johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til BN Bank

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kassakreditt
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. april 2022 kl. 13:10
    Til: BN Bank <post@bnbank.no>
    Kopi: kundeservice@sbanken.no, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    det synes jeg at høres helt åndssvakt ut.
    (At dere forkorter mellomnavn på den måten).
    Så det må jeg klage på.
    Jeg synes også at de røde Visa-kortene deres er rimelig grimme.
    Så hvis dere ikke kan tilby meg en kassakreditt (eller et kredittkort) så tror jeg at jeg kutter ut dette kundeforholdet.
    (Jeg har også kontoer hos Nordea og S’Banken.
    Som virker mer seriøse.
    Må jeg si).
    Erik Ribsskog
    tir. 19. apr. 2022 kl. 17:59 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
    Hei.
     
    Beklager. Det er begrenset antall tegn på bankkortet og da blir ofte mellomnavnet forkortet. Om ønskelig kan vi fornye bankkortet slik at du får nytt med pregenavn Erik Ribsskog.
     
    Hører fra deg om det er ønskelig.
     
    Vennlig hilsen Jørgen Heggen
    Kundekonsulent
    Telefon 73892000 • www.bnbank.no
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Thursday, April 14, 2022 6:59 AM
    To: BN Bank <post@bnbank.no>
    Cc: kundeservice@sbanken.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; skattsor@skatteetaten.no; sfovpost@statsforvalteren.no
    Subject: Klage/Fwd: Kassakreditt
     
    Hei,
    jeg driver og går gjennom posten fra i går.
    Og så stusser jeg litt, over det røde Visa-kortet deres.
    Det står: ‘Erik Løven Ribsskog’.
    Og det er feil.
    Jeg heter egentlig Erik Ribsskog.
    Og så søkte jeg, om å bytte til Erik Løvenbalk Ribsskog, rundt 2010.
    Og det var etter at jeg begynte med slektsforskning, og fant ut, at min danskfødte mormor, delvis hadde arvet baron Adeler, og at hu var etterkommer av adelslektene Gjedde og Løvenbalk.
    Da tenkte jeg, at dette burde jeg kanskje vise litt, ved å ta et av disse fine navnene, som et mellomnavn.
    Men søknaden havnet hos Skatt Sør.
    (Jeg var hjemme på en slags ferie, i Norge, (hos en onkel i Kvelde), det første året jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014.
    Og han shanghai-et meg liksom, og fikk meg til å endre adresse til Kvelde.
    Og de sorterer visst skattemessig under Skatt Sør.
    For å si det sånn).
    Og da har de sendt svaret på søknaden, til min Kvelde-onkel.
    Og så har jeg purret, og bedt om kopi av svar-brev.
    Men de nekter å sende.
    Så jeg har ikke begynt å bruke Løvenbalk som mellomnavn selv, (før jeg får det nevnte dokumentet).
    Men staten har begynt med dette.
    Men Løven er ihvertfall helt feil.
    Så det må jeg klage på.
    Da lurer jeg på hva dere driver med.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 9. apr. 2022 kl. 18:58
    Subject: Re: Kassakreditt
    To: BN Bank <post@bnbank.no>
    Cc: <kundeservice@sbanken.no>, post <post@finkn.no>
     
    Hei,
    jeg er sosial-klient for tida.
    Men det var jeg i England og, under finanskrisen.
    Og da fikk jeg et kredittkort, fra et firma, som het Vanquis, (eller noe), i 2014, (var det vel).
    Så jeg tenkte jeg kunne prøve her og, siden at vaskemaskinen har gått i stykker.
    Hvis jeg kun søker om 5.000, så er det kanskje høyere sjanse.
    (Selv om 10.000 hadde vært bra det og.
    For jeg trenger også en ny sofa, blant annet.
    Siden at den gamle røk).
    Jeg får husbank-støtte den tjuende, så den datoen passer bra.
    (Eller kanskje den tjuefemte.
    For da har jeg noen dager til å sende pengene).
    Jeg er ungkar.
    Jeg leier og husleia er 10.400, men den betaler Nav, (og de betaler også strøm).
    Jeg får cirka 6.500 netto hver måned, i livsopphold-støtte, og noen måneder så får jeg også strøm-støtte, så man kan godt plusse på en tusenlapp, for å si det sånn.
    Jeg har gjeld fra før, (fra 90-tallet, (da jeg jobbet som Rimi-butikksjef), før jeg flytta til England, i 2004).
    Men jeg har en avtale, med kreditorene, om at jeg skal begynne å betale de, når jeg får en ny jobb.
    Så dette nye kredittkortet får første-prioritet.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
     
    fre. 8. apr. 2022 kl. 08:19 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
    Hei.
     
    Hehe artig melding!
     
    Vi kan søke om kredittkort for deg, da behøver vi svar på følgende:
     
    Ønsket kredittgrense: (Beløp: 5000-75000)
    Ønsket forfallsdato: (01, 10, 15 eller 20)
    Sivilstatus: (Gift, samboer, ugift, etc)
    Boforhold: (Selveier, aksjeleilighet, borettslag, leier, etc)
    Evt. egen andel felleskostnader/leiekostnader pr mnd (Beløp)
    Inntektsgrunnlag: (Fast ansatt, pensjonist, vikar, ufør, etc)
    Årsinntekt før skatt: (Beløp)
    Arbeidsgiver: (Navn)
    Totalt utbetalt pr mnd etter skatt: (Beløp)
    Andre inntekter i løpet av et år: (Leieinntekter, kapitalinntekter, etc)
    Egen andel av bolig-/hyttelån: (Beløp)
    Studielån: (Beløp)
    Lån til bil/båt/MC: (Beløp):
     
    Hører fra deg.
     
    Vennlig hilsen Jørgen Heggen
    Kundekonsulent
    Telefon 73892000 • www.bnbank.no
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Thursday, April 7, 2022 8:54 AM
    To: BN Bank <post@bnbank.no>
    Cc: kundeservice@sbanken.no; post <post@finkn.no>
    Subject: Re: Kassakreditt
     
    Skjønner,
    men det jeg tenkte på, var at det bank-kortet deres, så skrekkelig stygt ut, med sine signal-røde fremtoning.
    Så om jeg kunne ha fått et sånt svart kort også, (sånn credit-kort vel).
    Så kunne jeg har brukt det, i nattklubben, på Kiel-ferja, osv.
    For der er det så ampert fra før, (med ‘pingvin-kledde’ folk osv., som går ned andre osv.).
    Så jeg er litt redd for hva som vil skje, hvis jeg har et rødt bankkort, som jeg betaler med, i baren der.
    Da smeller det vel, tenker jeg.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    tor. 7. apr. 2022 kl. 08:17 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
    Hei.
     
    Beklager. Vi tilbyr dessverre ikke kassakreditt i BN Bank pr i dag.
     
    Ønsker deg en god dag.
     
    Vennlig hilsen Jørgen Heggen
    Kundekonsulent
    Telefon 73892000 • www.bnbank.no
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Wednesday, April 6, 2022 6:37 PM
    To: BN Bank <post@bnbank.no>
    Cc: kundeservice@sbanken.no
    Subject: Fwd: Kassakreditt
     
    Hei,
    jeg sender om det samme til dere.
    Jeg har tenkt til å bytte ‘hoved-bank’ fra Nordea, (som jeg er misfornøyd med, etter mange år).
    Men da skulle jeg gjerne hatt en liten kassakreditt, eller lån, fram til den tjuende.
    For Nav har lurt meg litt, med et vedtak.
    Jeg trodde jeg skulle få penger, den første april.
    Men det skjedde ikke, (og de svarer ikke på klagen).
    Husker at jeg hadde en sånn kassakreditt, på cirka 3.000, hos Kredittkassen, på midten/slutten av 90-tallet.
    (Før jeg ble butikksjef, (på Rimi Nylænde), og bytta til DNB og hadde billån, stor kassakreditt og Mastercard osv., hos dem.
    Så måtte jeg flytte/flykte til England, i 2004, og så bodde jeg der i ti år).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 22:29
    Subject: Kassakreditt
    To: <kundeservice@sbanken.no>
     
    Hei,
    jeg har hatt brukskonto hos Nordea siden 2014 (da jeg flytta tilbake fra England).
    Men selv om jeg er en lojal kunde hos de, så har de nekta meg kassakreditt.
    Nav har nemlig surra med et vedtak (og svarer ikke på klage).
    Så jeg får ikke penger (til mat/husholdning) før jeg får bostøtten den tjuende.
    Og vaskemaskinen har også røket.
    Så jeg trenger egentlig en kassakreditt på cirka 2.000 til mat/husholdning, (fram til 20. april).
    Pluss cirka 3.000 til ny vaskemaskin.
    Og så overfører jeg da Husbanken-støtte og Nav-støtte gradvis til denne brukskontoen.
    Håper dette er i orden!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Enda mer om nettmobbing

    nettmobbing irc

    PS.

    Her er mer om dette:

    nettmobbing irc 2

  • Mer om foreldrene til Siri Rognli Olsen (som jeg møtte på Englands-ferja Braemar sommeren 1989). Fra Adresseavisen 8. september 1972

    IMG_20220422_113422

    PS.

    Sånn som jeg husker det, så er Siri Rognli Olsen, på min alder, (eller et år yngre).

    Så hu er vel da muligens født utenfor ekteskap.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer om min bonusbror Jan. (Fra Fremtiden 17. desember 1988)

    IMG_20220422_112206

    PS.

    Selv om jeg noen ganger kaller Jan, for min bonus-bror.

    Så har jeg aldri bodd, i samme hus, som Jan.

    (Unntatt en helg våren 1989.

    Da ble jeg dratt med, på bryllup, i Kristiansand, av min far og Jan sin mor Haldis, (som var i slekt med brudeparet).

    Og da delte Jan, Jans yngre halvsøster Christell, min lillesøster Pia og jeg et hotell-rom, (på Norrøna hotell vel).

    Sånn som jeg husker det).

    Så jeg kjenner ikke Jan så bra.

    Så hvem denne W-gjengen er.

    Det aner jeg ikke.

    (Må jeg innrømme).

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer om min bonusbror Viggo. (Fra Fremtiden 27. oktober 1982)

    IMG_20220422_111107

    PS.

    Det var på grunn av dette mesterskapet, at jeg ‘skulka’, den siste helgen, på leirskolen Barnas Gård.

    (Hvor min Berger-klasse var.

    Sammen med en klasse fra Grunerløkka).

    Min far og de, kom og henta meg, i min fars amerikanske ‘stasjonsvogn-flak’.

    Og så kjørte vi til Køge, (hvor Viggo da bodde, sammen med sin daværende SAS-flyvertinne-samboer Greta, fra Danmark).

    (Viggo har dansk far.

    Så det var nok ikke et kultursjokk for han, å flytte til Køge.

    Hvis jeg skulle tippe).

    Men jeg husker det som, at konkurransen var på fredag og lørdag.

    Og at vi dro hjem til Norge, på søndag, (uten at noe spesielt skjedde den dagen, annet enn at Viggo kjefta på min far, angående meg, muligens fordi at jeg hadde fått en ung dansk barnevakt-blondinne, (og min lillesøster Pia og stesøster Christell), til å se en bra tysk pornofilm, som Viggo leide, (sammen med skrekkfilmen ‘The Thing’), noen timer før han fikk gullmedaljen sin).

    (Noe sånt).

    Men Pia, Christell og jeg, fikk bare være med, i konkurranse-hallen, på fredagen.

    Vi fikk ikke lov til å være med, på oppvisningen/premie-utdelingen/banketten osv., (på lørdagen).

    Så vi var kanskje litt molefunkene, på grunn av dette.

    Og når den pornofilmen da lå der, (på denne litt kjedelige kvelden, må man vel si), så var det fristende, å se litt på den, da.

    (Må jeg si).

    Og vi fikk lov til å se på kanskje 10-15 minutter, av den danske barnepiken.

    (Vi måtte ha barnepike, (ifølge Viggo vel).

    Selv om jeg hadde bodd aleine, siden våren 1980, (da min far møtte Viggo sin mor Haldis Humblen).

    Så jeg var muligens en håndfull, for den danske barnepiken, som vel bare var et par år eldre enn meg.

    Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    moped 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    moped 2

  • Min mor hadde dårlig plass/økonomi, og tok ikke vare på min yngre halvbror Axel sin vugge, osv. (Fra Fremtiden 29. november 1979)

    IMG_20220422_110212

    PS.

    Det var forresten bare min yngre halvbror Axel, som lå i vugge.

    Både min lillesøster Pia og meg, sov i senger.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Men min farfar Øivind, sa til meg en gang, (rundt 1980), at han kunne huske ting, fra da han lå i vugga.

    Og det kunne ikke jeg.

    Og jeg var nesten 60 år yngre, enn min farfar.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var vuggen til Axel brun-malt.

    Og den hadde noen slags ‘våpen-skjold-felt’ på seg.

    (Kan det vel kanskje ha vært).

    Og da min mor og stefar Arne Thomassen kom drassende med denne vugga, (som de ikke fortalte hvor de hadde kjøpt).

    (Dette var mens vi bodde i Jegersborggate, i Larvik sentrum.

    Hvor jeg bodde fra våren 1978.

    Og fram til at jeg flytta, til min far på Berger, høsten 1979).

    Så kommenterte jeg om, at det kanskje hadde tatt seg ut, hvis det hadde vært noen mønster, (eller noe lignende), skåret inn, i tomme våpenskjold-feltene, (eller hva det var).

    (Jeg syntes at det var noe som mangla, da.

    For å si det sånn.

    Selv om det var en flott vugge.

    Må man vel si).

    Og da var min lillesøster Pia der, (som er et år og fem måneder yngre enn meg).

    Og en gang som hu var aleine hjemme.

    (Noen dager/uker seinere).

    Så hadde hu da gått inn, på soverommet, til min mor og stefar.

    Og så hadde hu skåret/riset inn et mønster, med en smørkniv/middagskniv, (eller noe lignende), i Axel sin vugge, (i tuss-mørket vel).

    Dette var en gang, (muligens før Axel ble født), som jeg hadde vært med, min mor og stefar, ut for å handle, (eller noe lignende).

    (Eller om vi hadde vært på travbanen, (hvor min stefar var stamgjest).

    Noe sånt).

    Og vi gikk inn i stua, og Pia var på soverommet, til min mor og stefar.

    Og hu satt på gulvet, (muligens i tuss-mørket), foran vugga til Axel, da.

    Og hu begynte å grine, når hu ble tatt på fersken.

    Men min mor, var litt feminist.

    Så hu kjefta ikke på Pia.

    Men min mor begynte istedet å trøste Pia, da.

    (Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Så man må vel si, at den vugga, var litt katta i sekken.

    Siden at min mor mente at den var: ‘Som ny’.

    Når den hadde Pia sitt ‘risse-mønster’, på den ene sida.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook

    kiel ferja

    PS.

    Her er mer om dette:

    kielferja 2

    PS 2.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220422_024652

  • Min stesøster Christell sin ‘reserve-mor’ Solveig Rasmussen, (som var telegrafist under Scandinavian Star-ulykken), var muligens enke, etter en pensjonert sjøkaptein. (Fra Oslo Adressebok 1968/69)

    enke 2

    PS.

    Dette har jeg forresten blogga om, for noen år tilbake, og da fant jeg vel ut, at Solveig nok måtte være dattera til kapteinen, (fra Tvedestrandsposten 17. mai 1952):

    kitty mor

    https://www.nb.no/items/ffc40650f4048cdc8ee6e0fddf0e494c?page=1&searchText=”mathias%20k.%20rasmussen”

    PS 2.

    Så hu Solveig, (som døde for drøye ti år siden).

    Hu har muligens ikke gifta seg, men istedet blitt boende, sammen med faren.

    (For det er ikke så lett å finne mora, (Kitty Rasmussen), i Oslo Adressebok.

    For å si det sånn.

    Så mora har muligens dødd ung, eller skilt seg.

    Hm).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    ‘Kitty’ ble visst etterhvert skrevet ‘Ketty’, kan det virke som, (fra Aftenposten 13. juni 1975):

    ketty

    PS 4.
    Mer om Christell sin reservemor Solveig sin far, (fra Norske Skibsførere 1935 – 1953):

    far til reserve

    https://www.warsailors.com/singleships/graciosa.html

    PS 6.

    Solveig sin mor døde i 1978, (fra Aftenposten 16. desember 1978):

    solveig mor

    PS 7.

    Det hendte at min far, noen ganger, (på 80-tallet), besøkte Solveig, i Oslo.

    (Husker jeg).

    Og det var vel også sånn, at han overnatta.

    (Noe sånt).

    Så det er mulig at min far, ikke var fornøyd, med kun å ha Christell sin mor Haldis.

    Min far ville også ha Solveig, (selv om hu hadde en stygg/ekkel dobbelthake blant annet), kunne det virke som.

    (Noe sånt).

    Og det hendte visst også, at Christell sin far Oddbjørn, (som måtte i fengsel, for å ha revet av Christell sin mor armen, (mer eller mindre), på slutten av 70-tallet).

    Han Oddbjørn Humblen, var også noen ganger på besøk, hos Solveig, (på 80-tallet), sånn som jeg husker det.

    (For det var sånn, at jeg noen ganger var med, (min far og Haldis), for å hente Christell.

    Når hu hadde vært på besøk, hos sin ‘reserve-mor’ Solveig, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Faren til Solveig ble visst alvorlig såret, (under Bombay-eksplosjonen, i 1944):

    alvorlig skadet

    https://www.nb.no/items/093454ed9f6b1ff025641cdceac73923?page=175&searchText=”kaptein%20mathias%20rasmussen”

    PS 9.

    I PS 5, så står det, at Solveig sin far, gikk bort til det norske skipet Belray.

    For å bli bandasjert.

    Så kineserne var kanskje verre såret, enn faren til Solveig.

    (Som ihvertfall klarte å gå litt rundt.

    Før han ble kjørt til sykehuset.

    For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Min stesøster Christell, har forresten muligens, opplevd noe av det samme, som faren til Solveig.

    For jeg husker at på midten av 90-tallet, så mente min lillesøster Pia, at jeg/vi burde feire jul, sammen med min fars nye familie, i Drammen.

    Og da overnatta jeg hos Christell, (og hennes venninne Hege Snoghøj f. Lund), husker jeg.

    Og det var i Konnerudgata.

    Og der smalt det fælt, i en MC-krig, noen år seinere.

    Men dette har jeg ikke snakket med Christell om.

    Så jeg veit ikke om hu var hjemme da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook

    hauge 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    hauge 2