
Stikkord: Matias Faldbakken
-
Jeg visste ikke, at Matias Faldbakken, hadde jobbet, for Thomas Seltzer sitt band Turboneger
http://www.vg.no/rampelys/bevegelser/norsk-soeppelsekk-solgt-for-101-000-kroner/a/23563486/
PS.
Thomas Seltzer, prata jo ‘dritt’ om meg, på NRK sitt program, Tweet4Tweet, i 2012.
Og mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool.
Så kontaktet Matias Faldbakken meg, på Facebook, (husker jeg).
(Han sendte ‘Friend-request’, ihvertfall).
Men jeg la ikke til Faldbakken, som Facebook-venn.
(Faldbakken kalte seg ‘Falskbakken’, (var det vel), på Facebook.
Og jeg har som ‘policy’ liksom, å bare legger til Facebook-venner, som jeg kjenner, fra ‘real life’).
Og da jeg gikk på HiO ‘ingeniørhøyskolen’ IU, fra 2002 til 2004.
Så hadde jeg en studiekamerat, som het Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, (kjent som vokalist, i Hamar-bandet Autopulver, blant annet).
Og da var det sånn, at vi noen ganger, jobbet med obligatoriske oppgaver osv., hjemme hos meg, (i min ‘Rimi-leilighet’), i Waldemar Thranes gate 5.
Og jeg hadde der, en del bøker, stående i noen reol-møbler, som stod i leiligheten, da jeg flytta inn der, (i 1996).
Og jeg dreiv og leste, på en bok, av Matias Faldbakken, på den tida.
(Det var en bok som het ‘Macht und Rebel’, eller noe sånt.
En bok Faldbakken hadde gitt ut, under sitt pseudonym, Abo Rasul).
Og av en eller annen grunn, så begynte Dagga og jeg, å prate, om den boka.
Og jeg sa da, at jeg ikke likte den.
Jeg forstod meg liksom ikke, på den boka da, (forklarte jeg).
(Faldbakken skrev om ‘the Cocka Hola Company’ og masse viss-vass da, (synes jeg at det var).
Det ble for mye tull, liksom).
Så jeg leste ikke den boken ferdig da, (må jeg innrømme).
(Noe sånt).
Og da fortalte Dagga meg det, at han kjente ‘Matias’, (husker jeg).
(For begge var fra Hamar, da.
Noe sånt).
Og jeg avtjente også førstegangstjenesten min, (på Terningmoen), i Elverum, fra juli 1992 til juni 1993.
Og Hamar og Elverum, er nabo-byer, da.
Men folka, i de byene, kan visst ikke fordra hverandre, (eller noe i den duren), da.
(Hvis jeg forstod det riktig, fra den tida, som jeg var i militæret, i Elverum).
En på samme lag som meg, (i Geværkompaniet, på Terningmoen), nemlig Stig Ragnhildsløkken, (fra Elverum).
Han sa en gang det, (husker jeg), at i Elverum, så snakka dem ‘bredt’, (altså at de snakka dialekt, da).
Mens i Hamar, så snakka de ‘Oslo-mål’ da, (ifølge Ragnhildsløkken).
Så om dette, at jeg blir tulla med, i ‘øst og vest’, er noe Hamar/Hedmark-greier?
Hva vet jeg.
Hm.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette, (jeg regna vel med, at dette var Matias Faldbakken sin Facebook-konto, (selv om han kalte seg ‘Falskbakken’), siden at han hadde, blant annet Harald Eia, (var det vel), på vennelista si, (hvis jeg forstod det riktig)):
http://johncons-mirror.blogspot.no/2008/12/matias-falskbakken.html
PS 3.
Jeg sendte en klage, til Facebook, på dette:
-
Jeg sendte en ny e-post til Deichmanske bibliotek
Gmail – Ad din henvendelse pr epost 5. juni 2011

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Ad din henvendelse pr epost 5. juni 2011
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Jun 7, 2011 at 2:18 PM
To:
Greta Bruu Olsen <greta-bruu.olsen@kul.oslo.kommune.no>
Hei,jeg har kontaktet arrangøren, og de skrev følgende:Er man riktig desperat mener jeg bestemt å huske at Arbeiderbladet (som avisen het i min ungdom) trykket komplett resultatliste etter løpet.Så jeg mener at det burde ha stått i den avisa, for jeg har lest at det løpet ble holdt lørdagen før 24. mai 1993.Mvh.
Erik RibsskogPS.Og ikke en hilsen eller unnskyldning for sent svar.
Det passer vel i stilen med at dere la alle bøkene på gulvet, i noen dager, for noen år siden.
Hva har dette med service å gjøre?2011/6/7 Greta Bruu Olsen <greta-bruu.olsen@kul.oslo.kommune.no >Hei
Du spør om hvor fort du løp i Oslo løpet i 1993.
Jeg har nå sett i gjennom mikrofilmene for Arbeiderbladet og
Aftenposten for datoene 24. og 25. mai 1993. Jeg kunne ikke finne noen
resultatlister for Oslo-løpet.Dette var før internett ble vanlig og de opplysningene
finnes vel bare i arrangørens arkiv. Jeg foreslår at du kontakter arrangørene.
Det kan jo være at de fortsatt har oppbevart et papirarkiv, men det tviler jeg
på siden dette er så langt tilbake i tid.Det andre spørsmålet ditt vedrørende liste over bøker du har
lånt fra 1989-2004 er umulig å svare på.Når bøker blir levert tilbake, blir de automatisk fjernet
fra lånerens kort. Dette er av hensyn til personvernet.Greta Bruu Olsen
Gruppeleder
Voksenavdelingen
Deichmanske bibliotek, Kulturetaten
Oslo kommune
Telefon dir: 23 43 28 21
Sentralbord: 23 43 29 00
-
Det er ganske mange kjente som har vært med på johncons-blogg nå, forresten, når jeg tenker over det
Det er Trond Halvorsen, som er kjent for å skrive om 11. september osv.
Så er det også han Mathias Faldbakken, som har skrevet noen rare bøker, som heter Mact und Nebel, eller noe, under pseudonymet Abdul Rashool, men han er nok mest kjent for å være Knut Faldbakkens sønn.
Så er det Dag Anders Rougseth, som er kamerat av Faldbakken, siden begge er fra Hamar, og han har regisert film, sammen med Wam, fra Wam og Vennerød, og han har vært vokalist, i Hamarbandet Autopulver.
(Men et varsko for han, siden han skulle klare å få seg en bachelor informasjonsbehandling, ved HiO, uten å lære seg programmering, som han sa).
Så er det håndballspilleren, og også vokalist, i bandet Svidd Grevling, Morgan Lunde, som jeg kjenner siden jeg var sjefen hans på Rimi Nylænde.
Også er det han som muslimene bar plakater av, i Midt-Østen vel, han Kokkvoll, i Norsk Presseforbund, han har vel også såvidt vært på bloggen, i en e-post han vel sendte.
De andre har vært på bloggen, når de har skrevet Facebook-meldinger, mens Trond Halvorsen, han har skrev kommentarer på bloggen.
Er det noen jeg har glemt?
Er du kjent og har vært med på johncons-blogg, men føler at du har blitt oversett her?
Skriv kommentar under bloggposten, isåfall, så skal jeg rette opp det så fort som mulig!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er han ‘Dagga’, Dag Anders Roughseth, fra HiO, og bandet hans Autopulver, fra YouTube:
PS 2.
Morgan sitt band, Svidd Grevling, det fant jeg ikke noe av på YouTube, så jeg måtte nesten lage en YouTube-video selv, i full fart, fra en sang som gikk ann å laste ned fra NRK’s Urørt-websted, sånn at jeg kunne få med det bandet og, på bloggen:
-

Kunstnere linker til johncons-blogg. (In Norwegian).
http://www.innblanding.no/matias/untitled_book_sculpture/untitled_book_sculpture.html
Her ser vi at kunstnere linker til johncons-blogg faktisk.
Det står om dette bokkunstverket, til han forfatteren Matias Faldbakken.
Som jeg kalte idiotisk og elite-istisk, for noen uker siden, på bloggen.
De linker faktisk til den blogg her de kunstnerne.
Og jeg avslo jo en Facebook friend-request også fra han Faldbakken.
(Enda han hadde venner som Harald Eia osv).
Så sånn er det.
Men jeg synes han tulla for mye med vanlig folk.
Og jeg skjønner heller ikke bøkene hans.
Og da jeg gikk på HiO, avdeling for ingeniørutdanning, den gamle ingeniørhøyskolen, i Oslo, fra 2002 – 2004.
Da hadde jeg en studiekamerat, Dagga, Dag Anders Rougseth, fra Hamar.
Og han er kjent som vokalist i Hamar-bandet Autopulver, og har spillt i musikkvideoer, og også regisert en spillefilm, sammen med enten Wam eller Vennerød.
Men men.
Og han kjente også Faldbakken, husker jeg at Rougseth sa.
Siden begge er fra Hamar og i kunster-miljøer da.
Men han Rougseth, han mistenker jeg at det kan være noe Illuminati-greier med faktisk.
For han skulle gå gjennom bachelor informasjonsbehandling uten å lære seg programmering.
Så det er vel nesten som å bli flyver, uten å lære å ta av eller lande flyet.
Kan man nesten si.
Så jeg måtte gjøre all programmeringen, så og si da, på gruppa.
Som en slags slave kanskje.
Og han hadde mørkt hår, og hadde en dame med lyst hår, og fikk også med en veldig pen Vestlandsdame, på gruppa vår, i klassen, eller det het vel ikke klasse akkurat.
Men de dukka opp seinere, både Rougseth og hun Vestlandsdama, hvis jeg husker riktig.
Etter en dag eller to eller tre, av studiet, så dukket de opp.
Mer da.
Jo, siste semester, som jeg gikk der, våren 2004.
Så fikk han med en luring på gruppa, som tydeligvis var noe mafia, eller noe.
Og igjen måtte jeg programmere.
Dette her var System og Nettverksadm.
Jeg hadde egentlig fått noe linux-arbeidsoppgaver, som jeg gjorde, siden jeg hadde drevet litt med linux osv., semesteret før, på en laptop jeg kjøpte.
Men neida, et par dager før oppgave-levering, så var det jeg som måtte lære meg noe greier som het php tror jeg.
Enda jeg ikke hadde vært på forelesningene, siden jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’ osv.
Og hadde også fått ødelagt tryne, siden jeg hadde klart å få noen sånne ganske dype rynker mellom øya, i Syden, i 1998, som jeg prøvde å få fiksa, for det gikk litt innpå meg, at folk prata om det bak ryggen på meg.
Så fikk jeg hele trynet ødelagt, da jeg gikk til sånn hudpleiesenter.
Og det tok flere år før trynet ble normalt igjen, så jeg gikk med helskjegg, f.eks. det første halve året jeg bodde her i Liverpool.
Så sånn var det.
Men men.
Og han ‘luringen’, som kontakta meg, og skulle prate på noe rar server, som ikke kan overvåkes.
(Som også Magne Winnem skulle, her for et års tid siden vel).
Han luringen, han fikk en utenlandsk jente, som hadde en prøve i samme fag, i den første gruppen.
(Vi var i den andre gruppen).
Han luringen fikk hun jenta til å si alt hun huska fra prøven, i et klasserom, litt bortenfor rommet hvor prøven ble holdt i.
Hun hadde så mye respekt, eller noe, så hun gjorde skikkelig flid, i å si alt hun husket fra prøven.
Så det var helt ‘far-out’, synes jeg.
For, folk som jukser sånn, de begynner vanligvis å si ‘nei’, og glise og sånn, og vil ikke røpe noe, og sier kanskje en ting.
Men neida, hun dama der, hun sa alt mulig, som hun huska da, på en pliktoppfyllende måte.
Så han Rougseth, er jeg litt skeptisk til nå da.
Og da ble jeg skeptisk til han Faldbakken også.
Men det er jo ikke noen naturlov, som sier at hvis Rougseth er Illuminati, så er Faldbakken det og.
Men han, Faldbakken har jo studert i Tyskland, stod det på Wikipedia, hvor de har mye sånn Illuminati.
(Det heter vel opprinnelig ‘det bayeriske Illuminati’).
Og, Bertelsmann, hvor jeg jobbet, på Microsoft-aktiveringen her i Liverpool, i 2005 og 2006, er jo også fra Tyskland, og de virker det som hadde flust av frimurer/Illuminati-linker.
Men men.
Så jeg er litt skeptisk til det han Faldbakken driver med.
Han kaller seg Matias Falskbakken, på Facebook.
Enda jeg skjønner at det er han, siden han har Rougseth og Eia som venner osv.
Og når han skriver bøker, så kaller han seg Abu Rasul, eller noe.
Og de bøkene er jo fulle av vulgære klisjeer, vil jeg si.
At det er noe slags keiserens nye klær, både bøkene han skriver, og også bøkene han hiver i en haug, på Deichmanske bibliotek(?)
Eller kanskje det er jeg som er dum, som ikke skjønner poenget.
Jeg skal se om jeg får lagt inn noe av det han kunstneren skriver på Facebook og, i et PS her.
Vi får se.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Her er den nevnte Facebook-samtalen:
Heisann,
Between
Matias
Falskbakken
and YouToday
at 5:58pmer
det du som er han forfatteren eller, som har tulla med navnet ditt,
siden du hadde 260 venner, eller noe, og en del kjente folk som
venner og.Kjenner du Dag Anders ‘Dagga’
Rougseth, som jeg gikk på skole med, på HiO, fra 2002 til
2004?Jeg leste de bøkene dine, og jeg må
innrømme at jeg ikke helt skjønte de, de i den
skandinavisk misantropi-serien, eller hva de heter igjen, men det er
kanskje jeg som ikke forstår kodene.Så sånn
er det.Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg
skrev også på blogg, om da du tulla med alle bøkene,
på Deichmanske, i Oslo, og reiv de ut av hyllene.Hva
var meninga med det da?Hva med folk som skulle låne
disse bøkene?Bare noe jeg kom på.
Så
sånn er det.Today
at 6:12pmhei,
ja, det er meg. jeg addet deg fordi jeg ble tipset om bloggen din der
du skrev om deichmanskulpturen. jeg kjenner dagga ganske godt og
syntes koblinga var morsom.
alt godt
matiasToday
at 6:24pmHei,
ok,
hva var poenget med den skulpturen da, hvis det er lov å
spørre.Jeg leste om deg på Wikipedia, i
forbindelse med at jeg skrev om deg på bloggen.Og der
stod det, hvis jeg husker riktig, at du hadde vært i Tyskland
og studert, du har ikke noe med det bayeriske Illuminati å
gjøre, lurte jeg på da?Jeg har lurt litt på
om det var noe lureri, med han Dagga, han begynte vel dagen etter
vårs andre der, hvis jeg husker riktig, og han ble venn med hun
pene vestlandsdama, som han nå påstår at han ikke
husker.Og han fikk hjelp av en dame, med å jukse på
en prøve, i System Administrasjon, eller hva faget het, en
utenlandsk dame vel, som ble pumpa for informasjon, om prøven,
siden den ble avholdt i flere omganger, av en kar som var på
gruppe med meg og han Dagga, i Sys. Adm, da.Så her
lurer jeg på om det var noe mafia/illuminati, eller hva det kan
ha vært.Noe var det nok.
Jeg skjønner
ikke vitsen med de bøkene dine, om Macht og Rebel, eller hva
de het igjen, det var jo bare dumme ord, som Cocka Cola-company osv.,
og bare sånn tull hele tiden.Hva skulle poenget være
egentlig?Jeg skjønner det ikke er så lett å
svare på her og nå, men er det noen steder det står
noen tolkning, så man kan skjønne mer av dette?Og
hvorfor kallte du deg Abo Rasol, eller hva det var?Er det
fordi faren din var en kjent dikter, at du ikke ville spille på
navnet?Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
-

Jeg tror kanskje det her kan være han forfatteren, hvis man ser på vennene hans. Jeg tenkte jeg kunne tulle litt, siden jeg var på biblioteket idag.
Heisann,
Between
Matias
Falskbakken
and YouToday
at 5:58pmer
det du som er han forfatteren eller, som har tulla med navnet ditt,
siden du hadde 260 venner, eller noe, og en del kjente folk som
venner og.Kjenner du Dag Anders ‘Dagga’
Rougseth, som jeg gikk på skole med, på HiO, fra 2002 til
2004?Jeg leste de bøkene dine, og jeg må
innrømme at jeg ikke helt skjønte de, de i den
skandinavisk misantropi-serien, eller hva de heter igjen, men det er
kanskje jeg som ikke forstår kodene.Så sånn
er det.Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg
skrev også på blogg, om da du tulla med alle bøkene,
på Deichmanske, i Oslo, og reiv de ut av hyllene.Hva
var meninga med det da?Hva med folk som skulle låne
disse bøkene?Bare noe jeg kom på.
Så
sånn er det.Today
at 6:12pmhei,
ja, det er meg. jeg addet deg fordi jeg ble tipset om bloggen din der
du skrev om deichmanskulpturen. jeg kjenner dagga ganske godt og
syntes koblinga var morsom.
alt godt
matiasToday
at 6:24pmHei,
ok,
hva var poenget med den skulpturen da, hvis det er lov å
spørre.Jeg leste om deg på Wikipedia, i
forbindelse med at jeg skrev om deg på bloggen.Og der
stod det, hvis jeg husker riktig, at du hadde vært i Tyskland
og studert, du har ikke noe med det bayeriske Illuminati å
gjøre, lurte jeg på da?Jeg har lurt litt på
om det var noe lureri, med han Dagga, han begynte vel dagen etter
vårs andre der, hvis jeg husker riktig, og han ble venn med hun
pene vestlandsdama, som han nå påstår at han ikke
husker.Og han fikk hjelp av en dame, med å jukse på
en prøve, i System Administrasjon, eller hva faget het, en
utenlandsk dame vel, som ble pumpa for informasjon, om prøven,
siden den ble avholdt i flere omganger, av en kar som var på
gruppe med meg og han Dagga, i Sys. Adm, da.Så her
lurer jeg på om det var noe mafia/illuminati, eller hva det kan
ha vært.Noe var det nok.
Jeg skjønner
ikke vitsen med de bøkene dine, om Macht og Rebel, eller hva
de het igjen, det var jo bare dumme ord, som Cocka Cola-company osv.,
og bare sånn tull hele tiden.Hva skulle poenget være
egentlig?Jeg skjønner det ikke er så lett å
svare på her og nå, men er det noen steder det står
noen tolkning, så man kan skjønne mer av dette?Og
hvorfor kallte du deg Abo Rasol, eller hva det var?Er det
fordi faren din var en kjent dikter, at du ikke ville spille på
navnet?Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Fødselsdatoen, som står på Facebook-sida hans, er helt feil iforhold til den som står på Wikipedia, for han forfatteren.
Så det er mulig det bare er noe tull.
Men, han har flere folk som heter Faldbakken, til etternavn, som venner, så det er ikke så lett å skjønne seg, på det her.
Men hvis man leser bøkene til forfatteren, så skjønner man nok det, at det er kanskje ikke meningen at man skal skjønne alt heller.
Det er mulig.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg skal se om jeg finner linken til den posten, hvor jeg skrev om det tullet, som han Faldbakken-forfatteren, drev med, på Hoved-Deichmanske, var det vel, i Oslo:
https://johncons-blogg.net/2008/11/idioter-styrer-biblioteket-i-oslo-in.html
PS 3.
Jeg tror faktisk det er han Matias Faldbakken, fordi han har han Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, fra HiO, som jeg var studiekamerat med der, som venn, på Facebook-sida si, så jeg.
Han har også masse kjendiser, som Harald Eia, og sånn, på Facebook-sida si.
Men jeg vet ikke om jeg skal adde han, for det er litt sånn show off, eller wannabe, vil jeg si.
Og jeg blir sikkert bare hivd ut derfra, alikevel.
Vi får se.
Kanskje jeg får sånn oppdateringer om hva Harald Eia og dem driver med da.
Dem driver å tuller mye i NRK tror jeg forresten.
Jeg skal se om jeg finner en StatCounter, fra idag:
Noen i NRK søker på ‘erik ribsskog, liten pikk’, på Google.
Det er greit at jeg hadde liten pikk før jeg kom i puberteten, og gikk på ungdomsskolen osv.
Men det er tross alt mer enn 20 år siden.
Så jeg synes kanskje ikke at det er så artig hvis de skal drive å prate om, i NRK, at jeg liksom skal ha liten pikk osv.
Hva hvis jeg skal på byen, i Oslo, eller andre steder, og sjekke damer.
Også har noen i NRK, som har brukt lisensbetalernes penger, på å sitte i arbeidstiden, og søke om pikken min.
Så har noen i NRK spredd rykter om at jeg har liten pikk.
Tror dere jeg får med meg noe dame hjem da eller?
Det trokke jeg ihvertfall.
Nå gidder ikke jeg å løpe å finne fram målebånd, eller noe sånt, men jeg har ihvertfall hørt det fra et par damer, at jeg er rimelig velutstyrt, eller hva de kaller det.
Jeg mener ihvertfall at jeg hørte det fra en engelsk dame, her i Liverpool en gang også.
Det var noe sånt ihvertfall.
Jeg var litt full.
Men men.
Samt fra hun Siri Rognli Olsen, fra Ranheim, som nå bor i Oslo.
(Selv om hun slugga der, som man vel må kalle henne, var litt pervers, og sexfiksert osv., så man burde kanskje ta det hun sa, med en klype salt.
Så sånn var det).
Så vi får håpe at de finner andre ting der, å bruke lisensbetalernes penger på, enn å sitte å søke på Google om mine private deler.
Så det blir det spennede å se om de klarer.
Vi får se.
PS 4.
Jeg gadd ikke å adde han forfatteren, på Facebook-sida mi.
For, når dem tuller sånn, med vanlige folk, på biblioteket, som gjerne skulle ha lånt en bok.
Så legger dem bøkene, i hyllene, på gulvet der, i en haug.
Som et slags kunstverk.
Da er det mangel på repekt, for vanlige folk, vil jeg si.
Og det er akkurat det som er temaet for bloggen.
At folk har rettigheter, og at disse ikke skal bli tullet med, av noe ny elite osv.
Noe New World Order/Illuminati-greier, mener jeg at det er, når man tuller med vanlige folk, på den måten.
At noen er over de andre.
At noen dyr er likere enn andre da, for å sitere Orwell.
At det er et plutokrati da, eller et elitestyre, i Norge, og ikke et demokrati.
Som det noen ganger står om i avisene.
Men denne bloggen er om, at alle folk har universelle rettigheter.
Men det, er det null respekt for, fra myndighetene, i Norge, (og også i England), for tida.
Så da gidder ikke jeg å late som jeg er venner, men noen sånne ny-elite folk, som driver å tuller, med vanlige folk, på bibliotekene, osv.
Da blir for mye ny verdensordning og sånn, for meg.
Så det dropper jeg.
Så sånn er det.
Og jeg adda heller ikke Ditlev, (Nå Don Ditlev), Castellan, fra ungdomsskolen.
For vi var aldri egentlig venner, vi var mye mer uvenner, enn venner, de årene jeg bodde på Berger.
Det er mulig Ditlev flytta inn til Oslo, eller Nesodden, eller noe, etter ungdomsskolen.
For jeg kan ikke huske at jeg så han noe, på Sande Videregående, eller på Sand, etter at ungdomsskole-tida var ferdig.
Bare noe jeg kom på nå.
Jeg kommer sikkert på mer etterhvert og.
Så sånn er det.
Vi får se.
-

Idioter styrer biblioteket i Oslo. (In Norwegian).
Biblioteket i Oslo, har latt en, mer eller mindre, idiotforfatter, Matias Faldbakken, rive bøkene ut av hyllene deres, i to uker.
Men det mest idiotiske, var det som stod i Aftenposten:
Bøkene var fortsatt til utlån i hele perioden, noe som førte til et par merkelige situasjoner.
–Vi så flere som satte seg ned midt i haugene av bøker og bare lette seg frem til det de ville ha, forklarer Bergh.
http://www.aftenposten.no/kul_und/article2745914.ece
Nei, det var rart!
Noen gikk faktisk på biblioteket for å låne bøker, og ikke for å se på bøker som lå i en dum haug.
Her er det bra respekt for de vanlige brukerne av biblioteket, må man si.
Jeg har forresten lest noe av han Faldbakken, og det er det værste mølet jeg har lest.
The coca-hola company, eller noe værre svada.
Intetsigende svada, vil jeg si.
En studiekamerat av meg, fra HiO, Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, regisør og vokalist i Hamar-bandet Autopulver osv., han kjente Faldbakken, sa han.
Men han Roughseth, han var sånn, at han kunne gå å få låne møterommet på HiO Ingeniørhøyskolen, til noe gruppearbeid, i systemutvikling, eller noe.
Enda jeg ikke klarte det, enda jeg hadde jobba som butikksjef i flere år, osv.
Og jeg måtte gjøre all programmeringa, på prosjektet i programutvikling osv., og de andre Java-oppgavene.
Det var to Java-fag.
For Rougseth, han skulle ha bachelor i informasjonsbehandling, uten å kunne programmering.
Så jeg tror ikke alle de bachelor-gradene, fra HiO osv., er verdt papiret de er skrevet på.
Men sånn er det.
Så om de er noe mafia-luringer, de her Faldbakken og Roughseth, som tuller med vanlige folk på bibliotekene osv.
Hva vet jeg.
Noe er det i hvertfall.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om Rougseth:
Han jobber nå i Tono.
Så jeg vet ikke om han fikk noe bachelor fra HiO.
Han husker ikke hun dama fra Vestlandet, som var på gruppa vår i programmering.
Jeg var litt utkjørt etter mange års hard jobbing på Rimi, så jeg var ikke så ivrig med å gå på forelesningene osv.
Jeg var mye hjemme og prøvde å komme meg til krefter igjen.
Så jeg fikk ikke med meg så mye Java.
Men det gjorde ikke hu dama fra Vestlandet eller Rougseth heller.
Så ingen av oss kunne noe.
Men jeg kunne Pascal og Basic-programmering fra før da.
Så jeg måtte nilese litt i boka, og prøve å skjønne Java da, fra boka og ved spørre foreleserne osv.
Så jeg fikk oppgavene til å virke, til slutt.
Men hun her dama fra Vestlandet, som Rougseth ble kjent med, og han selv, de satt mest og så på omtrent.
Men men.
Men hun var så hot, hun dama fra Vestlandet.
Jeg har nesten aldri sett noen hotere dame.
En gang, etter den første Java-oppgaven, så var jeg på en forelesning faktisk.
I et klasserom, og ikke i en forelesningssal, på HiO, ingeniørhøyskolen.
Så satt hun seg oppå pulten, som jeg satt ved.
Hun ville vel at jeg skulle legge merke til henne da.
Hun behøvde vel kanskje egentlig ikke å ha satt seg oppå pulten, for at jeg skulle legge merke til henne, skal jeg være ærlig.
Men sånn er det.
Men men.
Det som skjedde, var at hun hadde jo type, eller forlovede, eller noe.
Og var også mer kjent med han Rougseth, enn meg.
Så jeg ble aldri noe kjent med hun dama, annet enn fra skolen, og jeg husker ikke hva hun heter engang.
Men det som skjedde, var at kjæresten hennes, hadde en kamerat, som ble knivdrept i Pilestredet, i 2003, tror jeg det må ha vært.
Så hun gikk der vel bare et år, og avbrøt utdannelsen, og dro tilbake til Vestlandet, eller hvor det var.
Men nå påstår Rougseth altså at han ikke husker henne.
Jeg skal se om det er mulig å finne noe mer om det knivdrapet.
Vi får se.
Jeg lurer på om det kan ha vært den drapssaken her.
Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men jeg tror det kan ha vært den drapssaken her.
Det er mulig:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=1931140










