johncons

Stikkord: Pia Charlotte Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 1:00 PM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>



    Sorry jeg sendte det feil.

    Får så mye mail-bombing her.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19
    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: post.nord-trondelag@politiet.no

    Hei Pia,

    Sothebys gir gratis verdi-bedømmelse av antikviteter, etter fotografier:

    Det er vel dumt å selge sånne gamle ting.
    Men kanskje vi kan selge noe av det?
    Hun i gullrammen er jo etter Odin og Plantagenet og de gamle danske konger.

    Så det bildet kunne jeg godt tenke meg å hatt, som bor i England, hvor jo Plantagenet var konger.
    Men men.
    Men kan dere ikke gjøre det ordentlig da?
    Jeg leste om barokken på Wikipedia, og det er jo 1600-1700-tallet:

    Så de møblene må vel være verdt en formue.
    Mange av maleriene ser fine ut for meg og, et av Høyriis vel, og den hesten, og de med blomster på svart bakgrunn, fra Højriis, og det hjørneskapet.

    Dette er nok verdt en formue.

    Slutt å være som djeveldyrkere/illuminister nå da.
    Jeg har lest at Maren Gjedde, bestemor Ingeborgs oldemor, var etter Charlotte von Geldern, etter Simon von Geldern?, jødisk-aktig mystiker?

    Det er vel ikke noe heksekunst dette Pia?
    Dere får gjøre det ordentlig med arven nå.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/1/19
    Subject: Re: Mer om Meme

    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei Pia,

    Martin har jo uføre-trygdet, grunnet psykiske problemer, har du sagt til meg.
    Også tar du han med på sånne ting.
    Og han er ikke normal i huet, hvis han tror han har rett på arv etter mora vår.

    Tror Martin at han er Karens sønn?

    Det er jo helt på trynet.

    Jeg har lurt på hvordan sinnsykdom mamma hadde, og har prøvd å få sykehuset i Tønsberg, til å sende journal, men de sier jeg må bevise hvem som var hennes nærmeste, av oss søskene.

    Noe rart synes jeg.
    Jeg synes også at mora vår så veldig fæl ut da hun døde.
    Hvordan hadde bestemor Ingeborg fått ødelagt det runde bordet, (i barokk), som du ba meg sette på igjen, til tante Ellens 50 årsdag, i Nevlunghavn, som var i 2001?

    Jeg er ikke sikker på om jeg vil la arveoppgjøret etter bestemor Ingeborg, gå gjennom deg.

    Du er som en kriminell, synes jeg.

    Hvor holder tante Ellen til nå?

    Pia, du sa du ville ordne med gjelden min, i påsken 2005.
    Jeg flyktet til England, på 35 års dagen min, 25. juli 2005.
    Hvorfor brukte du så lang tid på å sende brev om fullmakt?

    Det virker veldig rart for meg.

    Jeg må si at det virker sannsynlig for meg, at du lyver, og dikter opp røverhistorier.
    Er det han i Fremskrittspartiet med lapp foran øyet, som får deg til å gjøre alt dette fæle.

    Jeg skrev e-post til han, og han sa at du ikke har jobbet i Tussebo Barnehage, på Slemdal, hvor jeg og Axel var med og besøkte deg en gang.

    I 1991 var det kanskje.

    Da du bodde i barnehagen vel.

    Mellom at du bodde i Røyken-bofelleskap i Dops gate og Christies gate.
    Jeg var på 22 årsdag hos Magne Winnem, i januar 1992.
    Og vi dro på byen.
    En leder i Unge Høyre og en regionssjef, eller noe, i Rimi, samt Tim Jonassen og Andre Willassen, fra russe-klassen min på Gjerde, samt Winnems kone nå, Elin Winnem, var med.

    I Karl Johan, så møtte vi deg, da du tvang han Glenn fra Røyken, (en med lyst hår, fra Dops-gate kollektivet deres vel), til å tigge penger, i en beholder av noe slag, i Karl Johan.
    Hva var dette om?

    Du gjorde at jeg mistet ansikt i Oslo, vil jeg si.
    Høyre-lederen og den høre butikk-lederen og Drammensfolka, bare stakk.
    Hva drev du med da Pia?
    Det var kanskje før du bodde i Dops gate at du bodde i den barnehagen igjen?

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Mamma døde av kreft, hun var dødssyk og

    kunne ikke gå det var derfor hun satt i rullestol. Det var veldig trist alt

    sammen og en forferdelig tid, og det er tungt å tenke tilbake på det. Jeg

    husker ikke hvem som spurte om å hjelpe, men det var i hvert fall bra at Martin

    hjalp. Jeg hadde ingen erfaring med hvordan man ordner opp i dødsbo jeg

    heller. Det var vel ingen ordentlig fordeling den gangen, det innrømmer jeg,

    men det var mer sånn at jeg spurte om det var noe noen ville ha. Du sa du ville

    ha bøkene og det var bra, jeg vet ikke om Martin ble sur for det, det har jeg

    aldri hørt noe om. Axel ville ikke ha noe, jeg hadde ikke plass til noe særlig,

    men fikk en stol og ett bord. Smykkene var det ikke noe særlig igjen av, hun

    hadde vel solgt de. Sorry for at jeg sa noe om det med faren til Axel da, mente

    ikke å gjøre deg sint.

    Jeg sendte deg brev om fullmakt, men det

    er mulig at du hadde dratt før du fikk det.

    Grunnen til at jeg ikke svarer på alt er

    at du legger det på bloggen.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2011 10:24

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.

    Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.

    Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.

    Dette var dårlig planlagt, synes jeg.

    Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe

    etter mora vår.

    Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha

    valgt etter tur, hva vi ville ha.

    Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.

    Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle

    bøkene, etter mora vår.

    Så derfor var det dumt å ta med Martin.

    Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.

    Eller vi kunne ha leid en varebil.

    Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.

    Hadde du prata med han?

    Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var

    arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke

    kom fra.

    Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.

    En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen

    etter hun døde.

    Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen

    trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som

    jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok

    selvmord, i min journal.

    Hvorfor satt hun i rullestol?

    Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.

    Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.

    Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen

    Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.

    Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige

    famillien, til bestemor Ingeborg.

    De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.

    Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover

    osv.

    Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter

    Arne Thomassen.

    Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.

    Men men.

    Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens

    familie.

    Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.

    Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.

    Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og

    'Haldis-familien'.

    Jeg synes det er komplisert.

    Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.

    Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er

    nesten det samme som mitt navn.

    Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg

    innrømme).

    Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og,

    sånn som vi mer eller mindre får til nå.

    Men men.

    Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.

    Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.

    (At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).

    Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.

    Eller var det du som spurte Martin om hjelp?

    Hvis det er lov å spørre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Jeg mente barnefarens familie.

    Jeg kontaktet de inkassofirmaene og

    skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde

    fullmakt til å gjøre noe med det.

    Jeg sendte deg en fullmakt til signering, men

    du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England igjen,

    så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg kunne.

    Når mamma døde så var det ingen andre som

    viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen

    for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene,

    han hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut

    leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg

    er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig

    midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var

    ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 17:41

    Til: Pia Ribsskog

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle

    ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til

    det.

    Men men.

    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg

    av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans

    kone, har vært i Johanitterordenen.

    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og

    be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,

    hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron

    Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.

    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

    Nesen som sigøynere, noen av dere.

    Sender ikke regnskap på arv osv.

    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

    Men men.

    Du får ha mange takk for svar, uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men det

    er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til deg?

    De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele

    Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark

    eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du

    velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene

    som adelen hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.

    Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med

    han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut

    av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt

    du tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende

    tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.






  • Jeg fant ut at jeg var etter Odin, enda en gang, samt Frigg og Balder, siden Løvenbalk, (som min mormor, Ingeborg, var etter), var etter Plantagenet

    odin frigg balder

    løvenbalk er etter plantagenet

    http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=tondhwr&lang=en&m=D&p=woden&n=van+asgard&v=62&x=21&y=9&t=L&alwsurn=yes&sosab=10&color=

    PS.

    Jeg lurer på om det søstera mi, Pia Ribsskog, sa en gang.

    Den gangen jeg sparka en fotball i veggen, en søndag morgen, etter at søstera mi hadde tatt med tre negre hjem, fra byen i Oslo, en natt til søndag, etter at jeg hadde hjulpet henne med å få et rom, i et Ungbo-bofelleskap, hvor jeg selv bodde først, i Skansen Terrasse 23, på Ellingsrudåsen.

    (Siden noen hadde rappa appelsinjuice, fra meg, i kjøleskapet).

    Da sa Pia, et par dager seinere vel, at ‘vi har jo ikke noe saks’.

    Og nå lurer jeg på om det er noe med Sachsen, som i Frithogar van Sachsen, som er etter Balder, står det i det første bildet ovenfor.

    Så jeg er kanskje etter Balder og Odin og Frigg jeg da.

    Så er søstera mi Pia Charlotte Ribsskog, etter Karl den Store aka. Charlesmagne?

    Også er kanskje halvbroren min Axel Nicolay, etter Odin og Rind, (det stod jo noen steder at Rind var en russisk eller ukrainsk prinsesse, og Axel Nicolay, er jo et ganske russisk-klingende navn, vil jeg si.

    Men men).

    Er det sånn dette henger sammen?

    Hvem vet.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    https://johncons-blogg.net/2009/09/jeg-fikk-en-e-post-fra-det-norske.html

  • Jeg fikk en ny e-post fra MyHeritage, (selv om det var på et litt rart språk)







    Gmail – Ribsskog Web Site – 뉴스레터, 2010 12월 13







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ribsskog Web Site – 뉴스레터, 2010 12월 13





    MyHeritage Newsletter

    <newsletter2@myheritage.com>





    Mon, Dec 13, 2010 at 10:24 AM





    Reply-To:

    noreply@myheritage.com


    To:

    eribsskog@gmail.com




    이 전자 메일에서 이미지가 보이지 않으면, 여기를 누르십시오.

    Erik님,

    'Ribsskog Web Site'의 최신 업데이트입니다

    새 소식

    12월 09, 2010


    Erik Ribsskog extended the site for one more year

    12월 05, 2010


    Erik Ribsskog 님이 가계도에서 Live Bruserud, Zachariassen, Øystein Andersen, Reidun Zachariassen 명의 상세 정보를 업데이트했습니다: 2

    Erik Ribsskog 님이 Live Bruserud, Bruserud, Zachariassen, Øystein Andersen 을(를) 가계도에 추가했습니다: 4
    곧 다가올 행사

    2010 12월 25
    Pia Charlotte Ribsskog의 39번째 생일
    Sister

    Send Pia Charlotte a greeting

    다음에 할 수 있는 작업

    사이트를 방문하여 가계도를 업데이트하거나 새 사진을 게시해 보는 것은 어떠세요?
    다음에 참가하여 사이트를 항상 활기차게 유지하세요!

    사이트에 더 많은 가족 초대

    지금 내 가족 사이트 방문하기

    내 가계도를 보고 가계도에 자세한 정보 추가하기

    새 사진 몇 장 게시

    좋은 하루 되세요!
    MyHeritage.com

    이 전자 우편은 사용자가 MyHeritage.com에서 가족 사이트를 쉽게 이용할 수 있게 하기 위해 전송되었습니다. 더 이상 이러한 전자 우편의 수신을 원치 않으시면, 여기를 누르십시오.
    MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England; http://www.myheritage.co.kr






  • Jeg synes ikke at MyHeritage er så bra. Plutselig sender de meg e-poster på koreansk, er det vel. Hm







    Gmail – Ribsskog Web Site – 뉴스레터, 2010 12월 5







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ribsskog Web Site – 뉴스레터, 2010 12월 5





    MyHeritage Newsletter

    <newsletter2@myheritage.com>





    Sun, Dec 5, 2010 at 9:56 AM





    Reply-To:

    noreply@myheritage.com


    To:

    eribsskog@gmail.com




    이 전자 메일에서 이미지가 보이지 않으면, 여기를 누르십시오.

    Erik님,

    'Ribsskog Web Site'의 최신 업데이트입니다

    새 소식

    11월 29, 2010


    Erik Ribsskog 님이 가계도에서 Karen Pedersdatter Fladeby, Freyr Arnt Olsen Dørumsgaard 의 상세 정보를 업데이트했습니다: Ribsskog Family Tree

    11월 27, 2010


    Erik Ribsskog 님이 가계도에서 Frigg 의 상세 정보를 업데이트했습니다: Ribsskog Family Tree
    곧 다가올 행사

    2010 12월 25
    Pia Charlotte Ribsskog의 39번째 생일
    Sister

    Send Pia Charlotte a greeting

    다음에 할 수 있는 작업

    사이트를 방문하여 가계도를 업데이트하거나 새 사진을 게시해 보는 것은 어떠세요?
    다음에 참가하여 사이트를 항상 활기차게 유지하세요!

    사이트에 더 많은 가족 초대

    지금 내 가족 사이트 방문하기

    내 가계도를 보고 가계도에 자세한 정보 추가하기

    새 사진 몇 장 게시

    좋은 하루 되세요!
    MyHeritage.com

    이 전자 우편은 사용자가 MyHeritage.com에서 가족 사이트를 쉽게 이용할 수 있게 하기 위해 전송되었습니다. 더 이상 이러한 전자 우편의 수신을 원치 않으시면, 여기를 누르십시오.
    MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England; http://www.myheritage.co.kr






  • Nå la jeg inn profeten Muhammed, på MyHeritage. Han er visst noe sånt som min 42 x tippoldefar. Noe sånt



    Direkte ane (45 generasjoner)

    Deg Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (nata Heegaard) Karen Margrethe Heegaard (nata Nyholm) Mary Eva Carla Nyholm (nata Fog)

    din mor

    hennes mor

    hennes mor

    hennes mor


    Ludolph Erasmi Fog
    Henrik Georg Fog Rasmus Jørgensen Fog Jørgen Rasmussen Fog Rasmus Jørgensen Fog

    hennes far

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far


    Magdalene Davidsdatter Fog (nata Foss)
    David Lauritsen Foss Laurits Foss Maren Foss (nata Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk) Peder Thøgersen Løvenbalk

    hans mor

    hennes far

    hans far

    hans mor

    hennes far


    Thøger Jensen Løvenbalk
    Jens Lauridsen Løvenbalk Laurits Mogensen Løvenbalk Mogens Jensen Løvenbalk Jens Nielsen Løvenbalk

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far


    Niels Eriksen Løvenbalk
    Erik Christoffersen Løvenbalk Christoffer II Klipping, Konge af Danmark Erik V Glipping, Konge af Danmark Christoffer I Konge af Danmark

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far


    Bergerd Dronning av Danmark (nata Princess of Portugal)
    Sancho I Henrigues Konge av Portugal Alphonso I Henriques Konge av Portugal Therese Jimeno Prinsesse av Castille og Leon Zeida (Isabella) Prinsesse av Denia

    hans mor

    hennes far

    hans far

    hans mor

    hennes mor


    Abul-Kasim Muhammed III Konge av Sevilla
    Abu Amr Abbad ben Muhammed II Konge av Sevilla Kadi Abul-Kasim Muhammed I Konge av Sevilla Ismail av Sevilla Qarais av Islam

    hennes far

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far


    Abbad av Islam
    Amr av Islam Aslan av Islam Amr av Islam Itaf av Islam

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far

    hans far


    Na'im al Lakhmi av Islam
    Zohra av Islam Husain av Islam al-Hasan av Islam Fatimah av Islam

    hans far

    hans mor

    hennes far

    hans far

    hans mor


    Profeten Muhammed av Islam

    hennes far


    Viste denne profilen

    Profeten Muhammed av Islam


    Tilbake til slektstreet


    Født:
    25. mar 570
    Død:
    8. juni 632 Medina


    Bilder


    Nærmeste familie

    Kadijah av Islam

    Hans kone

    Fatimah av Islam

    Hans datter






    http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog

    PS.

    Personene fra dronning Bergerd av Danmark, (prinsesse av Portugal), og fram til profeten Muhammed, fant jeg på dette nettstedet:

    http://www.american-pictures.com/genealogy/descent/Muhammad.htm

    PS 2.

    Personene fra min tippoldemor Mary Eva Carla Fog, til dronning Bergerd av Danmark, fant jeg på et tre, som het(er) ‘OneTree Genealogy’, laget av en danske vel, ved navn Sadolin, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

    PS 3.

    Hvordan kan de danske konger Christoffer I og Erik Glipping osv., være etter profeten Muhammed, lurer sikkert folk.

    Jo, da muslimene mistet kontrollen over Sør-Spania, så flyktet den muslimske prinsessen Zaida nordover, til Nord-Spania, og ble dronning der.

    Og så har det etterhvert beveget seg dronninger fra den slekten nordover da, da prinsesse Bergerd av Portugal, ble Dronning av Danmark, noen hundre år senere vel.

    Så sånn var det.

    Men alle er visst forresten ikke enige om at Zaida var etter profeten Muhammed forresten.

    De kristen dokumentene, viste visst at hun var etter profeten Muhammed, mens de islamske viste visst at hun ikke var det.

    Så her er det visst delte meninger ute å går.

    Men nå har jeg allerede klaget til Jyllands-Posten, over at de har vært slemme mot min forfar profeten Muhammed, så da får jeg vel følge de kristne kildene da, og si at han er min forfar.

    Vi får se.

    Her ihvertfall uansett mer om dette:

    flykningprinsesse

    http://en.wikipedia.org/wiki/Zaida_of_Seville

    PS 4.

    Johanitterordenen, de er jo sprunget ut av Malteserordenen, som kriget skikkelig mot muslimene, i Middelhavet osv.

    Så de er kanskje ikke så begeistret for hun muslimske prinsessen Zaida da.

    Og det er kanskje derfor de tuller med for eksempel meg, tenker jeg nå.

    Siden Johanitterordenen, er kristne, og sikkert regner Zaida for å være etter profeten Muhammed.

    Mens muslimene kanskje ikke regner henne for å være etter profeten Muhammed da.

    Så de som er etter hun prinsesse Zaida, de blir kanskje hatet av både kristne, (ihvertfall korsfarere som Johanitterordenen), og muslimer?

    Hva vet jeg.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Min søster Pia Charlotte Ribsskog, har forresten krøllete hår.

    Og det kan vel kanskje være fra hun Zaida da.

    Siden hun vel var fra Marokko, og var maurer da.

    (Og de har vel krøllete hår, tror jeg).

    Hm.

    Eller kanskje de ikke har det?

    Vi får se hva som skjer ihvertfall.

    Vi får se.

  • Jeg får oppfordre folk til å stemme på Fram da. Siden jeg har spilt en kamp for tredjelaget, til Fram, aldersbestemte lag, mot Nanset, i 1978/79

    oppfordre om fram

    http://www.dagbladet.no/2010/11/12/sport/klubben_i_mitt_hjerte/avstemning/14261030/

    PS.

    Men det ble med den ene kampen min for Fram, som var i Farrishallen vel.

    De Nanset-spillerne, de var eldre enn oss, sånn som jeg husker det.

    Så da jeg kom inn, og fikk spille litt høyreving, på slutten av kampen.

    Så var det ikke så mye jeg fikk gjort, for jeg hadde en forsvarer, som var 2-3 år eldre enn meg, og svær, (syntes jeg da), nesten helt innpå meg.

    Så jeg fikk fyrt av et skudd, i reklameskiltene, sånn ca. 15-20 meter til høyre for mål kanskje.

    Det var vel vår største sjangse, tror jeg.

    Det smalt ihvertfall litt i reklameskiltene.

    Det var noen gutter i klassen, som jeg overhørte prata om å spille fotballkamp.

    Det var da jeg gikk i 2. klasse, på Torstrand skole.

    Og jeg fikk lov å bli med på den ene kampen da, (og muligens på en trening og?).

    Hm.

    Men jeg hørte ikke noe mer, etter den første kampen.

    Men men.

    Men en kamp er mer enn ikke noe, ihvertfall.

    Så sånn er det.

    Jeg tror de forrandra reglene, noen år etter, sånn at man ikke møtte lag, hvor spillerne var 2-3-4 år eldre lengre.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Jeg sykla også mye rundt i Larvik, (sammen med kamerater ofte).

    Og på en cup-kamp, så fikk vi komme inn på Fram stadion.

    (Det var gratis i 2. omgang, tror jeg.

    Hvis ikke det var på Larvik Turn-kampene).

    Og da stod jeg bak målet, til motstander-keeperen, husker jeg.

    Og vi spurte hvilket lag de var osv.

    Og sa at Fram kom til å vinne, osv.

    Så han keeperen, ble kanskje litt ‘psyka ut’, av oss gutta på Apache-sykler osv.

    Hva vet jeg.

    Mora mi tok også med meg på fotball-kamp, en gang mens vi fortsatt bodde på Halsen vel.

    Og det var Fram mot Odd.

    Og Odd vant 3-1, tror jeg.

    Det kan kanskje ha vært i sesongen 1975/76, eller noe.

    Søstera mi, Pia Ribsskog, var også med på den kampen.

    Som kanskje var cup-kamp(?)

    Det mest populære heia-ropet, fra tribunen, (sånn som jeg husker det), det var ihvertfall ‘corner er mål’.

    Den var populær da.

    Så det husker jeg enda.

    Så det var litt artig å gå på fotballkamp, men det var vel mora mi som egentlig ville det.

    Det var ikke sånn at det var noe jeg hadde mast meg til.

    Sånn som for eksempel at noen unger, maser seg til å få en hund.

    Så det var mer mora mi som dro med meg og søstera mi på fotballkamp, enn at det var jeg som dro med mora mi og søstera mi.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Pia sender meg penger. Men hun har jeg kutta ut, så det her ser jeg på som trakassering







    Gmail – Don't forget to claim your money from Pia Charlotte Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Don’t forget to claim your money from Pia Charlotte Ribsskog





    service@paypal.co.uk

    <service@paypal.co.uk>





    Thu, Sep 16, 2010 at 4:00 AM





    To:

    "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>



    Secure payments by Secure payments by PayPal

    Claim your funds

    You received 300.00 NOK from pia@nfunorge.org on 13 Sep 2010. If you do not claim your funds by 13 Oct 2010, this transaction will be cancelled and the money will be returned to pia@nfunorge.org's account.

    Log in to your PayPal account to view the details of this transaction.

    You are being asked to manually claim this money because:

    Your payment receiving preferences are set to manually accept or refuse this type of payment.

    If you have questions about this transaction, log in to your PayPal account and click on History found towards the top of the page. Click on the details of the transaction in question for more information, or to accept or refuse this payment.

    Yours sincerely,

    PayPal

    Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.

    To receive email notifications in plain text instead of HTML, update your preferences.


    Copyright © 1999-2010 PayPal. All rights reserved.

    PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
    Société en Commandite par Actions
    Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
    RCS Luxembourg B 118 349

    PayPal Email ID PP288






  • Mind-games i Nevlunghavn

    Det jeg tenker på nå.

    Det er på 70-tallet, da jeg var sånn 6-7 år kanskje.

    Og søstra mi og mora mi og mormora mi og morfaren min.

    Dvs. Pia Ribsskog, Karen Ribsskog, Ingeborg Ribsskog og Johannes Ribsskog.

    De spilte noe sånn ‘mind-games’ med meg, i Nevlunghavn.

    Søstra mi fikk meg til å gni et sånt strå mot leppene, som gjorde vondt.

    Når jeg var litt nedfor, pga. press fra noen av de voksne da.

    Så var det noe sånn, at mormora mi, skulle se om jeg sladra, tror jeg.

    Alle de tre voksne, skulle se om jeg sladra.

    Jeg visste det, at hvis jeg sladra, så var det feil og.

    Og det var noe utdeling av godteri osv.

    De var veldig strenge mot meg da.

    Og min morfar rista på huet og de liksom granska meg da.

    (Mens de tre voksne satt ved spisebordet utendørs, og mens søstra mi stod på den andre sida av huset, mot vegen ned til havna da).

    Så når jeg tenker på det nå.

    Så det var det som at alle de fire, gikk sammen, bak ryggen på meg, om noe plott.

    Så det er ganske ekkelt å tenke på.

    Og det her har jeg også skrevet om på bloggen tidligere.

    Hva var det her?

    Var det noe Johannes-kult eller Ishtar-kult?

    Er de tingene noe av det samme?

    Hvem vet.

    Vi får se om det kanskje er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og etter at jeg ikke sladra.

    Så sendte de meg langt vekk.

    Opp i den øverste delen av hagen.

    (Vekk fra alle de andre fire).

    Mens de da sikkert prata om hva de skulle gjøre med meg da.

    Siden de kanskje ikke turte å innvie meg i deres kult sine hemmeligheter?

    Så måtte jeg bare stå der oppe øverst i hagen da, for meg selv.

    Mens jeg så ned på de voksne, som satt i sofagruppen.

    Mens jeg ikke kunne høre hva de sa.

    Men det var egentlig helt greit.

    Å slippe å være i nærheten av de folka.

    For de var ganske slemme og slitsomme, må man vel si.

    Så jeg måtte liksom stålsette meg, hver gang jeg var på besøk hos min mors foreldre, i Nevlunghavn.

    Og det var også sånn med min mor.

    Selv om kanskje min mormor var verst og slemmest.

    Det er nok ikke umulig.

    Så her var det nok noe Ishtar-kult, eller noe, ute å gikk, det er nok ikke umulig.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • I England, så pleier de å ha tilbud på øl, når det er ferier, (som May Day), så nå fikk jeg kjøpt en kasse Fosters øl, for £10, dvs. ca. 90 kroner

    Photo 9262

    Photo 9263

    Photo 9264 1

    Photo 9265

    Photo 9266

    Photo 9267

    Photo 9268

    Photo 9269

    Photo 9270

    Photo 9271

    Photo 9272

    Photo 9273

    Photo 9274

    Photo 9275

    Photo 9276

    Photo 9277

    Photo 9278

    Photo 9279

    Photo 9280

    Photo 9281

    Photo 9283

    Photo 9284

    Photo 9285

    Photo 9286

    Photo 9287

    Photo 9288

    Photo 9289

    Photo 9290

    Photo 9291

    Photo 9292

    Photo 9293
    PS.

    Det er jo greit å drikke en øl til maten, en gang i mellom, selv om man er arbeidsledig.

    Man behøver jo ikke å drikke hele kassa på en gang.

    Selv om jeg husker at min onkel Runar, (tannlege i Ås), i Son, sa at han drakk to kasser øl i uka, da han bodde i Vestby.

    Og min far drikker jo mange øl hver kveld, (han begynte ofte å drikke i bilen, på vei hjem, da han jobba i vannsengbutikken til han og Haldis, i Drammen, mens de bodde på Bergeråsen, på slutten av 80-tallet), så faren min tror jeg nok må nok sies å være alkoholiker, dessverre.

    (Selv om han bodde nede hos Haldis, og jeg nesten ikke har sett han siden 80-tallet).

    Men men.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Søstra mi og Siv, fra Røyken, (som jeg skrev om i klagen til Lindorff, tidligere i dag), vi pleide også å kjøpe kasser med øl, da de besøkte meg, i Sunderland, jula 2004.

    Det var vel den eneste gangen jeg kjøpte kasser med øl, i Sunderland, det var når de var på besøk, for de er som noen tørste ølhunder nesten, begge to.

    Så de drakk nok minst like mye som meg, hvis jeg husker riktig.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    PS 3.

    Nå syntes jeg også at håret mitt så ganske blondt ut, på bildene idag.

    Og det tror jeg var fordi jeg tok en spansk en.

    Jeg hadde ikke noen reine sokker idag, så da gadd jeg ikke å dusje.

    For det er ikke så digg å dusje og så ta på seg brukte sokker.

    Nei, da vasker jeg heller klær seinere idag, og tørker de foran en ovn, eller noe, og dusjer når de er tørre.

    Men men.

    Så jeg bare skyldte håret mitt, i varmt vann, i vasken på badet.

    Uten å bruke shampo.

    Og så tørka jeg håret med et håndkle.

    Og da så det blondt ut.

    Når jeg ikke brukte shampo.

    Jeg har hørt at det er noe som heter skitten-blondt, eller ‘dirty blond’.

    Så jeg lurer på om jeg har skitten blondt hår, for nå brukte jeg ikke shampo, når jeg vaska håret, og da forsvant vel ikke alt fettet fra håret.

    Og da ser det blondt ut.

    Så jeg pleier å si at jeg har mørk blondt hår, (for det sa faren min, husker jeg, da jeg skulle ha pass en gang, i 1980, var det vel).

    Men jeg har kanskje skitten blondt hår da.

    Selv om det ikke høres så fint ut.

    ‘Skitten’ er jo et negativt ladet ord.

    Men da viser vel det at jeg er flink til å vaske meg hver dagen, siden håret ikke pleier å se så blondt ut, synes jeg, på bilder på bloggen.

    Og noen som skriver kommentarer, sier at jeg ikke har blondt hår.

    Men det er nok, kjære lesere, fordi jeg pleier å vaske håret hver dag.

    Og da forsvinner fettet fra håret.

    Og hvis det da er skitten-blondt, så ser det kanskje ikke så blondt ut da, hvis håret er reint.

    Så det er noe sånt, som skaper disse forviklingene, vil jeg tro.

    Jeg er kanskje for renslig.

    Men, jeg har jo jobba i mange år, i matbutikk, og når man jobber med mat, så bør man jo være renslig, (har jeg tenkt ihverfall).

    Og jeg har også bodd i Ungbo-kollektiv, hvor man fikk rykte på seg, eller ble baksnakka, hvis man ikke dusja hver dag.

    Så under Ungbo-tida, så la jeg meg til den vanen, må jeg innrømme, å dusje hver dag, mer eller mindre.

    Men det tror jeg ikke resten av folka i familien min gjør.

    Ihvertfall ikke de på morssida.

    Men men.

    Så jeg har synes at jeg har merka at de reagerer, hvis jeg gjør det.

    Men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg.

    Det er det vel antagelig.

    Så jeg er kanskje for renslig.

    Men det er sånn som de sier, at gammel vane vond å vende.

    Men jeg synes det er greit å være ganske renslig jeg da.

    Jeg liker det ikke selv, merker jeg, hvis det lukter vondt av meg.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

  • Jeg sendte en klage på Nordea og Aktiv Kapital, til Finanstilsynet







    Google Mail – Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Mar 23, 2010 at 10:41 PM





    To:

    post@finanstilsynet.no



    Hei,

    jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.
    Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.

    Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.
    Og da ble det kronglete for meg å betale.
    Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.

    Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt, og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge, sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet mitt.

    Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian' i Oslo, i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.
    Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde, men hun gjorde ikke noe.

    Så hun sosionomen overtok den jobben.
    Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.
    Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.

    Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.

    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.

    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.

    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.

    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.

    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.

    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    En overtrukket konto blir alltid sperret

    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du

    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. mars 2010 19:35

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i

    kredittregister

    Hei,

    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i

    Nordea, uten varsel ble sperret.

    Derfor stoppet innbetalingene.

    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg

    skulle få beholde kontoen.

    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt

    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av

    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet

    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er

    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.

    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av

    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir

    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med

    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere

    betalingsanmerkningen.

    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. mars 2010 12:04

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i

    kredittregister

    Hei,

    ja, fordi avtalen

    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.

    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.

    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i

    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg

    hadde overhørt i Oslo.

    Så dere skal ha

    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske

    situasjon.

    Jeg får ikke

    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet

    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.

    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det

    nekter de å gjøre.

    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og

    de sender det ikke videre.

    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare

    sitter på bakendene sine, dessverre.

    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de

    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den

    avtalen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av

    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK

    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg

    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august

    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du

    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne

    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de

    to sakene.

    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til

    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en

    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank

    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.

    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.

    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i

    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på

    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til

    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte

    adresse der.

    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du

    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til

    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &

    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du

    føler at det er hensiktsmessig.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. mars 2010 16:46

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i

    kredittregister

    Hei,

    jeg har sett på

    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og

    Nordea.

    Så jeg hadde en klage på dette.

    Og dere visste

    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy

    Breivik hos Nordea om dette).

    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.

    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt

    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så

    fremtidige brev vil bli sendt til England.

    Mvh

    Kundeservice

    Aktiv Kapital




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. mars 2010 15:45

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: Re: Anmerkning i

    kredittregister

    Hei,

    ja, men har jeg

    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?

    Dere kan ikke

    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender

    posten videre til meg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>

    Hei,

    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den

    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.

    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble

    avsagt i Forliksrådet.

    Med vennlig hilsen,

    Kundeservice

    Kundekonsulent

    kundeservice@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital

    Postboks 6426 Etterstad

    0605 Oslo

    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

    www.aktivkapital.no




    Fra: Ida Halvorseth

    Sendt: 18. mars 2010 08:32

    Til: Kundeservice@aktivkapital.no

    Emne: VS: Anmerkning i

    kredittregister




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. mars 2010 18:03

    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

    Emne: Anmerkning i kredittregister

    Hei,

    jeg fikk et brev

    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.

    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.

    Men jeg har vel

    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom

    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er

    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg

    få gjeldsrådgiver hos dem.

    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk

    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med

    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her

    i England).

    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at

    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt

    på dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog