
forpligtelse, så
jeg prøver at
finde ud af, hvor
mange arvinger,
der er.
Following our conversation I would like to confirm interview appointment for tomorrow 16th October, at 10 45am.
The interview will take place at:
BAP
127 George Street,
Altrincham
WA14 1RN.
If you are driving, use Regent Road car park, if travelling by public transport we are at the far end on the pedestrian shopping street (George Street).
If you can bring any information that you feel is relevant to the role. For more information on BAP, please follow the link below to our website.
Sent: 26 September 2012 17:05 To:dominic@bapuk.org.uk Subject: RETAIL STORE MANAGER
Hi,
I read about this vacancy on the Jobcentre website, and I wanted to please apply for this job.
I’ve worked ten years as a leader, (four years as a Shop Manager, four years as an Assistant Manager and two years as a Key Holder), in Rimi, (owned by ICA and Ahold), in Oslo and Ski, in Norway.
I’ve studied Information Management, (including many business-modules), for two years, at an academy named NHI, in Oslo, in the late eighties and early nineties.
I also have a degree in IT, from Oslo University College, where I studied from 2002 to 2004.
I attach my CV and hope to hear back from you!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
No virus found in this message. Checked by AVG – www.avg.com Version: 2012.0.2221 / Virus Database: 2441/5293 – Release Date: 09/26/12
I got a new income and expenditure-form in the post from you today.
From 11/10, with the reference D3/49597867.
I contacted your partned Capital One last automn, regarding my new budget.
I offered you a token-payment-agreement on £1 a month, untill I got a full-time-job.
Capital One told me my signature wasn’t mine, so this process have stalled, since last year.
Now you get back to me.
I’m still unemployed but I’m trying to set a business up, on my spare-time.
And the Jobcentre is ‘messing’ with my jobseekers allowance.
So at the moment, I have to say I don’t have any income.
I could get back to you when I get the jobseekers allowance back.
And then I would offer you the same as last time, £1 a month in token-payments.
I’ve since last year gotten a flat witch was unfurnitured.
So any money I have left after token-payments each month I now buy furniture and other things for the flat with.
And I was going to set up a new budget, when I got a full-time job.
And I’m going to do that.
But I don’t think it’s right that I have to set up a new budget now, because your partner said my signature wasn’t mine, and didn’t accept my new budget, last year.
This has taken so much of my time now, so you should really just delete the debt, I think.
I’m on Ladders, so I have a high income-potential.
All the hours I’ve spent on you and Captial One should add up to arround the debt I owe you, I think.
So I’m looking forward to hearing from you that my debt with you has been deleted!
Hope this is alright!
Best regards,
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog<eribsskog@gmail.com> Date: Fri, Oct 12, 2012 at 4:12 PM
Subject: Re: Update/Fwd: *****7867/Fwd: CCCS To: Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> Cc: offers <offers@wescot.co.uk>
Hi,
thank you for your e-mail!
I’m not paying token-payments at the moment.
Wescot have sent me a budget-form again now.
But as your collegue there have previously told me I don’t have to fill out this form to get token-payments.
It should be enought that I’ve explained about my situation.
I’ve offered Wescot a token-payment-arrangement like a ‘million’ times.
But they haven’t sent me giros or anything.
And this is taking a lot of my time now.
Because I’ve been offering Wescot, (and Capital One), a token-payment-arrangement since last year now.
And all I get are standard letters which tells lies like that I haven’t replied to their letters.
When I’ve sent about a million e-mails to them, which I haven’t gotten replies to.
So I now copy this e-mail to Wescot.
And I hope they’ll send me some giros for the token-payment arrangement of £1 a month now.
Or tell me what information they need from me to set up a direct-debit-agreement.
So I hope this will be sorted now.
Thanks again for the e-mail!
Best regards,
Erik Ribsskog
On Thu, Oct 11, 2012 at 8:07 AM, Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> wrote:
Hello Eric
Thank you for copying us in to the email you have sent to Wescot.
Please try not to worry about the contact you have received as this is a standard procedure for creditors to take. Nelson Guest & Partners are an internal collections department who work on behalf of Wescot to collect the outstanding balance.
As you have contacted this creditor to advise of your current financial situation and are making token payments, you are doing all you can at this time. If you receive any further contact regarding this matter, please advise of this.
I hope this is helpful and reassuring.
If you have any queries or concerns, please do not hesitate to contact us on 0845 272 5400. Lines are open 8am to 6pm, Monday to Friday. Email us at client.services@cccs.co.uk or go online to www.cccs.co.uk and follow the links to send us a web mail.
on Saturday I got a letter from Nelson Guest & Partners Solicitiors, witch I attach a scanned copy of.
I’m don’t have the chance to pay 50% of the dept, av the moment, unfortunately.
I’m repeating my offer of a token-payment-arrangement again.
(Which I’ve done many times earlier).
I hope you can ‘stop messing around’ now, (like I think I have to call it), and just accept my token-payment-offer, like the other companies have done.
I don’t understand why you do so much ‘mumbo-jumbo’ surrounding this.
This should be a straight forward tokey-payment agreement.
I hope the CCCS can tell you to stop with your funny letters and just accept my token-payment-agreement, which I have offered you, a million times, (to exaggerate, but anyway).
Captial One even have a football-cup named after you, but you don’t seem to be a serious company.
It’s like being on the candid camera to try get a token-payment-agreement agreed with you.
Sent: 28 September 2012 14:34 To: Correspondence Queries Cc: offers Subject: Re: *****7867/Fwd: CCCS
Hi,
thank you for your e-mail!
Yes, I send a copy of this e-mail to Wescot as a reminder of my token-payment-offer, of one pound a month untill I find new employement.
I thought it was like you write here, with the budget-form etc., from when I went to business-school, in the eighties.
Even if that was in Norway, I think business-law is mostly the same in the western world.
Mostly based on old British business-law, if I’m not mistaking.
Thank you very much for the help with this!
The information I sent to Capital One was a new token payment-offer after I had to move to Sunderland for some months last year.
If I remember it right.
I now found a letter on my blog, from Capital One, from 2009, when they also complained about my signature, (so this has happened in both 2009 and 2011), which I attach.
Thanks again for the advice!
Best regards,
Erik Ribsskog
On Fri, Sep 28, 2012 at 12:37 PM, Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> wrote:
Hi Erick
Thank you for your email about your Wescot and Capital One accounts.
If you have concerns over the wording of the letter from Wescot, I would advise you to raise a complaint directly with them.
The complaint procedure can take up to 8 weeks and if you are unhappy with any response they give you, you can raise this further with the financial ombudsman service.
You don’t need to fill out the budget form that Wescot have sent you. You have advised them that you have already completed a budget with us. Both forms cover the same areas. If you need a copy of the budget that you completed with us, please let me know as I can send this out to you. The budget can also be sent to Capital One.
I wouldn’t advise you to stop making payments towards the Wescot account. It is in your best interest and benefit that you carry on making a token payment. It will show that you are willing to pay the account off.
If you don’t make a payment, the creditor can take further action.
I understand you would like to keep the contact in writing but it is also best that you call them to discuss your concerns. This will eliminate any responses about them not receiving your letters.
You can ask for a Data Access Request from them which will provide you with all the notes made on your account. There may be a charge for this request.
Can you advise me what information you sent to Capital One for them to reject your signature? If your signature hasn’t changed, I would advise you to contact Capital One and ask for a further explanation, i.e. are they comparing your signature to the signature on the original credit agreement?
Again, you can ask for a Data Access Request to see what has been noted on your account and there may be a charge for this request.
I hope this has been helpful.
If you have any further queries, please contact us on 0845 272 5400, lines are open 8am to 6pm, Monday to Friday, you can email us at client.service@cccs.co.uk.
Sent: 26 September 2012 00:05 To: Correspondence Queries Subject: Re: *****7867/Fwd: CCCS
Hi,
I’ve gone to business-school and letters shouldn’t contain lies even if they are standard letters.
Here it’s obvious that the standard letter is used wrongly.
I’m not making a token-payment here, you haven’t read up.
Please escalate to your line manager.
Regards,
Erik Ribsskog
PS.
And I don’t think it’s a good idea to call these companies.
It’s better to keep the correspondence in writing, so to keep documentation about what has been agreed.
PS 2.
You haven’t commented on that Capital One told me my signature wasn’t mine.
I want to please escalate this to your line-manager.
On Tue, Sep 25, 2012 at 10:33 AM, Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> wrote:
Hi Erik
Thank you for contacting us about your account with Wescot.
Creditors will often send standard collection letters out to you. Standard letters will include certain phrases that may not fit entirely, such as “we have not received a reply”.
Unfortunately even though you are making a token payment we cannot stop creditors from contacting you. You should continue to keep your creditors up to date with your financial situation and offer them the most fair and reasonable offer you can.
It may be best to call your creditors and speak to someone directly. That way all issues can be discussed there and then.
If you have any further questions or need some more advise, you can call us on 0845 272 5400. Lines are open from 8am to 6pm, Monday to Friday. You can also email us at client.service@cccs.co.uk.
Kind regards
Gurj Correspondence Advisor
We are altering the way in which we handle your correspondence to ensure we safeguard your personal information at all times.
In order for us to do this we will be making some changes to the way in which we validate your identity.
The next time you contact us, we will require you to provide us with at least 2 pieces of information from the list below:
· Client reference number · Postal address · Postcode · Telephone number
· Email address
Please make sure you provide this information along with your full name on every communication you send to us. If not, we will prompt you for these details and this may delay your reply.
Thank you
The Correspondence Team
We are altering the way in which we handle your correspondence to ensure we safeguard your personal information at all times.
In order for us to do this we will be making some changes to the way in which we validate your identity.
The next time you contact us, we will require you to provide us with at least 2 pieces of information from the list below:
·Client reference number
·Postal address
·Postcode
·Telephone number
·Email address
Please make sure you provide this information along with your full name on every communication you send to us. If not, we will prompt you for these details and this may delay your reply.
PPlease consider the environment before printing this e-mail.
We are altering the way in which we handle your correspondence to ensure we safeguard your personal information at all times.
In order for us to do this we will be making some changes to the way in which we validate your identity.
The next time you contact us, we will require you to provide us with at least 2 pieces of information from the list below:
·Client reference number
·Postal address
·Postcode
·Telephone number
·Email address
Please make sure you provide this information along with your full name on every communication you send to us. If not, we will prompt you for these details and this may delay your reply.
There isn’t anything in the Consumer credit Act that states you must supply these details to a creditor. You can always provide them a copy of the budget and list of creditors that you have done through us.
Regardless of whether they accept the offer or not please continue to make the token payment.
P Please consider the environment before printing this e-mail.
________________________________
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com] Sent: 19 August 2012 20:59 To: Q&A Cc: offers@wescot.co.uk
Subject: Problems with Wescot/Fwd: Update/Fwd: Wescot reference: *******867 (Regarding Capital One-debt).
Hi,
I’ve told Wescot I’m unemployed and have offered them a £1 monthly token-payment untill I find new employment.
(Like I’ve offered my other creditors).
Wescot don’t accept but wants me to fill out an income and expenditure-form.
I can’t remember that you at CCCS have mentioned that I have to fill out a form like that, when I do budget-work.
It’s like they go a bit to close, and this seems unecessary, to me.
What do you think at CCCS about this?
Does the law say that I have to fill out a form like that?
I attach the letter from Wescot.
Yours sincerely,
Erik *******
———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: Fri, Aug 10, 2012 at 10:35 PM
Subject: Update/Fwd: Wescot reference: *******867 (Regarding Capital One-debt). To: offers@wescot.co.uk
Hi,
I got an income and expenditure-form, in the post, from you, earlier this week.
I don’t understand the point in me filling out that form.
I’ve already told you that I’m on budget in co-operation, with the CCCS, and that I only can afford to pay a token-payment, (on £1), untill I find new employment.
So this is my offer.
I don’t understand why you send me this form.
I think is unnessesary paper-work then.
None of my other creditors have sent me a form like that.
They have just accepted my token-payment-offer.
So I hope you can set up a direct debit-agreement, for £1 a month, for this debt.
Hope this is alright!
Best regards,
Erik *********
———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, Jul 21, 2012 at 10:31 AM Subject: Wescot reference: ******867 (Regarding Capital One-debt). To: offers@wescot.co.uk
Hi,
I’m refering to your letter from 19/7, which I got in the post today.
I’m currently unemployed, and on a budget in co-operation, with CCCS.
My offer to you is the same as to my other creditors, and that is that I pay a one pound token-payment, each month, until I find new employment.
Hope this is alright!
Yours sincerely,
Erik ********
VISIT OUR WEBSITE AT http://www.cccs.co.uk/ ———————————————————————
This email message is intended for the individual to whom it’s addressed and may contain information that is privileged and confidential. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any use or dissemination
of this communication is strictly prohibited. If you have received this information in error, please return it to us immediately and delete it from your computer. The contents or opinions expressed within this email are not intended to
represent the views of CCCS unless specifically stated to be so. This email is not guaranteed to be free from any computer viruses, although it has been checked using the Trend Virus Suite. You should check this email
and any attachments for the presence of viruses before downloading any files. Foundation for Credit Counselling, trading as Consumer Credit Counselling Service (“CCCS”). Registered Office: Wade House, Merrion Centre, Leeds, LS2 8NG. Registered in England
Company No 2757055. Registered Charity No. 1016630″
——————————————————————— This email message is intended for the individual to whom it’s addressed and may contain information that is privileged and confidential. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any use or dissemination of this communication is strictly prohibited. If you have received this information
in error, please return it to us immediately and delete it from your computer.
The contents or opinions expressed within this email are not intended to
represent the views of CCCS unless specifically stated to be so.
This email is not guaranteed to be free from any computer viruses, although
it has been checked using the Trend Virus Suite. You should check this email and any attachments for the presence of viruses before downloading any files.
Foundation for Credit Counselling, trading as Consumer Credit Counselling Service (“CCCS”).
Registered Office: Wade House, Merrion Centre, Leeds, LS2 8NG. Registered in England Company No 2757055. Registered Charity No. 1016630″
Registered in Scotland No. SC84131, Registered Office: Kyleshill House, 1 Glencairn Street, Saltcoats, Ayrshire KA21 5JT Please consider the environment before printing this email. Wescot, helping to make a difference Confidentiality Notice. The information in this e-mail is confidential and for use by the addressee(s) only. If you are not the intended recipient (or responsible for delivery of the message to the intended recipient) please notify us immediately (on 01482 590590 (UK) or +44 1482 590590 (international)) and delete this message from your computer: you may not copy or forward it, or use or disclose its contents to any other person.
As Internet communications are capable of data corruption, Wescot Credit Services Ltd does not accept any responsibility for changes made to this message after it was sent. Please note that Wescot Credit Services Ltd does not accept any liability or responsibility for viruses and it is your responsibility to scan attachments (if any). Opinions and views expressed in this e-mail are those of the sender and may not reflect the opinions and views of Wescot Credit Services Ltd.
This email message is intended for the individual to whom it’s addressed and may contain information that is privileged and confidential. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any use or dissemination
of this communication is strictly prohibited. If you have received this information in error, please return it to us immediately and delete it from your computer.
The contents or opinions expressed within this email are not intended to represent the views of CCCS unless specifically stated to be so.
This email is not guaranteed to be free from any computer viruses, although it has been checked using the Trend Virus Suite. You should check this email and any attachments for the presence of viruses before downloading any files.
Foundation for Credit Counselling, trading as Consumer Credit Counselling Service (“CCCS”). Registered Office: Wade House, Merrion Centre, Leeds, LS2 8NG. Registered in England
Company No 2757055. Registered Charity No. 1016630″