johncons

Stikkord: Kundeservice

  • Jeg sendte en e-post til Dun & Bradstreet

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568 [28241] [59833] [87038]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juli 2024 kl. 16:51
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>
    Hei,

    det virker som en veldig nedlatende holdning, som dere har, overfor folk.

    Jeg har jobbet mange år som butikkmedarbeider (og butikkleder).

    Og hvis jeg har vært så nedlatende mot folk (og nektet de å prate med sjefen, i forbindelse med en klage) så hadde jeg nok fått sparken.

    Så dette må jeg klage på.

    Vennligst send dette til en overordnet nå.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 31. juli 2023 kl. 15:06 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
    Hei. Slike saker sendes ikke daglig leder.

    Vennligst ta kontakt med Lowell Norge på telefon 23171060 for mer informasjon om sak 1872194.

    Vennlig hilsen / Kind regards

    Iris

    Customer Service

    Dun & Bradstreet

    www.dnb.com/no/

    ksp.no@dnb.com

    Phone: +47 22 45 93 40 (09.00-11.00)

    Public

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: søndag 30. juli 2023 07:19
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: DNBEU – Resepsjonen <DNBEU-resepsjonen@dnb.com>; Kundeservice <kundeservice@lendo.no>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; post <post@finkn.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Abuse <abuse@telia.com>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; 4114 365Direkte <soknad@365direkte.no>; eian@eianadvokat.no; database@no.experian.com; Dun & Bradstreet Norway Customer Service <ksdb.no@dnb.com>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post@banknorwegian.no; CustomerService@creditexpert.co.uk; post <post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; postmottak@sivilombudet.no
    Emne: Re: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568 [28241] [59833]

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    Hei,

    i min forrige mail, så skrev jeg at ønsket svar, fra en overordnet (daglig leder) om dette.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    Vennligst send dette til en overordnet (daglig leder) nå.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er også sånn, at jeg for ikke så lenge siden, leste hos Aftenposten.no (var det vel) at det finnes 30-40 firmaer, som tilbyr kreditt-opplysning.

    Så for at dette ‘kredittsperre-greiene’ skal funke, så må man registrere en kredittsperre (om seg selv) hos 30-40 firmaer.

    Så det blir som noe tull (må jeg si).

    Det hadde kanskje vært greit, hvis det var et sted (en statlig tjeneste kanskje) som man registrerte seg hos.

    Men dette blir litt for mye av det gode.

    (Må jeg si).

    Dette er at nettbutikkene skyver ansvaret, for identitetstyveri, over på kundene/borgerne, må jeg si.

    Så det strider mot det jeg lærte på handel og kontor, på 80-tallet.

    Om at det er _firmaene_ som skal forbedre seg (og løse problemer, ved sine produkter/tjenester, i etterkant av at de har mottatt en kundeklage, og de skal også gi den aktuelle kunden en tilbakemelding, om hva de akter å foreta seg, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    man. 12. des. 2022 kl. 12:59 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:

    Hei. Du må slå av kredittsperren du la inn på deg selv 29.05.2022 slik at banken du søker lån hos kan ta kredittsjekk av deg.

    Gå inn på vår nettside, velg Kredittsperre — slå av/på etter behov.

    https://soliditet.no/privatpersoner/auth1

    Der kan du logge deg inn med MOBIL BankID eller BankID (Velg BankID dersom mobil BankID ikke fungerer)

    Vennlig hilsen.

    Iris

    Utredningskonsulent

    signature_1230898482

    Antall:+47 22 45 93 40
    E-post: ksp.no@dnb.com
    Besøksadresse: Langkaia 1, 0150 Oslo

    Postal address: Dun & Bradstreet , Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway

    www.dnb.com/no

    Dun &Bradstreet Norge er sertifisert i henhold til ISO 27001

    Public

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: lørdag 10. desember 2022 19:22
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: dnbeu-resepsjonen@dnb.com; Lendo, Kundeservice <kundeservice@lendo.no>; postkasse@datatilsynet.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; soknad@365direkte.no; eian@eianadvokat.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post@banknorwegian.no; CustomerService@creditexpert.co.uk
    Emne: Re: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568 [28241]

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    Hei,

    det synes jeg at høres litt tungvint ut.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

    Jeg husker da jeg bodde i England (fra 2004 til 2014).

    Da fikk jeg heller ikke kreditt/lån, for norske statsborgere stod ikke i the Electorial Register (på grunn av noe med EU/EØS).

    (Noe sånt).

    Og da fikk jeg Experian til å skrive noe på min kreditt-fil, om at jeg var norsk statsborger, og derfor ikke var oppført i the Electorial Register (uten at det hjalp noe særlig, dette burde kanskje norske myndigheter ha ryddet opp i).

    Så dere kan kanskje skrive om, i min kreditt-fil, at jeg blir angrepet av nett-troll, og at disse bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn (det er snakk om flere hundre/tusen nett-troll-bestillinger).

    Sånn at dette er åpenbart, for eventuelle firmaer, som jeg for eksempel prøver å bestille vaskemaskin på avbetaling fra.

    (Jeg har nå bare en sånn bråkete og tungvint camping-vaskemaskin, på grunn av dette.

    Så det er ikke noe særlig.

    Må jeg si).

    Så dette må jeg klage på.

    Vennligst send dette til en overordnet nå.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 5. apr. 2022 kl. 08:57 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:

    Hei,

    Du må selv ta kontakt med banken og informere om at du har slått av kredittsperren og at kredittsjekken kan gjøres på nytt.

    Cecilie
    Evaluation Consultant

    Bisnode
    A Dun & Bradstreet Company

    Number: 22459340
    E-mail: ksp.no@dnb.com
    Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway

    Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway

    bisnode.com

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: mandag 4. april 2022 17:58
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: soknad@365direkte.no; postkasse@datatilsynet.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Emne: Re: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568 [28241]

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    Hei,

    da har jeg fjerna kredittsperren midlertidig, (mens jeg søker om lån).

    (Det er noen nett-troll som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så derfor måtte jeg sette på kredittsperre i fjor.

    For uansett hvor mye jeg klage til Datatilsynet.

    Og til Statsforvalteren (for å få fri rettshjelp), osv.

    Så gjøre ingen noe).

    Kan dere da si fra til bankene som har kontaktet dere, om at dette nå er i orden?

    Også eventuelle betalingsanmerkninger er på grunn av de nevnte nett-trollene, (jeg får hundrevis av tulle-mailer/bestillinger hver måned).

    Så det kan dere kanskje opplyse om til bankene, (eller på min kreditt-fil).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er også dumt at dere også bruker dnb som nett-sted navn.

    Da kan det blandes med den norske banken dnb, som er den største i Norge, sist jeg sjekka.

    Skjerpings!

    man. 4. apr. 2022 kl. 12:16 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:

    Hei,

    Når man trenger et nytt abonnement, søker om lån eller bestiller nytt kredittkort, velger selskapet eller banken å ta en kredittvurdering. Dersom man har en frivillig kredittsperre vil de ikke kunne hente ut kredittinformasjon.

    Dette gjør man ved å logge seg inn med bankID på linken under.

    https://soliditet.no/privatpersoner/auth1

    Der kan du logge deg inn med MOBIL BankID eller BankID (Velg BankID dersom mobil BankID ikke fungerer)

    Velg KREDITTSPERRE og SLÅ AV/PÅ

    Cecilie
    Evaluation Consultant

    Bisnode
    A Dun & Bradstreet Company

    Number: 22459340
    E-mail: ksp.no@dnb.com
    Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway

    Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway

    bisnode.com

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: søndag 3. april 2022 21:36
    Til: soknad@365direkte.no
    Kopi: postkasse@datatilsynet.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.no
    Emne: Fwd: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

    Hei,

    jeg får penger av Nav hver måned, (ihvertfall i teorien), men det kan man vel ikke se på selvangivelsen.

    Det er noen nett-troll, (som jeg rapporterer om til Datatilsynet), som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet.

    Så jeg får kredittanmerkninger hele tiden, (for det er vanskelig å få med seg alt).

    Og Nav er like ille.

    Nå forlanger de at jeg skal klare meg uten penger fram til 20. april.

    Og vaskemaskinen har røket.

    Jeg har avtale med mine kreditorer (fra 90-tallet) om at jeg skal betale gjelden, når jeg har fått meg en ny jobb.

    Men i mellomtiden så trenger jeg et lån, (som får første-prioritet), på kanskje 5.000 eller 10.000, til ny vaskemaskin og mat.

    Så det er det jeg søker om.

    Og om det er et kredittkort eller lån, det er ikke så nøye.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: kundeservice@365direkte.no <kundeservice@365direkte.no>
    Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 21:23
    Subject: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568
    To: <eribsskog@gmail.com>

    Søknad om 365Privat MasterCard

    Vi kan dessverre ikke innvilge din søknad om 365 Privat MasterCard.

    Vi har en automatisk behandling av alle våre søknader som baserer seg på tidligere års ligningstall, eiendomsregisteret og kredittopplysninger hentet fra Bisnode Credit AS

    Vi begrunner ikke avslag, men dersom du mener avslaget er feilaktig kan vi gjennomføre en manuell vurdering av din søknad. For å kunne gjøre dette trenger vi kopi av siste års selvangivelse samt siste måneds lønnslipp.

    Dokumenter kan sendes per fax til 85407961 eventuelt skannes og sendes til soknad@365direkte.no.

    Merk dokumentene “revurdering søknad 365Privat”.

    Du kan ikke svare direkte på denne e-posten.

    Med vennlig hilsen

    365Direkte – en enhet i Danske Bank

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:

    PS 5.

    Og enda enda enda mer om dette:

    PS 6.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    PS 7.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 8.

    Og enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 9.

    Og enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 10.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 11.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 12.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 13.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 14.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 15.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 16.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

  • Når det gjelder ViaTrumf (som jeg har blogget om tidligere) så har nå alle DFDS-overføringene endret status til: ‘Bekreftet’

    PS.

    Når det gjelder ståa, for DFDS-overføringene.

    Så husker jeg de i huet.

    Alle er utbetalt, unntatt den siste (fra februar).

    Den siste er på 22 kroner og 10 øre.

    Og det er jo mer enn tre måneder siden, at jeg kjøpte, det aktuelle cruiset.

    Så her har DFDS (og/eller ViaTrumf) ranet meg, for drøye 20 kroner.

    (Vil jeg si).

    Og når det gjelder ViaTrumf sin kundeservice.

    Så er den rimelig ‘russisk’.

    (For å si det sånn).

    Så jeg har ikke brukt noe tid, på å klage på dette.

    Men jeg burde kanskje ha gjort det.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Klage/Fwd: Chat transcript
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 29. januar 2024 kl. 00:03
    Til: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no
    Kopi: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, post post@forbrukertilsynet.no, Post post@forbrukerradet.no, post post@finkn.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, Post post@brukerklagenemnda.no, NKOM firmapost@nkom.no
    Hei,

    dette tror jeg må være Putins våte drøm, at vi har firmaer med så ‘russisk’ kundeservice i Norge.

    Ikke bare har jeg gått på handel og kontor og NHI.

    Jeg har også jobbet på Matland/OBS Triaden, hvor kunde-servicen var i høysetet.

    Og jeg har også jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år.

    Og hvis jeg hadde behandlet kundene, sånn som dere, så hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra en overordnet (daglig leder/administrerende direktør) om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 2. mars 2023 kl. 14:55 skrev Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no:
    Hei,

    Takk for din henvendelse.

    Da har jeg lest gjennom chatten og fått undersøkt terminering av ditt nummer.
    Jeg finner ikke noen som helst sted hvor min kollega har sagt noe feil eller gitt noe form av dårlig service.
    Men jeg ser at du selv har vært usaklig og sagt nedlatende kommentaren som vi ikke setter pris på.
    Eksempel :
    ” det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere “
    og

    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp”

    • var dette her rasistisk og nedlatende ment ?

    Slike samtaler setter ikke vi pris på hos oss og ser at det har vært en lignende historikk tidligere.

    Grunnet dette så vi terminert bestillingen din hos oss.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Mona
    Talkmore kundesenter

    FacebookTwitterInstagramNewsdesk
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    På Thu, 2 Mar ved 2:20 PM , Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com skrev:
    Hei,

    dette synes jeg var et fælt eksempel på dårlig kundeservice (muligens det værste jeg har vært borti, og jeg har gått tre år handelsgymnas og jeg har også gått på NHI og jeg har også blant annet jobbet ti år som leder i dagligvarebransjen) og det er også snakk om avtalebrudd, vil jeg si.

    Dere skryter av at dere har Norges mest fornøyde kunder.

    Men det må muligens være en skrivefeil, tror jeg.

    Og at det riktige skal være Norges mest misfornøyde kunder.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: LiveChat support@livechatinc.com
    Date: ons. 22. feb. 2023 kl. 15:10
    Subject: Chat transcript
    To: eribsskog@gmail.com

    Chat transcript

    Navn: Erik Ribsskog
    Mobilnummer: (sensurert av johncons-blogg)
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Hva kan vi hjelpe med? Passord
    Velg avdeling: Privat

    You were transferred to Frida Wed, 02/22/23 02:24:11 pm Europe/Oslo

     Frida   02:24:11 pm 

    Hei!

     Erik Ribsskog   02:24:15 pm 

    Hei
    jeg bestilte nytt passord til mine sider
    men jeg har ikke fått noe mail/sms
    selv om dette er 20 minutter siden cirka at jeg bestilte nytt passord
    hallo
    ?

     Frida   02:27:53 pm 

    Hvilket nr gjelder det?

     Erik Ribsskog   02:28:04 pm 

    det jeg tasta inn
    41767056

     Frida   02:28:47 pm 

    Kunne du bekrefte din fødselsdato og adresse?

     Erik Ribsskog   02:28:58 pm 
    1. juli 1970
      (sensurert av johncons-blogg) Bekkestua Frida 02:31:08 pm

    Supert takk 🙂 Jeg kan ikke se at dette nr står hos talkmore i dag

     Erik Ribsskog   02:31:51 pm 

    jeg fikk en mail av dere 10. februar
    og det er fordi at jeg bestilte nytt abonnement
    Mobilnummer (sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Ubegrenset data Rask
    Dato 10.02.2023
    men når jeg prøvde passordet nå (fra mailen) så funka ikke det
    jeg kom hjem fra kiel-ferja nå nettopp
    og det funka før jeg dro til kiel
    jeg har også fått to sim-kort fra dere
    blant annet

     Frida   02:34:22 pm 

    Et øyeblikk så skal jeg få sjekket opp 🙂

     Erik Ribsskog   02:34:32 pm 

    ok

     Frida   02:40:50 pm 

    Ja stemmer. Dette nummeret kan jeg se er terminert og det vil derfor ikke være mulig å logge inn på mine sider

     Erik Ribsskog   02:41:13 pm 

    terminert?
    hva skal det bety

     Frida   02:43:10 pm 

    Det betyr at dette nummeret er sagt opp

     Erik Ribsskog   02:43:59 pm 

    jeg har ikke sagt opp noe hos dere
    det må være en feil
    jeg testa å sende tekstmelding nå
    og det funka
    men det er hos Telenor
    men det skulle bli portert til talkmore
    mens jeg var i kiel

     Frida   02:44:45 pm 

    Ja så din overføring er kansellert
    Du vil fortsatt være hos operatøren du er nå

     Erik Ribsskog   02:45:08 pm 

    men hva skal det bety
    hva er det som har skjedd
    jeg har som sagt ikke sagt noe abonnement
    eller noe lignende
    jeg har bare vært med kiel-ferja, og jeg har ikke vært i kontakt med hverken dere eller telenor
    jeg har bare sett på tv osv. på lugaren (og handla i kiel)
    for å si det sånn
    jeg har ikke kontaktet hverken dere eller telenor
    det må være en feil

     Frida   02:48:20 pm 

    Dette er fordi har sendt mail tidligere, fordi du har blitt utsatt for ID tyver. Vi har derfor sperret deg for å bli kunde pga tidligere henvendelser

     Erik Ribsskog   02:48:40 pm 

    nei, det er feil
    jeg fikk mailen nevnt ovenfor 10. februar
    er det en overordnet jeg kan snakke med der

     Frida   02:50:22 pm 

    Du kan kontakte oss på mail
    Var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med?

     Erik Ribsskog   02:55:17 pm 

    hvilken mail-adresse skal jeg da sende til

     Frida   02:55:34 pm 
    https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema
     Erik Ribsskog   02:55:36 pm 

    og hvor lang tid tar det å rydde opp dette
    har dere ikke en vanlig mail-adresse (en med alfakrøll)

     Frida   02:56:25 pm 

    Om du ønsker å sende oss mail må du kontakte oss via kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:56:37 pm 

    jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å surre så mye

     Frida   02:56:54 pm 

    Som er via den linken jeg sende deg, dette er vår mail

     Erik Ribsskog   02:57:09 pm 

    abonnementet ble jo godkjent

    1. februar
      så jeg synes at dette virker veldig rart
      men jeg liker bedre å sende vanlig mail (sånn at jeg har kopi i mitt mail-program og kan kopiere til andre) Frida 02:58:32 pm

    Om det er noe mer du lurer på anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss via https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:58:35 pm 

    jeg mener å ha send vanlig mali til dere før
    er det om å gjøre å sette rekort i være hurpete
    jeg har jobba som butikksjef
    og jeg ville ikke ha ansatt deg
    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp
    makan

     Frida   03:00:41 pm 

    Om du skal bli usaklig blir jeg nødt til ende denne chatten

     Erik Ribsskog   03:00:44 pm 

    først tuller dere sånn
    og så er du vanskelig
    hva er det som er så vanskelig med å oppi en vanlig mail-adresse
    har du ikke @ på tastaturet
    makan til kåling og tull og tøys med dere

     Frida   03:01:58 pm 

    Nei, eneste mail vi har er linken jeg har sendt deg tidligere hvor du kan fylle inn din henvendelse og meldingsboks

     Erik Ribsskog   03:02:33 pm 

    jeg mener at jeg har sendt dere vanlig mail før
    jeg er ikke så glad i de kontaktskjemaene
    har du ikke en sjef dere du kan spørre

     Frida   03:03:16 pm 

    Det får jeg dessverre ikke gjort så mye med, da dette er den eneste måten du kan sende mail til oss på

     Erik Ribsskog   03:03:28 pm 

    det høres rart ut
    har du ikke en sjef du kan spørre

     Frida   03:03:59 pm 

    Min sjef sier det samme som meg

     Erik Ribsskog   03:04:31 pm 

    kan jeg få navnet på denne sjefen

     Frida   03:04:42 pm 

    Nei, det kan du ikke
    Det har jeg ikke mulighet til å gi til deg

     Erik Ribsskog   03:05:30 pm 

    det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere
    og ikke med noen som jobber med kundeservice
    det kan da ikke være mulig
    kan jeg få snakke med noen andre der

     Frida   03:08:37 pm 

    Da du ikke klarer å holde deg saklig, ender jeg chatten.

    Frida archived the chat 03:08:48 pm

    Duration: 45m 31s
    Chat started on: https://talkmore.no/kontakt/kontakt_chat

    E-mail from LiveChat

    Hvordan vil du vurdere din kontakt med vår kundeservice?

    Svært misfornøyd
    Stort sett misfornøyd
    Hverken fornøyd eller misfornøyd
    Stort sett fornøyd
    Svært fornøyd

  • Jeg sendte en e-post til DFDS

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    [DFDS:988546] Re: [DFDS:986440] Fwd: [EXTERNAL] Oppdatering/Fwd: Din bestilling har blitt endret
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juni 2023 kl. 16:14
    Til: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com>
    Kopi: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, postmottak@sivilombudet.no, email@dfds.info, emailno@dfds.info, dkinfo@dfds.com, konference@dfds.com, grupperejser@dfds.com, eian@eianadvokat.no, grcom@dfds.com, firmapost@rgf.no, post@arbeidstilsynet.no, post@reiselivsforum.no
    Hei,
    hvordan skal man da forklare i pass-kontrollen osv., at det står to navn på billetten?
    Jeg kan heller ikke se å ha mottatt svar på ‘årets klage’ (fra torsdag).
    Det var jo skandaløst.
    Det var et renn uten like på døra mi fra 9.55 til 10.15.
    De tror kanskje at fordi at man reiser aleine, så vil man ha masse sjømenn på døra.
    Og hva hvis jeg hadde gått i land sammen med danskene (og kineserne) klokka 10.
    Da hadde jeg vel ikke sett tingene mine igjen.
    For meldingen om lugar-bytte fikk jeg klokken 10.15 (et kvarter etter at ferja la til kais i København).
    Splitte mine bramseil (som dere sier).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg la merke til (fra callinga/høyttaler-anlegget) at kapteinen het Hjort.
    Og jeg hadde en ‘gal’ underordnet, som het David Hjort, på den tida jeg jobba som Rimi-butikksjef osv. (jeg jobbet som Rimi-leder i ti år (fra 1994 til 2004) hvorav fire år som butikksjef i tre forskjellige butikker i Oslo og Follo).
    Og han David Hjort tok en gang noe som heter ‘poppers’ under nesa på meg, en gang jeg sovna, på en fest (som han tagg meg om å dra på, hjemme hos hans mor på Grunerløkka, høsten 1997, vel).
    Og det var bare forbokstaven.
    Så jeg lurer på om det er derfor at det skjer så mye tull på deres ferjer.
    Dårlig gjort, sier jeg.
    (Eller om man skal si: ‘Dårlig Hjort’).
    Skjerpings!
    PS 2.
    Og så det stresset, at man (det var sånn på onsdagen) måtte pakke alle tingene sine, på 10-15 minutter (på grunn av sein informasjon om at det var et ‘hemmelig’ lugar-bytte halvveis på København-cruiset).
    Og så måtte jeg komme meg av landgangen, før ‘Hitler-fristen’ klokken 10.30.
    (Stena Saga pleide å ha et 36 timers-cruise til Fredrikshavn, som hadde avreise på søndager.
    Og da kunne man sove så lenge man ønsket (i Danmark) og så gå i land klokken 13-14 for eksempel.
    Så hvorfor dette stresset, at alle (også nordmenn) må av ferja, klokka 10.30.
    Det er forresten en ting (selv om denne fristen er vanskelig å huske, fra gang til gang, og det er jo ikke akkurat noe ‘ferie-aktig’ over dette, hvis man har vært i nattklubben kvelden før, for eksempel).
    Men at dere da sier fra klokken 10.15, at man må bytte lugar, på hjemreisen.
    Sånn at man må pakke alt, på 10 minutter.
    Og så stresse med å komme seg over landgangen osv. også, på de samme ti minuttene.
    Da er det som at dere prøver å få folk til å få hjerte-attakk (eller noe lignende) må jeg si:
    Det endte også med, at jeg drasset på all baggasjen, gjennom hele København.
    (For jeg ble stressa, av de tre danskene, som dundra på døra mi.
    Uten grunn.
    Må jeg si).
    Så det var jo et under, at jeg ikke fikk hjerte-attakk (eller noe lignende).
    Hva var grunnen til dette lugar-bytte-maset, lurer jeg.
    (Og før han med bakoversveis informerte om lugar-bytte.
    Så var det en dansk DFDS-ansatt med rødt hår, på døra.
    Og han sa bare at jeg måtte gå av ferja.
    Selv om det var cirka en halvtime før fristen klokka 10.30.
    Og før det igjen, så var det enda en danske (som var umulig å forstå, selv for meg med danskfødt mormor, på døra).
    Det virker som at dere er drevet av noen sadister.
    Det var en calling på lugaren.
    Og en gang, på Kiel-ferja, så hadde jeg fått en ustelt lugar.
    Og da fikk jeg ny lugar.
    (Denne lugaren hadde da gratis minibar osv., (og slåbrokker) som plaster på såret.
    Men på Crown så fikk jeg ingen oppgradert lugar (eller noe lignende).
    Ikke så mye som en mat/drikke-kuppong fikk jeg.
    Etter dette mord-forsøket deres.
    Må jeg kalle det).
    Og da _ringte_ resepsjonen (ei vestlandsk dame) til lugaren min (for å høre om et eller annet) husker jeg (etter at jeg hadde fått den nye lugaren).
    Men DFDS har visst ikke hørt om dette (at man kan ringe, istedet for å sende sjømenn på døra, i en slags endeløs strøm, må man vel kalle det).
    Skjerpings!
    man. 26. juni 2023 kl. 15:33 skrev DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com>:
     
     
    — Please reply above this line — 
       
     
    SENT: 2023-06-26, 15:33 TO: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> CHANNEL: Email
    ERRAND: 988546-1 FROM: reklamasjoner@dfds.com
    Kjære Erik, 
     
    Takk for at du har kontaktet oss vedrørende dette! Jeg kan beklageligvis ikke svare på hvorfor du ikke fikk svar på din henvendelse i mai 2022, men her får du et “bedre sent enn aldri”-svar: 
     
    Nå kan jeg ikke se hvilket tilbud du refererte til, men ofte gjelder tilbudene på MiniCruise som blir lagt ut på vår nettside, to personer. Årsaken til dette er at vi vanligvis ikke tar betalt per. person, men per. lugar. Da vi ikke tilbyr énkelt lugarer, men to-sengs som det rimeligste, blir tilbudet markedsført for to personer. 
     
    Når det er sagt kan man benytte seg av tilbudet som én reisende, men man må da betale for lugaren (som er da prisen for to) eller for to verdikuponger som man selvfølgelig får benyttet seg av dersom man reiser alene. 
     
    Alle reisende som ønsker, kan benytte seg av Bubble Zone. Det her badebasseng, barnebasseng (kun på Crown), jacuzzi og badestue. Alle er her velkommen uavhengig om man er par, familie eller singel. Jeg kan ikke finne teksten du referer til på vår nettside hvor det står mer informasjon om Bubble Zone:
     
    Unn deg et bad eller badstue om bord | DFDS
     
    Håper dette var oppklarende og svarte på dine spørsmål.
     
    Ønsker deg en fortsatt god dag og god sommer! 🙂 
     
     
     
    Best regards / Med vennlig hilsen
     
    Stine 
     
    Reklamasjonsansvarlig
     
     
     
    DFDS A/S
    Marmorvej 18
    DK-2100 Copenhagen
    Telefon: +47 21 62 10 00
     
    reklamasjoner@dfds.com
    www.dfds.no
     
     
    RECEIVED: 2023-06-25, 10:18
     
     
    — Please reply above this line — 
       
     
    SENT: 2023-06-25, 10:17 TO: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com> CHANNEL: Email
    ERRAND: 986440-3 FROM: kundeservice@dfds.com
    External Forward
    Best regards / Med vennlig hilsen
    Casper
     
     
    Fortell oss hvordan vi klarte oss: Klikk her
     
    DFDS Kundeservice
     
     
    DFDS
    Akershusstranda 31, Skur 42
    Postboks 365, Sentrum
    NO-0102 Oslo
     
    Telefon: +47 21 62 10 00
    Fax:       +47 21 62 10 01
     
    kundeservice@dfds.com
    www.dfds.com
     
     
    Errand(s)
    RECEIVED: 2023-06-24, 18:29 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
    ERRAND: 986440-3 FROM: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    CAUTION:This is an external email – check sender address and use caution before you click links or open attachments. Please report suspicious emails.
    Hei,
    jeg sendte dere også en lignende klage på 31. mai 2022.
    Men den mailen kan jeg ikke se å ha fått noe svar på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Bestill ditt SuperTilbud til København!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    31. mai 2022 kl. 21:39
    Til: emailno@dfds.info
    Kopi: “DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S.” <kundeservice@dfds.com>
    Hei,
    er det riktig at dette tilbudet kun er for par?
    Det er også sånn, at jeg er vant til å ta badstu, (fra da jeg bodde i England, blant annet).
    Men på nettstedet deres, så står det, at Bubble Zone kun er for par og familie.
    Hva med oss single, lurer jeg.
    Kan jeg kjøpe tilbudet, og så dra aleine, og så bruke begge rabatt-kupongene, på ferja?
    Under oppveksten, så var jeg skilsmissebarn, og reiste mye aleine, på Vestfoldbanen, osv.
    Og så nå, som jeg begynner å bli gammel nesten, så må jeg reise sammen med noen.
    Det er jo bakvendt-land.
    Dette blir klamt, må jeg si.
    Hva skal dette bety.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Da jeg dro med Crown, den tjuende.
    Så var den morsomste nattklubben (Sky Club) stengt.
    Og det var istedet åpent, der hvor de øst-europeiske danse-bandene pleier å være (i Colombus Club).
    Og på kort-automaten, så manglet det symbol for tæping.
    Så det ble bare surr, og bardama (ei dansk blondine) nappet kortet mitt, og gjorde noe greier.
    Dere burde ha ordentlige kort-automater (for å begynner der).
    Skjerpings!
    PS 2.
    Når man skal bestille lugar med TV.
    Så står det: ‘stol’ istedet for TV.
    (På nettstedet deres).
    Da virker det veldig lugubert, synes jeg.
    Hva skal dette bety.
    Skjerpings!
    tir. 31. mai 2022 kl. 21:14 skrev DFDS <email@dfds.info>:
    Ikke glem tilbudet du vant!
    Åpne i nettleser
    dfds.no
    SUPERTILBUD MINICRUISE
    Du spant lykkeroret vårt rundt og vant et supertilbud!
     
    Hei Erik,
     
    Husk å bestille senest 5. juni, for etter dette er ikke tilbudet lenger gyldig!
     
    Tilbudet gir deg et herlig MiniCruise til København for 150,- per reisende, som allerede er langt over halvparten av våre ordinære priser. MEN – i tillegg får du 100,- av disse 150,- tilbake på nøkkelkortet ditt som du fritt kan bruke om bord. Da blir kostnaden for reisen kun en femtilapp. Det er sjovt.
     
    Du kan velge reisedager fra 1. mai – 20. juni samt 15. august – 29. september 2022.
     
    Et godt utgangspunkt for et godt avbrekk – hvor langt vekk er nært på.
     
    BESTILL TILBUD
    NYTTIGE LENKER
    DESTINASJONER
    DESTINASJONER
    FAQ’S
             FAQ
    Routes
    BÅTREISE
    Kontakt oss
    KONTAKT OSS
    FØLG OSS
    Facebook Instagram
    YouTube Blogger
    Dersom du ikke ønsker nyhetsbrev fra DFDS, kan du melde deg av her.’.
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 22. juni 2023 kl. 15:08
    Subject: Re: Din bestilling har blitt endret
    To: <kundeservice@dfds.com>
    Cc: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <postmottak@sivilombudet.no>, <email@dfds.info>
    Hei,
    jeg har ikke denne Google-kontoen på mobilen (for jeg har en svær blogg på den samme Google-kontoen, som er et slags livsverk, og som er en varsle-blogg, som jeg passer litt ekstra på).
    Så denne mailen så jeg ikke før nå.
    Og den hundsinga deres ligna ikke grisen.
    De sa på høytaler-annlegget i går (da ferja skulle legge til kais i København) at de som skulle i land, måtte gå i land, før klokka 10.30.
    Og det er jo en klage-grunn i seg selv (Stena Saga hadde ikke denne ‘Hitler-regel’ på mandags-cruiset til Frederikshavn).
    Og så var jeg på badet og pusset tenner og skulle dusje.
    Og så banket det på døra.
    Og det er noen ganger tull, på Kiel-ferja.
    Så jeg spurte gjennom døra (siden at jeg ikke var påkledd) om hva det var.
    Og en danske sa noe grøtete om: ‘Vin’ (flere ganger).
    (Noe sånt).
    Og jeg er vokst opp med en dansk mormor (var oldebarn av Anker Heegaard, som kamerat med deres gründer vel).
    Og hu snakka dansk hele livet.
    Så jeg er vant til å høre dansk.
    Men han som banka på klokka 9.55, skjønte jeg ikke hva sa.
    Og så etter at jeg var ferdig med å pusse tennene og barbere meg (var det vel) så var banking igjen.
    En ung danske med rødt hår, sa at det var tid for å gå i land.
    Og jeg forklarte at jeg hadde hørt på høytaller-anlegget at det var klokka 10.30.
    Og så dusja jeg, og så banka det på igjen.
    En voksen/middelaldrende danske, med mørk bakover-sveis, sa at jeg måtte bytte lugar.
    Og det hadde ingen sagt til meg (for eksempel da jeg sjekket inn, i Oslo, han sa ikke versågod engang, det var en nordmann som stod bak en disk, og sjekket boarding-card og pass, og som liksom praiet meg, for det var to andre luker også der, men han ropte hei til meg, på lang avstand).
    Så jeg hadde da 10-15 minutter på å pakke alt ned, og på å komme meg over landgangen.
    Og jeg syntes det var så mye mas, så jeg tok med meg bagen i land.
    Og jeg bar på den gjennom hele København-turen.
    (Jeg skulle se hvordan det så ut på en restaurant på Kongens Nytorv, hvor min morfar Johannes Ribsskog åt (skrev han i en reise-skildring i en avis) for 60/70-år siden (og hvor det nå er McDonalds, men det er jeg vant med fra oppvekst/språkreiser i England).
    Og så måtte jeg bære på alt dette gjennom hele byen (og tilbake).
    Og på Kiel-ferja, så kan folk være i land (de trenger ikke å gå av ferja) så at dere skal ha disse ‘Hitler-reglene’
    Jeg tror at både min tipptippoldefar Anker Heegard og deres grunnlegger Tietgen ville ha snudd seg i graven.
    Noe sånt.
    Og kleshengerne var fettete på den første lugaren.
    Og nattklubben stengte før klokka to, natt til i går (i Oslo så stenger ølsalget klokka tre).
    Og en haug av ungdommer lagde propp i tax-free-butikken på tirsdag (og ingen sa noe til de, og dere har masse aktiviteter (i en lang rad) foran kassene, så det ble kaos der, og man kunne ikke gå bort til øl og potetgull-avdelingen, på ungdommene og ‘Berlin-muren’ deres).
    Og forrige gang jeg dro (ifjor vår/sommer) så var ikke sengene redd opp.
    Og på min 50 års-dag (25. juli 2020) så var ikke lugaren klar, når jeg gikk ombord i ferja, så jeg måtte sitte oppå noen livvester, i mange timer.
    Og en gang før pandemien, så ble jeg forhørt av to vakter (som skulle på ‘Hitler-vis’ granske min mobil) utafor nattklubben.
    Så jeg drar for det meste med Color Line.
    Men jeg har bodd i København, og har slekt der (selv om min mormor er død) så da er det skuffende med så mye surr/rot.
    Danmark er dejligt, stod det i reklamer, i norske aviser, på 70/80-tallet.
    Men det hjelper jo ikke, hvis ferje-turen er som et helvete.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er kanskje noe med Oslo kommune.
    Men det står en brus-automat i ferje-terminalen deres på Vippetangen.
    Og den virka ikke (den har kjempe-mange ‘russiske’ knapper osv.) og det står forklart flere steder, om hvordan den virker.
    Det er mulig at Vips funker på den, men i Danmark så har de visst slutta med Vips og begynt med Dankort istedet (hadde jeg nær sagt).
    Hvis har to brus-automater så har dere en som virker hvis en av de er ødelagt.
    Det er ofte kaos på ferja, så å gå rundt der, og leite etter brus-automater, når masse kinesere flyr rundt overalt.
    Det er ikke det helt store.
    Det står på et skilt at jødene som ble drept i konsentrasjons-leirene ble sendt fra Vippetangen.
    (Noe sånt).
    Men det var vel ikke DFDS som kjørte de?
    Men de går kanskje igjen der, og tuller med brus-automatene.
    Så fint hvis dere følger med litt på de.
    Og hver gang jeg er i nattklubben (som var stengt tidlig, enda min lillesøster Pia har forklart at nattkulbben Pacha i Spania, er åpen til 8-9 om morgenen, ihvertfall på slutten av 80-tallet).
    Hver gang jeg er i nattklubben/diskoteket, så spiller de en sang, som heter: ‘Dom som inte dansar er voldtektsmenn’.
    Så det er stigmatiserende (for de som ikke liker å danse tekno/electric boggie).
    På nattklubb så trenger man vel strengt tatt ikke å danse.
    Og dere spiller ikke sånne rolige sanger (slow dance-sanger) på slutten av kveldene (som diskotekene i Oslo ihvertfall pleide å gjøre, på 80/90-tallet).
    Så det er jo bånn i bøtta (må man vel si).
    Skjerpings!
    tir. 20. juni 2023 kl. 08:03 skrev DFDS Kundeservice <email@dfds.info>:
    Booking nummer: 25383065
     
    DFDS
    Endringsbekreftelse
    Hei Erik,
     
    Din reise har blitt endret og vi sender deg her din reisebekreftelse og ber om at du leser igjennom den og ser at alt er korrekt.Vi minner også om at alle reisende må ha med gyldig legitimasjon. Klikk på linken under for fullstendig reisebevis med alle detaljer om din reise. Du kan se dine reisedetaljer og gjøre endringer på “Min side”.
     
    Takk for at du valgte å reise med DFDS. Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!
     
    Med vennlig hilsen
    DFDS
    SE FULLSTENDIG REISEBEKREFTELSE HER
    BEKREFTELSE / REISEBEVIS
    DFDS ticket icon
    BOOKING NUMMER: 25383065
    ANTALL REISENDE: 1
    DFDS ship icon
    UTREISE:
    Rute: Oslo – København
    Dato: 20. juni 2023
    Tid: 15:00
    DFDS ship icon
    HJEMREISE:
    Rute: København – Oslo
    Dato: 21. juni 2023
    Tid: 16:30
    DFDS PASSAGERAR APP
    Download Android
    Download IOS
    VIKTIG INFORMASJON – FØR DU REISER
    Innreise til Danmark
     
    Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Danmark  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.
     
    Bilgjester som skal reise fra Oslo til Frederikshavn: boarding stenger 50 min før avgang.
     
    Innreise til Norge
     
    Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Norge  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.
     
    KOM TIL DEKKET BORD
    BESTILL BORD HJEMMEFRA
    Om bord finner du mange restauranter å velge mellom, alt etter hva du føler for å spise: en saftig biff, à la carte med sesongens ferske råvarer, steinovnsbakt italiensk pizza eller å kunne velge selv mellom kalde og varme retter i bufférestauranten. Bon appétit!
     
    Husk at måltider må bestilles senest 32 timer før avreise.
     
    Hvis du vil nyte ekstra plass i restauranten, så anbefaler vi å bestille bord etter kl. 19.30.
    BESTILL MAT/BORD
    NYTTIG INFORMASJON
    ENDRE BOOKING
    ENDRE BOOKING
     
    Vi vet at ting ikke alltid går som planlagt, og derfor kan du enkelt gjøre endringer i din bestilling på nett før du reiser. Noen endringer kan medføre gebyr.
       
    MIN BOOKING
    TIPS & INSPIRASJON
     
    Få tips & inspirasjon til din neste reise, enten du søker det pulserende storbylivet i hovedstaden eller deilig sydhavsstemning og sommeridyll langs kysten!     
    LES MER
    HOTELLER
    Hoteller i Danmark
    Har du ikke funnet hotell til din Danmarkstur enda? Ta en titt på våre utvalgte hoteller i hele Danmark!
    SE HOTELLER
    NYTTIGE LENKER
    MIN BESTILLING
    MIN BESTILLING
    FAQ
    FAQ
    BÅTREISE
    BÅTREISE
    Kontakt
    KONTAKT OSS
    FØLG OSS
    Facebook Instagram YouTube Blogger
    LAST NED VÅR REISEAPP
    Forretningsbetingelser | Personvern
    Apple og Apple-logoen er varemerker for Apple Inc. Google Play og Google Play-logoen er varemerker tilhørende Google LLC.
     
    Du mottar denne e-posten fordi den inneholder informasjon relatert til din kommende reise med oss.
    RECEIVED: 2023-06-22, 15:45 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
    ERRAND: 986440-2 FROM: noreply.pzl@dfds.com <noreply.pzl@dfds.com>
    SENT: 2023-06-22, 15:43 TO: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com> CHANNEL: Email
    ERRAND: 986440-1 FROM: kundeservice@dfds.com
    Kjære Reklamasjon,
     
    Vil dere se på henvendelse? 
     
    På forhånd takk! 🙂
    RECEIVED: 2023-06-22, 15:09 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
    ERRAND: 986440-1 FROM: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    CAUTION:This is an external email – check sender address and use caution before you click links or open attachments. Please report suspicious emails.
    Hei,
    jeg har ikke denne Google-kontoen på mobilen (for jeg har en svær blogg på den samme Google-kontoen, som er et slags livsverk, og som er en varsle-blogg, som jeg passer litt ekstra på).
    Så denne mailen så jeg ikke før nå.
    Og den hundsinga deres ligna ikke grisen.
    De sa på høytaler-annlegget i går (da ferja skulle legge til kais i København) at de som skulle i land, måtte gå i land, før klokka 10.30.
    Og det er jo en klage-grunn i seg selv (Stena Saga hadde ikke denne ‘Hitler-regel’ på mandags-cruiset til Frederikshavn).
    Og så var jeg på badet og pusset tenner og skulle dusje.
    Og så banket det på døra.
    Og det er noen ganger tull, på Kiel-ferja.
    Så jeg spurte gjennom døra (siden at jeg ikke var påkledd) om hva det var.
    Og en danske sa noe grøtete om: ‘Vin’ (flere ganger).
    (Noe sånt).
    Og jeg er vokst opp med en dansk mormor (var oldebarn av Anker Heegaard, som kamerat med deres gründer vel).
    Og hu snakka dansk hele livet.
    Så jeg er vant til å høre dansk.
    Men han som banka på klokka 9.55, skjønte jeg ikke hva sa.
    Og så etter at jeg var ferdig med å pusse tennene og barbere meg (var det vel) så var banking igjen.
    En ung danske med rødt hår, sa at det var tid for å gå i land.
    Og jeg forklarte at jeg hadde hørt på høytaller-anlegget at det var klokka 10.30.
    Og så dusja jeg, og så banka det på igjen.
    En voksen/middelaldrende danske, med mørk bakover-sveis, sa at jeg måtte bytte lugar.
    Og det hadde ingen sagt til meg (for eksempel da jeg sjekket inn, i Oslo, han sa ikke versågod engang, det var en nordmann som stod bak en disk, og sjekket boarding-card og pass, og som liksom praiet meg, for det var to andre luker også der, men han ropte hei til meg, på lang avstand).
    Så jeg hadde da 10-15 minutter på å pakke alt ned, og på å komme meg over landgangen.
    Og jeg syntes det var så mye mas, så jeg tok med meg bagen i land.
    Og jeg bar på den gjennom hele København-turen.
    (Jeg skulle se hvordan det så ut på en restaurant på Kongens Nytorv, hvor min morfar Johannes Ribsskog åt (skrev han i en reise-skildring i en avis) for 60/70-år siden (og hvor det nå er McDonalds, men det er jeg vant med fra oppvekst/språkreiser i England).
    Og så måtte jeg bære på alt dette gjennom hele byen (og tilbake).
    Og på Kiel-ferja, så kan folk være i land (de trenger ikke å gå av ferja) så at dere skal ha disse ‘Hitler-reglene’
    Jeg tror at både min tipptippoldefar Anker Heegard og deres grunnlegger Tietgen ville ha snudd seg i graven.
    Noe sånt.
    Og kleshengerne var fettete på den første lugaren.
    Og nattklubben stengte før klokka to, natt til i går (i Oslo så stenger ølsalget klokka tre).
    Og en haug av ungdommer lagde propp i tax-free-butikken på tirsdag (og ingen sa noe til de, og dere har masse aktiviteter (i en lang rad) foran kassene, så det ble kaos der, og man kunne ikke gå bort til øl og potetgull-avdelingen, på ungdommene og ‘Berlin-muren’ deres).
    Og forrige gang jeg dro (ifjor vår/sommer) så var ikke sengene redd opp.
    Og på min 50 års-dag (25. juli 2020) så var ikke lugaren klar, når jeg gikk ombord i ferja, så jeg måtte sitte oppå noen livvester, i mange timer.
    Og en gang før pandemien, så ble jeg forhørt av to vakter (som skulle på ‘Hitler-vis’ granske min mobil) utafor nattklubben.
    Så jeg drar for det meste med Color Line.
    Men jeg har bodd i København, og har slekt der (selv om min mormor er død) så da er det skuffende med så mye surr/rot.
    Danmark er dejligt, stod det i reklamer, i norske aviser, på 70/80-tallet.
    Men det hjelper jo ikke, hvis ferje-turen er som et helvete.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er kanskje noe med Oslo kommune.
    Men det står en brus-automat i ferje-terminalen deres på Vippetangen.
    Og den virka ikke (den har kjempe-mange ‘russiske’ knapper osv.) og det står forklart flere steder, om hvordan den virker.
    Det er mulig at Vips funker på den, men i Danmark så har de visst slutta med Vips og begynt med Dankort istedet (hadde jeg nær sagt).
    Hvis har to brus-automater så har dere en som virker hvis en av de er ødelagt.
    Det er ofte kaos på ferja, så å gå rundt der, og leite etter brus-automater, når masse kinesere flyr rundt overalt.
    Det er ikke det helt store.
    Det står på et skilt at jødene som ble drept i konsentrasjons-leirene ble sendt fra Vippetangen.
    (Noe sånt).
    Men det var vel ikke DFDS som kjørte de?
    Men de går kanskje igjen der, og tuller med brus-automatene.
    Så fint hvis dere følger med litt på de.
    Og hver gang jeg er i nattklubben (som var stengt tidlig, enda min lillesøster Pia har forklart at nattkulbben Pacha i Spania, er åpen til 8-9 om morgenen, ihvertfall på slutten av 80-tallet).
    Hver gang jeg er i nattklubben/diskoteket, så spiller de en sang, som heter: ‘Dom som inte dansar er voldtektsmenn’.
    Så det er stigmatiserende (for de som ikke liker å danse tekno/electric boggie).
    På nattklubb så trenger man vel strengt tatt ikke å danse.
    Og dere spiller ikke sånne rolige sanger (slow dance-sanger) på slutten av kveldene (som diskotekene i Oslo ihvertfall pleide å gjøre, på 80/90-tallet).
    Så det er jo bånn i bøtta (må man vel si).
    Skjerpings!
    tir. 20. juni 2023 kl. 08:03 skrev DFDS Kundeservice <email@dfds.info>:
    Booking nummer: 25383065
     
    DFDS
    Endringsbekreftelse
    Hei Erik,
     
    Din reise har blitt endret og vi sender deg her din reisebekreftelse og ber om at du leser igjennom den og ser at alt er korrekt.Vi minner også om at alle reisende må ha med gyldig legitimasjon. Klikk på linken under for fullstendig reisebevis med alle detaljer om din reise. Du kan se dine reisedetaljer og gjøre endringer på “Min side”.
     
    Takk for at du valgte å reise med DFDS. Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!
     
    Med vennlig hilsen
    DFDS
    SE FULLSTENDIG REISEBEKREFTELSE HER
    BEKREFTELSE / REISEBEVIS
    DFDS ticket icon
    BOOKING NUMMER: 25383065
    ANTALL REISENDE: 1
    DFDS ship icon
    UTREISE:
    Rute: Oslo – København
    Dato: 20. juni 2023
    Tid: 15:00
    DFDS ship icon
    HJEMREISE:
    Rute: København – Oslo
    Dato: 21. juni 2023
    Tid: 16:30
    DFDS PASSAGERAR APP
    Download Android
    Download IOS
    VIKTIG INFORMASJON – FØR DU REISER
    Innreise til Danmark
     
    Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Danmark  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.
     
    Bilgjester som skal reise fra Oslo til Frederikshavn: boarding stenger 50 min før avgang.
     
    Innreise til Norge
     
    Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Norge  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.
     
    KOM TIL DEKKET BORD
    BESTILL BORD HJEMMEFRA
    Om bord finner du mange restauranter å velge mellom, alt etter hva du føler for å spise: en saftig biff, à la carte med sesongens ferske råvarer, steinovnsbakt italiensk pizza eller å kunne velge selv mellom kalde og varme retter i bufférestauranten. Bon appétit!
     
    Husk at måltider må bestilles senest 32 timer før avreise.
     
    Hvis du vil nyte ekstra plass i restauranten, så anbefaler vi å bestille bord etter kl. 19.30.
    BESTILL MAT/BORD
    NYTTIG INFORMASJON
    ENDRE BOOKING
    ENDRE BOOKING
     
    Vi vet at ting ikke alltid går som planlagt, og derfor kan du enkelt gjøre endringer i din bestilling på nett før du reiser. Noen endringer kan medføre gebyr.
       
    MIN BOOKING
    TIPS & INSPIRASJON
     
    Få tips & inspirasjon til din neste reise, enten du søker det pulserende storbylivet i hovedstaden eller deilig sydhavsstemning og sommeridyll langs kysten!     
    LES MER
    HOTELLER
    Hoteller i Danmark
    Har du ikke funnet hotell til din Danmarkstur enda? Ta en titt på våre utvalgte hoteller i hele Danmark!
    SE HOTELLER
    NYTTIGE LENKER
    MIN BESTILLING
    MIN BESTILLING
    FAQ
    FAQ
    BÅTREISE
    BÅTREISE
    Kontakt
    KONTAKT OSS
    FØLG OSS
    Facebook Instagram YouTube Blogger
    LAST NED VÅR REISEAPP
    Forretningsbetingelser | Personvern
    Apple og Apple-logoen er varemerker for Apple Inc. Google Play og Google Play-logoen er varemerker tilhørende Google LLC.
     
    Du mottar denne e-posten fordi den inneholder informasjon relatert til din kommende reise med oss.
       
     
    Email from Cention Contact Center to the e-mail eribsskog@gmail.com.
    If this was not you, please visit Cention Support.
     
    ——— Cention Contact Center – Original message – End ———
     
    History
       
     
    Email from Cention Contact Center to the e-mail kundeservice@dfds.com.
    If this was not you, please visit Cention Support.
     
    ——— Cention Contact Center – Original message – End ———
     
    2 vedlegg
    ccc.png
    5K
    ccc.png
    5K
  • PlussMobil sin kundeservice er den klameste/ekleste noen gang




    PS.

    Andre tele-firma (som Telia) skriver på sitt nettsted (i detalj) hvordan dette funker.

    Men disse (PlussMobil) er mer hemmelighetsfulle.

    (Må jeg si).

    Jeg sjekket nettstedet deres flere ganger (for å prøve å finne denne informasjonen) før jeg sendte mailen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    PlussMobil er klare/rett fram i tekstmeldingen (men i mailene og på nettstedet sitt, så er de vage, av en eller annen grunn):




    PS 3.

    Dette er forresten fordi at det ikke er strøm-støtte om sommeren.

    Og da får jeg mer av Nav-støtten rundt den første (og mindre bostøtte rundt den tjuende).

    Så da tenkte jeg, at jeg bare venter en drøy uke med regningene (som de fleste av forfaller rundt den tjuende).

    Og jeg har ikke hørt noe fra Komplett Bank (vaskemaskin), Telia Finance (5G mobil og ‘5G-mobil-modem’).

    Og heller ikke fra Boozt (jeg trengte nye sko, siden at de gamle var fra 2017).

    Men PlussMobil sendte sperre-varsel.

    Så de er litt mer hissige, enn de andre kreditorene.

    (Kan det virke som).

    Og jeg sendte da en mail.

    For jeg lurte på om jeg må da si fra, hver måned (at jeg betaler rundt den første).

    Så jeg lurte da på hvordan de gjorde det (hvor lang tid har man egentlig til å betale).

    Men da begynte de bare å kveme (og skrev en haug med svada/løgner/dramatisering).

    (Noe man kan se på det øverste skjermbildet.

    For å si det sånn).

    Og det var også noe lignende, da jeg begynte mitt kundeforhold hos de.

    Da var det en misforståelse.

    For de sa at det var gratis prøve-kjøp, for deres abonnement, i to måneder.

    (Var det vel).

    Men det gjaldt visst ikke, for det abonnementet som jeg hadde kjøpt.

    (Viste det seg).

    Og da lurte jeg på, om hvor lang man da hadde på å betale.

    Og da hadde de også en lignende tone (sånn klam/nærgående/ekkel).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her kan man se mailen fra PlussMobil (på grunn av nett-trollene som svirrer rundt meg/bloggen, og som ingen er interessert i å hjelpe meg å fakke, så har jeg sladdet en del av informasjonen i mailen):




    PS 5.

    Man kan se at PlussMobil starter en setning med liten forbokstav, i mailen i PS-et overfor.

    (‘for å unngå at abonnementet sperres’.

    Står det).

    Og i tekstmeldingen (som jeg leste etter at jeg hadde svart på mailen overfor) så står det, at jeg har 21 dager på meg, før abonnementet sperres.

    Og jeg får jo penger i morgen.

    Så egentlig er det ikke noe problem.

    Men de under-informerer om dette i mailen (og også i den neste mailen fra en ansatt i kundeservice-avdelingen deres).

    (Må man vel si).

    Så dette virker rimelig ‘merksnodig’.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    PlussMobil sendte også en mail om dette, den tjuefemte.

    (To-tre dager etter forfallsdato).

    Og de har også sendt minst en tekstmelding.

    (For å si det sånn).

    Så man må vel muligens kalle dette for mobbing.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:



    PS 8.

    PlussMobil har adresse Karvesvingen 1, på Økern.

    Så de er også ‘østkantramp’ (som jeg kalte Talkmore, da de kanselerte min avtalte portering til de (av en eller annen uforståelig grunn) tidligere i år).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Talkmore holder visst til i samme gate (så det er mulig at Talkmore og PlussMobil-folka sladrer sammen, i lunsj-pausen, eller noe lignende):



    https://www.plussmobil.no/om-oss

    PS 11.

    Höegh Eiendom har visst slutta å skryte av at Talkmore leier av de.

    På Haslelinje sitt nettsted.

    (Haslelinje er visst et bygg/strøk (hvor Vinmonopolet tidligere har hatt tapperi).

    Noe sånt).

    Så det er mulig at Talkmore har flytta inn hos sin eier Telenor (på Fornebu).

    Hm.

    Og så har Allergruppen (Dagbladet) tenkt, at da starter vi eget mobil-firma (i Talkmore sine gamle lokaler).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Jeg prøvd å finne ut hvorfor dette (nye) strøket har fått navnet HasleLinje (av Höegh Eiendom).

    Og de gjør et poeng av (på nettstedet) at stedet ligger mellom tre t-banestasjoner (og to t-bane-linjer).

    Så det er kanskje derfor.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:



    https://haslelinje.no/

    PS 14.

    Jeg skumleste bare det overfor først.

    Og da ga det ikke så mye mening.

    Jeg leste det som at det var en bydel oppå noen tak.

    (Og det var også bilde av noen tak-terrasser osv., på nettstedet.

    For å si det sånn).

    Men når jeg leser mer om HasleLinje, så skjønner jeg, at det nok ikke er sånn.

    Men Höegh Eiendom mener at Hasle/HasleLinje, er Oslo sitt tak (kan det virke som).

    Nå har jeg aldri hørt noen si: ‘Oslo sitt tak’ før.

    (For å si det sånn).

    Men hvis jeg må tenke på hva som er Oslo sitt tak.

    Så ville jeg kanskje sagt Holmenkollen eller Ekeberg/Nordstrand.

    Men de (Höegh Eiendom) mener visst, at Hasle er Oslo sitt tak, siden at steder ligger, et par kilometer nord for Oslofjorden.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Jeg la også merke til at HasleLinje sitt nettsted (haslelinje.no) bruker WordPress sitt favicon.

    Det virker litt sånn halvveis.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:



    PS 17.

    Den svære V-en på bildet.

    Det er en kopi av Vinmonopolet-tapperiet sin tidligere logo.

    Og den står på toppen av et bygg/senter som Höegh Eiendom har kalt Vinslottet.

    Og det er mulig at de som holder til i HasleLinje.

    (Securitas og Oslo kommune (blant annet) leier av Höegh.

    Mens Aller-gruppen ble med på prosjektet (HasleLinje) men ville eie selv.

    Noe sånt).

    Det er mulig at de da begynner å identifisere seg, med Vinmonopolet.

    Og at de hater økonomer (og andre) som drar med danskebåten (eller Kiel-ferja) for å handle billig mat/sprit.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Vinslottet er visst en vellykket transformasjon av et gammelt bygg (fra Aftenposten 16. april 2023):



  • 4chan-nerdene pirker, og sier at det er enklere å gå til den vanlige kassa, hvis det ikke er kø

    4chan pirker

    https://boards.4channel.org/int/thread/176027241/

    PS.

    Det som var (på denne handleturen i oktober).

    Det var at det var ledig i selvbetjeningskassene.

    Og da gikk jeg dit.

    For hvis det er ledig der, og man istedet går til den vanlige kassa.

    Så tror kanskje folk at man er dum (siden at man ikke klarer å slå inn varene sine selv).

    (Eller at man er svaksynt, for eksempel.

    Noe sånt).

    Eller at man er pervo (siden at man liksom skal gå bort til ei ung kassadame (og nesten klå på henne) da).

    Eller at man ikke skjønner corona.

    (Siden at man ikke holder tre meter avstand, osv.

    For å si det sånn).

    Det var forrsten sånn, at en ekkel pakkis (som de sier) dreiv og svirra (han dukka opp etter meg der) mellom den nærmeste selvbetjenings-kassa (selv om de andre også var ledige) og kassadama.

    Så dette var muligens noe slags ‘bøtte-ballett’/gate-teater.

    (Vil jeg nesten si).

    Jeg har jobba i femten år i butikk (og jeg har handla mat til min egen husholdning siden jeg var 11-12 år) og jeg har aldri opplevd noe lignende.

    (For å si det sånn).

    Så å da begynne å pirke på meg i dette.

    Det virker litt sånn ‘grukkedølsk’ (som min morfar Johannes kalte det (i et avis-leserinnlegg) på 50/60-tallet).

    Her gjelder det å ikke miste dømmekraften, når man driver å leser om noe.

    (Vil jeg si).

    Jeg har også gått på handel og kontor og NHI.

    Og det må være kunden selv som bestemmer, hvilken kasse han vil gå til.

    Hvis det ikke er kø, så reiser forresten ofte kassadama/kassamannen seg, og begynner å stable varer istedet.

    (Og hvis jeg går til kassadama.

    Så må liksom Olga på 90 år gå i selvbetjeningskassa.

    For å si det sånn.

    Da blir ganske gamlingene sure, siden at de ikke kan gå til kassadama, med en gang.

    Noe sånt).

    Så dette 4chan-tullet henger ikke på greip.

    (Vil jeg si).

    Grunnen til at jeg begynte å handle, i selvbetjeningskassene.

    (På et Sainsburys hypermarked, i Kensington, i London.

    Våren 2005).

    Det var forresten at jeg tenkte, at jeg har jobba så mange år i butikk (i mange roller, som for eksempel Rimi-butikksjef og Matland/OBS Triaden-kassamedarbeider).

    Så jeg tenkte, at dette burde jeg (som har mangeårig bakgrunn fra dagligvarebransjen) teste ut litt.

    Og da var det bare meg i selvbetjeningsavdelingen (til Sainsburys) husker jeg.

    Det var ingen andre der (hverken av kunder eller ansatte).

    Men så begynte de etterhvert, å ha ansatte (som regel kvinnfolk) stående i/ved selvbetjenings-avdelingene, i England.

    (Mens i Norge er det gjerne ‘ekle pakkiser’ (som de sier).

    Av en eller annen grunn).

    Og jeg må innrømme at jeg fortsatt har juryen ute, når det gjelder disse selvbetjeningskassene.

    Jeg leste nylig, i en nettavis (mens jeg surfet) at kunder som gjør feil, i selvbetjeningskassa, blir anmeldt/utestengt.

    Men feilslag pleide å skje hele tida, i kassene (ihvertfall på 80/90-tallet).

    Så selv butikkfolk kan gjøre feil (når de slår inn varer).

    Så her er det muligens litt juridisk tullball (må man vel si) når det gjelder disse selvbetjeningskassene.

    Det er mennskelig å feile.

    Så da blir det vel litt rart, å straffe folk, for å slå inn feil.

    Butikkene burde kanskje ha slått inn varene selv (for å unngå at det blir klamt/rart/orwelsk).

    (Må man vel si).

    Her kommer muligens kjøper og selger litt for nærme hverandre (når kundene skal slå inn sine egne varer).

    Og kundene sine rettigheter (som forbrukere) går kanskje litt i ‘dass’.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    4chan-nerdene har visst laget en egen johncons-avatar (som ikke ligner så veldig på meg, må jeg si):

    4chan avatar

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 5. januar

    PS 4.

    Dette som de andre 4chan-nerdene sier, er også feil.

    Det var sånn, at jeg måtte flykte fra mordforsøk på Løvås gård i Kvelde, sommeren 2005.

    (Her er ‘dømmekraft-hintet’ at man skal lure på hvorfor politiet ikke vil etterforske.

    For å si det sånn).

    Og så var det sånn, at jeg da ble boende i England, så lenge jeg klarte (på grunn av at politiet ikke ville etterforske).

    Nemlig fram til høsten 2014.

    Og så leste jeg da (mens jeg bodde i England) på nettet, om min ste-kusine Isa, som fortsatt bodde, på denne gården, i Vestfold.

    Og før jeg måtte flykte til utlandet.

    Så hadde hennes/deres nabo Thor Borgersen (en kirkegraver som fikk ødelagt hælene i en fallskjerm-ulykke) sagt, at: ‘Hun blir en killer’ (om Isa).

    Og det var før hu fikk pupper, osv.

    (Mens hu var i 11/12 års-alderen.

    Må det vel ha vært).

    Så jeg lurte på om hu ble misbrukt på den gården (for jeg skjønte ikke egentlig hva Thor mente, når han sa ‘killer’).

    (Noe hennes storesøster Andrea visst ble.

    Har jeg seinere lest om, på Facebook).

    Så derfor lurte jeg på hvorfor hu Isa publiserte bilder av seg selv (på nettet) i en gjennomsiktig boksershorts, da hu var i fjortiss-alderen.

    For både hennes mor Grethe og hennes (daværende stefar) Martin (min mors yngre bror).

    De har visst begge psykisk diagnose (ifølge min lillesøster Pia).

    Så da var det litt sånn, at jeg nesten måtte være mer enn en ste-fetter.

    Siden at foreldrene (til Isa) ikke var så ansvarlige, liksom.

    Og det var også sånn, at disse hadde mine ‘Sunderland-ting’ (min koffert og bag fra University of Sunderland).

    Og der lå mine bra ‘rotterace-papirer’ (blant annet et skryte-brev fra Rimi-Hagen) som jeg har kalt det seinere.

    Så de la litt opp til dette selv (at jeg ikke glemte dem liksom) ved å ikke sende meg disse papirene (og arv etter min mormor som døde i 2009, ti år etter min mor) vil jeg si.

    Så her blander chan4-nerdene.

    Det var ikke at jeg syntes at min søsters fitte så smal ut.

    Men at jeg lurte på om Isa sin fitte (som fjortiss) var litt vel svær (som følge av seksuelt misbruk osv.).

    (For å si det sånn).

    Og da sendte jeg om dette, til noen kvinnelige/finske eks-kolleger av meg (fra Bertelsmann Arvato Liverpool sin Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign) siden at Isa er halvt finsk (eller ihvertfall kvart finsk, jeg seinere lest et sted, at hu også er kvart russisk).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    dette er også feil

     https://boards.4channel.org/int/thread/176027241/

    PS 6.

    Jeg har forresten skrevet om det som hendte, på Løvås gård i Kvelde, i Min Bok 8.

    Og den boken kommer i jubileums-utgave (som PDF/DOC-fil) enten i år eller neste år.

    (Når jeg er ferdig med Min Bok 4, Min Bok 5, Min Bok 6 og Min Bok 7.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    De andre 4chan-nerdene (som skriver kommentar) de skjønte jeg ikke så mye av.

    At noen kjekser.

    Hva betyr det?

    Det blir som når Thor Borgersen sa, at Isa kom til å bli en killer.

    Det skjønte jeg ikke så mye av.

    (For å si det sånn).

    Og noen sier at jeg er gal, osv.

    Men det sa de sikkert i Sovjet og.

    Hvor de bare hentet folk, som Lenin/Stalin ikke likte, og holdt de fanget, her og der, i mange år.

    Og med den multi-kulturen vi har nå.

    Så har vi noe fremmedkultur, som tar over mer og mer.

    Og det kalles æres-kultur (i Sverige).

    Muslimene tar over mer og mer.

    Og vanlige svensker tørr ikke å si noe, av frykt for å bli kalt rasister.

    Så dette kan være ‘kalifat-tull’, at de bare henter nordmenn, som de ikke liker, og prøver å sende de lenger bort fra Oslo, i forbindelse med sin makt-overtagelse (eller hva man skal kalle det).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    frykt for å bli kalt rasister 2

    https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/forskjellene-i-det-svenske-samfunnet-blir-stadig-storre/o/5-95-802885

    PS 9.

    Mer om hva den fjerde 4chan-nerden skrev:

    fjerde 4chan nerd

    PS 10.

    Mer om hva den femte 4chan-nerden skrev:

    femte 4chan nerd

  • Jeg sendte en e-post til Telenor

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret ref. 3389260
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. desember 2022 kl. 10:32
    Til: i09000@telenor.com
    Kopi: anders.krokan@telenor.no, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,
    jeg har gått på handel og kontor, og jeg har lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium å velge korrespondanse-metode.
    Så at dere liksom skal rævkjøre kundene deres, og ringe de som sender mail.
    Det blir som noe styggdom, og som at dere hos Telenor er akkurat så Sovjetstat-aktige (når det gjelder kundeservice) som han svenske næringsministeren mente at dere var, i sin tid.
    Og det virker som noe uinspirert, det du skriver om TV-abonnementet.
    Når det gjaldt strømmen, så var det det samme der, at kommunen sørget for å overføre abonnementet til meg.
    Men det strøm-abonnementet står da i mitt navn, og ikke kommunen sitt navn.
    Så her har dere bare tatt noe ut av lufta (at abonnementet står i kommunens navn) kan det virke som.
    Og når det gjelder Telenor ID, så skal man liksom ringe og liksom hviske, med noen som kanskje ikke snakker reint engang om dette.
    Det virker som at dere prøver å sette verdensrekord i dårlig kundeservice her.
    (Siden at dere også begynner å sende meg rundt som en kasteball).
    Dette må jeg klage på.
    Jeg sendte dette til en direktør Krokan og så får jeg svar fra en slags tenåring eller noe, med et fremmedkulturelt navn og, og som kommer med noe klamt svada.
    Det synes jeg var dårlig.
    Det er også klamt/homsete å bruke fornavn sånn i hilsenen, synes jeg.
    Så det må jeg også klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 16. des. 2022 kl. 09:54 skrev <i09000@telenor.com>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Det er leit å lese at du opplever dette slikt.
    Vi har forsøkt å kontakte deg på telefon hele uken, dessverre uten hell. Sender deg derfor denne e.posten med informasjon.
    Siden dette gjelder en kommunalbolig, slik du forklarer, så står nok TV-abonnementet registrert på kommunen. I dette tilfelle må du derfor ta kontakt med kommunen som mellomledd, slik at de kan finne på en løsning for dette sammen med oss.
    Dersom du opplever feil med innlogging med TelenorID ellers, må vi henvise deg til å kontakte kundeservice på telefon 915 09000, slik at de kan sette deg i kontakt med avdelingen for Telenor ID, som vil finne en løsning på dette.
    Du kan også finne informasjon og tips her; https://www.telenor.no/telenor-id/hjelp-med-innlogging/
    Til sist gjør vi deg oppmersom på at det er ingen direkte e-postadresse for å komme i kontakt med oss, da alt går via e-postskjema som du finner på nettsidene våre: https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/ (trykk på “kontakt oss på e-post” så får du opp skjemaet).
    Ta gjerne kontakt med oss dersom det e rnoe annet vi kan hjelpe deg med.
    Vi ønsker deg en riktig fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Andrés Plaza
    Kundeansvarlig
    Telenor Norge
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: mandag 12. desember 2022 10:20
    Subject: Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret
     
    Hei,
    for det første så vil jeg klage på at mail-adressene deres kun er for pressen.
    For det andre så vil jeg klage på at deres chat kun har robot-svar (og ikke har vanlige folk som svarer).
    For det tredje så er det sånn at noen nett-troll bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og i går så var TV-signalene plutselig dårlige.
    Så jeg fikk kun opp en feil-melding på skjermen.
    Og det samme når jeg skulle høre på radio (for TV-en har også radio).
    Så stod det noe om Telenor.no på skjermen.
    Og så prøvde jeg å fikse Telenor-ID-en.
    For jeg har mobil (kontantkort-abonnement) fra Telenor.
    Og så har jeg (via Bærum kommune som jeg leier av) TV fra Telenor.
    Men Bærum kommune vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer.
    Så jeg tenkte at dette kanskje kom opp på en eller annen måte, på Telenor.no.
    Men Telenor-ID-en funka ikke.
    Noen nett-troll porterte mitt forrige mobil-nummer for X antall måneder/år siden.
    Og ingen ryddet opp (selv om jeg klagde).
    Og mitt nåværende mobil-nummer (som jeg bestilte fra dere under Corona-en) det står det om, at er i bruk.
    Har noen nett-troll brukt mitt mobil-nummer, på å lage en trolle-Telenor-ID, lurer jeg.
    Og hvordan finner jeg mitt abonnents-nummer for TV-kanalene osv.
    For jeg er ikke så glad i Disney Channel, osv.
    Jeg lurer på om det er sånn, at jeg har arvet noen TV-kanaler fra de som bodde i denne leiligheten tidligere.
    At man arvet sånne dekoder-bokser (fra tidligere beboere) er kanskje litt klamt/kleint.
    Det er kanskje bedre å sende folk ny boks, når det flytter inn noen nye.
    I England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) så har man noe som heter Freeview.
    Og da kunne jeg kjøpe en sånn Freeview-boks, i en vanlig matbutikk for et par hundrelapper.
    Så der var det ikke noe hokus-pokus.
    Men i Norge så synes jeg at dette er veldig klamt.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
  • Chat-boten til DNB var litt vanskelig

    Dialogen lagres for å lære chatboten å bli bedre. Husk å ikke oppgi personlig informasjon i denne chatten. Les mer her:personvernerklæring.
    3. apr. 2022, 17:51:52
    God ettermiddag 😊 Du snakker nå med chatboten Aino.
    Skriv med noen få ord hva du trenger hjelp til, for eksempel «åpne ny brukskonto».
    17:52:10
    kan jeg få snakke med en person
    17:52:08
    Så hyggelig at du vil snakke med en av våre rådgivere.
    Velg hvilket emne du vil ha hjelp med, så gir jeg deg åpningstid og kontaktinformasjon.
    17:52:21
    Andre henvendelser
    17:52:18
    Vil du snakke med en rådgiver om dagligbank og andre henvendelser, kan du logge inn i nettbanken og starte en ny chat, eller ringe oss på telefon 📞 915 04800.
    Kundeservice har åpent:
    Alle dager: 7–23
  • Jeg bestilte et par skolisser, på nettet, for et par uker siden. Men er dette bra kundeservice eller mas, lurer jeg. Hm

    bekrefte

    PS.

    De har også stavet firmanavnet feil, (den siste ‘u’-en mangler), i mail-overskriften, (som vel er den samme, (mer eller mindre), for hver gang, så alle mailene har vel da denne skrivefeilen, skulle man vel tro).

    Så det er jo sånn, at man kan lure på, om det er noe tull.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog