Stikkord: Hm
-
Jeg sendte en e-post til Morgenbladet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Varsel om fornyelseErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 11:40Til: Morgenbladet Elektronisk <abo@morgenbladet.no>Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,jeg mener at denne skal være avbestilt.Erik Ribsskogtor. 9. nov. 2023 kl. 11:20 skrev Morgenbladet Elektronisk <abo@morgenbladet.no>:Hei ERIK.Det er snart på tide å fornye tid abonnement hos Morgenbladet.Om en uke vil ditt kort belastes for neste periode av Morgenbladet digital.Mvh Morgenbladet -
Mer fra Bærum
På torsdag 9. mars, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.Da jeg bodde i Liverpool sentrum.
(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
Så jobba jeg først for Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign.
Og så jobba jeg for Packaging Europe.
(Mens jeg drev med arbeidssak mot Bertelsmann, osv.).
Og den Packaging Europe-jobben (som jeg dreiv med hjemmefra) var et prosjekt.
Så når det prosjektet var ferdig, så var jeg arbeidsledig.
Og dette var på slutten av 2008.
Så det var midt under finanskrisen.
(For å si det sånn).Så da var det ikke så lett å finne seg en ny jobb (for nordmenn) i Liverpool.
Men the Jobcenter betalte for tannlege-tjenester.
Så når jeg fikk tannpine (var det vel) så dro jeg til en tannlege i Walton (hvor jeg bodde fra 2005 til 2006).
Og så satt de inn en gull-krone, i en jeksel (på den engelske staten sin regning).
Og i våres (10-15 år seinere) så falt den krona ut.
Og da hadde jeg lest om Gullbrev, et eller annet sted.
Så jeg tenkte at jeg sender inn gullkrona, til Gullbrev.
For da finner jeg ut, hva det var, som jeg har hatt i kjeften.
For ei resepsjons-dame der (hos tannlegen i Walton) gjorde et poeng av, at det ikke var ‘precious’ gold.
Så da lurte jeg på om det var noe tull, som de hadde satt inn, i kjeften min.
Så da sendte jeg den gull-krona til Gullbrev.
Og de svarte, at tanna ikke var gull.
Men det var et lignende materiale (palladium) som var mer verdt en gull.
Og da ville ikke Gullbrev betale.
Og de forlangte at jeg skulle betale retur-frakt.
Og der står den saken enda.
Så jeg har blitt ranet av Gullbrev (må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.Her er mer om dette:
PS 4.PS 5.Jeg har ikke handla så mye på Rema, under pandemien.For det har hendt et par ganger (før pandemien) at jeg har kommet hjem fra Rema Signaturgården, med kjøttvarer (som ferdige kjøttkaker) som har vært oppbevart for varmt (i butikken).
Sånn at maten har vært uspiselig.
(Og så har jeg ikke sett det, før jeg kom hjem.
For før jeg ble sosial-klient.
Så pleide jeg å lage biff og kjøttdeig-retter (når jeg skulle ha ordentlig middag).
Så jeg er vant til å studere/se an rått kjøtt litt (når jeg handler).
(For ICA Tveita (hvor jeg noen ganger handla, siden at det var på vei hjem fra jobb, og de pleide å ‘tapetserte’ hele t-bane-stasjonen med tilbudsplakater) hadde et display, med brosjyrer, fra blant annet Opplysningskontoret for kjøtt).Men ikke ferdig-stekt kjøtt.(For å si det sånn).Så hva det skal bety, at Rema sine handlevogner har mobil-holdere.
Det stusset jeg litt ved.
(Må jeg si).De burde kanskje hatt et klistremerke (eller noe lignende) på handlevogna, som forklarte opplegget.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:
PS 7.Det var forresten sånn, at da det var min tur i posten.Så la post-dama (ei fra Vietnam) en svær pakke, opp på disken.
Selv om jeg ikke skulle hente en pakke.
(For å si det sånn).
Så det var litt merkelig/besynderlig.
(Må man vel si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:
PS 9.En annen grunn til at jeg ikke liker å handle, i denne Rema-butikken.Det er at de har slibrige homser liksom, i kassa der.
Kassamennene sier alltid: ‘Ha det godt’ til mannfolka.
Og så sier de: ‘Ha det bra’ til kvinnfolka.
Det er som at Rema ansetter folk på homse-klubber.(Må man vel nesten si).Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.PS 11.Extra Bekkestua Nord (den på Coop Torget-senteret) har også noe ‘ræl’ på handlevogna, men det er vel holdere for sånne håndscannere, som OBS Løren pleide å ha, rundt 2016:
PS 12.Rema Signaturgården er pilot-butikk for Skann og Betal (så kundene der, er noen slags forsøkskaniner, må man vel si):
PS 13.Rema har skrevet nettsiden overfor, i hui og hast (kan det virke som).
For det står: Per nå kjører vi pilot på Skann og Betal i disse butikkene få utvalgte butikker.
Så de burde kanskje ha kvalitetssikret/ISO-sertifisert rutinene, når det gjelder nettstedet sitt.(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.Som jeg har blogget om tidligere.
Så er det også sånn (noe jeg fant ut under pandemien) at Vinmonopolet Bekkestua, kaller seg: ‘Pilot-pol’.
Og så er Rema-butikken på Bekkestua, en pilot-Rema.
(Som man kan se, i PS 12).
Så man må vel nesten si, at Bekkestua, er et slags ‘pilot-sted’.Selv om dette (pilot-butikk) ikke er noe jeg har hørt om tidligere.
(Før jeg dro på Vinmonopolet Bekkestua, under pandemien.
For å si det sånn).Så dette med ‘pilot-butikk’ er kanskje noe de har fra Øst-Europa (eller noe lignende).
(Kan man vel kanskje lure på).
Og at de bruker et sted sine innbyggere som forsøks-kaniner.
Istedet for å betale folk, for å teste disse nyvinningene, i test-butikker.
(Som del av markedsundersøkelser.Eller noe lignende).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg sendte en e-post til Morrow Bank
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Varsel om oppsigelse – Komplett BankErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2023 kl. 18:50Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>Kopi: post <post@finanstilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, christen.sveaas@kistefos.no, post <post@finkn.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, info@kistefos.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, postmottak@sivilombudet.noHei,jeg ba om å få svar fra en overordnet (daglig leder).Jeg kan ikke se at det har skjedd.Så det må jeg klage på.Vennligst send dette til daglig leder nå.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det er også sånn, at dere dramatiserer/krise-maksimerer/hetser, på sjølve fakturaen (vil jeg si).Jeg har forklart at jeg utsetter betalingene noen dager, på grunn av det med strøm-støtten.Og dere lager så mye drama ut av dette, at det er en skam.(Vil jeg si).Dette er teksten fra fakturaen (denne måneden):‘Varsel om oppsigelse – Handlekonto Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp og hele utestående saldo forfaller til betaling. Vi gjør oppmerksom på at for lite innbetalinger på tidligere fakturaer har medført at dine delbetalingsavtaler har opphørt. Ved retur gjør vi oppmerksom på at du fremdeles er ansvarlig for å betale fakturaen i sin helhet. Etter gjennomført retur vil overskytende beløp tilbakeføres din konto’.PS 2.Dere har heller ikke svart angående problemet med kundekontroll-menyen deres.Den nekter å la meg trykke: ‘Neste’.Og dette er noe dere forlanger at man må gjøre.Det står (i Deres mail fra 3. november):‘Vi trenger å innhente oppdatert informasjon om degHei, Erik Løvenbalk RibsskogI henhold til hvitvaskingsloven er vi som bank pålagt å ha oppdatert og riktig informasjon om deg som kunde. Vi må blant annet kjenne til formålet med kundeforholdet og vite hvordan du som kunde skal benytte våre produkter og tjenester.Det er nå på tide å oppdatere informasjonen vi har om deg. Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er korrekt.Logg deg inn på Min Side for å oppdatere din informasjon, det tar bare noen minutter’.Skjerpings!tir. 7. nov. 2023 kl. 14:59 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:Hei,Vi har ikke mulighet til å endre forfallsdato. Du kan forholde deg til forfallsdato på dine faktura. Du har tidligere fått informasjon om dette via e-post fra oss.Denne måneden gjenstår det å innbetale 185,00 kr innen forfallsdato 20.11.23.Videre vil du som vanlig motta ny faktura noen dager etter månedsskiftet, og du kan deretter betale med en gang du mottar fakturaen. Du kan betale så fort du mottar fakturaen, det er ikke nødvendig å vente til forfallsdato.Hvis du ikke betaler resten av terminbeløpet denne måneden (185,00 kr) innen 20.11.23 vil du motta et purregebyr neste måned på 35,00 kr. Da vil både denne månedens resterende terminbeløp og neste terminbeløp være til forfall 20.12.23.Dersom du ikke er fornøyd med svaret du har mottatt fra oss har du rett til å få saken din prøvd hos Finansklagenemnda (FnKN).Ha en fin dag videre.Med vennlig hilsen,JensKunderådgiverMorrow Bank ASAPostboks 448 / 1327 LysakerTelefon: +47 21 00 74 50Kundeservice@morrowbank.com————— Original Message —————From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]Sent: 06.11.2023 23:10To: kundeservice@morrowbank.comCc: post@finanstilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; hrwuk@hrw.org; christen.sveaas@kistefos.no; post@finkn.no; eian@eianadvokat.no; info@kistefos.no; amnestyis@amnesty.org; postmottak@sivilombudet.noSubject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett BankHei,som jeg tidligere har informert dere om, så begynte jeg å betale regningene i begynnelsen av måneden, etter at strøm-støtten sluttet i våres.(For da fikk jeg pengene litt seinere, fra Nav).Så jeg har sendt dere 179 kroner, den 2. november.Så jeg lurer på om dere tuller litt.Når dere liksom ikke har fått med dere dette, den 6. november.Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det er også sånn, at den kundetiltak-interface-løsningen deres (på deres nettsted) ikke virker.(Dere sendte meg en mail om dette (at jeg måtte fylle ut et online-skjema) for noen dager siden).Skjerpings!man. 6. nov. 2023 kl. 10:07 skrev Morrow Bank ASA <noreply@morrowbank.com>:Morrow BankVARSEL OM OPPSIGELSEHANDLEKONTOVi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.Utestående saldo:kr 4 614,59Minstebeløp å betale:kr 364,00Forfallsdato:17.11.2023Innbetales til konto:6032.05.02112KID:(Sensurert av johncons-blogg)NB! Din neste faktura vil sendes fra Morrow Bank, og vil ha helt nytt design, ny KID- og kontonummer. Informasjon om hvorfor, kan du lese på Informasjon til deg med Handlekonto.Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.KundeserviceKundeserviceDu kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.Morrow Bank© Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801Ref: 49fea00e-04a9-4d97-9393-16a2d9f49fa5ref:!00D0N01MgD8.!500P603KFly:ref -
Mer fra Nokia-mobilen
PS.Her er mer om dette:
PS 5.Og enda enda enda mer om dette:
PS 6.Jeg så den andre meldingen først.
(På grunn av telefon-terror, osv.
Så pleier jeg ikke å ha på lyden på mobilen.
For å si det sånn).
Og da lurte jeg først på, om dette var noe fra min onkel Håkon (eller om han kaller seg Haakon nå) i Sande.
Så jeg lurte først på om dette var noe med arv eller dødsfall (eller noe lignende) i slekta.(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en e-post til Morrow Bank
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Varsel om oppsigelse – Komplett BankErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. november 2023 kl. 23:10Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>Kopi: post <post@finkn.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak@sivilombudet.no, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.noHei,som jeg tidligere har informert dere om, så begynte jeg å betale regningene i begynnelsen av måneden, etter at strøm-støtten sluttet i våres.(For da fikk jeg pengene litt seinere, fra Nav).Så jeg har sendt dere 179 kroner, den 2. november.Så jeg lurer på om dere tuller litt.Når dere liksom ikke har fått med dere dette, den 6. november.Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det er også sånn, at den kundetiltak-interface-løsningen deres (på deres nettsted) ikke virker.(Dere sendte meg en mail om dette (at jeg måtte fylle ut et online-skjema) for noen dager siden).Skjerpings!man. 6. nov. 2023 kl. 10:07 skrev Morrow Bank ASA <noreply@morrowbank.com>:Morrow BankVARSEL OM OPPSIGELSEHANDLEKONTOVi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.Utestående saldo:kr 4 614,59Minstebeløp å betale:kr 364,00Forfallsdato:17.11.2023Innbetales til konto:6032.05.02112KID:(Sensurert av johncons-blogg)NB! Din neste faktura vil sendes fra Morrow Bank, og vil ha helt nytt design, ny KID- og kontonummer. Informasjon om hvorfor, kan du lese på Informasjon til deg med Handlekonto.Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.KundeserviceKundeserviceDu kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.Morrow Bank© Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801Ref: 49fea00e-04a9-4d97-9393-16a2d9f49fa5 -
Min bonusbror Jan ‘Kjærlighetsdoktoren’ Snoghøj sin datter Tiril (som jeg aldri har møtt) er visst fengselsbetjent. (Fra Bygdeposten 31. oktober 2023)
PS.På den tida jeg bodde i Liverpool sentrum.
(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).Så var det sånn (husker jeg) at Tiril sitt hår, hadde sin egen Facebook-konto.
(Noe sånt).
Og hvis man skal se på håret.
Så er det vel bare min lillesøster Pia (i slekta) som har en lignende hår-type.
(Nemlig krøllete brunt hår.For å si det sånn).Tiril ligner ikke på sin mor Nina Mikkelsen (som er blond, og har rett hår).
(Ihvertfall ikke når det gjelder håret.
For å si det sånn).
Men at min lillesøster Pia, har en hemmelig datter, med sin ti år eldre bonusbror/stebror Jan.
Det høres litt rart ut, det og.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.Tiril er visst født, i februar 1992.
Og i januar 1992.
Så var jeg i Magne Winnem sin bursdag, på Lambertseter.
Og den bursdags-festen.
(Det var Magne Winnem, Tim Jonassen, Knut Mørk, Elin Winnem og en Unge Høyre-leder.Og muligens Andre Willassen).Vi dro en tur på byen.
Og i Karl Johan, så møtte vi Pia (som tagg penger, i lag med en yngre kar (som muligens kan ha vært min yngre halvbror Axel, har jeg seinere tenkt)).
Og da var vel ikke Pia på tjukka.
(Sånn som jeg husker det).
Så da er nok ikke Tiril Pia sin datter.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok ikke det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.Det kan jo forresten ha vært sånn.
At Pia trengte lommepenger.(Sommeren 1991.
På den tida hu flytta til Oslo (uten artium) for å jobbe og bo i Røyken-bohem-bofellesskap).
Og så har hu solgt et av eggene sine, til Jan.Og så har Jan putta det egget inni Nina Mikkelsen.
Selv om det vel høres rimelig rart ut.
(For å si det sånn).Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Hva ville Orwell ha ment om dette. Hm
PS 2.Jeg har tidligere lurt på, hva bestemor Ågot mente, da hu prata om svarteboka (en gang) på 80-tallet.
Og da var det sånn, at jeg kontaktet Engleskolen (til prinsesse Märtha og de) om dette (husker jeg).
(Siden at de visst kan snakke med de døde.
Ettersom jeg har forstått det).
Men de har ikke svart meg.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Mer om tullet til Morrow:
PS 4.Morrow har også en bug der, for den ‘Neste’-knappen virker ikke:
Jeg lurer på om det her er hu Sara fra Min Bok 5 (som muligens er venninne med Marion Ravn). Fra Romerikes Blad 19. desember 2002
https://www.nb.no/items/7591a63295f492889b61555aa99eb78b?page=47&searchText=%22sara%20adelheid%22~1PS.Han Gaute Skjegstad (fra bildet overfor) er ihvertfall Posegodt-kunde.(For å si det sånn).Så sånn er det.Bare noe jeg tenkte på.Med hilsenErik Ribsskoghttps://johncons-blogg.net/2014/09/enda-mer-om-posegodt.htmlPS 3.
Det lukter kanskje litt Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen (Lørenskogs video/film-baron, som jeg har kalt han på bloggen) av disse Lørenskog-folka/film-frikene.
Hm.
Så sånn er muligens det
Bare noe jeg tenkte på.Men men.
Jeg sendte en e-post til Twitter/X
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Mer informasjon om rapporten din.Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. oktober 2023 kl. 06:30Til: Twitter <notify@twitter.com>Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak@sivilombudet.no, jwales@wikimedia.org, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>Hei,nå som dere har fått nye eiere og nytt navn.Så kan dere kanskje sjekke om dette bryter X sine regler.Erik RibsskogPS.Denne personen (Jeblad) er en norsk Wiki-admin.Og han er som Stalin (eller noe).Han skriver (til en person) at jeg burde blitt sletta fra nettet.Og han skriver til andre folk, og liksom skal advare mot meg (på en slags Stasi-måte, må man vel si).For å oppsummere klagen.PS 2.Denne Wiki-admin-en har lagt meg for hat (virker det som).Hver gang noen prøver å opprette en Wiki-side om meg, så sletter Jeblad siden.(Sånn som jeg har forstått det).Og de beskytter også en admin som kalles Flums (Ansgar Gabrielsen sin sønn) som trakasserte meg, på sjølve Wikipedia, da jeg prøvde å bidra der.PS 3.Flums har sendt meg Wiki-mailer (av en eller annen grunn) hvor det står at Jeblad er på et kjempe-sensitivt Wiki-forum som heter OTRS.Og Jeblad er også veldig opptatt av mitt forhold til forskjellige fjerne slektninger, og skal liksom inn mellom meg og disse slektningene, og komme med sine klamme/svette formaninger, osv.Jeblad er muligens en nerde-type/incel, som alltid holder med kvinnfolka, i sånne saker (for da tror han, at han får draget).Noe sånt.Jeg mener ihvertfall at Wiki-adminer ikke har så mye mellom meg og mine slektninger å gjøre (selv om de er fjerne).Wikipedia burde heller skaffe seg mer profesjonelle admin-er, vil jeg si.Og at han får holde på med dritten sin, på Twitter/X, må jeg klage på.Skjerpings!fre. 3. feb. 2023 kl. 21:25 skrev Twitter <notify@twitter.com>:TwitterHei,Vi har gjennomgått opplysningene vi har tilgang til, og har funnet at jeblad ikke har brutt sikkerhetsreglene. Det er kanskje ikke svaret du håpet på. Hvis den aktuelle kontoen bryter reglene i fremtiden, får du beskjed.Du kan blokkere kontoen. Da kan brukeren ikke følge deg, se Twitter-meldingene dine eller sende deg meldinger.Rapporter som denne hjelper oss med å håndheve reglene, så vi gjennomgår alltid både rapportene og hvordan vi håndhever reglene. Fortsett gjerne å sende flere rapporter hvis du oppdager noe som kan være brudd på reglene.Her er en oppsummering av hva sikkerhetsreglene sier ikke er lov på Twitter.Trussel om vold mot en person eller gruppe menneskerForherligelse av voldTrakassering av noen eller å oppfordre andre til detteØnske om skade på noenFremming av vold eller trusler mot eller trakassering av andre på grunn av identiteten deres (f.eks. rase eller kjønn)Fremming av eller oppfordring til selvmord eller selvskadingBilder eller videoer som viser seksuell voldSeksuell utnyttelse av barnTrussel eller fremming av terrorisme eller voldelig ekstremismeVi er ikke perfekte, så hvis du mener vi har gjort en feil, kan du sende en rapport igjen.Vennlig hilsen,Twitter




























