johncons

Stikkord: Kommentarer på blogg

  • StatCounter: Det virker som at det er noen som tuller med bloggen(?) (In Norwegian)

    StatCounter: Det virker som at det er noen som tuller med bloggen(?) (In Norwegian)


    PS.

    Jeg skal se om det er noe jeg kan gjøre her, for å stille på det, på kommentarene.

    Jeg regner med at du mener et sånt bilde, med noen tall og bokstaver, som man må skrive inn, for å vise at man er et menneske som skriver, og ikke en spam-bot, for eksempel.

    Det kan være at det er polituttene som tuller med meg gjennom Blogger og da, det er vel sikkert mulig.

    Hva vet jeg.

    Takk for tilbakemelding ihvertfall!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer om hvorfor jeg måtte bo alene fra jeg var ni år, på Bergeråsen. (In Norwegian)

    Anonymous said…
    Hvorfor måtte du bo alene allerede i 1980?

    19 February 2009 01:12
    johncons said…
    Hei,

    nei, jeg vet ikke.

    Faren min kom bare plutselig ikke hjem en kveld.

    Han begynte å bo hos Haldis istedet, på samme byggefeltet.

    Og han ringte ikke og sa fra engang.

    Og jeg var bare ni år, og jeg var ikke forberedt, på at jeg skulle bo alene.

    Men jeg mistenker at faren min kan være noe ‘mafian’ eller noe Illuminati, eller noe.

    Så at det kan ha vært for å traumatisere meg, eller noe(?)

    Både jeg og søstra mi har en veldig traumatiserende oppvekst, vil jeg si, og jeg synes det virker på søstra mi, Pia Ribsskog, som at hun er i trauma omtrent enda.

    Hun er så oppjaget og urolig og oppfarende osv.

    Men hun også spionert for faren min, så hun er kanskje i det her nettet da.

    Hva vet jeg.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2009/02/statcounter-noen-i-mre-og-romsdal-sker.html?showComment=1235025480000#c2652542572039861091

  • Kommentarer om 2. verdenskrig på bloggen. (In Norwegian)

    Anonymous said…
    Eh du driver å roter litt med filmen “Max Manus”, det var Gunnar “Kjakan” Sønsteby som kunne nås ved å spørre etter en “tyrkisk kringle” hos Baker Andersen på Grønland. Ikke Jens Chr Hauge. Men at du insinuerer om at tyskerne kan ha samarbeidet med amerikanerne om å få Hauge inn i maktposisjon i Norge er jo noe av det dummeste jeg noensinne har lest. Bli voksen og sett deg litt mer inn i norsk krigs- og etterkrigshistorie.

    14 February 2009 22:01
    johncons said…
    Ok, det var kjakan Sønsterbø ja.

    Da dreit jeg meg nok ut der ja.

    Jeg burde fulgt med bedre på filmen.

    Beklager det!

    Nja, Hitler var jo sponset av penge-krefter i England og vel USA.

    Rike familier, antagelig de som står bak Bilderberger, vil jeg gjette.

    Og som har hver eneste amerikansk president, i de senere tiår.

    Så at det er en link mellom Hitler-Tyskland og de allierte, som tok over i Norge for dem, det ville jeg ikke sett bort fra.

    Min farmor har vist meg rasjoneringskort.

    Og de tror jeg var fra etter krigen.

    Og hvis man ser hvordan Norge er bygget opp etter krigen, så er landet bygget opp mer som et kommunist-land omtrent, på mange områder, som inne matvare-sektoren og offentlig administrasjon osv.

    Så hva som skjedde i Norge etter at Tyskerne dro hjem, det tror jeg må ha vært noe ganske rart noe.

    For det tok mange år før den kommunist-aktige matvaresektoren klarte å levere nok mat til norske folk, sånn at man slapp å ha rasjonering.

    Det var vel snakk om 3-5 år, hvis jeg skulle gjette etter hukommelsen.

    Og vi vet jo hvordan norsk matvarebransje er ennå, med kooperativer og samvirker, som har mye makt.

    Så 2. verdenskrig var nok et New World Order-kupp i Norge mistenker jeg.

    Eller et CIA-kupp.

    CIA var vel ikke så store i Norge før krigen.

    Men etter krigen så var det slutt på norsk nøytralitet, og inn i NATO og FN og inn med CIA i Norge.

    Så at det ikke kan ha vært en såkallt ‘jødisk’ sammensvergelse, for å få kontroll i norden, dette med 2. verdenskrig, det vil jeg ikke se bort fra.

    Se på krigsmonumentet i Liverpool, med et vikingeskip i en søyle.

    Jeg tolker det som at 1. og 2. verdenskrig gjorde vikingenes etterkommere til slaver:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Liverpool

    Og jeg har også lest at Amerikanernes øverskommanderende i Europa etter 2. verdenskrig, Eisenhower, tilbød Norge til Stalin, etter 2. verdenskrig.

    Så Norge holdt på å havne bak jernteppe.

    Spørsmålet var om det ikke egentlig var der vi havnet, når man ser på det norske samfunnet, og går inn i en norsk Rimi, Rema, Bunnpris eller Kiwi-butikk i dag.

    Så sånn er det.

    Men men.

    Og Eisenhower døpte også, som amerikansk president, presidentens landsted til ‘Camp David’.

    David er jo et sionistisk navn, kan man si.

    Så her er den nok sionistene som tok kontrollen i Norge, eller fikk inn et nettverk, gjennom tyskerne og de allierte under og etter 2. verdenskrig.

    At de fikk kontroll ved å sende gutta på skauen f.eks?

    Hvem vet.

    Hva skjedde med tyskertøsene?

    De ble sendt til en øy i Oslofjorden, hva heter den øya da.

    Samme det.

    Jeløya.

    (Faren min hadde en dame der på 70-tallet husker jeg forresten).

    Hvorfor ble de sendt dit?

    Jo, på papiret, for å hindre spredning av kjønssykdommer.

    Jeg tror nok de skulle være horer eller noe, for de politistyrkene som dukka opp fra Sverige.

    Noe sånt.

    Farmora mi sa det, at ‘de var ikke noe snille mot tyskerjentene’.

    Hva betyr det?

    Jo, når kvinner sier at menn ikke er noe snille.

    Hva betyr det da?

    Jo, det betyr at de nok måtte være sex-slaver, eller noe, vil jeg tippe.

    Så her var det nok noe muffens.

    De dro sikkert bare med seg de peneste damene i bygda, internerte dem på Jeløya, og tulla med dem.

    De her gutta på skauen og politistyrkene som var bygget opp i Sverige under slutten av krigen, som visstnok var norske.

    Det var ikke sånn da, at Eisenhower ga Norge til Stalin, og at disse var sovjetere som hadde fått lære norsk?

    Hvorfor blir Norge kalt den siste sovjetstat?

    På begynnelsen av krigen, så kom jo ikke engang Kong Haakon inn i Sverige.

    Enda han hadde en svensk kone, eller svigerdatter, var det vel.

    Men på slutten av krigen, så fikk Gud og hvermann liksom komme inn i Sverige.

    Og hvorfor skulle tyskerne ha 400.000 soldater i Norge under krigen, når det ikke var hit de allierte dukka opp?

    Nei, det henger ikke på greip, som man sier, dette med 2. verdenskrig i Norge.

    Det er tydelig, som han Trond Halvorsen sier, at 11. september nok var et sionistisk plott.

    Og månelandingen.

    Hvorfor dro de bare til månen en gang?

    Er nok et Hollywood-plott.

    Og også 2. verdenskrig, sionistene/Bilderberger-kapitalistene/de 13 familiene som styrer verden, sponset Hitler, som ledd i et plott.

    Det er sånn det kan virke for meg.

    Jeg synes ikke det virker helt usannsynlig ihvertfall.

    Vi blir nok tullet litt med av myndighetene, som har en offisiell forklaring på alt mulig.

    Men jeg tror ikke alltid den forklaringen henger på greip da, for å si det sånn.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2009/01/jens-christian-hauge-spion-for-usa-in.html?showComment=1234652280000#c2203056572183680596

    PS.

    Farfaren min, Øivind Olsen, han stemte Arbeiderpartiet, hele livet, sa han, på 80-tallet.

    En annen ting han sa, var at noen hadde spurt han, under krigen, om han skulle være med gutta på skauen.

    Men da hadde han sagt, at han hadde kjerring og unger, så det ville han ikke.

    Og da begynte både farmora mi, og faren min eller onkel Håkon, å reagere.

    Farmora mi sa ‘fy da’ osv.

    Det var tydelig at han hadde gjort noe værre en å banne i kjerka.

    Og faren min ble født i 1944 vel.

    Og onkelen min, Håkon han ble født etter krigen.

    Så Øivind sa feil, han hadde ikke kone og unger, han hadde kone og (et) barn.

    Og Øivind, han gjorde mye rart, han skjærte seg i henda, på saga, nede på verkstedet.

    Han gikk på jordet til Lersbryggen.

    Et pløyd opp jordet, som det ikke ble dyrka noe på.

    Jeg tipper at noen ligger begravd der, og at det er derfor at ingen dyrka noe der.

    Lersbryggen var også bortpå der og kikka.

    Der hvor Øivind gikk den ene gangen han gikk ut av huset.

    Og det var like ved skogkanten, ved veien ned til hyttene der.

    Faren min likte ikke å gå forbi der, da jeg og søstra mi var små, og vi hadde vært ute med båten.

    Nei, vi gikk en vei gjennom skogen, som nesten ingen brukte.

    Og det vokste markjordbær på den veien ned til stranda.

    Så det var bra jord borover jordet til Lersbryggen og nedover der.

    Jeg tror at Øivind må ha hatt en annen familie, kanskje.

    For Ågot viste meg et bilde av henne som ung, og det var en kraftig dame, mens Ågot var en vever dame.

    Så her var det nok noe raritet.

    Og jeg husker at Øivind var flink med søstra mi, da hun var sånn 3 år, eller noe.

    Han leika ‘ri på fanget’ og sånn, med søstra mi, som gamlinger kanskje hadde lov til å gjøre i gamle dager, men nok ikke nå tror jeg.

    Og det tror jeg Øivind har leika før, med noen jenter.

    Så kanskje han hadde noen døtre(?), som ble drept under krigen(?)

    Dem kødda nok med Øivind da han døde.

    Dem spurte om jeg skulle være med å se kista.

    Tante Tone, sa at det burde jeg ikke.

    Så jeg hørte på henne da.

    Jeg var sånn 13 år kanskje.

    Noe sånt.

    Så da gikk faren min og onkel Håkon, og Tommy, fetteren min, sønnen til Håkon.

    De gikk da for å se på kista, på Horten sykehus.

    Håkon fikk et tøft uttrykk i øya, husker jeg.

    Et kanskje nesten litt ondt uttrykk i øya, selv om ingen bruker uttrykket ‘ond’ om mennesker i Norge.

    Men hvis det hadde vært i USA da, og onkel Håkon hadde fått det uttrykket i øya, som han fikk, da han skjønte at jeg ikke ble med dem for å se på kista til Øivind, da ville dem nok ha sagt i USA, at onkel Håkon fikk et ondt uttrykk i øya, vil jeg nok tro.

    Men i Norge, så må vi vel si, at Håkon fikk et strengt og tøft uttrykk i øya, vil jeg si.

    Noe sånt.

    Det samme uttrykket som han fikk, noen dager seinere.

    Da sa Ågot, at Øivind ikke var noe snill mot henne.

    Så hadde Håkon pause.

    Og da fortalte jeg til Håkon, jeg var 13-14 år da, at Ågot hadde sagt det, at Øivind ikke var noe snill mot henne.

    For hun sa det til meg da.

    Og ikke til sønnene sine, faren min og onkel Håkon.

    Men Håkon kom først opp og hadde pause av dem.

    Og da sa jeg det til Håkon, at Ågot sa at Øivind ikke hadde vært noe snill mot henne.

    For jeg ville finne ut av hva som hadde foregått da.

    Men jeg var bare 13-14 år.

    Så jeg var ikke så god på sånne ting.

    Men Håkon han var jo i 30-åra da.

    Kanskje slutten av 30-åra til og med.

    Og han burde vite mer om sånne ting, hvordan han skulle trøste Ågot osv.

    Men han fikk bare et sånt strengt uttrykk i øya, igjen.

    Det samme omtrent, som han fikk, da han hørte at jeg ikke skulle bli med til kista, til Øivind, på Horten sykehus da.

    Så Horten, Moss, Jeløya, det er ikke så fine steder, tror jeg.

    Bare noe jeg kom på.

    Men men.

    Ikke for å si noe stygt om de stedene.

    Men mora mi døde på Moss sykehus, i 1999, og det var ikke så bra tilstander der heller.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, så gikk bare Håkon da, uten å prøve å trøste Ågot engang.

    Og jeg var som sagt bare 13 år, eller noe.

    Så jeg bare lot Ågot være i fred da.

    Jeg sa ikke noe.

    Og Ågot sa ikke noe.

    Jeg tenkte at kanskje Håkon snakka med faren min, eller noe.

    Det var ikke min jobb, å trøste mora dems, synes jeg.

    Jeg skjønner ikke hvordan dem kunne være sånn.

    Kanskje ikke Ågot var mora dems?

    Håkon gadd ikke å trøste henne i det hele tatt, ihvertfall.

    Så det er vel litt rart, når mora di sier sånn, at faren din ikke var noe snill mot henne.

    Det minste man kan gjøre da, er vel å spørre hva som skjedde.

    Ågot holdt jo alltid huset i skinnende bra stand, og lagde mat for alle i familien og klagde aldri.

    Så det opplegget der, med Håkon og faren min og Ågot og Øivind, det var ikke helt bra altså.

    Så Håkon er nok noe ‘mafian’, vil jeg si.

    Og faren min trygla til Håkon, en gang, om å lære meg elektronikk.

    Han var fortvila.

    Så det var nok da, at dem hadde noe ikke så bra, i planene for meg.

    Men at faren min ville at jeg kunne heller lære elektronikk.

    Men da måtte han ha onklen min, Håkon, sin godkjennelse.

    Så Håkon var nok mer ‘mafian’ enn faren min.

    Og bestemor Ågot, hun sa at ei jente, på 50- eller 60-tallet, var så forelska i Håkon, at hun klatra opp i et tre, og satt der hele natta.

    Hun flytta seinere til København.

    Og da jeg og faren min og Haldis, dro ned i retning av Jugoslavia, i 1980.

    Så dro faren min innom dem, i en betong-drabantby, i København.

    Så hun var vel så, hva heter det, hun hadde vel så mye kjærlighetssorg da, så hun måtte flytte til København.

    For å fleipe litt.

    Eller flykte unna Håkon som var ‘mafian’ da, og at det var derfor at hu satt i treet hele natta.

    Noe sånt.

    Ågot sa også, da jeg spurte hvem de gamle radioene i kjelleren var sine.

    At det var Håkon sine, for han var så glad i å skru på gamle radioer.

    Men, da jeg var på Holmsbu, i begravelsen til grand-onkelen min, i 2001, eller noe, så sa jeg til Håkon, i kaffe-selskapet etterpå, at se på den gamle 78-platespilleren da Håkon, den liker vel du, som er så glad i å skru på gamle radioer.

    Men da ble Håkon rasende, og måtte gå inn i den andre stua, og bli roet ned av faren min og Runar, den andre onkelen min.

    Så Håkon er nok noe Illuminati, for han skrøyt også av at Tommy nå hadde fått Audi, fra IF-forsikring vel, hvor han jobba, i Fredrikstad.

    Audi er jo fra Ingolstadt, hvor det bayeriske Illuminati opprinnelig ble grunnlagt.

    Og IF er nok også noe Illuminati-greier.

    Skal jeg finne en sang:

    Alle de tinga i den sangen, mistenker jeg er Illuminati-firma.

    Hvorfor det?

    Jo, fordi Audi (‘disclaimer’: mistenker jeg muligens) er det, som er i Ingolstadt da, grunnlegerbyen til Illuminati i Bayern, som er den sørlige, nesten italienske regionen av Tyskland.

    Men men.

    Og Pizza Grandiosa, den har jeg gjort noe research om, og den er det noe lureri med, siden storselgeren Grandiosa med paprika, ble trukket tilbake fra Sverige, selv om ‘hyllevarmeren’ Big One Classic ikke ble det.

    Men men.

    Og VG, har jeg også hatt problemer med, og mer eller mindre prøvd å slakte, for å være en New World Order-avis, på bloggen.

    Så legg merke til hvor stille det kanskje ble i Gullfisk-salen, under Bjelleklang-sangen, selv om jeg bare har sett den YouTube-videoen en gang vel.

    Men men.

    Jeg får se på den en gang til.

    Bare bli ferdig her.

    Jo, og søstra mi, sa at Håkon hadde misbrukt barna til datteren sin, Lene, som var veldig unge.

    Og søstra mi, sa at mora mi, hadde sagt, at grunnen til at Lene var døv, var at onkelen min sprengte trommehinnene hennes, med stereoanlegget, som lita.

    Og mora mi, sa at Tone var for ung, da Håkon gifta seg med henne.

    Hun var vel 16 da hun fødte Lene, tror jeg, hvis jeg har forstått det riktig.

    Og det kan man nesten merke på Tone, at hun gifta seg for tidlig.

    For hun dreiv til og med og nesten tulla med meg, eller skulle danse og sånn.

    Og trodde jeg var faren min en gang, og begynte nesten å klå på meg, i vannsenga, i Leirfaret, en kveld i fylla, da hun var på vei ned til en fest, eller noe vel, hun og nabodama dems, i Havnehagen, eller noe.

    Men men.

    Og Håkon gikk med armen rundt Hege Stenberg, da hu var 12-13 år, ned Havnehagen, en lørdagskveld, om sommeren, på begynnelsen av 80-tallet, da han var i 30-åra.

    Men men.

    Og han likte ikke potetgullet i Jugoslavia, det var ikke så tamt.

    Du måtte hive på masse salt og pepper, da gikk det ann å spise det.

    Jeg bare tok med det siste som en anekdote.

    Og Cecilie Hyde, fortalte meg, en gang, i Leirfaret, da hun var på besøk hos meg og søstra mi, at Håkon ikke var noe grei.

    Men hun fortalte ikke noe mer.

    Og Håkon fucka opp kjøretimene mine, ved å la meg øvelseskjøre i en svart-grønn Peugot, fra 50-tallet, eller noe kanskje, hvis ikke det var 40-tallet.

    Med håndgir.

    Så jeg rota med kjøretimene, en Audi eller BMW vel, med vanlig gir.

    Men men.

    Og sånn kunne jeg sikkert fortsette litt lengre og.

    Jo, Håkon sa at det var gamlinger på Fossekleiva Kro, en gang jeg var på Sand, på begynnelsen av 90-tallet.

    Da jeg lurte på om det var noe kult der, for det var ikke kro eller pub der, da jeg bodde på Berger, den hadde åpna, i mellomtida.

    Så han Håkon har nok muligens litt sånne pedofile tendenser, vil jeg si det virker som kanskje.

    Det ble litt mye sånne pedo-aktige ting.

    Gifta seg med Tone da hu var 15.

    Jagde ei jente opp i treet og fikk hu til å flytte til Danmark.

    Gikk med armen rundt Hege Stenberg, ned Havnehagen, i 1981 vel, da hun var 13 vel og han var kanskje 33-34.

    Pia sa han misbrukte barna til Lene, og hadde blitt anmeldt for det, eller noe.

    Siktet for barnemisbruk, sa søstra mi.

    Men ikke dømt.

    Hm.

    Og han syntes det var bare gamlinger på Fossekleiva Kro, da han var ca. 45 år.

    Hvor det var folk i 20 og 30 og 40 åra og sikkert 50 åra, da jeg var der, noen år seinere.

    Og en gang, så tok han med meg for å bade med familien hans, av en eller annen grunn.

    Og da lå Tone toppløs.

    Og han fikk datteren til en annen Stenberg, Ivar tror jeg, nederst i Havnehagen, (som sønnen til falt utfor et stup og døde, under rare omstendigheter vel).

    Ei med rødt hår, som kanskje var 11-12 år da, som gikk et år over meg på skolen.

    Henne fikk Håkon overtalt med flørting, må man vel kalle det, til å ta av BH-en, da vi lå på stranda, eller på svaberget, heter det vel, neden for huset til mora til tremenningen min Øystein Andersen og dem.

    Så Håkon er nok noe ‘mafian’ men også noe pedofil-aktig kanskje, mistenker jeg.

    Så han er nok ikke mye god, på bakgrunn av de her tinga jeg kom på nå.

    Han sa også en gang, at Tommy hadde tissa i Idun Ketchup-flaska, i søvne, da Tommy var sånn 7-8 år kanskje.

    Og så hadde Håkon tatt ketchupen på osten, som han vel pleide å gjøre da, så hadde Tommy tissa i ketchup-flaska, i søvne, sa Håkon.

    Hva han nå mente med det.

    Jeg tror ikke det var sant.

    Men men.

    Det er mye rart.

    Det her var bare noen ting jeg kom på.

    Så jeg får ta en sånn ‘disclaimer’, mot at Håkon er, mer eller mindre, pedofil, for han er jo uskyldig til det motsatte er bevist, han, som alle andre.

    Men jeg tar med om de tinga jeg kom på da, så får folk bare ta det som det det er, ikke noe bevis, men bare oppramsing av ting som har skjedd.

    Mer da.

    Jo, Håkon, (og Ove og Runar og faren min), de sa ifjor, at de ikke ville ha mer med meg å gjøre.

    Så det er ikke sånn at jeg kan ringe Håkon og spørre om de tingene her.

    Så da får jeg heller skrive om dem på bloggen da.

    For det er lov å skrive om det som har skjedd en, det vet jeg jo fra før.

    Så sånn er det.

  • Kommentar om IPCC. (In Norwegian)

    Nå fikk jeg kommentar om IPCC her, på bloggen, i forbindelse med en e-post jeg fikk fra the Home Office idag, angående problemer med IPCC da:

    IPCC independant? http://ipccc.blogspot.com/

    https://johncons-blogg.net/2009/02/e-mail-from-home-office-who-has-some.html

    De, IPCC, er visst ikke så mye å stole på, ifølge en ganske nyopprettet engelsk blogg.

    (IPCC er den britiske instansen som er tilsvarende Spesialenheten for politisaker i Norge.

    Altså den enheten som skal etterforske feil fra politiet da).

    Og visst det er riktig at IPCC ikke er så mye å stole på, så har vel politiet kanskje litt for mye spillerom da.

    Så man får håpe at det ikke er sånn, at det i praksis er en politistat i Storbritannia(?)

    Men men.

    Jeg fikk jo vite av Ministry of Justice, justisdepartementet, i England, at IPCC var underlangt the Home Office, administrativt.

    Det vil si, at IPCC får penger fra the Home Office sitt budsjett.

    Så når IPCC ikke svarer på henvendelser, sånn som skjedde med meg, at IPCC ikke svarte på e-postene mine og heller ikke svarte på eller returnerte telefonsamtalene mine, etter at jeg la igjen beskjed.

    Da er dette administrative feil, hos IPCC, mener jeg.

    Det går ikke på noe faglig.

    Det går på noe kontor-messig, mener jeg.

    At de ikke har orden i papirene sine der da.

    (Eller at de ikke svarer med vilje, men da tuller de vel med rettighetene mine).

    Men the Home Office, mener at de ikke har noe med administrasjonen av IPCC å gjøre.

    Men det mener jeg er feil.

    IPCC er jo administrativt underlagt IPCC, så her mener jeg the Home Office roter.

    Men de vil ikke svare meg mer, og her i England, så tror jeg ikke de har noe Sivilombudsmann, som i Norge.

    Så i England, så tror det er meningen at man skal sende det til Statsministerens kontor, som jeg gjorde i forbindelse med den samme saken, for en del måneder siden.

    Etter det, så har jeg fått svar, fra Ministry of Justice og the Home Office da.

    Men jeg lurer på om the Home Office, tuller litt med meg, når de sier at de ikke har noe med administrasjonen av IPCC å gjøre.

    Og det virker jo, fra den nyopprettede bloggen, som om IPCC ikke fungerer helt etter hensikten.

    Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor klager ikke skal gå tjenesteveien i politiet.

    At hvis man klager på en politikonstabel, så må man klage til den konstabelens overordnede politi-offiser da.

    Og så til lederen for politidistriktet.

    Og så til lederen for politiet.

    Og så til justisdepartementet.

    Sånn burde det jo ha vært, hvis man hadde fulgt ordreveien, som man gjør de fleste andre steder, i forbindelse med klager.

    Men, nei da.

    Politiet, de slipper å få klager sånn.

    Alle klager sendes IPCC.

    Jeg vet ikke hvor smart det er.

    IPCC er jo som en ukjent boks omtrent for meg.

    Du putter en klage inn, og vet ikke hvem folka er, som behandler den, (annet enn ved navn), og ut kommer en henleggelse.

    Så jeg synes det er litt rart at klager mot politiet ikke skal følge ordreveien.

    Men sånn er det, man kan ikke skjønne alt.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er linken til den aktuelle bloggen om IPCC:

    http://ipccc.blogspot.com/

  • StatCounter: Fler og fler leser johncons-blogg. (In Norwegian)

    StatCounter: Fler og fler leser johncons-blogg. (In Norwegian)


    Det begynner å bli fler og fler lesere på johncons-blogg nå.

    For nå noen uker tilbake så var det kanskje ca. 50 faste lesere hver dag på bloggen, mens nå er det opp mot 100 faste lesere noen dager.

    Og antall unike lesere har også øket.

    Så det er veldig bra, så takk til alle som leser på bloggen, og som hjelper meg å holde kontrollen i den situasjonen jeg er, hvor jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og ikke får noe informasjon av politiet, eller andre, om hva dette går ut på.

    Og folk har prøvd å drepe meg på min onkels nå eksdames gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005.

    Så det er veldig bra hvis noen holder et halvt øye på denne bloggen, så tusen takk for hjelpen til alle leserne på johncons-blogg, i forbindelse med dette!

    Reklame

    Jeg har tenkt på om jeg skulle ha reklame på bloggen, men jeg tror ikke egentlig det er så mye penger å tjene på det.

    Jeg prøvde jo med Google-ads her, ifjor sommer og høst, var det vel, uten at det ga så mye inntekter akkurat.

    Og det virker kanskje mer useriøst med reklame, det er mulig.

    Kommentarer

    Jeg kan også minne om den linjen jeg har pleid å legge meg på, når det gjelder kommentarer på bloggen.

    Jeg tillater det meste, men jeg setter grensen ved personangrep/trakassering/mobbing.

    Bare for å ta med om det, siden det har vært et par meldinger i det siste, som jeg ikke har tatt med, fordi jeg synes det begynner å minne mer om personangrep og trakassering da.

    I tilfelle noen lurte på hvorfor de ikke fikk med kommentaren sin på bloggen.

    Men det skjønte dem kanskje fra før.

    Det er mulig.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mafia i Lufthansa og den amerikanske grensekontrollen? (In Norwegian)

    Anonymous said…
    Hvorfor blei du pælma ut fra USA?

    10 February 2009 13:55
    johncons said…
    Dem ville ikke slippe meg inn, fordi dem sa at jeg ikke hadde noe bånd til Norge.

    Jeg skulle bare på ferie der, men dem trodde visst at jeg dro dit for å slå meg ned der, eller noe.

    Jeg hadde litt jet-lag, så jeg glemte å si at jeg var i HV og sånn, og de skrev jeg var en ‘alien’, mener jeg å huske.

    Jeg mistenker at det var noe mafia-plott, med han som delte ut innreise-skjema på Lufthansa-flyet.

    Han ga alle skjema, untatt meg.

    Og da jeg kom til innreise-kontrollen, på flyplassen, så spurte jeg etter skjema på norsk da, (eller engelsk).

    Så begynte en kar som ikke jeg hadde prata å skrike til meg på tysk, ‘Sprechen Sie Deutch’.

    Og så sa jeg at jeg ikke prata så bra tysk.

    Så fant jeg et engelsk skjema.

    Og da kom han karen bort, og tok fra meg det engelske skjemaet, og ba meg fylle ut et fransk(!) skjema.

    Enda jeg bare snakker norsk og engelsk.

    Og så sendte dem meg tilbake til Oslo via Paris.

    Jeg måtte betale den nye billetten selv.

    Lufthansa nekta å ta meg med tilbake til Europa.

    De holdt igjen kofferten min en ekstra dag, Homeland Security.

    Så jeg tror det her må ha vært noe mafia-plott avtalt mellom Lufthansa og den amerikanske grensekontrollen.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2009/01/statcounter-noen-sker-p-erik-ribsskog_15.html?showComment=1234284780000#c4708467137765196771

  • Det virker som at vi har johncons-blogg lesere i Holmestrand. Det er hyggelig. (In Norwegian).

    Siv Helene said…
    Aww ! Katter er søte <3 jeg har bodd på nedre berger.. faren min bor der ennå hehe :) 08 February 2009 14:37
    johncons said…
    Åja,

    jeg pleide å spille fotball ned på der.

    Og farfaren min jobba visst på fabrikken der, med å lage noe trestamper, eller noe, til vevemaskinene.

    Noe sånt.

    Og farmora mi jobba som tjenestepike på Berger Gård vel.

    Så flytta de til Sand da, like etter krigen, mener jeg det var.

    Men men.

    Bodde du i samme veien som bedehuset og Rune Bingen og dem da kanskje?

    Men men.

    Den katten var den siste katten jeg hadde på Bergeråsen.

    Den ble slått halvt i hjel eller overkjørt, eller noe, og vi måtte avlive katta hos en dyrlege i Sande.

    Men den var veldig tam den katten.

    En sommerferie, kanskje i 1984, eller noe, så pleide jeg å ta med katta, fra Bergeråsen og bort til farmora mi på Sand.

    Og da kunne jeg ha katta på skuldern, mens jeg sykla forbi butikken og sånn der.

    Så det var en tam katt må man si, Kitty het vel den, sa Christell at den het da.

    Jeg fikk den katten, da den egentlig var alt for ung, til å skilles fra moren sin.

    Så jeg måtte følge med på katta, og roe den ned, for å få den til å drikke melk fra skål osv.

    Så jeg måtte liksom klappe og roe ned og passe på katta, hele kvelden osv., for å roe den ned, for den var så stressa, for den skulle vel egentlig ha vært litt lengre hos katten Susi, moren dens.

    Men men.

    Når var det du bodde på Berger da, jeg har ikke bodd der siden slutten av 80-tallet, og hvem er faren din, kanskje jeg kjenner noen som heter det samme til etternavn som deg, eller noe, hvis du har mye slekt der.

    Men jeg har ikke bodd der siden 80-tallet, så det er mulig jeg ikke husker alle navna.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2008/10/flashback-til-80-tallet-in-norwegian.html

  • Ny kommentar på bloggen. (Hurra). (In Norwegian)

    Anonymous said…
    Det her mener du virkelig ikke? Hva faen er dette for en blogg, makan til pølsevev ska du leite lenge etter.. Hvor i helvete har du lært at det skal være minst tre kommaer i hver setning? Det blir jo nærmest umulig å lese.

    05 February 2009 22:33
    johncons said…
    Hei,

    jo jeg skriver bare det jeg mener jeg.

    Det er ikke ment som ‘pølsevev’.

    Jeg blir stressa av det her ‘mafian’-greiene, osv., så jeg synes det blir litt mer ‘beroligende’ å lese, hvis det er mange komma og få utropstegn.

    Jeg skal jo tross alt lese gjennom det her selv og, og samtidig prøve å ikke gå inn i sjokk.

    Men jeg får ha det med kommaene litt i bakhodet.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2009/01/jeg-la-til-religion-pa-facebook.html?showComment=1233886860000#c733857535742194042

  • En som kommenterer på bloggen, sier at det har vært mafia i Norge ‘en stund nå’. (In Norwegian).

    Anonymous said…
    Mafia har det da vært i norge en stund nå.
    Har du noen teori om hvorfor de skulle være ute etter deg?

    05 February 2009 11:22
    johncons said…
    Hei,

    nei, men jeg mistenker at det kanskje kan være at familien min er noe mafia, eller noe.

    De kan virke som idiot-versjonen av Sopranos noen ganger, ihvertfall.

    Enten det, eller at det er gjennom jobb i Rimi, jeg fikk et brev fra Stein Erik Hagen, en gang, da Rimi Langhus vant en driftskonkurranse, da jeg var butikksjef der, i 2001, kallt ‘Rimi Gullårer’.

    Da fikk jeg et brev, hvor det var slitt hull i bretten, gjennom konvolutten, hullet som var slitt i brevet, så ut som en vagina omtrent, (hvis man skal tolke det som noe mafia-symbolikk), og en Rimi metall kulepenn.

    Rimi Gullårer, var en ganske prestisjefull konkurranse,

    (selv om ICAs hovedkontor, nå sier at brevet fra Stein Erik Hagen, var et ‘diplom’, så fikk jeg gratulasjoner av andre butikksjefer, i 2001, og i 2001, så var det snakk om et brev, fra Stein Erik Hagen, underskrevet med penn osv., mens ifjor så kalte ICA det, for et ‘diplom’, men det var altså et brev.).

    Og ICA klarte ikke å finne et eneste dokument, fra de 12 årene jeg hadde jobbet i firma, i personalarkivet.

    Enda jeg jobbet fire år som butikksjef, og ti år som leder.

    Men, men.

    Men for å oppsummere, enten er det nok familien min som er noe mafia, (jeg fikk et penn og lighter-sett, til jul, julen 2003, fra faren min og Haldis, og jeg røyka ikke da, så jeg syntes det var rart, kanskje det er noe mafia-symbolikk, har jeg tenkt i ettertid).

    Så enten om det er familien min som er noe mafia, eller Stein Erik Hagen, som liker å tulle med butikksjefene i Rimi, som ønsker å slutte.

    Men tilbake til din kommentar.

    Du sier det har vært mafia i Norge en stund nå.

    Kan du forklare mer om dette, hvis det er mafia i Norge, hvordan er de bygget opp, er det samme mafia som i USA/Italia, og hvorfor står det ikke om dette i avisene, som VG og Dagbladet osv?

    https://johncons-blogg.net/2009/02/jeg-fikk-litt-raserianfall-her-in.html#comments

  • Kommentarer på bloggen. (In Norwegian).

    Som en prøveordning, så har jeg tatt det sånn, at man kan være anonym, når man legger igjen kommentarer på bloggen nå.

    Men trenger altså ikke ha Blogger-konto, for å legge igjen kommentar her lengre.

    I hvertfall midlertidig.

    Det har vært en del mobbende/trakasserende kommentarer her, så vi får se om det blir veldig mye verre, eller ikke, med det nye systemet.

    Men meldingene må fortsatt bli godkjent da, av meg, før de blir publisert.

    Men sånn er det vel på de fleste blogger, har jeg inntrykk av.

    Men vi får se hvordan det nye systemet funker.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog