johncons

Stikkord: Hm

  • Som jeg har skrevet om i Min Bok 5, så har min yngre halvbror Axel muligens jobbet sammen med Breivik



    https://johncons.net/minbok5_jub.pdf

    PS.

    Noen ganger lurer jeg også på, om det kan ha vært Axel, som har fått Breivik til å klikke.

    For det var sånn (på begynnelsen av 90-tallet osv.) at Axel noen ganger minnet meg om min tidligere uvenn Geir Arne ‘Geri’ Jørgensen (husker jeg).

    Og han kunne være veldig irriterende (i klasserommet osv.).

    (På 70/80-tallet.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Axel (og Breivik) har visst jobba for Telia:



  • Amazon driver og crawler min tidligere backup-blogg (erikribsskog.blogspot.com). Noe sånt




    PS.

    Denne bloggen (erikribsskog.blogspot.com) var vel en backup-blogg, som jeg startet, før Google-kontoene sin tid.

    For da ga dette mer mening.

    (At jeg hadde en backup-blogg (som jeg eksporterte johncons-blogg til nå og da) på en annen Blogger-konto).

    Men så ble alt fra Google hivd sammen, i en smørje, som heter Google-konto (Google Account).

    Og jeg vet at man kan ha flere Google-kontoer.

    Men det hjelper ikke.

    For Google/Blogger tillater en, å eksportere store blogger.

    Men de tillater ikke folk, å importere store blogger.

    Så jeg får ikke til, å lage et mirror av bloggen min lenger, innen ‘Google-systemet’.

    (For å si det sånn).

    Og dette funker heller ikke, på WordPress.

    WordPress tillater en ikke, å importere så store blogger, til en vanlig WordPress-blogg.

    (Av en eller annen grunn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg har nokså nylig funnet ut, at det er noe som heter Squarespace.

    Og til dem så går det visst an, å eksportere store Blogger-blogger.

    Men det koster skjorta.

    (Må man vel si).

    Men det er mulig at jeg tester ut dette mer seinere.

    (Og ser an hvordan resultatet blir.

    Når man eksporterer bloggen.

    For å si det sånn).

    Og jeg har også en huskelapp her, hvor det står: ‘Free WordPress hosting service’.

    Og det er et sted man kan ha en stor blogg gratis, da.

    (For å si det sånn).

    Så jeg har tenkt å se mer på dette seinere.

    Og finne ut om hvordan jeg igjen (eventuelt) kan ha en mirror/backup-versjon, av bloggen, på nettet.

    Jeg har jo masse sikkerhetskopier av bloggen (blant annet på johncons-web).

    Så det skal være mulig, å sette opp bloggen på nytt, fra de backup/XML-filene.

    Det er det nok flere måter, å ordne.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:



    https://johncons.net/sikkerhetskopier.html

    PS 4.

    Jeg burde kanskje ha lagt ut en nyere sikkerhetskopi.

    Nå har jeg drevet mye med bøker (Min Bok-bøkene sine jubileumsutgaver) i det siste.

    Så jeg lurer på om jeg gjør meg ferdig med Min Bok 6 (til høsten).

    Og så kan jeg kanskje ta meg en ‘bok-pause’.

    Og så se litt på nettstedet, og oppdatere det litt mer (med en nyere sikkerhetskopi osv.).

    Og jeg har også fått meg Instragram-konto, ganske nylig.

    Og den har jeg ikke linket til enda, fra nettstedet.

    Så jeg burde kanskje oppdatert ‘Lenker’-siden også.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg lurte på hvorfor jeg ikke har vært på undernet (på irc) på en stund

    Session Start: søn. jun 18 12:27:55 2023
    Session Ident: #london
    [00:27.55] * RangerBobVa (~brian@RangerBobVA.users.undernet.org) has joined channel #london
    [01:06.05] * RangerBobVa (~brian@RangerBobVA.users.undernet.org) Quit (Quit: Leaving)
    [01:41.33] * Peter41 (~Peter@33b698af.skybroadband.com) has joined channel #london
    [01:51.14] * Peter41 (~Peter@33b698af.skybroadband.com) has left #london ()
    [02:00.51] * Sherlock (~Genome@PREDAT0R.users.undernet.org) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [02:16.05] * Lucky_Pig (oink@SilentFury.users.undernet.org) has left #london ()
    [02:16.11] * X sets mode +l 37 for #london
    [03:35.20] * KittyKat (uid443558@Mysteriousgi.users.undernet.org) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [03:38.52] * Madel (uid33965@2a03:5180:f:2::84ad) has joined channel #london
    [04:37.29] * Madel (uid33965@2a03:5180:f:2::84ad) has left #london ()
    [05:44.53] * LiNkS^ (~links@links.users.undernet.org) has joined channel #london
    [06:58.03] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [07:05.32] * LAchattie-40 (~androirc@45.48.49.207) has joined channel #london
    [07:09.28] * Fade2Black (uid365259@5.254.36.62) has joined channel #london
    [07:38.49] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) has joined channel #london
    [07:38.49] * X sets mode +l 39 for #london
    [07:48.04] * LiNkS^ (~links@links.users.undernet.org) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [08:16.18] * Sherlock (~Genome@37.46.113.211) has joined channel #london
    [08:45.38] * LAchattie-40 (~androirc@45.48.49.207) Quit (Quit: AndroIRC – Android IRC Client ( +http://www.androirc.com, ))
    [08:49.39] * fandango (~words@choosey.users.undernet.org) has joined channel #london
    [08:57.04] * Fade2Black (uid365259@5.254.36.62) Quit (Quit)
    [09:18.44] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) Quit (Read error: EOF from client)
    [09:18.44] * X sets mode +l 37 for #london
    [09:51.16] * Fade2Black (uid365259@uxbridge.irccloud.com) has joined channel #london
    [10:01.26] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) has joined channel #london
    [10:01.34] * X sets mode +l 39 for #london
    [10:18.10] * X changes topic to: (name) Welcome to #London! Happy Father’s Day! Join us on Discord! +https://discord.gg/bNDKxRRR, Happy Holiday weekend!
    [10:37.31] * duck (duck@duck.it-ss.be) Quit (Registered)
    [10:37.31] * duck (duck@DonaldDuck.users.undernet.org) has joined channel #london
    [10:40.03] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [10:42.35] * Fade2Black (uid365259@uxbridge.irccloud.com) Quit (Quit)
    [10:42.54] * X sets mode +l 37 for #london
    [10:54.22] * razkies (~biblia@180.190.193.231) has joined channel #london
    [10:55.56] <razkies> if you can feed the 6 billion people no bible..hunger spiritually.. than keep denying the bible preachers on it with money.. Luke 10:7
    [10:56.34] <razkies> send to watchtower bible new york, branches
    [11:05.05] * LrdH26 (~LrdH@136.54.35.211) has joined channel #london
    [11:05.39] * X sets mode +l 39 for #london
    [11:06.44] * LrdH2 (~LrdH@136.54.39.172) Quit (Read error: Operation timed out)
    [11:06.45] * LrdH26 is now known as LrdH2
    [11:09.03] * razkies (~biblia@180.190.193.231) Quit (Quit)
    [11:09.10] * X sets mode +l 37 for #london
    [11:23.44] * fionaukfem (~fionaukfe@146.70.179.55) has joined channel #london
    [11:32.24] * fionaukfem (~fionaukfe@146.70.179.55) Quit (Quit: Igloo IRC: +https://iglooirc.com),
    [12:26.52] * Bathsheba (uid603330@ulonerijak.users.undernet.org) has joined channel #london
    [12:27.04] * Bathsheba (uid603330@ulonerijak.users.undernet.org) has left #london ()
    [12:30.18] * Old-HaRrY (uid415716@id-415716.helmsley.irccloud.com) has joined channel #london
    [12:31.27] * giorgos_ (~gg@athedsl-4381807.home.otenet.gr) has joined channel #london
    [12:31.37] * X sets mode +l 39 for #london
    [12:50.25] <nuke> g’mornin
    [13:05.02] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) has joined channel #london
    [13:24.04] * FootMassurUK (~Smiley@cpc98366-croy25-2-0-cust480.19-2.cable.virginm.net) has joined channel #london
    [13:24.19] * X sets mode +l 41 for #london
    [13:24.23] <@}P{> Hello
    [13:31.38] * KittyKat (uid443558@id-443558.hampstead.irccloud.com) has joined channel #london
    [13:32.03] * KittyKat (uid443558@id-443558.hampstead.irccloud.com) Quit (Registered)
    [13:32.03] * KittyKat (uid443558@Mysteriousgi.users.undernet.org) has joined channel #london
    [14:47.26] * Ganni32m (uid593096@id-593096.tinside.irccloud.com) has joined channel #london
    [14:47.44] * X sets mode +l 43 for #london
    [14:56.07] * ThePrompt (~Genome@37.46.113.217) has joined channel #london
    [15:00.14] * Sherlock (~Genome@37.46.113.211) Quit (Ping timeout)
    [15:15.47] * casseynaomi (~androirc@136.158.50.168) Quit (Quit: AndroIRC – Android IRC Client ( +http://www.androirc.com, ))
    [15:47.32] * ThePrompt is now known as Sherlock
    [15:47.40] * Sherlock (~Genome@37.46.113.217) Quit (Registered)
    [15:47.40] * Sherlock (~Genome@PREDAT0R.users.undernet.org) has joined channel #london
    [16:06.38] * Dunstan (~abbott@181.215.25.58) has joined channel #london
    [16:14.55] * Ural (~kvirc@94.41.102.17.dynamic.ufanet.ru) has joined channel #london
    [16:20.13] * KittyKat (uid443558@Mysteriousgi.users.undernet.org) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [16:50.20] * FootMassurUK (~Smiley@cpc98366-croy25-2-0-cust480.19-2.cable.virginm.net) Quit (Quit)
    [17:15.14] * Ural (~kvirc@94.41.102.17.dynamic.ufanet.ru) Quit (Quit: Manĝaĵo, ripozo kaj distro per aŭtomatigo – jen la revo de la homaro!)
    [17:15.34] * X sets mode +l 41 for #london
    [17:40.11] * KittyKat (uid443558@id-443558.hampstead.irccloud.com) has joined channel #london
    [17:40.27] * KittyKat (uid443558@id-443558.hampstead.irccloud.com) Quit (Registered)
    [17:40.27] * KittyKat (uid443558@Mysteriousgi.users.undernet.org) has joined channel #london
    [18:16.13] * Ganni32m (uid593096@id-593096.tinside.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [18:29.14] * Old-HaRrY (uid415716@id-415716.helmsley.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [18:45.04] * Dunstan (~abbott@181.215.25.58) Quit (Read error: EOF from client)
    [18:45.24] * X sets mode +l 39 for #london
    [18:55.44] * LrdH2 (~LrdH@136.54.35.211) Quit (Quit: The Lounge – +https://thelounge.chat),
    [18:56.50] * LrdH2 (~LrdH@136.54.35.211) has joined channel #london
    [18:58.59] * RangerBobVa (~brian@RangerBobVA.users.undernet.org) has joined channel #london
    [19:27.51] * RangerBobVa (~brian@RangerBobVA.users.undernet.org) Quit (Quit: Leaving)
    [19:31.23] * Ganni32m (uid593096@id-593096.tinside.irccloud.com) has joined channel #london
    [19:32.52] * Fade2Black (uid365259@uxbridge.irccloud.com) has joined channel #london
    [19:32.54] * X sets mode +l 41 for #london
    [19:38.58] * RangerBobVa (~brian@RangerBobVA.users.undernet.org) has joined channel #london
    [19:53.27] * lexie-f_ (uid598807@id-598807.lymington.irccloud.com) has joined channel #london
    [19:53.35] * X sets mode +l 43 for #london
    [20:27.10] * giorgos_ (~gg@athedsl-4381807.home.otenet.gr) Quit (Ping timeout)
    [20:28.32] * dravine (~dravine@208-103-128-141.res.trstrm.net) has joined channel #london
    [20:33.10] * krunk (~dravine@208-103-128-141.res.trstrm.net) Quit (Ping timeout)
    [20:54.53] * Sherlock (~Genome@PREDAT0R.users.undernet.org) Quit (Read error: EOF from client)
    [20:55.04] * X sets mode +l 41 for #london
    [20:55.08] * Sherlock (~Genome@37.46.113.217) has joined channel #london
    [20:57.40] * RangerBobVa (~brian@RangerBobVA.users.undernet.org) Quit (Quit: Leaving)
    [21:01.15] * Bathsheba- (uid603330@ulonerijak.users.undernet.org) has joined channel #london
    [21:02.09] * M38-4cpl (webchat@cpc97576-walt24-2-0-cust143.13-2.cable.virginm.net) has joined channel #london
    [21:02.34] * X sets mode +l 43 for #london
    [21:15.24] * Bathsheba- (uid603330@ulonerijak.users.undernet.org) has left #london ()
    [21:41.37] * giorgos_ (~gg@athedsl-4381807.home.otenet.gr) has joined channel #london
    [21:44.15] * Fade2Black (uid365259@uxbridge.irccloud.com) Quit (Quit)
    [22:33.59] * You have joined #london
    [22:33.59] Topic: (name) Welcome to #London! Happy Father’s Day! Join us on Discord! +https://discord.gg/bNDKxRRR, Happy Holiday weekend!
    [22:33.59] Channel Topic Set by: X on 08:18 18.06.2023
    [22:34.01] * X sets mode +b *!~IceChat95@77.16.78.61.tmi.telenormobil.no for #london

    PS.

    Her er mer om dette:

    [22:34.01] * You were kicked from #london by X ((EasyObserver) Troll…not welcome here!)

  • Mer fra irc




    PS.

    Jeg kikket litt i irc-loggene mine, for å prøve å skjønne hvem denne emu163 egentlig er, og det er en merkelig skrue (må man vel si):

  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Enda mer om dette:

  • Jeg sendte en e-post til Telia

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Faktura fra Telia
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. juni 2023 kl. 04:39
    Til: “faktura-telia@telia.no” <faktura-telia@telia.no>
    Kopi: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, allison.kirkby@teliacompany.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, Abuse <abuse@telia.com>, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, irene.krohn@teliacompany.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
    Hei,
    jeg viser til min mail fra 5. juni.
    Der forklarer jeg at jeg synes at det blir feil å betale noe mer til Telia.
    Det er fordi at jeg har sendt dere mange mailer om identitetstyveri, til deres abuse-mail-adresse.
    Og de har ikke svart engang.
    Og ettersom jeg har forstått det, så var det en tjeneste som var inkludert i abonnementet.
    Så derfor har jeg betalt for en tjeneste, som jeg ikke har fått.
    Og det blir feil, synes jeg.
    Og så sender dere meg en ny regning, på to purre-gebyr (selv om jeg hele tiden har holdt dere oppdatert, i mailer, om dette abonnementet).
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Som sagt så har jeg vokst opp på samme sted (Sand/Berger) som deres direktør Kaalen.
    Så dere får hilse han, og si, at dere ikke må surre så mye med regningene.
    Selv om jeg husker lillesøstera hans best.
    Jeg dro på utestedet Snorre, i Oslo, på nyttårsaften i 1994 (det var en medsoldat, under førstegangstjenesten (Erik Solberg fra Aurskog) som hypet dette stedet).
    Og da lurer jeg på om jeg møtte deres direktør Kaalen og lillesøster.
    For jeg satt i baren (jeg skulle bare ha et sted å gjøre av meg (på nyttårsaften) for jeg hadde blitt forfremmet til assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde, og det var fra 1. januar, så det var nok det jeg tenkte mest på).
    Og plutselig så var det sånn, at ei ung og sprek blondine, satt seg på fanget mitt (og ble sittende der, ganske lenge).
    Og det har jeg lurt på om kan ha vært Ann-Sofie Kaalen (men at jeg ikke kjente hu igjen).
    Og så var det kanskje broren (deres direktør Pål Rune Kaalen) som satt noen meter lenger bort, langs den samme bardisken.
    Eller om det var noen som ligna.
    Dere får be dem om å slutte å surre, ihvertfall.
    Skjerpings!
    søn. 11. juni 2023 kl. 20:46 skrev faktura-telia@telia.no <faktura-telia@telia.no>:
    Hei,
     
    Her finner du de viktigste fakturadetaljene for siste periode:
     
    KID:
    112200514
    Fakturanummer:
    INV0191836350
    Fakturadato:
    11.06.23
    Betalingsfrist:
    28.06.23
    Å betale:
    76,68
    Kontonummer:
    6005 06 72525
     
    Med Telia-appen og på www.telia.no/min-side/ kan du til enhver tid få oversikt over ditt abonnement.
     
    Dersom du ikke har opprettet eFaktura anbefaler vi deg å gjøre dette.
     
    Lurer du på noe om fakturaen, kan du se i vedlegget eller finne svar på www.telia.no/faktura.
     
    Hilsen oss i Telia

    PS.

    Hu ‘Snorre-blondina’ (fra nyttårsaften 1994).

    Det kan kanskje ha vært hu Heidi ‘Barbie’ Bentzen (tenker jeg nå).

    For min yngre halvbror Axel.

    Han ville en gang at jeg skulle møte disse, på nettopp utestedet Snorre (på vei hjem fra jobb, som assisterende butikksjef på Rimi Bjørndal) et par år seinere.

    Og en annen gang.

    (I 1997 eller 1998).

    Så ville Axel, at jeg skulle møte dem, på McDonalds, på Aker Brygge.

    Og på vei derfra.

    Så begynte plutselig ‘Barbie-Heidi’ å klikke, som f*en.

    Hu rabla fælt (og fikk raseriutbrudd) da.

    (For å si det sånn).

    Etter at hu hadde sagt (inne på McDonalds) at: ‘Fanta er ekkelt’ (en brus som min yngre stesøster Christell er så glad i) blant annet (mens hu hadde noen rare regnbuehinner, eller hva det heter, som var litt sånn ‘albino-aktige’ ytterst).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Hvis man ser for seg hu til venstre (Heide Beate ‘Barbie’ Bentzen) med party-kjole osv., skoleåret etter, så kan det kanskje ha vært henne (fra Akershus Amtstidende 5. april 1994):



    https://www.nb.no/items/770b53a6a7ce2c4e4f4562650c66aaa0?page=23&searchText=%22heidi%20beate%20bentzen%22

    PS 3.

    I artikkelen overfor, så står det om ferje-folk osv., i Drøbak, for hundre år siden (i 1994).

    Og da lurte jeg nesten på, om det stod noe, om min tipptippoldefar Sander Madsen.

    For han dreiv visst med noe lignende.

    (Han var ihvertfall en matros fra Filtvedt.

    Som ligger rett over fjorden fra Drøbak.

    For å si det sånn).

    Og jeg mener at Axel sa (da han ble sammen med ‘Barbie-Heidi’) at hu var fra Son.

    Så det at hu er fra Drøbak.

    Det er nytt for meg.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Mer om Barbie-Heidi (fra ‘Min Bok 5’):



    https://johncons.net/minbok5_jub.pdf

    PS 6.

    Det er mulig at Barbie-Heidi og de.

    Flytta fra Drøbak til Son.

    I 1995 (eller noe).

    Og så ble Axel sammen med henne, i 1996 eller 1997.

    (Noe sånt).

    Det var visst sånn (mener jeg at Axel sa).

    At Axel sin chilenske kamerat Marioano (fra Furuset) pleide å kjøre Axel, til Son (for å møte Barbie-Heidi).

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Jeg mener forresten å huske.

    At min tipptippoldefar Sander Madsen hadde direkte forfedre, som bodde på Frogn/Drøbak-sida av Oslofjorden.

    Så kanskje Barbie-Heidi og jeg er i slekt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:



  • Mer fra Facebook



    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Enda mer om dette:




    PS 3.

    Og enda mer om dette:

  • Min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard sin bror Asbjørn Dørumsgaard/Dørumsgard sin dikting, ble visst til og med godkjent av nazistene under krigen (selv om han vel seinere ble kalt bolsjevik)



    https://no.wikipedia.org/wiki/Kultur-_og_folkeopplysningsdepartementet

    PS 2.

    Det er mulig at Kultur- og folkeopplysningsdepartementet sitt bibliotek, kun var for nazister.

    (Og at de hadde bøkene der, for å sjekke om det stod noe galt i dem (eller noe lignende).

    Hm).

    Og at vanlige folk ikke fikk lov til å lese, de bøkene som fantes der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Propagandaministeren (må man vel muligens kalle han) døde i en ulykke (sammen med sin kone) og han fikk da skryt for å ha opprettet biblioteket nevnt overfor (fra Lofotposten 27. oktober 1942):



    https://www.nb.no/items/c82c7bce0f5c94525253ba68d3c5f4a9?page=0&searchText=%22folkeopplysningsdepartementet%20sentralbibliotek%22~5

    PS 4.

    I sin siste tale så forbannet Lunde demokratiet, forfallet og jødiske seksualprofeter som underviste ungdommen i umoral (også fra Lofotposten 27. oktober 1942):



    (Samme link som overfor).
  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Enda mer om dette:





    PS 3.

    Den som var rådgiver/oppdragsgiver (på papiret) for det kryssord-programmet.

    (Selv om det var min ide (og alt mulig).

    Men ifølge prosjektfaget (O39/49) sin beskrivelse, så måtte man ha en formell oppdragsgiver, da.

    For å si det sånn).

    Det var NHI-rektor Ole Øren.

    Og han er nå kanskje mest kjent, for å ha spylt hvalrossen Freya (ifjor sommer) når han skulle ut og ro.

    (Det var kanskje denne episoden, som gjorde hvalrossen Freya så slem, at den begynte å drepe svaner, osv.

    Har jeg tenkt.

    Sånn at de tilslutt måtte drepe Freya.

    For å si det sånn).

    Og nå har de visst lagd en skulptur, som forestiller hvalrossen Freya.

    Og den statuen er kanskje litt kjedelig.

    Men hva om de hadde hatt en statue, av Ole Øren, ved siden av.

    Som spylte Freya (mens han svinget seg fra side til side) med en vannslange.

    Sånn at det hele ble som en slags fontene.

    Hadde ikke det vært mer artig.

    (Tenkte jeg nå).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Ole Øren/Freya-fontena kan forresten godt være sånn.

    At den er drevet av miljøvennlig sol-energi.
    (Eller noe lignende).

    Og at den samtidig fungerer, som et slags renseanlegg/kalkingsanlegg, for deler av Indre Oslofjord.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Nå mener kanskje noen, at det blir vanskelig, å inkludere et sånt renseanlegg/kalkingsanlegg, i en sånn fontene.

    Men da kan man kanskje si, som Stoltenberg vel sa, da vi skulle lage gasskraftverk.

    At det ble vår månelanding.

    Og da kan man kanskje si, at en sånn Ole Øren-statue/fontene, blir vår Mars-landing.

    (Noe sånt).

    Da gir kanskje skeptikerne seg litt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.