johncons

Stikkord: Microsoft

  • Noen amerikanere leser om problemene på Microsoft-aktiveringa. (In Norwegian).

    Magnify User (blogger)

    31st July 2008 22:57:08

    VISITOR ANALYSIS

    Referring Link

    No referring link

    Host Name

    d60-65-12-152.col.wideopenwest.com

    IP Address

    65.60.152.12 [Label IP Address]

    Country

    United States

    Region

    Ohio

    City

    Canal Winchester

    ISP

    Wideopenwest Ohio

    Returning Visits

    0

    Visit Length

    25 seconds

    VISITOR SYSTEM SPECS

    Browser

    MSIE 7.0

    Operating System

    Windows XP

    Resolution

    Unknown

    Javascript

    Disabled

    Navigation Path

    Date

    Time

    WebPage

    31st July 2008

    21:09:42

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/2007/10/enclosure-7.html

    31st July 2008

    21:10:07

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/2007/10/enclosure-7.html

    Top of Form

    Display Page URL not Title

    Bottom of Form

  • Til og med i Russland så vet de at Erik har jobbet på Microsoft-aktiveringa. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig. Hm. (In Norwegian).

    Til og med i Russland så vet de at Erik har jobbet på Microsoft-aktiveringa. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig. Hm. (In Norwegian).

    Jeg sjekka en gang til, det var visst kun ‘johncons’ de hadde søkt på.

    Så Microsoft er nok ikke like kjente i Russland.

    Det stod Microsoft i linken, siden de brukte Internet Explorer.

    Man må holde tunga rett i munnen, når det er snakk om Microsoft, for de er liksom Windows, Internet Explorer, MSN, og Arvato-produktaktivering i Liverpool, så det er mye å passe på, det er sikkert.

    Her er linken, til det som ble søkt på:

    http://www.google.com/search?q=johncons&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLJ

  • Er det fortsatt noe med Tyskland? (In Norwegian).

    Resursbruk

    Skrevet av En ikke-Turgåer 28.07.2008 kl. 03:47

    Dette har sikkert blitt nevnt allerede, men turgårere, derav betegnelsen, går gjerne 12-18 timer hver dag, og overnatter i telt.

    Tviler på at purk gidder å bruke så mye tid & krefter på det.

    Dårlige forhold for å lande med Helikopter betyr at de ikke kan lande rett ved siden av, og da gidder de ikke.

    Forsvaret har null problemer med å skremme noen Vernepliktige og Befal opp der for å grave flyet og folkene ut for hånd.

    Purken har vel annet å gjøre på.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    Er det fortsatt noe med Tyskland?

    Skrevet av cons 28.07.2008 kl. 07:45

    Hei,

    politiet kan ikke bare si, at de kan ikke gjøre jobben sin (fjerne likene), fordi de ‘har vel annet å gjøre på’.

    Jeg husker da jeg jobba som leder på Rimi.

    Jeg kunne ikke si til sjefene mine.

    Kanskje de kom innom butikken, også spurte de, hvorfor melka ikke var fyllt opp.

    Jeg kunne ikke si, ‘jamen det var så mye annet å gjøre, så derfor tok det 2 år, før jeg fyllte ut melka’.

    (Som politiet sier).

    Sånn kan man ikke si.

    Jeg kunne kanskje ha venta med å rydde lageret f.eks.

    Hvis det var et lagerrom, som lå sånn til, at det nesten aldri ble brukt.

    Da kunne jeg ha venta i to år, med å rydde lagerrommet, for å ta et eksempel.

    Men hvis det var noe, som man fikk klage på.

    F.eks. å fylle ut melka, eller sette opp brøda, eller andre ting, f.eks. hvis det var rotter i butikken, så måtte man ringe skadedyrkontroll-firma.

    Man kunne ikke la noen rotter, fly rundt i butikken, i to år, og si til distriktsjefen, ‘ja men det var så mye annet å gjøre, så jeg hadde ikke tid å ringe skadedyr-firma’.

    Det går ikke ann.

    Man må prioritere sånnt.

    Selv om det er viktig å sette opp brøda og melka.

    Hvis ei gammel kone snubler i et teppe, i butikken, og ligger rett ut, og har skada hue.

    Da må man ringe sykebil.

    Man kan ikke si at det er viktig å sette opp melka.

    Sånn må alle priotere.

    Hvis det er veldig mange viktige ting, som man ikke kan utsette.

    Og man ikke klarer å få gjort alle tingene, som ikke kan utsettes.

    Da må man ringe sjefen sin, i mitt tilfelle distriksjefen, og forklare at du trenger hjelp, fordi alle var syke, så du må sitte i kassa selv.

    Da må du ringe noen å få hjelp.

    Så hvis politiet i Rondane, ikke klarer å få tid til å gjøre jobben sin.

    Så må de ringe til Oslo, eller hvor de ringer, å forklare.

    Og da er det de i Oslo sin feil, hvis de ikke hjelper, da er de informert, så da ligger ansvaret der.

    Sånn er det vanligvis dette skal fungere.

    Så jeg kan ikke skjønne at slikt, organisasjons-drift, skal være noe anderledes for politiet.

    Det tror jeg neppe.

    Det kan jo være, at dette er noe symbolskt, mot tyskerne.

    En slags hevn, for hva tyskerne gjorde under krigen.

    Og at de derfor trenerer dette.

    Kanskje man på sentralt hold, har sagt at det er greit, å la de f.eks. de jævla naziene ligge der.

    Det er mulig.

    Men det blir vel i såfall politikk.

    Dette skal ikke jeg si sikkert.

    Det er jo også i Tyskland, noe som heter det bayeriske Illuminati, som visst også driver med mye tull og faenskap.

    Så det er nok noe med Tyskland, i hvertfall med Bayern, men hva det er, det skal ikke jeg si sikkert.

    Om det her Illuminati-greiene, er i hele Tyskland, eller bare i noen få deler, det skal ikke jeg si sikkert.

    Men ved Berlin, så har de jo en by, som har et navn, Witgenstein, eller noe?

    Den kalles bare Luther-stadt, nesten, altså Luther-byen.

    Det så jeg stod på skiltet på togstasjonen, når toget jeg tok til Berlin, i 2005, kjørte forbi.

    Så om det er noe greier, rundt 2. verdenskrig, eller også noe muligens noe med det her Illuminati-greiene.

    Jeg husker, da jeg ba den norske ambassaden i London, om hjelp, i forbindelse med arbeidssaken, mot Arvato/Microsoft, i Liverpool, i fjor.

    Da ble ambassaderåden, hva het hun da, Øvermo, hun sukket, og hørtes ut som hun ble redd og tafatt, da jeg fortalte henne, at Arvato, var eiet, av tyske Bertelsmann.

    Da var det amerikanske Microsoft, engelske Arvato Services Ltd, og tyske Bertelsmann, som var innvolvert.

    Og da virka det for meg, som at ambassaderåd Øvermo, feiga ut.

    At da turte dem ikke å hjelpe meg, enda jeg forklarte, at det virka for meg, som at damer fra Norden, ble misbrukt der, osv.

    Så jeg synes ambassaden kunne ha hjulpet, med å finne ut hva som hadde foregått.

    Men dengang ei.

    Så jeg lurer på om det kan ha vært det her bayeriske Illuminati, som ambassaderåden var så redd for?

    Er det derfor engelskmennene, ikke liker tyskere, fremdeles vel, eller ‘krauts’, som de blir kallt.

    Er det noe i forbindelse med Illuminati?

    Hvem vet.

    Ikke vet jeg, men jeg har skjønt at noe er i hvertfall galt, så jeg lurer.

    Om f.eks. denne treneringen, med å hente likene av de tyske soldatene, ned fra vidda.

    Om det kan være noe slags hevn, for at det tyske, eller bayeriske Illuminati, driver å tuller med norske interesser, i utlandet, og kanskje i Norge og.

    Eller om det kan være en slags hevn, for 2. verdenskrig da, som vel ligger oppe i dagen, som et mulig motiv.

    Eller, er det bare inkompetanse, fra et Emo eller Generasjon X-politi, som ikke vil gjøre drittjobbene selv?

    Eller er det bare en lat eller inkompetent politisjef?

    Ikke vet jeg, men det er mange muligheter.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541870.html?commentId=2123191#comment_2123191

  • Hvordan aktivere en versjon av Windows, på flere maskiner, del 2.

    Jeg får ta med en del til, av aktiveringsskolen, for Windows.

    De som sitter å aktiverer Windows over telefon, de blir kallt agenter.

    Og jeg jobbet som en sånn agent, i nærmere et og et halvt år, dvs. fra slutten av august 2005, til desember 2006.

    Og de siste ukene, var jeg permitert, for jeg hadde varslet om noe som virket som noe mafia eller mob. i firma.

    Så ble jeg utsatt for en konstruert oppsigelse, og måtte finne meg en ny jobb.

    Det var også mye trakassering/mobbing fra ledere.

    Og det var også tull med skift-planer osv, og ulovlige ledelsesmetoder, som var offisielle, såvidt jeg forstod det, det var snakk om straff/forsterking/mobbing, som lederne ble lært opp til å bruke.

    Det virket også for meg, som at de foregikk misbruk av de damene, fra hele norden, som jobbet der.

    (Se bloggen min for mer info).

    Og denne Microsoft-aktiveringen, har ikke noe hovedmål.

    Altså, jeg jobbet i Rimi i mange år, og da fikk vi beskjed, at Rimis hovedmål, var å få fler og mer fornøyde kunder.

    For vår butikk da, Rimi Nylænde, på Lambertseter.

    Men Arvato/Microsoft sin produktaktivering, hadde ikke noe hovedmål.

    Så man visste ikke hva som var mest viktig.

    Fornøyde kunder, å bruke kort tid på samtalene, eller å stoppe flest mulige ulovlige aktiveringer.

    Dette fikk vi ikke oppgitt, så hele tiden, så kunne lederne si, at det og det var viktig, og man kunne ikke forsvare seg å si, at det viktigste var fornøyde kunder, f.eks., fordi det manglet et definert hovedmål.

    Så man var et lette bytte, for mobbing/’terror’, fra lederne.

    Og en maskin, kunne like gjerne ha gjort den jobben.

    Man kunne like gjerne satt en datamaskin, med tale-generator, til å gjøre jobben.

    Så hvorfor Microsoft, absolutt skal ha folk, mest pene, unge damer, til dette, det lurer jeg litt på.

    Vi var også lavt lønnet, ca. 55 norske kroner i timen.

    Vi var i England, i Liverpool.

    (Men vi skulle helst ikke si at vi var i Liverpool, husker jeg leder Marianne Høkås, sa, fordi vi ville ikke at noen skulle prøve å spore ‘agentene’, som hun sa, for damenes del da. Så vi fikk bare si England, men hun Marianne sa det til meg og, at jeg fikk ikke si at vi var i Liverpool, i tilfelle noen skulle prøve å spore meg opp! Så det var kanskje litt rart dette, kan det ha vært en unnskyldning av noe slag?).

    Men grunnen til at jeg skriver dette, at maskiner like gjerne kunne ha gjort dette.

    (Nå forklarer jeg dette, slik at noen kanskje kan rydde opp i hva som foregår, for jeg mistenker at noen ikke spiller med rene kort her, så kanskje man kunne ha ryddet opp i Microsoft-aktiverings problemene, som jeg har nevnt mer om på blogg).

    Alstå, når noen ringer for å aktivere Windows, så har de et installasjons-id, en rekke med tall, på skjermen.

    Fra disse tallene, så kan agenten se, hvor mange ganger, som den aktuelle lisensen har vært aktivert.

    Så hvis den har vært aktivert 100 ganger, så skjønner man at noe er feil.

    Det var firma, på Sørlandet, som solgte PC-er, med ferdig installert Windows, uten cd-er.

    Som bare brukte samme lisensen på alle pc-ene.

    De averterte i Fedrelandsvennen osv., husker jeg.

    Dette rapporterte jeg om, mange ganger, men jeg fikk aldri høre, at noen gjorde noe med det.

    Så kanskje ikke aktiverings-problematikken, var det viktigste, med Microsoft-aktiveringen?

    Kan det ha vært noe med alle de fine, unge damene, som neppe visste hva f.eks. et hovedkort var?

    Ikke vet jeg.

    Men, det som skjer, når folk ringer, så kan man se, som agent, hvor mange ganger lisensen har vært aktivert.

    Men, hvis folka sier, at den har vært aktivert på samme maskin.

    Altså at det er en, gjenninstallering, på samme maskin, pga. virus f.eks.

    Så er det ikke noe, som agenten kan si.

    Selv om agenten kan se på skjermen, at programmet har vært aktivert, 20-30 ganger tidligere, f.eks.

    Så kan ikke agenten nekte å aktivere programmet, sålenge kunden sier, at det programmet kun har vært installert på en maskin.

    Så da lurer jeg, hva er da vitsen, med å ha 10-20 folk sittende, om en ikke samtidig, men kanskje 3-10 folk sittende, å aktivere over telefon, hele dagen, hvis en maskin like godt kunne ha sjekket dette?

    Kunder, som virket oppegående, gjorde også et poeng av dette.

    Så hva er da poenget, med å ha masse pene, unge damer/jenter, for det meste, sittende, i et kontorlandskap, i den store Cunard bygningen, i Liverpool, som er omtrent like stor som en katedral, og hvor flere hundre ansatte jobbet for Arvato, som drev Microsoft-aktiveringen.

    Blant annet var det telefonsalg/service for ‘3’, mobilselskapet, som Arvato hadde, før de mistet den kampanjen, av en for meg ukjent anledning.

    Og for ‘3’, så jobbet det vel mellom 100 og 200 personer samtidig.

    I hvertfall hørtes det ut sånn, for oss som satt innimellom dem, oss skandinavene, på Microsoft-aktiveringen.

    Det må ha vært over 100 folk, på ‘3’-kampanjen, som jobbet samtidig, vil jeg tro.

    Kanksje fler.

    Så hva som var poenget med dette.

    Om poenget bare er, at noen ledere, eller Illuminati (som jeg synes det virket som var linket til bygget, det står mer på blogg), skulle ha tilbang på fine, unge damer, på et sted det ikke kunne merkes lett, at noe foregikk?

    Jeg sier ikke sikkert at det var sånn.

    Men jeg har blitt så mye motarbeidet, når jeg har prøvd å få en arbeidssak, om problemene i firma, gjennom rettsystemet, så jeg må si, at myndighetene, er innvolvert, i å dekke over hva som har foregått.

    Så da kan ihvertfall jeg prøve å gjøre min del, til å bidra til, at det som foregikk der, ble kjent, selv om jeg ikke vet annet enn det jeg så, da jeg satt der og aktiverte, og det var ikke så mye.

    Men det er tydelig at det er noe som har foregått, som myndighetene ikke vil skal bli kjent.

    Så da får vi se om det er mulig å finne ut mer om det etterhvert.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html#comments_container#comments

  • Det Amnesty osv. driver med. (Og bruker politiet horer?) (In Norwegian).

    Nå er det jo sånn, at man ikke har rett, til å hjelp, av organisasjoner.

    Man har rett til å få hjelp, hvis man trenger det, av myndighetene.

    Men av veldedige og andre organisasjoner, så kan man ikke kreve sin rett, og si at jeg har rett til å få hjelp av dere.

    Så også med Amnesty.

    Det er en uavhengig organisasjon.

    Nå vet jo ikke jeg hva som har foregått.

    Men jeg kan jo gjette.

    For eksempel, da jeg var på møte, hos politiet i Liverpool, i januar i fjor, fordi jeg dreiv og skreiv de filene, i den arbeidssaken mot Arvato/Microsoft, mens at jeg ventet på at Arvato og/eller politiet skulle ringe, og fortelle hva som skjedde, etter at jeg kontaktet politiet, og sendte e-poster til the Times osv.

    Men ingen ringte.

    Og til slutt, så var jeg ferdig å skrive de filene.

    Og da hadde jeg ikke så mye penger igjen.

    Avtalen, var at Arvato skulle betale lønnen min, mens jeg var hjemme, til de ringte, men det gjorde de ikke.

    Det var Managing Director, hos Aravato, Ian Carrel, eller noe, som sa at han ikke kunne ta ansvaret for min sikkerhet, på jobben, så jeg ble sendt hjem, for permisjon.

    Så skulle Arvato ringe meg, når de var ferdig med å undersøke om det var mafia/mob i firma.

    Men de ringte aldri.

    (Det dukket kun opp et ‘phoney’ brev).

    Så dro jeg til politiet da, fordi jeg regnet med at det skulle være en rettsak, mot firma.

    Eller det mob/mafia-greiene som jeg synes det virka som infiltrerte firma.

    Så jeg lurte på hvor mye jeg kunne fortelle på the jobcenter, for jeg måtte registrere meg arbeidsledig, siden Arvato sa meg opp, i mellomtiden.

    (De satt en dame som var innvolvert i å dekke over at en team-leader der fulgte etter meg hjem.

    I et møte om problemene med denne team-leaderen, så forsøkte en dame fra HR, blant annet, å dekke over dette, sammen med en senior team-leader.

    De hadde fabrikert noen løgner og bortforklaringer, på forhånd, må man vel kunne si.

    Så jeg klagde på denne damen, til Managing Director).

    Men Arvato, satt den samme damen, til å lede undersøkelsen av problemene.

    Og jeg synes ikke jeg kunne gå tilbake til, på jobb, som om ingenting hadde skjedd, når de ikke tok min henvendelse om problemene alvorlig.

    De gjorde jo ikke noe med disse problemene.

    De bare beskyldte meg for å ha misbrukt e-post systemet til privat bruk, da jeg sendte e-postene om problemene i firma til the Times osv.

    Selv om dette var i forbindelse med jobb, jeg prøvde å få oppmerksomhet på problemene i firma, og sendte det til pressen, for jeg synes det var mest ansvarlig, siden jeg regnet med at da ble problemene vanskeligere å dekke over.

    Så det var ikke noe privat med de e-postene, det var i forbindelse med jobb.

    Så Arvato løy, det er bare å slå fast, da de sa at jeg hadde misbrukt e-post systemet, til å sende private e-poster, det har jeg ikke gjort.

    Jeg ville ha gjort det, fordi det var så mye angrep/mobbing/hersjing, mot meg der, fra ledere osv., så jeg regnet med at de bare leita etter en grunn til å gi meg sparken.

    Uten at jeg hadde gjort noe galt, så hva det kom av, vet jeg ikke.

    Men jeg ville ikke ha sendt noen private e-poster fra, eller til Arvato, fordi de e-post reglene var strenge når det gjaldt private e-poster.

    Man fikk ikke lov å sende eller motta, tror jeg også det var, private e-poster fra våre Arvato mail-adresser.

    Så det tok jeg ikke sjangsen på å gjøre, fordi jeg kunne tenke meg at det kunne bli brukt som unnskyldning for å gi noen sparken eventuellt.

    Så det tok jeg ikke sjangsen på, i det arbeids-mijøet/arbeids-kulturen som var der, som var veldig lukket og autoritær, må man vel kunne si.

    Men jeg pratet med Sgt. Camel da, og en annen konstabel, på møte i januar i fjor.

    For jeg ville vite hvor mye jeg kunne fortelle om problemene i firma, på the jobcenter, i tilfelle det skulle være en rettsak osv., om problemene i Arvato, så tenkte jeg, at det kanskje var ting om Arvato, som man kanskje ikke burde nevne på the Jobcenter, i tilfelle dette skulle være del av noe rettsak eller noe, som jeg så for meg da.

    Og jeg ventet fremdeles på telefonen deres.

    Politiet skulle ringe meg, etter at de hadde pratet med team-leader Baines, hos Arvato, som fulgte etter meg hjem fra jobben.

    Og jeg hadde da, etter at jeg ble permitert, skrevet skrevet ferdig en del dokumenter, om problemene i firma, for å bygge opp en arbeidssak, for å ta for meg problemene i firma, å prøve å få kontroll, sånn at jeg kanskje også i tillegg fikk vite hva som hadde foregått i byen og i Norge f.eks.

    Derfor ville jeg gjerne skrive ferdig filene, før jeg begynte i ny jobb, eller annet, for da tenkte jeg, at det ville være enklere for meg å få kontroll, på hva det nå enn var, som foregikk.

    Sgt. Camel, var først hyggelig, og skulle hilse osv.

    Men jeg visste ikke om jeg kunne stole på politiet, de hadde ikke hjulpet meg, på de 7-8 gangene, som jeg hadde kontaktet de tidligere, jeg ble for de meste bare avvist, og nesten hivd ut av lokalet.

    Og første gang jeg var hos det britiske politiet, i Liverpool da, i august 2005, så sa det, ‘dont he understand, that noone wants to be involved’, da jeg fortalte at jeg var forfulgt av noe mafia eller noe.

    Så jeg fortalte at jeg hadde kontaktet den norske ambassaden.

    Og jeg forklarte, at jeg var utsatt for en konstruert oppsigelse, hos Arvato, ved å forklare med de referatene fra møter, og brev osv., som jeg hadde med.

    Men politiet ville ikke se gjennom dokumentene mine, om det var noe der, som kunne brukes osv, mot firma.

    Så jeg visste ikke om politiet var innvolvert i noe mob/mafia, på noen måte.

    For jeg synes det virka som at jeg ble spionert på her i byen, og jeg visste ikke om politiet kunne være infiltrert av noe mob/mafia, på samme måte som Arvato f.eks., som det virka som hadde skjedd der.

    Så derfor dro jeg til den norske ambassaden i London, siden hverken politiet eller Arvato ringte, som de begge skulle ha gjort.

    Så da begynte jeg å lure på, om det var mob greier med Arvato og/eller politiet, og tenkte at det var kanskje smart å kontakte ambasseden i London, i tilfelle både arvato og politiet var korrupt.

    Siden de ikke ringte og forklarte hva som foregikk, mener jeg.

    Så ingen, hverken arvato eller politiet eller noen andre, ringte, etter at jeg sendte e-post til the Times, VG, NRK osv.

    Så jeg visste ikke hva som hadde skjedd, siden den siste dagen på Arvato, når jeg sendte e-postene, og hadde møte med Managing Director osv.

    Jeg hadde også vært hos politiet, tre ganger sammen uken, og rapportert om problemene.

    Men da jeg fortalte at jeg hadde vært på ambassaden i London, da reagerte han Sgt. Camel.

    Han likte ikke det da.

    Så jeg trodde kanskje det betydde at dem var mob, eller noe, siden han ble sur for det.

    De hadde jo ikke ringt og forklart, og de forklarte ikke noe i møtet heller.

    Så vi ble enige om at jeg skulle gå til jobcenteret da, og melde meg arbeidsledig, noe jeg gjorde.

    Og, at politiet ikke ville ha dokumentene mine, men at jeg måtte gå til CAB med de, siden det var om jobb.

    Sa Sgt. Camel.

    Enda jeg avtalte med kollegaen hans, mens Sgt. Camel var ute av møterommet en del minutter, at jeg skulle gå til politiet med dokumentene.

    Dette tok jeg opp senere og, fordi jeg visste ikke om politiet hadde gjort det riktig, så jeg gikk dit igjen, med dokumentene, noen dager senere, siden jeg var bekymret for kollegaene mine i firma, og ville at politiet skulle finne ut av hva som foregikk.

    Men kan det ha vært, at politiet har fått ned noe mafia, og at bare ingen har sagt fra til meg.

    Siden Sgt. Camel, smilte, og hilste pent, i starten av møtet.

    Men ikke var så hyggelig, på slutten av møtet.

    Så kanskje han ikke likte, at jeg ikke visste hva som foregikk.

    Men det var det jo politiet som skulle ha ringt meg og fortalt.

    Så om det kan være noe, at de bare driver å lurer meg, at de egentlig har fått ned noe mob/mafia, eller hva det kan ha vært, i firma.

    Men at også organisasjoner som Amnesty, er med å dekker over dette.

    Her i fjor, så var det to folk, som det virka som prøvde å henrette meg på gata omtrent.

    En dag jeg var ute og fikk litt luft i parken, i en pause med jobbinga.

    Så om politiet driver å skal avlive meg, det kunne nesten virke sånn.

    Selv om jeg må ta noe forbehold om det siste, men det virket klart sånn for meg.

    Det var klart at jeg var anspent, da jeg gikk til politiet, i januar i fjor.

    Siden ingen hadde fortalt meg noe, om hva som hadde skjedd, etter at jeg sendte e-postene til media, gikk til politiet, og tok opp problemene i firma med Managing Director.

    Jeg forestilte meg, at jeg hadde kanskje tirret noe lokal mob, eller noe, sånn at alle de kriminelle i byen, bare ønsket å plaffe meg ned, hvis jeg gikk til politiet.

    For jeg visste fra før, at jeg ble spionert på, det hadde jeg merket flere ganger.

    Og det var også en bil, en mørk sportsbil, noen år gammel, som stoppet på bussholdeplassen i St. Annes Street, mens jeg gikk til politiet, for å få råd om hvor mye jeg kunne fortelle, på the jobcenter.

    Og da jeg kom inn på politistasjonen, så skreik han konstabelen i skranken mot meg, om jeg var der angående ‘the harassment case’ igjen.

    Enda jeg ikke hadde sett han før, såvidt jeg kunne huske.

    Så noe var ikke helt som det burde være.

    Politiet hadde heller ikke ringt meg, som de skulle ha gjort.

    Så hva som foregikk, er vanskelig å si.

    Men det er vel antegelig noe dekkoperasjon da, angående problemene i firma.

    At nordiske damer har systematisk misbrukt der, høyst sannsynelig.

    Og det er jo sånn som mange helst vil skjule, kan jeg tenke meg.

    Noe sånt.

    Men at jeg da blir tullet med, av myndigheter osv., for å dekke over feil som politiet har gjort.

    Kanskje de også har misbrukt noen nordiske damer der, for alt hva jeg vet.

    Fordi jeg har nok vært under overvåkning av politiet, pga. de her problemene i Norge, med at jeg overhørte, at jeg var forfulgt, av ‘mafian’.

    Så det har nok vært undercover politi hos Arvato.

    Jeg vet ikke om hvor mange som var mob, og hvor mange som var undercover politi.

    Eller om alle var mob, av disse som oppførte seg rart.

    Eller om alle var undercover politi.

    Kan det være, at politiet, jobber undercover, en dag i uka, e.l., for å da kunne tulle med f.eks. nordiske damer, som har vært under mafia/mob-kontroll, på f.eks. Arvato/Microsoft.

    At disse damene, som politiet har befridd, f.eks. fra noe mafia i norden (albansk mafia f.eks.).

    At disse damene da, må eller ønsker, å takke politiet, ved å jobbe i en sånn halvveis tullejobb, og da ha ‘dater’ med undercover politi, på toalettene i second floor f.eks., hvor det ikke var noen som leide lokaler vel, i the Cunard.

    Nå spekulerer jeg fælt her.

    Men kan det ha vært noe sånt, at politiet bruker horer.

    Og at dette er grunnen til at jeg blir så motarbeidet, at de ikke vil at dette skal bli kjent?

    Og når Amnesty, er med på dette, så gjør de noe straffbart, for politiet vil vel bare at noen skal plaffe meg ned.

    Så Amnesty er med å dekker over dette, virker det klart som, for meg.

    Og det er straffbart, og krimnielt, å ikke hjelpe folk som man vet er i livsfare.

    Så selv om Amnesty er en organisasjon, og man ikke har rett til å få hjelp fra dem.

    På tross av dette, så er det straffbart av de, å ikke hjelpe, hvis de vet hva som foregår, og at jeg er i livsfare, som jeg synes det virker som, at politiet vil bli kvitt meg.

    Så jeg lurer på om jeg også kan gå til rettsak mot organisasjoner som Amnesty, som man egentlig ikke har rettigheter hos.

    Men at de gjør noe straffbart alikevel, når de ikke hjelper, hvis de vet hva som foregår.

    Så om jeg kan også gå til rettsak mot organisasjoner som Amnesty, som ikke har hjulpet, hvis jeg får kontroll.

    Så tror jeg at de i Amnesty, som er ansvarlige for dette, denne delaktigheten, i cover-operasjonen, som jeg vil tro det er, for hva som har foregått hos Arvato/Microsoft, og vel også i Norge.

    Da tror jeg at de også kan dømmes til fengsel osv.

    Hvis jeg får kontroll, og jeg får tatt de til retten, og hvis ikke retten er korrupt da.

    Da ser jeg ikke bort fra, at også organisasjoner som Amnesty, og CAB, og de ansvarlige der, kan dømmes, til fengsel osv., hvis jeg får kontroll.

    Jeg skal i hvertfall prøve så godt jeg kan, hvis jeg får kontroll.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    I denne posten, så kan man se det, at Arvato klagde på, til jobcenteret, og vel oppga som grunn, til at jeg ble oppsagt, at jeg hadde ‘tullet med’ epost-systemet, enda det eneste jeg gjorde, var å prøve å opptre ansvarlig, siden jeg trodde firmaet var infiltrert, og sendte e-post til Arvato i Tyskland, Bertelsmann i Tyskland, og også the Times og VG og NRK osv., siden jeg tenkte det var smartest, siden jeg mistenkte at det var mob/mafia i firmaet.

    (Jeg prøvde å tenke selv, og ta ansvar, sånn som vi hadde lært på Rimi, at sånne medarbeidere ønsket Rimi. Og jeg hadde også lest ‘Bertelsmann Essentials’, om bedriftskulturen i Bertelsmann, og den sa noe av det samme, at de ville ha medarbeidere som tok ansvar, såvidt jeg kunne skjønne det, så jeg prøvde å opptre ansvarlig, som vel er det som jeg synes var riktig å gjøre også uavhengig av ting som Bertelsmann Essentials osv):

    https://johncons-blogg.net/2008/06/enclosure-new.html

  • Hvordan aktivere en versjon av Windows på flere maskiner, del 1. (In Norwegian).

    Ok, nå begynner jeg å bli ganske desperat her, siden ingen hjelper meg, med problemene, på Microsoft-aktiveringa, som jeg mistenker kan ha vært noe linket med misbruk av nordiske damer som jobbet der osv.

    Men, for at det ikke skal være noe misforståelser, om at jeg er den personen jeg sier.

    Jeg vet ikke hvorfor jeg blir tullet med, av alle mulige myndigheter, men hvem vet.

    Jeg tar med det her, for å vise at jeg ikke tuller, når jeg sier at jeg har jobbet, i et og et halvt, på Microsoft Produktaktivering, for skandinavia, i Liverpool.

    Det som flest kunder, prøver på, når de skal ‘lure’ Microsoft, det er å aktivere Windows, på flere maskiner.

    En lisens av Windows kan bare brukes på en maskin.

    Når det gjelden en vanlig Windows lisens, som man kjøper i butikken, på en CD, så kan den anvendes, på en maskin av gangen. Men denne lisensen kan flyttes, om man kjøper en ny pc, etter noen år. Men den kan kun anvendes på en pc, av gangen.

    Mens en OEM versjon av Windows, det betyr at det er en Windows, som har fulgt med en pc, når du kjøpte en PC, i en butikk.

    Ofte en laptop, eller en ferdigbygget vanlig PC, fra Dell, eller Packard Bell, e.l.

    Hvis du har en OEM-versjon, av Windows, så skal det finnes et klistremerke, på undersiden av PC-en, hvis det er en laptop, eller på kabinettet, hvis det er en ferdigbygget stasjonær pc, fra Dell eller Packard Bell, eller lignende.

    Hvis du har bygget PC-en selv, da har du kanskje kjøpt en Window-CD, med lisens, i databutikken.

    Og disse CD-ene, kan enten være OEM, som da kun gjelder for det hovedkortet, som du instalerer Windows på, første gangen.

    (Det er derfor OEM-lisenser er billigere enn vanlige Windows-lisenser, det er fordi at OEM-lisenser, er bundet opp mot en PC, den første den brukes på, eller mer nøyaktig, et hovedkort, så hvis man oppgraderer, etter et par år, til et nytt, bedre hovedkort, så blir det som en ny PC, og OEM-lisensen, gjelder da egentlig ikke lengre, siden den lisensen bare gjelder for den første PC-en, eller hovedkortet da, for å spesifisere det, som lisensen brukes på).

    En vanlig Windows-lisens, kan brukes på et nytt hovedkort, hvis du oppgraderer, men kun på et maskin (hovedkort), av gangen.

    Dette er hva reglene sier.

    Dette ble det slurvet med, av nesten alle, tror jeg, på den Microsoft-aktiveringa, som jeg jobbet på.

    Det var mange unge damer, som jobbet der, og som nesten ikke skjønte hva hovedkort var osv., så de bare tok det på ‘feelingen’.

    Men de fleste slapp nok det meste igjen, hvis kunden ble sur, f.eks.

    Uten at jeg hørte selve samtalene, for jeg var bare vanlig medarbeider, men jeg folk har sagt til meg det.

    F.eks. Margrethe Augestad, fra Drammen, som har jobbet i Rimi, hun fortalte meg, da jeg var ny i jobben, at ‘vi slipper bare alt igjennom vi’.

    Så mange agenter, som medarbeiderne ble kallt, de slurvet fælt med disse reglene.

    Så jeg skal ikke si, at det ikke er umulig å få aktivert en Windows-lisens, på flere maskiner, det kommer mye ann på hvem du ender opp med å prate med, og hvor mye denne personen forstår av hva hovedkort er osv.

    Nå har jeg ikke fortalt om triksene, for det er egentlig ganske lett å lure denne aktiveringen over telefon.

    Men jeg får heller ta det senere, så kanskje politiet, eller noen, gir meg rettighetene tilbake i mellomtiden, og forteller meg hva som foregår, og slutter å tulle med arbeidssaken min mot Microsoft osv.

    Vi får se.

    Så da fortsetter kanskje Windows aktiveringsskolen, ved senere anledning.

    Vi får se.

    Denne posten bare som en kuriositet, i tilfelle noen lurer.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er den originale posten, fra Dagbladets kommentarsystem, og link til websiden som artikkelen finnes på:

    Bra!

    Hvordan aktivere en versjon av Windows, på flere maskiner.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 19:08

    Ok, nå begynner jeg å bli ganske desperat her, siden ingen hjelper meg, med problemene, på Microsoft-aktiveringa, som jeg mistenker kan ha vært noe linket med misbruk av nordiske damer som jobbet der osv.

    Men, for at det ikke skal være noe misforståelser, om at jeg er den personen jeg sier.

    Jeg vet ikke hvorfor jeg blir tullet med, av alle mulige myndigheter, men hvem vet.

    Jeg tar med det her, for å vise at jeg ikke tuller, når jeg sier at jeg har jobbet, i et og et halvt, på Microsoft Produktaktivering, for skandinavia, i Liverpool.

    Det som flest kunder, prøver på, når de skal ‘lure’ Microsoft, det er å aktivere Windows, på flere maskiner.

    En lisens av Windows kan bare brukes på en maskin.

    Når det gjelden en vanlig Windows lisens, som man kjøper i butikken, på en CD, så kan den anvendes, på en maskin av gangen. Men denne lisensen kan flyttes, om man kjøper en ny pc, etter noen år. Men den kan kun anvendes på en pc, av gangen.

    Mens en OEM versjon av Windows, det betyr at det er en Windows, som har fulgt med en pc, når du kjøpte en PC, i en butikk.

    Ofte en laptop, eller en ferdigbygget vanlig PC, fra Dell, eller Packard Bell, e.l.

    Hvis du har en OEM-versjon, av Windows, så skal det finnes et klistremerke, på undersiden av PC-en, hvis det er en laptop, eller på kabinettet, hvis det er en ferdigbygget stasjonær pc, fra Dell eller Packard Bell, eller lignende.

    Hvis du har bygget PC-en selv, da har du kanskje kjøpt en Window-CD, med lisens, i databutikken.

    Og disse CD-ene, kan enten være OEM, som da kun gjelder for det hovedkortet, som du instalerer Windows på, første gangen.

    (Det er derfor OEM-lisenser er billigere enn vanlige Windows-lisenser, det er fordi at OEM-lisenser, er bundet opp mot en PC, den første den brukes på, eller mer nøyaktig, et hovedkort, så hvis man oppgraderer, etter et par år, til et nytt, bedre hovedkort, så blir det som en ny PC, og OEM-lisensen, gjelder da egentlig ikke lengre, siden den lisensen bare gjelder for den første PC-en, eller hovedkortet da, for å spesifisere det, som lisensen brukes på).

    En vanlig Windows-lisens, kan brukes på et nytt hovedkort, hvis du oppgraderer, men kun på et maskin (hovedkort), av gangen.

    Dette er hva reglene sier.

    Dette ble det slurvet med, av nesten alle, tror jeg, på den Microsoft-aktiveringa, som jeg jobbet på.

    Det var mange unge damer, som jobbet der, og som nesten ikke skjønte hva hovedkort var osv., så de bare tok det på ‘feelingen’.

    Men de fleste slapp nok det meste igjen, hvis kunden ble sur, f.eks.

    Uten at jeg hørte selve samtalene, for jeg var bare vanlig medarbeider, men jeg folk har sagt til meg det.

    F.eks. Margrethe Augestad, fra Drammen, som har jobbet i Rimi, hun fortalte meg, da jeg var ny i jobben, at ‘vi slipper bare alt igjennom vi’.

    Så mange agenter, som medarbeiderne ble kallt, de slurvet fælt med disse reglene.

    Så jeg skal ikke si, at det ikke er umulig å få aktivert en Windows-lisens, på flere maskiner, det kommer mye ann på hvem du ender opp med å prate med, og hvor mye denne personen forstår av hva hovedkort er osv.

    Nå har jeg ikke fortalt om triksene, for det er egentlig ganske lett å lure denne aktiveringen over telefon.

    Men jeg får heller ta det senere, så kanskje politiet, eller noen, gir meg rettighetene tilbake i mellomtiden, og forteller meg hva som foregår, og slutter å tulle med arbeidssaken min mot Microsoft osv.

    Vi får se.

    Så da fortsetter kanskje Windows aktiveringsskolen, ved senere anledning.

    Vi får se.

    Denne posten bare som en kuriositet, i tilfelle noen lurer.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html#comments_container

  • Mer om problemene da jeg jobbet på Arvato/Microsoft. (In Norwegian).

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av tba 24.07.2008 kl. 00:39

    Jeg hadde lagt ut aktiviserings-programvaren ut Piratebay

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 02:10

    Ja, det er ikke noe program, som aktiverings-kampanjen hos Arvato hadde.

    Det er en webside, som brukes til å aktivere på, hvis jeg husker riktig.

    Også har man et script da.

    Det gikk sånn her, de siste månedene.

    Velkommen til Microsoft, skal du aktivere Windows?

    Er det første gangen du skal aktivere det programmet?

    Hvor mange maskiner er det programmet installert på?

    Har du et installasjons-id på skjermen?

    Kan du lese opp de seks første tallene?

    Har du en produkt-nøkkel?

    Den pleier å stå på et klistremerke på kabinettet til pc-en, eller under pc-en hvis det er en laptop.

    Kan du lese opp den første gruppen?

    Har du noen tomme bokser på skjermen, hvor det står A, B, C, D, osv?

    Der skal du skrive noen tall, de første tallene er.

    Blabla.

    Så å jobbe på Microsoft produktaktivering over telefon, det veldig en rutinejobb.

    Så når det dukker opp kanskje hundre danske samtaler, eller mer med de norske og svenske, om dagen, så blir det slitsomt.

    For man vil gjerne ikke, at danskene skal ringe å klage, for det var snakk om å flytte aktiveringa til Tyskland.

    Så da prøvde jeg å svare de danske samtalene på ‘dansk’ da.

    Og det var slitsomt å snakke sånn.

    Men da forsto fler dansker hva jeg sa.

    Men det ble slitsomt å sitte å prate ‘dansk’, hele dagen, med bare fem sekunder pause mellom samtalene.

    Så jeg må nesten si at det var slavedrift å jobbe der.

    Nå tok jeg med noen av spørsmålene vi spurte, bare som eksempler, men jeg tror ikke at jeg skal gå i detalj om aktiverings-reglene og prosedyrene.

    Det ville vel vært litt vel useriøst.

    Jeg har jo bare forsøkt å få tatt opp den saken her, gjennom rettsystemet og med politiet osv., i et og et halvt år.

    Så jeg får vel være litt mer tålmodig, før jeg eventuellt forklarer hvordan rutinene og prosedyrene er osv., for å vise at jeg ikke bare har funnet opp dette.

    Vi får se hvor forbanna jeg blir.

    Men, det virker for meg, som at myndighetene, må det vel være, har motarbeidet dette, at jeg skal få kontroll, og få tatt opp denne saken, med slavedrift-tilstander og ulovlige ledelsesmetoder, hos Microsoft.

    Politiet kallte meg ‘Miss Erik Ribsskog’, på et brev de skrev til meg, i forbindelse med at jeg kontaktet de, angånde dette, så hva som foregår hos politiet, det vet jeg ikke, men jeg kunne godt ha tenkt meg å tatt opp det gjennom rettsystemet også, hvis jeg får kontroll, altså får tilbake rettighetene mine, og får vite hva som har foregått.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

  • Hvorfor jeg gikk fram som jeg gjorde, i forbindelse med problemene på Arvato’s Microsoft produkt-aktivering. (In Norwegian).

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av Moppeloffen 24.07.2008 kl. 00:47

    Ha ha!! Unnskyld meg men er du lagd av kjeks eller? Du må jo lære deg å si ifra man. Vær autoritær, bank neven i bordet og spør om hva faen er det som foregår. Etter mange år i næringslivet har jeg funnet ut en ting, Skal du komme noen vei må du være tøff og sette deg i respekt. Ikke være en idiot men tøff. Lykke til videre.( Morsom historie da) 🙂

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 01:06

    Ja, men det er første jobben jeg hadde i Storbritannia også.

    Men jeg tok dette opp i møter med lederne på jobben, så jeg kan ikke si at jeg ikke har tatt det opp.

    Jeg har lært, da jeg jobbet som butikksjef i Rimi i Oslo og Ski, at man burde dokumentere sånne her ting.

    Det var også mye annet tull som skjedde der.

    Jeg skal finne en link:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Arvato-case

    Og grunnen til at jeg dro fra Norge, det var at jeg hørte, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Og dette fikk jeg ikke noe hjelp av politiet hverken i Norge eller England med.

    Det første året ca., som jeg jobba på Microsoft-aktiveringa, så var det som en vanlig jobb, og det var helt levelig å jobbe der, man fikk stort sett være i fred for sjefene.

    Men det siste halve året ca., da ble det som et slags terrorvelde der, tiden for å logge samtaler, altså pausen mellom aktiveringene, ble minsket fra 30 sekunder, til 5 sekunder, så det var som slavedrift å jobbe der.

    Jeg har også funnet ut, at kjeftning, fra team-leadere, over bordet, gjennom hele Microsoft-avdelingen, som var rutine for lederne, regnes som en straff, siden det er utskjelling ovenfor de andre som jobber der, og er en ulovlig ledelsmetode, eller også kallt mobbing da.

    Så Arvato/Microsoft hadde mobbing som en offesiell ledelses-metode.

    Og jeg ble hersjet med av sjefene der.

    (Det står i linken).

    Men jeg hadde jo hørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’ osv., og jeg kjenner ingen som jeg kan stole på, i sånne sammenhenger.

    Så jeg trengte nå den her jobben da, for å ha penger, mens jeg prøvde å få hjelp fra politiet.

    Men jeg fikk ikke noe hjelp.

    Jeg tenkte, at jeg kunne jo prøve å få pressen i Norge, til å kanskje skrive om problemene i firma, og det var også en av grunnene til at jeg valgte å ta opp problemene.

    Men også fordi at jeg ble behandlet så dårlig, og sendt så mange danske samtaler, at jeg ikke kunne ha fortsatt i jobben i lengden, for de sleit meg ut da.

    Men tilslutt så ble jeg utsatt for en konstruktiv oppsigelse der.

    Men at et firma som Microsoft, som vel er et av de støste eller rikeste firma i verden, skal ha en produktaktivering, hvor folk blir herjet med og behandlet som slaver, på den måten, det forstår jeg ikke, at ingen er interessert i å se nærmere på.

    For jeg har ikke klart å få noe hjelp med det som skjedde der.

    Men det er mulig at det er noe politi eller noe, som ødelegger for meg, for jeg har også overhørt at jeg har blitt brukt som noe ‘target guy’, da antagelig av politiet.

    Så hva som egentlig foregår, det er vanskelig å si, men jeg prøver å ta det opp på nettet osv. da, så kanksje noen forhåpentligvis legger merke til hva som foregår.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html