johncons

Stikkord: Facebook

  • Jeg sier det samme til hun Cecilie Høstland, som til advokat Elden, og alle andre, at jeg skal slette når jeg får rettighetene mine fra politiet




    Hei,

    Mellom Cecilie Høstland og Deg

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 00:16

    min oldefar, Johan Ribsskog, (far til min morfar Johannes Ribsskog, fra Skedsmo), var sønn av Johannes Olsen Ribsskog, fra Flatanger vel.

    Og også sønn av Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Jeg ser du har Ribsskog-familie fra Trøndelag, på sida di og.

    (Kari-Anne Ribsskog).

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, i Danmark, hun fortalte om Ribsskog-slekten, siden min morfar døde på 80-tallet.

    Hun sa det, at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, var så veldig inne i indremisjonen.

    Og at min oldfar Johan Ribsskog, såvidt fikk lov å dra på lærerhøgskolen.

    Stemmer dette eller?

    Er du halvt tyrkisk forresten, jeg så du hadde så mange tyrkiske sider, på Facebook-sida di.

    Jeg har jo jobba i Oslo i mange år, og også sammen med noen fra Tyrkia, i en butikk, eller to, men jeg synes ikke du så like tyrkisk ut som de men.

    Men men.

    På forhånd takk for eventuelt svar og hjelp med slektsgransking.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    De ble visst også sagt at han Johan Ribsskog hele livet lengtet nordover igjen, til Trøndelag, så mora hans var nok ikke så streng.

    Kona hans hadde til og med skrevet et dikt om det, hun het Helga Ribsskog født Dørumsgaard, søster av den mer kjente Asbjørn Dørumsgaard vel, som var ordfører osv.

    Bare noe jeg kom på.

    15. januar kl. 12:58 Rapporter

    Hei.
    jeg kan spørre min mamma om dette, hun kan mye mer om slekta enn jeg gjør. Men ribsskog og høstland er i slekt det vet jeg. Vi hadde slektstreff for en stund siden, så har en del bøker om dette hjemme 🙂

    Ribsskogen og Høstlandet (to plasser i Flatanger) ligger like ved hverandre. Men når jeg drar hjem i kveld, kan jeg spørre mamma mere så sender jeg deg et brev:)

    jeg er norsk, men kjæresten min er ifra Tyrkia.. Derfor jeg reiser mye til Tyrkia og ergo mange sider fra Antalya/alanya etc:)

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 14:15

    Hei du,

    mange takk for svar!

    Jeg driver med slektsforskning, skjønner du, fordi jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

    Så jeg lurte på om det hadde noe å gjøre med familien.

    Morfaren min Johannes, var jo sønn av Johan Ribsskog, sønn av Johannes Olsen Ribsskog og Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Og morfaren min han gifta seg med Ingeborg Heegaard, fra Danmark, (min mormor, som døde i sommer).

    Og da jeg fikk testamentet, etter min mormor, så så jeg det, at hun arvet Holger baron Adeler, og jeg visste fra før, at hun var i Gjedde-adelsslekten.

    Så min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var i både Gjedde og Adeler adelsslektene.

    Men det som er, er at han Cort Adeler, (en norsk sjøhelt), han kjempet for Venezia, (som da var et land), mot tyrkerne(!).

    Og da, så fikk de som var med i de krigene, de fikk et tyrkerhode(!), på våpenskjoldet.

    Og det er det på Adeler-våpenskjoldet ennå faktisk.

    Og jeg jobba sammen med noen tyrkiske/kurdiske damer, som var kanskje litt vel mye sosiale ovenfor meg, på to butikker i Oslo.

    Så kanskje det har noe med det baron Adeler-greiene å gjøre?

    For det visste ikke jeg om før i høst, det at min mormor arvet baron Adeler, for det stod såvidt nevnt i hennes testamente.

    Jeg sender med kopi av et familietre, som jeg har laget, hvor man kan se at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, er min tipp-oldemor, blir det vel.

    Det var artig å høre at Ribsskogen og Høstlandet var to plasser i Flatanger, som ligger like ved siden av hverandre.

    Han faren til Johannes, som het Johan, han var tvilling med en som het Adolf(!) Ribsskog, og som var ordfører i Steinkjer osv., og bror til Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog, altså bror til de tre kjente brødrene, som jeg har sett at de har blitt omtalt som.

    Men tusen takk for svar, det var veldig hyggelig å høre fra slekt oppe i Flatanger osv!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender med kopi av slektstre, som jeg lagde ferdig nå nettopp, i dag.

    Så får håpe det ble riktig, bare si fra hvis det ble noe feil!

    Vi får se.

    26. januar kl. 12:42 Rapporter

    Hei, jeg har helt glemt å svare deg. Er en del som har sjedd i det siste.

    Men jeg spurte mamma, vi fant noen av navnene du har nevt i slektstreet som ble laget til slekstreffet vårt. Så din bestefar var i slekt med oss. Men jeg tror ikke de hadde noe med tyrkere/kurdere å gjøre. Dette hadde mamma aldri hørt om, tyrkere/kurdere er veldig høflig og imøtekommende, var det ikke bare det? 🙂 De snakker faktisk til noen, uten å ha en skummel baktanke…

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 18:51

    Ja,

    det er mulig du har rett.

    Det kan være at det her at jeg har hørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', ikke har noe med de kurdiske/tyrkiske jentene på jobben, på to Rimi-er i Oslo å gjøre, i det hele tatt.

    Det er mye mulig.

    Jeg skal ikke si noe sikkert om det her i det hele tatt.

    Så det er ikke meninga å være uhøflig.

    Men jeg har problemer med at politiet ikke vil forklare for meg, hvem det er, som blir kalt 'mafian', i Oslo.

    Jeg er i slekt med en baron osv., så jeg lurer på om det kan være noe med det.

    Så jeg prøver å finne ut mer om familien min da.

    Jeg heter jo Ribsskog, etter morfaren min, (for foreldra mine ble skilt, og mora mi flytta vekk fra faren min, til Larvik, og ikke til Skedsmo, eller Trøndelag, hvor Ribsskog-familien vår er fra, av en eller annen grunn.

    Så det er tydelig at det er noe rart i familien min.

    Men mora mi døde i 1999, og jeg har hatt et hektisk liv, med mye jobbing og studier, og uten at jeg har hatt noe barndomshjem, f.eks. for faren min, Arne Mogan Olsen, solgte det, så jeg har hatt nok med å holde over vannet, så jeg har ikke fått funnet ut så mye om familien min osv.).

    Men jeg fant ut oldefaren min, het Johan Ribsskog, som var tvilling med en Adolf(!) Ribsskog, som var ordfører i Steinkjer, bl.a.

    Og han Johan døde rundt 1922, i Skedsmo, mens han Adolf(!), døde i 1945, var det vel.

    Så jeg lurer på om det var noe galt i Skedsmo, siden han oldefaren min der, døde så tidlig.

    Mormora mi sa at han lengta tilbake nordover til Trøndelag da, hele livet.

    Så sånn var det.

    Faren hans, het Johannes Olsen Ribsskog.

    Og han fant jeg i kirkebøkene, for Flatanger.

    Og han kalte seg faktisk først for Johannes Olsen Høstlandet!

    Så jeg skjønner at det er riktig det du sa, at Høstlandet og Ribsskogen, er to nabosteder, i Flatanger.

    Det var litt artig.

    Jeg skal se hva jeg fant mer om kona osv.

    Jo, kona, (som var min tippoldemor), het Marta Maria Klemetsdatter Høstlandet.

    Og faren hennes, het Klemet Pedersen, står det.

    På tippoldefaren min, så står det at han het Johannes Olsen Høstlandet, med bosted Fosland og Høstlandet.

    Så han var vel fra Fosland, mener jeg at jeg leste.

    (Selv om jeg ikke er kjent der oppe, og husker i huet, hvor det er, men jeg skal lese mer om det).

    Så nå driver jeg og prøver å finne ut om tipp-tipp-oldeforeldre.

    Og han faren til hu Marta Marie Klemetsdatter Høstlandet, het jo Klemet Pedersen, fant jeg ut, i kirkeboka.

    Og faren til Johannes Olsen Høstlandet/Ribsskog, het Ole Olsen.

    Så de må ha flyttet til Ribsskogen de da, seinere.

    Sånn at det er sånn, som det navnet oppstod.

    At det ekteparet, flytta fra Høstlandet, (og Fosland først), til Ribsskogen.

    Men tror du det er fler som het Ribsskog/Ribsskogen, eller var det bare en familie som tok navnet etter Ribsskogen, der oppe?

    Og hva med Høstlandet, det var vel bare en familie som kunne ta det navnet?

    Jeg regner med det.

    Jeg sender med kopi fra kirkeboka, for Flatanger, så kan du se det, at tippoldefaren min faktisk het Høstlandet, før han het Ribsskog, tro det eller ei.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    26. januar kl. 20:21 Rapporter

    hvorfor legger du ut det jeg skriver på din blogg?

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 20:30

    Hei,

    jeg legger ut alt som skjer på bloggen, ettersom jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe mafian.

    Har jeg ikke sagt fra om det?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    27. januar kl. 06:06 Rapporter

    neei…
    ok, men jeg liker det ikke.. så kan du slette det?








  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Cecilie Høstland, i Trøndelag




    Hei,

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 00:16

    min oldefar, Johan Ribsskog, (far til min morfar Johannes Ribsskog, fra Skedsmo), var sønn av Johannes Olsen Ribsskog, fra Flatanger vel.

    Og også sønn av Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Jeg ser du har Ribsskog-familie fra Trøndelag, på sida di og.

    (Kari-Anne Ribsskog).

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, i Danmark, hun fortalte om Ribsskog-slekten, siden min morfar døde på 80-tallet.

    Hun sa det, at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, var så veldig inne i indremisjonen.

    Og at min oldfar Johan Ribsskog, såvidt fikk lov å dra på lærerhøgskolen.

    Stemmer dette eller?

    Er du halvt tyrkisk forresten, jeg så du hadde så mange tyrkiske sider, på Facebook-sida di.

    Jeg har jo jobba i Oslo i mange år, og også sammen med noen fra Tyrkia, i en butikk, eller to, men jeg synes ikke du så like tyrkisk ut som de men.

    Men men.

    På forhånd takk for eventuelt svar og hjelp med slektsgransking.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    De ble visst også sagt at han Johan Ribsskog hele livet lengtet nordover igjen, til Trøndelag, så mora hans var nok ikke så streng.

    Kona hans hadde til og med skrevet et dikt om det, hun het Helga Ribsskog født Dørumsgaard, søster av den mer kjente Asbjørn Dørumsgaard vel, som var ordfører osv.

    Bare noe jeg kom på.

    Cecilie Høstland 15. januar kl. 12:58 Rapporter

    Hei.
    jeg kan spørre min mamma om dette, hun kan mye mer om slekta enn jeg gjør. Men ribsskog og høstland er i slekt det vet jeg. Vi hadde slektstreff for en stund siden, så har en del bøker om dette hjemme 🙂

    Ribsskogen og Høstlandet (to plasser i Flatanger) ligger like ved hverandre. Men når jeg drar hjem i kveld, kan jeg spørre mamma mere så sender jeg deg et brev:)

    jeg er norsk, men kjæresten min er ifra Tyrkia.. Derfor jeg reiser mye til Tyrkia og ergo mange sider fra Antalya/alanya etc:)

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 14:15

    Hei du,

    mange takk for svar!

    Jeg driver med slektsforskning, skjønner du, fordi jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

    Så jeg lurte på om det hadde noe å gjøre med familien.

    Morfaren min Johannes, var jo sønn av Johan Ribsskog, sønn av Johannes Olsen Ribsskog og Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Og morfaren min han gifta seg med Ingeborg Heegaard, fra Danmark, (min mormor, som døde i sommer).

    Og da jeg fikk testamentet, etter min mormor, så så jeg det, at hun arvet Holger baron Adeler, og jeg visste fra før, at hun var i Gjedde-adelsslekten.

    Så min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var i både Gjedde og Adeler adelsslektene.

    Men det som er, er at han Cort Adeler, (en norsk sjøhelt), han kjempet for Venezia, (som da var et land), mot tyrkerne(!).

    Og da, så fikk de som var med i de krigene, de fikk et tyrkerhode(!), på våpenskjoldet.

    Og det er det på Adeler-våpenskjoldet ennå faktisk.

    Og jeg jobba sammen med noen tyrkiske/kurdiske damer, som var kanskje litt vel mye sosiale ovenfor meg, på to butikker i Oslo.

    Så kanskje det har noe med det baron Adeler-greiene å gjøre?

    For det visste ikke jeg om før i høst, det at min mormor arvet baron Adeler, for det stod såvidt nevnt i hennes testamente.

    Jeg sender med kopi av et familietre, som jeg har laget, hvor man kan se at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, er min tipp-oldemor, blir det vel.

    Det var artig å høre at Ribsskogen og Høstlandet var to plasser i Flatanger, som ligger like ved siden av hverandre.

    Han faren til Johannes, som het Johan, han var tvilling med en som het Adolf(!) Ribsskog, og som var ordfører i Steinkjer osv., og bror til Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog, altså bror til de tre kjente brødrene, som jeg har sett at de har blitt omtalt som.

    Men tusen takk for svar, det var veldig hyggelig å høre fra slekt oppe i Flatanger osv!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender med kopi av slektstre, som jeg lagde ferdig nå nettopp, i dag.

    Så får håpe det ble riktig, bare si fra hvis det ble noe feil!

    Vi får se.

    Cecilie Høstland 26. januar kl. 12:42 Rapporter

    Hei, jeg har helt glemt å svare deg. Er en del som har sjedd i det siste.

    Men jeg spurte mamma, vi fant noen av navnene du har nevt i slektstreet som ble laget til slekstreffet vårt. Så din bestefar var i slekt med oss. Men jeg tror ikke de hadde noe med tyrkere/kurdere å gjøre. Dette hadde mamma aldri hørt om, tyrkere/kurdere er veldig høflig og imøtekommende, var det ikke bare det? 🙂 De snakker faktisk til noen, uten å ha en skummel baktanke…

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 18:51

    Ja,

    det er mulig du har rett.

    Det kan være at det her at jeg har hørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', ikke har noe med de kurdiske/tyrkiske jentene på jobben, på to Rimi-er i Oslo å gjøre, i det hele tatt.

    Det er mye mulig.

    Jeg skal ikke si noe sikkert om det her i det hele tatt.

    Så det er ikke meninga å være uhøflig.

    Men jeg har problemer med at politiet ikke vil forklare for meg, hvem det er, som blir kalt 'mafian', i Oslo.

    Jeg er i slekt med en baron osv., så jeg lurer på om det kan være noe med det.

    Så jeg prøver å finne ut mer om familien min da.

    Jeg heter jo Ribsskog, etter morfaren min, (for foreldra mine ble skilt, og mora mi flytta vekk fra faren min, til Larvik, og ikke til Skedsmo, eller Trøndelag, hvor Ribsskog-familien vår er fra, av en eller annen grunn.

    Så det er tydelig at det er noe rart i familien min.

    Men mora mi døde i 1999, og jeg har hatt et hektisk liv, med mye jobbing og studier, og uten at jeg har hatt noe barndomshjem, f.eks. for faren min, Arne Mogan Olsen, solgte det, så jeg har hatt nok med å holde over vannet, så jeg har ikke fått funnet ut så mye om familien min osv.).

    Men jeg fant ut oldefaren min, het Johan Ribsskog, som var tvilling med en Adolf(!) Ribsskog, som var ordfører i Steinkjer, bl.a.

    Og han Johan døde rundt 1922, i Skedsmo, mens han Adolf(!), døde i 1945, var det vel.

    Så jeg lurer på om det var noe galt i Skedsmo, siden han oldefaren min der, døde så tidlig.

    Mormora mi sa at han lengta tilbake nordover til Trøndelag da, hele livet.

    Så sånn var det.

    Faren hans, het Johannes Olsen Ribsskog.

    Og han fant jeg i kirkebøkene, for Flatanger.

    Og han kalte seg faktisk først for Johannes Olsen Høstlandet!

    Så jeg skjønner at det er riktig det du sa, at Høstlandet og Ribsskogen, er to nabosteder, i Flatanger.

    Det var litt artig.

    Jeg skal se hva jeg fant mer om kona osv.

    Jo, kona, (som var min tippoldemor), het Marta Maria Klemetsdatter Høstlandet.

    Og faren hennes, het Klemet Pedersen, står det.

    På tippoldefaren min, så står det at han het Johannes Olsen Høstlandet, med bosted Fosland og Høstlandet.

    Så han var vel fra Fosland, mener jeg at jeg leste.

    (Selv om jeg ikke er kjent der oppe, og husker i huet, hvor det er, men jeg skal lese mer om det).

    Så nå driver jeg og prøver å finne ut om tipp-tipp-oldeforeldre.

    Og han faren til hu Marta Marie Klemetsdatter Høstlandet, het jo Klemet Pedersen, fant jeg ut, i kirkeboka.

    Og faren til Johannes Olsen Høstlandet/Ribsskog, het Ole Olsen.

    Så de må ha flyttet til Ribsskogen de da, seinere.

    Sånn at det er sånn, som det navnet oppstod.

    At det ekteparet, flytta fra Høstlandet, (og Fosland først), til Ribsskogen.

    Men tror du det er fler som het Ribsskog/Ribsskogen, eller var det bare en familie som tok navnet etter Ribsskogen, der oppe?

    Og hva med Høstlandet, det var vel bare en familie som kunne ta det navnet?

    Jeg regner med det.

    Jeg sender med kopi fra kirkeboka, for Flatanger, så kan du se det, at tippoldefaren min faktisk het Høstlandet, før han het Ribsskog, tro det eller ei.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Cecilie Høstland 26. januar kl. 20:21 Rapporter

    hvorfor legger du ut det jeg skriver på din blogg?

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 12:30

    Hei,

    jeg legger ut alt som skjer på bloggen, ettersom jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe mafian.

    Har jeg ikke sagt fra om det?

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Her er vedlegget:

    høstlandet

  • Jeg sendte en Facebook-melding til en som heter Håvard Fadum, som har kontaktet meg der



    Mellom Deg og Håvard Fadum

    Håvard Fadum 23. januar kl. 21:03 Rapporter

    Hei Erik er det du som skriver om Løvås gård

    Erik Ribsskog 23. januar kl. 22:36

    Hei,

    ja, det stemmer det ja.

    Jeg jobba der, våren og sommeren, 2005.

    Hvem er du da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 16:02 Rapporter

    Håvard Fadum heter jeg jeg var bare og snoka litt på nettet og da fant jeg bloggen din men rett skal jo være rett så jeg syns du burde få det du har krav på det stod mye interrisant der det er rart at du ikke har hørt noe fra Politiet det å jage vekk folk med evt hagle er jo en straffbar affære rart at dem ikke reagerte jeg så at gården er Registrert på en som heter kjetil Granstøl syns det virka litt rart

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 19:40

    Hei,

    altså det var ikke hagle, det var mer proft enn det.

    Jeg har vært i militæret, så jeg vil si at det var som om det var spetznas, eller noe.

    Kjetil Granstøl har jeg ikke hørt noe om, jeg fikk lov å bo på gården av dama til onkelen min, Grethe eller Grete Ingebrigtssen, som seinere flytta til Askim.

    Hu flytta fra onkelen min, og før hu bodde hadde Løvås gård, så bodde hu i Askim også.

    Det skal visst ha vært mye kriminelle folk, som hadde den gården Løvås, før dem, sa onkelen min.

    Men dem var også sånn at dem hadde besøk fra øst og vest hele tida.

    Og onkelen min har vært i MC-ulykke, så han klarte bare å jobbe en time om dagen, sa han.

    Jeg bodde i et slags skur der, (uten isolering, og sikkert ulovlig oppsatt), og fikk detaljerte opplysninger hver dag, om hva jeg skulle gjøre.

    Så jeg rydda opp hele gården omtrent, som så rotete og jævlig ut, fra de som hadde hatt gården før da.

    Og rydda skog, som onkelen min hadde hogd ned med motorsag.

    Og drenerte grøfter, på en eng, som sikkert har vært noe jorde, i gamle dager.

    Den gården går sikkert tilbake til nesten steinalderen, eller noe, så den var litt artig sånn sett.

    Det var noe greier som onkelen min var med på, da jeg måtte rømme derfra.

    Onkelen min og dama, skulle på MC-ferie til Danmark, og like etter så kom det en bøling med folk.

    Og jeg hørte dem skulle skyte meg her og der.

    Og det som var, var at jeg hadde hørt at onkelen min sa det, noen dager før, til dama si, at det var ingen mulighet for at jeg kunne komme meg unna, for det var folk der og der.

    Så det må ha vært noe 'mob' eller 'mafian', som jeg har hørt at jeg er forfulgt av.

    Gården ligger like ved Farrisvannet, så jeg jogga ned dit, med noe bikjer og greier etter meg, virka det som, for jeg hørte bjeffing.

    Og så fant jeg en robåt, og rodde på Farrisvannet i et par timer.

    Så fikk jeg noen til å ringe etter taxi for meg.

    Så tok jeg taxi til Larvik, buss til Kr. Sand, ferje til Hirtshals.

    Leide bil i Hirtshals, og endte tilslutt i Holland, og tok fly til Liverpool.

    Og her har jeg vært siden det.

    Det her var i 2005.

    Så prøver jeg å få myndighetene i Norge, til å etterforske det her, men det gidder dem visst ikke.

    Så det her er ganske 'far out'.

    Så jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd, men jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, selv om jeg er en vanlig kar som bare har studert og jobba som butikksjef, bl.a. i Oslo.

    Men jeg har en arbeidssak mot Rimi, så kanskje Rimi Hagen er med på det?

    CIA?

    Jeg vet da faen, jeg skjønner ikke en dritt.

    Men takk for henvendelse, jeg poster om det på bloggen, som jeg gjør med det meste.

    Jeg tror han Granstøl kan ha vært en som dro til Thailand, sa onkelen min, som solgte gården, da noen døde, og så fant han seg kone i Thailand, og flytta tilbake til Kvelde, såvidt jeg husker, til et hus nærmere Larvik, fra Kvelde, enn Løvås.

    Onkelen min visste meg en gammeldags og vel ubrukelig pistol, som han hadde funnet i veggen, på Løvås, når han bygde om der.

    Men det kan jo ha vært en tidligere eier, for det så ut som et gammelt våpen.

    Som ville ha eksplodert sa onkelen min, for det var i skrøpelig stand.

    Det lå alt mulig av skrot, overalt på gården, og ting som kunne virke som tjuvegods, lå dumpa i grøfter osv.

    Så jeg tror man må si at den gården har vært vannskjøttet.

    Og det er synd, for den gården er nok fra mange tusen år tilbake, tror jeg.

    En nabo som het Thor, dyrka Marijuana, og kriminelle fra Larvik, bl. a. dørvakt på Fritz, som jeg ikke husker hva heter nå, Trond kanskje.

    De var folk der stadig, som skulle ha marijuana kanskje.

    Og de brente regnskap fra en resturant på Grenland, eller noe, der, eller noe, og feira, sa onkelen min.

    Så jeg syntes ikke tilstandene var helt bra.

    Samtidig vil ikke onkelen min sende meg kofferten min, med klær og papirer, som jeg måtte rømme fra.

    Og mormora mi døde i sommer, og mora mi er død, så jeg skulle arva en del av mora mi sin arv.

    Men det er over et halvt år sida hu Ingeborg Ribsskog, mormora mi døde.

    Men jeg har ikke fått noe arv, enda jeg er arbeidsledig i England, så jeg kunne trengt penger.

    Og enda hu mormora mi, er adelig, i Gjedde og Adeler-adelen, og fra Danmark, og hadde verdifulle malerier, som hadde hengt på et slott, som en slektene våre fra Danmark eide osv., Højriis, på Mors, på Jylland.

    Men jeg er norsk, for de tre andre besteforeldrene mine er norske.

    Så jeg har aldri bodd i Danmark, eller noe, det er bare hu mormora mi, som flytta til Norge.

    Så jeg har krangla med henne om Danmark behandla Norge bra under dansketida, og blitt uvenn med henne.

    Så jeg var nok den norskeste i familien, vil jeg si

    Det her var da jeg gikk i første klasse da.

    Men ingen av de andre gikk i mellom.

    Så jeg representerte nok Norge, i familien, og mormora mi Danmark da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Igjen takk for melding!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:06 Rapporter

    Ja jeg var ved farrisvannet en gang i 90tallet på en hytte jeg husker vi måtte ro over vannet for å komme til jeg har snakket med min far ang dette og han sier at alle må underskrive på ett papir angående boet før det kan fordeles så du har nok rett til å kreve det men denne boden du snakker om at du bodde i er nok ikke tillat å bo i etter plan og bygningslovens bestemmelser dette burde du meldt til Larvik Kommune jeg har sjekka opp en annen som heter Johan Beichman som visstnok skal være registrert som samboer ellen savoldelli men hun står ikke registrert på hans adresse jeg har funnet ut at en mann ved navn johan didrik slømer beichman har hvert med i Tysklandsbrigaden mest sannsynelig faren til johan kan hende at denne pistolen er hans ikke vet jeg men

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 20:24

    Hei,

    Ja Farrisvannet går vel helt til Telemark, eller noe, tror jeg.

    Så man kan ro i mange timer der.

    Men jeg tok sjangsen på å drikke fra øsekaret, for Farris er jo et kjent vann, hvor jeg var med stefaren min, Arne Thomassen, og fiska, som guttunge og, selv om vi ikke fikk noe fisk, for han var fra Nord-Norge, og visste vel ikke hvor det beit.

    Jeg var og fiska med han og lillebroren min Axel i Akerselva en gang og, for han flytta til Oslo.

    Men jeg har altså bodd i Larvik, som guttunge, for mora mi flytta fra faren min.

    Men jeg er fra Berger i Svelvik.

    Jeg har forsøkt å anmelde det til politiet, at de hadde ulovlig oppsatt hytte/skur.

    Men jeg kan ta det med Larvik kommune, det var en god ide!

    Jeg ser jo at politikere, får tyn, hvis de lar folk bo i sjøboder, i Nord-Norge, så da burde vel det gjelde for vanlige folk og.

    Ellen Savoldelli f. Ribsskog, er min tante.

    Hun har bodd i Sveits, i 30 år, eller noe.

    (Hun flytta ned dit, på beg. av 70-tallet, for hun fant seg en sveitser eller italiener der).

    For et par år siden, så flytta hu tilbake til Norge.

    Og forlovet seg med (Johan) Didrik Beichmann, fra Oslo, på min mormors 90-års dag, i 2007 vel, i Nevlunghavn.

    De bor nå i et hus i Larvikveien i Stavern.

    (Evt. Stavernveien i Larvik).

    Et stort hus, med tre bad, eller noe, skrev min mormor, i brev, før hun døde.

    Og med egen brygge osv.

    Så de lider nok ingen nød.

    Jeg kan sende med kopi av min mormors testamente, så ser du at vi arvet Holger baron Adeler, siden han var gift med min oldemors søster, Helga Adeler.

    Så vi er muligens baroner, etter Cort Adeler, den norske sjøhelten.

    Så kanskje det er derfor det er så mye tull.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:32 Rapporter

    Takk takk jeg har selv hvert utsatt for omsorssvikt selv jeg så jeg vet åsse det er men jeg kan jo finne dokumentasjon fra div registre og div annet og sende på scanner til deg jeg vil jo fjerne hjelpe så det er jo en borgerplikt så

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 20:44

    Ok,

    faren min, som flytta fra meg, da jeg var ni år, heter Arne Mogan Olsen, og bor i Drammen nå.

    Jeg har prøvd å anmelde det til lensmannen i Svelvik, som politiet i Drammen sendte det til, siden dette skjedde i Svelvik, antagelig.

    Men lensmannen i Svelvik, krever at jeg møter opp hos dem.

    Enda jeg bor i England, som flyktning/arbeidsledig, og ikke har råd til å dra til Svelvik , for å anmelde det.

    Men artig å få tips og hjelp, det er ikke hver dag man får det.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:57 Rapporter

    hei dem bør jo skjønne at ingen gidder å dra fra engeland til norge for å anmelde sånt det er jo dyrt å reise det er jo det men han lensmannen hørtes jo ut som en kødd men jeg skal sjekke opp forresten har du en epost adresse

    min er haavardfadum@hotmail.com så kan jeg sende mail hvis jeg finner ut noe om de folka i familien din men jeg fant ut av det ene brevet at det er ett testamente datert 29.03.1996 har du det eller?

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 21:12

    Hei,

    ja jeg sendte det til Spesialenheten.

    Men dem virker for meg som å være noe kommunistgreier, eller noe, som aldri gjør noenting, men lar politiet slippe unna med alt.

    Jeg kan nåes på e-post på eribsskog@gmail.com.

    Ja, jeg fikk Tingretten i Larvik, til å sende meg min mormors testamente, siden jeg ikke hørte noe, på tre-fire måneder, etter at hun døde.

    Men Tingretten hadde sendt testamentet til Løvås.

    Og onkelen min sender ikke videre brev.

    Så da hadde Tingretten bare latt min onkel Martin Ribsskog, og min tante Ellen Savoldelli, overta boet etter min mormor.

    Enda jeg er min mor, Karen Ribsskog, sitt eldste barn.

    Og min mor, var min mormors eldste barn.

    Så da mener jeg, at jeg burde fått til oppgave å få ansvaret for å fordele arven.

    Men, Tingretten i Larvik, de vil ikke gå inn, og la en bobestyrer ordne det.

    Og jeg får ikke advokat fra hverken Fylkesmannen i Vestfold, eller Fylkesmannen i Oslo og Akershus, som har nekta meg advokat i flere år.

    Så det har blitt sånn, at onkelen og tanta mi, de bare tuller med arven min, etter min mormor.

    De har sikkert solgt de mest verdifulle tinga og sånn, og tulla, for de har vel hatt fri tilgang til arven, i et halvt år nå.

    Enda onkelen min Martin, han fikk mange hundretusen mer enn det som står på det arket jeg sendte, for han hadde en fiskedam i Spydeberg, som gikk konkurs.

    Og da fikk han 200-300.000 vel, av bestemor Ingeborg.

    Så han burde heller betale penger til oss andre, enn at han skal ha arven.

    Det er helt bak mål, mener jeg.

    Og hu tanta mi Ellen har vel også fått sin del.

    Og jeg ser på de andre i slekta mi som kriminelle.

    De er sånne hasjrøykere, og dyrkere, og det som værre er.

    Så jeg stoler ikke noe på dem.

    Så jeg vil ha advokat til å ordne dette arveoppgjøret da, etter mormora mi, som døde i juni, som er lenge sida.

    Men jeg blir nekta advokat av norske myndigheter.

    Så det er bare surr, vil jeg si.

    Så jeg vet ikke hvordan jeg kan få Tingretten til å gå inn, eller få advokat til å gå inn.

    Jeg har prøvd å få presten i Larvik, til å gå inn, men han ville visst ikke.

    Så hvem som kan rydde opp i det her, det veit jeg ikke.

    Men jeg ser nesten på den arven som ødelagt nå, ettersom de andre har hatt den i mange måneder, og kan ha tatt unna de beste tingene og sånn da.

    Jeg stoler ikke på dem rett og slett.

    Tanta mi Ellen, som er forlovet med han Beichmann, som skal være av fin og kjent familie.

    De venta med å kontakte meg om arven etter mormora mi.

    Til etter at jeg kontakta Tingretten i Larvik.

    Og jeg venta 3-4 måneder, med å kontakte Tingretten i Larvik.

    For jeg ville at det skulle bli litt ro, rundt min mormors død.

    Og ikke sånn, at slekta begynte å slåss så busta føyk, med en gang hu hadde kommi i jorda, for å si det sånn.

    Men, det står på testamente, at hu ville ha askespredning, og ikke grav.

    Det synes jeg er rart, for hu er av fin adelsslekt osv.

    Jeg lurer på om noen kan ha skrevet det på etter at hu døde, eller noe, på testamentet, for hu nevnte aldri det til meg, at hu ville ha askespredning, enda jeg dro ut et par ganger, rundt år 2002 osv., til Nevlunghavn, etter at mora vår døde, og tok med broren min Axel dit osv.

    Så jeg synes det er rart at hu ikke nevnte det.

    Men men.

    Jeg skriver om alt som skjer på blogg forresten, (sånn at folk kan gå inn, sånn som du gjør nå f.eks.), og andre som har hjulpet, har fått rare telefoner osv., så vet du det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 22:04 Rapporter

    hei ett tips til er at du kan prøve han her Tore Sandberg privatetterforsker jeg vet ikke om du noen gang hørte om Fritz Moen saken han er iallefall dyktig men jeg får ta kvelden så snakkes vi igjen i morgen evt men jeg kan scanne over det jeg har funnet ut om gården og det andre

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 14:30

    Hei,

    ja, men det er glimrende!

    Jeg var student igjen, i 2003, (etter mye krøll som butikksjef i Rimi, hvor jeg ble tullet med da, som ofte skjer, av en eller annen grunn).

    Så jeg hadde ikke akkurat noe formue, i 2003, da jeg overhørte, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, hva nå som mens med det.

    Så jeg har ikke kommet meg lengre enn til England.

    Og jeg har ikke noen formue, så privatetterforsker, det vet jeg ikke om er noe mulighet.

    Men takk for tipset!

    Jeg skal lese mer om Fritz Moen-saken osv., det er bra at det er noen i Norge som hjelper, når myndighetene svikter osv.!

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Her er vedlegget:

    img139

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Terje Dørumsgaard



    Terje Dørumsgaard 20. januar kl. 13:57

    Joda, det er jeg som laget ost, som jeg har sluttet med nå. Far gjendiktet i alt 25 bind av Østens Poesi. Han kjente godt til yin og jang, og konfucianismen, og har skrevet mye om det i bøkene.

    mvh.

    Terje Dørumsgaard

    Erik Ribsskog 20. januar kl. 14:47

    Hei,

    ja, jeg så et bilde av faren din.

    Og da hadde han langt skjegg og så ut som en sånn vismann fra Østen.

    Han hadde også en katt som så ut som det svarte i jing og jang.

    Jeg lurer på om det var sånn med faren til Johannes, f.eks., at han var tvilling.

    Så ble faren til Johannes sett på som den dårlige tvillingen, og tvillingbroren Adolf, (som ble ordfører i Steinkjer), sett på som den gode tvillingen?

    Kan det ha vært på det nivået der?

    Din fars interesse for Østen, var det gjennom familie, eller var det fra skole osv.?

    Hvis det er lov å spørre.

    Jeg har forresten litt hevd på den gården i Kvelde, Løvås.

    For Martins dame da, Grethe Ingebrigtsen, sa at jeg kunne bo og jobbe der, (de plasserte meg i et uisolert skjul/liten hytte, så frostskaden min på øret, fra militæret blusset opp).

    Men hun sa jeg kunne bo og jobbe der, for 500 kroner uka til mat, hvis jeg betalte det.

    Og det var ingen tidsfrist.

    Så jeg har sendt e-post til Larvik skifterett om når jeg kan ta over gården, (etterhvert når jeg får rettighetene mine fra politiet da).

    Martin har jo gått på landbrukshøyskolen, og fortalte at det området rundt Løvås, ved Farris, det var del av samme distrikt som Siljan i Telemark, mener jeg han sa.

    Jeg og søstra mi, bodde jo med mora vår, Karen Ribsskog, din tremenning, i Larvik, på 70-tallet.

    Og da hadde vi et veldig flott morelltre, i hagen, i Jegersborggate, i Larvik da.

    Og det ga utrolig gode moreller, bedre enn de man får kjøpt i butikkene om sommeren, vil jeg si.

    Så jeg tenkte å dyrke moreller der kanskje, på Løvås gård.

    Hvis jeg får den da, for Ellen og Martin, (tremenningene dine), de tuller med arv etter bestemor Ingeborg, (hun var gift med min morfar Johannes Ribsskog, som var din fars fetter).

    Ingeborg døde i sommer, men jeg har ikke fått fem øre i arv enda.

    Hun var i adelsslekter, og jeg har kunst etter bestefar Johannes og gaver fra danskekongen til Gjedde-familien, (et sølv ølkrus, fra 1720), hos City SelfStorage i Oslo, sammen med tingene mine fra HV, osv.

    For jeg flyktet til utlandet, når jeg hørte jeg var forfulgt av noe 'mafian', for det skjønte jeg ikke hva var, så ville jeg kontakte politiet i Oslo fra utlandet da, når jeg hadde ryggen dekket, så og si.

    Men nå er jeg arbeidsledig i England, og får ikke betalt city selvstorage, hvor det ligger mange verdifulle familieting osv.

    Og min mormor hadde selvbiografen til sin grandonkel Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som jeg egentlig hadde fått i gave, på 80-tallet, og han skulle dømme mellom Danmark og Norge, om Grønland, i Haag, men døde like før.

    Så det er jo godt over et halvt år siden Ingeborg døde, og de kontaktet meg ikke, før jeg kontaktet skifteretten i Larvik, og jeg har ikke fått fem øre.

    Jeg er ikke på talefot med de heller, så jeg prøver å få presten i Larvik, til å gå imellom.

    For jeg får ikke fri rettshjelp av fylkesmennen i Oslo eller Vestfold.

    Så jeg blir tulla med overalt.

    Men men, det er jo bare ting, de der gavene fra danskekongen, fra 1720 osv.

    Jeg må nesten konsentrere meg om å holde hodet over vannet her i England.

    Vi får se hva jeg klarer.

    Jeg driver å finner ut mer om besteforeldrene til Johan Ribsskog nå, som var gift med Helga Dørumsgaard.

    Faren hans het Johannes Olsen Ribsskog, men før det het han Johannes Olsen Høstlandet.

    Høstlandet og Ribsskogen er visst nabosteder i Flatanger, fortalte ei som het Høstland meg, på Facebook.

    Faren til Johannes Olsen Ribsskog het Ole Olsen Fosland, og mora het Gaulaug Olsdatter.

    Så det var artige navn, spesielt moras, synes jeg.

    Men men.

    Jeg har lest om to Ribsskog, på nettet, som jeg tror holdt til i Skedsmo.

    Hvis ikke tre.

    Asbjørn Ribsskog, Øivin Ribsskog, og Dagny Ribsskog Holmsen.

    Min morfar Johannes Ribsskog, døde midt på 80-tallet, og jeg flytta til faren min, Arne Mogan Olsen, (som bare flytta fra meg, og lot meg bo alene fra jeg var ni år, så han har jeg ikke kontakt med nå), så jeg prata aldri med morfaren min om slekta.

    Han døde i Spania, i 1984 eller 85 vel, hvor han og Ingeborg bodde i en eller to vintre vel.

    Men men.

    Men mora til Johannes, Helga Dørumsgaard, hadde visst sagt det, at hennes sønner ble menn.

    Johannes ble rådmann, han andre ble lennsmann, og en ble skogmann, eller skogvokter, eller noe sånt, tror jeg.

    Hun Helga skrev også dikt, om mannen sin, Johan Ribsskog, som lengtet tilbake til Flatanger, hele livet, visstnok.

    Og Ingeborg viste meg og søstra mi det diktet, på 80-tallet, eller noe.

    Men jeg har ikke det diktet nå, du vet ikke hvordan jeg kan få tak i det?

    Det har visst stått i mange ukeblader osv., sa bestemor Ingeborg, på 80-tallet.

    Sorry hvis jeg skriver mye, men jeg er vant til å skrive mye på blogg osv., siden jeg måtte flykte til England, og har arbeidssak mot Rimi og Microsoft osv., for jeg blir tulla med på jobb og av myndigheter og alt, men fylkesmennene tuller også, så jeg får ikke advokat, så jeg bare skriver om alt på blogg da.

    Så sånn er det.

    Beklager det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • En som sier han er Kai Runar Bergum, (aka. Kairo), skrev en kommentar på bloggen

    Kai Runar said…
    Jeg begynner å bli drit lei av dette. Hvis du snart ikke slutter med beskyldningene dine så kommer jeg til å anmelde deg for å komme med slike beskyldninger og anklager. Du må forstå at jeg ikke kan la dette pågå. Sjekk fakta. Du sendte meg også en melding på facebook ang. saken. Har du ikke noe annet å prate om så hold deg unna. LA SAKEN LIGGE. Ikke spesielt vennlig hilsen fra Kai Runar L. Bergum. Bror til Ole-Tonny.

    19 January 2010 22:27

    https://johncons-blogg.net/2010/01/jeg-sendte-en-anmeldelse-av-christell.html

    PS.

    Her er mitt svar på dette:

    Altså Kairo,

    du kan ikke komme nå flere uker seinere, og si ditt og datt.

    Nå har jeg anmeldt det, og da må jeg nesten gå videre.

    Du skulle ha svart på Facebook-meldingen da, som du ikke gjorde.

    Og dessuten, Ole Tonny gikk i klassen min, så det er ikke sånn at jeg kjente Ole Tonny gjennom deg.

    Han var en vanlig kar i klassen min, sånn som jeg så det.

    Så tidligere klassekamerater må få lov å bry seg, synes jeg.

    Og det som jeg egentlig driver med, det er å prøve å finne ut av familien min.

    Dvs. Christell og faren min osv., hva de holder på med.

    Og da skriver jeg noe som er som en selvbiografi, på blogg.

    Siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, hva nå det er.

    Så dette er også del av mitt liv og andre som har bodd på Bergeråsen.

    Så nå jeg tar opp alt som har skjedd i mitt liv, så må jeg få lov å få ta opp det jeg har hørt andre snakke om til meg.

    Selv om det er en i klassen min som døde.

    Mora mi døde for tidlig, og mora til Petter og Christian Grønli døde for tidlig, og Nina Monsen døde for tidlig, osv.

    Det er jo ikke noe for å være jævlig mot deg eller familien din det her.

    Det her er om mitt liv, så da må jeg få lov å ta opp det som en del av mitt liv, mener jeg.

    Dette her var jo for 20 år sida, så det er ikke sånn, at dette var noe som nettopp skjedde osv., lenger.

    Det var en trafikkulykke, da Ole Tonny nettopp hadde fått lappen.

    Og jeg lurer på om Christell har vært involvert i dette, som noe ‘mob’ eller ‘mafian’, e.l.

    Så sånn er det.

    Og jeg kan godt prate om andre ting fra Berger jeg, det er bare at du ikke svarer på Facebook-meldingen min så.

    Men vi var aldri så kamerater vi, og heller ikke Ole Tonny kanskje, dere var som to vanlige folk som bodde på Bergeråsen, for meg.

    Så vi var ikke skikkelig kamerater og vi var ikke uvenner heller, mener jeg.

    Du og broren din var liksom bare to vanlige karer på Bergeråsen, for meg.

    Så da håper jeg det er greit, at jeg forteller videre det jeg har hørt.

    For det mener jeg at man har rett til, å fortelle om det som har skjedd en.

    Jeg mener at selv om du var broren til Ole Tonny, så kan ikke du bestemme over klassekameratene til Ole-Tonny f.eks.

    Det synes jeg er litt drøyt.

    Dette er 20 år siden nå, så dette burde dere ha lært å leve med nå, synes jeg, for å være litt streng.

    Så sånn er nok det.

    Men jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er verdens artigste tema, det forstår jeg godt.

    Men nå har jeg overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’ osv., i Oslo, i 2003 og 2004, så da vil jeg gjerne å prøve å finne ut hva som foregår da.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Terje Dørumsgaard



    Terje Dørumsgaard 18. januar kl. 16:01

    Oops, jeg skrev å, du har helt rett, grandonkel Asbjørn, som jeg kjente meget godt, skrev med a. Jeg kjente også Helga, og hilste også på flere Ribsskog under oppveksten da jeg var på besøk hos bestefar og bestemor i Fredrikstad, eller i Rælingen hos onkel Asbjørn.

    Prøv også å søke på nanvnet Steinar Varsi, som er sønn av Turid Varsi, datter av fars(Arnes) søster Åse.

    mvh.

    Terje Dørumsgaard

    Erik Ribsskog 19. januar kl. 11:05

    Ok,

    det var artig, jeg søkte og da stod det noe om Bø i Telemark.

    Jeg jobba på en gård i Larvik, eller Kvelde, som het Løvås, i 2005, og da ville onkel Martin, (sønn av Johannes Ribsskog, og din tremenning da), han ville absolutt at jeg skulle studere på høyskolen i Bø.

    Så ble jeg forsøkt drept der, av et slags jaktlag, og dro til England, hvor jeg er enda, siden politet ikke vil etterforske.

    Jeg fant dine tippoldeforeldre, (mine tipptippoldeforeldre da), oppi Oppdal der.

    De her Ole Larsen Dørumsgaard og Marith Arntsdatter, tolker jeg det som.

    Sender med skjermbilde-kopi av kirkebok, i Oppdal, som ligger på nettet.

    Jeg skal prøve å utvide slektstreet mer seinere, nå går jeg mest tilbake i tida.

    Men jeg skal prøve å få med alle på et slektstre jeg har på My Heritage, etterhvert, (jeg bare jobber med det på det arket som jeg sendte også, men jeg skal prøve å få det til så raskt som mulig):

    http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog

    Er det deg jeg har lest om, som lager noe gårdbruksprodukter av geitemelk, eller noe?

    Jeg har en arbeidssak mot Rimi-Hagen, bare så du vet det.

    Men men.

    Var faren din, som var komponist i Italia, han har jeg lest at oversatte mye verker fra det fjerne Østen.

    Var han taoist, vil du si, hvis det er lov å spørre, sånn med jing og jang osv., for jeg kjente engang ei fra Trøndelag, Ranheim, Siri Rognli Olsen, som var så inne i det, og hu var ikke helt god i hue, tror jeg, men det er mulig at det var jeg som ikke skjønte alt det rare/spesielle hu babla om, uten at jeg skal gå i detalj.

    Mvh.

    Erik Ribsskog









  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Terje Dørumsgaard




    Dørumsgaard

    Terje Dørumsgaard 18. januar kl. 11:26

    Hei, og takk for mail!

    Hyggelig at du forsker på slekten vår. Familien kommer opprinnelig fra Oppdal, men Dørumsgaardnavnet forsvant i 1930-årene. Etter hva jeg husker reiste en gren til Stavanger, men jeg tror de skiftet navn til Dørum. Min oldefar hadde forbokstavene A. O., som min far Arne Odvar, men jeg tror ikke han het det samme.

    mvh.

    Terje Dørumsgaard

    Erik Ribsskog 18. januar kl. 13:26

    Hei,

    ja, jeg fant jo ut at oldemora mi het Dørumsgaard så.

    (Selv om noen skriver Dørumsgard, ser jeg).

    Du skriver at Dørumsgaard-navnet forsvant i 1930-årene, men du heter Dørumsgaard selv.

    Det skjønte jeg ikke helt men.

    Jeg skriver om slektsforskning osv. på blogg osv., bare sånn at jeg har sagt fra om det, at jeg publiserer om det jeg finner, bare sånn at jeg har sagt fra om det.

    Håper det er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 18. januar kl. 13:37

    Sorry,

    jeg er litt treg i dag.

    Men var din oldefar kanskje han Arnt Olsen Dørumsgaard da?

    Var din farfar den kjente Asbjørn Dørumsgaard, dikter og redaktør og ordfører i Fet og Skedsmo?

    Var faren din den kjente komponisten og forfatteren Arne Dørumsgaard, som bodde i Italia?

    En gren flyttet til Stavanger, og skiftet navn til Dørum, var det den samme slekten som Odd Einar Dørum er i?

    Sorry at det ble mange spørsmål, og igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Terje Dørumsgaard 18. januar kl. 13:48

    Hei igjen!

    Etterkommerne etter Asbjørn skriver med å, alle de andre med to

    a-er. Det jeg ellers mente var at Dørumsgaard-navnet forsvant fra Oppdal i 1930-årene. Det kunne jo kanskje misforståes.
    Sannsynligvis var det Arnt Olsen han het, skal se om jeg finner ut av det. Asbjørn var min bestefar Peders bror, min far var komponisten Arne Dørumsgaard som døde i Italia i 2006. Kikk gjerne også inn på denne adressen: www.recordedsound.no Jeg er usikker på om Odd Einar Dørum er i slekt med oss.

    mvh.

    Terje Dørumsgaard


    The Norwegian Institute of Recorded sound replies to the great response on last year's musical advent calender with more old recordings. Each day before Christmas, we present a recording from the "good old times", where legendary singers and performers from the first half of the 20th. …

    Erik Ribsskog 18. januar kl. 06:47

    Ok,

    ikke dårlig!

    Min mormor Ingeborg Ribsskog, hun var fra Danmark, men hun skrøt av både Asbjørn og Arne Dørumsgaard, husker jeg, etter at min morfar Johannes Ribsskog døde, på 80-tallet.

    Min mormor var jo fra en fin adels, forretnings og offiser-familie, i Danmark, men hu sa til meg, for ikke så mange år siden, at vi var en kunstnerfamilie.

    (Noe som jeg kanskje syntes var litt rart, som var butikksjef på Rimi, men).

    Så min mormor regna seg nok mer som en Ribsskog/Dørumsgaard, etter hennes ektemann, Johannes Ribsskog, fra Skedsmo.

    Enn som en adelig Gjedde Nyholm eller Heegaard, fra Danmark.

    Kan det virke som ihvertfall.

    Så da var min oldemor Helga Dørumsgaard, hun var søstra til din farfar Peder da.

    Så din farfar Peder, var min mor, Karen Ribsskog, sin grandonkel, vil jeg si.

    Hvis jeg ikke tar helt feil.

    Men men.

    Mora mi døde i 1999 av kreft, i Drøbak.

    Og jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

    (Som ikke politiet vil fortelle meg hva er).

    Så nå, så så bor jeg i landflyktighet, i England.

    Kanskje det var derfor han faren din, som var kjent komponist, bodde i Italia, siden han også var forfulgt av noe 'mafian', (altså kanskje noen kommunister/vestlendinger/religiøse), siden Asbjørn Dørumsgaard skrev på romeriksdialekt, og det er noe religiøs krig mot Østlandet, virker det som(?)

    Hvem vet.

    Jeg skal se om jeg finner kirkebøkene for Oppdal, på nettet, så skal jeg se om jeg finner mine tipptippoldeforeldre, der oppe.

    Og i såfall, så tar jeg kontakt igjen, hvis jeg får forbedret slektstreet mer, noe jeg skal prøve så godt jeg klarer å få til.

    Jeg skal sjekke den linken, mange takk for den!

    Du skriver at etterkommerne etter Asbjørn, skriver Dørumsgaard med 'å', men sånn som jeg har forstått det, så skriver det Dørumsgaard, som 'Dørumsgard', altså som om det var en gård på Vestlandet(?)

    Jeg skal finne en link.

    Rælingen kommune, (og ei med navn Bodil Dørumsgard), skriver det med 'a':

    Asbjørn Dørumsgards bauta

    Bauten, som er plassert i krysset Øvre Rælingsveg/Asbjørn Dørumsgardsveg, viser et relieff av en markant person i bygda.

    Asbjørn Dørumsgard (1887 – 1968) var en mangeårig ordfører, først i Fet og Rælingen, dernest i Rælingen etter kommuneskillet i 1929.
    Han var dessuten en habil lyriker og ga ut flere diktsamlinger. Han har også skrevet tekst og tone til Fedrejord – Rælingssangen.

    Asbjørn Dørumsgard ble født 28.02.1887 i Rælingen, hvor hans trønderske far var lærer og kirkesanger. Moren, Karen F. Fladeby, var fra Enebakk.

    http://www.ralingen.kommune.no/Modules/service.aspx?ObjectType=Service&Service.ID=1234&Category.ID=1254&PrintPreview=true

    De skriver også mora hans sitt navn, litt anderledes, enn i kirkebøkene.

    Kirkebøkene skrivet at mora til Asbjørn, Helga og Peder, (og eventuelt med flere), het Karen Pedersdatter, _fra_ Fladeby.

    Men hun Bodil Dørumsgard, som skrev for Rælingen kommune, hun kalte henne 'Karen F. Fladeby'.

    Så hu gikk kanskje under mange navn?

    Jeg skreiv det da som Karen Pedersdatter (Fladeby), på slektstreet mitt, for da har jeg liksom fått med begge versjonene, (selv om den F. i Karen F. Fladeby, den fant jeg ikke ut av, så den droppa jeg da gitt).

    Men men.

    Men jeg får kikke mer i de her kirkebøkene.

    Igjen mange takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en ny Facebook-melding, til ei med det samme etternavnet som tippoldemora mi, Høstland, i Flatanger, i Trøndelag




    Hei,

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 00:16

    min oldefar, Johan Ribsskog, (far til min morfar Johannes Ribsskog, fra Skedsmo), var sønn av Johannes Olsen Ribsskog, fra Flatanger vel.

    Og også sønn av Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Jeg ser du har Ribsskog-familie fra Trøndelag, på sida di og.

    (Kari-Anne Ribsskog).

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, i Danmark, hun fortalte om Ribsskog-slekten, siden min morfar døde på 80-tallet.

    Hun sa det, at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, var så veldig inne i indremisjonen.

    Og at min oldfar Johan Ribsskog, såvidt fikk lov å dra på lærerhøgskolen.

    Stemmer dette eller?

    Er du halvt tyrkisk forresten, jeg så du hadde så mange tyrkiske sider, på Facebook-sida di.

    Jeg har jo jobba i Oslo i mange år, og også sammen med noen fra Tyrkia, i en butikk, eller to, men jeg synes ikke du så like tyrkisk ut som de men.

    Men men.

    På forhånd takk for eventuelt svar og hjelp med slektsgransking.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    De ble visst også sagt at han Johan Ribsskog hele livet lengtet nordover igjen, til Trøndelag, så mora hans var nok ikke så streng.

    Kona hans hadde til og med skrevet et dikt om det, hun het Helga Ribsskog født Dørumsgaard, søster av den mer kjente Asbjørn Dørumsgaard vel, som var ordfører osv.

    Bare noe jeg kom på.

    Cecilie Høstland 15. januar kl. 12:58 Rapporter

    Hei.
    jeg kan spørre min mamma om dette, hun kan mye mer om slekta enn jeg gjør. Men ribsskog og høstland er i slekt det vet jeg. Vi hadde slektstreff for en stund siden, så har en del bøker om dette hjemme 🙂

    Ribsskogen og Høstlandet (to plasser i Flatanger) ligger like ved hverandre. Men når jeg drar hjem i kveld, kan jeg spørre mamma mere så sender jeg deg et brev:)

    jeg er norsk, men kjæresten min er ifra Tyrkia.. Derfor jeg reiser mye til Tyrkia og ergo mange sider fra Antalya/alanya etc:)

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 06:15

    Hei du,

    mange takk for svar!

    Jeg driver med slektsforskning, skjønner du, fordi jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

    Så jeg lurte på om det hadde noe å gjøre med familien.

    Morfaren min Johannes, var jo sønn av Johan Ribsskog, sønn av Johannes Olsen Ribsskog og Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Og morfaren min han gifta seg med Ingeborg Heegaard, fra Danmark, (min mormor, som døde i sommer).

    Og da jeg fikk testamentet, etter min mormor, så så jeg det, at hun arvet Holger baron Adeler, og jeg visste fra før, at hun var i Gjedde-adelsslekten.

    Så min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var i både Gjedde og Adeler adelsslektene.

    Men det som er, er at han Cort Adeler, (en norsk sjøhelt), han kjempet for Venezia, (som da var et land), mot tyrkerne(!).

    Og da, så fikk de som var med i de krigene, de fikk et tyrkerhode(!), på våpenskjoldet.

    Og det er det på Adeler-våpenskjoldet ennå faktisk.

    Og jeg jobba sammen med noen tyrkiske/kurdiske damer, som var kanskje litt vel mye sosiale ovenfor meg, på to butikker i Oslo.

    Så kanskje det har noe med det baron Adeler-greiene å gjøre?

    For det visste ikke jeg om før i høst, det at min mormor arvet baron Adeler, for det stod såvidt nevnt i hennes testamente.

    Jeg sender med kopi av et familietre, som jeg har laget, hvor man kan se at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, er min tipp-oldemor, blir det vel.

    Det var artig å høre at Ribsskogen og Høstlandet var to plasser i Flatanger, som ligger like ved siden av hverandre.

    Han faren til Johannes, som het Johan, han var tvilling med en som het Adolf(!) Ribsskog, og som var ordfører i Steinkjer osv., og bror til Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog, altså bror til de tre kjente brødrene, som jeg har sett at de har blitt omtalt som.

    Men tusen takk for svar, det var veldig hyggelig å høre fra slekt oppe i Flatanger osv!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender med kopi av slektstre, som jeg lagde ferdig nå nettopp, i dag.

    Så får håpe det ble riktig, bare si fra hvis det ble noe feil!

    Vi får se.