johncons

Stikkord: Johan Diderik Beichmann (Min tante Ellen Savoldelli født Ribsskogs nye mann siden ca. 2007)

  • Tante Ellens ektemann, Diderik Beichmann, (eller om de har skilt seg nå), er visst ganske kjent nedover i Europa

    diderik beichmann

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om at eller flytta til norge

    https://johncons-blogg.net/2011/05/jeg-lurer-pa-om-min-kusine-rahel.html

    PS 2.

    Nå har visst tante Ellen flyttet tilbake til Sveits igjen, (ifølge min søster, Pia Ribsskog), etter å kun ha bodd i Norge, i 3-4 år vel.

    (Og mora hennes, (min mormor), Ingeborg Ribsskog, døde også, i løpet av disse få årene, som tante Ellen bodde i Norge

    Men men).

    Hm.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    ellen flyttet tilbake til sveits

    https://johncons-blogg.net/2011/01/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-min-sster_5964.html

  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jan 20, 2011 at 1:21 PM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>



    Hei,

    bestemor Ingeborg skrev at Ellen og Didrik Beichmann, forlovet/giftet seg, i hennes fødselsdag, i 2007, var det vel.
    Har Beichmann flyttet med Ellen til Sveits da.

    Har hun flyttet tilbake til Aesch?

    Hva er poenget med flytte først til Sveits, så til Norge, og så til Sveits igjen?

    Var dette for å tulle rundt bestemor Ingeborgs død?

    Hm.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/20 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Ellen bor i Sveits. Det er ikke jeg som

    har ansvar for dette, men jeg skal gi beskjed om hva du ønsker.

    Med vennlig hilsen

    Norsk Forbund for Utviklingshemmede (NFU)

    Pia Ribsskog

    pia@nfunorge.org

    www.nfunorge.org

    tlf: 22 39 60 50

    fax: 22 39 60 60




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2011 12:40

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    ok, det er kanskje de stolene og den lille sofaen som er barokkmøbler

    da.

    Og de er ihvertfall verdifulle.

    Fortsatt skjønner jeg ikke hvordan bestemor Ingeborg kunne ha ødelagt det

    bordet.

    Hvorfor svarer du ikke om tante Ellen, har det skjedd noe?

    Burde jeg være på vakt ovenfor henne?

    Jeg foreslår, angående tingene etter bestemor Ingeborg.

    At vi fyller ut alt vi vet om tingene, at de er etter baron Adeler eller

    Løvenbalk, (kanskje Ulving eller Martin eller Ellen vet).

    Og sender skjema for hvert maleri/møbel, (som er gamle), til Sothebys.

    (Det skjemaet jeg sendte deg.

    Fyll ut skjema veldig nøye, for briter er veldig med skjema, at man skriver med

    sort blekk og ikke utafor boksene på skjema.

    Og skriv alt dere vet om de forskjellige antikvitetene/mareriene).

    Så kan sikkert Sothebys gi råd, om hvordan dette kan fraktes til London, for

    auksjon.

    Hvis det er barokk-møbler, som du sier det er, samt malerier fra Højriis, så er

    det nesten museums-gjenstander, vil jeg si.

    Det kan bli vanskelig for oss, med forsikringer osv., vil jeg si.

    Vi burde selge ihvertfall møblene, synes jeg, og alt som er verdt over 100.000,

    fordi det kan bli stjålet, og folk blir nesten drept, noen ganger, hvis de eier

    verdifulle ting, i våre dager.

    Så det synes jeg, at vi burde sende sånne skjema til Sothebys, for de gamle

    tingene til bestemor Ingeborg.

    Send også kopier av alle skjemaene og fotografiene av antikivitetene, til alle

    arvingene.

    Så vet alle hva som skjer.

    Er det du som må ordne i dette?

    Hvorfor gjør ikke Ellen og Martin noe?

    Dette er jo helt håpløst, de løper fra ansvaret sitt.

    Dette kan være museums-gjenstander, hvis det er ting fra 1600-tallet osv., så

    vi har også et ansvar, vil jeg si, for å ta vare på disse tingene.

    Og ingen av oss er så rike, så jeg tror vi burde selge de mest

    verdifulle tingene.

    For man må ha penger til forsikring og alt sånt.

    Og det kan ha museums-verdi, en del av disse tingene, tror jeg.

    Det er ikke så artig, synes jeg, å ha alt for verdifulle ting, for da

    eies man liksom av tingene og.

    Mens penger kan man ha på en konto i banken.

    Sothebys kan nok hjelpe med transporten til England og, for jeg vet

    ikke mye om han Ulving i Tønsberg, men jeg tror det er smartere å selge det hos

    Sothebys, for da kan dansker og engelskmenn osv., også by. Sånn at vi da nok

    vil oppnå en bedre pris.

    Hva driver dere med i Norge, prøver dere å få meg til å miste kontrollen i

    England, er det derfor dere somler sånn med arv?

    Erik Ribsskog

    2011/1/20 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Det runde bordet var ikke noe gammelt

    bord, det var et bord som ble kjøpt nytt på 80 tallet.

    De andre møblene vet jeg ikke om var arvet

    eller kjøpt når de drev med antikvitetshandel.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2011 11:44

    Til: Pia Ribsskog

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    jeg synes du generaliserer litt nå Pia.

    Jeg skjønner at jeg sender veldig mange e-poster.

    Men jeg har drevet mye med slektsforskning osv., etter at jeg flykta til

    England, i 2005.

    Jeg søkte på barokk-møbler, på nettet, og fant noe fra 1700-tallet, som

    var verdt 20-30.000 euro.

    Så barokk-møbler er verdifulle.

    Selv om jeg ikke skjønner hvordan bestemor Ingeborg klarte å ødelegge det runde

    bordet, i 2001, var det vel.

    Har de barokk-møblene stått i Tornerose-tårnet på Højriis tror du, det

    runde bordet og det?

    Det er nok verdt mye penger.

    Jeg leste også på nettet at de tyske eierne prøvde å få tilbake møblene.

    Kanskje de er interessert i å kjøpe?

    Vi kunne jo fått det taksert av Sothebys og enten solgt det der, eller

    tilbudt det til eierne av Højriis.

    Tror du at Axel er autistisk forresten?

    Han har jo gått på spesialskole og Steiner-skole, uten å få diagnose, og lever

    i sin egen verden, og svarer ikke på mobil-oppkall osv.

    Du programmerte han jo, og sa sånn, rundt år 2000 vel, hjemme hos deg,

    i din andre bolig i Tromsøgata, og sa at 'Erik har jo bare en genser', til

    Axel.

    Noe som vel ikke var helt sant men.

    Hva var det om egentlig.

    Kunne du hørt med Ellen, om hvor mamma var i England, for det hadde

    vært artig å vite.

    Kanskje jeg kan dra å snakke med vertsfamilien hennes, og høre hvordan hun var,

    da hun bodde i England.

    Kanskje mora til Cecilie Hyde, eller Cecilie Hyde, (som du kutta ut sa

    du til meg og mora vår, fordi hun var forelska i deg), vet hvor muttern var i

    England, for mora til Cecilie Hyde, var jo venninna.

    Eventuelt om du veit navnet hennes, så kan jeg kontakte mora til

    Cecilie Hyde, eller prøve ihvertfall.

    Sorry at det blir mange e-poster, jeg har sendt så mye e-poster i det siste, i

    forbindelse med slektsforskning og blogg osv.

    Og jeg har vært mye på internett, på quiz-show osv., så jeg skriver fort her.

    Men du har jo ikke internett hjemme, så du skjønner kanskje ikke hva #quiz-show

    er.

    Men men, samme det.

    Hva er det du driver med på jobben, hos Norsk Forbund for

    Utvilkingshemmede da?

    Er du sentralborddame fortsatt, eller har du fått eget kontor?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/20 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Jeg vet ikke helt sikkert hvor hun var au pair, men jeg tror det var i

    Surrey, noe sted som heter det?

    Jeg vet nok ikke om noen som kan hjelpe deg med å grave opp det

    vikingskipet.

    Du spør om så mye, og samme hva jeg svarer så er du ikke fornøyd med

    svaret og kommer med så mange nye spørsmål, så det blir litt mye det her.

    Beklager at jeg ikke svarer på alt.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2011 21:34

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Fwd: Mer om Meme

    Dessuten Pia,

    du som er kommunist, hadde jeg nær sagt.

    Du har ihvertfall et sånt kommunist-nettverk, eller new age-nettverk,

    eller hva det er.

    Og du har jo også vært mye på Kongsgården, på Bygdøy, du pleide å gå

    dit, for du kjente noen gutter der, den første tida du bodde i Oslo, husker jeg

    du sa.

    Så du kjenner sikkert noen ute på Bygdøy, som kan få Vikingskipmuseet, til å

    hjelpe meg å grave opp et vikingskip, som jeg har funnet i England.

    Det er lengre enn den havseileren, som faren vår lagde på 80-tallet, hvis du

    husker den.

    Ihvertfall er det cirka like langt.

    Og det er klinkebygget da, så det er norrønt/norsk da.

    Det ligger under en pub, på the Wirral, på landsbygda, på den andre siden av

    the Mersey, hvor jeg pleier å dra, hvis jeg trenger frisk luft.

    Og det er vikinghavn, som heter Meols, hvor norske vikinger, mye de som først

    bodde i Dublin, pleide å være.

    Men britene skjønner seg ikke på vikingskip, og jeg har vært på

    vikingkonferanse her, og prata om det skipet, foran hundre briter cirka.

    Eller, jeg satt i salen da.

    For en brite jeg traff i Meols, fortalte meg om det vikingskipet da,

    som ligger under leire.

    Det trengs kunnskap om hvordan det skipet skal males, for at det skal holde

    seg, for britene tror at det vil bli ødelagt, med en gang det graves opp.

    Men i Norge så finnes det jo mange vikingskip i museer, så det er bare tull det

    britene sier, sånn som jeg kan forstå det.

    Det trengs også folk til å grave opp skipet da.

    (Men det kan også britene gjøre, hvis de får midler).

    Så jeg trenger hjelp fra vikingskipmuseet, tror jeg.

    Det kan også være snakk om å bygge et ganske lite vikingmuseum uti

    Meols der og, hvis jeg får tak i støtte.

    For jeg har prata med noen som jobber på den puben da, og synes at

    vikingskip er artig da.

    Spesielt nå som jeg har skjønt at jeg er etter Odin og Balder og Frigg osv.

    På forhånd takk for svar!

    Beklager at det blir mange e-poster.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19

    Subject: Fwd: Mer om Meme

    To: pia@nfunorge.org

    Hei,

    jeg driver jo også med slektsforskning osv., og også siden jeg bor i

    England.

    Så må jeg nesten spørre deg Pia, hvor var mamma au-pair i England.

    Vet du det?

    Eventuelt hos hvem og når?

    Jeg har jo bodd her i England, i 5-6 år nå, så jeg burde kanskje finne ut hvor

    muttern bodde, da hun var her i England.

    Sorry at det blir mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19

    Subject: Fwd: Mer om Meme

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19

    Subject: Fwd: Mer om Meme

    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Sorry jeg sendte det feil.

    Får så mye mail-bombing her.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19

    Subject: Fwd: Mer om Meme

    To: post.nord-trondelag@politiet.no

    Hei Pia,

    Sothebys gir gratis verdi-bedømmelse av antikviteter, etter fotografier:

    Det er vel dumt å selge sånne gamle ting.

    Men kanskje vi kan selge noe av det?

    Hun i gullrammen er jo etter Odin og Plantagenet og de gamle danske konger.

    Så det bildet kunne jeg godt tenke meg å hatt, som bor i England, hvor jo

    Plantagenet var konger.

    Men men.

    Men kan dere ikke gjøre det ordentlig da?

    Jeg leste om barokken på Wikipedia, og det er jo 1600-1700-tallet:

    Så de møblene må vel være verdt en formue.

    Mange av maleriene ser fine ut for meg og, et av Høyriis vel, og den hesten, og

    de med blomster på svart bakgrunn, fra Højriis, og det hjørneskapet.

    Dette er nok verdt en formue.

    Slutt å være som djeveldyrkere/illuminister nå da.

    Jeg har lest at Maren Gjedde, bestemor Ingeborgs oldemor, var etter Charlotte

    von Geldern, etter Simon von Geldern?, jødisk-aktig mystiker?

    Det er vel ikke noe heksekunst dette Pia?

    Dere får gjøre det ordentlig med arven nå.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19

    Subject: Re: Mer om Meme

    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei Pia,

    Martin har jo uføre-trygdet, grunnet psykiske problemer, har du sagt

    til meg.

    Også tar du han med på sånne ting.

    Og han er ikke normal i huet, hvis han tror han har rett på arv etter mora vår.

    Tror Martin at han er Karens sønn?

    Det er jo helt på trynet.

    Jeg har lurt på hvordan sinnsykdom mamma hadde, og har prøvd å få

    sykehuset i Tønsberg, til å sende journal, men de sier jeg må bevise hvem som

    var hennes nærmeste, av oss søskene.

    Noe rart synes jeg.

    Jeg synes også at mora vår så veldig fæl ut da hun døde.

    Hvordan hadde bestemor Ingeborg fått ødelagt det runde bordet, (i barokk), som

    du ba meg sette på igjen, til tante Ellens 50 årsdag, i Nevlunghavn, som var i

    2001?

    Jeg er ikke sikker på om jeg vil la arveoppgjøret etter bestemor

    Ingeborg, gå gjennom deg.

    Du er som en kriminell, synes jeg.

    Hvor holder tante Ellen til nå?

    Pia, du sa du ville ordne med gjelden min, i påsken 2005.

    Jeg flyktet til England, på 35 års dagen min, 25. juli 2005.

    Hvorfor brukte du så lang tid på å sende brev om fullmakt?

    Det virker veldig rart for meg.

    Jeg må si at det virker sannsynlig for meg, at du lyver, og dikter opp

    røverhistorier.

    Er det han i Fremskrittspartiet med lapp foran øyet, som får deg til å

    gjøre alt dette fæle.

    Jeg skrev e-post til han, og han sa at du ikke har jobbet i Tussebo Barnehage,

    på Slemdal, hvor jeg og Axel var med og besøkte deg en gang.

    I 1991 var det kanskje.

    Da du bodde i barnehagen vel.

    Mellom at du bodde i Røyken-bofelleskap i Dops gate og Christies gate.

    Jeg var på 22 årsdag hos Magne Winnem, i januar 1992.

    Og vi dro på byen.

    En leder i Unge Høyre og en regionssjef, eller noe, i Rimi, samt Tim Jonassen

    og Andre Willassen, fra russe-klassen min på Gjerde, samt Winnems kone nå, Elin

    Winnem, var med.

    I Karl Johan, så møtte vi deg, da du tvang han Glenn fra Røyken, (en med lyst

    hår, fra Dops-gate kollektivet deres vel), til å tigge penger, i en beholder av

    noe slag, i Karl Johan.

    Hva var dette om?

    Du gjorde at jeg mistet ansikt i Oslo, vil jeg si.

    Høyre-lederen og den høre butikk-lederen og Drammensfolka, bare stakk.

    Hva drev du med da Pia?

    Det var kanskje før du bodde i Dops gate at du bodde i den barnehagen igjen?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Mamma døde av kreft, hun var dødssyk og

    kunne ikke gå det var derfor hun satt i rullestol. Det var veldig trist alt

    sammen og en forferdelig tid, og det er tungt å tenke tilbake på det. Jeg husker

    ikke hvem som spurte om å hjelpe, men det var i hvert fall bra at Martin hjalp.

    Jeg hadde ingen erfaring med hvordan man ordner opp i dødsbo jeg heller.

    Det var vel ingen ordentlig fordeling den gangen, det innrømmer jeg, men det

    var mer sånn at jeg spurte om det var noe noen ville ha. Du sa du ville ha

    bøkene og det var bra, jeg vet ikke om Martin ble sur for det, det har jeg

    aldri hørt noe om. Axel ville ikke ha noe, jeg hadde ikke plass til noe særlig,

    men fikk en stol og ett bord. Smykkene var det ikke noe særlig igjen av, hun

    hadde vel solgt de. Sorry for at jeg sa noe om det med faren til Axel da, mente

    ikke å gjøre deg sint.

    Jeg sendte deg brev om fullmakt, men det

    er mulig at du hadde dratt før du fikk det.

    Grunnen til at jeg ikke svarer på alt er

    at du legger det på bloggen.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2011 10:24

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.

    Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.

    Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.

    Dette var dårlig planlagt, synes jeg.

    Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe

    etter mora vår.

    Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha

    valgt etter tur, hva vi ville ha.

    Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.

    Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle

    bøkene, etter mora vår.

    Så derfor var det dumt å ta med Martin.

    Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.

    Eller vi kunne ha leid en varebil.

    Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.

    Hadde du prata med han?

    Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var

    arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke

    kom fra.

    Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.

    En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen

    etter hun døde.

    Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen

    trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som

    jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok

    selvmord, i min journal.

    Hvorfor satt hun i rullestol?

    Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.

    Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.

    Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen

    Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.

    Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige

    famillien, til bestemor Ingeborg.

    De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.

    Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover

    osv.

    Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter

    Arne Thomassen.

    Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.

    Men men.

    Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens

    familie.

    Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.

    Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.

    Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og

    'Haldis-familien'.

    Jeg synes det er komplisert.

    Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.

    Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er

    nesten det samme som mitt navn.

    Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg

    innrømme).

    Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og,

    sånn som vi mer eller mindre får til nå.

    Men men.

    Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.

    Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.

    (At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).

    Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.

    Eller var det du som spurte Martin om hjelp?

    Hvis det er lov å spørre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Jeg mente barnefarens familie.

    Jeg kontaktet de inkassofirmaene og

    skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde

    fullmakt til å gjøre noe med det.

    Jeg sendte deg en fullmakt til signering,

    men du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England

    igjen, så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg

    kunne.

    Når mamma døde så var det ingen andre som

    viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen

    for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene,

    han hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut

    leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg

    er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig

    midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var

    ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 17:41

    Til: Pia Ribsskog

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle

    ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til

    det.

    Men men.

    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg

    av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans

    kone, har vært i Johanitterordenen.

    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og

    be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,

    hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron

    Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.

    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

    Nesen som sigøynere, noen av dere.

    Sender ikke regnskap på arv osv.

    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

    Men men.

    Du får ha mange takk for svar, uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om, det

    blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne ut

    av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men

    det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til

    deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele

    Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark

    eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du

    velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene

    som adelen hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.

    Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med

    han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut

    av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt

    du tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende

    tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.






  • Dette tullet som skjer rundt meg, det går nok tilbake til Haag-domstolen, og den dommen, som sa at Danmark skulle få hele Grønland

    tull med grønland

    http://www.indiana.edu/~librcsd/nt/db.cgi?db=ig&do=search_results&details=2&ID=692&ID-opt==

    PS.

    Man kan se at i den domstolen, i Haag, som dømte i favør Danmark.

    Så satt det to slektninger av meg.

    En Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var min danske tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, sin bror.

    Og min tante Ellen, som var oldebarn av Anders Gjedde Nyholm.

    Hun er nå gift/forlovet, med en Johan Didrik Beichmann, i Stavern.

    Og sannelig satt det ikke også en Beichmann, fra Norge, og dømte i favør Danmark, i Haag, i striden mellom Norge og Danmark, om Grønland.

    (Kan det ihvertfall se ut som, fra bildet ovenfor).

    Og min mormor fortalte meg, før hun døde, at min slektning, (som var en Ibsen-fan, og sikkert Norges-venn), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, døde like før, at de skulle stemme om Grønland.

    Så kanskje han Beichmann var med på leken da.

    At de helte litt gift i begeret til Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, (Ibsen-fanen).

    Og vips, så fikk de inn en ny danske der, som ikke var Norgesvenn.

    Så ble Grønland dansk.

    Var det dette som skjedde?

    Er det ikke litt rart at tante Ellen, flyttet til Norge, og ble sammen med en Beichmann.

    Når tante Ellens oldefars bror, satt sammen med en Beichmann, i Folkedomstolen i Haag.

    Er dette tilfeldig?

    Eller er det Beichmann som vil ha kontroll på Didrik Galtrup Gjedde Nyholm sine slektninger?

    Er det derfor de ikke sender meg arven min.

    For de vil at jeg skal miste kontroll, og ikke begynne å grave i dette?

    Jeg skriver nå denne bloggen på snart fjerde året.

    Og ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle nordmenn.

    De bare sitter på henda sine og leser bloggen, men dem gjør ikke noe.

    Ikke en sjel skriver i avisa, eller noenting.

    Så det er sånn at jeg nesten skammer meg litt, over å være fra Norge.

    Men men.

    Men det er kanskje noe greier som foregår, som jeg ikke vet om, som kan forklare denne handlingslammelsen, vil jeg vel kalle det, i Norge.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se det, at han danske slektningen min, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, var Ibsen-fan.

    (Han som døde like før han skulle ha vært med å dømme, i striden mellom Norge og Danmark, om Grønland.

    Men så ble det en annen danske, som ble med og dømte istedet, fortalte min mormor, Ingeborg Ribsskog meg, like før hun døde, ifjor sommer):

    fan av ibsen

    http://www.abebooks.co.uk/servlet/SearchResults?an=NYHOLM,+Gjedde+(1858-1931).

    PS 3.

    Og jeg fikk forresten memoarene/notatene, etter han slektningen min, den danske dommeren, i Folkedomstolen i Haag, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

    De fikk jeg av min mormor, Ingeborg Ribsskog, på slutten av 80-tallet, var det vel.

    Og de la jeg i en skuff, hos min farmor, Ågot Mogan Olsen.

    For jeg disponerte noen skuffer, i reolen, i huset hennes, fra tidlig på 80-tallet, da jeg gikk til henne og min farfars hus, hver dag etter skolen, for å spise middag, siden jeg bodde hos min far.

    Men de papirene de veit jeg ikke hvor er nå.

    For de har forsvunnet, mens jeg har studert i Oslo.

    Jeg bodde bare på hybler og et år leide jeg bare et rom, av min halvbror Axels foreldre, i Oslo.

    Så jeg tenkte at de papirene og fotografiene, som jeg fikk etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og min oldefar, den danske øverstkommanderende generalen, Anders Gjedde Nyholm.

    Jeg tenkte at det lå tryggest på Sand der, hos farmora mi, siden jeg f.eks. vel ikke hadde lås på det rommet jeg leide av faren og stemora til halvbroren min Axel, i Høybråtenveien, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    Men faren min, Arne Mogan Olsen, han ‘babla’ en gang, på begynnelsen av 90-tallet.

    Om at mormora mi, Ingeborg Ribsskog, hadde krevd å få tilbake de papirene.

    Og etter det, så har jeg ikke sett noe mer til de notatene/fotografiene.

    Så hva som egentlig skjedde med de, det vet jeg ikke.

    Men faren min ga det vel til mormora mi da, mest sannsynlig.

    (Uten at jeg skal si noe 100% sikkert).

    For hu mormora mi, Ingeborg fra Danmark, hu hadde visst mast noe forferdelig, om å få tilbake de notatene etc., da, som lå i en gammel, ganske fin, sort lærmappe.

    Jeg ga noen bilder av general Anders Gjedde Nyholm, til halvbroren min Axel, sommeren 1991, da han var med ut til Sand, på sommerferie.

    Men jeg lot resten ligge hos farmora mi da.

    For jeg var ikke så trygg på Axel liksom.

    Han kunne vel nesten vært troende til å ha rappa resten av de bildene og det, hvis jeg hadde tatt det med inn til Oslo.

    Han var jo født i 1978, så han var ikke fylt 13 år engang, den sommeren.

    Så sånn var det.

    Han maste seg også til noen mynter, som jeg hadde fått av farmora mi, på 80-tallet, masse gamle øre-mynter osv., 1-ører og 2-ører osv.

    Som lå i en rød blikk-‘safe’, som jeg hadde kjøpt i bokhandelen/lekebutikken, i Svelvik, på begynnelsen av 80-tallet.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Men dette var jo en gave til meg.

    Så hvis de fotografiene og notatene, er/var i boet etter bestemor Ingeborg, som døde ifjor sommer.

    Så er jo det egentlig min eiendom enda, mener jeg.

    For jeg ga det ikke tilbake til bestemor Ingeborg.

    Og det var jo en gave til meg så.

    Og man kan vel ikke bare ta tilbake en gave, sånn uten videre.

    Så da faren min nevnte denne masingen for meg, så svarte jeg ikke noe.

    For jeg ville gjerne helst ha beholdt de notatene til dommer Nyholm osv.

    For det var fra Egypt og sånn, så jeg såvidt.

    Men som man ser i PS-et ovenfor.

    Så hadde dommer Nyholm, en veldig sirlig håndskrift.

    Så jeg klarte ikke uten videre, å lese hva det stod.

    Det var nesten som en roman, vil jeg si.

    Uten at jeg engang begynte å lese.

    For da måtte jeg ha sittet et sted, i ro, med godt lys.

    Og jeg tror ikke at bestemor Ågot, farmora mi, var så glad i de notatene, etter min mors slektninger.

    Så jeg prøvde aldri egentlig, å begynne å lese på de, i stua der.

    For da hadde jeg nok blitt avbrutt av noe slags klaging kanskje.

    Det ble aldri sånn, at jeg fikk roen på meg, til å lese de notatene.

    Men jeg så på de, med nesten andakts-følelse, noen ganger.

    For det var en flott skinnperm/mappe, som de lå i.

    Og det så veldig spennede og ‘important’ ut da.

    (Men jeg ville ikke ødelegge, for besøkene hos farmora mi, ved å begynne å dra fram de tingene etter min mors slektninger for mye.

    Nei, det var noe jeg så for meg, at jeg ville gjøre, etter at jeg var ferdig med studier osv.

    Men da var jo de notatene forsvunnet, fra farmora mi sitt hus, (og vel da antagelig levert tilbake til min mormor Ingeborg da, som da bodde i Stavern).

    Så det var som en ergelse for meg, at de notatene, fra dommer Nyholm, ble tatt tilbake igjen fra meg, etter at jeg først hadde fått de, et par år tidligere vel.

    Så det er en ting, som gjør meg litt trist nesten, må jeg innrømme, hver gang jeg tenker på det.

    Hadde jeg gjort noe galt eller, siden min mormor ville ha disse notatene til dommer Nyholm tilbake?

    Var dette en slags straff?

    Var det fordi jeg ga min halvbror Axel noen fotografier av hans tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, bl.a. sammen med danskekongen vel?

    Hadde min farmor Ågot, sagt noe negativt om meg, (som jeg skjønte at hun seinere gjorde antagelig, for plutselig maste hun om at jeg måtte flytte fra jobb og studier i Oslo, og flytte tilbake til Sand, for å holde henne med selskap, for hun var så ensom, etter at alle barna og barnebarna hadde forlatt redet.

    Men dette kom plutselig på meg, og jeg hadde bodd aleine siden jeg var ni år, og prøvde å få noe utdannelse osv., så jeg slo ikke til på det tilbudet dessverre.

    Det hadde nok blitt litt for ufritt, for meg, vil jeg si.

    Å plutselig fått en farmor, som skulle bestemme over meg, til alle døgnets tider, mer eller mindre.

    For hu var ganske sta osv., og det var noen ganger, at det ikke gikk ann å diskutere.

    Hu var liksom litt trangsynt noen ganger da, vil jeg kanskje si.

    Men men.

    Hvem vet hva som skjedde med disse notatene.

    Vi får se om det noen gang blir mulig å finne ut.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Noen skriver kommentar, og spør, om det er sånn, at andre i Ribsskog-familien, også blir tulla med, (på samme måte som meg).

    Jeg tror at noen i Ribsskog-familien, kanskje kan være i Malteserordenen.

    Jeg synes ihvertfall at min mormor, hintet til at det var noe ved Malteserordenen/Johanitterordenen, da hun fortalte om hvordan det sagnet, om flagget Danebrog, som falt ned fra himmelen, som jeg skrev om, i en annen bloggpost, igår.

    Men noen ganger, så ville jo min mormor likevel si til meg, over telefon, hvordan ting hang sammen.

    Så kanskje min mormor vaiet litt.

    Etter at min mor døde, så tenkte jeg det, at det var synd, at jeg ikke klarte å bli bedre kjent med henne, før hun døde.

    (Hun døde så brått av kreft.

    Og jeg vokste opp hos min far).

    Så da dro jeg med min halvbror, for å besøke min mormor, Ingeborg, i Nevlunghavn.

    (Dette var vel kanskje i år 2002, en helg på høsten.

    For jeg mener jeg gikk på HiO IU, og der begynte jeg høsten 2002.

    Etter at jeg hadde slutta som butikksjef i Rimi, men bare jobba deltid som låseansvarlig, istedet).

    Og da røyk clutch-vaieren, på bilen min, i Sinsen-krysset, før jeg fikk henta Axel, på Slemdal.

    Så vi måtte ta toget.

    Så viste jeg Axel vårt barndomshjem, (der jeg bodde hos mora mi, da Axel ble født), i Jegersborggate 16, i Larvik.

    Noe som var enkelt, siden vi måtte ta toget, (så slapp jeg å stresse med å finne parkering.

    Jeg har ikke hatt bil i så mange år, så jeg er ikke sånn ‘racer’-sjåfør, som folk er på landet osv., siden jeg har bodd mye i Oslo, og bare hatt bil i 5 år kanskje).

    Så dro vi til Ingeborg.

    (Vi tok en drosje.

    Drosesjåføren klagde på at det var problem med at albanere lagde mye krøll, i Larvik.

    Noe sånt.

    Han klagde på problem med albanere da.

    Så sånn var det).

    Og da begynte noen lokale jenter, som bodde i en sidevei til Skoleveien vel, (noen jenter i begynnelsen av tenårene).

    De begynte å ringe på døra, til bestemor Ingeborg, om kvelden.

    (Vi dro vel ned på lørdagen).

    Axel prøvde å overtale meg, til at vi istedet skulle besøke onkel Martin, i Kvelde, husker jeg.

    Jeg ble så lei av at noen hele tida ringte på.

    Men Axel og bestemor Ingeborg, de bare satt der.

    Så selv om jeg har et dårlig kne, så løp jeg ut hagedøra og ‘ferska’ en av dem.

    Så gikk den andre mot meg, da jeg skulle kjefte på hu jeg så hvor gjemte seg.

    (Hu gjemte seg i en ‘for’-hage, i en sidevei, til Skoleveien).

    Ei med Larvik Line t-skjorte vel, (var det som gikk mot meg og hu jenta som jeg så hvor gjemte seg da).

    Og da sa hu, at dem hadde sett noe TV-program, hvor noen ringte på sånn.

    Så sa jeg bare at jeg trodde dem så for mye på TV.

    Jeg kjefta ikke ordentlig, jeg bare var litt sur.

    Så slutta dem da.

    Men dette var rart syntes jeg, at Axel og Ingeborg bare satt der hele kvelden, og lot de holde på.

    Men men.

    Og på søndagen, så dukka det opp en kar, som de kalte ‘Majoren’, tror jeg.

    Som var faren til han som Axel leide et rom hos, på Slemdal.

    Så han kanskje kontrollerte Axel og Ingeborg da.

    Jeg fikk vel nok av majorer, og sånt, i militæret, så jeg orka ikke å stå opp engang, når han var på besøk, hos Ingeborg, søndag morgen.

    (Jeg var litt flau over at jeg hadde slutta som butikksjef, og begynt å studere igjen.

    Noen syntes kanskje det var litt rart.

    Men de visste jo ikke hvordan mine sjefer i Rimi var, for eksempel.

    Men men).

    Så om Axel og bestemor Ingeborg ble kontrollert av han ‘majoren’ da.

    Og at han kanskje var i Maltserordenen aka. Johanitterordenen da.

    Kan det ha vært sånn?

    Kan det ha vært sånn, at noen, (f.eks. ‘majoren’), presset min mormor, sånn at hun maste på min far, om å gi henne tilbake de memoarene, etter dommer Nyholm, som jeg egentlig fikk i gave, (i 18-års gave, var det kanskje. Noe sånt).

    Min mormor sa også det, på telefonen, i forfjor vel, at de norske myndighetene, de tullet fælt, med min tante Ellen.

    Som jo er født og oppvokst i Norge.

    Men som hadde bodd i Sveits, fra begynnelsen av 70-tallet vel, og til i 2007 eller 2008 vel.

    Da hun ble sammen med Johan Diderik Beichmann, og flyttet tilbake til Norge.

    (Denne gangen til Stavern, enda hun er fra Stokmarknes i Vesterålen og Hurum).

    Og da lagde visst norske myndigheter mye krøll for Ellen.

    Sa min mormor.

    Sånn at hun ikke fikk arbeids- og oppholdstillatelse, var det vel.

    Så hun kunne ikke ta seg arbeid.

    Så det var visst et slit og en pine for Ellen, (og også for bestemor Ingeborg, virka det som).

    Så det kan virke som at også andre i Ribsskog-familien, enten er med i, eller blir tullet med, av den ordenen da.

    Tante Ellen har jo skrevet e-poster til meg, som tyder på at hu misbruker narkotika, eller noe sånt, vil jeg si.

    Og da jeg var i militæret, så ble jeg en helg invitert, til middagsselskap, hos Johan Diderik Beichmann, tror jeg det var, på Grunerløkka.

    Dagen før vi skulle være statister i filmen ‘Secondløitnanten’.

    Og da dukket det plutselig opp en dame med råtne tenner der.

    (For jeg har litt gule tenner, siden jeg bodde aleine fra jeg var ni år, og drakk mye cola, og slurvet med tannpussing, osv).

    Så det med at hun dama med råtne tenner, plutselig dukket opp ovenfor meg, ved middagsbordet.

    Det var kanskje noe Malteserorden-mobbing, tenker jeg nå, av meg, siden jeg hadde gule tenner.

    Så kunne de som var i Malteserordenen da, i selskapet, (de fleste vel, nok inkludert min søster, som vel sa fornavnet til dama med råtne tenner vel, til meg, men ikke forklarte hvem hun var), ‘gosse seg’, i stillhet da, over meg, som hadde gule tenner.

    (Axel er jo født i 1978.

    Men han hadde vært med søstra mi på pub, dagen før dette, ble jeg fortalt.

    Axel fylte vel 14 år, omtrent på den tida, som det middagselskapet var, på Grunerløkka.

    Så søstra mi tok med Axel på pub, allerede fra han var 14 år.

    Og jeg var i militæret, som var det tøffeste i Norge, mer eller mindre, av førstegangstjenester, Oppland Regiment.

    Og jeg var en pingle, og dette var under rekruttperioden, så jeg sleit ganske mye.

    Søstra mi fortalte meg hvor jeg kunne skifte til perm-uniform, i leiligheten til Beichmann.

    Så måtte jeg ta toget, for vi skulle være på Terningmoen, før klokka 24 var det vel.

    Noe jeg ikke rakk, så jeg ble skrevet opp av militæret.

    Fordi på lørdager, så var det et tog, som ikke gikk.

    Vi var vant til å ha helgeperm, fra fredag til søndag.

    Men den helgen var det fra fredag til lørdag, pga. filminnspilling av Sekondløytnanten, i Kvikne, i Østerdalen, på søndagen.

    Så det kan vært noe Malteserorden-greier, tenker jeg nå.

    For vi var mange som tok det seine toget.

    Og noen foreslo, å gå til Politiet i Hamar da, for å ikke få refs.

    Så jeg mener at Politiet i Hamar, kjørte oss til Terningmoen.

    Kan det ha vært noe sånt?

    Vi meldte oss hos Politiet i Hamar da, siden noen foreslo det.

    Men vi kom fremdeles for seint, til Terningmoen.

    Men hele det greiene, var noe tull syntes jeg.

    Det var litt rart, syntes jeg, at det rare middagsselskapet, og den rare helgepermen, og den filminnspillinga var samme helgen.

    Og at søstra mi tok med Axel på pub samme helgen, som fremdeles 13-åring vel.

    Og at tanta mi Ellen og kusina mi Rahel, fra Sveits, var i Oslo, den helgen.

    (Vi gikk i Karl Johan, jeg og søstra mi og Axel og Rahel vel.

    Og Rahel kjøpte en rar hatt, av noen sigøynere, eller noe vel, som var gateselgere.

    Og søstra mi lurte på hvorfor hu gjorde det.

    Hu fikk vel bare et innfall da.

    Hva vet jeg.

    Og Axel ville også følge meg til toget.

    Så det så kanskje litt rart ut, at Axel, en 13-14 år gammel gutt, som da så ganske søt ut fremdeles vel, med tjukk, lys lugg, skulle følge meg til toget.

    Jeg vet ikke om folka på toget, fra militæret, skjønte at det var broren min.

    Og at vi hadde vært i middagsselskap, invitert av tante Ellen, som egentlig bodde i Sveits, hos Beichmann, var det vel kanskje, på Grunerløkka.

    Eller om dette var et plott, for å få meg til å se dum ut.

    Jeg mener at han Hermansen, som var speiderleder, og som jeg seinere så sammen med en fjortissdame, som han var leder for, og mange andre speidere, i fjortis-alderen, i Storgata vel, etter militæret.

    Og da så jeg litt stygt på han.

    Jeg mener at Hermansen så på meg og Axel, og at det blinka litt i øya hans.

    Kanskje han likte Axel.

    Mulig at han bare syntes det var artig å se lillebroren min?

    Hva vet jeg.

    Han som hadde den festen, han hadde mye av Huxley, i bokhylla, husker jeg.

    Det første året jeg bodde i Oslo, så kjeda jeg meg mye, og kjente ikke så mange, så jeg leste mye science fiction osv., som jeg lånte på hoved-Deichmann.

    Det var bl.a. Huxley/Vidunderlige nye verden, som han hadde, i bokhylla.

    Jeg sa at den boka var bra.

    Og han korrigerte meg litt, at den også var skremmende.

    Men jeg hadde bare lest den som underholdning jeg da.

    Jeg tenkte ikke på det som sannsynlig da.

    Så jeg tenkte på det som helt fjernt, den boka.

    Men jeg leste også mange andre science fiction klassikere, på den tiden.

    Så jeg hadde ikke hele boka for meg i hodet, for jeg har lest en god del sånne fremtids-dystropier, eller hva det heter, som 1984, og en som heter noe med Fahrenheit, temperaturen når papir brenner, så jeg blanda dem nok litt.

    Men jeg husker at jeg nesten slukte den boka da, Huxley/Vidunderlige nye verden.

    Så jeg var imponert, over at han hadde noen sånne bøker som jeg syntes var artige, i bokhylla si.

    Som var full av mange andre romaner også vel.

    Da jeg skulle flytte til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så var jeg hos Ingeborg, i Stavern, i sommerferien, må det vel ha vært.

    For jeg pleide å dra dit i sommerferien.

    Det kan være at Ellen var på Berger(?).

    Det skal jeg ikke si helt sikkert.

    For jeg jobba på CC Storkjøp den sommeren, sånn som jeg husker det, med unntak av en uke i Brighton, i slutten av juni.

    Men Ellen ga meg ihvertfall en lapp, sommeren 1989.

    Med en adresse til noen venner av henne, i Oslo.

    Som hun ville at jeg skulle kontakte, hvis jeg gikk tom for penger, eller noe sånt.

    Sånn skjønte jeg det, på Ellen.

    Men jeg hadde hørt det, at min farfar, fortalte meg det, på begynnelsen på 80-tallet.

    At Ellen brukte narkotika i Oslo, da hu gikk på forsøksgym.

    Og at faren hennes, (min bestefar Johannes), måtte dra inn til Oslo, og leite etter henne, fordi hu ofte forsvant, fra Forsøksgym osv. da.

    Sånn at bestefar Johannes, fikk grått hår, pga. problemer med Ellen da.

    Så jeg skygga unna de vennene til Ellen, i Oslo.

    For jeg lurte på om dem kunne hatt noe med de narkotika-problemene til Ellen, i Oslo, og at hu forsvant hele tida.

    Så de kontakta jeg aldri, de som bodde på den adressen, som var på den lappen, som jeg fikk av Ellen.

    Da gikk jeg heller på sosialen, på Ryen, i de to siste månedene, av det første studieåret mitt i Oslo, da jeg hadde vært så dum, at jeg hadde klart å bruke opp studielånet mitt for tidlig.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se).

    Noe sånn tenker jeg, at dette var nå.

    Så jeg tror det kan være sånn, at andre i familien min, også blir tullet med, av Malteserordenen/Johanitterordenen, (men at de kanskje er så redde, at de ikke tørr å gjøre noe, eller at de har gått over til den ordenen selv da).

    Hvem vet.

    Kanskje noe sånt?

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Her er det huset som tante Ellen og hennes nye mann, Johan Didrik Beichmann, bor i nå. Det var sånn som bestemor Ingeborg beskrev det, vil jeg si

    huset til tante ellen og beichmann

    http://www.estate.no/filestore/Eiendomskataogen_februar_08.pdf

    PS.

    Tante Ellen leide i Sveits, husker jeg, at hun sa, fra da jeg var på besøk der, sommeren 1987.

    Så det er kanskje det huset som innboet til bestemor Ingeborg har gått til da?

    Hvem vet.

    Jeg lurte på om de kunne ha kjøpt det huset som Cathrine Gran (Pedersen) og de bodde i.

    For det var også et hvitt hus i Stavern.

    Men de bodde i et murhus de, sånn som jeg husker det.

    Og ikke i et trehus, sånn som dette huset.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg synes også at de har herma litt for mye etter kjøkkenet mitt, vil jeg si.

    Så da blir jeg litt ‘irriterings’.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg la merke til nå.

    Så sånn er det.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    Photo 9634

    PS 4.

    Det huset til tante Ellen og de, det ser ut som et sørlandshus, vil jeg si.

    Så da er nok de kristne, som på Sørlandet, dvs. protestanter vel.

    Og det kjøkkenet mitt, det ser også ut som et sånt ‘sørlandskjøkken’, mer eller mindre, vil jeg si.

    Så da vil jeg si det, at jeg bor i den protestantiske delen, av Liverpool.

    Det tror jeg at jeg snart kan tørre å fastslå nå, etter å ha bodd her i snart fire år.

    Husvert-firmaet heter også Imperial Properties, og da er det snakk om det britiske imperiet.

    Og det er noe engelske greier.

    Og ikke noe irsk, jeg tror ikke at noen katolikker ville ha kalt firma sitt for noe med ‘imperial’.

    Så jeg bor nok i den protestantiske delen av Liverpool, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 5.

    Og hun Lorna, (med mørkt hår), på Imperial Properties.

    Hun er nok katolikk, vil jeg tippe på, hun som har tulla så mye med meg, og ikke fått fiksa noe i leiligheten, som har gått i stykker.

    Sånn som varmtvannsberederen og komfyren og vaskemaskinen osv.

    Så de reperatørene som hu har sendt, de har nok vært i noe katolsk ‘mob’, eller noe.

    Kan det nesten virke som for meg.

    Så jeg har nok blitt tulla med av noe katolsk mob, den tida jeg har bodd her, vil jeg si.

    Mens han sjefen George, han er protestant.

    (Og drar mye til Preston osv., som er i England).

    Og han ringer nok noen protestantiske reperatører, som faktisk fikser de tingene som går i stykker.

    I motsetning til de som Lorna ringer, for hun er nok i noe katolsk mob, som tuller med meg.

    Hvis jeg skulle gjette.

    Så hvis protestantene blir sure på meg, fordi jeg betaler husleia for seint, eller hvis jeg kommer ti minutter for seint, på the Jobcenter, så lar de nok katolikkene tulle med meg.

    Sånn er det nok å være nordmann i Liverpool.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg driver og kikker litt i VG’s tekstarkiv igjen. Skal vi se hva jeg finner der nå

    Cort Adelers levninger ble gjenfunnet, men det står ikke hva som skulle skje med levningene:

    cort adeler funnet 1977

    Tante Ellens nye mann, Johan Diderik Beichmann, er nok ikke fra en vanlig familie. Er dette en Johanitterorden-familie?

    beichmann slektning

    Johanitterordenen har visst vært i Trøndelag, siden 1200-tallet:

    johanitterordenen aktive i trøndelag

    PS.

    Så sånn som jeg tenker nå.

    Så er vel kanskje tante Ellen i Johanitterordenen da.

    Og da var nok bestemor Ingeborg der og.

    Eller bestefar Johannes.

    Også har ikke de likt kanskje, at jeg flytta til faren min, da jeg var ni år gammel.

    Også har min mors familie, fått Johanitterordenens representant, på Bergeråsen, Haldis Humblen, til å stjele faren min fra meg.

    Sånn at jeg måtte bo alene, fra jeg var ni år gammel.

    Er det noe sånt som har foregått?

    Antagelig, vil jeg si.

    Takk til politiet, som ikke gjør jobben sin og etterforsker drapsforsøk osv., fra denne ordenen og andre.

    Norge er ikke et demokrati, men et ordenstyrt land, kan det virke som.

    Så her er det ting som holdes skjult, for menneskene i Norge, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Ribsskog







    Google Mail – Slektsforskning







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Slektsforskning





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 3, 2010 at 7:48 PM





    To:

    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>



    Hei,

    bare hyggelig!
    Jeg kom på noe mer.

    Min tante Ellen Savoldelli, har nå flyttet tilbake til Norge, og er gift/forlovet med Didrik Beichmann, (etter en militær som holdt sløret til Kong Olav, under hans kroning, eller noe).

    Men jeg har ingen kontakt, etter at jeg ble forsøkt drept på min onkel Martins gård, i 2005, av et slags lag.
    Jeg lurer på om det innen antroposofien er et innslag av taoisme.

    Altså at de tenker på verden som svart – hvitt.

    (Min tante Ellen er jo antroposof).
    Også tenker de på mørkhårede som gode, og lyshårede som dårlige.
    Også ble min fetter Joakim, (med mørkt hår), mongoloid.

    Så passet ikke jeg med teorien deres, siden jeg ikke hadde mørkt hår.
    Jeg husker Ellen prøvde å få Joakim til å herme etter meg, da jeg var barn.
    For å bli 'normal' da.

    Så det kan være antroposofene som tuller med meg og kanskje med mora mi, som døde tidlig.
    Hva vet jeg.
    Noe sånt.

    Bare en advarsel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Takk skal du ha for begge sendingene!

    Mvh

    Bjørn R

    2010/5/3 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ja, Ingeborg døde jo ifjor sommer.

    Du så kanskje at hun hadde masse fine malerier og møbler, som jeg er ment å arve 1/9 av.

    (Siden min mor døde i 1999).

    Men min familie, sender meg ikke noe arv.

    Så jeg blir tulla med, må jeg si.

    Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, for jeg er arbeidsledig i England.

    Men takk for at du sendte slektsforskningsresultatene.

    Du sier du ikke vet hvem 'mafian' er.

    Det er greit det, det vet ikke jeg heller.

    Men det er vel politiets jobb, mener jeg, å opplyse folk om.

    Så politiet gjør ikke jobben sin, mener jeg.

    Jeg skal ikke gå inn på dine dokumenter og endre.

    Men jeg sender med et familietre jeg har, (og du har jo også linken til familietreet mitt på MyHeritage).

    Sa min mormor noe til deg, om hvor min mor jobbet som au-pair i England?

    (Jeg har ikke så mange jeg kan spørre om sånt, så jeg benytter sjangsen når jeg har den).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Hei Erik!

    Takk for henvendelsen.

    Jeg holdt altså på å samle oplysninger om slekten, men som du vil se av vedlagte oversikt, la jeg mest vekt på den "grenen" jeg selv tilhører. Jeg har ikke søkt stort andre kilder enn direkte kontakt – mest brevlig – med dem jeg fant adresser til. Etter 2004 har jeg ikke holdt på med dette.

    Mafian du nevner har jeg aldri hørt om.
    Vi besøkte jo Ingeborg i Nevlunghavn en dag for noen år siden og hadde en svært hyggelig ettermiddag sammen med henne.

    Lykke til med det vdere arbeid.

    Dersom du kan supplere min oversikt og returnere den til meg, vil jeg selvfølgelig sette rpis på det. Da er det fin om du gjør endringene/korrigeringene med kursiv.

    Med venlig hilsen

    Bjørn Ribsskog

    Den 1. mai 2010 18.45 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.

    Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.

    Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.

    Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?

    Men men.

    Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.

    Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:

    Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.

    Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.

    Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?

    Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.

    Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).

    Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.

    Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg anmeldte onkel Martin og tante Ellen, for underslag av arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer







    Google Mail – Anmeldelse av underslag av dødsbo etter min mormor Ingeborg Ribsskog







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av underslag av dødsbo etter min mormor Ingeborg Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Feb 7, 2010 at 1:01 PM





    To:

    post.oslo@politiet.no



    Hei,

    jeg sender med en anmeldelse av min onkel Martin Ribsskog og min tante Ellen Savoldelli, for underslag av dødsbo etter min mormor Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer.
    Mvh.

    Erik Ribsskog





    2 attachments

    img308.jpg
    426K
    img309.jpg
    124K




    PS.

    Her er den vedlagte anmeldelsen:

    img308

    img309

    PS 2.

    Noen i en anonym kommentar til denne bloggposten, skriver at jeg har gitt avkall på arven.

    Men det er ikke sant i det hele tatt.

    Hvor denne anonyme kommentatoren får dette fra, det skjønner jeg ikke, dessverre.

    Bare sånn at ingen skal tro på det, som jeg mener helt klart må kunne kalles sludder.

    PS 3.

    Noen skriver at jeg har gitt avkall på arv, fordi jeg ikke vi ha noe med mine medarvinger å gjøre.

    Det er ikke sant.

    Det er sant at jeg ser på mine medarvinger som kriminelle, men jeg har ikke gitt avkall på arv.

    Min tante Ellen og onkel Martin burde ha fått en nøytral person til å gå imellom meg og dem, siden det er deres ansvar å fordele arven, og de visste at jeg ikke var på talefot med de, da de påtok seg ansvaret med å fordele arven.

    Og de ventet også i fire måneder med å kontakte meg, noe som er alt for lenge, åkke som.

  • Dette var vel det siste brevet jeg fikk fra bestemor Ingeborg, i 2008

    img289

    img290

    PS.

    Jeg skal prøve å tyde dette brevet igjen, som jeg vel har postet på bloggen før.

    Men jeg tar det med i samme slengen, siden jeg publiserer også de andre brevene fra bestemor Ingeborg nå.

    Her er mer om dette:

    18 – 2 – 08

    16 – 2 – 08

    Kjære Erik!

    Hvor glad jeg dog ble for ditt brev, at du lever bra, har en god selvstendig stilling (job).

    Fortalte strax om ditt gode brev til Pia, Martin og Ellen.

    Av nytt dette: for 3 dager siden har Ellens venn og mann Diderik Beichmann kjøpt et Hus, Larviksvei 131, på Agnes, nær Stavern.

    3 bad – 4 soverom – båthavn – 2 uthus – de kan flytte inn mars måned – alt er i orden.

    Ellen og Diderik og hans søn Joakim har jo bodd hos Martin i 7 måneder – like fra min fine fest, (90 års dag), hvor de ga hverandre gullringer og betraktet seg som rette ektefolk å være.

    Martin er oppe kl 5 1/2 hver morgen, og har over 1 år vært vaktmester på Teiroheimen i Larvik.

    Diderik gjør intet, utover å vaske opp.

    Ellen kan ikke arbeide før hun får sine papirer i orden som norsk statsborger.

    Situasjonen har ikke vært lett, hverken for Martin, Ellen & Diderik.

    7 måneder er lenge, lenge.

    Men nå er vi alle glade.

    Rahel Maria fødte en søn på 4 kilo efter jul.

    Ellen og Rahel og Rahels gode argentinske mann er så glade.

    Gleder meg til å høre mer fra deg.

    Har slått mitt ene kne og hatt betendelse men i dag er jeg bra.

    dessverre har min høye alder medført at jeg har forkalkning på høyre øye.

    Takk for dit brev kjære Erik.

    Bestemor

  • Dette er den nye mannen til tante Ellen, som Rahel kalte Diderik. Det virker som han er fra Ålesund, som faren til Christell. Hm

    ny mann tante ellen

    http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=larviksveien+131

    PS.

    Jeg mener de i Ribsskog-familien sa til meg, at Ellen bodde i Stavernveien, i Larvik.

    Men kanskje de har flyttet til Larvikveien i Stavern?

    Mystisk.

    Hm.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Ellen bodde jo i Sveits, fram til ganske nylig, og i 30 år ca. vel.

    Så denne Diderik er en ny karakter for meg.

    Jeg hadde visst truffet han, i et middagsselskap i Oslo, i 1992.

    Men da var jeg i militæret, så da måtte jeg dra tidlig, fra selskapet, for å rekke toget.

    For vi skulle på filminnspilling, for Secondløytnanten, på søndagen, så vi fikk bare lørdagen fri, den helgen.

    En lyshåret dame med helt råtne tenner, husker jeg enda fra det selskapet, (som om det var en skrekkfilm).

    Men jeg klarte ikke å huske navna på folka, for alle bortsett fra mine søsken og meg, og min kusine Rahel, var på min tantes alder, og jeg hadde vel aldri sett noen av de før, og jeg måtte gå tidlig pga. toget til Hamar og videre til Elverum.

    Bare noe jeg kom på.

    Men dette skal visst ha vært hos han Diderik på Grünerløkka da, hvis jeg ikke tar helt feil.

    Så sånn var det.

    Jeg måtte skifte til militæruniform, før jeg skulle ta toget, og da kommenterte noen av gjestene det, at han hadde en militær på besøk, til han Diderik, hvis jeg hørte riktig.

    Men men.

    PS 3.

    Den Baichmann-familien, det er en familie med gode kontakter i militæret og blant de kongelige osv., virker det som.

    Og jeg leste også at den famillien var adelig, (antagelig noe tysk adel vel).

    Så han nye mannen til Ellen, kan meget mulig være i noe Malteserordenen/Johanitterordenen, som de i slekta til Christell og Haldis, f.eks, og at det er den mektige ordenen vel muligens, som tuller med meg(?):

    malteserordenen

    http://no.wikipedia.org/wiki/Johan_Beichmann