johncons

Stikkord: Hm

  • Det kan virke som at min oldefar Nils Torstensen Dalen aka. Nils Me-Tråen aka. Nils Mogan drev med husbygging i Amerika. (Fra Kongsberg Tidende 22. februar 1927)

    husbygging

    https://www.nb.no/items/645f270a5823089dfd1e57cb463d1486?page=0&searchText=”nils%20torstensen”

    PS.

    Jeg har ikke sett noen andre steder, at min oldefar var i Amerika.

    Så det er mulig at det er en navnebror.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Som jeg blogget om, her om dagen.

    Så var visst min oldefar, den første som kjørte bil, til Rødberg.

    (I Numedal).

    Så det kan muligens ha vært sånn, at min oldefar tjente penger i Amerika, som han brukte på biler osv., i Norge.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Han med bilen kan forresten også ha vært en navnebror (fra Kongsberg Tidende 30. mai 1919):

    bil navnebror

    https://www.nb.no/items/ed0adf126377ad2d1e0235ef4cc4168f?page=0&searchText=”nils%20mogan”

    PS 4.

    Han med bilen var visst en navnebror (siden at min oldefar het Nils T. Mogan):

    navnebror bil 2

  • Jeg sendte en e-post til Arbeids- og Inkluderingsdepartementet

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. juni 2022 kl. 01:23
    Til: postmottak@aid.dep.no
    Kopi: postmottak@sivilombudet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post@baerum.kommune.no, nav.baerum@nav.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 27. april (se vedlegg).
    For det første så er det vel sånn, at Nav ikke lenger har sin mail-adresse, på sitt nettsted.
    Og de svarer ikke på sin gamle mail-adresse.
    Det er vel egentlig ikke noen unnskyldning, for å ikke ha mail-adresse, i våre dager.
    Så da melder Nav seg litt ut, må man vel si.
    Og da er det vel greit å sende rett til departementet som er overordnet Nav, må man vel si.
    Selv om Nav vel også er ‘deleiet’ av kommunen, ettersom jeg har forstått det.
    Så jeg må klage på at Nav ikke svarer på mailer.
    Dere bruker også et ekkelt/ladet språk synes jeg: 
    ‘Din opplevelse av møtet med NAV’.
    For det første så har dere diktet opp, at det har vært noe møte.
    Det har ikke vært noe møte egentlig.
    (Det er bare at jeg har søkt om sosial-støtte.
    Og at Nav har sendt et ‘lure-svar’, hvor de skrev noe ladet/sykeliggjørende om lege-støtte, noe som er helt irrelevant.
    Og det fikk meg til å legge fra meg brevet.
    Og jeg så ikke da, at de hadde snytt meg, for april-støtten, (av en eller annen åndsvak grunn).
    Så jeg hadde bare noen tomflasker osv., å leve av, de første ukene av april, (før jeg fikk bostøtten).
    Så det var bånn i bøtta, må jeg si.
    Det var bare flaks at jeg fikk en erstatning, fra Power, for en transportsskade, på et fryseskap, (for Elkjøp hadde ikke kombiskap da jeg fikk Nav-rekvisisjon på dette, i 2018, så jeg har bare hatt et lite kjøleskap her, uten noe særlig stor fryser, og det var ikke noe særlig, når Oda leverte varme varer, under Omikron-tida).
    Sånn at jeg kunne kjøpe meg litt bedre mat, enn bare spagetti.
    Jeg er over 50 år, og det er nok ikke bra for min helse, hvis jeg ikke spiser ordentlig.
    Så dette må jeg klage på).
    Og for det andre så er det frekt å insinuere, at dette som har skjedd, (i forbindelse med min Nav-klage), kun er snakk om ‘min opplevelse’, av dette.
    Jeg skriver om det som har skjedd.
    (Hverken mer eller mindre).
    Og dere sier at dette er kun snakk om hvordan jeg har ‘opplevd’ det som har skjedd.
    Da er litt som noe latterliggjøring, synes jeg.
    At dere absolutt skal ha med dette ‘opplevd’.
    Og ikke bare si: ‘Du har forklart om hva som har skjedd’.
    Så det må jeg klage på.
    At dere vrir det til, at dette kun er snakk om hvordan jeg opplevd/sanset det som har skjedd.
    Det virker som at dere ikke tar meg på alvor, og at dere ikke hører på folk, når dere avfeier dette med, at dette kun er snakk om min personlige opplevelse, av det som har skjedd.
    Det er bedre at dere skriver: ‘Din forklaring om hva som skjedde’, synes jeg.
    ‘Din opplevelse av hva som skjedde’, blir som noe ladet/respektløst/nedlatende å si, mener jeg.
    Så det må jeg klage på.
    Og det var også sånn, at i fjor, så var det noe lignende.
    Jeg hadde levert en strøm-regning, til Nav, (i tide, som alltid, når det gjelder strøm/husleie-regninger, siden 2018).
    (Siden at jeg bor i en kommunal leilighet, og får sosial-støtte).
    Men så hadde Nav av en eller annen grunn fått ‘mensen’, og ikke betalt regningen.
    (Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd der.
    Jeg pleide å levere bilag i skranken.
    Men så ba en ‘skranke-Steinar’ meg om å bruke en sort ‘forslags-postkasse’, (som stod litt gjemt i et hjørne), istedet.
    Men han sa ikke hvorfor.
    Og så en gang jeg var der et kvarter før det stengte.
    Så hadde de stengt for tidlig, ved hjelp av Securitas.
    Og da forhørt de meg, om mitt ærend.
    Og da ba de vekterne meg om i stedet å bruke en post-luke, som Nav har, inne på Løkketangen Senter.
    Den postluka er litt lunefull, konvoluttene glir ikke alltid ned, for hellinga er litt svak, på postluka, osv.
    Så her må jeg klage på ‘russisk stenging’ og dårlig postluke.
    Og det var også noen som hadde festa dobbeltsidig teip, inni den postluka.
    Så her ble det tre klager til.
    Men jeg mener at jeg hørte, at konvolutten falt ned, (for det pleier jeg å sjekke).
    Så her har Nav tulla, mener jeg.
    De har latt som at de ikke har fått min strøm-regning.
    Og så betalte de ikke regningen.
    Og så fikk jeg inkasso.
    Og så sendte jeg en klage til deres forgjenger-departement.
    Og de betalte til og med for mye, ifølge et inkasso-byrå.
    Så det ble en floke/smørje da, for å si det sånn.
    På grunn av Nav sine aprils-narrer/skøyerstreker, (de kuttet støtten i april, etter å ha kasta strøm-regningen min, noen måneder før).
    For å si det sånn.
    Så det er kanskje bedre, hvis man gjør som i England, (hvor jeg var arbeidsledig under finanskrisen), at man har noe som heter: ‘Universal credit’.
    Sosial-klientene får et visst beløp hver måned, og så betaler de husleie og strøm osv. selv).
    På grunn av det nevnt overfor, så vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet, på denne klage.
    Skjepings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg synes også at det nye navnet deres: ‘Arbeids og Inkluderingsdepartmentet’.
    Det er liksom ikke noe for nordmenn, liksom.
    Det er liksom for innvandrere, virker det nesten som.
    Da var det forrige department-navnet bedre, må man vel si.
    Jeg klagde for 10-15 år siden, og ville ha min pensjonsbeholdning sendt til England, for jeg var nettbutikk-grunder.
    Men det ville ikke Nav sende.
    Så det må jeg purre på.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Jeg har lest på nettet, at andre folk har fått sin pensjonsbeholdning sendt til utlandet, fra Nav.
    Så her er det forskjellsbehandling, kan det virke som.
    Skjerpings!
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 19:16
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
    To: <postmottak@aid.dep.no>
    Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>
    Hei,
    sender også med sjølve vedtaket, sånn at dere ikke skal tro, at dette er en aprilsnarr.
    Som jeg vel har klagd på tidligere, så har Nav innvilget meg støtte til lege og medisiner, selv om jeg ikke har søkt om støtte til dette.
    Så dette er at de mobber meg, og prøver å stigmatisere/sykeliggjøre meg, (kan det virke som).
    Hvis ikke de hadde skrevet det tullet, (må man vel kalle det), om støtte til lege/medisiner, så hadde jeg kanskje lest brevet mer nøye, og fått med meg dette ranet, (eller hva man skal kalle det), tidligere.
    På forhånd takk for hjelp med Nav.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 16:38
    Subject: Klage
    To: <postmottak@aid.dep.no>
    Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,
    jeg ventet på å få noen penger (livsopphold-støtte) fra Nav, inn på kontoen i dag.
    Men så kom det ikke noen penger.
    Og så så jeg mer på vedtaket, fra Bærum kommune.
    (Fra 7. mars).
    Og der står det, at supplerende livsopphold starter fra 1. mai.
    Men det skal være 1. april.
    (Som for husleie osv.).
    Så de har snytt meg for en måned.
    Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny fryser, osv.
    Så jeg har bare noen tomflasker her.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg har også hatt vannlekkasje på badet i dag og i går, og vaskemaskinen har slutta å virke, ser det ut som, (displayet har slutta å lyse).
    Så jeg trenger egentlig ekstra støtte, (og ikke mindre støtte).
    Så det må jeg klage på.
    Kan dere stramme opp kommunen, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    IMG_20220608_0001 paint.jpg
    664K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220608_0001 paint

  • Jeg sendte en e-post til S’Banken

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Du må betale penger inn på kontoen din
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. juni 2022 kl. 21:25
    Til: kundeservice@sbanken.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post <post@finkn.no>
    Hei,
    det synes jeg høres veldig tungvint ut, at man først skal betale dere penger, og så få de tilbake igjen.
    Det blir som å gå over bekken etter vann, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Det at dere bare bryr dere om hvordan det er i Norge (og ikke har noen interesse av hvordan banker i andre vestlige land gjør det), virker litt nazistisk nesten, må jeg si.
    Og dere nevner ikke min kassakreditt-søknad med et ord.
    Dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 2. jun. 2022 kl. 08:57 skrev <kundeservice@sbanken.no>:
    Hei, Erik Ribsskog.
    Takk for din henvendelse. 
    Det er vanlig praksis hos Norske banker at bankkort har en årsavgift på omtrent 300 kroner. Dersom du ikke benytter kortet kan du slette kortet som du har bestilt og da blir resterende årsavgift for månedene som er igjen av året tilbakeført til din konto. 
    Praksis i banker i utlandet er vi ikke kjent med, da vi må forholde oss til regelverk i Norge og interne rutiner i banken i forbindelse med søknader om kreditt. 
    Når det gjelder BankID har du din BankID-avtale gjennom Nordea Bank, og det er avtalen gjennom de som eventuelt må fornyes (aktiveres) og ber også om endring av passord. Dersom du har spørsmål til dette må du henvende deg til Nordea. 
    Med ønske om en fortsatt fin dag.
     
    Vennlig hilsen
    Thea Gaustad
    Kundebehandler, Sbanken ASA
    +47 55 26 00 00
    Postboks 7077, 5020 Bergen
    sbanken.no
    Hurra! Norges mest fornøyde kunder 20 år på rad.
    https://sbanken.no/aktuelt/info/nkb-2021
    Behold historikken i e-posten til saken er avsluttet.
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Til: kundeservice@sbanken.no
    Kopi: post@sivilombudsmannen.no, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@finkn.no
    Emne: Klage/Fwd: Du må betale penger inn på kontoen din
    Dato: 31.05.2022 00.08
     
    Hei,
    nå har jeg logget inn på denne kontoen.
    Og det står at kontoen er overtrukket med bortimot 300 kroner, på grunn av årsavgift, for Visa-kort.
    Men jeg har aldri brukt det aktuelle Visa-kortet.
    Nå har jeg også to britiske kontoer, (hos Barclays og RBS), og de sender bare konto-utskrifter.
    Selv om jeg har Visa-kort hos de, (som jeg ikke har brukt, siden jeg flyttet fra England, i 2017).
    Og det er fordi, at i England, så tar har de ikke årsavgift, for Visa-kort.
    Så her har dere noe å lære.
    Jeg synes det blir feil, at man skal betale for et kort, som man ikke bruker.
    Så det må jeg klage på.
    Grunnen til at jeg opprettet konto hos dere, var at Nordea nektet å hjelpe meg, med kassakreditt, (eller kredittkort), når Nav tulla med støtten min, i april, (sånn at jeg bare hadde tomflasker å leve for, i flere uker).
    Men dere nektet også å hjelpe meg, (med kassakreditt), ellers så hadde jeg bytta til deres konto.
    Så jeg klager igjen på at jeg ikke har fått kassakreditt hos dere.
    For da jeg bodde i England, så bytta jeg brukskonto, fra Barclays til RBS, i 2006 deromkring.
    Og da fikk jeg hundre pund, i en slags ‘sign on-bonus’.
    Så sånt er vanlig i utlandet, at man får kreditt, (eller til og med bonus), når man oppretter konto.
    Så dette må jeg klage på, at dere ikke hjelper folk med.
    Jeg skjønner at denne banken ble solgt til DNB.
    For her er det snakk om veldig dårlig kundeservice, må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Da jeg logget inn, så klagde nettbanken, på at jeg måtte skrive passord en gang til, for Bank ID må aktiveres på nytt, annethvert år.
    Og det er en ting.
    Men nå hadde jeg ganske nylig byttet passord, på min bank-id.
    Men likevel så forlangte den at jeg skulle endre passord.
    Dere blander passord og aktivering, i en slags smørje, kan det virke som.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <ikkesvar@sbanken.no
    Date: man. 30. mai 2022 kl. 10:06
    Subject: Du må betale penger inn på kontoen din
    To: >
    Hei,
    Du har en konto med overtrekk og vi ber deg om å betale penger inn på kontoen din for å rette det opp. For mer informasjon må du logge inn i nettbanken og sjekke meldingsboksen din.
    Hvis du lurer på noe kan du ta kontakt med oss på chat eller telefon 55 26 00 00.
    Hilsen oss i Sbanken
  • Min tredje Bærum-tremenning (som har bodd i Brighton) har også vært i lokalavisa. (Fra Asker og Bærums Budstikke 2. juni 1988)

    tredje bærum tremenning

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10151799830707848&set=ecnf.591182847

    PS 2.

    Jeg selv har jo nærmest vokst opp i Brighton.

    (Noe jeg har skrevet om i Min Bok og Min Bok 2).

    Men Birgitte, Christina og (Samasati) Margrete sin far Ola (min avdøde mors avdøde fetter) er veldig kjent, for å ha arrangert språkreiser, osv.

    (Har jeg seinere funnet ut).

    Så hu Birgitte og jeg kræsjer litt, i Brighton, må jeg si.

    (Og min ste-kusine Andrea Ingebrigtsen har visst også bodd der.

    For å si det sånn).

    Men ifølge Gule Sider så bor visst nå hu Birgitte i Bærum/Norge igjen.

    Så da kan kanskje jeg bo der (i Brighton) uten at det blir rart/merkelig.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Bekkestua

    I dag så gikk jeg til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Noen slabbedasker hadde lagt et skilt bak buss-skuret:

    IMG_20220601_202431

    PS 2.

    Han her brukte hele fortauet (må jeg si):

    IMG_20220601_202528

    PS 3.

    Man kan også se, at på den andre sida av gata.

    Så mangler det fortau.

    Og det har det gjort siden Ålesund brant, liksom.

    Det er visst noen slags ‘Z-folk’ som jobber med bygginga av det fortauet.

    (Noe også Budstikka har vært inne på, (i sine leserbrev).

    For å si det sånn).

    For det arbeidet står helt på stedet hvil.

    Som om de prøver å gjøre Bekkestua til et klamt høl.

    (Eller noe lignende).

    De har hatt ‘kaos-byggearbeider’, (som har gjort Bekkestua til et klamt høl), i 2-3 år nå.

    Så jeg har pleid å gå en omvei rundt Nadderud stadion.

    Og man må visst ‘elge’ på en fotball-bane, for å unngå å bli gått ned, av de verste klysene/homsene.

    (Kan det virke som).

    Selv om den nye Mega-butikken nå har åpna, (midt i alt kaoset).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_202632

    PS 5.

    Rett før jeg kom hit.

    Så ble jeg gått ned av to ‘zombier’, liksom.

    En ung mann som skulle til Iceland, (og som ikke klarte å liksom markere, hvor han skulle, (og som var sånn unnskyld at jeg er til liksom, (noe vel ingen Bærum-folk egentlig er))).

    Og en gubbe som gikk som om han eide plassen, utafor et konditori der.

    (Og som ikke trakk seg litt til sin side, i det hele tatt.

    Når jeg kom gående.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_203051

    PS 7.

    På Bekkestua Senter.

    Så satt det ei ung pakkis-dame, på ‘Høtten-benken’, og teksta.

    Og dossen var opptatt.

    Og siden at hu pakkis-dama liksom satt der og overvåka.

    Så fikk jeg meg ikke til å bruke dame-doen eller handikap-doen.

    For de fra de rare muslimske landa.

    De er vel litt umodne/gammeldagse kanskje, når det gjelder ditt og datt.

    Så hu ville kanskje sagt til folk, at det var noe galt med meg, hvis jeg hadde brukt feil do.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_203258

    PS 9.

    Meny-folka hadde en slapp dag på jobben:

    IMG_20220601_203559

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_204802

    PS 11.

    Mens jeg dreiv og pakka varene (i selvbetjeningskassa).

    Så ble jeg gått ned, av den afrikanske kassamannen.

    Han trakk plutselig mot meg, (uten å si noe).

    (Jeg var den eneste kunden der, i de seks selvbetjenings-kassene).

    Og jeg satt først handlevogna imellom oss, sånn at han negeren ikke kunne gå helt bort til meg.

    (For som jeg har blogget om tidligere.

    Så er det som at det masse nærgående homser, (i alle regnbuens farger), fra Garden, (eller noe lignende), som har ekstrajobb der.

    Om som liksom søker kroppskontakt med kundene.

    Kan det virke som.

    De går noen ganger ned i hockey, liksom.

    Og sniker seg nærme, (for å plukke opp en handlekurv, akkurat når jeg er der), på ymse akrobatiske og kvikke/innpåslitne måter, (som om de er med i en Harald Eia-sketsj, for eksempel).

    Noe sånt).

    Men han negeren gled rundt handlevogna, og begynte å gjøre noe greier, i ‘min’ selvbetjeningskasse.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_205146

    PS 13.

    Jeg sa til kassamannen, at: ‘Kan du ikke vente med det her til jeg er ferdig’.

    Men da sa kassamannen, at jeg skulle plassere meg ved siden av han, (på den kjempelille plassen der), og pakke, (mens han stod tett i tett, på intimt vis).

    Og da sa jeg: ‘Jeg er ikke sånn homo jeg, skjønner du’).

    Men da forstod visst ikke kassamannen hva jeg mente.

    Og så trykte han etterhvert ut, en ny kvittering.

    Men jeg hadde ikke bedt om noen ny kvittering.

    For det kom ut en kvittering aller først, som det ikke var noe galt med, (annet enn at den kanskje satt litt hardt fast).

    (For å si det sånn).

    Så det var antagelig helt på slutten av rullen.

    Så her har de latt kassarullen gå helt tom, sånn at de kunne være ‘homseklubb-aktige’, (eller noe lignende), når det kom en hetero kunde, (kan det virke som). 

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_235742

    PS 15.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220601_205223

    PS 16.

    Dette paret skulle absolutt breie seg mest mulig, (og er det ikke noe lignende av gull-rekka, på onsdagskveldene også):

    IMG_20220601_205525_1

    PS 17.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_205555

    PS 18.

    Senter-utgangsdøra står det en nøkkel i, (kan det virke som):

    IMG_20220601_205634

    PS 19.

    Er det kommunen som har vært slappe med å tømme søplekassa si tro, (hm):

    IMG_20220601_205657

    PS 20.

    På Extra, (den nærmest Meny), så var det en neger, (med Meny-pose), som dreiv og gol, (på en åndssvak måte), som om han var hjerneskada:

    IMG_20220601_210431

    PS 21.

    Det var også ei gammel dame, med ryggsekk, som brukte lang tid, på å handle to bananer, (i selvbetjeningskassa), på Extra.

    Samt at jeg ble løpt ned der, av en ung mann, (som bare skulle ha en ting), rett før selvbetjeningskassene.

    (Like før hu gamla dukka opp).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    Extra hadde også jordbær i kjeks-hylla, (av en eller annen grunn):

    IMG_20220601_211349

    PS 23.

    Denne Extra-butikken har forresten ikke hatt billig dopapir, siden den andre Extra-butikken åpna.

    Og den andre Extra-butikken er dårlige på å bestille.

    Så ingen av Extra-butikkene har hatt billig dopapir, siden Ålesund brant liksom.

    (For å si det sånn).

    Så jeg har begynt å handle dopapir, på Meny.

    Selv om deres billige dopapir loer.

    (Ihvertfall gjorde det det tidligere.

    Noe jeg blogget om).

    Sånn at man nesten ikke kan bruke det som tørkepapir, (noe jeg har pleid å gjøre, siden at dopapir er billigere enn tørkepapir).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    På Meny var det også en farget butikk-leder, (en ung tyrker muligens), som gikk meg ned, (og som så stygt på meg).

    (Like etter at jeg gikk inn i butikken).

    Så da ble det til, at jeg heller handla kjøttvarer på Extra.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    Da jeg gikk gjennom Gjønnesparken, (på veien hjem), så stod det ei voksen dame, (i en rosa joggedress), midt i ‘pervo-lekeplassen’, (den som Høyre bygde nærmest mulig ‘allfarvei’ der, for noen måneder siden, enda ingen ønsket den lekeplassen, ifølge Budstikka sine leserbrev), og teksta.

    (Noe som virka rimelig absurd/besynderlig, (at det skulle henge noen der klokka 22).

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 26.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220601_215131

    PS 27.

    Mens jeg skreiv ‘back to the future-meldingen’ overfor, så ble jeg gått ned to ganger, (noe som kanskje er litt rart, (på en onsdags-kveld), for Bærum er vel ikke London, for å si det sånn):

    IMG_20220601_215347

    PS 28.

    Han gubben gjorde noen rare grimaser, med kjeften, (uten å si noe), mens han gikk forbi:

    IMG_20220601_215154