johncons

Stikkord: Rimi

  • Jeg sendte en ny e-post til Kiwi







    Gmail – FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 26, 2010 at 6:44 AM





    To:

    Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>



    Hei,

    ja, jeg skjønner.
    Jeg bare tenkte at de kanskje glemte bildene på spiserommet.
    Jeg skjønner at dette ikke er deres ansvar.
    Jeg blir bare så irritert på Rimi, som sier at de ikke har noen attester eller kursbevis, e.l., for meg, enda jeg har jobbet i Rimi, i 12 år, fra 1992 til 2004, hvorav 10 år som leder, og 4 år som butikksjef, (på Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus, fra 1998 til 2002).

    Og etter militæret, så jobba jeg deltid på Rimi Nylænde og Rimi Munkelia, og som ringehjelp, på Rimi Karlsrud, samtidig.
    Så jeg er kanskje den eneste som har jobba på alle de rimi-butikkene i Lambertseter-området samtidig.

    Så kundene deres vet kanskje hvem jeg er oppå der.
    Men men.
    Jeg har også hevd på et snekkerverksted, (gamle Strømm Trevare), etter min farfar, Øivind Olsen, på Sand, i Svelvik, (tidligere Svelvik og Strømm), så jeg tenker litt på hva jeg skal starte der, hvis jeg får eiendomsretten fra Tingretten i Drammen.

    Kanskje jeg skal starte matbutikk der, for den nærmeste ordentlige butikken er visst i Svelvik nå, og de har lagt ned post og alt mulig der og.

    Og det er masse hyttegjester der og, på et område som heter Krok, som var populært før, og som fremdeles er ganske populært, mener jeg ihvertfall.

    Men vi får se.
    Det får jeg ta når den tid kommer

    Igjen takk for svar på alle e-postene!
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2010/7/26 Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>

    Hei, igjen

    Som tidligere sagt så har vi ikke noe fra Rimi tiden, det tar de

    med seg.

    Alt fra den tiden må du ta med Rimi.

    Vi ser oss derfor ferdig med saken.

    MVH

    Tore

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. juli 2010 22:42

    Til: Tore Hartmann

    Emne: Re: FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger

    i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    ja, det er vel ingen 'faste travere', fra Rimi-tida, som

    jobber på gamle Rimi Munkelia og Karlsrud lengre heller.

    Så det er vel ingen å hilse til.

    Og det blir vel dyrt å sende det bildet fra Oslo-løpet, som henger på Rimi

    Munkelia, til England, så det forstår man.

    Men får si fra hvis dere finner det kursbeviset mitt, fra år 2000, eller noe,

    for Rimi sender ingenting av hverken kursbevis eller attester, (etter 12 års

    tjeneste for meg i Rimi).

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/22 Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>

    Hei

    Det er i orden.

    Vi har ikke noe mer i denne saken, og

    ser oss derfor ferdig med saken.

    MVH

    Tore

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. juli 2010 22:19

    Til: Tore Hartmann

    Emne: Re: FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger

    i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    det

    er nok bare noe han sier.

    Jeg

    hørte han sa, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.

    Men

    han innrømmer selvfølgelig ikke det til sjefen sin.

    De

    kalte meg for 'giraffen' og sånn, Tom og tremenningen min Øystein Andersen sine

    kamerater ute i Lørenskog.

    Han kjente noen jeg hadde jobbet sammen med på OBS Triaden og.

    Men

    jeg skjønte ikke hvorfor de kalte meg det.

    Så de er nok litt lure de gutta der.

    Tok Rimi med seg det bildet, fra Oslo-løpet 1993, som var av meg og Magne

    Winnem osv., som hang på spiserommet, på Rimi Munkelia, (hvor jeg ble ansatt i

    jula 1992, for jeg slutta på OBS Triaden, for ei kassaleder fra Lillestrøm,

    tulla med meg, og ville ikke gi meg ferie-vakter, som tidligere avtalt, når jeg

    hadde ferie fra militæret).

    Kanskje

    det bildet henger der enda?

    Det

    hang visst der på begynnelsen av 2000-tallet, sa Thomas Kvehaugen til meg, på

    en Rimi butikksjef-reise, på rafting med distriktsjef PØF til Dagali en gang.

    Noe sånt.

    Men

    men.

    Hvorfor skriver dere så seint fra kontoret da.

    Dette her burde dere sende om under kontortiden mener jeg da.

    Men men.

    Takk for svar uansett.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/19

    Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>

    Hei

    Vi har som sagt ikke noen av dine ting

    fra Rimi tiden.

    De tar med sag alt.

    Etter det jeg har hørt med Tom om så

    misforstår du nok det. Han vet ikke noe om det du skriver om han.

    MVH

    Tore

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:39

    Til: Resepsjon Kiwi

    Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i

    Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    ja,

    men Rimi svarer ikke.

    De

    sier at de ikke finner et eneste dokument for meg, de også.

    Enda jeg jobbet i Rimi i 12 år, fra 1992 til 2004.

    Jeg har bl.a. jobbet i begge deres butikker på Lambertseter, som var RIMI

    tidligere.



    jeg gidder nok ikke å ta det med Rimi, der er det bare tull.

    Jeg skjønner at dere går forbi Rimi, i omsetning osv.

    Jeg

    hørte også at det var omtrent dobbelt så høye lønninger, for å være butikksjef

    hos dere, som hos Rimi.

    Men men.

    Jobber han butikksjef Tom, (fra Lørenskog), hos Kiwi Waldemar Thranes gate, på

    St. Hanshaugen for dere enda, forresten.

    Han er en kamerat av tremenningen min Øystein Andersen.

    Jeg hørte han Tom sa jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.

    Kan dere spørre han hva han mente med det?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13

    Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>

    Beklager vi har det ikke liggende i

    butikk lenger.

    Du må ta dette videre med RIMI.

    Ha en fin dag J

    Mvh

    Kiwi Servicekontor

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:29

    Til: Resepsjon Kiwi

    Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi

    Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    jeg

    kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere

    Rimi Karlsrud

    To: firmapost@kiwi.no

    Hei,

    jeg

    jobba som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002, og har også jobba som leder og

    vanlig medarbeider, en del, i deres to butikker på Lambertseter, Munkelia og

    Karlsrud, da de var Rimi-butikker, på 90-tallet.

    Jeg

    jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, som nå er Bunnpris, tror jeg.



    var jeg på et butikksjefkurs, på Sinsen, på Rimis hovedkontor.

    Så fikk jeg en telefon fra butikksjef Arne Risvåg, på Rimi Karlsrud, noen uker

    etter, for han hadde fått kursbeviset mitt, i posten til sin butikk.

    (Begge butikkene lå på Lambertseter-området, men linkevel).

    Jeg

    sa at det ikke var så nøye, (for jeg trodde det kanskej var Jon Bekkevoll og

    Co, som tulla, for jeg gikk ikke bra med han og flere i Rimi.

    Så jeg ble litt såra og vonbråten, og sa at han bare kunne la det beviset ligge

    der).

    Men

    nå, så er jeg flyktning i England, fra noe 'mafian'.

    Og

    jeg ble forsøkt drept på min onkels gård, i Larvik, i 2005.



    jeg bor i England, og prøver å få Rimi til å sende meg attester og kursbevis.

    Og jeg fikk også et brev fra Rimi-Hagen, i 2001, da jeg vant Rimi Gullårer.

    Dette ligger nå på min onkels gård, og min avdøde mors familie, vil ikke sende

    meg vitnemål og brevet fra Rimi-Hagen, mm.

    Og klær og andre ting ligger i en koffert på den gården, men er blitt beholdt

    av min familie, enda det er fem år siden dette skjedde nå.

    Men

    Rimi/ICA, vil ikke sende meg kopi av kursbevis og brev hvor Rimi-Hagen skrev

    jeg var en dyktig leder og hardarbeidende kar, da jeg vant Rimi Gullårer, i

    2001, (et brev som det var hull i, da jeg fikk det på Rimi Langhus, og som

    assistent Sølvi Berget, satt strikk rundt, så det var også merker etter strikk

    på det brevet).

    Men

    men.

    Men

    jeg skulle gjerne hatt kursbeviset mitt, så jeg lurer på om dere kan sende det

    beviset mitt, som ligger på Kiwi Karlsrud, (tidligere Rimi Karlsrud), til meg.



    Kiwi Munkelia, så er det også bilde av meg og Magne Winnem og AnnaLens Ness

    vel, og hu som var på Robinson-ekspedisjonen, Ine, (som var sjefen min).

    Jeg kjente Magne Winnem, som har vært sjef på begge butikkene, fra skolen i

    Drammen, (Gjerdes VGS., vi var blåruss, i 1989).

    Men han har jeg kutta ut, for han har noen kriminelle vel kamerater osv., som

    virker som yakuzaen eller russisk mafia, eller hva det kan være.

    Men

    men.

    Dessuten.

    Jeg

    pleide å spille fotball sammen med deres butikksjef, (i 2004 ihvertfall), Tom,

    fra Lørenskog, butikksjef Kiwi Waldemar Thranes gate, på St. Hanshaugen.

    (For han kjente tremenningen min, Øystein Andersen, også fra Lørenskog, som har

    sommerhus, der jeg er fra, Berger i Vestfold, så jeg kjenner han derfra).

    Han

    overhørte jeg si, at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Og det hørte jeg også da jeg jobba som låseansvarlig på Rimi Bjørndal, i 2003,

    ved siden av jobb som låseansvarlig på Rimi Langhus, og heltidsstudier på

    Ingeniørhøyskolen.

    Kan

    dere høre med han, hva han mente?

    For

    jeg vet ikke hvilken 'mafian' som menes, og politiet vil ikke si noe.

    Fint hvis dere kan sende kursbevis, som ligger på Kiwi Raschs vei, på Karlsrud,

    på Lambertseter.

    (Siden Rimi, (som nå eies av svensker), ikke gidder).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Kiwi







    Gmail – FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 22, 2010 at 9:42 PM





    To:

    Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>



    Hei,

    ja, det er vel ingen 'faste travere', fra Rimi-tida, som jobber på gamle Rimi Munkelia og Karlsrud lengre heller.
    Så det er vel ingen å hilse til.
    Og det blir vel dyrt å sende det bildet fra Oslo-løpet, som henger på Rimi Munkelia, til England, så det forstår man.

    Men får si fra hvis dere finner det kursbeviset mitt, fra år 2000, eller noe, for Rimi sender ingenting av hverken kursbevis eller attester, (etter 12 års tjeneste for meg i Rimi).
    Men men.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/22 Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>

    Hei

    Det er i orden.

    Vi har ikke noe mer i denne saken, og ser oss derfor ferdig med saken.

    MVH

    Tore

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. juli 2010 22:19

    Til: Tore Hartmann

    Emne: Re: FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger

    i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    det er nok bare noe han sier.

    Jeg hørte han sa, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.

    Men han innrømmer selvfølgelig ikke det til sjefen sin.

    De kalte meg for 'giraffen' og sånn, Tom og tremenningen min

    Øystein Andersen sine kamerater ute i Lørenskog.

    Han kjente noen jeg hadde jobbet sammen med på OBS Triaden og.

    Men jeg skjønte ikke hvorfor de kalte meg det.

    Så de er nok litt lure de gutta der.

    Tok Rimi med seg det bildet, fra Oslo-løpet 1993, som var av meg og Magne

    Winnem osv., som hang på spiserommet, på Rimi Munkelia, (hvor jeg ble ansatt i

    jula 1992, for jeg slutta på OBS Triaden, for ei kassaleder fra Lillestrøm,

    tulla med meg, og ville ikke gi meg ferie-vakter, som tidligere avtalt, når jeg

    hadde ferie fra militæret).

    Kanskje det bildet henger der

    enda?

    Det hang visst der på begynnelsen av 2000-tallet, sa Thomas Kvehaugen

    til meg, på en Rimi butikksjef-reise, på rafting med distriktsjef PØF til

    Dagali en gang.

    Noe sånt.

    Men men.

    Hvorfor skriver dere så seint fra kontoret da.

    Dette her burde dere sende om under kontortiden mener jeg da.

    Men men.

    Takk for svar uansett.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/19 Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>

    Hei

    Vi har som sagt ikke noen av dine ting

    fra Rimi tiden.

    De tar med sag alt.

    Etter det jeg har hørt med Tom om så

    misforstår du nok det. Han vet ikke noe om det du skriver om han.

    MVH

    Tore

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:39

    Til: Resepsjon Kiwi

    Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i

    Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    ja,

    men Rimi svarer ikke.

    De

    sier at de ikke finner et eneste dokument for meg, de også.

    Enda jeg jobbet i Rimi i 12 år, fra 1992 til 2004.

    Jeg har bl.a. jobbet i begge deres butikker på Lambertseter, som var RIMI

    tidligere.



    jeg gidder nok ikke å ta det med Rimi, der er det bare tull.

    Jeg skjønner at dere går forbi Rimi, i omsetning osv.

    Jeg

    hørte også at det var omtrent dobbelt så høye lønninger, for å være butikksjef

    hos dere, som hos Rimi.

    Men men.

    Jobber han butikksjef Tom, (fra Lørenskog), hos Kiwi Waldemar Thranes gate, på

    St. Hanshaugen for dere enda, forresten.

    Han er en kamerat av tremenningen min Øystein Andersen.

    Jeg hørte han Tom sa jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.

    Kan dere spørre han hva han mente med det?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13

    Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>

    Beklager vi har det ikke liggende i

    butikk lenger.

    Du må ta dette videre med RIMI.

    Ha en fin dag J

    Mvh

    Kiwi Servicekontor

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:29

    Til: Resepsjon Kiwi

    Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi

    Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    jeg

    kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere

    Rimi Karlsrud

    To: firmapost@kiwi.no

    Hei,

    jeg

    jobba som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002, og har også jobba som leder og

    vanlig medarbeider, en del, i deres to butikker på Lambertseter, Munkelia og

    Karlsrud, da de var Rimi-butikker, på 90-tallet.

    Jeg

    jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, som nå er Bunnpris, tror jeg.



    var jeg på et butikksjefkurs, på Sinsen, på Rimis hovedkontor.

    Så fikk jeg en telefon fra butikksjef Arne Risvåg, på Rimi Karlsrud, noen uker

    etter, for han hadde fått kursbeviset mitt, i posten til sin butikk.

    (Begge butikkene lå på Lambertseter-området, men linkevel).

    Jeg

    sa at det ikke var så nøye, (for jeg trodde det kanskej var Jon Bekkevoll og

    Co, som tulla, for jeg gikk ikke bra med han og flere i Rimi.

    Så jeg ble litt såra og vonbråten, og sa at han bare kunne la det beviset ligge

    der).

    Men

    nå, så er jeg flyktning i England, fra noe 'mafian'.

    Og

    jeg ble forsøkt drept på min onkels gård, i Larvik, i 2005.



    jeg bor i England, og prøver å få Rimi til å sende meg attester og kursbevis.

    Og jeg fikk også et brev fra Rimi-Hagen, i 2001, da jeg vant Rimi Gullårer.

    Dette ligger nå på min onkels gård, og min avdøde mors familie, vil ikke sende

    meg vitnemål og brevet fra Rimi-Hagen, mm.

    Og klær og andre ting ligger i en koffert på den gården, men er blitt beholdt

    av min familie, enda det er fem år siden dette skjedde nå.

    Men

    Rimi/ICA, vil ikke sende meg kopi av kursbevis og brev hvor Rimi-Hagen skrev

    jeg var en dyktig leder og hardarbeidende kar, da jeg vant Rimi Gullårer, i

    2001, (et brev som det var hull i, da jeg fikk det på Rimi Langhus, og som

    assistent Sølvi Berget, satt strikk rundt, så det var også merker etter strikk

    på det brevet).

    Men

    men.

    Men

    jeg skulle gjerne hatt kursbeviset mitt, så jeg lurer på om dere kan sende det

    beviset mitt, som ligger på Kiwi Karlsrud, (tidligere Rimi Karlsrud), til meg.



    Kiwi Munkelia, så er det også bilde av meg og Magne Winnem og AnnaLens Ness

    vel, og hu som var på Robinson-ekspedisjonen, Ine, (som var sjefen min).

    Jeg kjente Magne Winnem, som har vært sjef på begge butikkene, fra skolen i

    Drammen, (Gjerdes VGS., vi var blåruss, i 1989).

    Men han har jeg kutta ut, for han har noen kriminelle vel kamerater osv., som

    virker som yakuzaen eller russisk mafia, eller hva det kan være.

    Men

    men.

    Dessuten.

    Jeg

    pleide å spille fotball sammen med deres butikksjef, (i 2004 ihvertfall), Tom,

    fra Lørenskog, butikksjef Kiwi Waldemar Thranes gate, på St. Hanshaugen.

    (For han kjente tremenningen min, Øystein Andersen, også fra Lørenskog, som har

    sommerhus, der jeg er fra, Berger i Vestfold, så jeg kjenner han derfra).

    Han

    overhørte jeg si, at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Og det hørte jeg også da jeg jobba som låseansvarlig på Rimi Bjørndal, i 2003,

    ved siden av jobb som låseansvarlig på Rimi Langhus, og heltidsstudier på

    Ingeniørhøyskolen.

    Kan

    dere høre med han, hva han mente?

    For

    jeg vet ikke hvilken 'mafian' som menes, og politiet vil ikke si noe.

    Fint hvis dere kan sende kursbevis, som ligger på Kiwi Raschs vei, på Karlsrud,

    på Lambertseter.

    (Siden Rimi, (som nå eies av svensker), ikke gidder).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til KIWI







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 7:39 AM





    To:

    Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>



    Hei,

    ja, men Rimi svarer ikke.
    De sier at de ikke finner et eneste dokument for meg, de også.
    Enda jeg jobbet i Rimi i 12 år, fra 1992 til 2004.
    Jeg har bl.a. jobbet i begge deres butikker på Lambertseter, som var RIMI tidligere.

    Så jeg gidder nok ikke å ta det med Rimi, der er det bare tull.
    Jeg skjønner at dere går forbi Rimi, i omsetning osv.
    Jeg hørte også at det var omtrent dobbelt så høye lønninger, for å være butikksjef hos dere, som hos Rimi.

    Men men.
    Jobber han butikksjef Tom, (fra Lørenskog), hos Kiwi Waldemar Thranes gate, på St. Hanshaugen for dere enda, forresten.
    Han er en kamerat av tremenningen min Øystein Andersen.

    Jeg hørte han Tom sa jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.
    Kan dere spørre han hva han mente med det?
    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>

    Beklager vi har det ikke liggende i butikk lenger.

    Du må ta dette videre med RIMI.

    Ha en fin dag J

    Mvh

    Kiwi Servicekontor

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:29

    Til: Resepsjon Kiwi

    Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi

    Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så

    jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere

    Rimi Karlsrud

    To: firmapost@kiwi.no

    Hei,

    jeg jobba som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002, og har

    også jobba som leder og vanlig medarbeider, en del, i deres to butikker på

    Lambertseter, Munkelia og Karlsrud, da de var Rimi-butikker, på 90-tallet.

    Jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, som nå er

    Bunnpris, tror jeg.

    Så var jeg på et butikksjefkurs, på Sinsen, på Rimis

    hovedkontor.

    Så fikk jeg en telefon fra butikksjef Arne Risvåg, på Rimi Karlsrud, noen uker

    etter, for han hadde fått kursbeviset mitt, i posten til sin butikk.

    (Begge butikkene lå på Lambertseter-området, men linkevel).

    Jeg sa at det ikke var så nøye, (for jeg trodde det kanskej

    var Jon Bekkevoll og Co, som tulla, for jeg gikk ikke bra med han og flere i

    Rimi.

    Så jeg ble litt såra og vonbråten, og sa at han bare kunne la det beviset ligge

    der).

    Men nå, så er jeg flyktning i England, fra noe 'mafian'.

    Og jeg ble forsøkt drept på min onkels gård, i Larvik, i

    2005.

    Så jeg bor i England, og prøver å få Rimi til å sende meg

    attester og kursbevis. Og jeg fikk også et brev fra Rimi-Hagen, i 2001, da jeg

    vant Rimi Gullårer.

    Dette ligger nå på min onkels gård, og min avdøde mors familie, vil ikke sende

    meg vitnemål og brevet fra Rimi-Hagen, mm.

    Og klær og andre ting ligger i en koffert på den gården, men er blitt beholdt av

    min familie, enda det er fem år siden dette skjedde nå.

    Men Rimi/ICA, vil ikke sende meg kopi av kursbevis og brev

    hvor Rimi-Hagen skrev jeg var en dyktig leder og hardarbeidende kar, da jeg

    vant Rimi Gullårer, i 2001, (et brev som det var hull i, da jeg fikk det på

    Rimi Langhus, og som assistent Sølvi Berget, satt strikk rundt, så det var også

    merker etter strikk på det brevet).

    Men men.

    Men jeg skulle gjerne hatt kursbeviset mitt, så jeg lurer på

    om dere kan sende det beviset mitt, som ligger på Kiwi Karlsrud, (tidligere

    Rimi Karlsrud), til meg.

    På Kiwi Munkelia, så er det også bilde av meg og Magne

    Winnem og AnnaLens Ness vel, og hu som var på Robinson-ekspedisjonen, Ine, (som

    var sjefen min).

    Jeg kjente Magne Winnem, som har vært sjef på begge butikkene, fra skolen i

    Drammen, (Gjerdes VGS., vi var blåruss, i 1989).

    Men han har jeg kutta ut, for han har noen kriminelle vel kamerater osv., som

    virker som yakuzaen eller russisk mafia, eller hva det kan være.

    Men men.

    Dessuten.

    Jeg pleide å spille fotball sammen med deres butikksjef, (i

    2004 ihvertfall), Tom, fra Lørenskog, butikksjef Kiwi Waldemar Thranes gate, på

    St. Hanshaugen.

    (For han kjente tremenningen min, Øystein Andersen, også fra Lørenskog, som har

    sommerhus, der jeg er fra, Berger i Vestfold, så jeg kjenner han derfra).

    Han overhørte jeg si, at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Og det hørte jeg også da jeg jobba som låseansvarlig på Rimi Bjørndal, i 2003,

    ved siden av jobb som låseansvarlig på Rimi Langhus, og heltidsstudier på

    Ingeniørhøyskolen.

    Kan dere høre med han, hva han mente?

    For jeg vet ikke hvilken 'mafian' som menes, og politiet vil

    ikke si noe.

    Fint hvis dere kan sende kursbevis, som ligger på Kiwi Raschs vei, på Karlsrud,

    på Lambertseter.

    (Siden Rimi, (som nå eies av svensker), ikke gidder).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • En oppdatering fra Dagbladets kommentarsystem




    Se det , se det …her kommer det jo, spionering fra de ansattes side..og ikke minst den forferdelige slekta, de som alltid har villet deg det verste. For ikke å snakke om hva alle prater/pratet om i buskene 🙂



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 9 minutter siden:


    RE: Hvis man ser det fra sjefens side.


    Ja,


    svaret mitt ble visst slettet, så jeg får svare igjen.


    Det var ansatte som eglet seg innpå meg, og ba meg med ut på byen osv., og med danskebåten, på fester, og på festivaler i Sverige osv.


    Som jeg egentlig ikke kjente fra før.


    Men som var veldig høflige og som det derfor var vanskelig å avvise, pga. at man kunne fryktet at det ville slått tilbake, negativt, med den personen på jobben.


    Vedkommende var en opprører-type, nesten, fra sin forrige jobb, husker jeg at jeg leste, og en 'people-person', som kunne ha gjort jobben min, (å lede et team fem unge damer hver kveld, som butikksjefen Kvehaugen hadde ansatt), til et levende helvete.


    Slekta:


    Faren min prata om, på begynnelsen av 80-tallet at jeg måtte flytte inn til Oslo, og studere, (på BI ville han da), og få meg en jobb med begynnerlønn, på 300.000, mens jeg og farfaren min satt der, i mine besteforeldres hjem, i pausene, på fabrikken til farfaren min, et snekkerverksted, Strømm Trevare.


    Og seinere oppdaget jeg at det også var forventingspress, fra min mors bror.


    Men det hadde min mors familie aldri sagt noe om til meg.


    Men da hørte jeg, (etter at jeg slutta i Rimi), av en onkel, at 'Erik var jo den som skulle få denne familien opp av grøfta', at min onkel sa det til sin datter, mens jeg jobba på gården hans, og de gikk bort mot der jeg var.


    Så de ville utnytte meg, virka det som for meg.


    Jeg skulle få Ribsskog-familien opp av grøfta.


    Og de skulle bare henge seg på.


    Jeg var som han som var et insekt, i Kafka sin 'metamorfosen'.


    For dette visste jeg ikke om engang, at jeg liksom var den, som skulle få Ribsskog-familien opp av grøfta.


    Jeg trodde jeg bare var meg selv jeg, moren min, i Ribsskog-familien, sendte meg jo til faren min, da jeg var ni år.


    Så at jeg også hadde et hemmelig forventingspress, som dette, fra en onkel jeg nesten aldri hadde møtt, for han var bare ti år eldre en meg, så han var sånn 'ungkar og spellemann', under oppveksten min, så vi hadde bare sporadisk kontakt.


    Det kom som en skikkelig overraskelse på meg.


    Og det var også inneforstått, at han hadde 'solgt meg til noen kriminelle', eller noe, siden jeg ikke hadde fått 'Ribsskog-familien opp av grøfta'.


    Noe sånt.


    (Dette ble sagt bak min rygg, på en gård i Kvelde, sommeren 2005).


    Pratet om i busker?


    Når man er butikksjef, så er det sånn, at de ansatte ikke tørr å være direkte, ovenfor deg.


    Sa min distriktsjef, Anne Katrine Skodvin.


    For du blir som en maktperson, ovenfor de.


    (Hvis de er to sammen, så tørr de å si hva de mener, sa en butikkleder-kollega en gang, som vi gikk ut i Elverum og tok en øl, den siste dagen i leieren, på en HV-øvelse, (noe som er litt vanlig, mente jeg å huske fra tidligere rep-øvelser, men denne gangen var vi bare to karer som gikk på byen, de andre var visst litt 'tamme/dølle'. Men men, oss butikkfolka er sosiale så, da var det ut på byen, og ta seg en øl, jeg var den eneste som hadde penger, for jeg hadde et kredittkort, som jeg kunne bruke, kontoene våre var tomme, for det var dagen før lønninga kom, eller noe. Men men, bare noe jeg tenkte på).


    Så om butikksjefen så blir det nok snakka like mye i krokene, (eller 'i buskene' som du sier), som direkte til personen, rundt om i butikkene, hvis jeg tolket Anne Katrine Skodvin riktig.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/06/30/kultur/facebook/personvern/data_og_teknologi/internett/12360946/?commentId=4821338#comment_4821338

  • Mer om å være sjef i Norge





    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Hvis man ser det fra sjefens side. Valgt innlegg


    Sånn kunne de ha skrevet det:


    Sjefene sliter i vår moderne verden.


    De må takle grådige eiere, som står klar til å sparke dem, for den minste bagatell.


    De har aggressive sjefer over seg, som vil at du skal prestere, for sin karriæres skyld.


    De må dulle med de ansatte, og la de gjøre hva de vil, og spøke og tulle med de, som om de var mora deres, for å få de til å bli på jobben, og ikke begynne i en annen bransje.


    Hvis ikke ringer LO.


    500 kunder er innom hver dag, og klager på den minste feil.


    Den ansvarlige er deg.


    Selgere må prate med deg, og prater masse vrøl og prøver å lure deg til å bestille masse dritt, som 'Gluwein', som kun selger i ytre Mongolia og Bayern, men ikke i Norge.


    På fritiden, så skal joviale ansatte ha deg med ut på byen, for å spionere på deg, og prate dritt om deg, og underminere deg.


    Slekta din skjønner ikke at du blir sliten, pga. alt presset og maset.


    De har bare mer press på deg, nemlig forventningspress.


    'Erik er jo den som skal få Ribsskog-famliien opp av grøfta. Vi andre kan bare være som hippier og slappe av'.


    Noe sånt.


    Du får betalt for overtid.


    Og du kan ikke drikke deg full og sjekke damer, på byen, for da kommer alle til å sladre om det, uka etter på jobben.


    Hvis noen syke, så må du jobbe ekstra.


    Og i helgene, så har du alle de ansatte på MSN og Facebook, som du alle må behanlde som dine beste venner, og du må gjerne kopiere musikk og filmer til de, for å få til å ikke sette seg på bakbeina på jobben.


    Sånn var det for meg å være sjef i Norge.


    Og det var mye dårligere betalt enn å være rørlegger, eller snekker, eller industriarbeider, f.eks.


    (Å være butikksjef i Rimi).


    Så Addeco råder sjefer til å ikke ha ansatte på Facebook, på fritiden.


    Sånn kunne de kanskje skrevet.


    Skjønner folk hva jeg mener nå?


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/06/30/kultur/facebook/personvern/data_og_teknologi/internett/12360946/?commentId=4820045#comment_4820218

    PS.

    Enda mer fra den kommentarsiden:




    Se det , se det …her kommer det jo, spionering fra de ansattes side..og ikke minst den forferdelige slekta, de som alltid har villet deg det verste. For ikke å snakke om hva alle prater/pratet om i buskene 🙂



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Hvis man ser det fra sjefens side.


    Hei,


    ja, jeg hadde ihvertfall en sånn jovial 'undersott', som plutselig skulle ha meg med ut på byen, gratis inn på techno-klubber, på tur med danskebåten, på fester i Oslo sentrum, illegale house-parties på nyttårsaften, på Arvika-festivalen i Sverige, og ha fester i min leilighet, (med sine venner), i Oslo sentrum


    Som het David Hjort.


    Jeg vet ikke hvorfor han egla seg inn på en kar fra landbygda, mer eller mindre, som meg.


    Men jeg bare skreiv det her i full fart.


    Men man kan vel kanskje lure.


    Da har jeg forklart mer om det avsnittet.


    Du skriver om slekta.


    Moren min hadde nerveproblemer og faren min drikker for mye.


    Faren min kidnappet meg, da jeg var 5-6 år, i noen uker, og senere sendte mora mi meg til faren min, som lot meg bo alene fra jeg var ni år.


    Og jeg kommer jo med et sitat.


    'Erik var jo den som skulle få Ribsskog-familien opp av grøfta', det er et sitat, som jeg overhørte at min onkel Martin Ribsskog sa til datteren sin, Liv Kristin, fra Ås.


    Og faren min hadde også forventingspress på meg.


    Han ville ha meg til å få en jobb med begynnerlønn på 300.000, på 80-tallet, husker jeg at han prata om.


    Så det er ikke noe jeg finner på disse tingene.


    Det at folk pratet om meg, hvis jeg var på byen, er heller ikke tull.


    En gang møtte jeg en kunde fra Rimi Bjørndal, i Karl Johan, som jeg ikke huska så godt, som var ute med sin samboer.


    Ei jeg ikke kjente igjen engang, som ville at jeg skulle være galant, siden jeg jobba i butikk.


    Enda jeg prøvde å få meg et nummer, og sjekke noen damer, på _fritida_ mi.


    Men men.


    En annen gang, så dro David Hjort meg ut på byen.


    Og søstra hans, som var med, og dama hans Linn, ble angrepet av en jente-gjeng, på diskoteket nederst i Karl Johan, der hvor det vel het Enka vel, og var homse-sted før.


    Og da måtte jeg hjelpe dama til David Hjort, som het Linn, og få henne vekk fra ei som slo henne, så hu grein.


    Det var en jentegjeng, som var veldig bra organisert, men de slo kun jenter og ikke meg, som stod ved siden av.


    Og da begynte en _selger_ å prate om dette, foran meg og sjefen min, distriksjef Jan Graarud.


    Så da har vel David Hjort sladra.


    Jeg hadde jo jobba i veldig mange Rimi-butikker, og også på OBS Triaden.


    Så jeg kunne ikke gå ut på byen, uten å treffe daværende eller tidligere kolleger, på byen.


    Folk kommenterte det, hvis jeg gikk ut på byen, i genser, siden jeg var butikksjef, så måtte jeg ha skjorte og sånn.


    (En som het Vegard, eller noe sa det, hørte jeg, en ambulerende, til distriktsjef Anne Neteland).


    Jeg ville ikke møte noen fra Rimi, alene på byen, da ville jeg blitt flau.


    Og det ville vært flaut å høre på jobben, at jeg var full, aleine på byen.


    Så prøvde å få med broren min Axel, på byen, for jeg var ikke fra Oslo, og hadde ikke så mange kamerater, ihvertfall ingen som ikke var gift.


    Og da tenkte jeg sånn, husker jeg, at jeg måtte oppføre meg veldig bra, så jeg gikk med sånn tennis-skjorte, og da hadde jeg alle knappene knept, husker jeg, for å se ordentlig ut.


    Så broren min syntes jeg var en dølling, og klagde på meg, og sa jeg måtte kneppe opp den øverste knappen.


    Så det er ikke noe jeg finner på dette.


    Men folk må for all del få lov å tro hva de vil.


    Busker husker jeg ikke noe av på Rimi, men jeg tror de kanskje solgte busker og blomster, på OBS Triaden, der jeg jobba før jeg begynte på Rimi.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Ikke Barebare sa, 22 minutter siden:


    RE: Hvis man ser det fra sjefens side.


    Så bra, at jeg ligger bra an 🙂 Da er hvertfall ikke jeg taperen… Mista du baron-tittelen også underveis her?



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Hvis man ser det fra sjefens side. Valgt innlegg


    Ja,


    det er ganske nytt for meg, at jeg er baron.


    Jeg leste i min mormor sitt testamente, at hun arvet Holger baron Adeler, ifjor høst, var det vel.


    Men dette har aldri noen i min familie, fortalt meg.


    Så dette er ganske nytt for meg.


    Uten at dette hører hjemme her, så jeg skal ikke gå i detalj om det nå.


    Mvh.


    Erik Ribsskog






  • Jeg skrev om å blande arbeid og fritid, på Aftenpostens kommentarsystem

    arbeid og fritid

    http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=1&ThreadID=303224&page=1#item4923698

    PS.

    Nå fikk jeg ikke det systemet til Aftenposten, til å virke:

    systemet til aftenposten virker ikke

    PS 2.

    Og han ‘mobberen’, han sier at jeg bor i en liten leilighet.

    Men den leiligheten her er ganske stor, synes jeg.

    Den er vel på over 60 kvadratmeter, midt i Liverpool sentrum, i den mest snobbete delen av sentrum vel, (selv om det ikke er så veldig snobbete her, sammenlignet med London f.eks.).

    Såvidt jeg husker, så finnes det mange leiligheter i Oslo, som er mindre enn den leiligheten jeg har, og som alikevel koster flere millioner.

    Men det blir så lavmål, å angripe meg personlig, i en debatt som er om ledelse.

    Det blir bare sånn at jeg blir kvalm av det.

    Så det syntes jeg ikke var noe særlig.

    Det er sånn at man blir forbanna på idioter med mangel på folkeskikk, synes jeg.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg sendte også en klage på det innlegget, til Aftenposten.

    Men jeg fikk ikke noe kvittering, på klagen, (enda jeg måtte skrive inn e-post adresse).

    Så jeg får ikke publisert klagen da.

    Så det kommer vel ikke til å skje noe.

    Her kunne Aftenposten i det minste sent folk en kvittering, på at det har klaget, synes jeg.

    Så det er ræva-ræva, (synes jeg), som dem pleide å si i militæret, hvis noe var dårlig.

    Hvis jeg husker riktig.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Nå skjønner jeg hvorfor det ikke gikk så bra for meg, mens jeg jobba på Rimi. Det er fordi at de som jobber i butikk, er så dumme, (bare tuller)

    Jeg var på Tesco nå.

    Så står det ei dame der, i 20-åra vel, og rasjonerer bæreposene, og sier at jeg måtte putte mer varer oppi hver pose.

    Så jeg får bare to poser, enda jeg har varer nok til å gå oppi fire poser.

    Så sier hun at det er for å spare miljøet.

    Det er jo helt latterlig.

    Da jeg jobba som butikksjef i Rimi, så var det omtrent det værste som kunne skje, at man gikk tom for poser.

    Briter klager generelt mindre i matbutikkene, enn nordmenn, vil jeg si.

    Hvis det hadde vært i Oslo, så hadde nok alle bortimot alle kundene klaga skikkelig.

    Men så ikke i England.

    Jeg mener, bæreposer, det er en vare som ikke går ut på dato, så det burde ikke en butikk klare å bli utsolgt for.

    Da er de dårlige til å bestille varer.

    Da har de dårlig opplæring på det.

    Jeg pleide å ha 10-20 esker med bæreposer, stående på lageret, som et slags reservelager, i tilfeller noen glemte å bestille bæreposer.

    Så dette skjedde aldri, i en butikk hvor jeg var butikksjef, at vi gikk tom for bæreposer.

    Hun dama begynte å si at det ikke var hennes feil, osv.

    Og jeg fortalte henne at jeg pleide å jobbe som butikksjef i Norge.

    Og at hvis vi gikk tom for bæreposer, så måtte vi kjøre til en annen Rimi-butikk, og hente poser der.

    Da sa hun bare ‘aha’, eller noe sånt.

    Jeg veit ikke om det kom fram.

    Det var vel kanskje ikke hu som hadde bestilt heller.

    Men da kunne hun si fra den som bestilte da, eller sjefen sin, blir det vel da.

    Hvis hun tørr det.

    Vi får se.

    Det var andre gangen, på en drøy uke vel, at dette skjedde, på Tesco i Liverpool One.

    Så da begynte jeg å klage litt gitt.

    For det syntes jeg var dårlig ‘bestillings’.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mangel på gjennomsiktighet i det norske samfunnet

    I Norge, og på Rimi, så er det sånn, at butikksjefene, som ansetter folk, de får beskjed av regionsjefen, (en som het Jon Bekkevoll, men sikkert også av andre), om å ringe politiet, ved ansettelser.

    Så vi fikk beskjed om å ringe og spørre politiet, ‘synes dere at vi bør ansette den og den personen?’.

    Også svarer politiet enten ‘ja’ eller ‘nei’.

    Men det blir ikke gjennomsiktig, synes jeg.

    I England, så er det sånn, at noen firma, forlanger å se rullebladet ditt, eller at du får en attest fra et privat sikkerhetsfirma, som sjekker rullebladet ditt.

    Dette er vel kanskje et mer gjennomsiktig system, enn i Norge?

    Jeg mener, hva hvis politiet er korrupte?

    Da finner vel aldri N.N. ut av hvorfor han ikke får noen jobber?

    Nei, dette virker som noe Stasi-opplegg, når jeg tenker tilbake på det.

    En gang, like etter at jeg ble butikksjef.

    Så stod jeg tilfeldigvis ved siden av to halv-kriminelle folk, eller hva de var, i baren, i over-etasjen, på So What.

    Og da hørte jeg tilfeldigvis, at han ene sa til han andre, at det var umulig å få seg jobb for han, for det hadde blitt helt ekstremt.

    Han hadde en liten plett på rullebladet, og kunne ikke få seg jobb på Rimi engang, sa han til kameraten.

    Jeg fortalte at jeg var butikksjef i Rimi, og lurte på hva det var.

    Men han fortalte bare det samme da.

    Så blir ikke dette noen form for dobbelt straff?

    Får ikke politiet for mye makt i Norge?

    I USA og England, så sier de at samfunnet skal være gjennomsiktig.

    Dette hører man sjelden at noen snakker om i Norge.

    Er det mer grums i det norske byråkratiet, enn i andre land?

    Er Norge en politistat?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Men når jeg tenker mer på det, så er jo Rimi(/ICA) et privat firma.

    Så de kan vel gjøre som de vil, når det gjelder ansettelser.

    Eller kanskje ikke som de vil, men de trenger vel ikke å ha gjennomsiktighet, mener jeg.

    (Som myndighetene vel er ment å ha, ihverfall i England og USA, osv.).

    Selv om ICA jo er et stort firma.

    Jeg får prøve å tenke litt mer på det her.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Stine Mogan Olsen




    Hei Stine,

    Erik Ribsskog 31. mai kl. 10:33

    jeg driver fortsatt med noe slektsforskning, og prøver meg igjen, siden du er tremenningen min, fant vi ut.

    Vet du hva mora til fetteren min Tommy Løff Olsen, som gikk i klassen min heter.

    Eller foreldra til Tone Løff.

    Fra Drammen.

    Vet du hva de heter?

    Er de illuminister eller djeveldyrkere, eller noe?

    For jeg synes at Haakon og Tone virker som at dem er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 00:31 Rapporter

    Hei,
    håper det står bra til med deg.

    Jeg vet dessverre ikke noe om det du spør om, jeg tror ikke jeg har møtt disse folka noen gang.

    Erik Ribsskog 2. juni kl. 00:45

    Hei,

    du sa jo at du gikk i klassen til Tommy, stemmer ikke det da.

    Men men, det går bra.

    Takk for svar ihvertfall!

    Du gikk ikke klassen til søstra til en som het Espen Melheim, eller broren til ei jente som han kjente som het Anne Uglum?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 01:04 Rapporter

    Jo, jeg gikk i klassen til tommy, men vet ikke hva mora hans heter likevel. De andre navnene er ikke kjent for meg…men det er jo en del år siden jeg gikk på Berger da. 🙂

    Erik Ribsskog 2. juni kl. 01:44

    Ok,

    den er grei, da skal ikke jeg mase mer.

    Nito var visst ikke så bra som jeg trodde likevel, dessverre, det er visst mest tull med de.

    Så jeg må nok trekke tilbake mye av de bra tinga jeg sa om de, i tilfelle du tar opp høyskolekandidat-graden din ved NHI/NITH og blir medlem der.

    Men jeg kan heller oppdatere mer om det seinere, hvis jeg finner ut mer om det.

    Igjen takk for svar, og sorry at jeg skriver meldinger seint på natta, jeg skal prøve å skjerpe meg, og heller skrive på mer normale tidspunkt seinere.

    Jeg tror at Ågot hadde blitt gæern hvis jeg hu hadde finni ut at jeg hadde skrivi på Facebook så seint på kvelden.

    Men men, samme det.

    Vi får se hva som skjer.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 18:14 Rapporter

    Hehe, ja den "eldre garde" synes ofte at det er synd og skam å sitte oppe om natta! Det går helt fint å motta meldinger da, men jeg hadde lagt meg på det tidspunktet så derfor fikk jeg ikke svart deg før nå. 🙂

    Erik Ribsskog 2. juni kl. 18:32

    Hei,

    ja, Ågot er jo død nå, så hu bryr jo seg ikke noe om det nå hu.

    Hu er gravlagt på kirkegården i Svelvik.

    Hvordan går det på jobben da, har du prata noe mer med han som var driftsdirektør i Rimi, Rune Hestenes, og som nå er 'degradert' til distriktsjef i Europris, (hvor du jobber)?

    Bor han fortsatt på Mortensrud i Oslo?

    (Ikke hils han fra meg forresten, for jeg har en arbeidssak mot Rimi, som er hos LO, så jeg vil ikke blande han inn i den arbeidssaken nå, for den er blant annet mot han).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 3. juni kl. 20:59 Rapporter

    Har ikke pratet med ham på lenge, han sluttet i EP for en stund siden og etter det har jeg ikke sett ham.

    Erik Ribsskog 3. juni kl. 21:35

    Hei,

    ok, ja jeg lurer på å studere her på universitetet i Liverpool nå, fra høsten, siden arbeidsmarkedet er litt trått her.

    (Hvis jeg får studielån da).

    Angrer ikke at jeg slutta som leder i butikk selv, må jeg si, for det var liksom sånn, at det tok så mye tid og energi, synes jeg, så jeg hadde ikke så givende fritid, jeg måtte liksom alltid være på topp på jobben, syntes jeg, med 500 kunder innom hver dag osv., og noen ganger krevende ansatte, og ikke minst vanskelige sjefer og irriterende selgere.

    Så det er jeg glad for at jeg gjorde, vil jeg si, selv om jeg måtte flytte til utlandet, av andre grunner.

    Skal du ta opp studier ved NITH nå da eller?

    Bra at noen er fornuftige og kommer seg vekk fra den gjengen med Rune Hestenes & Co., vil jeg si.

    Ikke dårlig!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 4. juni kl. 15:56 Rapporter

    Det høres ut som en god ide for deg å studere, jeg har nok ikke tenkt å begynne med det igjen nå. 🙂

    Legger du fortsatt ut på nettet alt jeg skriver til deg? Liker ikke så godt at folk kan finne ut hvor jeg jobber og sånne ting hvis noen skulle føle for å søke opp navnet mitt…

    Stine Mogan Olsen 4. juni kl. 15:57 Rapporter

    …det var det jeg skulle si, at det er derfor jeg svarer deg litt kort. Men det skjønte du sikkert.

    Erik Ribsskog 4. juni kl. 16:13

    Kort ja,

    det var det Ågot pleide å spille med, hu var så glad i kabal.

    Jeg har vel sagt det, at jeg publiserer alt av korrespondanse, som jeg skal slette så raskt jeg får rettighetene mine.

    Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian' osv., derfor gjør jeg det på den her måten.

    Jeg syntes du skrev at du hadde sluttet i Europris.

    Men jeg ser jo nå at det var han Rune Hestenes som hadde sluttet.

    Hva har han begynt med nå da, etter Rimi og Europris?

    Er det Nille nå eller?

    Bare lurte, jeg må jo holde rede på mine gamle 'tullere', fra jobb i Rimi osv.

    Men men, jeg får beklage at jeg blanda da, det var sånn at jeg blingsa litt dessverre.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 4. juni kl. 16:46

    Hei,

    jeg kom på noe mer.

    Tror du ikke at Ågot var pedofil?

    Hvorfor hadde hu tegnekurset til onkelen min Runar, nede i matboden sin?

    (Hu ble ofte lenge nede i kjelleren, for å legge ved i ovnen, og da sa hu sa hu fra til meg om det, mens hu så spesielt på meg, vil jeg si, før hu gikk ned).

    Hu satt også opp til en halvtime på do, hver dag, når jeg kom dit fra skolen, enda hu bakte grovbrød.

    Og hu ble skikkelig interessert, da jeg fant på noe om Christell og Geir Arne, på gamlehjemmet.

    Da måtte hu sette seg ned.

    Og da jeg besøkte henne på sykehjemmet i Svelvik, som 25-26 åring, da ble hu redd for meg.

    Hu klagde på Øivind, etter at han døde, bl.a. fordi han brukte brylkrem i håret.

    Og han var ikke noe 'snill mot henne', sa hu.

    Hu hadde aldri roen, når jeg var der, men måtte legge puslespill eller kabal da.

    Så jeg lurer på om hu Ågot var pedofil.

    Har dere hatt mye av det, blant kvinnene i slekta?

    Mvh.

    Erik Ribsskog