johncons

Stikkord: NRK

  • Og mamma var ei heks

    og mamma var en heks

    http://www.kjendis.no/2012/04/30/kjendis/anne-kat_herland/litt_av_et_liv/21297043/

    PS.

    Jeg lurer også på om Anne Kat. Hærland rappa Bla bla bla-navnet, fra min irc-kanal, #blablabla.

    Jeg mener ihvertfall at jeg så Anne Kat. Hærland, (eller hørte henne mest vel, hu og venninnene hennes), på en pizzarestaurant, i Bjerregårdsgate, en søndag, siste halvdel av 90-tallet.

    Når hu kommenterte meg, tror jeg.

    En dag jeg var fyllesjuk, etter en tur på byen.

    Så sånn var det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    hærland rappa blablabla

    (Samme link som ovenfor).

  • Jeg sendte en ny e-post til NRK





    Gmail – Oppdatering/Fwd: 5-års abonnement?



    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering/Fwd: 5-års abonnement?



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Mon, Apr 16, 2012 at 3:09 AM

    To:
    erik.berg.hansen@nrk.no, info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    her skriver jo Nettavisen om ei som heter Lene Orvik, som både er webredaktør og blogger:
    Da må jo Jenny Skavlan si at det lukter psykose her.
    Regner med å få bra betalt for dette tipset.

    Nå kan NRK lage en ny sesong av Tweet4Tweet.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/4/14
    Subject: Re: 5-års abonnement?
    To: Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>
    Cc: erik.berg.hansen@nrk.no, info@nrk.no, britemb@online.no

    Hei,

    er dette noe med Jenny Skavlan?
    Nå har jeg hatt nok av det tullet til NRK og tweet4tweet.
    Erik Ribsskog
    2012/4/14 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    Hvis jeg kjøper abonnement idag, og du blir tvangsinnlagt om f.eks. 2 uker, så sitter jo jeg med skjegget i postkassen, for å si det sånn.

    Svaret ditt overbeviste meg ikke, så da står jeg over abonnement.

    God helg fra Ingolf

    On Sat, Apr 14, 2012, at 12:57, Erik Ribsskog wrote:

    > Hei,

    >

    > jeg har jo jobbet som butikkleder i mange år, i Rimi, i butikker som hadde

    > flere hundre tusen i omsetning, (som det står i 'Om').

    >

    > Så jeg er vant til å hanskes med utfordringer som dette.

    >

    > Når jeg klarer å drive en Rimi-butikk, med opp mot en million, i omsetning,

    > i uka, så klarer jeg nok å drive Godtebutikken.net også, som kun har en

    > brøkdel så høy omsetning, (ihvertfall foreløbig).

    >

    > Men takk for interessen, du ser kanskje etter sommerjobb?

    >

    > Med Godtebutikken.net-hilsen

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2012/4/14 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    >

    > > Ja, der sier du noe.

    > > Men du, jeg lurte på en ting.

    > > Hva skjer når du har ferie, eller hvis du blir syk eller noe?

    > > Har du folk som passer butikken og sørger for at abonnentene får varene

    > > sine?

    > >

    > > Mvh Ingolf

    > >

    > > On Fri, Apr 13, 2012, at 14:57, Erik Ribsskog wrote:

    > > > Hei,

    > > >

    > > > ja, til og med Aftenposten har vel ikke så lange som et-års abonnement,

    > > som

    > > > jeg har hørt om, ihvertfall.

    > > >

    > > > Og det er sikkert en god grunn til at aviser og lignende ikke har lenger

    > > > enn et års abonnement, tenkte jeg.

    > > >

    > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > >

    > > > Erik Ribsskog

    > > >

    > > >

    > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > >

    > > > > Heisann.

    > > > >

    > > > > Veldig bra. Har tenkt litt mer nå, og det ville nok vært dumt med 5-års

    > > > > abonnement.

    > > > > Tenk hvis jeg fikk diabetes etter et år, og så hadde jeg fremdeles 4 år

    > > > > igjen av abonnementet.

    > > > > Det hadde vært litt kjipt, for å si det sånn. 🙂

    > > > >

    > > > > Mvh Ingolf

    > > > >

    > > > > On Fri, Apr 13, 2012, at 14:41, Erik Ribsskog wrote:

    > > > > > Hei,

    > > > > >

    > > > > > jeg har forrsten sagt det sånn nå, (på Godtebutikken.net sine sider

    > > på

    > > > > > Facebook og Twitter), at alle som bestiller årsabonnement, innen

    > > utgangen

    > > > > > av april.

    > > > > >

    > > > > > De får fire uker ekstra abonnement gratis med på kjøpet.

    > > > > >

    > > > > > Så da er det bare å bestille årsabonnement, innen utgangen av april,

    > > hvis

    > > > > > du ønsker å benytte det av dette tilbudet.

    > > > > >

    > > > > > Håper dette er i orden!

    > > > > >

    > > > > > Igjen takk for at du kontaktet Godtebutikken.net.

    > > > > >

    > > > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > > > >

    > > > > > Erik Ribsskog

    > > > > >

    > > > > >

    > > > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > > > >

    > > > > > > OK.

    > > > > > >

    > > > > > > Mvh Ingolf

    > > > > > >

    > > > > > > On Fri, Apr 13, 2012, at 14:10, Erik Ribsskog wrote:

    > > > > > > > Hei,

    > > > > > > >

    > > > > > > > ja, fem år er kanskje litt lenge å se på sånn her av gangen og.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Så dette får bli med forbehold om at Godtebutikken.net holder på

    > > så

    > > > > > > lenge,

    > > > > > > > selvfølgelig.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Hvis jeg skal selge fem års abonnement, så vil jeg nok også vite

    > > > > litt mer

    > > > > > > > om grunnen til dette.

    > > > > > > >

    > > > > > > > For jeg synes at dette kanskje virker litt rart, ved nærmere

    > > > > ettertanke.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Men hvis dere vil ha fem-årsabonnement, så kan jeg jo

    > > selvfølgelig

    > > > > selge

    > > > > > > > det, på de vilkårene som jeg har nevnt.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Men med forbehold om at Godtebutikken.net holder på så lenge da,

    > > > > > > > selvfølgelig.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Så jeg tror heller at jeg sier det sånn, at siden du er den

    > > første,

    > > > > som

    > > > > > > > skriver om abonnement, så får du en måned ekstra gratis.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Hvis du kjøper årsabonnement.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Siden kanskje fem år blir litt langt fremover, i denne

    > > sammenhengen.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Hvordan tenker du på dette selv forresten, hvis det er lov å

    > > spørre?

    > > > > > > >

    > > > > > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > > > > > >

    > > > > > > > Erik Ribsskog

    > > > > > > >

    > > > > > > >

    > > > > > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > > > > > >

    > > > > > > > > Hei igjen.

    > > > > > > > >

    > > > > > > > > Det høres bra ut. 🙂

    > > > > > > > > Takk.

    > > > > > > > >

    > > > > > > > > Mvh Ingolf

    > > > > > > > >

    > > > > > > > > On Fri, Apr 13, 2012, at 09:05, Godtebutikken.net wrote:

    > > > > > > > > > Hei,

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > ja, nå har jeg ikke fått noen henvendelser om dette før, men

    > > du

    > > > > kan

    > > > > > > få et

    > > > > > > > > > halvt års ekstra abonnement gratis da.

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > Sånn at det blir fem og et halvt års abonnement for prisen av

    > > > > fem år.

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > Erik Ribsskog

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > > Hei!

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > > Får jeg rabatt hvis jeg forskuddsbetaler for 5 års

    > > abonnement

    > > > > på

    > > > > > > > > > > godtebutikken?

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > > Mvh Ingolf

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > >

    > > > > > >

    > > > >

    > >



  • Sevland har intervjuet Jahn Teigen. Sevland gikk en linje som het KA, som ikke ga generell studiekompetanse, så rart hvis han har gått på NHI. Men men

    kenneth sevland har intervjuet jahn teigen

    http://www.norwegianwood.org/beatles/norwood/artikler/teigen.html

    PS.

    Sevland har forresten høy inntekt, så jeg nå, så det er mulig at han har gått på NHI likevel da.

    Jeg husker ihvertfall at Sevland gikk på en folkehøyskole, (eller noe), i Bærum, mens jeg gikk på NHI.

    (Som jeg har skrevet om i Min Bok 2).

    Så det er mulig at Sevland fikk generell studiekompetanse, ved å gå på den folkehøyskolen da.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    sevland høy inntekt

    http://www.nrk.no/skattelister2009/kenneth_sevland~1917069/

  • Hm

    hm

    http://www.facebook.com/profile.php?id=100002060602282

    PS.

    Den Facebook-siden ovenfor,den fant jeg siden noen har skrevet kommentar, på et engelskpråklig nettsted, hvor jeg har skrevet om at jeg selger godteri til USA, (eller egentlig hele verden):

    sånn fant jeg dette

    http://www.buzzfeed.com/daves4/25-foods-youll-never-eat-again?fb_comment_id=fbc_10150297887171585_21630901_10150696148236585#fbd98801c

    PS 2.

    Det er egentlig bare et salg, som jeg har hatt til USA foreløbig, for å være pinlig nøyaktig.

    Men jeg har heller ikke brukt så mye penger på markedsføring.

    Driver mest med å finne ut av designen nå, etter at Godtebutikken.net var på Tweet4Tweet, osv., i tilfelle var noe subtil ‘utdriting’.

    Men men.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post angående tulling med Godtebutikken.net





    Gmail – 5-års abonnement?



    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    5-års abonnement?



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sat, Apr 14, 2012 at 3:31 PM

    To:
    Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    Cc:
    erik.berg.hansen@nrk.no, info@nrk.no, britemb@online.no

    Hei,

    er dette noe med Jenny Skavlan?
    Nå har jeg hatt nok av det tullet til NRK og tweet4tweet.

    Erik Ribsskog
    2012/4/14 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    Hvis jeg kjøper abonnement idag, og du blir tvangsinnlagt om f.eks. 2 uker, så sitter jo jeg med skjegget i postkassen, for å si det sånn.

    Svaret ditt overbeviste meg ikke, så da står jeg over abonnement.

    God helg fra Ingolf

    On Sat, Apr 14, 2012, at 12:57, Erik Ribsskog wrote:

    > Hei,

    >

    > jeg har jo jobbet som butikkleder i mange år, i Rimi, i butikker som hadde

    > flere hundre tusen i omsetning, (som det står i 'Om').

    >

    > Så jeg er vant til å hanskes med utfordringer som dette.

    >

    > Når jeg klarer å drive en Rimi-butikk, med opp mot en million, i omsetning,

    > i uka, så klarer jeg nok å drive Godtebutikken.net også, som kun har en

    > brøkdel så høy omsetning, (ihvertfall foreløbig).

    >

    > Men takk for interessen, du ser kanskje etter sommerjobb?

    >

    > Med Godtebutikken.net-hilsen

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2012/4/14 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    >

    > > Ja, der sier du noe.

    > > Men du, jeg lurte på en ting.

    > > Hva skjer når du har ferie, eller hvis du blir syk eller noe?

    > > Har du folk som passer butikken og sørger for at abonnentene får varene

    > > sine?

    > >

    > > Mvh Ingolf

    > >

    > > On Fri, Apr 13, 2012, at 14:57, Erik Ribsskog wrote:

    > > > Hei,

    > > >

    > > > ja, til og med Aftenposten har vel ikke så lange som et-års abonnement,

    > > som

    > > > jeg har hørt om, ihvertfall.

    > > >

    > > > Og det er sikkert en god grunn til at aviser og lignende ikke har lenger

    > > > enn et års abonnement, tenkte jeg.

    > > >

    > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > >

    > > > Erik Ribsskog

    > > >

    > > >

    > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > >

    > > > > Heisann.

    > > > >

    > > > > Veldig bra. Har tenkt litt mer nå, og det ville nok vært dumt med 5-års

    > > > > abonnement.

    > > > > Tenk hvis jeg fikk diabetes etter et år, og så hadde jeg fremdeles 4 år

    > > > > igjen av abonnementet.

    > > > > Det hadde vært litt kjipt, for å si det sånn. 🙂

    > > > >

    > > > > Mvh Ingolf

    > > > >

    > > > > On Fri, Apr 13, 2012, at 14:41, Erik Ribsskog wrote:

    > > > > > Hei,

    > > > > >

    > > > > > jeg har forrsten sagt det sånn nå, (på Godtebutikken.net sine sider

    > > på

    > > > > > Facebook og Twitter), at alle som bestiller årsabonnement, innen

    > > utgangen

    > > > > > av april.

    > > > > >

    > > > > > De får fire uker ekstra abonnement gratis med på kjøpet.

    > > > > >

    > > > > > Så da er det bare å bestille årsabonnement, innen utgangen av april,

    > > hvis

    > > > > > du ønsker å benytte det av dette tilbudet.

    > > > > >

    > > > > > Håper dette er i orden!

    > > > > >

    > > > > > Igjen takk for at du kontaktet Godtebutikken.net.

    > > > > >

    > > > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > > > >

    > > > > > Erik Ribsskog

    > > > > >

    > > > > >

    > > > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > > > >

    > > > > > > OK.

    > > > > > >

    > > > > > > Mvh Ingolf

    > > > > > >

    > > > > > > On Fri, Apr 13, 2012, at 14:10, Erik Ribsskog wrote:

    > > > > > > > Hei,

    > > > > > > >

    > > > > > > > ja, fem år er kanskje litt lenge å se på sånn her av gangen og.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Så dette får bli med forbehold om at Godtebutikken.net holder på

    > > så

    > > > > > > lenge,

    > > > > > > > selvfølgelig.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Hvis jeg skal selge fem års abonnement, så vil jeg nok også vite

    > > > > litt mer

    > > > > > > > om grunnen til dette.

    > > > > > > >

    > > > > > > > For jeg synes at dette kanskje virker litt rart, ved nærmere

    > > > > ettertanke.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Men hvis dere vil ha fem-årsabonnement, så kan jeg jo

    > > selvfølgelig

    > > > > selge

    > > > > > > > det, på de vilkårene som jeg har nevnt.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Men med forbehold om at Godtebutikken.net holder på så lenge da,

    > > > > > > > selvfølgelig.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Så jeg tror heller at jeg sier det sånn, at siden du er den

    > > første,

    > > > > som

    > > > > > > > skriver om abonnement, så får du en måned ekstra gratis.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Hvis du kjøper årsabonnement.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Siden kanskje fem år blir litt langt fremover, i denne

    > > sammenhengen.

    > > > > > > >

    > > > > > > > Hvordan tenker du på dette selv forresten, hvis det er lov å

    > > spørre?

    > > > > > > >

    > > > > > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > > > > > >

    > > > > > > > Erik Ribsskog

    > > > > > > >

    > > > > > > >

    > > > > > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > > > > > >

    > > > > > > > > Hei igjen.

    > > > > > > > >

    > > > > > > > > Det høres bra ut. 🙂

    > > > > > > > > Takk.

    > > > > > > > >

    > > > > > > > > Mvh Ingolf

    > > > > > > > >

    > > > > > > > > On Fri, Apr 13, 2012, at 09:05, Godtebutikken.net wrote:

    > > > > > > > > > Hei,

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > ja, nå har jeg ikke fått noen henvendelser om dette før, men

    > > du

    > > > > kan

    > > > > > > få et

    > > > > > > > > > halvt års ekstra abonnement gratis da.

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > Sånn at det blir fem og et halvt års abonnement for prisen av

    > > > > fem år.

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > Med Godtebutikken.net-hilsen

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > Erik Ribsskog

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > 2012/4/13 Ingolf Dahl <ingolf@allmail.net>

    > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > > Hei!

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > > Får jeg rabatt hvis jeg forskuddsbetaler for 5 års

    > > abonnement

    > > > > på

    > > > > > > > > > > godtebutikken?

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > > > > Mvh Ingolf

    > > > > > > > > > >

    > > > > > > > >

    > > > > > >

    > > > >

    > >



  • Jeg sendte en ny e-post angående tweet4tweet









    Gmail – Oppdatering/Fwd: Oppsummering av min klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Oppdatering/Fwd: Oppsummering av min klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering





    Erik Ribsskog



    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Apr 13, 2012 at 12:02 PM





    To:

    erik.berg.hansen@nrk.no


    Cc:

    britemb@online.no



    Hei,

    altså NRK, de kaller programmet Tweet4Tweet, for 'komedie', har jeg sett på NRK sine nettsider.
    Så ser jeg nå på Wikipedia, at komedie, er noe lystig, som har en lykkelig slutt:

    Komedie vil egentlig si et lystig skuespill eller et skuespill med en lykkelig slutt. Ordet er i dag brukt om alle humoristiske filmer, tv-serier og skuespill.

    Komedien oppstod sammen med tragedien i antikken, og sammen var de to de eneste teaterformer som ble brukt. Komedien framstilte menneskelige svakheter på en morsom måte. Komedien begynte gjerne trist men endte bra.


    http://no.wikipedia.org/wiki/Komedie


    Men når det ender med at Jenny Skavlan sier om meg, at 'det lukter litt psykose her', på slutten, av innslaget om meg, så blir det jo mer tragedie da, for meg, for det var jo ikke akkurat noe lykkelig slutt.

    Jeg bor som sagt i England, så jeg vet ikke hvor seriøst dette er ment å være.


    Har dette injurierende kraft, lurer jeg.

    Får vel også sende en kopi til den britiske ambassaden i Oslo, siden jeg har bodd i England, siden 2004, (2005).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/4/13

    Subject: Oppsummering av min klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering
    To: erik.berg.hansen@nrk.no

    Hei igjen,

    beklager at jeg har vært irritert og sendt mange e-poster.
    Men klagen min får være at NRK harselerer med en nordmann, som bor i England, i et humorprogram.

    Jeg skjønner jo ikke da hva som skjer.
    Jeg får jo ikke inn NRK, for å si det sånn.
    Kan dere ikke vente til at jeg har vært på TV, i vanlige sammenhenger, før dere begynner å tulle?

    Det virker som om det er noe fra bakvendtland, at man skal tulle med folk, i et komedie-program, på TV, enda disse ikke engang har vært på TV selv, eller har f.eks. Wikipedia-side.

    Det virker useriøst, synes jeg.
    Hvorfor skal skattepengene våre gå til sånt her tull, lurer jeg.
    Er det en oppgave for statsfinansiert TV å være klovner?
    Dette blir som da de tullet med Finn Kalvik, på Åpen Post, synes jeg, bare verre, siden jeg ikke er så kjent som Kalvik.

    Jeg synes det blir så tøysete, og når Jenny Skavlan også kommer med slengbemerkninger, som at 'det lukter litt psykose her', om meg, så blir det som noe kvalmt oppgulp, synes jeg.
    Jeg synes det er litt sårende at NRK bare ler av meg, for å si det sånn.
    Det er vel litt uhøflig av NRK vel, å bare 'drite ut' folk, i komedie-program, uten at de først har hatt vanlige TV-program om dem.

    Da ville det bare morsomt, men dette virker nesten som noe ondskapsfullt, fra NRK, synes jeg.
    Med hilsen,
    Erik Ribsskog
    div class=”gmail_quote”>

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/3/24

    Subject: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering

    To: info@nrk.no
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, erik.berg.hansen@nrk.no, anniken.huitfeldt@kud.dep.no

    Hei,

    dere sa også på tweet4tweet, om meg, at 'her blander han altså børs og katedral'.
    Jeg vet ikke vet ikke hva dere mente med 'her'.
    Men dere mente kanskje i verden da?

    Altså, det er sikkert lett for NRK å beskylde noen for å blande børs og katedral, fordi de prøver å tjene penger til mat og det som er.
    For NRK får jo lisenspenger, fra alle folk i Norge.

    Hvis jeg hadde fått lisenspenger, så hadde ikke jeg trengt å anstrenge meg for å drive med nettbutikk, eller lignende.
    Så dere ser har ikke beina på jorda, mener jeg.
    Dere ser ikke tømmerstokken i deres eget øye for å sitere bibelen siden dere begynner å bable om katedraler.

    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender kopi til Kulturministeren også denne gangen.
    Så kanskje politikerne kan legge ned lisensavgiften, siden dere NRK-ansatte bare bruker den til å heve dere over andre og gjøre narr og gosse seg over de av oss som ikke har sugerør ned i statskassa.

    God bedring!
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/3/18
    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering
    To: info@nrk.no
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    altså jeg kan prøve å oppsummere igjen.
    Dette er en ondsinnet humor som slår nedover.
    Min nettbutikk den lager jeg i samarbeid med et program for arbeidsledige, (med en organisasjon som heter Ingus), her i England.

    Og den nettbutikken omsetter ikke for mer enn 1000 kroner i måneden.
    Også blir den driti ut av NRK.
    Dere slår ned vanlige folk i gata.
    Og jeg får ikke inn NRK og skjønte først ikke hva som skjedde, før noen i Norge tilfeldigvis forklarte meg det.

    Så dette ble dobbelt ondskapsfullt av NRK synes jeg.
    Hvis dere skal vitse og 'slå', så slå oppover i samfunnet da, i det minste.
    Jeg er faktisk arbeidsledig og ikke milliardær.

    Jeg ble også nektet innreise i USA i 2005, av diverse vage grunner, vil jeg si.
    Og sendt tilbake fra flyplassen i Detroit.
    Er dette personforfølgelse fra CIA lurer jeg?

    Seltzer er jo en amerikansk jøde.
    Som har studert psykologi osv.
    Det virket som et veldig underfundig angrep på meg, ved bruk av ironi og jantelov og utdriting osv.

    Er det CIA som har sugerør ned i statskassen og bruker penger fra vanlige norske folk til å personforfølge nordmenn.
    Er dette amerikansk proteksjonisme siden jeg handler med utenlandske varemerker?

    Er dette CIA-hevn siden jeg ikke hadde Facebook-boks på nettstedet mitt i noen uker?

    Er vi norske i Norge eller er vi 'jøder' som sparker/angriper nedover?
    Erik Ribsskog

    PS.
    Siden tweet4tweet ikke svarer, så vil de vel at Kringkastingsrådet skal se på det, så jeg sender en kopi e-post til Erik Berg Hansen, som jobber der.
    Selv om jeg har lest i nettaviser at de ikke godtok noen klager sist, så jeg er ikke så veldig optimistisk.

    Kanskje PFU kan våkne av dvalen sin og slutte å prate om å 'pisse i motvind'.
    Hvem er motvinden da PFU.
    Er det jødene/amerikanerne/CIA?
    Nyhuus hos PFU var det som babla om den her motvinden, da jeg ringte, for noen år siden.

    Et skammens CIA-land er Norge nå, virker det som for meg.
    Nordmenn er ynkelige og det som er.
    Jeg har blogget siden 2007, om at jeg blir tulla med av myndighetene i alle sammenhenger, så og si, men ingen skriver i aviser, eller lignende.

    Ingen hjelper meg, av nordmenn, men det jeg skriver om for å prøve å rope 'ulv', blir bare brukt mot meg av ynkelige landsforæder-nordmenn.


    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/3/18
    Subject: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering

    To: info@nrk.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar fra dere, så jeg sender derfor en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/3/3

    Subject: Re: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering

    To: info@nrk.no

    Hei,

    ok, da venter jeg et par uker, og hvis jeg ikke hører noe, så sender jeg en ny e-post.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/3/3 <info@nrk.no>

    (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)

    Hei.

    Saken og purringen er videresendt til prosjektleder for programmet.

    Med vennlig hilsen
    NRK www.nrk.no
    Informasjonsavdelingen
    Publikumsservice

    Gunn Helen Berg
    Post: 8608 Mo i Rana
    Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
    mailto:info@nrk.no

    ——————————​—————————--​-

    Erik Ribsskog 2012-03-03 19:33:58:
    Hei,

    jeg kontaktet dere på Facebook angående hvorfor jeg ikke får svar:

    Beklager hvis jeg ble hissig og sendte mange klager, men jeg er ikke vant til å bli prata om på TV, og bor i England, hvor jeg ikke kan få sett på NRK, sånn at jeg fikk litt sjokk her, og skjønte ikke helt hva som ble sagt om meg, på tweet4tweet.

    Er fra et lite sted i Norge, som heter Bergeråsen, hvor nesten aldri noen fra er på TV nemlig.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/2/26
    Subject: Oppdatering
    To: info@nrk.no
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    jeg har jo ikke bodd i Norge, siden 2005, så jeg må prøve en del ganger for å prøve å få klagen min, på tweet4tweet, riktig.

    Altså, hvorfor tillater NRK Seltzer å tulle med en som bor i England, og som ikke får sett disse programmene, og ikke klarer å se, om hva slags mobbing dette var, for jeg har bare sett et lite utdrag av programmet, på YouTube.

    Seltzer sier at han blir hypnotisert, av å lese mine memoarer, på min blogg.

    Da lurer jeg på hvordan jeg skal tolke dette.

    Han sier også at jeg skriver 100 sider hver dag, noe som ikke stemmer.

    Og de i studio sier at jeg blander børs og katedral.

    Dette er jo bare tull, som jeg har forklart om tidligere.

    Altså, min mor, Karen Ribsskog, hun ville vel ha sagt det, om en som ble hypnotisert, av å lese memoarer.

    At denne personen var åndsvak.

    Hvorfor lar dere åndsvake være programledere i NRK?

    Hvorfor lar dere hun Skavlan være programleder, hun har åpenbart ikke kontrollen.

    Jeg har sendt klager til PFU tidligere, og vet at NRK er ansvarlig for det som blir sagt, i deres program.

    NRK er ansvarlig redaktør.

    Så jeg må klage på NRK og ikke på Seltzer eller Skavlan.

    Det virker som at NRK prøvde å få meg til å virke skummel, siden man kan bli hypnotisert, av bloggen min.

    Dette er som sensur av min blogg, mener jeg.

    NRK/Staten vil ikke at Ola Nordmann skal lese johncons-blogg, og angriper meg og min integritet.

    Dere sier jeg selger godteri på min blogg, noe som er en løgn.

    Trekk tilbake dette, om at jeg selger godteri på min blogg og at man kan bli hypnotisert av å lese den.

    PFU dere har jeg egentlig null tillit til.

    Dere har tullet med meg før.

    Så jeg er irritert når jeg skriver det her.

    For det er som at Norge en dag later som om de er en flokk med skrudde, inavla kjærringer.

    Mens neste dag så er de Turbojugend.

    Den kjøper ikke jeg altså.

    Her er det sleipheten som råder, i Norge.

    Dere får vise at dere har baller, både NRK og PFU og gjøre jobben deres, og slutte å være som en gjeng med firfisler.

    Som tuller med alt mulig.

    Jeg er den som roper ulv.

    Jeg har hørt jeg er overhørt av 'mafian', i Oslo, i 2003.

    Dere kan ikke kreve av meg at jeg også skal være en som roer ned folka i Norge, og duller med dere, og sier at nei, det var egentlig bare en søt liten puddel-hvalp.

    Nå er jeg lei av å bli kødda med i Norge.

    Det er jo som at det bare sitter gnomer rundt omkring i Norge.

    Ingen gjør jobben sin.

    Har dere flytta til hytta?

    Nei det her er for dumt altså.

    Jeg får håpe at Island tar over Norge, eller noe.

    For jeg vet ikke hvem som har kontrollen i Norge nå, men det er ikke nordmennene tror jeg.

    Jeg håper ikke nordmenn er så sleipe, som det inntrykket jeg har nå, etter å ha prøvd å få mine rettigheter, siden 2005.

    Lykke til med å behandle min klage på saklig måte, uten å gnome det til, eller pisse i motvind.

    Erik Ribsskog





  • Jeg sendte en ny e-post til Kringkastingsrådet





    Gmail – Oppsummering av min klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering



    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppsummering av min klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Fri, Apr 13, 2012 at 11:39 AM

    To:
    erik.berg.hansen@nrk.no

    Hei igjen,

    beklager at jeg har vært irritert og sendt mange e-poster.
    Men klagen min får være at NRK harselerer med en nordmann, som bor i England, i et humorprogram.
    Jeg skjønner jo ikke da hva som skjer.
    Jeg får jo ikke inn NRK, for å si det sånn.
    Kan dere ikke vente til at jeg har vært på TV, i vanlige sammenhenger, før dere begynner å tulle?

    Det virker som om det er noe fra bakvendtland, at man skal tulle med folk, i et komedie-program, på TV, enda disse ikke engang har vært på TV selv, eller har f.eks. Wikipedia-side.

    Det virker useriøst, synes jeg.
    Hvorfor skal skattepengene våre gå til sånt her tull, lurer jeg.
    Er det en oppgave for statsfinansiert TV å være klovner?
    Dette blir som da de tullet med Finn Kalvik, på Åpen Post, synes jeg, bare verre, siden jeg ikke er så kjent som Kalvik.

    Jeg synes det blir så tøysete, og når Jenny Skavlan også kommer med slengbemerkninger, som at 'det lukter litt psykose her', om meg, så blir det som noe kvalmt oppgulp, synes jeg.
    Jeg synes det er litt sårende at NRK bare ler av meg, for å si det sånn.
    Det er vel litt uhøflig av NRK vel, å bare 'drite ut' folk, i komedie-program, uten at de først har hatt vanlige TV-program om dem.

    Da ville det bare morsomt, men dette virker nesten som noe ondskapsfullt, fra NRK, synes jeg.
    Med hilsen,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/3/24
    Subject: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering

    To: info@nrk.no
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, erik.berg.hansen@nrk.no, anniken.huitfeldt@kud.dep.no

    Hei,

    dere sa også på tweet4tweet, om meg, at 'her blander han altså børs og katedral'.
    Jeg vet ikke vet ikke hva dere mente med 'her'.
    Men dere mente kanskje i verden da?

    Altså, det er sikkert lett for NRK å beskylde noen for å blande børs og katedral, fordi de prøver å tjene penger til mat og det som er.
    For NRK får jo lisenspenger, fra alle folk i Norge.

    Hvis jeg hadde fått lisenspenger, så hadde ikke jeg trengt å anstrenge meg for å drive med nettbutikk, eller lignende.
    Så dere ser har ikke beina på jorda, mener jeg.
    Dere ser ikke tømmerstokken i deres eget øye for å sitere bibelen siden dere begynner å bable om katedraler.

    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender kopi til Kulturministeren også denne gangen.
    Så kanskje politikerne kan legge ned lisensavgiften, siden dere NRK-ansatte bare bruker den til å heve dere over andre og gjøre narr og gosse seg over de av oss som ikke har sugerør ned i statskassa.

    God bedring!
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/3/18
    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering
    To: info@nrk.no
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    altså jeg kan prøve å oppsummere igjen.
    Dette er en ondsinnet humor som slår nedover.
    Min nettbutikk den lager jeg i samarbeid med et program for arbeidsledige, (med en organisasjon som heter Ingus), her i England.

    Og den nettbutikken omsetter ikke for mer enn 1000 kroner i måneden.
    Også blir den driti ut av NRK.
    Dere slår ned vanlige folk i gata.
    Og jeg får ikke inn NRK og skjønte først ikke hva som skjedde, før noen i Norge tilfeldigvis forklarte meg det.

    Så dette ble dobbelt ondskapsfullt av NRK synes jeg.
    Hvis dere skal vitse og 'slå', så slå oppover i samfunnet da, i det minste.
    Jeg er faktisk arbeidsledig og ikke milliardær.

    Jeg ble også nektet innreise i USA i 2005, av diverse vage grunner, vil jeg si.
    Og sendt tilbake fra flyplassen i Detroit.
    Er dette personforfølgelse fra CIA lurer jeg?

    Seltzer er jo en amerikansk jøde.
    Som har studert psykologi osv.
    Det virket som et veldig underfundig angrep på meg, ved bruk av ironi og jantelov og utdriting osv.

    Er det CIA som har sugerør ned i statskassen og bruker penger fra vanlige norske folk til å personforfølge nordmenn.
    Er dette amerikansk proteksjonisme siden jeg handler med utenlandske varemerker?

    Er dette CIA-hevn siden jeg ikke hadde Facebook-boks på nettstedet mitt i noen uker?

    Er vi norske i Norge eller er vi 'jøder' som sparker/angriper nedover?
    Erik Ribsskog

    PS.
    Siden tweet4tweet ikke svarer, så vil de vel at Kringkastingsrådet skal se på det, så jeg sender en kopi e-post til Erik Berg Hansen, som jobber der.
    Selv om jeg har lest i nettaviser at de ikke godtok noen klager sist, så jeg er ikke så veldig optimistisk.

    Kanskje PFU kan våkne av dvalen sin og slutte å prate om å 'pisse i motvind'.
    Hvem er motvinden da PFU.
    Er det jødene/amerikanerne/CIA?
    Nyhuus hos PFU var det som babla om den her motvinden, da jeg ringte, for noen år siden.

    Et skammens CIA-land er Norge nå, virker det som for meg.
    Nordmenn er ynkelige og det som er.
    Jeg har blogget siden 2007, om at jeg blir tulla med av myndighetene i alle sammenhenger, så og si, men ingen skriver i aviser, eller lignende.

    Ingen hjelper meg, av nordmenn, men det jeg skriver om for å prøve å rope 'ulv', blir bare brukt mot meg av ynkelige landsforæder-nordmenn.

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/3/18
    Subject: Påminnelse/Fwd: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering

    To: info@nrk.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar fra dere, så jeg sender derfor en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/3/3

    Subject: Re: (SaksID:1063513) Etterlysning/Fwd: Oppdatering

    To: info@nrk.no

    Hei,

    ok, da venter jeg et par uker, og hvis jeg ikke hører noe, så sender jeg en ny e-post.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/3/3 <info@nrk.no>

    (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)

    Hei.

    Saken og purringen er videresendt til prosjektleder for programmet.

    Med vennlig hilsen
    NRK www.nrk.no
    Informasjonsavdelingen
    Publikumsservice

    Gunn Helen Berg
    Post: 8608 Mo i Rana
    Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77
    mailto:info@nrk.no

    ——————————​—————————--​-

    Erik Ribsskog 2012-03-03 19:33:58:
    Hei,

    jeg kontaktet dere på Facebook angående hvorfor jeg ikke får svar:

    Beklager hvis jeg ble hissig og sendte mange klager, men jeg er ikke vant til å bli prata om på TV, og bor i England, hvor jeg ikke kan få sett på NRK, sånn at jeg fikk litt sjokk her, og skjønte ikke helt hva som ble sagt om meg, på tweet4tweet.

    Er fra et lite sted i Norge, som heter Bergeråsen, hvor nesten aldri noen fra er på TV nemlig.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/2/26
    Subject: Oppdatering
    To: info@nrk.no
    Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    jeg har jo ikke bodd i Norge, siden 2005, så jeg må prøve en del ganger for å prøve å få klagen min, på tweet4tweet, riktig.

    Altså, hvorfor tillater NRK Seltzer å tulle med en som bor i England, og som ikke får sett disse programmene, og ikke klarer å se, om hva slags mobbing dette var, for jeg har bare sett et lite utdrag av programmet, på YouTube.

    Seltzer sier at han blir hypnotisert, av å lese mine memoarer, på min blogg.

    Da lurer jeg på hvordan jeg skal tolke dette.

    Han sier også at jeg skriver 100 sider hver dag, noe som ikke stemmer.

    Og de i studio sier at jeg blander børs og katedral.

    Dette er jo bare tull, som jeg har forklart om tidligere.

    Altså, min mor, Karen Ribsskog, hun ville vel ha sagt det, om en som ble hypnotisert, av å lese memoarer.

    At denne personen var åndsvak.

    Hvorfor lar dere åndsvake være programledere i NRK?

    Hvorfor lar dere hun Skavlan være programleder, hun har åpenbart ikke kontrollen.

    Jeg har sendt klager til PFU tidligere, og vet at NRK er ansvarlig for det som blir sagt, i deres program.

    NRK er ansvarlig redaktør.

    Så jeg må klage på NRK og ikke på Seltzer eller Skavlan.

    Det virker som at NRK prøvde å få meg til å virke skummel, siden man kan bli hypnotisert, av bloggen min.

    Dette er som sensur av min blogg, mener jeg.

    NRK/Staten vil ikke at Ola Nordmann skal lese johncons-blogg, og angriper meg og min integritet.

    Dere sier jeg selger godteri på min blogg, noe som er en løgn.

    Trekk tilbake dette, om at jeg selger godteri på min blogg og at man kan bli hypnotisert av å lese den.

    PFU dere har jeg egentlig null tillit til.

    Dere har tullet med meg før.

    Så jeg er irritert når jeg skriver det her.

    For det er som at Norge en dag later som om de er en flokk med skrudde, inavla kjærringer.

    Mens neste dag så er de Turbojugend.

    Den kjøper ikke jeg altså.

    Her er det sleipheten som råder, i Norge.

    Dere får vise at dere har baller, både NRK og PFU og gjøre jobben deres, og slutte å være som en gjeng med firfisler.

    Som tuller med alt mulig.

    Jeg er den som roper ulv.

    Jeg har hørt jeg er overhørt av 'mafian', i Oslo, i 2003.

    Dere kan ikke kreve av meg at jeg også skal være en som roer ned folka i Norge, og duller med dere, og sier at nei, det var egentlig bare en søt liten puddel-hvalp.

    Nå er jeg lei av å bli kødda med i Norge.

    Det er jo som at det bare sitter gnomer rundt omkring i Norge.

    Ingen gjør jobben sin.

    Har dere flytta til hytta?

    Nei det her er for dumt altså.

    Jeg får håpe at Island tar over Norge, eller noe.

    For jeg vet ikke hvem som har kontrollen i Norge nå, men det er ikke nordmennene tror jeg.

    Jeg håper ikke nordmenn er så sleipe, som det inntrykket jeg har nå, etter å ha prøvd å få mine rettigheter, siden 2005.

    Lykke til med å behandle min klage på saklig måte, uten å gnome det til, eller pisse i motvind.

    Erik Ribsskog



  • Jeg sendte enda en ny e-post angående forfatterstipend





    Gmail – Oppdatering/Fwd: Ekstraordinært stipend/Fwd: Vedtak i NFFs ankenemnd 16.3.12



    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering/Fwd: Ekstraordinært stipend/Fwd: Vedtak i NFFs ankenemnd 16.3.12



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Wed, Apr 11, 2012 at 10:15 AM

    To:
    hilde.fossanger@nffo.no

    Hei,

    og etter at jeg søkte første gang, så har jeg også blitt kalt 'Norges beste forfatter', av musiker Thomas Seltzer, fra det kjente bandet Turboneger.
    I TV-programmet tweet4tweet, på NRK.

    (Ledet av Jenny Skavlan, blant annet).
    Så hvis dette står på at dere trenger en sånn attest, om at språket er bra, så kan kanskje det TV-programmet være som en sånn attest da, (tenkte jeg).

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/4/11
    Subject: Re: Ekstraordinært stipend/Fwd: Vedtak i NFFs ankenemnd 16.3.12
    To: Hilde Fossanger <hilde.fossanger@nffo.no>

    Hei,

    altså, nå var det ikke sånn at jeg leste reglene deres, og så sendte en søknad til dere.
    Men jeg leste om dere på Dagbladet.no.
    Så jeg har kanskje kommet litt feil inn i dette.

    Klagenemdas avslag var ikke klart begrunnet, sånn som jeg kunne se det.
    Det var bare veldig generelt oppsumert, uten noen begrunnelse.
    Ettersom jeg skjønner det, så står dette på om johncons-blogg, (http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/), har en redaktør, og det har den, nemlig meg selv.

    Og det står også på om jeg som redaktør av johncons-blogg, har en slags kvalitetskontroll, for det jeg publiserer, på johncons-blogg.
    Og det har jeg, hvis ikke så hadde jeg vel ikke fått over 700 'liker' på Facebook, og over to millioner sidevisninger, (på StatCounter), på den bloggen.

    Sender ved dokumentasjon på johncons-blogg sin populæritet, og på at jeg er ansvarlig redaktør for den bloggen.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/4/11 Hilde Fossanger <hilde.fossanger@nffo.no>

    Hei igjen, Erik Ribsskog

    Ankenemnda har fattet sitt vedtak. De mener at Min Bok ikke innfrir kravene i retningslinjenes punkt 3 og 4. Dersom du mener Min bok 2 kan innfri kravene i retningslinjenes punkt 3 og 4, kan du legge også denne fram for ankenemnda. Du må i så fall begrunne skriftlig på hvilke måter boka innfrir kravene.

    Vennlig hilsen

    Hilde Fjærtoft Fossanger

    konsulent

    Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening

    Tlf.: 22 12 11 44

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. april 2012 13:11
    Til: Hilde Fossanger
    Emne: Re: Ekstraordinært stipend/Fwd: Vedtak i NFFs ankenemnd 16.3.12

    Hei,

    kanskje Min Bok 2 kvalifiserer?

    Du sier at ankenemda vedtok ditt og datt på møtet, men jeg har jo sendt til dere både før og etter dette om at jeg foretok en selvstendig prosess i forbindelse med det redaksjonelle.

    Dette blir som sovjetstat for meg, må jeg innrømme.

    Erik Ribsskog

    2012/4/10 Hilde Fossanger <hilde.fossanger@nffo.no>

    Hei,

    Dessverre kvalifiserer du ikke til det treårige arbeidsstipendet, da kravet for å kunne søke er å ha skrevet 100 sider som kan godkjennes etter Retningslinjer for vurdering av faglitterære forfatteres/oversetters utgivelser. Ankenemnda vedtok på møtet 16.3.12 at Min Bok ikke kan godkjennes etter retningslinjene.

    Dersom du er under 40 år kan du søke debutantstipend. Du kan lese om debutantstipendet her: http://www.nffo.no/Stipend-til-Faglitterar/default.aspx

    Vennlig hilsen

    Hilde Fjærtoft Fossanger

    konsulent

    Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening

    Tlf.: 22 12 11 44

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. april 2012 22:56
    Til: Hilde Fossanger
    Kopi: post
    Emne: Ekstraordinært stipend/Fwd: Vedtak i NFFs ankenemnd 16.3.12

    Hei,

    jeg så på nettsidene deres nå, at dere også har noen andre stipend.

    Som dere kaller ekstraordinære stipend.

    Jeg tenkte jeg kunne søke på treårig arbeidsstipend til faglitterære frilansforfattere, for Min Bok memoar-serien.

    Før jeg søker så hadde det vært greit om dere forklarer grunnen til at jeg ikke fikk ordinært forfatterstipend.

    Jeg er litt frustrert, for jeg synes ikke at dere har forklart dette så bra.

    Sender derfor kopi til post@nffo.no, så kanskje de kan se på det og, eventuelt.

    Sender med kopi av e-bok-versjonen av Min Bok, sånn at dere ser at dette er prosjekt som er i full gang allerede.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Har dere all infomasjonen dere trenger, eller må jeg skrive en ny søknad?

    (Har litt mye å drive med for tiden så dess mindre dobbeltarbeid dess bedre, liksom).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/3/21
    Subject: Re: Vedtak i NFFs ankenemnd 16.3.12
    To: Hilde Fossanger <hilde.fossanger@nffo.no>
    Cc: post@forfatterforeningen.no

    Hei,

    jeg forstår ikke referatet deres.

    Hva er galt med johncons-blogg liksom?

    Det er en blogg med over to millioner sidevisninger.

    Og med over 700 'liker' på Facebook.

    Så dette er en populær blogg.

    Sist jeg bodde i Norge, våren og sommeren 2005, så ble romanen 'Kongepudler' utgitt som bilag i Dagbladet.

    Dagbladet har drøye 20.000 liker på Facebook, og jeg har snaue 1000 da, (på johncons-blogg).

    Så det er ikke _så_ stor forskjell.

    Dagbladet har en redaktør, som var ansvarlig.

    Og jeg var ansvarlig redaktør, som blogg-redaktør, på johncons-blogg.

    Hva er forskjellen her?

    Ville han som skrev Kongepudler fått forfatterstipend?

    Jeg synes ikke dere forklarer noe om hvorfor dette er brudd på punkt 4 og 5, i deres regler.

    Dere bare sier at det ikke er i henhold til de reglene.

    Men hvordan har dere tolket de reglene da.

    Hva er galt med johncons-blogg liksom.

    Dere 'pisser' jo da på de flere tusen faste leserne av johncons-blogg, (antall lesere ligger på over tusen unike brukere hver dag, og flere hundre av de er faste, så i løpet av en uke, så er det nok over tusen faste lesere innom bloggen, vil jeg si).

    Her forstår jeg ikke hvordan dere vurderer dette.

    Dere er i forlagsbransjen, men dere mangler visst evne til å uttrykke dere skriftlig, på en forståelig måte.

    Du skriver at dette er noe med 'det faglitterære fond'.

    Men memoarer de skal kanskje søke fra et annet fond de da?

    Jeg er ikke sikker på om memoarer skal kalles faglitteratur akkurat?

    Kan dere vennligst greie ut om ståa?

    Så hadde dere vært veldig greie.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/3/21 Hilde Fossanger <hilde.fossanger@nffo.no>

    Kjære Erik Ribsskog,

    Vedlagt brev fra NFFs ankenemnd med vedtaket de gjorde 16.3.12, samt utdrag fra den delen av referatet som angår din sak.

    Vennlig hilsen

    Hilde Fjærtoft Fossanger

    konsulent

    Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening

    Tlf.: 22 12 11 44



    3 attachments

    antall liker på facebook for johncons-blogg.PNG
    391K
    antall sidevisninger johncons blogg over to millioner.PNG
    47K
    erik ribsskog er ansvarlig redaktør for johncons-blogg.JPG
    108K


  • Jeg sendte en ny e-post til NRK





    Gmail – Oppdatering klage tweet4tweet



    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering klage tweet4tweet



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Apr 10, 2012 at 10:29 PM

    To:
    info@nrk.no

    Cc:
    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    nå kom jeg over en blogg, som skrev om det, at jeg hadde vært på Tweet4Tweet.

    Jeg vet ikke hvem som har bloggen, men det blir oppsummert som at Jenny Skavlan blir overrasket over at jeg både selger godteri og forteller min historie.

    Og så sier Jenny Skavlan at 'det lukter litt psykose', av dette.
    (Jeg sender med skjermbilde fra denne bloggen).
    Men Jenny Skavlan driver jo med flere ting selv, som å spille i filmer som Fatso, være med i Grandiosa-reklamer, være på TV som programleder og å lage moteklær, mener jeg å ha sett, i nettaviser, osv.

    Hvis det lukter psykose, fordi jeg driver med to ting, så må jo Jenny Skavlan være tvangsinnlagt da, siden hun driver med fire ting.
    Er dette vitenskapelig bevist, at man er psykotisk, hvis man driver med to ting?

    Er dette noe som NRK har fått lære av Snåsamannen?
    Benekter også NRK Darwins utviklingslære nå?
    Jeg har Johanitter-ordenen, i slekta, og Jenny er en versjon av navnet Johannes.

    Er det NRK som lar Johanitterordenen få bruke norske folks skattepenger til å forfølge de som de har i slekta, som de ikke klarer å kue?
    Dette hører isåfall hjemme i programmet Tro og Liv og ikke i et internett-program.

    Eller vel egentlig i Dagsrevyen.
    Dette er den jødisk/kristne/danske verdenskonspirasjonen som NRK spiller på lag med.
    Shalom!

    Erik Ribsskog



    lukter psykose.JPG
    120K


    PS.

    Her er mer om dette:

    lukter psykose