johncons

Stikkord: Fredrik Karlsen (Fra Rimi Langhus)

  • Morten Saksgård, (muligens verdens yngste verneombud, på den tida jeg begynte på Rimi Langhus), var visst også ute og handla, sammen med Eivind. (fra Østlandets Blad 3. januar 2004)

    yngste

    https://www.nb.no/items/2205bb89fade6507cbe244b8d3a68cb4?page=17&searchText=”morten%20saksgård”~1

    PS.

    Assisterende butikksjef Sølvi Berget sin yngste sønn Trond, (som også jobba i butikken), var visst en kløpper i håndball, (fra Østlandets Blad 2. januar 1999):

    håndball

    https://www.nb.no/items/3e26cc0a986748c6d5787baf5c1ab9fb?page=11&searchText=”trond%20berget”~1

    PS 2.

    På bildet overfor.

    Så kan man også se.

    At Fredrik Karlsen, (som også etterhvert begynte å jobbe på Rimi Langhus), var kaptein, på Trond sitt håndball-lag.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg har blogga mye om gutta som jobba, på Rimi Langhus, (hvor jeg var butikksjef fra våren 2001 til sommeren 2002). Men det var også noen blide/morsomme håndball-jenter som jobba der. Nemlig Christina Brynteson og Ingvill Storø. (Fra Østlandets Blad 2. januar 1997)

    morsomme jenter

    https://www.nb.no/items/504f627b78772fe1d97cec3903a06a16?page=17&searchText=”christina%20brynteson”~1

    PS.

    Jeg ansatte Christina, (etter ‘mas’ fra Anders Karlsson), husker jeg, (antagelig like etter at hu hadde fylt atten år).

    Men Ingvill jobba der, da jeg begynte der, (våren 2001), husker jeg.

    Men hvis hu var tretten år, i 1997.

    Så var hu vel søtten, i 2001.

    (Da jeg begynte som butikksjef der).

    Og da jeg var på et sånt ‘dummy-run’ dit, (som det kalles i England), en uke eller to før jeg begynte som butikksjef der.

    Så satt det ei ung/smellvakker blondine i kassa, (som muligens het Anita), husker jeg.

    Og hvis jeg husker riktig, så ble det vel sagt, at hu egentlig var for ung, til å sitte i kassa.

    (Hu Anita, (som var på min forgjenger-butikksjef ‘Trainee-Thomas’ sin avskjedsfest hos Sølvi Berget), hu slutta der, dagen før jeg begynte der, eller noe i den duren.

    I likhet med ei ung asiatisk/vietnamesisk ei, (som begynte på Rimi Jernbaneveien i Ski, (hvor Stian Eriksen, som jeg hadde lært opp som leder på Rimi Nylænde, (et par år tidligere), var butikksjef)).

    Noe sånt).

    Og det er mulig at Ingvill også var for ung, da.

    Hm.

    Nå er ikke jeg så interessert i håndball.

    (Det var litt morsomt, på andre halvdel av 80-tallet, da håndball-jentene begynte å bli flinke.

    For det var før Drillos, osv.

    Så det var ikke vanlig, at norske lag/landslag, gjorde det bra, i store turneringer.

    For å si det sånn).

    Men artikkelen overfor, var fra januar 1997.

    Og jeg begynte vel, på Rimi Langhus, i mai 2001.

    Så hvis Ingvill Storø har bursdag, i februar, for eksempel.

    Så er det mulig, at hu ikke var for ung, til jobbe der, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det:

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    David Ulriksen, (innflytter fra Narvik), ansatte jeg, for å vaske hyller der, (og han ble visst seinere butikksjef for den nye butikken).

    Og etter at jeg slutta som butikksjef.

    (Sommeren 2002).

    Så jobba jeg først som låseansvarlig på Rimi Bjørndal.

    (Ved siden av heltidsstudier ved HiO IU.

    I Vika).

    Men våren 2003, så begynte jeg også, som låseansvarlig, på Rimi Langhus.

    Og da jobba Fredrik Karlsen på gølvet der, (med å stable varer).

    (Sånn som jeg husker det).

    Muligens ansatt av min ‘etterfølger-butikksjef’.

    (Som vel het noe med Ola.

    Noe sånt).

    Eller om det var hans ‘etterfølger-butikksjef’ Thomas Bruun, som ansatte Fredrik.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette, (fra Østlandets Blad 15. oktober 2002):

    david fredrik

    https://www.nb.no/items/5c814c68357c36b7d95dd0601a4f75da?page=35&searchText=”david%20ulriksen”~1

    PS 4.

    Da jeg studerte ved University of Sunderland.

    (Hvor jeg studerte fra høsten 2004 til januar 2005).

    Så satt jeg en gang, (høsten 2004), i kantina der, (på St. Peters Campus, ved elven Wear).

    Sammen med noen tyske studenter, (som jeg måtte bo i lag med der, på the Forge).

    Og så ringte butikksjefen, på Meny Langhus.

    (En som en gang fikk mye kjeft i avisa, (har jeg funnet ut seinere).

    For han hadde hatt så mye varer, med utgått dato, på fryselageret.

    Noe sånt).

    Og han fra Meny Langhus lurte på, hva jeg mente, om David Ulriksen.

    For David Ulriksen hadde søkt jobb, (muligens som låseansvarlig), på Meny.

    Og da hørte vel alle der, (som satt i kantina), at jeg ikke var engelsk.

    (For å si det sånn).

    Men jeg sa ikke noe negativt, om David Ulriksen.

    (For det er visst ikke lov, å si noe negativt, når noen ringer sånn.

    Mener jeg å ha hørt, en gang.

    Muligens på 80-tallet).
    Selv om han muligens kunne virke litt amper, noen ganger.

    Men det var kanskje fordi at han egentlig ikke likte, å vaske hyller.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var antagelig han Finn Halvorsen som ringte, mens jeg spiste lunsj, i Sunderland, (fra Østlandets Blad 28. november 2002):

    2002

    PS 6.

    En av de siste ukene/månedene, som jeg jobba, som butikksjef.

    (Noe jeg slutta som, sommeren 2002).

    Så var han Finn Halvorsen innom, på Rimi Langhus.

    (Husker jeg).

    Og det var vel sånn, at han hadde med, noe kremfløte.

    For det hadde han fått låne, av min assistent Sølvi Berget, uka før.

    (Noe sånt).

    Og det tror jeg ikke at ville ha skjedd i Oslo.

    (At Rimi og Meny samarbeida.

    For å si det sånn).

    Men både Sølvi og Finn Halvorsen mente, at sånt var vanlig, på landet.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Rimi var Norges største matbutikk-kjede, på den tida jeg jobba der, så selv om jeg var butikksjef, så var det høyt opp til Rimi-Hagen, (over meg så var det blant annet distriktssjef, regionsjef, driftsdirektør og kjededirektør), så det var aldri sånn, at jeg snakka med Rimi-Hagen, ansikt til ansikt, for å si det sånn, (fra Østlandets Blad 23. august 1996):

    400 500

    https://www.nb.no/items/631d36ec467776ba7547748c808a1696?page=7&searchText=”vi%20gjør%20norge%20billigere”~1

    PS 8.

    Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i Liverpool.

    Så pleide jeg å handle, på Tesco Walton.

    (Husker jeg).

    Og der kosta, en pizza, noe sånt som en femkroning.

    (Husker jeg).

    Og det samme med kylling-nuggets.

    Og en stor flaske cola kosta 2-3 kroner.

    Så de prisene, på Rimi sine EMV-varer, var kanskje ikke så mye, å skryte av.

    (For å si det sånn).

    Og som jeg har skrevet om, i Min Bok 5.

    Så hadde jeg litt dårlig råd, på innflyttingsfesten min, (på St. Hanshaugen), på nyåret, i 1996.

    Så da kjøpte jeg vel bare to sånne Grandama-pizzaer, (som min tidligere butikksjef Elisabeth Falchenberg hadde anbefalt, (noen måneder tidligere), for de ble laget, der hu kom fra, mente hu)).

    Men de pizzaene falt ikke helt i smak, (Andre Willassen som jobba på Rimi/ICA i Drammen klagde), husker jeg.

    Så hvordan kjøtt det var i de pizzaene.

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Og enda enda mer fra Facebook

    • Samtale startet 10. juli 2008
    • Erik Ribsskog
      Erik Ribsskog

      Heisann Fredrik,

      skal du til Stavern?
      Har dere hytte der eller noe eller?
      Bestemora mi pleide å bo i Stavern, fin by om sommeren det.
      Erik
    • 24. august
    • Erik Ribsskog
      Erik Ribsskog

      Hallå Fredrik,
      har David Ulriksen blitt butikksjef, på ICA Langhus?
      (Jeg
      husker at butikksjefen på Meny Langhus, ringte meg, da jeg studerte, i
      Sunderland, i 2004, og ville ha referanse, om David Ulriksen.
      Men så begynte han vel å jobbe, i et firma som het Brødrene Dal?).
      Kan du høre om David Ulriksen kan finne noe for meg, på intranettet, til ICA?
      Jeg vant nemlig en driftskonkurranse, som het Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001.
      (Det var vel før du selv begynte i Rimi/ICA, hvis jeg husker det riktig).
      Kan dere søke på navnet mitt, (eller noe lignende), og finne om dette, på ICA sitt intranett.
      Og så printe ut, scanne og maile om dette, til meg.
      Hadde vært kjempebra, for mine slektninger i Norge, vil ikke sende papirene mine, til England.
      Var ikke du sammen med ei som het Løwe?
      Er det samme slekt, som de som heter Lowe, her i England?
      (En banksjef, som jeg var i møte med, i en svensk bank, (Handelsbanken vel), her i Liverpool, hadde det navnet.
      Bare noe jeg tenkte på).
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
      PS.
      At du heter Karlsen, er ikke noe med Karoli, er det det?
      Eller min tidligere klasseforstander Arne Karlsen, fra Gjerdes videregående, i Drammen?
    • I dag
    • Erik Ribsskog
      Erik Ribsskog

      Hei,
      jeg prøver igjen.
      Jeg flytter tilbake igjen, til Norge, neste uke.
      Så du kan jo høre med David Ulriksen, om han trenger noen folk, til å jobbe, på ICA Langhus.
      Så kan jeg begynne der, fredag neste uke, eller noe sånt.
      Bare noe jeg tenkte på.
      På forhånd takk for eventuell hjelp!
      Mvh.
      Erik Ribsskog
  • Min Bok 5 – Kapittel 147: Mer fra Rimi Langhus og Rimi Bjørndal

    På Rimi Langhus, så foregikk vel mesteparten av skravlinga, nede på spiserommet.

    Så det skjedde vel ikke like mye der, (i 2003), som på Rimi Bjørndal.

    Men en episode jeg husker.

    Det var at to nyansatte ungdommer, som jobba, på Rimi Langhus, da jeg begynte der igjen, som låseansvarlig, våren 2003.

    Det var Stian Augestad og Fredrik Karlsen.

    Og jeg mener å huske at jeg overhørte det, at de her to kara, prata seg imellom, (mens de la opp frysevarer, eller noe sånt vel), om at det var dumt, at jeg, som var en så god butikkleder, (eller noe lignende), skulle jobbe med data.

    (Siden jeg hadde forklart dem, da de spurte, at jeg studerte ved ingeniørhøyskolen, da).

    For de her to kara, de mente vel at jeg så flink med mennesker da, (eller noe lignende), hvis jeg skjønte det riktig.

    (Noe sånt).

    Selv om det vel også er mulig å jobbe som leder, selv om man har utdannelse, innen data.

    Jeg hadde jo mål å få meg en jobb, som IT-leder, og tjene mellom en halv million og en million, i året, liksom.

    Men det var ikke sånn at de her to kara, prata _med_ meg, om det her.

    Det var istedet sånn at de prata _om_ meg, da.

    Bak min rygg, må man vel si.

    Så jeg fikk ikke forklart dem ordentlig, om hvordan jeg selv så for meg det her, da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    På Rimi Bjørndal, så ville butikksjef Johan der, at jeg skulle slutte å jobbe der, på torsdagene.

    (Og bare jobbe der på lørdagene).

    Av en eller annen grunn.

    (Etter sommerferien 2003 en gang, vel).

    I begynnelsen så gikk jeg ikke med på det her, for jeg syntes det var greit å få en del i lønn, da.

    Men han Johan, han forlangte så mye, av medarbeiderne.

    Så det ble slitsomt å jobbe der, to vakter i uka, da.

    For jeg måtte jo liksom fokusere på studiene mine også.

    (Som liksom var hovedprioriteten min, på den her tida, da.

    For det var jo snakk om heltidsstudier, liksom).

    Så jeg gikk etterhvert med på å bare jobbe på Rimi Bjørndal, på lørdagene, (fra klokka 14 vel, til cirka klokka 19), da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Lars Boye, fra Rimi sin sikkerhetsavdeling.

    (Som jeg også har skrevet om, fra ‘Rimi Kalbakken-tida’.

    Tidligere i den her boken).

    Han begynte etterhvert istedet å jobbe som distriktsjef, i et distrikt i Oslo Vest, (var det vel).

    Og Lars Boye, han bodde vel på Bjørndal, (ettersom jeg skjønte det, ihvertfall).

    Og han kom en gang, (i år 2003, må det vel ha vært), innom Rimi Bjørndal, en lørdag ettermiddag, som jeg jobba som låseansvarlig, da.

    For å handle, (eller noe sånt), må det vel ha vært.

    Ihvertfall så huket Lars Boye tak i meg, (husker jeg).

    Og ville at jeg skulle gjøre ditt og datt, inne på flaskerommet, da.

    Men da viste jeg Lars Boye en lapp, (husker jeg), som butikksjef Johan hadde skrevet til meg, dagen før, (eller noe sånt), da.

    Om ting som skulle gjøres, i butikken, da.

    Og så forklarte jeg Lars Boye det, at jeg hadde mer enn nok å gjøre, fra før, da.

    (For Rimi Bjørndal er en veldig travel butikk, da.

    Spesielt på ettermiddagene, på lørdagene.

    Selv om jeg for ikke så lenge siden, mener å ha sett det, på Google Maps, at de nå i tillegg også har fått seg en Rema-butikk, oppe på Bjørndal der.

    Men på den her tida, så var Rimi Bjørndal den eneste kjede-matbutikken, på Bjørndal, da).

    Så jeg sa til Lars Boye det, at han måtte ta det her ordreveien, da.

    (Altså med butikksjef Johan, da.

    Hvis Lars Boye var hans distriktsjef, da.

    Det husker jeg ikke helt nøyaktig nå, for å være ærlig).

    Og det mener jeg at jeg hadde rett til å si, da.

    For jeg kunne jo ikke ha to direkte overordnede, på den samme vakta, liksom.

    For det mener jeg at bare hadde blitt tull og tøys, (for på si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men.men.

    Det var også sånn, på Rimi Bjørndal, (husker jeg), at det var vanskelig å se hvem som var muslimer der, (må man vel si).

    Og med det, så mener jeg det, at Fredrick og Toro.

    De fikk butikksjef Johan til å bestille en type frossenpizza, som ikke var i Rimi Bjørndal sitt sortiment.

    Nemlig Mia Pizza med kylling.

    Denne var frossenpizzaen, den var vel i ICA sitt supermarked-sortiment, så Hakon sitt grossistlager på Skårer, (som Rimi Bjørndal fikk varer fra), de førte dette pizzaslaget, da.

    Men dette slaget frossenpizza, det gikk jo ikke inn i kassa, da.

    (Ihvertfall så stod det vel ikke noen ordentlig label, for denne varen, på pizzadisken, til Rimi Bjørndal).

    Men Fredrick og Toro, de spiste tydeligvis bare halal-mat, (eller noe sånt), da.

    Så de fikk lov til å ha sin egen frossenpizza, i frysedisken, til Rimi Bjørndal, da.

    (Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

    Selv om vel denne pizzaen ikke gikk inn i kassa.

    Men nå satt vel ikke jeg noe særlig i kassa, på den tida, som jeg jobba, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal.

    (Nemlig fra sommeren 2002 til desember 2003).

    Så hva de gjorde i kassa, når noen ville kjøpe denne Mia Pizza med kylling.

    Det veit jeg ikke.

    Men sånn som jeg husker det, så ble ikke disse pizzaene priset, da.

    (Selv om de vel ikke gikk inn i kassa).

    Så man må vel si at Fredrick og Toro, de var så vanskelige, at de skaffet plunder for Rimi Bjørndal, da.

    Siden de var så kresne i matveien, da.

    Sånn at Rimi Bjørndal måtte føre varer, som ikke gikk inn i kassa, da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var også noe lignende, som skjedde, da jeg kom tilbake fra sykmelding, som butikksjef, på Rimi Langhus, våren 2002, (husker jeg).

    Assistent Sølvi Berget der, hu hadde da, (mens jeg hadde vært sykmeldt), begynt å selge lomper og lefser, (som stod i to sjokkselgere, av papp), fra Skoga Brød.

    (Hennes tidligere arbeidsgiver, da).

    Disse lompene og lefsene, de gikk jo ikke inn i kassene, på Rimi Langhus.

    For de var jo ikke i Rimi sitt sortiment.

    Og jeg prøvde å si fra, til distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, om at assistent Sølvi Berget, hadde tatt inn disse varene, som ikke gikk inn i kassa, da.

    (Og som vel var fra en leverandør, som Rimi ikke hadde noe kontakt med offisielt, vel).

    Men distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, hu bare lo det bort, da.

    (Må man vel si).

    Hun svarte ihvertfall ikke noe ordentlig, (sånn som jeg husker det), da jeg gjorde et poeng av det, at det stod noen varer, (like utafor kontoret, var det vel, at disse to pappdisplayene stod), som Rimi-butikker egentlig ikke skulle selge, da.

    Og det var litt dårlig, av distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, (syntes jeg).

    For varer som ikke er i sortimentet.

    De skaper adskillig krøll, i kassa, da.

    Siden de ikke går inn der.

    Og siden butikker flest hadde skannere, i kassa, på den her tida.

    Så var det nesten ingen, i Rimi, som visste hvordan man skulle bruke en prismaskin, da.

    Så varer som ikke gikk inn i kassa, de ble det vel ganske ofte gjettekonkurranse om, når det gjaldt å finne den riktige prisen, når de kom fram, til kassa, da.

    Og jeg hadde jo selv jobbet som heltidskasserer, på OBS Triaden, fra høsten 1990.

    Så jeg visste hvor mye heft det ble, av sånne varer, som ikke gikk inn i kassa, da.

    Samtidig, så kan også kasserere få sparken, (hvis jeg ikke tar helt feil), for å slå inn feil pris, i kassa, da.

    Så sett fra en kasserers synspunkt.

    (Et synspunkt som jeg ganske lett klarte å se, som butikksjef, (må jeg vel si).

    Siden jeg jo hadde jobba som kasserer, (på Matland/OBS Triaden), cirka 10-12 år tidligere).

    Så var varer som ikke gikk inn i kassa, en fæl uting, da.

    (For å si det sånn).

    Men dette var visst ikke distriktsjef Anne-Katrine Skodvin enig i, da.

    Og hva assistent Sølvi Berget tenkte på, det veit jeg ikke.

    Men hennes dømmekraft, den hadde jeg vel ikke så høye tanker om, fra før heller, (tror jeg).

    Så hu gadd jeg vel ikke å prate med, om det her, engang.

    (Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

    For hu hadde jeg vel nesten gitt opp, tror jeg.

    (For å si det sånn).

    Siden hu var så skjør, da.

    (Som jeg har skrevet om, tidligere i den her boken).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

    Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

  • Fler kommentarer til bildene til Fredrik Karlsen på Facebook. (In Norwegian)

    Fredrik
    Karlsen sine bilder – godt og blanda

    Bilde
    20 av 59
    |
    Tilbake
    til album
    |Fredrik
    sine bilder
    |Profilen
    til Fredrik

    Fra
    albumet: 
    godt
    og blanda
     av Fredrik
    Karlsen

    Del

    Tag
    dette bildetRapporter dette bildet

    Lagt
    til 9. februar
     – Kommenter – Liker

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 23:12 9. februar

    Og
    hva betyr det her tegnet egentlig?

    Hvis det er lov å
    spørre.

    Erik Ribsskog

    Fredrik
    Karlsen
     skrev
    kl 23:13 9. februar

    faan
    du lurere på tegn a, hvor i verden bor du??

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 23:16 9. februar

    Jeg
    bor i England jeg.

    Oss gamlinga lurer på hva som foregår
    når alle begynner å prate døvespråk vet
    du.

    Erik Ribsskog

    Fredrik
    Karlsen
     skrev
    kl 23:18 9. februar

    jeje,
    det er hemmelig dette vettu. hahahahaha-

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 23:25 9. februar

    Ja,
    jeg skjønner det.

    Men ungdommen får jo ha sine
    hemmelige subkulturer osv., det er ikke mye oss som snart er
    pensjonister kan gjøre for å forstå noe av det.

    David
    Ulriksen
     skrev
    kl 11:14 10. februar

    finn
    dine egne tegn Erik…
    Søk på tegnspråk på
    sol så finner du noe…!

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 16:36 10. februar

    Ja,

    jeg
    husker den siste sommeren jeg jobba på Rimi.


    hadde dem halv pris mobiler på Rimi Langhus.


    kjøpte jeg en mobil, så satt du i kassa.


    begynte du å sjekke så nøye oppi esken.

    Var
    det nye regler fra Rimi det eller?

    Eller du husker kanskje
    ikke?

    Og hvorfor ringte du Thomas Bruun om meg, han hadde vel
    ikke noe med Rimi Langhus å gjøre da?

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    David
    Ulriksen
     skrev
    kl 17:39 10. februar

    1.
    Eska til mobilen var så tung at jeg trodde du hadde lagt hele
    safebeholdningen i den!!!
    2. Var ikke Thomas sjefen din??

    Bare
    kødder jeg Erik!
    Jeg må kjøpe
    hukommelsespiller!! Husker ikke!
    Vi har da prata om detta før!


    må du stramme deg opp!
    Må du ikke??

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 17:46 10. februar

    Hvorfor
    må jeg stramme meg opp, jeg har vel aldri vært noe
    slapp.

    Jeg pleide vel å gjøre min del og vel så
    det i butikken.

    Ja, vi har prata om det før, men jeg
    kan ikke huske å ha fått noe svar.

    Men det er
    kanskje noe med vannet på Langhus, som gjør at det går
    ut over hukommelsen.

    Det er mulig.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    David
    Ulriksen
     skrev
    kl 17:52 10. februar

    Hvorfor
    går du å husker på ting som skjedde for snart 10 år
    siden??
    Noe andre ikke tenker over!
    Jeg sjekka bare om alt var
    oppi eska til telefonen!
    Det er helt naturlig ved salg av ett så
    dyrt produkt!
    Kunne vært brekkasje!

    Begynner å
    lure på om det er noe galt med vannet i England jeg!!!

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 17:59 10. februar

    For
    ti år siden, så tror jeg ikke du var gammel nok til å
    jobbe i butikk.

    Jeg ansatte deg i butikken da du var 16 år
    vel, og det må vel ha vært i år 2000 tror jeg.

    Og
    det her vi snakker om, var i 2004.

    Men men.

    Jeg har
    aldri sett at de som sitter i kassa på Rimi sjekker mobilene
    sånn.

    Jeg lurte på om det var noen nye
    Rimi-regler.

    Jeg husker jeg syntes at det var litt uhøflig,
    som om du ikke stolte på meg.

    Så jeg ble litt såra
    og vonbråten da vet du.

    Vannet i England er ikke bra,
    det lønner seg å kjøpe vann på flasker, for
    det vannet i springen er så fullt av klor og dritt, så
    ingen av dem
    Europeiske studentene jeg studerte sammen med i
    Sunderland drakk vannet fra springen.


    sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    David
    Ulriksen
     skrev
    kl 12:33 11. februar

    HAHAH!!!

    Erik,
    du har blitt miljøforgifta!!!

     Erik
    Ribsskog
     skrev
    kl 15:16 11. februar

    Ja,

    det
    er det jeg sier jeg og.

    12 år på Rimi er alt for
    mye.

    Med vennlig hilsen

    Erik
    Ribsskog

  • Fler kommentarer til bildene til Fredrik Karlsen på Facebook. (In Norwegian)

     20
    av 59
    |
    Tilbake
    til album
    |Fredrik
    sine bilder
    |Profilen
    til Fredrik

    Fra
    albumet: 
    godt
    og blanda
     av Fredrik
    Karlsen

    Del

    Tag
    dette bildetRapporter dette bildet

    Lagt
    til i går
     – Kommenter – Liker

     Erik
    Ribsskog
     klokken
    23:12 den 9. februar

    Og
    hva betyr det her tegnet egentlig?

    Hvis det er lov å
    spørre.

    Erik Ribsskog

    Fredrik
    Karlsen
     klokken
    23:13 den 9. februar

    faan
    du lurere på tegn a, hvor i verden bor du??

     Erik
    Ribsskog
     klokken
    23:16 den 9. februar

    Jeg
    bor i England jeg.

    Oss gamlinga lurer på hva som foregår
    når alle begynner å prate døvespråk vet
    du.

    Erik Ribsskog

    Fredrik
    Karlsen
     klokken
    23:18 den 9. februar

    jeje,
    det er hemmelig dette vettu. hahahahaha-

     Erik
    Ribsskog
     klokken
    23:25 den 9. februar

    Ja,
    jeg skjønner det.

    Men ungdommen får jo ha sine
    hemmelige subkulturer osv., det er ikke mye oss som snart er
    pensjonister kan gjøre for å forstå noe av det.

    David
    Ulriksen
     klokken
    11:14 den 10. februar

    finn
    dine egne tegn Erik…
    Søk på tegnspråk på
    sol så finner du noe…!

     Erik
    Ribsskog
     klokken
    16:36 den 10. februar

    Ja,

    jeg
    husker den siste sommeren jeg jobba på Rimi.


    hadde dem halv pris mobiler på Rimi Langhus.


    kjøpte jeg en mobil, så satt du i kassa.


    begynte du å sjekke så nøye oppi esken.

    Var
    det nye regler fra Rimi det eller?

    Eller du husker kanskje
    ikke?

    Og hvorfor ringte du Thomas Bruun om meg, han hadde vel
    ikke noe med Rimi Langhus å gjøre da?

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    David
    Ulriksen
     klokken
    17:39 den 10. februar

    1.
    Eska til mobilen var så tung at jeg trodde du hadde lagt hele
    safebeholdningen i den!!!
    2. Var ikke Thomas sjefen din??

    Bare
    kødder jeg Erik!
    Jeg må kjøpe
    hukommelsespiller!! Husker ikke!
    Vi har da prata om detta før!


    må du stramme deg opp!
    Må du ikke??

     Erik
    Ribsskog
     klokken
    17:46 den 10. februar

    Hvorfor
    må jeg stramme meg opp, jeg har vel aldri vært noe
    slapp.

    Jeg pleide vel å gjøre min del og vel så
    det i butikken.

    Ja, vi har prata om det før, men jeg
    kan ikke huske å ha fått noe svar.

    Men det er
    kanskje noe med vannet på Langhus, som gjør at det går
    ut over hukommelsen.

    Det er mulig.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    David
    Ulriksen
     klokken
    17:52 den 10. februar

    Hvorfor
    går du å husker på ting som skjedde for snart 10 år
    siden??
    Noe andre ikke tenker over!
    Jeg sjekka bare om alt var
    oppi eska til telefonen!
    Det er helt naturlig ved salg av ett så
    dyrt produkt!
    Kunne vært brekkasje!

    Begynner å
    lure på om det er noe galt med vannet i England jeg!!!

     Erik
    Ribsskog
     klokken
    17:59 den 10. februar

    For
    ti år siden, så tror jeg ikke du var gammel nok til å
    jobbe i butikk.

    Jeg ansatte deg i butikken da du var 16 år
    vel, og det må vel ha vært i år 2000 tror jeg.

    Og
    det her vi snakker om, var i 2004.

    Men men.

    Jeg har
    aldri sett at de som sitter i kassa på Rimi sjekker mobilene
    sånn.

    Jeg lurte på om det var noen nye
    Rimi-regler.

    Jeg husker jeg syntes at det var litt uhøflig,
    som om du ikke stolte på meg.

    Så jeg ble litt såra
    og vonbråten da vet du.

    Vannet i England er ikke bra,
    det lønner seg å kjøpe vann på flasker, for
    det vannet i springen er så fullt av klor og dritt, så
    ingen av dem
    Europeiske studentene jeg studerte sammen med i
    Sunderland drakk vannet fra springen.


    sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog