Stikkord: Hm
-
Denne kampen går på TV3+. Men VG tusker/fusker og skriver noe helt annet. Og sånn var det hele tida under pandemien og, at man ikke kunne stole på VG Live sin TV-informasjon
PS.VG vil kanskje at folk heller skal lese avisa enn å se på TV.
Og så lurer de folk til å gå glipp av fotballkamper (når de kommer på gratis-kanaler) da.(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.PS 2.Nå er det kanskje ikke for å være slemme, at VG surrer sånn.Men sist jeg sjekka, så var VG Norges største avis.
Så da burde man vel kunne forlange mer av de, enn av ‘Dølaposten’, liksom.
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.Og når det gjelder VG sin TV-guide, så står det ikke hva som er på TV nå (klokka 0.30) kun hva som er neste program (eller hva som er neste program etter det igjen):
-
Mer fra Facebook
Dette er dødsannonsen til min danske oldemor (Karen Margrethe Heegaard f. Nyholm) sin fetter Vagn Aage Fog sin kone Kathrine Fog f. Abild. (Fra Aftenposten 21. august 1991)
https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/40866/11/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=%22kathrine+fog%22 (bak betalingsmur)PS.Hu Fredrikke-Louise Young f. Fog, som visst arvet masse eiendom i Sørøst-Asia (fra den danske kongen Frederik IX).
Hu blir her bare kalt: ‘Søster’.
(Hu ble forresten kalt: ‘Freddy’, i en annen dødsannonse, som jeg har blogget om tidligere.Så hu bytta/bytter navn hele tida.
Kan det virke som).
Så det må nok sies å være noe tull/surr.
(Noe sånt).Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Av barnebarna, så lurer jeg på.Om Jeanette, Christopher, Evelyn og Erik er Søster/Freddy/Fredrikke-Louise og Merwyn sine.(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Her kan man se dødsannonsen til min danske oldemor (Karen Margrethe Heegaard f. Nyholm) sin fetter Vagn Aage Fog. (Fra Aftenposten 24. mars 1965)
https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/26192/14/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=%22vagn+aage+fog%22 (bak betalingsmur)PS.I bisettelsen, så ble visst sangen: ‘Norge, mitt Norge’ fremført (av sangeren Olav Werner).
Noe som kanskje var litt rart.
Siden at min oldemors fetter var dansk, han jobbet mye med skogbruk i Sørøst-Asia og datteren (Fredrikke-Louise Young f. Fog) var gift med en brite.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg oppdaterte om min mors britiske firemenning (Erik John Clive Young) på irc-kanalen #USA på undernet. Og da tok det bare noen sekunder, så ble jeg kicket/bannet der og
[06:25.42] <usa42m> u also sho.. always the best in all ways. 🙂[06:26.01] <usa42m> so u can still tickle in a nice way. 😀[06:26.50] <+DJ^Shoshana> hehehehe[06:27.25] * DJ^Shoshana goes back to tickling you… cause its fun[06:27.38] <usa42m> hahahah as if[06:27.54] <usa42m> but im sure u not find the right spot. 😀[06:28.06] <+DJ^Shoshana> yeah but its fun to try[06:28.20] <usa42m> hahhaha ut we both know.[06:28.26] <+DJ^Shoshana> lol[06:28.38] <usa42m> sho your such a tease!!![06:28.58] <+DJ^Shoshana> me….. now would i do a thing like that[06:29.29] <usa42m> hmmm.. im thinking… yes you would[06:29.51] <+DJ^Shoshana> what can i say :))[06:30.15] <usa42m> absolutely nothing!!![06:30.22] <+DJ^Shoshana> hehehe[06:30.34] <usa42m> ut the hehehe says it all. 😛[06:30.38] <usa42m> but[06:31.00] <john_cons> my late mothers fourth-cousin (erik john clive young from surrey in the uk) claimes to be related to us presidents washington, bush and kennedy and that shell brunei has ripped him off to do with royalties from a large oil-field inherited by his mother[06:31.10] <john_cons> +https://www.facebook.com/usembassybsb/photos/charg%C3%A9-daffaires-emily-fleckner-planted-a-sapling-along-with-forestry-officer-ra/4149415371756499/?paipv=0&eav=AfYe_HL-aezhqgbgSbBCL18OwY3lPkuevkerHaFm3kbWBM283U-g6A07Z1xdf9Qo5Bo&_rdr,[06:31.30] * X sets mode +b *!*@77.16.60.177 for #usaPS.Her er mer om dette:
[06:31.30] * You were kicked from #usa by X ((yoshi) please drive thru [id: 4667])Enda mer fra irc
PS.Så begynner disse chav-ene (eller hva man skal kalle de) på denne kanalen også:
[15:41.14] * You were kicked from #england by X ((dertygerty) you learnt nothing from your ban in another cha)Jeg oppdaterte på Instagram om Thomas Seltzer sitt pisspreik om meg (må man vel kalle det)
PS.Det er forresten sånn.At Thomas Seltzer sin medsammensvorne, når det gjaldt å prate dritt om meg, på TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012.Nemlig Jenny Skavlan.
Hu har visst hatt et slags sammenbrudd.(Leste jeg tilfeldigvis om, i en nettavis).
Og det er visst sånn, at hu ikke har orka, å svare på Facebook-meldinger (og brev osv.) på år og dag.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
https://www.facebook.com/erik.ribsskog/posts/pfbid0EpN5hQQtHjdpLDWo9mNZo9vjvbD1JPqf6Y1wjvFw1Tvi7k8muvxEmGRTigzY3LCtlPS 4.
Thomas Seltzer var kjent for å bruke feminin sminke og sjømanns-uniform/matrosdress, når han var med i bandet Turboneger (som ble kalt Turbonegro i utlandet):
PS 5.Man kan kanskje si, at Turboneger/Turbonegro er en slags ‘homse-versjon’ av bandet Kiss.
Og på begynnelsen av 80-tallet, så hadde jeg to kamerater, som het Petter og Christian Grønli.
Og de digga Kiss (husker jeg).
Men min raggar-far (og hans yngre bror Håkon) hadde da allerede ‘hypet’ band/artister som Elvis, Beatles og Beach Boys.
Så jeg syntes nok at Kiss (med all den sminken sin) ble litt barnslig.
(For å si det sånn).
Så jeg ble aldri en Kiss-fan.
(Selv om Christian skrøyt av at Gene Simmons (var det vel) hadde så lang tunge.
Husker jeg.
Men det ble også som noe kjedelig (syntes jeg).
For jeg hadde rekt tunge, på en rar/morsom måte (sånn at en gammel dame (muligens moren til Anette Bøe) ble sur/støtt, og jeg fikk kjeft av min mor) inne på varemagasinet Albert Bøe i Larvik, da jeg var 4-5 år gammel.For å si det sånn.Men dette (at jeg selv hadde rekt tunge en gang) fortalte jeg ikke om til Christian (og Petter) husker jeg.
Det fantes vel mer normale/voksne ting å snakke om.
Tenkte vel jeg).
Så da Turboneger aka. ‘Homse-Kiss’ dukka opp, 10-20 år seinere.Så syntes jeg nok ikke, at det bandet var så spennende.
Så jeg ble aldri en Turboneger-fan heller.
(Jeg tenkte nok bare, at: ‘Hva er dette for noe dritt’.
Hvis det stod om Turboneger på musikk-sidene i avisene.
Eller hvis de var på TV eller radio.
For å si det sånn).
Så da Thomas Seltzer prata dritt/piss om meg, i TV-programmet Tweet4Tweet i 2012.
Så visste jeg ikke hvem han var.
(Siden at jeg hadde bodd i England siden 2004.
Og da fikk jeg med meg så mye norsk TV (annet enn at jeg så ‘Ut i vår hage’ på Nett-TV (eller om det var på PirateBay)).
For å si det sånn).
Så da fikk jeg litt sjokk.
Da denne for meg ukjente filuren, var så besatt av meg, at han gjorde meg til noe slags ‘særoppgave-tema’ i hans gjeste-del, av Jenny Skavland sitt TV-program.
(For å si det sånn).Så man kan jo kanskje lure litt, på Thomas Seltzer.
Er han virkelig så betatt/besatt av bloggen min.
Eller er det bare noe kødd, fra en gammel blitzer/pønker (som visst Thomas Seltzer er).
Hm.Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Thomas Seltzer klarer heller ikke, å komme helt rundt bloggen min osv., i det TV-programmet.
(Må jeg si).
Han nevner ikke rettighetssakene og arbeidssakene mine, osv.
(Og det gjør han heller ikke, i boka si.
Han prøver bare å drite meg ut.
Må man vel si).
Så det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Det var kanskje derfor, at Jenny Skavlan også begynte å prate dritt om meg (i det nevnte TV-programmet).
Fordi at Thomas Seltzer sin ‘særoppgave’ om meg, ikke var helt på topp.
Så derfor skjønte kanskje ikke Jenny Skavlan poenget.
(At bloggen egentlig er om rettighetssaker, osv.
For å si det sånn).
Og så begynte hu også å prate dritt (uten å sette seg noe mer inn i dette).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Nå har jo Twitter bytta navn til X.
Og en tweet blir visst nå kalt: ‘Post’.
Så sjølve program-navnet (‘Tweet4Tweet’) er jo nå utdatert.
Så dette TV-programmet må vel muligens nå sies, å være noe for skraphaugen (som de sa i gamle dager).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.Det er også sånn, at hu kjente ‘sinna-bloggersken’ Linnea Myhre.
Hu hadde en fugl som het Twitter.(Det var om henne i nettavisene (Dagbladet.no) noen måneder/år etter at jeg selv begynte å blogge.
Selv om bloggen hennes vel var mest om den nevnte fuglen, osv.For å si det sånn).Så hu blir kanskje også litt dumma ut, av dette, at Twitter har bytta navn.Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Anette Bøe og de (som min mor visst kjente) hadde hushjelp i huset, da Anette var liten (fra Østlands-Posten 22. april 1964):
https://www.nb.no/items/1146931b6b9b54889e3fbbbb299670f4?page=7&searchText=%22Sophus%20Bugges%20vei%201%22PS 11.
Her er mer om dette (fra Østlands-Posten 1. juli 2002):
























