https://data.brreg.no/enhetsregisteret/oppslag/enheter/930526487
Stikkord: Hm
-
Marius Müller er med i Min Bok 5
https://johncons.net/minbok5_jub.pdfPS.
Det var også sånn, at Autopulver-vokalist Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, var min studiekamerat (i to år) på HiO IU:
(Samme link som overfor).PS 2.
Marius Müller kan forresten ha vært en fjern slektning.
For jeg har noen danske Müller-forfedre (min mormor var danskfødt) på MyHeritage.
(Og de var vel skreddere (eller noe lignende) i København.
Noe sånt).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.Den nederste boksen på dette bildet, er min danskfødte mormor (Ingeborg Ribsskog f. Heegaard) og den øverste er hennes direkte forfar Jørgen Müller:
https://www.myheritage.no/relationship-diagram-67419522/ribsskog#1000003-1500961PS 4.
Marius Müller var visst egentlig fra slekten Griff-Müller (så han var kanskje litt sur, på folk (som meg) som stammet fra den ‘ekte’ Müller-slekten):
https://no.wikipedia.org/wiki/Marius_M%C3%BCllerPS 5.
Det er forresten mulig, at Marius Müller ikke bodde på Bjørndal.
Men at han bare var innom Rimi Bjørndal (en dag/kveld det var stille).
(Av en eller annen grunn).
Og det var ikke sånn, at Marius Müller lurte på, om det var mulig å få jobb der.
(For å si det sånn).
Men jeg lurer på om det var sånn, at han skrøyt litt av butikken, og sa at den var bra/grei.
(Noe sånt).
Og det var vel sånn, at Marius Müller var der, i lag med dama si.
(Må det vel ha vært).Og så stakk hu bort til kassene, litt før han.
(Var det vel).
Og jeg ante ikke at han kunden, var Marius Müller.
Men butikksjefen sin sønn Thomas Kvehaugen (som nettopp hadde kommet tilbake fra FN-tjeneste i Libanon, og så begynt å jobbe i butikken).
Han gikk bort til meg, og hvisket/tisket noen halvkvedede viser, om Marius Müller, da.
Han sa vel noe sånt som: ‘Marius Müller Erik, ikke dårlig’.(Noe sånt).Thomas Kvehaugen mente kanskje at jeg kjente Marius Müller, da.Men det gjorde jeg ikke.
Jeg bare prøvde å gjøre jobben min bra (sånn at jeg gjorde min del ihvertfall, når det gjaldt å få butikken bra).
Og at kundene da ble fornøyd.
Det var vel det som var poenget.
(For å si det sånn).
Men det var ikke så vanlig, at kundene, begynte å ‘skråle’ om, at de likte butikken.
Men det kunne skje, da.
(For å si det sånn).
Men de fleste kundene pleide ikke, å si sin mening, i butikken.
Vi lærte på et butikkleder-kurs (på Rimi sitt hovedkontor på Sinsen (som nå er revet)).
At kun en av ti kunder klager i butikken.
(De fleste sier bare fra, til sine slektninger/bekjente hjemme.
Lærte vi).
Og det er vel sånn, at enda færre skryter, hvis de er fornøyde.
Så litt rar, var denne skrytinga, fra Marius Müller.
(Må man vel si).
Vi kunne se på omsetnings-statistikken (blant annet) om kundene var fornøyde (og handlet mye).
Så det var ikke sånn at vi butikk-lederne dreiv og maste på kundene, om hva de syntes, om butikken.
Kundene fikk handle i fred.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Når jeg tenker på det nå, så lurer jeg på om Marius Müller kan ha vært han, som banka opp min yngre fetter Ove.
Mens vi venta på nattbussen (bak Stortinget) etter at vi (min lillesøster Pia, min yngre kusine Lene, min yngre fetter Tommy, Ove og jeg) hadde vært på utestedet Marylin, under et søskenbarn-treff, hjemme hos meg (og Pia) på Ungbo Skansen Terrasse, sommeren 1994.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
https://johncons.net/minbok4_jub.pdfPS 8.
Noen måneder/år før, at Ove fikk bank (mens vi venta på nattbussen).
Så så jeg, at han Kenneth fra Høybråten (som var på samme skift, på Matland/OBS Triaden, som Knut Hauge, Lene fra Rælingen, Brit Gagnås, Elin Gagnås og meg).
Han fikk skåret opp trynet (var det vel) på det samme stedet (der nattbussene stopper/stoppa, bak Stortinget).
(Jeg så ikke sjølve skjæringa.
Men Kenneth løp gjennom nattbussen, mens det rant blod fra trynet hans (eller noe lignende).
Mens en nokså lav kar, løp etter han (gjennom bussen).
Etter at Kenneth først (kanskje et kvarter tidligere) hadde stått i døra til nattbussen (og hengt) uten å klare å snakke noe særlig vel (siden at han var drita full).
Det var sånn, at Kenneth hadde fått sparken, fra Matland/OBS Triaden, for å ha drevet med svindel/underslag, med oppgjørsposene (han førte opp mindre penger, enn han hadde slått inn (og brukte visst opp pengene, på bingo osv.)).
Så Kenneth var litt ‘spedalsk’ liksom, for oss Matland/OBS Triaden-folka (etter dette).
Må man vel si.
Og Kenneth hadde ikke sagt hei (han så vel ikke, at jeg skulle på bussen, virka det som (han stod i flere minutter, og prata/krangla med sjåføren (eller om han var så full, at han ikke klarte å prate))).
Så jeg må innrømme, at jeg ikke reiste meg opp, og løp etter Kenneth og han andre.
Når de løp gjennom bussen.
Jeg var ganske tynn/spinkel, på den tida.
Og det er mulig at han edrue hadde kniv, eller noe lignende.
Noe sånt.
Og det var kjempemange andre folk der (det var en natt til søndag).
Sånn som jeg husker det).
Så jeg våkna ikke helt, av det med Ove.Siden at Ove ikke begynte å blø (eller noe lignende).(For å si det sånn).
Og det var også vanskelig for meg, å gjøre noe.Siden at Marius Müller var rimelig svær.
Og Ove gjorde ikke noe motstand selv.
Og Tommy, Lene og Pia, de bare stod der, noen meter unna.
Så de lot som at de ikke kjente Ove.
(Må man vel nesten si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Min tidligere stefar Arne Thomassen må vel muligens kalles konkursrytter (siden at han var medeier i så mange firmaer, som ‘hele tida’ gikk konkurs). Fra Norsk Lysningsblad 4. september 1987
PS.Diana er forresten mellomnavnet til Arne Thomassen sin samboer Mette Holter sin datter Kirsten Diana Ancona.(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Kirsten heter forresten Kirsten _Dianne_ Moen f. Ancona.
(Sjekka jeg på MyHeritage nå).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
I forbindelse med konkursene (var det vel antagelig) så flytta min tidligere stefar og de, fra Vestkanten (Parkveien og Røa) til Furuset (og der bor visst Kirsten enda (i ‘gettoen’, som hu kaller det, lenger ned i avis-artikkelen)):
https://www.nettavisen.no/nyheter/lar-seg-ikke-skremme-vekk/s/12-95-3422922995PS 4.
Jeg leide jo Kirstens gamle rom (i Høybråtenveien) på Furuset, studieåret 1990/91 (da jeg hadde et friår fra NHI).
(Det eneste som var på rommet, var en dobbeltseng og et nattbord (som begge var hvit-lakkerte (disse møblene var laget i noe slags solid treverk) og uten noe slitasje (som jeg kunne se)).
Og disse møblene fylte dette rommet nesten helt opp.Sånn som jeg husker det).
Det var egentlig min lillesøster Pia som skulle leie dette rommet.
Men hu var ikke ferdig med videregående i Drammen (hu var Russ 91) og bodde hos min farmor på Sand (et sted som egentlig var mitt ‘gromgutt-territorium’).
Så Kirstens mor Mette, lurte på om jeg ville leie rommet (istedet for Pia, som visst trakk seg fra avtalen).
Og som del av avtalen så skulle jeg også være en slags leksehjelp for min yngre halvbror Axel (som er født i 1978, og som på denne tida gikk på Bogstadveien spesialskole)).
Og en gang, det året jeg leide av Arne og Mette.
Så sa Mette Holter, at min tidligere stefar Arne Thomassen, hadde eiet en kakefabrikk, som lå et steinkast unna Triaden-senteret (på Rasta, i Lørenskog).
Men at noen svindlere nærmest, hadde lurt min tidligere stefar.
(Sånn at han måtte gi fra seg fabrikken).
Men dette har jeg ikke klart å finne noe om, mens jeg har drevet med slektsforskning, osv.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Det her er min tidligere kollega Knut Hauge, fra Matland/OBS Triaden. (Fra Akers Avis Groruddalen 27. juli 2001)
PS.Her er mer om dette:
PS 2.Knut Hauge og jeg jobba på samme skift (i et halvt år) på Matland/OBS Triaden.
(I kassa-avdelinga).Og vi pleide å prate om mye rart, de ukene (annenhver uke) som vi hadde tidlig-skift.
(For da pleide det å være ganske stille, på Matland/OBS Triaden.
Må jeg si.
Ihvertfall på mandag til torsdag.
For hypermarkedet var delvis sponset av Lørenskog kommune (noe jeg har blogget om tidligere).Og derfor var vi ofte for mange på jobb.
Må man vel si).
Men jeg kan ikke huske, at Knut Hauge nevnte Kredittkassen.
Hans samboer Lene (fra Rælingen) sa at de hadde blitt kjent, mens de gikk sammen på Danvik folkehøyskole i Drammen.
(Sånn som jeg husker det.
De studerte media-fag/radio-journalistikk.
Og de var veldig kritiske.
De pleide noen ganger å kjøre meg hjem etter jobb.
Og da hendte det at de skulle innom Lene sine foreldre (eller en butikk i Strømmen) først.
Og da hørte de/vi på Radio Nero (husker jeg).
Og Knut og Lene pleide å kritisere omtrent hvert ord de sa (i bilen).
For å si det sånn).Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.Det var vel forresten sånn, at Knut Hauge var sivil-arbeider/militær-nekter.
(Mener jeg å huske).Så det kan være at Kredittkassen-jobbinga var hans sivil-arbeider-jobb.
(Noe sånt).
For på den tida, så var det ikke så lett å slippe militæret.
(De fleste (eller ihvertfall ganske mange) måtte gjennom enten førstegangstjeneste eller sivilarbeider-tjeneste.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Nå har jeg bestilt mer nettsky-lagringsplass fra Google (sånn at det blir ‘årnings’ med mobilbilde-albumene, i månedene framover)
PS.Dette er ikke min hoved-Google-konto.(Hvor jeg har bloggen og mailene).
Men dette er en Google-konto, som jeg opprettet for Alacatel-mobilen (som jeg kjøpte på nettet under nedsteningen).
For Ruter har lagt ned sine billett-automater.
(Og firmaer har sluttet å bruke Download.com og Tucows.com.
For å legge ut sine data-programmer).
Så derfor måtte jeg ha en Google Play-konto.
(For å laste ned Ruter-appen, osv.).Men bloggen min er jo et slags livsverk (må man vel si) ved siden av bøkene mine, osv.Så derfor har jeg tenkt, at jeg bruker en egen Google-konto på mobilen.
Sånn at ikke bloggen blir sletta (for eksempel) hvis noen stjeler mobilen.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.Jeg laster også opp alle mobilbildene på min Flickr-konto.
(En konto som jeg har hatt, siden 2006 (den fulgte med mitt BT Broadband-abonnement).
Og som jeg begynte å bruke, i 2009 (var det vel)).Men Flickr mener at et av mine over 200.000 bilder, er litt på grensen.
Og derfor har de flagget kontoen min, som å være, på grensen.
Og da får man ikke lov å opprette album (for mobilbilder) osv.
Så jeg kan ikke bruke Flickr for mobilbilde-album lenger.
Så derfor må jeg også ha bildene på Google Foto (for å kunne linke til mobilbilde-albumene fra bloggen, sånn at bloggleserne kan se disse, uten behøve å opprette en Flickr-konto, for eksempel).
(For å si det sånn).Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det at Flickr mener at et av mine bilder er litt på grensen.
Det er en ting.
(Selv om jeg synes at det høres rart ut.
Må jeg si).
Men det værste er, at Flickr ikke vil fortelle meg, hvilket bilde det er, som de ikke liker.
Så jeg må da se gjennom mer enn 200.000 mobilbilder, for å prøve å skjønne, hvilket bilde det er, som Flickr ikke liker.
Og det blir jo, som en værre arbeidsoppgave, enn å finne nåla i høystakken.
(Må man vel si).
Så dette er tull fra Flickr.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Nå har jeg pastet inn de hundre siste kapitlene av Min Bok 5, så nå er den dokument/jubileums/backup-fila/boka mer eller mindre ferdig
PS.Det som er igjen nå.
Er at jeg må sjekke at det ikke mangler noen kapitler, for eksempel.Og så må jeg oppdatere forordet.
For det har nemlig skjedd tre ganger, at to Min Bok 5-kapitler, har fått samme kapittel-nummer (på bloggen).
(Nemlig kapittel 18, kapitell 120 og kapittel 243.
Er det vel).
Så jeg skal oppdatere om hvordan jeg har løst dette.
(I jubileums-utgaven).Og så skal jeg prøve å få lagt ut DOC-fil-utgaven (og PDF-fil-utgaven) på nettstedet mitt (johncons.net) iløpet av dagen.Og så linke til denne/disse filene, på bloggen.
(Før jeg etterhvert også lager egne nettsider, for denne boken, på johncons-web og mirror-nettstedet.
For å si det sånn).
Så sånn er det.Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.På skjermbildet øverst i bloggposten.
Så kan man også se, at jeg har hatt backup-versjoner, av Min Bok 1-5, på Scribd.
Men så er det sånn, at Scribd, har tulla, til den store gullmedaljen.
(De har latt noen (som har brukt navnet til en albansk mafialeder) kapre min Scribd-konto.
Og det er bare forbokstaven.
For å si det sånn).
Muligens på grunn av, at min danskfødte mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin grandtante Anna f. Nyholm sin ektemann (Magnus ‘Orienten-forsker’ Davidsen) har hatt en slags konflikt med Scribd-eier/grunnlegger Trip Adler sine russiske slektninger (som Davidsen hang ut som jøder, i noen brev til sin kone (min mormors grandtante) som nokså nylig har blitt publisert, i en slags forskningsoppgave, av noen for meg ukjente dansker).
(Noe jeg har blogget mer om, for ikke så mange dager siden.
For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her har jeg forklart om problemet med kapittel-numrene:
PS 4.Det var også sånn, at kapittel 232, liksom hadde prøvd, å snike seg unna.
Så boka ble på fire sider til.
(Etter at jeg fikk på plass dette kapittelet også.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
https://johncons.net/minbok5_jub.pdfPS 7.
Sophie fra Rimi Karlsrud, har jeg seinere funnet ut om at er tippoldedatter, av den kjente franske kunstneren Gauguin (fra ‘Min Bok 5’):
(Samme link som overfor).PS 8.
Det her har jeg lurt på, om kan ha vært hu Inga Marte Thorkildsen, et par år før hu ble kjent (fra ‘Min Bok 5’):
(Samme link som overfor).PS 9.
Det her lurer jeg på, om kan ha vært Marion Ravn, noen måneder før hu ble kjent (fra ‘Min Bok 5’):
(Samme link som overfor).PS 10.
Her kan man se Sophie Gauguin, cirka fem år etter at jeg møtte henne siste gang (på uventet vis) på So What (fra Aftenposten 12. februar 2003):
https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/91369/21/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=%22sophie+gauguin%22 (bak betalingsmur)PS 11.
Jeg er forresten i slekt med Holte/Ravn-slekten (i Danmark) gjennom Adeler (som forresten er en annen slekt enn Adler, som er nevnt overfor).
Så hvis hu fra PS 9 var Marion Ravn.
Så er kanskje det litt ‘merksnodig’.
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Når det gjelder det med Sophie Gauguin, i PS 7.
Så lurer jeg forresten på om det var sånn.
At både Sophie og jeg hadde kjøpt Zest (eller om det var Hooch).Og så gjorde Sophie et poeng av dette, overfor meg.
(Noe sånt).
Men jeg syntes nok, at det var litt snålt, at vi (Magne Winnem, Andre Willassen og jeg) liksom bumpa inn i Sophie, på So What (etter å ha hatt vorspiel hjemme hos meg, og etter at Magne og Andre nesten hadde rømt fra Head On, etter at jeg liksom hadde fått de smuglet inn der, på det som muligens var det kuleste utestedet i landet, på den tida).
Og Magne Winnem og Andre Willassen.
De hadde muligens ikke hørt om Hooch, osv.
For de leste muligens ikke Natt & Dag.
(Willassen bodde jo i Drammen.
Og Natt & Dag fantes muligens ikke der, i 1997.
For å si det sånn).Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her er mer om dette:
-
Og enda mer fra Bing Chat (GPT-4)
PS.Det står øverst på skjermbildet.
At: ‘Sørg for å sjekke fakta’.
Så det er menneskene som må sjekke fakta.
(Kan det virke som).
Så man kan lure på om det er chat-boten som tjener menneskene (eller omvendt).
(For å si det sånn).
Det kan virke som at poenget er å lære opp chat-boten.
Det å svare folk på det de lurer på, er visst ikke like viktig.(Kan det virke som).
Det er mye man kan finne ved et vanlig Google-søk, som Bing sin chat-robot ikke finner (av en eller annen grunn).
(Vil jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det er visst mye hemmelighold rundt denne chat-robot-teknologien (GPT-4):
https://www.vice.com/en/article/ak3w5a/openais-gpt-4-is-closed-source-and-shrouded-in-secrecyPS 3.
Ifjor var det visst en Google-ingeniør som mente at en lignende AI-chat-robot hadde blitt bevisst:
https://www.washingtonpost.com/technology/2022/06/11/google-ai-lamda-blake-lemoine/PS 4.
GPT-4 er visst kjent for å allerede ha lurt mennesker på en utspekulert måte:




























