johncons

Stikkord: Krig i Norge?

  • Maslow mm. (In Norwegian).

    Jeg leste at norske firma som Statoil, nå forbyr ansatte å kjøpe sex på tjenestereiser.

    Jeg mener dem ikke behandler de ansatte som voksne mennesker, men driver å tenker for dem.

    De er vel ikke på jobb 24 timer i døgnet selv om de er på tjenestereise, har de ikke noe fritid?

    Fordi, sa en politiker i avisa, at unge damer kan være ofre for menneskehandel.

    Skal man forby kvinnelige ansatte å kjøpe klær på tjenestereiser da.

    Fordi de som har lagd klærne kan jo være ofre for slaveri.

    (Det er sikkert bedre eksempel, men det var dette jeg kom på når jeg prøvde å tenke her nå).

    Men de må jo ha klær sier folk.

    Ja, men de kan jo strikke dem selv.

    En lærer, i en av de andre klassene på Gjerdes VGS., husker jeg sa i forbindelse med en eller annen juleavslutning, eller noe, at sex var også et primær-behov.

    Altså, en del av behovspyramiden, til Maslow vel.

    http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/regsys/maslow.gif

    Det nederste trinnet går på fysiske behov.

    Som må være oppfylt før personen prioriterer behovene som er på trinnet over.

    Fysiske behov, er ting som mat, bolig, varme osv.

    Men han læreren på Gjerde, han husker jeg sa at også sex var et primært behov.

    Han sa det vel i en uformell sammenheng men, som at han pratet med en kollega, og jeg overhørte det.

    Eller om han skulle si noe litt mindre formellt på en avslutning, og øvde seg på det.

    Men det virka som han var oppriktig, når han sa dette.

    Men det er vel tabu og ta med om sånne ting i lærebøker osv., og det er vel ikke alle som vil skrive om sånne tema på blogg og i aviser osv.

    Da dukker vel merkelappene opp ganske fort antagelig.

    Men det går vel under yttringsfriheten, og man har vel ikke lov å sette merkelapper på folk uten videre, så da får man håpe at det går ann å skrive om sånne tema og.

    Så det får vi se.

  • Broilervelde. (In Norwegian).

    RE: Broilervelde
    Skrevet av cons 01.03.2008 kl. 01:52

    Huitfeldt, var vel den som dekket over for Trond Giske sitt medlemsjuks i AUF.

    Hun etterfulgte vel Giske som AUF-leder.

    Og det var visst ganske hipp som happ, hvem av AUF medlemmene som havnet i fengsel, og hvem som ble statsministre og party-ministre.

    ‘Mathiesen senker stemmen når han forteller at både han og de andre både kunne dokumentere og bevitne dette. Både Trond Giske og Jens Soltenberg skal ha vært i fare for å ryke på medlemssaken, men ble vernet av de fire lojale AUF`ere. Alle med tillitsverv i AP og AUF kjente til at medlemsjukset var like utbredt i deres tid og at de hadde velsignet jukset Mathiesen og de andre ble tiltalt for. Bøe Elgsaas har bekreftet at daværende AUF-leder Trond Giske var direkte involvert i saken.

    Både Giske og Stoltenberg var blandt partiets yndliger. Stoltenberg hadde, foruten støtte fra sin far og hans nettverk, en vid bekjentskapskrets i partiet. I sin tid i AUF ble han kjent for å delt seng med mer enn et dusin unge kvinner i løpet av en Utøya-leir og var spesielt godt likt blandt partiets kvinner.

    Trond Giske beskrives av partifeller som en av fremtidens virkelig store edderkopper med bekjentskap og kameratskap i alle landets maktorgan, fra NHO, via store deler av pressen til LO.

    Mens Giske gikk til stortinget og millionlønn, gikk Mathiesen til soning etterfulgt av en dårlig betalt jobb som pizzasjåfør.’.

    http://www.baksiden.net/AUF.htm

    https://johncons-blogg.net/2007/11/tittel-p-tema-trond-giske-en-edderkopp.html

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/29/528396.html

  • Alle har blitt hjernevaska. (In Norwegian).

    Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 27.02.2008 kl. 19:18

    Sitat:

    “Mangler kompetanse

    Killi mener Jernbaneverket mangler kompetanse.

    – Vi har mistet kompetanse, noen ble bareiere i Thailand. Vi må leie inn folk utenfra.”

    Sitat slutt.

    Jernbanedirektør Steinar Killi:

    Ta din hatt og GÅ!!!

    Med skuffet hilsen fra én, som har reist nok med tog, til å vite et og annet om hvor skoen trykker, og så ALDRI – jeg gjentar ALDRI – har fått reise med tog mellom Spikkestad og Drammen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 00:08

    Enig, hvis ikke organisasjonen klarer å beholde nøkkelmedarbeidere, og de ikke har nok kompetente folk, slik at de tåler å miste et par stykker, hvis de får nok av sjefene der og flykter til Thailand, så er det nok ledelsens ansvar.

    At man så skal klage på at medarbeiderne flyktet til Thailand, så er det en dårlig unnskyldning.

    Fordi det er vel en grunn til at de ikke ville være i Norge og jobbe i Jernbaneverket lengre?

    Så kan vel tolkes å antagelig være grunnet forhold i organisasjonen, og da altså ledelsens ansvar.

    For det andre, så er det ledelsens ansvar, å ha en sterk organisasjon, som tåler å miste folk.

    Ingen i en organisasjon skal være uerstattelige, det mener jeg vi hørte, når jeg gikk 2. eller 3. klasse Handel og Kontor, og vi var på bedriftsbesøk hos en bank i Drammen, og lederen for personavdelingen forklarte.

    Så det var altså jobben hans å blant annet sørge for at han selv ikke ble uerstattelig.

    Så dette er ledelsens ansvar i Jernbaneverket, at de ikke har bygd opp en sterk nok organisasjon, som tåler at et par stykker drar til Thailand og starter pub.

    At ikke direktøren for jernbanene har lært dette, når man lærer det i 2. klasse handel og kontor, da kan man lure på hvor forstokket, eller hva det riktige ordet er, disse folka er, for å generalisere litt.

    Og dessuten, så tar han ikke ansvaret selv.

    Han tar ikke ansvaret for at han som direktør, ikke har klart å bygge opp en sterk organisasjon.

    Så det er ansvarsfraskrivelse, han bare skylder på de to som dro til Thailand.

    Så jeg er enig med konklusjonen din, om at hvis ting hadde være normale, altså hvis staten hadde vært som det private næringsliv, eller som statsektoren i andre land, så burde nok han direktøren tatt hatten sin å gått ja.

    Han sier at de mangler kompetanse, og det er nok ikke umulig det.

    Men så spørrs det, om de ikke kanskje mangler mest kompetanse i den øvre ledelsen?

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 28.02.2008 kl. 04:03

    Takk for gode, kloke og velvalgte ord!!! 🙂

    Med vennlig hilsen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 08:14

    Hei,

    takk for det!

    Jeg skriver masse debattinnlegg, nå om dagen, fordi det virker som om man blir ofret av myndighetene, i deres kamp mot noe multinasjonal mafia.

    Eller hva som kan være den egentlige grunnen.

    Jeg mistenker at myndighetene kan være innvolvert.

    Det er i allefall sikkert, at det er at det virker som at de bryr seg null og niks om folks rettigheter, og ofrer vanlige folk gladelig.

    I allefall hvis de har lyst hår.

    Sånn virker det i allefall for meg, her har jeg prøvd å forklare.

    Du virker som en oppegående kar, så jeg tenkte jeg kunne ta med om dette, fordi jeg synes det virker som om myndighetene holder disse problemene dekket over, ovenfor innbyggerne i de forskjellige landene.

    Og for å ta med noe om jernbaneverket, så virker det jo som at noe må være galt med myndighetene, og skolesystemet, siden tydeligvis ingen av de setter komptetanse i høysetet.

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 28.02.2008 kl. 08:46

    Tusen hjertelig takk for rosen… 🙂

    Den dèr satt – jeg èr – dessverre – 100% UFØR…

    Med vennlig hilsen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 09:15

    Hei,

    takk for svar!

    Jeg prøver bare å fortelle det jeg vet, og det er at det virker som om politiet er del av noe mafia/illuminati nettverk, som er oppe å kjører i Norge, og som har en agenda mot lyshårede folk.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.

    Så da tenkte jeg at jeg kunne benytte anledningen, når man støter på folk som det virker som har litt evne til å tenke selv, og som ikke er, mer eller mindre, hjernevaska til å tro at Norge er det beste landet i verden, og alt i Norge er best i verden.

    Fordi jeg tror dette er bare noe myndighetene vil at folk skal tro.

    Egentlig er Norge gjennomkorrupt, og styrt av mafia.

    Se f.eks. EU.

    Her når de åpnet den frøbanken på Svalbard, så forsikret EU-lederen, han portugiseren, den norske pressen om, at Norge når som helst kan få bli medlem av EU.

    Jeg lurer på hvorfor EU hele tiden forsikrer Norge om det.

    Norge er så medlem av EU man kan bli, uten å være medlem av EU.

    Vi har de samme reglene og lovene som EU, men vi har ikke noe innflytelse.

    Vi har ikke noe vi skulle ha sagt, men er i praksis, bortsett fra det, medlem av EU.

    Er det sånn, at EU ikke vil ha oss med?

    Hvorfor skulle Norge ønske en type medlemskap, som innebærer null inflytelse, men at man må følge alle påleggene.

    Blir Norge tullet med av resten av verden?

    Som noe ledd i en agenda som har med jødisk verdensherredømme, eller som en hevn for hva vikingene gjorde?

    Blir hver enkelt lyshårede nordmann tullet med hele livet, av noe Illuminati-nettverk?

    Jeg har skrevet mer om hva jeg vet på bloggen i hvertfall, og mesteparten har jeg funnet ut ved å lese på nettet osv.

    Men det virker litt som om det er som de sier i Grandiosa full pakke videoen, som er regisert av vennen til Jens Stotenberg, han vennen som var eks-mannen til Yssen fra Valla saken.

    Så det kan virke som om at ting henger sammen, og at det er noe nettverk ute å går.

    ‘Alle har blitt hjernevaska’, sier de i Grandiosa full pakke reklamen, laget av vennen til Stoltenberg.

    Egentlig skrevet av Lars Kilevold vel, men det kan jo tenkes at reklamemannen har hatt et ord med i valget av refreng osv.

    Siden han var ansvarlig for hvordan reklamen til slutt endte opp, mener jeg.

    Så det er bra at det fortsatt dukker opp folk som det virker som har evne til å tenke selv da, og at ikke alle har blitt helt hjernevaska.

    Det står mer om hva som foregår i Storbritannia osv., på den bloggen, men det virker ikke som om det er noen som står opp mot maktmisbruk fra myndighetene.

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528204.html?commentId=1803418#comments_container

  • Øvre ledelse. (In Norwegian).

    Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 27.02.2008 kl. 19:18

    Sitat:

    “Mangler kompetanse

    Killi mener Jernbaneverket mangler kompetanse.

    – Vi har mistet kompetanse, noen ble bareiere i Thailand. Vi må leie inn folk utenfra.”

    Sitat slutt.

    Jernbanedirektør Steinar Killi:

    Ta din hatt og GÅ!!!

    Med skuffet hilsen fra én, som har reist nok med tog, til å vite et og annet om hvor skoen trykker, og så ALDRI – jeg gjentar ALDRI – har fått reise med tog mellom Spikkestad og Drammen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 00:08

    Enig, hvis ikke organisasjonen klarer å beholde nøkkelmedarbeidere, og de ikke har nok kompetente folk, slik at de tåler å miste et par stykker, hvis de får nok av sjefene der og flykter til Thailand, så er det nok ledelsens ansvar.

    At man så skal klage på at medarbeiderne flyktet til Thailand, så er det en dårlig unnskyldning.

    Fordi det er vel en grunn til at de ikke ville være i Norge og jobbe i Jernbaneverket lengre?

    Så kan vel tolkes å antagelig være grunnet forhold i organisasjonen, og da altså ledelsens ansvar.

    For det andre, så er det ledelsens ansvar, å ha en sterk organisasjon, som tåler å miste folk.

    Ingen i en organisasjon skal være uerstattelige, det mener jeg vi hørte, når jeg gikk 2. eller 3. klasse Handel og Kontor, og vi var på bedriftsbesøk hos en bank i Drammen, og lederen for personavdelingen forklarte.

    Så det var altså jobben hans å blant annet sørge for at han selv ikke ble uerstattelig.

    Så dette er ledelsens ansvar i Jernbaneverket, at de ikke har bygd opp en sterk nok organisasjon, som tåler at et par stykker drar til Thailand og starter pub.

    At ikke direktøren for jernbanene har lært dette, når man lærer det i 2. klasse handel og kontor, da kan man lure på hvor forstokket, eller hva det riktige ordet er, disse folka er, for å generalisere litt.

    Og dessuten, så tar han ikke ansvaret selv.

    Han tar ikke ansvaret for at han som direktør, ikke har klart å bygge opp en sterk organisasjon.

    Så det er ansvarsfraskrivelse, han bare skylder på de to som dro til Thailand.

    Så jeg er enig med konklusjonen din, om at hvis ting hadde være normale, altså hvis staten hadde vært som det private næringsliv, eller som statsektoren i andre land, så burde nok han direktøren tatt hatten sin å gått ja.

    Han sier at de mangler kompetanse, og det er nok ikke umulig det.

    Men så spørrs det, om de ikke kanskje mangler mest kompetanse i den øvre ledelsen?

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528204.html#comments_container

  • Vil ha bare hemmelige søkere. (In Norwegian).

    Bra! RE: H må skjerpe seg!
    Skrevet av cons 27.02.2008 kl. 21:57

    Det er vel at Høyre vil slippe det som SV vil da.

    Nemlig å kvotere innvandrere.

    At hvis to kandidater til en jobb, står omtrent likt, så vil SV ansette innvandreren.

    På samme måte som kvinner blir kvotert da.

    Så det spørs litt om hvem som skal bli kvotert først av norsk kvinne og utenlandsk mann.

    Det må vel bli noe sånt da, hvis fire kandidater står omtrent likt:

    1. Utenlandsk kvinne.

    2. Norsk kvinne eller utenlandsk mann.

    4. Norsk mann.

    Så dette vil vel SV.

    Høyre vil at alle skal bare få et id-nummer, virker det som.

    Sånn at ikke kjønn og rase skal telle.

    Men dette var vel bare for Oslo Kommune.

    Så private firma har vel lov å velge selv.

    Men det SV vil vel at det samme skal gjelde for private firma etterhvert også, kan jeg tenke meg.

    Sosialistene har jo fått igjennom, at det skal være en viss andel kvinner i private bedrifters styrer.

    Så lignende forslag, vil nok komme etterhvert, at det skal være så og så mange prosent innvandrere i bedriftene og.

    Kan man mistenke i hvertfall.

    Snart så begynner dem vel å foreslå at det skal være minst åtte prosent homofile og lesbiske i private firma og.

    Og minst en rødhåret.

    Og 17 prosent må være bestemødre.

    Dette blir da i år 2030.

    Så det er bra at myndighetene har kontrollen på næringslivet, og ikke mister den.

    Så det det blir spennende å se hva de finner på neste gang.

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528199.html

  • Kultursentre. (In Norwegian).

    Kultursentre II cons 27/02 17:23 Men hvorfor støtter staten da hundrevis av fremmedkulturelle kultur-sentre økonomisk. Hvordan passer dette overens med, at målet er at innvandrerne skal integrere seg i det norske samfunnet? Det er mulig det er jeg som er treg, og dum, siden jeg ikke skjønner, men da er det forhåpentligvis noen andre som skjønner.
    Anmeld
    innlegg Kultursentre cons 27/02 17:22 Jeg har en kommentar til dette, og det er at, folk sier at målet er at invandrerne skal integreres. i allefall er det innvandrerne som skal tilpasse seg det norske samfunnet, og ikke det norske samfunnet (med innbyggere), som skal tilpasse seg dem. Det har jeg hørt mange si.

    http://e24.no/kommentar/spaltister/hannesson/article2281373.ece#VG

  • Facebook, 26/2. (In Norwegian).

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:09pm
    Det tror jeg har vært veldig lavt de siste åra.

    Etter at jeg flytta fra gården til onkelen min, på Løvås i Kvelde i Larvik, i juli, 05.

    Det vet kanskje du hvor er Sirx3, som er fra Larvik vel?

    Onkelen min og dama leide ut ei hytte til en kar som het Thor, som dyrka Marijuana i ganske stor stil, og distribuerte til distriktet vel.

    Jeg så ikke dyrkinga, men onkelen min sa det.

    Og han skulle til han naboen hele tida, og da måtte jeg jo være sosial synes jeg, og ta et trekk da, (det var en litt rar situasjon, så jeg ville ikke skille meg ut osv.).

    Og det var litt av noe marijuana dem hadde, en gang, så var det så vidt jeg klarte å gå hjem til den lille hytta jeg bodde i når jeg jobba der.

    Og en annen gang så klarte jeg ikke å bevege meg, når han onkelen min dreiv å spurte meg om forskjellige ting som hadde skjedd osv.

    Men dette begynner å bli et par-tre år sida, så at det skal henge igjen enda, det tviler jeg litt på.

    Men sånn er det.
    Delete

    Thomas Olafsen wrote
    at 5:52pm yesterday
    Jeg tror vi må diskutere ditt forbruk av marihuana først.
    Message – Report

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:42am on February 24th, 2008
    I såfall skjønner man jo at kanalen ble mer eller mindre avsluttet.

    Den er jo der enda, men det skjer jo aldri noe der.

    Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes det kanskje var grunn til å mistenke at det kunne være noe sånt, pga. at de folka oppførte seg skikkelig maskin/robot-aktige.

    Så tenkte jeg at man kanskje burde ta det opp.

    Noen andre som har noen meninger/kommentarer til dette?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:42am on February 24th, 2008
    Forresten, det var jo noen folk, Chetil osv., som svarte veldig raskt, og aldri prata på kanalen.

    Og det var vel en annen som var enda raskere også.

    Noe med tuba eller noe?

    Noe sånt.

    Og en gang når han andre enn Chetil vant, så var det en annen quizzer som kommenterte, at ‘jeg har blitt slått av en maskin/robot, som aldri sier noe osv osv’.

    Så kanskje det greiene der ødela litt.

    Hva het han andre som var så rask og aldri sa noe da?

    Kan det ha vært folk som ble tulla med av noe mafia eller noe?

    At de måtte lære seg å bli superraske til å quizze, for de folka her var utrollig raske.

    At de ble straffa hvis de ikke vant eller noe sånt noe?

    Det kunne nesten virke sånn noen ganger, for dem kunne jo alle spørsmåla på rams, dem var superraske, og sa aldri noe.

    Kan det ha vært noe mafiagreier da?

    Noe folk som ble terrorrisert av noe mafiagreier på en sinnsyk måte?

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 10:06am on February 22nd, 2008
    Jeg var john_cons, og jeg var ganske mye på kanalen.

    Jeg hadde slitsom jobb, og jobba som butikksjef i Rimi blandt annet, så om kvelden og på fritida, så satt jeg mye foran pc-en for å koble av.

    Hvorfor ikke starte opp quiz-show igjen, med en bot som funker forresten, det hadde vel fortsatt vært morsomt det, å quizze litt en gang i blant, hvis man plutselig fikk lyst til å koble av litt med quizzing osv.

    Eller er irc så upopulært for tiden at ingen bruker det lengre?

    Noen som vet om hva grunnen er, til at det nesten aldri er para-runder osv. for tiden?

    http://www.facebook.com/group.php?gid=4926507261

  • Osmundsen-saken. (In Norwegian).

    RE: Osmundsen-saken 26.02.08 10:56
    (Svar til: Uregistrert)
    cons

    Ikke registrertUregistrert skrev:
    Den tidligere statsråd Anne Lise Ryel er endelig
    kommet ut av skapet. Den
    eksponente nordlands-hoppa
    har alltid stått på barika-
    dene. Hun bør avsettes i
    fra all politikk ikdet hun
    kun arbeider for seg og sitt.Hvilket skap var det sa du?

    Anbefalt av 0RE: Endelig! 26.02.08 11:02
    (Svar til: Uregistrert)
    Tassen

    Ikke registrertUregistrert skrev:
    Endelig er det noen som tar tak i dette! Jeg har gått og irritert meg over Ryel og hennes merkelige rolle i denne saken siden hun gikk ut i media. Merkelig nok har _ingen_ tatt tak i det før Gudmund Hernes skrev en kronikk om det i Morgenbladet. Det viser at vi har et pressekorps her i landet som er en saueflokk uten evne til egen kritisk tenkning. Skammelig.Enig med deg angående Ryel. Kunne ikke hun latt være å spørre Osmundsen i utgangspunktet. Sleip, fælt kvinnfolk! MEN flere enn Hærnes har tatt opp dette. Hilde Haugsgjerd i Aftenposten. Arne Strand og diverse andre i Dagsavisen. Så noen går utenom saueflokken.

    Anbefalt av 0RE: Reispikka pisspreik 26.02.08 11:17
    (Svar til: Uregistrert)
    cons

    Ikke registrertUregistrert skrev:
    Dette er etterpaaklokskap og bare tull. Manela Osmundsen er en lyver, ble tatt med buksene ned og derfor er hun ferdig i AP og politikken. Slik er det bare.Buksene nede ja.

    Det er kanskje litt slag under beltestedet, men hvorfor er hele gjengen sånn som hun Rye og Osmundsen og Yssen f.eks.

    Det virker som at hele gjengen trives bedre å gå med bukse enn skjørt.

    Untatt hun Bekkemellem da, hun likte jo å gå i kjole.

    Men hun mista vel jobben.

    Det virker som om det er mange av de her som mista jobben, så det går vel mye på nebb og klør i politikken om dagen.

    Og Yssen, som det vel også kan virke som om trives best med å gå i bukser, hun var jo gift med han reklameguruen som lagde Grandiosa Full-pakke videoen.

    Og den er rimelig full av tvilsom symbolikk.

    Hvorfor har de grandiosa reklame fra eldrehjemmet (eller hva det er i den videoen), når grandiosa er de unges favoritt-rett, som jeg har lest i en online studentavis.

    Og hvorfor kalles grandiosa for perepizzat, som betyr familie/slekts-pizza i Finland.

    Har det noe med at de bruker rester fra eldresenterne i pizzaene?

    Jeg begynner å lure i hvertfall, hva de bruker i Grandiosa, siden den ble forbudt i Sverige. (Med begrunnelse i kjøttet, kan det virke som på Procordias svenske websider, i en pressemelding fra noen år tilbake).

    Og han karen er jo godvenn med Stoltenberg, eller hva det stod i avisa.

    Og kona hans ser ut som om hun trives best med å gå i bukser hun og synes jeg.

    Nå driver jeg å sender e-poster til SMK, så jeg burde kanskje ikke skrive om Stoltenberg & Co.

    Men det er ikke noe personlig egentlig, jeg kjenner jo ingen av de her som mer offentlige personer, så da regner jeg med det er greit å skrive om inntrykket man får av dem gjennom media uansett, og at det ikke blir tatt personlig.

    Så det får man håpe.

    Og til stadighetet, så nevnes dette med at Norge er et lite land, og at det er derfor det blir de samme menneskene, som møtes overalt, og bestemmer alt mulig.

    Så det er nesten umulig å være inhabil i Norge, siden Norge er et så lite land, kan man få inntrykk av.

    Men, hvis Norge er et lite land, så trenger vi vel ikke så mange personer i styre og stell?

    Og det er jo tross alt nærmere 5 millioner mennesker i Norge nå, er det ikke det da?

    Hvorfor er det den samme gjengen som skal styre og stelle alt mulig da?

    En elite i Oslo, som vel nesten kan forveksles med en mafia, hvis man ikke tenker seg om.

    Er ikke dette litt snodig?

    Nå driver jeg kanskje å slår under beltestedet, men det er jo offentlige personer, så da er vel det lov?

    Det er ikke personlig heller, så da får man håpe det er greit.

    Men denne tulle-unskyldningen, om at man må være inhabile og korrupte, i alle muilge former for utøvelse av makt, siden Norge er et lite land.

    Jeg vet ikke om det har blitt en sannhet som alle kjøper uten videre.

    Men jeg lurer på om det kan ligge noe lureri bak dette.

    Fordi hvis Norge er et lite land, så trengs det vel ikke så mange personer til å styre og stelle landet.

    Og finnes jo folk utenfor Oslo og.

    Totalt mellom 4.5 og 5 milloner mennesker i landet.

    Så jeg lurer på om det ikke er liten klikk som har mer eller mindre tilranet seg makten, og videredeler maktposisjoner til vennene sine.

    Ikke vet jeg, jeg kjenner ingen i denne eliten.

    Men man kan begynne å lure synes jeg.

    Det må da være nok av oppegående folk å velge mellom i Norge, til at man hele tiden skal unnskylde seg med at Norge er et lite land, og at man derfor må være inhabil i alle mulige sammenhenger.

    Det var kanskje litt utenfor tema, men det var bare noe jeg kom på når jeg skrev nå, så jeg tenkte at jeg kunne jo ta med det i samme slengen.

    Så får vi se om det kommer noen tilbakemeldinger på det.

    http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=10&ThreadID=227704&page=2#item3477374

  • Facebook, 24/2. (In Norwegian).

    Erik Ribsskog wroteat 7:42am
    I såfall skjønner man jo at kanalen ble mer eller mindre avsluttet.Den er jo der enda, men det skjer jo aldri noe der.Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes det kanskje var grunn til å mistenke at det kunne være noe sånt, pga. at de folka oppførte seg skikkelig maskin/robot-aktige.Så tenkte jeg at man kanskje burde ta det opp.Noen andre som har noen meninger/kommentarer til dette?
    Delete

    Erik Ribsskog wroteat 7:42am
    Forresten, det var jo noen folk, Chetil osv., som svarte veldig raskt, og aldri prata på kanalen.Og det var vel en annen som var enda raskere også.Noe med tuba eller noe?Noe sånt.Og en gang når han andre enn Chetil vant, så var det en annen quizzer som kommenterte, at ‘jeg har blitt slått av en maskin/robot, som aldri sier noe osv osv’.Så kanskje det greiene der ødela litt.Hva het han andre som var så rask og aldri sa noe da?Kan det ha vært folk som ble tulla med av noe mafia eller noe?At de måtte lære seg å bli superraske til å quizze, for de folka her var utrollig raske.At de ble straffa hvis de ikke vant eller noe sånt noe?Det kunne nesten virke sånn noen ganger, for dem kunne jo alle spørsmåla på rams, dem var superraske, og sa aldri noe.Kan det ha vært noe mafiagreier da?Noe folk som ble terrorrisert av noe mafiagreier på en sinnsyk måte?
    Delete

    Erik Ribsskog wroteat 10:06am yesterday
    Jeg var john_cons, og jeg var ganske mye på kanalen.Jeg hadde slitsom jobb, og jobba som butikksjef i Rimi blandt annet, så om kvelden og på fritida, så satt jeg mye foran pc-en for å koble av.Hvorfor ikke starte opp quiz-show igjen, med en bot som funker forresten, det hadde vel fortsatt vært morsomt det, å quizze litt en gang i blant, hvis man plutselig fikk lyst til å koble av litt med quizzing osv.Eller er irc så upopulært for tiden at ingen bruker det lengre?Noen som vet om hva grunnen er, til at det nesten aldri er para-runder osv. for tiden?
    Delete

    http://www.facebook.com/wall.php?id=4926507261

  • Mistanke om mafiavirksomhet blant pleiepersonell. (In Norwegian).

    Men det inntrykket jeg har av sykehusene i Norge.

    Jeg kjenner mest til Aker sykehus i Oslo, og Moss sykehus, så virker det for meg, rimelig klart, at det er mafianettverk, antagelig kommunister eller Illuminati, eller noe slikt da, som inflitrerer disse sykehusene.

    Og amputerer bein på særlig lyshåra folk osv., som egentlig ikke trenger å amputere bein osv, virker det som, bare for å ta et eksempel.

    Og kutter av tissefanter, som en del av en agenda for en mafia da, bare se på kongen, jeg mistenker at det skjedde med han.

    Og jeg mistenker også at slike nettverk, doper ned folk, jeg mistenker litt at de kanskje amputerer armer og ben osv., og holder de kunstig i live i hjerte og lunge maskiner, til skrekk og advarsel osv.

    En episode, fra King George Rd. i Brighton, når jeg og en kamerat var på EF språkreise der, med Paul Wilkie som kursleder i 88, hvor de hadde en sykeseng i stua, vertsfamilien altså.

    Den episoden, med sykesenga i stua osv., på bakgrunn av den, og det jeg har opplevd selv på Aker og med moren min på Moss sykehus, og Radiumhospitalet.

    Hun mista ikke håret av cellegiften hun fikk på Radiumhostpitalet, men fikk grått hår.

    Jeg mistenker at hun ble gitt noe placebo cellegift.

    Og fra Grandiosa full-pakke videoen, så kan det virke som om det foregår organisert tulling med eldre på eldrehjemmene.

    Og med tullet som var med Grandiosa pizzaene, at de ble forbudt i Sverige osv.

    Og at Orkla holder produksjonsprossessen hemmelig, og at de stadig bytter bindemiddel i kjøttblandingen, og det står på esken at det er soyaprotein, men de sier til avisa at det er gelatin (basert på svin).

    På bakgrunn av dette, så ville jeg ikke vært overrasket hvis det viste seg, at eldre på eldresententerne, som har dødd mer eller mindre naturlig, viste seg til slutt å havne i Grandiosaene.

    Jeg husker da farmora mi døde, og jeg var med å bar kista til grava.

    Og den veide ikke mye den kista.

    Det er greit at farmora mi ikke var så tjukk og svær, men den kista veide veldig lite.

    Så på bakgrunn av Full pakke videoen.

    Som er regisert av eks-mannen til Ingrid Tyssen, eller hva hun heter.

    Hun dama fra Valla-saken.

    Eks-mannen er jo kamerat, eller ‘kamerat’, med Stoltenberg.

    Og i den videoen, så kan man også se at han utlendingen i videoen, symbolsk har seg med hun datra til han talk-show karen.

    Hun jenta som er i en ny film nå.

    Hm.

    Han der som spørr masse spørsmål, og som ikke virker å ta så hensyn til hva folk svarer.

    Og som ikke liker å bli kalt Freddy leste jeg.

    Skavlan ja.

    Der var navnet.

    Men men.

    Hvis folk ikke tror meg, så kikk på den videoen selv.

    Og prøv å husk hva man lærte om analyse, fra norsktimene.

    Særlig dem som har gått handel og kontor, og vel også almenn, har vel lært å analyse reklamer f.eks.

    Men men.

    Og ta også en kikk på hvor proffe Stabburet sine websider ser ut.

    Se hvor bra reklamene for Grandiosa er osv.

    Jeg tror det er et kjent lure-triks.

    Hvis det er noe galt med innholdet, så gjør fasaden så ren og ordentlig som mulig, så vil ingen mistenke at det er noe galt.

    Det minner meg om huset til besteforeldra mine forresten.

    Hvor bestemora mi alltid holdt det veldig rent og ordentlig.

    Og det var malt grønt.

    Og en kar, som var litt eldre enn meg, en lærer var det kanskje, på Berger skolen, han sa at det kom røyk fra pipa hele året.

    Det var vel snodig.

    Hm.

    Jaja, det er mye rart i verden, men sånn kan det være.

    Skal jeg se om jeg får gjort noe jobb her.

    Ja, jeg må ta med det, at jeg ville kanskje fulgt med en ekstra gang, hvis man har f.eks. foreldre etc. på eldrehjem osv.

    Og ikke latt pleierne herja for mye med dem.

    Det er kanskje bedre sånn dem har det i f.eks. Danmark og også sikkert Pakistan.

    Jeg tviler på at de eldre havner i Grandiosaen i Danmark eller Pakistan.

    Men så har dem vel kanskje heller ikke grandiosa der.

    Men det er kanskje en grunn til det.

    Jeg tror ikke dem ville ha kjøpt dem, selv om dem hadde hatt dem i butikkene der.

    Dem er nok mer vant, hvis jeg skal gjette, til å ta en ekstra kikk på hva maten egentlig er, og bruka øya og hue, og gjette og tenke, hva de kjøtt-aktige bitene på pizzaen egentlig er.

    I allefall tipper jeg at dem nok er mer vant til å tenke sånn.

    I forhold til Norge, hvor vi tror at alt er rent og ryddig og ordentlig, og jeg er enig i at det burde være sånn.

    Bare at noen ganger, så synes jeg det virker som, at alt nok ikke er så rent og ryddig og ordentlig i virkeligheten, som man kan få inntrykk av at det er, ved å se på hvordan det virker på overflaten.

    Så det hadde kanskje vært en ide å hatt i bakhodet.

    Sånne ting, som med de eldre og pizzaen osv., skal i hvertfall jeg prøve selv å ha mer i bakhodet.

    Så får vi se om jeg klarer det.

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/22/527745.html