johncons

Stikkord: Kripos

  • Den e-post adressen her, opprettet jeg, innimellom telefoner, på Arvato. Av datasikkerhetsgrunner, så ville jeg ikke bruke min vanlige e-post på jobb







    Gmail – Study fees







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Study fees





    Ante Valente

    <erik.ribsskog@googlemail.com>





    Thu, Jan 26, 2006 at 9:12 AM





    To:

    international.enquiries@sunderland.ac.uk



    Hi,

    I was a student at University of Sunderland last year, and since Ive had some economical problems etc., I havent

    got to organize an agreement on how i should pay the study fees etc. yet.

    So I was wondering who I should contact about this.

    Im sorry it has taken me so long to contact you about this!

    Thanks in advance and regards.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Som man kan se, i den e-posten, så har jeg også vært vant til å tenke på, å beskytte meg mot identitetstyveri, på nettet.

    Derfor pleier jeg noen ganger bare å skrive tullenavn, som Vegar Beider eller Ante Valente.

    Men jeg var litt stressa på jobb, så jeg skjønte ikke det, da jeg skrev den e-posten, at det kom til å stå Ante Valente, i selve e-posten.

    Så det var nok litt tabbe.

    Men men.

    Sånn går det når man gjør ting på jobb.

    Innimellom jobben.

    Så budsjett-ting, var ikke det viktigste for meg, på den her tiden.

    Det var kontakten med Kripos og Eva Joly, osv., i Norge, om det at jeg var forfulgt av ‘mafian’ osv., som jeg tok på min vanlige e-post, vel.

    Og derfor ville jeg ikke bruke den e-postadressen på jobb.

    For jeg ville ikke at noen på Arvato, i IT-avdelingen der, som hadde sitt eget lukkede kontor, og ikke satt i det store kontorlandskapet, (litt av overvåkningshensyn kanskje?), skulle få se de e-postene jeg skrev til Kripos og Justisdepartementet i Norge, osv.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Spesialenheten







    Gmail – Bondeanger og krokodille-tårer fra Kripos







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Bondeanger og krokodille-tårer fra Kripos





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 21, 2011 at 9:10 AM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei,

    altså, dette er en oppdatering, på anmeldelsen min, fra cirka 2007, på Kripos.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/1/21
    Subject: Re: Bondeanger og krokodille-tårer fra Kripos

    To: post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    ja, det er straffbart å ikke hjelpe folk som er i en nød-situasjon.
    Noe jeg var i 2005, og nå også, som jeg kan bedømme, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, og etter å ha blitt forsøkt myrdet, av for meg ukjente personer, i Kvelde, i juli 2005.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/21 post <post@spesialenheten.no>

    Det vises til Deres e-post av 21. januar 2011.

    Spesialenheten for politisaker har som oppgave å etterforske saker som gjelder spørsmålet om ansatte i politiet eller påtalemyndigheten har begått en straffbar handling i tjenesten. Om De mener at politiet/påtalemyndigheten har gjort noe straffbart, kan dette anmeldes til Spesialenheten for politisaker. De må i så fall tydeliggjøre at det er en anmeldelse, hva De mener er straffbart og angi dette så konkret som mulig.

    Om De ønsker å anmelde straffbare handlinger begått av andre, må De anmelde dette til det politidistrikt hvor den straffbare handlingen har skjedd. De må i en eventuell anmeldelse til politiet klargjøre at det er en anmeldelse, og også være så konkret som mulig med hensyn til hva De mener har skjedd, samt begjære påtale og straff for forholdet, og at De er kjent med anmelder- og vitneansvaret.

    Vi kan ikke se at De beskriver et straffbart forhold begått av politiet i Deres e-post, og tar e-posten kun til etterretning. Eventuelle e-poster De sender til andre etater/personer, og med kopi til Spesialenheten, vil ikke bli registrert som anmeldelse hos oss. Disse tas kun til etterretning. Eventuelle senere e-poster fra Dem med generelle meningsytringer eller spørsmål som ikke er knyttet til en konkret straffesak hos oss, vil ikke bli besvart fra Spesialenheten.

    Det vises også til en rekke tidligere e-poster med generelle tilbakemeldinger.

    Vennlig hilsen

    Spesialenheten for politisaker

    Sentralbord: 62 55 61 00

    www.spesialenheten.no

    SpesEnhet_logo

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 21. januar 2011 00:48

    Til: post
    Emne: Bondeanger og krokodille-tårer fra Kripos

    Hei,


    her kan man se det, at det er noe sånn bondeanger, eller krokodille-tårer, fra Kripos, og ei som heter Janne der, som lurer på om hu er på bloggen min.

    Er det noe sånn bondeanger og krokodille-tårer hos dere og eller, siden dere lot Kripos slippe unna med 'fisleriet' sitt?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik RIbsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    Bilde er fjernet av sender. johncons janne kripos






  • Jeg sendte en ny e-post til Spesialenheten







    Gmail – Bondeanger og krokodille-tårer fra Kripos







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Bondeanger og krokodille-tårer fra Kripos





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jan 20, 2011 at 11:48 PM





    To:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    her kan man se det, at det er noe sånn bondeanger, eller krokodille-tårer, fra Kripos, og ei som heter Janne der, som lurer på om hu er på bloggen min.
    Er det noe sånn bondeanger og krokodille-tårer hos dere og eller, siden dere lot Kripos slippe unna med 'fisleriet' sitt?

    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik RIbsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    johncons janne kripos






  • Enda mer fra ‘Babben’




    Hei,

    Mellom Babben Schatz og Deg

    Erik Ribsskog 6. desember kl. 17:59

    hvorfor sender du friend-request, hvis man kan spørre?

    Erik Ribsskog

    Babben Schatz 6. desember kl. 18:13 Rapporter

    Hei, mon amie.
    Jeg synes du virker som en teatralsk og politisk engasjert sjel. Jeg samler på slike venner!

    Babben

    Erik Ribsskog 6. desember kl. 18:35

    Hei,

    du mener mora mi du, Karen Ribsskog, hu kunne være litt teatralsk.

    Jeg ser at du er lesbisk, så du kan jo prøve søstera mi Pia Ribsskog, hu hadde ei lesbisk venninne, Cecilie Hyde, og søstera mi er også teatralsk, eller ihvertfall affektert.

    Hu er også kontrollerende og herskesyk og uhøflig, så jeg vil ikke ha noe mer med hu å gjøre, men kanskje hun er i din gate.

    Erik Ribsskog

    Babben Schatz 6. desember kl. 18:54 Rapporter

    Lesbisk, hvorfor tror du det? Til din informasjon er jeg en heterofil kvinne som tidligere har vært gift med en mann, som jeg i tillegg har tre barn med. Tror du at jeg, en kvinne med høy ansiennitet, kunne klart å være teaterregissør og i tillegg være lærer for døve, hvis jeg var lesbisk?

    La oss avslutte denne samtalen her og nå!
    Babben

    Erik Ribsskog 6. desember kl. 19:12

    Jeg synes ikke ens seksualitet burde være et tema i arbeidslivet.

    Jeg er tilhenger av å ikke blande forretninger og fornøyelser, (business and pleasure).

    Det stod at du hadde en kvinnelig samboer, så derfor trodde jeg du var lesbisk.

    Jeg har en døv kusine, Lene Olsen, fra døveskolen i Holmestrand.

    Hun er kanskje litt teatralsk.

    Hun har en døv kjæreste/ekskjæreste, som var litt vill/full av liv, tror jeg, kanskje du kan høre med Lene aka. Enel?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Babben Schatz 8. desember kl. 18:26 Rapporter

    Takk for svar. Jeg kjenner dessverre ikke din kusine Lene. Du kan jo hilse henne i neste familieselskap og si at jeg svært gjerne vil høre om henne og hennes kjæreste, siden de er, som du påstår, så livlige.

    Babben

    Erik Ribsskog 8. desember kl. 19:30

    Hei,

    ja, Lene er vel ikke så livlig kanskje.

    Men jeg har en stesøster, ved navn Christell Humblen, som er veldig tøff og livlig.

    Hun tror jeg hadde klart å få selv den mest pressede teaterdirektør til å bli fornøyd.

    Hun er glad i å 'burne' på isen utafor Gulskogen-senteret i Drammen, og en gang jeg var i Drammen på 90-tallet, så ville hu ha meg med, å banke opp den døve kjæresten til Lene, for det var et eller annet han hadde gjort da.

    Men jeg mener det, at døve har teksttelefon, så hvis Lene ville hatt hjelp, så hadde hun ringt faren sin, eller andre i slekta.

    Men men.

    Så jeg gadd ikke å kjøre hjem til en døv, for å banke opp han, for å si det sånn.

    Det hadde bare blitt problemer, og døve folk, de kan være tøffe nok de, så det var kanskje sånn at Christell ville ha meg opp i stry.

    Hvem vet.

    Jeg får heller ikke arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som var direkte etterkommer av Christoffer II Konge av Danmark, og Løvenbalk'ene.

    Min mormor døde ifjor sommer og hadde verdifulle malerier som hadde hengt på Højriis Slott, i Danmark, som var i hennes oldeforeldres eie.

    Og jeg har ikke fått noe arv tilsendt, hverken penger, møbler eller malerier.

    Så det blir nok lenge til jeg drar i noe familieselskap i Norge, er jeg redd.

    Min far flyttet også fra meg, da jeg var ni år, og fikk seg ny familie ,(Christell og dem), uten at jeg fikk noe arv.

    Det samme gjorde min mor, et halvt år tidligere, hun sendte meg fra seg, til min far, uten at jeg fikk noe arv.

    Så jeg har ikke noe bra forhold til min familie, ettersom at begge mine foreldre, har overgitt meg, og stiftet ny familie, uten å engang gjøre opp boet de satt i, for å si det sånn.

    Så det blir nok kun eventuelt i rettsaker, at jeg møter de.

    Men men.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Babben Schatz 8. desember kl. 19:47 Rapporter

    Det er trist å høre om din familie, mon amie. Jeg føler virkelig med deg som må stå her i verden uten en kjærlig familie. Du er et sterkt menneske, og du fortjener bedre enn det menneskene rundt deg gir deg.

    Selv har jeg vokst opp i en skilt familie. Min far arbeidet hele tiden, og var mye bortreist. Derfor så jeg ham sjeldent. I tillegg hadde jeg en sjalu lillesøster som stjal all oppmerksomheten til min mor. Hun var en slags engel i min mors øyne, mens jeg var ikke annet enn en hoffnarr. Hun gav meg oppmerksomhet de gangene hun trengte noe, og sulten på morskjærlighet som jeg var, lot jeg henne bruke meg.

    Da jeg var 17 år og bodde i Oslo, fødte jeg en sønn utenom ekteskapet. Min familie tvang meg til å adoptere ham bort, og sterke som de var i både røst og sinn, gjorde jeg som de sa. Det var en ødeleggende tid for en skjør tenåring, men jeg overlevde. Derfor vet jeg et og annet om en familie som svikter.

    Denne samtalen forblir selvsagt mellom oss, det går jeg ut ifra at du forstår. Ta vare på deg selv!

    Babben.

    Erik Ribsskog 8. desember kl. 20:00

    Neida,

    den blir ikke mellom oss.

    Vi kjenner hverandre ikke privat, og jeg vet ikke hvem du er.

    Eller hvorfor du kontaktet meg.

    Så slutt å kall meg 'mon amie', jeg er ikke din kjære.

    Men jeg ga min far en sånn konfekteske, som het det, en gang på 80-tallet, på julegave.

    Så kanskje han vil ha enda ei dame.

    Han hadde ei som het Margrethe, fra Vestlandet, som bodde på Bislett, på si.

    Så om han får ei som heter Babben på si og, så gjør nok ikke det så mye fra eller til.

    Haldis har visst også tulla, ifølge Christell, som babla om hvorfor Jeppe drikker.

    Så du får prøve en kombo av Christell og faren min, og hvis det ikke hjelper.

    Så har min søster en ekskjæreste fra Somalia, som heter Keyton, kanskje han kan få deg til å bli fornøyd, sånn at du klarer utfordringene i teaterverdenen din.

    Men du får ta det med de og ikke med meg.

    Erik Ribsskog

    Babben Schatz 8. desember kl. 20:29 Rapporter

    Jeg mener at alle skapninger er kjære – derfor er også du kjær, min gode venn. Et liv er så verdifullt og fint, og trenger å få omsorg.

    Dette minner meg på sønnen som jeg fortalte om i forrige melding. Han ble som sagt adoptert bort til en familie jeg ikke kjente. Jeg fikk ikke vite navnene deres, men jeg tror de bodde på Oslos østkant – noe jeg egentlig ikke ønsket for min dyrebare sønn. Men jeg hadde satt ham fra meg, og hadde ingen rett til å blande meg inn i min sønns liv lenger.

    Heldigvis ville han at vi skulle møtes igjen, så han tok kontakt med meg for et år siden. Han troppet opp på døren min, smilte og sa: "Hei mamma! Kjenner du meg igjen?", noe jeg gjorde. Den flotte, unge mannen var min sønn.

    Det tok ikke lang tid før han ble en del av familien igjen, og nå skal han også gifte seg. Riktignok med en mann jeg egentlig ikke liker, men det får så være.

    Jeg er ikke ute etter noen ny mann, men jeg er ute etter nye venner. Du er en mann med en sterk personlighet, noe jeg liker ved en venn. Ærlighet varer lengst, mon amie 😉

    Til sist har jeg et godt motto jeg bruker hvis lykken ikke står meg bi: "Gullet kan få frem det kunstige smilet, men det som er mest verdt er å leve livet."

    Babben

    Erik Ribsskog 8. desember kl. 20:36

    Hei,

    ja, jeg er en som er fra et lite sted, som heter Berger.

    Så jeg trenger litt tid til å bli kjent med folk.

    Og er ikke egentlig kjære eller venn eller kamerat, før jeg minst har møtt folk et par ganger, i RL.

    Jeg skiller vel egentlig mellom internett-venner og vanlige venner.

    Og jeg liker ikke å gå for fort fram heller.

    Jeg har jo ikke sett bilde av deg engang.

    Og når jeg søker på navnet ditt på nettet, så finner jeg ingenting.

    Og bildet ditt var litt spesielt, synes jeg.

    Dessuten syntes det jeg det navnet ditt var litt tysk.

    Farmora mi Ågot sa at de ikke var snille mot tyskerjentene.

    Men men.

    Jeg fant deg ikke på skattelistene heller.

    Nei, dette får meg til å tro at alt du skriver, og profilen din og alt, bare er oppspinn.

    Du får ha det fint med din lesbiske samboer.

    Med anti-Babben hilsen

    Erik Ribsskog

    Babben Schatz 8. desember kl. 21:02 Rapporter

    Grunnen til at du ikke har funnet noe om meg er fordi Babben Schatz bare er mitt kunstnernavn. Egentlig heter jeg Tove Olsen, men det vet bare mine nærmeste venner. Jeg blir til daglig kalt Babben, og er det navnet jeg er mest komfortabel med.

    Jeg kommer nok ikke til å sende deg noen halvnakne bilder av meg selv, bare fordi du er "mistenksom". Den har jeg brent meg på før, lille venn 😉 Da gikk det to timer, så var bildene lagt ut på adultfriendfinder.com, så det skjer nok ikke igjen.

    Ta vare på deg selv, Erik!

    Babben

    Erik Ribsskog 8. desember kl. 21:57

    Altså,

    det heter jo Facebook, og ikke BookBook, din grønnsak.

    Det er meninga at du ska ha blide av trynet ditt der, og ikke boka di.

    Men du har kanskje noen svin på skogen?

    Og slutt å kall meg lille venn, jeg er ikke en som slaver for deg på teateret ditt jeg da vet du.

    Og Tove, det var mora til Petter og Christian Grønli, ei som døde av hjerneblødning, og Kripos kom til Bergeråsen.

    Og Tove var også en medarbeider jeg hadde, da jeg var butikksjef, på Rimi Langhus, og vant en prestisjefull konkurranse i butikkdrift, som het Rimi Gullårer, for andre halvår, av 2001.

    Men nå har jeg prøvd å sperre deg her, på Facebook, for jeg skjønner ikke hvem du er egentlig.

    Du er kanskje bare her for å reklamere for adultfriendfinder.com?

    Så nå får være nok av dette tullet.

    Erik Ribsskog








  • Nå driver han Christian Grønli og kontakter meg igjen. Hva søren heter han stefaren hans da







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 8:44 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    8:44 AM christian: hei erik
    god dag






    PS.

    Det her er om da mora til Christian, Tove Grønli, døde:

    mora til christian døde

    PS 2.

    Og her er han gutten som døde i hagen deres, Thor Furuheim:

    døde i hagen

    PS 3.

    Thor Furuheim, døde 4. februar 1980, i hagen til Petter og Christian og Tove Grønli og han Willy, i Havnehagen 4.

    Og da kjente ikke jeg Petter og Christian og dem.

    For da ville jeg huska det.

    (For jeg ble bare fortalt om det her i ettertid, at han Thor Furuheim døde i hagen deres.

    Men dem sa ikke det med en gang, når jeg begynte å henge hos dem.

    Det venta dem med å si.

    Og da virka det som for meg, at det her var ihvertfall et år eller to sida.

    Men men).

    Men faren min flytta ned til Haldis, like etter det her.

    Og da sa han at jeg kunne henge hos Petter og Christian og dem.

    Fra kanskje en måned eller to, etter at han Furuheim-gutten døde i hagen deres da.

    Så døde Tove Grønli, i februar 1981 vel.

    (Dvs. nesten nøyaktig et år seinere).

    På den samme adressen.

    Så jeg kjente Petter og Christian Grønli, i mindre enn et år.

    Og da ble også St. Hansfeiringa, på Ulviksletta avlyst, i juni 1980.

    For mora til Thor Furuheim, Ruth Furuheim, hu var leder av Bergeråsen Vel, eller om det var leder av St. Hansaften-komiteen, som hu var.

    Så sånn var det.

    Så derfor kjenner ikke egentlig Christian Grønli meg så bra.

    For han vet ikke at jeg er b-menneske.

    Så han prøver å chatte med meg, klokka 8 på en søndag morgen.

    Og tror at jeg er våken da.

    Mens jeg heller er sånn, at jeg sitter oppe hele natta, og skriver blogg eller driver med programmering osv.

    Så han Christian Grønli, han kjenner egentlig ikke meg, kan man se.

    Og min far, han fikk meg til å bli nye kameraten til Petter og Christian Grønli.

    En måned eller to, etter at han Thor Furuheim døde, i hagen deres.

    Så jeg tror ikke at faren min kan ha vært så veldig glad i meg, for å si det sånn.

    Det virker for meg, som at faren min og Runar, har drivi og prøvd å få meg drept, under oppveksten.

    For jeg husker ting som at Petter og Christian Grønli, prøvde å få meg til å gå med hue først inn i en trang snøhule.

    I hagen til farmora mi på Sand.

    Vinteren etter at han Furuheim-gutten døde på samme måte, på Bergeråsen.

    Og lensmannen i Svelvik.

    Han tørr vel knapt å bevege seg ute på Bergeråsen.

    Jeg tror ikke de i Svelvik er så gode til å etterforske mistenkelige dødsfall, akkurat.

    Så Bergeråsen må være et eldorado, for kriminelle, sånn som jeg kan se det.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Her er han Tom-Ivar, fra klassen min, som jeg var kamerat med, på 80-tallet

    tom ivar fra klassen

    PS.

    Vi har det til felles ennå, at vi hører på nesten alt innen musikk.

    Vi er ikke sånn ny-moderne, at vi bare hører på en type musikk, for eksempel.

    Neida, vi hører bare på de sangene vi syns er fine, vi.

    Og driter i hvordan sjanger det er.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg sendte en ny Facebook-melding til han Tom-Ivar Myrberg.

    Siden han vel flytta til Glassverket, hvor jeg lurer på om han Willy, (som var stefaren til Petter og Christian Grønli), var fra.

    Her er mer om dette:




    Hei Tom-Ivar,

    Erik Ribsskog 31. mai kl. 12:53

    jeg prøver igjen jeg.

    Flytta ikke du til Glassverket, etter at du bodde på Bergeråsen?

    Før dere flytta til Bergeråsen, så hadde jo kamerater, som mora til døde, i 1981.

    Dem het Petter og Christian.

    De hadde en stefar, som het Willy, som vel var i 20-30 åra da kanskje.

    Så han er vel 60 år nå kanskje.

    Han bodde hos dem, og nå lurer han Christian på hva han Willy het til etternavn.

    Han Willy sa en gang, husker jeg, at han var sammen med ei som var håndballkeeper på damelandslaget i håndball, i 1980 eller 81.

    Og hu var fra Glassverket.

    Kan du finne ut hva keeper-dama het, eller aller helst hva han Willy het til etternavn.

    For hu Tove, hu døde av hjerneblødning, eller noe, da hu var noen og tredve.

    Og Kripos var der og greier, i Havnehagen 4.

    Og han Willy, han dukka opp på døra mi i Hellinga, hvor jeg bodde da.

    Og sa til faren min at Tove var død.

    Så jeg er litt involvert i det her.

    Du husker kanskje at jeg bodde aleine i Leirfaret, og sleit litt.

    Det husker du sikkert, for jeg var så nedfor, en periode, så jeg sov bare på sofaen i stua.

    Og da pleide du å vekke meg, så pakka jeg ranselen.

    For du pleide å være tidlig ute til skolebussen.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Kan du finne ut hva han Willy heter til etternavn, tror du?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    (Ja, jeg vet jeg kalte med Olsen, det er meg Erik Olsen, men jeg heter Ribsskog nå, siden faren min ikke bytta navn, til Olsen, på meg, da jeg flytta til Berger, men jeg kalte meg Olsen på skolen, til jeg fikk nok av det tullet, med å ha to navn).








  • Jeg sendte en ny e-post til politiet i Oslo, hvor jeg spurte dem hvem den her ‘mafian’ er







    Google Mail – Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Nov 7, 2009 at 2:15 PM





    To:

    Baard Berge <baard.berge@politiet.no>



    Hei,
    jeg kom på et vanskelig spørsmål og.
    Jeg overhørte i 2003, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, og i 2004, da jeg gikk forbi Kiwi i W. Thr. gt., så overhørte jeg at butikksjefen der, (som jeg vet hvem er, for han er kamerat av tremenningen min, Øystein Andersen, fra Lørenskog), sa at jeg var forfulgt av noe de kalte, (både på Bjørndal og fra Tom), for 'mafian'.

    Hvem er den her 'mafian', lurte jeg, for jeg klarer ikke å finne om det i aviser eller andre steder, så jeg vil at politiet skal svare meg hvem de er, (som jeg har tatt kontakt med Kripos om tidligere, men de har jeg ikke fått til å hjelpe meg).

    Så jeg har dratt til England, for å få litt avstand til hva det nå enn er som foregår i Norge, (jeg fikk trynet mitt ødelagt blant annet også, i 2003, så det var litt greit å komme seg vekk fra Norge, det var en lang historie, hva som skjedde, jeg får ta mer om det senere).

    Men hvem kan svare meg om hvem den her 'mafian' er?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Det

    går fint å skrive et brev og scanne det. Send det til denne adressen. Du må

    også skrive de andre anmeldelsene dine på nytt.

     

    Mvh

     

    Baard

    Berge

    Konsulent

     

    Sentrum politistasjon

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 6.november2009

    16:04
    Til: Baard Berge
    Emne: Re: Problemer med å sende

    anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    ok, den er grei.

    Da kan jeg bare skrive et brev og scanne det, eller sende med posten,

    hvis det ikke er bra nok å bare scanne, eventuelt.

    Men hva skal jeg gjøre med alle de anmeldelsene jeg har sendt dere på

    e-post, og som jeg ikke har fått svar på da.

    Må jeg sende de på nytt da, mener du?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei

     

    Jeg har nå snakket med

    opptil flere påtalejurister på Sentrum politistasjon, og tilbakemeldingen er

    at du må sende inn en anmeldelse med signatur. Du kan ikke levere inn

    en anmeldelse pr mail slik du har gjort hittil.

     

    Mvh

     

    Baard

    Berge

    Konsulent

     

    Sentrum

    politistasjon

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 2.november2009 04:30
    Til: Baard

    Berge
    Emne: Problemer med å sende anmeldelser fra

    Storbritannia

    Hei,

    jeg viser til korrespondanse tidligere iår, i forbindelse med

    anmeldelser sendt politiet i Oslo.

    Jeg har problemer med at jeg ikke får svar, fra politiet i Oslo, når

    jeg sender anmeldelser, angående forskjellig ting som har foregått de

    siste årene.

    Jeg har kanskje prøvd å ta opp litt for mye på en gang, for jeg har

    hørt, da jeg jobbet som leder på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var

    forfulgt av noe 'mafian', så jeg har vært litt stressa, siden politiet

    ikke vil forklare meg hvem den her 'mafian' er, men bare avviser og

    ignorerer meg.

    Jeg er egentlig fra Berger i Vestfold, (men har bodd i 15 år i

    Oslo), så jeg vet ikke helt hva Oslo-folk mener når de sier

    'mafian'?

    Så jeg har blitt litt stressa av det her 'mafian'-greiene, så jeg

    flytta til England, for å studere, i 2004.

    Så prøver jeg å finne ut hva som har foregått, og da blir jeg tullet

    med, hvis jeg skriver på internett, f.eks. da blir jeg trakassert, som det

    heter.

    Og jeg har også blitt tullet med av HiO og Lånekassa og Rimi, med

    flere, i Oslo, som jeg har skrevet til deg om før.

    Problemet er at det blir tungvint, for meg, å ta fly til Oslo,

    for å levere anmeldelser.

    Drammenspolitiet sa at det holdt å skrive en påtalebegjæring, ('Jeg

    ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet'), så kunne man sende en

    anmeldelse pr. e-post.

    Men Oslopolitiet de svarer ikke engang, på mange av e-postene

    mine, og de har ikke begynt å etterforske, i det hele tatt.

    Så jeg prøver å løse denne floken.

    For det kan da ikke være slik, at jeg, (som er arbeidsledig for

    øyeblikket, og bor i England, og ikke har mye penger), skal være nødt til

    å ta fly til Oslo, for hver anmeldelse jeg ønsker å levere til Politiet i

    Oslo, når jeg også har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i

    Oslo/Norge?

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Nå har det også vært ganske stille når det gjelder rare og trakasserende kommentarer på bloggen, i det siste. Noen sammenheng? (In Norwegian)

    sammenheng

    http://www.dagbladet.no/2009/06/13/nyheter/fost/forsvaret/kripos/datakriminalitet/6707412/

    PS.

    Det kan være at Forsvarets Overkommando og Forsvarets Sikkerhetstjeneste, er sure på meg, og tuller med meg, fordi at i 1990, var det vel, så dro han tidligere stefaren min, Arne Thomassen, han dro meg med en helg, da Oslo Marathon var, eller om det var Grethe Waitz-løpet.

    Det her var vel på høsten.

    Så måtte jeg være med å rydde et lager, hos Forsvarets Overkommando, på Solli Plass, i Oslo.

    Enda jeg da jobba fulltid, på OBS Triaden, i Lørenskog, mandag til fredag.

    Så på fredagen, så ble jeg dratt med for å jobbe, om kvelden da, og så hele lørdag og hele søndag.

    Med sjaue-arbeid da.

    Og de andre som jobba for han tidligere stefaren min, de var jo vant til å jobbe med sjauearbeid.

    Og de syntes nok at jeg var morsom, siden jeg var ny der, og de tulla litt med meg osv. da.

    Så jeg måtte kjøre en sånn truck, mer eller mindre frivillig da.

    Og jeg var egentlig sliten allerede på fredagen, etter en lang uke på OBS Triaden.

    Men, de var så underbemanna, han tidligere stefaren min, og dem.

    For Forsvaret ville ha det lageret tømt så og så fort da.

    Og de var ikke nok folk.

    Så da måtte jeg jobbe da, mer eller mindre frivillig det og.

    Og da på søndagen, så skulle jeg kjøre truck, inne i gangene på Forsvarets Overkommando der.

    Og det var helt på slutten av dagen, på søndagen, etter at jeg hadde jobba hele søndagen, lørdagen, og fredagen og torsdagen osv., den uka.

    Og jeg var ikke vant til å kjøre sånn truck.

    Og jeg var ganske trøtt.

    Så da var det omtrent som at jeg duppa av et sekund da, så sa det bang, så smalt trucken inn i en dør, eller noe, hos Forsvarets Overkommando der.

    Og da sladra sikkert firma til han tidligere stefaren min da, og fortalte om det her da, at det var jeg som hadde kræsja inne i det her overkommando-bygget dems, på Solli Plass da.

    Og sånne ‘stjernegris’-generaler, de tar nok ikke pent på sånne ting.

    Så det er nok derfor jeg har blitt tulla med i militæret og på jobb i Rimi osv., i årene etter 1990 da.

    Det skulle ikke forrundre meg mye.

    Så sånn er nok det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Dessuten var det noen plott mot meg, som ble satt opp, inne i Forsvarets Overkommandos lokaler der da.

    Det var et sånt bildet, av noen brannmenn, fra 1800-tallet, fra Kristiania eller Oslo da.

    Som det var et hull i glasset til rammen.

    Og det meste, må man vel si, av det som var på det lageret, det skulle vi kaste.

    Så jeg spurte han tidligere stefaren min da, Arne Thomassen, om jeg kunne få det bildet.

    Han var jo sjefen min, så han var vel riktig person å spørre.

    Det var fordi at min mormor, Ingeborg Ribsskog, hun hadde gitt meg noe kart, av Sverige og Norge, fra 1800-tallet vel.

    Og det kartet var rammet inn på samme måte, i en ramme med glass da.

    Så da var det liksom i samme stilen da.

    Og også min mor hadde gitt meg et rart kart, av alle landene i Europa, som noen visstnok hadde malt på, sa de på antikvariatet, når jeg skulle sjekke hvor mye det kartet var verdt.

    Det kartet forsvant forresten, da jeg bodde hos han tidligere stefaren min, og dem, i Høybråtenveien, på Furuset, skoleåret 1990/91, da jeg jobba på OBS Triaden da.

    Og han Arne Thommasen da, faren til halvbroren min, Axel Thomassen, han sa også at jeg kunne ta med en sånn lampe som lå der, på det lageret, som vi skulle tømme da.

    For på mitt rom, som jeg leide av dem, for 1000 kroner måneden, så var det ikke lampe.

    Og Arne Thomassen hadde nettopp gått konkurs, og jeg hadde nettopp vært student et år, på NHI, så ingen av oss hadde så særlig mye penger da.

    Men det lå masse sånne runde, kontor-lamper nesten, inne blant alt skrotet, på det lageret da.

    Så da sa han Arne Thormod, at jeg kunne ta med den lampa.

    Men den lyste jo alt for sterkt på rommet mitt, for det var sånn spesiell lyspære da, og ikke vanlig lyspære.

    Så da kunne jo folka i naboblokka på Furuset, husker jeg, se inn på rommet mitt.

    Jeg husker en gang, at jeg hørte noen jenter skrike om det her, så høyt at jeg kunne høre det, fra naboblokka.

    Og jeg skjønte jo ikke det, at folk kunne se inn på rommet mitt, gjennom gardinene der, siden den lampa lyste så sterkt.

    Det var en sånn lampe som skulle henge i offentlige kontorbygg og sånn da, og var ikke beregna for vanlige hus og leiligheter da.

    Så sånn var det.

    Men, i ettertid, så har jeg lurt på det, om det med den tegningen, av de brannfolka, som lå på det lageret.

    Og også den lampa.

    Om det var noe set-up, fra noe ‘mafian’?

    Så da er nok isåfall forsvaret antagelig litt infisert.

    For det firmaet var ikke så fint, som rydda lageret der.

    For jeg fikk ikke feriepengene mine, fra det firmaet.

    Sommeren etter, så måtte jeg ringe.

    For det var så bra betalt, så jeg fikk 5000, ca., for å jobbe der, en helg, med å hjelpe å tømme det lageret, hos Forsvarets Overkommando, og kaste masse skrot, i en container utafor og sånne ting da.

    Så bare feriepengene, som var 500 kroner.

    De kom jo jeg egentlig langt med, som lommepenger, sommeren etter, da jeg var på ferie hos farmora mi, på Sand, sammen med søstra og broren min.

    Men da måtte jeg ringe det firmaet, for å få de feriepengene.

    Og de skulle vel jeg egentlig ha fått, da jeg slutta der(?)

    Så det var litt rart.

    Men men, man kan ikke skjønne alt.

    Kanskje jeg fikk feriepengene egentlig, da jeg slutta der, men at jeg hadde glemt det.

    Jeg fikk vel ikke noe lønnsslipp(?)

    Men kanskje han tidligere stefaren min fikk det.

    Men da, isåfall, så skulle vel de, i det sjaue-firmaet, ha sagt fra da, da jeg ringte dit, sommeren 1991, og klagde på at jeg ikke hadde fått feriepengene.

    Da burde de ha sagt fra, om at jeg allerede hadde fått feriepenger.

    Men det gjorde ikke han karen, da jeg ringte, fra en telefonkiosk i Svelvik, husker jeg, for jeg og broren min, og søstra mi, dro inn dit.

    For jeg hadde fått brev fra Svelvikbanken, om en konto, som faren min opprettet for meg, i navnet Erik Mogan Olsen, som guttunge.

    Men den kontoen nekta Svelvikbanken meg, å få pengene fra.

    Så der var det noe lurings.

    Så det burde jeg kanskje kontakte dem om igjen.

    Hm.

    Men da måtte jeg ringe det sjaue-firmaet da, for jeg måtte ha noen lommepenger, i den ferien.

    For feriepengene fra OBS, de kom vel først seinere i ferien, eller noe.

    De hadde så rart opplegg med feriepengene der, husker jeg.

    Men men.

    Men, jeg syntes det sjaue-firmaet opererte litt ‘lugubert’, når det gjaldt feriepengene mine, må jeg vel si.

    Så jeg må nok også si at Forsvaret samarbeida med et sjaua-firma, for å tømme lageret deres, hos Forsvarets Overkommando, som var litt lugubert, må man nok si.

    Så Forsvaret burde skjerpe seg litt, må man vel si, siden de samarbeider, med sånne litt lugubre firma, må man nok si at det er.

    Det må jeg nok si at jeg synes, dessverre.

    Så sånn er nok det, må jeg nok si.

    Så sånn er det.

    PS 2.

    Og ei jente fra Svelvik, som jeg kjente såvidt, fra skolen og fra omgangskretsen til søstra mi, blant annet.

    Lill Beate Gustavsen, tror jeg hun het.

    Hun jobba som vaskehjelp, på Nato-hovedkvarteret, på Kolsås, var vel det.

    I skoleåret 1989/90, må det ha vært.

    Og der var det visst mye ‘rabalder’, som foregikk.

    Så der var det nok noe muffens ja.

    Hu Lill, hu bodde i en leilighet, i en forfallen bygård, på Grønland.

    Og husverten var vel ikke helt bra heller vel.

    Så det var noe sånn ‘white thrash’-opplegg, nærmest, må man vel nesten si, siden det var nesten som slum der, hvor hu Lill, og ei venninne som het Pia, adopert fra Korea, vel også fra Svelvik(?), bodde.

    Hu flytta seinere til egen leilighet på Sinsen.

    Mens hu Lill vel flytta tilbake til Svelvik, tror jeg.

    Eller, nei, hu ble sammen med en på Grorud, som digga U2.

    Og så skifta hu Lill helt musikksmak, og begynte hu også, å bare høre på U2.

    Enda hu hørte mye på Morrissey og The Clash og The Cure osv., før det her.

    Så sånn var det.

    Men hu sa altså, at det var et eller annet, som vel ikke var helt som det burde være, i Nato-basen, på Kolsås der.

    At der var det mye rart som foregikk.

    Så sånn var det, mener jeg helt klart å huske her.

    Så sånn var det.